[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 01:26
Met de KNVB beker hadden we gratis Fox sport 3 en 5.
Nu zit ik net te kijken en blijkt dat ik die zenders weer heb.
Ik heb op my t-mobile thuis gekeken, ik heb het pakket niet aanstaan, maar hebben we de zenders weer gekregen?

Edit: Ik heb nog even goed gekeken, ik heb combo korting gekregen. Waarom? Geen idee.
Ik heb geen t-mobile mobiel maar toch mobiele combokorting.

Actie: FOX Sports Eredivisie Mobielvoordeel
- € 7,50
Actie: interactieve TV abonnement Mobielvoordeel
- € 2,50

[ Voor 36% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 11-10-2017 15:36 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:52
Ik zou wel eens willen weten wanneer T-Mobile op CIF (Cogas Glas) gaat leveren!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-09 06:32
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Hij is dus al geconfigureerd begrijp ik? Dan zou ik eerlijk gezegd verwachten dat het gewoon moet werken. Als je de repeater nu weer op de oude plek zet. Werkt het dan wel gewoon weer?

[...]

Je hebt TV en internet en de VLAN instellingen lijken allemaal goed, dus ga er maar vanuit dat het allemaal goed is. Als test zou je eventueel nog alleen internet over de lijn kunnen sturen en de repeater dan aansluiten, maar ik verwacht dat het niet veel zal uitmaken.
De oplossing kan soms zo simpel zijn...
Nog eens een goede blik geworpen en bleek dat de monteur aan de kabels van de switch had gezeten :X
Nu staat alles weer goed ingesteld en werkt het ook en ontvang ik netjes 85 mb/s draadloos (100mb/s abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:07:
Edit: Ik heb nog even goed gekeken, ik heb combo korting gekregen. Waarom? Geen idee.
Ik heb geen t-mobile mobiel maar toch mobiele combokorting.
Iemand anders op je adres wel misschien?
TrueGamer schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:02:
De oplossing kan soms zo simpel zijn
Dat blijkt maar weer eens ja :P Maar fijn dat het is opgelost. :)

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 12-10-2017 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
[quote]rens-br schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Iemand anders op je adres wel misschien?

[...]

Nee, ik woon hier alleen.
Enige mogelijkheid is dat de vorige bewoners hier nog het adres gebruiken. Ik krijg na 2 jaar nog steeds allerlei post, incassobureau's en deurwaarders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Laatst online: 27-08 13:33
Met dank aan Mattie112 _/-\o_ en deze post is het mij ook gelukt om zelf een MikroTik hAP aan te sluiten.
Hierbij nog wat extra foto's en de orginele instructie van Mattie 112 voor diegene die de instellingen lastig vinden kunnen. In het eerste menu Quick Set kun je een aantal aanpassingen maken zoals de naam van je netwerk en het land wijzigen.
Land instellingen
1. Zet als eerste even je ether1 poort op disabled of koppel die los.
ether1 port disabelen
2. Zorg ervoor dat je "sfp" interface beschikbaar is of voeg die toe (via "Interfaces")
3. Voor de SFP zet je "master port" op "none"
Masterport op none
4. Voeg nu een VLAN interface toe (ID 300) 'onder' je SFP en noem deze bijv "vlan-internet"
Vlan toevoegen
VLAN
5. Stap 5 voor T.V. n.v.t. in mijn geval
6. Maak een nieuwe DHCP client (ip/dhcp client) aan op je "vlan-internet" en check of je een IP krijgt (dus NIET DHCP op je SFP zelf)
DHCP
DHCP 2
7. Update je huidige firewall/NAT rules (tip: export, via notepad replace van ether1->vlan-internet en dan clear all op router en import) Dit onderdeel was niet gelukt met notepad en exporteren :'( Dus heb ik het gedaan met de hand. Dit betrok twee instellingen namelijk de inkomende interface
Firewall
8. Belangrijkste is dat je een masquerade action hebt op je srcnat voor de vlan-internet
Masquerade
9. Bridge ports. De router werkt met een bridge tussen je inkomende en uitgaande verbinding. Hierbij de gekozen instelling als dit al niet standaard is
BridgePorts

[ Voor 38% gewijzigd door Hayertjez op 15-10-2017 16:51 . Reden: Afbeelding twee gewijzigd. Disable Ethernet, extra afbeeldingen toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:08
Nog even 1 opmerking: heb een tijdje terug iemand geholpen waar de SPF interface op "1000mbit" vast moet staan en niet op auto-negotiate. Weet niet of dat aan de module lag maar doe er je voordeel mee mocht je geen IP krijgen :)

Wat betreft stap 7:
Dit is vooral relevant als je al een goeie config heb. Elke entry met "ether1" zal tenslotte niet meer werken aangezien je nu "vlan-internet" gebruikt. De snelste manier imo is (en ik doe alles via winbox) een export te maken (als in: leesbare tekst) en dan in notepad een replace te doen van "ether1" -> "vlan-internet" en vervolgens die export weer in te laden :)

Maar totaal niet relevant als je een nieuwe config hebt of slechts een handje vol met rules

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mattie112 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:16:
Nog even 1 opmerking: heb een tijdje terug iemand geholpen waar de SPF interface op "1000mbit" vast moet staan en niet op auto-negotiate. Weet niet of dat aan de module lag maar doe er je voordeel mee mocht je geen IP krijgen :)
Mijn draytek rouleerde door een script de snelheid van zijn WAN interface. Dus geen auto detect maar hij wisselde hard tussen de verschillende mogelijkheden tot hij een link kreeg. Misschien speelt dat hier ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanwintjes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:04
ik ben er laatst achtergekomen dat de fabrieksfirmware op de netgear r7000 en r8000 standaard de mogelijkheid bied om vlans in te stellen. werkt als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de Draytek router een patch krijgen voor KRACK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:29:
Wat denk je zelf :D. Sowieso is die wifi uit het jaar kruik, eigen router/AP erachter is altijd aan te raden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:29:
Ik hoop het wel. Heb je al contact opgenomen met T-Mobile / Draytek toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Bart ® schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Wat denk je zelf :D. Sowieso is die wifi uit het jaar kruik, eigen router/AP erachter is altijd aan te raden.
Die Draytek wordt erg up to date gehouden wat betreft software.

Ik verwacht dat Draytek/T-Mobile eerder patched dan Ziggo lage lat. Ik geef ze een goede kans om eerder te patchen dan AVM/XS4ALL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Dat klopt, maar ik heb ook familie en vrienden die bij T-Mobile zitten, die geen eigen AP erachter hebben (of überhaupt willen).
rens-br schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Ik hoop het wel. Heb je al contact opgenomen met T-Mobile / Draytek toevallig?
Nee, dat heb ik niet.
Het wordt dus gepatcht, dat is fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Nou, mijn eerste ervaringen met T-Mobile thuis zijn echt verschrikkelijk.
23/9 aangevraagd waarbij de vriendelijke dame aan de telefoon aangaf dat aansluiting op 13/10 geen probleem zou zijn. In de week voor de verhuizing contact opgenomen met T-Mobile om te vragen waarom ik nog niks gehoord had. Bleek dat de vorige bewoner geen officiële verhuisbevestiging had gestuurd. Ze hadden hem gebeld en hij zei inderdaad te gaan verhuizen maar dat was niet genoeg. Na een dag aan de telefoon konden ze de overzetting in gang laten treden als ik m'n contract zou doorsturen.

Nu staat het pakket met modem en alles klaar. Maar moet ik wachten tot 1 november, volgens de klantenservice omdat reggefiber de lijn van weer moet aansluiten. Maar aangezien het een naadloze of zelfs overlappende overgang is van de vorige bewoner naar mij lijkt het me dat deze nog niet zou moeten zijn afgesloten.

Inmiddels beginnen m'n series wel op te raken en heb ik net een mb aanvullen voor mijn mobiele lijn aangevraagd met nog een dikke twee weken te wachten.

En als ze gewoon meteen contact hadden opgenomen met mij was alles waarschijnlijk een stuk soepeler gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:22
Het valt me op dat sinds overgang Vodafone/T Mobile mijn upload lager uitvalt en met name de afgelopen pak 'm beet 1,5 maand, ervaart iemand anders dit ook?

Ik doe regelmatig een snelheidstest, uiteraard met kabel en op diverse servers in de regio.

Voorheen met Vodafone gewoon een steady 470-500 (en uitschieters gezien naar ruim 500) zoals je zou verwachten met een 500 lijn. Deze waardes voor beide down -en upload.

Momenteel zit de download over het algemeen nog wel goed, echter de upload blijft onder de 400, zeg gemiddeld 380. Geen positieve uitschieters meer, echter wel negatieve naar sub 300.

Op zich ok, maar het is niet waar ik voor betaal. Als ik een fles cola koop wil ik ook niet dat deze maar voor 3 kwart vol zit. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:46
Hier het tegenovergestelde. Haal hier up en down bijna 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
Hier meestal ook sneller dan de 50/50 waarvoor ik betaal. Over betalen gesproken... Ik heb er vreselijk moeite mee dat nieuwe klanten minder betalen dan bestaande, trouwe, klanten. Ik ben het gesprek met T-mobile aangegaan en men wil geen water bij de wijn doen. Reden is dat nieuwe klanten voor de duur van zolang zij een 3 in 1 pakket afnemen een tweede tv ontvanger gratis krijgen. Bestaande klanten mogen daar de beurs voor trekken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Axelfoley007 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:29:
Hier het tegenovergestelde. Haal hier up en down bijna 600
Ik in het verleden ook, regelmatig 2e helft 500 gezien, maar dat haal ik bij lange na niet meer. Vraag me daarom af of er hardwaretechnisch gezien iets veranderd zou kunnen zijn, in de wijkcentrale bijvoorbeeld.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:46
Geef die Draytek eens een duw (stroom eraf en erop) wellicht dat helpt. Probeer tevens geen speedtest, maar download een 1gb bestand, als je het niet zeker weet of de bron waar je vanaf download snel genoeg is, download meerdere 1gb bestanden van meerdere bronnen tegelijk en tel de snelheid bij elkaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Axelfoley007 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:27:
Geef die Draytek eens een duw (stroom eraf en erop) wellicht dat helpt. Probeer tevens geen speedtest, maar download een 1gb bestand, als je het niet zeker weet of de bron waar je vanaf download snel genoeg is, download meerdere 1gb bestanden van meerdere bronnen tegelijk en tel de snelheid bij elkaar op.
Heb al vaak een reboot gedaan, maar geeft geen oplossing helaas.

Download is doorgaans nog steeds ok @ gemiddeld 470, alleen de upload is ineens een stuk lager en uiterst inconsistent.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Leeuwarden schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:28:
Hier meestal ook sneller dan de 50/50 waarvoor ik betaal. Over betalen gesproken... Ik heb er vreselijk moeite mee dat nieuwe klanten minder betalen dan bestaande, trouwe, klanten. Ik ben het gesprek met T-mobile aangegaan en men wil geen water bij de wijn doen. Reden is dat nieuwe klanten voor de duur van zolang zij een 3 in 1 pakket afnemen een tweede tv ontvanger gratis krijgen. Bestaande klanten mogen daar de beurs voor trekken. :-(
Dat had ik ook altijd, antwoord is heel simpel: Elk jaar opzeggen en opnieuw aanmelden (ja dat kan echt). Ik doe dat nu al 3 jaar. Zo haal je elk jaar maximale korting en 2e tv box gratis. Zelf vind ik het ook belachelijk dat je trouwe klanten niet beloond, maar nieuwe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27
the_white_shark schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:15:
[...]

Dat had ik ook altijd, antwoord is heel simpel: Elk jaar opzeggen en opnieuw aanmelden (ja dat kan echt). Ik doe dat nu al 3 jaar. Zo haal je elk jaar maximale korting en 2e tv box gratis. Zelf vind ik het ook belachelijk dat je trouwe klanten niet beloond, maar nieuwe wel.
Interessant. Je zegt dan telefonisch op? En wanneer meldt je je weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Binnetie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:45:
[...]

Interessant. Je zegt dan telefonisch op? En wanneer meldt je je weer aan?
Zoek even op mijn naam, heb er al meerdere post over geschreven :-)
Kort gezegd opzeggen, nieuw contract afsluiten 1 dag na je opzegtermijn, daarna weer t-mobile bellen of alles goed gaat. Zorgen dat je geen aansluitkosten krijgt en een beetje een goede helpdesk medewerker aan de lijn krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 10:24
Net gekozen voor 500mbit ipv KPN. KPN kan niet leveren op mijn adres ivm geen aansluiting en T Mobile wel, lekker vaag. Gelukkig scheelt Toch Mobile 300e op jaar basis. Modem voor de wifi gebruik ik niet. Sluit twee AP aan die het werk moeten doen voor de wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:55
Hier nog een statement van Draytek (via een webshop waar ik een 19" rackmount voor de router had gekocht, wel mooi dat je zo op de hoogte blijft ;) ). De 2132 staat hier echter niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Leeuwarden schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:28:
Daar kon en kan je zelf voor kiezen bij het afsluiten van je abo. Óf €20 p/m korting 6 mnd. óf €15 en de rest van de looptijd een gratis tweede ontvanger (had zelf ook het tweede gekozen).
Aan de andere kant vind ik het net zo vreemd dat zogenaamde trouwe klanten die (bijv.) al een heel jaar lid zijn en net zelf geprofiteerd hebben van de 'welkomstaanbieding' vinden dat ze dat ieder jaar opnieuw moeten. En als het dan gelijkgetrokken wordt hoor je zeker weer klachten dat er geen welkomstaanbieding is :') . En voor die paar opportunisten die wel aan de lijn hangen om voor die korting te zeuren en krijgen, dat komt dus gewoon voor rekening van je mede abonnees die wel het volle pond betalen? Want als dat voor elk en ieder abonnee zou kunnen had het net zo goed de vaste maandprijs kunnen zijn (maar dat moeten de cijfers dan maar uitwijzen als ze eens naar buiten komen; hoe het met de marges zit).

En de opzegtruc gaat moeilijk werken als het niet meer aangeboden wordt (de 20/20). Iemand anders had nog wel verlengd met €10 korting p/m voor 6 maanden net voor het geschrapt werd.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 18-10-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
apis29 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

Daar kon en kan je zelf voor kiezen bij het afsluiten van je abo. Óf €20 p/m korting 6 mnd. óf €15 en de rest van de looptijd een gratis tweede ontvanger (had zelf ook het tweede gekozen).
Aan de andere kant vind ik het net zo vreemd dat zogenaamde trouwe klanten die (bijv.) al een heel jaar lid zijn en net zelf geprofiteerd hebben van de 'welkomstaanbieding' vinden dat ze dat ieder jaar opnieuw moeten. En als het dan gelijkgetrokken wordt hoor je zeker weer klachten dat er geen welkomstaanbieding is :') . En voor die paar opportunisten die wel aan de lijn hangen om voor die korting te zeuren en krijgen, dat komt dus gewoon voor rekening van je mede abonnees die wel het volle pond betalen? Want als dat voor elk en ieder abonnee zou kunnen had het net zo goed de vaste maandprijs kunnen zijn (maar dat moeten de cijfers dan maar uitwijzen als ze eens naar buiten komen; hoe het met de marges zit).

En de opzegtruc gaat moeilijk werken als het niet meer aangeboden wordt (de 20/20). Iemand anders had nog wel verlengd met €10 korting p/m voor 6 maanden net voor het geschrapt werd.
Die aanbieding heb ik dus nooit kunnen kiezen omdat bestaande abonnee's wel elk jaar kunnen "vernieuwen" maar uiteindelijk (bij mijn abonnement) blijvend meer betalen dan abonnee's die nieuw zijn. Het is gewoon een krom aanbod van T-mobile. Als mijn buurman nu hetzelfde abonnement neemt op T-mobile thuis als ik, dan betaald hij domweg blijvend minder. Een dergelijke houding van T-mobile vind ik bijzonder incorrect
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 15:00

jeka

Support your local club.

Nog meer mensen geen internet? Hier sinds 15 min niks meer. Omgeving Groningen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48

knakworst

Get more sats!

jeka schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:56:
Nog meer mensen geen internet? Hier sinds 15 min niks meer. Omgeving Groningen.
Ik kan 'thuis' gewoon nog bereiken, omgeving Den Haag en op KPN-WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 15:00

jeka

Support your local club.

Laat maar werkt weer. Storing in de buurt denk ik. Ik heb niks gereset oid.

[ Voor 56% gewijzigd door jeka op 26-10-2017 08:37 ]

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 09:39
Vanochtend ook ca. 15 minuten geen verbinding gehad met T-Mobile Thuis VDSL.
Was dus op het gehele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik zeg tv en telefonie op, 3 minuten later geen internet meer... Weer een halfuur in de wacht. Ben benieuwd wat ze uitgespookt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik zeg telefonie op.. en gelijk op de mail de bevestiging met daarin ook de vermelding dat ik ineens betaal voor mijn 2e box terwijl deze gratis is .

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
DaveD1109 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:22:
Ik zeg telefonie op.. en gelijk op de mail de bevestiging met daarin ook de vermelding dat ik ineens betaal voor mijn 2e box terwijl deze gratis is .
De tweede box krijg je gratis bij alles-in-één en zonder telefonie heb je dat niet meer.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
wimpien schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

De tweede box krijg je gratis bij alles-in-één en zonder telefonie heb je dat niet meer.
Nee hoor net gebeld. Dit krijg je zolang je het tv abonnement actief is.
Als je een nieuwe aanvraagt en dan enkel internet en tv kan je de optie voor minder korting en 2e tv box gratis gedurende het Abo ook gewoon aanvinken.

[ Voor 21% gewijzigd door DaveD1109 op 27-10-2017 13:51 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 20:24
knakworst schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:07:
Ik zeg tv en telefonie op, 3 minuten later geen internet meer... Weer een halfuur in de wacht. Ben benieuwd wat ze uitgespookt hebben.
Ha! Dat had ik pas ook. Ik had al geen telefoon, maar had mijn TV opgezegd. Inderdaad na eventjes geen internet meer. Nogmaals gebeld, werd verteld dat het er niks mee te maken had ("Delete TV" stond er alleen maar in zijn scherm).

Er zou iemand van de technische dienst naar kijken de volgende ochtend, maar toen ik wakker werd werkte het al weer. (De hele avond ervoor geen internet gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

JohnQnl schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Er zou iemand van de technische dienst naar kijken de volgende ochtend, maar toen ik wakker werd werkte het al weer. (De hele avond ervoor geen internet gehad).
Bij mij werkte het na een uurtje ook weer. Stond al die tijd in de wacht 8)7

Weten we dat dus ook weer, als je opzegt houd rekening mee dat je even geen internet hebt daarna, hoeven we niet massaal te bellen naar de overbelaste helpdesk :X

edit: ook een nieuw IP adres gekregen.

[ Voor 21% gewijzigd door knakworst op 27-10-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Laatst online: 28-07 10:13
Ik heb sinds deze week ook T-Mobile thuis en zit met een LAN probleem door die verdraaide Draytek..

Wat ik ook probeer, ik krijg alleen de eerste twee LAN poorten de praat. Nu heb ik er 3 nodig. De eerste is voor mijn FritzBox access point en de andere twee voor PCs.

Als ik in het VLAN schermpje kijk, kan ik alleen P1&P2 selecteren (LAN port neem ik aan). Port 3&4 zijn greyed out.

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sAqzaMI_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Poort drie en vier zijn gereserveerd voor TV, ook als je dat niet afneemt. Dit kun je niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
hcQd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:30:
Poort drie en vier zijn gereserveerd voor TV, ook als je dat niet afneemt. Dit kun je niet veranderen.
Wauw, lekker dan. Dus nu moet ik er een switch tussen zetten? Weet je toevallig of T-Mobile die gratis levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Pindakaaskroket schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:33:
Weet je toevallig of T-Mobile die gratis levert?
Als je meer dan twee TV-ontvangers neemt, dacht ik. Je kunt het natuurlijk altijd vragen maar ik ben bang dat je voor internet het zelf mag oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
hcQd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Als je meer dan twee TV-ontvangers neemt, dacht ik. Je kunt het natuurlijk altijd vragen maar ik ben bang dat je voor internet het zelf mag oplossen.
Hang nu aan de lijn bij de klantenservice, zal wel even zien. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
In principe geven ze de switch alleen bij tv en ik geloof dat het ook nog eens een 100 Mbps switch is dus hoe graag je dat moet willen. Je hebt al een goede Netgear Gbps switch voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
Centurius schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:44:
In principe geven ze de switch alleen bij tv en ik geloof dat het ook nog eens een 100 Mbps switch is dus hoe graag je dat moet willen. Je hebt al een goede Netgear Gbps switch voor 30 euro.
20 minuten in de wachtrij gezeten en het maar opgegeven. Heb een Netgear GS105 besteld. Hoef toch geen managing te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Nou had mijn snelheid verhoogd naar 100 i.p.v. 50 maar mag nu blij zijn als ik 30 haal op beide netwerken! 😬

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Ik heb een Asus RT-AC86U router + the TP link MC220L media converter gekocht en probeer momenteel de setup zoals Bart deze heeft gedaan. Ik heb zijn stappen gevolgd, maar ik krijg geen verbinding tot het internet.

(zie: Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel")

Is er iemand die me hier doorheen kan loodsen?

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tim_W schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:44:
Ik heb een Asus RT-AC86U router + the TP link MC220L media converter gekocht en probeer momenteel de setup zoals Bart deze heeft gedaan. Ik heb zijn stappen gevolgd, maar ik krijg geen verbinding tot het internet.

Is er iemand die me hier doorheen kan loodsen?
Kun je 500 mbit bestellen?

Probeer ook eens het schuifje van auto naar force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Ik heb reeds 500Mb. Ik heb beide auto en force geprobeerd, maar zonder resultaat. Ongetwijfeld dat ik ergens iets verkeerd heb staan, maar ik kom er niet uit. :/

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1j6nyub7ob/Connected.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1fn214iztn/DHCP.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/3p62km3auz/IPTV.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4afq6wxjfv/LAN_IP.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6r1ylu4urv/WAN.png

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakworst schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:52:
[...]

Kun je 500 mbit bestellen?

Probeer ook eens het schuifje van auto naar force.
Als je met die 500 Mbit bedoelt te vragen of hij op eigen T-Mobile ODF zit: dat heeft geen zin meer omdat al lange tijd 500 Mbit wordt geleverd via zowel KPN WBA als via eigen ODF. Dus dat onderscheid is er niet meer.
Je kan het wel zien door de postcode check te doen en te kijken of je korting krijgt bij 100 Mbit. Ze ja, dan eigen ODF. Zo nee, dan KPN WBA.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tim_W schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:57:
Ik heb reeds 500Mb. Ik heb beide auto en force geprobeerd, maar zonder resultaat. Ongetwijfeld dat ik ergens iets verkeerd heb staan, maar ik kom er niet uit. :/
Je WAN connection type moet op automatic. Met 192.168.2.1 krijg je geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
knakworst schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Je WAN connection type moet op automatic. Met 192.168.2.1 krijg je geen internet.
Top, bedankt voor de snelle reactie, ga het zo meteen proberen! d:)b

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tim_W schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Top, bedankt voor de snelle reactie, ga het zo meteen proberen! d:)b
Rest staat goed, maar de dns server als je geen hekel aan google hebt kun je beter 8.8.8.8 en 8.8.4.4 instellen, die van t-mobile laten het wel eens afweten.
Barre73 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

Als je met die 500 Mbit bedoelt te vragen of hij op eigen T-Mobile ODF zit: dat heeft geen zin meer omdat al lange tijd 500 Mbit wordt geleverd via zowel KPN WBA als via eigen ODF. Dus dat onderscheid is er niet meer.
Je kan het wel zien door de postcode check te doen en te kijken of je korting krijgt bij 100 Mbit. Ze ja, dan eigen ODF. Zo nee, dan KPN WBA.
Ik dacht meer aan de SPF device, die heeft alleen een gigabit ingang. Als je op 100 mbit aansluiting vanuit KPN zit werkt de MC220L niet. Ik weet niet of KPN nog100 mbit only gebieden heeft?

[ Voor 49% gewijzigd door knakworst op 28-10-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Vreemd, ben inderdaad met het internet verbonden geweest nadat ik de wan connectie naar auto had gezet, maar uiteindelijk viel deze connectie weer weg en heb ik ook na reset het niet voor elkaar gekregen deze weer te verkrijgen.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tim_W schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:06:
Vreemd, ben inderdaad met het internet verbonden geweest nadat ik de wan connectie naar auto had gezet, maar uiteindelijk viel deze connectie weer weg en heb ik ook na reset het niet voor elkaar gekregen deze weer te verkrijgen.
Als Power en het FX link lampje branden ligt het waarschijnlijk niet aan de glasvezel, even wachten of router opnieuw opstarten en dan werkt het snel hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakworst schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:09:
[...]

Ik dacht meer aan de SPF device, die heeft alleen een gigabit ingang. Als je op 100 mbit aansluiting vanuit KPN zit werkt de MC220L niet. Ik weet niet of KPN nog100 mbit only gebieden heeft?
Ik dacht al dat je zoiets bedoelde. Daarom ook mijn tip. Inmiddels weten we dat hij wel 500 Mbit heeft dus niet op een EOF poort zit.

Overigens zijn er inderdaad nog wel een aantal EOF gebieden helaas. Ik woon er in eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
knakworst schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Als Power en het FX link lampje branden ligt het waarschijnlijk niet aan de glasvezel, even wachten of router opnieuw opstarten en dan werkt het snel hopelijk.
Gisteren weer een poging gedaan, maar niet gelukt, router geeft aan dat ik verbonden ben, maar mijn laptop denkt er anders over. :? Vreemd dat ik wel even verbonden was, maar dit ineens weer weg was.

Vanavond maar eens een factory reset proberen en de boel opnieuw instellen.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tim_W schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:58:
[...]

Gisteren weer een poging gedaan, maar niet gelukt, router geeft aan dat ik verbonden ben, maar mijn laptop denkt er anders over.
Ik vermoed dat je dit apparaat als router achter router had staan waardoor de settings nu een zooitje zijn.
Je hebt wellicht bij lan --> DHCP ook nog 192.168.2.1 staan? Die moet je ook leegmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
knakworst schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:33:
[...]

Ik vermoed dat je dit apparaat als router achter router had staan waardoor de settings nu een zooitje zijn.
Je hebt wellicht bij lan --> DHCP ook nog 192.168.2.1 staan? Die moet je ook leegmaken.
Top, werkt nu, bedankt!

Onder LAN --> DHCP stond inderdaad 192.168.2.1 als default gateway, deze heb ik verwijderd. Klopt het dat deze dan nu leeg blijft?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/de8giG/LAN_Default_GAteway.png

[ Voor 6% gewijzigd door Tim_W op 01-11-2017 20:44 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:25

Freedive

] Ken sent me _

Ik heb een probleem met een device welke geen DHCP adres krijgt vanuit de Draytek.
(Tradfri gateway) Als ik een andere DHCP server gebruik in mijn netwerk krijgt dit device wel een ip toegewezen.

- Device stond in Bind ip to MAC, daar is deze nu uit.
- Via Wireshark zie ik het device dhcp requests sturen
- In arp table van Draytek zie ik het mac address staan met een ip binnen de dhcp range

Net de Draytek naar factory gereset en ook dan gaat het niet goed. (voor inladen van mijn backup config).

Zoals ik het nu kan bedenken gaat het dus mis op de Draytek.
Sta nu in de wacht bij Tmobile. Ben benieuwd.

--
Update, Tmobile gesproken

Tmobile: Werkt je internet verder wel.
Ik: Ja, verder werkt het internet wel.
Tmobile: Dan kan ik je niet verder helpen, doeidoei. |:(
Ik: Is er iemand anders die mij wel verder kan helpen, wellicht modem bekijken, firmware check?
Tmobile: Nee, ik kan je niet verder helpen, je internet werkt.

Los van het feit of het nou aan mijn device ligt of aan het modem is dit natuurlijk 0 support leveren aan je klant... |:(

Update2;
Op naar KPN. is per saldo ook nog goedkoper ook 100/100 ipv 50/50.

Succes mensen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Freedive op 02-11-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14

Jeroen87

Bier Connaisseur

Ik ben aan het twijfelen, in januari ga ik verhuizen...nu tot tevredenheid Ziggo gehad wat prima werkte, op nieuwe locatie ligt glasvezel (Eindhoven). Dus aan het orienteren op glasvezel via T-Mobile, dit vooral omdat ik ook met tevredenheid ben overgestapt van Hi naar T-Mobile telefoon. dus de thuiskorting een mooi extratje is.

Ik lees al een tijdje mee, maar op de een of andere manier lijkt het alsof T-Mobile veel problemen heeft met zijn glasvezel? Dus ben beetje huiverig voor de overstap. Op telefoon geen problemen dus, en met die thuis korting + gratis fox sport ben ik erg blij.

Het gaat echter "maar" om 5 euro per maand uiteindelijke korting extra...Zijn er echt zoveel issues met T-Mobile glasvezel ten opzichte van KPN?

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jeroen87 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:40:
Ik lees al een tijdje mee, maar op de een of andere manier lijkt het alsof T-Mobile veel problemen heeft met zijn glasvezel? Dus ben beetje huiverig voor de overstap. Op telefoon geen problemen dus, en met die thuis korting + gratis fox sport ben ik erg blij.

Het gaat echter "maar" om 5 euro per maand uiteindelijke korting extra...Zijn er echt zoveel issues met T-Mobile glasvezel ten opzichte van KPN?
Je zult in alle topics altijd meer problemen tegenkomen dan goede verhalen. Een mens klaagt nou eenmaal liever dan dat ze iets positiefs schrijven. Daarnaast is het niet echt nuttig / toegevoegde waarde als iedereen die tevreden is dat in dit soort topics gaat melden.

Ik ben inmiddels ruim 1,5 jaar lid bij T-Mobile Thuis (voorheen dus bij Vodafone) en ik heb totaal geen klachten. Lijn is stabiel, snel en werkt perfect. Telefonie heb ik niet, maar TV wel. De box is niet de allersnelste (TV Gids en zappen is best traag). Maar voor de rest werkt het ding prima.

Wat betreft dat 'trage' daar hebben (bijna) alle providers last van, de meeste IPTV boxen zijn gewoon langzaam.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 03-11-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
rens-br schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:21:
[...]

Je zult in alle topics altijd meer problemen tegenkomen dan goede verhalen. Een mens klaagt nou eenmaal liever dan dat ze iets positiefs schrijven. Daarnaast is het niet echt nuttig / toegevoegde waarde als iedereen die tevreden is dat in dit soort topics gaat melden.

Ik ben inmiddels ruim 1,5 jaar lid bij T-Mobile Thuis (voorheen dus bij Vodafone) en ik heb totaal geen klachten. Lijn is stabiel, snel en werkt perfect. Telefonie heb ik niet, maar TV wel. De box is niet de allersnelste (TV Gids en zappen is best traag). Maar voor de rest werkt het ding prima.

Wat betreft dat 'trage' daar hebben (bijna) alle providers last van, de meeste IPTV boxen zijn gewoon langzaam.
Ik sluit me hier bij aan, hier ook al sinds Vodafone en nu dus T mobile lid, voorheen KPN, qua glas bij beide eigenlijk nooit iets te klagen gehad. Volgens mij in al die jaren maar 1 keer een halve dag storing gehad.

Voor mij was de keuze om naar het toenmalige Vodafone over te stappen simpelweg het lagere tarief, geen spijt van gehad.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:21:
[...]

Eens. Hier ook sinds jaar T-Mobile Thuis met alleen internet 20/20mbit. Eigenlijk praktisch nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hier ook prima hoor! Gebruik eigen apparatuur en had vorige week last van traag internet.
Was door eigen schuld want had QoS verkeerd staan in mijn router.
Alles draait nu als een trein!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 11:29
Hier al jaren Vodafone glas gehad en toen is dit overgegaan naar T-Mobile en nooit problemen gehad , altijd snelle en stabiele verbinding , geen problemen met TV en vaste lijn en natuurlijk een leuke prijs voor dit alles.

Waar T-Mobile wel aan mag werken is de zeer slechte bereikbaarheid van de klantenservice/helpdesk via de telefoon , meerdere klachten gezien en zelf meegemaakt dat je langer dan 45 minuten in de wacht staat en dat je dan van ellende maar ophangt.
Daarbij komt dat niet iedereen Twitter heeft om via deze weg contact op te nemen , chat gaat ook niet als je geen internet hebt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
Zucht. Vanmiddag verhuizing doorgegeven na 44 minuten in de wacht te hebben gestaan. Bevestiging bleef uit. Nog maar een keer bellen dan. Na 61 minuten een medewerker die me wist te vertellen dat er niets van in het systeem staat. Verhuizing nogmaals doorgegeven, en weer geen bevestiging. Wordt vervolgd.... :(

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CasaDude schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:44:
Hier al jaren Vodafone glas gehad en toen is dit overgegaan naar T-Mobile en nooit problemen gehad , altijd snelle en stabiele verbinding , geen problemen met TV en vaste lijn en natuurlijk een leuke prijs voor dit alles.

Waar T-Mobile wel aan mag werken is de zeer slechte bereikbaarheid van de klantenservice/helpdesk via de telefoon , meerdere klachten gezien en zelf meegemaakt dat je langer dan 45 minuten in de wacht staat en dat je dan van ellende maar ophangt.
Daarbij komt dat niet iedereen Twitter heeft om via deze weg contact op te nemen , chat gaat ook niet als je geen internet hebt ....
Ik heb juist speciaal voor dat soort dingen een Twitter account gemaakt. Doe er niks actiefs mee en alle meldingen staan uit. Maar er zijn enkele bedrijven die via Twitter het beste reageren. Als dat ervoor nodig is, dan zij het maar zo. En dan kan dat ook via je smartphone en dus via 4G (mocht je vaste internet eruit liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
  • Laatst online: 21-07 11:29
Barre73 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:58:
[...]

Ik heb juist speciaal voor dat soort dingen een Twitter account gemaakt. Doe er niks actiefs mee en alle meldingen staan uit. Maar er zijn enkele bedrijven die via Twitter het beste reageren. Als dat ervoor nodig is, dan zij het maar zo. En dan kan dat ook via je smartphone en dus via 4G (mocht je vaste internet eruit liggen)
Klopt ik heb ook een twitter hiervoor aangemaakt maar de wat oudere generatie die al moeite heeft met een mobieltje en apps hebben dan een probleem om toch contact te krijgen.
Mailtje sturen heb ik ook enkele malen gedaan en het duurt dan meer dan 5 werkdagen voordat iemand reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepel
  • Laatst online: 25-09 16:39

lepel

Bloebie

Ik wil even mijn eigen ervaringen met T-Mobile thuis kwijt, voor andere mensen die wellicht een soortgelijke situatie hebben en denken aan overstappen.

Ik was eerst KPN glasvezel klant met een 100/100 lijn. Ik ben al jaar en dag tevreden mobiele klant bij T-Mobile en wilde dus graag overstappen wanneer er een leuke quadruple-play aanbieding kwam. Die kwam er en dus begin vorige maand het abo aangevraagd.

Vorige week donderdag is de monteur van Guidion alles komen aansluiten. Aardige man die ook wel verstand had van zaken dus een leuk gesprekje mee gehad over de glasvezel in Eindhoven. Na de installatie werkte alles perfect, maar kwam ik er achter dat het modem enkel 2.4GHz ondersteund, dat vind ik tegenwoordig niet meer kunnen eerlijk gezegd. Zeker als iemand die in een appartementencomplex woont. Ook vertelde de monteur mij dat ik het modem niet in bridge modus kon zetten en ik er geen custom firmware op moest zetten. Ik had beide nog nooit gebruikt dus ik vond het prima.

Twee dagen later, op zaterdag, werkte opeens het internet op mijn PC niet meer. Internet op mijn telefoon werkte wel nog. Wat bleek, via LAN aansluitingen had ik geen internet verbinding meer, met WiFi wel. Modem eens uit gezet, weer aan, en toen deed alles het weer ...voor ongeveer 10 minuten.

Na dit een paar keer te hebben gedaan heb ik T-Mobile Thuis gebeld en 20+ minuten in de wacht gehangen. Toen kreeg ik een mevrouw er aan die op afstand mijn modem zou gaan resetten, en dit zou het hopelijk verhelpen. Dat vond ik vreemd, want het was (neem ik aan) een nieuw modem en ik had enkel het SSID en het wifi wachtwoord veranderd.

Na die reset deed het modem het weer ongeveer voor een dag, want op zondag lag internet over LAN er weer uit. Op maandag dus weer naar T-Mobile gebeld, en daar weer 20+ minuten in de wacht gehangen. Door een foutje van mij zelf heb ik opgehangen en omdat ik geen zin had weer 20-30 minuten in de wacht te staan heb ik rechtstreeks naar Guidion gebeld. Zij hebben contact opgenomen met T-Mobile en een afspraak gemaakt om de dag erna (dinsdag) een monteur te sturen.

De monteur kwam en verving gewoon meteen het modem. Ik hoopte nog dat ik gewoon een defect modem had gekregen en dit alles zou oplossen. De monteur heeft verder ook geen tests uitgevoerd, enkel het modem vervangen en daarna even gekeken of ik internet had. Dat deed het en dus ging hij weer.

De dag erna, je raad het al, weer geen internet over LAN. Ik weer T-Mobile gebeld, wéér 15-20 minuten in de wacht gehangen en toen het probleem uitgelegd aan de medewerker. Ze zouden weer een afspraak laten maken door Guidion en deze zou zsm contact met mij opnemen.

Na 3 dagen niks gehoord te hebben heb ik Guidion nog eens gebeld, welke mij doorverbond met een T-Mobile medewerker. Deze liet mij een ipconfig uitvoeren om te zien wat mijn instellingen waren. Toen ik de DNS oplas (192.168.1.1, mijn modem) vertelde hij mij dat mijn DNS verkeerd stond en dat dit het probleem waarschijnlijk veroorzaakte. Ik wist al dat dit niet het geval was want tijdens mijn eigen pogingen om het probleem te vinden heb ik de Google DNS al geprobeerd. Toch even de IPs ingevuld die hij opnoemde en hij zou mij later die dag terug bellen om te zien of het nog werkte. Ik ben niet meer terug gebeld, en het internet deed het een tijdje later uiteraard weer niet meer.

Tijdens al dit heb ik zelf nog zitten troubleshooten met mensen op Tweakers, Superuser.com, Reddit en het T-Mobile forum. Dank aan iedereen die mij geholpen heeft, maar op Reddit leken we er langzaam achter te komen. Ik heb op mijn thuis netwerk vrij weinig zitten, ik heb mijn Windows PC via LAN1, een Steam Link (desktop streaming kastje) via LAN2, mijn TV via LAN3 en mijn iPhone via WLAN. Het internet viel iedere keer random weg, leek het. Maar later na begon ik langzaam een patroon te zien, wanneer het internet weg viel stond bijna altijd mijn Steam Link aan. Door tests bleek ook dat wanneer het internet over LAN weg viel de hele DHCP en routering in het modem leek te stoppen met werken via LAN.

Voor mensen die tips willen geven, ik heb al praktisch alles geprobeerd, vast IP instellen, IPv6 uit zetten, IP laten uitdelen door modem op basis van MAC adres, andere kabel, andere PC, etc. Mocht niet baten, het modem kan gewoon niks meer over LAN. TV werkte daarbij wel nog steeds. Meer info, hier zijn mijn topics op Reddit, T-Mobile en Tweakers

Het lijkt er op dat de firmware in het Draytek modem dat T-Mobile levert niet stabiel is en problemen geeft icm een Steam Link. Ik heb de hoop opgegeven dat T-Mobile dit voor mij gaat verhelpen, dus ik heb het nu eindelijk stabiel gekregen door een router met DD-WRT achter het modem te plaatsen en die het verkeer tussen mijn PC en de Steam Link te laten afhandelen. Dit lijkt nu stabiel te zijn, maar ik heb nog steeds twee apparaten die NAT doen omdat het modem niet in bridge modus kan worden gezet.

Meer dan een week klant bij T-Mobile, en al zo'n verhaal te vertellen. Laten we hopen dat het hier bij blijft.

Ik ben dus blij dat ik zonder T-Mobile het heb kunnen oplossen, de klantenservice van Thuis is om te huilen. Iedere keer dat je belt hang je 20-30 minuten in de wacht (gewoon altijd "helaas is het nu drukker dan normaal") en er word beloofd dat je terug gebeld wordt maar niemand belt.

Dat zegt mij dat er oftewel te weinig medewerkers zijn, of dat er zoveel mensen problemen hebben dat een normaal team het niet kan handelen. Allebei een slechte zaak.

Ohjah PS: je kunt bijna geen tv zenders terug kijken, en je kunt enkel programmas terug kijken die momenteel op tv zijn, niet programmas die al zijn afgelopen. Nogal een gemis na KPN gewend te zijn. Dit kan blijkbaar wel maar staat apart bij “on demand”

[ Voor 9% gewijzigd door lepel op 05-11-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Dit is best een specifiek probleem.
En als je al 2 modems met dezelfde problemen hebt gehad, leek het me toch al logisch dat het probleem aan de user kant zat.
Dit is niet om je aan te vallen, maar of dit nou een t-mobile probleem is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 11:41

pinda powerrr

Slow down...

Dubbel NAT kun je ondervangen door DMZ in te stellen, dan wordt de Draytek een doorvoer luik en is het hele DHCP verhaal voor rekening van je eigen router.
Zoek maar op DMZ in dit topic, dan ga je het wel vinden ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepel

lepel

Bloebie

DaRk PoIsOn schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:53:
Dit is best een specifiek probleem.
En als je al 2 modems met dezelfde problemen hebt gehad, leek het me toch al logisch dat het probleem aan de user kant zat.
Dit is niet om je aan te vallen, maar of dit nou een t-mobile probleem is....
Zoals ik aan gaf begon dit probleem vanaf dat ik T-Mobile kreeg. Voorheen werkte dit perfect bij KPN met de Experiabox v10. Nu met een router ertussen is het probleem ook opgelost, het ligt dus bij de Draytek van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

s1h4d0w schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:27:
[...]

Zoals ik aan gaf begon dit probleem vanaf dat ik T-Mobile kreeg. Voorheen werkte dit perfect bij KPN met de Experiabox v10. Nu met een router ertussen is het probleem ook opgelost, het ligt dus bij de Draytek van T-Mobile.
Fout, het ligt aan de Steam Link. De Experiabox is blijkbaar toleranter maar de Draytek is verder prima.

https://superuser.com/que...steam-link-messes-up-dhcp
Jouw reactie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepel

lepel

Bloebie

knakworst schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:36:
[...]

Fout, het ligt aan de Steam Link. De Experiabox is blijkbaar toleranter maar de Draytek is verder prima.

https://superuser.com/que...steam-link-messes-up-dhcp
Jouw reactie O-)
Dat was inderdaad mijn eerste gok, ik weet dus ook nog steeds niet wat precies de oorzaak is. En je kunt het toleranter noemen, of je kunt het stabieler noemen.

Het lijkt mij dat een modem niet zo snel problemen zou moeten krijgen van een consumenten product. Ik heb verder ook geen soortgelijke klachten kunnen vinden, dus het lijkt dat over het algemeen modems/routers geen problemen hebben met de Steam Link.

Ik dacht ook dat de Steam Link een DHCP server aan boord heeft maar dit blijkt niet zo te zijn. Wat de problemen veroorzaakt blijft gissen maar wanneer het met 2 routers/modems wel werkt en met 1 niet, dan gaat mijn vermoeden uit naar dat ene apparaat waar het niet op werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door lepel op 05-11-2017 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erik23
  • Laatst online: 21-09 21:05
s1h4d0w schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:28:

Ohjah PS: je kunt bijna geen tv zenders terug kijken, en je kunt enkel programmas terug kijken die momenteel op tv zijn, niet programmas die al zijn afgelopen. Nogal een gemis na KPN gewend te zijn.
Heb mijn box nu niet bij de hand maar geloof dat je wel programma's kan terugkijken die afgelopen zijn.
T-Mobile lijkt dit ook te zeggen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lepel

lepel

Bloebie

erik23 schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:18:
[...]

Heb mijn box nu niet bij de hand maar geloof dat je wel programma's kan terugkijken die afgelopen zijn.
Ik kan het niet, in de gids is het voor mij ook niet mogelijk om verder terug te gaan dan wat momenteel in beeld staat. Ik kan bijv. niet zien wat er vanmiddag om 3 uur op Discovery was.

Edit: ik klik net op je link en zie dat ik daarvoor naar on demand moet gaan. Niet echt gebruiksvriendelijk maar ben blij dat het kan! Even mijn vorige post aanpassen.

[ Voor 13% gewijzigd door lepel op 05-11-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s1h4d0w schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:06:
[...]

Ik kan het niet, in de gids is het voor mij ook niet mogelijk om verder terug te gaan dan wat momenteel in beeld staat. Ik kan bijv. niet zien wat er vanmiddag om 3 uur op Discovery was.

Edit: ik klik net op je link en zie dat ik daarvoor naar on demand moet gaan. Niet echt gebruiksvriendelijk maar ben blij dat het kan! Even mijn vorige post aanpassen.
Op zich niet vreemd. De 3 KPN providers zijn de enige die terugkijken via de gids hebben (wat jij bedoelt), maar dat is ook pas sinds een paar maanden. Daarvoor moest je voor alle programma's die afgelopen waren ook naar het uitzending-gemist menu.T-Mobiel heeft dat dus nog wel zo. En vele andere providers ook nog denk ik maar zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
erik23 schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:18:
[...]
Ik wist dat niet eens. Bedankt voor de tip! Het is alleen jammer dat daar alleen NPO, SBS6, Veronica en net 5/9 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:42
Met oa dit topic in gedachten twijfel ik om over te gaan naar T-mobile.
Ik heb nu bij Ziggo alles perfect voor elkaar en bij een overgang naar een andere provider begin ik weer van voren af aan;
De nieuwe provider biedt (welke dat deze ook mag zijn ) geen garantie om mijn huidige configuratie te kunnen waarborgen;
dus al mijn tijd en geld in een configuratie gestoken om deze te kunnen vervangen als de nieuwe provider dit eist, en dat is zeer goed mogelijk.
Zo blijf je dus aan de gang om jouw netwerk optimaal te kunnen benutten..Ziggo, KPN, T-Mobile enz..
Is dat het waard vraag ik me dan af ?
Ik ben het beu om weer alles te moeten uitzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
s1h4d0w schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:41:
[...]

Dat was inderdaad mijn eerste gok, ik weet dus ook nog steeds niet wat precies de oorzaak is. En je kunt het toleranter noemen, of je kunt het stabieler noemen.

Het lijkt mij dat een modem niet zo snel problemen zou moeten krijgen van een consumenten product. Ik heb verder ook geen soortgelijke klachten kunnen vinden, dus het lijkt dat over het algemeen modems/routers geen problemen hebben met de Steam Link.

Ik dacht ook dat de Steam Link een DHCP server aan boord heeft maar dit blijkt niet zo te zijn. Wat de problemen veroorzaakt blijft gissen maar wanneer het met 2 routers/modems wel werkt en met 1 niet, dan gaat mijn vermoeden uit naar dat ene apparaat waar het niet op werkt.
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien, jij hebt met meerdere apparaten geen problemen. Daarnaast heeft het grootste deel van de T-Mobile Thuis klanten ook geen problemen met hun apparaten. Daaruit zou je redenering moeten gaan dat de Steam Link een slechte netwerk implementatie heeft die bij routers die zoals eerder omschreven minder tolerant zijn problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
johan63 schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:18:
Zo blijf je dus aan de gang om jouw netwerk optimaal te kunnen benutten..Ziggo, KPN, T-Mobile enz..
Momenteel heb je eigenlijk twee manieren van aansluiten: Ethernetkabels en Coax kabels. Ziggo gebruikt Coax kabels voor TV en alle andere providers gebruiken ethernetkabels. Je zult dus alle bestaande bekabeling moeten vervangen door ethernetkabels, mits die er nog niet liggen. Maar je kan daarna wel gemakkelijk wisselen tussen alle glasvezel providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Tim_W schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:43:
[...]

Top, werkt nu, bedankt!

Onder LAN --> DHCP stond inderdaad 192.168.2.1 als default gateway, deze heb ik verwijderd. Klopt het dat deze dan nu leeg blijft?

[afbeelding]
Is er iemand die hier nog op kan antwoorden?

De reden waarom ik het vraag is o.a. omdat ik op dit moment een foutmelding op de verbindingstest van mijn PS3 krijg. IP adres ophalen lukt, internetverbinding: mislukt. Dit terwijl ik wel gewoon online ben, vreemd.

Ik heb wel regelmatig disconnects tijdens het online spelen, iets wat ik voorheen niet had, dus ergens botst er iets.

De handmatige instellingen in de PS3 zijn als volgt:

IP Adress: 192.168.1.38
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Router: 192.168.1.1
Primary DNS: 37.143.84.228
Secondary DNS: 37.143.84.229

Bovenstaande instelling heeft op de Draytek altijd zonder problemen gewerkt, de auto/easy setup ook nog geprobeerd, maar ook dit werkt niet.

Wat zie ik over het hoofd?

De Asus Asus RT-AC68U werkt overigens verder perfect, de wifi is een verademing. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tim_W op 07-11-2017 08:49 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:12
Sinds gisteren overgegaan van Telfort glas naar T-mobile thuis glas.

In de ochtend was Telfort al weggevallen, en in de middag kwam de monteur pas langs. Na ongeveer 20 minuten was het klaar en werkte het internet prima! :D

Lekker van een alles in 1 pakket naar puur internet, want live TV kijken deed ik al niet en bellen heb ik mobiel voor.

Komend weekend maar eens verdiepen in een media converter zodat ik de verbinding rechtstreeks op mijn Archer C7 met LEDE in kan prikken in plaats van de Draytek als DMZ router ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Tim_W schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:39:
Is er iemand die hier nog op kan antwoorden?
Zonder weer het halve topic te moeten terugbladeren. Wat ben je precies met die Asus aan het doen? Wil je die simpelweg als AP achter de Draytek hangen?

Dan is het namelijk kwestie van dit volgen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. Kort gezegd: DHCP uitzetten, IP-range instellen buiten die van de draytek bijv. 192.168.1.x, WAN kabel in LAN-poort stoppen en rebooten.
De handmatige instellingen in de PS3 zijn als volgt:
Waarom handmatige instellingen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
rens-br schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:07:
[...]

Zonder weer het halve topic te moeten terugbladeren. Wat ben je precies met die Asus aan het doen? Wil je die simpelweg als AP achter de Draytek hangen?

Dan is het namelijk kwestie van dit volgen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. Kort gezegd: DHCP uitzetten, IP-range instellen buiten die van de draytek bijv. 192.168.1.x, WAN kabel in LAN-poort stoppen en rebooten.

[...]

Waarom handmatige instellingen gebruiken?
Ik heb een Asus RT-AC86U + the TP link MC220L media converter en de draytek dus volledig vervangen.

De handmatige instelling in de PS bieden wat voordelen in sommige games, maar goed, de instellingen gewoon op automatic werken momenteel ook niet meer. Dat samen met regelmatige disconnects doen mij vermoeden dat er ergens een conflict is alleen heb ik nog niet kunnen vinden waar. :/

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/de8giG/LAN_Default_GAteway.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4afq6wxjfv/LAN_IP.png

[ Voor 9% gewijzigd door Tim_W op 09-11-2017 11:01 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Tim_W schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:56:
Ik heb een Asus RT-AC86U + the TP link MC220L media converter en de draytek dus volledig vervangen.

Ah dat is helder. Wellicht is het een idee om je Asus te resetten en even opnieuw te beginnen. Je weet dan zeker dat er niet nog ergens oude instellingen zijn blijven hangen van je vorige setup. Als je dat al niet gedaan hebt natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
rens-br schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:07:
[...]

Ah dat is helder. Wellicht is het een idee om je Asus te resetten en even opnieuw te beginnen. Je weet dan zeker dat er niet nog ergens oude instellingen zijn blijven hangen van je vorige setup. Als je dat al niet gedaan hebt natuurlijk.
Ik zal vanavond de factory reset eens proberen, bedankt voord de tip, wordt vervolgd. :)

*Edit, inmiddels gedaan, maar helaas nog geen resutlaat:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bBnpTG/PS3_internetverbinding_mislukt.png[/url]

Vreemd genoeg dus wel verbonden, zij het met regelmatige disconnects. (connection with playstation network lost o.i.d.)

Hier voor de zekerheid nog de settings aan PS zijde:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hmJM8G/PS3_settings.png

[ Voor 28% gewijzigd door Tim_W op 09-11-2017 17:04 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Laatst online: 20:22
Barre73 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:03:
[...]

ALs zowel de mediabox als de decoder volgens jou max 100 Mbit mogen hebben, dan is dit een stuk makkelijkere oplossing: http://www.cablers.nl/UTP-optimizer
Eigenlijk een splitter voor een UTP kabel waardoor je 4 aders en 4 aders apart van elkaar gebruikt. Dat kan je ook zelf proberen te knutselen met stekkers maar dit is toch echt handiger. Maar zoals gezegd: max 100 Mbit bij 4 aderige verbinding.
Ik haal een oude reactie aan omdat ik er niet uitkom. Ik heb tweemaal een mediabox aangesloten op de Draytek, met behulp van deze optimizers, werkt top.
Probleem: alle internetpoorten zijn bezet van mijn Draytek. Ik heb nog een NAS in dezelfde meterkast staan. Voorheen had ik mijn Archer C7 als extra router achter mijn Draytek staan met de NAS eraan. Zo kon ik vanaf verschillende mediaspelers de bestanden streamen vanaf de NAS.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit dien aan te sluiten? Wanneer ik de router met NAS tussen de Draytek en optimizer zet, is de NAS met videobestanden niet te vinden.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, heb m'n best gedaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
Djeen84 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:36:
[...]

Ik haal een oude reactie aan omdat ik er niet uitkom. Ik heb tweemaal een mediabox aangesloten op de Draytek, met behulp van deze optimizers, werkt top.
Probleem: alle internetpoorten zijn bezet van mijn Draytek. Ik heb nog een NAS in dezelfde meterkast staan. Voorheen had ik mijn Archer C7 als extra router achter mijn Draytek staan met de NAS eraan. Zo kon ik vanaf verschillende mediaspelers de bestanden streamen vanaf de NAS.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit dien aan te sluiten? Wanneer ik de router met NAS tussen de Draytek en optimizer zet, is de NAS met videobestanden niet te vinden.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, heb m'n best gedaan :)
Als je nou eens geen router ertussen zet, maar een gewone switch (al dan niet managed). Dan moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27
Zijn er hier ook T-Mobile Thuis klanten die de DNS in de Draytek heeft aangepast naar de DNS servers van Adguard?

Ik had het eerst een tijdje getest op mijn laptop en het werkt echt pefect. Nu dus in de Draytek de DNS servers aangepast en hem herstart.
Als je dan naar nu.nl of speedtest.net gaat dan scheelt het advertenties laden.
Ik kwam hierop omdat afgelopen week de AH een bitcoinminer op een bepaalde pagina had staan: nieuws: Albert Heijn-actiepagina en andere sites bevatten coinminer in cookie...

De DNS servers vind je hier: https://adguard.com/en/adguard-dns/overview.html je kunt ook kiezen voor familievriendelijke DNS servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 21:05
Ik heb nu het probleem dat het Entone kastje blijft hangen op "Server connection made".
Het Entone kastje en de Draytek router meerdere keren gereset, stroom eraf gehaald en de netwerkkabel vervangen maar ik blijf deze melding krijgen. Iemand enig idee waardoor dit komt?

Eerst had ik een R7000 Netgear router (firmware Xwrt) er tussen hangen en dat werkte prima.
Sinds vorige week geen televisie meer en de melding "Server connection made" in beeld bij het opstarten.
De originele T-Mobile Draytek modem er weer opgezet maar hetzelfde probleem en soms na resetten zelfs geen internetverbinding. Mijn vermoeden is nu dat de Draytek router defekt is en dat ik iets mis in de instelling van de Netgear router voor televisie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4638ZQr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
Update: vandaag laatste poging gedaan om het Entone kastje aan de praat te krijgen. Het lijkt erop dat er updates waren die niet door kwamen. Kan aan mijn netwerk liggen of aan de T-Mobile server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Entone is met enige regelmaat de weg kwijt. Geprogrammeerde opnames zijn zoek, verwijderde opnames komen weer terug na een reset en radiogeluid gaat zwabberen. Langdurig van de stroom halen of een rest geven maakt niet uit. Na drie kwartier aan de telefoon te hebben gehangen maar via Facebook gemeld en direct reactie dat het probleem doorgezet wordt naar de goede afdeling. En nu maar afwachten wanneer er een reactie en zeker een oplossing komt.

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:46:
Mijn Entone is met enige regelmaat de weg kwijt. Geprogrammeerde opnames zijn zoek, verwijderde opnames komen weer terug na een reset en radiogeluid gaat zwabberen. Langdurig van de stroom halen of een rest geven maakt niet uit. Na drie kwartier aan de telefoon te hebben gehangen maar via Facebook gemeld en direct reactie dat het probleem doorgezet wordt naar de goede afdeling. En nu maar afwachten wanneer er een reactie en zeker een oplossing komt.
Als een ticket bij de goede afdeling (= GlasOperator) ligt dan is mijn ervaring dat de medewerkers net zo goed zijn als bij Leaseweb/XS4ALL/[datacentre smart hands].

De moeilijkste stap is om door de eerste en tweede lijn te komen. Maar in tegenstelling tot grote kabel ISP's komt je ticket wel bij engineers terecht.

Verwijderd

ANdrode schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:25:
[...]

Als een ticket bij de goede afdeling (= GlasOperator) ligt dan is mijn ervaring dat de medewerkers net zo goed zijn als bij Leaseweb/XS4ALL/[datacentre smart hands].

De moeilijkste stap is om door de eerste en tweede lijn te komen. Maar in tegenstelling tot grote kabel ISP's komt je ticket wel bij engineers terecht.
Vanmorgen al een chat via Facebook gehad dat men op afstand de box wil resetten en dat het probleem dan is opgelost. Wel moet ik alle geprogrammeerde programma's en afwijkende instellingen opnieuw instellen.

Terwijl ik weg was is de box gereset. Helaas zijn de programma's en mijn eigeninstellingen blijven staan en dat is dus niet goed. Wordt nu uitgezocht. Maar niet voor het een of andere maar ze werken er wel snel aan en de oplossing komt ook wel snel hoop ik.

• Freaky Max
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:46:
Heb je hem rechtstreeks op de Draytek router aangesloten of zitten er nog switches tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky Max schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:34:
[...]

Heb je hem rechtstreeks op de Draytek router aangesloten of zitten er nog switches tussen?
De Entone is rechtstreeks op de Draytek aangesloten middels een (doorgemeten) CAT6 bekabeling. Is nieuwbouw en alle kabels zijn netjes in de muren weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 29-09 10:24
Net heeft de monteur de router geïnstalleerd. Wifi ga ik niet gebruiken van de router. Qua opstelling heb ik twee keer een patchpaneel gekocht en twee keer een switch.

Als ik de router door lus naar de switch, dan kan ik toch ook het TV signaal ontvangen of laat een switch dat niet toe? Switch toch juist wel lijkt mij.
Pagina: 1 ... 14 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie