[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.004 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:03
Pukson schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:13:
Vraagje, ik heb nog een oud TMobile Thuis abbo, met de draaktek router. Inmiddels heb ik al een mediaconverter binnen. Maar voordat ik start met het hele proces had ik wat vragen. Die ik niet zo 123 kon vinden.

Is het bijvoorbeeld mogelijk met een andere router, liefst een mesh iets zoals Orbi of Velop, de IPTV en internet over dezelfde verbinding te laten lopen? We hebben naar boven namelijk maar 1 lan-kabel lopen die nu alleen wordt gebruikt voor TV.

Is dit mogelijk, idee was namelijk om de kabel die naar boven gaat te verbinden met een AP en daarvanuit ook tv te krijgen.
Bij de nieuwe Zyxel modem gaan beide signalen over één kabel. Je moet dan een AP hebben met IGMP snooping. Dan kun je daar zowel een TV als ander apparaat voor internet aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Nuevocasa schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:28:
[...]

Bij de nieuwe Zyxel modem gaan beide signalen over één kabel. Je moet dan een AP hebben met IGMP snooping. Dan kun je daar zowel een TV als ander apparaat voor internet aan koppelen.
Aah dus alleen met een nieuw zyxel modem. Daar heb ik geen recht op aldus de klantenservice. Heb een Draytek en val in het oude abbo. Tv ontvangers met fox sports 123 en 1000/1000 voor 47.90 per maand. En maandelijks opzegbaar.

Dus dacht misschien is het mogelijk om dit zelf voor elkaar te krijgen, doormiddel van de media converter en ander router

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

goldvinger schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:51:
De router staat in de woonkamer en niet in de meterkast.
Dat heb ik toen bewust gedaan om een betere wifi te krijgen.
Voor boven heb ik een mesh staan om boven ook een goede verbinding te krijgen.

Als ik alles zo terug lees lijkt de oplossing van Zorian voor mij het makkelijkst. Het zou dan de asus rt ax82u worden. Goede keuze voor ip tv en internet?
Voor de instellingen kan ik dan zijn screenshot gebruiken.

Ik zit nu nog op het oude tv platform.
Maar Tmobile is bezig het nieuwe platform uit te rollen. Dus het zal waarschijnlijk niet lang meer duren dat ik ook overgezet ga worden.
Ik begrijp dat deze opstelling dan niet meer werkt?

Wat moet ik dan doen in die situatie?
Alles terug zetten op vlan 300?
Of werkt dit überhaupt niet op het nieuwe tv platform?

Ps, de poorten op de Zyxel T50 geven zo en zo internet en tv op elke poort door
Zodra je over gaat op het nieuwe platform haal je inderdaad even 640 weg uit de instellingen en kan je weer verder kijken. Misschien is het zelfs al niet eens nodig om 640 in te vullen, kwestie van even proberen. Zoals ik zei zie je snel genoeg of het wel of niet nodig is. Of je krijgt een foutmelding, of het werkt. :p

Oh en nog een tipje; Sla het internet gedeelte over bij de installatiewizard als je hem voor het eerst aan zet. Wel even de wifi gegevens invullen zoals gewenste naam en wachtwoord. Na afronden kan je vervolgens naar de instellingen van de screenshot gaan, aanpassen, toepassen en dan zou internet moeten werken. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 06-12-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Zorian schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:58:
[...]

Zodra je over gaat op het nieuwe platform haal je inderdaad even 640 weg uit de instellingen en kan je weer verder kijken. Misschien is het zelfs al niet eens nodig om 640 in te vullen, kwestie van even proberen. Zoals ik zei zie je snel genoeg of het wel of niet nodig is. Of je krijgt een foutmelding, of het werkt. :p
Thx.
Ik ga morgen de asus rt ax82u bij mediamarkt halen.
Ik gebruik jou instellingen in jou screenshot.
Mocht het niet lukken dan breng ik het gewoon weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

goldvinger schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:03:
[...]

Thx.
Ik ga morgen de asus rt ax82u bij mediamarkt halen.
Ik gebruik jou instellingen in jou screenshot.
Mocht het niet lukken dan breng ik het gewoon weer terug.
Voordat je hem terug brengt, schiet even een DM in ofzo en dan kijk ik even mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Pukson schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:48:
[...]

Aah dus alleen met een nieuw zyxel modem. Daar heb ik geen recht op aldus de klantenservice. Heb een Draytek en val in het oude abbo. Tv ontvangers met fox sports 123 en 1000/1000 voor 47.90 per maand. En maandelijks opzegbaar.

Dus dacht misschien is het mogelijk om dit zelf voor elkaar te krijgen, doormiddel van de media converter en ander router
Ik dacht gelezen te hebben in dit topic dat dat met de Fritzbox kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
swhnld schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:29:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben in dit topic dat dat met de Fritzbox kon?
Ah oke, BTW zag dat de Zyxel VMG8825-T50 ook online op marktplaats wordt aangeboden. Zou dit dan exact hetzelfde werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Pukson schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:56:
[...]

Ah oke, BTW zag dat de Zyxel VMG8825-T50 ook online op marktplaats wordt aangeboden. Zou dit dan exact hetzelfde werken?
Zyxel boxen zitten verborgen instellingen in. Verhaal staat paar pagina's terug hoe iemand verhuisde en oude Zyxel werkte niet, nieuwe wel, en buitenkant en instellingen leken exact hetzelfde.

Fritzbox heeft een instellingen profiel voor T-Mobile, maar gebruik de zoekfunctie voor meer info, ik heb die niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25

MarvinJames

Theatermaker

Beste mede-Tweakers,

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe woning, dus ik overweeg glasvezel van T-Mobile. Nu heb ik al een flink aantal bladzijden teruggelezen, maar ik heb nog niet echt mijn conclusie geformuleerd.

Ik wil namelijk enkel internet. Geen tv. Niks. Alleen internet. En ik vind een goed presterende uploadsnelheid interessanter dan een goed presterende downloadsnelheid. Ik doe veel met videos en dan is het echt prettig om een goede uploadsnelheid te hebben.

Dan is T-Mobile met €40 per maand voor 1.000/1.000, gewoon goedkoopste.
Volgens mij volgt KPN met €55 voor 500/500.
YouFone en Oxxio heb je ook nog, die met de eerst 6 maanden 50% korting, eigenlijk ook goedkoop zijn. Maar dit zijn niet bedrijven waar ik gevoelsmatig heel warm voor loop.

Lang verhaal kort:
Is de lage prijs van T-Mobile voor puur het internet ook echt een topprijs? Of ik kan ik beter bij de KPN aanschuiven waar ik dan iets meer voor betaal, maar wel een betere kwaliteit/snelheid voor terugkrijg?

edit:
toevoeging

Zoals gezegd zie ik wel berichten voorbijkomen hier die zeggen dat het televisiebeeld slechter is. Maar goed, ik kijk geen tv, dus dan is dat ook geen issue voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door MarvinJames op 07-12-2020 15:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik persoonlijk zou lekker bij kpn blijven.
Ik vind t-mobile inmiddels een b-product, het is wel goedkoper maar in mijn optiek te duur voor de kwaliteit het is te instalbiel.

Ik kan niet wachten totdat ik weg kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 14:36
@MarvinJames Ik ontvang NOOIT reclame van T-Mobile. Niet per post, niet via de mail. Dat vind ik ook een voordeel. Mijn moeder, jarenlang Telfort klant daarna KPN, blijft maar zooi krijgen. Ik heb alles al geprobeerd, opt-out, geen post etc. Blijft komen.

Ik vrees als ik overstap naar internet only bij KPN, waar ze enorm gefocused zijn op all-in-1 slijten, dat ik regelmatig zal worden lastiggevallen..

T-Mobile (internet only) nooit problemen mee (ook nieuwbouw), ik kon de SFP module zo in mn eigen router steken. Alles werkt. Storingen zijn aan mij voorbij gegaan (eigen DNS). En nooit reclame gehad.
Tis dat ze nu niet meer dan 100/100 willen bieden (KPN lijn) dat ik toch KPN overweeg.. maar bovenstaande ervaring bij me moeder vind ik persoonlijk al een goede reden om niet over te stappen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
MarvinJames schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:28:
Is de lage prijs van T-Mobile voor puur het internet ook echt een topprijs? Of ik kan ik beter bij de KPN aanschuiven waar ik dan iets meer voor betaal, maar wel een betere kwaliteit/snelheid voor terugkrijg?
Hoewel de algemene tendens de laatste tijd is dat de verbinding instabiel is en er behoorlijk wat (DNS) storingen zijn, merk ik daar zelf eigenlijk helemaal niks van. Heb in mijn vorige appartement 4 jaar T-mobile gehad en nu in mijn nieuwe huis sinds juni ook en zelf geen noemenswaardige dingen tegengekomen.

Had eerst 100Mbit/s en heb nu voor 25 + 25 euro 1Gbit/s en ben erg tevreden.

Let ook op dat mensen eerder komen klagen dan zat ze positief zijn, negatieve berichten zullen dus over het algemeen de overhand hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 07-12-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

rens-br schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:43:
[...]

Hoewel de algemene tendens de laatste tijd is dat de verbinding instabiel is en er behoorlijk wat (DNS) storingen zijn, merk ik daar zelf eigenlijk helemaal niks van. Heb in mijn vorige appartement al 4 jaar T-mobile en nu in mijn nieuwe huis sinds juni ook en zelf geen noemenswaardige dingen tegengekomen.

Had eerst 100Mbit/s en heb nu voor 25 + 25 euro 1Gbit/s en ben erg tevreden in ieder geval.
Sowieso blijft het natuurlijk wat lastig. Want er zijn veel mensen met verschillende ervaringen en daarnaast stellen mensen ook verschillende eisen. De één zal boos zijn met 300 Mbit down, de ander zal het geweldig vinden.

Heb jij (en de andere Tweakers hier die een 1Gbit lijntje hebben) ervaring met de behaalde snelheden? Loont het om meer dan 500/500 te nemen? Ik bedoel, als je 1Gbit hebt, maar je haalt nooit meer dan 500Mbit up, dan heeft het ook niet heel veel zin om voor een 1Gbit verbinding te kiezen.
Van de mensen hier die een 1Gbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:31
Ik ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar t-mobile, maar heb sinds die tijd problemen met teams meetings en gamen via stadia.

Bij stadia heb ik af en toe enorme lag en bij Teams blijft het beeld af en toe hangen. Dit is soms 1 keer in het half uur, maar soms ook vaker.

Nu heb ik een dit geprobeerd bij te houden via ping. en precies op de momenten dat het beeld bevriest heb ik ook een request timeout. (zie hieronder)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=417 ttl=119 time=10.256 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=418 ttl=119 time=19.373 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=419 ttl=119 time=10.017 ms
Request timeout for icmp_seq 420
Request timeout for icmp_seq 421
Request timeout for icmp_seq 422
Request timeout for icmp_seq 423
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=424 ttl=119 time=10.612 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=425 ttl=119 time=10.894 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=426 ttl=119 time=10.542 ms

De verbinding valt even weg en is er dan ook direct weer. Met de youtube, nlziet en netflix is dit geen probleem, want er wordt gebufferd, maar bij Teams en Stadia niet.

Normaal gesproken heb ik mijn eigen modem eraan hangen (google wifi via switch met v-lan), maar ook als ik de zyxel modem aansluit is dit probleem er.

Ik heb ook alles al eens opnieuw opgestart, maar het probleem blijft bestaan.

Met ziggo had ik deze problemen nooit en gebruikte ik ook dezelfde hardware.
Heeft iemand nog een idee waar ik dit kan zitten?

[ Voor 9% gewijzigd door Qoon3x op 07-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb persoonlijk aan de lopende band instabiele verbinding.
Ik heb zelfs een tijdje een sfp in mijn switch gestoken gewoon te kunnen loggen of het glas-signaal nou gewoon weg valt, dat bleek niet zo te zijn.
Maar wel aan lopende band geen websites kunnen bereiken, of Netflix duurt eeuwig voordat het start.
Anders dns verbeterd de boel maar niet afdoende, toch slechte verbinding.

Het is typisch want ik ben al jaren uitermate tevreden over t-mobile mobiel, maar vast kan ik niemand aanraden tegenwoordig ook flut tv.

@Qoon3x
Dat met die verbinding is precies wat ik bedoel!
Lijkt heel sterk wat ik ook heb.
Vorige week als noodoplossing een dag een utp-kabel van mijn switch naar de router van de buurman gedaan via het raam. Want webex was niet te doen.
Dan valt het je helemaal meteen goed op hoeveel beter de “response” van internet aanvoelt in browser.

[ Voor 40% gewijzigd door leonbong op 07-12-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
MarvinJames schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:51:
[...]

Sowieso blijft het natuurlijk wat lastig. Want er zijn veel mensen met verschillende ervaringen en daarnaast stellen mensen ook verschillende eisen. De één zal boos zijn met 300 Mbit down, de ander zal het geweldig vinden.

Heb jij (en de andere Tweakers hier die een 1Gbit lijntje hebben) ervaring met de behaalde snelheden? Loont het om meer dan 500/500 te nemen? Ik bedoel, als je 1Gbit hebt, maar je haalt nooit meer dan 500Mbit up, dan heeft het ook niet heel veel zin om voor een 1Gbit verbinding te kiezen.
Lees even de openingspost op pagina 1 door. Bij T-Mobile krijg je of 100 of 1000 MB voor 25 Euro per maand afhankelijk of je WBA of ODF hebt en een unlimited mobiel abonnement erbij hebt voor mobiele telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Via wifi haal ik zelf via Unifi apparaten niet veel sneller dan 300Mbit/s, dus daar hoef je geen 1Gbit/s voor te nemen. Bedraad haal ik echter over het algemeen een snelheid van 940Mbit/s. Ik had zelf overigens ook al voldoende aan mijn 100/100 verbinding, maar door Uit & Thuis krijg je gewoon 1Gbit/s.

Maar is het nog mogelijk om 200 of 500 Mbit/s af te sluiten? Ik dacht dat de snelheden stonden op 50, 100 en 1000Mbit/s.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 07-12-2020 16:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
[...]

Ik heb dezelfde combo als @rens-br van €25 + €25 voor mobiel en 1Gbit thuis en ik ervaar al deze problemen ook gewoon niet. Ik heb nu een PS5 en die trekt de 1Gbit verbinding gewoon helemaal dicht, heerlijk! :)
Ook als je een VPS met 1Gbit hebt is het heerlijk om data over te zetten. En een VPN via huis laten lopen werkt ook als een trein.
Als je dit soort dingen allemaal niet doet en alleen video's kijkt + wat documenten etc. dan heb je er natuurlijk helemaal niks aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

swhnld schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:57:
[...]

Lees even de openingspost op pagina 1 door. Bij T-Mobile krijg je of 100 of 1000 MB voor 25 Euro per maand afhankelijk of je WBA of ODF hebt en een unlimited mobiel abonnement erbij hebt voor mobiele telefoon.
Ik zit zelf in een WBA gebied. Maar als ik mijn adres invul bij T-Mobile kan ik wel voor een 1 Gbit pakket kiezen. Is dat raar?
rens-br schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:59:
[...]

Via wifi haal ik zelf via Unifi apparaten niet veel sneller dan 300Mbit/s, dus daar hoef je geen 1Gbit/s voor te nemen. Bedraad haal ik echter over het algemeen een snelheid van 940Mbit/s.

Ik had zelf overigens ook al voldoende aan mijn 100/100 verbinding, maar door Uit & Thuis krijg je gewoon 1Gbit/s.
dehardstyler schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:00:
[...]

Ik heb dezelfde combo als @rens-br van €25 + €25 voor mobiel en 1Gbit thuis en ik ervaar al deze problemen ook gewoon niet. Ik heb nu een PS5 en die trekt de 1Gbit verbinding gewoon helemaal dicht, heerlijk! :)
Ook als je een VPS met 1Gbit hebt is het heerlijk om data over te zetten. En een VPN ia huis laten lopen werkt ook al een trein.
Als je dit soort dingen allemaal niet doet en alleen video's kijkt + wat documenten etc. dan heb je er natuurlijk helemaal niks aan. :)
@rens-br @dehardstyler @leonbong

Heerlijk die tegenstrijdige verhalen! :')

Klinkt allemaal goed!
Goed om te horen dat rens-br en dehardstyler wel goede resultaten behalen. Sowieso leg ik zoveel mogelijk kabels in de woning. WiFi blijft behouden voor laptops en tablets / telefoons.

Alleen is de vraag nog even hoe het dan zit met het WBA / ODF gedoe. Wat ik zeg: mijn woning ligt in een WBA gebied, maar T-Mobile biedt mij wel 1Gbit aan. Krijg ik die 1Gbit dan wel of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb mijn pc/tv/AppleTv/laptop allemaal via utp de problemen met t-mobile vast zijn buiten mijn huis.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 07-12-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
MarvinJames schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:07:
Alleen is de vraag nog even hoe het dan zit met het WBA / ODF gedoe. Wat ik zeg: mijn woning ligt in een WBA gebied, maar T-Mobile biedt mij wel 1Gbit aan. Krijg ik die 1Gbit dan wel of niet?
Of de website klopt niet of je zit niet in een WBA gebied. Ik gok op het 2e. Wat kost 1Gbit/s bij jou? Ook gewoon 40 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31
Ook hier al ruim 8 jaar een uitstekende verbinding van eerst Vodafone Thuis en later T-Mobile Thuis via WBA. Niks mis mee. Wel op eigen hardware (en 1.1.1.1 / 9.9.9.9 DNS).
MarvinJames schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:07:
Dan krijg je gewoon 1Gbit over ODF. Recent zijn er een aantal steden toegevoegd aan het ODF netwerk.

Ik zou hier inmiddels ook over kunnen stappen van WBA naar 1Gbit op ODF, maar T-Mobile kan mij niet garanderen dat ik niet twee weken zonder kom te zitten. Dat gaat gewoon niet in deze thuiswerksituatie en met gezin. Ook vroegen ze nog eens aansluitkosten omdat ik dan een nieuwe klant zou worden. Belachelijk! Ik heb nog maar een jaartje met korting verlengd op 100Mb WBA.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:59

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:59:
[...]

Via wifi haal ik zelf via Unifi apparaten niet veel sneller dan 300Mbit/s, dus daar hoef je geen 1Gbit/s voor te nemen. .
Hier ook alles Unifi, haal met gemak 450Mbit over wifi (op een 500/500 lijn). Dus dat ligt aan je instellingen waarschijnlijk (5Ghz op 80Mhz zetten ;) )

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
pinda powerrr schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:19:
Hier ook alles Unifi, haal met gemak 450Mbit over wifi (op een 500/500 lijn). Dus dat ligt aan je instellingen waarschijnlijk (5Ghz op 80Mhz zetten ;) )
offtopic:
Wifi hier heeft een vrij fixed kanaal op 80Mhz en zelfs langs het Access Point is het maximale zo'n 380Mbit/s. Verschilt natuurlijk per situatie / plek. Voor mij in ieder geval snel genoeg.

Gebruik een Unifi AP AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

rens-br schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:12:
[...]

Of de website klopt niet of je zit niet in een WBA gebied. Ik gok op het 2e. Wat kost 1Gbit/s bij jou? Ook gewoon 40 euro?
Ja, 1 Gbit voor 40 euro! Maar ik zie dat ik naar een WBA/ODF lijstje kijk van 2 jaar geleden. Dus wellicht is dat dan toch anders inmiddels en is het nu ODF geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
MarvinJames schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:27:
Ja, 1 Gbit voor 40 euro! Maar ik zie dat ik naar een WBA/ODF lijstje kijk van 2 jaar geleden. Dus wellicht is dat dan toch anders inmiddels en is het nu ODF geworden.
Welk lijstje precies? Die gelinkt staat in de openingspost? In ieder geval is de postcode check op de website leidend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

rens-br schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:29:
[...]

Welk lijstje precies? Die gelinkt staat in de openingspost? In ieder geval is de postcode check op de website leidend.
Voor de duidelijkheid, ik zit in Culemborg.

Ik zag dit lijstje op hun forum. Daar staat Culemborg als WBA. Overigens staat Culemborg op het lijstje van de openingspost ook nog steeds op KPN WBA.

Maar goed, zoals je zegt: de postcodecheck is leidend. Daar ga ik dan even vanuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
MarvinJames schreef op maabdag 7 december 2020 @ 15:28:

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe woning, dus ik overweeg glasvezel van T-Mobile. Nu heb ik al een flink aantal bladzijden teruggelezen, maar ik heb nog niet echt mijn conclusie geformuleerd.

Ik wil namelijk enkel internet. Geen tv. Niks. Alleen internet. En ik vind een goed presterende uploadsnelheid interessanter
Hier geen problemen met 50mbit/s op de (frontpage) DNS issues na.

Ongerelateerde vraag, merk je in streamen of videobellen (Teams) verschil tussen 50 en 100mbit? Twijfel daar wel eens over met thuiswerken, maar heb ook het idee dat 50 prima volstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:29:
[...]

De link in de OP zal zeker achterhaald zijn aangezien we merken dat T-Mobile eindelijk begonnen lijkt te zijn met uitbreiden naar nieuwe PoPs met ODF apparatuur.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:53
[b] @MarvinJames
Lang verhaal kort:
Hier internet only 100/100 verbinding. Eerste 5 maanden gingen echt super. Daarna echt een groot drama minimaal 2x in de week valt alles weg daartussen zo instabiel als het maar zijn kan. Al 3x een monteur geweest nieuwe modem geplaats helpt allemaal niets. wij hebben de boel opgezegd en gaan 28 december weer terug naar KPN kan niet wachten!!

Erg zonde want de eerste 5 maanden was er echt niets aan de hand. Op dit moment is het gewoon echt een b merk!

Nog een tip raadt dit echt nooit aan digibeten aan!! Gegarandeerd dat je constant gebeld word omdat het weer eens niet werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door vangoghnl op 08-12-2020 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Zelf al 3 jaar tmobile thuis 1000/1000 en ervaar echt nooit problemen. Verbinding is stabiel en klapt er nooit uit. Wel eigen DNS aangezet.

Zoals je ziet zijn er een hoop verschillende ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@Pukson
Gebruik je ook gewoon het T-mobile router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
leonbong schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:52:
@Pukson
Gebruik je ook gewoon het T-mobile router?
Er is volgens mij geen enkele reden om dat niet te doen.
We zitten hier echter op Tweakers en dat brengt met zich mee dat hier een hoop mensen zitten die het leuk vinden om met techniek bezig te zijn en dus ook om bijvoorbeeld zelf hun eigen router te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Ik gebruik ook gewoon het t-mobile router maar ik ben aan het zoeken naar mogelijke oorzaken waarom het bij mijn een shit verbinding zo vreselijk instabiel.
Snelheid overigens als het werkt gewoon goed.

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 08-12-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik ben dit jaar over gegaan, en op DNS problemen na, geen enkel issue gehad. Gewoon Zyxel modem gebruik. 2 andere gezinnen zijn daarna ook over gegaan, die hebben niets gemerkt van de DNS problemen, maar hebben banen waardoor ze niet thuis kunnen werken.
Mijn broer zat al tijdens Vodafone erbij, die kreeg problemen en dat is deels opgelost met een nieuwe Zyxel router, en deels door wat draadloos aangesloten apparatuur bedraad aan te sluiten waarna verstoringen in het draadloze netwerk weg waren.

Mijn mening, elke aanbieder kan problemen hebben, en dan hangt het van veel factoren af wat er aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ik ben ongeveer 10 maanden geleden overgestapt naar T-Mobile 1000/1000 en dat gaat echt prima.
Ik gebruik wel vanaf het begin een eigen router en draai 2 Piholes met Unboud voor DNS. Ik neem geen TV af.
Ook hier een tevreden klant dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agitri
  • Laatst online: 26-08 12:31
ik heb vanochtend de tmobile man over de vloer gehad.

hij heeft de vezel schoongemaakt aan de kant van de pop, doorgemeten met een kpn netwerk medewerker, kwamen uit op geen packet loss en -5/6 demping op de glasvezel, allemaal netjes dus.

daarna bleef ik nog steeds packetloss zien, daarna van opendns naar google dns gegaan, leek iets beter maar was niet.

samen met de man een port switch aangevraagd in de pop, hij gaf ook aan dat daar ookal het nieuwe netwerk van tmobile in zat voor een nieuwe wijk, dat klopte want iets verderop is een project voor nieuwe woningen bezig.

ik moet nu 5 dagen wachten ( officieel ) voordat ze daadwerkelijk de poort gaan switchen.

voor iedereen die zich af vraagt waarom je geen 1000/1000 maar 500/500 kunt krijgen, je deelt de poort met iemand anders daarom kun je niet meer bandbreedte krijgen.

voor de brabo's onder ons, tmobile wil in 2021 heel brabant op de GPON hebben, in schijndel / nijmegen draaien al het grootste gedeelte van de klanten op het nieuwe netwerk.
[edit] dan is er wel 1000/1000 beschikbaar.

thats all folks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:50
sinds kpn hier ook glasvezel aanlegt merk ik toch dat de t-mobile verbinding er vaker uit ligt in Den Haag, sabotage :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
agitri schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:07:

hij heeft de vezel schoongemaakt aan de kant van de pop, doorgemeten met een kpn netwerk medewerker, kwamen uit op geen packet loss en -5/6 demping op de glasvezel, allemaal netjes dus.

daarna bleef ik nog steeds packetloss zien, daarna van opendns naar google dns gegaan, leek iets beter maar was niet.

samen met de man een port switch aangevraagd in de pop, hij gaf ook aan dat daar ookal het nieuwe netwerk van tmobile in zat voor een nieuwe wijk, dat klopte want iets verderop is een project voor nieuwe woningen bezig.

ik moet nu 5 dagen wachten ( officieel ) voordat ze daadwerkelijk de poort gaan switchen.

voor iedereen die zich af vraagt waarom je geen 1000/1000 maar 500/500 kunt krijgen, je deelt de poort met iemand anders daarom kun je niet meer bandbreedte krijgen.

voor de brabo's onder ons, tmobile wil in 2021 heel brabant op de GPON hebben, in schijndel / nijmegen draaien al het grootste gedeelte van de klanten op het nieuwe netwerk.

thats all folks.
Maar jij bent nu gepatched op een GPON splitter met een vierkant Huawei kastje met max 500/500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:28
agitri schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:07:

thats all folks.
Bij GPON kan je met wel 64 mensen 1 poort delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis-L schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:30:
[...]

In deze gevallen niet. Dit is GPON op PoP niveau en dan zitten alleen daar splitters. Dat zijn naar mijn weten vrijwel altijd 1:4 splitters.
Die 1:64 ontstaat door de 1:4 in de PoP en een 1:16 splitter in de passieve splitter in de wijk. Dat legt T-Mobile (nog) niet aan. Dat is iets wat KPN NetwerkNL in 2021 gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Barre73 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:09:
[...]

In deze gevallen niet. Dit is GPON op PoP niveau en dan zitten alleen daar splitters. Dat zijn naar mijn weten vrijwel altijd 1:4 splitters.
Die 1:64 ontstaat door de 1:4 in de PoP en een 1:16 splitter in de passieve splitter in de wijk. Dat legt T-Mobile (nog) niet aan. Dat is iets wat KPN NetwerkNL in 2021 gaat doen.
Check ;)
Ik had expres al het woord "kan" gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeron
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10-2024
hallo,

sinds 1/2 jaar nu glasvezel van oxxio. voorheen zat ik bij kpn.
overweeg na het jaar contract over te gaan stappen naar t-mobile thuis, internet only.

ik gebruik al jaren eigen router, een mikrotik RB3011.
is het mogelijk deze router bij t-mobile ook te gebruiken, en kan ik dan nog mijn eigen voip telefonie gebruiken?

graag wat info, wat ik kan verwachten bij deze overstap

gr ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12
jeron schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:17:
hallo,

overweeg na het jaar contract over te gaan stappen naar t-mobile thuis, internet only.
Bevalt Oxxio niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeron
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10-2024
plae,

oxxio; het werkt... echter op administratief vlak, nogal wat gedoe gehad bij overstap van kpn naar oxxio.
oxxio, reageerde hier niet goed op, ondanks overstap-service, deden ze helemaal niks voor me, werd eindeloos van t kastje naar de muur gestuurd. Tevens, zie ik dat de prijs van € 35,95 (50mbit) alweer € 2,- verhoogd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Graag wat eigen inzet, dat wordt verwacht op tweakers ;)

Maar zou even in de openingspost kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 08-12-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
hallo,

ik gebruik al jaren eigen router, een mikrotik RB3011.
is het mogelijk deze router bij t-mobile ook te gebruiken, en kan ik dan nog mijn eigen voip telefonie gebruiken?

gr ron
Zoals @rens-br al schrijft, de openingspost staat info over eigen routers.
Enige wat ik nu kan toevoegen is dat je geen SFP/Gbic kan toepassen mocht je op GPON worden aangesloten. Hou daar rekening mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Meer mensen last van internet dat om de zoveel tijd voor 30-60 seconden compleet wegvalt?
De hele dag vandaag omgeving Amsterdam... Aansluiting is van KPN zelf maar onder contract bij T-Mobile Thuis.

[ Voor 27% gewijzigd door Joao op 09-12-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joao schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:52:
Meer mensen last van internet dat om de zoveel tijd voor 30-60 seconden compleet wegvalt?
De hele dag vandaag omgeving Amsterdam... Aansluiting is van KPN zelf maar onder contract bij T-Mobile Thuis.
Probeer voor de grap andere DNS ips, tenzij dit niet het probleem is als het langdurig is ff je ISP bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:01:
[...]

Probeer voor de grap andere DNS ips, tenzij dit niet het probleem is als het langdurig is ff je ISP bellen
Ik gebruik Pi-Hole met DNSCRYPT en daar ligt het niet aan. WIFI via de originele modem is ook internet loss.
Ik wacht het morgen nog even af en dan bel ik ze wel.

Denk meld het hier voor het geval dat mensen in Amsterdam ook issues hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joao schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:30:
[...]

Ik gebruik Pi-Hole met DNSCRYPT en daar ligt het niet aan. WIFI via de originele modem is ook internet loss.
Ik wacht het morgen nog even af en dan bel ik ze wel.

Denk meld het hier voor het geval dat mensen in Amsterdam ook issues hebben :-)
ahh oki, suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:53
Hier al weken bizar slecht. Monteur is geweest vandaag en heeft een nieuwe t-50 geplaatst (alweer) probleem is dat het dan weer een paar uur werkt en hoppa daar gaat de verbinding weer. Ook vanavond alweer 3x een reset. Metingen van de lijn zijn allemaal goed. Monteur belt vrijdag terug of het probleem is opgelost.

Hier eind van de maand gelukkig weer terug naar KPN. Daar had ik echt nooit problemen maar ja de prijs van kpn 🤑

Blijf er wel bij vermelden dat de eerste 5 maanden van het abonnement echt perfect waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:43
leonbong schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:41:
Ik gebruik ook gewoon het t-mobile router maar ik ben aan het zoeken naar mogelijke oorzaken waarom het bij mijn een shit verbinding zo vreselijk instabiel.
Snelheid overigens als het werkt gewoon goed.
Ik had ook problemen met de stabiliteit, maar sinds ik de router achter een slimme plug heb gehangen die 1x per week powercycled, zijn de problemen eigenlijk voorbij - heb al tijden bijna continue 100/100 op een 50/50 abonnement.

Zo'n powerschema in de Huawei zou een goede feature zijn in de firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
vangoghnl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:47:
[...]
Hier eind van de maand gelukkig weer terug naar KPN. Daar had ik echt nooit problemen maar ja de prijs van kpn 🤑
Tsja, iets met goedkoop = duurkoop....
Overigens, bij KPN heb ik ook nog steeds wat packet loss (want ik was om deze reden van T-Mobile naar KPN gegaan). Dus je moet niet denken dat je compleet packet vrij loss internet hebt zodra je weer op het KPN netwerk zit.... Als een transit carrier een "rotte" verbinding heeft, dan heb je er nog net zo goed last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ja ik en @Qoon3x heeft het ook.

Ik heb al van alles geprobeerd.
Eigen DNS --> Maakt niks uit
Glas met SFP direct in in mijn switch kan eventueel het wegvallen van fysieke verbinding meten--> GlasSignaal altijd actief.
VPN --> Maakt niks uit, valt dan ook weg
T-mobile meerdere keren gebeld, die zien niks vreemds.

Eigen router heb ik alleen nog niet geprobeerd.

Ik geregeld een mail van mijn NAS dat internet onbereikbaar is, dat lijkt hetzelfde probleem. Mijn nas onderhoud een vrijwel permanente verbinding naar een andere NAS.
Ik moet wel zeggen een paar maanden terug kreeg ik die mails soms wel 10x in de week, Soms wel 10x op een dag momenteel krijg ik ze 1x á 2 per week.
Maar internet-browser voelt "traag" bij laden van pagina's, ook daar krijg heel meldingen dat het niet bereikbaar is. Een minuut later, werkt weer.

De NAS stuurt pas zo'n mail als hij werkelijk een probleem ondervind, dus de NAS moet wel net toevallig aan synchroniseren zijn.
Dus vang lang niet alle momenten af, dat komt ook omdat er momenteel weinig veranderingen op de NASvolumes die in sync worden gehouden.

@eggda
Als de verbinding het doet, is snelheid nooit een probleem ook nooit geweest.
Het is meer alsof er steeds eventjes helemaal geen verbinding is, maar dat is het ook niet echt want bij Tv merk je er helemaal niks van.

[ Voor 46% gewijzigd door leonbong op 09-12-2020 20:40 ]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
Voor de eerste keer weer een downtime: 7415 gebied.
Was net google home zonder nabu casa aan het instellen.
Eerste keer sinds 2016 zonder internet zonder een duidelijke reden!
Edit:

Kan hier perfect posten, maar via wireguard is het compleet plat

Edit2: nu compleet plat

@Onskii

Yes, we zijn er weer.
Ze zijn wel al vanaf vanmiddag 14:00 op de rotonde europaplein bezig. Ik kwak er iets meer dan een uur geleden langs, maar de busjes stonden er nog. 23:22

[ Voor 47% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 10-12-2020 00:58 ]

who put a "stop payment" on my reality check

• Onskii
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:30
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:47:
Voor de eerste keer weer een downtime: 7415 gebied.
Was net google home zonder nabu casa aan het instellen.
Eerste keer sinds 2016 zonder internet zonder een duidelijke reden!
Edit:

Kan hier perfect posten, maar via wireguard is het compleet plat
Hier ook alles down, 7413

Het werkt weer :)

• agitri
Dennis-L schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:30:
[...]

nee ik zit op KPN infra dus ik heb gewoon pech. max 100/100 haalbaar met een media converter met dip switches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
agitri schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:08:
[...]

nee ik zit op KPN infra dus ik heb gewoon pech. max 100/100 haalbaar met een media converter met dip switches
Dat heeft helemaal niets te maken dan dat je een poort deelt.
Dat heeft te maken met het feit dat T-Mobile de prijzen voor 200/200 500/500 en 1000/500 die ze aan KPN-WBA moeten betalen te hoog vinden.
Daarom kan je via WBA alleen 100/100 krijgen.

• agitri
Dennis-L schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:12:
[...]

Dat heeft helemaal niets te maken dan dat je een poort deelt.
Dat heeft te maken met het feit dat T-Mobile de prijzen voor 200/200 500/500 en 1000/500 die ze aan KPN-WBA moeten betalen te hoog vinden.
Daarom kan je via WBA alleen 100/100 krijgen.
ja dus daarom max 100/100, ofc ligt het niet bij de techniek :)

• Dennis-L
agitri schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:15:
[...]

ja dus daarom max 100/100, ofc ligt het niet bij de techniek :)
Ja maar jij schreef in jouw initiële bericht dat je maximaal 500/500 kon krijgen want je deelde een poort

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis-L op 10-12-2020 09:17 ]

• agitri
Dennis-L schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:17:
[...]

Ja maar jij schreef in jouw initiële bericht dat je maximaal 500/500 kon krijgen want je deelde een poort

[...]
ja klopt dat is wat de monteur tegen mij zei.

• maarten013
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 11:46
Is het ergens te controleren of ik een T-Mobile verbinding krijg van 500/500 of 1000/1000. Ik heb namelijk 1GBit afgesloten en de website zei ook dat ik een maximale verbinding van 1000/1000 zou krijgen. Echter is het glas destijds door Reggefiber (nu KPN) aangelegd. Is dat een opengesteld netwerk? Gaat om omgeving Tilburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agitri
maarten013 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:11:
Is het ergens te controleren of ik een T-Mobile verbinding krijg van 500/500 of 1000/1000. Ik heb namelijk 1GBit afgesloten en de website zei ook dat ik een maximale verbinding van 1000/1000 zou krijgen. Echter is het glas destijds door Reggefiber (nu KPN) aangelegd. Is dat een opengesteld netwerk? Gaat om omgeving Tilburg.
als jij 1000/1000 kan afsluiten is kans groot dat je op het nieuwe netwerk van tmobile zit die gebruik maakt van de infra van kpn, denk ik :)

• maarten013
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 11:46
agitri schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:12:
[...]

als jij 1000/1000 kan afsluiten is kans groot dat je op het nieuwe netwerk van tmobile zit die gebruik maakt van de infra van kpn, denk ik :)
Ben benieuwd, Guidion komt morgen. Dus we gaan het meemaken, ook benieuwd wat mijn TV ervaring zal zijn.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
maarten013 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:11:
Je hebt ODF verbinding, net zoals ik. Reggefiber heeft het glasvezel hier ook aangelegd, maar dat werd na één jaar vrijgegeven. Vervolgens heeft T-mobile eigen appartuur in de POP gezet en gebruiken ze dus alleen de kabels.

• Soundwork
rens-br schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:33:
[...]

Je hebt ODF verbinding, net zoals ik. Reggefiber heeft het glasvezel hier ook aangelegd, maar dat werd na één jaar vrijgegeven. Vervolgens heeft T-mobile eigen appartuur in de POP gezet en gebruiken ze dus alleen de kabels.
Hier hetzelfde verhaal. Dus dat Reggefiber netwerk aangelegd heeft zegt niets over het feit dat je vastzit aan KPN WBA of Glasoperator....
agitri schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:20:
[...]

ja klopt dat is wat de monteur tegen mij zei.
Wat een onzin hangen die monteurs toch op......

[ Voor 18% gewijzigd door Soundwork op 10-12-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Sinds gisteravond heb ik weer aan lopende band dat ik websites niet kan bereiken of netflix stopt opeens kortstondige (min 1 - 3) hebben andere mensen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 12:39
leonbong schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:39:
Sinds gisteravond heb ik weer aan lopende band dat ik websites niet kan bereiken of netflix stopt opeens kortstondige (min 1 - 3) hebben andere mensen daar ook last van?
Nee totaal geen last van. Enige keren dat ik storing heb gehad zijn de algemene DNS storingen geweest.
Voor de rest nog super tevreden over de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:31
Ik heb ook geen problemen meer. Na een restart van de t-mobile modem heb ik geen problemen meer gehad. Geen wegvallende videogesprekken of ping dropouts meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:33:
[...]

Kleine correctie omdat ik het juiste verhaal belangrijk vind. Het netwerk van Reggefiber is vanaf het begin open geweest. Ook bij jou. Er is geen vrijgeven na een jaar.
Glasoperator koos er toen (en nu ook nog wel) voor om pas na de aanleg van alle woningen haar apparatuur te plaatsen. KPN deed en doet dat al vanaf het begin van zo'n aanlegproject. Dat vergt best veel coördinatie met allerlei partijen, aannemers etc. Dus op zich begrijpelijk dat Glasoperator liever pas alles gaat inbouwen als Reggefiber/KPN Netwerk NL klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Sinds vandaag heb ik dat F1tv niet werkt en dat veel muziekclips op YouTube (music) niet werken. Krijg daar de melding dat ze niet beschikbaar zijn in mijn Land. Ga ik naar 5G via Vodafone dan werkt alles wel. Ik gebruik pihole en heb deze al uitgeschakeld. Andere DNS servers geprobeerd en ook die van T-Mobile. Met een VPN verbinding naar een Nederlandse server werkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:36:
[...]

Sinds vandaag heb ik dat F1tv niet werkt en dat veel muziekclips op YouTube (music) niet werken. Krijg daar de melding dat ze niet beschikbaar zijn in mijn Land. Ga ik naar 5G via Vodafone dan werkt alles wel. Ik gebruik pihole en heb deze al uitgeschakeld. Andere DNS servers geprobeerd en ook die van T-Mobile. Met een VPN verbinding naar een Nederlandse server werkt het wel.
Heb je je eigen IP gecheckt op RIPE? Waar deze geregistreerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:42:
[...]

Heb je je eigen IP gecheckt op RIPE? Waar deze geregistreerd is?
Ik zie dat m'n IP wel is veranderd naar een andere reeks. Er staat gewoon NL bij Ripe :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Helaas zegt de RIPE database in dit geval niet zo heel veel.
Er zijn veel databases op internet waar websites gebruik van kunnen maken om te kijken in welk land een bepaald ip adres geregistreerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Nuevocasa schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:59:
[...]

Ik zie dat m'n IP wel is veranderd naar een andere reeks. Er staat gewoon NL bij Ripe :/
Mooie boel zou dat zijn, dat je als Nederlandse T-Mobile Thuis klant een buitenlands IP adres op je WAN poort aangeboden krijgt....... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:59:
[...]

Klinkt als het zelfde probleem als: https://community.t-mobil...ostid=1588794#post1588794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Barre73 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:37:

Kleine correctie omdat ik het juiste verhaal belangrijk vind. Het netwerk van Reggefiber is vanaf het begin open geweest. Ook bij jou. Er is geen vrijgeven na een jaar.
Dat werd althans destijds wel zo verkocht. Er kon binnen een jaar na aanleg niks anders worden afgesloten dan KPN. Pas daarna was het mogelijk om iets anders af te sluiten, bij bijvoorbeeld OnsBrabantNet.

Maar gezien jij de glasvezel guru bent, kan ik het mis hebben. Het is inmiddels zo'n 14 jaar geleden, woonde toen nog thuis en was dus niet degene die over het internet ging.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 11-12-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Bedankt. Lijkt er idd op dat dit hetzelfde is :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennis-L schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:15:
Helaas zegt de RIPE database in dit geval niet zo heel veel.
Er zijn veel databases op internet waar websites gebruik van kunnen maken om te kijken in welk land een bepaald ip adres geregistreerd staat.
Precies de reden dat ik het vroeg. Als bij RIPE wel NL staat is het dus weer eens een kwestie van wachten tot andere partijen het hebben bijgewerkt. Alleen YouTube triggerde me wel. Die hebben dat soort zaken normaliter altijd op orde.

Maar hier kan T-Mobile niet veel aan doen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:18:
[...]

Precies de reden dat ik het vroeg. Als bij RIPE wel NL staat is het dus weer eens een kwestie van wachten tot andere partijen het hebben bijgewerkt. Alleen YouTube triggerde me wel. Die hebben dat soort zaken normaliter altijd op orde.

Als het YouTube is dan is de oorzaak simpel. Dan moet er een nieuwe RFC8805 geofeed file aangeleverd worden die de goede data bevat.

Hoe je die aanlevert? Geen idee. Gok dat Google (en de geodata providers) dit niet op vertrouwen doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:18:
[...]

Voorlopig misschien de klanten een ander IP geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:48:
[...]

Voorlopig misschien de klanten een ander IP geven?
Ja, want er zijn er nog ruim voldoende.. 8)7

Dit gebeurt juist door het tekort aan IPV4 adressen. Dan koopt een T-Mobile een blok adressen uit Uganda of zoiets en laat die omzetten naar NL. Niks mis mee, als die geolocatie databases dat ook direct bijwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:36:
[...]

Ja, want er zijn er nog ruim voldoende.. 8)7

Dit gebeurt juist door het tekort aan IPV4 adressen. Dan koopt een T-Mobile een blok adressen uit Uganda of zoiets en laat die omzetten naar NL. Niks mis mee, als die geolocatie databases dat ook direct bijwerken..
Wat is de logica achter die IP adressen? Ik had er één zonder problemen. Bij KPN had ik jarenlang altijd dezelfde. Waarom wisselt dat bij T-Mobile zo veel? Sinds april is dit volgens mij al de derde...

Ik snap dat ze deze ergens anders vandaan halen, maar ze zullen vast wel meer batches hebben. Dan kunnen totdat de problemen met deze batch is opgelost toch wel andere uitgeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Nuevocasa schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:47:
[...]

Wat is de logica achter die IP adressen? Ik had er één zonder problemen. Bij KPN had ik jarenlang altijd dezelfde. Waarom wisselt dat bij T-Mobile zo veel? Sinds april is dit volgens mij al de derde...

Ik snap dat ze deze ergens anders vandaan halen, maar ze zullen vast wel meer batches hebben. Dan kunnen totdat de problemen met deze batch is opgelost toch wel andere uitgeven 8)7
Het lijkt er op dat ze hun hele netwerk aan het herstructureren zijn, geen idee waarom, ik heb er geen persbericht over gelezen. Of ze iets voor je kunnen doen, zul je ze zelf moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
swhnld schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:37:
[...]

Het lijkt er op dat ze hun hele netwerk aan het herstructureren zijn, geen idee waarom, ik heb er geen persbericht over gelezen. Of ze iets voor je kunnen doen, zul je ze zelf moeten vragen.
Als het te lang duurt zal ik dat ook zeker doen. Irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Nuevocasa schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:48:
[...]

Als het te lang duurt zal ik dat ook zeker doen. Irritant is het wel.
Klinkt als, je hebt ze niet geïnformeerd dat dit probleem speelt. Hoe denk je dat ze dan weten dat er iets fout is? Verzeker je er altijd van dat men bekend is van het probleem, dus staat het genoemd op de storingen pagina dat er aan gewerkt wordt, is het prima, maar staat het er niet, meld het, anders kan het heel lang duren, denk jij slechte partij ik ga weg, en denken zij, waarom gaat deze klant weg, er zijn nooit problemen geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
swhnld schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:56:
[...]

Klinkt als, je hebt ze niet geïnformeerd dat dit probleem speelt. Hoe denk je dat ze dan weten dat er iets fout is? Verzeker je er altijd van dat men bekend is van het probleem, dus staat het genoemd op de storingen pagina dat er aan gewerkt wordt, is het prima, maar staat het er niet, meld het, anders kan het heel lang duren, denk jij slechte partij ik ga weg, en denken zij, waarom gaat deze klant weg, er zijn nooit problemen geweest.
Heb op het forum gemeld hoor en daar zeggen ze er mee bezig te zijn en dat ze geen specifieke gevallen meer nodig hebben voor de analyse. Ik wacht dat even af.... Ze weten dat het een breder probleem is. Als ze daar melden het te hebben opgelost en het is bij mij niet het geval stuur ik die moderator gewoon een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik overweeg in mijn nieuwe huis glasvezel van Tmobile te nemen. Omdat het niet te doen is om 440 pagina's met reacties door te lezen is hier misschien iemand die mij een samenvatting kan geven met hoe de kwaliteit van de verbinding is en de ervaringen met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 14:45
Tristan schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:03:
Ik overweeg in mijn nieuwe huis glasvezel van Tmobile te nemen. Omdat het niet te doen is om 440 pagina's met reacties door te lezen is hier misschien iemand die mij een samenvatting kan geven met hoe de kwaliteit van de verbinding is en de ervaringen met de klantenservice?
Sorry, maar je kunt toch wel even de laatste 10 pagina's doornemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
jongetje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:04:
[...]

Sorry, maar je kunt toch wel even de laatste 10 pagina's doornemen?
Wie zegt dat ik dat niet doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 14:45
@Tristan Wat wil je dan horen? Dat afgelopen 10 (en verder) pagina's zijn genoeg mensen die hun ervaringen delen. Komt erop neer dat je puur voor de prijs naar T-Mobile moet op dit moment. Hier krijg ik ook T-Mobile glas binnenkort maar ik blijf voorlopig liever op mijn KPN DSL lijn van 50Mbit (ja is duurder maar super stabiel en het TV platform is veel beter dan die van T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
jongetje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:09:
@Tristan Wat wil je dan horen? Dat afgelopen 10 (en verder) pagina's zijn genoeg mensen die hun ervaringen delen. Komt erop neer dat je puur voor de prijs naar T-Mobile moet op dit moment. Hier krijg ik ook T-Mobile glas binnenkort maar ik blijf voorlopig liever op mijn KPN DSL lijn van 50Mbit (ja is duurder maar super stabiel en het TV platform is veel beter dan die van T-Mobile).
Naja, geen idee of er de laatste maanden wat neer storingen zijn omdat de halve wereld thuis werkt. Dat betekend nog niet dat dat de algemene trend is. Maar goed, mijn eerste indruk is dat het niet echt stabiel is. Misschien toch even verder kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:24:
[...]

Naja, geen idee of er de laatste maanden wat neer storingen zijn omdat de halve wereld thuis werkt. Dat betekend nog niet dat dat de algemene trend is. Maar goed, mijn eerste indruk is dat het niet echt stabiel is. Misschien toch even verder kijken..
Ach, luitjes zoals ik en vele anderen waarbij er weinig tot geen problemen zijn, zal je hier en op het Tmobile forum niet echt tegenkomen. Waarom ook?! Het werkt en het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Tristan schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:03:
Internet: in 4 jaar tijd 1 grote storing gehad.
Tv: in het begin veel blokjes en haperingen gehad. Maar dit werd netjes opgelost door alle apparatuur te vervangen. Sindsdien geen last meer van gehad. zit trouwens nog wel op het oude tv platform. Bij het nieuwe platform lees ik niet al te goede berichten.
Klantenservice heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
Telefoon gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 01:08:
[...]

Wat de ping betreft zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Hier via WiFi met laptop / browser ook 8 tot 10 ms

Via WiFi met mobiele app 5 ms

Direct vanuit de EdgeRouter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Chris@EdgeRouter:~$ ping 1.0.0.1
PING 1.0.0.1 (1.0.0.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=1 ttl=60 time=3.53 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=2 ttl=60 time=3.43 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=3 ttl=60 time=3.40 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=4 ttl=60 time=3.42 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=5 ttl=60 time=3.51 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=6 ttl=60 time=3.43 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=7 ttl=60 time=3.35 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=8 ttl=60 time=3.40 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=9 ttl=60 time=3.41 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=10 ttl=60 time=3.39 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=11 ttl=60 time=3.40 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=12 ttl=60 time=3.37 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=13 ttl=60 time=3.36 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=14 ttl=60 time=3.38 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=15 ttl=60 time=3.44 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=16 ttl=60 time=3.39 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=17 ttl=60 time=3.41 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=18 ttl=60 time=3.38 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=19 ttl=60 time=3.38 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=20 ttl=60 time=3.39 ms
^C
--- 1.0.0.1 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19074ms
rtt min/avg/max/mdev = 3.358/3.414/3.535/0.054 ms

Zoals ik het zie is de daadwerkelijke ping dus wat lager dan wanneer je die met een omweg test.
Na het krijgen van een nieuw IP adres
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Chris@EdgeRouter:~$ ping 1.0.0.1
PING 1.0.0.1 (1.0.0.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=1 ttl=59 time=8.09 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=2 ttl=59 time=7.99 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=3 ttl=59 time=7.82 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=4 ttl=59 time=8.28 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=5 ttl=59 time=8.13 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=6 ttl=59 time=8.12 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=7 ttl=59 time=8.20 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=8 ttl=59 time=8.13 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=9 ttl=59 time=8.16 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=10 ttl=59 time=7.87 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=11 ttl=59 time=7.93 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=12 ttl=59 time=8.06 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=13 ttl=59 time=7.89 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=14 ttl=59 time=8.22 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=15 ttl=59 time=8.29 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=16 ttl=59 time=7.92 ms
64 bytes from 1.0.0.1: icmp_seq=17 ttl=59 time=8.00 ms
^C
--- 1.0.0.1 ping statistics ---
17 packets transmitted, 17 received, 0% packet loss, time 16060ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.822/8.068/8.295/0.181 ms

Nu zou ik kunnen piepen dat de ping verdubbeld is, maar dat doe ik niet. In dagelijks gebruik merk ik niets van die 4ms extra. Puur een observatie ter informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Nuevocasa schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:36:
[...]

Hier thuis precies hetzelfde probleem. Ik heb er al een post over gemaakt op de community pagina.

De race van vandaag kijken zal wel weer via een VPN moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:04
Lol inderdaad, hier ook een belgisch IP adress gekregen inclusief andere prijzen op diverse webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:36
te snel met posten, exact hetzelfde probleem als hierboven. Geen F1 vandaag....

[ Voor 82% gewijzigd door keko12 op 13-12-2020 14:51 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie