[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:15
Bij mij loopt over een maandje mijn jaar abonnement af. Vorig jaar belde ik Vodafone op en heb er nog een aanbieding uit weten te halen voor een nieuw jaar.
Zijn er mensen die dit ook elk jaar proberen? Vermoedelijk zitten er dezelfde mensen die ook bij Vodafone zaten.

Edit: Haha het 1000e bericht gepost _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 25-07-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:00
Gisteren kwam de monteur van T-mobile om de modem aan te sluiten. Blijkt er geen signaal van T-mobile op te staan. Contact opgenomen met reggefiber die zeggen dat de migratie goed gegaan is van Telfort -> T-mobile. Zij moeten nu wachten op de storingsmelding van T-mobile voordat ze wat kunnen gaan doen.

Gaat lekker zo, kon al niet gebruik maken van de overstapservice omdat reggefiber mij nog op een packetfront had staan in plaats van de genexis die ik had hangen en nu dit weer. Ben een fan van glasvezel maar in de 3 keer dat ik nu een glasvezel provider heb genomen is het al 2 keer bij de aansluiting fout gegaan :(

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 15:38
Ik las hier gisteren dan OnsBrabantNet over gaat naar KPN (nieuws: Klanten OnsBrabantNet gaan over naar KPN-netwerk dus ben ik eens gaan kijken wat er nog meer mogelijk is. Voor mij lijken er 2 keuzes, KPN of T-Mobile. Overstappen naar KPN lijkt de meest logische keuze, echter wil ik alle opties open houden.

Wat ik me dan ook afvraag is of het mogelijk is mijn eigen router (EdgeRouter Lite) te blijven gebruiken. En is dit een kwestie van (als de monteur weg is) de UTP kabel van hun (draytek, huawei) router om te prikken en vervolgens het ding naar de zolder te verhuizen? Bij OBN had het nogal wat voeten in aarde (http://netwerkje.com/eigen-router), iets waarvan ik verwacht dat het bij KPN hetzelfde zal werken aangezien ook zij met de experiabox werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 11:29
Binnetie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:46:
Bij mij loopt over een maandje mijn jaar abonnement af. Vorig jaar belde ik Vodafone op en heb er nog een aanbieding uit weten te halen voor een nieuw jaar.
Zijn er mensen die dit ook elk jaar proberen? Vermoedelijk zitten er dezelfde mensen die ook bij Vodafone zaten.

Ik heb tijdje terug ( 3 maand) ook gebeld en kreeg op mijn 2e tv box 5 euro en op internet 10 euro korting gedurende 6 maand , is toch weer 90 euro.
Ik had alle tv pakketten al ivm combi met mobiel toen ik van VF ben gekomen.
Ik zou altijd bellen en vragen wat ze kunnen bieden.

Ik heb 50/50 internet.

Totale korting per maand
-€ 28,75

Actie: Extra Interactieve TV Box, eerste 6 mnd gratis
- € 5,00
Actie: Internet, TV & Bellen, eerste 6 mnd €10 korting p.mnd
- € 10,00
Actie: TV combinatiekorting
- € 2,50
Mobiel+Thuis Voordeel: TV Themapakket
- € 3,75
- € 3,75
- € 3,75
Totale kosten per maand
€ 41,25

[ Voor 22% gewijzigd door CasaDude op 25-07-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:21
@vespino Kwestie van even zoeken in dit topic. Overigens gaat de glaskabel rechtstreeks in de Draytek, dus je hebt nog wel een mediaconverter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Laatst online: 18-09 15:38
hcQd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:51:
@vespino Kwestie van even zoeken in dit topic. Overigens gaat de glaskabel rechtstreeks in de Draytek, dus je hebt nog wel een mediaconverter nodig.
Antwoord is kennelijk JA. VLAN 300. Mediaconvertor heb ik al. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp
  • Laatst online: 05-09 16:13

jvp

Binnetie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:46:

Ja, vorige week met ze gebeld en ze konden mij 5,- per maand korting geven gedurende 6 maanden 8)7 . Aangegeven dat ik een slechte deal vond aangezien je als nieuwe klant veel meer korting kan krijgen. Antwoord was dat ik de welkoms korting al heb gehad toen ik klant werd bij Vodafone en ze dit niet nog een keer kunnen/willen doen.

Ik ga maar eens rond kijken naar een provider welke wel graag klanten wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:15
Dat is inderdaad niet veel. Alleen hoe weet je vooraf of je nieuwe provider wel na een jaar zijn klant graag wil behouden?
Bij energieleveranciers zie je steeds vaker dat de bestaande klant dezelfde tarieven betaald als de nieuwe klanten. Dat is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp
  • Laatst online: 05-09 16:13

jvp

Binnetie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:44:
Dat is inderdaad niet veel. Alleen hoe weet je vooraf of je nieuwe provider wel na een jaar zijn klant graag wil behouden?
Bij energieleveranciers zie je steeds vaker dat de bestaande klant dezelfde tarieven betaald als de nieuwe klanten. Dat is netjes.
Dat weet ik niet maar daar kom je maar op één manier achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 21:16

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Binnetie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:44:
ze moeten wel......anders gaan bestaande klanten weg :+

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jvdploeg schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:05:
[...]
Dat weet ik niet maar daar kom je maar op één manier achter...
Je kan eigenlijk geen garanties krijgen voor het beleid over één jaar. Neem het afgelopen jaar, daarin is de markt behoorlijk veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Wegens beëindiging (door KPN) van 60/60 OBN van KPN noodgedwongen moeten overstappen. KPN kwam met een 60/6 alternatief. T-mobile bied een 50/50 aan tegen een lager tarief. De keuze was dus snel gemaakt.

Wat mij niet bevalt is de router van t-mobile ter vervanging van de oude Genexis modem. Het externe WAN IP adres komt niet meer binnen op mijn eigen router.

Ik heb een TP-link mc220l converter aangeschaft ter vervanging van de T-mobile router. De verbinding met mijn WNDR3700 router met openwrt firmware krijg ik niet werkend. Ik heb diverse instellingen probeert met en zonder vlan300 (eth1.300). Helaas lukt het niet om een extern IP adres te ontvangen.

Heeft iemand misschien een werkende config file voor mij?
Mocht ik het niet werkend krijgen, dan zit er niets anders op dan een nieuwe router te kopen. De t-mobile router is geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 16:27
Je moet op je mc220l vlan 300 taggen op de SGP poort, en dan vlan 300 untagged aan de ethernet poort naar de wan van je router.

Als de mc220l geen manager device is moet je idd, op je openwrt vlan 300 tagged als WAN poort gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
De mc220l is een glasvezel mediaconverter welke zou moeten werken met de draytek sfp module. Deze heb ik niet werkende gekregen met de wan interface eth1.300 dhcp op de wndr3700 met openwrt.

Ik heb ook de mc220l mediaconverter op een management switch TL-SG108E aangesloten. Een poort naar de mc220l mediaconverter ingesteld als vlan300 tagged (trunk) en een poort naar de router in gesteld als member van vlan300 untagged. De openwrt wndr3700 router uiteraard met wan interface eth1 en dhcp.
Ook geen succes.

Het lijkt wel of er een probleem is met de vlan configuratie.
Maandag kan ik nog eens met een mediaconverter van een ander merk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Hoe ziet de linkstatus op de MC220L eruit? Als het goed is zouden alle LEDjes moeten branden behalve RX die knippert bij activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord-mephisto
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je externe glasvezelnetwerk moet wel gbit zijn om met de MC220L te kunnen werken. Als op jouw adres max 100/100 afgenomen kan worden (zoals bij mij) dan gaat je MC220L niet werken helaas.

NB: heb tevergeefs een jaar geleden een MC220L gekocht. Als iemand hem van me wil hebben (tegen vergoeding verzendkosten), stuur me even een pm. Inmiddels overgenomen door mede-tweaker. :)

[ Voor 35% gewijzigd door lord-mephisto op 30-07-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
LordSinclair schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:20:
Nu maar hopen dat de rest goed gaat.
T-Mobile home heeft het goed verpruts, het internet op mijn huidige adres is een maand te vroeg afgesloten (typo in datum, moet kunnen, ze erkennen hun fout). Echter hun fout herstellen gaat niet meer lukken. Nu dus in de maand voor de verhuizing, waarin een hoop geregeld moet worden, geen vast internet meer thuis.

Een alternatief regelen in de vorm van een dongle o.i.d. is niet mogelijk, T-Mobile mobiel hebben ze geen contacten mee 8)7 . Nu krijg een een paar euro compensatie om zelf iets te regelen. Echter een dongle voor 1 maand is extreem duur. :/

Wel konden zijn nieuwe huis versneld aansluiten, nee daar heb je wat aan als je er niet woont |:(

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 21:16

MCP cloud

Op het web sinds 1998

LordSinclair schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:14:
[...]

T-Mobile home heeft het goed verpruts, het internet op mijn huidige adres is een maand te vroeg afgesloten (typo in datum, moet kunnen, ze erkennen hun fout). Echter hun fout herstellen gaat niet meer lukken. Nu dus in de maand voor de verhuizing, waarin een hoop geregeld moet worden, geen vast internet meer thuis.

Een alternatief regelen in de vorm van een dongle o.i.d. is niet mogelijk, T-Mobile mobiel hebben ze geen contacten mee 8)7 . Nu krijg een een paar euro compensatie om zelf iets te regelen. Echter een dongle voor 1 maand is extreem duur. :/

Wel konden zijn nieuwe huis versneld aansluiten, nee daar heb je wat aan als je er niet woont |:(
Das 1 van de redenen dat vele niet overstappen......als het fout gaat your F##ckt

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
fiberdordrecht schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:40:
[...]

Das 1 van de redenen dat vele niet overstappen......als het fout gaat your F##ckt
Ik ga fysiek verhuizen, dus ik had een fysieke verhuizing aan t-mobile doorgegeven. Het zou 1 op 1 overgezet worden. Maar het is nu meer 1 op 1-1 :F

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
lord-mephisto schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:52:
Je externe glasvezelnetwerk moet wel gbit zijn om met de MC220L te kunnen werken. Als op jouw adres max 100/100 afgenomen kan worden (zoals bij mij) dan gaat je MC220L niet werken helaas.

NB: heb tevergeefs een jaar geleden een MC220L gekocht. Als iemand hem van me wil hebben (tegen vergoeding verzendkosten), stuur me even een pm.
Damn dat zal de reden waarschijnlijk zijn.
Ja bij mij kan maximaal 100/100 afgenomen worden bij t-mobile. Er is wel een GB router met SFP BIDI, 1.25G, Tx1310, Rx 1490/1550, 20Km geplaats. Deze router zal waarschijnlijk dan ook in 100Base mode werken.

Heeft iemand de vlan verbindingen met een 100Base mediaconverter werkend? Welk type is compatible?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn Draytek vervangen door Ubiquiti hardware (USG en switch) zie: Ubiquiti forum
Alles werkt prima incl. IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
De TP-Link MC112CS (100Base-T) zou mogelijk kunnen werken. Deze gok heb ik echter niet genomen.Ik heb een paar werkende configs gezien met een Ubiquiti EdgeRouter X SFP. De SFP poort kan vastgezet worden op 100Base-T.

Ik heb nu dan ook een EdgeRouter X SFP besteld.
De prijs en de mogelijkheden van de EdgeRouter zijn niet verkeerd. Met deze router moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Laatst online: 24-09 23:00
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom het beter is om te kiezen voor T-mobile op glasvezel dan Telfort of NLE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
doublehelix schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:34:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom het beter is om te kiezen voor T-mobile op glasvezel dan Telfort of NLE ?
Elke provider heeft zijn voor en nadelen. Niet iedereen ervaart het zelfde. De stabiliteit van het net / apparatuur kan ook per regio / locatie verschillen.
Verder moet je je afvragen welke services of prijzen voor jou belangrijk zijn voordat je gaat vergelijken.

• Is een hoge download snelheid belangrijk (denk hierbij ook aan de upload snelheid van de servers waarmee je verbinding wilt maken.)
• Is de latency (reactie snelheid) belangrijk
• Is een hoge upload snelheid belangrijk (kan belangrijk zijn als je een server in je interne netwerk hebt staan welke data moet leveren naar het externe netwerk)
• Wil je naast internet TV Telefoon etc.
• Wil je een vaste lage prijs per maand of ga je liever op een aanbieding voor een bepaalde periode in.

Succes met het uitzoeken en het maken van een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Hoi

Ik zit met een vraagje. Ik heb sinds kort T-mobile thuis 500mbit glasvezel verbinding. Helaas is het wifi bereik van het Draytek vigor2132 modem waardeloos.

Nu heb ik een Netgear R7000 Router aangeschaft maar het probleem nu is dat ik via de bekaabelde verbnding maar 360-370 mbit haal en wifi 5Ghz (2 meter van router vandaan) maar 70-80 mbit haal op wifi. Is er iemand die weet waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52
bulefy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:04:
Hoi

Ik zit met een vraagje. Ik heb sinds kort T-mobile thuis 500mbit glasvezel verbinding. Helaas is het wifi bereik van het Draytek vigor2132 modem waardeloos.

Nu heb ik een Netgear R7000 Router aangeschaft maar het probleem nu is dat ik via de bekaabelde verbnding maar 360-370 mbit haal en wifi 5Ghz (2 meter van router vandaan) maar 70-80 mbit haal op wifi. Is er iemand die weet waar dit aan ligt?
Hoe heb je die Netgear aangesloten? Via de Draytek en dan in DMZ mode? Of zonder tussenkomst van de Draytek?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:08
En wat voor adapter zit er in je client? (en hoe test je?)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:00
Vandaag een monteur van volker wessels over de vloer gehad die de aansluiting zou moeten fixen omdat wij al 1,5 week geen internet hebben sinds de overstap naar T-mobile.

blijkt die niet in de wijkcentrale te kunnen omdat hij niet de correcte sleutel heeft die licht blijkbaar op het kantoor bij volker wessels. Dus nu moet de morgen opnieuw komen en als ik er zelf niet achteraan gebeld zou hebben dan zou het waarschijnlijk nog wel een paar dagen duren.

Het begint wel een aanfluiting te worden bij T-mobile Glasvezel

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Hoi

Ik heb dezelfde router en haal via WiFi 70/70 Terwijl ik een 50/50 aansluiting heb.
De draytek ligt bij mij in de kast en alles gaat volledig via de netgear.

Kan ik uit jouw verhaal opmaken dat je de draytek er nog tussen hebt?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hoi

Gebruik je de originele firmware op de Netgear R7000?

In principe zou de netgear de volledige snelheid aan moeten kunnen als hardware NAT en AC werkt. Omdat de binary blobs gesloten zijn heeft third party firmware vrijwel nooit hardware NAT support. Ook AC support werkt vaak niet (e.g. Broadcom ARM routers en die heb jij een)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Ik heb mijn draytec als modem en hier alleen mijn tv kastjes op zitten. Verder heb ik nu mijn router op een internet poort van de modem zitten. WiFi 5ghz haal ik nu 350-450 mbits beetje schommelend. 2.4ghz haal ik maar een 80-90 beneden en een 30-50 boven 1e verdieping met beton.

Ik heb de volgende dingen gedaan.

- WiFi op draytec uit gezet
- Netgear router ingesteld als router (krijg op al mij systemen nu een lokaal ip adres 10.0.0.1 - 10.0.0.9 enz..

Geen andere instellingen gedaan aan router of modem

Verder heb ik op mijn pc (via ethernet bekabelt) gewoon prima internet. 440-490 mbits

Allen mijn smart tv heeft problemen. Op een of andere manier wil hij niet oo de 5ghz of de 2.4 GHz WiFi draaien. Vrienden raden me en WiFi USB dongel aan omdat de WiFi module in smart tv's echt drama zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door bulefy op 02-08-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
bulefy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:47:
Ik heb mijn draytec als modem en hier alleen mijn tv kastjes op zitten. Verder heb ik nu mijn router op een internet poort van de modem zitten. WiFi 5ghz haal ik nu 350-450 mbits beetje schommelend. 2.4ghz haal ik maar een 80-90 beneden en een 30-50 boven 1e verdieping met beton.
350-350 mbps via WiFi is netjes.

Je zou met iperf3 kunnen testen hoeveel je haalt tussen jouw laptop en desktop. Ik haal in de praktijk ~330 mbit/s tussen desktop en laptop.

Het is afhankelijk van de WiFi kaart. Bij AC is het belangrijk dat je een 3-stream kaart hebt, dat hebben weinig laptops (zakelijke HP/Dell, 15" macbook >= 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 26-09 13:59
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:56:
Ik heb onlangs mijn Draytek vervangen door Ubiquiti hardware (USG en switch) zie: Ubiquiti forum
Alles werkt prima incl. IPTV.
Welke USG heb je? De versie met SFP of gebruik je een media converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gastje01 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Welke USG heb je? De versie met SFP of gebruik je een media converter?
Ik heb de UniFi Security Gateway 3P. De versie zonder SFP. Zoals ik in mijn post op het Ubiquiti forum aangeef gebruik ik de SFP port op de Ubiquiti switch als trunk en de WAN port van de USG ook. Op deze manier heb je geen media converter nodig. Dus eigenlijk maak ik de koppeling op laag 2 i.p.v. laag 1 zeg maar.
Kost wel een poort extra dus misschien ga ik later alsnog voor de media converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlamBam806
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 13:58
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Ik heb de UniFi Security Gateway 3P. De versie zonder SFP. Zoals ik in mijn post op het Ubiquiti forum aangeef gebruik ik de SFP port op de Ubiquiti switch als trunk en de WAN port van de USG ook. Op deze manier heb je geen media converter nodig. Dus eigenlijk maak ik de koppeling op laag 2 i.p.v. laag 1 zeg maar.
Kost wel een poort extra dus misschien ga ik later alsnog voor de media converter.
Hi Archer1982,

Klinkt fantastisch hoe je het hebt opgelost. Ga bijna over op T-Mobile en wil ook mijn netwerk overschakelen op Ubiquity. Twee korte vragen over jouw setup:
- Waarom heb je een security gateway, en niet een EdgeRouter gekozen? Ik heb 500mbit en dacht zelf meer aan de Edgerouter Lite of POE. Vooral omdat het lijkt dat je deze makkelijker kan configureren. Maar ben daar niet zeker van. Hoor graag waarom jij voor een USG hebt gekozen.
- Werkt IP-Telefonie op deze manier ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Daar had ik voor het gemak even over heen gelezen. Dan snap ik ook hoe je constructie in elkaar zit. Dat mag bij mij voorlopig even op de lange baan geschoven aangezien ik dan een (16p) switch + een USG aan moet gaan schaffen, wordt snel prijzig dan. Ik kom nu met een 8p switch net uit omdat ik de 2 tv-decoders direct op de Draytek heb hangen. Wanneer ik voor jouw oplossing zou gaan heb ik dus 11 poorten nodig. Bij de media converter speelt dit verhaal helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlamBam806 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Hi Archer1982,

Klinkt fantastisch hoe je het hebt opgelost. Ga bijna over op T-Mobile en wil ook mijn netwerk overschakelen op Ubiquity. Twee korte vragen over jouw setup:
- Waarom heb je een security gateway, en niet een EdgeRouter gekozen? Ik heb 500mbit en dacht zelf meer aan de Edgerouter Lite of POE. Vooral omdat het lijkt dat je deze makkelijker kan configureren. Maar ben daar niet zeker van. Hoor graag waarom jij voor een USG hebt gekozen.
- Werkt IP-Telefonie op deze manier ook nog?
Ik heb voor de USG gekozen omdat je die ook met de Unifi controller kan beheren. Dit in tegenstelling tot de Edgerouter die is helaas niet te beheren via Unifi maar heeft wel een SFP poort volgens mij.

Ik maak geen gebruik van IP telefonie maar ik kan me voorstellen dat dat ook wel gaat werken.

Edit: Blijkbaar geeft T-Mobile de SIP gegevens niet vrij. Dus VOIP gaat denk ik toch niet werken totdat ze die gegevens vrijgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39
Ik ben toch benieuwd of niemand verder het probleem met de entone heeft dat zenders verspringen.
Een vriend van mij heeft sinds 3 weken t-mobile thuis en ook het zelfde probleem.
Vorige week waren we aan de borrel en hij moest naar huis om de hond uit te laten. Ik ben er toen ook met de hond uit gegaan. Op de achtergrond stond SLAMFM aan. Toen ik weer thuis kwam heb ik de hond eten gegeven en niet op de muziek gelet. Op het moment dat hij binnenkwam en we op de PS4 wilden gaan gamen, zette ik de tv aan en stond hij ineens op Radio 1,
Hij heeft dit zelfde probleem, met de entone en met de entone met opnamefunctionaliteit.
Zenders verspringen als het apparaat uit staat en in geval van radio als hij aan staat

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 18-09 12:35
Vorige week heeft de monteur de Fritz Repeater geïnstalleerd ('tja het is net niks he, die Draytek :D').

De repeater zit met een netwerkkabel aan de Draytek natuurlijk. Maar tot mijn verbazing heeft hij de monteur er een nieuw wifi netwerk ermee aangemaakt. Deze moet toch ook in bridge modus kunnen staan?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
Dzine schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:22:
Vorige week heeft de monteur de Fritz Repeater geïnstalleerd ('tja het is net niks he, die Draytek :D').

De repeater zit met een netwerkkabel aan de Draytek natuurlijk. Maar tot mijn verbazing heeft hij de monteur er een nieuw wifi netwerk ermee aangemaakt. Deze moet toch ook in bridge modus kunnen staan?
Bridge modus kan alleen bij Wifi/Wifi repeater, sluit je deze aan via kabel dan vraagt hij om een eigen SSID/Code. Wat niet slim is om de repeater bekabeld zelf te laten configureren. Dan krijg je een standaard SSID met code 00000000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 18-09 12:35
Bridge modus kan alleen bij Wifi/Wifi repeater, sluit je deze aan via kabel dan vraagt hij om een eigen SSID/Code. Wat niet slim is om de repeater bekabeld zelf te laten configureren. Dan krijg je een standaard SSID met code 00000000.
Thanks maar ik begrijp het niet helemaal. De Fritz is toch een wifi repeater? Het doel is toch om het bestaande netwerk te vergroten met dezelfde SSID?

Andere oplossing zou ik nog een Fritz repeater kunnen aansluiten (met kabel) en deze beide 1 SSID netwerk laten beheren? De Draytek wifi zou dan zelfs uit kunnen denk ik.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Of ze nu hetzelfde of een ander SSID hebben, het blijft hetzelfde netwerk. Voordeel van hetzelfde SSID is dat je een soort van roaming hebt, maar zonder controller werkt dat toch niet altijd even lekker. Met een ander SSID heb je zelf de volledige controle over welk apparaat waarmee verbindt.

En als je toch liever alles op een SSID wilt hebben kun je dat natuurlijk zelf even aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dzine schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:45:
[...]

Thanks maar ik begrijp het niet helemaal. De Fritz is toch een wifi repeater? Het doel is toch om het bestaande netwerk te vergroten met dezelfde SSID?

Andere oplossing zou ik nog een Fritz repeater kunnen aansluiten (met kabel) en deze beide 1 SSID netwerk laten beheren? De Draytek wifi zou dan zelfs uit kunnen denk ik.
Een repeater pakt het bestaande signaal, versterkt het en verspreidt het verder. Naar keuze met hetzelfde SSID of niet. Bij jou is het ingesteld als Accesspoint doordat het met een kabel verbonden is.
Hierdoor krijg je een veel beter Wifisignaal, Vooral qua snelheid. Zoals hierboven gezegd kan je er zelf voor kiezen om het SSID en wachtwoord gelijk te zetten met dat van de Draytek. Maar dat maakt voor de werking niet uit. In beide gevallen kiest je apparaat voor een netwerk en dat is niet altijd het beste netwerk. Of het apparaat blijft lang hangen op het slechte signaal en gaat niet zelf over naar het betere. Als je dat wil voorkomen heb je veel duurdere apparatuur nodig en ook niet alle tablets, computers of telefoons ondersteunen dat.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Dzine schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:45:
[...]

Mooie plek voor de repeater is de 1e verdieping, dan doe je de begane grond met de draytek (antennes omhoog) en per kabel naar 1e verdieping en hier de repeater aansluiten. Deze voorziet dan de 1e verdieping en zolder van wifi (vaak kan je ook in de woonkamer gebruik maken van de repeater).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:57
Ik ga vandaag overstappen van KPN naar t-mobile thuis. Vanmiddag komt de monteur, maar het signaal van KPN is er al afgehaald. Nu werkt mijn eigen Edgerouter nog niet. Klopt het dat de monteur de verbinding nog moet activeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Hij hoeft alleen administratief geactiveerd te worden, fysiek zou het gewoon moeten werken. T-Mobile gebruikt geen PPPoE, maar rechtstreeks DHCP, mogelijk moet je nog wat instellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
hcQd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:24:
Hij hoeft alleen administratief geactiveerd te worden, fysiek zou het gewoon moeten werken. T-Mobile gebruikt geen PPPoE, maar rechtstreeks DHCP, mogelijk moet je nog wat instellingen aanpassen.
Inmiddels (nadat de draytek aangesloten was) werkt de edgerouter qua internet. TV box heb ik alleen het probleem nog dat live tv het nog niet doet. Bridge lijkt het wel te doen, uitzendinggemist en de menu etc werken al maar de livestream werkt nog niet.

Las hier in het topic dat in je switch igmp proxy moet uitzetten maar heeft helaas niet geholpen. Ook zonder switch werkt het nog niet dus mis waarschijnlijk nog iets in mijn config.

Mensen die nog tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
incomer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Inmiddels (nadat de draytek aangesloten was) werkt de edgerouter qua internet. TV box heb ik alleen het probleem nog dat live tv het nog niet doet. Bridge lijkt het wel te doen, uitzendinggemist en de menu etc werken al maar de livestream werkt nog niet.

Las hier in het topic dat in je switch igmp proxy moet uitzetten maar heeft helaas niet geholpen. Ook zonder switch werkt het nog niet dus mis waarschijnlijk nog iets in mijn config.

Mensen die nog tips hebben?
Was dat niet even de stroom eraf?

DaveD

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:39
Heeft iemand ervaringen met het volgende scenario: Ik heb een Vodafone mobiel en kreeg extra data van Vodafone. Dit is actief gebleven en blijft dat zolang het thuis abonnement loopt.
Hoe hard is deze koppeling nog met de Vodafone systemen. Ofwel als ik het thuis pakket opzeg en weer opnieuw aanvraag wordt dan de data direct ingetrokken of is deze koppeling (om dit af te sluiten) er helemaal niet meer met Vodafone?

Verwijderd

jongerenchaos schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:29:
Heeft iemand ervaringen met het volgende scenario: Ik heb een Vodafone mobiel en kreeg extra data van Vodafone. Dit is actief gebleven en blijft dat zolang het thuis abonnement loopt.
Hoe hard is deze koppeling nog met de Vodafone systemen. Ofwel als ik het thuis pakket opzeg en weer opnieuw aanvraag wordt dan de data direct ingetrokken of is deze koppeling (om dit af te sluiten) er helemaal niet meer met Vodafone?
Zeker weten doe ik het niet, maar dit lijkt me een puur administratieve koppeling en die zijn inmiddels echt wel weg.

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Vorig jaar overgestapt van Vodafone Thuis naar Telfort. Puur om gebruik te maken van korting. Destijds nooit de entones terug hoeven sturen. Nu twijfel ik opnieuw naar T-Mobile over te stappen. Ik hoef dan geen abonnement voor nieuwe entone af te sluiten, daar ik al twee 'extra' entones heb.

Nu is mijn vraag? Hoe is de ervaring met overstappen. Vorig jaar met de overstap van Vodafone naar Telfort heb ik twee weken zonder gezeten omdat er bij de omzetting in de centrale kast iets niet goed gegaan is. Hoe is jullie ervaring hiermee>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 15:56
Ik beneen jaar of 2 geleden van KPN naar (het toenmalige) Vodafone overgestapt, geen problemen de Vodafone monteur had alles binnen een uur werkend.

1 kanttekening, ik had eerst niet de beloofde snelheid, daar moest inderdaad iets voor omgezet worden in de centrale kast, dit waren ze vergeten. Geen ramp, maar dit heeft wel een paar weken geduurd voor ze dat voor elkaar hadden.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Ik ben ook van KPN over gegaan naar Vodafone. Een kleine ramp, bijna 2 maanden geen internet en tv. Alhoewel het voor mij nauwelijks uitmaakte, ik kijk Engelse free to air zenders via de schotel en ik heb een digitenne kastje zonder kaart voor NPO 123 en regionaal. Internet kon ik van de buren gebruiken, het Ziggo netwerk. Ook nog een nadeel, je Chromecast werkt niet meer, gelukkig had ik nog een WDtv live liggen om van mijn NAS af te kunnen spelen, moest toch nog veel inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 21:20

996

Heb al een paar uur geen internet, tv, telefoon. Postcode 6566CR. Meer mensen last van?
Op het modem knippert alleen het ACT lampje en de lampjes bij de UTP poorten.

Is trouwens de eerste keer sinds we bij Vodafone / T-Mobile Thuis zitten en dat is al zeker 5 jaar. Keertje geen internet of geen telefoon of tv voor een minuutje komt wel eens voor maar helemaal geen sjoege zijn we niet gewend 😢😢😢

De technische dienst moet me terug gaan bellen. Dat zal dan wel morgen worden?

Edit 16-08:
Monteur geweest: modem en patchkabel zijn ok. Dus of glasvezel ergens in tracé tussen wijkkast en huis beschadigd of wellicht iets in de wijkkast niet goed ingeplugd. Daar moet een andere monteur voor komen. Mag Guidion niet.
Afwachten maar weer dus....

Edit 17-08:
Reggefiber-monteur kan het probleem ook nog niet oplossen.
Blijkbaar ergens in glasvezeltracé (buiten) een storing of breuk die gemaakt worden.
Zal nog wel even duren 😢

Edit18-08:
Graafploeg een straat verder druk geweest. Blijkbaar toch een glasvezel kapot. Alles werkt weer.

[ Voor 82% gewijzigd door 996 op 18-08-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:38

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Geen last van op 6901.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
F!sher schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:18:
Vorig jaar overgestapt van Vodafone Thuis naar Telfort. Puur om gebruik te maken van korting. Destijds nooit de entones terug hoeven sturen. Nu twijfel ik opnieuw naar T-Mobile over te stappen. Ik hoef dan geen abonnement voor nieuwe entone af te sluiten, daar ik al twee 'extra' entones heb.

Nu is mijn vraag? Hoe is de ervaring met overstappen. Vorig jaar met de overstap van Vodafone naar Telfort heb ik twee weken zonder gezeten omdat er bij de omzetting in de centrale kast iets niet goed gegaan is. Hoe is jullie ervaring hiermee>
Ik ben vorige week overgestapt van kpn naar T-mobile thuis, ging prima. Woensdag middag tussen 1545 en 1745 zouden ze langskomen. Om 12 uur was mijn glasvezel omgezet (of if viel mijn kpn verbinding uit) om 1550stond monteur voor de deur en om 1555 werkte alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 23:08
Edit; maak wel even eigen topic aan.

[ Voor 103% gewijzigd door Thewisbone op 15-08-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Zijn er mensen die ervaring hebben met het upgraden van de glasvezel snelheid?

Voor de lol gister ochtend de upgrade van 100 -> 500 aangevraagd. Zou binnen 2 werkdagen actief moeten zijn. Maar gaat dit goed met een eigen modem? Of moet de Draytek hiervoor even aangesloten worden?

Ik haal namelijk nu 160/160 dus dat kan zomaar een "gelukje" zijn op 100/100 of een probleem ergens maar wel met 500/500.

(en nee dit ga ik natuurlijk niet aan de klantenservice vragen die zeggen toch alleen maar dat het niet supported is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Mattie112 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:49:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het upgraden van de glasvezel snelheid?

Voor de lol gister ochtend de upgrade van 100 -> 500 aangevraagd. Zou binnen 2 werkdagen actief moeten zijn. Maar gaat dit goed met een eigen modem? Of moet de Draytek hiervoor even aangesloten worden?

Ik haal namelijk nu 160/160 dus dat kan zomaar een "gelukje" zijn op 100/100 of een probleem ergens maar wel met 500/500.

(en nee dit ga ik natuurlijk niet aan de klantenservice vragen die zeggen toch alleen maar dat het niet supported is)
Ik gebruik ook een eigen router en haal bijna het dubbele aan snelheid van mijn abo.
Ik denk dat dit dus vrij normaal is en je beter nog een dag of 2 kan afwachten!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ok, doe niet vaak een speedtest namelijk maar zie hem vaker erboven dan er onder voor zover ik me kan herinneren. Zal als ik thuis ben voor de grap is kijken of ik die Draytek nog kan vinden, heb dat ding nooit gebruikt dus geen idee waar ie ligt. Maar ach het is puur voor de lol dus haast heb ik er niet mee.

• Mattie112
Mattie112 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:04:
Ok, doe niet vaak een speedtest namelijk maar zie hem vaker erboven dan er onder voor zover ik me kan herinneren. Zal als ik thuis ben voor de grap is kijken of ik die Draytek nog kan vinden, heb dat ding nooit gebruikt dus geen idee waar ie ligt. Maar ach het is puur voor de lol dus haast heb ik er niet mee.
Goed, inmiddels gevonden waar het "probleem" lag.

Op de Mikrotik stond fastpath (nog) niet aan, daardoor was het een CPU issue in elk geval :) Echter, daarna bleef ik toch nog steken op ~300mbit. Dit bleek te liggen aan de VM waarop ik aan het testen wat. Via de PC direct aan de Mikrotik een keurige 530/513 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Net een tweaker geholpen met instellen, beetje vreemd verhaal de tweaker had alles al via mijn post. Maar toch "no link" op de SFP interface.

Uiteindelijk eea geprobeerd en de "ethernet configuration" van de SFP interface staat (normaal) op "auto negotiation" maar moest hier op "1000M full" handmatig staan. Zelfs auto met alleen de "1000m full" optie beschikbaar werkte niet. En raar maar waar: bij mij werkt auto prima....

Helaas kan ik niet een post editten in een gesloten topic dus dan maar even zo. Allicht gooi ik de tutorial wel even op een tweakblog ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:23:
Net een tweaker geholpen met instellen, beetje vreemd verhaal de tweaker had alles al via mijn post. Maar toch "no link" op de SFP interface.

Uiteindelijk eea geprobeerd en de "ethernet configuration" van de SFP interface staat (normaal) op "auto negotiation" maar moest hier op "1000M full" handmatig staan. Zelfs auto met alleen de "1000m full" optie beschikbaar werkte niet. En raar maar waar: bij mij werkt auto prima....

Helaas kan ik niet een post editten in een gesloten topic dus dan maar even zo. Allicht gooi ik de tutorial wel even op een tweakblog ofzo.
Thanks!!! werkt fijn nog even uitzoeken hoe ik boven de 70mbit kom & de TV.

edit : wellicht heeft iemand hier wat aan aangezien Mattie112 aangaf dat het misschien aan de wijkcentrale ligt.

woon in Den Haag

nogmaals thanks Mattie112

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Na overstap naar een andere provider incasseerde T-mobile alsnog de laatste maand. Dit bleek na contact met de klantenservice "normaal" te zijn, maand 13 dus.

Dit komt volgende maand weer terug op mijn rekening. Eind goed, al goed.

Wellicht wel handig om te weten voor iedereen die overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:07:
[...]

edit : wellicht heeft iemand hier wat aan aangezien Mattie112 aangaf dat het misschien aan de wijkcentrale ligt.

woon in Den Haag

nogmaals thanks Mattie112
Let er op dat je de "fastpath" rule gebruikt, zit in de default config, dan haal je zelfs 500mbit :) (met de CRS-109 that is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Voor iedereen die het interessant vind m.b.t. maximale korting als je wilt verlengen.
Als je verlengd na 1 jaar krijg je wel korting, maar niet zoveel als je als nieuwe klant aanmeldt (eerste half jaar aanbieding)

Oplossing is: Laat je huidige contract aflopen en sluit een nieuw T-mobile Thuis contract aan 1 dag na afloop van je abonnement. Nog even een telefoontje naar de klantenservice, zodat het contract echt wordt doorgezet en happa je hebt weer een half jaar voordeel.

Dit heb ik vorig jaar ook bij Vodafone gedaan en werkte als een tierelier. Daarnaast blijf ik het raar vinden dat je als trouwe klant minder korting krijgt dan als nieuwe gebruiker.

Vervolgens moet je het hele pakket opsturen en krijg je tegelijkertijd weer een heel nieuw pakket. Lijkt mij al met al duurder voor T-Mobile. Ook heb ik een eigen management switch met SPF module, dus de monteur die langskomt hoeft helemaal niks te doen (lijn hoeft alleen actief te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
the_white_shark schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:09:
Voor iedereen die het interessant vind m.b.t. maximale korting als je wilt verlengen.
Als je verlengd na 1 jaar krijg je wel korting, maar niet zoveel als je als nieuwe klant aanmeldt (eerste half jaar aanbieding)

Oplossing is: Laat je huidige contract aflopen en sluit een nieuw T-mobile Thuis contract aan 1 dag na afloop van je abonnement. Nog even een telefoontje naar de klantenservice, zodat het contract echt wordt doorgezet en happa je hebt weer een half jaar voordeel.

Dit heb ik vorig jaar ook bij Vodafone gedaan en werkte als een tierelier. Daarnaast blijf ik het raar vinden dat je als trouwe klant minder korting krijgt dan als nieuwe gebruiker.

Vervolgens moet je het hele pakket opsturen en krijg je tegelijkertijd weer een heel nieuw pakket. Lijkt mij al met al duurder voor T-Mobile. Ook heb ik een eigen management switch met SPF module, dus de monteur die langskomt hoeft helemaal niks te doen (lijn hoeft alleen actief te worden)
hoe lang zit je dan zonder internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
Rubke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

hoe lang zit je dan zonder internet?
Paar uur hoogstens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
dus je abbo loopt af, je zegt op als het jaarcontract is verlopen

hoe ziet het er exact in een tijdlijn uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:19

knakworst

Get more sats!

Als je contractvrij bent maar nog wel abonnee bij T-Mobile, dan kun je een nieuw T-Mobile abonnement afsluiten? Wist niet dat dat kon maar dat zou wel een goede oplossing zijn om de volledige korting op te strijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
Rubke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

dus je abbo loopt af, je zegt op als het jaarcontract is verlopen

hoe ziet het er exact in een tijdlijn uit....
Nog even duidelijker:
-1 maand voor het einde van je jaarcontract opzeggen
- Nieuw abonnement online of via klantenservice aanschaffen +1 dag na het einde van je jaarcontract
- Klantenservice bellen om het door te zetten (systeem technisch komt er dan error melding omdat je al een abbo hebt)
- Je opzegdatum wordt 1 dag verlengd, omdat de afsluitdatum en aansluitdatum gelijk moet zijn
-Gudion komt langs om de lijn actief te maken / je draytek aan te sluiten
- Je zit hoogsteens een paar uur zonder internet (vorige keer ochtend lijn eraf, in de middag er weer op gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:19

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:07:
[...]

woon in Den Haag
Ik woon in Den Haag benoordenhout en haal 'gewoon' 95 mbit, ook met behulp van een SFP.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• incomer
Mochten er mensen nog problemen hebben met een edgerouter lite icm met T-mobile thuis, heb het nu werkend met de volgende stappeN:

ETH0 - WAN
VLAN300 Internet / DHCP / NAT MASQ / Firewall IN en LOCAL
VLAN640 lid van BR0

ETH1 - LAN / IPTV
Untagged: DHCP voor interne lan
VIF 640 - lid van BR0

Achter ETH1 heb ik een netgear switchje liggen (vandaar geen ETH2 nodig voor IPTV)

Vervolgens moet je de volgende commando's uitvoeren (Thx to ICE_364 in het vodafone topic):
configure
set interfaces bridge br0 multicast enable
echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
commit
save
Daarna komt de IPTV stream binnen (zonder die commando's kreeg het IPTV kastje wel een IP en werkte uitzending gemist, maar de live tv steams kwamen niet binnen)

[ Voor 5% gewijzigd door incomer op 22-08-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Ik woon in Den Haag benoordenhout en haal 'gewoon' 95 mbit, ook met behulp van een SFP.
hier dus ook benoordenhout..... maar heb een 500/500

draytek in eerste instantie 500+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
incomer schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:32:
Mochten er mensen nog problemen hebben met een edgerouter lite icm met T-mobile thuis, heb het nu werkend met de volgende stappeN:

ETH0 - WAN
VLAN300 Internet / DHCP / NAT MASQ / Firewall IN en LOCAL
VLAN640 lid van BR0

ETH1 - LAN / IPTV
Untagged: DHCP voor interne lan
VIF 640 - lid van BR0

Achter ETH1 heb ik een netgear switchje liggen (vandaar geen ETH2 nodig voor IPTV)

Vervolgens moet je de volgende commando's uitvoeren (Thx to ICE_364 in het vodafone topic):

[...]

Daarna komt de IPTV stream binnen (zonder die commando's kreeg het IPTV kastje wel een IP en werkte uitzending gemist, maar de live tv steams kwamen niet binnen)
Heb je de config daarvan? Want ik zie nergens hoe je nu bij BR0 uitkomt. Kan ik in ieder geval mijn full size switch weghalen en die mediaconverter erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
peppi_078 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Heb je de config daarvan? Want ik zie nergens hoe je nu bij BR0 uitkomt. Kan ik in ieder geval mijn full size switch weghalen en die mediaconverter erop zetten.
Ben nu niet thuis, maar zal morgen even de config eruit halen voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36
Vandaag T-Mobile Thuis Internet+TV glasvezel 100/100 aangevraagd. Dit wil ik aan gaan sluiten op een Ubiquiti EdgeRouter Lite, die komt vandaag binnen! T-Mobile gaf aan dat Reggefiber vanaf 17-10-2017 contact opneemt en daarna neemt Guidion contact op voor de plaatsing. Heb Reggefiber gebeld en die gaf al aan dat dit veel eerder kon, gelukkig! Verwacht deze week een telefoontje om een afspraak te maken. Ik ben benieuwd!

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Mijn config file voor edgerouter lite (heb wat dingen eruit gehaald wat prive was, en kan zijn dat er nog wat dingen overbodig zijn maar het werkt nu iig)
firewall {
all-ping enable
broadcast-ping disable
ipv6-receive-redirects disable
ipv6-src-route disable
ip-src-route disable
log-martians enable
name WAN_IN {
default-action drop
description "WAN to internal"
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
state {
established enable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
state {
invalid enable
}
}
}
name WAN_LOCAL {
default-action drop
description "WAN to router"
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
state {
established enable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
state {
invalid enable
}
}
rule 30 {
action accept
description "Allow PPTP"
destination {
port 1723
}
protocol tcp
}
}
receive-redirects disable
send-redirects enable
source-validation disable
syn-cookies enable
}
interfaces {
bridge br0 {
aging 300
bridged-conntrack disable
hello-time 2
max-age 20
multicast enable
priority 32768
promiscuous disable
stp false
}
bridge br1 {
aging 300
bridged-conntrack disable
hello-time 2
max-age 20
priority 32768
promiscuous disable
stp false
}
ethernet eth0 {
duplex auto
speed auto
vif 300 {
address dhcp
description "WAN - Internet"
firewall {
in {
name WAN_IN
}
local {
name WAN_LOCAL
}
}
}
vif 640 {
bridge-group {
bridge br0
}
description "WAN - IPTV"
}
}
ethernet eth1 {
address 192.168.1.1/24
description Local
duplex auto
speed auto
vif 640 {
bridge-group {
bridge br0
}
description IPTV
mtu 1500
}
}
ethernet eth2 {
bridge-group {
bridge br1
}
description "Internet bridge"
duplex auto
speed auto
}
loopback lo {
}
}
port-forward {
auto-firewall enable
hairpin-nat enable
lan-interface eth1
wan-interface eth0.300
}
protocols {
igmp-proxy {
disable
}
}
service {
dhcp-server {
disabled false
hostfile-update disable
shared-network-name LAN1 {
authoritative enable
subnet 192.168.1.0/24 {
default-router 192.168.1.1
dns-server 81.177.139.39
dns-server 8.8.8.8
lease 86400
start 192.168.1.50 {
stop 192.168.1.240
}
}
}
use-dnsmasq disable
}
dns {
forwarding {
cache-size 200
listen-on eth1
listen-on eth2
}
}
gui {
http-port 80
https-port 443
older-ciphers enable
}
nat {
rule 5010 {
description "masquerade for WAN"
outbound-interface eth0.300
type masquerade
}
}
ssh {
port 22
protocol-version v2
}
}
system {
host-name ubnt
login {
user incomer {
authentication {
encrypted-password verwijderd
}
level admin
}
}
ntp {
server 0.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 1.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 2.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 3.ubnt.pool.ntp.org {
}
}
syslog {
global {
facility all {
level notice
}
facility protocols {
level debug
}
}
}
time-zone UTC
traffic-analysis {
dpi enable
export enable
}
}

/* Warning: Do not remove the following line. */
/* === vyatta-config-version: "config-management@1:conntrack@1:cron@1:dhcp-relay@1:dhcp-server@4:firewall@5:ipsec@5:nat@3:qos@1:quagga@2:system@4:ubnt-pptp@1:ubnt-unms@1:ubnt-util@1:vrrp@1:webgui@1:webproxy@1:zone-policy@1" === */
/* Release version: v1.9.7.5001798.170720.0132 */
Let wel op dat je de volgende commando's nog los moet uitvoeren (die staan in een ander config bestand)
configure
set interfaces bridge br0 multicast enable
echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
commit
save

[ Voor 3% gewijzigd door incomer op 30-08-2017 18:44 ]

• DaveD1109
Hmm gisteravond kortsluiting gehad thuis en daardoor heb ik geen signaal meer op het glasvezel modem. De aardlekschakelaar sprong er uit maar alles werkt nu weer. Weet iemand of het kan dat de kortsluiting kan doorschieten door je glasvezel patchkabel?
Had een eigen modem met mediaconverter aangesloten en die deed het nu niet meer. Heb toen de draytek weer aangesloten en ook die krijgt geen signaal.

DaveD

DaveD1109 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:41:
Hmm gisteravond kortsluiting gehad thuis en daardoor heb ik geen signaal meer op het glasvezel modem. De aardlekschakelaar sprong er uit maar alles werkt nu weer. Weet iemand of het kan dat de kortsluiting kan doorschieten door je glasvezel patchkabel?
Had een eigen modem met mediaconverter aangesloten en die deed het nu niet meer. Heb toen de draytek weer aangesloten en ook die krijgt geen signaal.
Een glasvezelkabel kan normaliter geen stroom vervoeren. Maar de apparatuur waar die glasvezel op aangesloten is (je eigen Media Converter of de Draytek) gebruikt natuurlijk ook stroom en kan dus wel degelijk geraakt zijn door die kortsluiting van je.
Maar als je nu de (niet geraakte) Draytek weer direct hebt aangesloten op de patchkabel die op de FTU zit, dan is er wel iets vreemds aan de hand als het nog niet werkt.

• DaveD1109
Barre73 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Een glasvezelkabel kan normaliter geen stroom vervoeren. Maar de apparatuur waar die glasvezel op aangesloten is (je eigen Media Converter of de Draytek) gebruikt natuurlijk ook stroom en kan dus wel degelijk geraakt zijn door die kortsluiting van je.
Maar als je nu de (niet geraakte) Draytek weer direct hebt aangesloten op de patchkabel die op de FTU zit, dan is er wel iets vreemds aan de hand als het nog niet werkt.
Precies dat dacht ik dus ook! Snap er niets van!

DaveD

• ANdrode
  • Niet online
DaveD1109 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:02:
[...]
Precies dat dacht ik dus ook! Snap er niets van!
Je gebruikt in de Draytek een andere SFP dan in de mediaconverter? Die zou ook kapot kunnen gaan

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
Afgelopen dinsdag omgezet van Telfort (oude propositie) naar T-Mobile Thuis. Ik gebruik m'n eigen spullen van UniFi en heb eenzelfde configuratie als @Verwijderd.

's Ochtends om een uur of 11 ging het oude signaal eraf. Ik heb toen zelf de boel omgeprikt naar mijn eigen UniFi switch en had de boel in een keer werkend. De monteur van Guidion hoefde alleen maar z'n testjes uit te voeren en de boel af te melden. Werkt prima zo.

Internetsnelheid is prima: heb een 100 Mb/s abo en haal zo'n 120 Mb/s in speedtestjes. Ben alleen wat teleurgesteld in de IPTV dienst: geen Netflix appje, dus moet ik nog steeds twee afstandsbedieningen gebruiken voor de TV.

• DaveD1109
ANdrode schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Je gebruikt in de Draytek een andere SFP dan in de mediaconverter? Die zou ook kapot kunnen gaan
Nee dezelfde. Heb geen SFP extra liggen.

DaveD

• gastje01
souris schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:38:
Afgelopen dinsdag omgezet van Telfort (oude propositie) naar T-Mobile Thuis. Ik gebruik m'n eigen spullen van UniFi en heb eenzelfde configuratie als @Verwijderd.

's Ochtends om een uur of 11 ging het oude signaal eraf. Ik heb toen zelf de boel omgeprikt naar mijn eigen UniFi switch en had de boel in een keer werkend. De monteur van Guidion hoefde alleen maar z'n testjes uit te voeren en de boel af te melden. Werkt prima zo.
Wat was er te testen dan? Bij mijn installatie heb ik alles zelf aangesloten, de Guidion-meneer heeft een lekker kopje koffie gedronken en is weer gegaan. Alles werkte out of the box. Inmiddels is ook hier alles vervangen door Unifi spul. Telefonie gebruik(te) ik niet.
Internetsnelheid is prima: heb een 100 Mb/s abo en haal zo'n 120 Mb/s in speedtestjes. Ben alleen wat teleurgesteld in de IPTV dienst: geen Netflix appje, dus moet ik nog steeds twee afstandsbedieningen gebruiken voor de TV.
Haalde je dit ook al met je Draytek? Of is dit sinds je je eigen spullen gebruikt? Ik zat altijd keurig op 99,xx/99,xx. Boven de 100 heb ik met het originele spul nooit langs zien komen. Lager dan de geadverteerde snelheid eigenlijk ook zelden/nooit.

• rens-br
  • Laatst online: 13:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
gastje01 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:58:
Haalde je dit ook al met je Draytek?
Ik haal die snelheid ook met de Draytek, altijd een vrij stabiele 120/120Mbit/s op een 100/100Mbit/s verbinding. Ik gebruik ook Unifi, maar wel alleen voor de wifi.

• peppi_078
souris schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:38:

Ik zit zowel met mijn eigen spul als de draytek rond de 120 mbit up en down. Met uitschieters naar 160 mbit :).
En wat betreft Netflix, dit had je kunnen weten anders hadden ze het wel aangeboden of in ieder geval ergens gecommuniceerd :).

DaveD1109 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Nee dezelfde. Heb geen SFP extra liggen.
Dan denk ik ook dat de SFP module kapot is gegaan toen de Mediaconverter een klap kreeg van die kortsluiting.
Ik zou even op marktplaats zoeken naar een gebruikte (KPN) Mediaconverter. Mag officieel niet verkocht worden maar gebeurt wel.

• DaveD1109
Barre73 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Dan denk ik ook dat de SFP module kapot is gegaan toen de Mediaconverter een klap kreeg van die kortsluiting.
Ik zou even op marktplaats zoeken naar een gebruikte (KPN) Mediaconverter. Mag officieel niet verkocht worden maar gebeurt wel.
Oké top! Ik ga even kijken! Moet ik op nog meer letten?

DaveD

DaveD1109 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Oké top! Ik ga even kijken! Moet ik op nog meer letten?
Niet echt. Als je zelf weet welke je moet hebben (welke op je huidige FTU/Grondplaat past dus) is het misschien even zoeken maar dan vind je ook wel wat hoor. Als je er niet uitkomt dan geef maar een gil. Ik weet welke NT op welke FTU past.

Je kan T-Mobile natuurlijk ook bellen maar zij hebben je ooit aangesloten met een kabeltje in de Draytek en daar heb jij de SFP uitgehaald blijkbaar. Dus die zullen je hooguit een nieuwe Draytek kunnen leveren maar of ze dat willen...
Marktplaats is wellicht makkelijker dan.

• gastje01
Barre73 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Niet echt. Als je zelf weet welke je moet hebben (welke op je huidige FTU/Grondplaat past dus) is het misschien even zoeken maar dan vind je ook wel wat hoor. Als je er niet uitkomt dan geef maar een gil. Ik weet welke NT op welke FTU past.

Je kan T-Mobile natuurlijk ook bellen maar zij hebben je ooit aangesloten met een kabeltje in de Draytek en daar heb jij de SFP uitgehaald blijkbaar. Dus die zullen je hooguit een nieuwe Draytek kunnen leveren maar of ze dat willen...
Marktplaats is wellicht makkelijker dan.
Ik zou gewoon T-Mobile bellen en zeggen door kortsluiting je SFP module niet meer werkt. Het is wellicht ook afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt, maar ik heb 1x een hardware defect gehad (TV decoder) en had de nieuwe al op de deurmat liggen voor ik de oude terug gestuurd had. Had je tenslotte kortsluiting gehad met de Draytek, dan was die waarschijnlijk ook gesneuveld. Nu komen ze er met alleen een SFP module van af :P

Ik zou gewoon aangeven dat je getest hebt met een module van een vriend/buurman en dat ze je onderling verwisseld hebt. Wanneer je aangeeft dat je met eigen apparatuur aan het stoeien bent geweest vallen ze vrij snel terug op "dat ondersteunen wij niet". Niet helemaal netjes en zoals t zou horen, maar een halve waarheid maakt nog geen leugen O-)
gastje01 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Ik zou gewoon T-Mobile bellen en zeggen door kortsluiting je SFP module niet meer werkt. Het is wellicht ook afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt, maar ik heb 1x een hardware defect gehad (TV decoder) en had de nieuwe al op de deurmat liggen voor ik de oude terug gestuurd had. Had je tenslotte kortsluiting gehad met de Draytek, dan was die waarschijnlijk ook gesneuveld. Nu komen ze er met alleen een SFP module van af :P

Ik zou gewoon aangeven dat je getest hebt met een module van een vriend/buurman en dat ze je onderling verwisseld hebt. Wanneer je aangeeft dat je met eigen apparatuur aan het stoeien bent geweest vallen ze vrij snel terug op "dat ondersteunen wij niet". Niet helemaal netjes en zoals t zou horen, maar een halve waarheid maakt nog geen leugen O-)
Allemaal leuk maar je denkt toch niet dat je een losse SFP module kan krijgen van de T-Mobile klantenservice? 99,9% kans dat ze nog nooit van het woord gehoord hebben...
Ze kunnen vast alleen een complete Draytek opsturen. Ook prima trouwens..

• DaveD1109
[...]

Had ze al gebeld en niets gezegd over de eigen apparatuur. Ik ga wel even langs mijn schoonouders en wissel daar de sfp om het een en ander uit te sluiten.

DaveD

• gastje01
Barre73 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:50:
[...]
Allemaal leuk maar je denkt toch niet dat je een losse SFP module kan krijgen van de T-Mobile klantenservice? 99,9% kans dat ze nog nooit van het woord gehoord hebben...
[...]

Dit dus. Soms heb je geluk. Die mensen lopen vaak ook maar een menu op hun scherm door. Als je ze goed kan uitleggen wat je wil kun je geluk hebben.

• DaveD1109
Nou zojuist bij mijn schoonouders geweest en de sfp daar getest. Daar deed die het prima. Voor de zekerheid die van hun meegenomen en net thuis geprobeerd zonder resultaat.
Ik kan nu dus uitsluiten dat de sfp en/of de draytek overleden zijn. Het enigste wat dus overblijf is de glasvezelkabel zelf die kapot is gegaan door de kortsluiting. Wel erg onaannemelijk maar zie geen andere oorzaak...

DaveD

• gastje01
Hoe lang heb je gewacht voor je verbinding kreeg? (of zou moeten krijgen)

[ Voor 19% gewijzigd door gastje01 op 31-08-2017 14:24 ]

• DaveD1109
gastje01 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:24:
Hoe lang heb je gewacht voor je verbinding kreeg? (of zou moeten krijgen)
Een minuut of 10. Bij mijn schoonouders was het overigings direct.

DaveD

• souris
gastje01 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Wat was er te testen dan? Bij mijn installatie heb ik alles zelf aangesloten, de Guidion-meneer heeft een lekker kopje koffie gedronken en is weer gegaan. Alles werkte out of the box. Inmiddels is ook hier alles vervangen door Unifi spul. Telefonie gebruik(te) ik niet.
Er was niets te testen. Hij wilde alleen de Draytek eraan hangen en afmelden. Ik heb hem lekker laten gaan. Hij moest ook nog een Wifi test doen, die hebben we lekker laten zitten. Verder wilde ik de afdekkappen wel van hem. Ook hier gebruik ik geen telefonie meer. Heb het nog wel in het abo zitten. Kan dus evt. de Draytek met een copper SFP weer aan de switch hangen, juiste VLANs ernaar toe en gaan met die banaan.
Haalde je dit ook al met je Draytek? Of is dit sinds je je eigen spullen gebruikt? Ik zat altijd keurig op 99,xx/99,xx. Boven de 100 heb ik met het originele spul nooit langs zien komen. Lager dan de geadverteerde snelheid eigenlijk ook zelden/nooit.
De Draytek heb ik er niet aangehad. Dus alleen getest met UniFi spul.

• souris
peppi_078 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Ik zit zowel met mijn eigen spul als de draytek rond de 120 mbit up en down. Met uitschieters naar 160 mbit :).
En wat betreft Netflix, dit had je kunnen weten anders hadden ze het wel aangeboden of in ieder geval ergens gecommuniceerd :).
Mee eens over Netflix. Had niet erg goed gekeken. Is ook geen breekpunt omdat er een app op de TV zit. Was gewoon een leuk extraatje geweest. Ben wel wat teleurgesteld over wat je met de afstandsbediening kunt op je TV.

• MichelJ
Barre73 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

ik weet niet waar je woont, heb nog wel zo'n SFP liggen.
Pagina: 1 ... 11 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie