[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.076 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk-5 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:27:
[...]

Cloudflare adverteert 1.1.1.1 al een tijdje helaas niet in Amsterdam. Dus je zult altijd uitkomen op dusseldorf, londen of parijs.
Ja dat vind ik ook zo vaag.. dan is 1.1.1.1 de snelste niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 23:44

SebasFM

BOFH

Had recent issue met FreshTomato dat er clients op verbonden waren die ik niet ken. Dus terug naar de Asus Merlin firmware. In dezelfde periode preventief switches vervangen voor managed switches voor wanneer ik binnenkort T-Mobile glas krijg. Dus was er niet helemaal uit, maar ik begreep niet helemaal waarom mijn Syno NAS issues had met de DLNA media server.
Maar bedankt voor de hint, IGMP snooping uitgezet en sindsdien werkt de DLNA weer op alle devices.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:23:
[...]

Er gaat wel degelijk wat mis want je gaat via Parijs
Maar niet voor alles. Tweakers.net is veel korter:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     4 ms     4 ms     4 ms  1-184-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.184.1]
  3     9 ms     9 ms    11 ms  10.10.10.229
  4     7 ms     7 ms     7 ms  10.10.80.137
  5    17 ms    15 ms    15 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  6     9 ms     9 ms     9 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  7    12 ms    14 ms    14 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  8    11 ms    17 ms    13 ms  et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
  9    21 ms    15 ms    17 ms  87.233.241.110
 10     9 ms     9 ms     9 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.

Meer hops binnen True dan daarbuiten ;-) Dus laten we nu niet doen alsof alles naar het buitenland gerouteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Verwijderd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Misschien is de gigabit toch te mooi omwaar te zijn voor de prijs , en proberen ze zo kosten te besparen om het via dtag te toen als gevolg van een schommelende verbinding dat het soms wel weer goed is en soms niet. Laten we eerlijk wezen? Kpn en ziggo hebben traceroutes gewoon open staan en die hebben een fatsoenlijke verbinding maar die zijn ook duurder waardoor de misschien juist de kwaliteit beter kunnen garanderen?
In Frankrijk is Gbit uiterst duur als je er 30 euro voor moet neertellen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
Helsie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Maar niet voor alles. Tweakers.net is veel korter:
Meer hops binnen True dan daarbuiten ;-) Dus laten we nu niet doen alsof alles naar het buitenland gerouteerd wordt.
Ik zou het niet weten of het via frankrijk is want dit is wat mijn T-mobile verbinding geeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
tracert 213.239.154.31

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.224.1]
  3     7 ms     8 ms     7 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:06
leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:48:
[...]

Ik zou het niet weten of het via frankrijk is want dit is wat mijn T-mobile verbinding geeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
tracert 213.239.154.31

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.224.1]
  3     7 ms     8 ms     7 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.
Gezien de latency blijf je netjes binnen Nederland. Anders zul je al snel boven de 15ms komen.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Ja ik blijf wel in nederland, dat snap ik ook wel gezien de latency.
Maar het is bijzonder dat tegenwoordig speedtesten op servers in wijk verderop trager zijn dan server een km of 50 verderop. Dat was niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 08-03-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist Tmobile thuis glasvezel besteld.
Eenmalige kosten (70 euro) vrij fors, maar maandbedrag is lager dan de rest.
Gekozen voor levering op een zondag, kijken of dat wel kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:55:
Ja ik blijf wel in nederland, dat snap ik ook wel gezien de latency.
Maar het is bijzonder dat tegenwoordig speedtesten op servers in wijk verderop trager zijn dan server een km of 50 verderop. Dat was niet zo.
Ehhh... als je vanaf een verbinding in een wijk verderop dezelfde server bedoelt... dan is het inderdaad vreemd, hoewel... met T-Mobile is vandaag de dag niets meer vreemd.

Als je bedoelt dat de server die je test werkelijk een wijk verderop staat, sja ... je gaat natuurlijk eerst vanaf je locatie naar de NOC van T-Mobile alwaar je weer terug gaat naar de server een wijk verderop. Niet zo heel vreemd. Verbindingen lopen hoe dan ook over het algemeen via de NOC van T-Mobile en die ligt voor zover ik mij meen te herinneren ergens in Amsterdam (?). Dus of je nu in Limburg woont, Amsterdam, Rotterdam of Groningen. Hoe dan ook ga je via de NOC van je provider.

Een testserver om de hoek gebruiken om mee te testen heeft dus totaal geen zin.

Tenminste; dat is hoe ik het een paar jaar geleden al eens uitgelegd kreeg. Maar lijkt mij stug dat T-Mobile direct een verbinding heeft met de serverboer op de POP waarmee jij verbonden bent.
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:03:
Zojuist Tmobile thuis glasvezel besteld.
Eenmalige kosten (70 euro) vrij fors, maar maandbedrag is lager dan de rest.
Gekozen voor levering op een zondag, kijken of dat wel kan...
Als je het via CashbackXL had gedaan had je afhankelijk van wat je besteld hebt tot zo'n € 72,50 kunnen besparen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-04-2022
Als ik van KPN naar T-Mobile glas verhuis krijg ik dan van T-Mobile een router in bruikleen of moet ik zelf voor een router zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle2 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:26:
Als ik van KPN naar T-Mobile glas verhuis krijg ik dan van T-Mobile een router in bruikleen of moet ik zelf voor een router zorgen.
Wellicht even lezen wat in de eerste post in deze topic wordt vermeld?
Bij een glasvezel verbinding krijg je sinds april 2019 de Zyxel VMG8825-T50 in combinatie met een T-Mobile Media Converter (CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES), dat is de vervanger van de Huawei HG659 en pricewatch: DrayTek Vigor 2132FVn Gigabit Router. De Zyxel is een dual band router en kans dus overweg met 2,4GHz en 5Ghz netwerken. De snelheden zijn respectievelijk 450Mbps en 1733 Mbps en heeft ondersteuning voor 4x4 MIMO.

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorgangers, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Ehhh... als je vanaf een verbinding in een wijk verderop dezelfde server bedoelt... dan is het inderdaad vreemd, hoewel... met T-Mobile is vandaag de dag niets meer vreemd.

Als je bedoelt dat de server die je test werkelijk een wijk verderop staat, sja ... je gaat natuurlijk eerst vanaf je locatie naar de NOC van T-Mobile alwaar je weer terug gaat naar de server een wijk verderop. Niet zo heel vreemd. Verbindingen lopen hoe dan ook over het algemeen via de NOC van T-Mobile en die ligt voor zover ik mij meen te herinneren ergens in Amsterdam (?). Dus of je nu in Limburg woont, Amsterdam, Rotterdam of Groningen. Hoe dan ook ga je via de NOC van je provider.

Tenminste; dat is hoe ik het een paar jaar geleden al eens uitgelegd kreeg. Maar lijkt mij stug dat T-Mobile direct een verbinding heeft met de serverboer op de POP waarmee jij verbonden bent.

[...]

Als je het via CashbackXL had gedaan had je afhankelijk van wat je besteld hebt tot zo'n € 72,50 kunnen besparen.
Ik heb inderdaad 36 euro cashback gekregen via cashbackxl.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Het was een server fysiek dichtbij, maar ook daadwerkelijk een hele lage ping en een hoge snelheid.
Die server heeft nu een paar maanden later een hoge ping en lage snelheid.

Ik constateer alleen maar was snel is nu traag.

[ Voor 15% gewijzigd door leonbong op 08-03-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

heel apart ineens vandaag:

met tmobiles eigen speedtest haal in ineens 900/900 alsmede met speedtest.net maar zodra ik buiten de gebaande paden een speedtest ga doen zoals bij librespeed krijg je dit:

amsterdam:
Afbeeldingslocatie: https://librespeed.org/results/?id=1jm0huk

frankfurt:
Afbeeldingslocatie: https://librespeed.org/results/?id=1jlth0c

ik ruik whitelisten....
kan iemand even helpen met dit verifieren?

[ Voor 44% gewijzigd door flippy op 08-03-2021 14:50 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Het was een server fysiek dichtbij, maar ook daadwerkelijk een hele lage ping en een hoge snelheid.
Die server heeft nu een paar maanden later een hoge ping en lage snelheid.

Ik constateer alleen maar was snel is nu traag.
Sowieso zijn ping (latency) en het aantal hops enorm fluctuerend bij T-Mobile.

Maar in principe heeft het totaal geen zin een server dicht bij jezelf in de buurt te selecteren en mee te testen. Volgens mij was de route;
Thuis -> Gateway -> T-Mobile NOC (Amsterdam?) -> Doel

Een test met een server in (of nabij) Amsterdam zou dus in principe iets beter uit moeten vallen dan het geen daarbuiten valt. Maar zoals gezegd... dit is wat men mij jaren geleden eens uitgelegd heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik snap wat je bedoelt.
Maar jij snapt mijn punt niet.

Het is heel simpel mbt die speedtest server.
Die server in buurt was is snel nu traag.

Dat is een duidelijke aanwijzing dat het netwerk veranderd is.

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 08-03-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:11
leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:18:
Ik snap wat je bedoelt.

Of er is iets aan de server veranderd.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Dat valt precies samen op hetzelfde moment!
Tuurlijk wat jij wil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:25:
Dat valt precies samen op hetzelfde moment!
Tuurlijk wat jij wil!
Het valt me alleen op dat een aantal zaken worden gebaseerd op aannames en generalisaties. Geldt niet specifiek voor jou, maar is een algemene constatering van de laatste weken.

Af en toe wat nuance kan geen kwaad wat mij betreft. Los van de storing vorige week werkt T-Mobile bij mij zoals ik verwacht voor wat ik er voor betaal. Over wat er aan de achterkant gebeurt maak ik me niet zo'n zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
loeberce schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Het valt me alleen op dat een aantal zaken worden gebaseerd op aannames en generalisaties. Geldt niet specifiek voor jou, maar is een algemene constatering van de laatste weken.

Af en toe wat nuance kan geen kwaad wat mij betreft. Los van de storing vorige week werkt T-Mobile bij mij zoals ik verwacht voor wat ik er voor betaal. Over wat er aan de achterkant gebeurt maak ik me niet zo'n zorgen.
Dus jij hebt wel een fatsoenlijke upload?
ik bedoel boven de 700Mbps? ik kom niet verder dan 280Mbps als ik geluk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ron555 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Ja, minimaal 900 afhankelijk van welke speedtest ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:18:
Ik snap wat je bedoelt.

Hoeft niet eens wat aan het netwerk veranderd te zijn :>

Je ziet bij T-Mobile dat er ook binnen het netwerk, dus nog voor de AMS-IX of directe verbinding met een peer of transit partij, verschillende paden zijn.

Daardoor kan het pad dat jouw verkeer neemt wisselen (googlen: ECMP). Het verkeer loopt ook over geabstraheerde ("MPLS") verbindingen. Je kan er daarom met metingen vanaf één punt op één moment heel weinig over routes in het netwerk zeggen.

Het zou wel leuk zijn als ze dit issue debuggen maar ik snap het ontzettend goed dat dit prioriteit zeer, zeer laag krijgt.

"Ja upload is traag als je met één parallelle verbinding upload" is een beetje een academisch issue voor een verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Hoezo zeer lage prio vrijdag kwam mijn upload geregeld niet boven de 12mbit.
Dat is gewoon zeer slecht als je in je huishouden meerdere mensen hebt die moeten videobellen dat merk je gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:27:
Hoezo zeer lage prio vrijdag kwam mijn upload geregeld niet boven de 12mbit.
Dat is gewoon zeer slecht als je in je huishouden meerdere mensen hebt die moeten videobellen dat merk je gewoon.
Het gaat hier over de routes, niet de upload specifiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Nee inderdaad de daadwerkelijk route maakt mijn geen bal uit, zolang ik er maar geen last van heb.
Ik game niet eens dus latency is niet echt belangrijk voor mij.

Echter sinds zij met de routes rommelen heb ik upload snelheidsproblemen, dus in die zin maakt het mij wel uit wat ze rommelen met de routes.

[ Voor 12% gewijzigd door leonbong op 08-03-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:33:
Nee inderdaad de daadwerkelijk route maakt mijn geen bal uit, zolang ik er maar geen last van heb.
Ik game niet eens dus latency is niet echt belangrijk voor mij.

Echter sinds zij met de routes rommelen heb ik upload snelheidsproblemen, dus in die zin maakt het mij wel uit wat ze rommelen met de routes.
Routes worden op internet dynamisch bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Helsie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:39:
[...]

Routes worden op internet dynamisch bepaald.
Daar gaat het niet echt om.
De upload is veel te traag bij veel mensen en als je wilt kijken hoe de routes lopen dan kun je dat niet meer zien omdat TM dat blokkeerd. Das met een niet net truukje proberen de boel voor de gek te houden.
Dat is niet netjes en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
- oude inhoud die hier stond klopte niet-

Nieuw:
Vanochtend zag ik dat mijn Windows machine tegelijk een goede tracert had en mijn Linux bak niet. Ik weet niet waar het nog meer aan kan liggen, maar volgens dezelfde redenatie zou ik nu dus ook een verrotte verbinding moeten hebben. Maar de Linux bak speedtest volledige snelheid. Ik denk toch echt dat je niet te snel naar het T-Mobile netwerk moet kijken. Hele tijd terug had ik 'QoS' op mijn router aanstaan, dat halveerde ook bepaalde snelheden. Mijn Windows bak speedtest altijd lager dan mijn Linux bak. Dat soort dingen.

Nieuw - deel 2:
Ik zie nu dat bij mij mijn traceroutes ook hops overslaan. Staat tegenover dat ik nu 1.1.1.1 kan pingen op 9 ms. Dat was vanochtend wel anders. Ben in de tussentijd van het netwerk af geweest, ik weet niet wanneer het veranderd is.

[ Voor 207% gewijzigd door Helsie op 08-03-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Helsie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:49:
- oude inhoud die hier stond klopte niet-

Nieuw:
Vanochtend zag ik dat mijn Windows machine tegelijk een goede tracert had en mijn Linux bak niet. Ik weet niet waar het nog meer aan kan liggen, maar volgens dezelfde redenatie zou ik nu dus ook een verrotte verbinding moeten hebben. Maar de Linux bak speedtest volledige snelheid. Ik denk toch echt dat je niet te snel naar het T-Mobile netwerk moet kijken. Hele tijd terug had ik 'QoS' op mijn router aanstaan, dat halveerde ook bepaalde snelheden. Mijn Windows bak speedtest altijd lager dan mijn Linux bak. Dat soort dingen.

Nieuw - deel 2:
Ik zie nu dat bij mij mijn traceroutes ook hops overslaan. Staat tegenover dat ik nu 1.1.1.1 kan pingen op 9 ms. Dat was vanochtend wel anders. Ben in de tussentijd van het netwerk af geweest, ik weet niet wanneer het veranderd is.
" Ik denk toch echt dat je niet te snel naar het T-Mobile netwerk moet kijken."

Uiteraard kijk ik eerst intern.
Maar na diverse zaken gecontroleerd te hebben en zelfs met een nieuwe PC met nieuwe windows 10 en alles antivirus scanners uit en rechtreeks op het modem/router van TM nog steeds geen fatsoenlijke upload.
Ik heb er ALLES aangedaan om het uit te sluiten dat het bij mij ligt. Dus ja dan ga je verder kijken en als dan blijkt dat er veel van dit soort meldingen zijn en ook trace niet meer werkt dan wijs ik inderdaad echt naar TM.

Je kunt alles proberen recht te praten maar feit is dat er bij veel mensen klachten zijn over de upload en TM er op wat marketing BS niet met een oplossing komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Helsie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:49:

Nieuw - deel 2:
Cloudflare adverteert sinds net inderdaad 1.1.1.1 weer in Amsterdam. Ik zag dat een aantal hier geklaagd hadden blij CF. Dat pakken ze dus mooi snel op

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:22:
[...]

Of er is iets aan de server veranderd.... :X
Of de routing is veranderd... sinds de verandering is het enerzijds eigenlijk alleen maar gemakkelijker gemaakt door T-Mobile. Wanneer een site, server of heel netwerk niet meer bereikbaar is kun je direct T-Mobile de schuld geven. Ook al ligt het aan een peering of transit partij die plotsklaps een aanval moet afslaan, een kapotte kaart in één van de switches heeft etc. etc.

Anderzijds maakt men het juist stukken moeilijker vooral mensen die een eigen server hebben kunnen hiermee niet langer nagaan of de server onbereikbaar is door toedoen van de serverboer, een verrotte peering of transit partij of juist door T-Mobile.

Ondanks dat men mij via Twitter aangaf dat het probleem in onderzoek is en weer wilt herstellen naar de oude situatie met de hops - en daarmee samenhangend ook de diverse snelheidsproblemen - krijg ik na het lezen van enkele berichten op het T-Mobile forum juist een hele vieze nasmaak dat de klanten straks heel wat meer te wachten staat.
Ron555 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:08:
Ook hier gewoon minstens 900Mbit up- & download.

Gisterenavond en vanochtend helaas geconfronteerd met een server die niet bereikbaar was, en toen toch echt tegen de frustraties aangelopen dat de hops niet allemaal getoond worden waardoor het - ondanks dat de server weer bereikbaar is - gissen is waar het nu uiteindelijk werkelijk mis ging. Dus voor mij is de hele hops (ICMP) gebeuren wel een gemis. Qua snelheid zelf hoor je mij niet klagen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
jk-5 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:15:
[...]

Cloudflare adverteert sinds net inderdaad 1.1.1.1 weer in Amsterdam. Ik zag dat een aantal hier geklaagd hadden blij CF. Dat pakken ze dus mooi snel op
Inderdaad. Ik dacht nu paranoïde dat mijn traceroute om zeep was, maar als ik microsoft.com tracert, werkt het gewoon.
Ron555 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:11:
[...]

" Ik denk toch echt dat je niet te snel naar het T-Mobile netwerk moet kijken."

Uiteraard kijk ik eerst intern.
Maar na diverse zaken gecontroleerd te hebben en zelfs met een nieuwe PC met nieuwe windows 10 en alles antivirus scanners uit en rechtreeks op het modem/router van TM nog steeds geen fatsoenlijke upload.
Ik heb er ALLES aangedaan om het uit te sluiten dat het bij mij ligt. Dus ja dan ga je verder kijken en als dan blijkt dat er veel van dit soort meldingen zijn en ook trace niet meer werkt dan wijs ik inderdaad echt naar TM.

Je kunt alles proberen recht te praten maar feit is dat er bij veel mensen klachten zijn over de upload en TM er op wat marketing BS niet met een oplossing komt.
Misschien is je modem/router niet goed (meer)? Ik heb ook drastische verbeteringen zinds ik een eigen glasconverter gebruik icm eigen router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
@Helsie
Je staat er een beetje naïef in.

Bergen mensen hebben opeeens snelheidsklachten, te gelijk met tracés die opeens niet functioneren.
En dan is jouw antwoord we moeten naar onze router kijken.
Dat is wel heel toevallig dat bij al die mensen opeens de router stuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:34:
@Helsie
Je staat er een beetje naïef in.

Bergen mensen hebben opeeens snelheidsklachten, te gelijk met tracés die niet functioneren.
En dan is jouw antwoord we moeten naar onze router kijken.
Dat is wel heel toevallig dat bij al die mensen opeens de router stuk is.
Ergens krijg ik de indruk dat @Helsie de laatste paar pagina's heeft gelezen en daardoor niet in de gaten heeft dat een groot deel (merendeel zelfs misschien) hier gebruik maakt van eigen meuk in plaats van de standaard door T-Mobile geleverde zooi.

/ Iets met een klok en een klepel (?) 8)7 /

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:38:
[...]

Ergens krijg ik de indruk dat @Helsie de laatste paar pagina's heeft gelezen en daardoor niet in de gaten heeft dat een groot deel (merendeel zelfs misschien) hier gebruik maakt van eigen meuk in plaats van de standaard door T-Mobile geleverde zooi.

/ Iets met een klok en een klepel (?) 8)7 /
Ja, die paar mensen die problemen hebben, zijn de meerderheid van de klanten? Het wemelt hier van de algemeenheden, dat traceroutes een indicatie zijn van verhullen van snelheidsproblemen. Tuurlijk. En dan ben ik degene die het niet snapt. Als het allemaal zo'n probleem is, ga dan bij T-Mobile op de community klagen, of op Twitter. Hier weet je zéker dat ze niet meekijken. Als ik problemen ervaarde bij T-Mobile zijn ze er altijd mee aan de slag gegaan, 100x beter dan Ziggo die -in mijn specifieke situatie- hier echt geen stabiele snelheid konden leveren. En dat voor een fractie van de prijs bij T-Mobile.

Ik zeg alleen dat er geen breed complot gaande is van T-Mobile om de snelheid te vern**ken, zoals sommigen hier beweren. Misschien tijd voor een poll, bij wie het wel en niet goed werkt? Wedden dat het bij de meerderheid goed is?

[ Voor 43% gewijzigd door Helsie op 08-03-2021 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Helsie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:41:
[...]
Ik zeg alleen dat er geen breed complot gaande is van T-Mobile om de snelheid te vern**ken, zoals sommigen hier beweren. Misschien tijd voor een poll, bij wie het wel en niet goed werkt? Wedden dat het bij de meerderheid goed is?
Je hebt daar natuurlijk een bias in zitten omdat je niet snel hier komt als het goed werkt. Het is geen product met een fanbase zoals die Next tv box van Ziggo :+.

Maar ja, hier werkt het dus prima. Wel eigen hardware.

Ik vind het ergens jammer dat traceroutes niet werken - maar die interne routes in het netwerk gaven mij toch geen informatie. Als dat problemen scheelt dan vind ik het geen probleem dat dit weg is. Als het door de implementatie komt ook niet.
offtopic:
Zou het wel interessant vinden als T-Mobile wat meer inzicht geeft in de technische opbouw van het netwerk. In Vodafone-Thuis tijd gaven ze veel informatie vrij in hun presentaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Ik zeg alleen dat er geen breed complot gaande is van T-Mobile om de snelheid te vern**ken, zoals sommigen hier beweren

Nee natuurlijk geen complot, ik heb geen alu-hoedje. Alleen er iets de afgelopen tijd dat het suboptimaal maakt op t-mobile forum zelf zeggen de moderators dat eraan gewerkt wordt.
Maar het forum staat er vol mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
Helsie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:20:
[...]

Inderdaad. Ik dacht nu paranoïde dat mijn traceroute om zeep was, maar als ik microsoft.com tracert, werkt het gewoon.

[...]
Misschien is je modem/router niet goed (meer)? Ik heb ook drastische verbeteringen zinds ik een eigen glasconverter gebruik icm eigen router.
Dat zou wel heel toevallig zijn.
Zoals gezegd heb ik zo goed als alles (altans wat ik kon bedenken geprobeerd om het eigen netwerk uit te sluiten.)

Dus na alles getest op mijn eigen netwerk met UDM router daarna heb ik de zyxel aangesloten.
Kabels vervangen en ook de mediaconverter. Nieuwe pc rechtstreeks op de zyel=geen verschil.

Glasvezel past niet op mijn UDM en ook niet op de zyxel.
En ja dan wijs ik naar TM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
[...]

Ja, die paar mensen die problemen hebben, zijn de meerderheid van de klanten? Het wemelt hier van de algemeenheden, dat traceroutes een indicatie zijn van verhullen van snelheidsproblemen. Tuurlijk. En dan ben ik degene die het niet snapt. Als het allemaal zo'n probleem is, ga dan bij T-Mobile op de community klagen, of op Twitter. Hier weet je zéker dat ze niet meekijken. Als ik problemen ervaarde bij T-Mobile zijn ze er altijd mee aan de slag gegaan, 100x beter dan Ziggo die -in mijn specifieke situatie- hier echt geen stabiele snelheid konden leveren. En dat voor een fractie van de prijs bij T-Mobile.

Ik zeg niet dat het een komplot is. Het is een feit dan bij veel klanten er problemen zijn met de upload.
En dat je via trace niet meer kunt zien hoe je verkeer loopt.

Er zullen er ook veel zijn die dat niet zien en er geen probleem mee hebben.
En ja ik heb bij TM zelf de helpdesk gebeld en ook op hun community forum.

Maar als ik jou begrijp: pas als de meerderheid problemen heeft mag je klagen. |:(
Maar zelf heb je ook geklaagd bij Ziggo. Pot verwijt de ketel "jou specifieke situatie" yeah right.

Ik heb naast de TM lijn ook nog ziggo. voor redundantie. Stabiel, werkt prima, weinig tot geen storingen. Alleen niet de upload die ik nodig heb.

TM biedt dat wel. 9 maanden prima naar tevredenheid geleverde diensten.Vervolgens veranderen ze wat in hun netwerk. En hebben veel klanten waaronder ik daar een probleem mee.
Tot nu toe gebeurd er weinig bij TM om dit op te lossen. Het is niet iets van een paar dagen maar als sinds eind december. Ik wil jou nog wel eens horen als jij nu problemen zou hebben en er gebeurd niets ;w

Maar gelukkig jij weet het allemaal beter. Tijd voor een pol en niemand mag klagen dat de upload niet goed is.. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
In het kader van de issues met de uploadsnelheid kan ik melden geen issues te hebben. Beide stabiel. Inmiddels ook op de nieuwe reeks IP-adressen.
Download: 947
Upload: 945
Router: pfSense + TP-Link media converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ook hier geen problemen met upload (en download), ook niet gehad. Sinds 30 september 2020 een ander IP adres gekregen, maar zonder gevolgen. In beide richtingen haal ik zo rond de 940 Mbit/s. Ieder uur automatisch getest middels Smokeping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF7XAr2QvPD0pmI2cq4-0DwNXYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZAX8qWP7iKwyPhyivDUdxb2k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57EeOBJiMYHlz6qNzVutPxB_IOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rrSCfuBxkJIr1b3xyZYBj6fN.png?f=fotoalbum_large

Router: Mikrotik RB4011 + SFP module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
mooie strakke lijn awenger:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0V4_jQY6cpr65nkU-U9HYFsIwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfJmYQ7Xf8SBIv7wPswOfjMv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die paar mensen die problemen hebben, zijn de meerderheid van de klanten?
Ah, jij hebt blijkbaar totale inzage in het aantal telefoontjes en privé berichten die T-Mobile verwerkt waarin o.a. dit soort zaken al dan niet worden besproken. Wie weet hangen er vaker mensen aan de telefoon of sturen er vaker mensen allerlei PB's met deze klachten en weigeren ze om dergelijke zaken publiek via een forum te delen omdat ze alleen maar gefrustreerder raken na het zien dat ze niet de enige zijn met een dergelijk probleem (?). (ik noem maar even wat hé).
Het wemelt hier van de algemeenheden, dat traceroutes een indicatie zijn van verhullen van snelheidsproblemen. Tuurlijk. En dan ben ik degene die het niet snapt.
In tegendeel want als je het gevolgd had, had je ook gezien dat er mensen zijn die het ontbreken van bepaalde hops in de trace routes als hinderlijk ervaren en daarnaast totaal geen issues ervaren in hun internetsnelheden. Ergens is het dan zeer goed te begrijpen dat mensen gaan speculeren.
Als het allemaal zo'n probleem is, ga dan bij T-Mobile op de community klagen, of op Twitter. Hier weet je zéker dat ze niet meekijken. Als ik problemen ervaarde bij T-Mobile zijn ze er altijd mee aan de slag gegaan, 100x beter dan Ziggo die -in mijn specifieke situatie- hier echt geen stabiele snelheid konden leveren. En dat voor een fractie van de prijs bij T-Mobile.
Ik weet van enkele webcare medewerk(st)ers dat ze dit forum meelezen, ze mogen alleen conform het beleid van T-Mobile geen uitlatingen doen aangezien daar gewoon de standaard communicatiewegen voor zijn. In het verleden is dit wel enkele malen gebeurd en daar is toen ook intern een memo over rond gegaan.
Helsie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:41:Ik zeg alleen dat er geen breed complot gaande is van T-Mobile om de snelheid te vern**ken, zoals sommigen hier beweren. Misschien tijd voor een poll, bij wie het wel en niet goed werkt? Wedden dat het bij de meerderheid goed is?
Het probleem is dat er meerdere zaken spelen.
  • 1) Je hebt mensen alwaar de trace routes niet compleet worden getoond en totaal geen problemen in snelheden ervaren.
  • 2) Je hebt mensen alwaar de trace routes niet compleet worden getoond en wel snelheidsproblemen spelen.
  • 3) Je hebt mensen alwaar de trace routes wel compleet worden getoond en ook snelheidsproblemen spelen.
Wat redelijk opvallend is (speculeren) vanaf het moment dat gebieden een eigen subnet hebben zijn er voor een (groot) aantal mensen de hops geminimaliseerd tijdens trace routes, en zijn voor een (groot) aantal mensen plots ook de uploadsnelheden verslechterd. Nu is dan vervolgens de vraag, is het echt toeval of ................ ??

Het is dus moeilijk om hieruit te concluderen of het een meerderheid is of niet omdat er verschillende zaken gelijktijdig spelen. En van die zaken alwaar de problemen zich spelen kun je, je afvragen of er dan überhaupt nog wel sprake is van een defect modem/router of niet aangezien dat al door menigeen is uitgesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Ah, jij hebt blijkbaar totale inzage in het aantal telefoontjes en privé berichten die T-Mobile verwerkt waarin o.a. dit soort zaken al dan niet worden besproken. Wie weet hangen er vaker mensen aan de telefoon of sturen er vaker mensen allerlei PB's met deze klachten en weigeren ze om dergelijke zaken publiek via een forum te delen omdat ze alleen maar gefrustreerder raken na het zien dat ze niet de enige zijn met een dergelijk probleem (?). (ik noem maar even wat hé).

[...]

In tegendeel want als je het gevolgd had, had je ook gezien dat er mensen zijn die het ontbreken van bepaalde hops in de trace routes als hinderlijk ervaren en daarnaast totaal geen issues ervaren in hun internetsnelheden. Ergens is het dan zeer goed te begrijpen dat mensen gaan speculeren.

[...]

Ik weet van enkele webcare medewerk(st)ers dat ze dit forum meelezen, ze mogen alleen conform het beleid van T-Mobile geen uitlatingen doen aangezien daar gewoon de standaard communicatiewegen voor zijn. In het verleden is dit wel enkele malen gebeurd en daar is toen ook intern een memo over rond gegaan.

[...]

Het probleem is dat er meerdere zaken spelen.
  • 1) Je hebt mensen alwaar de trace routes niet compleet worden getoond en totaal geen problemen in snelheden ervaren.
  • 2) Je hebt mensen alwaar de trace routes niet compleet worden getoond en wel snelheidsproblemen spelen.
  • 3) Je hebt mensen alwaar de trace routes wel compleet worden getoond en ook snelheidsproblemen spelen.
Wat redelijk opvallend is (speculeren) vanaf het moment dat gebieden een eigen subnet hebben zijn er voor een (groot) aantal mensen de hops geminimaliseerd tijdens trace routes, en zijn voor een (groot) aantal mensen plots ook de uploadsnelheden verslechterd. Nu is dan vervolgens de vraag, is het echt toeval of ................ ??

Het is dus moeilijk om hieruit te concluderen of het een meerderheid is of niet omdat er verschillende zaken gelijktijdig spelen. En van die zaken alwaar de problemen zich spelen kun je, je afvragen of er dan überhaupt nog wel sprake is van een defect modem/router of niet aangezien dat al door menigeen is uitgesloten.
Bedankt voor je meer genuanceerde reactie. Ik sloeg vooral aan op beweringen als 'gigabit voor dit bedrag kan dus blijkbaar niet', 'als je van Ziggo naar T-Mobile gaat, ga je terug in kwaliteit', etc. Het zal vast voor sommige mensen gelden, maar voor sommige mensen zal het omgekeerde gelden. En voor sommige mensen maakt het qua gedoe en/of stabiliteit helemaal niks uit.

Ik heb absoluut te doen met mensen die problemen hebben, het is mateloos irritant als er niemand bij je provider zit die uit kan zoomen op de problematiek en de rode draad erin kan herkennen (en het vervolgens ook op kan lossen). Want die rode draad moet er hoe dan ook zijn.

Overigens ben ik wel van mening dat de modems die T-Mobile uitleverde toen ik mijn gigabit verbinding kreeg (Draytek), echt niet geschikt waren voor hoge snelheden én een veilige verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
Misschien is het ook handig als iedereen die up- en download snelheden van zijn verbinding wilt vergelijken geen Speedtest gebruikt om dit door te meten. Dat is dus niet iedereen en neemt niet weg dat er hier mensen zijn met problemen..

Maar de Speedtest (web)tool is niet stabiel en de servers (en wellicht bijbehorende backbones?) soms ook niet. Speedtest is met name een marketinginstrument om geld te verdienen.

Dus als je goed wilt testen pak dan een gerenommeerde provider en een download test file of een goede uploadserver. Want de resultaten van Speedtest zijn vaak ver van stabiel en zoals eerder aangegeven door anderen verschillen die sterk per server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik zie dat er constant van alles gebeurt bij t-mobile maar ik zie zo snel niet iets vergelijkbaars.

Ik heb sinds 06-03 00:00u dat mijn download snelheid van ca. 750mbit naar zon 350mbit teruggezakt is. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeJCAcAh4CoUWtleHC6_dIIIaOE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4PjLaNt60KjyTowvhQPUhmBh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:20

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Na het lezen van dit draadje een speed test gedaan : 932 down, 855 up. Ping 5ms

Dikke dikke dikke prima, ik zit voor een dupppie op de eerste rij 😁

[ Voor 3% gewijzigd door prein2 op 09-03-2021 10:04 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaf ik dit een aantal jaar geleden al aan. T-Mobile is een prijsvechter voor zolang het nog een flinke klantenbase opbouwt. Wanneer deze eenmaal groot genoeg is zullen de tarieven meer conform die van KPN en Ziggo worden.

Zie T-Mobile Mobiel alwaar de tarieven inmiddels inderdaad in lijn zijn met die van KPN en Vodafone.
Helsie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:05:
Bedankt voor je meer genuanceerde reactie. Ik sloeg vooral aan op beweringen als 'gigabit voor dit bedrag kan dus blijkbaar niet',
En eigenlijk kan het ook niet, het gebeurt nu maar dat houdt niet ook meteen per definitie in dat het ook daadwerkelijk kan.

Ik verwacht dat de strategie die T-Mobile voor haar Thuis tak hanteert exact het zelfde is als die ze voerde met haar mobiele tak. Eerst een tijd genoegen nemen met minder om vervolgens nadat de klantenbase flink is uitgebreid, de prijzen langzaamaan te verhogen. En in principe is zo'n strategie ook helemaal zo gek niet en komt het vaker voor dan je denkt.
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:33:
'als je van Ziggo naar T-Mobile gaat, ga je terug in kwaliteit', etc. Het zal vast voor sommige mensen gelden, maar voor sommige mensen zal het omgekeerde gelden.
True
En voor sommige mensen maakt het qua gedoe en/of stabiliteit helemaal niks uit.
Voor een groot deel is de snelheid niet relevant zolang ze de snelheid behalen die ze gewend zijn (lees; binnen "hun" normen vallen). Qua stabiliteit maakt het vaak juist wel uit maar hoor je mensen pas echt wanneer zich een probleem afspeelt. De "Tweaker" is vaak net even wat oplettender dan de gemiddelde consument, doet ook wel wat meer met zijn of haar verbinding en valt een issue dus veel sneller (vaker) op.
Ik heb absoluut te doen met mensen die problemen hebben, het is mateloos irritant als er niemand bij je provider zit die uit kan zoomen op de problematiek en de rode draad erin kan herkennen (en het vervolgens ook op kan lossen). Want die rode draad moet er hoe dan ook zijn.
Nadeel bij T-Mobile is dat iedereen een ander antwoord geeft en elkaar tegen spreekt en als je hen ermee confronteert ze je verwijzen naar hun forum alwaar ze geregeld nogal selectief zijn in beantwoorden of oplossen van problemen.

Dit is vooral iets dat je bij de grotere maar vooral ook duurdere providers niet tegenkomt, daar schieten ze gewoon een ticket in het systeem en houden ze het aantal klachten/problemen bij waarna uitvoerig onderzoek wordt gedaan. Bij T-Mobile weet de klantenservice nergens vanaf, verwijst webcare je naar het forum waardoor hun technische dienst de case afsluit want ... "onvoldoende klachten/cases".
j_bos schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:45:
Misschien is het ook handig als iedereen die up- en download snelheden van zijn verbinding wilt vergelijken geen Speedtest gebruikt om dit door te meten.
Is het dan niet beter om een combinatie van de speedtest-app (Win8/Win10) en een nPerf te doen alwaar door één ieder dezelfde servers gebruikt worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
j_bos schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:45:

Dus als je goed wilt testen pak dan een gerenommeerde provider en een download test file of een goede uploadserver. Want de resultaten van Speedtest zijn vaak ver van stabiel en zoals eerder aangegeven door anderen verschillen die sterk per server :)
Doe eens wat links plaatsen naar die gerenommeerde providers en uploadservers. Kunnen we dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Nadeel bij T-Mobile is dat iedereen een ander antwoord geeft en elkaar tegen spreekt en als je hen ermee confronteert ze je verwijzen naar hun forum alwaar ze geregeld nogal selectief zijn in beantwoorden of oplossen van problemen.

Dit is vooral iets dat je bij de grotere maar vooral ook duurdere providers niet tegenkomt, daar schieten ze gewoon een ticket in het systeem en houden ze het aantal klachten/problemen bij waarna uitvoerig onderzoek wordt gedaan. Bij T-Mobile weet de klantenservice nergens vanaf, verwijst webcare je naar het forum waardoor hun technische dienst de case afsluit want ... "onvoldoende klachten/cases".
Ik ben héél lang klant geweest bij Ziggo (ik denk 15 jaar minimaal?) en nu kleine 3 jaar bij T-Mobile. T-Mobile is wat mij betreft echt véél beter qua afhandeling van klachten, zowel bij mobiel als bij glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
NoahAmber schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Doe eens wat links plaatsen naar die gerenommeerde providers en uploadservers. Kunnen we dat eens proberen.
Upload is wat lastiger dat heb ik niet maar downloaden kan je bijvoorbeeld hier:
http://download.xs4all.nl/test/
http://speed.transip.nl/

edit: als je zelf een hosting abonnementje hebt is dat ook nog wel een optie via FTP voor uploadtests. En je hardware is natuurijk ook wel van invloed maar dat komt vaak genoeg aan bod :D

[ Voor 20% gewijzigd door j_bos op 09-03-2021 11:22 . Reden: upload ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 19-09 23:44

SebasFM

BOFH

Helsie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Ik ben héél lang klant geweest bij Ziggo (ik denk 15 jaar minimaal?) en nu kleine 3 jaar bij T-Mobile. T-Mobile is wat mij betreft echt véél beter qua afhandeling van klachten, zowel bij mobiel als bij glas.
De beste provider is voor mij een provider waar ik nooit de klantenservice van hoef te bellen. Bij Ziggo nooit nodig gehad, en ik hoop dat ik deze bij T-Mobile ook nooit nodig zal gaan hebben. Al vrees ik het ergste v.w.b. het nu al niet in kunnen loggen in de My T-Mobile thuis portal om mijn bestelling terug te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
SebasFM schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:08:
[...]

De beste provider is voor mij een provider waar ik nooit de klantenservice van hoef te bellen. Bij Ziggo nooit nodig gehad, en ik hoop dat ik deze bij T-Mobile ook nooit nodig zal gaan hebben. Al vrees ik het ergste v.w.b. het nu al niet in kunnen loggen in de My T-Mobile thuis portal om mijn bestelling terug te kunnen zien.
Helemaal met je eens. Maar als het onverhoopt wel gebeurt, is het fijn als je serieus geholpen wordt. Ik denk dat het bij veel providers nogal afhangt van wie je dan toevallig te spreken krijgt.

Volgens mij kun je pas in het portal als je bestelling verwerkt is, maar dat weet ik niet zeker. Te lang geleden. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen standaard klachten en complexe klachten.

Neem DTAG, die klachten werden telefonisch niet afgehandeld en werden allen geïnventariseerd via de diverse andere kanalen als Facebook, Twitter en hun forum. Telefonisch werden mensen vooral naar die platformen verwezen.

Ook voor de issues die hier worden besproken, worden mensen over het algemeen verwezen naar deze kanalen of in het uiterste geval een klachtenformulier.

De meest gangbare zaken zoals een wegvallende Wi-Fi verbinding, een klapperende verbinding zijn inderdaad zaken die wel adequaat worden opgepakt. Maar zodra het te complex wordt............
SebasFM schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:08:
Klopt helemaal... en die zal dan hoogstwaarschijnlijk ook ver boven de prijzen liggen als wat we als consument op dit moment gemiddeld neerleggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
j_bos schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:06:
[...]

Upload is wat lastiger dat heb ik niet maar downloaden kan je bijvoorbeeld hier:
http://download.xs4all.nl/test/
http://speed.transip.nl/

edit: als je zelf een hosting abonnementje hebt is dat ook nog wel een optie via FTP voor uploadtests. En je hardware is natuurijk ook wel van invloed maar dat komt vaak genoeg aan bod :D
Tja en in dit geval is de upload het probleem. Dat kan ik testen via het werk maar dat neemt TM niet serieus wat dat is niet via hun netwerk dus dat kan aan vanalles liggen zeggen ze dan. Dus dan blijft speedtest over. Die was eerst ook goed maar nadat ik merkte dat mijn upload via het werk ontzettend traag was bleek dat ook speedtest ineens traag was. Tot december was de speedtest upload altijd 800+ nu is het dik onder de 300.

Reactie/actie vanuit TM blijft vooralsnog uit. Het is intussen al weer en week doodstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaya
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 12:07
Since Tuesday I migrated from Ziggo 500/40 to T-mobile gbit (gpon Amsterdam East region). I have to say that the first few hours were very good 940/940 in all tests, etc, the next day 900/900, and now totally inconsistent, 750/350, 430/600, 700/150, etc.

When downloading from the Xbox servers it goes to 800, drops to 200, goes to 400, etc. very unstable. From news servers it goes from 50MB/s to 90MB/s and highly inconsistent. I have tried with their T50, as well as with my WRT32X running openwrt, but I get similar performance.

I have reached out to T-mobile to ask for clarification, and they asked me to do a speedtest on their network which yielded 610/450 without any other device on the line, I sent these results to them as requested.

I wouldn't mind so much as its 50 euros with a mobile line, except that when I send files in/out NL (which I do very often) I get really bad peering.

To Spain (gbit Telefonica) I get 15MB/s, to UK (Virgin 500/35) I get 22MB/s, to NL (ziggo 500/40) 18MB/s, and this is with a very unstable speed going up and down. (These are FTP transfers, no encryption, where the LAN speed is 100/100 MB/s sustained)

I tried setting up the same transfers using (paid) NL VPNs to see if that would help (so using the VPN peering outside of NL) but already the connection to the VPN is the limiting factor so it is already not improving.

As a comparison, I asked my neighbor on KPN 200/200 to let me try to upload to the same locations, and get 25MB/s straight line.

Is this how T-mobile works, or I have a bad experience and they can still do something for me at the customer service department, and improve my routing?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
@spaya you get what you pay for, plus the customer base has grown significant, so the trouble with fast growth comes on top. Based on other experiences when issue get reported in a certain area it gets fixed after some time, but might be 6 weeks.
Simply put, if this is doable for you, save the money for holidays or other nice things. If not, cancel the contract and move on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
spaya schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:20:
Since Tuesday I migrated from Ziggo 500/40 to T-mobile gbit (gpon Amsterdam East region). I have to say that the first few hours were very good 940/940 in all tests, etc, the next day 900/900, and now totally inconsistent, 750/350, 430/600, 700/150, etc.
What hardware are you using? Did you try rebooting the provided router?

At what time did you see the issues?

It's unlikely that your GPON network is full at all times. There is plenty of bandwidth available at AMS-IX (~600gbit/s) and an unknown amount of transit. It looks like you tested a VPN over a VPS: In that case, imo, it is unlikely that the cause is routing if it happens throughout the day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaya
swhnld schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:27:
@spaya you get what you pay for, plus the customer base has grown significant, so the trouble with fast growth comes on top. Based on other experiences when issue get reported in a certain area it gets fixed after some time, but might be 6 weeks.
Simply put, if this is doable for you, save the money for holidays or other nice things. If not, cancel the contract and move on.
Its better than Ziggo 500/40 definitely, so for me its sufficient, but I was expecting more from the gigabit network of T-Mobile seeing as their mobile is very competent.

A similar package with KPN (1000/500) is 90e p/m, so not worth double the costs in my opinion. Will continue nagging T-Mobile I guess :)

Thanks for the reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 23:39
WhiteAss schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:56:
Ik zie dat er constant van alles gebeurt bij t-mobile maar ik zie zo snel niet iets vergelijkbaars.

Ik heb sinds 06-03 00:00u dat mijn download snelheid van ca. 750mbit naar zon 350mbit teruggezakt is. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
[Afbeelding]
Het valt mij op dat bij veel mensen deze problemen ontstaan die de hele dag speedtest meten vanaf hun switch/router.

Ik heb voorheen zelf aantal speedtest servers gedraaid (speedtest.net en die van unifi) en zie vaak mensen de hele dag speedtest doen om X aantal minuten. Zou misschien niet zo zijn dat T-Mobile soort rate limit hanteert om dit soort pieken te verlagen want als je heel vaak 1Gbps gebruikt en veel mensen doen dat krijg je toch capaciteit problemen tegenover normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaya
ANdrode schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:40:
[...]

What hardware are you using? Did you try rebooting the provided router?

At what time did you see the issues?

It's unlikely that your GPON network is full at all times. There is plenty of bandwidth available at AMS-IX (~600gbit/s) and an unknown amount of transit. It looks like you tested a VPN over a VPS: In that case, imo, it is unlikely that the cause is routing if it happens throughout the day.
Hi, thanks for the message.

I am using the provided Huawei ONT and my Linksys WRT32X on Openwrt, I tested also with the ONT and Zyxel provided by T-Mobile to ensure my hardware was not the bottleneck.

I see the "issues" through the day, for example in the case of Spain, I upload CCTV footage every hour, its a direct FTP upload to another WRT32X (Read / Write on lan of 100MB/s). From within the Telefonica network I achieve 80MB/s read / write. I did not expect that speed to Amsterdam, but at least 50MB/s, and not 15.

As a test, I had a friend download a file from me yesterday 3 times during the day, he lives in EHV and is on the Ziggo 500/40 connection. The speeds started at 30MB/s and ended at 15MB/s with an average of 18MB/s.

The VPN I tried for myself to see if it was an issue with the routing, I connected to a paid gigabit VPN in NL but the speeds to it were at most 200-250mbps, so my test results to Spain were very similar.

I just did an upload/download to Spain, consistently getting 15MB/s up and 38MB/s down.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zah8xO9HOzYHU4-0twSmglvYB4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MPbQ4GRHxXp6teP1LY9fooQo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

NoahAmber schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:20:
[...]

speed.ui.com
fast.com

Werken voor mij altijd goed!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
ikbenjoeri schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:01:
[...]

Het valt mij op dat bij veel mensen deze problemen ontstaan die de hele dag speedtest meten vanaf hun switch/router.

Ik heb voorheen zelf aantal speedtest servers gedraaid (speedtest.net en die van unifi) en zie vaak mensen de hele dag speedtest doen om X aantal minuten. Zou misschien niet zo zijn dat T-Mobile soort rate limit hanteert om dit soort pieken te verlagen want als je heel vaak 1Gbps gebruikt en veel mensen doen dat krijg je toch capaciteit problemen tegenover normaal gebruik.
Bijzondere stelling.

Ik doe geen geautomatiseerde speedtest. Ik doe hoogstens een test als ik problemen ervaar bij mij werkzaamheden via Teams en Webex. Ik game niet dus als upload voldoende voor deze activiteiten is dan zal je mij niet snel horen.
Dus hoe je aan deze bewering komt is mij een raadsel, ik doe er bij problemen misschien vier stuks op een dag.

PS Gisteren had ik bufferende youtube in avond dat is gewoon dramatisch maar mijn verbinding kwam niet voorbij de 13/14.

Vandaag is het allemaal prima ik heb weer net zo als paar maanden terug weer veel hoger upload dan download.
150 down / 300 up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 19-09 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:18:
Voor een groot deel is de snelheid niet relevant zolang ze de snelheid behalen die ze gewend zijn (lees; binnen "hun" normen vallen). Qua stabiliteit maakt het vaak juist wel uit maar hoor je mensen pas echt wanneer zich een probleem afspeelt. De "Tweaker" is vaak net even wat oplettender dan de gemiddelde consument, doet ook wel wat meer met zijn of haar verbinding en valt een issue dus veel sneller (vaker) op.
Idd ik merkte het ook niet tot ik van game server afgeknikkerd werd en `17 gb moest uploaden naar iemand. Toen pas ben ik rond gaan kijken wat er aan de hand was omdat ik aan mijn downloads niets merkte. Nu moet/wil ik een cloud sync doen van bepaalde data van wel over 150 GB en dat is gewoon niet grappig zo.
Voor de meeste die standaard browsen en wat streamen zal het allemaal foutloos aanvoelen maar als je net wat anders wil doen loop je tegen het probleem aan.
Ik erger me dan ook mateloos aan lui die repen er zijn maar een paar mensen met klachten. Alsof dat betekend dat het niet een grootschalig probleem is omdat er maar een paar op dat moment last van hebben. De rest heeft er wel gewoon last van maar geen hinder van op dat moment en merken het daarom niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar maak je dit precies uit op? Ik ben in nog geen enkele topic tegengekomen waarin men spreekt over structureel testen en vervolgens ontdekken dat het een keer trager is. Als ik zo tussen de regels doorlees lees ik eerder het tegenovergestelde... mensen die met enige regelmaat snelheidsproblemen ervaren en daardoor enkele tests uitvoeren of nadien inderdaad tests geautomatiseerd hebben om het (tijdelijk) even te monitoren of het iets structureels is of tijdelijk.
Dan zou T-Mobile zich dus schuldig maken aan en het overtreden van netneutraliteit. Het is namelijk bij wet verboden om beperkingen toe te passen op dataverkeer. Hierop is slechts één uitzondering op mogelijk en dat is wanneer het netwerk in gevaar is of dreigt te komen. Daar hiervan geen sprake is - want dat moet men dan ook verantwoorden naar klanten - is er dus geen sprake van rate limitting.
NeHoX schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:17:
speed.ui.com
fast.com

Werken voor mij altijd goed!
Fast.com vind ik nou niet echt betrouwbaar over komen.... blijft bij deze partij altijd grappig om te zien dat ik er 1.2Gbps doorheen pomp - en dan alleen download natuurlijk....
computerjunky schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:37:
Ik erger me dan ook mateloos aan lui die repen er zijn maar een paar mensen met klachten. Alsof dat betekend dat het niet een grootschalig probleem is omdat er maar een paar op dat moment last van hebben. De rest heeft er wel gewoon last van maar geen hinder van op dat moment en merken het daarom niet op.
Wat men vaak gewoonweg vergeet is dat het enige dat "het grote publiek" onder ogen krijgt, het geen is dat iedereen kan lezen via openbare berichten op social media en fora. Daarmee vergeten ze totaal dat er ook via privé berichten en telefoongesprekken allerhande aan zaken kenbaar gemaakt kan worden.

Misschien is het 5% van het totaal aantal klanten met problemen of misschien zelfs 75%. In principe doet het er niet toe hoeveel mensen die klachten ervaren, iedere klacht is er één teveel en iedere klacht moet serieus genomen worden.

Opvallend is vaak van mensen dat ze hun eigen situatie "die vanzelfsprekend perfect is of lijkt" vergelijken met die van een ander en door het beperkt aantal openbare klachten her en der, het afdoen als overdreven/onzin. Ik blijf erbij, ondanks dat ik alleen de problemen rondom het verbergen van de hops ervaar maar totaal geen snelheidsproblemen ervaar ontken ik zeker niet dat ze wel juist niet bestaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

pijnlijk punt is wel dat speedtesten "ineens" na afgelopen weekeind gklaagd te hebben bij mij wel de volle snelheden aangeven maar zodra ik testen doe van "ongebruikelijke" testservers die waarschijnlijk onbekend zijn bij tmobile de snelheid hetzelfde is zoals ik het voor de klacht had.
zelfs regulier torrentverkeer of google drive upload blijft tegen die magische 300mbit muur aanhikken qua upload maar speedtest.net servers zijn ineens bloedjesnel.... 8)7
Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:40:
[...]
Fast.com vind ik nou niet echt betrouwbaar over komen.... blijft bij deze partij altijd grappig om te zien dat ik er 1.2Gbps doorheen pomp - en dan alleen download natuurlijk....
fast.com draait op de netflix infrastructuur. dus als ze netflix afremmen zie je dat daar. met name in amerika is dat een heikelpuntje.

[ Voor 34% gewijzigd door flippy op 09-03-2021 15:47 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 19-09 14:35
Bij mij doen nog steeds alle speed test servers raar en ook de tracert werkt nog steeds niet.
Ik heb verder ook geen patroon kunnen vinden tussen regio's en het wel of geen functionele tracert of wel of geen goede upload hebben. Er zijn mensen die nergens last van hebben en er zijn mensen die overal last van hebben en er zijn mensen die van 2 van de 2 last hebben en dat in ieder postcodegebied waar zich bekend problemen voordoen.

En fast.com als speedtest is compleet nutteloos. Er is geen ping en er is geen upload informatie.

[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 09-03-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:07
computerjunky schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:23:

En fast.com als speedtest is compleet nutteloos. Er is geen ping en er is geen upload informatie.
Je kan op 'Meer informatie' klikken, dan wordt ook de upload gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Weet iemand hier of je nadat er een port move is geweest je ook een nieuw ipadres krijgt?
Ik had begrepen dat ik gebeld zou worden voordat de portmove zou gebeuren.
Vanmiddag tijdens een belangrijke Teams meeting klapte internet er ineens uit. Heel fijn.

Ook niet meer aan de gang te krijgen. Heb dus maar even mijn ziggo lijntje gepakt zodat ik de meeting weer kon bijwonen.
Heb nu paar uur later na meerdere resets eindelijk weer verbinding met TM.

Echter IP is hetzelfde gebleven en de snelheid (up) is ook nog steeds BAGGER.
Was dit nu de port move? of gewoon een storing?

edit
net eindelijk de helpdesk gesproken. idd dat was de portmove, ze hadden idd vooraf moeten bellen... en bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ron555 op 09-03-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 18:22
Dus, sinds vanmiddag kan ik ineens niet meer bij de belastingdienst.
Hij wilt de pagina niet eens meer laden, via een andere verbinding (4G) wel prima.

Heb m'n firewall (pfsense) herstart, pfblockerng uitgeschakeld, doet allemaal niets, krijg haast het idee dat tmobile geblokkeerd is ofzo, anderen die dit ook ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
computerjunky schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:23:
kijk bij meer informatie weergeven na de test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaya
No Internet at the moment in the Amsterdam East region (GPON). On the Zyxel modem the internet light becomes red, and when I connect it to my own hardware I dont get an IP from the media converter.

After 30 minutes on the phone with T-Mobile they will organize an appointment for a technician to come and check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
spaya schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:31:
No Internet at the moment in the Amsterdam East region (GPON). On the Zyxel modem the internet light becomes red, and when I connect it to my own hardware I dont get an IP from the media converter.

After 30 minutes on the phone with T-Mobile they will organize an appointment for a technician to come and check.
Just out of interest, what type of media converter do they use in the GPON area? Do you have a type or picture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
jk-5 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:34:
[...]

Just out of interest, what type of media converter do they use in the GPON area? Do you have a type or picture?
It's a white Huawei converter.

Here the same shit again, internet down. Just a week ago switched from KPN to T-Mobile, nothing but connection issues and downtime. Not worth saving the extra penny and high speed. Had zero downtime with KPN fiber last 4 years.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaya
They told me the "whole" network is down, KPN is working on it, and they expect a fix at the end of the afternoon. No broadcast of this yet in the community, but in the internal systems.

"Lines dont have internet at the moment"

Rotterdam and Amsterdam reporting several issues.

[ Voor 19% gewijzigd door spaya op 10-03-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
henkNL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:53:
[...]

Afgelopen zaterdag kreeg ik van T-Mobile een bericht dat e.e.a. is doorgezet naar KPN NetwerkNL.
Ik zou vandaag of morgen hier bericht van krijgen.

Vanmorgen werd ik door KPN gebeld, de monteur kan, ondanks de sneeuw, deze middag langs komen.
Rond 13.30 werd ik gebeld door de monteur, met de vraag of het modem nu online is, en inderdaad hij doet het! _/-\o_

De oorzaak was volgens de monteur een defecte patchkabel.

Bij mij in Lansingerland geen ONT nodig, gewoon de grijze CVT media converter, met dipswitch 1 en 6 op on.

Zojuist ook de T-Mobile Zyxel router weer opgeborgen.
Mijn eigen apparatuur is zo aangesloten:
Glas -> CVT mediaconverter -> TP-Link switch in (VLAN300 tagged) -> TP-Link switch uit (VLAN300 untagged) -> OPNsense router.

Ook heb ik van een oude NTU een huisje voor de glasvezel gemaakt:
[Afbeelding]
Hi! Vandaag is hier ook de monteur langs geweest alleen geeft de ONT 'Loss of Signal' aan. Deed het gisteren op WBA nog wel. Woon zelf in Bergschenhoek en kwam ook tot deze leuke ontdekking dus gelijk overgestapt :)

Ik heb de MC er nog tussen gezet met dipswitches op 1 en 6, maar dit heeft niet gewerkt. Weet jij of jij GPON hebt daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Bjarn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:40:
[...]

Hi! Vandaag is hier ook de monteur langs geweest alleen geeft de ONT 'Loss of Signal' aan. Deed het gisteren op WBA nog wel. Woon zelf in Bergschenhoek en kwam ook tot deze leuke ontdekking dus gelijk overgestapt :)

Ik heb de MC er nog tussen gezet met dipswitches op 1 en 6, maar dit heeft niet gewerkt. Weet jij of jij GPON hebt daar?
Ik heb alleen de standaard MC in gebruik, geen GPON met ONT dus.

[ Voor 78% gewijzigd door henkNL op 10-03-2021 17:58 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Lansingerland heeft geen GPON, wellicht dat het in de nieuwe te bouwen wijk nog komt.
Dankzij de vorige burgemeester, met een voortvarend IT beleid, was Lansingerland al heel vroeg aangesloten op glasvezel, de ouderwetse versie met twee vezels per huis.

Omdat elk huis dus een eigen vezel tot in de POP heeft, is GPON dus niet van toepassing.

Wat wel positief nieuws is, is dat Glasoperator alsnog wijken aan het overzetten is. Alleen jammer dat je dus niet als vaste klant kan overstappen van WBA naar Glasoperator.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
randommen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:25:
Dus, sinds vanmiddag kan ik ineens niet meer bij de belastingdienst.
Hij wilt de pagina niet eens meer laden, via een andere verbinding (4G) wel prima.

Heb m'n firewall (pfsense) herstart, pfblockerng uitgeschakeld, doet allemaal niets, krijg haast het idee dat tmobile geblokkeerd is ofzo, anderen die dit ook ervaren?
Heb ik ook last van. Lijkt een web application firewall te zijn aan de kant van de belastingdienst.
offtopic:
Hoorde dat ze daar flink geinvesteerd hebben in anti-ddos technieken

Als ik Chrome gebruik krijg ik ERR_CONNECTION_RESET, in Safari werkt het perfect. Via tethering ook 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
pinda powerrr schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:34:
Lansingerland heeft geen GPON, wellicht dat het in de nieuwe te bouwen wijk nog komt.
Dankzij de vorige burgemeester, met een voortvarend IT beleid, was Lansingerland al heel vroeg aangesloten op glasvezel, de ouderwetse versie met twee vezels per huis.

Omdat elk huis dus een eigen vezel tot in de POP heeft, is GPON dus niet van toepassing.

Wat wel positief nieuws is, is dat Glasoperator alsnog wijken aan het overzetten is. Alleen jammer dat je dus niet als vaste klant kan overstappen van WBA naar Glasoperator.
T-Mobile levert al GPON over p2p netwerk, ga er maar vanuit dat T-Mobile uiteindelijk alles vervangt naar nieuwe GPON apparatuur. Ik weet dat er in sommige gebieden bestaande DSLAM kaarten erg veel poorten kapot zijn en dit ze uiteindelijk klanten kost. Als ze niet kunnen leveren via eigen netwerk gaat het via lijnhuur KPN. Als zo'n poort defect is kunnen ze er niks meer mee.

De splitter zit dan niet in de wijk maar in de POP, vanaf daar wordt weer direct op ODF geleverd naar de desbetreffende klant.

De huidige klanten op zo'n oude DSLAM zitten moeten daarna wel een ONT krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 18:22
@ANdrode
Vanmorgen kon ik er weer bij, nu nog steeds, denk idd dat het anti-ddos geweest is o.i.d., na een uurtje of 12 kon ik er weer bij namelijk.

Niet dat ik 100 angiftes verstuurde ofzo xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
randommen schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:40:
@ANdrode
Vanmorgen kon ik er weer bij, nu nog steeds, denk idd dat het anti-ddos geweest is o.i.d., na een uurtje of 12 kon ik er weer bij namelijk.

Niet dat ik 100 angiftes verstuurde ofzo xD
Ik heb het dus altijd in Chrome. En Safari werkt altijd.

Ik snap hem niet. Speelt hier trouwens al lang, al voor de ip migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb nog een KPN glas abonnement tot 3 juni. Ik vraag me af hoelang van te voren moet ik TMobile aanvragen? Ik wil zo snel mogelijk van KPN af maar niet dubbel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Fairy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:44:
Ik heb nog een KPN glas abonnement tot 3 juni. Ik vraag me af hoelang van te voren moet ik TMobile aanvragen? Ik wil zo snel mogelijk van KPN af maar niet dubbel betalen.
Als je vandaag bestelt sturen ze een startpakket op, en moet je een monteurafspraak kan plannen, die minimaal 2 weken in de toekomst wordt gepland. Je betaalt pas als je aansluiting werkend is opgeleverd. Je kunt dus gerust eerder bestellen en je monteurdatum in de toekomst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
jk-5 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Als je vandaag bestelt sturen ze een startpakket op, en moet je een monteurafspraak kan plannen, die minimaal 2 weken in de toekomst wordt gepland. Je betaalt pas als je aansluiting werkend is opgeleverd. Je kunt dus gerust eerder bestellen en je monteurdatum in de toekomst zetten.
Denk bij overstappen goed na over de datum. Bij ons is die gewijzigd (naar later) en toe was ineens ons oude abonnement afgesloten en nieuwe nog niet in werking. Twee weken zonder internet is in deze tijd niet te doen. Bij ons was het gelukkig voor corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

jk-5 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:45:
[...]

OK top.

Ik lees overigens wel enge dingen over enorm lange routes via DTAG en hoge latency problemen een jaar geleden. Zijn deze problemen tegenwoordig allmeaal de wereld uit? Als TMobile inderdaad lange routes gebruikt via Duitsland enzo, dan twijfel ik of ik wel moet overstappen namelijk....

Zoals hier: https://community.t-mobil...-10-latency-issues-316274

Ik wil geen goedkoop=duurkoop oplossing namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Fairy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:53:
[...]

OK top.

Ik lees overigens wel enge dingen over enorm lange routes via DTAG en hoge latency problemen een jaar geleden. Zijn deze problemen tegenwoordig allmeaal de wereld uit? Als TMobile inderdaad lange routes gebruikt via Duitsland enzo, dan twijfel ik of ik wel moet overstappen namelijk....

Zoals hier: https://community.t-mobil...-10-latency-issues-316274

Ik wil geen goedkoop=duurkoop oplossing namelijk :)
Dat is geen probleem meer. Ze zijn wel langzaam meer verkeer naar DTAG aan het verschuiven (net als het mobiele netwerk), maar die hebben tegenwoordig ook steeds meer infrastructuur en transitlijnen in Nederland. Voor de meeste dingen kom ik nu nog gewoon via NL-IX en AMS-IX, of transits in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

jk-5 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Dat is geen probleem meer. Ze zijn wel langzaam meer verkeer naar DTAG aan het verschuiven (net als het mobiele netwerk), maar die hebben tegenwoordig ook steeds meer infrastructuur en transitlijnen in Nederland. Voor de meeste dingen kom ik nu nog gewoon via NL-IX en AMS-IX, of transits in Amsterdam.
Oke mooi,

Dit is mijn huidige ping naar buiten, 4ms en dat via een PFSense en (nu nog) een Experiabox in DMS. Die latency houd ik graag snel. Is in veel gevallen belangrijker dat pure snelheid. Die boxen er tussen gaan er uit, want ik ga TV doen via een Google TV.

code:
1
2
3
4
5
6
7
PING 1.1.1.1 (1.1.1.1): 56 data bytes
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=0 ttl=60 time=4.464 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=1 ttl=60 time=4.313 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=2 ttl=60 time=4.048 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=3 ttl=60 time=4.123 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=4 ttl=60 time=4.336 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=5 ttl=60 time=4.551 ms

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 12-03-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Fairy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:01:
[...]

Oke mooi,

Dit is mijn huidige ping naar buiten, 4ms en dat via een PFSense en (nu nog) een Experiabox in DMS. Die latency houd ik graag snel. Is in veel gevallen belangrijker dat pure snelheid. Die boxen er tussen gaan er uit, want ik ga TV doen via een Google TV.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=4ms TTL=59
Ik heb vanuit Emmen een ping van 9ms naar 1.1.1.1. Grootste deel van de tijd zit hem in de afstand van hier naar Amsterdam. Dat komt dus vast wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjarn
pinda powerrr schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:34:

Zit op dag 3 zonder internet hier na m'n overstap van WBA naar ODF, het kan dus wel. Sinds ~1 maand hier ook beschikbaar.
Appartementencomplex is in 2019 opgeleverd, dus nog vrij nieuw.

Reden dat ik offline ben is dat ik nog niet juist ben gepatched in de wijkcentrale, waar ik tegenover woon. Of T-Mobile heeft het gewoon niet doorgegeven aan KPN, of KPN heeft het niet uitgevoerd. Ik gok 't eerste :-)

Blijkt dus dat KPN wel het onderhoud doet van het ODF netwerk, alsnog.

En fin, dalijk wel 1Gbit voor 25 euro per maand. Is het waard. Al moet ik zeggen dat een 4G hotspot ook niet ideaal werkt, maar prima te doen is voor werk. 90Mbit down en 25Mbit up via WiFi tethering, opzich best prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 12:41
Hi all,

Zit momenteel bij tweak maar overstappen naar glas van t-mobile is kostentechnisch interessant (van 41 per maand naar 25 per maand voor gbit); nu gebruik ik veel verbindingen van extern naar binnen via een portforward maar zag ook berichten over carrier grade NAT. Ik heb een beetje rondgesnuffeld in deze thread en kwam 't zo 1-2-3 niet tegen dus dan maar gewoon vragen; krijg je een semi-vast extern IP adres waarbij je porten naar binnen kunt doorzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ascent schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:46:
Hi all,

Zit momenteel bij tweak maar overstappen naar glas van t-mobile is kostentechnisch interessant (van 41 per maand naar 25 per maand voor gbit); nu gebruik ik veel verbindingen van extern naar binnen via een portforward maar zag ook berichten over carrier grade NAT. Ik heb een beetje rondgesnuffeld in deze thread en kwam 't zo 1-2-3 niet tegen dus dan maar gewoon vragen; krijg je een semi-vast extern IP adres waarbij je porten naar binnen kunt doorzetten?
Ja.

Geen IPv6 bij T-Mobile thuis. Maar ook geen carrier-grade nat (zoals bij Ziggo bij IPv6 vaak het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 12:41
ANdrode schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:00:
[...]

Ja.

Geen IPv6 bij T-Mobile thuis. Maar ook geen carrier-grade nat (zoals bij Ziggo bij IPv6 vaak het geval is).
Top, dan ga ik er niet op achteruit. Ik zal eens overstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Bjarn schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Zit op dag 3 zonder internet hier na m'n overstap van WBA naar ODF, het kan dus wel. Sinds ~1 maand hier ook beschikbaar.
Appartementencomplex is in 2019 opgeleverd, dus nog vrij nieuw.

Reden dat ik offline ben is dat ik nog niet juist ben gepatched in de wijkcentrale, waar ik tegenover woon. Of T-Mobile heeft het gewoon niet doorgegeven aan KPN, of KPN heeft het niet uitgevoerd. Ik gok 't eerste :-)

Blijkt dus dat KPN wel het onderhoud doet van het ODF netwerk, alsnog.

En fin, dalijk wel 1Gbit voor 25 euro per maand. Is het waard. Al moet ik zeggen dat een 4G hotspot ook niet ideaal werkt, maar prima te doen is voor werk. 90Mbit down en 25Mbit up via WiFi tethering, opzich best prima!
Wacht ff....heb jij een WBA aansluiting bij T-Mobile laten omzetten naar ODF? Begrijp ik dat goed?

Je was dus al klant?
(En dat de patch niet goed gaat rekenen we maar ff niet mee)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Kennissen in Hilversum (ODF) al sinds vanochtend storing op TM glas... meer mensen last van? Ze hadden gebeld en zou vandaag, uiterlijk morgen opgelost zijn. Toch moeilijk om zonder internet/telefoon/TV te hebben.

Doet TM nog wat aan klant behoud in dit soort gevallen? Ze willen na afloop contract weg.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:31:
Kennissen in Hilversum (ODF) al sinds vanochtend storing op TM glas... meer mensen last van? Ze hadden gebeld en zou vandaag, uiterlijk morgen opgelost zijn. Toch moeilijk om zonder internet/telefoon/TV te hebben.

Doet TM nog wat aan klant behoud in dit soort gevallen? Ze willen na afloop contract weg.
Reken daar maar niet op. Zolang het goed gaat is het prima, zodra je problemen krijgt en de helpdesk nodig hebt is het behoorlijk drama.

Maar dat is bij oa Ziggo niet heel veel anders.

Verbinding is wel stabiel bij mij. Weinig storingen, mag geen naam hebben.

Echter de upload (die de meeste mensen niet nodig hebben/gebruiken) is momenteel bij veel mensen bepaald niet wat het moet zijn. 1000/1000 is momenteel bij mij en anderen 945/250.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjarn
pinda powerrr schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Wacht ff....heb jij een WBA aansluiting bij T-Mobile laten omzetten naar ODF? Begrijp ik dat goed?

Je was dus al klant?
(En dat de patch niet goed gaat rekenen we maar ff niet mee)
Yes! Ik heb 3 medewerkers gesproken aan de lijn en de laatste had ineens wél de mogelijkheid om mijn abonnement om te zetten.

Hij zorgde ervoor dat op de dag dat m'n ODF abonnement in ging m'n oude werd stopgezet. Die ochtend zou ik gepatcht worden, dat is helaas fout gegaan, maar ondanks dat is alles goed gegaan. Dinsdagavond ineens geen internet meer (WBA stopgezet) en dag erna monteur voor ODF.
Pagina: 1 ... 125 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie