[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
Ik weet niet precies of mijn vraag hier thuis hoort, maar ik weet ook niet precies waar wel.

Sinds juni ben in verhuisd en daar heb ik T-Mobile thuis genomen (20/20 glasvezel) . Ook voor het eerst OpenDNS in gebruik genomen. Nu denkt Google dat ik in Enschede zit op zowel mijn laptop, mobiel als tablet, terwijl mijn huis toch echt in Frieslân staat.

Eerste gedachte was dat het wel aan OpenDNS zou liggen, maar nu ben ik vrij zeker dat her daar niet aan ligt. Weet iemand waar het wel van komt? Ivm privacy vind ik het wel chill, ik zou het graag zo houden, maar ik zou ook wel graag willen weten waarom het zo is en niet gewoon ter kennisgeving aannemen. Ik heb T-Mobile nog niet gecontracteerd, omdat ik niet wil dat ze het gaan veranderen.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
FoccodeJ schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:26:
Ik weet niet precies of mijn vraag hier thuis hoort, maar ik weet ook niet precies waar wel.

Sinds juni ben in verhuisd en daar heb ik T-Mobile thuis genomen (20/20 glasvezel) . Ook voor het eerst OpenDNS in gebruik genomen. Nu denkt Google dat ik in Enschede zit op zowel mijn laptop, mobiel als tablet, terwijl mijn huis toch echt in Frieslân staat.

Eerste gedachte was dat het wel aan OpenDNS zou liggen, maar nu ben ik vrij zeker dat her daar niet aan ligt. Weet iemand waar het wel van komt? Ivm privacy vind ik het wel chill, ik zou het graag zo houden, maar ik zou ook wel graag willen weten waarom het zo is en niet gewoon ter kennisgeving aannemen. Ik heb T-Mobile nog niet gecontracteerd, omdat ik niet wil dat ze het gaan veranderen.. :p
Google en de meeste webdiensten werken op basis van IP, je IP staat waarschijnlijk bekend als in Enschede.

• FoccodeJ
Centurius schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:58:
[...]

Google en de meeste webdiensten werken op basis van IP, je IP staat waarschijnlijk bekend als in Enschede.
Ja, dat snap ik. Maar hoe kan dat? Komt dat bij T-Mobile weg of bij Reggefiber? En kan ik dat ook bewust creëren in een volgend huis?

Overigens heb ik 9 iptrackers geprobeerd, 7x Enschede, 1x Nederland en 1x Amsterdam..
FoccodeJ schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:07:
[...]

Ja, dat snap ik. Maar hoe kan dat? Komt dat bij T-Mobile weg of bij Reggefiber? En kan ik dat ook bewust creëren in een volgend huis?

Overigens heb ik 9 iptrackers geprobeerd, 7x Enschede, 1x Nederland en 1x Amsterdam..
Je IP adres is eigendom van de provider dus T-Mobile. Jij hebt geen invloed op de locatieregistratie daarvan.
Een tijd geleden hadden bijvoorbeeld veel mensen last van het feit dat sommige websites dachten dat ze in vreemde landen zaten. Dat kwam door gerecyclede blokken met IP4 adressen. Dan kreeg je als nieuwe klant een IP-adres dat eerder was gebruikt in Georgië of zoiets. Daar ging ook een tijdje overheen voordat alle IP-locatie trackers up to date waren.

NB: Reggefiber beheert alleen de kabels en PoPs. Ze hebben niks te maken met de diensten over die kabels.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• FoccodeJ
Barre73 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:27:
[...]

Je IP adres is eigendom van de provider dus T-Mobile. Jij hebt geen invloed op de locatieregistratie daarvan.
Als ik het goed begrijp heb ik daar totaal zelf geen invloed op zolang ik geen VPN gebruik?

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:26
Barre73 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:27:
[...]

Een tijd geleden hadden bijvoorbeeld veel mensen last van het feit dat sommige websites dachten dat ze in vreemde landen zaten. Dat kwam door gerecyclede blokken met IP4 adressen. Dan kreeg je als nieuwe klant een IP-adres dat eerder was gebruikt in Georgië of zoiets. Daar ging ook een tijdje overheen voordat alle IP-locatie trackers up to date waren.

NB: Reggefiber beheert alleen de kabels en PoPs. Ze hebben niks te maken met de diensten over die kabels.
Sterker nog, zelfs T-Mobile heeft geen invloed hierop. Het is aan de aanbieders van de locatie bepalings diensten om dit up-to-date te houden. De enige juiste bron van informatie is de RIPE database en daar staat netjes NL.

Als je al je verkeer via VPN stuurt, zul je zien dat je locatie verandert naar de geo IP locatie van dat IP.

prutsert

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:26
FoccodeJ schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:26:

Hier hetzelfde. Op zich vind ik het niet erg, alleen thuisbezorgd is irritant (ook al ben je ingelogt, nog moet ik steeds schakelen van.enschede naar deventer.).
Verder moet ik 1 keer in de zoveel tijd mn weer aanpassen van enschede naar deventer, maar de rest heb ik allemaal via een geo-plugin in chrome op deventer staan.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Laatst online: 20:22
Een noob-vraag. Ik heb 1 Cat5 kabel naar de verdieping getrokken, waar ik graag zowel mijn T-Mobile decoder als mijn mediabox op wil aansluiten. Helaas krijg ik geen twee kabels getrokken en wil ik het splitsen met een switch. Is dit mogelijk gezien TMobile het internet en tvsignaal apart heeft? Iemand de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Djeen84 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:43:
Een noob-vraag. Ik heb 1 Cat5 kabel naar de verdieping getrokken,
Cat5 of Cat5e?
Helaas krijg ik geen twee kabels getrokken en wil ik het splitsen met een switch. Is dit mogelijk gezien TMobile het internet en tvsignaal apart heeft? Iemand de oplossing?
Splitsen met een switch is misschien niet de goede benaming. Je wilt beide signalen combineren met een switch, daarna over één kabel trekken en vervolgens weer uit elkaar trekken met een switch.

Dit kan vrij eenvoudig met een twee managed switches met VLAN ondersteuning. Bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen.

Je probleem is overigens vergelijkbaar met:
- Hulp met set-up glasvezelverbinding!?.
- LordChaos73 in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" (vergeet niet om IGMP snooping uit te zetten)

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 29-09-2017 10:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:20
Een noob-vraag. Ik heb 1 Cat5 kabel naar de verdieping getrokken, waar ik graag zowel mijn T-Mobile decoder als mijn mediabox op wil aansluiten. Helaas krijg ik geen twee kabels getrokken en wil ik het splitsen met een switch. Is dit mogelijk gezien TMobile het internet en tvsignaal apart heeft? Iemand de oplossing?
Het is mogelijk doormiddel van 2 managed switchen.

Over de switchen laat je 2 VLAN's gaan, 1 voor het normale netwerk en 1 voor het IPTV.

1 switch zet je achter je draytek, en verbind je met 2 kabels met de draytek (poort 1 van je draytek verbind je bijvoorbeeld met switch poort 1 en zet je VLAN 1 untagged op), poort 4 van je draytek verbind je met poort 2 van je switch en zet je VLAN640 untagged op. Vervolgens zet je op poort 3 VLAN 1 en 640 Tagged op de lijn en verbind je met poort 1 van je andere switch waar je ook VLAN 1 en 640 tagged op de lijn zet. Vervolgens kan je op Switch2 de poorten desgewenst VLAN1 untagged geven als je het normale netwerk wilt, en VLAN640 untagged geven als je IPTV wilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ALs zowel de mediabox als de decoder volgens jou max 100 Mbit mogen hebben, dan is dit een stuk makkelijkere oplossing: http://www.cablers.nl/UTP-optimizer
Eigenlijk een splitter voor een UTP kabel waardoor je 4 aders en 4 aders apart van elkaar gebruikt. Dat kan je ook zelf proberen te knutselen met stekkers maar dit is toch echt handiger. Maar zoals gezegd: max 100 Mbit bij 4 aderige verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Ik denk dat jullie gelijk hebben, aangezien jullie hetzelfde zeggen :)

Het is Cat5e. Nu heb ik ook een Archer C7, is dit ook al een managed switch? Zodat ik er maar 1 hoef te kopen?

Wel jammer dat ik op zolder eigenlijk ook een tv box wilde aansluiten, wordt nog een duur geintje zo.

Bedankt voor jullie snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Barre73 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:03:
[...]

ALs zowel de mediabox als de decoder volgens jou max 100 Mbit mogen hebben, dan is dit een stuk makkelijkere oplossing: http://www.cablers.nl/UTP-optimizer
Eigenlijk een splitter voor een UTP kabel waardoor je 4 aders en 4 aders apart van elkaar gebruikt. Dat kan je ook zelf proberen te knutselen met stekkers maar dit is toch echt handiger. Maar zoals gezegd: max 100 Mbit bij 4 aderige verbinding.
Dit zou voor de zolder wel voldoende zijn. Bedankt

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 29-09-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@Djeen84 kijk je op zolder heel vaak televisie? Want anders zou een ChromeCast + app ook al voldoende zijn (en bespaar je ook nog eens 5 euro per maand ;)) anders zou ik inderdaad de oplossing van @Barre73 doen.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 29-09-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Is mijn slaapkamer. Ik kijk daar nu via mijn mediabox Uitzendinggemist en NPO live. Maar mis op maandagavond Voetbak Inside. En aangezien de RTLXl app niet meer beschikbaar is, wilde ik tocb weer de decoder aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Maar is de Archer C7 ook een managed switch? Zou wel graag 1 gb willen hebben op de eerste verdieping ivm Netflix en 4k voor de toekomst.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 29-09-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Djeen84 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:17:
Maar is de Archer C7 ook een managed switch?
Is dat deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djeen84
Die inderdaad.

En zal voortaan de editknop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dat is een router en geen switch, waar gebruik je die momenteel voor?

Maar volgens mij ondersteunen die TP-Link dingen standaard geen VLAN's. Als je de V2 versie hebt, kan je echter wel OpenWRT installeren, maar dat wordt wellicht wel heel erg technisch.

Maar zoals ik al voorstelde is een Chromcast geen oplossing?

• Djeen84
De router gebruik ik enkel voor de wifi. De Draytek is qua signaal zo brak.

Tweede kabel naar zolder is overigens gisteren toch gelukt.
Ik vermoed dat er een stukje puin in de leiding naar de eerste verdieping zit....

Dus ik haal of voor 25 euro per stuk tweemaal een managed switch of 2 blokjes voir het splitsen tot max 100mb.

Bedankt voor de hulp

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:26
Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe jullie die wifi-signaal problemen hebben.
Ik gebruik van de draytek de 3 netwerken plus nog 2 andere routers.
Op de draytek:
ssid 1: zichtbaar, maar zoals wel vaker gemeld hier valt soms het hele netwerk weg.
ssid 2: hidden, valt nooit weg met verbinding door de hele flat (2 hoog, jaren 60) zelfs in de kelder en 40 meter buiten de flat met 3 streepjes wifi
ssid 3: is voor de visite en qua snelheid gecapped. Ook deze valt af en toe weg.

De andere 2 routers zijn voor de xbox, playstation, wii en rpi en rpi en pc's

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Nog meer mensen last van storing aan het internet? Ik heb wel gewoon tv weet niet of dat raar is.

Wel zie ik op allestoringen.nl een duidelijke piek met recente meldingen uit o.a. Tilburg.

Edit: blijkt een DNS issue te zijn, Google (8.8.8.8) toegevoegd als secundair en de boel werkt weer!

[ Voor 21% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 01-10-2017 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:09
DNS server lijkt eruit te liggen. Als ik 8.8.8.8 instel als DNS server doet alles het weer bij mij. (ik zit in Eindhoven trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Ik lees dat er een DNS-storing is. Misschien helpt het handmatig instellen van een andere DNS-server. Hier ben ik maar even overgeschakeld op mobiel internet. Ben lui.

Edit: :Y wat hij zegt dus

[ Voor 8% gewijzigd door KroeT op 01-10-2017 08:51 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Laatst online: 19:09
Ik denk dat we tegelijk waren KroeT ;-)

Even stap voor stap instellingen voor als je dit ook zelf in je Draytek wilt instellen:
Ga naar de router-pagina (192.168.1.1)
Log in met user en je password (die heb je toch wel ingesteld) :-)
Ga naar LAN > General Setup.
Druk dan op Details Page van LAN 1 en pas DNS Server IP Address aan van:
Voeg 8.8.8.8 als secondary toe of als je liever OpenDNS dan Google gebruikt, kun je ook 208.67.222.222 gebruiken.

Als je dan OK doet, dan doet je internet het weer voor de apparaten die opnieuw een IP aanvragen. Dus even een DHCP lease renewen of stekker eruit en erin of Wifi uit/aan of even opnieuw opstarten.

[ Voor 15% gewijzigd door jorikc op 01-10-2017 09:06 . Reden: Detail Page LAN 1 toegevoegd en DNS server als secundair instellen is waarschijnlijk ook handiger ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27
Vreemde wat mij opviel toen ik de DNS settings bekeek ia dat de DNS van Google al ingesteld stond en internet toch niet werkt.

Zal eens verder kijken...

Edit: Toen ik OpenDNS instelde ging het wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 01-10-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

pinda powerrr

Slow down...

Wat een timing om een DNS storing te hebben, vlak voor de F1 race :( (die ik altijd via internet kijk O-) )

Gelukkig had ik het snel door en op tijd verholpen. Gekke is dat mijn Draytek in DMZ staat, dus de router heeft alle instellingen en daar stond dus ineens alles verkeerd. Snel Google DNS erin gezet, en gelijk werken.Pffff ging net goed! (vlak voor start race dus 8) )

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
pinda powerrr schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:53:
Wat een timing om een DNS storing te hebben, vlak voor de F1 race :( (die ik altijd via internet kijk O-) )

Gelukkig had ik het snel door en op tijd verholpen. Gekke is dat mijn Draytek in DMZ staat, dus de router heeft alle instellingen en daar stond dus ineens alles verkeerd. Snel Google DNS erin gezet, en gelijk werken.Pffff ging net goed! (vlak voor start race dus 8) )
Ik wist het pas toen ik het na de race hier las dus heb de telefoon als modem gebruikt. Ik heb een Asus RT AC66U aan de draytek hangen overigens. Wel apart dat ik via ethernet wel deels heb kunnen kijken terwijl dus toen blijkbaar de storing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Als de dns al gecached was had die geen nieuwe dns requests nodig en vandaar dat het door zal zijn blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:59
Ik merk dat ik de laatste week niet meer de volledige snelheid van mijn abonnement haal, waar dit voorheen wel het geval was. Nu weet ik dat er met overboeking gewerkt wordt, maar ik heb dit op random momenten getest (ook 's nachts met grote file transfers) en ik kom niet meer hoger dan 90 down en 85 up (bij een 100/100 lijn).

Heeft het zin om hiervoor contact op te nemen met T-Mobile of doen ze hier standaard niks mee?

Wat het wellicht lastiger maakt, ik maak gebruik van eigen apparatuur, maar hier haalde ik in het verleden wel de beloofde snelheid mee (en soms zelfs hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 08:16
Wie kan eens mee denken?
Vandaag is mijn T-Mobile Thuis glasvezel aansluiting geactiveerd. De verbinding op hun eigen modem werkt prima. Ik heb daar TV, internet en ik krijg netjes een exern IP adres van T-Mobile.
Echter wil ik de boel graag aansluiten op een EdgeRouter Lite. Hiervoor heb ik de ER-L aangesloten op een MC220L Media Converter.
Ik heb VLAN 300 en 640 geconfigureerd en onder andere deze configuratie aangehouden. Toch heb ik het idee dat mijn WAN/Eth0 verbinding géén IP Adres vanuit T-Mobile verkrijgt.
Eth0.300 staat in de GUI op 'Use DHCP' maar er wordt geen IP toegewezen. Waardoor er geen TV en Internet is.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:44
@CptMorgan Kun je op jouw adres wel een abonnement met 500Mbps afnemen? Want als dat niet het geval is dan is de verbinding fysiek 100Mbps en dat ondersteunt de MC220L niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
@hcQd Ik kan op de website wel 500Mbps selecteren, dus ik ga er vanuti van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
CptMorgan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:01:
Wie kan eens mee denken?
Vandaag is mijn T-Mobile Thuis glasvezel aansluiting geactiveerd. De verbinding op hun eigen modem werkt prima. Ik heb daar TV, internet en ik krijg netjes een exern IP adres van T-Mobile.
Echter wil ik de boel graag aansluiten op een EdgeRouter Lite. Hiervoor heb ik de ER-L aangesloten op een MC220L Media Converter.
Ik heb VLAN 300 en 640 geconfigureerd en onder andere deze configuratie aangehouden. Toch heb ik het idee dat mijn WAN/Eth0 verbinding géén IP Adres vanuit T-Mobile verkrijgt.
Eth0.300 staat in de GUI op 'Use DHCP' maar er wordt geen IP toegewezen. Waardoor er geen TV en Internet is.
Ik moest mijn SFP Module fixen op 1000mbit, op auto werkte deze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
@gastje01 Is dat het 'force' knopje? Lijkt geen verschil te maken helaas.
T-Mobile/DHCP lijkt geen DHCP te geven, zie hier de packet capture:

04:19:55.898513 IP 0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 80:2a:a8:4d:01:78, length 300
04:20:00.677202 IP 0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 80:2a:a8:4d:01:78, length 300
04:20:07.676952 IP 0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 80:2a:a8:4d:01:78, length 300
04:21:25.868477 IP 0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 80:2a:a8:4d:01:78, length 300
04:21:31.577199 IP 0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 80:2a:a8:4d:01:78, length 300
04:21:45.426968 IP 0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 80:2a:a8:4d:01:78, length 300

.. zit gaat nog wel even zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
@CptMorgan Ik zie dat ik maar half gelezen had. Ik heb de SFP module van mijn Draytek direct in m'n switch geprikt. Die moest vast gezet worden op 1000 Mbit, auto leverde bij mij ook geen IP adres op. Ik weet niet of je dat in die media-converter kan instellen.

Zie je wel een link op je media-converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zag van de week op het T-Mobile forum weer eens een discussie over de bitrate voorbij komen met als definiteve antwoord:
Op onze HD Plus kanalen is de bitrate gemiddeld 12 Mbps
Onze HD kanalen hebben een bitrate van 8 Mbps over het KPN netwerk en 16 Mbps over ons eigen netwerk.
Onze SD kanalen hebben een bitrate van 4 Mbps en over het KPN netwerk en 8 Mbps over ons eigen netwerk.

De bitrates kunnen uiteraard wat schommelen maar dit zijn de waardes die we aanbieden. Mochten jullie vragen hebben stel ze dan gerust!
Nou heb ik eindelijk eens Wireshark opgezet en via de ingebouwde 'UDP Multicast Streams' statistieken zijn de enige zenders die 16Mbps averagen de ARD en ZDF in HD (NPO 1-3 14Mbps).
Vreemde eend in de bijt: Ketnet met 9Mbps voor een SD zender (Investigation Discovery 5Mbps en AT5 4Mbps bijv.). Aan de andere kant een trieste 4Mbps voor Fashion TV maar dat verbaast me dan weer niet, één grote compressie show (MyZEN ook maar 4,5Mbps).
Afkomstig van glasoperator ...

edit: wat NPO2 kunnen opnemen (en live meegekeken kwam de bitrate niet boven de 14000kbps uit, meestal rond de 13500)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
General
ID                                       : 2 (0x2)
Complete name                            : NPO2cap.ts
Format                                   : MPEG-TS
File size                                : 76.6 MiB
Duration                                 : 45 s 570 ms
Overall bit rate mode                    : Constant
Overall bit rate                         : 14.0 Mb/s

Video
ID                                       : 2101 (0x835)
Menu ID                                  : 210 (0xD2)
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Format settings, GOP                     : M=4, N=32
Codec ID                                 : 27
Duration                                 : 45 s 320 ms
Bit rate                                 : 12.3 Mb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 25.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Interlaced
Scan type, store method                  : Separated fields
Scan order                               : Top Field First
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.238
Stream size                              : 66.7 MiB (87%)
Color range                              : Limited
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

Audio #1
ID                                       : 2102 (0x836)
Format                                   : MPEG Audio
Format version                           : Version 1
Format profile                           : Layer 2
Codec ID                                 : 3
Duration                                 : 45 s 528 ms
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 256 kb/s
Channel(s)                               : 2 channels
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Compression mode                         : Lossy
Delay relative to video                  : -450 ms
Stream size                              : 1.39 MiB (2%)
Language                                 : Dutch

Audio #2
ID                                       : 2103 (0x837)
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Mode extension                           : CM (complete main)
Format settings, Endianness              : Big
Codec ID                                 : 6
Duration                                 : 45 s 440 ms
Bit rate                                 : 448 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel positions                        : Front: L C R, Side: L R, LFE
Frame rate                               : 31.250 FPS (1536 spf)
Delay relative to video                  : -376 ms
Stream size                              : 2.43 MiB (3%)

Audio #3
ID                                       : 2104 (0x838)
Format                                   : MPEG Audio
Format version                           : Version 1
Format profile                           : Layer 2
Codec ID                                 : 3
Duration                                 : 45 s 576 ms
Bit rate                                 : 256 kb/s
Channel(s)                               : 2 channels
Delay relative to video                  : -498 ms
Stream size                              : 1.39 MiB (2%)
Language                                 : gos
Language, more info                      : Visual impaired commentary

Text #1
ID                                       : 2110 (0x83E)-888
Format                                   : Teletext Subtitle
Language, more info                      : For hearing impaired people

Text #2
ID                                       : 2111 (0x83F)
Format                                   : DVB Subtitle
Duration                                 : 29 s 965 ms
Delay relative to video                  : 2 s 244 ms

Text #3
ID                                       : 2112 (0x840)
Format                                   : DVB Subtitle
Duration                                 : 29 s 976 ms
Delay relative to video                  : 2 s 238 ms

Other
ID                                       : 2110 (0x83E)-100
Format                                   : Teletext

Menu
ID                                       : 2100 (0x834)
Duration                                 : 45 s 570 ms
List                                     : 2101 (0x835) (AVC) / 2102 (0x836) (MPEG Audio, Dutch) / 2103 (0x837) (AC-3, Dutch) / 2104 (0x838) (MPEG Audio, gos) / 2110 (0x83E)-100 (Teletext, nl) / 2110 (0x83E)-888 (Teletext Subtitle, nl) / 2111 (0x83F) (DVB Subtitle, Dutch) / 2112 (0x840) (DVB Subtitle, Dutch) / 2114 (0x842) ()
Language                                 :  / Dutch / Dutch / gos / Dutch / Dutch / Dutch / Dutch
Service name                             : NPO 2 HD
Service provider                         : NPO
Service type                             : advanced codec HD digital television
Maximum bit rate                         : 216000000

[ Voor 82% gewijzigd door apis29 op 06-02-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
gastje01 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:11:
@CptMorgan Ik zie dat ik maar half gelezen had. Ik heb de SFP module van mijn Draytek direct in m'n switch geprikt. Die moest vast gezet worden op 1000 Mbit, auto leverde bij mij ook geen IP adres op. Ik weet niet of je dat in die media-converter kan instellen.

Zie je wel een link op je media-converter?
Gelukt! Internet werkt als een zonnetje. MC220L op auto gezet en de eth0 interface op full duplex 1000mbit.
Nu IPTV nog, daar zit geen teken van leven in. Deze blijft hangen op 'Server Connection Complete' in het opstartscherm van Entone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Mijn T-Mobile Glasvezel avontuur:
In het begin van dit jaar rond januari heb ik om jullie mening gevraagd of ik juist huiverig moet zijn voor T-Mobile of dat ik juist wel deze provider kan gaan proberen.

In maart heb ik de sleutel van mijn huis gekregen en sinds twee maanden woon ik op mijzelf en is dus ook de T-Mobile glasvezel verbinding actief.

Installatie:
De installatie heb ik zelf gedaan, ook al was een Guidion monteur verplicht. Op het moment dat de monteur kwam zat ik zelfs in het buitenland en heb ik iemand anders gevraagd een briefje op de deur te plakken met ongeveer deze inhoud: "T-Mobile glasvezel werkt. Mocht je vragen hebben bel dan op 0610203040! Groeten".

Dat hield dus in dat ik werd gebeld tijdens mijn vakantie door een vriendelijke monteur, die zei dat hij de verbinding wel moest aanmelden en dat kon alleen vanaf mijn IP. Hij heeft via SMS hiervoor de instructies gestuurd (die zijn overigens universeel). Direct na mijn vakantie heb ik dus zelf mijn internet verbinding opgeleverd!

Baas over eigen modem:
Over het modem ben ik ontzettend tevreden, dit apparaat heb ik velen malen liever dan een standaard Huawei of ander beperkt modem. Je hebt hierop dan wel alleen user rechten en geen admin rechten, dus firmware kan je niet upgraden. Maar als jij port forwarding, DMZ, firewall regels en al het overige wilt aanmaken, je gaat je gang maar. Het modem is ook nog stabiel, ik haal uiteraard altijd de 50-50 Mbit.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fknKOw/GUI_map.png

Er zijn al diverse meningen gegeven over het wifi van dit modem, maar ik moet mij hier bij aansluiten. Werkt echt niet goed. Maar mijn ongezouten mening is dat je een modem ook lekker moet laten bij zijn basis taak en dat is bij glas enkel routeren. Er zit dus een losse access point op.

Root/admin toegang:
Het enige wat ik eigenlijk nog zou willen is het verkrijgen van root access op het modem om hem zo helemaal van mijzelf te kunnen maken met de meest recente firmware. Laat maar! Er zit firmware 3.7.9.1 in en volgens DrayTek is de meest recente firmware 3.7.9! :)

Dus, als iemand een tool heeft om via SSH of HTTP het admin wachtwoord te bruteforcen dan meld ik mij aan!

Samenvatting:
Afbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.pngAfbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.pngAfbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.pngAfbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.pngAfbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.png

[ Voor 13% gewijzigd door Red-Front op 03-10-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 01:29

burgt

Starbass

Alleen die DNS krijgen ze niet stabiel, stelletje prutsers bij T-Mobile, net weer een dropout.. Toch maar eens het wachtwoord opzoeken van die modem, en instellen naar openDNS/GoogleDNS.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Die Draytek is opzich best aardig afgezien van wifi.
Wat mij wel stoort is dat ze het onmogelijk hebben gemaakt om een VPN op te zetten: https://support.nordvpn.c...0145-Draytek-router-setup

De laatste stap werkt niet. Wordt ook over geklaagd op het T-Mobile forum: https://forum.t-mobile.nl...bruiken-via-router-279147

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat T-Mobile dit opzettelijk heeft uitgezet om zo gedoe te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
xabre16v schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:39:
Die Draytek is opzich best aardig afgezien van wifi.
Wat mij wel stoort is dat ze het onmogelijk hebben gemaakt om een VPN op te zetten: https://support.nordvpn.c...0145-Draytek-router-setup
Dat is inderdaad wel jammer, een VPN server van de Draytek maken werkt hier echter wel. Dus ze hebben niet de volledige VPN mogelijkheden verwijderd / disabled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Er staat nu combi korting in my t-mobile thuis! Wel een hele riante €2,50 korting op tv!😂

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DaveD1109 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:03:
Er staat nu combi korting in my t-mobile thuis! Wel een hele riante €2,50 korting op tv!😂
De kop is er dus af. Maar waar kan je die korting terug vinden? Bij: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:07:
[...]

De kop is er dus af. Maar waar kan je die korting terug vinden? Bij: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen?
Ja als je bent ingelogd en naar beneden scrolt zie je het staan.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DaveD1109 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:09:
Ja als je bent ingelogd en naar beneden scrolt zie je het staan.
Ik zie daar niks staan, maar heb ook geen T-Mobile mobiel abbo. Ik was alleen benieuwd of daar meer informatie stond over de korting. (Helaas dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:12:
[...]

Ik zie daar niks staan, maar heb ook geen T-Mobile mobiel abbo. Ik was alleen benieuwd of daar meer informatie stond over de korting. (Helaas dus niet)
Kan er verder ook geen informatie over vinden.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DaveD1109 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:13:
Kan er verder ook geen informatie over vinden.
Zal zo eens contact opnemen met T-Mobile. Wat voor (mobiel) abonnement hebt je, wellicht hangt de korting af van je abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:30:
[...]

Zal zo eens contact opnemen met T-Mobile. Wat voor (mobiel) abonnement hebt je, wellicht hangt de korting af van je abonnement.
Heb een unlimited go abo met €5 samen korting

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:03

OmeJoyo

This is me

rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:12:
[...]

Bij mij staat er nu in totaal 13,75 aan korting

3x 3,75 voor mobiel + Thuis voordeel
2,50 Actie: interactieve TV abonnement Mobielvoordeel

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
OmeJoyo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:54:
Bij mij staat er nu in totaal 13,75 aan korting

3x 3,75 voor mobiel + Thuis voordeel
2,50 Actie: interactieve TV abonnement Mobielvoordeel
Heb je 3 mobiele abonnementen op je adres staan? Wel vreemd dat jij twee verschillende kortingen krijgt. Zowel voordeel als voordeel op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:03

OmeJoyo

This is me

rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Heb je 3 mobiele abonnementen op je adres staan? Wel vreemd dat jij twee verschillende kortingen krijgt. Zowel voordeel als voordeel op TV.
die 3x 3.75 zijn de oude gratis themapakketten die je van Vodafone als voordeel kreeg.

Verder hebben zowel mijn vrouw als ik het overstap actie abbo van nu 11 euro per maand, 5GB. (16 euro en 5 euro samen korting)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
OmeJoyo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:57:
die 3x 3.75 zijn de oude gratis themapakketten die je van Vodafone als voordeel kreeg.

Verder hebben zowel mijn vrouw als ik het overstap actie abbo van nu 11 euro per maand, 5GB. (16 euro en 5 euro samen korting)
Ah ok. Dat verklaard het verschil! Wel vreemd dat je dan maar 1x 2,50 korting krijgt. Ik zou dan verwachten dat je 2x 2,50 korting zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:59
Alle voorwaarden voor Combivoordeel zijn bekend: https://www.t-mobile.nl/voordeel

Kort samengevat:
1. € 2,50 korting op het tv-abonnement; en
2. Gratis Fox Sports Eredivisie (FS 1, 3 en 5) of Fox Sports Compleet (FS 1 t/m 6) voor € 5 p/m.

Als je nog niet compleet bent dan krijg je de aansluitkosten gratis als je een Thuis- of Mobiel-abonnement af gaat nemen.

[ Voor 70% gewijzigd door rclahsen op 04-10-2017 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Nou nou dat is een dikke deal zeg na zo lang wachten!😂

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bijzonder karige actie inderdaad, zeker in vergelijking met wat KPN en Vodafone-Ziggo heeft. Ik zat na het afgelopen van mijn huidige abonnement te denken aan een switch naar T-Mobile. Maar met deze 'korting' kan ik net zo goed bij een andere provider gaan shoppen.

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 04-10-2017 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02

m0nk

16-09-2003 15.15

ik heb nu dit staan:

Actie: Abonnement Internet, €5 korting p. mnd
- € 5,00
Actie: interactieve TV abonnement Mobielvoordeel
- € 2,50
Actie: Internet, TV & Bellen, eerste 6 mnd €10 korting p.mnd
- € 10,00
Actie: TV Themapakket MobielVoordeel
- € 3,75
- € 3,75
- € 3,75

Betaal nu 55 euro voor een 500mbit abbo (65 euro over 6 maanden, onlangs jaartje verlengd).

Ik zie overigens bij Fox Eredivisie nog 7,50 staan, zal morgen weer eens checken..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
m0nk schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:11:
Betaal nu 55 euro voor een 500mbit abbo (65 euro over 6 maanden, onlangs jaartje verlengd).
Kreeg jij 10 euro korting bij verlengen? Ik kreeg twee weken geleden 20% korting op mijn internet pakket. Heb 100/100, dus kreeg 8 euro korting per maand voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat je per mobiel abb € 2,50 korting zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:59
emnich schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:58:
Ik had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat je per mobiel abb € 2,50 korting zou krijgen.
Op zich is dat vrij makkelijk te regelen met T-Mobile Samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:48
Zojuist Fox sports eredivisie geactiveerd
de 7,50 wordt er meteen weer afgetrokken. Dus dat kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Even een crosspost vanuit het Ubiquiti topic:

Ik heb mijn glasvezelverbinding middels een MC220L aangesloten op een EdgeRouter Lite. Bedraad krijgen de apparaten netjes een IP adres van de eth0 interface op 192.168.1.x. Daar draait een DHCP server. Wireless krijg ik op mijn laptop ook een juist IP adres in deze range.

Echter krijgen (tot nu toe alle) mobiele apparaten een IP adres in de 10.100.77.x range. Dit lijkt sterk ip een IP adres van de IPTV vanuit T-Mobile.

Ik gok dat de Edgerouter configuratie in orde is, omdat het bedraad goed gaat. Maar dat er ergens iets mis gaat i.c.m. met de AP (Unifi AP-AC-LR).

Mijn config:
firewall {
all-ping enable
broadcast-ping disable
ipv6-receive-redirects disable
ipv6-src-route disable
ip-src-route disable
log-martians enable
name WAN_IN {
default-action drop
description "WAN to internal"
enable-default-log
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
log enable
protocol all
state {
established enable
invalid disable
new disable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
log enable
protocol all
state {
established disable
invalid enable
new disable
related disable
}
}
}
name WAN_LOCAL {
default-action drop
description "WAN to router"
enable-default-log
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
log disable
protocol all
state {
established enable
invalid disable
new disable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
log disable
protocol all
state {
established disable
invalid enable
new disable
related disable
}
}
}
receive-redirects disable
send-redirects enable
source-validation disable
syn-cookies enable
}
interfaces {
bridge br0 {
aging 300
bridged-conntrack disable
hello-time 2
max-age 20
multicast enable
priority 32768
promiscuous disable
stp false
}
ethernet eth0 {
address dhcp
bridge-group {
}
duplex auto
speed auto
vif 100 {
description MGT
mtu 1500
}
vif 300 {
address dhcp
description Internet
firewall {
in {
name WAN_IN
}
local {
name WAN_LOCAL
}
}
}
vif 640 {
bridge-group {
bridge br0
}
description IPTV
}
}
ethernet eth1 {
address 192.168.1.1/24
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth2 {
bridge-group {
bridge br0
}
description IPTV
duplex auto
speed auto
vif 640 {
bridge-group {
}
description IPTV
}
}
loopback lo {
}
}
protocols {
igmp-proxy {
interface eth0 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
interface eth2 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role downstream
threshold 1
}
}
}
service {
dhcp-server {
disabled false
hostfile-update disable
shared-network-name LAN1 {
authoritative enable
subnet 192.168.1.0/24 {
default-router 192.168.1.1
dns-server 8.8.8.8
dns-server 8.8.4.4
lease 86400
start 192.168.1.50 {
stop 192.168.1.250
}
static-mapping HTPC {
ip-address 192.168.1.200
mac-address b8:ae:ed:77:e2:6e
}
static-mapping Woonkamer {
ip-address 192.168.1.10
mac-address f0:9f:c2:f6:09:91
}
unifi-controller 192.168.1.200
}
}
shared-network-name LAN2 {
authoritative enable
description LAN2
subnet 192.168.2.0/24 {
default-router 192.168.2.1
dns-server 192.168.2.1
lease 86400
start 192.168.2.100 {
stop 192.168.2.200
}
}
}
use-dnsmasq disable
}
dns {
forwarding {
cache-size 150
listen-on eth1
listen-on eth2
}
}
gui {
http-port 80
https-port 443
older-ciphers enable
}
nat {
rule 5010 {
description "masquerade for WAN"
log disable
outbound-interface eth0.300
protocol all
type masquerade
}
rule 5011 {
description "mascarade iptv"
log disable
outbound-interface eth0.640
type masquerade
}
}
ssh {
port 22
protocol-version v2
}
unms {
disable
}
}
system {
host-name ubnt
login {
user Robin {
authentication {
encrypted-password ****************
}
level admin
}
}
ntp {
server 0.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 1.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 2.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 3.ubnt.pool.ntp.org {
}
}
offload {
hwnat disable
ipv4 {
forwarding enable
pppoe enable
vlan enable
}
}
syslog {
global {
facility all {
level notice
}
facility protocols {
level debug
}
}
}
time-zone Europe/Amsterdam
}
Edit:
Nog een toevoeging.. Als ik IPTV direct aansluit op eth2 is het probleem via wifi weg. Lijkt er op dat VLAN tagging op de switch niet goed gaat?
Ik moet, neem ik aan, alleen de poort waar IPTV op aangesloten zit (in dit geval poort 3) een VLAN tag 640 meegeven?

Edit2:
Edit2: VLAN config van de switch:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vs9cDAq.png

[ Voor 84% gewijzigd door CptMorgan op 04-10-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Jammer dat je alleen korting krijgt bij tv. Ik heb internet en bellen vast en al 20 jaar en mobiel abonnement bij T-mobile. Helaas kom ik dan niet in aanmerking voor korting.
Ik heb een oud Digitenne kastje voor NPO123 en regionaal en een satellietschotel voor de gratis Duitse en Engelse zenders. Meer dan genoeg tv zenders dus.
Morgen maar eens bellen of er niet iets aan gedaan kan worden. Zeer waarschijnlijk niet omdat ik nog een oud mobiel abonnement heb voor €7,48 onbeperkt bellen/sms en internet.
Ach, ik ben nu €42,48 per maand kwijt voor vast internet/bellen en mobiel, dat is ook niet veel.

[ Voor 14% gewijzigd door xippie op 04-10-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:35

aex351

I am the one

rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:04:
Bijzonder karige actie inderdaad, zeker in vergelijking met wat KPN en Vodafone-Ziggo heeft. Ik zat na het afgelopen van mijn huidige abonnement te denken aan een switch naar T-Mobile. Maar met deze 'korting' kan ik net zo goed bij een andere provider gaan shoppen.
Ik overweeg nog steeds T-Mobile. Thuis is alleen de infrastructuur niet ingericht op glasvezel, in die zin het komt wel de woning binnen maar dat is het dan ook wel. Volgens mij heeft T-Mobile het Thuis pakket toch best goed geprijsd. KPN is sowieso duurder. En de kwaliteit van Vodafone is in mijn beleving (huidige provider) minder dan zowel KPN als T-Mobile. Internet bij Ziggo (huidige provider) is niet altijd even stabiel, en kent een lage upload. Daarnaast moet je wel alles afnemen om dan nog enigszins een acceptabele prijs te krijgen, die nog steeds aan de hoge kant is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
aex351 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 00:40:
[...]

Ik overweeg nog steeds T-Mobile. Thuis is alleen de infrastructuur niet ingericht op glasvezel, in die zin het komt wel de woning binnen maar dat is het dan ook wel.
Zeker als je nu ziggo hebt zul je inderdaad een hoop moeten veranderen aan je interne kabels. Of je moet met Moca setjes aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

2 vragen:

1. In hoeverre is 't mogelijk de t-mobile modem/router te bridgen zodat je je eigen router gebruikt?
2. In hoeverre is 't mogelijk een eigen modem te gebruiken (1 met SFP aansluiting a la Ubiquiti Edgerouter x SFP)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Younes schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:43:
1. In hoeverre is 't mogelijk de ziggo modem/router te bridgen zodat je je eigen router gebruikt?
Zit je niet in het verkeerde topic? T-Mobile gebruikt geen modem van Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Zit je niet in het verkeerde topic? T-Mobile gebruikt geen modem van Ziggo.
Scherp :) Ik heb ‘t aangepast.

Maar aan de andere kant: ziggo gebruikt ook geen SFP connector op de modem. :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Bridge mode is niet aanwezig. Wel kun je een eigen router met behulp van VLANs instellen. Telefonie werkt dan niet meer.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Younes schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:20:
[...]
Maar aan de andere kant: ziggo gebruikt ook geen SFP connector op de modem. :)
Dat is ook helemaal waar. Overigens staan de antwoorden op je vragen gewoon in de OP: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie:
rens-br schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:01:
Het is niet mogelijk om de Draytek in te stellen als bridge en het is niet standaard mogelijk om deze te vervangen voor een eigen router. Hiervoor dient speciale apparatuur aangeschaft te worden met een SFP poort of gebruik te maken van een mediaconverter. @Mattie112 heeft een Mikrotik gebruikt om dit voor elkaar te krijgen en @LordSpud heeft in een post alle VLAN's op een rijtje gezet. @Bart_Smith heeft dit gedaan met een mediaconverter en een Asus router. Als je een Managed switch wilt gebruiken om IPTV en internet te bundelen vergeet dan niet IGMP uit te zetten. (bedankt @Verwijderd). Verder kan je dit stappenplan van @incomer volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 21:02
Een topic vult zich al snel met mensen die problemen hebben, dus toch ook maar even mijn positieve ervaring delen:
Sinds vorige week woensdag aangesloten op 100/100 glasvezel, 2 tv's en bellen (voor de korting).

Aansluiten:
Ging prima. Er was blijkbaar iets misgegaan en de monteur wist niet dat er nog een stopcontact in de meterkast aangelegd moest worden. Hij appte direct collega's en een uur later stond een andere collega op de stoep die het stopcontact nog heeft aangelegd. In overleg de beste plaats gekozen in de meterkast voor de Draytek. 50 euro inclusief materiaal voor het aanleggen van een extra stopcontact vind ik overigens een prima prijs.

Internet:
Internet zelf is goed. Rond de 120/120 ipv 100/100. Wifi is natuurlijk niks op 2,4, maar heb ik er een Netgear Nighthawk r7000 achter gezet. Werkt prima en snel.

Tv (zonder opnemen, twee tv's):
Kastje is klein en valt niet op. Zapt niet super snel, maar wel snel genoeg. Op de tweede tv heb ik alleen scart. Ik heb hiervoor gebeld en krijg gratis nog een verloopstukje binnen vijf werkdagen.

Kosten:
Eerste zes maanden 37,50, daarna 52,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Vanochtend lag het internet er weer uit. Ben sinds 5 minuten weer online. Lijkt aan de Draytek te liggen, maar voor de zekerheid een secondary DNS ingesteld.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:22
Goedemorgen tweakers, ik wil om diverse redenen de DrayTek vervangen door een eigen router, maar twijfel wat in mijn geval de beste oplossing is. Ik heb enkel internet (500 mbit), geen tv/telefonie.

Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar moet bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, zijn er mogelijkheden om de DrayTek 1 op 1 te vervangen of moet ik er een media converter, zoals de TP Link MC220, tussen zetten om vanuit daar naar mijn eigen router te gaan?

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
Tim_W schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:17:
Goedemorgen tweakers, ik wil om diverse redenen de DrayTek vervangen door een eigen router, maar twijfel wat in mijn geval de beste oplossing is. Ik heb enkel internet (500 mbit), geen tv/telefonie.

Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar moet bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, zijn er mogelijkheden om de DrayTek 1 op 1 te vervangen of moet ik er een media converter, zoals de TP Link MC220, tussen zetten om vanuit daar naar mijn eigen router te gaan?
Alles je de DraTek wil vervangen door 1 apparaat zou je voor de EdgeRouter X SFP kunnen gaan. Hier kun je dan de SFP module van de DrayTek in stoppen. Hier ben ik zelf voor gegaan in combinatie met 2 UniFi AC LR AP via PoE.

Je moet de SFP poort dan wel via de CLI forceren op 1000Mb/full duplex anders werkt deze niet:
configure
set interfaces ethernet eth5 speed 1000
set interfaces ethernet eth5 duplex full
commit
save

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109

Wat voor eigen router heb je?
Ik heb namelijk nog een tp-link MC220 liggen die je eventueel voor een vriendenprijsje mag overnemen.
Had er 2 en heb het hier draaien als de brandweer met een nighthawk router.
Houd er alleen wel rekening mee dat telefonie het niet doet dan.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
DeOS schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Alles je de DraTek wil vervangen door 1 apparaat zou je voor de EdgeRouter X SFP kunnen gaan. Hier kun je dan de SFP module van de DrayTek in stoppen. Hier ben ik zelf voor gegaan in combinatie met 2 UniFi AC LR AP via PoE.

Je moet de SFP poort dan wel via de CLI forceren op 1000Mb/full duplex anders werkt deze niet:
configure
set interfaces ethernet eth5 speed 1000
set interfaces ethernet eth5 duplex full
commit
save
Bedankt voor de snelle reactie, deze heeft echter geen wifi wat 1 van de hoofdredenen is dat ik van de DrayTek af wil.

Als ik het goed begrijp kan ik dus het volgende doen:

SFP --> EdgeRouter --> accespoint
SFP --> Mediaconverter --> router met wifi

Waarom zou je voor het 1 boven het ander kiezen?

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
DaveD1109 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Wat voor eigen router heb je?
Ik heb namelijk nog een tp-link MC220 liggen die je eventueel voor een vriendenprijsje mag overnemen.
Had er 2 en heb het hier draaien als de brandweer met een nighthawk router.
Houd er alleen wel rekening mee dat telefonie het niet doet dan.
Nog geen, ben me momenteel nog aan het oriënteren. Als het inderdaad blijkt dat de MC220 een goede oplossing voor me is kan ik die van jou wel overnemen, komen we vast wel uit. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Tim_W schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Nog geen, ben me momenteel nog aan het oriënteren. Als het inderdaad blijkt dat de MC220 een goede oplossing voor me is kan ik die van jou wel overnemen, komen we vast wel uit. :)
Stuur mij maar een pm als het zover is! ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
Tim_W schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie, deze heeft echter geen wifi wat 1 van de hoofdredenen is dat ik van de DrayTek af wil.

Als ik het goed begrijp kan ik dus het volgende doen:

SFP --> EdgeRouter --> accespoint
SFP --> Mediaconverter --> router met wifi

Waarom zou je voor het 1 boven het ander kiezen?
Voor mij was de reden dat ik zo min mogelijk apparaten in mijn meterkast wil en de mogelijkheid wilde hebben om meerdere accespoints aan te sluiten via PoE. Was in mijn situatie nodig om goede dekking te krijgen, maar biedt daarnaast ook het voordeel dat je ze in de toekomst makkelijk kan vervangen. Ik heb nu dus met zo min mogelijk apparaten de best mogelijke dekking :). Daarnaast heb ik nu veel meer controle over mijn wifi en router dan dat ik met een router met wifi zou hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 09-10-2017 10:58 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
DeOS schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Voor mij was de reden dat ik zo min mogelijk apparaten in mijn meterkast wil en de mogelijkheid wilde hebben om meerdere accespoints aan te sluiten via PoE. Was in mijn situatie nodig om goede dekking te krijgen, maar biedt daarnaast ook het voordeel dat je ze in de toekomst makkelijk kan vervangen. Ik heb nu dus met zo min mogelijk apparaten de best mogelijke dekking :). Daarnaast heb ik nu veel meer controle over mijn wifi en router dan dat ik met een router met wifi zou hebben.
Mijn situatie is een gelijkvloers appartement en meerdere ap's zou niet nodig zijn, het gaat bij mij om "net dat beetje meer" zodat ik in de slaapkamer en achtertuin ook fatsoenlijk bereik heb i.p.v. beperkt zoals nu met de DrayTek het geval is. Bedankt in ieder geval voor het meedenken. :)

Ik denk dat de mediaconverter met daar achter een eigen (fatsoenlijke) wifi router voor mij een prima oplossing is. Is dat echt enkel de vlans in de router instellen en verder plug & play? Als ik het goed begrijp zet de mediaconverter glas om naar utp en neemt hiermee ook de functie van modem aan?

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Een goede samenvatting van de opties staat in de OP genoemd: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tim_W schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Mijn situatie is een gelijkvloers appartement en meerdere ap's zou niet nodig zijn, het gaat bij mij om "net dat beetje meer" zodat ik in de slaapkamer en achtertuin ook fatsoenlijk bereik heb i.p.v. beperkt zoals nu met de DrayTek het geval is. Bedankt in ieder geval voor het meedenken. :)

Ik denk dat de mediaconverter met daar achter een eigen (fatsoenlijke) wifi router voor mij een prima oplossing is. Is dat echt enkel de vlans in de router instellen en verder plug & play? Als ik het goed begrijp zet de mediaconverter glas om naar utp en neemt hiermee ook de functie van modem aan?
Dus ik begrijp dat dit enkel voor de Wifi dekking is? Dan kan je toch beter een los AP kopen en dat met een UTP kabel aansluiten op de Draytek? Dan hang je dat AP in de gang op, of desnoods ook in de meterkast, en je schakelt de Wifi van de Draytek uit.
Draytek blijft gewoon functioneren als router en je wifi wordt uitgevoerd door een apparaat dat er voor bedoeld is en veel beter bereik geeft.

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Barre73 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:23:
Dus ik begrijp dat dit enkel voor de Wifi dekking is? Dan kan je toch beter een los AP kopen en dat met een UTP kabel aansluiten op de Draytek? Dan hang je dat AP in de gang op, of desnoods ook in de meterkast, en je schakelt de Wifi van de Draytek uit.
Dat lijkt mij persoonlijk inderdaad ook de beste oplossing in dit geval. Het is dan ook echt plug en play en je hoeft niet moeilijk te doen met Vlans. Ik heb het op die manier ook opgelost, zelfs met dezelfde AP.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 09-10-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Barre73 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:23:
[...]

Draytek blijft gewoon functioneren als router en je wifi wordt uitgevoerd door een apparaat dat er voor bedoeld is en veel beter bereik geeft.

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
De DrayTek hangt momenteel in de hoek van mijn huiskamer, aan de voorkant van mijn appartement. Het bereik richting mijn slaapkamer en tuin, aan de achterkant, is niet heel slecht, maar wel beperkt. Een AP zou absoluut uitkomst bieden, echter dan moet ik een kabel trekken wat niet ideaal is, dan prefereer ik een wifi router met net dat beetje extra.

Wifi repeater zou eventueel kunnen, maar ik moet bekennen dat ik de DrayTek ook gewoon wat zat ben, wifi valt regelmatig uit en doet het pas weer na een reset.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tim_W schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:34:
[...]

De DrayTek hangt momenteel in de hoek van mijn huiskamer, aan de voorkant van mijn appartement. Het bereik richting mijn slaapkamer en tuin, aan de achterkant, is niet heel slecht, maar wel beperkt. Een AP zou absoluut uitkomst bieden, echter dan moet ik een kabel trekken wat niet ideaal is, dan prefereer ik een wifi router met net dat beetje extra.

Wifi repeater zou eventueel kunnen, maar ik moet bekennen dat ik de DrayTek ook gewoon wat zat ben, wifi valt regelmatig uit en doet het pas weer na een reset.
Dus blijf ik bij mijn voorstel. Jij wil nu de Draytek vervangen voor een router met betere wifi. Die router staat dan nog steeds op dezelfde plek maar met een betere wifidekking. Maar je moet gaan klooien met SFP modules en Vlans.
Dus als je een goed AP koopt, met een kabeltje op een Lan poort van de Draytek aansluit, naast de Draytek plaatst en de Wifi van de Draytek uitzet bereik je exact hetzelfde. Namelijk betere dekking en geen gedoe van de Draytek Wifi meer.
Voor minder geld en zonder instellingsproblemen of SFP modules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:46
Eventueel als een netwerkkabel trekken echt geen optie is kun je het volgende overwegen.

- WiFi uitzetten op de Draytek (heb je daar niets meer mee te maken).
- Goed Unifi accesspoint plaatsen op plek van draytek.
- Halverwege/uiteinde van de woning nog een unifi mesh accespoint plaatsen (voor deze AP zou je dan alleen stroom nodig hebben en geen netwerkkabel)

Andere optie is;
- WiFi uitzetten op de Draytek
- Koop een goed Ethernet over stroom/230v setje en sluit deze aan op de Draytek
- Plaats centraal in de woning het AP en sluit deze aan via het stroom netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Barre73 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:55:
[...]

Dus blijf ik bij mijn voorstel. Jij wil nu de Draytek vervangen voor een router met betere wifi. Die router staat dan nog steeds op dezelfde plek maar met een betere wifidekking. Maar je moet gaan klooien met SFP modules en Vlans.
Dus als je een goed AP koopt, met een kabeltje op een Lan poort van de Draytek aansluit, naast de Draytek plaatst en de Wifi van de Draytek uitzet bereik je exact hetzelfde. Namelijk betere dekking en geen gedoe van de Draytek Wifi meer.
Voor minder geld en zonder instellingsproblemen of SFP modules.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht... Bedankt voor het meedenken. _/-\o_

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:32
In een poging mijn wifi te verbeteren dmv de friz!repeater vanuit T-Mobile loop ik vast.

Hardware:
DrayTek Vigor2132FVn Router
FRITZ!WLAN Repeater 1750E
TP Link SG105e (2x)

Opstelling is als volgt:

Situatie meterkast:
Stopcontact 1 -> stekkerdoos -> Router - > Switch 1 -> Poort 2 TV, Poort 3 Internet

Situatie woonkamer:
Stopcontact 1-> Stekkerdoos -> Switch 2 -> Poort 2 TV, Poort 3 Internet

Tussen switch 1 en switch 2 loopt een utp kabel via Poort 1 op beide switches.

VLAN instellingen:

Switch 1:
Poort 1 tagged
Poort 2 untagged 640
Poort 3 untagged 300

Switch 2:
Poort 1 tagged
Poort 2 untagged 640 TV
Poort 3 untagged 300 Xbox
Poort 4 untagged 300 wifi repeater

Via mijn iPhone zie ik dat de repeater zowel via 2ghz als 5ghz zend echter als ik wil verbinden maakt hij verbinding alleen verschijnt het wifi logo niet (geen data?).

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@TrueGamer ik had van meerder mensen begrepen dat IGMP snooping uitgezet moet worden op de TP-Link dingen. Heb je dat al gedaan? En volgens incomer in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" hoeft het niet VLAN 300 te zijn voor internet, maar kan het ook een andere VLAN zijn.

Verder heb je wel internet en TV in de woonkamer of werkt dat ook niet? Mocht dat wel werken dan zit je probleem in de configuratie van de repeater, werkt dat niet dan moet je het probleem zoek in je switches.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 10-10-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Tim_W schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:11:
[...]

Daar had ik nog niet eens aan gedacht... Bedankt voor het meedenken. _/-\o_
Is inderdaad ook een optie. Ikzelf heb dat. Iet gedaan omdat ik te weinig poorten dan over had voor mijn hue bridge, Tado bridge, nas, enz.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:48:
@TrueGamer ik had van meerder mensen begrepen dat IGMP snooping uitgezet moet worden op de TP-Link dingen. Heb je dat al gedaan? En volgens incomer in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" hoeft het niet VLAN 300 te zijn voor internet, maar kan het ook een andere VLAN zijn.

Verder heb je wel internet en TV in de woonkamer of werkt dat ook niet? Mocht dat wel werken dan zit je probleem in de configuratie van de repeater, werkt dat niet dan moet je het probleem zoek in je switches.
Thanks voor je reactie.

IGMP snooping staat inderdaad uit op beide switches.
TV en Internet werkt perfect in de woonkamer

Echter zodra ik de repeater aansluit houdt het internet er mee op (ook op de xbox of laptop).

Ik kom ook niet in de instellingen van de repeater via de link http://fritz.repeater en kan geen software vinden zoals ik bij de TP link gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
TrueGamer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:06:
Echter zodra ik de repeater aansluit houdt het internet er mee op (ook op de xbox of laptop).
De repeater is dus het probleem. Heb je deze meteen aan je netwerk gehangen, zonder deze verder in te stellen?

Je moet namelijk eerst met de repeater verbinding maken en deze daarna pas toevoegen aan je netwerk. Volg de stappen in de handleiding eens vanaf pagina 18. (hoofdstuk: Met LAN-kabel op internetrouter aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

De repeater is dus het probleem. Heb je deze meteen aan je netwerk gehangen, zonder deze verder in te stellen?

Je moet namelijk eerst met de repeater verbinding maken en deze daarna pas toevoegen aan je netwerk. Volg de stappen in de handleiding eens vanaf pagina 18. (hoofdstuk: Met LAN-kabel op internetrouter aansluiten)
Ja de monteur van T-Mobile / Guideon had hem rechtstreeks aangesloten op de router toen mijn vriendin thuis was. Echter staat deze in de meterkast buiten de woning waardoor dit geen optie is en het dus via een switch loopt.

Volgens de monteur een kwestie van plug and play :9
Maar zal er vanavond eens mee aan de slag gaan of ik hem zelf kan instellen mbv de link.

Verder hoef ik nergens op de letten kwa instellingen in de draytek als ik het goed begrijp en bovenstaande VLAN instellingen kloppen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
TrueGamer schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:25:
Ja de monteur van T-Mobile / Guideon had hem rechtstreeks aangesloten op de router toen mijn vriendin thuis was. Echter staat deze in de meterkast buiten de woning waardoor dit geen optie is en het dus via een switch loopt.
Hij is dus al geconfigureerd begrijp ik? Dan zou ik eerlijk gezegd verwachten dat het gewoon moet werken. Als je de repeater nu weer op de oude plek zet. Werkt het dan wel gewoon weer?
Verder hoef ik nergens op de letten kwa instellingen in de draytek als ik het goed begrijp en bovenstaande VLAN instellingen kloppen ook?
Je hebt TV en internet en de VLAN instellingen lijken allemaal goed, dus ga er maar vanuit dat het allemaal goed is. Als test zou je eventueel nog alleen internet over de lijn kunnen sturen en de repeater dan aansluiten, maar ik verwacht dat het niet veel zal uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Hij is dus al geconfigureerd begrijp ik? Dan zou ik eerlijk gezegd verwachten dat het gewoon moet werken. Als je de repeater nu weer op de oude plek zet. Werkt het dan wel gewoon weer?
Ik zal het vanavond even uitproberen en laten weten of het werkt.
Je hebt TV en internet en de VLAN instellingen lijken allemaal goed, dus ga er maar vanuit dat het allemaal goed is. Als test zou je eventueel nog alleen internet over de lijn kunnen sturen en de repeater dan aansluiten, maar ik verwacht dat het niet veel zal uitmaken.
Okee ja dacht misschien zie ik bepaalde instellingen (zoals IMGP snooping) over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:05
Ik word echt helemaal gek van de telefonische klantenservice van T-Mobile. Ik probeer al 5 keer een STB te bestellen met recorder functie, maar ik krijg gewoon niemand aan de lijn. Tot heden heb ik 5 keer gebeld op verschillende dagen en tijden, maar na meer dan 20 per keer in de wacht gehangen te hebben (ken alle Rihanna nummers uit mijn hoofd ondertussen...) weet ik echt niet meer hoe ik ze moet bereiken.

Toch van de zotte dat ik naar een T-Mobile shop moet gaan en daar moet gaan vragen om zo'n kastje die ze dan vervolgens moeten opsturen naar je...

Meer mensen de ervaring met hele slechte bereikbaarheid? Ik kan trouwens ook geen chat ofzo vinden op de site van T-Mobile (voor het Thuis gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Tarz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:17:
Meer mensen de ervaring met hele slechte bereikbaarheid? Ik kan trouwens ook geen chat ofzo vinden op de site van T-Mobile (voor het Thuis gedeelte)
Die chat lijkt inderdaad niet meer te bestaan, maar als je facebook hebt:
https://www.facebook.com/tmobilenl/ -> Chat bericht sturen. Het antwoord kan even duren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
@Tarz Ja, genoeg ervaring. Sinds gisteren 9:30 is mijn glasvezelverbinding 'dood'. Ik heb gisteren 1x 30 minuten gewacht, toen opgehangen. Daarna nog eens gebeld en 45 minuten in de wacht gestaan en toen hing de medewerkster per ongeluk op in plaats van doorverbinden. Ze belde niet terug. Zelf terug gebeld en nog eens 45 minuten in de wacht gestaan. Vanochtend 2x 30 minuten in de wacht gestaan om de status na te vragen.. En.. helaas kunnen ze geen status geven, want dat ligt bij backoffice en daar hebben ze geen direct contact mee. Ik moet geduldig wachten tot ik vanzelf wat hoor. |:(

Ik krijg helaas geen reactie via Facebook. Misschien ben ik gewoon een hele lastige klant. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door CptMorgan op 10-10-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:05
CptMorgan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:25:
@Tarz Ja, genoeg ervaring. Sinds gisteren 9:30 is mijn glasvezelverbinding 'dood'. Ik heb gisteren 1x 30 minuten gewacht, toen opgehangen. Daarna nog eens gebeld en 45 minuten in de wacht gestaan en toen hing de medewerkster per ongeluk op in plaats van doorverbinden. Ze belde niet terug. Zelf terug gebeld en nog eens 45 minuten in de wacht gestaan. Vanochtend 2x 30 minuten in de wacht gestaan om de status na te vragen.. En.. helaas kunnen ze geen status geven, want dat ligt bij backoffice en daar hebben ze geen direct contact mee. Ik moet geduldig wachten tot ik vanzelf wat hoor. |:(

Ik krijg helaas geen reactie via Facebook. Misschien ben ik gewoon een hele lastige klant. 8)
Idioot gedoe joh, ik ga zo nog maar eens bellen, maar dan met de afdeling opzeggen... Kijken of ik daar wel sneller doorheen kom. Heb altijd het beeld in mijn hoofd van een klantenservice waarbij de opties 2 en 3 in het keuzemenu een wachtrij van 45 minuten hebben, en de afdeling opzeggen uit hun neus zitten te pulken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Ik heb zojuist contact gehad met T-mobile (30min in de wacht).
ook 20% korting gekregen op internet.
De persoon aan de lijn wist mij te vertellen dat het combinatievoordeel binnenkort wordt uitgebreid. De 2,50 korting was versie 1.0 en dit zou beter worden. Wat en wanneer kon de beste man mij niet vertellen.
Pagina: 1 ... 13 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie