Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:02
@Sp3ci3s8472 Wat is precies het doel van je 4G voor thuis? Je haalt met het snelste pakket toch 100Mbit?
Dat is bij mij sneller dan mijn bonded VDSL verbinding van 58Mbit, maar daar kom ik prima mee uit met 3 kinderen en ik in teams en thuiswerken.

Ik denk dat je 4G voor thuis als alternatief moet zien voor een hele langzame DSL lijn en niet een manier om sneller te kunnen internetten dan je 100 of 200Mbit (bonded) DSL lijn.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-02 22:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

jongetje schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:43:
@Sp3ci3s8472 Wat is precies het doel van je 4G voor thuis? Je haalt met het snelste pakket toch 100Mbit?
Dat is bij mij sneller dan mijn bonded VDSL verbinding van 58Mbit, maar daar kom ik prima mee uit met 3 kinderen en ik in teams en thuiswerken.

Ik denk dat je 4G voor thuis als alternatief moet zien voor een hele langzame DSL lijn en niet een manier om sneller te kunnen internetten dan je 100 of 200Mbit (bonded) DSL lijn.
Dat is niet significant sneller dan ik nu haal met VDSL en het is significant trager in upload en ping.

VDSL 70/30
4G vt in 2018 300/150
4g vt in 2021 30/5 of 100/10

Voor thuiswerken zou ik graag wat sneller willen. Bijv. 150/100 of iets dergelijks.

Battle.net tag

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:18
leonbong schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:24:
Bij mij is tv nu opeens weer ruk vanaf 10:15 ongeveer, het stopt steeds.
Ik heb al een paar keer het kastje opnieuw opgestart.
Hier in Tilburg al sinds gisteravond na etenstijd geen TV meer. Kastje al tig keer opgestart, stroom eraf, rest gedaan... niks helpt. Modem reset kan niet vanwege thuiswerk etc, internet doet het wel...bellen ook

• workswith
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:35
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:36:
Heb een paar dagen 4G voor thuis getest. Helaas zijn de snelheden die op de site staan ook de snelheden waarop je gelimiteerd wordt. Dit is in tegenstelling tot het abonnement wat ik 2 jaar geleden had, toen was het nog onbeperkt en kon ik makkelijk 200-300Mbit halen.

De 100GB limiet is wel opgeschaald maar dat ga je nooit halen met die snelheden.

Erg jammer want ik had het graag als alternatief voor mijn VDSL verbinding gehad.
Met deze provider heb je denk ik wel een goed alternatief, support is wel vriendelijk en ze helpen je goed. Is ook zonder aanvuller en volgens mij kun je meer gebruiken als 500 gb https://www.internetcreators.nl/buitengebied/

• ikbenjoeri
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16:21
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Dat is niet significant sneller dan ik nu haal met VDSL en het is significant trager in upload en ping.

VDSL 70/30
4G vt in 2018 300/150

Voor thuiswerken zou ik graag wat sneller willen. Bijv. 150/100 of iets dergelijks.
https://www.internetcreators.nl/ bied ook T-Mobile aan met 150/50, en ook KPN sims

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:19
leonbong schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:23:

Ik begin het echt heel erg zat te worden met dit b-product. Maar ik moet nog een paar maanden en dan ga ik naar ziggo of kpn.
Ziggo heb ik heel lang gehad en was prima echter ik hen geen coax meer naar de woonkamer, heb ik verwijderd toen ik t-mobile thuis ging. Dat was dus wat voorbarig, ik had er teveel vertrouwen naar de jarenlange goede ervaring met tmobile mobiel. (Onafgebroken abonnee vanaf 1998 toen het begon als Ben)
Ik begrijp je frustratie, maar volgens mij is het in het algemeen bij alle providers de laatste maanden vaker mis. Alsof internet algemeen tegen limieten aanloopt. Gisteren volgens de media ook een aantal uur storing bij KPN en Ziggo.
Daarnaast valt het nu ook veel meer op als er hickups zijn, iedereen is nu continu thuis online...

Verder met je eens dat kiezen voor goedkoop vaak ook leidt tot kiezen voor minder service. Zoals eerder gemeld heeft bij mij ook 10 dagen glas eruit gelegen na de kerst. Zonder enige communicatie (behalve dat ik zou worden gebeld door een monteur) is het ineens verholpen.

• jongetje
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:01:
[...]

VDSL 70/30
4G vt in 2018 300/150

Wat is er mis met een 70/30 lijn voor thuiswerken? Zolang je geen videoproducties moet uploaden kan de gemiddelde thuiswerker prima met een 50/10 lijntje (denk ook nog wel de helft) uit de voeten. Beetje mail, documenten en website content heen en weer pingelen.

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:48
jurjen_g schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Ik begrijp je frustratie, maar volgens mij is het in het algemeen bij alle providers de laatste maanden vaker mis. Alsof internet algemeen tegen limieten aanloopt. Gisteren volgens de media ook een aantal uur storing bij KPN en Ziggo.
Daarnaast valt het nu ook veel meer op als er hickups zijn, iedereen is nu continu thuis online...

Verder met je eens dat kiezen voor goedkoop vaak ook leidt tot kiezen voor minder service. Zoals eerder gemeld heeft bij mij ook 10 dagen glas eruit gelegen na de kerst. Zonder enige communicatie (behalve dat ik zou worden gebeld door een monteur) is het ineens verholpen.
Mijn vrouw werkt al jaren frequent thuis, dus dan zie je gewoon dat dit een minder product is.
Want voor Corona was het ook al niet zo goed als ziggo.

Maar ja ik had er vertrouwen in dus een 2jarige aanbieding genomen voor 200mbit en volgens mij het eerste jaar gratis fox-sport maar dat weet ik niet zeker.

[Voor 7% gewijzigd door leonbong op 04-02-2021 14:53]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-02 22:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

jongetje schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Wat is er mis met een 70/30 lijn voor thuiswerken? Zolang je geen videoproducties moet uploaden kan de gemiddelde thuiswerker prima met een 50/10 lijntje (denk ook nog wel de helft) uit de voeten. Beetje mail, documenten en website content heen en weer pingelen.
VM's zijn dan wel geen video bestanden maar ik moet geregeld grote bestanden uploaden. Het is gewoon fijn dat je het beschikbaar hebt als je het wel nodig hebt.

Battle.net tag

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
leonbong schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:46:
[...]

Mijn vrouw werkt al jaren frequent thuis, dus dan zie je gewoon dat dit een minder product is.
Want voor Corona was het ook al niet zo goed als ziggo.

Maar ja ik had er vertrouwen in dus een 2jarige aanbieding genomen voor 200mbit en volgens mij het eerste jaar gratis fox-sport maar dat weet ik niet zeker.
Tja, hier heeft Ziggo bij alle buren er vorige week uitgelegen. Zoals genoemd hebben volgens mij alle partijen wel last van capaciteit met al die thuiswerkers. Voorheen had men idd er veel minder last van.

Heb een eigen DNS ingesteld en los van m'n buitenlandse IP gedoe zie ik hier in de logs dat alleen 'snachts een paar keer de verbinding er een minuutje uit heeft gelegen. Hier komt er iig geen coax meer in huis.

• leonbong
Ik ben er nog niet uit maar kpn of ziggo, tweak zou ook nog kunnen.
Maar over tweak en fiber heb ik mijn twijfels.

Nu woon ik wel in Almere ik heb een hele ruime keus aan glas-aanbieders.

Maar ik moet nog een paar maanden als ze nu flink hun leven beteren dan blijf ik gewoon.
Want in het nieuwe thuiswerk-leven is overstappen gewoon lastig omdat er risico bestaat dat je even zonder zit.

[Voor 16% gewijzigd door leonbong op 04-02-2021 15:24]

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:19
leonbong schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:03:

Nu woon ik wel in Almere ik heb een hele ruime keus aan glas-aanbieders.

Maar ik moet nog een paar maanden als ze nu flink hun leven beteren dan blijf ik gewoon.
Want in het nieuwe thuiswerk-leven is overstappen gewoon lastig omdat er risico bestaat dat je even zonder zit.
Tip: tussendoor maandje ziggo, kost dan wel even wat, maar zit je niet met de stress van tijdelijk geen internet

• jongetje
leonbong schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:03:
Je zit nu in het t-mobile topic... voor vragen over kpn, ziggo en andere providers kun je beter in die topic terecht.

• leonbong
Waar maak je uit op dat ik vragen heb over andere providers?

[Voor 54% gewijzigd door leonbong op 04-02-2021 18:23]

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-03 22:56
leonbong schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:01:
Een zwakkere infrastructuur maakt het geen onbruikbare infrastructuur.
Je slaat een beetje door.

Maar simpel beschouwd is het technisch minder dan AON, het is namelijk voornamelijk als kostenbesparing bedacht.
Ben het 100% met je eens, maar dit is nu eenmaal hoe operators te werk gaan op glasvezelnetwerken. Zoals @Barre73 al schreef, het bespaart gewoon gigantisch veel in de kosten omdat er minder actieve apparatuur nodig is. AON is technisch gezien absoluut de beste wijze om aangesloten te zijn, want iedere woning heeft immers een actieve poort op de switch of DSLAM. Maar op de langere termijn zullen KPN Wholesale en Glasoperator de AON apparatuur moeten vervangen, omdat deze na verloop van tijd "end-of-life" of "end-of-support" zijn. En dan gaan ook daar OLT's voor in de plaats komen, dus klanten moeten dan ook "verplicht" over op een ONT.

• maarten013
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 28-02 13:25
Hier in Tilburg heb ik last dat vaste telefonie nog steeds niet werkt. Sinds de overstap op 11 december heeft KPN mijn nummer vastgehouden en niet goed geporteerd. Dit is uiteindelijk omstreeks 7 januari opgelost echter begon daarna direct een probleem met de provisioning van de nummers. De klantenservice vertelde dit mij eergisteren dat dit probleem zich rond 14 januari voor begon te doen in Tilburg e.o.. Ze gaf ook aan dat dit op de site zou staan echter niks gevonden. Als ik nu naar mijn vaste nummer bel krijg ik nog steeds direct een voicemail melding. Ook de SIP registraties staan niet in het modem. Maar ff afwachten.

Voor de rest werkt internet en TV echt helemaal top. Af en toe dat het TV kastje van de stroom moet omdat hij geen beeld geeft. Voor de rest alles perfect.

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:36
Ach er zijn af en toe problemen maar deze duren kort. En 2 a 3x in een jaar een probleem voor 300 euro besparen per jaar. Ja graag.
Ziggo was overigens ook niet probleemloos...

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:14
Een vraagje voor de mensen uit Den Haag die in Loosduinen (Meer & Bos) wonen:
Ben al aangesloten op de roze kabel voor de deur?
Zo ja, wanneer ontving je van Guidion een SMS een afspraak te maken?
Duurde dat dagen of weken?

Ben namelijk al weken bezig en ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Gelukkig ligt de kabel ed. al in onze appartement, dus kan evt. uitwijken naar Freedom wanneer T-Mobile stil blijft.

• MBI
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:56
ezra070 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:19:
Een vraagje voor de mensen uit Den Haag die in Loosduinen (Meer & Bos) wonen:
Ben al aangesloten op de roze kabel voor de deur?
Zo ja, wanneer ontving je van Guidion een SMS een afspraak te maken?
Duurde dat dagen of weken?

Ben namelijk al weken bezig en ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Gelukkig ligt de kabel ed. al in onze appartement, dus kan evt. uitwijken naar Freedom wanneer T-Mobile stil blijft.
Hier iemand uit de buurt. Bij mij moeten ze nog de kabel van de stoep naar de voorgevel brengen. (Zie ook deze link) Gisteren had ik VolkerWessels Telecom aan de telefoon over hoe lang het nog duurt, en zij wisten me te vertellen dat het project op hold staat. Hoe lang nog en waarom is mij niet verteld.... misschien door het slechte weer?
Zojuist Ziggo gebeld om de einddatum contract er weer uit te halen.

Wat in het vat zit verzuurt niet, maar toch is het jammer.

• jongetje
@ezra070 en @MBI Ik vind het ook vrij chaotisch. Ze hebben hier (ook Loosduinen) en stukje gedaan van de wijk. Zo heeft een dwarsstraat al de bekende magenta sprietjes voor de deur en minimaal 1 iemand daarvan inmiddels al verbinding. Maar hier is er nog niet eens gegraven. Ik zie ook veel minder activiteit terwijl er nog geen vorst in de grond zit...
Ik begreep wel iets vaags dat er iets met KPN/NetwerkNL was waardoor het is vertraagd.

[Voor 10% gewijzigd door jongetje op 05-02-2021 10:53]

• ezra070
Poeh @MBI & @jongetje ...

In september heb ik de aanvraag voor glas gedaan.
In week 50 was het idee om ons daadwerkelijk van T-Mobile glas te voorzien.

In oktober ging onaangekondigd om half 8 in de ochtend alle tegels uit de straat (dus lekker in je pyjama snel je auto/scooter/fiets verplaatsen) en werd de boel aangelegd. Althans, de kabels kwamen uit de grond tot aan de voortuin van ons portiek.
Onze straat ging als 1 van de eerste open en andere straten volgden, dus ik dacht: we hebben snel glas.

In november ging weer onaangekondigd onze straat open.
In december ging onze straat 2x onaangekondigd open.
In de tussentijd heb ik regelmatig met T-Mobile & VW aan de lijn gehangen; het probleem scheen volgens beide bij de onderaannemer(s) te liggen.

In januari ging weer de straat open, gelukkig voor een klein stukje.
Dus mijn buurvrouw en ik belde met T-Mobile & VW wat nu de status is, want week 50 was allang gepasseerd.
VW stuurde uiteindelijk bij ons beide iemand langs die via de ouwe Casema-goot glas naar binnen trok. We zijn beide 1x voor Jan met de korte achternaam thuisgebleven, want er kwam niet.
Vervolgens bleken wij nog niet aangesloten te zijn op de DP.
2 dagen later kwam er weer iemand langs: alles bleek nu te werken...
Dat was vorige week donderdag.

Een tijdje dacht ik dat het alleen bij ons deze chaos gebeurde, maar helaas :(
Ik wens jullie ook sterkte!
(en ik laat weten wanneer ik iets van T-Mobile hoor ;) )

• jongetje
@ezra070 wat een verhaal. Denk dat je wel heel veel pech hebt gehad dan (of dat hoop ik eigenlijk, anders is het echt een puinhoop bij T-Mobile).

Los van dat er nog niets in de grond ligt hier, wacht ik tot minimaal na corona want heb geen zin om me daar nu druk over te maken met vele thuiswerken.

[Voor 3% gewijzigd door jongetje op 05-02-2021 11:32]

• MBI
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:56
jongetje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:32:
@ezra070 wat een verhaal. Denk dat je wel heel veel pech hebt gehad dan (of dat hoop ik eigenlijk, anders is het echt een puinhoop bij T-Mobile).

Los van dat er nog niets in de grond ligt hier, wacht ik tot minimaal na corona want heb geen zin om me daar nu druk over te maken met vele thuiswerken.
Ja dat klikt niet best @ezra070. Ik laat het ook even op z'n beloop. Wel al enthousiast kabels lopen trekken, in de verwachting dat het deze maand wel zou gaan lukken, waardoor binnenshuis COAX is vervangen door UTP. Nu dus proefabo NLZiet....

• ezra070
@jongetje, groot gelijk heb je!

@MBI, UTP kan nooit kwaad :)

Ik moet zeggen dat ik al jaren via een Xiaomi box Ziggo TV kijk op de slaapkamer, COAX daarnaar toe is al een tijdje weg (het is overigens jammer dan T-Mobile geen Android TV app biedt, dus het wordt sowieso Chromecasten).

T-Mobile reageert iig net via Facebook. Ik ga weer verder...

Edit 12:24:
T-Mobile blijft zwijgen, ik krijg weer geen reactie.
Ik bereid mij maar voor op dat Freedom kan leveren via het T-Mobile netwerk, dat ik daar maar op wacht.

Edit 12:55:
Heb inhoudelijk reactie na 2 dagen!

"De reden waarom Guidion nog niet is aangestuurd, is omdat de status van de werkzaamheden van VWT nog op on hold staat. Hierdoor is in het systeem nog niet duidelijk dat alles is afgerond. Ik heb direct een melding gemaakt dat alles afgerond is en dat de order zo snel mogelijk afgemeld moet worden door VWT. Wanneer dit gedaan is, sturen wij zo snel mogelijk Guidion jouw kant op!"

&

"Ik ga er in ieder geval achteraan, zodat de afspraak zo snel mogelijk kan worden ingepland!"

VWT had vorige week al doorgegeven dat alles rond was en afgelopen maandag was dat door T-Mobile aan de telefoon bevestigd.

Heb Freedom al gemaild met de vraag wanneer ze gaan starten in Den Haag.
Uit hun nieuwsbrief kon ik geen datum halen (ben overigens deze nieuwsbrief kwijt).

NTU hangt, dat geeft hoop dat iemand mij ooit aansluit.

Edit 18:33
Met meerdere medewerkers over Twitter & Facebook contact gehad.

Het wordt er niet beter op...
Elke keer het zelfde (vergelijkbare) antwoord en niet begrijpend willen lezen.

Ik geef het op, ik hoop op Freedom!

[Voor 85% gewijzigd door ezra070 op 05-02-2021 18:39. Reden: updates]

• miguelacknow
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 26-02 10:13
Een vraagje.. misschien heeft iemand dezelfde ervaring als ik nu heb:

Ik ben sinds kort over gestapt naar T-Mobile Thuis, regio Eindhoven.
Nu valt het me op dat naar de meeste dingen ik een ping heb van minimaal 10ms.
Als ik kijk naar naasten in mijn kring die ook bij T-Mobile zitten, hebben ze een ping naar bijv. 8.8.8.8 van 4-6ms. Ik gemiddeld tussen de 9-12ms.
Wel heel vreemd..
Nu zit ik in een dhcp range die van Tele2 afkomstig is.. (143.x) wellicht dat hier een issue mee is. Ik zie dat er al vaker een post over geweest is maar kon geen concrete uitkomst vinden.

Daarnaast is de ping tussen mij en andere T-Mobile gebruikers ook vrij hoog, terwijl als twee andere het naar elkaar testen er 1 hop + 4ms vertraging op zit, i.p.v. 10.
Ik zie dat ik een hop extra heb dan de ander, zie ander voorbeeld.

Iemand een idee?
Hier een voorbeeld;

Tracert naar Google

Tracert naar collega die ook T-Mobile heeft
pingen twee collega's naar elkaar, beide T-Mobile (beide in 31.x reeks) hebben ze deze hop niet.

Tracert naar Cloudflare DNS

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:23
Traceroute heb je helaas niet zoveel meer aan, nu T-Mobile de TTL manipuleert zie je alles op één hop na de gateway. Dat gezegd hebbende, 9ms naar 8.8.8.8 is best wel hoog (relatief gesproken), ik zie hier 1,5ms, zit zelf op 143.178.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
miguelacknow schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:06:
Ik ben sinds kort over gestapt naar T-Mobile Thuis, regio Eindhoven.
Nu valt het me op dat naar de meeste dingen ik een ping heb van minimaal 10ms.
Als ik kijk naar naasten in mijn kring die ook bij T-Mobile zitten, hebben ze een ping naar bijv. 8.8.8.8 van 4-6ms. Ik gemiddeld tussen de 9-12ms.
Zelfde router? Zelfde fysieke regio?
Bijvoorbeeld mijn arm router geeft +2ms ping maar alleen op ICMP
Nu zit ik in een dhcp range die van Tele2 afkomstig is.. (143.x) wellicht dat hier een issue mee is. Ik zie dat er al vaker een post over geweest is maar kon geen concrete uitkomst vinden.

Daarnaast is de ping tussen mij en andere T-Mobile gebruikers ook vrij hoog, terwijl als twee andere het naar elkaar testen er 1 hop + 4ms vertraging op zit, i.p.v. 10.
Ik zie dat ik een hop extra heb dan de ander, zie ander voorbeeld.
Er zit een verschil in de routering per range. Prefixes staan nu voor een echt andere fysieke regios.
Ik weet niet hoe groot de regio's zijn. 143.178.128.0/17 zit bijvoorbeeld ook gedeeltelijk in Enschede.

Einde boekjaar 2019 had T-Mobile in de 600K klanten, dat past dus niet in één /17 :+.

Binnen het netwerk heb je sowieso geen zichtbaarheid op de routes van het verkeer door MPLS. Je kan wel door de veranderingen in ping én door andere ping naar adressen in dezelfde prefix afleiden dat er meerdere fysieke paden in het netwerk zijn, die wbt RTT verschillen.

• leonbong
Misschien ben ik een zwartkijker maar is het verhullen van routes een voorbode om ons weer via DTAG te gaan sturen in de hoop dat wij het niet merken.

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-03 19:03
Na de vijfde keer 'Sessie verlopen. Opnieuw inloggen' in TV Anywhere laat ik tv vandaag maar even voor die is...

• ANdrode
  • Niet online
leonbong schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:32:
Misschien ben ik een zwartkijker maar is het verhullen van routes een voorbode om ons weer via DTAG te gaan sturen in de hoop dat wij het niet merken.
Dat kan je vanaf de buitenkant altijd zien.

En doordat er voor inkomend verkeer wordt betaald, zal verkeer versturen via DTAG maar binnen laten komen via T-Mobile zelf geen geld besparen.

Enfin, als ze verkeer via DTAG gaan sturen maar dan met goede performance en peering in Nederland, dan vind ik dat niet netjes, maar is het wel "wat de markt doet". Het is wat Ziggo doet met Aorta van Liberty Global en wat KPN doet met het pushen van de NL-ix/hun internet exchange.

Wat dat betreft doet T-Mobile het op dit moment wat netter dan KPN en zeker netter dan Ziggo. Gaat T-Mobile weer naar DTAG, dan doe KPN het het netste. Wat Ziggo doet is zeer vergelijkbaar met wat DTAG doet in Duitsland.

• NDSFREAK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 21:15
ANdrode schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Dat kan je vanaf de buitenkant altijd zien.

En doordat er voor inkomend verkeer wordt betaald, zal verkeer versturen via DTAG maar binnen laten komen via T-Mobile zelf geen geld besparen.

Enfin, als ze verkeer via DTAG gaan sturen maar dan met goede performance en peering in Nederland, dan vind ik dat niet netjes, maar is het wel "wat de markt doet". Het is wat Ziggo doet met Aorta van Liberty Global en wat KPN doet met het pushen van de NL-ix/hun internet exchange.

Wat dat betreft doet T-Mobile het op dit moment wat netter dan KPN en zeker netter dan Ziggo. Gaat T-Mobile weer naar DTAG, dan doe KPN het het netste. Wat Ziggo doet is zeer vergelijkbaar met wat DTAG doet in Duitsland.
Tracert via KPN Glasvezel verbinding

Traceren van de route naar one.one.one.one [1.1.1.1]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms *.*.*.*
2 11 ms 2 ms 1 ms 195-190-228-23.fixed.kpn.net [195.190.228.23]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 5 ms 5 ms 5 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Traceren van de route naar dns.google [8.8.8.8]
via maximaal 30 hops:

2 2 ms 1 ms 1 ms 195-190-228-23.fixed.kpn.net [195.190.228.23]
3 3 ms 3 ms 3 ms 72.14.196.75
4 5 ms 4 ms 4 ms 209.85.149.36
5 5 ms 4 ms 4 ms 108.170.229.222
6 4 ms 6 ms 8 ms 172.253.66.185
7 5 ms 5 ms 5 ms dns.google [8.8.8.8]

Traceren van de route naar dns.google [8.8.4.4]
via maximaal 30 hops:

2 15 ms 11 ms 4 ms 195-190-228-23.fixed.kpn.net [195.190.228.23]
3 * 5 ms 5 ms 139.156.127.70
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 5 ms 5 ms 5 ms 108.170.241.193
6 7 ms 7 ms 7 ms 142.250.224.131
7 7 ms 6 ms 6 ms dns.google [8.8.4.4]

• miguelacknow
ANdrode schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Zelfde router? Zelfde fysieke regio?
Bijvoorbeeld mijn arm router geeft +2ms ping maar alleen op ICMP

[...]

Er zit een verschil in de routering per range. Prefixes staan nu voor een echt andere fysieke regios.
Ik weet niet hoe groot de regio's zijn. 143.178.128.0/17 zit bijvoorbeeld ook gedeeltelijk in Enschede.

Einde boekjaar 2019 had T-Mobile in de 600K klanten, dat past dus niet in één /17 :+.

Binnen het netwerk heb je sowieso geen zichtbaarheid op de routes van het verkeer door MPLS. Je kan wel door de veranderingen in ping én door andere ping naar adressen in dezelfde prefix afleiden dat er meerdere fysieke paden in het netwerk zijn, die wbt RTT verschillen.
Jep. Allemaal zelfde router, zowel geprobeerd met apparatuur van T-Mobile zelf. Zyxel modem.
Deze is inmiddels los en de verbinding hangt (net als bij de rest) direct aan een Fortigate.
Apparatuur maakt dus het verschil niet helaas.

• ANdrode
  • Niet online
miguelacknow schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Jep. Allemaal zelfde router, zowel geprobeerd met apparatuur van T-Mobile zelf. Zyxel modem.
Deze is inmiddels los en de verbinding hangt (net als bij de rest) direct aan een Fortigate.
Apparatuur maakt dus het verschil niet helaas.
Ook fysiek bij elkaar?

Heel gek. Je kan bij andere ranges wel een gekke route krijgen (near-Eindhoven -> Den Haag/Amsterdam -> near-Eindhoven) in plaats van (near Eindhoven -> [lokale router] -> near eindhoven).

1ms = ~100km retour via glasvezel, plus vertraging in apparatuur.

• xavalon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 28-02 10:17
FreshM schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:06:
Na de vijfde keer 'Sessie verlopen. Opnieuw inloggen' in TV Anywhere laat ik tv vandaag maar even voor die is...
Ja dat tv anywhere op pc of iPad is pretty dramatisch sinds de vernieuwing. Idem loopt de overgang van fox sports naar ESPN niet lekker op je pc of tablet, maar dit laatste is niet een probleem van tmobile

[Voor 1% gewijzigd door xavalon op 10-02-2021 18:55. Reden: foutje fox->tmobile moet het zijn]

• Blaauw87
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:35
NielsFL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Klantenservice vragen of je mag overstappen naar de Zyxel. Die komt namelijk met een losse media-converter welke je met je eigen router kunt gebruiken.
Is inmiddels in huis, glaskabel>mediaconverter>Zyxel modem > Asus CT8 (in afwachting van actieve verbinding van de Zyxel).

Kan alleen nergens in de instellingen de optie Bridge modus terug vinden. Verder lijkt de verbinding uberhaupt vrij brakkig, het eigen wifi netwerk van de Zyxel wordt redelijk ontvangen door het huis maar na verbinden wordt er nog geen internet ontvangen.

Of is de Zyxel in combinatie met de aangeschafte Asus Airmesh uberhaupt niet meer nodig? Dat ik de Asus direct kan aansluiten op de mediaconverter?

• Supreme_One
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:39
Ik word er onderhand moe van dat ik mijn ping vrijwel nooit lager krijg dan 16 met gamen. Paar weken terug hier ook over geklaagd. Ik heb DMZ, Upnp en portforwarding geprobeerd in de Zyxel. Het helpt allemaal niet. Maakt het wat uit of ik een cat 5e of cat6 kabel gebruik? Maakt DNS wat uit voor de ping? Of is TMobile glasvezel gewoon slecht

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Supreme_One schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:00:
Ik word er onderhand moe van dat ik mijn ping vrijwel nooit lager krijg dan 16 met gamen. Paar weken terug hier ook over geklaagd. Ik heb DMZ, Upnp en portforwarding geprobeerd in de Zyxel. Het helpt allemaal niet. Maakt het wat uit of ik een cat 5e of cat6 kabel gebruik? Maakt DNS wat uit voor de ping? Of is TMobile glasvezel gewoon slecht
Het kan al fout gaan in je eigen netwerk. Maar stel dat is goed heb ik 3 andere richtingen om in te zoeken:

Probeer anders een VPN service. Sommige gamers halen daar wel gewenste resultaten mee.

Of verbind met een andere multiplayer server dan waar je nu op zit. Misschien is er een slechte interconnectie.

En als laatste, test bij de buren die bij dezelfde en bij een andere provider zitten wat hun snelheden zijn. Voor hetzelfde geld is dit een heel goed resultaat waar jij woont.

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Even hier op het forum checken maar zie nog geen lotgenoten. Sinds pakweg 12:00 geen verbinding meer, regio 5706. De T-Mobile DNS gebruik ik niet dus dat is uitgesloten. Alles opnieuw opgestart maar dat heeft niets geholpen. Volgens de site van T-Mobile zijn er geen storingen. 🤔

Edit: ook mijn mobiele data-verbinding bij T-Mobile is erg instabiel momenteel.

[Voor 22% gewijzigd door D vd V op 08-02-2021 14:46]

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06:45
Ik woon ook op 5706. Geen internet...

• miguelacknow
ANdrode schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:17:
[...]

Ook fysiek bij elkaar?

Heel gek. Je kan bij andere ranges wel een gekke route krijgen (near-Eindhoven -> Den Haag/Amsterdam -> near-Eindhoven) in plaats van (near Eindhoven -> [lokale router] -> near eindhoven).

1ms = ~100km retour via glasvezel, plus vertraging in apparatuur.
Jep. Allemaal dezelfde setup. Beide in Eindhoven, de ander in Veldhoven.
Blijft een vreemd verhaal..

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Vanwege de weersomstandigheden zal morgenochtend pas een monteur de problemen met de glasvezelverbinding gaan aanpakken:
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
We zullen dus voorlopig offline blijven.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:02

basdej

OutSystems Consultant

D vd V schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:01:
Vanwege de weersomstandigheden zal morgenochtend pas een monteur de problemen met de glasvezelverbinding gaan aanpakken:
We zullen dus voorlopig offline blijven.
Goeie service voor iedereen die afhankelijk is van thuiswerken! 8)7

Hoi.

• hidden
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 22:10
ezra070 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:48:
@jongetje, groot gelijk heb je!

@MBI, UTP kan nooit kwaad :)

Ik moet zeggen dat ik al jaren via een Xiaomi box Ziggo TV kijk op de slaapkamer, COAX daarnaar toe is al een tijdje weg (het is overigens jammer dan T-Mobile geen Android TV app biedt, dus het wordt sowieso Chromecasten).

T-Mobile reageert iig net via Facebook. Ik ga weer verder...

Edit 12:24:
T-Mobile blijft zwijgen, ik krijg weer geen reactie.
Ik bereid mij maar voor op dat Freedom kan leveren via het T-Mobile netwerk, dat ik daar maar op wacht.

Edit 12:55:
Heb inhoudelijk reactie na 2 dagen!

"De reden waarom Guidion nog niet is aangestuurd, is omdat de status van de werkzaamheden van VWT nog op on hold staat. Hierdoor is in het systeem nog niet duidelijk dat alles is afgerond. Ik heb direct een melding gemaakt dat alles afgerond is en dat de order zo snel mogelijk afgemeld moet worden door VWT. Wanneer dit gedaan is, sturen wij zo snel mogelijk Guidion jouw kant op!"

&

"Ik ga er in ieder geval achteraan, zodat de afspraak zo snel mogelijk kan worden ingepland!"

VWT had vorige week al doorgegeven dat alles rond was en afgelopen maandag was dat door T-Mobile aan de telefoon bevestigd.

Heb Freedom al gemaild met de vraag wanneer ze gaan starten in Den Haag.
Uit hun nieuwsbrief kon ik geen datum halen (ben overigens deze nieuwsbrief kwijt).

NTU hangt, dat geeft hoop dat iemand mij ooit aansluit.
[Afbeelding]

Edit 18:33
Met meerdere medewerkers over Twitter & Facebook contact gehad.
[Afbeelding]
Het wordt er niet beter op...
Elke keer het zelfde (vergelijkbare) antwoord en niet begrijpend willen lezen.

Ik geef het op, ik hoop op Freedom!
Als T Mobile nog niet kan leveren dan kan Freedom dus ook niet via T Mobile gaan leveren he

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 14:09

Update [15:45] Er wordt een monteur gestuurd die op locatie werkzaamheden zal verrichten. Vanwege de huidige weersomstandigheden zal de monteur naar verwachting morgenochtend vroeg aan de slag gaan. Excuses voor het ongemak.

vind dit best lachwekkend

• henkNL
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
henkNL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:05:
Bedankt @hidden en @Barre73 :)

Monteur is net geweest, hij heeft geen ONT, en mag ook geen andere apparatuur plaatsen dan hetgene wat door T-Mobile is geleverd.

Hij geeft aan dat de bal nu bij de netwerkbeheerder ligt (KPN?), op de werkbon staat:
'geen licht. Doorgezet via Guidion naar BO'
Binnen 24 uur zou er wel licht op moeten staan.

Nu heb ik weinig verstand van de typen glasvezelnetwerken, maar klopt het dat je, indien GPON je geen lampje FO ziet branden op de standaard mediaconverter?
Afgelopen zaterdag kreeg ik van T-Mobile een bericht dat e.e.a. is doorgezet naar KPN NetwerkNL.
Ik zou vandaag of morgen hier bericht van krijgen.

Vanmorgen werd ik door KPN gebeld, de monteur kan, ondanks de sneeuw, deze middag langs komen.
Rond 13.30 werd ik gebeld door de monteur, met de vraag of het modem nu online is, en inderdaad hij doet het! _/-\o_

De oorzaak was volgens de monteur een defecte patchkabel.

Bij mij in Lansingerland geen ONT nodig, gewoon de grijze CVT media converter, met dipswitch 1 en 6 op on.

Zojuist ook de T-Mobile Zyxel router weer opgeborgen.
Mijn eigen apparatuur is zo aangesloten:
Glas -> CVT mediaconverter -> TP-Link switch in (VLAN300 tagged) -> TP-Link switch uit (VLAN300 untagged) -> OPNsense router.

Ook heb ik van een oude NTU een huisje voor de glasvezel gemaakt:

Kia e-Niro my19 | 2100Wp oost/1800Wp west | iSense v28 -> OTGW <- Intergas HRE 36/30 | 2x Unifi AP-AC lite | Rpi2-PiHole / Rpi3-Domoticz | OPNsense@Qotom Q515g6

• leonbong
juliank schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:41:

Update [15:45] Er wordt een monteur gestuurd die op locatie werkzaamheden zal verrichten. Vanwege de huidige weersomstandigheden zal de monteur naar verwachting morgenochtend vroeg aan de slag gaan. Excuses voor het ongemak.

vind dit best lachwekkend
Vind je dat nog oprecht raar.

NS stopt ermee, bussen rijden niet, veel bezorgdiensten niet, thuisbezorgd niet, enz enz.
Vind je het dan raar dat een Tmt (guidion) besluit zijn mensen niet de weg op te sturen.

Ik vind de tmt service behoorlijk matig, maar voor vandaag snap ik het wel.

• juliank
leonbong schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Vind je dat nog oprecht raar.

NS stopt ermee, bussen rijden niet, veel bezorgdiensten niet, thuisbezorgd niet, enz enz.
Vind je het dan raar dat een Tmt (guidion) besluit zijn mensen niet de weg op te sturen.

Ik vind de tmt service behoorlijk matig, maar voor vandaag snap ik het wel.
ja ik vind dat raar, vind internet best vitaal, gewoon rustig rijden niks aan de hand. moes zelf ook de weg op naar werk

• leonbong
Ik moest ook de weg op, maar toch snap ik het wel. Dat service bedrijf is verantwoordelijk voor die mensen er zal er maar een de sloot in rijden.
Dan is dag service bedrijf verantwoordelijk terwijl de overheid nadrukkelijk verzocht heeft niet de weg op te gaan.

Voorbeeld
Paar jaar terug was ook dit soort weer toen had de overheid dit ook gezegd, toen is een vrachtwagen van de weg geraakt met ernstige gevolgen voor de chauffeur.
Het bleek uiteindelijk geen bederfelijk waar te zijn, het bedrijf is vervolgd voor nalatigheid.

[Voor 34% gewijzigd door leonbong op 08-02-2021 21:09]

• juliank
leonbong schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:06:
Ik moest ook de weg op, maar toch snap ik het wel. Dat service bedrijf is verantwoordelijk voor die mensen er zal er maar een de sloot in rijden.
Dan is dag service bedrijf verantwoordelijk terwijl de overheid nadrukkelijk verzocht heeft niet de weg op te gaan.
zie ergens anders ook gewoon dat KPN monteurs ook ''gewoon'' storingen weg moesten rijden... zie je maar weer waar de service vandaan komt.. maarja dat zijn meningen natuurlijk

• leonbong
Jij begrijpt ook wel dat op dagen als deze kpn ook kiest wat ze doen.
Want die hebben wel een netwerk wat als vitale infrastructuur is benoemd. Want kpn zelf zegt dat de meeste thuis bezoeken niet door gaan.
Dus het rijden van kpn busje zegt niet zoveel.

[Voor 40% gewijzigd door leonbong op 08-02-2021 21:21]

• ezra070
hidden schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Als T Mobile nog niet kan leveren dan kan Freedom dus ook niet via T Mobile gaan leveren he
De boel is aangesloten en T-Mobile is steeds rondjes aan het draaien.

Freedom kan VWT evt. contact en vragen om de bevestiging dat alles aangesloten is.

Het is helaas verder geen zwart/wit verhaal.
ezra070 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:55:
[...]

De boel is aangesloten en T-Mobile is steeds rondjes aan het draaien.

Freedom kan VWT evt. contact en vragen om de bevestiging dat alles aangesloten is.

Het is helaas verder geen zwart/wit verhaal.
Ik ken de netwerkadministratie van T-Mobile/Primevest niet maar ik kan me niet voorstellen dat dit heel erg anders is dan bij Reggefiber/KPN Netwerk NL.
En daarmee bedoel ik te zeggen dat de aansluiting bij jou wel fysiek klaar kan zijn maar er zijn nog twee mogelijkheden die niet goed kunnen staan:
1) Adres is niet correct afgemeld en opgeleverd door VWT in de netwerkadministratie.
2) Adres is passief wel klaar en netjes afgemeld, maar de Glasoperator-apparatuur in de PoP is nog niet klaar en dus kan er nog niet besteld en/of geleverd worden.

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:58
Nou eindelijk beweging op mijn ticket aangemaakt in november over het probleem met de te lage upload.

Werd door de klantenservice elke keer afgescheept dat ze mijn speedtests niet konden lezen,5 verschillende medewerkers 8)7

Vorige week een boze mail teruggestuurd dat ze hun zooitje eens op orde moeten maken en dat heel Tweakers vol staat met de bende die ze er van maken.

Heeft schijnbaar geholpen :)

Gisteren Guideon monteur over de vloer gehad,alles nagekeken en nieuwe pigtails en schoongemaakt,nog steeds lage upload,lijn doorgemeten en blijkt -16dBm te hebben.

Vanmorgen gebeld door KPN Netwerk NL dat er morgen al een monteur langskomt,dus hopelijk binnekort opgelost.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• space-one
  • Laatst online: 07:45
Tot vorige week woensdag had ik mijn fritzbox achter achter een dd-wrt modem aangesloten. Met iedere dag wel een onderbreking van 1 minuut. Fritzbox nu rechtstreeks achter de switch aangesloten en zins dien geen onderbrekingen meer gemerkt ook niet met HetrixTools.
Wel een ander ipadres maar nog steeds uit de 31 reeks.

Log Fritzbox
11.02.21 - 12:41:36
Internet connection renewed successfully. IP address: 31.x DNS server: 37.143.84.228 and 37.143.84.229, gateway: 31.x
11.02.21 - 00:41:35
Internet connection renewed successfully. IP address: 31.x DNS server: 37.143.84.228 and 37.143.84.229, gateway: 31.x
10.02.21 - 12:41:34
Internet connection renewed successfully. IP address: 31.x, DNS server: 37.143.84.228 and 37.143.84.229, gateway: 31.x. [3 messages since 09.02.21 12:11:34]
09.02.21 - 00:11:31
Internet connection renewed successfully. IP address: 31.x, DNS server: 37.143.84.228 and 37.143.84.229, gateway: 31.x
08.02.21 - 12:11:29
Internet connection renewed successfully. IP address: 31.x DNS server: 37.143.84.228 and 37.143.84.229, gateway: 31.x [7 messages since 05.02.21 11:56:21]

• XyberBorg
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-03 16:09
Jullie ook last van storing? Rond 00:15 ging alles plat (3312 - ODF)

• Dragonheart-03
  • Laatst online: 01-03 22:23
Alles plat inderdaad. Geen ip meer. 00:15. (3328 NH)

[Voor 10% gewijzigd door Dragonheart-03 op 12-02-2021 00:31]

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:33
XyberBorg schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:29:
Jullie ook last van storing? Rond 00:15 ging alles plat (3312 - ODF)
3315 - ODF idem
Maar was maar een half uurtje dus ach... kan ermee door.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:32
juliank schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:03:
[...]

ja ik vind dat raar, vind internet best vitaal, gewoon rustig rijden niks aan de hand. moes zelf ook de weg op naar werk
Als het zo 'vitaal' is heb je genoeg opties:
* Zakelijke lijn met SLA, dan komen ze ook vandaag gewoon wel (en krijg je op andere momenten ook voorrang)
* 2e prive lijn als backup
* 4G dongle die je evt koppelt aan je modem.

Ik snap dat internet 'belangrijk' is maar in tegenstelling tot water, gas en electra ben je niet afhankelijk van 1 optie en zijn je keuzes daarin daarom ook vooral hoe belangrijk je het zelf maakt

• swhnld
  • Nu online
Sander schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Als het zo 'vitaal' is heb je genoeg opties:
* Zakelijke lijn met SLA, dan komen ze ook vandaag gewoon wel (en krijg je op andere momenten ook voorrang)
* 2e prive lijn als backup
* 4G dongle die je evt koppelt aan je modem.

Ik snap dat internet 'belangrijk' is maar in tegenstelling tot water, gas en electra ben je niet afhankelijk van 1 optie en zijn je keuzes daarin daarom ook vooral hoe belangrijk je het zelf maakt
Met de unlimited data op mobiel abonnement optie als fall-back erbij wat T-Mobile gewoon biedt bij een storing.
Dat doet geen andere provider volgens mij.

• ANdrode
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Met de unlimited data op mobiel abonnement optie als fall-back erbij wat T-Mobile gewoon biedt bij een storing.
Dat doet geen andere provider volgens mij.
Ziggo doet iets soortgelijks.

Als je al een Vodafone abonnement hebt kunnen ze daar tijdelijk extra data op geven bij een storing. Bij KPN verwacht ik ook iets soortgelijks.

Het is niet leuk, maar tijdens een langere storing zou 4G voor mij voldoen.
offtopic:
Ik zou het bij OpenWRT zelfs als fallback kunnen gebruiken en heb nog een MiFi-variant liggen, toch een keer naar kijken.

• henkNL
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
Ik heb een 50Mb verbinding besteld, maar krijg het dubbele.
Is dat gebruikelijk bij TM?

Zowel de down-als upload beginnen bij ruim 700Mb, loopt dan rustig terug naar ongeveer 100.
Je hoort me niet klagen :)

Kia e-Niro my19 | 2100Wp oost/1800Wp west | iSense v28 -> OTGW <- Intergas HRE 36/30 | 2x Unifi AP-AC lite | Rpi2-PiHole / Rpi3-Domoticz | OPNsense@Qotom Q515g6

• hcQd
@henkNL Ik krijg ook zo'n 100Mbps binnen met mijn 50Mbps abonnement. Ik had 20 (effectief 30), maar dat werkte niet lekker met Stadia.

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:13
henkNL schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:34:

[Afbeelding]

Zowel de down-als upload beginnen bij ruim 700Mb, loopt dan rustig terug naar ongeveer 100.
Is bij KPN ook,

Bestel je 50/5 , dan krijg je 72/35
Bij 200/200 krijg je 210/350
Bij 500/500 krijg je 504/849
Bij 1000/500 meet je 940/849
Zo ongeveer

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:24
SuperVeloce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:59:
[...]

Is bij KPN ook,

Zo ongeveer
Apart. Ik heb 1 KPN abo en 1 TMT abo. Beide haal ik precies of minder dan ik zou hebben.
KPN: 48/56 (50/50 Mbps abo)
TMT: 189/199 (200/200 Mbps abo)

• SuperVeloce
Pilovali schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Apart. Ik heb 1 KPN abo en 1 TMT abo. Beide haal ik precies of minder dan ik zou hebben.
KPN: 48/56 (50/50 Mbps abo)
TMT: 189/199 (200/200 Mbps abo)
Dat is vreemd ja, bij 50/50 is het meestal 72/77

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:24
SuperVeloce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Misschien is er iets mis bij jouw in de regio, want ik heb zélden hoger dan belooft.

• Nuevocasa
  • Nu online
henkNL schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:34:

[Afbeelding]

Je hebt geluk lijkt me. Is volgens mij een foutje in je profiel. Heb hier 47/47 in praktijk. Heb ook nog maanden gratis Fox sports gehad nadat ik het had opgezegd.

• Nuevocasa
  • Nu online
SuperVeloce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Bij KPN had ik dat ook idd.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
SuperVeloce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:59:
[...]

Is bij KPN ook,

Zo ongeveer
Nou nee.
50/5 bestaat op glasvezel niet bij KPN.
Bij 50/50 krijg je geen 72 download. De download ligt op de 47/50 en de upload is heel iets hoger, 55 of zo.
Bij 200/200 krijg je ook echt geen 350 upload. 240/250 ongeveer.

• SuperVeloce
Dennis-L schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:52:
[...]

Nou nee.
50/5 bestaat op glasvezel niet bij KPN.
En bij 50/50 krijg je geen 72 download. De download ligt op de 49/50 en de upload is heel iets hoger, 55 of zo.
Bij 200/200 krijg je ook echt geen 350 upload. 240/250 ongeveer.
Zeker wel, regio Noordoost en Zuidoost Brabant
En die 50/5 is als ze vanuit oud abbo naar glas gaan. Als ze overstappen op hussel is het 50/50

[Voor 10% gewijzigd door SuperVeloce op 12-02-2021 23:54]

• Dennis-L
  • Nu online
SuperVeloce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:53:
[...]

Zeker wel, regio Noordoost en Zuidoost Brabant
KPN-WBA kent geen profielen per regio.
Dus nee.

• SuperVeloce
Dennis-L schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:54:
[...]

KPN-WBA kent geen profielen per regio.
Dus nee.
Ik werk als KPN monteur en meet elke dag bij klanten, dus ja... Die snelheden kloppen.
Gebruik OnePlus 8T en Ookla Speedtest app

[Voor 11% gewijzigd door SuperVeloce op 12-02-2021 23:56]

• Nuevocasa
  • Nu online
SuperVeloce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:55:
[...]

Ik werk als KPN monteur en meet elke dag bij klanten, dus ja... Die snelheden kloppen.
Gebruik OnePlus 8T en Ookla Speedtest app
De snelheden zullen kloppen, maar gelden voor heel Nederland ;)

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Vriend van me op ODF haalt steevast tussen de 200~300 Mbit of hoger met zijn 100/100 abbo.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• space-one
  • Laatst online: 07:45
vanaf 2009 glasvezel KPN
30/3 in praktijk 26/2.6 10% verlies MTU is ook geen 1500 bij KPN.
daarna 30/30 praktijk 26/26 10% verlies.
daarna echt 30/30
uiteindelijk 50/50
overstap naar Telfort oude pakket 2014 was volgens mij WBA plus.
altijd 51/51 MTU was ook gewoon 1500.
overstap naar TMT 2019 (WBA)
50/50 is de praktijk nooit hoger dan 47/47

[Voor 3% gewijzigd door space-one op 13-02-2021 07:40]

• Velvus
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:38
Het valt mij op dat sinds een week of 2 ik voor mijn adres (regio Amsterdam Oost) een GBIT verbinding kan aanvragen voor 40.- Ik ben al klant dus ik heb gekeken of ik mijn bestaande verbinding dan kan upgraden, maar dat is niet mogelijk.

Kan iemand bevestigen of dit nu echt mogelijk is in deze regio of dat dit misschien een foutje is?

• Dennis-L
  • Nu online
Velvus schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:38:
Het valt mij op dat sinds een week of 2 ik voor mijn adres (regio Amsterdam Oost) een GBIT verbinding kan aanvragen voor 40.- Ik ben al klant dus ik heb gekeken of ik mijn bestaande verbinding dan kan upgraden, maar dat is niet mogelijk.

Kan iemand bevestigen of dit nu echt mogelijk is in deze regio of dat dit misschien een foutje is?
Je hebt nu T-Mobile maar 100 mbit via WBA?
Dan kan je inderdaad niet upgraden.
Dan moet je opzeggen en daarna opnieuw aanvragen.
Wordt op het forum van T-Mobile ook regelmatig naar gevraagd en over geklaagd

• hcQd
Er is geen migratiepad van WBA naar ODF. Wil je een sneller abonnement dan zul je eerst je huidige op moeten zeggen. Simpelste, neem een maandje KPN en daarna weer terug.
Velvus schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:38:

Dat het mogelijk is sinds kort geloof ik wel. T-Mobile is sinds kort weer begonnen met plaatsen van eigen apparatuur in PoPs van KPN/Reggefiber. Uitbreiding van ODF gebieden dus.
Verder wat men hierboven zegt. Van WBA naar ODF kan nog altijd niet zonder tussentijdse stop (al 5 jaar niet). Maar wat inderdaad sinds een jaar wel kan is een maandabonnement bij KPN. Of 2 maandjes voor de zekerheid.

[Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 14-02-2021 16:31]

• WinterX
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ben een nieuwe klant van T-mobile Glasvezel (overgestapt van KPN Hussel 200 Mbps naar 100 Mbps van T-Mobile). Ik heb Zyxel VMG8825-T50 model gekregen. Kan ik hem op Bridge Modus zetten? Ik heb eigen WIFi-6 router die ik wil gebruiken.

• jongetje
@WinterX Dat staat toch in de OpeningsPost?

• WinterX
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Is dat zo? Ik kan het niet vinden. Zag iets alleen over die oude 2 modems maar helemaal nix over die Zyxel model.

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
WinterX schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Is dat zo? Ik kan het niet vinden. Zag iets alleen over die oude 2 modems maar helemaal nix over die Zyxel model.
Afhankelijk van je eigen router en je abonnement (IPTV of telefonie) heb je de Zyxel helemaal niet meer nodig.

• Ling
  • Laatst online: 01-03 14:50
[...]

Klopt, over de Zyxel staat niets over bridge modus.

Antwoord op je oorspronkelijke vraag: het Zyxel modem kan je niet in bridge modus zetten.

Een aantal opties:
- eigen router direct op de media converter aansluiten.
- eigen router direct op het glas aansluiten mits je eigen router dit ondersteund en je geen GPON aansluiting hebt (als ik het goed heb).
- WiFi van de Zyxel uitzetten en je eigen router in je netwerk opnemen.

En er zijn vast nog wel andere opties :)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
WinterX schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:02:
Hallo allemaal,

Ben een nieuwe klant van T-mobile Glasvezel (overgestapt van KPN Hussel 200 Mbps naar 100 Mbps van T-Mobile). Ik heb Zyxel VMG8825-T50 model gekregen. Kan ik hem op Bridge Modus zetten? Ik heb eigen WIFi-6 router die ik wil gebruiken.
Ik heb alleen internet abbo, die zyxel heb ik dezelfde dag losgetrokken en onderin een la gemikt. Mijn router kan vlans dus die zyxel heb ik helemaal niet nodig.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:44
[...]

Bij deze even aangepast. Voor de goede orde. Bridge mode werkt op geen een van de routers van T-mobile.

• Nuevocasa
  • Nu online
WinterX schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:02:
Hallo allemaal,

Waarom zou je die er tussen willen laten in bridgemodus? Als je een eigen router hebt zou je hem er gewoon tussenuit kunnen laten. Het is geen Ziggo waar je de modem van tussen moet laten zitten.

• rens-br
Nuevocasa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Waarom zou je die er tussen willen laten in bridgemodus? Als je een eigen router hebt zou je hem er gewoon tussenuit kunnen laten. Het is geen Ziggo waar je de modem van tussen moet laten zitten.
Kan me wel wat redenen bedenken:
  • Je eigen router ondersteund geen VLANS.
  • Je wilt telefonie blijven gebruiken.
rens-br schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:39:
[...]

Ik heb zelf geen T-Mobile maar ik lees hier toch regelmatig dat je als nieuwe klant geen VLANS meer hoeft te scheiden?

• rens-br
Barre73 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Ik heb zelf geen T-Mobile maar ik lees hier toch regelmatig dat je als nieuwe klant geen VLANS meer hoeft te scheiden?
Voor zover ik weet hoeft dat niet meer aan de LAN kant, maar aan de WAN kant moet je nog steeds taggen op netwerk 300.

Maar ik kan het ook mis hebben hoor.

• Nuevocasa
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:39:
[...]

haha ok, als je eigen routen geen VLANS ondersteunt, wat is het voordeel dan om die er tussen willen te hangen? Als je persé een eigen wilt, neem er dan één die dat wel kan zou ik zeggen. Anders heb je er nog een apparaat bij hangen. Vind het juist een voordeel dat je de router van de privider er tussenuit kan laten. Voor telefonie zijn er ook goede alternatieven met een goede eigen router.

• awenger
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:28
rens-br schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Voor zover ik weet hoeft dat niet meer aan de LAN kant, maar aan de WAN kant moet je nog steeds taggen op netwerk 300.

Klopt. Enkel VLAN 640 is vervallen met die nieuwe OTT TV oplossing van T-Mobile

• Nuevocasa
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Ik heb sinds een tijdje een fritzbox en moest dat inderdaad instellen.

• swhnld
  • Nu online
Nuevocasa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Ik heb sinds een tijdje een fritzbox en moest dat inderdaad instellen.
Ik heb niets ingesteld op mijn Fritzbox, gewoon in de Fritzbox aangegeven dat ik T-Mobile glasvezel heb, en die stelde zichzelf vervolgens in.

• Nuevocasa
  • Nu online
swhnld schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:06:
[...]

Ik heb niets ingesteld op mijn Fritzbox, gewoon in de Fritzbox aangegeven dat ik T-Mobile glasvezel heb, en die stelde zichzelf vervolgens in.
Bij mij werkten toen de 3e en 4e poort niet.

In dat profiel wordt die VLAN natuurlijk automatisch ingesteld.

[Voor 9% gewijzigd door Nuevocasa op 16-02-2021 10:09]

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Klant van het eerste uur hier en nog steeds een Draytek ertussen in DMZ. Met nu nog als voordeel dat ik het "oude" TV aanbod heb, dus in hogere kwaliteit dan bij de update.
Nadeel is wel dat ik nog steeds niet in de cloud kan opnemen.

Nadeel/voordeel.....wat zal het zijn?

• swhnld
  • Nu online
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:27:
Antwoord is simpel, zo lang jij blij bent met wat je hebt is het goed. Je kunt overal een voordeel of nadeel achter zoeken, maar het is jouw leven, jouw ervaring.

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

swhnld schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Antwoord is simpel, zo lang jij blij bent met wat je hebt is het goed. Je kunt overal een voordeel of nadeel achter zoeken, maar het is jouw leven, jouw ervaring.
Bedankt voor dit uitermate "zen" antwoord...

* Pinda denkt nu aan Jochem Meijer "geef het een plekje" :+

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:27:
Klant van het eerste uur hier en nog steeds een Draytek ertussen in DMZ. Met nu nog als voordeel dat ik het "oude" TV aanbod heb, dus in hogere kwaliteit dan bij de update.
Nadeel is wel dat ik nog steeds niet in de cloud kan opnemen.

Het grootste deel van de nieuwe functionaliteit zit ook in de TM Anywhere app (zoals 7 dagen terugkijken). Als je die kan casten naar je tv dan ben je al een heel eind met je huidige setup. Cloud opnemen is maar de vraag of je dat vaak gebruikt. Lijkt mij niet opwegen tegen hogere beeldkwaliteit.

• Helsie
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
awenger schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:55:
[...]

Klopt. Enkel VLAN 640 is vervallen met die nieuwe OTT TV oplossing van T-Mobile
Yep, toen ik mijn tv opgezegd had en ik disablede de TV vlan setting, had mijn router ook de internet VLAN tag eruit gegooid. Toen was toch mooi de verbinding dood. ;-)
Pagina: 1 ... 120 ... 123 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True