[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.164 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

zo! na heel wat geklungel met adapter kabeltjes, ook eindelijk t-mobile tv box werkend gekregen op een oude dell full hd monitor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhEuCVjI-aTPMYcQ_r-9J08qI2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVXoYDfGjc7VJ9f2PG1tvIyk.jpg?f=fotoalbum_large

deze dell heeft enkel een vga en een dvi-d aansluiting, maar uiteindelijk vandaag met de juiste adapter https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000059382674/ uiteindelijk toch beeld gekregen, geluid gaat via de koptelefoon aansluiting naar een TS3 dock van Caldigit naar een sonos beam via optische conversie, niet ideaal, maar ach het werkt, op de mac draait nog een proces die het stereo geluid uit de t-mo tv box weer op-converteerd naar 5.1 surround. :9~ 8)7

wat betreft internet snelheid, merk ik geen echte verslechtering tijdens het tv kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUgVFKW5Iv1f2CtqleWQlOu-_Iw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8miHIZpD3fwDrEnrzfTFLsBx.png?f=user_large
https://www.speedtest.net/my-result/d/308553402

schat dat ik zo'n 25mbps achteruit ga als de tv box aanstaat.

dus al met al, na iets meer dan een maand, ben ik zeer positief over t-mobile en heeft de overstap van tweak mij nu een fors betere en stabielere verbinding opgeleverd. overall dus tevreden met t-mobile thuis glas icm tv en vaste telefoon van t-mobile. _/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Weet iemand of er toevallig wat is aangepast aan de instellingen bij T-Mobile? Helaas heb ik door herhaaldelijke wifi issues mijn unifi systeem met usg opnieuw moeten instellen door verlies van laptop en back-up.

Nu wil echter internet geen verbinding meer maken via de vlan 300. Sporadisch komt ik er door en haal volle snelheid, maar over het algemeen geeft unifi aan dat ik geen internetverbinding heb.

Het gaat om een internet only verbinding die ingesteld is zoals @rens-br heeft ingesteld.

Ik heb voor nu na 2 jaar de modem weer staan voor het internet....

[ Voor 6% gewijzigd door Koen87 op 15-05-2021 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

@Koen87 Welke firmware heb je op je USG staan?
Hier wil hij na een update wel eens vervelend doen, 1 of 2 reboots volstaan dan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Quad schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:52:
@Koen87 Welke firmware heb je op je USG staan?
Hier wil hij na een update wel eens vervelend doen, 1 of 2 reboots volstaan dan.
Thanks, het gekke is, is dat de controller nog steeds aangeeft dat er geen internet is, maar dat alle apparaten nu wel verbinding hebben.

Het werkt dus.

Ik zie dat ik nog een firmware te gaan heb, ik ga dit even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:54
pipo01 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:06:
Hier (Amsterdam) sinds 30 minuten ook geen internet meer. Daarvoor werkte het prima, maar plots geen verbinding meer. Tmobile 4G werkt wel prima.

Edit: internetverbinding doet het weer!
En nu sinds 7 minuten opeens geen verbinding meer terwijl het daarvoor wel prima deed. Vage boel bij T-Mobile want tot nu toe was het best stabiel en vandaag al twee keer geen verbinding.

Edit: en nu doet het het weer! Erg vreemd en irritant dat de verbinding opeens een kwartier eruit ligt. Heeft iemand misschien een idee waar dit door komt?

[ Voor 14% gewijzigd door pipo01 op 15-05-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
pipo01 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:42:
[...]

En nu sinds 7 minuten opeens geen verbinding meer terwijl het daarvoor wel prima deed. Vage boel bij T-Mobile want tot nu toe was het best stabiel en vandaag al twee keer geen verbinding.

Edit: en nu doet het het weer! Erg vreemd en irritant dat de verbinding opeens een kwartier eruit ligt. Heeft iemand misschien een idee waar dit door komt?
Hier vanaf middernacht ook niks meer maar ook niet meer teruggekomen. Na alle problemen die ik hier eerder genoemd heb hadden we een aantal dagen een goede verbinding afgezien van de routing problemen, maar nu dus weer terug bij de 4G dongle.

Ik ga hier na 6 weken tmobile waarvan 2 weken continu gezeik ook aanzeggen en zsm over naar wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:25

RVW

Pauwl schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Klopt. Dit werkte helaas niet op mijn S7, maar wel op de A50 van mijn werk.
Helaas is het signaal buiten ook zeer matig (1 streepje). Het functioneert gelukkig wel.

De problemen met de internet connectiviteit houden mij op dit moment wel nog tegen om een overstap te maken van Ziggo naar T-Mobile. Ik ben voor mijn werk erg afhankelijk van een goede internet verbinding (zoals bijna iedereen momenteel).
De Ziggo verbinding die ik momenteel heb werkt wel gewoon goed, maar is relatief duur (65 euro voor 300/30 en televisie). Kan hierop dus behoorlijk besparen maar wil niet dat dit ten koste gaat van de internet stabiliteit. Op dit moment zou ik liever 200/200 internet hebben en stabile dan 1000/1000 met af en toe wat vreemde problemen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zijn er mensen die overgestapt zijn naar T-M maar door problemen toch maar weer terug zijn geswitched?
Ik ben anderhalve week geleden geswitched van Ziggo 300/30 naar T-Mobile 1000/1000. Werkt tot nu toe prima. De problemen met het bereiken van bepaalde netwerksegmenten heb ik niet. Dus YMMV! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RVW schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:26:
[...]

Ik ben anderhalve week geleden geswitched van Ziggo 300/30 naar T-Mobile 1000/1000. Werkt tot nu toe prima. De problemen met het bereiken van bepaalde netwerksegmenten heb ik niet. Dus YMMV! :)
Welke regio of maakt dat ook niets uit in deze?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:25

RVW

JB schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:35:
[...]

Welke regio of maakt dat ook niets uit in deze?
Geen idee, ik woon in Houten als dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
Gisteren merkte ik zelfs op dat sites van de Rijksoverheid slecht bereikbaar waren :/

We zitten inmiddels op:
- TransIP
- AWS
- Digitalocean
- True (Tweakers o.a.)
- Rijksoverheid (Belastingdienst, Defensie, etc.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jsjr4R9KyH12RpqRNHS11bqbOz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EaJBFIeNo8oGGcgPkZlIQmbo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qn3SGuQ5MfQ9nhvi2jwhWCw9T60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dKMzttGrsZFxzY8B5ipShvX2.png?f=fotoalbum_large

Vind deze toch wel ernstig. Maar goed, hopelijk is het nu écht deze week opgelost want na 1 juni ga ik ook zeker op zoek naar een andere provider ook al gaan we teveel betalen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bjarn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:57:
Gisteren merkte ik zelfs op dat sites van de Rijksoverheid slecht bereikbaar waren :/

Weet je zeker dat je daar geen over-agressieve firewall/DDOS mitigatie raakt? De laatste hop reageert namelijk niet op pings :>.
Vanuit SURFnet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6HYuFVyhNm9L7P2ioirbS7riKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/asLoa6nvVBjRjEopR8nAByGh.png?f=fotoalbum_large

Probeer time curl <url> eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hier in Odijk ligt het vast Internet eruit!?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
ANdrode schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Weet je zeker dat je daar geen over-agressieve firewall/DDOS mitigatie raakt? De laatste hop reageert namelijk niet op pings :>.
Vanuit SURFnet:
[Afbeelding]

Probeer time curl <url> eens?
Voerde de MTRs uit nadat ik time-outs kreeg in m'n browser, maar de time tip ook even gedaan en ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar hij blijft wachten haha en net zoals elke keer: ene keer doet hij het wel, andere keer niet.

Sowieso, een 'no route to host' is geen firewall dingetje afaik. Die laatste kan idd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Bjarn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:18:
[...]
Sowieso, een 'no route to host' is geen firewall dingetje afaik. Die laatste kan idd wel.
Een no route to host kan prima een DDOS mitigatie ding zijn ;). Maar ik denk eerder aan een UX keuze van MTR. Het lijkt mij waarschijnlijker dat ICMP sowieso niet werkte en dat je dat nu verward met de oorzaak van het probleem.
Of weet je zeker dat het eerder wel werkte? :)

Belastingdienst (en douane etc) staan bekend om te agressieve DDOS mitigatie. Zo werkt Chrome hier niet, Safari wel. Op meerdere macs.

Probeer eens:
  • Een ander device
  • Een andere browser (en dan geen brave of niet-mainstream webkit derivaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:03

We zitten inmiddels op:
- TransIP
- AWS
- Digitalocean
- True (Tweakers o.a.)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind deze toch wel ernstig. Maar goed, hopelijk is het nu écht deze week opgelost want na 1 juni ga ik ook zeker op zoek naar een andere provider ook al gaan we teveel betalen :/
Ik kan ook geen tracert naar defensie.nl.
Echter de website is gewoon bereikbaar en pings werken ook

Dus daar is wat anders aan de hand.

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 17-05-2021 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Deze ochtend portswap gehad door een vriendelijke monteur van KPN NetwerkNL, die ook vriendelijk aan wist te geven dat hij vorige week (toen de grootste problemen ophielden) ook in zelfde centrale een portswap had gedaan. Daar wist T-mobile dan weer niks van, dus mogelijkerwijs had ik hem de rit kunnen besparen wat dat had het toen ook opgelost. Volgens hem zijn er in bijna alle POP's van t-mobile problemen met die hardware en een bepaalde set poorten, als je die gebruikt krijg je de klachten die ik had, als je ze negeert dan niet. Dat is (steeds meer) bekend maar wordt nog regelmatig genegeerd door de mensen die de patches leggen voor nieuwe klanten :X

Verder nu een goede verbinding (in t heorie en in de speedtests) maar sinds vanochtend gigantisch last van routerings-issues. Random timeouts all over the place richting bepaalde sites, maar ook werken in google docs, Atlassian Cloud (JIRA) heeft een gigantische lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
ANdrode schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Een no route to host kan prima een DDOS mitigatie ding zijn ;). Maar ik denk eerder aan een UX keuze van MTR. Het lijkt mij waarschijnlijker dat ICMP sowieso niet werkte en dat je dat nu verward met de oorzaak van het probleem.
Of weet je zeker dat het eerder wel werkte? :)

Belastingdienst (en douane etc) staan bekend om te agressieve DDOS mitigatie. Zo werkt Chrome hier niet, Safari wel. Op meerdere macs.

Probeer eens:
  • Een ander device
  • Een andere browser (en dan geen brave of niet-mainstream webkit derivaat)
Interesting! - Weet inderdaad niet of de MTR's hiervoor wel werkte, haha :)

Had in ieder geval afgelopen weekend dezelfde problemen als ik bij Tweakers en Amazon etc. had bij de belastingdienst. Zal wel iets minder voorkomen dan, of was een tijdelijke andere hickup, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Vandaag tussen 14:00-16:00 zal de monteur langskomen. Momenteel al geen internet en televisie meer, die had ik niet verwacht.
Er is nergens door Guidion of T-mobile vermeld dat er downtime kan zijn, zal wel als normaal worden gezien.

Ach, het zal ongetwijfeld betekenen dat de lijn is over geprikt in de wijkcentrale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenboxen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 09:46
Na een week op het T-mobile ODF netwerk toch maar weer terug naar KPN. Stabiliteit was wel redelijk maar het gebrek aan een simpele traceroute was de voornaamste beweegreden.
Als ik het vantevoren had geweten had ik de overstap ook niet gemaakt. Het leek me zo'n standaard voorziening dat ik er ook niet naar gezocht heb.
Liever iets duurder en een lagere snelheid maar wel alle basis functionaliteit die je mag verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:08

Zorian

What the fox?

DaveFlash schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:03:
zo! na heel wat geklungel met adapter kabeltjes, ook eindelijk t-mobile tv box werkend gekregen op een oude dell full hd monitor:

[Afbeelding]

deze dell heeft enkel een vga en een dvi-d aansluiting, maar uiteindelijk vandaag met de juiste adapter https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000059382674/ uiteindelijk toch beeld gekregen, geluid gaat via de koptelefoon aansluiting naar een TS3 dock van Caldigit naar een sonos beam via optische conversie, niet ideaal, maar ach het werkt, op de mac draait nog een proces die het stereo geluid uit de t-mo tv box weer op-converteerd naar 5.1 surround. :9~ 8)7

wat betreft internet snelheid, merk ik geen echte verslechtering tijdens het tv kijken:
[Afbeelding]
https://www.speedtest.net/my-result/d/308553402

schat dat ik zo'n 25mbps achteruit ga als de tv box aanstaat.

dus al met al, na iets meer dan een maand, ben ik zeer positief over t-mobile en heeft de overstap van tweak mij nu een fors betere en stabielere verbinding opgeleverd. overall dus tevreden met t-mobile thuis glas icm tv en vaste telefoon van t-mobile. _/-\o_ >:)
Hey, die Speedtest server komt me bekend voor. :+ Fijn om te zien dat ie nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
Dit gaat nergens meer over en gezien je als particulier bij t-mobile zit krijg je 0 vergoeding en ook geen backup/noodoplossing.

Dat ik niet meer online kan gamen kan ik mee leven (gamen is geen prio) maar dat ik met mijn werk flink in de problemen begin te raken vind ik echt not done gezien vpn het soms wel soms niet doet.

[ Voor 6% gewijzigd door mugenmarco op 17-05-2021 14:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Voor diegenen die dieper willen meekijken en onderzoeken wat er nu bij T-Mobile aan de hand is, is er nu een Telegram groep. Deze is niet bedoeld om te melden dat je er ook last van hebt, maar met elkaar te onderzoeken of wij de oorzaak kunnen herleiden mbt wat er aan de hand zou kunnen zijn.

https://t.me/joinchat/BEQMyxODKcE1OGQ0

[ Voor 11% gewijzigd door RR2USA op 17-05-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
mugenmarco schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:47:
Dit gaat nergens meer over en gezien je als particulier bij t-mobile zit krijg je 0 vergoeding en ook geen backup/noodoplossing.

Dat ik niet meer online kan gamen kan ik mee leven (gamen is geen prio) maar dat ik met mijn werk flink in de problemen begin te raken vind ik echt not done.
Ik heb gewoon unlimited data gekregen dmv voucher codes op een simonly kaartje voor de daadwerkelijke downtime van mijn verbinding (~ 2 weken aan/uit) en krijg nog een terugkoppeling zodra ze het incident gesloten hebben voor compensatie op de maandfactuur (en heb reminder voor mezelf om dat na te bellen).

De huidige connectivity issues richting AWS locaties en andere random connecties die soms wel & soms niet tot stand komen is echt mega irritant maar ook voor de gemiddelde L1 support niet echt te analyseren als down of niet (gezien ook gebrek aan prioriteit dat het lijkt te krijgen intern). Maar denk dat je met goed door zeuren het ook snel genoeg voor elkaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Apart: Een groot aantal collega's die met dezelfde VPN server verbind heeft wel problemen.

Lijkt er wel op dat het vooral om GPON gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Zorian schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Hey, die Speedtest server komt me bekend voor. :+ Fijn om te zien dat ie nog werkt.
jouw server dan ofzo? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 13:22
Ik twijfel tussen het premium T-Mobile glasvezel abonnement en het Razendsnel abonnement van KPN. Ik zit Hengelo, Overijssel. Heeft iemand hier in de buurt ervaring met het glasvezel van T-Mobile?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
Purple Dolphin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:49:
Ik twijfel tussen het premium T-Mobile glasvezel abonnement en het Razendsnel abonnement van KPN. Ik zit Hengelo, Overijssel. Heeft iemand hier in de buurt ervaring met het glasvezel van T-Mobile?
Er is op dit moment een relatief groot probleem bij t-mobile wat invloed heeft op online gaming, vpn verbinding of algehele internetsnelheid/stabiliteit.

Ik zou sowieso op dit moment niet voor t-mobile gaan aangezien er geen enkele indicatie is wanneer dit probleem word opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:28:
Apart: Een groot aantal collega's die met dezelfde VPN server verbind heeft wel problemen.

Lijkt er wel op dat het vooral om GPON gaat.
Hier is het hit & miss. Meeste infra zakelijk staat in eu-west-1 (Ireland) bij AWS en verbinden naar een instance waarop VPN draait gaat soms prima, maar soms ook ineens een gigantische vertraging en na X seconden timeout van verbinding. Doe je hetzelfde opnieuw werkt het weer. Overigens is het het laatste uur wel beduidend beter dan eerder en was het vanochtend vooral tussen 9 en 12 echt drama. Piekbelasting van bepaalde links?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:08

Zorian

What the fox?

Yup, 20Gbit erin en het gaat vooruit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Lachen man.
Tmobile heeft sinds nu de mogelijkheid tot 2FA voor de toegang tot je account!

Ze krijgen het nu al niet voor elkaar dat community-website altijd een geldig certificaat heeft.
Prio's Prio's.

Ze zijn bezig met kersen op de taart, terwijl de taart een bedorven taart is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 13:22
mugenmarco schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Er is op dit moment een relatief groot probleem bij t-mobile wat invloed heeft op online gaming, vpn verbinding of algehele internetsnelheid/stabiliteit.

Ik zou sowieso op dit moment niet voor t-mobile gaan aangezien er geen enkele indicatie is wanneer dit probleem word opgelost.
Dankjewel! Had helaas geen tijd om mezelf fatsoenlijk in te lezen. Jammer van het financiële voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Purple Dolphin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:21:
[...]

Dankjewel! Had helaas geen tijd om mezelf fatsoenlijk in te lezen. Jammer van het financiële voordeel.
T-mobile is prima, zolang het werkt. Maar als er een probleem is kan je er vanuit gaan dat je daar een tijdje last van gaat hebben.

Maar met de algehele storing hebben sommige mensen al bijna 2 tot 3 weken last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:27

We zitten inmiddels op:
- TransIP
- AWS
- Digitalocean
- True (Tweakers o.a.)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb volgens mij geen problemen met de zaken die jij noemt. Ik kan alleen niet connecten met games via PSN.

Bijzonder dat bijna niemand daar last van blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Allen, ik zit zo even deze laatste pagina's te lezen en krijg toch wel een beetje wat twijfels.
Binnenkort kom ik in een nieuwe woning te zitten en men geeft vanuit de bouwer aan dat KPN Netwerk NL de glasvezelkabel komt plaatsen. Een eerdere fase van de wijk is door Reggefiber aangesloten, maar volgens de telefoniste van T-Mobile kan ik straks 1gbit ODF krijgen. Toen ik navroeg wat men op de oudere postcodes heeft liggen gaf zij aan dat het daar WBA was. Het gaat om een buitengebied..
Wat moet ik hier van vinden? Ik dacht dat ik voor 40 euro pm 1gbit een prima lijntje kon scoren, maar ik vraag mij nu af of ik het maar beter kan annuleren aangezien ik ook vaak voor werk een VPN gebruik en ook wel eens wil gamen...

Volgens onderstaande zou ik dan wellicht geen snelheidsproblemen gaan krijgen, maar wel allerlei routing issues?
Barre73 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Een T-Mobile only netwerk bestaat alleen in een stukje Den Haag en Eindhoven. Op alle andere plekken is er nog altijd minimaal Reggefiber als eigenaar van het passieve netwerk.

Voor jou zou het eigenlijk alleen beter worden qua 3e partijen. Als jij nu een KPN WBA verbinding hebt bij T-Mobile heb je dus met drie partijen te maken. Reggefiber voor het passieve netwerk, KPN WBA als dienstenleverancier en TMT als provider. Die laatste twee zouden dan 1 worden als jij overstapt naar een TMT ODF abonnement.

Nadeel van een WBA abonnement kan zijn dat er drie partijen nodig zijn. Voordeel is momenteel absoluut het feit dat het WBA netwerk stabieler lijkt. Maar vergis je niet. Ook daarbij wordt er op een hoger netvlak ontkoppeld naar T-Mobile zelf en kan je nog steeds te maken krijgen met routing keuzes, DNS problemen, etc..
Snelheidsproblemen lijken echter vooral voor te komen op ODF aansluitingen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
jinglewood schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:35:
Allen, ik zit zo even deze laatste pagina's te lezen en krijg toch wel een beetje wat twijfels.
Binnenkort kom ik in een nieuwe woning te zitten en men geeft vanuit de bouwer aan dat KPN Netwerk NL de glasvezelkabel komt plaatsen. Een eerdere fase van de wijk is door Reggefiber aangesloten, maar volgens de telefoniste van T-Mobile kan ik straks 1gbit ODF krijgen. Toen ik navroeg wat men op de oudere postcodes heeft liggen gaf zij aan dat het daar WBA was. Het gaat om een buitengebied..
Wat moet ik hier van vinden? Ik dacht dat ik voor 40 euro pm 1gbit een prima lijntje kon scoren, maar ik vraag mij nu af of ik het maar beter kan annuleren aangezien ik ook vaak voor werk een VPN gebruik en ook wel eens wil gamen...

Volgens onderstaande zou ik dan wellicht geen snelheidsproblemen gaan krijgen, maar wel allerlei routing issues?

[...]
Ik kom bij Tweak vandaan en had al zo'n voorgevoel dat ik niet naar T-mobile had moeten gaan. Tweak is in de basis met de jaarbetaling zelfs iets goedkoper. Maar omdat ik geen mobiel van de zaak meer heb, ging ik over naar de 50 euro voor unlimited mobiel / 1gbit thuis deal.

De taferelen die momenteel spelen doen me denken aan de ellende met Telekabel eind jaren '90

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]
Reggefiber en KPN Netwerk NL is hetzelfde.
T-Mobile rolt in heel veel PoPs van Reggefiber/KPN Netwerk NL eigen ODF apparatuur uit momenteel dus het is allemaal goed mogelijk dat je op ODF apparatuur komt te zitten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb hier ook al tijden last van timeouts met T-Mobile (ODF) glas. Sinds vandaag lijkt het allemaal wel een stuk beter te zijn?

Heb nog geen time-out of vertraging gezien vandaag.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58

[...]
Feit is natuurlijk wel dat je hier vooral alle issues en problemen voorbij ziet komen. Ga naar het KPN topic en je hebt ook geen zin meer in KPN kan ik je garanderen ;) Er zijn ook genoeg verhalen van mensen die maanden lang problemen hebben met KPN die maar niet opgelost worden.

Ikzelf heb tot nu tot 0,0 problemen sinds ik T-Mobile nu ongeveer een maand heb. Ik weet alleen niet of ik GPON heb en daar lijkt op dit moment het grootste probleem te zitten. En het lijkt er op dit moment inderdaad wel op dat er daar een wat groter probleem speelt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Monteur is net geweest om het aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NIEebkJ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NmZx6dA.png

d:)b d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:18
Quad schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:16:
[...]

Bijzonder, ik ben gratis en voor niks op huidig contract naar ODF gestapt.
Yep, ik ben zojuist naar velen jaren 100mbit WBA in een paar minuten geholpen door een medewerkster naar 1gbit ODF voor 25 euro per maand. Ze hebben sinds 30 april een nieuwe software tool vertelde ze waardoor ze klanten zo makkelijk kosteloos kunnen overzetten.
Over een paar weken staat een datum gepland en komt een Guidion monteur de media converter monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Yemoke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:26:
Monteur is net geweest om het aan te sluiten.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

d:)b d:)b d:)b d:)b
Nette ping ook, meeste wat ik zie is 7ms of hoger. ;)
WoBoW schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Yep, ik ben zojuist naar velen jaren 100mbit WBA in een paar minuten geholpen door een medewerkster naar 1gbit ODF voor 25 euro per maand. Ze hebben sinds 30 april een nieuwe software tool vertelde ze waardoor ze klanten zo makkelijk kosteloos kunnen overzetten.
Over een paar weken staat een datum gepland en komt een Guidion monteur de media converter monteren.
Hier voor 30 april de aanvraag gedaan, toen had ze hetzelfde verhaal, alleen niet met een datum maar "sinds eind maart een nieuwe tool". :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Grote blij hier! :D
Alles ook gewoon default, heb nog nergens aangezeten verder :D
Was ook binnen 15min gepiept en super vriendelijke monteur van guidion die stipt op tijd was _/-\o_
En op het moment dat hij bezig was met aansluiten kreeg ik een folder van ziggo op de deurmat _O-

Ik net mijn huidige internet opzeggen. Leveren wij geen glasvezel bij u? Jawel maar niet voor deze prijs. 25 euro pm?! Merkwaardig, voor een heel jaar?! ja meneer :D _O-

Top deal *O*

[ Voor 82% gewijzigd door Yemoke op 18-05-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:33:
Ik heb hier ook al tijden last van timeouts met T-Mobile (ODF) glas. Sinds vandaag lijkt het allemaal wel een stuk beter te zijn?

Heb nog geen time-out of vertraging gezien vandaag.
Hier op GPON ook een stuk minder, maar nog wel af en toe. Het lijkt een stuk beter te gaan dan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Sander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Hier op GPON ook een stuk minder, maar nog wel af en toe. Het lijkt een stuk beter te gaan dan gisteren.
Dat is goed nieuws (hopelijk). Vrijdag ga ik naar GPON :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
Voor wat het waard is, mijn aansluiting is ook op GPON. Nu heb ik nog nooit eerder glasvezel gehad, maar het is echt super smooth internetten :P

ping eu-central-1.console.aws.amazon.com -c 4
PING console.eu-central-1.amazonaws.com (54.239.54.107) 56(84) bytes of data.
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.107): icmp_seq=1 ttl=233 time=11.8 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.107): icmp_seq=2 ttl=233 time=11.5 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.107): icmp_seq=3 ttl=233 time=11.5 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.107): icmp_seq=4 ttl=233 time=11.7 ms

--- console.eu-central-1.amazonaws.com ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3004ms
rtt min/avg/max/mdev = 11.485/11.600/11.750/0.117 ms

ping nl.archive.ubuntu.com -c 4
PING ftp.bit.nl (213.136.12.213) 56(84) bytes of data.
64 bytes from ftp.bit.nl (213.136.12.213): icmp_seq=1 ttl=59 time=5.95 ms
64 bytes from ftp.bit.nl (213.136.12.213): icmp_seq=2 ttl=59 time=4.99 ms
64 bytes from ftp.bit.nl (213.136.12.213): icmp_seq=3 ttl=59 time=5.14 ms
64 bytes from ftp.bit.nl (213.136.12.213): icmp_seq=4 ttl=59 time=5.87 ms

--- ftp.bit.nl ping statistics ---
rtt min/avg/max/mdev = 4.990/5.487/5.954/0.427 ms

Verder weet ik niet zo goed wat ik anders moet testen. Zag deze hierboven staan. Heb geen playstation of games die ik kan testen. Ben zelf nog geen hickups tegen gekomen verder.

[ Voor 104% gewijzigd door Yemoke op 18-05-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Yemoke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:25:
Voor wat het waard is, mijn aansluiting is ook op GPON. Nu heb ik nog nooit eerder glasvezel gehad, maar het is echt super smooth internetten :P

ping eu-central-1.console.aws.amazon.com -c 4
PING console.eu-central-1.amazonaws.com (54.239.54.107) 56(84) bytes of data.
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.107): icmp_seq=1 ttl=233 time=11.8 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.107): icmp_seq=2 ttl=233 time=11.5 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.107): icmp_seq=3 ttl=233 time=11.5 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.107): icmp_seq=4 ttl=233 time=11.7 ms

rtt min/avg/max/mdev = 11.485/11.600/11.750/0.117 ms

:(
ping nl.archive.ubuntu.com -c 4
PING ftp.bit.nl (213.136.12.213) 56(84) bytes of data.
64 bytes from ftp.bit.nl (213.136.12.213): icmp_seq=1 ttl=59 time=5.95 ms
64 bytes from ftp.bit.nl (213.136.12.213): icmp_seq=2 ttl=59 time=4.99 ms
64 bytes from ftp.bit.nl (213.136.12.213): icmp_seq=3 ttl=59 time=5.14 ms
64 bytes from ftp.bit.nl (213.136.12.213): icmp_seq=4 ttl=59 time=5.87 ms

--- ftp.bit.nl ping statistics ---
rtt min/avg/max/mdev = 4.990/5.487/5.954/0.427 ms

Verder weet ik niet zo goed wat ik anders moet testen. Zag deze hierboven staan. Heb geen playstation of games die ik kan testen. Ben zelf nog geen hickups tegen gekomen verder.
Pinging console.eu-central-1.amazonaws.com [54.239.54.114] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out

Ping statistics for 54.239.54.114:
    Packets: Sent = 7, Received = 0, Lost = 7 (100% loss),

Die 2e is wel bereikbaar overigens.

Vanaf mijn werk kan ik wel pingen naar dat adres van Amazon.

ODF hier overigens (1gbit). Werkt het bij jou nu nog steeds :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Glashelder schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Pinging console.eu-central-1.amazonaws.com [54.239.54.114] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out

PING console.eu-central-1.amazonaws.com (54.239.54.114) 56(84) bytes of data.
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.114): icmp_seq=1 ttl=228 time=11.4 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.114): icmp_seq=2 ttl=228 time=11.5 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.114): icmp_seq=3 ttl=228 time=11.4 ms
64 bytes from eu-central-1.console.aws.amazon.com (54.239.54.114): icmp_seq=4 ttl=228 time=11.3 ms

rtt min/avg/max/mdev = 11.307/11.416/11.528/0.078 ms

Ja doet het hier zonder problemen. Raarrr 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

T-mobile is duidelijk aan het kloten. Pingen werkt niet, maar op TCP/80 krijg ik wel een verbinding.

En nu net krijg ik de volgende mail:
Aanvraag
Er is bij ons een nieuwe aanvraag gedaan op jouw adres. Vandaar dat ik je een e-mail stuur.

Opzegging of verhuizing
Op dit moment ben je klant van ons en we willen natuurlijk niet dat jij zonder diensten komt te zitten, daarom controleren we het eerst even bij jou. Let er op dat, wanneer wij niet tijdig van jou horen, de verbinding kan worden overgenomen door iemand anders waardoor jouw contract wordt opgezegd. Om dit dus goed te regelen, wil ik je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0800 - 0092.
Ik vertrouw erop je voor nu voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens je een hele fijne dag.

Met vriendelijke groet,
Gaat lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dat kan ik ook allemaal probleemloos pingen op de huidige constructie. Hoe is het bij @Bjarn? Ik lees vooralsnog een aantal positieve berichten vandaag?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Glashelder schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out

Hier is dat AWS adres ook niet bereikbaar, de andere wel. Ook 1Gbit hier. :-(

Tot nu toe lijk ik voornamelijk problemen te hebben met de bunq app op mijn telefoon via wifi. Best vervelend als ik ff wat moet betalen (eerst van wifi af of erg lang wachten).

[ Voor 11% gewijzigd door Louw Post op 18-05-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Louw Post schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Hier is dat AWS adres ook niet bereikbaar, de andere wel. Ook 1Gbit hier. :-(
En bedoel je met niet bereikbaar: kan niet pingen of kan je er niet naar browsen?

Ik kan er niet naar pingen maar wel naar browsen.

Duidelijk gekloot van T-Mobile met het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Glashelder schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:37:
[...]

En bedoel je met niet bereikbaar: kan niet pingen of kan je er niet naar browsen?

Ik kan er niet naar pingen maar wel naar browsen.

Duidelijk gekloot van T-Mobile met het verkeer.
Pingen inderdaad, browsen geeft een 404 zie ik zojuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjarn
JB schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:28:
Dat kan ik ook allemaal probleemloos pingen op de huidige constructie. Hoe is het bij @Bjarn? Ik lees vooralsnog een aantal positieve berichten vandaag?
Helaas, hier nog steeds 28% packet loss richting TransIP en AWS etc. Geen verbeteringen op te merken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iwso8nNKSGNh_1pC09rHphEKsWY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SOSwAZ3Ie2jcSw5yKPXYduCR.png?f=user_large

Opvallend is dat de packet loss vrijwel altijd 28% is, vrij "stabiel" dus als het gaat om packet loss. Via andere netwerken zoals verwacht geen last.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:26:
T-mobile is duidelijk aan het kloten. Pingen werkt niet, maar op TCP/80 krijg ik wel een verbinding.

En nu net krijg ik de volgende mail:

[...]

Gaat lekker :P
Je eerste statement is een beetje een non-statement, veel plekken blocken ping's en laten wel TCP verkeer op normale poorten toe. Dus dat is alleen valide als je ook kunt laten zien dat het op andere momenten wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Sander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Minder maar niet opgelost helaas nu wederom 24% packetloss naar bol.com op poort 80 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:33:
[...]

Je eerste statement is een beetje een non-statement, veel plekken blocken ping's en laten wel TCP verkeer op normale poorten toe. Dus dat is alleen valide als je ook kunt laten zien dat het op andere momenten wel werkt.
True, maar het werkt wel bij een andere tweaker met t-mobile en via een server van mijn werk werkt het ook ;) En ik block geen pings.

Dus die conclusie leek me wel gerechtvaardigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:51
Hallo, sinds december 2020 via Reggefiber glasvezelnetwerk T-Mobile thuis een 1000/1000 abonnement. Echter sinds die tijd ca 190 Mbps download en ca 880 Mbps upload. met eigen Windows HP laptop rechtstreeks bekabeld op het Zyxel modem. Inmiddels 2x een monteur erbij gehad die met eigen getweakte laptop in veilige modus aankomt en in ca 880 /880 Mbps haalt en weer vrolijk vertrekt. Bij de nodige websites duurt het laden lang en blijft het circel pijltje maar rondtollen. We komen van Ziggo af waar overeenkomstig het abonnement 250 Mbps download geen enkel probleem gaf. Zit er een probleem bij T-Mobile, het Reggefiber netwerk of bij onszelf? Het is bijzonder onbevredigend, wie kan meedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
erniee schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:30:
Hallo, sinds december 2020 via Reggefiber glasvezelnetwerk T-Mobile thuis een 1000/1000 abonnement. Echter sinds die tijd ca 190 Mbps download en ca 880 Mbps upload. met eigen Windows HP laptop rechtstreeks bekabeld op het Zyxel modem. Inmiddels 2x een monteur erbij gehad die met eigen getweakte laptop in veilige modus aankomt en in ca 880 /880 Mbps haalt en weer vrolijk vertrekt. Bij de nodige websites duurt het laden lang en blijft het circel pijltje maar rondtollen. We komen van Ziggo af waar overeenkomstig het abonnement 250 Mbps download geen enkel probleem gaf. Zit er een probleem bij T-Mobile, het Reggefiber netwerk of bij onszelf? Het is bijzonder onbevredigend, wie kan meedenken?
Ik heb ook laptops (2 stuks, 1 Lenovo en 1 Dell, allebei vrij snelle) die niet de max download snelheid halen via ethernet én een vrijwel maximale upload, maar heb nog geen enkel idee waar het aan ligt. Soms lijkt het met QoS-instellingen te maken te hebben, maar dat heb ik nog niet kunnen bevestigen. Op de 2 op Linux ingerichte laptops (Lenovo en HP) heb ik het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Helsie op 18-05-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
Ik kan prima pingen maar krijg geen tracert.

Maar ik kan dan weer totaal niet verbinden met de battlefield 5 servers. Begin schijt ziek te worden van T-Mobile en hun ontwijkende antwoorden of slechte antwoorden die nergens op slaan. Eerste jaar was het echt prima maar ik zie zo geen andere optie meer dan opstappen. het is gewoon niet meer bruikbaar en de routing is ook niet meer te controleren door het uitschakelen van de tracert maar het voelt net zo stabiel als in de dtag week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado85
  • Laatst online: 21:23
WoBoW schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Opmerkelijk! Net gebeld met de klanten services maar Abdel had er niet zo'n zin in. Hij wist me te vertellen dat de hele straat open moet om van netwerk te switchen 8)7

Morgen nog maar eens proberen.

Net teruggebeld door de klantenservice. Het wordt geregeld.

Lekker gewerkt pik 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Tornado85 op 18-05-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Bjarn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:11:
[...]

Helaas, hier nog steeds 28% packet loss richting TransIP en AWS etc. Geen verbeteringen op te merken:
[Afbeelding]

Opvallend is dat de packet loss vrijwel altijd 28% is, vrij "stabiel" dus als het gaat om packet loss. Via andere netwerken zoals verwacht geen last.
Ik kan op dit moment connecten met online games, al lijkt het wat te happeren. Merk jij ook iets?

Update: het heeft heel even gewerkt en nu kan ik weer niks. Jammer, dacht even dat ze mogelijk iets hadden veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door MaxHardcore op 18-05-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het mogelijk om een inkomende mailserver (dus niet uitgaand, enkel inkomend) op te zetten op T-Mobile Glas op poort 25 of wordt dat geblokkeerd? Ik lees gemixte reacties op het officiele T-Mobile forum, hopelijk is er een ervaringsdeskundige hier die uitsluitsel kan bieden

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erniee schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:30:
In ieder geval niet bij Reggefiber. Die gaan alleen over de fysieke kabel van jouw woning naar de Pop. Up en Download gaan via dezelfde glasvezel (die tweede is niet in gebruik) en uit het feit dat je upload wel behoorlijk hoog is, mag je opmaken dat de vezel in orde is en dus niet beschadigd of gebroken.
Heb je zelf ook je Windows laptop in Veilige Modus aangesloten om te testen?

Maar ik hoef maar even een paar pagina's in dit topic te rug te kijken om te weten dat veel mensen snelheidsproblemen en routingsproblemen hebben. En ook DNS is vaak een probleem (wat die websites kan verklaren).

Andere gratis DNS server instellen op je laptop?

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 18-05-2021 21:28 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:51
Helsie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:37:
[...]

Ik heb ook laptops (2 stuks, 1 Lenovo en 1 Dell, allebei vrij snelle) die niet de max download snelheid halen via ethernet én een vrijwel maximale upload, maar heb nog geen enkel idee waar het aan ligt. Soms lijkt het met QoS-instellingen te maken te hebben, maar dat heb ik nog niet kunnen bevestigen. Op de 2 op Linux ingerichte laptops (Lenovo en HP) heb ik het niet.
@ Helsie, QoS in Windows uitgeschakeld, maar helaas geen verbetering. Zie wel dat bij sommige servers de start oploopt naar 350 Mbps en daarna weer terugvalt naar 190 Mbps. Raadsels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Yemoke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:25:
Interessant dat het voor jou op GPON werkt.

Welke regio?
Sander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:33:
[...]

Minder maar niet opgelost helaas nu wederom 24% packetloss naar bol.com op poort 80 :S
Grappig: Dat is GCP, daarover zijn eerder geen issues gemeld.

Ik zie dat er vanaf afgelopen nacht een ander sneller pad genomen wordt (want structureel lagere latency). Vaak betekent dat bij TMT dat het via een andere fysiek pad gaat. Verder onveranderd (wat betekent: net zo strak als XS4ALL).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scy22_VQ4wuj2gyw659hVxZFVr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FIxD231ph8QQ1I6NETcnol47.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

Zojuist knalt hier Nederland 1 eruit. Alleen nog zwart beeld, zelfs T-Mobile kon het valse gezang niet aan :-) nu maar verder kijken bij de Belgen, want alle andere zenders werken wel.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Tornado85 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Opmerkelijk! Net gebeld met de klanten services maar Abdel had er niet zo'n zin in. Hij wist me te vertellen dat de hele straat open moet om van netwerk te switchen 8)7

Morgen nog maar eens proberen.

Net teruggebeld door de klantenservice. Het wordt geregeld.

Lekker gewerkt pik 8)
Ik heb ze ook gebeld vanmiddag, maar ik kreeg als antwoord dat ik minimaal 1 en vaak 2 weken zonder internet zou kom te zitten. Ik moest dan ook eerst alle apparatuur terugsturen en de week daarna komt het nieuwe binnen. Daarnaast moest ik de kosten voor een monteur e.d. betalen. Was dat bij jullie ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Pellicaantje op 18-05-2021 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado85
Pellicaantje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:08:
[...]

Ik heb ze ook gebeld vanmiddag, maar ik kreeg als antwoord dat ik minimaal 1 en vaak 2 weken zonder internet zou kom te zitten. Ik moest dan ook eerst alle apparatuur terugsturen en de week daarna komt het nieuwe binnen. Daarnaast moest ik de kosten voor een monteur e.d. betalen. Was dat bij jullie ook?
De kosten is me even ontgaan :F

Deze mail heb ik ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WA-tcCpIX7SnC2ldCZHUHZyVImo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9CWdZMfa3Aye2Cjt3jCUtzVI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38

slaay

Natuurbeleven.com

Nieuws vanuit T-Mobile over de problemen:
Wat speelt er dan?

De afgelopen tijd hebben we vele mogelijke oorzaken onderzocht, aangepast en getest, getest en getest. Dit bleek keer op keer niet de oplossing te zijn. Weet dat wij een team hebben die hier keihard aan werkt om het op te lossen. Zo kijken we in ons eigen netwerk en in onderdelen van externe partijen. Een VPN verbinding maakt gebruik van zoveel hubs dat het soms erg ondoorzichtig is om te achterhalen waar het spaak loopt. Wij hebben er geen baat bij om dit zo maar te laten, wij willen tevreden klanten met een werkende verbinding met alle mogelijkheden die daarbij horen.

Wat nu?

Ik ga bij enkele klanten een pro-stappenplan uitvragen. Met deze informatie hoop ik dat onze techneuten de precieze oorzaak kunnen achterhalen en aanpassen. Ik houd iedereen hier in dit topic op de hoogte.
Bron: https://community.t-mobil...ostid=1611457#post1611457

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Zenix

BOE!

@ANdrode

offtopic:
Draai je smokeping in een docker container? Als je de hostname wil veranderen dit even bij je compose file zetten:
hostname: smokeping

Ik kon daar namelijk niet tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:35:
@ANdrode

offtopic:
Draai je smokeping in een docker container? Als je de hostname wil veranderen dit even bij je compose file zetten:
hostname: smokeping

Ik kon daar namelijk niet tegen ;)
offtopic:
inderdaad. Ga ik even doen en @wopper wil deze fix vast ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Tornado85 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:23:
[...]

[Afbeelding]
Haha afwachten dan of ze die kosten gaan doorbelasten. Moest jij je mediaconverter eerst opsturen en dan krijg je dan pas de nieuwe of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke_2518
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-06-2021
Door alle berichten van oplettende en nieuwsgierige Tweakers van dit topic.

Is het dan reëel om te zeggen dat T-Mobile niet de performance, latency/ping, bereikbaarheid die we allemaal naar aanleiding van reclame en promotie mogen verwachten van TM???

Ik zou graag willen weten van jullie of jullie het hiermee eens zijn? Stuur me even een pm en vermeld even:

Snelheid of latency of bereikbaarheid of netwerk probleem of in 1/2 woorden je klacht en regio of woonplaats.

Ik wil alle klachten van iedereen (zonder naam of andere privacy gevoelige info, gewoon een getal in een lijst dus) met problemen verzamelen en een gerichte, flinke klacht indienen bij T-Mobile. Ze pretenderen dat, T-Mobile een concurrent voor KPN of Ziggo is, maar op diverse vlakken zijn ze niet correct en nalatig volgens de regels van ACM en EU en zelfs hun eigen contract voorwaarden....zelfs fair use policy is soms ver te zoeken.....

Dan moet er gewoon extra geïnvesteerd worden, zodat ze wel afspraken nakomen en zich profileren als uitstekende provider!

Uiteraard, meer reacties en klachten....betekent meer geroddel en meer negatieve publiciteit en slechte google resultaten/zoek resultaten.....en minder nieuwe klanten/bestaande klanten die overstappen.....

Ik zie graag jullie reacties, pm

Ik verzamel geen Nick names, je bent een nummer in een bepaalde regio met een klacht of probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 12:26
Ik krijg weer een hoop geblèr dat de tv het weer eens niet doet. Nou ben ik zelf niet zo'n tv-kijker, maar ik ben het nu wel beu met de storingen bij T-Mobile. Op zoek naar iets nieuws. Dat betekent ook geen verlenging van de mobiele abonnementen. Waar ik overigens zeer tevreden mee ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Uit dat topic

http://ec2-reachability.amazonaws.com/

o.a de volgende servers werken niet
eu-west-1 54.76.0.0/15 54.76.0.3
eu-west-1 54.154.0.0/16 54.154.63.252
eu-central-1 18.192.0.0/15 18.192.0.0
eu-central-1 18.194.0.0/15 18.194.0.252
eu-north-1 13.48.0.0/15 13.48.0.0

Maar bij een reload zijn het weer andere servers en het zijn alleen EU servers die via amsix01-ams1.amazon.com gaan

us-west-1 13.52.0.0/16 13.52.0.0 gaat via cw.net

Ik heb op mijn telefoon personalDNSfilter draaien met een dns server https://libredns.gr/ en ik zag vorige week meldingen dat de DNS server soms niet bereikbaar was. Gaat via amsix-gw.hetzner.de

Af en toe kan de app https://teleguard.com/en geen connectie maken of het duurt 10 seconden lang. Verbinding gaat ook via amsix. Zal morgen eens met openvpn testen

[ Voor 22% gewijzigd door space-one op 19-05-2021 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Getest met openvpn naar een VPN bij OVH verbinding is TCP.

http://ec2-reachability.amazonaws.com/ is meerdere keren helemaal groen.

tracepad naar OVH

3 10.10.10.201 (10.10.10.201) 8.090 ms 8.155 ms 7.999 ms
4 * * *
5 * * *
6 be104.rbx-g4-nc5.fr.eu (54.36.50.235) 15.958 ms be104.rbx-g2-nc5.fr.eu (94. 23.122.242) 11.597 ms be104.rbx-g4-nc5.fr.eu (54.36.50.235) 11.050 ms

helaas zijn 4 en 5 niet zichtbaar.

[ Voor 62% gewijzigd door space-one op 19-05-2021 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Pellicaantje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:40:
[...]

Haha afwachten dan of ze die kosten gaan doorbelasten. Moest jij je mediaconverter eerst opsturen en dan krijg je dan pas de nieuwe of?
De nieuwe spullen worden gewoon opgestuurd. Hier gaat echt niets retour zolang er geen nieuwe spullen (op)geleverd zijn. Verder kom ik nog van Vodafone Thuis af dus in hoeverre zijn die oude routers van Tmobile?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
JB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:20:
[...]
Verder kom ik nog van Vodafone Thuis af dus in hoeverre zijn die oude routers van Tmobile?
Aangezien t-mobile alles van Vodafone thuis heeft overgenomen is het nu dus van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wat een vaagheid mbt die routing issues. Zag deze link nog voorbij komen in dat T-Mobile topic;

http://ec2-reachability.amazonaws.com/

Alles staat hier keurig op groen met traditionele glas. Vrijdag GPON...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
Tornado85 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:23:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde mail eerder deze week gehad.
Ik was klant van Vodafone Thuis, overgegaan naar T-Mobile. Heb nu een 100Mbit abonnement (glasvezel) en wil naar 1Gbit wat mogelijk is op mijn adres maar kennelijk niet met de huidige hardware. Volgens de helpdesk komt er hier op 25 mei een Guidion monteur die een nieuwe media converter en modem zou installeren, daarna stuur ik de oude converter en modem terug. No way dat ik iets ga terugsturen voordat het nieuwe goed werkt.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, was totaal niet op de hoogte van enige issues met T-Mobile voordat ik hiermee akkoord was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
@ANdrode @stormfly Welke settings gebruiken jullie voor je smokepings? Ik pak TCPPing om een vergelijkbaar resultaat te halen als regulier browseverkeer maar zie daar geen packetloss, terwijl MTR dat wel geeft.

Vanaf gisteravond tot nu ieder kwartier een mtr naar t-mobile community en consistent ~25% packetloss. Heeft dus niks met piekbelasting te maken, lijkt erop alsof ze gedurende de dag gisteren een setting hebben aangepast en bij het naar huis gaan toch weer ff teruggezet...

Tijden zijn UTC.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
Start: 2021-05-18T19:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.9   5.4   4.4  24.7   3.2
Start: 2021-05-18T19:01:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   4.8   4.4   7.1   0.5
Start: 2021-05-18T19:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.6   4.9   4.4   7.4   0.6
Start: 2021-05-18T19:30:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.7   4.8   4.1   5.7   0.3
Start: 2021-05-18T19:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    5.0   4.8   3.9   7.9   0.7
Start: 2021-05-18T20:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    9.0   5.5   4.3  25.5   3.4
Start: 2021-05-18T20:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.6   4.7   4.4   5.7   0.2
Start: 2021-05-18T20:30:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.6   4.9   4.3   6.7   0.6
Start: 2021-05-18T20:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.6   4.7   4.4   5.3   0.2
Start: 2021-05-18T21:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.9   5.4   3.9  23.9   3.2
Start: 2021-05-18T21:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.6   4.8   4.2   5.2   0.2
Start: 2021-05-18T21:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.5   4.7   4.3   5.5   0.2
Start: 2021-05-18T21:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    5.0   6.3   4.1  41.4   6.7
Start: 2021-05-18T22:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.6   5.4   4.4  25.9   3.6
Start: 2021-05-18T22:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.5   4.7   3.8   5.3   0.3
Start: 2021-05-18T22:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.6   4.8   4.4   6.8   0.4
Start: 2021-05-18T22:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   4.8   4.1   6.0   0.3
Start: 2021-05-18T23:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.8   4.7   4.5   5.1   0.2
Start: 2021-05-18T23:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.9   4.7   4.4   6.0   0.3
Start: 2021-05-18T23:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.6   4.7   4.0   5.1   0.2
Start: 2021-05-18T23:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   4.9   4.4   8.3   0.8
Start: 2021-05-19T00:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.8   4.8   4.3  10.5   1.0
Start: 2021-05-19T00:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.7   4.9   4.3   8.9   0.9
Start: 2021-05-19T00:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.8   4.8   4.2   7.5   0.5
Start: 2021-05-19T00:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.8   4.7   4.2   5.1   0.2
Start: 2021-05-19T01:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   5.3   4.3  18.4   2.5
Start: 2021-05-19T01:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.4   4.7   4.4   5.8   0.2
Start: 2021-05-19T01:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   5.0   4.3  14.8   1.7
Start: 2021-05-19T01:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.6   4.9   4.4  10.3   0.9
Start: 2021-05-19T02:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.6   4.7   4.3   5.2   0.2
Start: 2021-05-19T02:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    5.0   4.8   4.4   5.2   0.2
Start: 2021-05-19T02:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   5.6   4.3  36.9   5.2
Start: 2021-05-19T02:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.8   4.8   4.3   5.7   0.3
Start: 2021-05-19T03:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   4.9   4.3  12.5   1.3
Start: 2021-05-19T03:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   4.8   3.7   7.7   0.5
Start: 2021-05-19T03:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.5   4.7   4.3   5.6   0.2
Start: 2021-05-19T03:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   4.8   4.4   7.7   0.5
Start: 2021-05-19T04:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.7   4.8   4.3   6.7   0.4
Start: 2021-05-19T04:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.9   4.8   4.5   5.8   0.3
Start: 2021-05-19T04:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.2   4.7   4.2   5.2   0.2
Start: 2021-05-19T04:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.5   4.7   4.0   5.0   0.2
Start: 2021-05-19T05:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.7   5.1   4.4  16.6   1.9
Start: 2021-05-19T05:15:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.8   4.7   4.2   5.0   0.2
Start: 2021-05-19T05:30:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.5   4.7   4.2   5.6   0.2
Start: 2021-05-19T05:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    5.0   4.7   3.8   5.3   0.3
Start: 2021-05-19T06:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   4.8   4.4   6.4   0.3
Start: 2021-05-19T06:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.8   4.8   4.5   7.7   0.5
Start: 2021-05-19T06:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.3   4.9   4.3   7.5   0.6
Start: 2021-05-19T06:45:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:00:
@ANdrode @stormfly Welke settings gebruiken jullie voor je smokepings? Ik pak TCPPing om een vergelijkbaar resultaat te halen als regulier browseverkeer maar zie daar geen packetloss, terwijl MTR dat wel geeft.
Standaard settings.
Mijn conclusie is dat de storing afhankelijk is van het netwerk segment waar mensen in zitten (ik zit in ODF-niet-GPON en ben niet affected) en van de (dst_ip, dst_port, proto) (of zelfs meer velden) van het pakket.

Dat wordt gehashed, neemt een bepaalde route, en één daarvan heeft issues...
Vanaf gisteravond tot nu ieder kwartier een mtr naar t-mobile community en consistent ~25% packetloss. Heeft dus niks met piekbelasting te maken, lijkt erop alsof ze gedurende de dag gisteren een setting hebben aangepast en bij het naar huis gaan toch weer ff teruggezet...
Eigenlijk dezelfde vraag als eerder: Gaf de MTR eerder wel altijd een respons (overdag)? Het is overigens vrij normaal dat routers ICMP limiteren. Je ziet ook dat de router die niet meer reageert van AWS is.

Dit verkeer gaat om cloudfront (AWS CDN) en daardoor kan óf het IP of de route veranderd zijn (want anycast).

De "point of presence" waar je uit komt verspringt soms (door issues, door onderhoud, software upgrades, etc). Mijn verkeer gaat nu naar Amsterdam (maar eerder naar Finland)
$ curl community.t-mobile.nl -4 -v 2>&1 | grep Cf-Pop
< X-Amz-Cf-Pop: AMS1-C1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:12:
[...]

Standaard settings.
Mijn conclusie is dat de storing afhankelijk is van het netwerk segment waar mensen in zitten (ik zit in ODF-niet-GPON en ben niet affected) en van de (dst_ip, dst_port, proto) (of zelfs meer velden) van het pakket.

[...]

Eigenlijk dezelfde vraag als eerder: Gaf de MTR eerder wel altijd een respons (overdag)? Het is overigens vrij normaal dat routers ICMP limiteren. Je ziet ook dat de router die niet meer reageert van AWS is.

Dit verkeer gaat om cloudfront (AWS CDN) en daardoor kan óf het IP of de route veranderd zijn (want anycast).

De "point of presence" waar je uit komt verspringt soms (door issues, door onderhoud, software upgrades, etc). Mijn verkeer gaat nu naar Amsterdam (maar eerder naar Finland)
$ curl community.t-mobile.nl -4 -v 2>&1 | grep Cf-Pop
< X-Amz-Cf-Pop: AMS1-C1
Ik doe ook geen ICMP, ik doe bewust een TCPPing op port 80 om zo normaal mogelijk verkeer te simuleren, dit komt ook exact overeen met het gedrag dat ik ervaar in mijn browser als ik navigeer naar de community. Ik ken de beperkingen van ICMP en naast dat het een handig middel is in mijn ogen in dit geval het daadwerkelijk nabootsen van 'gewoon' internet gedrag een veel makkelijkere manier omdat daarmee ook het probleem wat je ervaart getest wordt en niet een technische laag eronder.

More specific:
code:
1
2
3
4
5
6
$ mtr -i 1 -c 50 -z -T -P 80 -r -b -w community.t-mobile.nl
Start: 2021-05-19T07:15:01+0000
HOST: XXXX                                                 Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. AS???    192.168.116.1                                        0.0%    50    0.5   0.7   0.5   0.9   0.1
  2. AS50266  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl (143.177.164.1)   0.0%    50    3.0   3.3   2.5  23.0   2.8
  3. AS16509  65.9.84.114

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 19-05-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Sander schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:00:

Tijden zijn UTC.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
Start: 2021-05-18T19:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.9   5.4   4.4  24.7   3.2
Start: 2021-05-18T19:01:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   4.8   4.4   7.1   0.5
Start: 2021-05-18T19:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.6   4.9   4.4   7.4   0.6
Start: 2021-05-18T19:30:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.7   4.8   4.1   5.7   0.3
Start: 2021-05-18T19:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    5.0   4.8   3.9   7.9   0.7
Start: 2021-05-18T20:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    9.0   5.5   4.3  25.5   3.4
Start: 2021-05-18T20:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.6   4.7   4.4   5.7   0.2
Start: 2021-05-18T20:30:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.6   4.9   4.3   6.7   0.6
Start: 2021-05-18T20:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.6   4.7   4.4   5.3   0.2
Start: 2021-05-18T21:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.9   5.4   3.9  23.9   3.2
Start: 2021-05-18T21:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.6   4.8   4.2   5.2   0.2
Start: 2021-05-18T21:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.5   4.7   4.3   5.5   0.2
Start: 2021-05-18T21:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    5.0   6.3   4.1  41.4   6.7
Start: 2021-05-18T22:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.6   5.4   4.4  25.9   3.6
Start: 2021-05-18T22:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.5   4.7   3.8   5.3   0.3
Start: 2021-05-18T22:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.6   4.8   4.4   6.8   0.4
Start: 2021-05-18T22:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   4.8   4.1   6.0   0.3
Start: 2021-05-18T23:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.8   4.7   4.5   5.1   0.2
Start: 2021-05-18T23:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.9   4.7   4.4   6.0   0.3
Start: 2021-05-18T23:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.6   4.7   4.0   5.1   0.2
Start: 2021-05-18T23:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   4.9   4.4   8.3   0.8
Start: 2021-05-19T00:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.8   4.8   4.3  10.5   1.0
Start: 2021-05-19T00:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.7   4.9   4.3   8.9   0.9
Start: 2021-05-19T00:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.8   4.8   4.2   7.5   0.5
Start: 2021-05-19T00:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.8   4.7   4.2   5.1   0.2
Start: 2021-05-19T01:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   5.3   4.3  18.4   2.5
Start: 2021-05-19T01:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.4   4.7   4.4   5.8   0.2
Start: 2021-05-19T01:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   5.0   4.3  14.8   1.7
Start: 2021-05-19T01:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.6   4.9   4.4  10.3   0.9
Start: 2021-05-19T02:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.6   4.7   4.3   5.2   0.2
Start: 2021-05-19T02:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    5.0   4.8   4.4   5.2   0.2
Start: 2021-05-19T02:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   5.6   4.3  36.9   5.2
Start: 2021-05-19T02:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.8   4.8   4.3   5.7   0.3
Start: 2021-05-19T03:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   4.9   4.3  12.5   1.3
Start: 2021-05-19T03:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   4.8   3.7   7.7   0.5
Start: 2021-05-19T03:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.5   4.7   4.3   5.6   0.2
Start: 2021-05-19T03:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.9   4.8   4.4   7.7   0.5
Start: 2021-05-19T04:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.7   4.8   4.3   6.7   0.4
Start: 2021-05-19T04:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.9   4.8   4.5   5.8   0.3
Start: 2021-05-19T04:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.2   4.7   4.2   5.2   0.2
Start: 2021-05-19T04:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.5   4.7   4.0   5.0   0.2
Start: 2021-05-19T05:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.7   5.1   4.4  16.6   1.9
Start: 2021-05-19T05:15:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.8   4.7   4.2   5.0   0.2
Start: 2021-05-19T05:30:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.114                                         26.0%    50    4.5   4.7   4.2   5.6   0.2
Start: 2021-05-19T05:45:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    5.0   4.7   3.8   5.3   0.3
Start: 2021-05-19T06:00:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.98                                          24.0%    50    4.5   4.8   4.4   6.4   0.3
Start: 2021-05-19T06:15:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.61                                          24.0%    50    4.8   4.8   4.5   7.7   0.5
Start: 2021-05-19T06:30:01+0000
  3. AS16509  65.9.84.108                                         26.0%    50    4.3   4.9   4.3   7.5   0.6
Start: 2021-05-19T06:45:02+0000
  3. AS16509  65.9.84.114
Dit zijn mijn probes, je kan misschien achterhalen wat MTR default gebruikt en dat nabouwen in smokeping?

Ik heb een aantal dezelfde probes gemaakt, zodat het aparte processen worden die minder lang "lopen".

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
*** Probes ***
#default is step 300 en pings 20

+ FPing
binary = /usr/sbin/fping

++ FPing1
blazemode = true
offset = random

++ FPing2
blazemode = true
offset = random

++ FPingWAN
blazemode = true
offset = random

++ FPingWAN1
blazemode = true
offset = random

++ FPingDNS
blazemode = true
offset = random
hostinterval = 1.5
mininterval = 0.001
timeout = 5
pings = 5

++ FPingDNS1
blazemode = true
offset = random
hostinterval = 1.5
mininterval = 0.001
timeout = 5
pings = 5

++ FPingZiggo1
blazemode = true
offset = random

++ FPingZiggo2
blazemode = true
offset = random

++ FPingZiggo3
blazemode = true
offset = random

++ FPingFast
step = 60
blazemode = true
offset = random

++ FPingFastBig
step = 60
blazemode = true
offset = random
packetsize = 1450

#++ FPingLarge
#packetsize = 1450
#offset = random
#step = 120
#hostinterval = 1.0
#tos = 0x88

+ DNS
binary = /usr/bin/dig

++ DNS1
forks = 10
lookup = google.nl
offset = random
pings = 5

++ DNS2
forks = 10
lookup = google.nl
offset = random
pings = 30
step = 120

+ Curl
binary = /usr/bin/curl
offset = random
pings = 5
urlformat = http://%host%/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tornado85
Wekko306 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:55:
[...]

Ik heb dezelfde mail eerder deze week gehad.
Ik was klant van Vodafone Thuis, overgegaan naar T-Mobile. Heb nu een 100Mbit abonnement (glasvezel) en wil naar 1Gbit wat mogelijk is op mijn adres maar kennelijk niet met de huidige hardware. Volgens de helpdesk komt er hier op 25 mei een Guidion monteur die een nieuwe media converter en modem zou installeren, daarna stuur ik de oude converter en modem terug. No way dat ik iets ga terugsturen voordat het nieuwe goed werkt.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, was totaal niet op de hoogte van enige issues met T-Mobile voordat ik hiermee akkoord was gegaan.
Hier 4 juni afspraak staan. Terugsturen is geen probleem, zodra de nieuwe verbinding up is en gewoon normaal werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ANdrode schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:12:
[...]

Standaard settings.

Heb jij ook geen problemen met browsen? Ik merk toch regelmatig dat een site niet laad en na een "F5" wel. Ik zit ook (nog) op ODF? (hoe check ik dat). Laat ik het zo zeggen, ik heb een nieuwe ONT voor GPON ontvangen icm Zyxell, welke vrijdag om gaat. Nu alles via SFP op Draytek.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
Geen peil op te trekken. Hier ook die amazon test gedaan.

Heb rode bolletjes bij:
eu-west-1
eu-central-1
eu-west-3
eu-north-1

Maar het stomme is dat het elke keer andere ip ranges zijn, niet elke keer dezelfde die rood worden. Echt raar, maar om het eenvoudig te houden. Geen compleet groene pagina gezien hier. Wel is het de ene keer beter als de andere keer kwa hoeveelheid groen...

[ Voor 10% gewijzigd door Yemoke op 19-05-2021 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het past wat mij betreft bij het beeld dat het netwerkteam van T-Mobile zich al een tijdje in rare bochten aan het wringen is om onduidelijk te maken hoe het verkeer gerouteerd wordt. Wellicht omdat ze weer naar DTAG willen zonder het gezeur van de vorige keer?

Toen T-Mobile aangaf dat ze traces blokkeren begon ik alweer argwaan te krijgen.

Maar goed als je rare dingen doet in je netwerk dan kan je rare resultaten verwacht. Maar oh jongens wat is het allemaal complex zo’n netwerk.. :Z

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 19-05-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Glashelder schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:37:
Het past wat mij betreft bij het beeld dat het netwerkteam van T-Mobile zich al een tijdje in rare bochten aan het wringen is om onduidelijk te maken hoe het verkeer gerouteerd wordt. Wellicht omdat ze weer naar DTAG willen zonder het gezeur van de vorige keer?

Toen T-Mobile aangaf dat ze traces blokkeren begon ik alweer argwaan te krijgen.

Maar goed als je rare dingen doet in je netwerk dan kan je rare resultaten verwacht. Maar oh jongens wat is het allemaal complex zo’n netwerk.. :Z
Als dit zo is, mag het dan uberhaupt? Geen waakhonden die hierop toezien?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

JB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Als dit zo is, mag het dan uberhaupt? Geen waakhonden die hierop toezien?
Dat weet ik niet. T-Mobile doet het op hun forum af als “industry standard” en als een beveiligingsmaatregel. Het is natuurlijk gevaarlijk als je kan zien welke hops je verkeer neemt.. :Z Beiden zijn echte onzin.

Daarom verdenk ik ze ervan dat ze bewust aan het klooien zijn en nu gewoon de kluts kwijt zijn. Ze weten gewoon niet wat er nu mis gaat. Volkomen logisch als je allemaal niet standaard maatregelen gaat nemen in een al complex netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Glashelder schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Dat weet ik niet. T-Mobile doet het op hun forum af als “industry standard” en als een beveiligingsmaatregel. Het is natuurlijk gevaarlijk als je kan zien welke hops je verkeer neemt.. :Z Beiden zijn echte onzin.

Daarom verdenk ik ze ervan dat ze bewust aan het klooien zijn en nu gewoon de kluts kwijt zijn. Ze weten gewoon niet wat er nu mis gaat. Volkomen logisch als je allemaal niet standaard maatregelen gaat nemen in een al complex netwerk.
KPN doet dit nu ook, T-Mobile is niet (meer) de enige.

Traceroute binnen het KPN netwerk worden niet getoond, daarbuiten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
Glashelder schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:37:

Denk je echt dat T-Mobile nog een keer gaat sturen over Duitsland na alle ellende van vorige keer?

Aardig wat leden hier doen nogal alsof er alleen maar gekeken wordt hoe het klanten zo moeilijk mogelijk gemaakt kan worden. Alsof dat in het belang is van een provider. En dat ze netwerkissues niet op willen lossen? Er zullen vast af en toe kosten baten afwegingen gemaakt worden maar al dat doemdenken hier gaat soms wel wat ver m.i..

99% van de klanten heeft denk ik geen last van de issues die hier genoemd worden. Maar als je SLA's wilt moet je een duur zakelijk abo nemen. Alleen daar is iedereen natuurlijk weer te gierig voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

j_bos schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:12:
[...]

99% van de klanten heeft denk ik geen last van de issues die hier genoemd worden.
Deze betwijfel ik. Men zoekt het vaak in lokale zaken als huis&tuin gebruiker omdat men niet beter weet. Mijn vrouw gaf gisteren ook aan dat ze van de WiFi af was gegaan, omdat _internet_ op haar telefoon niet goed werkte.

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 19-05-2021 12:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert-Jan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28
[...]
99% van de klanten heeft denk ik geen last van de issues die hier genoemd worden. Maar als je SLA's wilt moet je een duur zakelijk abo nemen. Alleen daar is iedereen natuurlijk weer te gierig voor.
Een veel groter percentage heeft er last van, maar zonder kennis is niet aan te tonen dat de fout in het T-Mobile netwerk zit. Nog een keer verbinden lost vaak het probleem op dus de "gewone" gebruiker zal denken dat het aan de wifi ligt.

Ik maak zelf software die verbindt met een API die draait bij AWS. Dat levert regelmatig een connectiefout op. De oplossing die ik nu gemaakt heb, is om het 3x te proberen en pas na de 3e keer de fout aan de gebruiker te tonen. Deze implementatie heeft het probleem "opgelost", maar in werkelijkheid is het probleem er nog. Al meer dan een maand! grrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]
Mijn vrouw klaagt dat ze vaak blanco pagina's krijgt als ze zit te werken of surfen op haar telefoon, ze snapt niet waar dat door komt, maar wel dat het vaak niet werkt en ze dan moet refreshen tot het wel werkt. Ik kan dat dan testen en verder uitzoeken en haar verder op weg helpen.

Anderen geven de schuld aan hun brakke wifi en gaan er ook niet mee aan de slag en geven de schuld aan andere zaken. Zo ook bij een vriend van me die schuld gaf aan plek van z'n wifi accesspoint tot ik em vroeg of ie zelfde had op een kabeltje...

Dus ik denk dat je 2 dingen moet onderscheiden: Ja er is een grotere groep die hier last van heeft, Nee die groep is misschien niet aware van waar het issue ligt.

Ander voorbeeld: M'n buren stapten over van KPN naar Ziggo, want "de wifi bij KPN is echt waardeloos". Tja...

[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 19-05-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wat @Sander zegt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
[...]

Denk je echt dat T-Mobile nog een keer gaat sturen over Duitsland na alle ellende van vorige keer?

Aardig wat leden hier doen nogal alsof er alleen maar gekeken wordt hoe het klanten zo moeilijk mogelijk gemaakt kan worden. Alsof dat in het belang is van een provider. En dat ze netwerkissues niet op willen lossen? Er zullen vast af en toe kosten baten afwegingen gemaakt worden maar al dat doemdenken hier gaat soms wel wat ver m.i..

Ik denk juist dag 99% van de klanten hier wel last van heeft.
Alleen het niet kan duiden wat de oorzaak is daarom andere zaken de schuld geeft zoals WiFi bereik.

Mijn vrouw zei laatst Netflix is zo druk daarom doet het het niet. Maar ze hebben tegenwoordig door Corona zoveel klanten.
Ik zet 4G aan doet heb meteen, wat dus betekent de interne tmt Netflix servers hebben een probleem te weinig capaciteit.

Laatst zei ze ook WiFi is echt slecht op de werkkamer terwijl ze dan letterlijk 1,5m van een unifi in wall af zit zonder muren ertussen. Die makkelijk >300mbit haalt op een iPerf Speedtest.
Feit ze had een vpn verbinding naar haar werk die steeds weg viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik had in eerste instantie ook geen idee wat er loos was. De Twitch app op m'n TV deed soms moeilijk dat er geen internet was, maar deed het na 'opnieuw proberen' weer. De bunq app op m'n telefoon is bij mij super traag en blijft soms oneindig laden, dus daar moet ik gewoon de wifi voor uitzetten om fatsoenlijk iets te kunnen betalen.

Omdat ik eerder al problemen had met de bunq app icm AdGuard Home die bepaalde endpoints blokkeerde (trackers) was dat het eerste wat ik aanpaste in m'n netwerk (andere DNS). Gelukkig was er iemand in het bunq topic die me verwees naar de besproken problemen hier, anders had ik me ook stukgezocht.

Nu nog hopen dat ze dit z.s.m. oplossen, anders is het toch kijken om een andere provider, maar dat gaat toch aardig wat meer kosten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusuf_66
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-01 20:30
Vandaag toch maar besloten om over te stappen naar een nieuwe provider. Ben na paar maanden wel klaar ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik was van plan over te stappen naar T-Mobile maar heb nu toch gekozen voor Trined. Ik heb geen zin om elke avond mijn netwerk spul te moeten debuggen om alleen maar te concluderen dat het niet aan mijn setup ligt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Pagina: 1 ... 137 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie