Zo, de monteur van Guidion is hier net weg. Is zeker 1 uur binnen geweest. Vorige bezoek van andere monteur was van 2 oktober. Toen Zyxel modem gehangen en converter en fiber kabel.
Deze monteur was klantvriendelijker en technisch beter onderlegd had ik het idee. Heeft nieuwe converter geplaatst en de fiber kabel vervangen. Hier zaten 2 breuken in! Waarschijnlijk van het enthousiast doorknippen/snijden tijdens vorige installatie.
Demping ging hierdoor van -40 naar -9 (de drempel ligt op -10, alles eronder is onacceptabel) en de upload van 300 naar 900+ (heb Gbit abbo). Dus erg tevreden tot zover.
Toen het TV blokken signaal waar ik al sinds oktober last van heb. Dit is niet opgelost. Het probleem ligt niet in huis, maar in de wijkkast. Wij zitten op een ODF aansluiting, daar komt dit probleem regelmatig voor in onze wijk/omgeving. De monteur had een postcodelijst met klachten over dit probleem.... maar T-Mobile weigert er iets aan te doen, aldus monteur zelf.
Schijnbaar ligt het technisch bij KPN/T-Mobile. Het probleem is al erg lang bekend, maar er is nog geen oplossing op oplossingsdatum bekend.
Eigenlijk is het kiezen of delen, of blokkerig beeld op diverse zenders (RTL 7, SBS6 & 9, Net 5 en nog een paar) of overstappen naar een provider op het KPN netwerk....
Hele aardige, bekwame monteur zonder l*lverhaal, nou weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
[
Voor 0% gewijzigd door
Tarz op 05-01-2021 13:51
. Reden: typo ]