[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Nou vandaag contact gehad met de opzeglijn van XS4all en ze kunnen minder korting bieden dan in de voorgaande jaren terwijl er juist dit jaar veel issues waren met de televisie (slome TV ontvangers en continu haperende webtv). Dus sinds een half uurtje geleden is de kans heel groot dat het toch voor een jaartje T-Mobile gaat worden :D.

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 12-01-2021 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 18:25

Trackerfire

BTC HODLER

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERy_ZzE9WUCvG1DzlBofaCiOTfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mlzpdiwdEsOwXTp3JLZlL2P7.png?f=fotoalbum_large

Vandaag opgeleverd in Dordrecht (ODF gebied). Blij mee so far 😇

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trackerfire schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:02:
[Afbeelding]

Vandaag opgeleverd in Dordrecht (ODF gebied). Blij mee so far 😇
Om het een beetje bij te houden: GPON Huawei ONT of gewone mediaconverter gekregen?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Barre73 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Om het een beetje bij te houden: GPON Huawei ONT of gewone mediaconverter gekregen?
Help me even hoe zien beide eruit? Deze is bij mij geplaatst. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbIV1QgeJelbo9VQdvUuZ5cAeYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcjTzY589X6DHUmO3IFQxJtg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Trackerfire op 12-01-2021 22:07 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trackerfire schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Help me even hoe zien beide eruit? Deze is bij mij geplaatst. [Afbeelding]
Dat is de gewone mediaconverter zoals er ook op staat. Anders was het een witte Huawei geweest waar ook echt GPON op staat. Niet te missen dus :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

stormfly schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:11:
[...]

Omdat TMT relatief veel verstoringen kent :9
Eh, nee?
In elk geval niet hier. Welgeteld 1 hele korte storing van een whopping 3 minuten een paar dagen terug in 5 jaar tijd. Eigen apparatuur lijkt het sleutelwoord te zijn. Al zal regio misschien ook meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Barre73 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Dat is de gewone mediaconverter zoals er ook op staat. Anders was het een witte Huawei geweest waar ook echt GPON op staat. Niet te missen dus :-)
Kleine correctie. Deze zat in mijn pakket maar nu ik ernaar kijk zie ik dat er een NT op is geschroefd. Zie foto. Geen idee wat dit is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgfGikw1hSF9xI8vLDAY9TopRms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2OaJJLeRr2YOienOmsPS1eo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:43
Trackerfire schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Kleine correctie. Deze zat in mijn pakket maar nu ik ernaar kijk zie ik dat er een NT op is geschroefd. Zie foto. Geen idee wat dit is.

[Afbeelding]
TK01 FTU + NTU (Zie https://gathering.tweaker...message/51826191#51826191)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yuglwek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:19
Lord_Dain schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:58:
Nou vandaag contact gehad met de opzeglijn van XS4all en ze kunnen minder korting bieden dan in de voorgaande jaren terwijl er juist dit jaar veel issues waren met de televisie (slome TV ontvangers en continu haperende webtv). Dus sinds een half uurtje geleden is de kans heel groot dat het toch voor een jaartje T-Mobile gaat worden :D.
Ik heb hetzelfde telefoontje gepleegd vandaag en ook ik kreeg te horen dat ze niet meer dezelfde korting konden geven. Na heel lang aandringen heb ik toch weer hetzelfde aanbod als afgelopen jaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trackerfire schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:43:
[...]

[Afbeelding]
Die witte met lampjes op je FTU is ook een Mediaconverter (voornamelijk voor KPN). Blijkbaar vond de monteur dat de betere oplossing en koos hij er voor om de officiële zwarte van T-Mobile niet te gebruiken. Bijzondere keuze trouwens.. is niet hun opdracht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Barre73 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Die witte met lampjes op je FTU is ook een Mediaconverter (voornamelijk voor KPN). Blijkbaar vond de monteur dat de betere oplossing en koos hij er voor om de officiële zwarte van T-Mobile niet te gebruiken. Bijzondere keuze trouwens.. is niet hun opdracht namelijk.
Altijd mooi wat "inside information" te horen! Neem aan dat het voor de rest qua werking allemaal niet zoveel uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 09:13
Na aantal dagen wat abonnementen te vergelijken toch overgestapt naar T-mobile thuis.
Zat daar al met mobiel dus levert een mooie korting op per maand. Ook een mooie cashback actie via CashbackXL.
Heb nu 100mbit/s gekozen + 1e 3 maanden gratis TV. TV is maandelijks opzegbaar, dus ben van plan na die 3 maanden voor NLziet te gaan. Of het TV van T-mobile moet me zo goed bevallen.

Levertijd is 2 weken volgens mij dus duurt even voor ik mijn ervaring kan delen. Gelukkig ben ik dan ook van mijn oude experiabox 8 af, dat zal sowieso al een verbetering zijn.

(Wel typisch, gisteravond mailtje gehad van KPN dat mijn TV ontvanger een update heeft gehad en hij dus weer sneller zou moeten werken :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door rvrrr op 13-01-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trackerfire schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Altijd mooi wat "inside information" te horen! Neem aan dat het voor de rest qua werking allemaal niet zoveel uitmaakt?
Kijkend naar je speedtest foto: niet echt nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
rvrrr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:33:
Na aantal dagen wat abonnementen te vergelijken toch overgestapt naar T-mobile thuis.
Zat daar al met mobiel dus levert een mooie korting op per maand. Ook een mooie cashback actie via CashbackXL.
Heb nu 100mbit/s gekozen + 1e 3 maanden gratis TV. TV is maandelijks opzegbaar, dus ben van plan na die 3 maanden voor NLziet te gaan. Of het TV van T-mobile moet me zo goed bevallen.

Levertijd is 2 weken volgens mij dus duurt even voor ik mijn ervaring kan delen. Gelukkig ben ik dan ook van mijn oude experiabox 8 af, dat zal sowieso al een verbetering zijn.

(Wel typisch, gisteravond mailtje gehad van KPN dat mijn TV ontvanger een update heeft gehad en hij dus weer sneller zou moeten werken :+ )
Let op dat je bij T-Mobile wel een maand opzegtermijn hebt ;) staat niet duidelijk vermeld. Hier een half jaar gratis TV gehad. Na overgang op het nieuwe platform ook overgestapt op NLZiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:10
Nuevocasa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Let op dat je bij T-Mobile wel een maand opzegtermijn hebt ;) staat niet duidelijk vermeld. Hier een half jaar gratis TV gehad. Na overgang op het nieuwe platform ook overgestapt op NLZiet.
Hier dezelfde overwegingen. Heb NLZiet nu voor een maand op proef. Kan zomaar dat ik het TV abonnement ga opzeggen (20 euro per maand met opneemfunctie) Korting met Internet en mobiel blijft bestaan. NLziet voldoet eigenlijk best. Hier op een 65 inch scherm behoorlijk scherp. Niet slechter dan tv van T-mobile. Wat me wel opvalt is dat ik normaal altijd 95 mb download heb. Wanneer NLziet wordt gebruikt zakt het terug naar 55 mb download. Kennelijk is het wel van invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
mavical schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Hier dezelfde overwegingen. Heb NLZiet nu voor een maand op proef. Kan zomaar dat ik het TV abonnement ga opzeggen (20 euro per maand met opneemfunctie) Korting met Internet en mobiel blijft bestaan. NLziet voldoet eigenlijk best. Hier op een 65 inch scherm behoorlijk scherp. Niet slechter dan tv van T-mobile. Wat me wel opvalt is dat ik normaal altijd 95 mb download heb. Wanneer NLziet wordt gebruikt zakt het terug naar 55 mb download. Kennelijk is het wel van invloed.
Uiteraard heeft NLZiet invloed op je downloadsnelheid.
Maar 40 Mbit/s lijkt mij wat onwerkelijk aangezien een NLZiet stream ongeveer 7,5 Mbit/s is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:10
Dennis-L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Uiteraard heeft NLZiet invloed op je downloadsnelheid.
Maar 40 Mbit/s lijkt mij wat onwerkelijk aangezien een NLZiet stream ongeveer 7,5 Mbit/s is.
Je hebt gelijk. Net weer getest. Nu iets van 89 mb download met daarbij NLziet ipv 95 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Hm, zojuist ineens weer internet weg. Geen licht meer op de vezel volgens de converter...

//Nvm, weer terug. Raar.
Wat me wel opvalt is dat de leasetime van mijn WAN IP wel heel erg kort is nu.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IJlXxhu.png

[ Voor 47% gewijzigd door Zorian op 14-01-2021 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zorian schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 01:12:
Hm, zojuist ineens weer internet weg. Geen licht meer op de vezel volgens de converter...

//Nvm, weer terug. Raar.
Wat me wel opvalt is dat de leasetime van mijn WAN IP wel heel erg kort is nu.

[Afbeelding]
Kan me alleen maar bedenken dat ze dit doen omdat er wijzigingen aanstaande zijn en ze willen dat iedereen netjes het nieuwe IP krijgt bij een volgende change. Anders is dit wel heel lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:35
Lijkt me niet heel handig voor de DHCP server die wel heel veel requests voor zn kiezen krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baze
  • Nu online
Iemand last van storing nu? Regio Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m923
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-08-2023
Iemand ervaring met het knipperen van het PON lampje op de Huawei media converter? Dat is gewoon een verstoring in het glas toch?
Om de paar minuten knippert die voor een minuut of 2 waardoor ik mijn verbinding verlies naar buiten en dus geen werkbare aansluiting heb.

Van t-mobile moet ik dit 3 dagen in de gaten houden, bijzonder in thuiswerktijd...
herstarten van media converter heeft niets geholpen en dit houdt al een volle dag aan.

Jullie nog een idee wat het proberen waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48
m923 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:21:
Iemand ervaring met het knipperen van het PON lampje op de Huawei media converter? Dat is gewoon een verstoring in het glas toch?
Om de paar minuten knippert die voor een minuut of 2 waardoor ik mijn verbinding verlies naar buiten en dus geen werkbare aansluiting heb.

Van t-mobile moet ik dit 3 dagen in de gaten houden, bijzonder in thuiswerktijd...
herstarten van media converter heeft niets geholpen en dit houdt al een volle dag aan.

Monteur aanvragen en checken hoe hoog de demping op de lijn is. Mijn gok is dat er teveel demping op je lijn zit en dus je verbinding net op het randje zit.

Ik heb hetzelfde probleem gehad wat ruim een maand heeft geduurd (GPON, KPN glas). Hoop dat T-Mobile wel wat sneller kan ingrijpen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
Ik zie in de logging van mijn Fritzbox overdag regelmatig de internet verbinding wegvallen, en dan 6 tot 11 seconden later weer verbinden.
Het vreemde is, ik zie elke dag dat vanaf 19:20 ongeveer dit stopt, en de volgende dag rond 7:20 dat het weer begint.
Als het rond 7:20 begint houd het een half uur tot een uur aan, en dan is het stil en gaat het weer mis tussen 10 en 11 uur, en dan is het stil voor en gaat het tussen 12:30 en 13:30 weer meerdere keren mis, en dan na 14:30 weer tot 15:00, en dan is het een langere tijd stil tot 19:20 ongeveer.

Het lijkt voor mijn doen op een soort onderhoudsvensters of iets wat dit veroorzaakt. Zit trouwens op ODF.
De keren dat het langer dan 10 seconden duurt klappen de calls met MS teams er uit.
Had hiervoor de Zyxel T50 en merkte het daar ook, maar deze week vervangen voor een Fritzbox voor meer inzicht en controle.

Komt anderen dit bekent voor en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
swhnld schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:41:
Ik zie in de logging van mijn Fritzbox overdag regelmatig de internet verbinding wegvallen, en dan 6 tot 11 seconden later weer verbinden.
Het vreemde is, ik zie elke dag dat vanaf 19:20 ongeveer dit stopt, en de volgende dag rond 7:20 dat het weer begint.
Als het rond 7:20 begint houd het een half uur tot een uur aan, en dan is het stil en gaat het weer mis tussen 10 en 11 uur, en dan is het stil voor en gaat het tussen 12:30 en 13:30 weer meerdere keren mis, en dan na 14:30 weer tot 15:00, en dan is het een langere tijd stil tot 19:20 ongeveer.

Het lijkt voor mijn doen op een soort onderhoudsvensters of iets wat dit veroorzaakt. Zit trouwens op ODF.
De keren dat het langer dan 10 seconden duurt klappen de calls met MS teams er uit.
Had hiervoor de Zyxel T50 en merkte het daar ook, maar deze week vervangen voor een Fritzbox voor meer inzicht en controle.

Komt anderen dit bekent voor en is er een oplossing voor?
Heb nu 1,5e dag een fritzbox hangen.
Zie sinds gistermiddag 3x de melding 'Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)'
En 2x de melding 'Internetverbinding is verbroken.' 4:31uur en 8:00uur deze duurden 8 en 6 seconden.
Sindsdien geen meldingen meer. Geen ODF trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:44
Hoelang duurt het overzetten ook alweer precies bij een verhuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb de vraag van @tomic afgesplistst van [T-Mobile] Vervangen Zyxel door managed switch + router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

m923 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:21:

Dit heb ik ook 3 weken gehad. Ik heb ook 3 weken geen internet gehad. T-Mobile heeft niks voor mij gedaan in die 3 weken en ben dus ook overgestapt naar KPN.

https://community.t-mobil...-uit-ermelo-meppel-328146

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 15-01-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m923
ulTimaS schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Dit heb ik ook 3 weken gehad. Ik heb ook 3 weken geen internet gehad. T-Mobile heeft niks voor mij gedaan in die 3 weken en ben dus ook overgestapt naar KPN.

https://community.t-mobil...-uit-ermelo-meppel-328146
bah bah, hopelijk sturen ze hier een monteur met een nieuw glasvezel kabeltje en lost dat alles op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

m923 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:51:
[...]

bah bah, hopelijk sturen ze hier een monteur met een nieuw glasvezel kabeltje en lost dat alles op..
Nou ja... Het was bij mij een nieuwe aansluiting (begin december) ik heb anderhalve week wel internet gehad.

Ik denk niet dat een nieuw kabeltje helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:44
Wel apart dat je niet snel hier leest als het (ook) goed is. Ik heb in de laatste jaren(sinds Vodafone klant)amper storingen gehad en ja is per situatie verschillend. Ik ga hopelijk volgende maand woningruil doen en voortijdig aangeven. Van het vorige naar het huidige adres is het voor de 1e keer niet goed gegaan met de order doorschieten dus de keren daarvoor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:13:
Wel apart dat je niet snel hier leest als het (ook) goed is.
Ach, als je niets te klagen hebt, waarom zou ik hier dan melden dat ik niets te klagen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
m923 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Kabeltje zal het probleem niet zijn, (waarschijnlijk zoals @krakendmodem al aangaf een te hoge demping) maar het kan ook veroorzaakt worden doordat iemand op de splitterbus (vanuit de OLT in de wijkcentrale) een "verkeerde" mediaconverter probeert aan te sluiten.... dat heeft iedereen op die PON splitter geen diensten meer.

Ik blijf het zeggen: voor providers en operators is GPON een walhalla (goedkoper) maar voor ons eindklanten een flinke achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou ik heb genoeg gelezen. Prima dat het een loterij is dat je verbinding grotendeels werkt of je minder gelukkig bent en met problemen komt te zitten - echter moeten deze dan wel opgelost worden. Na hier enkele ervaringen gelezen te hebben en op het t-mobile forum te hebben gekeken heb ik bij voorbaat geen vetrouwen in de support van t-mobile. Sterker nog op dat zelfde forum staat dat als je klant bij t-mobile wil worden je eerst je huiswerk moet doen. Nou dat heb ik hierbij gedaan. Geen t-mobile voor mij :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Lord_Dain schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:04:
Nou ik heb genoeg gelezen. Prima dat het een loterij is dat je verbinding grotendeels werkt of je minder gelukkig bent en met problemen komt te zitten - echter moeten deze dan wel opgelost worden. Na hier enkele ervaringen gelezen te hebben en op het t-mobile forum te hebben gekeken heb ik bij voorbaat geen vetrouwen in de support van t-mobile. Sterker nog op dat zelfde forum staat dat als je klant bij t-mobile wil worden je eerst je huiswerk moet doen. Nou dat heb ik hierbij gedaan. Geen t-mobile voor mij :D
Nou prima keuze voor jou toch! Helaas baseer je je op fora waarop voornamelijk negatieve ervaringen gedeeld worden. Er zijn namelijk weinig mensen die positieve ervaringen delen gewoon omdat je alleen post als je een probleem ervaart. Maakt ook niet uit. Ik ga die T-Mobile ervaring wel aan vanwege een verhuizing. Normaal gesproken was er vanaf 5 januari glasvezel op mijn nieuwe adres beschikbaar, echter vanwege vervuilde grond hier op de hoek duurt het wat langer. Super geholpen door T-Mobile door het al 2 weken beschikbaar stellen van unlimited data via een pre-paid kaartje waarvan de aanschaf (10 euro) op mijn eerste rekening in mindering gebracht zal worden. En ook wat dat betreft, medewerkers die je zelf terug bellen om de status te vragen is een voor mij nieuwe ervaring. Tot nu toe helemaal blij mee! Oh en over 2 weken via die Sim zo'n 157GB verstookt (school dochter, thuiswerken van mezelf en mijn vrouw en dan nog wat Netflix in de avond). Niet kinderachtig toch _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door NightMare op 16-01-2021 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@NightMare Ik denk dat je qua houding de spijker op de kop slaat. Als beide kanten willen en flexibel zijn is er altijd een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 16:18
Nouja ik heb een paar maande terug een grote storing gehad.
Dat duurde ruim twee weken en t-mobile zou steeds bellen.
Als ik zelf niet om de dag zou hebben gebeld dan was ik nu nog aan het wachten op hun belletje.

Als klap op de vuurpijl kriig ik in de nasleep daarvan rekeningen voor het niet retour sturen van apparatuur.
Terwijl ik nooit nieuwe apparatuur heb gekregen en de vraag voor het opsturen daarvan ook niet heb gehad.
Uiteindelijk maar telefoongesprekken opgenomen omdat ze aan de telefoon steeds iets anders beweerde of zeide dat ze dat nooit hadden toegezegd.

Ik ben dus ik ben iets minder positief.

In al die jaren dat ik internet heb ik nog nooit de noodzaak gehad om in een forum naar oplossingen te zoeken. Omdat ik nog nooit zo’n instabiele verbinding heb gehad.

De laatste 2/3 weken is het een stuk beter moet ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 16-01-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 11:05
Lord_Dain schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:04:
Deze forum te hebben gelezen betreft T-Mobile Thuis en ervaringen met naaste in mijn omgeving door de vele problemen onlangs besloten om geen glasvezel te nemen en binnen de 14 dagen opzegtermijn opgezegd.
Blijf gewoon bij KPN glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik zal dan ook maar eens een positief berichtje plaatsen.
Wij zijn erg tevreden met Tmobile.
Internet is heel stabiel en mijn problemen met het tv beeld (blokjes in beeld) zijn snel en adequaat opgelost.
Als ik de helpdesk nodig heb, en gelukkig is dat niet vaak, wordt ik altijd snel en goed geholpen.

Hier lees je altijd berichten van gebruikers die problemen hebben en die hier de oplossing zoeken.
Als Tmobile echt zo een ramp provider is, dan waren ze nooit provider nummer 3 geworden.
Dan worden ze echt wel afgerekend door vertrekkende gebruikers.
En de prijs is erg goed.
Voor €25,- 1gig Internet .
Dat vind je nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
goldvinger schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:31:
Ik zal dan ook maar eens een positief berichtje plaatsen.
Wij zijn erg tevreden met Tmobile.
Internet is heel stabiel en mijn problemen met het tv beeld (blokjes in beeld) zijn snel en adequaat opgelost.
Als ik de helpdesk nodig heb, en gelukkig is dat niet vaak, wordt ik altijd snel en goed geholpen.

Hier lees je altijd berichten van gebruikers die problemen hebben en die hier de oplossing zoeken.
Als Tmobile echt zo een ramp provider is, dan waren ze nooit provider nummer 3 geworden.
Dan worden ze echt wel afgerekend door vertrekkende gebruikers.
En de prijs is erg goed.
Voor €25,- 1gig Internet .
Dat vind je nergens
Wanneer ze hier 1gig gaan aanbieden zou ik het ook wel weten en dat zeker nemen. Heb het nu wel opgezegd. Ga na een jaar weer terug naar KPN. Met name de kwaliteit van het beeld bij voetbalwedstrijden op het nieuwe TV platform is er slecht. Als je dat belangrijk vind, is dat wel iets om rekening mee te houden. Internet is hier opzich wel redelijk stabiel met m'n eigen Pihole als DNS. Zit wel nog steeds met het IP probleem dat sites soms denken dat ik uit België kom. Grotendeels hebben ze het opgelost maar niet helemaal. Bij het instellen van m'n eigen fritzbox heb ik deze week wel een nieuw IP gekregen, helaas in dezelfde range en dus hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Laatst online: 04:50
ik ben erg benieuwd, heb de aanvraag behoorlijk vroeg gedaan (5 januari) want ik kan 5 april overstappen. ik moet even kijken wanneer ik de installatie laat doen, aangezien het rond pasen valt. ik denk wel dat ik TV ga houden, aangezien ik echt niet kan wennen aan met alle apps te moeten kijken. dus ik ga het afsluiten met de gedachte dat ze met het nieuwe TV platform een hoop kunnen gaan verbeteren. ik heb het geluk dat ik ze al eerder gehad heb, dus ik hoop dat dat een goede voorbode is. het is jammer dat het nog ff duurt, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

Meer mensen last van een hoge gemiddelde ping? Met daarbij een lagere download snelheid?
Kwam er ineens achter met Geforce Now. Ping van over de 80 en geen stabiele verbinding voor 50mbit stream. Als ik tracert check lijkt t niet bij mij te liggen maar bij de eerste hop na FTTTH :/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.30] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=91ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=88ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=99ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=95ms TTL=57

Ping statistics for 213.239.154.30:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 88ms, Maximum = 99ms, Average = 93ms

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.30]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3    87 ms    87 ms    94 ms  10.10.12.54
  4    93 ms    90 ms    93 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5   166 ms   216 ms   184 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6   100 ms   103 ms   114 ms  et-0-0-49.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.22]
  7    97 ms   110 ms   101 ms  87.233.231.94
  8    80 ms    92 ms    95 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

[ Voor 76% gewijzigd door HaterFrame op 16-01-2021 20:50 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door LightStar op 16-01-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nvm :D

[ Voor 94% gewijzigd door HaterFrame op 16-01-2021 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 20:17
HaterFrame schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:47:
Meer mensen last van een hoge gemiddelde ping? Met daarbij een lagere download snelheid?
Jazeker! Dit werd veroorzaakt door de stream van Amstel Live. Meer dan 680.000 kijkers, volgens hun eigen zeggen.
Internet in heel Europa heeft eronder geleden.
Ook was de ping vanaf bijvoorbeeld KPN naar Tweakers aanzienlijk hoger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJtRnhFYhMpS5-NAl3yT8Wsd3hQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uaranvbjxzdMv0KXRS3jtPoS.png?f=user_large

Op de minuut dat de stream voorbij was, ging alles weer naar normaal.

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hans van Eijsden schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Jazeker! Dit werd veroorzaakt door de stream van Amstel Live. Meer dan 680.000 kijkers, volgens hun eigen zeggen.
Ook was de ping naar Tweakers aanzienlijk hoger:
[Afbeelding]
Dat verklaard een hoop. Wel ruk dat we er allemaal last van moeten hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
[...]

[Afbeelding]

Op welke minuut was dat? Iets na 21u hier een paar testjes gedaan en nergens last van gehad.

Edit: hier om 21:07 getest en alles was top.

[ Voor 3% gewijzigd door Nuevocasa op 16-01-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Nuevocasa schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:09:
Op welke minuut was dat? Iets na 21u hier een paar testjes gedaan en nergens last van gehad.
Kleine piek vanaf 19.00 uur tijdens voorprogramma van de stream als test.
Hoofdprogramma precies vanaf 20.15 uur, tot 22.20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Hans van Eijsden schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Hmm we hadden wel last van een klapperende ziggo lijn (failover), kreeg constant meldingen dat die poort down ging en was (raar misschien) rond 22:20 opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Hans van Eijsden schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Was dit WBA of ODF? Mijn T-Mobile 1Gbit ODF lijn laat in Smokeping geen krimp zien in de Ping naar Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Hetzelfde combinatie-voordeel hier. Ik ben al jaren tevreden met T-Mobile Thuis maar begin me nu wel te storen aan het antieke modem (ik weet dat die te vervangen is, dat doe ik al voor de WiFi nu..) en het niet uitrollen van IPv6. Geen reden om binnenkort over te stappen maar als ze blijven stil staan dit jaar ga ik toch eens verder kijken :/
Toch maar besloten om over te stappen (naar Freedom).
  • Eerlijk is eerlijk, ik heb weinig te klagen over T-Mobile Thuis. De verbinding deed het eigenlijk altijd gewoon goed. Weinig last van storingen gehad en ik werk meestal vanuit huis (ook al voor Corona).
  • Combinatie-voordeel is mooi, maar maximaal 100/100 Mbps via KPN voor mij. Ik ga over naar een goedkoper mobiel abonnement waardoor ik aan die kant weer wat bespaar :)
  • Ik voel me als klant na vijf jaar 'in de steek gelaten' met een Draytek modem waarvan de laatste firmware update van 2017 is.
  • Ook jarenlang dingen als ipv6 niet oppakken en geen informatie over geven vond ik geen goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:41

Yucko

One clown to rule them all !

awenger schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Was dit WBA of ODF? Mijn T-Mobile 1Gbit ODF lijn laat in Smokeping geen krimp zien in de Ping naar Tweakers.
denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ik zit hier op WBA (100mbit max.) en heb geen enkele piek gezien qua ping tijden naar Tweakers.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Toch is het wel raar, mijn problemen volgen exact die grafiek. Odf dat dan weer wel, mja misschien had de backbone waar ik/wij op zaten het er gewoon moeilijk mee. Maar goed, het was ook geen wereld schokkend probleem,alleen ff vervelend dat het precies op m'n vrije gameavond moest gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m923
Nou de monteur afspraak is gemaakt. 10 dagen duurt het voordat er iemand langs kan komen om mijn verbinding te regelen. En dat is een "spoed afspraak" die eerder zou komen dan normaal. Dat is toch belabberd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
m923 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:59:
Nou de monteur afspraak is gemaakt. 10 dagen duurt het voordat er iemand langs kan komen om mijn verbinding te regelen. En dat is een "spoed afspraak" die eerder zou komen dan normaal. Dat is toch belabberd?
Meestal is er een alternatief met unlimited mobiele data wat ze aanbieden als noodoplossing, dus je hebt dan internet tot de lijn gemaakt is.
Wetende van die nood mogelijkheid, en niet wetende hoe druk ze het hebben, plus Covid, denk ik dat 10 dagen best netjes is. Staat ergens in je contract garantie voor snellere service?
Maar als jij dat te veel tijd vindt, stap vooral over naar een partij die het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
m923 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:59:
Voor het verhelpen van een storing (die al enkele dagen aan de hand is toch) is dat wel een matige response tijd. Normaliter zou je binnen een (werk-)dag een monteur mogen verwachten. Dat is in ieder geval mijn ervaring bij Ziggo en XS4all (KPN) bij een storing en daar hoef je geen contracten voor te raadplegen of te posten op het forum. Probeer een 4G sim te regelen anders zoals de heer hierboven, schijnt goed te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
awenger schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Dit was WBA, hoewel ik exact hetzelfde heb gezien bij andere KPN-gebruikers en ook bij T-Mobile-gebruikers (Dronten in dit geval, voor wat het uit maakt).
Omdat dit topic gaat over T-Mobile, reageer ik hier niet uitvoerig op wat ik via KPN zag, omdat ik hier niet teveel offtopic wil gaan.
Wat betreft KPN heb ik mijn grafieken hier gezet in dit topic op het KPN-forum: https://forum.kpn.com/int...ostid=1214183#post1214183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m923
Lord_Dain schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Voor het verhelpen van een storing (die al enkele dagen aan de hand is toch) is dat wel een matige response tijd. Normaliter zou je binnen een (werk-)dag een monteur mogen verwachten. Dat is in ieder geval mijn ervaring bij Ziggo en XS4all (KPN) bij een storing en daar hoef je geen contracten voor te raadplegen of te posten op het forum. Probeer een 4G sim te regelen anders zoals de heer hierboven, schijnt goed te werken ;)
Dat lijkt mij ook. Vrouw van de klantenservice had het over dat het normaliter 'een paar dagen' duurde..
Ach ja, van de week maar bellen of ze mij een 4g kaartje kunnen sturen (al verwacht ik dat ze dat niet gaan doen bij thuis internet only klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Meer mensen waarbij de verbinding weer een beetje klappert?
Wederom hoge pings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  2    29 ms    30 ms    34 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  10.10.12.54
  4    29 ms    21 ms     7 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    12 ms    14 ms    13 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6    12 ms    14 ms    13 ms  et-0-0-49.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.22]
  7     7 ms    12 ms    16 ms  87.233.231.94
  8     9 ms     8 ms     8 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Waarbij me opvalt dat met name die eerste hop naar Glasoperator ineens hoog is, dat was gister weer niet het geval....

En bij een volgende is het andersom 8)7
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

2     6 ms     5 ms     6 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3    35 ms    41 ms    42 ms  10.10.12.54
  4    21 ms    23 ms    20 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    25 ms    25 ms    33 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6    32 ms    34 ms    39 ms  et-0-0-49.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.22]
  7    33 ms    30 ms    34 ms  87.233.231.94
  8    14 ms    14 ms    13 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

code:
1
2
3
4
5
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=70ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=73ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=61ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=79ms TTL=57

Is er weer een livestream aan de gang? :+

[ Voor 38% gewijzigd door HaterFrame op 17-01-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
HaterFrame schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:02:
Meer mensen waarbij de verbinding weer een beetje klappert?
Wederom hoge pings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  2    29 ms    30 ms    34 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  10.10.12.54
  4    29 ms    21 ms     7 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    12 ms    14 ms    13 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6    12 ms    14 ms    13 ms  et-0-0-49.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.22]
  7     7 ms    12 ms    16 ms  87.233.231.94
  8     9 ms     8 ms     8 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Waarbij me opvalt dat met name die eerste hop naar Glasoperator ineens hoog is, dat was gister weer niet het geval....

En bij een volgende is het andersom 8)7
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

2     6 ms     5 ms     6 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3    35 ms    41 ms    42 ms  10.10.12.54
  4    21 ms    23 ms    20 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    25 ms    25 ms    33 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6    32 ms    34 ms    39 ms  et-0-0-49.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.22]
  7    33 ms    30 ms    34 ms  87.233.231.94
  8    14 ms    14 ms    13 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

code:
1
2
3
4
5
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=70ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=73ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=61ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=79ms TTL=57

Is er weer een livestream aan de gang? :+
Als ik van uit me KPN glasverbinding dan heb ik deze route tweakers.net, dit ziet er goed uit.

Traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.30]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms ***.***.***.***
2 2 ms 1 ms 1 ms ***-***-***-***.fixed.kpn.net [***.***.***.***]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 4 ms 4 ms 4 ms nl-ams04a-ri3-ae-8-0.aorta.net [84.116.130.97]
7 62 ms 5 ms 6 ms br0.nikhef.nl.fusixnetworks.net [37.139.139.240]
8 13 ms 10 ms 5 ms cr0.eunets.nl.fusixnetworks.net [37.139.139.25]
9 5 ms 5 ms 5 ms true-router.fusix.true.nl [37.139.137.115]
10 7 ms 7 ms 7 ms et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
11 12 ms 8 ms 18 ms et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
12 6 ms 15 ms 17 ms 87.233.241.110
13 6 ms 8 ms 4 ms tweakers.net [213.239.154.30]

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.30] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.30: bytes=32 tijd=4 ms TTL=52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

NDSFREAK schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:55:
[...]

Als ik van uit me KPN glasverbinding dan heb ik deze route tweakers.net, dit ziet er goed uit.

Traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.30]
via maximaal 30 hops:
Check, dan ligt dit echt bij T-Mobile dus :/
Weer niet via Geforce Now gamen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
HaterFrame schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Check, dan ligt dit echt bij T-Mobile dus :/
Weer niet via Geforce Now gamen :X
Mijn TMobile verbinding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]

2     2 ms     2 ms     2 ms  1-4-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.4.1]
  3     8 ms     8 ms     7 ms  10.10.12.54
  4    11 ms     8 ms     6 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    11 ms     7 ms     7 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  6    12 ms    13 ms     8 ms  et-0-0-48.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
  7     8 ms    13 ms    17 ms  87.233.241.106
  8     8 ms     8 ms     8 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kodess schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Mijn TMobile verbinding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]

2     2 ms     2 ms     2 ms  1-4-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.4.1]
  3     8 ms     8 ms     7 ms  10.10.12.54
  4    11 ms     8 ms     6 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    11 ms     7 ms     7 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  6    12 ms    13 ms     8 ms  et-0-0-48.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
  7     8 ms    13 ms    17 ms  87.233.241.106
  8     8 ms     8 ms     8 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.
Raar, in welk postcode gebied zit jij?
Modem al een reboot gedaan
Uiteraard bedraad aangesloten windows laptop geprobeerd, via wifi exact het zelfde.
Macbook geprobeerd, exact het zelfde.
Telefoon ook.

Ik weet het niet meer... @Barre73 een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
HaterFrame schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Uiteraard bedraad aangesloten windows laptop geprobeerd, via wifi exact het zelfde.
Telefoon ook.

Ik denk niet in hetzelfde gebied ;)
56, net als rens-br

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
[...]

Telefoon ook.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

1     4 ms     2 ms     5 ms  10.0.0.250
  2   114 ms   178 ms   111 ms  1-128-166-62.ftth.glasoperator.nl [62.166.128.1]
  3    12 ms    12 ms    14 ms  10.10.12.54
  4    21 ms    21 ms    17 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5   108 ms    99 ms   116 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6    18 ms    13 ms    12 ms  et-0-0-49.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.18]
  7    23 ms    14 ms    15 ms  87.233.241.106
  8   127 ms   199 ms    10 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.31] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=14ms TTL=57
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=13ms TTL=57
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=11ms TTL=57

Ping statistics for 213.239.154.31:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 11ms, Maximum = 14ms, Average = 12ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kodess schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Ik denk niet in hetzelfde gebied ;)
5692, net als rens-br
Idd, ik zit in 7546 gebied.
Iemand uit de buurt die 's kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

HaterFrame schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Idd, ik zit in 7546 gebied.
Iemand uit de buurt die 's kan testen?
Nuevocasa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:46:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

1     4 ms     2 ms     5 ms  10.0.0.250
  2   114 ms   178 ms   111 ms  1-128-166-62.ftth.glasoperator.nl [62.166.128.1]
  3    12 ms    12 ms    14 ms  10.10.12.54
  4    21 ms    21 ms    17 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5   108 ms    99 ms   116 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6    18 ms    13 ms    12 ms  et-0-0-49.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.18]
  7    23 ms    14 ms    15 ms  87.233.241.106
  8   127 ms   199 ms    10 ms  tweakers.net [213.239.154.30]
Poeh daar heb jij ook een paar grafhops tussen zitten! Raar dat je ping naar tweaker wel weer ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
HaterFrame schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:58:
[...]

[...]

Poeh daar heb jij ook een paar grafhops tussen zitten! Raar dat je ping naar tweaker wel weer ok is.
Zal het de komende tijd eens in de gaten houden.

Nu heb ik dit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.31]

1     6 ms     3 ms     3 ms  10.0.0.250
  2    14 ms     9 ms     9 ms  1-128-166-62.ftth.glasoperator.nl [62.166.128.1]
  3    16 ms    10 ms    11 ms  10.10.80.98
  4    17 ms    12 ms    14 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    16 ms    12 ms    13 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6    21 ms    12 ms    11 ms  et-0-0-49.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.22]
  7    30 ms    16 ms    11 ms  87.233.231.94
  8    28 ms    11 ms    11 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Telefoon ook.

Helaas... Niet mijn expertise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En de problemen zijn weer over, exact het zelfde tijdsframe als gister. Toch maar 's in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Na lange tijd geen DHCP issues, gisterenmiddag weer eens raak. Precies om 1500 verbinding weg en pas om 1520 kreeg ik weer (hetzelfde) IP mijn kant op geduwd.

KPN begint vandaag met hun glasvezel aanleggen in de wijk. Heb nog een ADSL als backup en die traint nog maar 4Mbit de meeste tijd omdat de ondergrondse kabel aardig op z'n einde is. Hopelijk over een maand of twee ook KPN glas als vervanger voor de ADSL (eerste jaar zelfde prijs als mijn huidige ADSL).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hier geen vast Internet in 6562. Volgens tmobile niks aan de hand hier... Wel regio Eindhoven en Deventer.

Edit: ik heb blijkbaar last van hetzelfde odf lijn probleem als Eindhoven. Oorzaak onbekend nog. Afwachten dus maar, en af en toe rebooted was het advies...

[ Voor 42% gewijzigd door dragon2 op 18-01-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik heb dan wel geen vast internet van t-mobile, maar oxxio, ligt er ook uit (7559). Mobiel internet wel van T-mobile en die is extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m923
Nou het PON probleem lijkt opgelost ofzo. Opeens is mijn verbinding betrouwbaar en zijn mijn speedtest snelheden ook terug naar de staat van voor de problemen. Het is de hele middag al zo, dus ik hoop dat dit de situatie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hier ODF Amsterdam alles OK.. :$

[ Voor 4% gewijzigd door NoahAmber op 18-01-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Grrrrr het is weer avond hoor, hele dag in de gaten gehouden en prima ping maar nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=83ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=90ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=120ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=123ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=118ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=114ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=96ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=105ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=102ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=108ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=77ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=21ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=8ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=9ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=10ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=14ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=12ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=20ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=27ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=23ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=25ms TTL=57

2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3    75 ms    74 ms    76 ms  10.10.12.54
  4    59 ms    72 ms    55 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    58 ms    58 ms    63 ms  et-0-0-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.3]
  6   166 ms    62 ms    61 ms  et-0-0-49.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.22]
  7    60 ms    70 ms    68 ms  87.233.231.94
  8    67 ms    63 ms    58 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Ben ik weer de enige? Eigen netwerk van T-Mobile, 1gbit postcode gebied 7546.

[ Voor 21% gewijzigd door HaterFrame op 18-01-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

HaterFrame schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:15:
Grrrrr het is weer avond hoor, hele dag in de gaten gehouden en prima ping maar nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47

Ik wilde bijna zeggen merk je er echt iets van maar zie een paar Posts hierboven dat je gamet. Dan is het zeer irritant. Hier blijft de Ping op ODF rond de 4-5ms richting Tweakers. Postcode 3311. Ik zou ze even contacten morgen als ik jou was. Lijkt bijna op een capaciteitsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Trackerfire schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:39:
[...]
Ik wilde bijna zeggen merk je er echt iets van maar zie een paar Posts hierboven dat je gamet. Dan is het zeer irritant. Hier blijft de Ping op ODF rond de 4-5ms richting Tweakers. Postcode 3311. Ik zou ze even contacten morgen als ik jou was. Lijkt bijna op een capaciteitsprobleem.
Het is niet alleen de ping (killing met geforce now), maar ook mijn downloadsnelheid halveert terwijl de upload prima rond 900 blijft hangen.

Maar goed, hang net de helpdesk op. Instructies gekregen om de komende 2 dagen ping en download te loggen. Dat gaan we dan maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
HaterFrame schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:15:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47

Nope je bent niet de enigste. Viel mij al op in Call of Duty dat ik als enigste massieve ping heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

2     3 ms     2 ms     2 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3    54 ms    56 ms    55 ms  10.10.12.54
  4    52 ms    57 ms    57 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    58 ms    53 ms    51 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  6    50 ms    49 ms    55 ms  et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
  7    44 ms    54 ms    50 ms  87.233.231.94
  8    46 ms    48 ms    44 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.

code:
1
2
3
4
5
6
Tracing route to www.google.com [172.217.17.132]

2     3 ms     2 ms     2 ms  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
  3    97 ms   106 ms   101 ms  ams15s30-in-f4.1e100.net [172.217.17.132]

Postocde 7531

En nu na 22:39 is ping goed maar upload k**

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

houtig schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Nope je bent niet de enigste. Viel mij al op in Call of Duty dat ik als enigste massieve ping heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

3    54 ms    56 ms    55 ms  10.10.12.54
  4    52 ms    57 ms    57 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  5    58 ms    53 ms    51 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  6    50 ms    49 ms    55 ms  et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
  7    44 ms    54 ms    50 ms  87.233.231.94
  8    46 ms    48 ms    44 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.

code:
1
2
3
4
5
6
Tracing route to www.google.com [172.217.17.132]

3    97 ms   106 ms   101 ms  ams15s30-in-f4.1e100.net [172.217.17.132]

Postocde 7531

En nu na 22:39 is ping goed maar upload k**
Zou je dit de komende dagen in de gaten willen houden? Bij mij treed dit op tussen 1800 tot 2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Het wordt er niet beter op..., gister alleen al onderstaande disconnects, voor het overzich eth8 is ziggo eth9.300 t-mobile glas..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/oFAZdprxHSKi7EHeqoVt8X22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 09:56
Ik ben net over heb sinds een week 1000mbit,
echter is de verbinding inderdaad erg instabiel..

Bij Ziggo had ik het 250mbit en die was rotsvast en had ik nooit een schommeling.

Zijn er mensen die hier contact over hebben gehad met T-mobile?
En is er een reden gegeven voor deze schommelingen?

Op 1 moment 100+ MB/s maar dat houd hij niet vast en daarom op het andere moment 30-40MB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
flyyy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:42:
Hoe meet je dit? Waarmee en via wifi of een kabeltje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

flyyy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:42:

Bij Ziggo had ik het 250mbit en die was rotsvast en had ik nooit een schommeling.

Zijn er mensen die hier contact over hebben gehad met T-mobile?
En is er een reden gegeven voor deze schommelingen?

Op 1 moment 100+ MB/s maar dat houd hij niet vast en daarom op het andere moment 30-40MB/s...
Ik moet nu dus loggen van de KS. Mij is het opgevallen dat de problemen rond 18:00 ontstaan en rond 22:30 weer ophouden.
Als ik dan de interne speedtest van TM gebruik ( http://t-mobile.speedtestcustom.com/ ) haal ik vaak nog niet eens 50 mb/s down en 400 up. Ga ik via speedtest.net haal ik vaak minimaal het 3 a 4 dubbele daarvan. Buiten deze tijden zijn beide speedtests rond de 900 synchroon. Lijkt mij dus een capaciteits probleem, dat zie ik ook terug in de traces die ik doe. De eerste vertraging treed op na ftth.glasoperator.nl.

[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 19-01-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 09:56
rens-br schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Hoe meet je dit? Waarmee en via wifi of een kabeltje?
Ik heb mijn pc aan de kabel een cat 6 rechtstreeks in de router in de meterkast.
HaterFrame schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Ik moet nu dus loggen van de KS. Mij is het opgevallen dat de problemen rond 18:00 ontstaan en rond 22:30 weer ophouden.
Als ik dan de interne speedtest van TM gebruik ( http://t-mobile.speedtestcustom.com/ ) haal ik vaak nog niet eens 50 mb/s down en 400 up. Ga ik via speedtest.net haal ik vaak minimaal het 3 a 4 dubbele daarvan. Buiten deze tijden zijn beide speedtests rond de 900 synchroon. Lijkt mij dus een capaciteits probleem, dat zie ik ook terug in de traces die ik doe. De eerste vertraging treed op na ftth.glasoperator.nl.
Wat ik merk is dat als ik ookla gebruik ik wel 1000 om 1000 haal maar bij een langdurige download (zeg een game van Steam) de snelheid niet stabiel is en ook regelmatig (om de 20 seconden) helemaal even wegvalt. Dus valt het naar 0. En de download begint met 100+MB/s maar valt dus terug naar 30/40 en komt niet meer op de 100+.

Ik zal dit ook eens testen op verschillende momenten van de dag. Dat heb ik nog niet actief getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als je snelheid in steam weg valt, kijk dan even naar de disk activity. Vaak is steam dan wat aan het doen met de gedownloade data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:41

Zenix

BOE!

[...]

[Afbeelding]

Dit was vanaf Tweak richting Tweakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rh-41NKBipFYSuo9JYYP8Z8EDiw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hrh2Xd9UcjvRrwOhOCQYhIAC.png?f=user_large

Richting KPN kan ik het wel duidelijk zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNSjkR5AtnyjYZDlLKNtjipiPLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eCcwMVNTOa5D57VW6KMzcX40.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Zenix op 19-01-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij mij is het alweer een uur misse boel, ping van 70 tot 100 en speedtest van Tmobile 15 down, 200 up. ZuchtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnqeXMLOC704CTxp_gYz3eUXJOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WkjGxWAJTff1tislPDzS5e3h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3PNp-FDu58guhqa7XFi0z8s59U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a5BMlW3lGKmfkZkCfMTlJZdL.png?f=fotoalbum_large

En een overzicht van de avond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf1blbG8W0YoJi8ZgQ5gCkDBYtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qqWjW9r5hx2GchGpL7tuiUsB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door HaterFrame op 20-01-2021 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
HaterFrame schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Ik heb zelf 50/50 maar een jaar geleden had ik ook regelmatig dat de t-https://mobile.speedtestcustom.com in de avond een stuk langzamer was dan bijvoorbeeld https://xs4all.speedtestcustom.com.
Dat lijkt inderdaad capaciteit probleem in hun eigen netwerk en dan op weg naar de randstad.
Het nieuwe tv platform neemt in die tijden ook continu bandbreedte in gebruik. Met de avondklok opkomst gaat het data verbruik alleen nog maar meer omhoog.

voor de speedtest https://mobile.speedtestcustom.com komt de data vanaf speedtest.t-mobilethuis.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door space-one op 20-01-2021 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Echt wat een bagger provider..., word je wakker heb je 100+ Emails dat er constant onderbrekingen zijn geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Het lijkt regio gebonden te zijn, afgaande op de reacties van de afgelopen dagen. Vanuit het Oosten van het land naar de Randstad lijkt de capaciteit van de backhaul niet voldoende in de avonduren. Wellicht een idee om postcodes te inventariseren en deze te vermelden indien je storing hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Ik heb net mijn zyxel aangesloten zodat ik een case kan maken bij T-mobile, zie wel dat ik nu een nieuw extern adres heb gekregen.. zat inmiddels op 150+ mails

Regio 9408 (Assen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvr1986
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04 10:41
Goedemorgen,

Gisteren de overstap gemaakt van een oud vodafone glasvezel(nu t-mobile uiteraard) 50/50 mbit naar een nieuw 100/100 abbo. De snelheid is aangepast, echter niet het gewenste resultaat. Ik kreeg te zien bij de overstapprocedure dat 100/30 te verwachten was. Het grappige is dat mijn speedtesten gemiddeld 55/75 laten zien. Oftewel wat zijn jullie ervaringen hierin? Ik ben zelf woonachtig in Elst(Arnhem/Nijmegen). En heeft iemand hier wellicht een verklaring voor? Ik heb overigens niet het standaard draytek modem aangesloten staan maar een TP-link converter met een Archer C7 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

bvr1986 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:33:
Goedemorgen,

Gisteren de overstap gemaakt van een oud vodafone glasvezel(nu t-mobile uiteraard) 50/50 mbit naar een nieuw 100/100 abbo. De snelheid is aangepast, echter niet het gewenste resultaat. Ik kreeg te zien bij de overstapprocedure dat 100/30 te verwachten was. Het grappige is dat mijn speedtesten gemiddeld 55/75 laten zien. Oftewel wat zijn jullie ervaringen hierin? Ik ben zelf woonachtig in Elst(Arnhem/Nijmegen). En heeft iemand hier wellicht een verklaring voor? Ik heb overigens niet het standaard draytek modem aangesloten staan maar een TP-link converter met een Archer C7 router.
Ik vind het al raar dat er word aangegeven dat de verwachte snelheid niet synchroon is.. Glas is normaliter altijd synchroon up en down :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvr1986
HaterFrame schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:41:
[...]

Ik vind het al raar dat er word aangegeven dat de verwachte snelheid niet synchroon is.. Glas is normaliter altijd synchroon up en down :/
Ik in eerste instantie ook, maar goed ik ben geen streamer of heb geen andere activiteiten die een hoge upload vereisen dus nam het voor lief. Maar je zou idd synchrone snelheden verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

bvr1986 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Ik in eerste instantie ook, maar goed ik ben geen streamer of heb geen andere activiteiten die een hoge upload vereisen dus nam het voor lief. Maar je zou idd synchrone snelheden verwachten.
Heb je dit op papier/screenshot van? Want feitelijk geeft T-mobile daarmee aan dat ze niet de snelheden kunnen leveren op hun glasnetwerk wat juist het kenmerk van glas zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
bvr1986 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:33:
Goedemorgen,

Mijn ervaring is dat ik de boel een reboot moet geven nadat ik switch van 50/50 naar 100/100 snelheid. Dan wel strak 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvr1986
Chris.nl schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Mijn ervaring is dat ik de boel een reboot moet geven nadat ik switch van 50/50 naar 100/100 snelheid. Dan wel strak 100/100.
Dat is gebeurd, vergeten te vermelden. Alles heeft een reboot gehad. De testen fluctueren ook enorm, toevallig net 60/90. Maar goed, geen 100/100. Bekabeld of via wifi, zelfde resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
bvr1986 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Dat is gebeurd, vergeten te vermelden. Alles heeft een reboot gehad. De testen fluctueren ook enorm, toevallig net 60/90. Maar goed, geen 100/100. Bekabeld of via wifi, zelfde resultaat.
Kan ook liggen aan je SSD, je router, je switch, klapperende netwerkpoort op een eigen apparaat, signaal verstoring, van alles. Heb je de nieuwe Zyxel T50 of nog oude Draytek die gaar is, of eigen apparatuur en wat?

Ik zou beginnen met alles 15 minuten los te koppelen van je T-Mobile glas, dus de media converter stroom er af, je router stroom er af. Na kwartier eerst media converter er aan, en twee minuten later de router opstarten.

Vervolgens sluit je 1 apparaat aan op de router, met een bekabeld apparaat waarvan je weet dat die de snelheid aan kan (probeer bij je buren of dat die daar wel de goede resultaten meet), en vervolgens de speedtest meten tegen meerdere speedtest locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik vind het frappant dat T-Mobile nog altijd de DrayTek Vigor 2132FVn uitlevert aan klanten.
Bij mijn overbuurvrouw hebben ze vandaag het T-Mobile modem geplaatst en dit is hetzelfde DrayTek model welke ze ook al uitleverde in 2011 bij de lancering van Vodafone Thuis.

Ik had toch wel verwacht dat ze iedere klant tegenwoordig zouden aansluiten op het Zyxel VMG8825-T50 modem.
Pagina: 1 ... 116 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie