[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.124 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
i.d.haverkamp schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:33:
iemand hier ervaring of het mogelijk is glasvezel internet geleverd te krijgen zonder monteur ?

ff serieus, kan prima zelf een mediaconverter aansluiten en utp kabel trekken. stabiele wifikanalen kiezen is toch niet in een uurtje te doen. en ws schakel ik indien mogelijk de wifi op het alles in een kastje van de provider toch uit en installeer een eigen ap.
In april had ik ook alles zelf aangesloten en werkend. De monteur is iets van 3min binnen geweest, nadat hij zag dat alles goed was kon hij weer gaan. :w :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
mr_evil08 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:02:
[...]

Mag niet moet Gudion monteur langskomen bij glasvezel, zodra hij net de deur uit is kan je de boel ontkoppelen en je eigen spul/configuratie eraan hangen, de mediaconverter kun je er dan ook af halen als je wil en je eigen router eraan met SFP.
Kijk uit met deze adviezen. Sinds kort is T-Mobile begonnen met leveren via GPON en als die mensen jouw advies volgen dan haal je een heel netwerksegment down. Jouw advies werkt alleen via AON en NIET via GPON (ONT van Huawei)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Muis666 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:34:
[...]

Kijk uit met deze adviezen. Sinds kort is T-Mobile begonnen met leveren via GPON en als die mensen jouw advies volgen dan haal je een heel netwerksegment down. Jouw advies werkt alleen via AON en NIET via GPON (ONT van Huawei)...
Klopt, de ONT van Huawei is op dit moment als vierkante witte unit met 4 lampjes in omloop vanuit T-Mobile ODF (Glasoperator). Als je KPN WBA hebt, dan is de unit zwart van kleur en is van het merk Nokia. Ook deze bevat 4 lampjes. Krijg je een grijs blokje (rechthoekig) dan heb je zeer waarschijnlijk nog een AON poort en dan kan je wel een SFP met eigen router gebruiken. Met de ONT kan eigen router, maar dan moet deze via de UTP/RJ45 connector (LAN) gekoppeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
NoahAmber schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:37:
Had deze een paar dagen geleden gepost naar aanleiding van Speedtests en Iperf3

NoahAmber in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen. Het punt is/was dat de upload achter blijft bij de download.
Kijkend naar je screenshots heb je enkel lokaal een iperf3 uitgevoerd. Kan je een publieke iperf3 server pakken?

Ik heb je een DM gestuurd met de gegevens van mijn iPerf server op mijn T-Mobile verbinding. Dan kan je het binnen het T-Mobile netwerk testen.

[ Voor 12% gewijzigd door awenger op 31-12-2020 04:32 ]

• coolnr
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09-2024
ulTimaS schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:44:
[...]

Ik kom van KPN naar T-Mobile en ik heb hier eerder in het topic al wat over gezegd, maar naar mijn mening is KPN IPTV beter dan die van T-Mobile. Compressie is veel duidelijker te zien (zeker op OLED) het beeld stotterde eerder ook, maar dit hebben ze recentelijk verholpen door de gebruiker de resolutie+framerate te laten aanpassen (1080p50 werkt voor mij het best).

Ziggo levert natuurlijk de beste kwaliteit, maar dan ga je weer naar de kabel.

Daarnaast heb ik nu al dik een week geen internet en geen indicatie wanneer dit opgelost kan worden bij T-Mobile. Daarom heb ik ook besloten om terug te gaan naar KPN.

edit: Daar komt ook nog bij dat ik het tv-kastje ook vaak een powercycle moet geven omdat hij geen beeld geeft (de Aria 7x).
Oh jee dat is heel vervelend. Thanks voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
i.d.haverkamp schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:33:
iemand hier ervaring of het mogelijk is glasvezel internet geleverd te krijgen zonder monteur ?

ff serieus, kan prima zelf een mediaconverter aansluiten en utp kabel trekken. stabiele wifikanalen kiezen is toch niet in een uurtje te doen. en ws schakel ik indien mogelijk de wifi op het alles in een kastje van de provider toch uit en installeer een eigen ap.
Ik heb geen afspraak gemaakt met ze en het zelf aangesloten, volgens de t-mobile website zouden ze langs komen om het aan te sluiten maar heb ze nooit gezien...
ulTimaS schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:44:
[...]

Ik kom van KPN naar T-Mobile en ik heb hier eerder in het topic al wat over gezegd, maar naar mijn mening is KPN IPTV beter dan die van T-Mobile. Compressie is veel duidelijker te zien (zeker op OLED) het beeld stotterde eerder ook, maar dit hebben ze recentelijk verholpen door de gebruiker de resolutie+framerate te laten aanpassen (1080p50 werkt voor mij het best).

Ziggo levert natuurlijk de beste kwaliteit, maar dan ga je weer naar de kabel.
Precies de reden dat wij enkel internet hebben van T-mobile en nog tv via Ziggo, tevens hebben we de kleinste lijn van Ziggo als backup (dat is middels al meerdere malen van pas gekomen) en betaal uiteindelijk toch minder als toen we enkel Ziggo hadden..

[ Voor 39% gewijzigd door LightStar op 31-12-2020 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:19
Waarom wil je geen monteur? Omdat je niet wil wachten? Tja dat wordt lastig. Maar verder die man gewoon binnen laten, aangeven dat je eigen spullen hebt. Enige wat hij bij mij heeft gedaan is 1 min modem er aan om de lijn te activeren (gewoon hop uit de doos) en "veel plezier meneer dat komt wel goed zie ik" ;)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 01:20
Even een vraagje tussen door (kan het niet zo 1 2 3 vinden). Als ik over ben gezet naar het nieuwe TV platform, hoef ik geen VLANs e.d. in te stellen, toch? Alles gaat over 300?

Ik ben van plan om er weer een USG tussen te zetten. Moet ik nog iets speciaals daar op instellen? Krijgt de STB een IP adres vanaf mijn eigen DHCP server?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LightStar schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:12:
Precies de reden dat wij enkel internet hebben van T-mobile en nog tv via Ziggo, tevens hebben we de kleinste lijn van Ziggo als backup (dat is middels al meerdere malen van pas gekomen) en betaal uiteindelijk toch minder als toen we enkel Ziggo hadden..
Wat betaal je voor T-Mobile en wat voor Ziggo?
Ziggo lijkt minimaal 53,30 te kosten, T-Mobile 30 euro/maand, dat is bij elkaar toch nooit minder dan alleen T-Mobile (of alleen Ziggo)?

• LightStar
Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:16:
[...]

Wat betaal je voor T-Mobile en wat voor Ziggo?
Ziggo lijkt minimaal 53,30 te kosten, T-Mobile 30 euro/maand, dat is bij elkaar toch nooit minder dan alleen T-Mobile (of alleen Ziggo)?
T-Mobile 25,- (ivm ook een telefoon abbo)
Ziggo 60,- incl mediabox next 4K

Ik had voorheen ziggo met 500Mbit en betaalde daar een totaal van 91,50 p/maand voor, ik bespaar nu elke maand 6,50 en heb 2 internet lijnen (wat wel fijn kan zijn in deze tijd met al het thuiswerken)

Extra punt is dat mijn vrouw wil niet terug naar KPN/T-Mobile qua TV, kwalliteit is niet alles en ook de decoders zijn zo traag als maar kan (we hebben tv gehad bij XS4ALL)..., tevens kijk ik graag F1 dus zou bij een KPN/T-Mobile een extra pakket moeten nemen om Ziggo Sport te kunnen kijken wat ook rond de 15,- kost.., nog een ander voordeel van Ziggo is dat je niet bij elke tv een decoder kan hebben gezien het Digitale signaal over de kabel wordt gestuurd.

• Soundwork
LightStar schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:12:
[...]

Ik heb geen afspraak gemaakt met ze en het zelf aangesloten, volgens de t-mobile website zouden ze langs komen om het aan te sluiten maar heb ze nooit gezien...
Dan hoop ik voor je dat een AON aansluiting hebt. Met GPON is namelijk de monteur VEREIST voor het activeren van de ONT. Zonder activatie krijg je geen internet.....

• LightStar
Soundwork schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:23:
[...]

Dan hoop ik voor je dat een AON aansluiting hebt. Met GPON is namelijk de monteur VEREIST voor het activeren van de ONT. Zonder activatie krijg je geen internet.....
Ons huis is middels 4 jaar en was voorzien van glas (1x blauwe fiber, 1x groene fiber), glas werkt prima sinds 30 november (na ik zelf de dipswitches goed gezet had op de mediaconverter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
LightStar schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:24:
[...]

Ons huis is middels 4 jaar en was voorzien van glas (1x blauwe fiber, 1x groene fiber), glas werkt prima sinds 30 november (na ik zelf de dipswitches goed gezet had op de mediaconverter).
Dan heb je inderdaad het "geluk" dat je op een AON poort bent gepatched in de area PoP.
Maar als andere klanten op Tweakers dan denken "oh, dat kan ik dan ook".... Dat gaat dus niet bij iedereen goed....

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LightStar schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:22:
T-Mobile 25,- (ivm ook een telefoon abbo)
Ziggo 60,- incl mediabox next 4K

Ik had voorheen ziggo met 500Mbit en betaalde daar een totaal van 91,50 p/maand voor, ik bespaar nu elke maand 6,50 en heb 2 internet lijnen (wat wel fijn kan zijn in deze tijd met al het thuiswerken)
Dan vergelijk je 500 mbit met 50 mbit, dat is natuurlijk niet eerlijk. ;)
Extra punt is dat mijn vrouw wil niet terug naar KPN/T-Mobile qua TV, kwalliteit is niet alles en ook de decoders zijn zo traag als maar kan (we hebben tv gehad bij XS4ALL)..., tevens kijk ik graag F1 dus zou bij een KPN/T-Mobile een extra pakket moeten nemen om Ziggo Sport te kunnen kijken wat ook rond de 15,- kost.., nog een ander voordeel van Ziggo is dat je niet bij elke tv een decoder kan hebben gezien het Digitale signaal over de kabel wordt gestuurd.
Is de kwaliteit bij KPN echt zoveel slechter dan bij Ziggo?
De decoders van KPN zijn niet zo traag als die van T-Mobile volgens mij.

• LightStar
Soundwork schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:27:
[...]

Maar als andere klanten op Tweakers dan denken "oh, dat kan ik dan ook".... Dat gaat dus niet bij iedereen goed....
Tjah, nu werk ik veel met servers en kom regelmatig in Datacenters en weet wat wel en niet kan..., er zullen idd tweakers bij zijn die dit beter niet kunnen doen..
Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:29:
[...]

Dan vergelijk je 500 mbit met 50 mbit, dat is natuurlijk niet eerlijk. ;)

[...]

Is de kwaliteit bij KPN echt zoveel slechter dan bij Ziggo?
De decoders van KPN zijn niet zo traag als die van T-Mobile volgens mij.
Mijn T-Mobile is nu hoofdlijn, Ziggo is voor erbij, nou wij vonden het van XS4ALL al traag en kwalitatief niet zo goed als Ziggo, en alle verhalen zijn dat T-Mobile slechter is qua tv dus vandaar deels deze keuze.

[ Voor 41% gewijzigd door LightStar op 31-12-2020 11:32 ]

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-09 09:56
Net door dezelfde ellende gegaan. 2x Gideon en 2x kpn netwerk over de vloer - na 3 weken geen internet heeft kpn netwerk het gevonden en zat er een foute patch in het actieve gedeelte van de pop. Officieel moest T-mobile dit weer oplossen, maar heeft hij het 'illegaal' opgelost. Het probleem met gasvezel in NL is de versplintering van verantwoordelijkheden...
jurjen_g schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:11:
[...]

Vanavond even rondgevraagd, maar de buurt heeft allemaal nog gewoon internet (mix van glasvezel KPN, Tweak, 1 x T-Mobile en een zooi Ziggo). Ik vrees dus ofwel een * monteur die mijn glasvezelkabel uit de pop heeft getrokken vanochtend, ofwel mijn Draytek modem overleden. Nu afwachten tot ik een SMS krijg waarin staat wanneer Gideon denkt te kunnen komen. De verhalen hier en op het T-Mobile forum doen mij vrezen dat dit zeker niet voor maandag zal gebeuren.

Ik zit nu tussentijds op een 7 daagse unlimited sim, maar mijn telefoon loopt met hotspot aan de lader gedurende de dag wel leeg (in circa 5 uur) dus dat is voor werk ook niet 100% oplossing. Daarnaast klagen de gezinsleden over TV, Youtube etc. Voor een paar dagen trouwens wel een keer goed om af te kicken, maar maandag begint school ook weer online, dat gaat met 2 werkenden en 3 scholieren op 1 Simkaart niet werken vrees ik.

All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LightStar schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:30:
[...]

Tjah, nu werk ik veel met servers en kom regelmatig in Datacenters en weet wat wel en niet kan..., er zullen idd tweakers bij zijn die dit beter niet kunnen doen..
Ik denk dat je het punt niet snapt. T-Mobile levert zowel via KPN WBA (maximaal 100 Mbit) als via eigen apparatuur in de PoP. Afhankelijk van waar je woont. Niet alle PoPs hebben eigen apparatuur.
Recentelijk zijn ze eindelijk verder gegaan met het uitbreiden van hun eigen apparatuur. Zowel in PoPs waar ze al zaten (capaciteits uitbreiding) als in PoPs waar ze nog niet zaten (uitbreiding eigen aanbod).
Maar die uitbreiding doen ze met GPON apparatuur omdat dat gewoon goedkoper uitvalt per klant. Als klant weet je dat niet en je passieve aansluiting thuis verandert ook niet. Blijft gewoon een kabel met een groene en een blauwe vezel.
Je kan het als klant alleen zien aan de "mediaconverter" die je krijgt. Als je op nieuwe T-Mobile GPON apparatuur wordt aangesloten krijg je een witte Huawei GPON NT. Dan ben je als Tweaker klaar en kan niks meer zelf direct op glas aansluiten. Dat werkt simpelweg niet. En met wat pech haal je ook nog andere T-Mobile klanten op dezelfde PoP onderuit als je toch gaat klooien.
Dan kan je netwerkervaring hebben of in een datacenter werken, maar dat maakt niet uit. Wel kan je daar voordeel van hebben als je zelf de patchkabel aan wil gaan sluiten op de pigtail in de FTU maar dat is hier niet het issue.

Krijg je echter een zwarte mediaconverter (met die switches) dan kan het wel omdat die wel kan worden vervangen voor een eigen router die het zelfde kan doen. In dat geval zit je namelijk in de PoP op oudere apparatuur, hetzij van KPN WBA, hetzij van T-Mobile zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 31-12-2020 13:36 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
sailor_dg schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:52:
Net door dezelfde ellende gegaan. 2x Gideon en 2x kpn netwerk over de vloer - na 3 weken geen internet heeft kpn netwerk het gevonden en zat er een foute patch in het actieve gedeelte van de pop. Officieel moest T-mobile dit weer oplossen, maar heeft hij het 'illegaal' opgelost. Het probleem met gasvezel in NL is de versplintering van verantwoordelijkheden...

[...]
Hier is mijn Ziggo noodpakket inmiddels besteld, volgens PostNL komt dat zaterdag al aan. Van t mobile en/of Guideon nog niets vernomen over planning van de eerste afspraak. Kon wel eens afscheid van t mobile worden zo...

[ Voor 3% gewijzigd door jurjen_g op 31-12-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:10
Wordt er bijna onrustig van. Volgende week de overstap van Ziggo naar T-mobile. Tot nu toe loopt het allemaal soepeltjes. Nu de rest dan maar afwachten. Beeldkwaliteit is voor mij belangrijk op een 65 inch scherm. Heb hun app inmiddels gestreamd middels chromecast. Is beter dan die van Ziggo. Hogere resolutie. We wachten maar af. Overstap heeft inderdaad te maken met de hoge prijzen van Ziggo. En geen bereidheid om iets extra's te doen om je als klant te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
mavical schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:04:
Wordt er bijna onrustig van. Volgende week de overstap van Ziggo naar T-mobile. Tot nu toe loopt het allemaal soepeltjes. Nu de rest dan maar afwachten. Beeldkwaliteit is voor mij belangrijk op een 65 inch scherm. Heb hun app inmiddels gestreamd middels chromecast. Is beter dan die van Ziggo. Hogere resolutie. We wachten maar af. Overstap heeft inderdaad te maken met de hoge prijzen van Ziggo. En geen bereidheid om iets extra's te doen om je als klant te behouden.
Dat is ook bij de meeste mensen het geval. Pas bij problemen zoeken veel mensen een forum op om hulp te krijgen het op te lossen, of hun frustraties van zich af te schrijven. En dan heb je natuurlijk nog de expertise voor wie meer wil met eigen apparatuur of andere tweaks wat hier komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:16:
[...]

Krijg je echter een zwarte mediaconverter (met die switches) dan kan het wel omdat die wel kan worden vervangen voor een eigen router die het zelfde kan doen. In dat geval zit je namelijk in de PoP op oudere apparatuur, hetzij van KPN WBA, hetzij van T-Mobile zelf.
De KPN WBA ONT is ook zwart, dus je kan beter het punt van herkenning leggen op de lampjes en de vorm. Zit er "PON" als beschrijving op 1 van de LED lampjes, dan heb je een GPON ONT. Zowel de Huawei als de Nokia ONT zijn vierkant en hebben extra LED lamp voor stroring ("Alarm" of "LOS"). De mediaconverter voor AON poorten zijn meer rechthoekig hebben geen lampjes met de term "PON" maar alleen "FO/TX". Ook hebben de AON mediaconverters niet altijd DIP switches aan boord (het CVT exemplaar wat het meest gebruikt wordt). Dat verschilt dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Soundwork op 01-01-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soundwork schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:16:
[...]

De KPN WBA ONT is ook zwart, dus je kan beter het punt van herkenning leggen op de lampjes en de vorm. Zit er "PON" als beschrijving op 1 van de LED lampjes, dan heb je een GPON ONT. Zowel de Huawei als de Nokia ONT zijn vierkant en hebben extra LED lamp voor stroring ("Alarm" of "LOS"). De mediaconverter voor AON poorten zijn meer rechthoekig hebben geen lampjes met de term "PON" maar alleen "FO/TX". Ook hebben de AON mediaconverters niet altijd DIP switches aan boord (het CVT exemplaar wat het meest gebruikt wordt). Dat verschilt dus...
Dit is een T-Mobile topic en bij mijn weten levert T-Mobile nog steeds niet via KPN WBA GPON. Dus ik heb bewust dat er niet bijgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolnr
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
coolnr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Topic beslaat 454 pagina's. Zal toch ook wel het enige aan ervaringen in staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
NoahAmber schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Topic beslaat 454 pagina's. Zal toch ook wel het enige aan ervaringen in staan..
Dat klopt. En niet alles is kommer en kwel. Zulke dingen lees je ook bij Ziggo. Ben wel benieuwd hoe ik de beeldkwaliteit ga ervaren. En zoals ik al aangaf vind ik de streaming via hun app al een stuk beter dan Ziggo. Streamen op een hogere resolutie dan Ziggo. En verder maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Kun je de App niet op je TV installeren? Ik heb hier een Sony Android TV en heb zowel Ziggo Go als T-Mobile TV erop, beeld ziet er van beide prima uit, misschien ook omdat deze Sony 4K TV het upscaled.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
mavical schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Dat klopt. En niet alles is kommer en kwel. Zulke dingen lees je ook bij Ziggo. Ben wel benieuwd hoe ik de beeldkwaliteit ga ervaren. En zoals ik al aangaf vind ik de streaming via hun app al een stuk beter dan Ziggo. Streamen op een hogere resolutie dan Ziggo. En verder maar even afwachten.
De streams van de app zijn gelijk aan die van hun TV boxjes bij hun nieuwe TV platform. Nieuwe klanten komen daar direct op wat ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolnr
NoahAmber schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Voor een eventuele overstap vind ik recente ervaringen relevanter dan die van 3 jaar geleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
coolnr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Voor een eventuele overstap vind ik recente ervaringen relevanter dan die van 3 jaar geleden....
Helemaal mee eens. Als ik een aantal jaren de kwaliteit zag van KPN in vergelijking met Ziggo dan was toen de keus heel gemakkelijk geweest. Maar dat soort zaken veranderen allemaal. (Nadeel van een 65 inch scherm waarop je het verschil in kwaliteit direct ziet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
HereIsTom schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:45:
[...]

Kun je de App niet op je TV installeren? Ik heb hier een Sony Android TV en heb zowel Ziggo Go als T-Mobile TV erop, beeld ziet er van beide prima uit, misschien ook omdat deze Sony 4K TV het upscaled.
Helaas een tv van Samsung. Geen android tv. Zou wel makkelijk als je de app er zo op kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
mavical schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Helaas een tv van Samsung. Geen android tv. Zou wel makkelijk als je de app er zo op kunt zetten.
Xiaomi Mi Box S (androidtv) met een afstandbediening is natuurlijk ook een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
coolnr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:31:
[...]

*knip* maak de volgende keer even een TR aan, dan is de kans wat minder groot dat het uit de hand loopt.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 02-01-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Nuevocasa schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:46:
[...]

De streams van de app zijn gelijk aan die van hun TV boxjes bij hun nieuwe TV platform. Nieuwe klanten komen daar direct op wat ik begreep.
De bitrate bij de app is volgens mij lager. De PC versie /Kodi gaat wel volgens mij tot Full HD 1080P en die zijn hetzelfde als bij de ontvanger

[ Voor 6% gewijzigd door space-one op 02-01-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolnr
*knip* op de man spelen is nergens voor nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 02-01-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 11:05
Ik twijfel met de overstap T-Mobile glasvezel en zit nog in de 14 dagen bedenktijd betreft aanbod.
Heb nu KPN glasvezel en bevalt mij nog prima alleen de wifi bereik is slecht 8 meter vanaf de standaard modem dan houdt het op.

Het een of ander rondgekeken op de website van T-Mobile vaag in info en omslachtig gedoe. nadeel die ik al ondervindt de tv box die wordt aangeboden de aria volgens mij maar zonder display kanaal aanduiding wat KPN mijn huidige wel heeft een voordeel oplevert in gebruik.

De modem van T-Mobile die wordt geleverd welke type geen idee en hoe is het wifi bereik standaard van deze modem? net zo slecht als KPN zonder externe meuk wifi verbeteraars er op aan want dat zie ik als een extra verdien model voor de providers.

Een aanbod klinkt leuk met 6 maand videoland kan mij eigenlijk niet boeien en korting maar het aanbod blijft wel vaag staat ook niet vermeld welke snelheid internet verbinding had wel aangegeven 100/100 maar in de aanbieding staat er niets over ook niet welke zenders en hoeveel wel vaag allemaal laat staan de 14 dagen bedenktijd, opzegging huidige provider moet je zelf regelen een heel gedoe.
De vraag is de moeite waard om de overstap te overwegen of lekker bij KPN blijven ivm met geen verbeteringen die ik eerder op noemde de voor en nadelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ling
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:01
J.E. Weinor schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:50:
Heb nu KPN glasvezel en bevalt mij nog prima alleen de wifi bereik is slecht 8 meter vanaf de standaard modem dan houdt het op.
Als je alleen naar t-mobile wilt overstappen vanwege een slecht WiFi signaal dan lijkt dat mij een wat minder valide argument. Zeker als je tevreden bent met wat je hebt zou ik als tweaker het WiFi probleem oplossen. Just my 2c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Ik twijfel met de overstap T-Mobile glasvezel en zit nog in de 14 dagen bedenktijd betreft aanbod.

Het een of ander rondgekeken op de website van T-Mobile vaag in info en omslachtig gedoe. nadeel die ik al ondervindt de tv box die wordt aangeboden de aria volgens mij maar zonder display kanaal aanduiding wat KPN mijn huidige wel heeft een voordeel oplevert in gebruik.

De modem van T-Mobile die wordt geleverd welke type geen idee en hoe is het wifi bereik standaard van deze modem? net zo slecht als KPN zonder externe meuk wifi verbeteraars er op aan want dat zie ik als een extra verdien model voor de providers.

Een aanbod klinkt leuk met 6 maand videoland kan mij eigenlijk niet boeien en korting maar het aanbod blijft wel vaag staat ook niet vermeld welke snelheid internet verbinding had wel aangegeven 100/100 maar in de aanbieding staat er niets over ook niet welke zenders en hoeveel wel vaag allemaal laat staan de 14 dagen bedenktijd, opzegging huidige provider moet je zelf regelen een heel gedoe.
De vraag is de moeite waard om de overstap te overwegen of lekker bij KPN blijven ivm met geen verbeteringen die ik eerder op noemde de voor en nadelen.
Lees de openingspost even door zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical

Ik word donderdag overgezet van Ziggo naar T-mobile. Ik vond het allemaal helemaal niet vaag. Weet precies wat ik kan verwachten. Nu dan alleen de uitvoering. Maar tot op heden loopt alles nog steeds gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 11:05
Ling schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Als je alleen naar t-mobile wilt overstappen vanwege een slecht WiFi signaal dan lijkt dat mij een wat minder valide argument. Zeker als je tevreden bent met wat je hebt zou ik als tweaker het WiFi probleem oplossen. Just my 2c.
Betreft het wifi signaal kPN vanuit de standaard modem is slecht, mijn modem hangt in de woonkamer ongeveer 8 a 9 meter van de modem af geen wifi dan sta ik bij de keuken berging. mijn schuur tegen de woning geen wifi op tablet laptop of mobiel.
Er zijn wel oplossingen maar waarom meer betalen voor extra bereik en dat hoeft geen 100 meter te zijn maar meer bereik had ik wel verwacht vanaf de standaard modem ongeveer 18 a 20 meter van de modem.
Kunnen ze geen beter modems ontwikkelen waardoor het wifi signaal niet beter is en de ene modem zal beter werken dan de andere.

Wat het T-Mobile glasvezel modem standaard aan wifi bereik gemiddeld aan signaal heeft weet ik niet , en ja het kan aan vele factoren liggen betreft het wifi signaal.

Of het als argument is ja dat is er een van, T-Mobile kan je wel betere wifi signaal leveren het kost je meer per maand voor de paar meters een extra verdien model hanteren ze er op na maar dat zie je bij de meeste providers het geval.

Ik vraag mij af of er wel degelijk modems op de markt of ontwikkelt zijn die een beter wifisignaal en bereik geven uit een standaard modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
mavical schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Inderdaad heel makkelijk, wij hebben een Sony Android TV waarop je alle apps kunt installeren, dus geen losse kastjes meer nodig.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
HereIsTom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Inderdaad heel makkelijk, wij hebben een Sony Android TV waarop je alle apps kunt installeren, dus geen losse kastjes meer nodig.
Het is hier allemaal Samsung. Voor de op de slaapkamer een androidtv kast gekocht met afstandbediening. Geen zin in GSM op de slaapkamer om te streamen. Ook een prima alternatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
J.E. Weinor schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:52:
Ik vraag mij af of er wel degelijk modems op de markt of ontwikkelt zijn die een beter wifisignaal en bereik geven uit een standaard modem?
Wij kennen je huidge situatie natuurlijk niet, maar als je na een aantal meter al geen bereik meer hebt is er iets niet goed. Daar zal T-mobile met een andere router op dezelfde plek weinig aan gaan veranderen vermoed ik.

Wil je hulp bij het oplossen van dat probleem kan ik je aanraden om even een nieuw topic te starten.

Dat gezegd hebbende ken ik maar weinig routers / modems die een heel huis beslaan en je zal dus altijd meerdere access points moeten inzetten. Mijn grote voorkeur gaat dan ook uit naar de router van de provider alleen te laten routen en de wifi verbinding uit te zetten en daarna losse access points op strategische plekken in het huis te hangen.

Even mijn eigen huis als voorbeeld genomen. Ik heb op elke etage een access point hangen, heb overal in huis vol bereik en haal met gemak zo'n 300Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ling
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:01
J.E. Weinor schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:52:
[...]

[OFF TOPIC]
Ik denk dat de meeste van de huidige modems qua WiFi niet veel van elkaar verschillen (uitzonderingen daar gelaten). Grootste probleem met WiFi zijn de omstandigheden. Denk aan de plek, constructie van jouw huis en het meest erge, jouw buren. Zeker op de 2,4 GHz band zijn er extreem veel stoorzenders. Andere foutief geconfigureerde WiFi stations, babyfoons, zigbee, portofoons en waarschijnlijk nog wel meer.

Zelf woon ik in een redelijk groot stads huis van vier etages. Naast het standaard Zyxel T-50 heb ik nog twee Unify nanoHD acces points bedraad hangen. Na flink wat tweaken heb ik nu in het hele huis en tuin een goede WiFi dekking. Dat tweaken bestaat uit het uitzoeken van het zendpatroon van de antennes, uitkiezen van de beste posities, uitvogelen welke kanalen en bandbreedte, sniffen wat er nog meer vooral op de 2,4 GHz band aanwezig is op verschillende tijdstippen, etc.

Ik was al met al een maandje verder was voordat ik en de rest van mijn huisgenoten happy was :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga_
  • Laatst online: 20-01 05:12
Los van dat de router het zwaar heeft na een dagje thuiswerken in de IT ben ik zeer tevreden over T-Mobile Thuis. Soms hebben ze wel gezeik met hun DNS maar de laatste tijd zelden of nooit meer last van. Ik heb wel een tijdje flink last gehad van drops in internet rond 00:00 in de nacht. Anderen hebben daar ook last van gehad. Na flink contact met de helpdesk is dat, zonder duidelijke oorzaak, wel opgelost. Rara?

Ik heb ziggo en kpn gehad maar als je thuis en mobiel combineert is het een zeer mooi prijsje voor 1000/1000 internet, gratis pakketje en unlimited mobiel data.

De 1000/1000 is overkill voor mij maar het is nu in een actie. Heb ook 1000/1000 edit: 500/500 bij KPN gehad maar tmobile is wel de eerste provider die een hoge snelheid ook echt consequent levert.

KPN heeft wel net een wat stabieler netwerk naar mijn idee maar voor die 2 incidentjes per kwartaal die vaak een kwartier duren betaal ik met liefde minder.

Dus ik raad het aan! Zit er nu ongeveer 2 jaar

[ Voor 19% gewijzigd door Giga_ op 03-01-2021 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Giga_ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:37:

De 1000/1000 is overkill voor mij maar het is nu in een actie. Heb ook 1000/1000 bij KPN gehad maar tmobile is wel de eerste provider die het ook echt levert.

KPN heeft wel net een wat stabieler netwerk naar mijn idee maar voor die 2 incidentjes per kwartaal die vaak een kwartier duren betaal ik met liefde minder.

KPN heeft nooit 1000/1000 gehad. Wel 1000/500 maar dat is pas sinds maart 2020. Wat heb jij dan 2 jaar geleden bij KPN gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Laatst online: 20-01 05:12
Barre73 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:30:
[...]

KPN heeft nooit 1000/1000 gehad. Wel 1000/500 maar dat is pas sinds maart 2020. Wat heb jij dan 2 jaar geleden bij KPN gehad?
Excuus. Je hebt gelijk. Dat was 500/500. Maar daar haalde ik nooit maximale snelheid. Uiteindelijk door ook heel veel storing met TV daar opgezegd uit frustratie

[ Voor 10% gewijzigd door Giga_ op 03-01-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giga_ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:37:
Los van dat de router het zwaar heeft na een dagje thuiswerken in de IT ben ik zeer tevreden over T-Mobile Thuis. Soms hebben ze wel gezeik met hun DNS maar de laatste tijd zelden of nooit meer last van. Ik heb wel een tijdje flink last gehad van drops in internet rond 00:00 in de nacht. Anderen hebben daar ook last van gehad. Na flink contact met de helpdesk is dat, zonder duidelijke oorzaak, wel opgelost. Rara?

Ik heb ziggo en kpn gehad maar als je thuis en mobiel combineert is het een zeer mooi prijsje voor 1000/1000 internet, gratis pakketje en unlimited mobiel data.

De 1000/1000 is overkill voor mij maar het is nu in een actie. Heb ook 1000/1000 edit: 500/500 bij KPN gehad maar tmobile is wel de eerste provider die een hoge snelheid ook echt consequent levert.

kan je dan niet beter 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of 45.90.28.0 deze proberen, de laatste schijnt ook relatief goed te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:00
Ik heb momenteel 100 mbit internet van KPN en ik betaal hier 43 eu voor p/m. Nu kan ik dus overstappen naar T-Mobile 1000/1000 voor 40 euro. Ideaal natuurlijk. Nou ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met T-Mobile. Dit lijkt haast te mooi om waar te zijn namelijk :p Hoe is de support? Krijgen jullie veel te maken met storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Suren01 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:40:
Ik heb momenteel 100 mbit internet van KPN en ik betaal hier 43 eu voor p/m. Nu kan ik dus overstappen naar T-Mobile 1000/1000 voor 40 euro. Ideaal natuurlijk. Nou ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met T-Mobile. Dit lijkt haast te mooi om waar te zijn namelijk :p Hoe is de support? Krijgen jullie veel te maken met storingen?
Ben in maart dit jaar overgestapt bij KPN vandaan. Wat last gehad van de DNS storingen die ze hadden (en er was en work around voor die storingen hier op het forum neergezet), maar dit jaar geen storingen meer. Ik heb overigens gecombineerd met unlimited mobiel, dan betaal je voor beide maar 25 Euro, dus totaal 50 Euro.
Mijn beste vriend en nichtje zijn ongeveer gelijk ook overgestapt en hebben niets gemerkt van de DNS storingen, of andere storingen, maar aangezien ik 100% thuis werkte als IT-er merkte ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Suren01 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:40:
Toevallig de aflopen 10 pagina's doorgenomen? Dit is een ervaringen topic en staat dus vol met ervaringen. Tevens komt je vraag echt elke week wel een keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzin
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-04 17:01
Heb nu al een tijd 1gbit glasvezel van T-mobile thuis en ben over het internet gedeelte redelijk tevreden.
Heb niet vaak storingen en zolang je weet hoe je je modem/router/mediaconverter moet resetten werkt het aardig.
De Wifi laat ik via een andere doos lopen, want ik heb geen ontvangst boven.

Het gene dat echt heel erg tegen valt is de televisie.
Ik ben al geen groot fan van Nederlandse tv, maar door hoge bomen direct naast mijn woning kan ik geen satelliet ontvangen (Britse tv).
Het zender aanbod is prima en de kwaliteit van het beeld is ook prima....als je ontvangst hebt.
Het gebeurt zeer regelmatig dat een deel van het beeld gaat storen of dat de stream van een zender helemaal stopt. Soms trekt dit weer weg, maar meestal blijft het storen.
Je kunt dat de tv ontvanger een reboot geven via het menu, maar dat duurt een paar minuten.
Dit word steeds erger en het probleem wil niet weg.

Zodra de bomen naast mijn woning weg zijn, gaat het compleet pakket van t-mobile gewoon terug naar alleen internet. Misschien wel voor dat de bomen weg zijn....dan hoef ik me tenminste niet meer aan de storing te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
buzzin schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:22:
Heb nu al een tijd 1gbit glasvezel van T-mobile thuis en ben over het internet gedeelte redelijk tevreden.
Heb niet vaak storingen en zolang je weet hoe je je modem/router/mediaconverter moet resetten werkt het aardig.

Ik ben al geen groot fan van Nederlandse tv, maar door hoge bomen direct naast mijn woning kan ik geen satelliet ontvangen (Britse tv).
Het zender aanbod is prima en de kwaliteit van het beeld is ook prima....als je ontvangst hebt.
Het gebeurt zeer regelmatig dat een deel van het beeld gaat storen of dat de stream van een zender helemaal stopt. Soms trekt dit weer weg, maar meestal blijft het storen.
Je kunt dat de tv ontvanger een reboot geven via het menu, maar dat duurt een paar minuten.

Zodra de bomen naast mijn woning weg zijn, gaat het compleet pakket van t-mobile gewoon terug naar alleen internet. Misschien wel voor dat de bomen weg zijn....dan hoef ik me tenminste niet meer aan de storing te ergeren.
Je kunt een abo nemen bij bijvoorbeeld CanalDigitaal en via de app streamen? Als de schotel er dan bij komt zet je die neer voor de overige zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:51

pinda powerrr

Slow down...

buzzin schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:22:

Check je glasvezel in de meterkast ;)

Loopt deze mooi vrij? Of zitten er scherpe bochten in?
Bij te scherpe bochten krijg je haperingen in je TV beeld.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Gisteren eens een PC check gedaan bij T-mobile thuis, Internet only. 1000Mbps voor 40€ p/m. Dat is toch waanzinnig goedkoop.. Gebruiken ze dan het glas van voormalig Reggefiber?> Wat me sterk lijkt omdat KPN nooit of te nimmer een concurrent zo goedkoop over haar netwerk zou laten werken

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 04-01-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Lord_Dain schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:25:
Gisteren eens een PC check gedaan bij T-mobile thuis, Internet only. 1000Mbps voor 40€ p/m. Dat is toch waanzinnig goedkoop.. Gebruiken ze dan het glas van voormalig Reggefiber?>
Jep en eigen apparatuur in de POP. Mocht je ook mobiel hebben wordt het nog goedkoper. Ik betaal maar 25 euro voor 1Gbit/s. (en 25 euro voor mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
rens-br schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Jep en eigen apparatuur in de POP. Mocht je ook mobiel hebben wordt het nog goedkoper. Ik betaal maar 25 euro voor 1Gbit/s. (en 25 euro voor mobiel)
Damn. Ik betaal nu 10€ per maand voor mobiel maar dat is echt een budget oplossing. Same met de vriendin des huizes. Op deze manier wordt het echt rete interessant. We zijn nu een proefperiode van nlziet aan het proberen en tot op heden is dat een prima vervanging voor de vaak brakke televisie oplossingen. Ik ga me er eens goed in verdiepen iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Lord_Dain schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:31:
We zijn nu een proefperiode van nlziet aan het proberen en tot op heden is dat een prima vervanging voor de vaak brakke televisie oplossingen. Ik ga me er eens goed in verdiepen iig :D
Die combinatie gebruiken wij ook inderdaad. Bevalt hier tot op heden erg goed. Kijken al ruim een half jaar op die manier en hebben al zeker 2 jaar geen lineair TV abonnement meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
rens-br schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Die combinatie gebruiken wij ook inderdaad. Bevalt hier tot op heden erg goed. Kijken al ruim een half jaar op die manier en hebben al zeker 2 jaar geen lineair TV abonnement meer.
Toevallig ook met shield TV? Dat is zo retesnel daar kan geen Xs4all/KPN/Ziggo ontvanger aan tippen.
Maar inderdaad dit lijkt de toekomst. Snelle internet verbinding en dan op maat je TV pakketten. Hebben nu Netflix en Disney+ en dus NLziet. Dan kunnen binnenkort de TV ontvangers uit de TV meubels hier :)

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 04-01-2021 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Nee. Heb een smartTV (LG met WebOS) en dat werkt ook wel aardig met de ingebouwde apps. Voor de domme tv boven heb ik een Chromecast V2 en doe ik alles casten. Die wil ik op termijn nog wel vervangen voor de nieuwe Chromecast met Google TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Lord_Dain schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Toevallig ook met shield TV? Dat is zo retesnel daar kan geen Xs4all/KPN/Ziggo ontvanger aan tippen.
Maar inderdaad dit lijkt de toekomst. Snelle internet verbinding en dan op maat je TV pakketten. Hebben nu Netflix en Disney+ en dus NLziet. Dan kunnen binnenkort de TV ontvangers uit de TV meubels hier :)
Met de nieuwe Google Chromecast met Google TV werkt NLZiet ook super. Heb sinds deze maand TV van T-Mobile ook opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Laatst online: 22:23
Ik ben sinds een week overgestapt naar T-Mobile met TV+internet en mobiel. Wat betreft internet heb ik geen klagen. Het is een verademing om bekabeld zo'n 900mbit down en 600mbit up te halen. Dat m'n upload niet gelijk is aan mijn download is voor nu niet zo erg.

Wat me wel stoort is dat de kwaliteit van TV echt slecht is. De trailer van LOTR die al een tijdje voorbij komt ziet eruit alsof het van een geripte CAMversie is uit het jaar dat de film uit kwam.

Nu ben ik onder andere dit topic en de T-mobile Community forums aan het afstruinen naar de gouden tip om de kwaliteit beter zien te krijgen. Op m'n TV box heb ik de resolutie op advies van TMO medewerkers op 1080p50 gezet, en ik zet altijd eerst mijn TV (LG 55 C9) aan en daarna mijn TV box. Helaas merk ik geen verschil in kwaliteit. Daarnaast is het nu al een aantal keer voorgekomen dat de TV box geen beeld geeft op het moment dat ik 'm aan zet. Dan moet ik eerst een powercycle uitvoeren voordat de boel weer werkt.

Maar goed, voordat ik fatsoenlijk verder kan troubleshooten wil ik eerst weten welk type TV box ik nou eigenlijk heb. In het menu van de TV box onder het kopje "Over" staat dat het 't type "Entone-85" is. Maar als ik de box opstart staat er "Amino" in beeld.
In dit topic zie ik zowel Entone als Amino voorbij komen. Worden deze termen hier door elkaar gebruikt, of zijn het verschillende apparaten en gaat er iets niet helemaal goed bij mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HowsMyApple schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:35:
Ik ben sinds een week overgestapt naar T-Mobile met TV+internet en mobiel. Wat betreft internet heb ik geen klagen. Het is een verademing om bekabeld zo'n 900mbit down en 600mbit up te halen. Dat m'n upload niet gelijk is aan mijn download is voor nu niet zo erg.

Wat me wel stoort is dat de kwaliteit van TV echt slecht is. De trailer van LOTR die al een tijdje voorbij komt ziet eruit alsof het van een geripte CAMversie is uit het jaar dat de film uit kwam.

Nu ben ik onder andere dit topic en de T-mobile Community forums aan het afstruinen naar de gouden tip om de kwaliteit beter zien te krijgen. Op m'n TV box heb ik de resolutie op advies van TMO medewerkers op 1080p50 gezet, en ik zet altijd eerst mijn TV (LG 55 C9) aan en daarna mijn TV box. Helaas merk ik geen verschil in kwaliteit. Daarnaast is het nu al een aantal keer voorgekomen dat de TV box geen beeld geeft op het moment dat ik 'm aan zet. Dan moet ik eerst een powercycle uitvoeren voordat de boel weer werkt.

Maar goed, voordat ik fatsoenlijk verder kan troubleshooten wil ik eerst weten welk type TV box ik nou eigenlijk heb. In het menu van de TV box onder het kopje "Over" staat dat het 't type "Entone-85" is. Maar als ik de box opstart staat er "Amino" in beeld.
In dit topic zie ik zowel Entone als Amino voorbij komen. Worden deze termen hier door elkaar gebruikt, of zijn het verschillende apparaten en gaat er iets niet helemaal goed bij mij?
Amino heeft enkele jaren geleden Entone overgenomen. Het zou mij niet verbazen dat ook in nieuwere boxen nog het en der het woord Entone in een menu verstopt zit.
Kan je niet gewoon op de box zelf kijken? Zit er geen sticker of type plaatje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
HowsMyApple schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:35:
Lijkt hij op de afbeelding die staat in [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
je heb tegenwoordig de Amino 610x en de Amino 7x de kastjes zien er exact het zelfde uit maar staat gewoon op de onderkant. de oudere entone kastjes gaan er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:27:
Mocht je ook mobiel hebben wordt het nog goedkoper. Ik betaal maar 25 euro voor 1Gbit/s. (en 25 euro voor mobiel)
Hetzelfde combinatie-voordeel hier. Ik ben al jaren tevreden met T-Mobile Thuis maar begin me nu wel te storen aan het antieke modem (ik weet dat die te vervangen is, dat doe ik al voor de WiFi nu..) en het niet uitrollen van IPv6. Geen reden om binnenkort over te stappen maar als ze blijven stil staan dit jaar ga ik toch eens verder kijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Laatst online: 22:23
Barre73 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Amino heeft enkele jaren geleden Entone overgenomen. Het zou mij niet verbazen dat ook in nieuwere boxen nog het en der het woord Entone in een menu verstopt zit.
Kan je niet gewoon op de box zelf kijken? Zit er geen sticker of type plaatje op?
Het kastje zat inmiddels netjes weggewerkt. Kostte even wat moeite maar het stond er inderdaad onderop. Het is de Amino Aria 7x.

Voor zover ik heb gevonden zou dit kastje zelfs een verbetering moeten zijn ten opzichte van de oudere boxen. Zou er dan echt veel onderling verschil in kwaliteit zitten, of zou het meerendeel van de klanten dan echt tevreden zijn met de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb nu XS4all met in de meterkast een TY01 FTU met een standaard NT/mediaconvertor erop. Koper gaat direct op de Fritzbox. Ik verwacht dat ik bij opzeggen de Fritzbox niet hoef te retourneren, maar mocht het wel zo zijn en ik wil de Zyxel gebruiken, dan kan ik bij overgaan op de T-Mobile thuis de bestaande FTU/NT toch houden,/gebruiken hiervoor? Dat heeft wel mijn voorkeur in ieder geval en dat is wat in de OP staat.

Ik ga er vanuit dat ik op de 'oude' infra zit, ik kon in 2015 al een 500Mbps afsluiten bij Vodafone thuis. Vandaar dat ik verwacht niet de nieuwe FTU van Huawei te krijgen. (?).

Aangezien ik alleen internet zal afnemen kan ik gewoon VLAN300 untaggen naar mijn eigen managed switch in de meterkast en via mijn eigen switches verdelen naar de rest van het huis. Maar misschien hoeft dat niet als T-mobile hier ook mee gestopt is.

Ik zag ook dat de wifi AP's die geleverd worden voor 2,5€ per maand de 1750E van AVM zijn.. dat zou dan goed uitkomen want zo een heb ik er al in gebruik en deze is mijn eigendom. Dan zal het alleen niet mesh ondersteunen icm een Zyxel router. Overweeg al een tijdje een overgang naar Ubiquiti omdat ik eigenlijk seamless roaming tussen beneden en bovenverdieping AP's wil.

[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2021 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
user109731 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:06:
Hetzelfde combinatie-voordeel hier. Ik ben al jaren tevreden met T-Mobile Thuis maar begin me nu wel te storen aan het antieke modem (ik weet dat die te vervangen is, dat doe ik al voor de WiFi nu..) en het niet uitrollen van IPv6. Geen reden om binnenkort over te stappen maar als ze blijven stil staan dit jaar ga ik toch eens verder kijken :/
Heb jij nog een Draytek staan? Of toch al een Huawei of Zyxel? Met mijn verhuizing mocht ik de Draytek inleveren en kreeg ik er een Zyxel voor terug. Die ik overigens niet gebruik.

Bij mijn scoutingvereniging hebben we ook T-Mobile Thuis en dat al sinds dat het nog Vodafone was en daar zitten we nog met een Draytek opgescheept. Die heeft een irritante bug, die zet namelijk zijn eigen wifi weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:59:
Heb jij nog een Draytek staan? Of toch al een Huawei of Zyxel? Met mijn verhuizing mocht ik de Draytek inleveren en kreeg ik er een Zyxel voor terug. Die ik overigens niet gebruik.

Bij mijn scoutingvereniging hebben we ook T-Mobile Thuis en dat al sinds dat het nog Vodafone was en daar zitten we nog met een Draytek opgescheept. Die heeft een irritante bug, die zet namelijk zijn eigen wifi weer aan.
Draytek, inderdaad ook nog van Vodafone. Wifi op dat ding staat al jaren uit, net nog even gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben bezig met T-mobile om mij op het nieuwe TV platform te krijgen. Volgens T-mobile zou ik op het nieuwe platform moeten zitten, maar ik krijg nog steeds het oude menu. Onlangs nog een nieuwe settopbox gekregen om het te proberen op te lossen, maar hoewel hier de firmware in eerste instantie juist was, ging ie direct een nieuwe firmware installeren, maar dan dus de verkeerde (met glop in de naam).
Volgens de T-mobile medewerker had ie dit nog niet eerder meegemaakt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:20:
Ik zag ook dat de wifi AP's die geleverd worden voor 2,5€ per maand de 1750E van AVM zijn.. dat zou dan goed uitkomen want zo een heb ik er al in gebruik en deze is mijn eigendom. Dan zal het alleen niet mesh ondersteunen icm een Zyxel router. Overweeg al een tijdje een overgang naar Ubiquiti omdat ik eigenlijk seamless roaming tussen beneden en bovenverdieping AP's wil.
Als je nu een Wifi AP bij T-Mobile aanvraagt krijg je de Zyxel wifi AP met mesh functie voor de nieuwe modem als standaard product. Dus mocht je een wifi AP bij T-Mobile bestellen, zou ik daarvoor even bellen/chatten om te vragen of het mogelijk is een 1750E te krijgen.

Heb beide gehad, maar de AVM is beperkt tot 450mbit en de Zyxel heeft 866mbit wifi, ook iets om rekening mee te houden, afhankelijk van het abonnement dat je hebt/gaat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:48:
[...]

Als je nu een Wifi AP bij T-Mobile aanvraagt krijg je de Zyxel wifi AP met mesh functie voor de nieuwe modem als standaard product. Dus mocht je een wifi AP bij T-Mobile bestellen, zou ik daarvoor even bellen/chatten om te vragen of het mogelijk is een 1750E te krijgen.

Heb beide gehad, maar de AVM is beperkt tot 450mbit en de Zyxel heeft 866mbit wifi, ook iets om rekening mee te houden, afhankelijk van het abonnement dat je hebt/gaat kiezen.
Goed om te weten! Thanks. Als ik dan toch een Zyxel krijg is een Zyxel mesh wellicht handig. Weet niet hoe de ervaringen met dit mesh zijn? Als het beheer van de Zyxel maar niet volledig is dichtgetimmerd, ben natuurlijk redelijk verwend op dit vlak bij XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:59:
[...]

Goed om te weten! Thanks. Als ik dan toch een Zyxel krijg is een Zyxel mesh wellicht handig. Weet niet hoe de ervaringen met dit mesh zijn? Als het beheer van de Zyxel maar niet volledig is dichtgetimmerd, ben natuurlijk redelijk verwend op dit vlak bij XS4all.
Ligt er een beetje aan wat je er allemaal mee wilt doen denk ik. Ik heb zelf gewoon de wifi uitgezet en switches en AP's gebruikt voor dekking in huis. Verder niks bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
HowsMyApple schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Het kastje zat inmiddels netjes weggewerkt. Kostte even wat moeite maar het stond er inderdaad onderop. Het is de Amino Aria 7x.

Voor zover ik heb gevonden zou dit kastje zelfs een verbetering moeten zijn ten opzichte van de oudere boxen. Zou er dan echt veel onderling verschil in kwaliteit zitten, of zou het meerendeel van de klanten dan echt tevreden zijn met de beeldkwaliteit?
Bij de overgang naar hun nieuwe platform is de kwaliteit/bitrate van de streams naar beneden gegaan....dat heeft niets met welk type kastje men heeft te maken. Staan genoeg berichten in dit topic over de matige kwaliteit en dan met name bij sportwedstrijden bij het nieuwe TV platform van T-Mobile. Gebruik de zoekfunctie of kijk een paar pagina's terug, dan zul je genoeg hier over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Ligt er een beetje aan wat je er allemaal mee wilt doen denk ik. Ik heb zelf gewoon de wifi uitgezet en switches en AP's gebruikt voor dekking in huis. Verder niks bijzonders.
Ik heb een groeiende hoeveelheid smart home devices in huis. Dan is het wel handig dat er een stabiele wifi verbinding is. Ik heb nu bv. dat 1 wifi smart lamp af en toe geen verbinding krijgt en dan heel irritant gaat knipperen omdat de lamp denkt gedisconnect te zijn. Dus overal in huis een stabiele wifi verbinding op 1 SSID is wel een vereiste.

Het is voor mij zeker een optie om de AP's bekabeld aan te sluiten, zo heb ik het nu ook op bgg en 1e verdieping gedaan. Op dit moment met de AVM mesh optie van een fritzbox en een 1750E.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb een groeiende hoeveelheid smart home devices in huis. Dan is het wel handig dat er een stabiele wifi verbinding is. Ik heb nu bv. dat 1 wifi smart lamp af en toe geen verbinding krijgt en dan heel irritant gaat knipperen omdat de lamp denkt gedisconnect te zijn. Dus overal in huis een stabiele wifi verbinding op 1 SSID is wel een vereiste.

Het is voor mij zeker een optie om de AP's bekabeld aan te sluiten, zo heb ik het nu ook op bgg en 1e verdieping gedaan. Op dit moment met de AVM mesh optie van een fritzbox en een 1750E.
Ja dat is een optie, echter heb je dan wel 2 AP's nodig van hetzelfde soort/merk/type. Een AVM koppelen met een Zyxel op 1 SSD is vragen om ellende denk ik. Omdat er niet met elkaar gecommuniceerd wordt, maar het 2 aparte signalen zijn.

Ik heb zelf een AVM 1750E voor boven (alleen gsm en chromecast gebruik eigenlijk) en voor beneden een router achter het Zyxel modem voor wifi. Apparatuur beneden (TV, STB, Series X, PS5, Denon, Hue) allemaal op 1 switch aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Ja dat is een optie, echter heb je dan wel 2 AP's nodig van hetzelfde soort/merk/type. Een AVM koppelen met een Zyxel op 1 SSD is vragen om ellende denk ik. Omdat er niet met elkaar gecommuniceerd wordt, maar het 2 aparte signalen zijn.

Ik heb zelf een AVM 1750E voor boven (alleen gsm en chromecast gebruik eigenlijk) en voor beneden een router achter het Zyxel modem voor wifi. Apparatuur beneden (TV, STB, Series X, PS5, Denon, Hue) allemaal op 1 switch aangesloten.
Verschillende merken combineren kan vaak prima. Mits hetzelfde SSID, type encryptie en wachtwoord worden gebruikt. Uiteraard geeft het gebruik van dezelfde hardware en firmwares de minste kans op verstoringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
awenger schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Verschillende merken combineren kan vaak prima. Mits hetzelfde SSID, type encryptie en wachtwoord worden gebruikt. Uiteraard geeft het gebruik van dezelfde hardware en firmwares de minste kans op verstoringen.
Probleem is vaak wel dat het geen mesh is, dus het systeem weet niet waar het sterkste signaal is om naartoe over te stappen, echter is dat wel grotendeels een client probleem (je gsm/tablet etc).
Toch is een Mesh met bekabeling (een backhaul) wel de beste oplossing ipv verschillende AP's te gaan koppelen. ook i.v.m. samenwerking/updates etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Probleem is vaak wel dat het geen mesh is, dus het systeem weet niet waar het sterkste signaal is om naartoe over te stappen, echter is dat wel grotendeels een client probleem (je gsm/tablet etc).
Toch is een Mesh met bekabeling (een backhaul) wel de beste oplossing ipv verschillende AP's te gaan koppelen. ook i.v.m. samenwerking/updates etc.
Ja dat het aan de cliënt ligt is helaas waar. Alleen hele dure oplossingen doen dat proactief via controller (dan wel/niet embedded op de AP's) door connecties actief te verbreken en weer op te bouwen op andere AP. Dus ik heb mijn twijfels bij de mesh oplossingen van een AVM, maar tot op heden lijkt het goed te werken op een enkele hickup na. Zo had ik veel problemen met mijn nieuwe Google Pixel telefoon bv die het roamen niet snapte op deze mesh. Maar goed we gaan zo bijna offtopic.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
HowsMyApple schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Je zou nog kunnen kijken wat je TV doet aan verbeteren van het signaal.Heb je al geprobeerd die een fabrieksreset te geven en opnieuw in te stellen met dit kastje er aan wat dan je signaal en kleuren doen?
En zijn er verschillende HDMI poorten op je TV met verschillende functies waar je impact van kunt hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
Zo, de monteur van Guidion is hier net weg. Is zeker 1 uur binnen geweest. Vorige bezoek van andere monteur was van 2 oktober. Toen Zyxel modem gehangen en converter en fiber kabel.

Deze monteur was klantvriendelijker en technisch beter onderlegd had ik het idee. Heeft nieuwe converter geplaatst en de fiber kabel vervangen. Hier zaten 2 breuken in! Waarschijnlijk van het enthousiast doorknippen/snijden tijdens vorige installatie.

Demping ging hierdoor van -40 naar -9 (de drempel ligt op -10, alles eronder is onacceptabel) en de upload van 300 naar 900+ (heb Gbit abbo). Dus erg tevreden tot zover.

Toen het TV blokken signaal waar ik al sinds oktober last van heb. Dit is niet opgelost. Het probleem ligt niet in huis, maar in de wijkkast. Wij zitten op een ODF aansluiting, daar komt dit probleem regelmatig voor in onze wijk/omgeving. De monteur had een postcodelijst met klachten over dit probleem.... maar T-Mobile weigert er iets aan te doen, aldus monteur zelf.

Schijnbaar ligt het technisch bij KPN/T-Mobile. Het probleem is al erg lang bekend, maar er is nog geen oplossing op oplossingsdatum bekend.

Eigenlijk is het kiezen of delen, of blokkerig beeld op diverse zenders (RTL 7, SBS6 & 9, Net 5 en nog een paar) of overstappen naar een provider op het KPN netwerk....

Hele aardige, bekwame monteur zonder l*lverhaal, nou weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

[ Voor 0% gewijzigd door Tarz op 05-01-2021 13:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:46:
Zo, de monteur van Guidion is hier net weg. Is zeker 1 uur binnen geweest. Vorige bezoek van andere monteur was van 2 oktober. Toen Zyxel modem gehangen en converter en fiber kabel.

Deze monteur was klantvriendelijker en technisch beter onderlegd had ik het idee. Heeft nieuwe converter geplaatst en de fiber kabel vervangen. Hier zaten 2 breuken in! Waarschijnlijk van het enthousiast doorknippen/snijden tijdens vorige installatie.

Demping ging hierdoor van -40 naar -9 (de drempel ligt op -10, alles eronder is onacceptabel) en de upload van 300 naar 900+ (heb Gbit abbo). Dus erg tevreden tot zover.

Toen het TV blokken signaal waar ik al sinds oktober last van heb. Dit is niet opgelost. Het probleem ligt niet in huis, maar in de wijkkast. Wij zitten op een ODF aansluiting, daar komt dit probleem regelmatig voor in onze wijk/omgeving. De monteur had een postcodelijst met klachten over dit probleem.... maar T-Mobile weigert er iets aan te doen, aldus monteur zelf.

Schijnbaar ligt het technisch bij KPN/T-Mobile. Het probleem is al erg lang bekend, maar er is nog geen oplossing op oplossingsdatum bekend.

Eigenlijk is het kiezen of delen, of blokkerig beeld op diverse zenders (RTL 7, SBS6 & 9, Net 5 en nog een paar) of overstappen naar een provider op het KPN netwerk....

Hele aardige, bekwame monteur zonder l*lverhaal, nou weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
Toch idioot dat dit (blokken signaal) door T mobile niet wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
mavical schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Toch idioot dat dit (blokken signaal) door T mobile niet wordt opgepakt.
Is absoluut waar, de monteur van Guidion gaf aan dat klanten er niets aan kunnen doen, zelfs monteurs van Guidion niet. Het probleem ligt in de wijkaansluiting, maar wat precies kon hij ook niet zeggen. Ik denk zelf uitbreiding aantal aansluitingen op 1 centrale zonder uitbreiding capaciteit. Er zijn hier in onze wijk een paar honderd woningen bij gekomen in 5 jaar tijd... Wij wonen nu 2 jaar in onze huidige woning, daarvoor in zelfde wijk in andere woning. Probleem is hier dit jaar begonnen, na oplevering van 2 laatste wijkdelen (100+ woningen)

Het storen is 's avonds namelijk ook erger dan overdag (frequenter en erger aanwezig). Dit is voor mij een aanduiding dat hoe meer gebruikers.... hoe erger het probleem, oftwel te weinig capaciteit.

Vond de monteur ook aannemelijk, maar aangezien de fiber niet van T-Mobile is, gaan ze hier niets aan doen tot KPN er iets aan doet ofzo... in ieder geval heb geen enkele garantie dat het beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Is absoluut waar, de monteur van Guidion gaf aan dat klanten er niets aan kunnen doen, zelfs monteurs van Guidion niet. Het probleem ligt in de wijkaansluiting, maar wat precies kon hij ook niet zeggen. Ik denk zelf uitbreiding aantal aansluitingen op 1 centrale zonder uitbreiding capaciteit. Er zijn hier in onze wijk een paar honderd woningen bij gekomen in 5 jaar tijd... Wij wonen nu 2 jaar in onze huidige woning, daarvoor in zelfde wijk in andere woning. Probleem is hier dit jaar begonnen, na oplevering van 2 laatste wijkdelen (100+ woningen)

Het storen is 's avonds namelijk ook erger dan overdag (frequenter en erger aanwezig). Dit is voor mij een aanduiding dat hoe meer gebruikers.... hoe erger het probleem, oftwel te weinig capaciteit.

Vond de monteur ook aannemelijk, maar aangezien de fiber niet van T-Mobile is, gaan ze hier niets aan doen tot KPN er iets aan doet ofzo... in ieder geval heb geen enkele garantie dat het beter gaat worden.
Als het puur capaciteit op de fiber was dan zou je ook problemen hebben met je internet verbinding. Haal je ook lagere snelheden in de avond en/of gaat de latency omhoog? Anders lijkt het me geen probleem in de breedte maar meer alsof ze geen QoS gebruiken voor het IPTV vlan/verkeer of dat er gewoon keiharde bottlenecks verderop in de route zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Als het puur capaciteit op de fiber was dan zou je ook problemen hebben met je internet verbinding. Haal je ook lagere snelheden in de avond en/of gaat de latency omhoog? Anders lijkt het me geen probleem in de breedte maar meer alsof ze geen QoS gebruiken voor het IPTV vlan/verkeer of dat er gewoon keiharde bottlenecks verderop in de route zitten.
Daar heb je een goed punt, voor de modem is het natuurlijk allemaal 1 pot nat wat er binnen komt/ uit gaat.
Zo nog niet bekeken, maar feit is dat men zelf zegt het niet te kunnen oplossen. Mijn verbinding weet ik zo niet of die vertraagt 's avonds. Van de 1000/1000 hou ik zat over, en gsm/tablet is op wifi, daar haal ik geen 1000/1000. Downloaden doe ik neit overmatig (alleen spellen op xbox/ps, maar daar ligt de bottleneck anders :P)

De enige keus lijkt te zijn om of op een KPN netwerk provider over te stappen (Youfone, Telfort , KPN) of te hopen dat er iets verandert, wat waarschijnlijk niet zo snel zal gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 14:22

MBI

Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:42:
[...]
De enige keus lijkt te zijn om of op een KPN netwerk provider over te stappen (Youfone, Telfort , KPN) of te hopen dat er iets verandert, wat waarschijnlijk niet zo snel zal gebeuren
Of NLZiet te gaan gebruiken ipv de T-Mobile Box. Met 1Gb heb je genoeg bandbreedte zou je zeggen.

Zelf heb ik me net aangemeld voor glas van T-Mobile (Loosduinen, Den Haag), mét TV, maar NLZiet biedt ongeveer hetzeldfde, alleen dan zonder kastje/afstandsbediening.

[ Voor 4% gewijzigd door MBI op 05-01-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
MBI schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Of NLZiet te gaan gebruiken ipv de T-Mobile Box. Met 1Gb heb je genoeg bandbreedte zou je zeggen.

Zelf heb ik me net aangemeld voor glas van T-Mobile (Loosduinen, Den Haag), mét TV, maar NLZiet biedt ongeveer hetzeldfde, alleen dan zonder kastje/afstandsbediening.
Al aan gedacht, maar gezien ik Fox Sports gratis kijk via T-mobile mis ik die dan. Verder kijkt de rest hier thuis ook TLC en BBC First, dat zit er ook niet in. En ik heb hier alles via een Logitech Harmony setup met 1 afstandsbediening geregeld (TV, Versterker, TV box, consoles, chromecast). Mijn vrouw en kind snappen dadelijk niks meer van TV kijken haha...

Dus ja het is een optie, maar dan mis ik veel dingen waar ik nu wel aan gewend ben.

De monteur zei zelf dat hij KPN had, omdat hij dan wist waar hij voor betaalde...service. Oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Al aan gedacht, maar gezien ik Fox Sports gratis kijk via T-mobile mis ik die dan. Verder kijkt de rest hier thuis ook TLC en BBC First, dat zit er ook niet in. En ik heb hier alles via een Logitech Harmony setup met 1 afstandsbediening geregeld (TV, Versterker, TV box, consoles, chromecast). Mijn vrouw en kind snappen dadelijk niks meer van TV kijken haha...

Dus ja het is een optie, maar dan mis ik veel dingen waar ik nu wel aan gewend ben.

De monteur zei zelf dat hij KPN had, omdat hij dan wist waar hij voor betaalde...service. Oeps...
Ach ja die monteurs zijn ook maar contractors die niets met T-mobile van doen hebben dus ze kunnen vrijuit spreken. Wat niet altijd slim is :D

Maar ik begrijp dat ik goed wegkom met jonge kids en niet houden van sporten iig :P daarom is voor mijn use case nlziet de goede oplossing. Wel balen. Zit er geen webtv of android app optie bij T-mobile die buiten de ontvangers omgaat en die je eenvoudig op je bestaande schermen kan krijgen?

Lees net dat er android/apple app is genaamd TV Anywhere. Die kan je toch eenvoudig broadcasten naar een smart TV of Chrome TV device?

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Ach ja die monteurs zijn ook maar contractors die niets met T-mobile van doen hebben dus ze kunnen vrijuit spreken. Wat niet altijd slim is :D

Maar ik begrijp dat ik goed wegkom met jonge kids en niet houden van sporten iig :P daarom is voor mijn use case nlziet de goede oplossing. Wel balen. Zit er geen webtv of android app optie bij T-mobile die buiten de ontvangers omgaat en die je eenvoudig op je bestaande schermen kan krijgen?
Waarom gebruik je app tv anywhere van T mobile niet om te casten. Heeft echt goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
mavical schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Waarom gebruik je app tv anywhere van T mobile niet om te casten. Heeft echt goede beeldkwaliteit.
Vind je dat echt? Ik merk toch wel duidelijk verschil met de TV app en de TV box naar mijn idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Lees net dat er android/apple app is genaamd TV Anywhere. Die kan je toch eenvoudig broadcasten naar een smart TV of Chrome TV device?
Omdat ik dat een kind van 7 moeilijk kan uitleggen qua HDMI ingang, TV app connecten en alles op goede kanalen aansluiten... Daarom werkt die Harmony van Logitech zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Omdat ik dat een kind van 7 moeilijk kan uitleggen qua HDMI ingang, TV app connecten en alles op goede kanalen aansluiten... Daarom werkt die Harmony van Logitech zo goed.
Hoe vroeger ze er mee beginnen hoe beter. Ik heb thuis ook 2 Harmony afstandsbedieningen maar sinds 2 jaar ook een Nvidia shield TV. Met de Harmony zetten de kids alles aan (6 en 9 jaar oud) en met het kleine kastje van de shield kunnen ze alles besturen (of gebruik een chromecast met google TV bv) et voila.

Google TV is super intuitief en mijn kind van 6 kan alles vinden, Netflix, Disneyplus, Kodi en wil ze live TV pakt ze (nu nog) de Harmony even, maar dat is straks ook verleden tijd.

ps. Ik heb dus op de Harmony een extra activiteit, Media portaal, waar ze op klikken om naar de Shield TV te switchen. Die zet hem dan op de goede HDMI input op de AVR.

Ik garandeer je dat het redelijk simpel te integreren is, enige nadeel is dat 2e AB, die geen infrarood ondersteunt en natuurlijk altijd tussen de kussens van de bank ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Hoe vroeger ze er mee beginnen hoe beter. Ik heb thuis ook 2 Harmony afstandsbedieningen maar sinds 2 jaar ook een Nvidia shield TV. Met de Harmony zetten de kids alles aan (6 en 9 jaar oud) en met het kleine kastje van de shield kunnen ze alles besturen (of gebruik een chromecast met google TV bv) et voila.

Google TV is super intuitief en mijn kind van 6 kan alles vinden, Netflix, Disneyplus, Kodi en wil ze live TV pakt ze (nu nog) de Harmony even, maar dat is straks ook verleden tijd.

ps. Ik heb dus op de Harmony een extra activiteit, Media portaal, waar ze op klikken om naar de Shield TV te switchen. Die zet hem dan op de goede HDMI input op de AVR.

Ik garandeer je dat het redelijk simpel te integreren is, enige nadeel is dat 2e AB, die geen infrarood ondersteunt en natuurlijk altijd tussen de kussens van de bank ligt.
Ok, maar als ik nou een Chromecast met Google TV aan de HDMI poort van mijn TV hang waar nu de Tmobile box aan zit, en ik installeer de TV Anywhere app (kan dat??) dan kan ik dus de TV anywhere app bedienen op de TV met de chromecast afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tarz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Ok, maar als ik nou een Chromecast met Google TV aan de HDMI poort van mijn TV hang waar nu de Tmobile box aan zit, en ik installeer de TV Anywhere app (kan dat??) dan kan ik dus de TV anywhere app bedienen op de TV met de chromecast afstandsbediening?
Ik heb zelf dus (nog) geen T-mobile maar als ik het goed lees op
https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/tv-anywhere is er inderdaad een app voor op de Chromecast en kan je al je streamdiensten idd op die Chromecast bedienen. Er is wel een nuance natuurlijk omdat Chromecast Google TV een eigen playstore omgeving heeft waar een beperkt aantal appsin staan. Misschien dat iemand hier dat kan bevestigen/ontkennen?

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:22:
Ik heb zelf dus (nog) geen T-mobile maar als ik het goed lees op
https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/tv-anywhere is er inderdaad een app voor op de Chromecast en kan je al je streamdiensten idd op die Chromecast bedienen. Er is wel een nuance natuurlijk omdat Chromecast Google TV een eigen playstore omgeving heeft waar een beperkt aantal appsin staan. Misschien dat iemand hier dat kan bevestigen/ontkennen?
De Chromecast met Google TV (vroeger heette dat Android TV) werkt met losse apps die je kan downloaden en T-Mobile heeft geen Android / Google TV app. Wel kan je natuurlijk met de TV Anywhere app casten naar alle Chromecasts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
rens-br schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:35:
[...]

De Chromecast met Google TV (vroeger heette dat Android TV) werkt met losse apps die je kan downloaden en T-Mobile heeft geen Android / Google TV app. Wel kan je natuurlijk met de TV Anywhere app casten naar alle Chromecasts.
Ik had inderdaad dit https://store.google.com/us/product/chromecast_apps gevonden en dat is al een flinke lijst. Maar idd (nog) geen T-mobile app helaas. Helaas dus niet aan te sturen met de AB van een shield tv/ chromecast google tv op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Er is wel een Apple TV app van T-Mobile die je kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
rens-br schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Ja dat doe ik voor boven ook, kijken we bijna geen TV (meer Netflix). Dan werkt het wel. Maar beneden in de huiskamer vind ik het te omslachtig. Je moet altijd een cast apparaat in de buurt hebben, zappen is onhandig en het menu in de app is een drama naar mijn idee (das persoonlijk maar toch)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavical
Ik wil met jullie mijn ervaringen delen betreffende mijn overstap van Ziggo naar T-mobile. Na de bestelling zijn de spullen redelijk snel geleverd. Bij Ziggo maakte ik gebruik van de Next box. In principe zou ik morgen (7/1) overgezet worden. Echter gisteravond (5/1) werd ik plotseling gebeld door de monteur van Guidion of het uit kwam dat hij de boel kwam aansluiten omdat hij toevallig al bij ons in de gemeente was. Tuurlijk helemaal prima. Na een half uurtje was alles draaiend. Het modem van Zyxel T 50 in de meterkast laten plaatsen. Wifi van de Zyxel heb ik nodig voor de camera die buiten hangt. Middels UTP de Netgear Orbi aangesloten die het huis verder voorziet van Wifi. Ik heb een abonnement van 100 mb down en upload. Ik haal eigenlijk constant 95 mb down en up. Dan de televisieontvangst in vergelijking met die van Ziggo. Kon dat mooi vergelijken omdat de Nextbox van Ziggo nog gewoon werkte. Welke provider levert nu het mooiste beeld ?? Ik heb hier een 65 inch scherm hangen van Samsung. Kan ik een winnaar aanwijzen ? Dat is donders lastig. De verschillen zijn eigenlijk helemaal niet groot. Wellicht dat Ziggo soms wat meer detaillering geeft maar het is dan echt minimaal. Het valt op het 65 inch scherm niet echt op. Dus beeldkwaliteit is prima. Wat me wel opvalt is dat T-mobile zeker 5 seconden later achter Ziggo aan hobbelt met de uitzending. Ik heb hier een Amino 7x die wel wat trager zapt dan de Nextbox. Ik vind de opbouw van het menu van de Nextbox mooier maar goed dat is puur persoonlijk. Ik heb in de Amino alles op stereo gezet omdat anders vaak het beeld niet synchroon loopt met het geluid. Echter bij CNN blijft het beeld en geluid ongelijk lopen. Waarom ? Geen idee. Vanmorgen wilde ik de Amino weer aanzetten met de afstandsbediening. Echter de box reageerde er helemaal niet op. Box was niet aan te krijgen en uiteindelijk de spanning ervan afgehaald. Daarna werkte het weer. Hopelijk is dat eenmalig issue. Tot zover mijn eerste bevindingen. Op zich niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Nog even een vraag. Stel ik koop via Marktplaats een Amino 7x ontvanger voor de slaapkamer en verbindt deze middels UTP met de router. Zou dit dan werken ? Voorheen in 2004 oid ben ik gestart middels glasvezel bij KickXL. Toen was het mogelijk om meerdere aangekochte Amino boxen te activeren op het netwerk.
Pagina: 1 ... 114 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie