[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.042 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 07:51
Bjarn schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Yes! Ik heb 3 medewerkers gesproken aan de lijn en de laatste had ineens wél de mogelijkheid om mijn abonnement om te zetten.

Hij zorgde ervoor dat op de dag dat m'n ODF abonnement in ging m'n oude werd stopgezet. Die ochtend zou ik gepatcht worden, dat is helaas fout gegaan, maar ondanks dat is alles goed gegaan. Dinsdagavond ineens geen internet meer (WBA stopgezet) en dag erna monteur voor ODF.
Dat moet ik ook maar eens gaan proberen dan... Op het forum zeiden ze dat het niet kon. Heb je de opzeglijn gebeld of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:53

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Yes! Ik heb 3 medewerkers gesproken aan de lijn en de laatste had ineens wél de mogelijkheid om mijn abonnement om te zetten.

Hij zorgde ervoor dat op de dag dat m'n ODF abonnement in ging m'n oude werd stopgezet. Die ochtend zou ik gepatcht worden, dat is helaas fout gegaan, maar ondanks dat is alles goed gegaan. Dinsdagavond ineens geen internet meer (WBA stopgezet) en dag erna monteur voor ODF.
Oeh....dit is interessant!

Laat vooral even wat updates hier achter, want ik en vele anderen hebben wel interesse in een overstap naar ODF. Iets waarvan tot nu altijd werd gezegd dat het onmogelijk was. Wie weet is er iets veranderd :)

@Barre73 misschien voor jou ook interessante info.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
incomer schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Dat moet ik ook maar eens gaan proberen dan... Op het forum zeiden ze dat het niet kon. Heb je de opzeglijn gebeld of?
Ik belde naar de sales afdeling en daar meerdere pogingen gewaagd haha
pinda powerrr schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:57:
[...]

Oeh....dit is interessant!

Laat vooral even wat updates hier achter, want ik en vele anderen hebben wel interesse in een overstap naar ODF. Iets waarvan tot nu altijd werd gezegd dat het onmogelijk was. Wie weet is er iets veranderd :)

@Barre73 misschien voor jou ook interessante info.
Yes ik zal wat updates geven als 't zover is.

Het is wel een compleet nieuw abonnement wat de sales medewerker had geregeld. Dus zit weer aan een nieuw jaarcontract en nieuw klantnummer.

Vooralsnog geen internet. Ik moet nog steeds gepatched worden. Dat besteden ze blijkbaar alsnog uit aan KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bjarn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Ik belde naar de sales afdeling en daar meerdere pogingen gewaagd haha

[...]

Yes ik zal wat updates geven als 't zover is.

Het is wel een compleet nieuw abonnement wat de sales medewerker had geregeld. Dus zit weer aan een nieuw jaarcontract en nieuw klantnummer.

Vooralsnog geen internet. Ik moet nog steeds gepatched worden. Dat besteden ze blijkbaar alsnog uit aan KPN.
KPN NetwerkNL (eigenlijk nog Reggefiber) doet in principe de patch in haar eigen PoPs voor alle operators. T-Mobile kan wel tegen betaling een dienst afnemen waarbij haar eigen Guidion monteurs de PoP in mogen om een patch te controleren als er een storing is. Maar ja... Daar wil T-Mobile niet voor betalen dus blijft het bij Reggefiber liggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:14:
[...]

KPN NetwerkNL (eigenlijk nog Reggefiber) doet in principe de patch in haar eigen PoPs voor alle operators. T-Mobile kan wel tegen betaling een dienst afnemen waarbij haar eigen Guidion monteurs de PoP in mogen om een patch te controleren als er een storing is. Maar ja... Daar wil T-Mobile niet voor betalen dus blijft het bij Reggefiber liggen.
Die SLA van reggefiber is ook prima maar ik ga er wel vanuit dat het ook uitmaakt wie het (regionaal) voor reggefiber uitvoert.

Toen mijn patch van KPN naar XS4ALL misging haalde de uitvoerende partij zijn SLA met gemak. Ik ga er alleen vanuit dat je op "binnen 8 werkuren" moet rekenen en dat mijn "binnen twee uur" een outlier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik zit nu te twijfelen, krijg aanbieding in de bus dat t nu op mijn adres 1000/1000 glas kan doen, terwijl ik volgens kpn alleen 1000/500 kan krijgen, is dit te mooi om waar te zijn, of zou je zeggen doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8ozCIzuceZAP-D5dtzNgorADQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dIgM7Vq4yq6MYrgPyCQ0G78.jpg?f=fotoalbum_large

te meer ook in het ligt van het gedoe met peering en dag routing die hier de laatste weken weer de ronde doet. + andere problemen bij t mo thuis....

(zit nu bij tweak op kpn wba; bij hun kan ik nu niet up of downgraden ivm de hoge prijzen die kpn aan anderen rekent)

[ Voor 47% gewijzigd door DaveFlash op 22-03-2021 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28
DaveFlash schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:47:
ik zit nu te twijfelen, krijg aanbieding in de bus dat t nu op mijn adres 1000/1000 glas kan doen, terwijl ik volgens kpn alleen 1000/500 kan krijgen, is dit te mooi om waar te zijn, of zou je zeggen doen?
Dan heeft Glasoperator de afgelopen weken eigen apparatuur geplaatst in de PoP waarop jij bent aangesloten en kan T-Mobile op jouw adres nu leveren via Glasoperator, daarom 1000/1000.
KPN levert via KPN-WBA en die kent nu nog maximaal 1000/500 (nog niet overal) en dat wordt later dit jaar 1000/1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Ron555 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:14:
[...]

Reken daar maar niet op. Zolang het goed gaat is het prima, zodra je problemen krijgt en de helpdesk nodig hebt is het behoorlijk drama.

Maar dat is bij oa Ziggo niet heel veel anders.

Verbinding is wel stabiel bij mij. Weinig storingen, mag geen naam hebben.

Echter de upload (die de meeste mensen niet nodig hebben/gebruiken) is momenteel bij veel mensen bepaald niet wat het moet zijn. 1000/1000 is momenteel bij mij en anderen 945/250.
Inmiddels hebben ze op ODF al sinds gisterochtend 10:00u geen internet, tv en telefoon meer.
Vandaag is TM gebeld en die hebben het “in onderzoek”.

Is het mogelijk om contractsvrij te komen zodat ze naar KPN glas kunnen? Zijn al vaker storingen geweest waarvoor ook een monteur al is langs geweest.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:35:
[...]

Inmiddels hebben ze op ODF al sinds gisterochtend 10:00u geen internet, tv en telefoon meer.
Vandaag is TM gebeld en die hebben het “in onderzoek”.

Is het mogelijk om contractsvrij te komen zodat ze naar KPN glas kunnen? Zijn al vaker storingen geweest waarvoor ook een monteur al is langs geweest.
Geen ervaring mee maar ik verwacht dat als je nog in het eerste jaar contract zit je er niet zomaar vanaf komt.
Enigste manier om daar achter te komen is bellen met de afdeling opzeggingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ron555 op 13-03-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
Wat bjarn heeft gedaan kon altijd al. Echter T-mobile heeft aangegeven dat hiervoor het abonnement moest worden opgezegd en dat je een nieuw abonnement moest afsluiten.
De lijn (door de netwerkbeheerder) als "vrij" worden opgegeven en daarna wordt pas een nieuwe aansluiting gerealiseerd.
Tmt heeft altijd gezegd dat zo kon maar dat je dan zomaar een maand zonder internet zit.

Ik ben bang dat Bjarn een verkoper geeft getroffen die slim dacht te zijn, maar zich niet gerealiseerd heeft dat netwerkbeheerder het als twee aparte aanvragen beschouwd.
Ik gok dat Bjarn gewoon een maand geen internet heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 13-03-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dat is dus de vraag, gaat de omzetting vlotjes? Of inderdaad een slimme verkoper en zit @Bjarn een maand zonder.

Ik zit nog op oud Vodafone contract, maar zelfs als al die voordelen wegvallen met een nieuw contract, dan ben ik alsnog voordeliger uit én Gbit internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik verwacht een maandje zonder.

[ Voor 80% gewijzigd door leonbong op 13-03-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
leonbong schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:29:
[...]

Wat bjarn heeft gedaan kon altijd al. Echter T-mobile heeft aangegeven dat hiervoor het abonnement moest worden opgezegd en dat je een nieuw abonnement moest afsluiten.
De lijn (door de netwerkbeheerder) als "vrij" worden opgegeven en daarna wordt pas een nieuwe aansluiting gerealiseerd.
Tmt heeft altijd gezegd dat zo kon maar dat je dan zomaar een maand zonder internet zit.
[...]

Als de lijn eerst vrij moet zijn kun je geen afspraak voor de volgende dag in plannen. Die afspraak kan niet eerder worden gepland dan op de eerste dag dat de lijn vrij is. En daarna duurt het nog x dagen.

Of de afspraak voor de patchen van ODF is wel bekend in het systeem. En er is iets fout gegaan dan is het een normale overstap. Maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Bij meer mensen dat de smtp server de mail niet meer verstuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

space-one schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:05:
Bij meer mensen dat de smtp server de mail niet meer verstuurd?
Wees iets specifieker?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ascent schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:46:
Hi all,

Zit momenteel bij tweak maar overstappen naar glas van t-mobile is kostentechnisch interessant (van 41 per maand naar 25 per maand voor gbit); nu gebruik ik veel verbindingen van extern naar binnen via een portforward maar zag ook berichten over carrier grade NAT. Ik heb een beetje rondgesnuffeld in deze thread en kwam 't zo 1-2-3 niet tegen dus dan maar gewoon vragen; krijg je een semi-vast extern IP adres waarbij je porten naar binnen kunt doorzetten?
Ik zag staan 41 euro per maand voor gigabit bij Tweak. Die 25 euro geld niet voor mij, dat zou 40 euro per maand worden. 25 euro is zeker in combinatie met mobiel?

Nu was ik van plan om naar TMobile over te stappen, maar nu lees ik dit Tweak aanbod en dat dit ook inclusief nieuwsgroepen is. Voor mij dus wel interessant.

Wat zijn de techniche verschillen tussen TMobile en Tweak? Geen router erbij, precies wat ik wil! Per jaar betalen maakt 34,17 euro per maand. Dat is de helft van wat ik nu betaal voor KPN + tv.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 14-03-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:19
Fairy schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Ik zag staan 41 euro per maand voor gigabit bij Tweak. Die 25 euro geld niet voor mij, dat zou 40 euro per maand worden. 25 euro is zeker in combinatie met mobiel?

Nu was ik van plan om naar TMobile over te stappen, maar nu lees ik dit Tweak aanbod en dat dit ook inclusief nieuwsgroepen is. Voor mij dus wel interessant.

Wat zijn de techniche verschillen tussen TMobile en Tweak? Ik wil graag mijn router rechtstreeks aan de buitenlijn hangen zonder router van de provider er tussen, dat is wel een vereiste.
Klopt, ik heb unlimited bij T-Mobile dus voor mij is dat een aardige kostenreductie. Tweak heeft idd usenet, maar ik heb 't idee dat usenet over 't algemeen steeds harder lijdt onder notice&takedowns. Nou ja, ik gebruik 't ook minder-en-minder. Voor zover ik heb geleden kan ik gewoon m'n edgerouter-x op een glas-naar-ethernet converter blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ascent schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Klopt, ik heb unlimited bij T-Mobile dus voor mij is dat een aardige kostenreductie. Tweak heeft idd usenet, maar ik heb 't idee dat usenet over 't algemeen steeds harder lijdt onder notice&takedowns. Nou ja, ik gebruik 't ook minder-en-minder. Voor zover ik heb geleden kan ik gewoon m'n edgerouter-x op een glas-naar-ethernet converter blijven gebruiken.
Ja dat ik het enige wat ik van wél nodig heb. Die Glas naar UTP converter krijg je dan nog wel van Tweak?

Mijn switch kan ook glas aan, maar dan moet ik de juiste aansluiting regelen.

EDIT: Ow shit, ik kom niet door de postcodecheck heen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 14-03-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

DaveFlash schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:47:
Ik heb dezelfde aanbieding ontvangen (woon toevallig in dezelfde regio) en ik ga de gok wel wagen. Zit nu bij KPN en betaal voor een 200/200 verbinding (met combivoordeel) hetzelfde als wat T-mobile rekent voor 1000/1000 (zonder combivoordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Quad schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Wees iets specifieker?
Berichten (Delta Chat) vanaf een t-mobilethuis.nl account naar gmx.net werken vanaf gisteren niet meer. Vanaf gmx naar t-mobilethuis.nl werkt normaal.

Ik vandaag 2 mails verzonden met windows naar gmx en een ander t-mobilethuis.nl account komen ook niet aan, maar komen ook niet retour tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiab7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:15
space-one schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Berichten (Delta Chat) vanaf een t-mobilethuis.nl account naar gmx.net werken vanaf gisteren niet meer. Vanaf gmx naar t-mobilethuis.nl werkt normaal.

Ik vandaag 2 mails verzonden met windows naar gmx en een ander t-mobilethuis.nl account komen ook niet aan, maar komen ook niet retour tot nu toe.
Ga je misschien over de maximumaantallen heen?
- 50 per dag zonder authenticatie
- 500 met authenticatie

https://www.t-mobile.nl/k...t-wifi/email-instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
tiab7 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:42:
[...]

- 500 met authenticatie

Van buiten het netwerk.

Dus mijn vraag wordt nu: Loop je hier tegenaan vanaf T-Mobile Thuis netwerk? Of vanaf mobiel?
offtopic:
Heb Delta Chat zelf even gebruikt (na hun meetup bij 35C3) maar ik gebruik liever een IM client met perfect forward secrecy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

Heeft iemand hier zijn pihole (met unbound dns) werkend op de T50 gekregen (met DHCP op de T50)?

Heb bij mijn ouders een pihole geinstalleerd op ziggo router. Werkt daar Probleemloos.

Op de T50 vul ik de DNS in onder thuisnetwerken en dan krijgen mijn devices geen internet meer (en soms captive portal melding op chromebook). Ook deze rpi werkt wel op de ziggo, dus het moet in de router zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door filthy rich op 14-03-2021 22:31 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
tiab7 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:42:
[...]

- 500 met authenticatie

Mail en Delta chat gaat allemaal met authenticatie en zijn maar enkele berichten per dag. 2 voip account gaven een DNS error in de Fritzbox. Heb de push mail van de Fritzbox tijdelijk uitgeschakeld en een reboot gedaan. Afwachten of morgen weer gaat werken. Het vreemde is dat de mail wel wordt afgeleverd op de smtp server zo te zien.

Sent: 2021.03.15 07:01:27 by Me (xxxxxxxx@t-mobilethuis.nl)
State: Delivered, Encrypted

Message-ID: sfhjryokhdsgjjduojgdd@t-mobilethuis.nl

sent Monday, March 15, 2021 7:01 AM (13457894560)

[ Voor 14% gewijzigd door space-one op 15-03-2021 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
filthy rich schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:27:
Heeft iemand hier zijn pihole (met unbound dns) werkend op de T50 gekregen (met DHCP op de T50)?

Heb bij mijn ouders een pihole geinstalleerd op ziggo router. Werkt daar Probleemloos.

Op de T50 vul ik de DNS in onder thuisnetwerken en dan krijgen mijn devices geen internet meer (en soms captive portal melding op chromebook). Ook deze rpi werkt wel op de ziggo, dus het moet in de router zitten.
Dat werkte bij mij probleemloos. Gewoon vast IP voor de RBPi en deze als DNS ingesteld op de T50. Heb nu alleen sinds een aantal maanden een eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

Nuevocasa schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Dat werkte bij mij probleemloos. Gewoon vast IP voor de RBPi en deze als DNS ingesteld op de T50. Heb nu alleen sinds een aantal maanden een eigen router.
Om een of andere manier werkt dit dus bij mij niet. Terwijl dezelfde Pi het probleemloos doet op t ziggomodem van mijn ouders. Had je toen enkel en alleen de IP van de Pi hole als DNS ingesteld (en static ip)?

Zal morgen eens wat testjes doen.

[ Voor 3% gewijzigd door filthy rich op 14-03-2021 23:37 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
filthy rich schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:37:
[...]

Om een of andere manier werkt dit dus bij mij niet. Terwijl dezelfde Pi het probleemloos doet op t ziggomodem van mijn ouders. Had je toen enkel en alleen de IP van de Pi hole als DNS ingesteld (en static ip)?

Zal morgen eens wat testjes doen.
Ja! En ook DHCP gewoon van de T50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MeltedForest schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Ik heb dezelfde aanbieding ontvangen (woon toevallig in dezelfde regio) en ik ga de gok wel wagen. Zit nu bij KPN en betaal voor een 200/200 verbinding (met combivoordeel) hetzelfde als wat T-mobile rekent voor 1000/1000 (zonder combivoordeel).
ik heb zaterdag idd ook besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
leonbong schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:29:
[...]

Ik ben bang dat Bjarn een verkoper geeft getroffen die slim dacht te zijn, maar zich niet gerealiseerd heeft dat netwerkbeheerder het als twee aparte aanvragen beschouwd.
Ik gok dat Bjarn gewoon een maand geen internet heeft.
Ben er ook bang voor. De andere 2 medewerkers die ik sprak spraken over een downtime van 2 weken. Dat klinkt dan wel weer realistischer. Goed, al bijna een week erop zitten, dus die extra week overleven we wel. Gelukkig had ik al Unlimited mobiel :-)

Waar ik wel zeer over te spreken ben is dat er een webcare medewerker mij elke dag van updates voorziet (ook als er niks is) per Twitter DM. Dus ze nemen het wel met wat meer prio op en proberen me voor morgen eind van de dag aangesloten te hebben. Ben benieuwd in ieder geval.

Laatste update:
"Hé Bjarn,

Ik zit er nog steeds bovenop! In het weekend ontvangen we niet altijd even snel correspondentie vanuit KPN terug, ik hoop je dan ook vandaag van een update te kunnen voorzien. Ik hou je op de hoogte!"

//EDIT:

Zojuist ging er iemand de wijkcentrale in, volgens mij van KPN. Helaas nog geen licht op de ONT, dus ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Bjarn op 15-03-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
binnen nu en 2 maanden ga ik verhuizen naar eigen appartement.
nu wilde ik weten wat de latency van tmobile thuis, dit omdat ik gebruik maakt van cloud gaming, zouden mensen dit voor mij willen testen via shadow ?.
https://speedtest.ams1.shadow.guru/ voorbaat bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:26
workswith schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:57:
nu wilde ik weten wat de latency van tmobile thuis, dit omdat ik gebruik maakt van cloud gaming, zouden mensen dit voor mij willen testen via shadow ?.
10 tot 11ms. Maar dat is in Emmen. Hoe dichter bij Amsterdam, hoe lager de latency.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Zwolle Ping 8.62. Jitter 1.37. WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39
Bussum: latency 6ms ODF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Zuid Limburg: 12±4ms

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
iemand ervaringen met tmobile glasvezel in denbosch? leveren deze 1gbit? of max 100mbit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Farabi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:34:
iemand ervaringen met tmobile glasvezel in denbosch? leveren deze 1gbit? of max 100mbit?
Dat kan afhankelijk zijn van in welke wijk je woont of waarop je bent aangesloten. Je kunt het beste even de postcodecheck op de site invullen, dan weet je het zeker

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jk-5 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:52:
[...]

Dat kan afhankelijk zijn van in welke wijk je woont of waarop je bent aangesloten. Je kunt het beste even de postcodecheck op de site invullen, dan weet je het zeker
de glasvezel komt binnenkort hier. wilde alvast een beetje research doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Farabi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:52:
[...]

Ah zo, ga er niet vanuit dat ze in nieuwe gebieden meteen ODF en dus gigabit kunnen leveren. Ik heb ook een vrij nieuwe aansluiting. T-Mobile heeft gezegd dat Emmen wel op de planning staat voor ODF, maar vooralsnog alleen WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jk-5 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Ah zo, ga er niet vanuit dat ze in nieuwe gebieden meteen ODF en dus gigabit kunnen leveren. Ik heb ook een vrij nieuwe aansluiting. T-Mobile heeft gezegd dat Emmen wel op de planning staat voor ODF, maar vooralsnog alleen WBA.
Ik weet niet wat die termen inhouden. Maar weet genoeg denk ik haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Farabi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:54:
[...]

Ik weet niet wat die termen inhouden. Maar weet genoeg denk ik haha
Geeft niks :)

ODF = Eigen apparatuur in de wijkcentrale, waarop ze dus Gigabit kunnen leveren.
WBA = KPN apparatuur, waarop ze nu alleen nog maar 100Mbps leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Farabi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:52:
[...]

juich niet te vroeg. (Wijk kruiskamp)
Sinds augustus heb ik glasvezel binnen en werkend.
En tot op heden kan ik nog steeds niet afsluiten bij T-mobile.

Dit heeft volgens mij te maken met GPON wat ze nog niet ondersteunen. Ze zijn er wel mee bezig maar ze durven geen datum of streef kwartaal af te geven.
Ik zit nu dus bij kpn met 500/500 voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
jk-5 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Geeft niks :)

ODF = Eigen apparatuur in de wijkcentrale, waarop ze dus Gigabit kunnen leveren.
WBA = KPN apparatuur, waarop ze nu alleen nog maar 100Mbps leveren
Hoe kan ik dit te weten komen voor mijn wijkcentrale? Wanneer men de eerste van plan is te installeren that is (ik weet al dat ik geen Gbit kan aanvragen).

[ Voor 13% gewijzigd door Brent op 15-03-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Brent schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:17:
[...]

Hoe kan ik dit te weten komen voor mijn wijkcentrale?
Het makkelijkste is om een postcodecheck in te vullen en te kijken of gigabit mogelijk is. Dan weet je zeker dat ze ODF bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
@jk-5 Right, net te laat, zie boven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Brent schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:18:
@jk-5 Right, net te laat, zie boven ;)
Hah. In dat geval even contact opnemen met de klantenservice. Bij mij gaven ze aan dat ze mijn postcodegebied wel op de planning hadden staan, maar zonder concrete datum. Hoe waardevol zo'n antwoord is kun je twijfeld bij hebben, maar het is beter dan niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Vorige week stond het er nog niet bij maar vandaag zag ik dat ik ook Premium kan afsluiten, maar alleen bij een nieuw abonnement.
Dat ga ik dan denk ik maar niet doen, een maand zonder internet / TV toegang is wel heftig.. 100Mb is an sich dikke prima en ik heb nog een aantal voordelen uit het oude abonnement.

Omtrent de ping en snelheden, mijn down en up zijn beide rond de 100, ping ergens rond de 5/6 en geen packetloss.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Quad schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:23:
Vorige week stond het er nog niet bij maar vandaag zag ik dat ik ook Premium kan afsluiten, maar alleen bij een nieuw abonnement.
Dat ga ik dan denk ik maar niet doen, een maand zonder internet / TV toegang is wel heftig.. 100Mb is an sich dikke prima en ik heb nog een aantal voordelen uit het oude abonnement.

Omtrent de ping en snelheden, mijn down en up zijn beide rond de 100, ping ergens rond de 5/6 en geen packetloss.
Ik hoop hier op het beste vandaag. Vanochtend ontving ik een telefoontje van KPN NetwerkNL (Reggefiber) of ze vandaag nog langs konden komen.

Als het dus een beetje mee zit vanmiddag weer internet. Heb dan een downtime van 6 dagen gehad. Pijnlijk, maar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Bjarn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Ik hoop hier op het beste vandaag. Vanochtend ontving ik een telefoontje van KPN NetwerkNL (Reggefiber) of ze vandaag nog langs konden komen.

Als het dus een beetje mee zit vanmiddag weer internet. Heb dan een downtime van 6 dagen gehad. Pijnlijk, maar te doen.
Bij een normale overstap hoeven ze alleen maar in de pop te zijn en niet thuis. Als dat moet dan is er iets anders niet goed. Heb je nieuwe apparatuur gekregen thuis?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjarn
space-one schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Bij een normale overstap hoeven ze alleen maar in de pop te zijn en niet thuis. Als dat moet dan is er iets anders niet goed. Heb je nieuwe apparatuur gekregen thuis?
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, maar zo noemde de telefoniste het, blind overgenomen naar hier haha.

Zojuist gebeld door de monteur: "Is er weer licht?" - en yes! We zijn weer online. Ditmaal op ODF!

Overstap ging ietwat rommelig dus, maar de net geen week downtime is nog te overzien. Ik kreeg in ieder geval een unlimited voucher voor 4G waarbij je geen bundels hoeft aan te vragen en dus aanvoelde als een vaste verbinding.

Ping ~5-8ms, beter dan over het WBA waar ik standaard 9ms haalde. Downloadsnelheid is nog wat dubieus, ene keer 200Mbit met moeite, andere keer 600Mbit. Maar hoger dan dat nog niet gezien. Upload is ~935Mbit. Opzich prima, waarschijnlijk limiet van m'n USG. De download ga ik nog wel even langs, of is dat momenteel een bekend issue met ODF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:04
ODF omgeving Vught. Ping 4,6 Down 946 Up 939.
Mij hoor je niet klagen.

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Bjarn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Dat was inderdaad wat ik bedoelde, maar zo noemde de telefoniste het, blind overgenomen naar hier haha.

Zojuist gebeld door de monteur: "Is er weer licht?" - en yes! We zijn weer online. Ditmaal op ODF!

Overstap ging ietwat rommelig dus, maar de net geen week downtime is nog te overzien. Ik kreeg in ieder geval een unlimited voucher voor 4G waarbij je geen bundels hoeft aan te vragen en dus aanvoelde als een vaste verbinding.

Ping ~5-8ms, beter dan over het WBA waar ik standaard 9ms haalde. Downloadsnelheid is nog wat dubieus, ene keer 200Mbit met moeite, andere keer 600Mbit. Maar hoger dan dat nog niet gezien. Upload is ~935Mbit. Opzich prima, waarschijnlijk limiet van m'n USG. De download ga ik nog wel even langs, of is dat momenteel een bekend issue met ODF?
Ik heb voorheen ook een USG gehad. Met zaken als ips uit kun je daar gewoon max . snelheid van TM mee halen. Fijn dat bij jou de upload wel boven de 800Mbit zit. Hier wil het maar niet meer lukken sinds eind december.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:12
Bjarn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Wil jij misschien nog een samenvatting van jouw werkwijze delen?
Ik kan ook overstappen van WBA naar ODF en jouw manier van werken is een stuk sneller dan de gecommuniceerde kan 2 - 6 weken duren. En dat is met thuiswerken alles behalve ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjarn
Aramiss schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Wil jij misschien nog een samenvatting van jouw werkwijze delen?
Ik kan ook overstappen van WBA naar ODF en jouw manier van werken is een stuk sneller dan de gecommuniceerde kan 2 - 6 weken duren. En dat is met thuiswerken alles behalve ideaal.
Ik had eerst contact met de Twitter webcare. Zij gaven aan dat het kon, maar dat ik daarvoor telefonisch de sales afdeling moest bellen. Zo doende gedaan. Echter gaf de eerste medewerker aan dat ik mogelijk 2 weken offline zou zijn.
Na wat denken toch maar geaccepteerd. Helaas viel toen met de 2e medewerker de verbinding weg, dus ik belde opnieuw. Toen kreeg ik iemand aan de lijn die dacht het wel even te kunnen fixen zonder downtime.

Vervolgens:

Abonnement voor ODF was aangevraagd op 16 februari. Pakket binnen, etc, etc. Monteur afspraak geplanned voor 10 maart. Het opmerkelijke was hier dat ik bij Guidion niet 's ochtends kon afspreken omdat er stond dat zij de ochtend nodig hadden om mijn aansluiting te patchen in de wijkcentrale. Logisch.

Ik kreeg uiteindelijk een paar dagen ervoor een mail van T-Mobile dat i.v.m. de overstapservice mijn WBA abonnement opgezegd zou worden. De overstapservice betrof dan natuurlijk naar het nieuwe abonnement op ODF.

Uiteindelijk dinsdagavond 9 maart klapte de verbinding eruit. Ik sloot zelf alvast m'n ONT aan, als vervanger van de Media Converter ivm GPON. Toen 10 maart kwam de monteur, maar hij zag dat er geen licht op de lijn stond. Wat ik zelf ook al opmerkte aan het rode Loss Of Signal lampje op de ONT. Ze hadden de afspraak niet juist doorgezet (gok ik) naar KPN NetwerkNL/Reggefiber om mij te patchen.

Sindsdien ging het balletje rollen en zat ik tot vanmiddag zonder internet. Eind goed al goed, dat wel.

--

TLDR: Het is denk ik de overstapservice die die verkoper heeft gebruikt om mij alsnog snel over te krijgen naar ODF. Omdat daarmee mijn abonnement direct is stopgezet.

Voorwaarde is wel dat je al langer dan één jaar klant bent bij T-Mobile Thuis omdat je alleen dan het contract kan opzeggen wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Er valt me een ding op en dat is dat je dus GPON noemt. Dat maakt op zich weinig uit als eindgebruiker, maar dan is er in de POP dus wel eea veranderd in de loop van de tijd.

Ik wacht hier nog even mee tot mijn tieners niet meer afhankelijk zijn van internet voor school.

Mooi dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Vandaag is de monteur langs geweest om mijn 1gbit verbinding aan te sluiten. Dat is allemaal probleemloos en op tijd verlopen. Hopelijk hoef ik hier niet te vaak langs te komen ivm problemen 😊

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:54:
Er valt me een ding op en dat is dat je dus GPON noemt. Dat maakt op zich weinig uit als eindgebruiker, maar dan is er in de POP dus wel eea veranderd in de loop van de tijd.

Ik wacht hier nog even mee tot mijn tieners niet meer afhankelijk zijn van internet voor school.

Mooi dat het gelukt is!
Je hebt vast vorig jaar ook wel meegekregen dat veel klanten teleurgesteld moesten worden omdat T-Mobile het en der geen poorten meer had.
Dit jaar zijn ze volle kracht vooruit gegaan. Al bestaande apparatuur is aangevuld met GPON OLT's (switches) om capaciteit op te krikken.
En er is geld gevonden om een groot aantal PoPs waar ze nog niet in zaten alsnog van ODF apparatuur te voorzien. Maar dan wel allemaal GPON apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 15:37
Barre73 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:19:
[...]

Je hebt vast vorig jaar ook wel meegekregen dat veel klanten teleurgesteld moesten worden omdat T-Mobile het en der geen poorten meer had.
Dit jaar zijn ze volle kracht vooruit gegaan. Al bestaande apparatuur is aangevuld met GPON OLT's (switches) om capaciteit op te krikken.
En er is geld gevonden om een groot aantal PoPs waar ze nog niet in zaten alsnog van ODF apparatuur te voorzien. Maar dan wel allemaal GPON apparatuur.
Wow, dat is al niet meer gebeurd sinds de dienst nog onder Vodafone Thuis werd aangeboden en verkocht is aan T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Ik had nog een vraag betreft GPON.

Ik was van plan de Unifi Dream Machine Pro aan te schaffen. Nu wil ik het liefst direct de glasvezel op de SFP port van de UDM Pro aansluiten, dus zonder de Huawei ONT. Echter was ik benieuwd of dit mogelijk is en is gelukt bij anderen?

Volgens mij ondersteunt de UDM Pro wel GPON.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bjarn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:13:
Ik had nog een vraag betreft GPON.

Ik was van plan de Unifi Dream Machine Pro aan te schaffen. Nu wil ik het liefst direct de glasvezel op de SFP port van de UDM Pro aansluiten, dus zonder de Huawei ONT. Echter was ik benieuwd of dit mogelijk is en is gelukt bij anderen?

Volgens mij ondersteunt de UDM Pro wel GPON.
Dat zal zeker niet lukken. De ONT bij jou thuis moet foutloos kunnen communiceren met de Huawei OLT in de PoP. Dat vergt een boel gegevens en geeft veel foutmogelijkheden. Ik verwacht dat T-Mobile dat niet zal toestaan of uberhaupt mogelijk zal maken.
Is bij KPN namelijk hetzelfde verhaal. Alleen de Nokia ONT is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ja technisch kan het.

Maar in praktijk niet omdat T-mobile moet je dan informatie verschaffen wat ze niet willen verschaffen ivm dat jouw PON-apparatuur in theorie kan storen met communicatie van andere klanten. Dat zullen ze dus nooit doen.

Net zo als kabel aanbieders geen eigen docsis modem toestaan in NL.

[ Voor 42% gewijzigd door leonbong op 16-03-2021 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
@Verwijderd Het valt me op dat je in de afgelopen pagina’s regelmatig links plaatst zonder enige tekst. Zou je zo vriendelijk willen zijn om daar enige (con)text bij te zetten in het vervolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Barre73 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Dat zal zeker niet lukken. De ONT bij jou thuis moet foutloos kunnen communiceren met de Huawei OLT in de PoP. Dat vergt een boel gegevens en geeft veel foutmogelijkheden. Ik verwacht dat T-Mobile dat niet zal toestaan of uberhaupt mogelijk zal maken.
Is bij KPN namelijk hetzelfde verhaal. Alleen de Nokia ONT is mogelijk.
leonbong schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:25:
Ja technisch kan het.

Maar in praktijk niet omdat T-mobile moet je dan informatie verschaffen wat ze niet willen verschaffen ivm dat jouw PON-apparatuur in theorie kan storen met communicatie van andere klanten. Dat zullen ze dus nooit doen.

Net zo als kabel aanbieders geen eigen docsis modem toestaan in NL.
Thanks beide! Dan word het gewoon aansluiten op de normale WAN port.

Zou die écht voor extra latency/lagere snelheden kunnen zorgen die ONT? Ben er niet heel erg in thuis in GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 14:22

MBI

Hallo allemaal,
Ben sinds vandaag over op glasvezel (Den Haag, Loosduinen), na registratie begin januari.
Basis internet en 1 TV kastje. De installateur is net weg en ik dacht om even in te loggen op het Zyxel modem, maar http://192.168.1.1 doet het niet! Volgens mijn netwerk instellingen is dat wel zeker het IP van mijn router, en een ping ernaartoe werkt ook, maar via de browser kom ik er niet in. Heeft iemand een idee? Bedankt alvast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrtsh3Btplp3l5Ct_0dfuWIfs_Q=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/0WdoNTfif1oLfAeFN3PVufNA.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
MBI schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:09:
Hallo allemaal,
Ben sinds vandaag over op glasvezel (Den Haag, Loosduinen), na registratie begin januari.
Basis internet en 1 TV kastje. De installateur is net weg en ik dacht om even in te loggen op het Zyxel modem, maar http://192.168.1.1 doet het niet! Volgens mijn netwerk instellingen is dat wel zeker het IP van mijn router, en een ping ernaartoe werkt ook, maar via de browser kom ik er niet in. Heeft iemand een idee? Bedankt alvast.

[Afbeelding]
Probeer eens http in plaats van https

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Hey hallo! Kreeg gisteren een foldertje van T-Mobile op mijn deurmat. Bij ons is de 1Gbps glasvezel verbinding beschikbaar. Nice! Ben vorig jaar net na 14 jaar Ziggo overgestapt naar KPN (internet 500Mbps + bellen en televisie via Canal Digitaal). Ben eigenlijk wel tevreden, maar goedkoper past me meer. Als ik even uitreken: KPN 500Mbps + bellen kost mij € 57,00 per maand. Volgens mijn berekening kan ik met alleen internet (1Gbps) en bellen (geen onbeperkt, gewoon basis) uitkomen op 42,50 per maand. Dat betekent dat ik mijn abonnement bij Canal Digitaal er al uit heb. Moet alleen nog even 2 maanden wachten met de overstap.

Maar mijn vraag is eigenlijk: In hoeverre zijn jullie tevreden met T-Mobile? Is het stabiel? En hoe is de service? :S Ik had bij Ziggo eigenlijk ook geen klachten voordat ik overstapte, maar mijn jaarlijkse belletje 'ik wil opzeggen, want krijg geen goede aanbieding' werd voor het eerst in al die jaren ook daadwerkelijk een opzeg-belletje, zodat ik wel moest opzeggen. Gelukkig ging alles bij KPN ook helemaal soepel, dus geen problemen gehad, maar toch.. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI

MBI

jk-5 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Ja, mijn browser schiet meteen naar https (Firefox). Safari laat het protocol niet eens meer zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
MBI schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:12:
[...]

Ja, mijn browser schiet meteen naar https (Firefox). Safari laat het protocol niet eens meer zien...
Ah, dan heb je waarschijnlijk ooit een router gehad die wel https deed op die poort, en mogelijk zelfs HSTS heeft doorgegeven. Een incognitotabblad helpt dan. Ik weet alleen niet hoe je die voorkeur weer uit firefox kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI

MBI

jk-5 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:13:
[...]

Ah, dan heb je waarschijnlijk ooit een router gehad die wel https deed op die poort, en mogelijk zelfs HSTS heeft doorgegeven. Een incognitotabblad helpt dan. Ik weet alleen niet hoe je die voorkeur weer uit firefox kan gooien.
Incoginito tabblad in Firefox geeft hetzelfde resultaat. Ik vond deze tip, dat ga ik maar proberen: https://stackoverflow.com...irefox-redirects-to-https

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Frituurman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:12:
Hey hallo! Kreeg gisteren een foldertje van T-Mobile op mijn deurmat. Bij ons is de 1Gbps glasvezel verbinding beschikbaar. Nice! Ben vorig jaar net na 14 jaar Ziggo overgestapt naar KPN (internet 500Mbps + bellen en televisie via Canal Digitaal). Ben eigenlijk wel tevreden, maar goedkoper past me meer. Als ik even uitreken: KPN 500Mbps + bellen kost mij € 57,00 per maand. Volgens mijn berekening kan ik met alleen internet (1Gbps) en bellen (geen onbeperkt, gewoon basis) uitkomen op 42,50 per maand. Dat betekent dat ik mijn abonnement bij Canal Digitaal er al uit heb. Moet alleen nog even 2 maanden wachten met de overstap.

Maar mijn vraag is eigenlijk: In hoeverre zijn jullie tevreden met T-Mobile? Is het stabiel? En hoe is de service? :S Ik had bij Ziggo eigenlijk ook geen klachten voordat ik overstapte, maar mijn jaarlijkse belletje 'ik wil opzeggen, want krijg geen goede aanbieding' werd voor het eerst in al die jaren ook daadwerkelijk een opzeg-belletje, zodat ik wel moest opzeggen. Gelukkig ging alles bij KPN ook helemaal soepel, dus geen problemen gehad, maar toch.. :)
Over de service ben ik zéér te spreken. Ik zat afgelopen week 6 dagen zonder internet en elke ochtend kreeg ik een update betreffende de status, zeer netjes. Ook boden ze mij een voucher aan waardoor ik onbeperkt 4G kreeg zonder dat ik moet opwaarderen iedere keer (ik had al unlimited).

Desondanks, de service zelf, ook zeer over te spreken en uit mijn ervaring niet meer of minder storingen dan ik gewend ben bij m'n vorige providers (Ziggo & Caiway gehad).

Het 'ergste' wat ik tot nu toe heb meegemaakt bij T-Mobile was de routering naar DTAG. Dit is echter toentertijd in een week teruggedraaid o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555

Zolang het allemaal goed is is het goed 8)7

Maar als je problemen krijgt en de helpdesk nodig hebt dan wordt het wat minder is helaas mijn ervaring.

Lijn is stabiel waarmee ik bedoel dat er weinig downtime is.
Upload daarentegen is momenteel bij veel klanten bepaald niet wat het moet zijn.
Voor de meeste klanten is dat niet zoon probleem maar als je dat echt nodig hebt dat is het wel triest als je ziet hoe ze er binnen TM mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Ron555 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Zolang het allemaal goed is is het goed 8)7

Maar als je problemen krijgt en de helpdesk nodig hebt dan wordt het wat minder is helaas mijn ervaring.

Lijn is stabiel waarmee ik bedoel dat er weinig downtime is.
Upload daarentegen is momenteel bij veel klanten bepaald niet wat het moet zijn.
Voor de meeste klanten is dat niet zoon probleem maar als je dat echt nodig hebt dat is het wel triest als je ziet hoe ze er binnen TM mee omgaan.
Upload bij glasvezel??

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Misschien even terug lezen in dit topic voordat je naar de bekende weg vraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of met je mobiel ook overstappen naar T-Mobile umlimited. Betaal je voor beiden in totaal 50 euro per maand (exl bellen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren m'n installatie pakket binnengekregen. Wat een lomp ding dir zyxel t50, met z'n vaste pootjes die er niet af kunnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
MBI schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:09:
Hallo allemaal,

[Afbeelding]
Ah ik heb sinds een maandje of 1,5 a 2 inmiddels ook een aansluiting in huis (ook Loosduinen). Hoe bevalt het verder tot nu toe?

Ik zit zelf ook te denken om over te stappen, nu Ziggo 500/40 en was laatst al van plan dat de deur uit te trappen (waardeloos wifi maar vooral die Horizonbox die ze maar niet willen wisselen voor een Next, alhoewel ik nu een andere Horizon heb met Next software wat ook goed werkt). Moet alleen wel dan een flinke netwerkkabel gaan trekken van waar het spul binnenkomt naar de centrale meterkast waar nu het modem van ziggo hangt. (Voor Ziggo zit er een coax kabel van het zelfde punt naar centrale meterkast). Dat houdt me tot nu toe nog tegen want moet ik de lastig bereikbare vliering in).

Ik ga dit topic dus goed in de gaten houden voor ervaringen :)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:12:
Gisteren m'n installatie pakket binnengekregen. Wat een lomp ding dir zyxel t50, met z'n vaste pootjes die er niet af kunnen :(
In de openingspost staan alternatieven benoemd. Kun je de T50 opbergen.
De T50 is inderdaad een tank: ;)
Wikipedia: T-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:17:
[...]

In de openingspost staan alternatieven benoemd. Kun je de T50 opbergen.
De T50 is inderdaad een tank: ;)
Wikipedia: T-50
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet veel van begreep dus eigenlijk de hoop had opgegeven. :P
Waarschijnlijk leg ik hem gewoon plat in de kast en zet er een tp link deco op. Mits de wifi uitgeschakeld kan worden bij de zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42

Over de service ben ik totaal niet te spreken. Naaste familie zat afgelopen week 6 dagen (!!) zonder internet en we kregen totaal geen update betreffende de status, alleen dat het in “onderzoek” was. Ze bodem alleen een voucher aan waardoor we onbeperkt 4G kregen zonder dat we moesten opwaarderen iedere keer, maar hier werken de overige TM diensten niet mee (televisie en vaste lijn), om nog maar te zwijgen over alle smart home spul dat op internet werkt...

Ondanks de langdurige storing in de ODF wijk, maken ze weinig tempo om het op te lossen of ons te informeren. Kijk maar op hun community voor verhalen. Vooralsnog willen ze alleen de wettelijke vergoeding geven voor gemiste diensten, wat natuurlijk kleingeld is op het ongemak van 6 dagen geen internet,tv, telefoon in een modern huis. Bij vorige provides (Ziggo & KPN) zijn we veel betere en snellere service gewend.

We proberen nu met de overige gedupeerde in de getroffen wijk onder het context met TM uit te komen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBI

MBI

jk-5 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Bedankt nog voor je hulp! Uiteindelijk de router ge-reboot, dat was nog helemaal niet gebeurd, en toen werkte de web interface wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet veel van begreep dus eigenlijk de hoop had opgegeven. :P
Waarschijnlijk leg ik hem gewoon plat in de kast en zet er een tp link deco op. Mits de wifi uitgeschakeld kan worden bij de zyxel
Ja, wifi kan gewoon uitgezet worden in de Zyxel, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Sinds mijn overstap naar ODF heb ik schommelende downloadsnelheden (soms 200Mbit max, dan 600Mbit en dan weer 940Mbit+).

Nu viel mij op dat bij speedtests naar servers in Rotterdam ik met gemak up & down 940+ haal. Echter bij servers naar Amsterdam amper 200Mbit.

Zouden jullie het ook eens kunnen testen? In mijn geval heb ik de Speedtest servers van KPN in Rotterdam en Amsterdam getest.

Zelf kom ik uit omgeving Lansingerland. Rotterdam is dus wel dichterbij, maar zelfs op zo'n korte afstand als Amsterdam zou je niet 80% snelheidsverlies moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:16
Probeer eens de server van Trined in Sint Oedenrode. Haal ik altijd ~950mbit op.

Het zou in het geval van die KPN servers ermee te maken kunnen hebben dat de Amsterdamse aan AMS-IX hangt en de Rotterdamse aan NL-IX. Dat zou dan kunnen betekenen dat de capaciteit van ofwel T-Mobile ofwel KPN naar AMS-IX gelimiteerd is.
Het feit dat je naar een andere server wél die 950mbit haalt betekent in ieder geval dat er aan jouw kant niks mis is (capaciteit voldoende in ieder geval tot aan de backend van T-Mobile). De bottleneck zit ergens tussen daar en de KPN server. Maar dat kan dus aan beide providers liggen; het hoeft niet aan de kant van T-Mobile te zitten.
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Het aansluiten van een eigen router is een eitje tegenwoordig. Als je geen TV hebt was dat altijd al zo; maar sinds het nieuwe tv platform in gebruik is maakt dat ook niks meer uit.

Het enige dat je moet doen is: mediaconverter aansluiten; netwerkkabel in eigen router steken en vervolgens in je eigen router de volgende WAN instellingen toepassen: VLAN 300 en DHCPv4 IP toewijzing.

[ Voor 35% gewijzigd door Steyn_E op 18-03-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guusver
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 10:58
In mijn wijk komen ze ook glasvezel van T-mobile aanleggen. Twijfel erover om over te stappen. Hebben nu ADSL via een onder-aanbieder van KNP (BUDGET NL). Voor glasvezel zouden we iets meer gaan betalen. Kan ik verwachten dat glasvezel voordelen heeft tov ADSL, los van de snelheid, tijdens normaal gebruik? Dus merkbaar stabieler, lagere latency etc..

Acties:
  • +7 Henk 'm!
guusver schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:46:
In mijn wijk komen ze ook glasvezel van T-mobile aanleggen. Twijfel erover om over te stappen. Hebben nu ADSL via een onder-aanbieder van KNP (BUDGET NL). Voor glasvezel zouden we iets meer gaan betalen. Kan ik verwachten dat glasvezel voordelen heeft tov ADSL, los van de snelheid, tijdens normaal gebruik? Dus merkbaar stabieler, lagere latency etc..
Type het woord latency in in de zoekbox hier boven aan het scherm..

Type het woord stabiel in in de zoekbox hier boven aan het scherm

Ik snap dat je niet alle pagina's gaat lezen maar een beetje eigen initiatief wordt hier wel gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
1nsane schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Moet alleen wel dan een flinke netwerkkabel gaan trekken van waar het spul binnenkomt naar de centrale meterkast waar nu het modem van ziggo hangt. (Voor Ziggo zit er een coax kabel van het zelfde punt naar centrale meterkast). Dat houdt me tot nu toe nog tegen want moet ik de lastig bereikbare vliering in).
Gewoon 2 uiteindes aan elkaar knopen met een dun touwtje, met dat je die coax (meuk) eruit trekt, leg je er direct UTP voor terug; problem fixed >:)

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Steyn_E schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:53:
Probeer eens de server van Trined in Sint Oedenrode. Haal ik altijd ~950mbit op.

Het zou in het geval van die KPN servers ermee te maken kunnen hebben dat de Amsterdamse aan AMS-IX hangt en de Rotterdamse aan NL-IX. Dat zou dan kunnen betekenen dat de capaciteit van ofwel T-Mobile ofwel KPN naar AMS-IX gelimiteerd is.
Het feit dat je naar een andere server wél die 950mbit haalt betekent in ieder geval dat er aan jouw kant niks mis is (capaciteit voldoende in ieder geval tot aan de backend van T-Mobile). De bottleneck zit ergens tussen daar en de KPN server. Maar dat kan dus aan beide providers liggen; het hoeft niet aan de kant van T-Mobile te zitten.
T-Mobile Thuis heeft 2x 300gbit naar AMS-IX. Dat is "vrij fors".
offtopic:
Kan de member/poort lijst niet meer terugvinden.

Ik zou niet-KPN servers pakken. In het algemeen zou ik servers van andere internet-providers overslaan: Ze hebben een prikkel om bij hun speedtest servers de verbinding met "buiten" minder goed te regelen dan intern.

Sla Ziggo/KPN/T-Mobile servers dus over als je een meting wilt hebben van een reële situatie. Wil je de maximumsnelheid weten, pak dan het maximum van de provider en een andere server.

Je kan ook met bijvoorbeeld wget downloaden, dan zie je de fluctuaties meer. Wanneer je een download van bijvoorbeeld http://ftp.nluug.nl/test/1000mb.bin weet je alleen niet of het de server óf het pad naar jouw client is die de bottleneck is. Daar zal je herhaaldelijk voor moeten testen.
Vergelijk deze snelheden ook niet met een speedtest.net snelheid: Daar download je over meerdere parallelle verbindingen, waardoor korte dips op één verbinding minder invloed hebben.

De servers zijn overigens niet verbonden met AMS-IX, wat bij het KPN beleid past.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
# "Amsterdam"
$traceroute -A 195.121.118.196
traceroute to 195.121.118.196 (195.121.118.196), 30 hops max, 60 byte packets
...
 3  e0-0-3-0.es001b-jnx-01.surf.net (145.145.4.45) [AS1103]  0.521 ms  0.502 ms  0.471 ms
 4  ae20.zl001a-jnx-01.surf.net (145.145.176.3) [AS1103]  3.269 ms  3.255 ms  3.236 ms
 5  lo0-2.asd001b-jnx-01-sn7-internet.surf.net (145.145.128.4) [AS1103]  4.060 ms  4.040 ms  4.030 ms
 6  kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net (193.239.117.66) [AS34307]  3.125 ms  3.159 ms  3.124 ms
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
# "Rotterdam"
$ traceroute -A 195.121.118.204
traceroute to 195.121.118.204 (195.121.118.204), 30 hops max, 60 byte packets
...
 3  e0-0-3-0.es001b-jnx-01.surf.net (145.145.4.45) [AS1103]  2.928 ms  2.917 ms  2.907 ms
 4  ae20.zl001a-jnx-01.surf.net (145.145.176.3) [AS1103]  4.759 ms  4.749 ms  4.739 ms
 5  lo0-2.asd001b-jnx-01-sn7-internet.surf.net (145.145.128.4) [AS1103]  5.442 ms  5.418 ms  5.418 ms
 6  * * kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net (193.239.117.66) [AS34307]  3.332 ms
 7  * * *
 8  195.121.118.202 (195.121.118.202) [AS8737]  6.510 ms  6.350 ms  6.472 ms
 9  * * *
10  * * *

1GB download test, herhaald:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
$ repeat 10 { wget -O /dev/null http://ftp.nluug.nl/test/1000mb.bin 2>&1 | grep "/dev/null" }
Saving to: ‘/dev/null’
2021-03-18 20:23:01 (96.2 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:23:12 (91.6 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:23:22 (95.9 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:23:34 (83.5 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:23:45 (95.2 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:23:55 (92.9 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:24:07 (88.6 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:24:17 (94.2 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:24:28 (95.9 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]
2021-03-18 20:24:39 (90.2 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaya
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 12:07
Dear all,

I mentioned a couple of days back that I had joined recently t-mobile from Ziggo. I had a question related to the following:
When i have a high speed download ongoing (eg 500mbps +) and I do a simultaneous upload, the connection is reduced at 100/100. as soon as one of the streams ends, the connection resumes to what it used to be.

If I have a stream ongoing, and i get a reverse connection, the stream suffers a massive drop.

Is this how its meant to be, or do I miss a setting in my openwrt router to allow for a true full duplex connection?

An extreme example attached.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfFFYcFucZKkLkNuvSjTbvEd83Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jH9v6yoCchtwtBJMFTmFVkuw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steyn_E schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:53:

[...]

Het aansluiten van een eigen router is een eitje tegenwoordig. Als je geen TV hebt was dat altijd al zo; maar sinds het nieuwe tv platform in gebruik is maakt dat ook niks meer uit.

Het enige dat je moet doen is: mediaconverter aansluiten; netwerkkabel in eigen router steken en vervolgens in je eigen router de volgende WAN instellingen toepassen: VLAN 300 en DHCPv4 IP toewijzing.
Oke dat moet wel lukken dan. Heb internet-only. Dus geen gedoe met tv. :) Volgens mij wel met mediaconverter, maar die is nodig voor glasvezel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
spaya schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:15:
I mentioned a couple of days back that I had joined recently t-mobile from Ziggo. I had a question related to the following:
When i have a high speed download ongoing (eg 500mbps +) and I do a simultaneous upload, the connection is reduced at 100/100. as soon as one of the streams ends, the connection resumes to what it used to be.
This was GPON right? This is an interesting effect and could have many causes.

On "classical" fiber I also noticed that my total bandwidth (up+down) seems to cap below 1gbit total. I assumed it was a limit of my (OpenWRT) router and never looked at it closely. Still, not too bad in my case:
It varies a lot - in the screenshot the top one is a bit lower than what it did on average. Bottom is upload
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKC6HbV7N8E6YepYHIlxPsYptHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mMSQt23FJkEiAwqydgCY4DHq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 19-03-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
ANdrode schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:27:
[...]

On "classical" fiber I also noticed that my total bandwidth (up+down) seems to cap below 1gbit total. I assumed it was a limit of my (OpenWRT) router and never looked at it closely. Still, not too bad in my case:
It varies a lot - in the screenshot the top one is a bit lower than what it did on average. Bottom is upload
[Afbeelding]
The difference lies in the way the traffic is measured and the overhead the IP header gives. All speedtest tools measure TCP payload size which means 945Mbps is your maximum speed. When you calculate the TCP and IP header in the speed total, you will see the full 1Gbps. Some providers compensate for this difference (Ziggo), some don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaya
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 12:07
ANdrode schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:27:
[...]

[Afbeelding]
It is indeed GPON, so ok, seems this is the expected behavior. Didnt know that GPON was half duplex.

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jk-5 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:59:
[...]

The difference lies in the way the traffic is measured and the overhead the IP header gives. All speedtest tools measure TCP payload size which means 945Mbps is your maximum speed. When you calculate the TCP and IP header in the speed total, you will see the full 1Gbps. Some providers compensate for this difference (Ziggo), some don't
I was assuming "gigabit" meant 1000/1000 full-duplex. I would expect that the total bandwidth could peak > 1gbit (with a physical limit at ~1.9gbit/s net) but I do not see it.

Maar het is nog steeds prima in mijn ogen. Als ik alleen download of alleen upload test haal ik wel goede snelheden, maar bij tegelijkertijd down & up haal ik niet de som van de twee losse snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:12:
[...]

Oke dat moet wel lukken dan. Heb internet-only. Dus geen gedoe met tv. :) Volgens mij wel met mediaconverter, maar die is nodig voor glasvezel denk ik.
Klopt, de mediaconverter zet het glasvezelsignaal om in RJ45 ethernet en vice versa. De RJ45 (koper)kabel kan dan vervolgens in de WAN poort van de router. De mediaconverter doet ook alleen dat; signaal converteren. ‘T is geen mini-modem of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:52
Vandaag mijn pakket voor de installatie in ontvangst genomen, zou m 4-7 dagen voor de installatie krijgen, zit nu op 3 weken ervoor. ik hoop dat de installatie over 3 weken net zo soepel verloopt als de aanloop. we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Hoe groot is ie dan? zou je hem willen opmeten voor mij? Ik heb al even gezocht maar ik kan de afmetingen niet vinden

Ik overweeg over te stappen naar T-mobile glasvezel maar alles moet in een afgesloten stalen kastje komen. Die is wel hxbXd 55x38x13 cm maar daar moet ook de nas, ups, home automation etc in. (de kast word wel geventileerd met geforceerde luchtkoeling door roosters)

Ik zal later wel eens een foto maken voor de geïnteresseerde mede tweakers. Idee is dat je bij inbraak niet de nas kunt pikken en niet de kabels kunt knippen. Voordat ze hier glasvezel gingen aanleggen heb ik een loze leiding gelegd door de kruipruimte die pas in de meterkast omhoog komt. De leiding komt dus nergens meer boven de grond. In de meterkast gaat de buis over naar staal van onder de grond tot in de stalen kast.
Misschien niet onfeilbaar maar met het alarmsysteem erop zeer ontmoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
waarom zou je de pootjes er af willen halen ? die zitten er niet voor niets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
hidden schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:09:
[...]

waarom zou je de pootjes er af willen halen ? die zitten er niet voor niets :)
Anders loopt ie weg. 🤡

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Mijne is met doos en al naar zolder gewandeld en ligt daar eigenlijk wel goed. :+
Pagina: 1 ... 126 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie