[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:07:

Voorheen waren de voordelen van T-Mobile zelf ook beter ik kreeg gratis aansluiting en 6 maanden lang 35 euro korting nu is T-Mobile al aardig krenterig geworden met zijn aanbiedingen.
True, T-Mobile is daarin helaas niet de enige. Maar toch ook toen (een paar jaar terug) kreeg je via CashBackXL een CashBack vergoeding (deel van die provisie) boven op die korting van T-Mobile.

Overigens geldt dat van CashBackXL niet alleen bij T-Mobile, ook KPN, Vodafone, Ziggo tot zelfs aankopen bij de Blokker toe kun je toch leuke besparingen mee binnen harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Fairy schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:14:
[...]

Ik wordt op 4 juni aangesloten op T-Mobile, maar ik houd een beetje mijn hart vast, zeker omdat ik een enorm goed aanbod van KPN heb afgeslagen om toch maar te blijven.... :X
Sorry voor mijn offtopic vraag, maar euh, ik ben wel erg benieuwd naar dit genereuze aanbod van KPN.

Is jouw KPN abo al contractvrij, of loopt het contract tot 4 juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:57
Ik heb gister maar eens een porretje gedaan in het TV Anywhere topic op tmobile's forum voor de artefacts. niet geheel onverwacht kreeg ik de standaard oplossing, om de stb 20 sec van de stroom af te halen en vervolgens weer te laten starten. in good faith toch maar gedaan, niks veranderd. het is te hopen dat ze wat gaan doen met de kritiek van TV Anywhere. voor nu geef ik ze het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
computerjunky schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:07:
[...]

Voorheen waren de voordelen van T-Mobile zelf ook beter ik kreeg gratis aansluiting en 6 maanden lang 35 euro korting nu is T-Mobile al aardig krenterig geworden met zijn aanbiedingen.
Ik denk dat dat komt omdat ze nu vol inzetten op aanleg van glasvezel. Hier ligt het nu in de straat (nog niet in huis, dat komt als het goed is volgende maand) en ik betaal geen aansluitkosten vanwege een aansluiting op het eigen netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
Update over m'n issues met de downloadsnelheid nadat ik was overgestapt van WBA naar ODF:

Ondanks dat de klantenservice beweerde dat de technische dienst er álles aan had gedaan en niks kon vinden, hebben ze nu wél ineens wat gevonden :)

Omdat ik niet met de gebakken peren wilde zitten had ik m'n post van hier deels aangepast en op het T-Mobile forum gepost:
https://community.t-mobil...ostid=1607629#post1607629

Uiteindelijk reageert Brian dat er nogmaals iemand mee keek die ineens wel een storing zag op de link.

Ben benieuwd! The story continues... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Bjarn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:53:
Update over m'n issues met de downloadsnelheid nadat ik was overgestapt van WBA naar ODF:

Ondanks dat de klantenservice beweerde dat de technische dienst er álles aan had gedaan en niks kon vinden, hebben ze nu wél ineens wat gevonden :)

Omdat ik niet met de gebakken peren wilde zitten had ik m'n post van hier deels aangepast en op het T-Mobile forum gepost:

Uiteindelijk reageert Brian dat er nogmaals iemand mee keek die ineens wel een storing zag op de link.

Hoi ons op de hoogte Bjarn.

Mijn ervaringen met Community zijn tot dusver slecht. Geen antwoorden maar vele vaagheden en vooral geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:16

Op zijn zachtst gezegd bijzonder dat je dus meerdere mensen over de vloer hebt gehad. Er niets gevonden kan worden. En dat er mogelijk wel iets gevonden wordt als het op het Community forum staat.
Heeft iets weg van damagecontrol. En als het geen damagecontrol betreft maar dat er daadwerkelijk iets gevonden wordt dan zou je toch eens moeten kijken waarom een monteur op locatie niets vindt en technische binnendienst mensen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Harry_Nak schreef op donderdag 15 april 2021 @ 01:09:
[...]

Sorry voor mijn offtopic vraag, maar euh, ik ben wel erg benieuwd naar dit genereuze aanbod van KPN.

Is jouw KPN abo al contractvrij, of loopt het contract tot 4 juni?
Contract loopt tot 4 juni inderdaad.

Ze boden mij aan om de 200mbit te houden voor 9 maanden voor 30 euro per maand, om te blijven. Volgens mij zelfs nog inclusief TV, maar zover heb ik niet doorgevraagd, ik wilde sowieso overstappen. Kom van 65 euro per maand af, dus da's best genereus.

Ik ben echter gegaan voor de 1000mbit voor 40 euro. Oke die extra 800mbit heb ik niet nodig, maar is nice to have (blijf toch een tweaker).

Ik heb nu het NLZIET abonnement geactiveerd (proefmaand) en dit bevalt mij prima. Alleen de Chromecast met Google TV heeft 1 nadeel en dat is dat hij niet automatisch schakelt tussen 50 en 60hz. Dit vind ik wel jammer, waardoor TV niet supersmooth is. De TV kan dit wel enigszin processen, maar dan nog had ik liever automatische omschakeling gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 15-04-2021 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
Ik snap niet dat mensen zo veel geduld hebben.
Ik heb een tijd problemen gehad waar meestal "mee te leven" was, maar als dat 3 maanden continu zou zijn en ik meerdere keren een monteur thuis heb gehad zou de maat vol zijn.

Zeker omdat het daarvoor wel goed werkte, ik zou opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
computerjunky schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:25:
[...]

Het is zelfs om 1-5 uur snachts en dan slaapt toch echt 99% van nederland dus ik geloof er niets van dat er tijdelijk iets geschaald word.
Het is dus meer een permanent iets en dan verkoop je iets wat je niet kan leveren.
Het is zeker niet permanent, maar juist hartstikke dynamisch. De bandbreedte wordt dynamisch toegekend, afhankelijk van de vraag. Om die reden werkt het ook voor de meeste omstandigheden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
Fairy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:10:
[...]

Contract loopt tot 4 juni inderdaad.

Ze boden mij aan om de 200mbit te houden voor 9 maanden voor 30 euro per maand, om te blijven. Volgens mij zelfs nog inclusief TV, maar zover heb ik niet doorgevraagd, ik wilde sowieso overstappen. Kom van 65 euro per maand af, dus da's best genereus.

Ik ben echter gegaan voor de 1000mbit voor 40 euro. Oke die extra 800mbit heb ik niet nodig, maar is nice to have (blijf toch een tweaker).

Ik heb nu het NLZIET abonnement geactiveerd (proefmaand) en dit bevalt mij prima. Alleen de Chromecast met Google TV heeft 1 nadeel en dat is dat hij niet automatisch schakelt tussen 50 en 60hz. Dit vind ik wel jammer, waardoor TV niet supersmooth is. De TV kan dit wel enigszin processen, maar dan nog had ik liever automatische omschakeling gezien.
Bedankt voor je uitgebreid antwoord!
Inderdaad een genereus aanbod van KPN, ik kan 6 maand €10 korting krijgen, volgens mevrouw belde ik ook te vroeg (looptijd contract is nog 2 maanden). Ik dacht ik bel alvast (omdat aansluiten bij t-mobile ook 2 maanden kan duren, las ik ergens als tip).

Ik volg dit forum al een tijdje, weet nog niet of het verstandig is om over te stappen,..
Maar misschien werkt het voor 90% van de mensen wel prima (zolang je niet in die probleem gebieden woont).
Ik hoop dat kpn mij ook een goed aanbod doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Harry_Nak schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:54:
[...]

Bedankt voor je uitgebreid antwoord!
Inderdaad een genereus aanbod van KPN, ik kan 6 maand €10 korting krijgen, volgens mevrouw belde ik ook te vroeg (looptijd contract is nog 2 maanden). Ik dacht ik bel alvast (omdat aansluiten bij t-mobile ook 2 maanden kan duren, las ik ergens als tip).

Ik volg dit forum al een tijdje, weet nog niet of het verstandig is om over te stappen,..
Maar misschien werkt het voor 90% van de mensen wel prima (zolang je niet in die probleem gebieden woont).
Ik hoop dat kpn mij ook een goed aanbod doet.
Je kunt al veel eerder dan 2 maanden voor het einde bellen hoor. In het verleden vaker 3mnd van te voren gedaan. Je moet je laten doorverbinden met de afdeling opzeggingen, die kan het beste aanbod doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
souris schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:41:
[...]

Het is zeker niet permanent, maar juist hartstikke dynamisch. De bandbreedte wordt dynamisch toegekend, afhankelijk van de vraag. Om die reden werkt het ook voor de meeste omstandigheden prima.
dat verklaart TOTAAL niet waarom het 24/7 ruk is ipv alleen wanneer er vraag kan zijn. Je gaat mij niet vertellen dat er snacht's enige vraag naar upload is van thuis gebruikers.

Trouwens besloten vannacht de backup te doen en ja wel vannacht klapte het internet en blijkbaar uit om half 2 nog geen backup dus. Vooralsnog is backuppen met T-Mobile KANSLOOS. Naar de externe server rijden en zelf over kopiëren is sneller zo.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/speedtest

De T-Mobile speedtest is nu ook compleet offline.

Tijdens het offline halen is er uiteraard NIETS verbeterd dus joost mag weten wat ze uitgespookt hebben. Ook leuk dat ze even een waarschuwing gegeven hebben. Dat stel ik zeer op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
leonbong schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:19:
Ik snap niet dat mensen zo veel geduld hebben.
Ik heb een tijd problemen gehad waar meestal "mee te leven" was, maar als dat 3 maanden continu zou zijn en ik meerdere keren een monteur thuis heb gehad zou de maat vol zijn.

Zeker omdat het daarvoor wel goed werkte, ik zou opzeggen.
Klopt, waar ik nu mee deal valt wel mee te leven. Binnenlands ~150Mbit halen is prima. Buitenland (servers in SFO bijv.) haal ik 15-20Mbit, daar merk je het alleen, maar dat is geen dagelijks werk.

Ondanks alles heb ik wel geduld, al raakt deze langzaamaan een beetje op. Aangezien ik wel serieus goed geholpen werd, de webcare heeft het beste met me voor, als in: ongevraagd elke ochtend een update geven toen ik een paar dagen geen internet had door een fout bij de overstap.
De technische dienst daarentegen, tja, geen idee wat die uitspoken haha. De monteurs die over de vloer komen maken grapjes als "haha volgens mij weet jij meer dan ik" zodra ze een Dream Machine Pro zien hangen :/ Ze hebben dan ook niet veel gedaan als een kapje vervangen op de glasvezel aansluiting en naar speedtests kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
computerjunky schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:07:
[...]

dat verklaart TOTAAL niet waarom het 24/7 ruk is ipv alleen wanneer er vraag kan zijn. Je gaat mij niet vertellen dat er snacht's enige vraag naar upload is van thuis gebruikers.
Mee eens. Mijn post was niet bedoeld als een verklaring voor je problemen, maar als een algemene uitleg van PON. Dit omdat GPON als oorzaak van het probleem werd genoemd, iets wat volgens mij niet klopt.

Helaas zijn er flinke problemen in sommige delen van het netwerk van T-Mobile. Zelf heb ik er (fingers crossed), geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
souris schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:07:
[...]

Mee eens. Mijn post was niet bedoeld als een verklaring voor je problemen, maar als een algemene uitleg van PON. Dit omdat GPON als oorzaak van het probleem werd genoemd, iets wat volgens mij niet klopt.

Helaas zijn er flinke problemen in sommige delen van het netwerk van T-Mobile. Zelf heb ik er (fingers crossed), geen last van.
Ik had er ook geen last van tot ze iets veranderd hebben in nov/dec. En ze weten natuurlijk donders goed wat ze veranderd hebben maar doen NIETS met die informatie.

Als ik overigens in fast.com minimaal 4 servers in stel dan haal ik wel de 940/940 (ook niet altijd) het is puur bij een enkele dat er een serieus probleem is. De snelheid zit dus in de apparatuur maar het is software ergens die het verziekt.

[ Voor 16% gewijzigd door computerjunky op 15-04-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
Ron555 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Dat is helaas een bekend probleem ik had daar ook wel wat last van (paar keer per uur.)
advies is om er een kale switch tussen te zetten.

Is een raar probleem. Ik had het bij de UDM base niet Bij de PRo wel.
oplossing kan ook via glas (sfp aansluiten dan heb je dat niet.)

Die switch doet verder niks. Merk je mbt vertraging of snelheid niets van.
Mijn upload is bagger met de udm, originele Zyxel van TM, Asus router, UDM pro.
Eeuwig dank voor dit _/-\o_ . Verschrikkelijke pakket los (16% naar ping 8.8.8.8) en disconnects in een lege discord en niet ladende Ubiquiti fora met een gloed nieuwe UDM pro. Andere kabels tussen media converter van Tmobile al geprobeert, DNS hard ingesteld, Auto negotiate op de wan poort uit. NIKS! De oude switch welke net 2 uur in de doos van de UDM zat ertussen, en het werkt 8)7 Ligt het dan aan de WAN poort van de UDM Pro of aan de media converter? Hoe dan ook een SFP bestellen en weg die zooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de problemen gerelateerd aan : de VPN, gaming en website issues

Jason Moderator
T-Mobile Moderator

Hi all, morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

kortom, ze kunnen zelf de problemen niet oplossen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
Soms kan het zitten in de (software van de) hardware die is ingezet. Dan heb je inderdaad de support nodig van leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:16:
[...]

goedkoop is niet altijd kwaliteit ;) zo blijf je gaan natuurlijk, blij dat ik wel van tmobile af ben
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:42:
de problemen gerelateerd aan : de VPN, gaming en website issues

Jason Moderator
T-Mobile Moderator

Hi all, morgen gaat het onderzoek verder, we hebben er nu een extra team bij geroepen dat meehelpt aan het onderzoek. We zullen morgen met een concretere update komen.

kortom, ze kunnen zelf de problemen niet oplossen?
Ik vraag me af waarom je steeds van die gare berichtjes uit het t-mobile forum 'plakt'.

Je bent toch van ze af, zoals je op 11 april schrijft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Mobzy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:07:
[...]

Eeuwig dank voor dit _/-\o_ . Verschrikkelijke pakket los (16% naar ping 8.8.8.8) en disconnects in een lege discord en niet ladende Ubiquiti fora met een gloed nieuwe UDM pro. Andere kabels tussen media converter van Tmobile al geprobeert, DNS hard ingesteld, Auto negotiate op de wan poort uit. NIKS! De oude switch welke net 2 uur in de doos van de UDM zat ertussen, en het werkt 8)7 Ligt het dan aan de WAN poort van de UDM Pro of aan de media converter? Hoe dan ook een SFP bestellen en weg die zooi!
Ik heb het truukje ook maar weer van anderen. Ik had me al ingelezen in de Pro op het forum van Ubiquiti zelf. Daar komt het ook vaker voor. Helaas wel allemaal T-Mobile gerelateerd. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Fiekert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:28:
Ik heb gister maar eens een porretje gedaan in het TV Anywhere topic op tmobile's forum voor de artefacts. niet geheel onverwacht kreeg ik de standaard oplossing, om de stb 20 sec van de stroom af te halen en vervolgens weer te laten starten. in good faith toch maar gedaan, niks veranderd. het is te hopen dat ze wat gaan doen met de kritiek van TV Anywhere. voor nu geef ik ze het voordeel van de twijfel.
Net zo but als dat ze nog steeds geen Android TV app hebben!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 09:47
Ik heb nu iets raars. Ik werk voor een grote multinational en we hebben een aardige lijst met anyconnect punten (steden) waar we heen kunnen connecten. Nu werkt sinds kort het punt in Rotterdam niet meer (COLT lijn). Alle thuiswerkers die t-mobile als provider hebben kunnen niet meer connecten, alle mensen met een andere provider wel. Het grappige is dat wanneer ik een hotspot maak met mijn KPN telefoon en verbind met anyconnect dit werkt. Als ik vervolgens van wifi wissel dan reconnect anyconnect en werkt het wel. Alleen nieuwe connecties dus niet.

Iemand ook wel eens van dit soort rare dingen gehad bij t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mobzy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:07:
[...]

Kan het iets van powermanagement zijn op de poort? Ik heb dat eens gehad met mijn KPN TV boxen, als die via mijn Netgear managed switch gingen en je zette de poort op green oid, dus energiesparende stand, gebeurden er ook de gekste dingen met de link.
Magnat schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:03:
Ik heb nu iets raars. Ik werk voor een grote multinational en we hebben een aardige lijst met anyconnect punten (steden) waar we heen kunnen connecten. Nu werkt sinds kort het punt in Rotterdam niet meer (COLT lijn). Alle thuiswerkers die t-mobile als provider hebben kunnen niet meer connecten, alle mensen met een andere provider wel. Het grappige is dat wanneer ik een hotspot maak met mijn KPN telefoon en verbind met anyconnect dit werkt. Als ik vervolgens van wifi wissel dan reconnect anyconnect en werkt het wel. Alleen nieuwe connecties dus niet.

Iemand ook wel eens van dit soort rare dingen gehad bij t-mobile?
Kan het de DNS zijn? Kan je eens met een andere DNS connecten?

Anders eventueel een traceroute doen via beide providers en kijken wat de verschillen zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Fairy op 16-04-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 09:47
Kan het de DNS zijn? Kan je eens met een andere DNS connecten?

Anders eventueel een traceroute doen via beide providers en kijken wat de verschillen zijn.
Ik gebruik de t-mobile DNS niet en resolved prima, ook op ip werkt het niet. Het aparte is dus dat zodra de verbinding via hotspot er is ik wissel naar tmobile wifi (anyconnect reconnect) ik dus gewoon wel via t-mobile netwerk met Rotterdam verbonden ben en mijn werk kan doen. Als of er ergens een port geblocked word of iets dergelijks die gebruikt word bij initiele connectie. Maargoed het is aan IT dit te bekijken, wie weet ligt het wel bij COLT. Ik vroeg me af of iemand ook wel eens vergelijkbare rare dingen heeft op het t-mobile netwerk.

Verder werkt alles prima met eigen router en BiDi SFP. Alleen dit is raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Magnat schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:04:
[...]

Ik gebruik de t-mobile DNS niet en resolved prima, ook op ip werkt het niet. Het aparte is dus dat zodra de verbinding via hotspot er is ik wissel naar tmobile wifi (anyconnect reconnect) ik dus gewoon wel via t-mobile netwerk met Rotterdam verbonden ben en mijn werk kan doen. Als of er ergens een port geblocked word of iets dergelijks die gebruikt word bij initiele connectie. Maargoed het is aan IT dit te bekijken, wie weet ligt het wel bij COLT. Ik vroeg me af of iemand ook wel eens vergelijkbare rare dingen heeft op het t-mobile netwerk.

Al eens een andere router aangesloten, of via DMZ?
Ik heb zelf een PFSense draaien, die heeft ook een pfBlockerNG, die blockt ook vanalles wat ie niet vertrouwd. ALs je zoiets gebruikt kan dat misschien problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Goedemiddag, een mogelijke oorzaak is gevonden. Vannacht zullen er netwerkwerkzaamheden plaatsvinden om het probleem volledig op te lossen. Morgen monitoren beide onderzoeksteams dit en wordt gecontroleerd of dit de daadwerkelijke eindoplossing is. Het is een lastig probleem en vereist checks vanuit beide kanten, daarom vragen we jullie hulp zo vaak. Hiervoor enorm bedankt!
Van het T-Mobile forum. Zal mij benieuwen ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
Trackerfire schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:02:
[...]

Van het T-Mobile forum. Zal mij benieuwen ;)
Tegenstrijdig...
We hebben een mogelijke oorzaak gevonden, maar gaan het wel volledig oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Magnat schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:04:
[...]

Kan je het eens op het IP wat je via de T-Mobile DNS krijgt proberen? Als een service "diep" met een ISP integreert kan je opeens een slechte ervaring krijgen als je een andere DNS gebruikt.

Denk hierbij aan CDNs, gaming netwerken, content caches (bv Netflix).
offtopic:
En bij partijen die het écht goed doen gaat het dan helemaal goed - maar dit klinkt als een minder gebruikelijke combi

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 16-04-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:23:
[...]

Kan je het eens op het IP wat je via de T-Mobile DNS krijgt proberen? Als een service "diep" met een ISP integreert kan je opeens een slechte ervaring krijgen als je een andere DNS gebruikt.

Denk hierbij aan CDNs, gaming netwerken, content caches (bv Netflix).
offtopic:
En bij partijen die het écht goed doen gaat het dan helemaal goed - maar dit klinkt als een minder gebruikelijke combi
Heeft het niets mee te maken, de problemen spelen zich bij klanten met eigen als ook met de gewone T-Mobile routers. Waarbij het ene deel gebruik maakt van custom DNS's en het andere deel gewoon de DNS servers van T-Mobile zelf.

Het probleem lijkt ook niet in de DNS servers te zitten, zelf werkt alles bij mij gewoon 100%. Het lijk er overigens op dat het mogelijk iets te maken heeft met specifieke ip-adressen. Mensen in 143.178.38.xxx ervaren totaal geen problemen terwijl mensen in bijvoorbeeld 143.178.36.xxx en 143.178.32.xxx (uit mijn hoofd) over het algemeen wel problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:08:
[...]

Heeft het niets mee te maken, de problemen spelen zich bij klanten met eigen als ook met de gewone T-Mobile routers. Waarbij het ene deel gebruik maakt van custom DNS's en het andere deel gewoon de DNS servers van T-Mobile zelf.

Het probleem lijkt ook niet in de DNS servers te zitten, zelf werkt alles bij mij gewoon 100%. Het lijk er overigens op dat het mogelijk iets te maken heeft met specifieke ip-adressen. Mensen in 143.178.38.xxx ervaren totaal geen problemen terwijl mensen in bijvoorbeeld 143.178.36.xxx en 143.178.32.xxx (uit mijn hoofd) over het algemeen wel problemen ervaren.
Je reactie gaat over iets anders. Dit gaat over locale any connect punten, niet het eeuwige performance gezeur van een kleine groep hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:08:
[...]

143.178.230.xxx
Heb ik als IP wat ik dan verwachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
Fairy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:14:
[...]
Kan het iets van powermanagement zijn op de poort? Ik heb dat eens gehad met mijn KPN TV boxen, als die via mijn Netgear managed switch gingen en je zette de poort op green oid, dus energiesparende stand, gebeurden er ook de gekste dingen met de link.
Geen idee, kan op de UDM Pro kant weinig anders instellen dan dat ik al geprobeerd heb, en aan de mediaconverter valt niks te configureren. Dus of de UDM WAN poort is te gevoelig, of de Mediaconverter stuurt een 'vies' signaal uit. Draait nu met een oude 8 poort cisco switch ertussen als een zonnetje.

Gisteravond een 'custom' SFP bij FS besteld welke 4 mei geleverd moet worden. Custom omdat FS support zo snel geen SC aansluiting had met de benodigde specs (SC single mode, simplex, bidi, 1310TX/1550RX 10KM) om de media converter te vervangen. En ik had geen zin om er een UTP SFP in te stoppen en die media converter te behouden, gewoon om van die stekker in het stekkerblok af te zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
Dennis-L schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:17:
[...]

Tegenstrijdig...
We hebben een mogelijke oorzaak gevonden, maar gaan het wel volledig oplossen. :)
Tja maar de T-Mobile medewerkers die op dat forum zitten hebben zelf 0,0000 kennis en zijn alleen maar dom doorgeef luik, sorry dat ik het zo hard zeg maar dat is intussen toch echt de ervaring.

Echte antwoorden krijg je NIET. Heb al minstens 4x dezelfde vraag gesteld. Er wordt niet op ingegaan, er komt geen antwoord. Met een U bocht of een JIJ bocht wordt de vraag ontweken, of beter nog gewoon doodgezwegen.

Dit is al de zoveelste melding van: " we denken dat we het weten en nacht X wordt het opgelost" . Resultaten zijn op zijn zachts uitgedrukt wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
Hier zuid Eindhoven is wel wat veranderd,upload begint nu rond 700 om dan pijlsnel terug naar 2 a 300 te gaan.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeron
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10-2024
rens-br schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:46:
[...]

Als je vanuit CashbackXL besteld kom je gewoon op de normale T-mobile website uit en krijg je dus alle 'normale' kortingen. Omdat jij via CashbackXL komt, krijgt CashbackXL van T-mobile een bedrag voor het doorzetten van een klant. En CashbackXL maakt dat bedrag weer (voor een deel) over naar jou.
Heb het dan toch maar opnieuw aangevraagd, wederom de foutieve cashback bevestiging, en claim aangemaakt. Ben benieuwd hoe een en ander zal gaan lopen... en of TM gaat bevallen, lees er nogal wat problemen over, met namen over "probleem gebieden" regio dordrecht / den haag... maar waar die dan elders zijn, is mij niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twixter388
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
Mobzy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:39:
[...]

Geen idee, kan op de UDM Pro kant weinig anders instellen dan dat ik al geprobeerd heb, en aan de mediaconverter valt niks te configureren. Dus of de UDM WAN poort is te gevoelig, of de Mediaconverter stuurt een 'vies' signaal uit. Draait nu met een oude 8 poort cisco switch ertussen als een zonnetje.

Gisteravond een 'custom' SFP bij FS besteld welke 4 mei geleverd moet worden. Custom omdat FS support zo snel geen SC aansluiting had met de benodigde specs (SC single mode, simplex, bidi, 1310TX/1550RX 10KM) om de media converter te vervangen. En ik had geen zin om er een UTP SFP in te stoppen en die media converter te behouden, gewoon om van die stekker in het stekkerblok af te zijn :9
Hey @Mobzy Jammer om te lezen dat je problemen hebt met je WAN poort op je UDMP. Ik doe even een duit in het zakje om je min of meer gerust te stellen dat het niet aan je UDMP ligt. (voor zover je ongerust was) Ik heb hetzelfde probleem gehad met twee verschillende, nieuwe UDMP's. Bij de tweede heb ik net zoals jij gelezen hebt en ingezet hebt, een SFP module gekocht en daarmee werkt alles feilloos.

Wat precies de oorzaak is van dat euvel is, is mij niet bekend. Ik heb TM gevraagd dat is te onderzoeken maar vooralsnog geen uitslag over gehad. Een switch tussen de MC en WAN RJ45 aansluiting heb ik niet geprobeerd maar dat schijnt dus ook te werken.

Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar en kan het ook niet meer terugvinden, dat je via de CLI van de UDMP de verschillende eth poorten kunt wijzigen naar de fysieke poorten. Alhoewel ik me tegelijkertijd meen te herinneren dat dat inmiddels door nieuwe FW van Ubiquiti is afgetimmerd.

Persoonlijk denk ik dat het de MC van TM is. Er zijn ook mensen die de UDMP rechtstreeks aan het glas hangen en bij hen werkt het ook allemaal ok. Hoe dan ook blijf ik benieuwd waarom het zo is.

groet
twixter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe provider (alleen internet, geen tv of telefoon) en aangezien we al mobiele telefonie van T-Mobile hebben, staat deze op de shortlist. We zitten nu bij Jonaz en hoewel de verbinding prima is, is de administratie een puinhoop.

Nu lees ik echter dat T-Mobile qua klantenservice bij problemen slecht is, dus ik ben wel benieuwd wat jullie aanraden.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron555
Chevalric schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:08:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe provider (alleen internet, geen tv of telefoon) en aangezien we al mobiele telefonie van T-Mobile hebben, staat deze op de shortlist. We zitten nu bij Jonaz en hoewel de verbinding prima is, is de administratie een puinhoop.

Nu lees ik echter dat T-Mobile qua klantenservice bij problemen slecht is, dus ik ben wel benieuwd wat jullie aanraden.
Als je geen problemen hebt waar je nu zit....mooi blijven zitten.
T-Mobile thuis heeft momenteel (mijn persoonlijke mening en ervaring) te veel verschillende problemen.

Als het probleem in je router zit dan kunnen ze dat prima oplossen (omruilen router). Zit het in hun netwerk dan ben je het bokje en kun je hopen dat er in jou buurt heel veel shit is dan heb je nog kans dat het opgelost wordt. Anders is het hopen en uitzitten en hoef je van de "klantenservice" NIETS te verwachten. Ze doen er dan alles aan om het probleem naar jou toe te isoleren en dan gebeurd er niets meer. :'( Nogmaals mijn ervaring vd laatste 4 maanden en er intussen veel tijd in gestopt te hebben is het niets dan ergernis hoe men met het probleem omgaat. Directe antwoorden krijg je niet. Alleen "moderne communicatie" die niets zegt en al helemaal niets oplost.

Iedere provider heeft zo wel zijn probleempjes. Dat is normaal echter TMT heeft er te veel en te divers.

just my 2 centes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

Begin dit jaar overgestapt. Ziggo naar T-mobile. Ziggo mag tv blijven leveren ivm coax door het hele huis.
1 Gig verbinding van T-mobile doet wat ie moet down a € 25 per maand (icm T-mobile mobiel abo van mijn vrouw). Rond 945/945. Ik heb wel de DNS van Cloudfare in de Zyxel gezet.

In deze thread kom je vooral mensen tegen die klachten ervaren, is niet representatief.

[ Voor 3% gewijzigd door LucienS op 18-04-2021 19:02 ]

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Weet iemand waarom er verschil is tussen TV op de TV settopbox en TV Anywhere?
Eurosport 2 zit bijvoorbeeld gewoon op TV, maar niet op TV Anywhere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:58:
Zal te maken hebben met rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Laatst online: 16-09 18:57
Vanmiddag de tv aangezet, begon het kastje na ongeveer 20 minuten te haperen en had ik verbindingsproblemen. ff standby en weer aan, nog steeds geen verbinding, vervolgens een powercycle gedaan. bleek een update klaar te staan, na het uitvoeren van versie .04 naar versie .06 op het eind gegaan. geen idee of het iets groots betreft, maar heb er nog weinig meldingen over gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:58:
T-Mobile betaalt per device als het ware. Dus om de zenders via de app te kunnen aanbieden moet opnieuw worden betaald. Dan ga je keuzes maken en beperk je de zenders in de app.
Of andersom zoals T-Mobile doet zie ik in het zender overzicht. Heel veel lokale en regionale zenders wel in de app, niet op de decoder.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Barre73 schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:01:
[...]

T-Mobile betaalt per device als het ware. Dus om de zenders via de app te kunnen aanbieden moet opnieuw worden betaald. Dan ga je keuzes maken en beperk je de zenders in de app.
Of andersom zoals T-Mobile doet zie ik in het zender overzicht. Heel veel lokale en regionale zenders wel in de app, niet op de decoder.
Idd, dat was voorheen met Telfort ook zo (KPN weet ik zo niet uit mijn hoofd). Daar kon je bijvoorbeeld RTL (Duitsland) niet via de app bekijken, dus onderweg F1 zat er toen niet in.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983

Ik denk dat als je goed gaat zoeken dat er werkelijk van elke provider een heleboel problemen met de klantenservice te vinden zijn. Ook zal het van de lokatie afhangen of er meer of minder problemen zijn. Wat de verhouding is tussen problemen met de klantenservice bij de verschillende providers is gissen. Mijn ervaring met T-Mobile is tot nu toe prima: alle afspraken zijn nagekomen, het aansluiten ging zonder problemen en tot nu toe werkt het zoals het moet. Ik zit op het 1gbit netwerk van T-Mobile zelf. Downloaden van GFTO (game, 3.7GB) duurde minder dan een minuut haha. Bij het opzeggen van KPN heb ik ook een prettig gesprek gehad met die klantenservice daar. Ik ben natuurlijk n = 1, maar mijn ervaringen zijn tot nu toe prima dus!

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 20-04-2021 10:05 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Nog meer bij wie het internet er zojuist mee gestopt is? Lijkt erop dat de DHCP server weer plat ligt want heb geen WAN IP meer. Het blijft sowieso vreemd dat er een lease van 1 tot 5 minuten op een WAN IP zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Zorian schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:12:
Nog meer bij wie het internet er zojuist mee gestopt is? Lijkt erop dat de DHCP server weer plat ligt want heb geen WAN IP meer. Het blijft sowieso vreemd dat er een lease van 1 tot 5 minuten op een WAN IP zit...
Hier geen last van (3311), maar heb sowieso ook een alternatieve DNS (van Fortinet)

Edit: My bad. DHCP geen idee, wij hebben een Fortigate erachter gehangen die als DHCP server fungeert. Dus niet de Zyxel van T-Mobile zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Trackerfire op 20-04-2021 11:24 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:10
DNS (vertalen hostnamen naar ip) <> DHCP (verkrijgen eigen ip adres van provider)...

[ Voor 71% gewijzigd door Muis666 op 20-04-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Trackerfire schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:16:
[...]

Hier geen last van (3311), maar heb sowieso ook een alternatieve DNS (van Fortinet)
Een alternatieve DNS heb ik ook wel via mijn PiHole, ik heb het erover dat de DHCP server (dus niet de interne DHCP van het modem, maar echt die aan hun kant) van T-Mobile (weer) plat ligt. ;) Dan krijg je geen WAN IP toegewezen en doet je hele verbinding het ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 20-04-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Nu online
Zorian schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:12:
Yes, hier ook alles down (Dronten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

SmoothTweaker schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:25:
[...]

Yes, hier ook alles down (Dronten)
Dank voor de bevestiging, hier ook Dronten. Dan maar even op de hotspot gaan zitten voor nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

fuck hier ook alles down, ook in Dronten

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:48
Zorian schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:24:
[...]

Een alternatieve DNS heb ik ook wel via mijn PiHole, ik heb het erover dat de DHCP server (dus niet de interne DHCP van het modem, maar echt die aan hun kant) van T-Mobile (weer) plat ligt. ;) Dan krijg je geen WAN IP toegewezen en doet je hele verbinding het ook niet.
Maar is dan niet gewoon de hele connectivity stuk, met als gevolg dat je ook geen DHCP krijgt? Dat klinkt in mijn oren logischer dan dat DHCP omvalt.

Effect is nog steeds ruk, geen internet. Hier in Emmen werkt alles nog

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

jk-5 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:34:
[...]

Maar is dan niet gewoon de hele connectivity stuk, met als gevolg dat je ook geen DHCP krijgt? Dat klinkt in mijn oren logischer dan dat DHCP omvalt.

Effect is nog steeds ruk, geen internet. Hier in Emmen werkt alles nog
Basically is je connectivity stuk op het moment dat je geen WAN IP van hun DHCP toegewezen krijgt ja. Je houdt dan enkel nog je LAN gedeelte over want de weg "naar buiten" kent ie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:48
Zorian schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:36:
[...]

Basically is je connectivity stuk op het moment dat je geen WAN IP van hun DHCP toegewezen krijgt ja. Je houdt dan enkel nog je LAN gedeelte over want de weg "naar buiten" kent ie niet meer.
Ja oke, ik snap je punt. Het niet krijgen van een DHCP lease is dan gewoon een resultaat van een stukke verbinding hogerop in het netwerk, in plaats van de DHCP server zelf stuk is. Je mediaconverter/router laat nog wel een link zien, omdat de interface aan beide kanten gewoon up is. Het probleem zit dan hogerop in het netwerk.

Trouwens wel interessant om te zien in wat voor gebieden dit nu optreedt, dat geeft een beetje een beeld over de opbouw van het netwerk.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Ben er zelf achter waarom ik geen internet heb. Er is onderhoud aan het stroomnetwerk 2 straten verderop dus er zal wel een verdeelstation uitliggen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nee, geen storing, ik ben sinds vrijdag over van tweak naar t-mobile glas ivm 1000/1000 aanbod wat t-mobile nu wel hier doet en tweak na 4 jaar nog altijd niet. tot nu toe geen klachten: https://www.speedtest.net/my-result/d/301285996 speedtest op fast.com zelfs nog wat sneller:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mMfdhvaKSzeS1EVQn2QmPu6S9c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jAzz08vJ8ax9naAgkkbyZUvX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7nw8DXwf8GTD4aV_sV10sDJCKw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Gxg0QOmgKQb6IJ86bIEdw4Ur.png?f=fotoalbum_tile

_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door DaveFlash op 20-04-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
DaveFlash schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:14:
nee, geen storing, ik ben sinds vrijdag over van tweak naar t-mobile glas ivm 1000/1000 aanbod wat t-mobile nu wel hier doet en tweak na 4 jaar nog altijd niet. tot nu toe geen klachten: https://www.speedtest.net/my-result/d/301285996 speedtest op fast.com zelfs nog wat sneller:

[Afbeelding][Afbeelding]

_/-\o_ _/-\o_
Speedtest.net is prima. Fast.com is onbetrouwbaar. 1,2Gb over een 1Gb verbinding - overhead. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ron555 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:34:
[...]

Speedtest.net is prima. Fast.com is onbetrouwbaar. 1,2Gb over een 1Gb verbinding - overhead. 8)7
Ik merk wel dat niet alle speedtest servers 1gbit aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
Hier (Dronten). Werkt alles weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Luuk1983 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:43:
[...]

Ik merk wel dat niet alle speedtest servers 1gbit aankunnen.
Daarom heb ik mijn eigen gemaakt. :+
Zoek maar eens op ZoriLAN op Speedtest, 20Gbit zou voldoende moeten wezen. :p
ecm.smits schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:46:
Hier (Dronten). Werkt alles weer
Hier nog niet. :-(

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 20-04-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Zorian schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:50:
Ben er zelf achter waarom ik geen internet heb. Er is onderhoud aan het stroomnetwerk 2 straten verderop dus er zal wel een verdeelstation uitliggen ergens.
kreeg het net ook te horen van mijn buurman, glasvezel ligt eruit dus ook kpn. Hopelijk rond 3 uur weer up.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

DancePlaza schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:52:
[...]

kreeg het net ook te horen van mijn buurman, glasvezel ligt eruit dus ook kpn. Hopelijk rond 3 uur weer up.
Net even een rondje gelopen, heb "slechts" 4 busjes van KPN en Ziggo gespot in de wijk. :+ Ze zullen er wel mee bezig zijn momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Zonet mail van TM. Netjes nav de storing vorige week in Dordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5afLrj_D_aoAe_CbI4uCwtskiuQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8orGXpwdCZYy0T9ubfFfF4S2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Fonta op 20-04-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

De boel werkt hier nu ook weer, moest wel even de converter en router een paar keer van de stroom halen voor ie echt op gang kwam maar we kunnen weer door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:10
De up en download blijven hier steken rond de 140 Mbps normaal 950+ Mbps op mijn 1gb verbinding.
Modem al eens gereset. Alleen internet ik heb geen tv omgeving Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Fonta schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:07:
Zonet mail van TM. Netjes nav de storing vorige week in Dordt.

[Afbeelding]
kijk dit miste ik wel bij een provider als tweak, ze hebben geen grote storingen aan mijn kant gehad in ruim 5 jaar tijd, maar de laatste paar jaar toch wel dat verbindingen soms traag of kort weg waren, deels waren die door ddos aanvallen, maar dan nog, een beetje proactieve klantenservice zoals hier is niet te veel gevraagd toch? naja, we zullen zien of t-mobile al met al, los daarvan, mij net zo tevreden weet te houden de komende 5 jaar, qua snelheid van 100/100 naar 1000/1000 nu zal het niet aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:27
Vanmiddag gebeld met de klantenservice omdat op mn nieuwe adres geen modem in de doos zat. Bleek dat ik nu ineens wel de Zyxel kan meenemen terwijl laatst nog werd gezegd dat ik dezelfde daar zou krijgen en het was niet mogelijk ivm mac adres. Meneer heeft excuses aangeboden voor de onduidelijkheid want mij was 1st ook gezegd dat er wel 1gbit beschikbaar is terwijl dat (nog)niet is.

Wel apart overigens dat laatste want de plaats,Silvolde, heeft al langer glasvezel als hier Doetinchem. Werd me laatst gezegd dat ze er wel mee bezig zijn, maar wat een onduidelijkheid hier zeg. Is goed dat ik niet telkens hoef te bellen omdat alles werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:58:
Vanmiddag gebeld met de klantenservice omdat op mn nieuwe adres geen modem in de doos zat. Bleek dat ik nu ineens wel de Zyxel kan meenemen terwijl laatst nog werd gezegd dat ik dezelfde daar zou krijgen en het was niet mogelijk ivm mac adres. Meneer heeft excuses aangeboden voor de onduidelijkheid want mij was 1st ook gezegd dat er wel 1gbit beschikbaar is terwijl dat (nog)niet is.

Wel apart overigens dat laatste want de plaats,Silvolde, heeft al langer glasvezel als hier Doetinchem. Werd me laatst gezegd dat ze er wel mee bezig zijn, maar wat een onduidelijkheid hier zeg. Is goed dat ik niet telkens hoef te bellen omdat alles werkt
Of Silvolde al langer glas heeft dan Doetinchem is niet relevant. T-Mobile moet een backbone laten aanleggen door Eurofiber naar de CityPoP van de plaats. In Doetinchem zijn dat er twee maar dan nog zal het sneller en goedkoper zijn in een stad dan in een dorp als Silvolde waar Eurofiber misschien langer en verder moet graven vanaf hun bestaande darkfiber netwerk.

En nog simpeler: meer klanten te verdienen in de grotere stad dus die doen ze eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:56

Pazo

Mroaw?

Goedenavond, ik stel mijn vraag maar even hier:

Wie weet wat de juiste instellingen zijn voor een pricewatch: DrayTek Vigor 2135FVac router om IPTV goed werkend te krijgen? (Glasvezel rechtstreeks op router, zonder mediaconverter)

Ik heb deze router nu een paar dagen. Voorheen zat ik op een Asus AC88U, en daarmee prima IPTV kunnen krijgen voor VLAN 640 in te stellen, verder niets. T-mobile gebruikte voorheen ook Draytek routers, dus je zou denken dat het geen probleem moet zijn.

Ik heb nog de 'oude' interactieve TV, dus moet via VLAN640 (had gelezen dat de 'nieuwe' IPTV op VLAN300 kan). Ik krijg IPTV wel werkend, maar het is buggy en niet stabiel. De gids werkt sowieso niet. IPTV werkt een dag of 2-3 goed, en dan valt de helft uit. Dwz, NPO1, 2 en 3 werken nog, RTL 4, 5, ,7, 8 SBS6, NET5 blijven zwart. Als ik de router reboot, blijft alles zwart en krijg ik helemaal geen beeld meer. Enige manier om het op te lossen is, door mijn Asus eraan te hangen, TV aan te zetten (dan werkt het weer), Asus weer af te koppelen en de Draytek er weer aan. Dan werkt de TV weer een dag of 2-3 (zonder gids)? Erg vreemd :?

Ik ben al avonden aan het lezen op o.a. T-mobile forum en dit topic hier, maar krijg het niet nog steeds niet werkend. Wordt een beetje gefrustreerd van (en vrouwlief helemaal :p)

Ik heb o.a. deze handleiding (Routed IPTV) van Draytek gebruikt. Kort gezegd:
- VLAN640 op de WAN poort aangemaakt
- Extra DHCP client options aangemaakt zoals omschreven op p6 (Option number '60' ingesteld, Data tag 'IPTV_RG' meegegeven)
- IGMP Proxy, IGMP snooping en IGMP Fast Leave aangezet
- Harware Acceleration aangezet

Ik heb zitten spelen met IGMP, omdat ik ook heb gelezen dat deze juist UIT moest. IGMP Proxy moet aan staan lijkt het, anders blijft het beeld helemaal zwart. Andere IGMP opties lijken geen effect te hebben.

Ik heb ook gezocht op instellingen van (andere) Draytek routers, in de hoop daar iets te vinden, wat ik wellicht kan over nemen, maar helaas.

Iemand een idee? Zijn er hier mensen met Draytek routers die wellicht hun instellingen willen opperen, of wellicht zien wat ik verkeerd doe?

Hierbij mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vo_gL0G-rJvnHJXaiP3fbAtEj5I=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heaKJ4BeXv2XbX4OPGy4uZAd.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQl0iel9LPX2e-hUUlNehOnNQPs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WS7NX6J4O770PrdGd4wzqYyV.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCbWwPMCJjD8XElIA2rd2DW_LZQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPJqVvrpbpevYLS7rZEUYer3.jpg?f=fotoalbum_small

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandewouw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:30
Weet iemand of het al mogelijk is om een Chromecast met Google TV te gebruiken voor TV van T-Mobile Thuis via een glasvezel verbinding? De laatste reactie is inmiddels 4 maanden oud en toen was deze Chromecast nog niet officieel uit in Nederland. Mogelijk dat de TV Anywhere inmiddels wel met deze Chromecast werkt als app op deze Chromecast zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:20

Quad

Doof

svandewouw schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:50:
Weet iemand of het al mogelijk is om een Chromecast met Google TV te gebruiken voor TV van T-Mobile Thuis via een glasvezel verbinding? De laatste reactie is inmiddels 4 maanden oud en toen was deze Chromecast nog niet officieel uit in Nederland. Mogelijk dat de TV Anywhere inmiddels wel met deze Chromecast werkt als app op deze Chromecast zelf?
Je kan TV Anywhere casten naar chromecast.
Net even nodig omdat TV platform bij mij eruit ligt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:03
Vandaag eens gebeld met T-mobile.
Heb sinds een jaar tmobile thuis ivm mobiel.
Snelste destijds was 100/100, maar nu is 1000/1000 beschikbaar op mijn adres.
Als het goed is binnenkort dus, nog altijd voor 25 euro per maand, gigabit :)
Blijkbaar ga ik over van kpn glasvezel naar tmobile glasvezel, en moet er dus wel een monteur langskomen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:52

pinda powerrr

Slow down...

Pazo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:42:

Wie weet wat de juiste instellingen zijn voor een pricewatch: DrayTek Vigor 2135FVac router om IPTV goed werkend te krijgen? (Glasvezel rechtstreeks op router, zonder mediaconverter)

Ik heb deze router nu een paar dagen. Voorheen zat ik op een Asus AC88U, en daarmee prima IPTV kunnen krijgen voor VLAN 640 in te stellen, verder niets. T-mobile gebruikte voorheen ook Draytek routers, dus je zou denken dat het geen probleem moet zijn.

Ik heb nog de 'oude' interactieve TV, dus moet via VLAN640 (had gelezen dat de 'nieuwe' IPTV op VLAN300 kan). Ik krijg IPTV wel werkend, maar het is buggy en niet stabiel. De gids werkt sowieso niet. IPTV werkt een dag of 2-3 goed, en dan valt de helft uit. Dwz, NPO1, 2 en 3 werken nog, RTL 4, 5, ,7, 8 SBS6, NET5 blijven zwart. Als ik de router reboot, blijft alles zwart en krijg ik helemaal geen beeld meer. Enige manier om het op te lossen is, door mijn Asus eraan te hangen, TV aan te zetten (dan werkt het weer), Asus weer af te koppelen en de Draytek er weer aan. Dan werkt de TV weer een dag of 2-3 (zonder gids)? Erg vreemd :?

Ik ben al avonden aan het lezen op o.a. T-mobile forum en dit topic hier, maar krijg het niet nog steeds niet werkend. Wordt een beetje gefrustreerd van (en vrouwlief helemaal :p)

- Extra DHCP client options aangemaakt zoals omschreven op p6 (Option number '60' ingesteld, Data tag 'IPTV_RG' meegegeven)

Ik heb zitten spelen met IGMP, omdat ik ook heb gelezen dat deze juist UIT moest. IGMP Proxy moet aan staan lijkt het, anders blijft het beeld helemaal zwart. Andere IGMP opties lijken geen effect te hebben.

Ik heb ook gezocht op instellingen van (andere) Draytek routers, in de hoop daar iets te vinden, wat ik wellicht kan over nemen, maar helaas.

Iemand een idee? Zijn er hier mensen met Draytek routers die wellicht hun instellingen willen opperen, of wellicht zien wat ik verkeerd doe?

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Niet dat ik ervaring heb met jouw probleem, maar IPTV is inderdaad VLAN 640, echter de rest heb je blijkbaar niet geconfigureerd.

Oude set-up:
- 100 voor management;
- 300 voor internet;
- 640 voor IPTV.

En dan kom je dus oplossingen tegen met een managed switch vóór de router om de VLANs te maken.

Ik hoop dat je hiermee verder kan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

yannickie111 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:18:
Blijkbaar ga ik over van kpn glasvezel naar tmobile glasvezel, en moet er dus wel een monteur langskomen. Ik ben benieuwd!
Je krijgt waarschijnlijk dan de Zyxel modem en een Huawei mediaconverter. Dat laatste heb ik vast geplaatst en voorbereid. Zodra monteur is geweest moet ff een kabel worden omgeprikt en is de core switch tbv vlan splitten nauwelijks meer van belang. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

pinda powerrr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:25:
[...]

Niet dat ik ervaring heb met jouw probleem, maar IPTV is inderdaad VLAN 640, echter de rest heb je blijkbaar niet geconfigureerd.

Oude set-up:
- 100 voor management;
- 300 voor internet;
- 640 voor IPTV.

En dan kom je dus oplossingen tegen met een managed switch vóór de router om de VLANs te maken.

Ik hoop dat je hiermee verder kan.
Bedankt voor je bericht. Ik heb wel degelijk VLAN300 (op WAN1) ingesteld staan, want anders krijg ik geen internet :) VLAN100 heb ik inderdaad niet ingesteld staan. Had ik ook niet op Asus, alleen 300 en 640.
Waar zou ik VLAN100 dan voor nodig hebben? Ik zal die wel eens instellen, maar vraag me af wat voor effect dat zal hebben.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Mijn WAN lampje is rood, de Zyxel kan geen internetverbinding opstellen. Omgeving Zwolle (glas/kpn) een half uur geleden ging alles down en het een en ander resetten had geen effect.

Naja, tis laat genoeg en tijd om te slapen :P morgen maar eens kijken of dit een tijdelijk issue was of dat ik een monteur mag laten komen...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:27
Barre73 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:33:
[...]

Of Silvolde al langer glas heeft dan Doetinchem is niet relevant. T-Mobile moet een backbone laten aanleggen door Eurofiber naar de CityPoP van de plaats. In Doetinchem zijn dat er twee maar dan nog zal het sneller en goedkoper zijn in een stad dan in een dorp als Silvolde waar Eurofiber misschien langer en verder moet graven vanaf hun bestaande darkfiber netwerk.

En nog simpeler: meer klanten te verdienen in de grotere stad dus die doen ze eerst.
Ah, oke duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Quad schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:27:
[...]

Je krijgt waarschijnlijk dan de Zyxel modem en een Huawei mediaconverter. Dat laatste heb ik vast geplaatst en voorbereid. Zodra monteur is geweest moet ff een kabel worden omgeprikt en is de core switch tbv vlan splitten nauwelijks meer van belang. :)
Het Zyxel modem (geen idee of er meerdere varianten zijn) heb ik al vanaf het begin. De media converter geeft ook al 10/100/1000 aan... Geen idee wat de monteur nog komt doen, maar ik ga het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jason Moderator 59 minuten geleden
Goedemorgen all, de root cause (hoofdoorzaak) lag in het netwerk: er bleken hardwareproblemen te zijn.

Dordrecht T-Mobile thuis

Acties:
  • +2 Henk 'm!
yannickie111 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:20:
[...]

Het Zyxel modem (geen idee of er meerdere varianten zijn) heb ik al vanaf het begin. De media converter geeft ook al 10/100/1000 aan... Geen idee wat de monteur nog komt doen, maar ik ga het meemaken.
Je gaf al aan dat je van KPN WBA overgaat naar T-Mobile eigen apparatuur (ODF). Dat is GPON apparatuur dus de mediaconverter die je hebt is straks onbruikbaar. Je krijgt nu een ONT (Huawei, wit). Doet voor jou hetzelfde, namelijk licht omzetten naar Ethernet, maar is echt een ander apparaat. Bedenk wel dat je dan nooit meer een eigen router direct op glas kan aansluiten zoals sommigen hier graag doen. Die ONT moet er tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn

Ondertussen een update:
@Bjarn Er gaat wat hardware vervangen worden in het netwerk, op dit moment zijn we de planning hiervoor aan het afstemmen met de aannemer. Wordt dus aan gewerkt, ik houd je op de hoogte! :slight_smile:
Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk wat gaat doen, maar toch bijzonder dat ze na zeer veel aandringen ze iets hebben gevonden en wijzigingen gaan toepassen.

And so the story continues... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Niet per sé om je bang te maken, maar ik heb deze stap ook gemaakt recentelijk (februari-maart) in omgeving Lansingerland en kan het voor nu nog afraden.

Voor de overstap haalde ik bijv. stabiel 500/500 (nog oude WBA pakket, wat bij jou 100/100 is) en dat is sinds de overstap naar ODF "maar" 150/900, maar vooral de instabiliteit doet 't 'm.

Aangezien jij 100/100 had ga je er niet veel van merken, maar ik heb bijna een handvol aan monteurs gezien en 1.5 maand gecommuniceerd met T-Mobile. Check m'n updates of volg m'n topic:
https://community.t-mobil...insabiele-download-330265

Zodra die issues zijn opgelost zit je iig safe en kan ik het alleen maar aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bjarn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:41:
[...]

Niet per sé om je bang te maken, maar ik heb deze stap ook gemaakt recentelijk (februari-maart) in omgeving Lansingerland en kan het voor nu nog afraden.

Voor de overstap haalde ik bijv. stabiel 500/500 (nog oude WBA pakket, wat bij jou 100/100 is) en dat is sinds de overstap naar ODF "maar" 150/900, maar vooral de instabiliteit doet 't 'm.

Aangezien jij 100/100 had ga je er niet veel van merken, maar ik heb bijna een handvol aan monteurs gezien en 1.5 maand gecommuniceerd met T-Mobile. Check m'n updates of volg m'n topic:

Zodra die issues zijn opgelost zit je iig safe en kan ik het alleen maar aanraden :)
Dat klinkt veelbelovend ;) Zolang 150/900 af en toe als 'instabiel' gezien wordt ga ik er niet veel negatiefs van merken voorlopig gok ik. Ik zal het wel in de gaten houden of ik dezelfde problemen ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Settopbox heeft sinds gisteren geen tv meer door, ik krijg een error melding, er heeft zich een fout voorgedaan tijdens afspelen.
TV gids en On Demand zijn wel inzichtelijk.

Ik heb de TV box voor verandering even van vlan 640 gehaald en een power cycle gegeven, hierna heeft hij dik 15 minuten updates binnen lopen trekken tot ik bij een T-Mobile thuis TV inlogscherm kwam om de settopbox te activeren.

Dit gedaan en vervolgens bleef alles zwart en werkte niks meer.

Vlan 640 weer ingeschakeld en ik krijg hetzelfde verhaal met zwart beeld en enkel gids en menu.
Bijzonder, via klantenservice werd ik niks wijzer.

Wellicht dat het te maken heeft met overgang van WBA naar ODF, dit duurt alleen nog ruim een week.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Quad schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:29:
Settopbox heeft sinds gisteren geen tv meer door, ik krijg een error melding, er heeft zich een fout voorgedaan tijdens afspelen.
TV gids en On Demand zijn wel inzichtelijk.

Ik heb de TV box voor verandering even van vlan 640 gehaald en een power cycle gegeven, hierna heeft hij dik 15 minuten updates binnen lopen trekken tot ik bij een T-Mobile thuis TV inlogscherm kwam om de settopbox te activeren.

Dit gedaan en vervolgens bleef alles zwart en werkte niks meer.

Vlan 640 weer ingeschakeld en ik krijg hetzelfde verhaal met zwart beeld en enkel gids en menu.
Bijzonder, via klantenservice werd ik niks wijzer.

Wellicht dat het te maken heeft met overgang van WBA naar ODF, dit duurt alleen nog ruim een week.
Ik heb sinds afgelopen dinsdag hetzelfde probleem gehad, als het goed is, kan je wel opnemen en via tv anywhere kijken.

Bij mij is het vanochtend opgelost, blijkbaar is er iemand overactief geweest en had hij / zij mij te vroeg omgezet naar ander platform, maar er is ook een foutieve update naar sommige mensen gegaan.

Niet postcode gerelateerd maar lukraak gepushed.

Vraag het maar even aan Brian, moderator op de T-mobile community.

[ Voor 56% gewijzigd door Comp User op 21-04-2021 20:44 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Pazo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:42:

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Opgelost via T-mobile forum. Voor wie ook tegen dit probleem loopt: geen routed IPTV gebruiken maar in brigde mode zetten. Deed het in 1x...

Instellingen (bij mij zit de kabel naar de STB in poort 3)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbRobDSjakhzAnw59UxbXDd9OTs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyCn4n5mkYrNhhbsSsXRWhf3.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUSZlbmBpuMMKQwy3tTbp1va_yk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMflRJ6TF6a4QSrskmMNxWaV.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

die monteur is echt onzin, ik ga ook de kosten die men daarvoor wil aanrekenen aanvechten, want ik heb zelf alle apparatuur van tweak omgezet naar dat van t-mobile, t-mobile glas op kpn wba is PON in de wijkcentrale, hoogstens heb je enkel de nieuwe huwawei NT nodig voor je verbinden, want jouw t-mobile connectie nu via kpn wba is p2p, waarbij in de wijkcentrale jouw fiber ook individueel wordt ontsloten op de apparatuur en achterliggend netwerk van kpn, wat t-mobile nu doet is in heel veel wijkcentrales van kpn alsnog eigen apparatuurplaatsen waarbij t-mobile klanten hun fibers in de centrale op 1 unit worden aangesloten en t-mobile vanuit daar dus PON/GPON toepast op de verbindingen, dus in jouw woning komen dan ook alle fiber signalen (golflengtes) van andere t-mobile klanten binnen, de nieuwe NT van t-mobile filter die dus voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

klopt, die heb ik ook gekregen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Barre73 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:05:
[...]

Je gaf al aan dat je van KPN WBA overgaat naar T-Mobile eigen apparatuur (ODF). Dat is GPON apparatuur dus de mediaconverter die je hebt is straks onbruikbaar. Je krijgt nu een ONT (Huawei, wit). Doet voor jou hetzelfde, namelijk licht omzetten naar Ethernet, maar is echt een ander apparaat. Bedenk wel dat je dan nooit meer een eigen router direct op glas kan aansluiten zoals sommigen hier graag doen. Die ONT moet er tussen zitten.
nooit meer is natuurlijk ook te extreem, in de toekomst zullen er vast gewoon modemrouters uitkomen die ondersteuning beiden voor pon/gpon/xgspon/etcpon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Bjarn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:41:
[...]

hier in flevoland na ¾-week geen last van, kwam van tweak wba kpn glas 100/100 naar nu 1000/1000 kpn odf pon in de wijkcentrale shizzle, ik haal consistent gemiddeld iedere dag zo'n 930-950 mb up en down. dus wat dat betreft, kan het ook locatie gebonden zijn, en mag ik dus zeker niet klagen als meer dan 90% v/d beloofde snelheid ook behaald wordt

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 22-04-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:20
Heb ik iets gemist dat T-Mobile nu actief eigen apparatuur aan het uitrollen is in de KPN Glasvezel gebieden? Ik dacht dat dit al een hele tijd op een heel laag pitje stond?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Jassy schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:48:
Heb ik iets gemist dat T-Mobile nu actief eigen apparatuur aan het uitrollen is in de KPN Glasvezel gebieden? Ik dacht dat dit al een hele tijd op een heel laag pitje stond?
dan ja, ik kreeg halfmaart een folder van t-mobile glas in de bus dat ze nu op dit adres 1000/1000 zouden aanbieden, meteen aangemeld om te kijken of het klopt, inmiddels al bijna 1 week over op t-mo thuis glas, en mag niet klagen. ik houdt het wel scherp in de gaten, bedenkttermijn loopt eind volgende week af, en dan zit ik dus voor minimaal een jaar er aan vast (als dat maar goed gaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:20
DaveFlash schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:50:
[...]

dan ja, ik kreeg halfmaart een folder van t-mobile glas in de bus dat ze nu op dit adres 1000/1000 zouden aanbieden, meteen aangemeld om te kijken of het klopt, inmiddels al bijna 1 week over op t-mo thuis glas, en mag niet klagen. ik houdt het wel scherp in de gaten, bedenkttermijn loopt eind volgende week af, en dan zit ik dus voor minimaal een jaar er aan vast (als dat maar goed gaat)
Interessant, dank je wel! Reden te meer om nog even niks te doen met mijn huidige abo en af te wachten of ze daadwerkelijk overal ODF gaan aanbieden of alleen in de rendabele gebieden? Dit klinkt alsof T-Mobile actief van WBA op Glas af wil.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Comp User schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:42:
[...]

Ik heb sinds afgelopen dinsdag hetzelfde probleem gehad, als het goed is, kan je wel opnemen en via tv anywhere kijken.

Bij mij is het vanochtend opgelost, blijkbaar is er iemand overactief geweest en had hij / zij mij te vroeg omgezet naar ander platform, maar er is ook een foutieve update naar sommige mensen gegaan.

Niet postcode gerelateerd maar lukraak gepushed.

Vraag het maar even aan Brian, moderator op de T-mobile community.
Ik zal eens kijken tzt.
Ik denk dat het nieuwe platform dat inlogscherm dus is en hij downloadde een andere FW dan wat er op de community wordt vermeld.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Jassy schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:48:
Dat heb je idd gemist ;) eind vorig jaar is dat hier ook wel besproken. Eind vorig jaar hebben ze de eerste plaatsen gedaan en gaan dat steeds verder uitbreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

kijk ik bedoel maar, m'n internet nu met t-mobile is echt rete-snel, bijv. iets van de bbc iPlayer binnen halen + converteren , hls-stream van 2,5GB nog geen 2 minuten: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6vP1XoN8zIKQbYgo7ssrw1bClE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/qP1gKK3yu2Ulm8FwbsXQ8jsJ.gif?f=user_large
(het giftje is real time, via schermopname, duur: iets meer dan 1m50s.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:16
Nuevocasa schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:13:
[...]

Dat heb je idd gemist ;) eind vorig jaar is dat hier ook wel besproken. Eind vorig jaar hebben ze de eerste plaatsen gedaan en gaan dat steeds verder uitbreiden.
Ik zag laatst toevallig door eens een postcode check te doen dat ze in mijn woonplaats ook leveren over ODF. Dat was tot voor kort nog niet zo. Het enige wat mij nog tegenhoudt om over te stappen is de TV kwaliteit en de betrouwbaarheid van het netwerk. Zit nu bij XS4ALL en dat werkt altijd perfect. Gezien het prijsverschil tussen beide is het wel aantrekkelijk om de switch een keer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
[...]

Zojuist pakketje binnen. Inderdaad de Huawei media converter. Geen zyxel modem (logisch, want die heb ik dus ook al).
Hoe moet ik het nu zien verder in het proces van kpn naar tmobile's eigen glas?
Wordt er (vlak voor) het moment dat de monteur komt fysiek iets omgeprikt (en heb ik dus tijdelijk geen diensten), of kan ik de media converter zelf al aansluiten?
Pagina: 1 ... 132 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie