[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.980 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Wij thuis zitten bij Tweak op het moment op 1Gb up en down, maar zien dat het toch een stuk goedkoper is bij T Mobile als wij ook een mobiel abonnement daar hebben.
Na een paar ddos aanvallen en problemen bij Tweak willen wij toch na 10 jaar weg, maar ik zou niet graag 500 pagina's doorlezen over T Mobile Thuis, hoe zit het daar? Gaat het goed? Is er vaak last van storing, of zoals bij Tweak ddos aanvallen en hoe zit het met de ondersteuning vanuit T Mobile? Op Google Reviews lees ik echt heel veel slechte recensies, maar dan denk ik vaak, als het prima gaat laat je niet vaak een recensie achter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
We.are.cake schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:52:
maar ik zou niet graag 500 pagina's doorlezen over T Mobile Thuis,
Daarvoor is de zoekfunctie in het leven geroepen bovenaan de pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Laatst online: 13-09 11:18
NoahAmber schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:53:
[...]

Daarvoor is de zoekfunctie in het leven geroepen bovenaan de pagina
Wat behulpzaam, dankjewel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

pinda powerrr

Slow down...

We.are.cake schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:58:
[...]

Wat behulpzaam, dankjewel.
Op GoT wordt nou eenmaal iets meer eigen inzet verwacht. Je zit al in het goede topic en hier staan tig reacties over de kwaliteit. Zowel negatieve, als positieve. Niet zo heel moeilijk om even de laatste tien pagina's bv even door te nemen toch?

Heb je dan nog vragen, dan is iedereen in dit topic meer dan behulpzaam, zo is mijn ervaring.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

Nuevocasa schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:50:
[...]

Ja! En ook DHCP gewoon van de T50.
Nou heb nog even verder gekloot en het werkt op een of andere manier niet.

Heb pihole statisch ingesteld op 192.168.178.1 in modem, dit werkt.
heb statisch DNS ingesteld (onder netwerkinstellingen->thuisnetwerk) op het hierboven statische ip adres

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dGLRpfNTy6dOozS3wCt_Tb4qq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HItMBh6ClplYl9cv2N9pBJzI.png?f=fotoalbum_large

Als ik probeer te internetten heb ik 0 internet. Als ik een tweede DNS invul verandert er niks en na opnieuw opstarten modem is dit 2e DNS weer verdwenen.

Het ligt niet aan de pihole want bij mijn ouders werkt het dus direct met dezelfde pi.

Kan het wellicht nog aan de firewall instellingen liggen? (lijkt er niet op na e.e.a. aanpassen) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1OvBQNfwESBS-bR1LKo03mQqXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3IzFZ5mlQm30jz5krqTgKD8E.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door filthy rich op 01-05-2021 21:32 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
filthy rich schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Nou heb nog even verder gekloot en het werkt op een of andere manier niet.

Heb pihole statisch ingesteld op 192.168.178.1 in modem, dit werkt.
heb statisch DNS ingesteld (onder netwerkinstellingen->thuisnetwerk) op het hierboven statische ip adres

[Afbeelding]

Als ik probeer te internetten heb ik 0 internet. Als ik een tweede DNS invul verandert er niks en na opnieuw opstarten modem is dit 2e DNS weer verdwenen.

Het ligt niet aan de pihole want bij mijn ouders werkt het dus direct met dezelfde pi.

Kan het wellicht nog aan de firewall instellingen liggen? (lijkt er niet op na e.e.a. aanpassen) [Afbeelding]
Ik had twee keer het IP ingevuld van m'n pi. Hij pakte bij mij in het begin steeds de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

Nuevocasa schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:36:
[...]

Ik had twee keer het IP ingevuld van m'n pi. Hij pakte bij mij in het begin steeds de tweede.
Had ik ook geprobeerd, maar werkte ook niet.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
Al sinds vrijdagmiddag/avond op nieuwe adres offline. Nu via een voucher dat ik dit typ, maar verbinding houdt er zo ineens mee op. Meneer vd klantenservice zei dat het probleem in de wijkkast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:26
filthy rich schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:48:
[...]

Had ik ook geprobeerd, maar werkte ook niet.
Geef het ding eens een ander ip-adres. Is de .1 niet het ip-adres van je modem? Welk ip-adres heeft die? En uiteraard: werkt het wel als je 8.8.8.8 invult?

Het handigst is dat je je apparaten (zoals pi) op DHCP laat staan en ze via het modem een vast ip-adres geeft op basis van MAC adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
Ik ben gister de hele avond bezig geweest om mijn nieuwe Ubiquiti USG werkend te krijgen in het netwerk. Bedoel, het zou allemaal heel simpel moeten zijn, maar hij wilde het maar niet doen en niet gevonden worden in de controller-software. Ik kon wel bij de web-interface van de USG zelf en die zei ook dat er internet was (via VLAN300), maar alle cliënts hadden geen internet én ik kon 'm dus niet in de controller software vinden. Ik heb zelfs via SSH de firmware geüpdate en 'm expliciet bij de controller laten aanmelden, maar dat werkte allemaal niet. Blijkt het een bug in de firmware te zijn die twee jaar geleden al bekend was.... https://www.reddit.com/r/...ertising_default_gateway/. Zodra je via de webinferface van de USG DHCP settings aanpast verwijderd hij blijkbaar bepaalde settings waardoor de DHCP geen default gateway meer doorgeeft, lekker dan.

Meteen nog twee andere vragen:
* Ik heb nog een SPF-module nodig voor de fiber kabel, is er nog een bepaald merk of type nodig?
* Zowel de USG als de EdgeSwitch kunnen als DHCP-server werken. Ik heb de USG op dit moment gebruikt als DHCP server (achteraf helaas), maar goed, het werkt nu allemaal. Is er nog een reden om eem voorleur te hebben of de USG of de EdgeSwitch de DHCP server is, of maakt het geen bal uit?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Zit nog steeds te twijfelen om de overstap te maken van KPN 200Mb/s naar T-Mobile Thuis 100Mb/s ze bieden hier helaas niet hoger aan.

Denk dat 100Mb/s waarschijnlijk wel genoeg zal zijn voor een gezin van 3 met oa online gamen op PS5, Streamen, Youtube en TV kijken.

Voordeel is goedkoper als KPN en ook icm T-Mobile mobiele abonnementen die zorgen voor extra korting.
Had al contact opgenomen met KPN of ze korting wilde geven omdat 7 mei contract afloopt, dat deden ze niet meer vertelden ze.

Denken jullie dat 100Mb/s genoeg is voor mijn doeleinden? hoop dat T-Mobile snel de pop centrale mag upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

boschie_73 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:33:
Zit nog steeds te twijfelen om de overstap te maken van KPN 200Mb/s naar T-Mobile Thuis 100Mb/s ze bieden hier helaas niet hoger aan.

Denk dat 100Mb/s waarschijnlijk wel genoeg zal zijn voor een gezin van 3 met oa online gamen op PS5, Streamen, Youtube en TV kijken.

Voordeel is goedkoper als KPN en ook icm T-Mobile mobiele abonnementen die zorgen voor extra korting.
Had al contact opgenomen met KPN of ze korting wilde geven omdat 7 mei contract afloopt, dat deden ze niet meer vertelden ze.

Denken jullie dat 100Mb/s genoeg is voor mijn doeleinden? hoop dat T-Mobile snel de pop centrale mag upgraden.
vergeet niet dat de PS5 je verbinding zo vol trekt met een grote update, op dit moment is cod warzone 206gb groot, media wordt steeds groter met 4k resolutie en youtube natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Als je het niet erg vind om langer op een download te wachten is 100mbit prima te doen. Voor 4k streaming heb je 25mbit nodig dus kun je prima 3 keer doen op 1 lijn en heb je voldoende over.

Meest overschatte is wel de internet snelheid die je echt nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03

Mijn ping was wel minimaal 4x zo hoog bij T-Mobile
(WBA) dan bij KPN. Voor online gamen is dat wel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:20:
Als je het niet erg vind om langer op een download te wachten is 100mbit prima te doen. Voor 4k streaming heb je 25mbit nodig dus kun je prima 3 keer doen op 1 lijn en heb je voldoende over.

Meest overschatte is wel de internet snelheid die je echt nodig hebt.
4k voor 25mbit is compressie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

Is voor iedereen natuurlijk anders. Maar hier thuis met twee tieners die continu online zijn met meerdere apparaten en ikzelf die graag drie streams tegelijk opzet van Formule 1, kom ik op dat soort momenten wel boven de 200Mbit aan download (stats via mijn Ubiquity USG). Soms met thuiswerken, waarbij ik grote documenten heen en weer aan het zenden ben, is het ook erg fijn om veel up/down te hebben (op het werk ook een snelle glasverbinding).

Vergeet niet dat er steeds meer apparaten aan het internet hangen, alles bij elkaar opgeteld gaat het hard. En heb je het misschien nu niet nodig, dan gaat het in de toekomst wel steeds meer een standaard worden.

Ik heb een 500/500 en gebruik dus zeker de helft daarvan op meerdere (piek)momenten.
en dan wil ik upgraden naar Gbit :P niet omdat het moet, maar omdat het kan 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010

Wel gebeld met afdeling opzeggingen? Weet niet of je ook veel tv kijkt via kpn? Die kwaliteit is vele malen beter dan wat T-mobile tv noemt.
Wij hebben het na 1 maand opgezegd en kijken via NLziet. En kijken veel terug. Nemen het voor lief.

Ik ben vorig jaar van ziggo 200 mbit naar t-mobile gegaan en bespaar tientallen euros per maand. Enige wat ik mijzelf heb moeten aanleren de eerste weken is dat ik soms paar minuten langer moet wachten op een download. Daar staat een leuke besparing maandelijks tegenover. En volgende week ontvang ik 1000 mbit via T-mobile voor hetzelfde bedrag als 100 mbit.

Betreft de ping met on line gamen. Ik ben er op vooruitgegaan en heb nog steeds een ping van 12/15 waar ik tegen spelers speel met ping 25. Zie het voordeel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:37:
[...]

4k voor 25mbit is compressie
Klopt, maar ik ken geen streaming dienst die zonder compressie een 4k stream aanbiedt en waarbij je meer dan 25mbit nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:03:

Meteen nog twee andere vragen:
* Ik heb nog een SPF-module nodig voor de fiber kabel, is er nog een bepaald merk of type nodig?
Zie openingspost onder het kopje Eigen Hardware. Zit ook een link in naar een post over SFP module etc..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
Barre73 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Zie openingspost onder het kopje Eigen Hardware. Zit ook een link in naar een post over SFP module etc..
Kak dacht dat ik alles gezien had in de TS... Thanks!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar met welke DNS servers hebben jullie de beste ervaringen op het T-Mobile glasnetwerk?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
HetrixTools meldingen WBA
Downtime: 19 min
Noticed at: 2021-05-02 22:31:34 (UTC+00:00)

Downtime: 13 min
Noticed at: 2021-05-02 23:00:30 (UTC+00:00)

Downtime: 16 min
Noticed at: 2021-05-02 23:23:36 (UTC+00:00)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Trackerfire schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:42:
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar met welke DNS servers hebben jullie de beste ervaringen op het T-Mobile glasnetwerk?
T-Mobile heeft in het verleden best wel problemen gehad met hun eigen DNS-server, maar inmiddels lijkt dat wel achter ons. Ik heb een smokeping lopen naar DNS-servers van T-Mobile, Google, Quad9 en Cloudflare, maar de performance van T-Mobile is veruit het beste (zou ook zo moeten zijn, want het dichtstbij).

Dus mijn instellingen: T-Mobile DNS als eerste met Cloudflare als backup.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UQFAQXyCd1cWLCrb5GK7ns-Z5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VIEki9aSTFS6wTOJ40oXq5FQ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninaomi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:45

Ik zou zeggen blijf bij KPN, t-mobile thuis is een grote elende helaas, hebben de routering niet op order dus je kan bepaalde websites niet benaderen of naar servers connecten op bepaalde poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
We.are.cake schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:52:
Wij thuis zitten bij Tweak op het moment op 1Gb up en down, maar zien dat het toch een stuk goedkoper is bij T Mobile als wij ook een mobiel abonnement daar hebben.
Na een paar ddos aanvallen en problemen bij Tweak willen wij toch na 10 jaar weg, maar ik zou niet graag 500 pagina's doorlezen over T Mobile Thuis, hoe zit het daar? Gaat het goed? Is er vaak last van storing, of zoals bij Tweak ddos aanvallen en hoe zit het met de ondersteuning vanuit T Mobile? Op Google Reviews lees ik echt heel veel slechte recensies, maar dan denk ik vaak, als het prima gaat laat je niet vaak een recensie achter.
Ik zou niet naar tmobile thuis overgaan, hebben de routering voor geen meter op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ninaomi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Ik zou niet naar tmobile thuis overgaan, hebben de routering voor geen meter op orde.
En hoe merk je dit als huis, tuin en keuken gebruiker?

Zelf heb in al een paar jaar T-mobile en ben gewoon tevreden. Goedkoop, nauwelijks storingen en haal bijna altijd de maximale snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:29
rens-br schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Zelf heb in al een paar jaar T-mobile en ben gewoon tevreden. Goedkoop, nauwelijks storingen en haal bijna altijd de maximale snelheid.
Hier ook dezelfde ervaring. Het voordeel van T-Mobile is juist dat ze actief peeren op de route servers van AMSIX en NL-IX, waardoor je over het algemeen gunstigere routing binnen nederland hebt dan Ziggo.

Sinds het moment van aansluiten een half jaar geleden is de verbinding hier ook nog geen seconde offline geweest.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
rens-br schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Gisteren was bij mij de routering kapot.
1.1.1.1 was onbereikbaar gedurende een groot deel van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

The__Virus schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:48:
[...]

Geef het ding eens een ander ip-adres. Is de .1 niet het ip-adres van je modem? Welk ip-adres heeft die? En uiteraard: werkt het wel als je 8.8.8.8 invult?

Het handigst is dat je je apparaten (zoals pi) op DHCP laat staan en ze via het modem een vast ip-adres geeft op basis van MAC adres.
Nee, uiteraard is dat niet de gateway van mijn modem. Het werkt wel met 8.8.8.8, goede tip om die te proberen. Ik ben er nu achter dat het aan mijn chromebook ligt en niet aan de pihole/modem. Blijkbaar forceert google zijn eigen DNS oid op zijn apparaten. Dus nu even uitzoeken hoe dat te omzeilen;)

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
leonbong schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:33:
[...]

Hier dus ook al 2 keer en is op dit moment nog steeds erg waardeloos
Net 1 maand klant, ga kijken of ik mijn contract kan opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

leonbong schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb daar gisteren geen last van gehad. Ik heb 1.1.1.1 als enige DNS op m'n pihole geconfigureerd en werkt prima. Google DNS is bij mij thuis een blackhole, ofwel het eindigt nergens.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik ben sinds afgelopen vrijdag zonder problemen van Telfort/KPN over op T-Mobile.. voor hetzelfde geld van 200/200 naar 1000/1000, dan wil ik gok wel wagen. Begon wel goed want om 9:45 trok KPN de stekker er alvast uit terwijl Guidion mij pas 's middags kwam aansluiten. Dat betekende dus een dagje werken op de hotspot.

Uiteraard als het nieuw is (extra) vaak speedtest doen, alleen bij hun eigen speedtest (https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/speedtest) faalt de upload test best vaak. En op die momenten werkt op speedtest.com eigenlijk alleen de server van KPN Amsterdam goed :+

In de praktijk echter nog niks gemerkt hiervan, dus verder weinig te klagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLRiF5g2sCUixfGK5_1fc8zeVk8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KLkAOmzz6cedbzNvFN8s6xzZ.jpg?f=user_large

Qua TV: die Amino is wel lekker klein en snel in verhouding met de Arcadyan die ik bij KPN nog had. En met die Arcadyan had je gelijk een gratis kachel in je woonkamer want die verstookte nog 8W in standby. Hoewel ze tegenwoordig een Arris 4K STB hebben bij KPN krijg je die uiteraard niet zomaar als bestaande klant.

Waar we wel al achter kwamen: bij KPN kan je de TV een kwartier pauzeren, en als je daarna verder gaat mag je alle reclame gewoon doorspoelen. Dat doen (deden) we best vaak zodat je zonder onderbreking een programma kan kijken op de commerciele zenders. Bij T-Mobile mag dat niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
jk-5 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Hier ook dezelfde ervaring. Het voordeel van T-Mobile is juist dat ze actief peeren op de route servers van AMSIX en NL-IX, waardoor je over het algemeen gunstigere routing binnen nederland hebt dan Ziggo.

Sinds het moment van aansluiten een half jaar geleden is de verbinding hier ook nog geen seconde offline geweest.
Dit was de afgelopen 6 weken ook mijn beeld, tot ik donderdag bijna 5u zonder internet zat en daarna zaterdagavond weer een half uur. Geen enkele aanleiding of wat dan ook en t-mobile laat zowel op hun forum als via telefonische klantenservice zichzelf niet van hun beste kant zien. En dan merk je ook dat glasvezel in z'n algemeenheid 1 groot nadeel heeft tov Ziggo: er zijn altijd 2 partijen bezig: de netwerkpartij en de glasvezeloperator, en bij mij duurde het welgeteld 5 minuten voor de eerste mogelijk oorzaak gelegd werd bij de wijkcentrale, dit weerlegd want buren met KPN glasvezel hadden op dat moment gewoon internet. Daarna apparatuur en toen gewoon de moed opgeven en doorzetten naar andere afdeling en doodleuk vertellen (op donderdag!) dat het waarschijnlijk pas na het weekend werd voor ik terugkoppeling zou krijgen. 5u later gelukkig weer internet, maar daara weer storing gehad en tot op heden 0 reactie. Nu bij iedere hiccup van een website, TV stream oid, gelijk reactie: ow fuck daar gaan we weer... Das niet echt lekker voor je vertrouwen in je internetverbinding.

Dit is voor mij wel echt een forse stap terug, bij ziggo wel eens vreemde problemen gehad en toen was eerste directe oplossing, we zien niks in ons netwerk of lijnmeting: We sturen je nu een nieuw modem op, baat het niet dan schaadt het niet, en anders komt het wel weer terug!

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 03-05-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:20
MeltedForest schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:58:
Ik ben sinds afgelopen vrijdag zonder problemen van Telfort/KPN over op T-Mobile.. voor hetzelfde geld van 200/200 naar 1000/1000, dan wil ik gok wel wagen. Begon wel goed want om 9:45 trok KPN de stekker er alvast uit terwijl Guidion mij pas 's middags kwam aansluiten. Dat betekende dus een dagje werken op de hotspot.

Uiteraard als het nieuw is (extra) vaak speedtest doen, alleen bij hun eigen speedtest (https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/speedtest) faalt de upload test best vaak. En op die momenten werkt op speedtest.com eigenlijk alleen de server van KPN Amsterdam goed :+

In de praktijk echter nog niks gemerkt hiervan, dus verder weinig te klagen.

[Afbeelding]

Qua TV: die Amino is wel lekker klein en snel in verhouding met de Arcadyan die ik bij KPN nog had. En met die Arcadyan had je gelijk een gratis kachel in je woonkamer want die verstookte nog 8W in standby. Hoewel ze tegenwoordig een Arris 4K STB hebben bij KPN krijg je die uiteraard niet zomaar als bestaande klant.

Waar we wel al achter kwamen: bij KPN kan je de TV een kwartier pauzeren, en als je daarna verder gaat mag je alle reclame gewoon doorspoelen. Dat doen (deden) we best vaak zodat je zonder onderbreking een programma kan kijken op de commerciele zenders. Bij T-Mobile mag dat niet. :'(
Hoe snel is de T-Mobile ontvanger in vergelijk met de oude ontvanger van KPN/Telfort dan (Ik neem aan dat je niet vergelijkt met de 4K ontvanger van KPN)? Is het merkbaar sneller/trager? TV houd mij een beetje tegen om over te stappen naar T-Mobile... met in het voouitzicht dat ze weer ODF aan het uitrollen zijn lijkt mij 1Gbit thuis wel leuk, hoewel ik voorlopig op 100Mbit WBA zal komen te zitten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Jassy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Hoe snel is de T-Mobile ontvanger in vergelijk met de oude ontvanger van KPN/Telfort dan (Ik neem aan dat je niet vergelijkt met de 4K ontvanger van KPN)? Is het merkbaar sneller/trager? TV houd mij een beetje tegen om over te stappen naar T-Mobile... met in het voouitzicht dat ze weer ODF aan het uitrollen zijn lijkt mij 1Gbit thuis wel leuk, hoewel ik voorlopig op 100Mbit WBA zal komen te zitten.
Door menu's bladeren gaat absoluut merkbaar sneller! Gids openen is ook bijna instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
Ach ja, ik kan al 3 dagen amper bij de servers van transip komen op beide datacenters en de connectie daar naar toe heeft bizar veel package loss. T-mobile doet niks en sluit mijn help ticket zonder een fatsoenlijke reden. Sorry maar er lopen een paar topics op het forum daar over en niemand doet wat. Nog nooit zoiets raar meegemaakt. Kan wel zien dat al die providers het niet op orde hebben. Zodra ik weer weg kan ben ik direct weg. Goedkoop is zo te zien duurkoop. Ik denk voortaan wel goed na voordat ik overstap. Als het goed loopt dan loopt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jk-5 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Wat ik zie is dat TransIP verbonden is met T-Mobile Thuis via de AMS-IX:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
transip@transip01:~$ traceroute -A 143.178.255.0
traceroute to 143.178.255.0 (143.178.255.0), 30 hops max, 60 byte packets
 1  * * *
 2  l1.f1.ams4.transip.net (77.72.151.0) [AS20857]  19.229 ms l1.f2.ams4.transip.net (77.72.151.60) [AS20857]  13.366 ms l2.f1.ams4.transip.net (77.72.151.2) [AS20857]  19.182 ms
 3  f1.r1.ams0.transip.net (77.72.151.120) [AS20857]  0.269 ms f2.r1.ams0.transip.net (77.72.151.122) [AS20857]  0.212 ms f1.r1.ams0.transip.net (77.72.151.120) [AS20857]  0.258 ms
 4  r1-a0.e1.ams0.transip.net (157.97.168.9) [AS20857]  0.613 ms  0.611 ms r2-a0.e1.ams0.transip.net (157.97.168.10) [AS20857]  0.272 ms
 5  ams-ix1.glasoperator.nl (80.249.211.171) [AS1200]  1.150 ms  1.158 ms  1.167 ms
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *

@Ninaomi
T-Mobile Thuis heeft 2x 400 gbit aan AMS-IX (peeringdb). Ik zou in zo'n geval heel zeker willen weten dat het niet bij de applicatielaag, endpoints, of het ander netwerk ligt voor in zo'n claim maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
ANdrode schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Wat ik zie is dat TransIP verbonden is met T-Mobile Thuis via de AMS-IX:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
transip@transip01:~$ traceroute -A 143.178.255.0
traceroute to 143.178.255.0 (143.178.255.0), 30 hops max, 60 byte packets
 1  * * *
 2  l1.f1.ams4.transip.net (77.72.151.0) [AS20857]  19.229 ms l1.f2.ams4.transip.net (77.72.151.60) [AS20857]  13.366 ms l2.f1.ams4.transip.net (77.72.151.2) [AS20857]  19.182 ms
 3  f1.r1.ams0.transip.net (77.72.151.120) [AS20857]  0.269 ms f2.r1.ams0.transip.net (77.72.151.122) [AS20857]  0.212 ms f1.r1.ams0.transip.net (77.72.151.120) [AS20857]  0.258 ms
 4  r1-a0.e1.ams0.transip.net (157.97.168.9) [AS20857]  0.613 ms  0.611 ms r2-a0.e1.ams0.transip.net (157.97.168.10) [AS20857]  0.272 ms
 5  ams-ix1.glasoperator.nl (80.249.211.171) [AS1200]  1.150 ms  1.158 ms  1.167 ms
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *

@Ninaomi
T-Mobile Thuis heeft 2x 400 gbit aan AMS-IX (peeringdb). Ik zou in zo'n geval heel zeker willen weten dat het niet bij de applicatielaag, endpoints, of het ander netwerk ligt voor in zo'n claim maak :)
TmT ligt gewoon te rommelen met tracert
Er is geprobeerd meer veiligheid in te bouwen door trace route te verbergen

Zoals ik nu zie op tweakers is dit package loss kwaaltje 4 keer paar jaar

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Huidige nieuwe topics

https://community.t-mobil...drecht-330279/index3.html

https://community.t-mobil...k-ams-package-loss-330105

https://community.t-mobil...k-transip-websites-330110

https://community.t-mobil...s%2Donbereikbaar%2D330146

[ Voor 4% gewijzigd door Ninaomi op 03-05-2021 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjefke_2518
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-06-2021
Ik zie allerlei verschillende resultaten en ervaringen met T-Mobile thuis.

Een lijstje wat mij, enorm geholpen heeft:

T-Mobile tv sucks....neem een ip tv abonnement, losse decoder of met een chromecast ultra....van de besparing, van alleen het internet abonnement ( zonder tv, bellen) heb je chromecast ultra of google tv in één jaar

Ik gebruik mijn eigen build met adblock, ipv4 only, dnssec, speciale openssl bibliotheek van de laatste openwrt 21 met een Linksys wrt3200acm en twee wrt1900acs als APs
Mijn DNS varieert door middel van dnscrypt-proxy2 van ams-dnscrypt, Cloudflare, DNS eu crypt, google
Deze kijkt 1 keer per uur welke de snelste is.
Door mijn eigen Mac adres krijg ik een lease van 900 seconden, die nog eigenlijk nog nooit heeft gemist of gefaald, los van de problemen bij T-Mobile
Tevens heb ik op advies van de monteur die de mediaconverter kwam plaatsen, 2 dip switches op de media converter omgezet.
Mijn ping is stabiel op 3-4 ms, speedtest.net van Den Haag naar True Amsterdam, Leaseweb Haarlem zijn zeer constant boven de 850-930 up en down.
Tevens heb ik bufferbloat.net speedtesten van 850-930 naar Denemarken.
Maar eigen hardware is zowat een must met glas van TM!

Kortom T-Mobile zou een paar euro extra uit moeten geven voor fatsoenlijke decoders en moderne modems!
De standaard tv-decoder is zo licht dat als je de ramen opzet in huis, dat ie bijna direct wegwaait! 1080i....terug naar 2005, met het predikaat "vroegah"!
8)7
Om over de instelling mogelijkheden van het modem maar te zwijgen....... :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JGJN83ZM7Z5fOfywYtL2YY_gRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFk7YRhqap0wpOUfJscV4CcS.jpg?f=fotoalbum_large

New York Traceroute Test
84.7 ms naar New York, Amsterdam 4.5ms, Sydney 276ms

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UO3247vBOq0keltNJ_0rTyIkLUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPV5PC5lfymqEZH6FvlFh6kP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Sjefke_2518 op 04-05-2021 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:04

Freedive

] Ken sent me _

Sjefke_2518 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 01:26:
Tevens heb ik op advies van de monteur die de mediaconverter kwam plaatsen, 2 dip switches op de media converter omgezet.
[Afbeelding]
Klinkt interessant, enig idee hoe je ze nu hebt staan en wat ze doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:29
Freedive schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 06:28:
[...]

Klinkt interessant, enig idee hoe je ze nu hebt staan en wat ze doen?
Met die dipswitches zetten ze autonegotiation uit, en zetten ze de glasvezel vast op 1Gbps full duplex. Vezel met SFP in eigen router werkte pas toen ik hetzelfde deed

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
Zijn er meer hier die in postcodegebied 7064 wonen en ook zonder internet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertjuhh7
  • Laatst online: 17-08 22:29
Ik heb nu enkele weken T-mobile thuis. Sinds deze week merk ik eigenlijk dat mijn upload snelheid bij lange na niet de beloofde snelheid haalt. Waar het in het begin wel redelijk oke was.
De downloadsnelheid daarin tegen wel gewoon goed.

Ik heb de mediaconverter aangesloten op mijn udm pro.

Ik laat elke dag een speedtest draaien op mijn udm en daar zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXQ2Tjh4XLfYvDehO8E5BmQ3uIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lTN5TZeJ4MTzTYqxjGOtD2eY.png?f=fotoalbum_large

Iemand anders die dit ook herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02

Louw Post

Cerenas

Geertjuhh7 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:41:
Ik heb nu enkele weken T-mobile thuis. Sinds deze week merk ik eigenlijk dat mijn upload snelheid bij lange na niet de beloofde snelheid haalt. Waar het in het begin wel redelijk oke was.

[Afbeelding]

Wat als je een gewone speedtest doet (speedtest.net oid) vanaf je pc? Krijg je dan hetzelfde resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online

Ja er is het laatste half jaar al vaker aangegeven dat de upload bij velen achterblijft . Oorzaak is niet echt duidelijk. Dus kortom: Ja, herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50

[Afbeelding]

idd heel herkenbaar. Zit ergens in het netwerk iets niet goed. T-Mobile doet er niks mee.
Althans ze sturen een monteur en vervangen wat bij de klant. Tegen beter weten in en vervolgens zwijgen ze de boel dood en wordt het niet opgelost. Dit speelt sinds eind december.

Bel de klantenservice en meldt je/het ook op het community forum. Als er maar genoeg klachten komen moeten ze het een keer serieus gaan nemen en oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertjuhh7
Ik heb contact gehad met de klantenservice, die geven aan dat ze niets kunnen zien aangezien er niet het modem van T-mobile aangesloten is.

Enige wat verteld werd was de media converter herstarten en de udm, vriendin die wel thuis was kon de media converter gelukkig even herstarten aangezien ik zelf niet thuis ben. Daarna nog even de udm herstart. Daar werd de upload alleen niet beter van. Zowel vanaf een pc als een udm zelf.

Werd vriendelijk gevraagd om het modem van T-mobile aan te sluiten voordat ze wat meer konden doen. Dus dat ga ik dan vanavond maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sander schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Dit was de afgelopen 6 weken ook mijn beeld, tot ik donderdag bijna 5u zonder internet zat en daarna zaterdagavond weer een half uur. Geen enkele aanleiding of wat dan ook en t-mobile laat zowel op hun forum als via telefonische klantenservice zichzelf niet van hun beste kant zien. En dan merk je ook dat glasvezel in z'n algemeenheid 1 groot nadeel heeft tov Ziggo: er zijn altijd 2 partijen bezig: de netwerkpartij en de glasvezeloperator, en bij mij duurde het welgeteld 5 minuten voor de eerste mogelijk oorzaak gelegd werd bij de wijkcentrale, dit weerlegd want buren met KPN glasvezel hadden op dat moment gewoon internet. Daarna apparatuur en toen gewoon de moed opgeven en doorzetten naar andere afdeling en doodleuk vertellen (op donderdag!) dat het waarschijnlijk pas na het weekend werd voor ik terugkoppeling zou krijgen. 5u later gelukkig weer internet, maar daara weer storing gehad en tot op heden 0 reactie. Nu bij iedere hiccup van een website, TV stream oid, gelijk reactie: ow fuck daar gaan we weer... Das niet echt lekker voor je vertrouwen in je internetverbinding.

Dit is voor mij wel echt een forse stap terug, bij ziggo wel eens vreemde problemen gehad en toen was eerste directe oplossing, we zien niks in ons netwerk of lijnmeting: We sturen je nu een nieuw modem op, baat het niet dan schaadt het niet, en anders komt het wel weer terug!
Saga continues: Nu LOS rood knipperend en helemaal geen signaal meer op de lijn. Gelukkig is het nu bij de helpdesk ook doorgedrongen en zijn er wat escalaties op dat ticket gezet, for what it is worth...

[sarcasm]Gemiddeld gezien dezelfde snelheid als voorheen bij Ziggo, 900mbit up/down als de verbinding werkt, gecompenseerd door downtime de rest van de tijd dus eigenlijk moet ik niet klagen? :-X [/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Geertjuhh7 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:38:

Werd vriendelijk gevraagd om het modem van T-mobile aan te sluiten voordat ze wat meer konden doen. Dus dat ga ik dan vanavond maar eens doen.
Dat gaat je echt niet verder helpen schat ik in. Zit ergens bij TMobile in de infra. Monteur is hier zelfs geweest, heeft even de kabel aan zijn laptop gehangen en kon bevestigen dat de upload wel aan de lage kant zat. Zo'n 750Mbps. man is afgedropen en er is verder geen aktie meer ondernomen. Zij moeten 70% leveren van wat er beloofd/aangezegd wordt. Met 750Mbps voldoen zij dus aan die voorwaarden.

Bij mij is dat gebeurd nadat ik was overgezet naar een ander knooppunt met daarbij terechtgekomen in een andere ip-range. Het is wel zo dat het nu wel constant rond de 950Mbps down en 750Mbps up zit. Wat dat betreft is het dus wel stabiel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertjuhh7
NoahAmber schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Dat gaat je echt niet verder helpen schat ik in. Zit ergens bij TMobile in de infra. Monteur is hier zelfs geweest, heeft even de kabel aan zijn laptop gehangen en kon bevestigen dat de upload wel aan de lage kant zat. Zo'n 750Mbps. man is afgedropen en er is verder geen aktie meer ondernomen. Zij moeten 70% leveren van wat er beloofd/aangezegd wordt. Met 750Mbps voldoen zij dus aan die voorwaarden.

Bij mij is dat gebeurd nadat ik was overgezet naar een ander knooppunt met daarbij terechtgekomen in een andere ip-range. Het is wel zo dat het nu wel constant rond de 950Mbps down en 750Mbps up zit. Wat dat betreft is het dus wel stabiel.. :)
Dat dacht ik ook al bij mezelf maar ah fijn we doen het maar. Wel typerend dat de dag nadat de eerste factuur afgeschreven is de ellende begint. :P

Ik hoef ook echt niet percee de volle 1000mb upload, maar 15 is mij wel iets te laag..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gival
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Mijn ervaring bij T-Mobile:

Ze bieden goedkoop hoge snelheid; zeker in combinatie met mobiele telefonie. Maar de netwerkverbinding is niet echt stabiel. Veel DNS problemen (op te lossen door andere DNS server in te stellen). Problemen met streamen van Youtube. (zetten regelmatig thuis Wifi op de telefoon uit, omdat Youtube het niet goed doet (geldt ook voor bekabeld overigens).
En de laatste tijd diverse ip-adressen die niet bereikbaar zijn (waaronder de VPN verbindingen van ons werk waardoor thuiswerken moeilijk wordt).

De speedtest is meestal wel snel rond de 920 MB/s. Hoewel die op sommige momenten ook inzakt naar 400MB/s en pas geleden zalt hij helemaal in naar 1MB/s.

Als je geluk hebt en van deze problemen geen last hebt; dan heb je een betaalbare snelle internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Laatst online: 27-10-2024
Gival schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:55:
Mijn ervaring bij T-Mobile:

Ze bieden goedkoop hoge snelheid; zeker in combinatie met mobiele telefonie. Maar de netwerkverbinding is niet echt stabiel. Veel DNS problemen (op te lossen door andere DNS server in te stellen). Problemen met streamen van Youtube. (zetten regelmatig thuis Wifi op de telefoon uit, omdat Youtube het niet goed doet (geldt ook voor bekabeld overigens).
En de laatste tijd diverse ip-adressen die niet bereikbaar zijn (waaronder de VPN verbindingen van ons werk waardoor thuiswerken moeilijk wordt).

De speedtest is meestal wel snel rond de 920 MB/s. Hoewel die op sommige momenten ook inzakt naar 400MB/s en pas geleden zalt hij helemaal in naar 1MB/s.

Als je geluk hebt en van deze problemen geen last hebt; dan heb je een betaalbare snelle internetverbinding.
Ik hoop enorm dat ik in die categorie zit :D Moet nog even een paar weken wachten voordat ik aangesloten word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

Ondanks wat herkenbare zaken mbt browsen (ondervang eea met PiHole icm alternatieve DNS) gaat het hier eigenlijk al jaren redelijk prima. Zelden geen internetverbinding * JB klopt af :+ dus besloten om van 100/100 naar 1000/1000 te gaan.

Zojuist bevestigingsmail met ook de (logische) aankondiging van nieuwe modem. Ik heb nog altijd de Draytek van Vodafone hangen. Nog tips cq. zaken waarmee rekening te houden zodra deze vervangen wordt? Ik heb er een Edge router achter zitten van Ubiquiti want helemaal de SFP (bedoelen ze daarmee de "media converter" :?) in deze stoppen gaat zeker nog steeds niet (ik gebruik alleen internet en bellen), dus alleen weer wat poorten open zetten na omzetten?

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 04-05-2021 13:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertjuhh7
JB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:21:
Ondanks wat herkenbare zaken mbt browsen (ondervang eea met PiHole icm alternatieve DNS) gaat het hier eigenlijk al jaren redelijk prima. Zelden geen internetverbinding * JB klopt af :+ dus besloten om van 100/100 naar 1000/1000 te gaan.

Zojuist bevestigingsmail met ook de (logische) aankondiging van nieuwe modem. Ik heb nog altijd de Draytek van Vodafone hangen. Nog tips cq. zaken waarmee rekening te houden zodra deze vervangen wordt? Ik heb er een Edge router achter zitten van Ubiquiti want helemaal de SFP (bedoelen ze daarmee de "media converter" :?) in deze stoppen gaat zeker nog steeds niet (ik gebruik alleen internet en bellen), dus alleen weer wat poorten open zetten na omzetten?
Ik heb hem in mijn dream machine aangesloten via een utp sfp, die utp komt dan weer uit de media converter. Even op de wan poort vlan 300 zetten en toen werkte het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Geertjuhh7 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Ik heb hem in mijn dream machine aangesloten via een utp sfp, die utp komt dan weer uit de media converter. Even op de wan poort vlan 300 zetten en toen werkte het bij mij.
Ah zo de Media Converter is een extra kastje met de SFP erin net zoals die oude KPN reggefiber meuk == extra stopcontact? Moet dat nu weer ja? :/ Bij mijn Draytek heb ik ook geen converter, de SFP zit rechtstreeks in de Draytek. Dan wellicht eens kijken om het via de EdgeRouter te doen, maar meen me te herinneren dat VoIP dan stuk is/gaat..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertjuhh7
JB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Ah zo de Media Converter is een extra kastje met de SFP erin net zoals die oude KPN reggefiber meuk == extra stopcontact? Moet dat nu weer ja? :/ Bij mijn Draytek heb ik ook geen converter, de SFP zit rechtstreeks in de Draytek. Dan wellicht eens kijken om het via de EdgeRouter te doen, maar meen me te herinneren dat VoIP dan stuk is..
Die krijg je er wel bijgeleverd ja. Zo zal de monteur het ook aansluiten. Ik heb inmiddels een SFP besteld om het glas direct aan te sluiten op mijn dream machine. Komt donderdag binnen dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Geertjuhh7 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Die krijg je er wel bijgeleverd ja. Zo zal de monteur het ook aansluiten. Ik heb inmiddels een SFP besteld om het glas direct aan te sluiten op mijn dream machine. Komt donderdag binnen dus ben benieuwd.
Jammer dat ze weer terug gaan naar 2 delen zoals bijna alle glasboeren al deden. Dat vond ik "vroegah" juist zo fijn bij Vodafone Thuis. Alles via de Draytek zonder zo'n lomp ding op de muurdoos waar de SFP in zat. Even kijken, maar die Draytek zal nieuwe snelheid wel niet vreten, is alweer wat jaartjes oud.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 04-05-2021 13:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Even een zinnetje in jouw reactie dik gedrukt. Als dat zo zou zijn dan moeten ze dat vermelden in je contract of in je aanbieding (toen je het abonnement afsloot). hebben ze dat niet gedaan, dan dikke pech voor hen.

Zie ook hier bij de ACM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Ah zo de Media Converter is een extra kastje met de SFP erin net zoals die oude KPN reggefiber meuk == extra stopcontact? Moet dat nu weer ja? :/ Bij mijn Draytek heb ik ook geen converter, de SFP zit rechtstreeks in de Draytek. Dan wellicht eens kijken om het via de EdgeRouter te doen, maar meen me te herinneren dat VoIP dan stuk is/gaat..
Dat klopt helemaal. En T-Mobile heeft dat expres gedaan en eigenlijk nog wel met een goede reden (vind ik). In jouw oude situatie met die Draytek met SFP module moest die dus altijd vlak bij de FTU zitten aangezien het glasvezelkabeltje idealiter kort moet zijn (vanwege kans op beschadigingen). Dat maakte het vaak lastiger qua Wifi (vaak dus vanuit de meterkast) en kabels trekken richting decoder en zo.

Met de extra mediaconverter kan er vanaf die MC gebruik worden gemaakt van 1 UTP kabel en kan de router (Draytek/Huawei) op een betere plek in bijvoorbeeld de woonkamer geplaatst worden.

Voor 90% van de klanten is dit een betere oplossing maar inderdaad, het vergt 1 extra kastje en een beetje stroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yemoke
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb dit keurig in de overeenkomst staan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RPv3om1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Dat klopt helemaal. En T-Mobile heeft dat expres gedaan en eigenlijk nog wel met een goede reden (vind ik). In jouw oude situatie met die Draytek met SFP module moest die dus altijd vlak bij de FTU zitten aangezien het glasvezelkabeltje idealiter kort moet zijn (vanwege kans op beschadigingen). Dat maakte het vaak lastiger qua Wifi (vaak dus vanuit de meterkast) en kabels trekken richting decoder en zo.

Met de extra mediaconverter kan er vanaf die MC gebruik worden gemaakt van 1 UTP kabel en kan de router (Draytek/Huawei) op een betere plek in bijvoorbeeld de woonkamer geplaatst worden.

Voor 90% van de klanten is dit een betere oplossing maar inderdaad, het vergt 1 extra kastje en een beetje stroom.
Zit zeker iets in. Zelf heb ik alles juist graag in de meterkast. Kijkende naar de Draytek doet de WAN ook max 1 Gbps, kan deze dan niet gewoon blijven zitten? Of wil je dat vanwege andere redenen niet? Hier geen tv via T-Mobile, alleen een VoIP lijntje voor vaste telefonie.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
Nou net Guideon geweest,vastgesteld dat de upload inderdaad te laag is op zijn laptop.

Hij bellen met backoffice en op de speaker gezet,ik vertellen dat dit al lang speelt en er niks word gedaan met dit probleem en dat ik niet de enige ben die er last van heeft.

Komt die kneus met de uitleg dat er nu eenmaal veel meer bandbreedte word gebruikt door corona,omdat veel meer mensen online zijn en hun daar niks aan kunnen doen omdat dat via andere netwerken loopt.

Met andere woorden tob maar aan of ga ergens anders naartoe,maar die andere aanbieders hadden hetzelfde probleem volgens hem.

Is dus een capaciteits probleem en ze willen schijnbaar niet investeren.

Heb dit net geplaatst in het t-mobile glasvezel topic

[ Voor 7% gewijzigd door GRAD85 op 04-05-2021 15:34 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke_2518
Ik heb diverse routers met diverse soorten os geïnstalleerd bij mkb klanten tot particulieren met een lekker budget.

mikrotik met sfp modules
pfsense met sfp modules in een hp mini server
een usb3 naar sfp module in Openwrt
mediaconverters in diverse instellingen met ddwrt en openwrt of Asus Merlin os.

Het scheelt soms op de ping tot wel 10ms, maar als je in een goed TM gebied woont en de wijkcentrale goede apparatuur heeft. Is de snelheid up en down eigenlijk overal meer dan goed!
De ping varieert van 4 tot 18ms.....en vaak maakt sfp modems/router niet eens zoveel uit.

Maar nogmaals het eigen TM modem is echt ruk. Alle modems met locked firmware zijn klote. Welke modem van welke isp heeft externe antennes? En waarom hebben alle respectabele routers dit wel

Koop dan een fatsoenlijke router (tweedehands Asus, Linksys WRT, Mikrotik) die opensource firmware kan draaien. Er zijn veel handleidingen beschikbaar en je bent weer een middagje onder de pannen tijdens corona tijd!

Edit: ik zie inmiddels ook wat vreemde resultaten in dagelijkse traceroute testen die ik in een script heb lopen.....vaag. Een week terug waren traceroutes naar opendns en naar DNS van XS4ALL geen probleem en vandaag werken ze niet meer.....
Cloudflare, Google, Ams DNScrypt werken wel gewoon. Maar ook traceroutes naar Vodafone uk en Frankrijk werken ook niet meer.

Ik zal ook eens gaan monitoren. Mijn bevindingen zal ik posten.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjefke_2518 op 04-05-2021 15:50 . Reden: Antwoord op welke modems? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sjefke_2518 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:35:

Maar nogmaals het eigen TM modem is echt ruk. Koop dan een fatsoenlijke router (tweedehands Asus, Linksys WRT, Mikrotik) die opensource firmware kan draaien. Er zijn veel handleidingen beschikbaar en je bent weer een middagje onder de pannen tijdens corona tijd!
"het eigen TM modem is echt ruk." Over welke heb je het dan :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:45
GRAD85 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:31:
Nou net Guideon geweest,vastgesteld dat de upload inderdaad te laag is op zijn laptop.

Hij bellen met backoffice en op de speaker gezet,ik vertellen dat dit al lang speelt en er niks word gedaan met dit probleem en dat ik niet de enige ben die er last van heeft.

Komt die kneus met de uitleg dat er nu eenmaal veel meer bandbreedte word gebruikt door corona,omdat veel meer mensen online zijn en hun daar niks aan kunnen doen omdat dat via andere netwerken loopt.

Met andere woorden tob maar aan of ga ergens anders naartoe,maar die andere aanbieders hadden hetzelfde probleem volgens hem.

Ik heb zelf T-mobile thuis en kan niet spreken over de infrastructuur van T-mobile, maar ik werk zelf voor een relatief kleine ISP en kan je vertellen dat dit wel degelijk problemen zijn die nu (nog steeds) spelen. Het is jammer genoeg niet genoeg om even in je vingers te knippen voor extra bandbreedte, de hele infrastructuur daarachter moet dat ook kunnen, voornamelijk tussen end users en datacenters is momenteel veel meer verkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat er meer speelt moge duidelijk zijn maar dat ontslaat T-Mobile niet van haar wettelijke verplichting om dus in minimaal 8 van de 10 metingen de maximale 1000 Mbit te kunnen halen.
(hetgeen @NoahAmber dus niet lukt).
En ik heb geen T-Mobile maar zie dit al maanden en maanden voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

markisoke schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Ik heb zelf T-mobile thuis en kan niet spreken over de infrastructuur van T-mobile, maar ik werk zelf voor een relatief kleine ISP en kan je vertellen dat dit wel degelijk problemen zijn die nu (nog steeds) spelen. Het is jammer genoeg niet genoeg om even in je vingers te knippen voor extra bandbreedte, de hele infrastructuur daarachter moet dat ook kunnen, voornamelijk tussen end users en datacenters is momenteel veel meer verkeer.
Dan heb je als ISP nog genoeg handelingsmogelijkheden behalve je verschuilen achter een rotsmoes.
Ik zelf zou als ondernemer met capaciteitsproblemen geen nieuwe klanten gaan werven tot ik deze op een goede manier van dienst zou kunnen zijn bijvoorbeeld. Immers elke nieuwe klant krijgt deze problemen e verergert ze voor de rest.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Barre73 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:16:
Dat er meer speelt moge duidelijk zijn maar dat ontslaat T-Mobile niet van haar wettelijke verplichting om dus in minimaal 8 van de 10 metingen de maximale 1000 Mbit te kunnen halen.
(hetgeen @NoahAmber dus niet lukt).
En ik heb geen T-Mobile maar zie dit al maanden en maanden voorbij komen.
Heb hier pas een dikke 6 Mnd last van dat mijn upload rond de 200 a 300 ligt en dat ze het nu toegeven dat ze het niet op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:17

Flipm0de

geen

Cyberpope schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Dan heb je als ISP nog genoeg handelingsmogelijkheden behalve je verschuilen achter een rotsmoes.
Ik zelf zou als ondernemer met capaciteitsproblemen geen nieuwe klanten gaan werven tot ik deze op een goede manier van dienst zou kunnen zijn bijvoorbeeld. Immers elke nieuwe klant krijgt deze problemen e verergert ze voor de rest.
ze bieden het ook wel erg goedkoop aan. 1000Mbs voor 40e. Heb nog niets gezien dat in de buurt komt hiervan.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke_2518
markisoke schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Het inkopen van extra capaciteit tijdens deze corona tijd voor T-Mobile is mogelijk! Tevens heeft AMS-IX zeer goed laten zien dat opschalen van capaciteit niet zolang hoeft te duren. TM wil een concurrent van KPN en Vodafone Ziggo worden, dat betekent dat ze nu in deze "thuis" periode, persoonlijk aan de directe afnemers van hun internetverbinding en mobiele netwerk kunnen laten zien dat ze er alles aan doen om diensten te leveren die voldoen aan de omschrijving en promoties van de diensten. Er is meer dan genoeg capaciteit....de vraag is wil TM die extra investeringen doen???

Maar ze kunnen zich beter afvragen of een tevreden klant na één jaar overstapt naar een andere provider??
En of een trouwe klant zonder problemen niet veel meer winst oplevert dan een klant met problemen, die klantenservice nodig heeft, monteurs, guideon....?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:45
Sjefke_2518 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Het inkopen van extra capaciteit tijdens deze corona tijd voor T-Mobile is mogelijk! Tevens heeft AMS-IX zeer goed laten zien dat opschalen van capaciteit niet zolang hoeft te duren. TM wil een concurrent van KPN en Vodafone Ziggo worden, dat betekent dat ze nu in deze "thuis" periode, persoonlijk aan de directe afnemers van hun internetverbinding en mobiele netwerk kunnen laten zien dat ze er alles aan doen om diensten te leveren die voldoen aan de omschrijving en promoties van de diensten. Er is meer dan genoeg capaciteit....de vraag is wil TM die extra investeringen doen???

Maar ze kunnen zich beter afvragen of een tevreden klant na één jaar overstapt naar een andere provider??
En of een trouwe klant zonder problemen niet veel meer winst oplevert dan een klant met problemen, die klantenservice nodig heeft, monteurs, guideon....?!?
Ik heb het daarom ook niet over het inkopen van transip capaciteit in de datacenters, maar in de capaciteit tussen pop's, city pop's en datacenters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke_2518
Ik heb het over de enorme hoeveelheid kilometers aan buizen onder onze grond en voeten. Een glaskabel blazen van Den Haag naar Haarlem hoeft geen jaar te duren.
Maar dan moet je wel even investeren in een city pop, misschien nog wel drie extra pop locaties....
En datacenters hebben serieus nog wel ruimte voor extra glas en apparatuur.

Maar wil TM voor een tijdelijke corona periode...extra investeren??

En na het lezen van een rapport van de ACM over de grote glas providers, is TM de enige die het heeft over een overboeking "van meer dan 1:20" terwijl KPN het precies beschrijft als overboeking van 1:40
Ik lees hieruit, het kan dus ook een overboeking van 1:60 of 1:80 worden bij TM zonder dat ze verplicht zijn om dit te vermelden in hun contract of dit te melden aan de ACM of andere instanties.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjefke_2518 op 04-05-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markisoke schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Ik heb het daarom ook niet over het inkopen van transip capaciteit in de datacenters, maar in de capaciteit tussen pop's, city pop's en datacenters.
Dan kan je alleen hebben over de capaciteit tussen City PoP en Datacenters/colocaties. Dat is Eurofiber en niet T-Mobile zelf dus daar zou je (met moeite) nog kunnen voorstellen dat er wat moet gebeuren om meer vezels of meer capaciteit te krijgen. Ik zeg met moeite omdat Eurofober een erg modern darkfiber netwerk heeft liggen met veel reservecapaciteit.

De andere opties die je noemt zitten bij Reggefiber of henzelf (Primevest). Reggefiber heeft een 48 of 96 vz ring tussen AP's en CP liggen waarbij je met 8 vezels al zat capaciteit kan hebben. Zeker als je DWDM apparatuur gebruikt hetgeen tegenwoordig best veel gebeurt.
Primevest weet ik niet maar ik heb geen reden om aan te nemen dat ze niet het standaard netwerkconcept gebruiken dat overal wordt gebruikt. Dus ook 48 of 96vz in de ring.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 04-05-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Even een zinnetje in jouw reactie dik gedrukt. Als dat zo zou zijn dan moeten ze dat vermelden in je contract of in je aanbieding (toen je het abonnement afsloot). hebben ze dat niet gedaan, dan dikke pech voor hen.
Zie antwoord van @Yemoke. Ze doen dat ook al sinds de telecomwet dat heeft bepaald. Meen in 2018
En zoals er onderaan staat. Ze moeten minimaal 75% leveren van de max snelheid. Zolang je daar dus aan zit, zit is er verder weinig aan te doen.
Barre73 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:16:
Dat staat er dus niet. Er staat in 8 van de 10x 85% of hoger

[ Voor 37% gewijzigd door NoahAmber op 04-05-2021 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjefke_2518 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:34:
Ik heb het over de enorme hoeveelheid kilometers aan buizen onder onze grond en voeten. Een glaskabel blazen van Den Haag naar Haarlem hoeft geen jaar te duren.
Maar dan moet je wel even investeren in een city pop, misschien nog wel drie extra pop locaties....
En datacenters hebben serieus nog wel ruimte voor extra glas en apparatuur.

Maar wil TM voor een tijdelijke corona periode...extra investeren??
Ze hoeven niet in PoPs te investeren. Zie ook mijn reactie hierboven. Vanuit een CityPoP (van Reggefiber of Primevest) loopt een backhaul van Eurofiber naar een datacenter. Meer is het echt niet. Een FttH netwerk zit niet zo moeilijk in elkaar. Dus meer vezels huren bij Eurofiber en/of meer apparatuur in een datacenter/colocatie omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
..

[ Voor 98% gewijzigd door NoahAmber op 04-05-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Dat staat er dus niet. Er staat in 8 van de 10x 85% of hoger
Oeps.. te snel gelezen. Maar goed, ook dat wordt niet gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke_2518
Barre73 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:44:
[...]

Ze hoeven niet in PoPs te investeren. Zie ook mijn reactie hierboven. Vanuit een CityPoP (van Reggefiber of Primevest) loopt een backhaul van Eurofiber naar een datacenter. Meer is het echt niet. Een FttH netwerk zit niet zo moeilijk in elkaar. Dus meer vezels huren bij Eurofiber en/of meer apparatuur in een datacenter/colocatie omgeving.
Dank je voor de bevestiging en je uitleg en dit bevestigt wederom mijn stelling of TM wil investeren in meer vezels, bandbreedte! Dus wordt het door een excelsheet met een kosten/opbrengsten bepaald of prime invest en TM meer bandbreedte inkopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjefke_2518 op 04-05-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertjuhh7
Inmiddels contact gehad met de klantenservice omtrent mijn lage upload snelheid. Zyxel modem aangesloten en blijf dezelfde lage upload snelheid houden. Medewerker kon me niet verder helpen omdat hij niet bij het modem kwam die duidelijk online is. Fijn begin van mijn avontuur bij T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

De verhouding tussen download en upload is in een consumenten netwerk > 10:1. Down zien de meeste gebruikers geen beperking. De meeste klachten zijn er over upload.

Omdat de restrictie in een andere richting zit dan in de richting waarin de meeste bandbreedte gebruikt wordt is het ontzettend onwaarschijnlijk dat het een tekort aan branbreedte is.

Er zit een dieper onderliggend probleem in het netwerk denk ik. Bandbreedte koop je zo (en is bij niet-GPON fiber symmetrisch).
offtopic:
Koop je zo: Schiet een order in en je hebt binnen een maand x-100gbit bij AMS-ix. Zelfde voor transit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
ANdrode schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:01:
[...]

De verhouding tussen download en upload is in een consumenten netwerk > 10:1. Down zien de meeste gebruikers geen beperking. De meeste klachten zijn er over upload.

Omdat de restrictie in een andere richting zit dan in de richting waarin de meeste bandbreedte gebruikt wordt is het ontzettend onwaarschijnlijk dat het een tekort aan branbreedte is.

Er zit een dieper onderliggend probleem in het netwerk denk ik. Bandbreedte koop je zo (en is bij niet-GPON fiber symmetrisch).
offtopic:
Koop je zo: Schiet een order in en je hebt binnen een maand x-100gbit bij AMS-ix. Zelfde voor transit.
Hoe je het ook wend of keert,de BO kan/wil het niet oplossen ,staat zelfs op mijn werkbon van Guidion.

Dit probleem hebben ze zelf veroorzaakt met die omzetting in het netwerk.

Had voorheen geen probleem met de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555

Als het capaciteit is dan zou je zeggen dat het op rusige uren wel goed moet zijn.
Maar het maakt weinig uit wanneer je meet. Het zit altijd onder de 400Mb. Je mag al blij zijn als je 300 haalt
Ook snachts op feestdagen enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Ron555 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:51:
[...]

Als het capaciteit is dan zou je zeggen dat het op rusige uren wel goed moet zijn.
Maar het maakt weinig uit wanneer je meet. Het zit altijd onder de 400Mb. Je mag al blij zijn als je 300 haalt
Ook snachts op feestdagen enzovoorts.
En dat is bij mij dus wel,ik haal regelmatig s,nachts tussen 4 en 7/8 wel de volle upload.

Dus daarom dat ik denk dat het een capaciteits probleem is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7KFhai91cPrSZ6BHLxwlpYOREk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZq3BnBTihWA6dOxqhtCDKy6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door GRAD85 op 04-05-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
GRAD85 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:05:
[...]

En dat is bij mij dus wel,ik haal regelmatig s,nachts tussen 4 en 7/8 wel de volle upload.
Oke. Bij mij maakt het niet uit. Soms start de upload wel bij 700 maar loopt dan heel hard terug tot onder de 300 en regelmatig onder de 200. Een upload meting die eindigt met snelheid boven de 400Mbit heb ik sinds dec. niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Dat vind ik - persoonlijk - nog het kleinste minpunt; het is beroerder dat je diverse kanalen / zenders überhaupt niet kan / mag opnemen of terugkijken (oa de Belgische en Duitse zenders, maar ook ziggosport werkt maar half*).

* Ziggosport kan theoretisch wel, maar praktijkervaring geeft dat de verbinding wel op GSM of tablet, maar dan weer niet via ChromeCast functioneert vanuit de TV Anywhere app.

Zit overigens nog - mede door genoemde redenen - op de oude proportie waar ik wel alle kanalen kan opnemen

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83XP35aECmJenL1V1cO08VlMaew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QWbYiaLx5ZKrAWsSElS1W6S.jpg?f=fotoalbum_large

Wow zouden ze dan toch nog iets veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ron555 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:09:
[...]

Oke. Bij mij maakt het niet uit. Soms start de upload wel bij 700 maar loopt dan heel hard terug tot onder de 300 en regelmatig onder de 200. Een upload meting die eindigt met snelheid boven de 400Mbit heb ik sinds dec. niet meer gezien.
Upload meten is lastiger. Helemaal met apps...
Je hebt een aantal oorzaken:
  • TCP congestion control algoritme (vaak een betere keuze zoals BBR bij servers - die gaat beter om met packet loss en congestion)
  • Aantal flows: Hoger bij speedtest down (8+) dan up (browser: 4)
  • Consumentenhardware is geoptimaliseerd voor download: Upload is vaker niet geoptimaliseerd via hardware. Ook dure consumentenhardware presteert hier vaak slecht (dus eigen router is ook een risico, bij openwrt wisselt het soms zelfs per build).
Als je betrouwbaar wilt testen moet je bijvoorbeeld iperf3 gebruiken naar een server onder eigen controle. Daarbij moet je ook weten dat de server en het netwerk daarvan niet congested is. Vermijd daarvoor hosts die niet makkelijk peeren of die vaak congested zijn.

Ik vermoed dat er een klein (ontwerp) issue in het netwerk zit *en* dat er vaak op een onbetrouwbare manier getest wordt.
offtopic:
Ik haal bijvoorbeeld 600 mbit maar weet dat ik met een andere router > 850 up haal. EdgeRouter X heeft alleen wat firmware features niet die mijn, snelle, ARM router wel heeft met openwrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Ik vermoed dat er een klein (ontwerp) issue in het netwerk zit *en* dat er vaak op een onbetrouwbare manier getest wordt.
Uiteraard heb je gelijk dat de manier van testen een hoop uitmaakt. Zelf gebruik ik altijd op verschillende momenten van de dag dezelfde server waarmee/waarop ik test. Als je dan steeds bijna dezelfde resultaten behaald is dat het dus.

Bij mij begon het verhaal ergens in oktober vorig jaar. Haalde tot die momenten eigenlijk prima elke keer op willekeurige tijdstippen rustig die 950/950 van de 1000Mbps. Op enig moment is er een omzetting geweest waarbij ik op een ander knooppunt ben aangesloten. Vanaf dat moment is de upload gezakt naar een rond de 750Mbps. Het ip-adres veranderde dan ook van de 85.x.x.x.x reeks naar die van 143.x.x.x.x

De conclusie lijkt dan ook gerechtvaardigd dat er zoals jij omschrijft, een klein/groot issue in het netwerk zit. Zelf denk ik dat TMobile dat ook wel weet, maar er niet zoveel aandoet of hoef te doen om dat er meestal wel aan die 75% van het theoretisch mogelijke gehaald wordt. Uitzondering hierop zijn dan weer de mensen waarbij de upload helemaal inkakt.

Tot slot kan ik er nu prima mee leven. 950/775 is best wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zo8yspIZYVOMfIG7IkwU0JlK7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdfQaehYFlGZUyO7xABkvt7c.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt erop dat ze toch nog het een en ander veranderd hebben,heb sinds vanmorgen volle bak bij verschillende servers.

Zouden ze dan toch meelezen op dit forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
ANdrode schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:53:
[...]

• TCP congestion control algoritme (vaak een betere keuze zoals BBR bij servers - die gaat beter om met packet loss en congestion)
  • Aantal flows: Hoger bij speedtest down (8+) dan up (browser: 4)
  • Consumentenhardware is geoptimaliseerd voor download: Upload is vaker niet geoptimaliseerd via hardware. Ook dure consumentenhardware presteert hier vaak slecht (dus eigen router is ook een risico, bij openwrt wisselt het soms zelfs per build).
Als je betrouwbaar wilt testen moet je bijvoorbeeld iperf3 gebruiken naar een server onder eigen controle. Daarbij moet je ook weten dat de server en het netwerk daarvan niet congested is. Vermijd daarvoor hosts die niet makkelijk peeren of die vaak congested zijn.

offtopic:
Ik haal bijvoorbeeld 600 mbit maar weet dat ik met een andere router > 850 up haal. EdgeRouter X heeft alleen wat firmware features niet die mijn, snelle, ARM router wel heeft met openwrt.
Mooi verhaal maar helaas. Het zit niet in mijn netwerk.

Ik heb nogal wat systemen, waaronder ook niet consumenten spul, staan. Diverse netwerkkaarten gebruikt, bekabeling vervangen. Daarnaast meerdere routers geprobeerd (usg/udm/udmpro/zyxel/asus/HPE aruba/cisco/.....). Zelfs rechtstreeks op hun eigen router is het knudde.
Voor de speed test gebruik ik oa. de app in win10 van speedtest.net. Als ik 1 van deze systemen op een andere locatie aansluit waar 1Gb/1Gb verbinding is haal ik wel de snelheid met de upload. Ook een file transfer die eerst altijd goed ging is nu ook om te huilen.
Tot eind december werkte het prima, upload altijd rond de 850-910Mb. Nu nog 180Mb-300Mb.

Het ligt duidelijk bij T-Mobile. Maar de wil om het op te lossen is er gewoonweg niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
GRAD85 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:33:
[Afbeelding]

Lijkt erop dat ze toch nog het een en ander veranderd hebben,heb sinds vanmorgen volle bak bij verschillende servers.

Zouden ze dan toch meelezen op dit forum
Je zou het bijna denken. Net getest Haal ik ineens 569Mb op trined, op vodafoneziggo eindhoven ineens volle bak 946Mb. Xs4all Adam kom ik dan weer niet verder dan 325Mb. Servers richting eindhoven gaan goed.
naar het noorden toe is nog steeds bagger tussen de 300-450Mb (Arnhem/Dronten/Houten/Rotterdam/Amsterdam)
Maar het lijkt beter te zijn dan de afgelopen maanden. Gister kwam ik niet boven de 285 uit.
Hopelijk hebben ze het lek boven en wordt het nu weer gewoon zoals het dient te zijn!
Maar ik heb nog wel zoiets als... 1 zwaluw...geen zomer

Weer een bewijs dat het niet in mijn netwerk of andere spullen boel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Ron555 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Je zou het bijna denken. Net getest Haal ik ineens 569Mb op trined, op vodafoneziggo eindhoven ineens volle bak 946Mb. Xs4all Adam kom ik dan weer niet verder dan 325Mb. Servers richting eindhoven gaan goed.
naar het noorden toe is nog steeds bagger tussen de 300-450Mb (Arnhem/Dronten/Houten/Rotterdam/Amsterdam)
Maar het lijkt beter te zijn dan de afgelopen maanden. Gister kwam ik niet boven de 285 uit.
Hopelijk hebben ze het lek boven en wordt het nu weer gewoon zoals het dient te zijn!
Maar ik heb nog wel zoiets als... 1 zwaluw...geen zomer

Weer een bewijs dat het niet in mijn netwerk of andere spullen boel zit.
Haha ja inderdaad.

Bij mij is het weer ingekakt,dit zit echt in hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
Inmiddels ben ik weer een maand verder na mijn topic op de Community en de beloofde "we gaan hardware vervangen" en heb nog niks gehoord.

Sterker nog, het is alleen maar merkbaar instabieler geworden. Discord, Google Meets hebben last van haperingen. YouTube downgrade automatisch de resolutie naar 480p bij basically elke video die ik kijk en gisteravond een game gedownload met max 14MB per seconde, waarbij dit voorheen op WBA met 500/500 ruim 45MB was en in dalmomenten op ODF 90-110MB/s.

M'n geduld begint helaas op te raken, de overstap van WBA → ODF heb ik een klein beetje spijt van op het moment omdat ik er serieus gevolgen van merk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

nou, ze hebben echt een hele goede deal. 40e voor 1000Mbs maar als ik de laatste paar paginas hier teruglees kan je beter een andere provider nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:58
Flipm0de schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:37:
nou, ze hebben echt een hele goede deal. 40e voor 1000Mbs maar als ik de laatste paar paginas hier teruglees kan je beter een andere provider nemen.
Is lastig in te schatten aan de hand van zo'n forum thread. Ik zit er nu iets meer dan een maand (ODF gebied) en ervaar met de stock installatie geen issues. Tot nu toe altijd rond 900 a 950 up & down en dat is idd een enorme bang for mn buck.

Ik kijk het een jaar aan en bepaal dan of ik moet overstappen of niet.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:23
GerbenBK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Is lastig in te schatten aan de hand van zo'n forum thread. Ik zit er nu iets meer dan een maand (ODF gebied) en ervaar met de stock installatie geen issues. Tot nu toe altijd rond 900 a 950 up & down en dat is idd een enorme bang for mn buck.

ik neem aan dat je ook de dns heb aangepast in je modem/router? Zo blijft je bang nog wel even big :)

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

GerbenBK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:41:
[...]

zit ook in ODF gebied (Verwachte maximumsnelheid op jouw adres: 1000 Mbit/s down | 1000 Mbit/s up).

denk het totaal niet nodig te hebben, maar wie weet toch handig met 2 thuiswerkende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
dorkie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:45:
[...]

ik neem aan dat je ook de dns heb aangepast in je modem/router? Zo blijft je bang nog wel even big :)
Oh ja, dat wel ja 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Flipm0de schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:53:
[...]

zit ook in ODF gebied (Verwachte maximumsnelheid op jouw adres: 1000 Mbit/s down | 1000 Mbit/s up).

denk het totaal niet nodig te hebben, maar wie weet toch handig met 2 thuiswerkende mensen.
Ik denk het ook nagenoeg niet nodig te hebben, maar ik ben verhuisd uit een gebied waar alleen Ziggo mogelijk was (met fatsoenlijke snelheid). Ziggo werkte prima en stabiel maar was in vergelijking schreeuwend duur.

Ik bespaar nu 25€/m terwijl ik 3 a 4 x zo snel internet heb. TV van tmobile schijnt niet zo goed te zijn, maar dat is voor mij geen belangrijk issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 10:42

Neophyte808

Gadget inspector

Ik overweeg een overstap van Ziggo naar T-mobile vanwege een verhuizing. Als ik zo de reacties lees proef ik dat 1000/1000 niet zo veel meerwaarde biedt met de huidige stabiliteit. 100/100 is voor mij waarschijnlijk genoeg, maar vanwege slechte ervaringen met de Compal van Ziggo en horrorverhalen over de Experiabox van KPN, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de Zyxel.
Pagina: 1 ... 134 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie