Ik denk dat dit in dit forum moet, maar excuses als dit niet het geval is:
Ik heb sinds 3 maand een glasvezel 50/50 abonnement bij T-Mobile thuis lopen en van deze 3 maand heb ik al 2,5 maand problemen. Veel telefonisch contact gehad. 2 keer een monteur geweest. De eerste keer hebben ze de antennes op de draytek vervangen en de tweede keer is er een nieuw modem geplaatst, maar nog steeds houden de problemen aan.
Mijn problemen top 3:
1. Als ik inlog op het spel League of Legends krijg ik direct 'Trying to reconnect' , tijdens het spelen van het spel vaak een ontzettend hoge ping etc. Ik heb tig mogelijke oplossingen geprobeerd.. poorten open, nieuwe install, repair gedeelte van het spel, samen met de makers van het spel naar connections tot hun server gekeken, niks geks te zien, maar toch een aanhoudend probleem. Log ik bij een vriend in op het KPN netwerk: bam, hij doet het. ps. ik gebruik een mac! hoge ping komt ook voor op windows laptop van een vriend, inlogproblemen heeft hij (onder windows dus) niet,.. wellicht dus een combi van mac en draytek, geen idee
2. Wanneer ik een filmpje op mijn computer, telefoon of via de chromecast kijk en ik spoel (youtube) een stukje door, moet ik gemiddeld 20 seconden wachten. Lijk weinig op een dag, maar als je een filmpje van 5 minuten hebt en dit gebeurt meerdere keren, dan word het wel vervelend. Ook moet er steeds gebufferd worden etc.
3. Soms valt mijn complete Wi-Fi weg, dat wil zeggen: Bij T-Mobile thuis geven ze aan dat mijn modem in ieder geval niet is uitgevallen, maar wanneer ik op mijn telefoon of op mijn iMac kijk naar de verbindingen dan staat die van mij er niet meer tussen, compleet van de kaart.
Vanmiddag heb ik weer eens iets anders geprobeerd. Ik heb een netgear router opgescharreld, een hele simpele. Deze heb ik aangesloten d.m.v. een ethernet kabel tussen deze netgear router en een poort op de Draytek. Nu gebruik ik Wi-Fi via deze router en mijn League of Legends spel loopt compleet soepel en ik kan inloggen zonder problemen.. Nadeel is dat deze router maar 18/18 aan down/up snelheid haalt, maar liever wat minder en stabiel dan een onstabiele verbinding die soms(!) sneller is..
Ik heb behoorlijk weinig kaas gegeten van netwerken etc. Een poort veranderen ofzo is voor mij geen probleem, maar de exacte reden van mijn probleem is echt giswerk en dit zou ik toch wel graag willen weten. Bij t-mobile komt het er op neer dat ze niet veel meer kunnen doen dan wat ze gedaan hebben. Ik hoop eigenlijk dat iemand hier op dit forum misschien weet hoe nu verder te handelen. Is er bijvoorbeeld een verklaring voor het feit dat ik met de netgear router ertussen bepaalde problemen niet meer heb?
Eeuwige dank aan degene(n) met de oplossing, wat zou dat fijn zijn!
[
Voor 0% gewijzigd door
G3nd9rme op 25-09-2017 17:07
. Reden: grammaticale verbeteringen ]