[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.888.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nelizmastr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:06:
Iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt voordat een door KPN opgeleverde glasvezel verbinding ook beschikbaar komt voor andere providers?

We zitten hier al een maand te wachten maar nog steeds geven niet-KPN providers aan dat er hier geen glasvezel beschikbaar is (KPN, XS4ALL en Solcon dus wel). T-mobile zelf kan er ook niks over zeggen.

We zouden graag van onze 100/30 DSL naar glasvezel willen met eigen apparatuur. Alles staat daar al klaar voor, plug en play. Maar helaas....
Normaal binnen enkele dagen na oplevering. Maar dit speelt al sinds de lente van dit jaar. KPN WBA levert op veel nieuwe aansluitingen aan alle aangesloten providers een GPON verbinding maar die providers hebben nog steeds niet de noodzakelijke aanpassingen gedaan om dat ook te kunnen leveren. Het is wel meerdere maanden van te voren aangekondigd maar helaas nog niet verbeterd.
Het probleem lijkt echt te zitten bij de niet-KPN providers die niet op tijd hebben uitgevoerd wat ze hadden moeten doen om ook hier te kunnen leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

@Barre73 ligt dat echt alleen aan de niet KPN providers? Gezien het hier niet alleen om T-Mobile gaat. En we weten dat KPN er wel een handje van heeft om af en toe wat zaken moeilijker te maken dan het daadwerkelijk is, zodat ze zelf een kleine voorsprong hebben en dan tijdelijk de enige isp zijn die beschikbaar is. Jaartje later heeft dan de rest alles op orde en hebben ze de boot al gemist.

Het is mij iets téveel "het ligt aan de rest".

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:43:
@Barre73 ligt dat echt alleen aan de niet KPN providers? Gezien het hier niet alleen om T-Mobile gaat. En we weten dat KPN er wel een handje van heeft om af en toe wat zaken moeilijker te maken dan het daadwerkelijk is, zodat ze zelf een kleine voorsprong hebben en dan tijdelijk de enige isp zijn die beschikbaar is. Jaartje later heeft dan de rest alles op orde en hebben ze de boot al gemist.

Het is mij iets téveel "het ligt aan de rest".
Ik weet redelijk wat er speelt en nee, dit ligt niet aan KPN. Bovendien ligt dit bij KPN Wholesale en die zijn heel serieus met hun verantwoordelijkheid aangaande iedereen gelijk behandelen.
Het zal onvermijdelijk zijn dat KPN het wel op tijd voor elkaar had aangezien het geheel is ontworpen op basis van het KPN netwerk. Maar ja, je kan m.i. niet van KPN vragen om een platform te ontwikkelen dat geheel neutraal is en voor iedereen direct werkt. Als je de anderen maar genoeg tijd geeft om zich ook voor te bereiden en dat was dit in mijn optiek wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:42
nelizmastr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:06:
Iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt voordat een door KPN opgeleverde glasvezel verbinding ook beschikbaar komt voor andere providers?

We zitten hier al een maand te wachten maar nog steeds geven niet-KPN providers aan dat er hier geen glasvezel beschikbaar is (KPN, XS4ALL en Solcon dus wel). T-mobile zelf kan er ook niks over zeggen.

We zouden graag van onze 100/30 DSL naar glasvezel willen met eigen apparatuur. Alles staat daar al klaar voor, plug en play. Maar helaas....
Hier ook al enige tijd geleden glas opgeleverd door KPN Netwerk NL. Binnen is alles afgemonteerd. Al meerdere malen contact gehad met KPN en T-Mobile. Bij KPN is alles gereed volgens KPN Netwerk NL. Gisteren nog telefonisch contact gehad met T-Mobile en dit keer gaf de medewerker mij door dat er nog geen datum in hun systeem staat. Dit kan ermee te maken hebben dat T-Mobile nog apparatuur moet plaatsen in de POP of KPN nog wat moet afronden. Nogmaals volgens KPN Netwerk NL zijn zij klaar.

Fourstack geeft echter ook nog aan dat er geen FTTH beschikbaar is op mijn adres en elke keer staat er bij geplande upgrades een andere datum. De volgende datum (geplande upgrade) is nu 15-01-2020.

Ik denk dat ik nog een tijdje gebruik moet blijven maken van de 100/30 VDSL verbinding van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28
qwasd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:30:
[...]
Ik denk dat ik nog een tijdje gebruik moet blijven maken van de 100/30 VDSL verbinding van T-Mobile.
Of overstappen naar KPN voor een jaartje. Als je blijft hangen is er minder stimulans voor T-Mobile om te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:34:
[...]

Of overstappen naar KPN voor een jaartje. Als je blijft hangen is er minder stimulans voor T-Mobile om te verbeteren.
In het geval van @qwasd lijkt er iets anders te zijn. Ik vermoed dat de apparatuur van KPN WBA nog niet gereed is. Dit maak ik op uit het ontbreken van beschikbaarheid bij Fourstack.
Dan kan KPN Netwerk wel klaar zijn maar zonder die actieve apparatuur kan er niemand bestellen. Ook niet bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Barre73 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:53:
[...]

In het geval van @qwasd lijkt er iets anders te zijn. Ik vermoed dat de apparatuur van KPN WBA nog niet gereed is. Dit maak ik op uit het ontbreken van beschikbaarheid bij Fourstack.
Dan kan KPN Netwerk wel klaar zijn maar zonder die actieve apparatuur kan er niemand bestellen. Ook niet bij KPN.
Bij kpn, solcon en xs4all kan ik al wel bestellen als ik een postcodecheck doe.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

KPN blijft echter te duur. Nu zijn we €50 kwijt per maand voor internet en TV dankzij o.a. het klantvoordeel door onze mobiele abbo’s :/

Maar blijven afwachten, dus... al lang blij dat we nog 100/30 hebben maar de extra upload kunnen we goed gebruiken.

I reject your reality and substitute my own

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 08:18
qwasd schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:16:
[...]

Bij kpn, solcon en xs4all kan ik al wel bestellen als ik een postcodecheck doe.
Dat zal dan wel een pre-oder zijn

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 09:17
[...]

Gaat geen maanden duren hoor.Vaak zit er wel iets vertraging op de beschikbaarheid in de systemen (postcode database) bij T-Mobile nadat KPN oplevert. Dus grote kans dat als KPN kan leveren je binnen korte tijd bij T-Mobile ook gewoon kunt bestellen :)

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Tijd geleden vermoedelijk door herinrichting bij T-Mobile een ander ip gekregen. [range 143.178.xxx.xxx] In het begin was de up/down niet echt wat het moest zijn. Lage down en up. Contact gehad met T-Mobile. Monteur geweest die ook niets zinvols heeft gedaan. Kijken en ook geconstateerd dat mijn klacht niet onterecht was. Zat binnen de 70% die men moet leveren van het aangebodene [1000/1000 ODF] dat kon dus wel door de beugel

Op enig moment was toch de download op orde echter de upload blijft achter. Het is wel strak en constant

Kan er maar niet de vinger op leggen waarom die upload achterblijft.

Config is glasvezel>mediaconverter>eigen router. Met de Draytek precies hetzelfde. Alles op UTP geen wifi

Wat kan ik nog meer doen om dat getackled te krijgen opdat de upload gelijk is aan de download. Want dat zou gewoon moeten kunnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THkkKWvzpBZBE7pC8vNdhAFj1J4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YaB7Iq4gUgjXXFc2FfMdhdQb.png?f=fotoalbum_large

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 00:25

ulTimaS

Mayhaps

ulTimaS schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:05:
[...]

Ik wil het best uitzitten, zolang er maar gecommuniceerd wordt. Ik heb nu geen idee of het een dag duurt, weken of misschien zelfs maanden. Ik snap dat het soms lastig in te schatten is, maar geef in ieder geval de mogelijkheid om dit ergens te tracken. Op mijn T-Mobile thuis pagina staat nog steeds dat er geen storingen bekend zijn.

Als er deze week niks veranderd dan ga ik gewoon weer terug naar KPN. Zal wel weer heeeeel wat geregel worden, maar liever dat dan elke maand weer gezeik.
Inmiddels nog steeds geen internet en TV. Ik heb contact opgenomen met KPN en ik stap 6 januari weer over naar KPN. Zie mijn rant voor het volledige verhaal https://community.t-mobil...ostid=1590955#post1590955

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:42
NoahAmber schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:59:
Tijd geleden vermoedelijk door herinrichting bij T-Mobile een ander ip gekregen. [range 143.178.xxx.xxx] In het begin was de up/down niet echt wat het moest zijn. Lage down en up. Contact gehad met T-Mobile. Monteur geweest die ook niets zinvols heeft gedaan. Kijken en ook geconstateerd dat mijn klacht niet onterecht was. Zat binnen de 70% die men moet leveren van het aangebodene [1000/1000 ODF] dat kon dus wel door de beugel

Op enig moment was toch de download op orde echter de upload blijft achter. Het is wel strak en constant

Kan er maar niet de vinger op leggen waarom die upload achterblijft.

Config is glasvezel>mediaconverter>eigen router. Met de Draytek precies hetzelfde. Alles op UTP geen wifi

Wat kan ik nog meer doen om dat getackled te krijgen opdat de upload gelijk is aan de download. Want dat zou gewoon moeten kunnen

[Afbeelding]
Heb dezelfde ervaring sinds ik een ander Ip adres heb,voorheen volle bak .

Jij hebt nog een behoorlijk hoge upload de mijne zit meestal rond de 300.

[ Voor 11% gewijzigd door GRAD85 op 24-12-2020 13:16 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ulTimaS schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:14:
[...]

Inmiddels nog steeds geen internet en TV. Ik heb contact opgenomen met KPN en ik stap 6 januari weer over naar KPN. Zie mijn rant voor het volledige verhaal https://community.t-mobil...ostid=1590955#post1590955
Ondanks dat ik zelf een tevreden gebruiker ben, snap ik je verhaal volkomen. Nadeel van bedrijven die maar groter en groter worden. De connectie tussen afdelingen gaat verloren en zaken zoals die van jou vallen tussen wal en schip en niemand voelt zich verantwoordelijk om het op te pakken.

Succes met de overstap weer naar KPN d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 28-05 16:14

basdej

OutSystems Consultant

ulTimaS schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:14:
[...]

T-mobile reageert op jouw topic dat alle problemen behalve 1 wijkcentrale zijn opgelost.... Zit je dan precies bij die wijkcentrale?

Overigens is mijn ervaring met monteurs van guideon precies hetzelfde. Paar weken terug lag het internet eruit, en er kon pas over ene week of 6 iemand naar komen kijken. Fingers crossed dat alles blijft werken tot mijn T-mobile contract is afgelopen en dan ga ik overstappen naar een andere provider die wél monteurs in dienst heeft en ook gewoon langskomen als er wat is.

Hoi.

• swhnld
basdej schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:13:
[...]

T-mobile reageert op jouw topic dat alle problemen behalve 1 wijkcentrale zijn opgelost.... Zit je dan precies bij die wijkcentrale?

Overigens is mijn ervaring met monteurs van guideon precies hetzelfde. Paar weken terug lag het internet eruit, en er kon pas over ene week of 6 iemand naar komen kijken. Fingers crossed dat alles blijft werken tot mijn T-mobile contract is afgelopen en dan ga ik overstappen naar een andere provider die wél monteurs in dienst heeft en ook gewoon langskomen als er wat is.
Welke is dat dan? Volgens mij heeft geen een provider meer eigen mensen daarop zitten.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
NoahAmber schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:59:
Speedtest is behoorlijk optimistisch met de gemeten snelheid. Maar het is niet inzichtelijk wat er precies gebeurt.

Kan je op een andere manier testen? Bijvoorbeeld met iperf3 naar een eigen target? Ik heb redelijk wat upload verbindingen nodig, maar met bijvoorbeeld 16 threads haal ik wel ~900mbit. Bij één thread heeft mijn router een beperking waardoor ik up de snelheid niet volledig haal (wel ~400 mbit), met een andere router was het beter..

• NoahAmber
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:44:
[...]
Kan je op een andere manier testen? Bijvoorbeeld met iperf3 naar een eigen target? Ik heb redelijk wat upload verbindingen nodig, maar met bijvoorbeeld 16 threads haal ik wel ~900mbit. Bij één thread heeft mijn router een beperking waardoor ik up de snelheid niet volledig haal (wel ~400 mbit), met een andere router was het beter..
Wil dat best wel eens uitproberen. Iperf3 zegt mij echt helemaal niets. Heb het nu wel gedownload maar hoe en wat dat is mij niet echt duidelijk.

Ben wel al tot hier gekomen, maar dan houdt het een beetje op.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TRWMVp4Su3pc71g0pVpYYqoujo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BY8vT561SZ9dQ0cCkvP0o26X.png?f=fotoalbum_large

Met dit filmpje van Youtube duizelt het mij een beetje.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:42
NoahAmber schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:45:
[...]

Wil dat best wel eens uitproberen. Iperf3 zegt mij echt helemaal niets. Heb het nu wel gedownload maar hoe en wat dat is mij niet echt duidelijk.

Ben wel al tot hier gekomen, maar dan houdt het een beetje op.. ;)

[Afbeelding]

Met dit filmpje van Youtube duizelt het mij een beetje.....
Hier wat uitleg

https://www.ictshore.com/...mentals/how-to-use-iperf/

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:44
Barre73 schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:16:
[...]

Lelystad is inderdaad Reggefiber. Als je echt alleen een afspraak hebt met T-Mobile/Guidion, dan voorzie ik wel een probleem. Als je de afspraak hebt gemaakt met Allinq (aannemer Reggefiber), dan komen ze in 1 afspraak de kabel binnen brengen en de patch in de wijkcentrale zetten. Maar dan heb je nog niks want zij sluiten de T-Mobile apparatuur niet voor je aan. Daar heeft T-Mobile eigen monteurs voor.
Namens de KPN is vandaag de kabel vanaf de straat tot netjes hoog in de meterkast getrokken. Was even zoeken waar de lus glasvezel in de stoep lag (vorig jaar hele straat opnieuw bestraat, dus geen herkenningspunt meer).
Woensdag komt T-Mobile de modem aansluiten.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:05
Iemand anders ook last van extreem traag/onstabiel internet?
Omgeving Enschede, Zal toch niet aan de storm liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Heb nu even met dat Iperf3 gespeeld. Dit is de output naar mijn localhost en naar het ipadres van mijn PC. Daaronder de Speedtest van het I-net. Kan iemand mij duiden wat ik hier nu in lees en wat het betekent? Is het goed, is het slecht?

Ook nog even een bestand van 20GB opgehaald via een Newsserver. Deze gaat via NZBGet met 110MB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_mUSOJboaqBHwd28gxeDRgBsHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DoNc9wxtmLQyAyDLZBQmtk9g.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmDb6A-3ewXJfeV2WbhVORwnNC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L8ImeZzzu0ni3PtvVJCzildi.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzbR_IJxOkHUb0bCIE0lms-R_jI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fIfrvosNWLrJJHMa73uTa4ga.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door NoahAmber op 27-12-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Even geen internet vanmorgen

Downtime: 18 min
Noticed at: 2020-12-28 05:48:38 (UTC+00:00)

Modem had geen IP meer maar IP is niet veranderd. Ik zie nu ook een lease time van 15 minuten

https://hetrixtools.com/pricing/uptime-monitor/

Gratis en iedere minuut vanaf 4 locaties.

[ Voor 16% gewijzigd door space-one op 28-12-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:41
space-one schreef op maandag 28 december 2020 @ 06:55:

Modem had geen IP meer maar IP is niet veranderd. Ik zie nu ook een lease time van 15 minuten

Bedankt voor de tip! Welke poort moet je invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:29
space-one schreef op maandag 28 december 2020 @ 06:55:

Zag hier vanochtend inderdaad de zelfde downtime (WBA verbinding).
Nog steeds de lease van 15min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Ook hier downtime vannacht (gisteren overigens ook kortstondig). Kwam na ca. 20 minuten weer terug de lucht in. WBA verbinding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RihYjEO2dbGgIqZFc-RJJy7mCIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a6bJ6DVFRLqClEvtdg02pZ8A.png?f=user_large

En inderdaad, ook een DHCP lease time van 15 min. Gek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MF89ggAZ4vD9hhgOfyKFuqtUens=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T5zpyCFd00MMVxdL5tRy4QBG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Eerder heb ik ook eens een 15min lease gehad bij een storing, maar naar 24uur ongeveer werd deze lease omgezet naar een leasetijd van een uur.
Helaas gebeurt dit bij mij sinds eind november niet meer.

Staan ook meerdere topics op het forum van T-mobile.
T-mobile geeft zelf aan dat het bij de technische dienst ligt al een maand.

https://community.t-mobil...ew-elke-7-5-minuut-327513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
dôh schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:02:
Ook hier downtime vannacht (gisteren overigens ook kortstondig). Kwam na ca. 20 minuten weer terug de lucht in. WBA verbinding.

[Afbeelding]

En inderdaad, ook een DHCP lease time van 15 min. Gek?

[Afbeelding]
DHCP leases kun je zo kort of zo lang zetten als je wil natuurlijk. Voor stabiliteit en rust in het verkeer is een langere tijd wenselijk, maar bij het massaal migreren en een beperkte hoeveelheid aan IP nummers is een korte levensduur fijn.

Overigens, ik ben nu in Polen en zie hier op de thuisverbindingen dat IPv4 uit staat, alles is native IPv6 vanuit glas en DSL provider Orange hier en IPv4 staat default uit op hun routers. Ik heb niet gemerkt dat er issues zijn andere websites te benaderen, dus waarom we in Nederland nog moeilijk doen met te weinig IPv4 adressen snap ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossienl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 23:26
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik zou overstappen naar T-Mobile thuis .. ik zit al een ruime tijd bij KPN en eigenlijk nooit ergens last van gehad.

Voordeel is dat ik met T-Mobile thuis + mobiel onbeperkt bijna 30euro goedkoper uit ben per maand. Maar ik lees mixed verhalen.

Dus wat zal ik doen ?

[ Voor 0% gewijzigd door nossienl op 28-12-2020 11:25 . Reden: Tekst aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Dat is niet aan ons.

Onthoud dat je op fora als dit meestal negatieve verhalen leest. De mensen die geen probleem hebben zal je hier niet zoveel zien. In het algemeen zal het niet zo slecht/minder goed zijn als dat hier de indruk wordt gewekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24
swhnld schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:14:
[...]
Overigens, ik ben nu in Polen en zie hier op de thuisverbindingen dat IPv4 uit staat, alles is native IPv6 vanuit glas en DSL provider Orange hier en IPv4 staat default uit op hun routers. Ik heb niet gemerkt dat er issues zijn andere websites te benaderen, dus waarom we in Nederland nog moeilijk doen met te weinig IPv4 adressen snap ik niet?
De meeste internetgebruikers zullen er inderdaad weinig tot niets van merken. Ziggo rolt al geruime tijd klanten uit met een IPv6 only profiel. Als je als IPv6 only klant iets wil benaderen dat alleen op IPv4 draait zorgt Carrier-Grade NAT netjes voor translatie. Toen ik zelf nog Ziggo klant was kwam ik er pas achter toen ik mijn eigen website wilde gaan hosten op IPv4 en geen portforwards kon instellen ;) Kwestie van de helpdesk bellen en een alsnog een IPv4 profiel op het modem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

nossienl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:21:
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik zou overstappen naar T-Mobile thuis .. ik zit al een ruime tijd bij KPN en eigenlijk nooit ergens last van gehad.

Voordeel is dat ik met T-Mobile thuis + mobiel onbeperkt bijna 30euro goedkoper uit ben per maand. Maar ik lees mixed verhalen.

Dus wat zal ik doen ?
Ik zit vanaf begin december bij T-Mobile (kom van KPN) en eigenlijk alleen maar problemen. Bij de installatie was het al gedoe. Ik zit nu al 6 dagen zonder internet/tv en ik heb geen idee of er uberhaupt wat aan gedaan wordt bij T-Mobile. Ik switch 6 januari terug naar KPN.

Probleemgevallen zul je bij alle providers tegenkomen, maar de manier waarop de provider deze problemen oppakt zie je de waarde pas echt. Het kan best zijn dat je overstapt en nooit ergens last van hebt en dan is het prima, maar de service bij T-Mobile is een aanfluiting. Ze zijn heel erg afhankelijk van derde partijen wat als gevolg heeft dat alles langer duurt.

Als je ook in het forum van T-Mobile leest is het drama.

Mijn verhaal: https://community.t-mobil...ostid=1590955#post1590955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossienl
ulTimaS schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:37:
[...]

Ik zit nuvanaf begin december bij T-Mobile (van KPN) en eigenlijk alleen maar problemen. Bij de installatie was het al gedoe. Ik zit nu al 6 dagen zonder internet/tv en ik heb geen idee of er uberhaupt wat aan gedaan wordt bij T-Mobile. Ik switch 6 januari terug naar KPN.

Probleemgevallen zul je bij alle providers tegenkomen, maar de manier waarop de provider deze problemen oppakt zie je de waarde pas echt. Het kan best zijn dat je overstapt en nooit ergens last van hebt en dan is het prima, maar de service bij T-Mobile is een aanfluiting. Ze zijn heel erg afhankelijk van derde partijen wat als gevolg heeft dat alles langer duurt.

Als je ook in het forum van T-Mobile leest is het drama.

Mijn verhaal: https://community.t-mobil...ostid=1590955#post1590955
Jeetje wat een verhaal, en ja het hoeft niet voor iedereen zo te zijn maar kans is wel groot.

Mmm mja het enige wat mij aansprak was per maand 30 EUR goedkoper. Mja als je daar al dat gezeur voor terug krijgt... Hoeft het voor mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

nossienl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:46:
[...]

Jeetje wat een verhaal, en ja het hoeft niet voor iedereen zo te zijn maar kans is wel groot.

Mmm mja het enige wat mij aansprak was per maand 30 EUR goedkoper. Mja als je daar al dat gezeur voor terug krijgt... Hoeft het voor mij niet.
Dat sprak mij dus ook aan. Uiteindelijk is het voor mij goedkoop is duurkoop geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 12:21
[...]

Het hangt helemaal af op welke techniek je aangesloten (GPON is nog ietwat problematischer dan AON) wordt en waar je woont. Ikzelf heb ook T-Mobile Thuis glasvezel gehad, maar ik heb tijdens mijn abonnement nooit uitval gehad. T-Mobile is inderdaad goedkoper, en er worden de laatste tijd wel meer meldingen gemaakt van uitval...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
[...]

Precies wat ik dus schreef, je zal hier reacties lezen die hoofdzakelijk negatief zijn. En dat de kans groot zal zijn is natuurlijk nergens op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:14
Uit de categorie luxeproblematiek!

Ik kreeg altijd lokale reclames van omgeving Hilversum en Huizen omdat een geoIP-database dacht dat mijn internetverbinding daar zat. (Erg duidelijk als ik Google Maps opende en de map daar centreerde.) Ik woon in de omgeving van Leiden. IP begon met 31.21.X.X — het grote voordeel wat ik toen nog niet bedacht had was dat dat IP-adres in ieder geval in Nederland lag.

Die tijd is nu voorbij. Ergens op 8 of 9 december is mijn IP-adres verandert (62.166.X.X). Het is dus over met de irrelevante reclames! Het is namelijk in zijn totaliteit over met bepaalde live- of terugkijk-uitzendingen :/

Zo te zien dit issue: https://community.t-mobil...t-meer-327890/index4.html

Zoals in dat topic staat: ip2nation.com geeft aan dat mijn IP op België resolvet. Benieuwd of en wanneer dat opgelost gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ling
  • Laatst online: 30-03 23:48
NoahAmber schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:10:
[...]

Precies wat ik dus schreef, je zal hier reacties lezen die hoofdzakelijk negatief zijn. En dat de kans groot zal zijn is natuurlijk nergens op gebaseerd.
Klopt, de meerderheid van de "tevreden" klanten zal je niet snel horen.

Ik zit sinds het voorjaar op het eigen glasnetwerk van t-mobile in Den Haag. Ik neem alleen Internet af en afgezien van een paar kleine dipjes uitermate tevreden over zowel de uptime als de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
nossienl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:21:

Dus wat zal ik doen ?
Om dezelfde reden ben ik ook overgestapt. (echter op dit moment nog wel VDSL i.p.v. glasvezel)
Ik ben zeer tevreden hoe alles is verlopen (overstap van online.nl) en de verbinding is zeer stabiel.
Ook heb ik een hogere snelheid dan wat ik bij Online.nl had met hetzelfde abonnement (snelheid).
Over de klantenservice ben ik ook goed te spreken. Altijd snel en vriendelijk geholpen.
Iedereen kan dit anders ervaren maar bij mij was het dus positief (of het aan het feit ligt dat ik VDSL heb i.p.v. glas en nieuwe klant ben weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossienl
Ling schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:29:
[...]

Klopt, de meerderheid van de "tevreden" klanten zal je niet snel horen.

Ik zit sinds het voorjaar op het eigen glasnetwerk van t-mobile in Den Haag. Ik neem alleen Internet af en afgezien van een paar kleine dipjes uitermate tevreden over zowel de uptime als de snelheid :)
Maar hoe weet je of je via het T-Mobile glas netwerk gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
nossienl schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:50:
[...]

T-Mobile legt in bepaalde wijken van Den Haag eigen glasvezelnetwerk aan. Dat is dus niet bijvoorbeeld KPN Netwerk NL die een groot deel van het glasvezelnetwerk in Nederland heeft aangelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-05 12:01
Sinds een aantal weekjes loopt mijn Glas lijn via Herne, Belgie. Ook wordt deze weergegeven als Tele2.
Herkent iemand dit? Hiervoor liep het gewoon via T-mobile Amsterdam dacht ik.
Krijg nu ook suggesties voor taalwissel/frans op diverse websites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
Nuevocasa schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:20:
[...]

Bedankt voor de tip! Welke poort moet je invullen?
Ik gebruik het zelf met een eigen webserver en dan op een andere poort dan 80. Ping zou ook kunnen maar het T-mobile modem zou vermoedelijk dat blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
Gerwin486741 schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:12:
Sinds een aantal weekjes loopt mijn Glas lijn via Herne, Belgie. Ook wordt deze weergegeven als Tele2.
Herkent iemand dit? Hiervoor liep het gewoon via T-mobile Amsterdam dacht ik.
Krijg nu ook suggesties voor taalwissel/frans op diverse websites.
Vermoedelijk heeft T-Mobile een IP range overgenomen van Tele2 Belgie. En zijn de Geolocation databases nog niet bijgewerkt. Dit kan soms een tijdje duren als een range net is overgenomen door een provider. Je kan hier enkele Geolocation providers vergelijken: https://whatismyipaddress.com/geolocation-comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
zjeeraar84 schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:37:
[...]

Vermoedelijk heeft T-Mobile een IP range overgenomen van Tele2 Belgie. En zijn de Geolocation databases nog niet bijgewerkt. Dit kan soms een tijdje duren als een range net is overgenomen door een provider. Je kan hier enkele Geolocation providers vergelijken: https://whatismyipaddress.com/geolocation-comparison
Bij MaxMind klopt zelfs de postcode. Waarvoor is dat nodig dat zelfs de postcode aan het ip moet hangen? Bij google staat ook meestal een kloppende woonplaats en postcode.

https://www.maxmind.com/en/geoip-demo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 14:23
Vanaf 1 januari hier in Doetinchem ook 1gbit in mijn geval voor dezelfde prijs als nu 100mbit ivm klantvoordeel.

Wie kan mij vertellen of die er ook goed gebruik van maakt als 1p huishouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
space-one schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:11:
[...]

Bij MaxMind klopt zelfs de postcode. Waarvoor is dat nodig dat zelfs de postcode aan het ip moet hangen? Bij google staat ook meestal een kloppende woonplaats en postcode.

https://www.maxmind.com/en/geoip-demo/
Location services, maar dan zonder GPS, en zonder permissies vanuit de gebruiker (want internetten zonder IP gaat toch lastig). Voorbeeld: op de website van jouw favoriete supermarkt zie je gelijk de openingstijden van het dichtstbijzijnde filiaal.

Als je dit niet wil, dan zou ik adviseren om een VPN te gaan nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door zjeeraar84 op 28-12-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
nossienl schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:50:
[...]

Wanneer je via de postcode check ziet dat je maximaal 100Mbit kunt krijgen, gaat het via het KPN netwerk. Alles daarboven qua snelheid is T-Mobile netwerk.

Als je een oud abbonement hebt (zoals ik), dan kan het zijn dat je nog 500Mbit hebt. Dat is echter alleen voor bestaande klanten.

Overigens een positief verhaal: Ik ben sinds het begin van april dit jaar klant bij T-Mobile. Sinds het opleveren van de verbinding een paar korte onderbrekingen gehad, zoals bijv. hierboven. Hiervoor heb ik ruim10 jaar Ziggo gehad, wat vrijwel even stabiel was. Ook daar heb ik korte onderbrekingen gehad. Vaak door onderhoud of DNS servers die niet goed werkten.

DNS gebruik ik niet van T-Mobile, dus heb ik geen issues mee gehad. Het wegvallen van de verbinding heb ik opgelost met een dual WAN constructie met failover. Hiervoor gebruik ik een 4G modem, welke verbinding maakt via het KPN netwerk. Mocht de verbinding (sporadisch) wegvallen, heb ik (altijd) internet. Dit geeft mij en mijn vriendin de zekerheid dat we (bijna) altijd internet hebben. Hiervoor zijn we beiden voor het werk van afhankelijk, zeker gedurende de huidige situatie.

Sinds april ca. 40TB aan verkeer stookt, zonder noemenswaardige issues. De prijs die ik betaal voor de dienst is m.i. waar voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Jeroentjuh82 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:20:
Vanaf 1 januari hier in Doetinchem ook 1gbit in mijn geval voor dezelfde prijs als nu 100mbit ivm klantvoordeel.

Ik woon ook in Doetinchem, maar denk dat de nieuwe snelheid via GPON gaat.
Als ik dan de post lees van ilTimaS ulTimaS in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
en het t-mobile forum linkje wordt ik daar nog niet zo vrolijk van.

Zo staat er ook:
GPON is 1:32 als er 1 klant is die zijn eigen hippe router aansluit met een sfp dan gaat de hele groep er uit. bovendien is door het gebruik van de optische splitters de demping en dus de glasvezel op de juiste manier aansluiten nog belangrijker.
Ik wacht het nog maar even af.
Kan nu met de 100mbs verbinding vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

larsF schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:30:
[...]

Als ik dan de post lees van ilTimaS ulTimaS in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Zo staat er ook:

[...]

Ik heb ook het gevoel dat ik misschien te vroeg ben ingestapt en de prijzen + snelheid mij hebben gelokt. Ik heb mij niet goed ingelezen welke technieken gebruikt werden en het blijkbaar nog in een soort testfase zit. Daarnaast vind ik dat T-Mobile het natuurlijk gewoon voor elkaar moeten hebben.

Ze zullen het ongetwijfeld over een half jaar beter voor elkaar hebben dan nu, maar voor mij is dat te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
  • Laatst online: 28-05 12:35
[...]

Hier een ander verhaal, ik ging verhuizen en op de eerste werkdag een monteur gepland, die kwam optijd, zette de converter om, router eraan, en dat was het.

nu dus 100/100 voor 25 piek, her en der zelf wel wat veranderd, maar hoort bij niet klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Jeroentjuh82 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:20:

Dat hangt natuurlijk af wat je doet. Als je videodiensten (netflix, videoland etc.) gebruikt is 25Mbit voldoende. Als je surft op internet is 25Mbit voldoende. Als je thuiswerkt en niet met grote (video)bestanden werkt, is 25Mbit voldoende. Enige wat langzamer gaat met 50Mbit (dat is volgens mij de langzaamste variant) is downloaden van een spel/update als je online gamed. Maar kan prima, kost alleen wat meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
jongetje schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:45:
[...]

Dat hangt natuurlijk af wat je doet. Als je videodiensten (netflix, videoland etc.) gebruikt is 25Mbit voldoende. Als je surft op internet is 25Mbit voldoende. Als je thuiswerkt en niet met grote (video)bestanden werkt, is 25Mbit voldoende. Enige wat langzamer gaat met 50Mbit (dat is volgens mij de langzaamste variant) is downloaden van een spel/update als je online gamed. Maar kan prima, kost alleen wat meer tijd.
Je gaat dan wel uit van een 1 persoonshuishouden.
Ben bij mijn schoonfamilie voor de feestdagen, en met 6 volwassenen in huis merk je wel haperingen op Youtube als meerdere dat tegelijk willen kijken naast de IP TV en iedereen op de smartfoon zit. En dat op een 50 Mb ADSL.
Kan overigens wel, kost alleen 20 minuten om een 15 minuten filmpje te kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
@swhnld Dat was de vraag ook toch? Ik heb ook 50mbit dsl (van KPN) en dat gaat prima. En als het hapert met kerst misschien gezellig met elkaar kletsen en een drankje doen ipv met z'n allen op YouTube. Ik ga mijn verbinding hier thuis iig niet upgraden voor mijn visite om hier op hun telefoon filmpjes te kijken.

Al zou het evengoed prima moeten kunnen met een 8mbit HD videostream per persoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

jongetje schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:28:
@swhnld Dat was de vraag ook toch? Ik heb ook 50mbit dsl (van KPN) en dat gaat prima. En als het hapert met kerst misschien gezellig met elkaar kletsen en een drankje doen ipv met z'n allen op YouTube. Ik ga mijn verbinding hier thuis iig niet upgraden voor mijn visite om hier op hun telefoon filmpjes te kijken.

Al zou het evengoed prima moeten kunnen met een 8mbit HD videostream per persoon....
Groot gelijk heb je. Anders moeten ze maar onbeperkt 5/4g gebruiken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Over de zin en onzin van hogere snelheden valt genoeg te twisten. Echter gaan al jaren de hoeveelheden data omhoog. Neem even een simpel voorbeeld van een foto, die was vroeger een paar honderd kb en nu makkelijk 8MB (hoop dat ik de goed hoofdletters gebruik, want die mix ik altijd door elkaar...)
Een videostream wordt ook steeds hoger, Netflix en consorten gaan met de jaren steeds meer upgraden in kwaliteit, wat dus gewoon bandbreedte kost. Waarom die discussie blijft bestaan "we redden het ook wel met een kleine ADSL" snap ik niet. De techniek gaat razendsnel vooruit, er wordt enorm veel verkeer over en weer gegooid.
Dat wij in NL de luxe hebben om voorop te lopen met abonnementen van 500 en 1Gbit is gewoon vooruitstrevendheid van NL. Wij kijken niet naar een buffer op YouTube of Netflix, andere landen om ons heen wel. Ik heb hier vroeger op mijn 100Mbit Ziggo lijntje echt wel problemen gehad als iedereen thuis volop bezig ging. Heb ik dan nu 1Gbit nodig? Nee, maar als die luxe mij aangeboden wordt tegen een acceptabele prijs, dan zeker weten dat ik ervoor ga!

En dat die discussie op nota bene Tweakers wordt gehouden.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:41

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Precies de reden dat ik 1gbit heb :) De meerprijs tov 100mbit is dusdanig laag dat ik het wel leuk vind. En vooral de hoge upload, super :D

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 08:18
pinda powerrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:43:
Over de zin en onzin van hogere snelheden valt genoeg te twisten. Echter gaan al jaren de hoeveelheden data omhoog. Neem even een simpel voorbeeld van een foto, die was vroeger een paar honderd kb en nu makkelijk 8MB (hoop dat ik de goed hoofdletters gebruik, want die mix ik altijd door elkaar...)
Je doet het goed ;)

b = bit
B = Byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Tuurlijk 1gbit zou ik ook wel willen voor een kleine meerprijs.
Maar stabiliteit gaat bij mij boven snelheid.
Als ik dan de verhalen lees over GPON geeft mij dat nog geen vertrouwen en dan hou ik het liever bij de huidige stabiele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 14:23
Ja, als ik dat zo las dan hou ik het ook gewoon bij 100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dennis-L schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:50:
[...]

Je doet het goed ;)

b = bit
B = Byte
En:

m = milli (10^-3 oftewel 0,001)
M = Mega (10^6 oftewel 1.000.000)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Waarom niet, iets Tweaken is ook het maximale halen uit het minimale. Of dat minimale snelheid is, of minimale budget, of minimalistische filosofie.

Persoonlijk ben ik ook van maximale halen wat kan binnen mooi budget, dus heb gewoon de volle 1000 Mb die bij ons geboden wordt voor 25 Euro per maand met unlimited mobiel voor 25 Euro, ben dan voor 50 Euro klaar. Maar het is wel pure luxe, is als moest bezuinigen zou dit er ook uit kunnen en een goedkopere variant zou ik mij ook mee redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

swhnld schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:03:
[...]

Waarom niet, iets Tweaken is ook het maximale halen uit het minimale. Of dat minimale snelheid is, of minimale budget, of minimalistische filosofie.
Daarin heb je gelijk d:)b

Even een leuke anekdote die mij te binnen schoot:

Toen ik net een geregistreerd user was hier, reageerde ik een op een artikel op de FP over plannen van Ziggo Casema. Daarin vertelde ik dat ze binnen enkele jaren alles van glasvezel wilden voorzien, tot aan de straatkast aan toe.
- Ik kreeg gelijk DM van de redactie hoe ik dat wist en of ik nog meer info had (de info kwam van mijn broer die bij Siemens-Nokia Networks daarmee bezig was).
- Ik kreeg reacties dat het onzin was en dat we het totaal niet nodig zouden hebben _O-
Zoiets zou Casema nooit gaan doen, want waarom zou je koper vervangen, de snelheden waren toch al bizar hoog? (die tijd max 40Mbit ofzo?)

Lachen, gieren, brullen achteraf gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:27:
[...]

Daarin heb je gelijk d:)b

Lachen, gieren, brullen achteraf gezien :)
2400 Baud naar 14K4 was ook al zoiets. Waar heb je die 14K4 nu voor nodig man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 15:20
Even een leuke!

Sinds gisteren werkte mijn amulet de tv gids niet bij.
Dit komt door mijn pi-hole. De tv gids blijft hangen op het tijdstip waarop ik voor het laatst de amulet heb uitgezet.
Dus naar het menu en herstarten box.
Daarna bleef hij hangen op netwerk opstarten.
Goed vandaag maar weer verder kijken.
Pi-hole uit, niets.
Factory reset, niets
Kabel in de draytek van P4 naar P3, u raadt het al ;)
Maaaaar, in de usb poort van de amulet zit een milight box (de versie met lamp).
Ik trek dat ding er uit, haal de stroom van de amulet, zet de stroom er weer op en hop, tv......

Bij het starten krijg je de melding: press menu to select network device.
Blijkbaar zag hij de milight box als netwerkadapter en probeerde hij daarvan te starten.........

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

Tja wat jij goedkoop noemt is voor een ander duur en het werkt ook prima met 50Mbps, dus is 1Gbps dus overdreven.
Maar goed dat is ieders vrije keus.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52
Meer mensen sinds een half uurtje geen intetnet meer? Hier in Enschede centrum knalde het eruit, na 2 resets van de modem nog geen resultaat helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:53
larsF schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:30:
[...]

Zo staat er ook:

[...]

Ik woon ook in doetinchem, ben recent overgestapt. Wou dat ik dit eerder had gelezen, wist niet eens dat dit een ding was. Ik hoop maar dat ik niet problemen ga krijgen 8)7 . Hiervoor kpn gehad. betaalde wel meer maar nooit problemen, we gaan zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 28-05 16:14

basdej

OutSystems Consultant

jurjen_g schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:32:
Meer mensen sinds een half uurtje geen intetnet meer? Hier in Enschede centrum knalde het eruit, na 2 resets van de modem nog geen resultaat helaas
In Waddinxveen werkt alles nog prima.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Mmz volgens Mijn T Mobile zou de incasso van december niet zijn gelukt, maar die is wel degelijk afgeschreven. Ik hoop toch niet dat ze zo stom zijn om zonder check of aankondiging dan maar internet af te sluiten, midden in de lockdown. Ik wens mezelf maar succes met klantenservice te pakken te krijgen. Ik werd net al helemaal gestoord van chatbot Lotte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
Ja even gehad hier in flevoland rond 9:45 ofzo.
Disney+ van de kinderen moest opeens bufferen en gaf toen opeens een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:43

Yucko

One clown to rule them all !

jurjen_g schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:04:
[...]

Mmz volgens Mijn T Mobile zou de incasso van december niet zijn gelukt, maar die is wel degelijk afgeschreven. Ik hoop toch niet dat ze zo stom zijn om zonder check of aankondiging dan maar internet af te sluiten, midden in de lockdown. Ik wens mezelf maar succes met klantenservice te pakken te krijgen. Ik werd net al helemaal gestoord van chatbot Lotte...
meh, mijn My T-Mobile zegt dat ik 4 maanden niet betaald heb nl. Augustus, September, Oktober en November 8)7 en dat terwijl ik in de Rabo app zie alles netjes afgeschreven is (December is vandaag ook afgeschreven maar nog niet als zodanig in het overzicht gemarkeerd).

Dus die My T-Mobile rekening weergave klopt geen hol van.

edit:
toch webcare op twitter eens een nudge gegeven dat ze er naar moeten kijken

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 29-12-2020 12:20 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Yucko schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:13:
[...]

meh, mijn My T-Mobile zegt dat ik 4 maanden niet betaald heb nl. Augustus, September, Oktober en November 8)7 en dat terwijl ik in de Rabo app zie alles netjes afgeschreven is (December is vandaag ook afgeschreven maar nog niet als zodanig in het overzicht gemarkeerd).

edit:
Volgens T mobile blokkeren ze pas diensten 14 dagen na de 2e herinnering na een betalingsachterstand. Dus toch een storing hier helaas. Nu proberen ze te bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
[...]

edit:
Volgens mij gaat er bij hun iets fout want ik heb ook staan vanaf Augustes dat ik niet betaald heb maar wel van mijn rekening is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

edit:
Als dat zo was, had je al een herinnering gehad. Je maakt je druk om niks.(alleen dat het waarschijnlijk foutief in je app staat)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:43

Yucko

One clown to rule them all !

ik maak me niet druk hoor.. heb webcare alleen gezegd dat ze er eens naar moeten kijken. Ik heb nog genoeg op Plex staan om mij maanden bezig te houden. Of mijn wederhelft er ook zo over denkt... dat is dan weer een andere vraag :P

edit:
@jurjen_g ondanks dat de webcare nog niet gereageerd heeft staan nu wel ineens alle facturen als betaald in mijn overzicht.

[ Voor 23% gewijzigd door Yucko op 29-12-2020 14:18 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Yucko schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:53:
ik maak me niet druk hoor.. heb webcare alleen gezegd dat ze er eens naar moeten kijken. Ik heb nog genoeg op Plex staan om mij maanden bezig te houden. Of mijn wederhelft er ook zo over denkt... dat is dan weer een andere vraag :P

edit:
@jurjen_g ondanks dat de webcare nog niet gereageerd heeft staan nu wel ineens alle facturen als betaald in mijn overzicht.
Ik heb inmiddels contact gehad, maar mijn WAN lijn is dood... Guideon moet komen maar ze durven niet te zeggen wanneer. Eens kijken of ik mijn accesspoints aan mijn telefoon hotspot kan knopen in de tussentijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jurjen_g schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:00:
[...]

Ik heb inmiddels contact gehad, maar mijn WAN lijn is dood... Guideon moet komen maar ze durven niet te zeggen wanneer. Eens kijken of ik mijn accesspoints aan mijn telefoon hotspot kan knopen in de tussentijd
Maar dan moeten dus meer mensen in Enschede last hebben van de storing? Of alleen jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Soundwork schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:04:
[...]

Maar dan moeten dus meer mensen in Enschede last hebben van de storing? Of alleen jij?
Aangezien ik niet bovenmatig veel storingsmeldingen hier en/of allestoringen zie, gok ik op een heel lokale storing, wellicht in de wijkkast, of wellicht dat gewoon mijn Draytek Wan poort is overleden ineens oid... Ik hoop niet dat de bouw van woningen iets verderop er mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jurjen_g schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:12:
[...]

Aangezien ik niet bovenmatig veel storingsmeldingen hier en/of allestoringen zie, gok ik op een heel lokale storing, wellicht in de wijkkast, of wellicht dat gewoon mijn Draytek Wan poort is overleden ineens oid... Ik hoop niet dat de bouw van woningen iets verderop er mee te maken heeft...
Ik hoop het ook niet. Het kan zeker zitten in de area PoP, maar je kent toevallig niet iemand uit de wijk die ook T-Mobile Thuis gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:03
[...]

Hier ook T-Mobile Thuis in Enschede: omgeving Stadsveld.

Voor alsnog geen problemen, ook niet qua down- of upload snelheid. Trek gewoon de gigabit vol en geen downtime opgemerkt de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolnr
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb nu KPN glasvezel, voorheen Telfort, en ik ben de kwaliteit van iPTV (zoooo traaaaag) met daarbovenop de onbeschofte houding van KPN zo beu dat ik overweeg over te stappen naar Tmobile Glasvezel (icm een mobile abonnement).

Daarom ben ik benieuwd naar mensen die recent zijn overgestapt van KPN. Hoe is deze overstap verlopen? En hoe bevalt de iPTV ontvanger van T-mobile, qua gebruik en snelheid? Op mijn adres is 1000mbit mogelijk volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:27
coolnr schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:27:
Ik heb nu KPN glasvezel, voorheen Telfort, en ik ben de kwaliteit van iPTV (zoooo traaaaag) met daarbovenop de onbeschofte houding van KPN zo beu dat ik overweeg over te stappen naar Tmobile Glasvezel (icm een mobile abonnement).

Daarom ben ik benieuwd naar mensen die recent zijn overgestapt van KPN. Hoe is deze overstap verlopen? En hoe bevalt de iPTV ontvanger van T-mobile, qua gebruik en snelheid? Op mijn adres is 1000mbit mogelijk volgens de site.
Wat voor tv ontvanger gebruik je momenteel dan bij Telfort/KPN? Is deze niet om te wisselen?

Hier hebben we een arcadyan 2952 en die is bloedsnel.

TV bij T-Mobile is niet iedereen even over te spreken, hoewel ik geen hands-on ervaring ermee heb, schijnt het niet al te best te zijn. Maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolnr
  • Laatst online: 28-09-2024
krakendmodem schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:42:
[...]

Wat voor tv ontvanger gebruik je momenteel dan bij Telfort/KPN? Is deze niet om te wisselen?

Hier hebben we een arcadyan 2952 en die is bloedsnel.

TV bij T-Mobile is niet iedereen even over te spreken, hoewel ik geen hands-on ervaring ermee heb, schijnt het niet al te best te zijn. Maargoed
Dan heb jij mazzel! Check even deze 5000+ reacties ;) https://forum.kpn.com/int...menu-501234/index214.html

Ik heb de Arris en KPN ruilt niks om. Al ruim twee maanden ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 21:27
coolnr schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:06:
[...]

Dan heb jij mazzel! Check even deze 5000+ reacties ;) https://forum.kpn.com/int...menu-501234/index214.html

Ik heb de Arris en KPN ruilt niks om. Al ruim twee maanden ellende.
Oei, die had ik niet eens opgemerkt. Wauw.
Het gaat nog steeds soepel hier, al.kijk ik weinig tv om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takkenjong
  • Laatst online: 27-05 13:19
Wat is jullie ervaring met de overstap van T-Mobile (via kpn netwerk) naar hun eigen netwerk. De medewerker van support vertelde me dat je dan 2 weken zonder internetverbinding komt te zitten. Was dit bij jullie ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Soundwork schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:54:
[...]

Ik hoop het ook niet. Het kan zeker zitten in de area PoP, maar je kent toevallig niet iemand uit de wijk die ook T-Mobile Thuis gebruikt?
Vanavond even rondgevraagd, maar de buurt heeft allemaal nog gewoon internet (mix van glasvezel KPN, Tweak, 1 x T-Mobile en een zooi Ziggo). Ik vrees dus ofwel een * monteur die mijn glasvezelkabel uit de pop heeft getrokken vanochtend, ofwel mijn Draytek modem overleden. Nu afwachten tot ik een SMS krijg waarin staat wanneer Gideon denkt te kunnen komen. De verhalen hier en op het T-Mobile forum doen mij vrezen dat dit zeker niet voor maandag zal gebeuren.

Ik zit nu tussentijds op een 7 daagse unlimited sim, maar mijn telefoon loopt met hotspot aan de lader gedurende de dag wel leeg (in circa 5 uur) dus dat is voor werk ook niet 100% oplossing. Daarnaast klagen de gezinsleden over TV, Youtube etc. Voor een paar dagen trouwens wel een keer goed om af te kicken, maar maandag begint school ook weer online, dat gaat met 2 werkenden en 3 scholieren op 1 Simkaart niet werken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jurjen_g schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:11:
[...]

Vanavond even rondgevraagd, maar de buurt heeft allemaal nog gewoon internet (mix van glasvezel KPN, Tweak, 1 x T-Mobile en een zooi Ziggo). Ik vrees dus ofwel een * monteur die mijn glasvezelkabel uit de pop heeft getrokken vanochtend, ofwel mijn Draytek modem overleden. Nu afwachten tot ik een SMS krijg waarin staat wanneer Gideon denkt te kunnen komen. De verhalen hier en op het T-Mobile forum doen mij vrezen dat dit zeker niet voor maandag zal gebeuren.

Ik zit nu tussentijds op een 7 daagse unlimited sim, maar mijn telefoon loopt met hotspot aan de lader gedurende de dag wel leeg (in circa 5 uur) dus dat is voor werk ook niet 100% oplossing. Daarnaast klagen de gezinsleden over TV, Youtube etc. Voor een paar dagen trouwens wel een keer goed om af te kicken, maar maandag begint school ook weer online, dat gaat met 2 werkenden en 3 scholieren op 1 Simkaart niet werken vrees ik.
Ja, en als je extra pech hebt en Guidion kan het niet oplossen dan moet zelfs Netwerk NL ingeschakeld worden als er iets in de PoP gefixt moet worden..... En dat gaat dan nog langer duren..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:14:
[...]

Ja, en als je extra pech hebt en Guidion kan het niet oplossen dan moet zelfs Netwerk NL ingeschakeld worden als er iets in de PoP gefixt moet worden..... En dat gaat dan nog langer duren..... :-(
Daar mag je T-Mobile dan ook voor bedanken. Als er iets in de PoP zou zijn dan kunnen Guidion monteurs dat wel oplossen qua opleiding, maar ze mogen het niet. T-Mobile moet daar namelijk voor betalen aan KPN Netwerk (voor het mogen oplossen van storingen aan patches) en dat willen ze nog niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:22:
[...]

Daar mag je T-Mobile dan ook voor bedanken. Als er iets in de PoP zou zijn dan kunnen Guidion monteurs dat wel oplossen qua opleiding, maar ze mogen het niet. T-Mobile moet daar namelijk voor betalen aan KPN Netwerk (voor het mogen oplossen van storingen aan patches) en dat willen ze nog niet..
Wist ik, maar ik wilde dat aan @jurjen_g alvast mededelen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:41
[...]

Ik heb aan het begin van dit jaar gehad dat bij een knooppunt(weet zo niet hoe dat heet) 2 straten verderop ze mijn glasdraad hadden gebroken na het aansluiten van een nieuwe woning, waarschijnlijk gebeurt op het moment wanneer ze het weer in de grond lieten zakken. Zat toen nog bij KPN en het werd heel snel opgelost. Sochtends de monteur van KPN en 3 uur later kwamen ze al van KPN netwerk. Vanaf de pop kon de monteur meten tot waar het signaal kwam, de monteur kende de plek nog van een andere keer (Woon in een wijk waar her en der nog lege plekken waren door de crisis. Die zijn nu allemaal vol gebouwd en aangesloten gelukkig)
Ze gingen direct graven en konden mijn draden nog net lassen als tijdelijke oplossing, maandje later hebben ze de draden opnieuw geblazen. Ik had de pech dat beide draden waren gebroken, ze gebruiken nu maar één draad meer volgens mij.

Zoiets kan het dus ook zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
Barre73 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:22:
[...]

Uiteindelijk zit dat natuurlijk ook wel in de prijs verdisconteerd; T-Mobile is niet voor niks zo goedkoop. Nu maar gewoon hopen dat het toevallig wel snel kan worden opgelost. Morgen voor de zekerheid maar wat opties voor de internetbehoefte van volgende week onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

coolnr schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:27:

Ik kom van KPN naar T-Mobile en ik heb hier eerder in het topic al wat over gezegd, maar naar mijn mening is KPN IPTV beter dan die van T-Mobile. Compressie is veel duidelijker te zien (zeker op OLED) het beeld stotterde eerder ook, maar dit hebben ze recentelijk verholpen door de gebruiker de resolutie+framerate te laten aanpassen (1080p50 werkt voor mij het best).

Ziggo levert natuurlijk de beste kwaliteit, maar dan ga je weer naar de kabel.

Daarnaast heb ik nu al dik een week geen internet en geen indicatie wanneer dit opgelost kan worden bij T-Mobile. Daarom heb ik ook besloten om terug te gaan naar KPN.

edit: Daar komt ook nog bij dat ik het tv-kastje ook vaak een powercycle moet geven omdat hij geen beeld geeft (de Aria 7x).

[ Voor 12% gewijzigd door ulTimaS op 30-12-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Akiranon schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:29:
[...]

Hier ook T-Mobile Thuis in Enschede: omgeving Stadsveld.

Voor alsnog geen problemen, ook niet qua down- of upload snelheid. Trek gewoon de gigabit vol en geen downtime opgemerkt de afgelopen dagen.
Idem.

Merk jij wel de korte storingen die hier in het topic genoemd worden? Ik zie ze zelfs niet in smokeping.
jurjen_g schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:47:
[...]

Uiteindelijk zit dat natuurlijk ook wel in de prijs verdisconteerd; T-Mobile is niet voor niks zo goedkoop. Nu maar gewoon hopen dat het toevallig wel snel kan worden opgelost. Morgen voor de zekerheid maar wat opties voor de internetbehoefte van volgende week onderzoeken.
Ziggo is maandelijks opzegbaar en hoeft zeer waarschijnlijk niets aan te sluiten. Deze dagen is hardware leveren een ramp omdat logistiek gewoon langer duurt: Een simpel pakket opsturen duurt vandaag tot minimaal 4 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i.d.haverkamp
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
iemand hier ervaring of het mogelijk is glasvezel internet geleverd te krijgen zonder monteur ?

ff serieus, kan prima zelf een mediaconverter aansluiten en utp kabel trekken. stabiele wifikanalen kiezen is toch niet in een uurtje te doen. en ws schakel ik indien mogelijk de wifi op het alles in een kastje van de provider toch uit en installeer een eigen ap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Had deze een paar dagen geleden gepost naar aanleiding van Speedtests en Iperf3

NoahAmber in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen. Het punt is/was dat de upload achter blijft bij de download.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 16:50
i.d.haverkamp schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:33:
iemand hier ervaring of het mogelijk is glasvezel internet geleverd te krijgen zonder monteur ?

ff serieus, kan prima zelf een mediaconverter aansluiten en utp kabel trekken. stabiele wifikanalen kiezen is toch niet in een uurtje te doen. en ws schakel ik indien mogelijk de wifi op het alles in een kastje van de provider toch uit en installeer een eigen ap.
Mag niet moet Gudion monteur langskomen bij glasvezel, zodra hij net de deur uit is kan je de boel ontkoppelen en je eigen spul/configuratie eraan hangen, de mediaconverter kun je er dan ook af halen als je wil en je eigen router eraan met SFP.

Is gewoon een procedure, ook al ben je een enterprise architect of network administratief of desnoods de president dan nog mag het niet.

Edit: blijkt dat er tegenwoordig ook GPON wordt geinstalleerd, in dat geval moet je wel uitkijken met de NTU/fiberkastje vervangen, natuurlijk de router kan je nog wel alsnog vervangen als je dat wil.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 08-01-2021 09:21 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:02:
[...]

Mag niet moet Gudion monteur langskomen bij glasvezel, zodra hij net de deur uit is kan je de boel ontkoppelen en je eigen spul/configuratie eraan hangen, de mediaconverter kun je er dan ook af halen als je wil en je eigen router eraan met SFP.
Hier in het appartement was het een kwestie van de glasvezel kabel in de SPF van het Tmobile modem steken. De SPF in de mediaconverter en utp naar mijn TPlink AX6000. De Vlans ingeven en het werkte meteen. Monteur kwam later en zei: Ziet er goed uit en ging weer. De Draytek zit gewoon in de doos.

Ik denk dus dat het ook geheel afhankelijk van de situatie ter plekke is. Maar gewoon aansluiten en je weet het meteen

[ Voor 5% gewijzigd door NoahAmber op 30-12-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 16:50
NoahAmber schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:06:
[...]

Hier in het appartement was het een kwestie van de glasvezel kabel in de SPF van het Tmobile modem steken. De SPF in de mediaconverter en utp naar mijn TPlink AX6000. De Vlans ingeven en het werkte meteen.

Ik denk dus dat het ook geheel afhankelijk van de situatie ter plekke is. Maar gewoon aansluiten en je weet het meteen
Probleem de lijn is dan niet "opgeleverd", Gudion moet dat laatste vinkje zetten in de administratie.
Het is meer een papieren tijger/procedure.

Mischien is het nu aangepast maar in verleden werd de lijn uiteindelijk gewoon weer offline gehaald als de opleveringstermijn niet gehaald werd.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 30-12-2020 18:10 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:08:
[...]

Probleem de lijn is dan niet "opgeleverd", Gudion moet dat laatste vinkje zetten in de administratie.
Het is meer een papieren tijger/procedure.

Mischien is het nu aangepast maar in verleden werd de lijn uiteindelijk gewoon offline gehaald als de opleveringstermijn niet gehaald werd.
Was bij mij 3 jaar geleden ruim. Hij is weggegaan en heeft het vinkje waarschijnlijk in zijn busje gezet. Het werkte dus zodra ik de kabels had aan gesloten

Maar wat ik zei: Het zal per situatie verschillen. Try and error
Pagina: 1 ... 113 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie