[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:05
robcoenen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:41:
Ik vind het frappant dat T-Mobile nog altijd de DrayTek Vigor 2132FVn uitlevert aan klanten.
Bij mijn overbuurvrouw hebben ze vandaag het T-Mobile modem geplaatst en dit is hetzelfde DrayTek model welke ze ook al uitleverde in 2011 bij de lancering van Vodafone Thuis.

Ik had toch wel verwacht dat ze iedere klant tegenwoordig zouden aansluiten op het Zyxel VMG8825-T50 modem.
Daar sta ik ook van te kijken. Heeft hij dit modem nieuw uit te verpakking gehaald dat jij weet? Want dit klinkt voor mij meer als een probleem modem wat bij een vorige klant is weggehaald en die dan vervolgens weer hier geïnstalleerd is. :P

Zie ook de berichten hier: https://community.t-mobil...dem-dan-de-draytek-306070

2 jaar geleden werd hier al gezegd dat iedereen standaard een Huawei krijgt vanaf september 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
dehardstyler schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Daar sta ik ook van te kijken. Heeft hij dit modem nieuw uit te verpakking gehaald dat jij weet? Want dit klinkt voor mij meer als een probleem modem wat bij een vorige klant is weggehaald en die dan vervolgens weer hier geïnstalleerd is. :P

Zie ook de berichten hier: https://community.t-mobil...dem-dan-de-draytek-306070

2 jaar geleden werd hier al gezegd dat iedereen standaard een Huawei krijgt vanaf september 2 jaar geleden.
Ik heb ook even een topic aangemaakt op het T-Mobile forum. Vind het toch kwalijk dat ze nog altijd deze (end-of-life) modem leveren aan klanten. Je verwacht toch de meest recente hardware, zeker omdat de Zyxel al ruim een jaar in de omgang is, verwacht ik ook niet dat het hier om voorraad problemen of dergelijke gaat.

Mijn overbuurvrouw zei dat hij hem nieuw uit het plastic gehaald heeft. Ik was er zelf overigens niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:05
robcoenen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb ook even een topic aangemaakt op het T-Mobile forum. Vind het toch kwalijk dat ze nog altijd deze (end-of-life) modem leveren aan klanten. Je verwacht toch de meest recente hardware, zeker omdat de Zyxel al ruim een jaar in de omgang is, verwacht ik ook niet dat het hier om voorraad problemen of dergelijke gaat.

Mijn overbuurvrouw zei dat hij hem nieuw uit het plastic gehaald heeft. Ik was er zelf overigens niet bij.
Raar verhaal. Goed dat je er achteraan gaat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:43
Net voor een verlenging even met T-Mobile gebeld en ze boden me slechts 3 maanden 10e korting aan (bij internet 50mb en tv). Las dat verschillende mensen een hogere korting hadden gekregen a 15e per maand of is dat dan met name bij de duurdere internet pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

theonlymarco83 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:44:
Net voor een verlenging even met T-Mobile gebeld en ze boden me slechts 3 maanden 10e korting aan (bij internet 50mb en tv). Las dat verschillende mensen een hogere korting hadden gekregen a 15e per maand of is dat dan met name bij de duurdere internet pakketten?
Ik kon vorig jaar verlengen tegen een redelijk strak tarief voor een aantal maanden. Echter verlies ik een structurele korting van 7.50 euro per maand bij het verlengen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Draytek modem is wel heel stabiel. Ja oud, maar boeiend. 2.4 wifi is sterk zat. 5 ghz mis ik niet, dat bereik is niet verder dan de eerste wand waar het signaal door heen moet. ipv6 zit er ook op.

Dat herstarten is wel een goede. Van 20/20 naar 50/50 gegaan, maar speedtest laat geen 50/50 zien, maar meer 24/24. Kan ook omdat ik boven op zolder via een power over ethernet adapter gebruik, maar dat was stabieler dan de wifi :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Motrax schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:16:
Draytek modem is wel heel stabiel. Ja oud, maar boeiend. 2.4 wifi is sterk zat. 5 ghz mis ik niet, dat bereik is niet verder dan de eerste wand waar het signaal door heen moet. ipv6 zit er ook op.

Dat herstarten is wel een goede. Van 20/20 naar 50/50 gegaan, maar speedtest laat geen 50/50 zien, maar meer 24/24. Kan ook omdat ik boven op zolder via een power over ethernet adapter gebruik, maar dat was stabieler dan de wifi :P
Speedtest is alleen zinvol met een goede UTP-kabel via een gigabit LAN aansluiting rechtstreeks op de router. Wifi, PowerLan of 100mbit LAN vertroebelen de resultaten dusdanig dat daardoor weinig zinnigs te zeggen is over de snelheid van jouw internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Motrax schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:16:
5 ghz mis ik niet, dat bereik is niet verder dan de eerste wand waar het signaal door heen moet.
Ik heb gewoon 5GHz die het hele appartement, ook dwars door gewapend beton.
ipv6 zit er ook op.
Jammer alleen dat dat niet goed schijnt te werken, de Draytek is waarschijnlijk de voornaamste reden waarom IPv6 nog steeds niet is uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Quad schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Ik kon vorig jaar verlengen tegen een redelijk strak tarief voor een aantal maanden. Echter verlies ik een structurele korting van 7.50 euro per maand bij het verlengen.
Voor mij een reden om niet te verlengen, maar om het contract al jaren gewoon te laten doorlopen. Oude voordelen vanuit de overgang vanaf Vodafone. Dus drie tv pakketten voor nop en ESPN erbij. Dan ga ik niet verlengen om een half jaar een tientje korting te krijgen :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

pinda powerrr schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Voor mij een reden om niet te verlengen, maar om het contract al jaren gewoon te laten doorlopen. Oude voordelen vanuit de overgang vanaf Vodafone. Dus drie tv pakketten voor nop en ESPN erbij. Dan ga ik niet verlengen om een half jaar een tientje korting te krijgen :+
Precies. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:03
loeberce schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Speedtest is alleen zinvol met een goede UTP-kabel via een gigabit LAN aansluiting rechtstreeks op de router. Wifi, PowerLan of 100mbit LAN vertroebelen de resultaten dusdanig dat daardoor weinig zinnigs te zeggen is over de snelheid van jouw internetverbinding.
Niet mee eens ik haal als de verbinding stabiel dit via WiFi ik heb een 100/100 abbo op tmt odf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pdva8uejtGzCGIqO3DD3idAm0Fc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CzOyBmmr7X6bil7RbZXE7b6m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:20

Trackerfire

BTC HODLER

leonbong schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:40:
[...]

Niet mee eens ik haal als de verbinding stabiel dit via WiFi ik heb een 100/100 abbo op tmt odf
[Afbeelding]
Met je eens als het gaat om 100/100. Heb je 1000/1000 gaat de vlieger wel op.

Bekabeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERy_ZzE9WUCvG1DzlBofaCiOTfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mlzpdiwdEsOwXTp3JLZlL2P7.png?f=fotoalbum_large

Wifi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvk0a7CAqs32tq7YnjDfewe9b-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z5Zdotr1LkP7jancmHzHSikb.png?f=user_large

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

loeberce schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:54:
[...]

True true. Ligt aan de powerlan er tussen. Beneden via de wifi haal ik 50/40, dus dat ziet er beter uit.

Maar de keuze op zolder was instabiele wifi met misschien 50/50 (never dus) of stabiel 20/20. Keuze snel gemaakt, zeker omdat ik de powerlan nog had liggen. Draad trekken is... uitdagend. De WAF zakt te ver omlaag omdat de kabel door het trapgat moet.

En ik op zolder 20/20 en beneden 2 Netflix streams er door heen jagen gaat prima.
hcQd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:58:
Jammer alleen dat dat niet goed schijnt te werken, de Draytek is waarschijnlijk de voornaamste reden waarom IPv6 nog steeds niet is uitgerold.
Oh crap. Dat is niet cool. Dan hebben ze aardig wat te vervangen en in dat licht is het helemaal vreemd dat ze de oude Drayteks nog uitleveren.
hcQd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:58:
Ik heb gewoon 5GHz die het hele appartement, ook dwars door gewapend beton.
Appartement... hier komt 5Ghz niet een verdieping verder. En ik verdenk er van dat het ook niet 1 muur verder komt. Alleen geen idee, alles onder 1 SSID verstopt. En ja, wel te testen door 5Ghz uit te rossen en dan te kijken of de connectie beter is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXofdNefcZXPeXI9UUaoJifGEZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9q3qK8SZaA93sEv7Q6juM0lC.png?f=fotoalbum_large
Joepie, weer een verloren game avond :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 23:48
Sinds gistermiddag rond 15:00 was mijn internet verbinding verbroken. Sinds dien brand het rode lampje bij het internetsymbool op de router (Zyxel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWz0pK0wJ-Qb_q60MZs5XW-v_U0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/206URaOsvD8xv0Rbr5cyK0Gs.jpg?f=fotoalbum_large

Op het glasvezel kastje van Huawei branden alleen de power en de lan knop. De pon knop brand heel lichtjes en snel. Dit is niet duidelijk te zien op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNZMEcmmuDGRjr67-9cTyy1Iato=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ez85ZpEgkXQz1Qejs5lqCSvt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb allebei de kastjes volledig gereset, maar zonder het gewenste resultaat.

Daardoor contact opgenomen met T-mobile, uur in de wacht gestaan en uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen. Daar kreeg ik alleen de tips om de kastjes te resetten en meer kon hij niet voor mij betekenen, behalve om een monteur in te schakelen. Zo gezegd en gedaan, maar de monteur kan pas op donderdag 4 februari langs komen! Dat is nog ruim 2 weken en zolang kan en wil ik niet wachten. Vooral niet met het thuiswerken en dat ik een redelijk slim huis heb, waar ik niets meer mee kan.. :|

Hebben jullie tips wat ik eventueel kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

@RubenWwijk Die PON dingen ken ik niet, maar ben bang dat je er weinig aan kan doen aangezien die dingen volgens mij ervoor zorgen dat je jouw deel van de gedeelde vezel binnenkrijgt.
Weet je toevallig iemand in de buurt die ook T-Mobile Thuis heeft? Als die er ook uit ligt op deze manier is mogelijk de vezel dood.
Je kan eventueel bij de klantenservice vragen om een unlimited vouchercode zodat je in de tussentijd wel internet via een hotspot kan fixen.

[ Voor 36% gewijzigd door Zorian op 20-01-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
@Zorian 2 Vrienden in de buurt hebben ook T-Mobile thuis, maar hebben geen enkele problemen. Ze wonen wel een paar kilometer van mij vandaan.
Zelf heb ik al T-mobile unlimited, mijn vriendin zou een voucher krijgen en die heeft ze natuurlijk niet ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

RubenWwijk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:25:
@Zorian 2 Vrienden in de buurt hebben ook T-Mobile thuis, maar hebben geen enkele problemen. Ze wonen wel een paar kilometer van mij vandaan.
Zelf heb ik al T-mobile unlimited, mijn vriendin zou een voucher krijgen en die heeft ze natuurlijk niet ontvangen..
Mja een paar kilometer is teveel om zoiets te kunnen checken, zo ver gaan ze meestal niet met dezelfde vezel. Die gaat hooguit tot het einde van je straat.
Helaas kan je niet even hun PON kastje lenen, zover ik weet zijn die dingen echt aan jouw adres gekoppeld en zal ie bij de buren al niet eens meer werken.
Morgen gewoon weer bellen en niet ophangen tot je een vouchercode hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
@RubenWwijk Als lampje van buitenaf niet brand ben ik bang dat je verbinding is verbroken. 2 weken klinkt als de standaard monteurtijd waar ze in de wijkkast gaan kijken. Als daar alles goed is kijken ze bij jou.
Ik verwacht een van de drie dingen:
1. Een monteur heeft in de wijkkast jou stekker per ongeluk losgetrokken
2. Kabel in de grond is geraakt.
3. Iets defect in de apparatuur van T-mobile in de wijkkast.

Ik zou blijven bellen of via Twitter spammen.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Mja een paar kilometer is teveel om zoiets te kunnen checken, zo ver gaan ze meestal niet met dezelfde vezel. Die gaat hooguit tot het einde van je straat.
Helaas kan je niet even hun PON kastje lenen, zover ik weet zijn die dingen echt aan jouw adres gekoppeld en zal ie bij de buren al niet eens meer werken.
Morgen gewoon weer bellen en niet ophangen tot je een vouchercode hebt gekregen.
T-Mobile PON heeft geen gedeelde vezel in de straat. Het is nog zonder splitter aangelegd, behalve in de PoP. Daar zitten wel splitters.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Barre73 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:29:
[...]

T-Mobile PON heeft geen gedeelde vezel in de straat. Het is nog zonder splitter aangelegd, behalve in de PoP. Daar zitten wel splitters.
Ah, zo zie je maar. Ik heb zelf nog (gelukkig) de oude situatie waar ik de vezel gewoon in een SFP module kan proppen en zo in een router/switch/whatever. :) Vind ik toch wat fijner dan de nieuwe oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Volgens mij is de bandbreedte een beetje op geraakt bij T-Mobile, het spul is hier niet vooruit te branden met name qua uploads. :+

Een paar speedtests verraden een hoop:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10785897657.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10785900316.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10785902806.png

Gebruik eigen spul maar een reboot lost het helaas niet op. Merkte ook al een paar routing issues op naar bepaalde IP subnets die een half uurtje aanhielden waardoor ik een aantal diensten/servers niet meer kon bereiken.

Hopelijk gaat het zsm weer omhoog want ik heb nog een slordige 60TB te uploaden. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 21-01-2021 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

@RubenWwijk

Gebruiken ze nog steeds het excuus corona dat het het zo lang duurt voordat er een monteur langs kan komen?

Na bijna een jaar corona vallen ze anders door de mand. Bedrijven die hun processen er niet op hebben ingericht, zijn te lam om er iets aan te doen.

Bereid je trouwens mentaal voor dat die monteur niet gaat komen. Ik heb 3 (!!!) bevestigde afspraken gehad, voordat een monteur mij telefonisch belde (die wilde niet langskomen vanwege... corona wtf) en concludeerde dat het modem inderdaad stuk was en er een nieuwe werd opgestuurd. Iets wat ik al wist, maar de helpdesk van T-Mobile en Guidion beweerden beiden dat ze dat beiden niet konden doen. Er moest en zou eerst een monteur langskomen.

Kortom: in alles is T-Mobile een budgetprovider. Met bijbehorende inefficientie omdat ze hun interne processen zo erg geknepen hebben dat het bijna een Monty Python scene wordt. Met paarse krokodil.

Het is dat ze het internet voor de helft van de prijs tov de concurrent kunnen aanbieden, anders was ik weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 21-01-2021 06:26 ]

☻/
/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houtig
Zorian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 03:20:
Volgens mij is de bandbreedte een beetje op geraakt bij T-Mobile, het spul is hier niet vooruit te branden met name qua uploads. :+

Een paar speedtests verraden een hoop:

...

Gebruik eigen spul maar een reboot lost het helaas niet op. Merkte ook al een paar routing issues op naar bepaalde IP subnets die een half uurtje aanhielden waardoor ik een aantal diensten/servers niet meer kon bereiken.

Hopelijk gaat het zsm weer omhoog want ik heb nog een slordige 60TB te uploaden. :+
Mag ik vragen wat jou postcode is en rond welke tijd dit is? Ik en Haterframe hebben savonds problemen, regio Enschede.
60TB is veel btw. Weet niet hoeveel je al verstuurd hebt maar misschien tegen FUP aangelopen?

Zie het al, half vier sochtends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Laatst online: 18-09 21:13
Mijn soap is ook aan een vervolg toe. Nog altijd geen oplossing voor TV beeld, dus na bezoek van monteur, zoals genoemd in mijn laatste post heb ik een brief gestuurd met verzoek om vergoeding van mijn TV abonnementsgeld over de periode dat ik storing heb gehad (oktober tot heden, want nog niet opgelost).

Krijg ik een reactie waar heel veel goede wil, maar ook heeeeeel weinig actie in zit:

Bedankt voor je mail.

Wat ontzettend lastig dat het probleem nog niet opgelost is!
Ik kan het verzoek tot vergoeding begrijpen. Het is alleen zo dat we hier een begin en einddatum voor moeten hebben. Wat inhoud dat het probleem opgelost moet zijn.

Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op gehoopt hebt, maar helaas kan ik het nu nog niet vergoeden. Wel kan ik je toezeggen dat zodra het probleem opgelost is we het meteen kunnen vergoeden voor je.

Hopelijk heb ik je zo voldoende geinformeerd.

Men erkent dus de klacht, er wordt volgens T-Mobile en de monteur van Guidion niet gewerkt aan een oplossing (men is er niet mee bezig zeggen ze zelf) en toch moet ik wachten tot het probleem is opgelost, wat dus nog maanden kan duren...

Wat gaat hier niet helemaal lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Tarz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:55:
Mijn soap is ook aan een vervolg toe. Nog altijd geen oplossing voor TV beeld, dus na bezoek van monteur, zoals genoemd in mijn laatste post heb ik een brief gestuurd met verzoek om vergoeding van mijn TV abonnementsgeld over de periode dat ik storing heb gehad (oktober tot heden, want nog niet opgelost).

Krijg ik een reactie waar heel veel goede wil, maar ook heeeeeel weinig actie in zit:

Bedankt voor je mail.

Wat ontzettend lastig dat het probleem nog niet opgelost is!
Ik kan het verzoek tot vergoeding begrijpen. Het is alleen zo dat we hier een begin en einddatum voor moeten hebben. Wat inhoud dat het probleem opgelost moet zijn.

Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op gehoopt hebt, maar helaas kan ik het nu nog niet vergoeden. Wel kan ik je toezeggen dat zodra het probleem opgelost is we het meteen kunnen vergoeden voor je.

Hopelijk heb ik je zo voldoende geinformeerd.

Men erkent dus de klacht, er wordt volgens T-Mobile en de monteur van Guidion niet gewerkt aan een oplossing (men is er niet mee bezig zeggen ze zelf) en toch moet ik wachten tot het probleem is opgelost, wat dus nog maanden kan duren...

Wat gaat hier niet helemaal lekker?
Dus de einddatum van de storing is dus over een maand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
houtig schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Dus de einddatum van de storing is dus over een maand? :P
Nou, de storing is geconstateerd begin oktober, dus zo lang loopt de storing al, en aangezien het probleem niet door de monteur (2e monteursbezoek) op 5-1-2021 opgelost kon worden loopt het nog steeds.

Dus okt, nov, dec, jan,....... x 14,95 abonnementsgeld and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

houtig schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Mag ik vragen wat jou postcode is en rond welke tijd dit is? Ik en Haterframe hebben savonds problemen, regio Enschede.
60TB is veel btw. Weet niet hoeveel je al verstuurd hebt maar misschien tegen FUP aangelopen?

Zie het al, half vier sochtends
Flevoland, dus hele andere regio dan jullie. ;(

Het gaat al beter nu:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10788253576.png

Kanttekening hierbij is dat ik momenteel met 34MB/s aan het uploaden ben terwijl ik de test deed, dus de RJ45 pijplijn zat wat vol en dit klopt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Tarz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Nou, de storing is geconstateerd begin oktober, dus zo lang loopt de storing al, en aangezien het probleem niet door de monteur (2e monteursbezoek) op 5-1-2021 opgelost kon worden loopt het nog steeds.

Dus okt, nov, dec, jan,....... x 14,95 abonnementsgeld and counting
Wat hij/zij bedoelt te zeggen is dat je kan opzeggen en dan is het over een maand "opgelost" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Gman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Wat hij/zij bedoelt te zeggen is dat je kan opzeggen en dan is het over een maand "opgelost" ;)
Dat snap ik ook. Maar dat is niet oplossen... ik ga niet overstappen omdat de provider niet wil voorzien in een dienstverlening waar ik voor betaal. Het irriteert me gewoon mateloos dat men erkent dat er een probleem is vanuit 2 partijen (T-Mobile & Guidion) maar dat er geen actie ondernomen wordt. Het schijnt een issue te zijn in een bepaald postcode gebied waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Overigens tipje, als je een afspraak maakt voor het omzetten naar t-mobile doe dat dan
niet op vrijdag middag.
Bij mij kwam de monteur helemaal niet opdagen,ik was de laatste van die dag en om wat voor reden dan ook niemand gezien.
Bij navraag (maandag ochtend) was ik "niet thuis", nou het stoom kwam uit mijn oren toen ik dat hoorde.
Gewoon een keiharde leugen want ik stond letterlijk bij de voordeur de meterkast in orde te maken en keek de hele tijd de straat in. Na een uur was ik wel klaar en had ik het opgegeven. Guidion heeft weekend om 5 uur en is vanaf dan totaal niet meer bereikbaar.
Ondertussen was ik wel in de wijkcentrale omgeprikt dus eigenlijk kon ik niks meer.

Gelukkig ben ik netwerk engineer en heb ik het zelf maar aangesloten allemaal en alsnog het game weekend gered maar man man man wat een k*t service.
Dit was overigens een half jaar terug ongeveer maar ik lees hier dat het nog steeds ellende is.

[ Voor 8% gewijzigd door Gman op 21-01-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Gman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:34:
Overigens tipje, als je een afspraak maakt voor het omzetten naar t-mobile doe dat dan
niet op vrijdag middag.
Bij mij kwam de monteur helemaal niet opdagen,ik was de laatste van die dag en om wat voor reden dan ook niemand gezien.
Bij navraag (maandag ochtend) was ik "niet thuis", nou het stoom kwam uit mijn oren toen ik dat hoorde.
Gewoon een keiharde leugen want ik stond letterlijk bij de voordeur de meterkast in orde te maken en keek de hele tijd de straat in. Na een uur was ik wel klaar en had ik het opgegeven. Guidion heeft weekend om 5 uur en is vanaf dan totaal niet meer bereikbaar.
Ondertussen was ik wel in de wijkcentrale omgeprikt dus eigenlijk kon ik niks meer.

Gelukkig ben ik netwerk engineer en heb ik het zelf maar aangesloten allemaal en alsnog het game weekend gered maar man man man wat een k*t service.
Dit was overigens een half jaar terug ongeveer maar ik lees hier dat het nog steeds ellende is.
Ah ja, dat klinkt wel als typisch Guidion inderdaad. Behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04
Tarz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Dat snap ik ook. Maar dat is niet oplossen... ik ga niet overstappen omdat de provider niet wil voorzien in een dienstverlening waar ik voor betaal.
Dus jij wilt niet overstappen omdat je een probleem hebt wat ze niet oplossen en uit principe een oplossing wilt? Ik was allang al weggeweest... Zonder van je energie om hier in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
jongetje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Dus jij wilt niet overstappen omdat je een probleem hebt wat ze niet oplossen en uit principe een oplossing wilt? Ik was allang al weggeweest... Zonder van je energie om hier in te steken.
Nee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Mijn USG krijgt op dit moment geen IP adres op de WAN router reset spanning eraf geen succes.
meer mensen dit keer gehad?
op vlan van de switch heb ik wel internet dat is weer het mooie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
Motrax schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 06:26:
@RubenWwijk

Gebruiken ze nog steeds het excuus corona dat het het zo lang duurt voordat er een monteur langs kan komen?

Na bijna een jaar corona vallen ze anders door de mand. Bedrijven die hun processen er niet op hebben ingericht, zijn te lam om er iets aan te doen.

Bereid je trouwens mentaal voor dat die monteur niet gaat komen. Ik heb 3 (!!!) bevestigde afspraken gehad, voordat een monteur mij telefonisch belde (die wilde niet langskomen vanwege... corona wtf) en concludeerde dat het modem inderdaad stuk was en er een nieuwe werd opgestuurd. Iets wat ik al wist, maar de helpdesk van T-Mobile en Guidion beweerden beiden dat ze dat beiden niet konden doen. Er moest en zou eerst een monteur langskomen.

Kortom: in alles is T-Mobile een budgetprovider. Met bijbehorende inefficientie omdat ze hun interne processen zo erg geknepen hebben dat het bijna een Monty Python scene wordt. Met paarse krokodil.

Het is dat ze het internet voor de helft van de prijs tov de concurrent kunnen aanbieden, anders was ik weg.
Dat hebben ze bij mij niet benoemd. Moest alleen ruim 2 weken wachten voor een afspraak.

Wat een enorm pech heb jij gehad dan! Hopelijk valt het bij mij straks mee..

Net weer 40 minuten in de wacht bij T-mobile, voordat ik een medewerker aan de lijn had. Gelukkig nu een vriendelijke dame aan de lijn gehad. Bleek dat de vorige persoon had genoteerd dat mijn TV het niet meer deed ipv internet 8)7 8)7 . Gelukkig 2 unlimited codes gekregen voor mijn vriendin en een tip gekregen om te bellen met Guidion voor een snellere afspraak. Gelijk doorverbonden en binnen 5 minuten was het met Guidion geregeld. Ze bellen mij zo snel mogelijk terug voor een nieuwe afspraak, maar dat zou zeker voor de 28e zijn. Scheelt dus ruim een week.. |:(

Zie je dus weer dat je er zelf weer extra moeite voor moet doen.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:23
Ik word een beetje moe van het elke dag moeten resetten van m'n Tv box (Aria 7x). Eerst TV aan, dan de box: zwart beeld. Even de stroomkabel eruit en er weer in en hij doet het weer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
HowsMyApple schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:08:
Ik word een beetje moe van het elke dag moeten resetten van m'n Tv box (Aria 7x). Eerst TV aan, dan de box: zwart beeld. Even de stroomkabel eruit en er weer in en hij doet het weer..
Slimme stekker eraan doen, kun je per foon (of stem) dat ding even van de stroom halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 20-09 20:45
dragon2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:25:
[...]

Slimme stekker eraan doen, kun je per foon (of stem) dat ding even van de stroom halen...
Haha, sterker nog, je kunt het dan gewoon dagelijks automatisch inplannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

d-vine schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:10:
Mijn USG krijgt op dit moment geen IP adres op de WAN router reset spanning eraf geen succes.
meer mensen dit keer gehad?
op vlan van de switch heb ik wel internet dat is weer het mooie..
USG recentelijk geüpdatet? Die krengen hebben issues met de laatste FW.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
  • Laatst online: 20-09 08:35
Had je deze gezien? Schijnt een update te zijn die het zou verhelpen.. ik word er ook crazy van..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iVGj8Ywu73dxdT8kqiYGt8PyDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REFJVGDWRzvwSzNye90b3maP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Quad schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:47:
[...]

USG recentelijk geüpdatet? Die krengen hebben issues met de laatste FW.
Yup update uitgevoerd inderdaad. dus ik ben de sjaak begrijp ik van je.
Kan ik gaan uitzoeken hoe ik een rollback kan uitvoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Nuevocasa schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Haha, sterker nog, je kunt het dan gewoon dagelijks automatisch inplannen :+
Een ouderwetse schakelklok werkt uitstekend voor dat doel.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Gman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:34:
niet op vrijdag middag.

Oei, volgende week vrijdagmiddag komt Guidion hier de omzetting voltooien, ben benieuwd :)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:04
henkNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Oei, volgende week vrijdagmiddag komt Guidion hier de omzetting voltooien, ben benieuwd :)
Hier komende maandag, tussen moment van bestellen en nu billenknijpend dit topic lezend..

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 14:22

MBI

LucienS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:41:
Hier komende maandag, tussen moment van bestellen en nu billenknijpend dit topic lezend..
Hier nog zo een. Ik denk dat ik het topic-boomark er even af haal, want ik vrees met grote vreze...
'Budget-provider', 'slechte service', 'installateur komt niet opdagen', 'twee weken wachten op monteur', en ga zo maar door. Geen fijn vooruitzicht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:34
Zou me er niet te druk over maken. Ik kan bijvoorbeeld een recente positieve ervaring delen:

23-11-2020 bestelling geplaatst voor Internet Premium 1000/1000. 08-12-2020 monteur van Gideon over de vloer gehad die letterlijk binnen 10 minuten klaar was (media converter aansluiten, snelheidstest gedaan). Vervolgens eigenlijk een hele stabiele verbinding opgeleverd gekregen. De Zyxel heeft nu een uptime van 36 dagen en geeft tot nu toe nog geen enkel probleem. Bedraad haal ik gemiddeld 930/930 qua snelheid. Draadloos ligt aan het device, maar is het ongeveer 450/450.

31-12-2020 trouwens ook nog TV aan het abonnement toegevoegd. Dit is allemaal ook netjes geregeld en zonder problemen aangesloten. Heb zelf een Samsung UE55NU8000 maar hoef eigenlijk nooit de Animo 7X opnieuw op te starten.

Er zijn dus wel degelijk ook positieve ervaringen. Ik denk echter dat mensen deze minder snel delen. Ik ben in ieder geval (tot nu toe) een tevreden klant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Oh, ik ben dus niet de enige die dit heeft! Bij mij is het sneeuw, in combinatie met een Philips TV.
De truc is inderdaad om eerst de box aan te zetten en daarna de TV, dan gebeurt het niet.

Overigens is het bij mij zo dat de stroomkabel eruit halen niet eens hoeft (dat deed ik eerst ook), maar alleen de HDMI-kabel even loshalen werkt bij mij ook om het op te lossen. Dat scheelt lange tijd wachten op het opnieuw booten van dat ding.
Tenktenk schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Had je deze gezien? Schijnt een update te zijn die het zou verhelpen.. ik word er ook crazy van..

[Afbeelding]
Ben benieuwd, klinkt goed!

----

Los hiervan voor de passanten ook eens een positieve noot: erg tevreden met T-Mobile. Het TV-platform is misschien niet helemaal de kwaliteit zoals gewend van KPN, maar zeker aan de internetzijde niets te klagen. Geen merkbare storingen meegemaakt de afgelopen maanden en altijd stabiele verbinding.

Maak overigens geen gebruik van de T-Mobile DNS servers.

[ Voor 15% gewijzigd door Tralapo op 22-01-2021 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

MBI schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Hier nog zo een. Ik denk dat ik het topic-boomark er even af haal, want ik vrees met grote vreze...
'Budget-provider', 'slechte service', 'installateur komt niet opdagen', 'twee weken wachten op monteur', en ga zo maar door. Geen fijn vooruitzicht...
Als het eenmaal werkt, dan werkt het ook jarenlang. Ze hebben wat DNS problemen gehad en die fuckup met routeren naar Duitsland, maar dat was het dan ook.

Maar aangezien er veel thuiswerkers zijn en je niet meer buiten mag komen, is internet een 1e levensbehoefte in NL. Als je dan storing hebt, over 2 weken een monteur die dan 3x niet komt opdagen... dat is echt niet grappig. Ik heb op het punt gestaan om over te stappen.

Maar als het dan weer werkt... dan werkt het :+

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Tralapo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Oh, ik ben dus niet de enige die dit heeft! Bij mij is het sneeuw, in combinatie met een Philips TV.
De truc is inderdaad om eerst de box aan te zetten en daarna de TV, dan gebeurt het niet.

Overigens is het bij mij zo dat de stroomkabel eruit halen niet eens hoeft (dat deed ik eerst ook), maar alleen de HDMI-kabel even loshalen werkt bij mij ook om het op te lossen. Dat scheelt lange tijd wachten op het opnieuw booten van dat ding.
Dit klinkt meer als een HDMI handshake probleem tussen TV en box. Daar kan T-Mobile weinig aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik heb zelf alleen internet van t-mobile en zolang je niet de interne dns infra van t-mobile gebruikt, ben ik heel tevreden. Haal altijd mijn 100/100 via kpn wba.

Ik ga wel over naar oxxio, maar dat is omdat ik voor hetzelfde geld 500/500 krijg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Motrax schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Als het eenmaal werkt, dan werkt het ook jarenlang. Ze hebben wat DNS problemen gehad en die fuckup met routeren naar Duitsland, maar dat was het dan ook.

Maar aangezien er veel thuiswerkers zijn en je niet meer buiten mag komen, is internet een 1e levensbehoefte in NL. Als je dan storing hebt, over 2 weken een monteur die dan 3x niet komt opdagen... dat is echt niet grappig. Ik heb op het punt gestaan om over te stappen.

Maar als het dan weer werkt... dan werkt het :+
Het probleem is alleen bij T-mobile dat het lijkt alsof het netwerk dagelijks wijzigt van routes.
Daarnaast geven ze hele korte DHCP-leases waarbij best vaak het vernieuwen van de lease mislukt.
Aangevuld met DNS-ellende waarbij het gebruik externe DNS-servers soms niet eens helpt, omdat de routes weer eens overhoop liggen en aanvragen dus niet aankomen.

Als lease-tijd van 15min geeft en je bent aan het team/zoom/webex/enz aan het doen bent en de renew van lease mislukt 1x verbinding weg.
Terwijl er is geen noodzaak om zulke korte lease-tijden te doen en al helemaal niet voor bekende mac-adressen (hun eigen routers).
Vaak bleef op die momenten bij mij TV wel actief dus het ligt niet aan de fysieke-verbinding, maar puur dat router zijn IP kan vernieuwen.
TV STB houden wel signaal over hun VLAN.

Dit leidt tot klachten, waarbij het niet helpt dat hun service/helpdeks heel traag is, met vaak beloftes die ze niet nakomen.
Met daarbij een Guidion waarbij het lijkt als T-mobile de goedkoopste SLA heeft afgesproken met dus lange wachttijden. Terwijl voor veel storingen je eigenlijk meteen KPN-netwerk moet hebben, maar de regel is Guidion moet eerst.
Die komen dan ruim een week en staan na 5 min weer buiten en geven aan we moeten KPN-netwerk hebben en als pech hebt duurt dat weer een week.

Resume, de klant beleving is daardoor superslecht!

Tmobile
Krijgt met dit instabiele netwerk nog een zware dobber met nieuwe tv-platform.
Dat zal als gevolg hebben dat een hoop klanten die nu niks merken van korte verstoringen 2 á 3 minuten ook geen bellen t-mobile omdat TV opeens geen signaal heeft op de avond.
Het tv-platform loopt namelijk niet meer via een apart vlan, er zijn nu een hoop klanten die korte verstoringen niet merken maar dan wel zaterdagavond op de bank.

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 22-01-2021 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
leonbong schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:36:
[...]
-knip-
Daarnaast geven ze hele korte DHCP-leases waarbij best vaak het vernieuwen van de lease mislukt.
-knip-
Resume, de klant beleving is daardoor superslecht!
Tja, balen voor je. Mijn ervaring is net als die van @Motrax anders. Misschien boffen dat ik WBA zit, maar voor mij ook prima stabiliteit (met eigen hardware) sinds aansluiting okt '19. De Zyxel ligt stof te happen als backup.

Als het werkt, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

die renew tijden zijn toch niet van toepassing als je een eigen router gebruikt?

ik merk namelijk wel dat ik op sommige tijden (meestal laat of snachts) ineens een minuutje of zo geen verbinding meer heb en ik betwijfel ten zeerste dat dat aan mijn eigen netwerk ligt die inmiddels volledig van ubiquity is met het glas direct in de edgerouter.

[ Voor 62% gewijzigd door flippy op 22-01-2021 13:12 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ook je eigen router moet een ip krijgen van t-mobile.

Ik gebruik gewoon de spullen van tmt.

Ik moet zeggen dat het Jan21 nog geen klachten heb, ik lees in dit topic en zie veel klachten die ik ook langdurig heb gehad maandenlang.

[ Voor 42% gewijzigd door leonbong op 22-01-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:23
flippy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:10:
die renew tijden zijn toch niet van toepassing als je een eigen router gebruikt?
Jawel hoor. Een lease krijg je van de DHCP server van T-Mobile. De klantapparatuur kan niet sturen hoe lang de lease is.

[ Voor 42% gewijzigd door Muis666 op 22-01-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Muis666 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Jawel hoor. Een lease krijg je van de DHCP server van T-Mobile. De klantapparatuur kan niet sturen hoe lang de lease is.
dat gedeelte snap ik, maar om dat te doen gooien ze dus actief de lijn eruit om dit te forceren aan de client zijde? zolang de lijn actief is zal de client immers niet wisselen van ip.

[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 22-01-2021 13:32 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:39
ik heb sinds vannacht ineens een ander ip adres, ik ben van 31. naar 62.166 gegaan. 15 min downtime vannacht zag ik in de mail van uptimerobot.
Zijn er werkzaamheden geweest?

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:23
flippy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:30:
[...]

dat gedeelte snap ik, maar om dat te doen gooien ze dus actief de lijn eruit om dit te forceren aan de client zijde? zolang de lijn actief is zal de client immers niet wisselen van ip.
Soms zijn er goede redenen voor een korte lease tijd. Bijvoorbeeld als je netwerk werkzaamheden aan het doen bent en snel een grote groep klanten van ip-range wil laten wisselen.
Als het goed is vraagt de klantapparatuur al ruim voordat de lease verstrijkt een nieuwe lease. Maar als je die niet krijgt voordat de lease is verstreken dan gaat je verbinding down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59
tvtech schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:33:
ik heb sinds vannacht ineens een ander ip adres, ik ben van 31. naar 62.166 gegaan. 15 min downtime vannacht zag ik in de mail van uptimerobot.
Zijn er werkzaamheden geweest?
Hoe laat had jij die downtime?
Ik had enige problemen rond 00:15 van een minuut of 5.
Omgeving 's-Hertogenbosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
flippy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Nee dat doen ze niet want zo werkt het niet.

Echter als lease verlopen zal de client(router) dat IP niet meer gebruiken zo zit namelijk het protocol in elkaar.
De client krijgt een IP met een leasetijd daarbij aangeven.
De client gaat voordat de leasetijd verstreken is vragen om verlenging als er dan geen reactie komt zal de client na het verstrijken van leasetijd IP-loos zijn.

Het kan ook zijn dat er wel een reactie komt van de DHCP-server met ander IP dat is ook niet prettig voor diensten met open staande verbinding (bijvoorbeeld videobellen).
Dit is de eerste ISP waarbij ik zulke korte lease-tijden mee maak, meestal is het 24uur of langer zelfs.

Meestal worden korte lease-tijden gehanteerd in situaties waarbij anders de IP's op raken, zoals openbare wifi-hotspots een kroeg/cafe ofzo.
Maar zelfs daar wordt meestal wel leasetijd gehanteerd die langer is dan de gemiddelde tijdsduur dat een klant verblijft.

[ Voor 30% gewijzigd door leonbong op 22-01-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:39
Aramiss schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Hoe laat had jij die downtime?
Ik had enige problemen rond 00:15 van een minuut of 5.
Omgeving 's-Hertogenbosch
Van 4:16 tot 4:31, Vlissingen

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
[...]

Als lease-tijd van 15min geeft en je bent aan het team/zoom/webex/enz aan het doen bent en de renew van lease mislukt 1x verbinding weg.
Terwijl er is geen noodzaak om zulke korte lease-tijden te doen en al helemaal niet voor bekende mac-adressen (hun eigen routers).
Vaak bleef op die momenten bij mij TV wel actief dus het ligt niet aan de fysieke-verbinding, maar puur dat router zijn IP kan vernieuwen.
Klopt. Ik heb gelukkig op WBA nu weer een 30 minuten lease time.
De laatste was op Noticed at: 2021-01-22 05:45:38 (UTC+00:00) Downtime: 2 min.
HetrixTools (iedere minuut meting) meldt de laatste weken alleen 1 of 2 minuten downtime en niet alleen in de avond.
Tmobile
Dat zal als gevolg hebben dat een hoop klanten die nu niks merken van korte verstoringen 2 á 3 minuten ook geen bellen t-mobile omdat TV opeens geen signaal heeft op de avond.
Het tv-platform loopt namelijk niet meer via een apart vlan, er zijn nu een hoop klanten die korte verstoringen niet merken maar dan wel zaterdagavond op de bank.
Misschien worden ze dan wakker.

[ Voor 23% gewijzigd door space-one op 22-01-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19
De DHCP zegt dat je op de helft van je lease tijd (die nog over is) al een renew mag (of moet not 100% sure) doen. In theorie zou een korte onderbreking dus geen effect moeten hebben. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit issues gemerkt met een gefailde lease, terwijl ik toch ook een hoop aan het videobellen ben tegenwoordig. Misschien kan Mikrotik daar net wat beter mee omgaan en doe hij vaker een retry? Ik kan in elk geval bevestigen dat Mikrotik na ~7:30m een renew doet en dan weer 15m krijgt van de t-mobile DHCP server.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Dit klinkt meer als een HDMI handshake probleem tussen TV en box. Daar kan T-Mobile weinig aan doen.
Dit zou je denken ja, maar toch werd het probleem dus blijkbaar wel erkend en lijkt het ook verholpen met de geforceerde update die ik vanmorgen heb uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
[...]
Tmobile
Zit op het nieuwe platform en heb dit nog nooit gemerkt. Of bedoel je als straks iedereen over is?

Kun je ergens in de Zyxel zien wat je leasetijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Mattie112 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:30:
De DHCP zegt dat je op de helft van je lease tijd (die nog over is) al een renew mag (of moet not 100% sure) doen. In theorie zou een korte onderbreking dus geen effect moeten hebben. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit issues gemerkt met een gefailde lease, terwijl ik toch ook een hoop aan het videobellen ben tegenwoordig. Misschien kan Mikrotik daar net wat beter mee omgaan en doe hij vaker een retry? Ik kan in elk geval bevestigen dat Mikrotik na ~7:30m een renew doet en dan weer 15m krijgt van de t-mobile DHCP server.
Even gekeken mijn DD-WRT router doet iedere 15 minuten een renew. Heb een lease time van 30 minuten. Maar ik heb ook gewoon onderbrekingen van 1 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Tralapo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Zit op het nieuwe platform en heb dit nog nooit gemerkt. Of bedoel je als straks iedereen over is?

Kun je ergens in de Zyxel zien wat je leasetijd is?
Ja dat kan je zien maar daarvoor moet je eerst de logging inschakelen, de mijne doet het de ene keer om de 3600 sec en de andere keer staat ie op 1800..

Ik heb nu als test de T50 er tussen na alle disconnects en het lijkt tot nu toe redelijk stabiel (af en toe een hik nog) maar vermoed dat het wel eens in de UDM-Pro kan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb zo'n huawei router van T-mobile.
En ja natuurlijk is in principe de renew eerder dan dat lease verlopen is probeert de router het vaker.
Maar ik niet anders concluderen dat dit toch vaak mis gaat.

Omdat de TV kastjes op bridge-VLAN constructie geen onderbreking hebben maar internet wel. Dat betekent dat het echt iets in het netwerk is, want fysieke verbinding werkt blijkbaar wel.
Het is ook vaak maar 1 á 2 min geen internet, maar voor video-vergaderen is dat ruim te veel dan is de connectie echt weg in MS Teams wat ik gebruik.
Of thuisleer kind google Meet
Of vrouw teams/webex via encrypted VPN naar werk.

Maar even afkloppen in januari nog niet voorgekomen stuk beter geworden. Maar aug/sep/okt was ontzettend vaak op een werkdag, ik heb logging van Qnap NAS die het ook meteen merkt dat soms wel 30/40 keer per dag voor kwam dat voor 1 á 2 min geen verbinding is.
Tegenwoordig heeft mijn Qnap geen permanente sync-verbinding meer naar een andere NAS dus, zie ik het minder vaak logging, maar ook minder kans om het loggen.

Maar als dit probleem blijft en je zit op het nieuwe TV-platform wat via het internet-VLAN gaat, dan gaan heel veel mensen dit merken. Dan krijgt de helpdesk krijgt het dan echt druk van opa/oma's die bellen tv doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19
space-one schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Even gekeken mijn DD-WRT router doet iedere 15 minuten een renew. Heb een lease time van 30 minuten. Maar ik heb ook gewoon onderbrekingen van 1 minuut
Dus je hebt elke keer bij een DHCP renew een onderbreking? Ook na 15m (als je lease dus nog niet expired is)?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
LightStar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Ja dat kan je zien maar daarvoor moet je eerst de logging inschakelen, de mijne doet het de ene keer om de 3600 sec en de andere keer staat ie op 1800..

Ik heb nu als test de T50 er tussen na alle disconnects en het lijkt tot nu toe redelijk stabiel (af en toe een hik nog) maar vermoed dat het wel eens in de UDM-Pro kan zitten...
Bedankt, heb logging aangezet en kan het nu inderdaad zien.
Bij WAN-info zie ik 3 IP's, 2x 10.x zonder DNS en 1x 82.x (mijn IP) met DNS.

Mijn hoofd-IP (82.x) en één 10.x IP hebben inderdaad een lease van 1800, de ander van 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:16
[...]

Het probleem is alleen bij T-mobile dat het lijkt alsof het netwerk dagelijks wijzigt van routes.
Aangevuld met DNS-ellende waarbij het gebruik externe DNS-servers soms niet eens helpt, omdat de routes weer eens overhoop liggen en aanvragen dus niet aankomen.

Ik merk ook een korte onderbreking afgelopen nacht om 00:30.
Nu een IP lease van 30min.

Alleen ik merk ik nu wat time outs in de verbinding.
Als ik een ping opzet naar 1.1.1.1 van 100 pakketten krijg ik 2 time outs tussendoor.
Daardoor valt bijvoorbeeld mijn IPTV ook weg tussendoor.
Als ik een ping opzet naar de gateway van glasoperator.nl heb ik geen time outs.

Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 3 ms 3 ms 3 ms 1-48-20-31.ftth.glasoperator.nl [31.20.48.1]
3 4 ms 5 ms 4 ms 10.10.10.201
4 5 ms 5 ms 4 ms 10.10.10.197
5 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.80.98
6 6 ms 5 ms 5 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Edit: uhm zou 1.1.1.1 problemen hebben? Bij andere pings die ik aan heb gezet zie ik geen time outs :/

[ Voor 5% gewijzigd door larsF op 22-01-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gisteravond trouwens geen problemen gehad tussen 1900 en 2300. Ben benieuwd of ze het probleem hier in Enschede bovenwater hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Laatst online: 20-09 22:23
Tralapo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Ik zet juist bewust eerst de TV aan en daarna pas de box. Als ik eerst de box doe stuurt deze namelijk beeld met een resolutie van 576i door ipv 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
HowsMyApple schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Ik zet juist bewust eerst de TV aan en daarna pas de box. Als ik eerst de box doe stuurt deze namelijk beeld met een resolutie van 576i door ipv 1080i.
Het is een prachtig stukje hardware/software, die box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:01
Tralapo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:17:
[...]

Het is een prachtig stukje hardware/software, die box.
Kun je de resolutie niet vastzetten in de instellingen van de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ja, bij mij staat hij op 1080p60. Maar heb ook heel af en toe wel eens dat hij ineens in een 4:3 resolutie opstart.

Zelfde met de sneeuw waar ze nu een update voor hebben uitgebracht. Het is gewoon een beetje brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04
Tralapo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:49:
Ja, bij mij staat hij op 1080p60. Maar heb ook heel af en toe wel eens dat hij ineens in een 4:3 resolutie opstart.
Televisie is in Nederland 25 beeldjes per seconde. Je kunt hem dus beter op 1080p50 zetten voor een betere ervaring, die 60 is voor Amerika waar televisie 30 beeldjes per seconde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
uhm gebeuren vreemde dingen in het netwerk van T-mobile.
Dit zie ik met een trace naar 1.1.1.1 , maar Opendns geeft geen probleem.
Ook als ik een ping laat lopen zie ik met 1.1.1.1 packetloss en Opendns niet.

3 4 ms 4 ms 5 ms 10.10.10.201
4 5 ms 4 ms 4 ms 10.10.10.197
5 5 ms 4 ms 4 ms 10.10.80.98
6 6 ms 5 ms * one.one.one.one [1.1.1.1]
7 6 ms 7 ms * ams-ix.as13335.net [80.249.211.140]
8 * 5 ms 5 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.

ams-ix.as13335.net lijkt de link tussen de AMS-IX en cloudfare: https://bgp.he.net/AS13335

[ Voor 5% gewijzigd door larsF op 23-01-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Helaas kan ik thuis geen glasvezel krijgen (de kabel ligt in de straat, maar er is in onze wijk een alleen recht door een matige aanbieder) dus ik ben nog steeds gebonden aan ADSL. Aangezien er geen T-mobile ADSL topic is, vraag ik het hier.

Momenteel zit ik bij KPN, maar betaal ik per maand in totaal 79 euro voor internet, tv en mobiel. Hiervoor krijg ik 100 mbit internet, TV (ESPN gaat volgens mij verdwijnen uit het pakket, maar heb het nu nog), onbeperkt bellen en 30 GB data. Totale kosten per jaar zijn dus zo'n 950 euro.

Bij T-mobile kan ik hetzelfde krijgen (zelfs ook onbeperkt data op mobiel én ESPN dat blijft) voor de eerste 3 maanden 51 euro en na die 3 maanden 66 euro. Ik dien wel eenmalige 25 euro aan aansluitkosten te betalen. De kosten voor een jaar zullen dan 772 euro zijn. Dat is dus ruim 175 euro goedkoper ten opzichte van KPN.

Echter, ik ben wel groot fan van de stabiliteit die KPN mij biedt. Ook mijn bereik met mobiel bellen en 4G is altijd keurig netjes op orde. Kan ik dezelfde ervaringen bij T-mobile verwachten? Dus constant internet, goede snelheid, stabiel, weinig storingen, lage ping bij gamen (!). Wat zijn jullie ervaringen?

PS: Standplaats is Zwolle.:)

[ Voor 5% gewijzigd door GrazendeKoe op 23-01-2021 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
GrazendeKoe schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:08:
Helaas kan ik thuis geen glasvezel krijgen (de kabel ligt in de straat, maar er is in onze wijk een alleen recht door een matige aanbieder) dus ik ben nog steeds gebonden aan ADSL. Aangezien er geen T-mobile ADSL topic is, vraag ik het hier.
Dat topic is er zeker wel hoor....

[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ling
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:01
larsF schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:49:
uhm gebeuren vreemde dingen in het netwerk van T-mobile.
Dit zie ik met een trace naar 1.1.1.1 , maar Opendns geeft geen probleem.
Ook als ik een ping laat lopen zie ik met 1.1.1.1 packetloss en Opendns niet.

Trace complete.

ams-ix.as13335.net lijkt de link tussen de AMS-IX en cloudfare: https://bgp.he.net/AS13335
Ziet er hier toch iets anders uit:

traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.10.0.1 (10.10.0.1) 1.918 ms 1.834 ms 1.380 ms
2 1-128-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.128.1) 3.721 ms 3.802 ms 3.365 ms
3 one.one.one.one (1.1.1.1) 6.012 ms 5.110 ms 5.931 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ling schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:10:
[...]

1 * * * Request timed out.
2 2 ms 2 ms 2 ms 1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
3 6 ms 6 ms 7 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Hier exact het zelfde, andere routing dus. Sowieso als ik de routing naar bijvoorbeeld tweakers check:
Deze is van nu:
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.30]

1 * * * Request timed out.
2 2 ms 2 ms 2 ms 1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
3 7 ms 7 ms 7 ms tweakers.net [213.239.154.30]

En zo liep het in de dagen dat ik een ruk verbinding had:

2 29 ms 30 ms 34 ms 1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
3 8 ms 8 ms 8 ms 10.10.12.54
4 29 ms 21 ms 7 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
5 12 ms 14 ms 13 ms et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
6 12 ms 14 ms 13 ms et-0-0-49.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.22]
7 7 ms 12 ms 16 ms 87.233.231.94
8 9 ms 8 ms 8 ms tweakers.net [213.239.154.30]

[ Voor 41% gewijzigd door HaterFrame op 23-01-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Ling schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Is dit via ODF?
Kan het zijn dat je via WBA de onderstaande extra hops hebt?

5 5 ms 4 ms 4 ms 10.10.80.9

Ook merk ik dat het nu weer stabiel lijkt op dit moment.

3 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.10.201
4 4 ms 5 ms 4 ms 10.10.10.197
5 4 ms 4 ms 5 ms 10.10.80.98
6 5 ms 5 ms 5 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

[ Voor 27% gewijzigd door larsF op 23-01-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GrazendeKoe schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:08:

Momenteel zit ik bij KPN, maar betaal ik per maand in totaal 79 euro voor internet, tv en mobiel. Hiervoor krijg ik 100 mbit internet, TV (ESPN gaat volgens mij verdwijnen uit het pakket, maar heb het nu nog), onbeperkt bellen en 30 GB data. Totale kosten per jaar zijn dus zo'n 950 euro.

Bij T-mobile kan ik hetzelfde krijgen (zelfs ook onbeperkt data op mobiel én ESPN dat blijft) voor de eerste 3 maanden 51 euro en na die 3 maanden 66 euro. Ik dien wel eenmalige 25 euro aan aansluitkosten te betalen. De kosten voor een jaar zullen dan 772 euro zijn. Dat is dus ruim 175 euro goedkoper ten opzichte van KPN.

Echter, ik ben wel groot fan van de stabiliteit die KPN mij biedt. Ook mijn bereik met mobiel bellen en 4G is altijd keurig netjes op orde. Kan ik dezelfde ervaringen bij T-mobile verwachten? Dus constant internet, goede snelheid, stabiel, weinig storingen, lage ping bij gamen (!). Wat zijn jullie ervaringen?

PS: Standplaats is Zwolle.:)
Is dat nog steeds dat netwerk van CAI Assendorp?

On topic: zoals je ziet is er dus wel een T-Mobile DSL topic. En anders ook nog dit algemene DSL topic waar ook T-Mobile klanten zitten:
Het grote xDSL-topic

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 23-01-2021 16:56 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Barre73 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Is dat nog steeds dat netwerk van CAI Assendorp?
Exact, en voor zover ik kon ontdekken via onderzoek is dat echt zwaar waardeloos. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Hoe kan ik mijn ping onder de 10 ms krijgen met de Zyxel? Heb alle poorten voor Ps4 geopend, Upnp en DMZ staat aan heb 100/100 internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ling
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:01
Ik zit op het eigen glasnet van TM in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
larsF schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:49:

Trace complete.
6 en 8 hebben hetzelfde adres.

traceroute teleguard.com
traceroute to teleguard.com (146.185.79.104), 30 hops max, 60 byte packets

6 10.10.80.98 (10.10.80.98) 11.516 ms 6.831 ms 7.710 ms
7 * d01-rzo.gai.as8758.net (185.104.85.67) 32.429 ms *
8 * ams-ix.as8758.net (80.249.208.11) 30.456 ms 29.940 ms
9 * * gauri.glb.as8758.net (83.150.35.137) 31.476 ms
10 d01-rzo.gai.as8758.net (185.104.85.67) 34.724 ms 36.084 ms 36.318 ms
11 * * 146.185.78.169 (146.185.78.169) 35.441 ms

7 en 10 hebben ook hetzelfde adres. Ik heb dit nog nooit gezien. 8 is de eerste router in Zwitserland die de connectie heeft met ams-ix.

Dit is trouwens het data centrum :)
https://swisscows.com/en/datacenter

[ Voor 13% gewijzigd door space-one op 24-01-2021 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Ja vreemd.
De time outs heb het ook niet constant.
Maar als ik andere adressen ping zie ik het zelfde gebeuren met rare hops.

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]

4 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.10.197
6 11 ms 6 ms 5 ms et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
7 5 ms 6 ms 4 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
8 10 ms 6 ms 6 ms et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
9 11 ms 5 ms 6 ms et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
10 16 ms 16 ms 15 ms 87.233.231.94
11 5 ms 4 ms 4 ms tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.

6 & 9 is ook het zelfde adres.

gelukkig gaat het onderstaande wel goed:

2 4 ms 4 ms 3 ms 1-48-20-31.ftth.glasoperator.nl [31.20.48.1]
3 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.10.201
4 4 ms 4 ms 5 ms 10.10.10.197
5 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.80.98
6 5 ms 5 ms 5 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.

[ Voor 106% gewijzigd door larsF op 24-01-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
11 juli '20
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Chris@EdgeRouter:~$ ping 1.0.0.1
PING 1.0.0.1 (1.0.0.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=1 ttl=60 time=3.53 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=2 ttl=60 time=3.43 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=3 ttl=60 time=3.40 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=4 ttl=60 time=3.42 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=5 ttl=60 time=3.51 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=6 ttl=60 time=3.43 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=7 ttl=60 time=3.35 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=8 ttl=60 time=3.40 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=9 ttl=60 time=3.41 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=10 ttl=60 time=3.39 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=11 ttl=60 time=3.40 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=12 ttl=60 time=3.37 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=13 ttl=60 time=3.36 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=14 ttl=60 time=3.38 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=15 ttl=60 time=3.44 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=16 ttl=60 time=3.39 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=17 ttl=60 time=3.41 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=18 ttl=60 time=3.38 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=19 ttl=60 time=3.38 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=20 ttl=60 time=3.39 ms
^C
--- 1.0.0.1 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19074ms
rtt min/avg/max/mdev = 3.358/3.414/3.535/0.054 ms

12 december '20
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=1 ttl=59 time=8.09 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=2 ttl=59 time=7.99 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=3 ttl=59 time=7.82 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=4 ttl=59 time=8.28 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=5 ttl=59 time=8.13 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=6 ttl=59 time=8.12 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=7 ttl=59 time=8.20 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=8 ttl=59 time=8.13 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=9 ttl=59 time=8.16 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=10 ttl=59 time=7.87 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=11 ttl=59 time=7.93 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=12 ttl=59 time=8.06 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=13 ttl=59 time=7.89 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=14 ttl=59 time=8.22 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=15 ttl=59 time=8.29 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=16 ttl=59 time=7.92 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=17 ttl=59 time=8.00 ms
^C
17 packets transmitted, 17 received, 0% packet loss, time 16060ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.822/8.068/8.295/0.181 ms

Nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=1 ttl=59 time=9.91 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=2 ttl=59 time=9.77 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=3 ttl=59 time=9.86 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=4 ttl=59 time=9.89 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=5 ttl=59 time=10.0 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=6 ttl=59 time=9.68 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=7 ttl=59 time=9.98 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=8 ttl=59 time=9.85 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=9 ttl=59 time=9.93 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=10 ttl=59 time=9.93 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=11 ttl=59 time=9.92 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=12 ttl=59 time=9.88 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=13 ttl=59 time=9.76 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=14 ttl=59 time=9.84 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=15 ttl=59 time=9.71 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=16 ttl=59 time=10.0 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=17 ttl=59 time=9.71 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=18 ttl=59 time=10.0 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=19 ttl=59 time=9.82 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=20 ttl=59 time=9.95 ms
^C
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19073ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.686/9.877/10.065/0.147 ms

Maar ook
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Chris@EdgeRouter:~$ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=120 time=7.92 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=120 time=7.86 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=120 time=7.82 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=120 time=7.80 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=120 time=7.85 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=120 time=7.84 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=120 time=7.89 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=120 time=7.81 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=120 time=7.89 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=120 time=7.82 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=11 ttl=120 time=7.86 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=12 ttl=120 time=7.86 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=13 ttl=120 time=7.83 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=14 ttl=120 time=7.80 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=15 ttl=120 time=7.82 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=16 ttl=120 time=7.83 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=17 ttl=120 time=7.91 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=18 ttl=120 time=7.83 ms
^C
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
18 packets transmitted, 18 received, 0% packet loss, time 17065ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.802/7.851/7.927/0.074 ms

Vooralsnog blijf ik cloudflare DNS gebruiken, 'k laat m'n edgerouter sowieso DNS cachen. Wel jammer dat de ping achteruit gaat. In 't dagelijkse gebruik merk ik er niets van maar de pingtijden waren een half jaar geleden toch leuker, ook 8.8.8.8 zat toen rond de 4ms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Supreme_One schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:29:
Hoe kan ik mijn ping onder de 10 ms krijgen met de Zyxel? Heb alle poorten voor Ps4 geopend, Upnp en DMZ staat aan heb 100/100 internet?
Ligt er ook aan wat je pingt, maar misschien moet je 't doen met 10ms. 'k Kan zelf nog wel uit de voeten met deze prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

hmm bijzonder, mijn traceroutes zien er zo uit:'

1 <1 ms <1 ms <1 ms Router.thuis.lan [192.168.1.1]
2 2 ms 2 ms 1 ms 1-56-146-85.ftth.glasoperator.nl [85.146.56.1]
3 5 ms 5 ms 5 ms tweakers.net [213.239.154.30]

1 <1 ms <1 ms <1 ms Router.thuis.lan [192.168.1.1]
2 2 ms 2 ms 1 ms 1-56-146-85.ftth.glasoperator.nl [85.146.56.1]
3 6 ms 6 ms 6 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Geen idee waarom, een tijdje geleden had ik ook veel meer hops en bij pingen altijd minimaal 11 oid, nu is dat ineens 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Mattie112 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:
[...]

Dus je hebt elke keer bij een DHCP renew een onderbreking? Ook na 15m (als je lease dus nog niet expired is)?
Nee meestal 1 of 2 maal per dag een onderbreking op willekeurige tijden. Hoeveel renews de router doet tussen de 15 en 30 minuten doet voordat de verbinding wordt verbroken kan ik niet zien. De Connection Uptime is nu 1 dag voorheen bij Telfort (oud) had ik wel maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Sinds vanochtend kan ik geen mail meer via de T-Mobile SMTP server versturen vanaf de GMail webclient. Ik gebruik dit al jaren om via GMail met een alias van een eigen domein mail te kunnen sturen.

De SMTP instellingen in GMail zijn geconfigureerd om de T-Mobile SMTP server te benaderen over TLS, poort 587, maar sinds vandaag krijg ik een mail undeliverable error met als foutmelding: Server returned an error: "TLS Negotiation failed, the certificate doesn't match the host., code: 0"

Ik heb de settings (server address, poort, protocol, user / pass) nagelopen en alles staat nog goed. Via SMTP over SSL op poort 465 krijg ik dezelfde error. Op dit moment ben ik overgeschakeld op de SMTP server via poort 25 benaderen, dat werkt nog wel maar is minder veilig.

Zijn er hier gebruikers van de SMTP server die tegen dezelfde storing aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

-bolio- schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:09:
Sinds vanochtend kan ik geen mail meer via de T-Mobile SMTP server versturen vanaf de GMail webclient. Ik gebruik dit al jaren om via GMail met een alias van een eigen domein mail te kunnen sturen.

De SMTP instellingen in GMail zijn geconfigureerd om de T-Mobile SMTP server te benaderen over TLS, poort 587, maar sinds vandaag krijg ik een mail undeliverable error met als foutmelding: Server returned an error: "TLS Negotiation failed, the certificate doesn't match the host., code: 0"

Ik heb de settings (server address, poort, protocol, user / pass) nagelopen en alles staat nog goed. Via SMTP over SSL op poort 465 krijg ik dezelfde error. Op dit moment ben ik overgeschakeld op de SMTP server via poort 25 benaderen, dat werkt nog wel maar is minder veilig.

Zijn er hier gebruikers van de SMTP server die tegen dezelfde storing aanlopen?
De oorzaak zit in je error:
the certificate doesn't match the host

Dat het over 25 wel werkt geeft aan dat er iets met het certificaat is. Dat ligt buiten jouw macht en moet T-Mobile server side oplossen. Of je moet een ignore doen op het certificaat, maar dat is zeer af te raden!

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

The GUI schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:39:
[...]

De oorzaak zit in je error:
the certificate doesn't match the host

Dat het over 25 wel werkt geeft aan dat er iets met het certificaat is. Dat ligt buiten jouw macht en moet T-Mobile server side oplossen. Of je moet een ignore doen op het certificaat, maar dat is zeer af te raden!
Inderdaad, dat vermoeden had ik al... Vandaag maar eens aankijken en daarna T-Mobile contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Chris.nl schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Ligt er ook aan wat je pingt, maar misschien moet je 't doen met 10ms. 'k Kan zelf nog wel uit de voeten met deze prijs/kwaliteit verhouding.
Met gamen op PS en dan FIFA, vriend heeft KPN heeft ping van 6 tot 8 ms. Ik haal gemiddeld 15 soms 10. Is het goed om en DMZ en Upnp en porftwarding te gebruiken? Of zijn er nog andere settings die ik kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Supreme_One schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Met gamen op PS en dan FIFA, vriend heeft KPN heeft ping van 6 tot 8 ms. Ik haal gemiddeld 15 soms 10. Is het goed om en DMZ en Upnp en porftwarding te gebruiken? Of zijn er nog andere settings die ik kan gebruiken?
Ik zou DMZ en upnp zelf niet gebruiken, maar goeie firewall regels en indien echt nodig enkel wat poorten forwarden naar je PS. Denk dat DMZ bijvoorbeeld niets uitmaakt voor je ping. Kwestie van proberen en meten.

15 tot 10 is wel vrij hoog voor glasvezel.

Ik gebruik de Zyxzel zelf niet, geen idee wat je er precies op kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Chris.nl schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Ik zou DMZ en upnp zelf niet gebruiken, maar goeie firewall regels en indien echt nodig enkel wat poorten forwarden naar je PS. Denk dat DMZ bijvoorbeeld niets uitmaakt voor je ping. Kwestie van proberen en meten.

15 tot 10 is wel vrij hoog voor glasvezel.

Ik gebruik de Zyxzel zelf niet, geen idee wat je er precies op kan instellen.
Wat bedoel je met goeie firewall regels? Ik ga DMZ en Upnp uitschakelen en alleen portforwarding aanlaten ff kijken wat het verschil is. Ja vind ik ook. Sowieso als ik iets host is het vaak een mindere verbinding
Pagina: 1 ... 117 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie