[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 12:31
Soundwork schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:49:
[...]

Als je nieuw op ODF wordt aangesloten (via glasoperator) dan weet ik niet of je nog de SFP in de UDM pro nog kan blijven gebruiken omdat er een kans is dat je op GPON wordt aangesloten. Dan wordt de mediaconverter vervangen door een ONT (het witte vierkantje Huawei kastje)
Ik geloof dat hier aparte sfp’s voor zijn maar weet ik niet zeker, zal het ff uitzoeken, kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
agitri schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:50:
[...]

Ik geloof dat hier aparte sfp’s voor zijn maar weet ik niet zeker, zal het ff uitzoeken, kom ik op terug.
Daar ga je nog niks aan hebben. De ONT van Huawei is nodig om te communiceren met de OLT (de switch) van Huawei in de PoP. Die ONT is daardoor niet uitwisselbaar met iets anders. Tenzij alles wat daarvoor nodig is zou worden vrijgegeven en dat gaat zeker niet gebeuren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
Barre73 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:05:
[...]

Daar ga je nog niks aan hebben. De ONT van Huawei is nodig om te communiceren met de OLT (de switch) van Huawei in de PoP. Die ONT is daardoor niet uitwisselbaar met iets anders. Tenzij alles wat daarvoor nodig is zou worden vrijgegeven en dat gaat zeker niet gebeuren.
Dat geloof ik meteen, is het te achterhalen via de packets die je binnen krijgt, dmv bv een mirror port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
agitri schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:02:
[...]

Dat geloof ik meteen, is het te achterhalen via de packets die je binnen krijgt, dmv bv een mirror port?
Nee, OLT/ONT verkeer zal encrypted verkeer zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:18
Is er al iemand die een GPON ONT SFP module werkend heeft icm T-Mobile glasvezel?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichielFRL schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:26:
Is er al iemand die een GPON ONT SFP module werkend heeft icm T-Mobile glasvezel?
Volgens mij gaat het daar juist over in de vorige vier reacties. Waarbij ik aangeef dat dit technisch wel kan maar niet zal gebeuren. Krijg je je je diensten via GPON, dan geen eigen SFP. Verplicht gebruik maken van de ONT of Mediaconverter.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 20-12-2020 13:30 . Reden: Aanpassing n.a.v. post hieronder.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:01
Het kán natuurlijk wel, maar dat is hetzelfde als bij Ziggo een eigen modem geregistreerd krijgen: ze willen niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Met de recente TV update is het beeld al een stuk beter. Je kan nu zelf de resolutie en framerate instellen, dus heb ik het direct op 1080p50 gezet en het beeld loopt nu wel vloeiend op een OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
hcQd schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:25:
Het kán natuurlijk wel, maar dat is hetzelfde als bij Ziggo een eigen modem geregistreerd krijgen: ze willen niet.
Dat is toch ook wat @Barre73 zegt? Het "kan" technisch wel, maar de ISP's / operators gaan hier niet aan beginnen omdat de verstoring in de keten dan makkelijker door de klant veroorzaakt kan worden ipv hun eigen geleverde apparatuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
Zijn er hier mensen met ervaring over het aansluiten, als er nog geen(!) kabel in de tuin ligt?
Donderdag komt de monteur, ik heb t installatie pakket al binnen.
Wat ik van de chat met T-Mobile begrijp, komt er een monteur iets in de wijkcentrale doen.
Het is me nou niet duidelijk, of ze ook een kabel door m'n tuin/oprit gaan trekken, tot in de meterkast..?
Redden ze dat in zo'n korte tijd?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 22:40

basdej

OutSystems Consultant

hansie_k schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:06:
Zijn er hier mensen met ervaring over het aansluiten, als er nog geen(!) kabel in de tuin ligt?
Wat ik van de chat met T-Mobile begrijp, komt er een monteur iets in de wijkcentrale doen.
Het is me nou niet duidelijk, of ze ook een kabel door m'n tuin/oprit gaan trekken, tot in de meterkast..?
Volgens mij ga je wel wat issues krijgen, wat de monteur in de wijk centrale moet doen is jouw kabel aansluiten, maar als je die niet hebt.. ;w

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansie_k schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:06:
Eigen T-Mobile netwerk in Den Haag of een KPN netwerk (voorheen Reggefiber)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Laatst online: 23:28
basdej schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:51:
[...]

Volgens mij ga je wel wat issues krijgen, wat de monteur in de wijk centrale moet doen is jouw kabel aansluiten, maar als je die niet hebt.. ;w
Nou ja, issues. Ik hoef niet te graven... ;)
Zei zeggen dat ze t gaan aansluiten, vroeg me meer af of mensen daar ervaring mee hebben, en hoe lang t duurde (alles in 1 dag, ...).
Barre73 schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:04:
[...]

Eigen T-Mobile netwerk in Den Haag of een KPN netwerk (voorheen Reggefiber)?
Volgens mij ligt hier Reggefiber door de wijk (Lelystad).

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansie_k schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:11:
[...]

Nou ja, issues. Ik hoef niet te graven... ;)
Zei zeggen dat ze t gaan aansluiten, vroeg me meer af of mensen daar ervaring mee hebben, en hoe lang t duurde (alles in 1 dag, ...).

[...]

Volgens mij ligt hier Reggefiber door de wijk (Lelystad).
Lelystad is inderdaad Reggefiber. Als je echt alleen een afspraak hebt met T-Mobile/Guidion, dan voorzie ik wel een probleem. Als je de afspraak hebt gemaakt met Allinq (aannemer Reggefiber), dan komen ze in 1 afspraak de kabel binnen brengen en de patch in de wijkcentrale zetten. Maar dan heb je nog niks want zij sluiten de T-Mobile apparatuur niet voor je aan. Daar heeft T-Mobile eigen monteurs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ling
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:01
Zorian schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:19:
Wordt steeds langzamer hier... Ligt niet aan mijn kant, alles is herstart inclusief de Speedtest server. (Toch handig om zoiets te hebben)

Ik heb het idee dat T-Mobile een beetje veel aan overboeking heeft gedaan en nu onderuit gaat omdat meer mensen thuiswerken en bandbreedte consumeren.
Al een tijd al geen speedtest meer gedaan, zojuist maar even snel op een lijn die ook door anderen in gebruik is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AQkmMWNHmBvsJlaCETXTdsAZoY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jc2eMo5g8kMVz9auN9IvU5yF.png?f=user_large

Hier op het eigen t-mobile netwerk in Den Haag nergens last van. Laatste problemen waren een paar kleine en korte dipjes in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik vindt het apart te zien dat ik op mn mogelijk toekomstige adres in dezellfde stad wel 1gbit kan krijgen terwijl nu 100. Zit dat andere blok op een andere centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroentjuh82 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:33:
Ik vindt het apart te zien dat ik op mn mogelijk toekomstige adres in dezellfde stad wel 1gbit kan krijgen terwijl nu 100. Zit dat andere blok op een andere centrale?
Dat kan inderdaad heel goed ja. Een stad heeft nou eenmaal meerdere PoPs. Eentje per 3500 woningen of zelfs eentje per 2500 woningen tot 2015. En soms zit T-Mobile niet in alle PoPs. Door allerlei mogelijke redenen trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door Barre73 op 20-12-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 12:26
ulTimaS schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:56:
Met de recente TV update is het beeld al een stuk beter. Je kan nu zelf de resolutie en framerate instellen, dus heb ik het direct op 1080p50 gezet en het beeld loopt nu wel vloeiend op een OLED.
Hoe kun je dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Barre73 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:51:
[...]

Dat kan inderdaad heel goed ja. Een stad heeft nou eenmaal meerdere PoPs. Eentje per 3500 woningen of zelfs eentje per 2500 woningen tot 2015. En soms zit T-Mobile niet in alle PoPs. Door allerlei mogelijke redenen trouwens.
Oke. Zag ook voor ik dit typte dat op m'n huidige adres ook 1gbit beschikbaar is. Was vorige week of recent nog wel 100

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 21-12-2020 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Als je de update hebt (ik heb een Amino 7x ofzo?) dan kan dit via menu > instellingen > tv-box > daar staat dan resolutie tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeveej
  • Laatst online: 19-09 09:13
ulTimaS schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:56:
Als je de update hebt (ik heb een Amino 7x ofzo?) dan kan dit via menu > instellingen > tv-box > daar staat dan resolutie tussen.
Hier ging de update niet automatisch, heb met een paperclip een reset uitgevoerd daarna kwam de update wel binnen. Kijkt nu een stuk rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

deeveej schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:00:
[...]

Hier ging de update niet automatisch, heb met een paperclip een reset uitgevoerd daarna kwam de update wel binnen. Kijkt nu een stuk rustiger.
Ik trek ook regelmatig de stekker er uit, aangezien hij regelmatig vast zit of geen beeld geeft. Ik denk dus dat de box bij mij een keer een update automatisch mee heeft gepakt.

officiele post van T-Mobile: https://community.t-mobil...-tv-en-tv-anywhere-327961

[ Voor 13% gewijzigd door ulTimaS op 21-12-2020 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeroentjuh82 schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:38:
[...]

Oke. Zag ook voor ik dit typte dat op m'n huidige adres ook 1gbit beschikbaar is. Was vorige week of recent nog wel 100
Ik hoor en zie dat T-Mobile momenteel heel druk is met uitbreiding van eigen apparatuur in KPN/Reggefiber PoPs dus dat kan hier ook zeker het geval zijn.

Let wel: deze uitbreidingen schijnen met GPON apparatuur te zijn. Dat hoeft voor de klant niks uit te maken, behalve voor Tweakers die een eigen router gebruiken met een SFP module. Dus direct glas in de router. Dat gaat dus niet met GPON omdat de mediaconverter (eigenlijk ONT geheten) hierbij niet te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Barre73 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:29:
[...]

Ik hoor en zie dat T-Mobile momenteel heel druk is met uitbreiding van eigen apparatuur in KPN/Reggefiber PoPs dus dat kan hier ook zeker het geval zijn.

Let wel: deze uitbreidingen schijnen met GPON apparatuur te zijn. Dat hoeft voor de klant niks uit te maken, behalve voor Tweakers die een eigen router gebruiken met een SFP module. Dus direct glas in de router. Dat gaat dus niet met GPON omdat de mediaconverter (eigenlijk ONT geheten) hierbij niet te vervangen is.
Bedankt voor de info. Heb een Zyxel waar geen glasvezelkabel inzit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:04
Hihi,
Geen technisch verhaal maar misschien kan iemand hiermee ook een voordeel behalen:
Ik betaal nu aan Ziggo € 63,- voor internet + tv.
Vandaag mijn Ziggo 250/25 internet abonnement opgezegd want ik zag dat T-Mobile 1000/1000 glasvezel kan leveren op mijn adres voor € 40,-. TV mag Ziggo a € 26,- blijven leveren ivm vrouw, kinderen en coax door het huis..

Ik neem contact op met T-Mobile, doordat het Tele 2 unlimited abonnement van mijn vrouw tegen dezeflde condities kan worden omgezet naar een T-Mobile abonnement krijg ik € 15,- korting op mijn glasvezelabonnement.

Dus nu voor 1000/1000 internet betaal ik € 25,- en voor Ziggo TV € 26,-
Mooie meevaller!

[ Voor 1% gewijzigd door LucienS op 21-12-2020 20:47 . Reden: Verduidelijking ]

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Laatst online: 16:21
Bij Ibood is vandaag de "D-Link Mesh Wifisysteem | COVR-C1202" in de aanbieding.
Is die goed te koppelen met T-Mobile (Drayteck)?
Of moet ik dan nog instellingen veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Nou, wat ik verwachtte is gebeurd. Sinds september al gezeur met T-Mobile over verzending vanaf apparatuur terug naar hun magazijn. Alles netjes volgens regels gedaan, maar apparatuur kwam niet aan. Gebeld, verzendcodes gemaild, tot 2 x toe via mail een bevestiging gehad dat men de ontvangers als verloren had gemarkeerd, tot 2 keer toe ook een waarschuwingsmail dat mijn apparatuur nog niet ontvangen was, dus telkens gebeld en bevestiging via mail dat de fout echt administratief bij T-Mobile lag. Nee er werd niets in rekening gebracht, geen probleem. Echt niet? Nee absoluut niet. Ik zie het hier in het systeem goed staan. Dat soort teksten.

Gisteravond kijk ik toevallig op My T-Mobile.....jawel hoor 265 euri afgeschreven wegens niet ontvangen TV decoders (2x)... Al afgeschreven ook!

Dus weer gebeld, boos gemaakt, 1000 maal excuses, credit gemaakt, weer goed in systeem gezet. Bevestiging op mail gevraagd. Tuurlijk meneer, doe ik gelijk. Tot op heden geen mail, geen bevestiging van credit, geen wijziging van status apparatuur op de site...

Iets met bloed en nagels.... ho ho ho... merry f*cking christmas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Tarz schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:57:
Gisteravond kijk ik toevallig op My T-Mobile.....jawel hoor 265 euri afgeschreven wegens niet ontvangen TV decoders (2x)... Al afgeschreven ook!

Dus weer gebeld, boos gemaakt, 1000 maal excuses, credit gemaakt, weer goed in systeem gezet. Bevestiging op mail gevraagd. Tuurlijk meneer, doe ik gelijk. Tot op heden geen mail, geen bevestiging van credit, geen wijziging van status apparatuur op de site...

Voelt een beetje als een semi-kafkaeske situatie die ik een keer bij een overheidsonderdeel had. Geautomatiseerde processen zetten die status waarschijnlijk steeds terug.

Het beste werkt het om het pas op te lossen als alles volledig verwerkt is, maar waarschijnlijk moet je blijven communiceren om er voor te zorgen dat ze de klacht dan nog goed afhandelen. Leuk hè, automatisering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
ANdrode schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:55:
[...]

Voelt een beetje als een semi-kafkaeske situatie die ik een keer bij een overheidsonderdeel had. Geautomatiseerde processen zetten die status waarschijnlijk steeds terug.

Het beste werkt het om het pas op te lossen als alles volledig verwerkt is, maar waarschijnlijk moet je blijven communiceren om er voor te zorgen dat ze de klacht dan nog goed afhandelen. Leuk hè, automatisering :+
Het ergste is dat iedereen zich neerlegt bij het "proces". Klantenservice zegt dat het nou eenmaal zo gaat omdat het systeem zo werkt. Ook gebeld worden om het op te lossen kan niet. Ze vinden het allemaal vervelend staat in hun belscript, maar er daadwerkelijk iets mee doen kan niet.

Ik moet nu wachten tot de creditering verwerkt is (dit is dus over max 32 werkdagen) waarna er meestal tussen 1 en 5 werkdagen terugebetaald zal worden. Volgens de website is het verrekening met de volgende factuur, wat ook neerkomt op factuur Januari, dus zelfde aantal dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Tarz schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:00:
[...]

Het ergste is dat iedereen zich neerlegt bij het "proces". Klantenservice zegt dat het nou eenmaal zo gaat omdat het systeem zo werkt. Ook gebeld worden om het op te lossen kan niet. Ze vinden het allemaal vervelend staat in hun belscript, maar er daadwerkelijk iets mee doen kan niet.
Het ergerlijke is dat de processen ook echt zo geautomatiseerd zijn dat dit de enige manier is om het correct verwerkt te krijgen. Voorraad gekoppeld aan debiteurbeheer gekoppeld aan facturatie. Er wordt gewoon niet over nagedacht dat je deze handmatige correcties soms eerder al wilt doorvoeren.

Dit gaat in het algemeen op trouwens, en dus ook bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartineEekhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 19:52
Sinds kort heb ik een merkwaardig probleem met mijn T-Mobile glasvezel verbinding.

Bij het downloaden vanaf mijn FTP server thuis wordt de download gecapped op 600 kbytes/s per bestand. Als ik meerdere concurrent downloads start loopt dit met 600kbytes/s per download op. Voorheen haalde ik zonder problemen de maximale snelheid. Uploaden naar de ftp server gaat met een gewone snelheid trouwens.

Er zijn geen instellingen gewijzigd en de ftp server hangt aan poort 21. Wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door MartineEekhof op 22-12-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
ANdrode schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:23:
[...]

Het ergerlijke is dat de processen ook echt zo geautomatiseerd zijn dat dit de enige manier is om het correct verwerkt te krijgen. Voorraad gekoppeld aan debiteurbeheer gekoppeld aan facturatie. Er wordt gewoon niet over nagedacht dat je deze handmatige correcties soms eerder al wilt doorvoeren.

Dit gaat in het algemeen op trouwens, en dus ook bij T-Mobile.
Dat snap ik op zich nog, maar ik heb al (niet overdreven) 4 x moeten aangeven dat ik mijn HDD recorder tv kastje heb teruggestuurd en ook geen oude entone van vodafone meer heb. Het kastje dat ik nog wel heb (de Amino 6x of hoe heet dat ding) die hebben ze dan weer niet op mijn account staan. En volgens de gegevens van T-Mobile heb ik ook nog een Draytek icm een Zyxel modem... allebei werkend op dezelfde vezel :+ :? 8)7 |:(

En dat kan dus niemand aanpassen/wijzigen... maar ze kunnen wel de signalen zien/uitlezen... klopt voor mijn gevoel gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Ach ja ze hebben mij recent een strafbrief gestuurd dat ik 90€ moest betalen omdat ik apparatuur nog niet zou hebben teruggestuurd.
Ik bellen “ik heb noot brief gekregen dat ik iets moest terugsturen”
TMT “uw defecte apparaat”
Ik “defect apparaat alles doet het”
TMT “u heeft een defect apparaat”
Ik “ik weet van niks”
TMT “u moet spoedig terugsturen”
Ik “wat dan”
TMT “ja dat kan ik niet zien in de systemen”

Uiteindelijk heb ik een ander één tv-kastje ontvangen heb ik er één van de twee teruggestuurd.
Raken ze dat kwijt, terwijl post-nl aangeeft dat het bezorgd is, willen ze het alsnog bij mij in rekening brengen omdat ze niks hebben.
Terwijl uit de gegevens blijkt dat zij het kwijt zijn.

B-merk voor vast internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
MartineEekhof schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:33:
Sinds kort heb ik een merkwaardig probleem met mijn T-Mobile glasvezel verbinding.

Bij het downloaden vanaf mijn FTP server thuis wordt de download gecapped op 600 kbytes/s per bestand. Als ik meerdere concurrent downloads start loopt dit met 600kbytes/s per download op. Voorheen haalde ik zonder problemen de maximale snelheid. Uploaden naar de ftp server gaat met een gewone snelheid trouwens.

Er zijn geen instellingen gewijzigd en de ftp server hangt aan poort 21. Wat kan ik hieraan doen?
staat je server nu thuis of download je thuis bestanden vanaf je ftp server?

[offtopic] gebruik sftp voor een iets beter beveiligde verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik zit nu al de hele ochtend zonder internet. Het PON lampje op de Huawei converter blijft knipperen. Power cycles hebben geen zin.

Heb al gebeld maar zij kon mij vertellen dat er een storing in Ermelo en Meppel is van een paar dagen oud (ik woon in Meppel). Beetje vreemd allemaal aangezien ik nog van niemand uit Meppel gehoord heb over dat er een storing is.

Ik zit nu een maand bij T-Mobile en bij het aansluiten al slechte service gehad en nu weer deze storing is de ervaring echt heel slecht te noemen. Voorheen 2 jaar KPN gehad en geen één storing.

Edit: is volgens mij een KPN lijn, maar er is sinds kort dus ook 1gbit glasvezel via T-Mobile mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 22-12-2020 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
ulTimaS schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:46:
Ik zit nu al de hele ochtend zonder internet. Het PON lampje op de Huawei converter blijft knipperen. Power cycles hebben geen zin.

Heb al gebeld maar zij kon mij vertellen dat er een storing in Ermelo en Meppel is van een paar dagen oud (ik woon in Meppel). Beetje vreemd allemaal aangezien ik nog van niemand uit Meppel gehoord heb over dat er een storing is.

Edit: is volgens mij een KPN lijn, maar er is sinds kort dus ook 1gbit glasvezel via T-Mobile mogelijk.
Als je GPON hebt dan kan het kloppen dat anderen geen last hebben want T-Mobile is pas sinds kort begonnen met het aanbieden van glasvezel internet via GPON. De meeste klanten zijn nog via AON met de POP's verbonden.

Maar als het GPON is, dan is het waarschijnlijk geen KPN. KPN is ook al wel bezig met GPON voor eigen klanten, maar T-Mobile kan KPN-GPON nog niet aan in hun systemen. Ook het feit dat je 1 Gbit kunt kiezen duidt op een eigen T-Mobile verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Muis666 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:12:
[...]

Als je GPON hebt dan kan het kloppen dat anderen geen last hebben want T-Mobile is pas kort begonnen met het aanbieden van glasvezel internet via GPON. De meeste klanten zijn nog via AON met de POP's verbonden.

Maar als het GPON is, dan is het waarschijnlijk geen KPN. KPN is ook al wel bezig met GPON voor eigen klanten, maar T-Mobile kan KPN-GPON nog niet aan in hun systemen. Ook het feit dat je 1 Gbit kunt kiezen duidt op een eigen T-Mobile verbinding.
Ok duidelijk. Daar heb ik dan weer niet zoveel kaas van gegeten.

De verbinding is inmiddels weer terug, maar valt af en toe alsnog weg. En als de verbinding het doet dan is de download prima 500Mbit+ maar upload is nog geen 1Mbit.

edit: te vroeg gejuich, geen verbinding meer.

[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 22-12-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartineEekhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 19:52
agitri schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:39:
[...]

staat je server nu thuis of download je thuis bestanden vanaf je ftp server?
Server staat thuis. Daar heb ik mijn glasvezelverbinding van t-mobile. Bij het downloaden van deze server is het downloaden nu gecapped op 600kbyte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
MartineEekhof schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:27:
[...]

Server staat thuis. Daar heb ik mijn glasvezelverbinding van t-mobile. Bij het downloaden van deze server is het downloaden nu gecapped op 600kbyte/s.
download je vanaf je eigen netwerk, dan ligt het aan jou server, download je over het internet dan kan het aan een schakel in de keten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gedonie
  • Laatst online: 09-09 10:31
Weet niet of het gerelateerd is maar hier is sinds een paar minuten het internet ook uitgevallen. Als ik op alle storingen kijk ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:40
gedonie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:39:
Weet niet of het gerelateerd is maar hier is sinds een paar minuten het internet ook uitgevallen. Als ik op alle storingen kijk ben ik niet de enige.
Hier ook alles weg!

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Hier ook, omgeving Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Klop hier (Assen) ook (via KPN) gelukkig hebben wij een 2e lijn van Ziggo.

Moet wel zeggen dat ik met T-mobile tot nu toe meer storingen heb gehad dan alle jaren hiervoor met Ziggo en Xs4all...

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, middels 25 min offline.
WAN iface [eth9.300] transition to state [inactive] 14:23 22/12/2020
WAN iface [eth8] transition to state [active] 14:23 22/12/2020

[ Voor 79% gewijzigd door LightStar op 22-12-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
En weer online lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gedonie
  • Laatst online: 09-09 10:31
Lijkt inderdaad op een korte storing, verbinding is hier net ook weer online gekomen. Hopen dat het nu zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
Bij mij nog steeds down. Dan maar doorwerken op 4G en hopen dat het niet al te lang aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 09:24
gedonie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:46:
Lijkt inderdaad op een korte storing, verbinding is hier net ook weer online gekomen. Hopen dat het nu zo blijft.
Er zijn de laatste tijd veel van die korte storingen (de laatste maand al 2), misschien lijkt het meer omdat ik meer thuis zit dit jaar. Maar het zijn wel de eerste storingen in jaren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
En weer terug storing van een half uur

WAN iface [eth8] transition to state [failover] 14:52 22/12/2020
WAN iface [eth9.300] transition to state [active] 14:52 22/12/2020
WAN iface [eth9.300] transition to state [inactive] 14:23 22/12/2020
WAN iface [eth8] transition to state [active] 14:23 22/12/2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mijn storing lijjkt toch iets anders te zijn, want ik zit de hele dag al zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 00:01
Tmobile thuis (glasvezel) werkt ook hier(zuid-oost brabant) weer naar behoren sinds 14:53. Vrij snel opgelost dus; ca 50 minuten downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Nou, wat ik verwachtte is gebeurd. Sinds september al gezeur met T-Mobile over verzending vanaf apparatuur terug naar hun magazijn. Alles netjes volgens regels gedaan, maar apparatuur kwam niet aan. Gebeld, verzendcodes gemaild, tot 2 x toe via mail een bevestiging gehad dat men de ontvangers als verloren had gemarkeerd, tot 2 keer toe ook een waarschuwingsmail dat mijn apparatuur nog niet ontvangen was, dus telkens gebeld en bevestiging via mail dat de fout echt administratief bij T-Mobile lag. Nee er werd niets in rekening gebracht, geen probleem. Echt niet? Nee absoluut niet. Ik zie het hier in het systeem goed staan. Dat soort teksten.

Heel herkenbaar, de helpdesk is altijd supervriendelijk, vertellen je precies wat je wilt horen (liegen dus alles aan elkaar vast) en vervolgens gebeurt er niets. Ik heb ook altijd nog +- 50 euro van ze tegoed, 'ja hoor meneer, het komt allemaal goed'. Niet dus, stelletje smeerlappen ;w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
Hier ook weer up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:29

Yucko

One clown to rule them all !

onterechte afschrijving en wat mij betreft dus storneren.

Ze zullen zeggen dat je dit niet moet doen omdat het hun "systeem" in de war gooit, maar ik zou geen enkele firma een onterecht voorschot/lening van € 265 te geven waar zij een aantal maanden abo-geld mee gaan verrekenen omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben. Je hebt een schrijven waarin ze zelf notabene aangeven dat er niets afgeschreven zou worden.

Telfort heeft mij dat ook eens geflikt (abo geld vanaf moment van intekenen voor aanleg glasvezel tot aan moment dat het daadwerkelijk opgeleverd was in 1x afschrijven. Terwijl er die maanden dus geen service geleverd is/kon worden). Meerdere mails aan gespendeerd maar het kwam maar niet goed. Dus toen maar gestorneerd. En zie ze dan eens in beweging komen >:)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:52:
[...]

Er zijn de laatste tijd veel van die korte storingen (de laatste maand al 2), misschien lijkt het meer omdat ik meer thuis zit dit jaar. Maar het zijn wel de eerste storingen in jaren.
Het lijkt een korte lokale storing. Of mogelijk de DNS. Met andere dns server hier (ODF) in ieder geval niets te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1erBxVxCnWyL2hE9qOfp4en3xE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TVi1pnlRniI3UENkbKQaPM7e.png?f=user_large
(atlas anchor bij SURFnet, rest ziet er hetzelfde uit)

Vind het heel gek. Het zijn best zichtbare storingen en best frequent, je zou verwachten dat ze de oorzaak wel oplossen als er een gedeelde oorzaak tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulseman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-08-2024
Ligt er helaas weer uit. Geen DNS issue in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Net weer een kort hikje (2 minuten ongeveer) idd geen dns issue, ik gebruik hier 1.1.1.1 en 1.0.0.1 ipv de default dns servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
hulseman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:35:
Ligt er helaas weer uit. Geen DNS issue in iedergeval.
Hier ook regio Midden Limburg.
Gebruik geen modem en krijg de melding dat de dhcp van de isp niet werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 22-12-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LightStar schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:36:
Net weer een kort hikje (2 minuten ongeveer) idd geen dns issue, ik gebruik hier 1.1.1.1 en 1.0.0.1 ipv de default dns servers.
Echt bizar... Dit zou ook een DHCP probleem kunnen zijn, dan komt het op timing aan.

Hier in Enschede in ieder geval geen issues voor mijn verbinding, maar het lijken dus echt gedeeltelijke outages…
offtopic:
En dit was het moment dat ik ontdekte dat er versatel in de whois informatie van de range waarin mijn IP zit staat als abuse contact, is T-Mobile Thuis daar indirect een opvolger van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een lid/ beheerder van een ISP Telecom heeft een klacht brief geschreven aan TM voor product thuis https://community.t-mobil...ring-transparantie-328169

https://t.me/isptalknl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:57
Mijn open brief (hoe je het ook wilt noemen) over de vele storingen bij T-Mobile Thuis "Internet"

https://community.t-mobil...ring-transparantie-328169

Dankje voor je hulp @jk-5

Toevoeging: Jij bent mij altijd voor @Verwijderd :9~

[ Voor 10% gewijzigd door ikbenjoeri op 22-12-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
ANdrode schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:12:
[...]

Echt bizar... Dit zou ook een DHCP probleem kunnen zijn, dan komt het op timing aan.

Hier in Enschede in ieder geval geen issues voor mijn verbinding, maar het lijken dus echt gedeeltelijke outages…
offtopic:
En dit was het moment dat ik ontdekte dat er versatel in de whois informatie van de range waarin mijn IP zit staat als abuse contact, is T-Mobile Thuis daar indirect een opvolger van?
Ik had hem vandaag 2x in 4 uur, dus lijkt me geen DCHP issue, of de lease is wel heel kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsF
  • Laatst online: 20:31
Ik heb sinds kort een DHCP lease van 15min.
Hiervoor altijd een DHCP lease van 1uur gehad.
Gelukkig verder geen onderbrekingen, maar is wel raar.
Hierover staan ook een aantal topics op het forum van T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 09:24
ANdrode schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:25:
[...]

Het lijkt een korte lokale storing. Of mogelijk de DNS. Met andere dns server hier (ODF) in ieder geval niets te zien.

[Afbeelding]
(atlas anchor bij SURFnet, rest ziet er hetzelfde uit)

Vind het heel gek. Het zijn best zichtbare storingen en best frequent, je zou verwachten dat ze de oorzaak wel oplossen als er een gedeelde oorzaak tussen zit.
Het is bij mij geen DNS issue. Herstart van het modem na een tijdje lost het meestal weer op.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 22:01
larsF schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:30:
Dat heb ik al sinds ik een nieuw ip-adres heb gekregen, een paar maanden geleden. Verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-09 14:31
Inmiddels weer geen verbinding met T-Mobile. Begint nu wel een beetje vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Hm, ik heb geen problemen gehad. Verbinding is niet weggevallen en gewoon stabiel. Woon wel in Flevoland dus misschien daarom. En gebruik eigen apparatuur en een andere DNS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Laatst online: 19-09 00:04
Iemand opgevallen dat T-mobile nu ook gigabit aanbied op KPN gebied? Kan het helaas niet zelf aanpassen via My T-mobile. Gisteren gebeld, ze kunnen het alleen omzetten i.c.m. een nieuw contract. Wel een kans dat ik dan 3 weken zonder internet kom te zitten ivm een of ander iets dat goed gekeurd moet worden door de gemeente. Meer mensen die deze stap hebben gemaakt?

Edit:
Ter verduidelijking, ik heb nu ook glas van T-mobile (500mbit) maar dan nog via het KPN netwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door maffiabaas op 23-12-2020 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

maffiabaas schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:16:
Iemand opgevallen dat T-mobile nu ook gigabit aanbied op KPN gebied? Kan het helaas niet zelf aanpassen via My T-mobile. Gisteren gebeld, ze kunnen het alleen omzetten i.c.m. een nieuw contract. Wel een kans dat ik dan 3 weken zonder internet kom te zitten ivm een of ander iets dat goed gekeurd moet worden door de gemeente. Meer mensen die deze stap hebben gemaakt?

Edit:
Ter verduidelijking, ik heb nu ook glas van T-mobile (500mbit) maar dan nog via het KPN netwerk.
Ik heb sinds een maand Gigabit van T-Mobile in voorheen KPN gebied (denk ik, waar kan ik dit zien?). Voorheen was er nooit Gigabit beschikbaar op mijn adres via T-Mobile.

Nu al 2 dagen geen internet. Af en toe heb ik weer internet waarbij download normaal is, maar upload 0.01 of soms zelfs 0 mbit/s is. Na 5 minuten valt het internet weer weg en wordt er weer een nieuwe lease aangevraagd. Klantenservice blijft zeggen dat er een storing in de wijkcentrale is en dat KPN klanten er ook last van hebben. Ik heb er in de buurt alleen nog niemand over gehoord.

Je krijgt ook nooit iemand hogerop te spreken of 2e lijns. Ze halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

2 jaar lang KPN gehad en geen enkel probleem/storing gehad. Nu een maand T-Mobile en alleen maar gezeik.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 23-12-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
ulTimaS schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:28:
[...]

Ik heb sinds een maand Gigabit van T-Mobile in voorheen KPN gebied (denk ik, waar kan ik dit zien?). Voorheen was er nooit Gigabit beschikbaar op mijn adres via T-Mobile.

Nu al 2 dagen geen internet. Af en toe heb ik weer internet waarbij download normaal is, maar upload 0.01 of soms zelfs 0 mbit/s is. Na 5 minuten valt het internet weer weg en wordt er weer een nieuwe lease aangevraagd. Klantenservice blijft zeggen dat er een storing in de wijkcentrale is en dat KPN klanten er ook last van hebben. Ik heb er in de buurt alleen nog niemand over gehoord.

Je krijgt ook nooit iemand hogerop te spreken of 2e lijns. Ze halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

2 jaar lang KPN gehad en geen enkel probleem/storing gehad. Nu een maand T-Mobile en alleen maar gezeik.
Dat klinkt inderdaad niet zo mooi, zijn er buren e.d. die nog via KPN ontvangen die geen storing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Contact opgenomen met het glasvezelnetwerk (KPN). Er blijkt helemaal geen storing te zijn en de enige manier om dit op te lossen is via de provider die alleen maar zeggen dat er een storing is.
https://i.imgur.com/8jyJ4Tm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
ulTimaS schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:11:
Contact opgenomen met het glasvezelnetwerk (KPN). Er blijkt helemaal geen storing te zijn en de enige manier om dit op te lossen is via de provider die alleen maar zeggen dat er een storing is.
https://i.imgur.com/8jyJ4Tm.png
Je hebt 2 opties,
1. T-Mobile geeft je unlimited internet op mobiel voor zover je dat nog niet hebt, en zingt het uit met je telefoon als hotspot.
2.Je zegt op wegens niet leveren en rent terug naar KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Eventueel kan je hier ook nog de groep in komen https://t.me/isptalknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

swhnld schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:13:
[...]

Je hebt 2 opties,
1. T-Mobile geeft je unlimited internet op mobiel voor zover je dat nog niet hebt, en zingt het uit met je telefoon als hotspot.
2.Je zegt op wegens niet leveren en rent terug naar KPN.
Ik wil het best uitzitten, zolang er maar gecommuniceerd wordt. Ik heb nu geen idee of het een dag duurt, weken of misschien zelfs maanden. Ik snap dat het soms lastig in te schatten is, maar geef in ieder geval de mogelijkheid om dit ergens te tracken. Op mijn T-Mobile thuis pagina staat nog steeds dat er geen storingen bekend zijn.

Als er deze week niks veranderd dan ga ik gewoon weer terug naar KPN. Zal wel weer heeeeel wat geregel worden, maar liever dat dan elke maand weer gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readefries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-08 10:17
larsF schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:30:
Hiervoor altijd een DHCP lease van 1uur gehad.
Gelukkig verder geen onderbrekingen, maar is wel raar.
Hierover staan ook een aantal topics op het forum van T-mobile.
Korte leases had ik alleen met mijn eigen router. Als je het MAC-adres kloont van die T-mobile router, krijg je langere leases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Laatst online: 20:31
Die ligt boven ergens op zolder :)
Vanaf het begin dat ik bij T-mobile zit heb ik mijn eigen router in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
readefries schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:06:
[...]

Korte leases had ik alleen met mijn eigen router. Als je het MAC-adres kloont van die T-mobile router, krijg je langere leases.
Net geprobeerd, EdgeRouter eraf, Zyxel erop, MAC klonen naar Edgerouter en die er weer op. Nog steeds een lease van 900 seconden, maar wel nieuw IP-adres.

Maakt an sich niets uit, internet werkt prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:57
ikbenjoeri schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:41:
Mijn open brief (hoe je het ook wilt noemen) over de vele storingen bij T-Mobile Thuis "Internet"

Dankje voor je hulp @jk-5

Toevoeging: Jij bent mij altijd voor @Verwijderd :9~
Ik heb een reactie gekregen op mijn open brief over de vele thuis thuis storingen:

https://community.t-mobil...ostid=1590819#post1590819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 14:07
Fijn dat ze zo uitgebreid reageren. Ik ben erg benieuwd wanneer ze met een oplossing komen voor de lage upload-problemen in regio Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enes92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
door vele problemen was er een monteurs afspraak ingepland (guidion) op locatie niets kunnen vinden, Netwerkbeheerder komt maandag een lijn check doen,,, heb al meerdere malen aangegeven dat er niks aan mijn lijn mankeert maar dit zou de procedure zijn,,,, hoop dat ze na maandag wel met een oplossing komen voor mijn upload probleem kom niet boven 60mbps regio Deventer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Tussen alle problemen door toch even een kleine succesmelding. Vandaag de overstap gehad van KPN 500/500 naar T-Mobile 1000/1000 Internet-only (GPON). Guidion monteur was nog geen 15 minuten bezig en alles werkt prima. Speedtest geeft zowel up- als download boven 900 Mbit. En ik betaal nu 25 euro per maand ipv 56 bij KPN. Very happy customer. :)

Nu alleen de Zyxel router nog vervangen door de Edgerouter X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
GPON? Levert T-Mobile weer hogere snelheden op WBA?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

runnershigh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:31:
Tussen alle problemen door toch even een kleine succesmelding. Vandaag de overstap gehad van KPN 500/500 naar T-Mobile 1000/1000 Internet-only (GPON). Guidion monteur was nog geen 15 minuten bezig en alles werkt prima. Speedtest geeft zowel up- als download boven 900 Mbit. En ik betaal nu 25 euro per maand ipv 56 bij KPN. Very happy customer. :)

Had ik begin van de maand ook, 2 weken goed internet gehad. Nu al 2 dagen geen internet en geen einde in zicht. Als het werkt dan is het goed, maar zodra er problemen zijn (en die zijn er veel) dan ben je de sjaak.

Ik heb de overstap (of eigenlijk terugstap) naar KPN in gang gezet, want de klantenservice is afschuwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
Jassy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:48:
Geen WBA, als ik het allemaal goed begrijp: het gaat hier om een Reggefiber PoP waarin T-Mobile eigen GPON apparatuur heeft geplaatst. Daarom kan T-Mobile ook 1000/1000 aanbieden terwijl KPN maximaal 500/500 aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
loeberce schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:13:
Fijn dat ze zo uitgebreid reageren. Ik ben erg benieuwd wanneer ze met een oplossing komen voor de lage upload-problemen in regio Deventer.
Ik lees een bericht waarin ze bijna alles afschuiven op andere externe partijen.
Dus zo mooi is dat bericht niet.

Het is meer een “wij kunnen er niks aan doen” ipv een mea culpa.

Als het doet, dan heb ik geen klachten over de snelheid.
Het probleem is dat het zo vaak kortstondig wegvalt voor enkele minuten, instabiel dus.

[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 23-12-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
runnershigh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:31:

Heb jij 3 weken zonder internet gezeten tijdens het overzetten? De klantenservice van T-mobile vertelde mij namelijk gister dat de gemeente de omzetting goed moet keuren en ik daardoor dus 3 weken zonder internet zou komen te zitten. Nu is de prijsdaling + verdubbeling van de internetsnelheid erg fijn echter drie weken geen internet in deze tijd niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 14:07
leonbong schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:20:
[...]

Ik lees een bericht waarin ze bijna alles afschuiven op andere externe partijen.
Dus zo mooi is dat bericht niet.

Het is meer een “wij kunnen er niks aan doen” ipv een mea culpa.

Als het doet, dan heb ik geen klachten over de snelheid.
Het probleem is dat het zo vaak kortstondig wegvalt voor enkele minuten, instabiel dus.
Ik zeg dan ook niets over de inhoud van de reactie; alleen dat ik het fijn vind dat ze uitgebreid hebben gereageerd. Zelf baal ik van de lage upload, maar het is niet het einde van de wereld voor mij. We zijn immers gewoon nog online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
Jassy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:48:
Nee dit is via apparatuur van Glasoperator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
maffiabaas schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:28:
[...]
Heb jij 3 weken zonder internet gezeten tijdens het overzetten? De klantenservice van T-mobile vertelde mij namelijk gister dat de gemeente de omzetting goed moet keuren en ik daardoor dus 3 weken zonder internet zou komen te zitten.
Vreemd verhaal, wat heeft de gemeente daar nu over te zeggen?? Ik heb in elk geval niks gemerkt van een gemeentelijke goedkeuring. Ergens vannacht is het KPN internet afgesloten en om 14 uur vandaag had ik T-Mobile verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
[...]

Heb jij 3 weken zonder internet gezeten tijdens het overzetten? De klantenservice van T-mobile vertelde mij namelijk gister dat de gemeente de omzetting goed moet keuren en ik daardoor dus 3 weken zonder internet zou komen te zitten. Nu is de prijsdaling + verdubbeling van de internetsnelheid erg fijn echter drie weken geen internet in deze tijd niet.....
Huh?
Sinds wanneer moet een gemeente toestemming gegeven of je wordt gepatcht op WBA of Glasoperator apparatuur? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 20-09 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Wow...we weten wel dat sommige KS medewerkers niet heel snugger zijn, maar de gemeente om toestemming vragen? _O- _O- _O-

Wel creatief, die moet ik toegeven :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:18
Sinds ongeveer 1-2 maanden geleden heb ik nieuw ip adres (82.174.x.x.), sindsdien is mijn ping 14-15ms ipv de 6-7ms die ik had.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Tenzij ze kabels gaan opgraven en verleggen, ze een huisadres moeten gaan realiseren waar er eerst geen was of een wijkkast moeten gaan plaatsen omdat jij hun klant wordt, heeft de gemeente hier geen drol mee te maken. Snap niet waar dit vandaan komt. Gemeente heeft al genoeg op zijn bord om zich ook nog druk te gaan maken over iemand die overstapt van T-mobile naar ziggo, kpn of wie dan ook.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 22:40

basdej

OutSystems Consultant

wouter.N schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:55:
Sinds ongeveer 1-2 maanden geleden heb ik nieuw ip adres (82.174.x.x.), sindsdien is mijn ping 14-15ms ipv de 6-7ms die ik had.
Hoe heb je "last" van een ping die 15 ms max is? :P

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
wouter.N schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:55:
Nope:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDpDpo_n0ytSh7vq691fX86cic4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dCWGbSBB5ybrVnbr6fFiH2cd.png?f=user_large

Mijn ping is zelfs gezakt toen ik een nieuw ip kreeg. Niet dat ik ook maar enig verschil merk tussen deze en de vorige ping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:18
basdej schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:47:
[...]

Hoe heb je "last" van een ping die 15 ms max is? :P
Haha, ;)
Ik ga er liever nooit op achteruit.

code:
1
2
3
4
5
6
Tracing route to dns.google [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.2.1
  2     7 ms     6 ms     6 ms  1-48-174-82.ftth.glasoperator.nl [82.174.48.1]
  3    13 ms    13 ms    13 ms  dns.google [8.8.8.8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:41:
[...]

Tenzij ze kabels gaan opgraven en verleggen, ze een huisadres moeten gaan realiseren waar er eerst geen was of een wijkkast moeten gaan plaatsen omdat jij hun klant wordt, heeft de gemeente hier geen drol mee te maken. Snap niet waar dit vandaan komt. Gemeente heeft al genoeg op zijn bord om zich ook nog druk te gaan maken over iemand die overstapt van T-mobile naar ziggo, kpn of wie dan ook.
Om de nieuwe apparatuur in een PoP van Reggefiber te kunnen gebruiken is in veel gevallen een eigen backhaulverbinding nodig. Bij Glasoperator/T-Mobile is het Eurofiber die deze verzorgt. Daarvoor zijn graafwerkheden nodig en daarvoor heb je instemming van de gemeente nodig.
Dat zou de meest logische reden kunnen zijn maar door de KS nogal krom gebracht zo te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:16:
[...]

Om de nieuwe apparatuur in een PoP van Reggefiber te kunnen gebruiken is in veel gevallen een eigen backhaulverbinding nodig. Bij Glasoperator/T-Mobile is het Eurofiber die deze verzorgt. Daarvoor zijn graafwerkheden nodig en daarvoor heb je instemming van de gemeente nodig.
Als Tweaker zou je die uitleg makkelijk kunnen begrijpen. Echter het merendeel van de klanten zal denken; Waar heeft die/man vrouw het over. Vandaar dat die KS waarschijnlijkgezegd heeft van : de gemeente moet toestemming geven.

Moraal van het verhaal: Geef als T-Mobile aan dat je een Tweaker bent.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt voordat een door KPN opgeleverde glasvezel verbinding ook beschikbaar komt voor andere providers?

We zitten hier al een maand te wachten maar nog steeds geven niet-KPN providers aan dat er hier geen glasvezel beschikbaar is (KPN, XS4ALL en Solcon dus wel). T-mobile zelf kan er ook niks over zeggen.

We zouden graag van onze 100/30 DSL naar glasvezel willen met eigen apparatuur. Alles staat daar al klaar voor, plug en play. Maar helaas....

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1 ... 112 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie