[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 21:54
Niemand anders last van de DNS die stuk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
En... weer geen internet. Elke week raak nu de laatste tijd.

We zijn niet de enige, het gaat door het dak:
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

[ Voor 43% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-11-2020 09:50 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

donnie1992 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:49:
Heuy, T-Mobile doet het weer.

Kan ik weer gaan zoeken naar de handleiding om Google DNS weer aan te zetten in de Draytek router...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

armageddon_2k1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:49:
En... weer geen internet. Elke week raak nu de laatste tijd.

We zijn niet de enige, het gaat door het dak:
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/
(primary) DNS op je router op 8.8.8.8 of 1.1.1.1 zetten verhelpt het probleem

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Markofnikoff schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:54:
[...]

(primary) DNS op je router op 8.8.8.8 of 1.1.1.1 zetten verhelpt het probleem
Klopt, maar doet niks af aan het feit dat TMobile te laatste maanden echt klote performed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:03
Er zijn inderdaad problemen met T-Mobile Thuis:

https://community.t-mobil...met-internet-thuis-327603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:31

Rmg

armageddon_2k1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:02:
[...]

Klopt, maar doet niks af aan het feit dat TMobile te laatste maanden echt klote performed.
eerste keer in maanden hier tbf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Rmg schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:06:
[...]

Elke week hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt nu vooral T-Mobile te zijn, ook andere isps komen omhoog https://allestoringen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:18:
Het lijkt nu vooral T-Mobile te zijn, ook andere isps komen omhoog https://allestoringen.nl/
Er lijken meerdere ISPs een issue te hebben vanochtend maar T-Mobile had in ieder geval even geen DNS.

Eerste keer in weken maanden dat ik een blipje merk dat niet in mijn eigen infra zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:42
Rmg schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:06:
[...]

DNS ligt erg vaak uit, het is meer wekelijks dan maandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
leonbong schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:56:
[...]

DNS ligt erg vaak uit, het is meer wekelijks dan maandelijks.
Sinds april bij T-Mobile en nog geen problemen gehad. Gebruik inderdaad mijn Raspbery Pi met Pihole als DNS. Ik zou ook altijd voor een 1.1.1.1 gaan of een andere met addblockers (los van de problemen bij T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:19
Vraag gezien het me niet geheel duidelijk is..

Wij krijgen vandaag glas van T-mobile (in mijn T-mobile thuis portal staat dat de monteur vandaag langs komt) klopt het dat voordat deze persoon langs is geweest er geen link op de glasvezel kabel staat ? ik krijg namelijk nog geen IP op de router en dus nog geen internet (dns heb ik reeds aangepast na 8.8.8.8 en 8.8.4.4).

De site zegt ook nog wacht op activatie en bij de instellingen staat:
Let op!
Je modem is nog niet actief. Zodra je T-Mobile Thuis diensten werken, kun je hier je Wifi instellingen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightStar schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:17:

Wij krijgen vandaag glas van T-mobile (in mijn T-mobile thuis portal staat dat de monteur vandaag langs komt) klopt het dat voordat deze persoon langs is geweest er geen link op de glasvezel kabel staat ? ik krijg namelijk nog geen IP op de router en dus nog geen internet (dns heb ik reeds aangepast na 8.8.8.8 en 8.8.4.4).

Let op!
Je modem is nog niet actief. Zodra je T-Mobile Thuis diensten werken, kun je hier je Wifi instellingen aanpassen
Hoe heb je het aangesloten dan? Zelf met de glaskabel op de FTU? Of met een eigen mediaconverter?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Barre73 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:27:
[...]

Hoe heb je het aangesloten dan? Zelf met de glaskabel op de FTU? Of met een eigen mediaconverter?
Met het pakket wat erbij zat, van de FTU naar de meegeleverde mediaconverter welke op de zyxel router aangesloten is.

Als alles werkt zal ik de mediaconverter en zyxel weghalen en deze rechtstreeks op mijn UDM-Pro plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door LightStar op 30-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:01
LightStar schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:17:

Let op!
Bij mij komt de monteur volgende week maandag langs, maar door een fout van mijn vorige provider ben ik anderhalve week geleden al afgesloten. Wel had ik mijn t-mobile pakket al ontvangen dus heb het voor de grap eens aangesloten en ik had al gewoon een werkende verbinding.

Het lijkt me dan ook vrij aannemelijk dat er op jouw glasvezel al wel een link staat. (ikzelf zit ook op glasvezel overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
karazz schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:21:
[...]

Bij mij komt de monteur volgende week maandag langs, maar door een fout van mijn vorige provider ben ik anderhalve week geleden al afgesloten. Wel had ik mijn t-mobile pakket al ontvangen dus heb het voor de grap eens aangesloten en ik had al gewoon een werkende verbinding.

Het lijkt me dan ook vrij aannemelijk dat er op jouw glasvezel al wel een link staat. (ikzelf zit ook op glasvezel overigens)
Oke, ben benieuwd dan straks, in het verleden had ik xs4all glas (middels een jaar niet meer) dus ooit heeft de kabel het wel gedaan..

En wat je zelf ook aangeeft, ik ben gewend dat t vaak al werkt als het installatie pakket komt maar dat is in dit geval dus niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:56
LightStar schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:44:
[...]

Oke, ben benieuwd dan straks, in het verleden had ik xs4all glas (middels een jaar niet meer) dus ooit heeft de kabel het wel gedaan..

En wat je zelf ook aangeeft, ik ben gewend dat t vaak al werkt als het installatie pakket komt maar dat is in dit geval dus niet van toepassing.
Hier had ik precies hetzelfde. De monteur had de boel aangesloten en constateerde direct dat er geen signaal op de lijn zat.

Doorgezet naar KPNnetwerk die een paar dagen later kwam.

Al die tijd geen signaal, maar natuurlijk was er wel ineens een signaal in de vlak voordat de KPNnetwerk monteur kwam.
Die wist mij te vertellen dat hij niks had gedaan of nog ging doen, maar dat dit vaker voorkomt en zei dat het een fout bij t-mobile was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Twee weken geleden de snelheid van mijn abbo verhoogt, de dame aan de telefoon vertelde mij al dat het soms even kan duren voordat de nieuwe snelheid ook daadwerkelijk bereikt wordt.

Iemand hier een idee hoe lang je gemiddeld genomen moet wachten hierop? En wat is eigenlijk de rede dat dit niet instant kan.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
Jasphur schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:51:
Twee weken geleden de snelheid van mijn abbo verhoogt, de dame aan de telefoon vertelde mij al dat het soms even kan duren voordat de nieuwe snelheid ook daadwerkelijk bereikt wordt.

Iemand hier een idee hoe lang je gemiddeld genomen moet wachten hierop? En wat is eigenlijk de rede dat dit niet instant kan.
Bij mij was de boodschap van de klantenservice idd hetzelfde, maar de realiteit was dat de snelheidsverhoging dezelfde dag nog in functie was. Misschien een powercycle van je modem doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:58
Dat zou maximaal een dag moeten duren, meestal heb je de snelheidsverhoging al na een paar minuten wanneer je de router van het stroom haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Had ik toevallig gister gedaan, maar zie niet de 1gb (of iets daar in de buurt) die ik verwacht. Maar thanks voor de terugkoppeling, ik zal eens gaan bellen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 30-11-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Jasphur schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:07:
Had ik toevallig gister gedaan, maar zie niet de 1gb (of iets daar in de buurt) die ik verwacht. Maar thanks voor de terugkoppeling, ik zal eens gaan bellen :)
Waarmee en hoe test je je snelheid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:14
donnie1992 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:49:
Geen last van want had in mijn modem al ingesteld om google DNS te gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
loeberce schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:15:
[...]

Waarmee en hoe test je je snelheid dan?
De standaard Zyxel T50, Wifi 5Ghz frequentie laptop en bedraad PS4.
meters via Speedtest.net en Fast.com en de netwerk test op de PS zelf. Ik heb uitschieters tot 350mb, heel soms een piekje 400, maar eigenlijk vaak alleen maar 100. Wat mijn vorige abbo snelheid was

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 30-11-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Jasphur schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:18:
[...]

De standaard Zyxel T50, Wifi 5Ghz frequentie laptop en bedraad PS4.
meters via Speedtest.net en Fast.com. Ik heb uitschieters tot 350mb, heel soms een piekje 400, maar eigenlijk vaak alleen maar 100. Wat mijn vorige abbo snelheid was
Via Wifi ga je gigabit snelheden in ieder geval niet halen. Bedraad is de enige manier om betrouwbaar te testen, mits je via gigabit LAN bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ze adverteren er anders wel mee :)

https://www.t-mobile.nl/C...obile-Thuis-Zyxel-T50.pdf

Ik zou het een beetje een vervelend ding vinden om dit wel in de advertentie/handleiding te zetten om vervolgens er achter te komen dat het in de praktijk helemaal niet kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
Jasphur schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:24:
Ze adverteren er anders wel mee :)

https://www.t-mobile.nl/C...obile-Thuis-Zyxel-T50.pdf

Ik zou het een beetje een vervelend ding vinden om dit wel in de advertentie/handleiding te zetten om vervolgens er achter te komen dat het in de praktijk helemaal niet kan.
Is de geadverteerde snelheid niet de theoretische snelheid met 4 apparaten met 433 Mbps per apparaat? Eea is ook afhankelijk hoe je je 5GHz wifi hebt ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@loeberce Dat zou best wel eens kunnen inderdaad :)

Naast dat ik de twee frequenties gescheiden heb en de rest (kanelen enzo) op automatisch heb staan. Wat zou ik eventueel nog meer kunnen doen om mijn wifi te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Qoon3x schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:39:
[...]

Hier had ik precies hetzelfde. De monteur had de boel aangesloten en constateerde direct dat er geen signaal op de lijn zat.

Doorgezet naar KPNnetwerk die een paar dagen later kwam.

Al die tijd geen signaal, maar natuurlijk was er wel ineens een signaal in de vlak voordat de KPNnetwerk monteur kwam.
Die wist mij te vertellen dat hij niks had gedaan of nog ging doen, maar dat dit vaker voorkomt en zei dat het een fout bij t-mobile was.
Ik heb het inmiddels opgelost met de dipswitches op de mediaconverter, de 1 en 6 naar 3 en 4 gedaan en t werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

@Jasphur staan de dipswitches op je mediaconverter goed? Gebruik anders even de search hier, dan komen de instellingen vanzelf naar boven.

Verder je 5Ghz instellen op 80Mhz breedte, dan haal je hogere snelheden. Ik ga met mijn telefoon wel eens over de 500Mbit heen (op een 500/500 abbo). Bij een speedtest altijd een server in Amsterdam kiezen, want T-Mobile routeert alles via daar.
Op mobiel gebruik ik altijd nPerf, die haalt betere resultaten dan Speedtest.net

Edit: @LightStar haha, zit net dat advies hierboven te geven :+

[ Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 30-11-2020 18:37 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
pinda powerrr schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:36:
@Jasphur staan de dipswitches op je mediaconverter goed? Gebruik anders even de search hier, dan komen de instellingen vanzelf naar boven.

Verder je 5Ghz instellen op 80Mhz breedte, dan haal je hogere snelheden. Ik ga met mijn telefoon wel eens over de 500Mbit heen (op een 500/500 abbo). Bij een speedtest altijd een server in Amsterdam kiezen, want T-Mobile routeert alles via daar.
Op mobiel gebruik ik altijd nPerf, die haalt betere resultaten dan Speedtest.net

Edit: @LightStar haha, zit net dat advies hierboven te geven :+
Ik zal de breedte eens vast op 80mhz zetten. Verder staan de dipswitches precies zoals aangegeven in die post Ciris. En de LED lampjes branden oranje daar waar ik verwacht. Maar misschien verwacht ik gewoon te veel hehe. Enfin, de belangrijkste dingen hebben een draadje en ik wilde toch al een kabel naar bovenleggen dus helemaal prima. Ik wacht het gewoon nog even af. Las ergens in een recent topic op TM forum dat iemand anders vier weken heeft moeten wachten totdat hij een beetje de beloofde snelheid had. Dus wie weet wordt het nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
  • Laatst online: 26-08 12:31
Beste mede tweakers,

Ik word er helemaal knetter van, sinds 3 maanden Tmobile thuis, alleen als ik mijn eigen UDM pro direct aansluit op de media converter, constant loss, slechte resolving, alles wat je niet wilt.

Ik heb al bij Tmobile hoog en laag gezocht, zelfde geld voor het unify forum en ook hier op tweakers.

nu ben ik als laatste op de dipswitches uit gekomen, helaas ook die aanpassen heeft geen verbetering opgeleverd, 1/6 op on (auto neg) niks, 3/4 on (1000 FD) was al ingesteld en maakt niks uit de problematiek blijft.

Niet om te bij de hand te zijn;

Ja ik heb de wifi kanalen geswitched,
ja ik heb de wan op de UDM op 1000FD gezet,
interne kabels opnieuw getrokken (cat6) en met een kabel tester gecontroleerd-> zijn helemaal goed
ook wan op dhcp staan zonder qos op vlan 300 (ik heb alleen internet van Tmobile),
firmwares geswitched op de UDMP, het werkte al prima, werkt nog steeds prima,
als ik nog iets vergeten ben, dan ook dat heb ik geprobeerd, groote kans :)

Zodra ik de zyxel aansluit, werkt het allemaal prima, niet net zo snel (als het een van die keren is dat het werkt) als de UDMP maar geen resolving problemen of disconnects.

Dus als iemand nog goede ideeen heeft, ik kan ze wel gebruiken :D

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:25
agitri schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:41:
Beste mede tweakers,

Ik word er helemaal knetter van, sinds 3 maanden Tmobile thuis, alleen als ik mijn eigen UDM pro direct aansluit op de media converter, constant loss, slechte resolving, alles wat je niet wilt.

Ik heb al bij Tmobile hoog en laag gezocht, zelfde geld voor het unify forum en ook hier op tweakers.

nu ben ik als laatste op de dipswitches uit gekomen, helaas ook die aanpassen heeft geen verbetering opgeleverd, 1/6 op on (auto neg) niks, 3/4 on (1000 FD) was al ingesteld en maakt niks uit de problematiek blijft.

Niet om te bij de hand te zijn;

Ja ik heb de wifi kanalen geswitched,
ja ik heb de wan op de UDM op 1000FD gezet,
interne kabels opnieuw getrokken (cat6) en met een kabel tester gecontroleerd-> zijn helemaal goed
ook wan op dhcp staan zonder qos op vlan 300 (ik heb alleen internet van Tmobile),
firmwares geswitched op de UDMP, het werkte al prima, werkt nog steeds prima,
als ik nog iets vergeten ben, dan ook dat heb ik geprobeerd, groote kans :)

Zodra ik de zyxel aansluit, werkt het allemaal prima, niet net zo snel (als het een van die keren is dat het werkt) als de UDMP maar geen resolving problemen of disconnects.

Dus als iemand nog goede ideeen heeft, ik kan ze wel gebruiken :D

Thanks
Gebruik gewoon de standaard Zyxel oplossing (voor je eigen spul als doorvoerluik), of stap over op XS4ALL. T-Mobile is goedkoper en daar is de service ook naar. Of huur een echte expert in die alles door meet en 50% kans van slagen heeft. De infra van T-Mobile is gewoon een mix van veel variaties op technieken en we zullen zien of het stabiliseert of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
swhnld schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:25:
[...]

Gebruik gewoon de standaard Zyxel oplossing (voor je eigen spul als doorvoerluik), of stap over op XS4ALL. T-Mobile is goedkoper en daar is de service ook naar. Of huur een echte expert in die alles door meet en 50% kans van slagen heeft. De infra van T-Mobile is gewoon een mix van veel variaties op technieken en we zullen zien of het stabiliseert of niet.
Ik begrijp wat je zegt, maar het is toch van de zotte dat gewoon een dhcp en een koper kabeltje zo moeilijk kan zijn.

ik heb overigens deze media converter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zq0JS6SnrJHOo5058b2yDxZBcMQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fS4g6PKtL4GkHJGnUnrG4Fjp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ha0c3Frez8j8j-jZz8Zlen1YiCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06Y6tOdMo6fSWMLH9lA4G9ON.jpg?f=fotoalbum_tile

Die zyxel werkt wel, maar onderwater retried dat ding gewoon sneller, dan de unify.

en overstappen gaat denk ik niet zomaar, desondanks de dienstverlening gebrekking is op technisch vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
agitri schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:43:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar het is toch van de zotte dat gewoon een dhcp en een koper kabeltje zo moeilijk kan zijn.

ik heb overigens deze media converter:
[Afbeelding][Afbeelding]

Die zyxel werkt wel, maar onderwater retried dat ding gewoon sneller, dan de unify.

en overstappen gaat denk ik niet zomaar, desondanks de dienstverlening gebrekking is op technisch vlak.
Heb je je vraag al hier gedropt? Daar zit vast wel iemand die je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
loeberce schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:00:
[...]

Heb je je vraag al hier gedropt? Daar zit vast wel iemand die je kan helpen.
Thanks, gelijk gedaan, super bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb sinds gisteren een T-Mobile Thuis abonnement en het internet is prima (tot zover), alleen de TV kwaliteit is echt gewoon van 10 jaar terug. Zeker met snelle bewegingen zoals sportwedstrijddn is het gewoon erg slecht. Het stottert continu en je ziet de compressie gewoon duidelijk.

Ik kwam van KPN en dat is echt 10x beter. Is dit altijd al zo of pas sinds ze het TV platform is veranderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:42
Sinds ze het platform hebben veranderd is het rukstaart.
Ik ben aftellen totdat ik weg kan.

Moet je zoals ik deed ik keer op frontpage zeggen dat het ruk is wordt je verketterd door allemaal mensen die geen sport kijken.

[ Voor 41% gewijzigd door leonbong op 02-12-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:46
leonbong schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:07:
Sinds ze het platform hebben veranderd is het rukstaart.
Ik ben aftellen totdat ik weg kan.

Moet je zoals ik deed ik keer op frontpage zeggen dat het ruk is wordt je verketterd door allemaal mensen die geen sport kijken.
Het is maar net wat je gewend bent.
Ik heb nu verschillende IPTV dingen getest, maar er gaat niks boven DVB-C als het om beeldkwaliteit gaat.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

MichielFRL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:29:
[...]

Ik heb nu verschillende IPTV dingen getest, maar er gaat niks boven DVB-C als het om beeldkwaliteit gaat.
Mwoah, ik moet zeggen dat ik hier het verschil niet zie tussen de GlasHD kanalen van KPN en de HD kanalen van Ziggo. Qua 4K doet KPN het zelfs aanzienlijk beter, zowel qua bitrate als aantal zenders.
De SD kanalen van KPN heb ik het even niet over.... Die zijn om te janken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
MichielFRL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:29:
[...]

DVB-S2 is ook super scherp, en meer kanalen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik denk dat de OLED TV waar ik op kijk de kwaliteits issues nog eens versterkt. Gelukkig ben ik (afgezien van live sport) niet zo van het reguliere tv kijken. Ik hoop wel dat er wat aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik krijg op het moment 1000Mbit down, maar maar 150 up bij speedtests. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56
ThoNohT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:42:
Ik krijg op het moment 1000Mbit down, maar maar 150 up bij speedtests. Heeft iemand anders hier ook last van?
Geen issues hier, ook last bij een andere server? Je kan mijn connectie eens proberen via: https://speedtest.mattie-systems.nl/

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Mattie112 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:53:
[...]

Geen issues hier, ook last bij een andere server? Je kan mijn connectie eens proberen via: https://speedtest.mattie-systems.nl/
Ook daar krijg ik 818 down, 152 up. Heb verschillende speedtest providers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56
ThoNohT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:06:
[...]

Ook daar krijg ik 818 down, 152 up. Heb verschillende speedtest providers geprobeerd.
Ok bijzonder, ik zou zeggen herstart de hele boel is mocht je dat nog niet gedaan hebben.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:57
in april loopt mijn huidige KPN Hussel abonnement af, en eigenlijk vind ik het feit dat KPN de prijzen dusdanig hoog houdt een doorn in mijn oog, dus ben ik aan het overwegen of ik wil overstappen naar t-mobile. de doorslaggevende factor voor mij op dit moment is het feit dat ik mijn complete internet+tv pakket voor een redelijker bedrag kan krijgen.

Op dit moment gebruik ik 200/200 internet, en wil gaan overstappen op 1000/1000 omdat dit nu beschikbaar sindskort in mijn dorp, wat WBA gebied was (en nog steeds is).
Om een compleet beeld te hebben vraag ik me af wat de kwaliteit van T-Mobile's tv platform is. hoe is deze vergeleken met kpn's platform? op basis hiervan kan ik kiezen om in eerste instantie tv toch even te laten liggen, of om het toch toe te voegen.

p.s. klopt Dennis-L, volgens de klantenservice van T-mobile wordt er hier nu ook ODF geleverd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fiekert op 03-12-2020 16:34 . Reden: Toegevoegde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:41
Fiekert schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:21:
in april loopt mijn huidige KPN Hussel abonnement af, en eigenlijk vind ik het feit dat KPN de prijzen dusdanig hoog houdt een doorn in mijn oog, dus ben ik aan het overwegen of ik wil overstappen naar t-mobile. de doorslaggevende factor voor mij op dit moment is het feit dat ik mijn complete internet+tv pakket voor een redelijker bedrag kan krijgen.

Op dit moment gebruik ik 200/200 internet, en wil gaan overstappen op 1000/1000 omdat dit nu beschikbaar sindskort in mijn dorp, wat WBA gebied was (en nog steeds is).
Om een compleet beeld te hebben vraag ik me af wat de kwaliteit van T-Mobile's tv platform is. hoe is deze vergeleken met kpn's platform? op basis hiervan kan ik kiezen om in eerste instantie tv toch even te laten liggen, of om het toch toe te voegen.
T-Mobiel biedt geen 1000/1000 aan via WBA. Dus zal wel ODF zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Dennis-L schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:31:
[...]

T-Mobiel biedt geen 1000/1000 aan via WBA. Dus zal wel ODF zijn dan :)
Ik zit in Meppel en is volgens mij ook een WBA gebied en heb op het moment 1000/1000 van T-Mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 03-12-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Mattie112 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:44:
[...]

Ok bijzonder, ik zou zeggen herstart de hele boel is mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Heb er 100 bijgekregen na een herstart :P Ik zie het nog wel een tijdje aan en neem anders contact op met T-Mobile. Op zich is 250Mbit up meestal ook wel genoeg voor ons, maarja, ik krijg toch wel graag waar ik voor betaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb sinds vorige week T-Mobile glasvezel. Ik merk dat de verbinding zo'n drie keer per dag even onderbroken wordt. T-Mobile heeft een monteur laten komen van Guidion en die gaf aan dat er te veel demping op de lijn zit. Dit zou KPN moeten oplossen. Vandaag is er een KPN monteur langs gekomen en hij geeft aan dat de demping acceptabel is (2%). Hij vermoed dat het ligt aan de media converter van T-Mobile, want "daar ligt het meestal aan". Hij gaat een ticket aanmaken bij T-Mobile zodat zij weer een monteur sturen om de media converter te vervangen 😐. Weet iemand of 2% demping acceptabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ulTimaS schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:08:
[...]

Ik zit in Meppel en is volgens mij ook een WBA gebied en heb op het moment 1000/1000 van T-Mobile.
Dan heeft Glasoperator daar toch echt eigen apparatuur in de PoPs staan.
Via WBA levert T-Mobile geen 1000/1000, dat bestaat op WBA nog niet (is nog 1000/500) en is voor T-Mobile veel te duur om in te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Dennis-L schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:59:
[...]

Dan heeft Glasoperator daar toch echt eigen apparatuur in de PoPs staan.
Via WBA levert T-Mobile geen 1000/1000, dat bestaat op WBA nog niet (is nog 1000/500) en is voor T-Mobile veel te duur om in te kopen.
Dan is dat ook recentelijk hier gebeurd! Duidelijk in ieder geval, heb de klantenservice bij t-mo er 3 keer om gevraagd (omdat ze in WBA gebieden die advertentie met 1000/1000 lieten staan)

Nog even over het TV platform, zijn er hier klanten van KPN die nu op t-mo's nieuwe platform zitten? Wil ook niet op 1 of 2 goede of slechte reviews afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tarantino schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:42:
Ik heb sinds vorige week T-Mobile glasvezel. Ik merk dat de verbinding zo'n drie keer per dag even onderbroken wordt. T-Mobile heeft een monteur laten komen van Guidion en die gaf aan dat er te veel demping op de lijn zit. Dit zou KPN moeten oplossen. Vandaag is er een KPN monteur langs gekomen en hij geeft aan dat de demping acceptabel is (2%). Hij vermoed dat het ligt aan de media converter van T-Mobile, want "daar ligt het meestal aan". Hij gaat een ticket aanmaken bij T-Mobile zodat zij weer een monteur sturen om de media converter te vervangen 😐. Weet iemand of 2% demping acceptabel is?
Demping wordt niet uitgedrukt in % zover ik weet, maar in db-nogiets. Het is in ieder geval niet lineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Fiekert schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:05:
[...]

Dan is dat ook recentelijk hier gebeurd! Duidelijk in ieder geval, heb de klantenservice bij t-mo er 3 keer om gevraagd (omdat ze in WBA gebieden die advertentie met 1000/1000 lieten staan)

Nog even over het TV platform, zijn er hier klanten van KPN die nu op t-mo's nieuwe platform zitten? Wil ook niet op 1 of 2 goede of slechte reviews afgaan.
Glasoperator is sinds kort ook bezig met GPON, mogelijk dat ze hun leveringsgebied op deze manier aan het uitbreiden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
ThoNohT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:42:
Hier heb ik al last van sinds ze me overgezet hebben naar een ander IPadres zo,n 2 Mnd geleden.

Haalde eerst altijd volle bak rond de 940 voor allebei,nu blijft de upload ver achter maar schommelt ,de ene keer 150 dan 300 en dan weer volle bak.

Ook verschillende speedtesten gebruikt de ene iets beter of slechter.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
GRAD85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:11:
[...]

Hier heb ik al last van sinds ze me overgezet hebben naar een ander IPadres zo,n 2 Mnd geleden.

Haalde eerst altijd volle bak rond de 940 voor allebei,nu blijft de upload ver achter maar schommelt ,de ene keer 150 dan 300 en dan weer volle bak.

Ook verschillende speedtesten gebruikt de ene iets beter of slechter.
Ah, dat zou hier ook kunnen zijn. Ik heb sinds ik terug ben van vakantie een nieuw ip adres. Had tot nu toe nooit een speedtest gedaan, dus ik kom er nu pas achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
ThoNohT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:13:
[...]

Ah, dat zou hier ook kunnen zijn. Ik heb sinds ik terug ben van vakantie een nieuw ip adres. Had tot nu toe nooit een speedtest gedaan, dus ik kom er nu pas achter.
Zat eerst in de 184.121 range en nu in de 85.144.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fiekert schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:05:
[...]

Ik lees dit topic elke dag dus ik denk dat ik alle ervaringen wel meekrijg. Algemeen: slechter dan KPN. En hoe beter/groter je TV, hoe meer het opvalt.
Bewegende beelden zijn blijkbaar erg slecht, vooral sport. Minder snel bewegende beelden vallen minder op.

KPN gebruikt een andere techniek. T-Mobile heeft met het nieuwe platform eigenlijk de TV signalen uit de app gebruikt voor je "gewone" TV. Dat kan prima werken (kijk maar naar Netflix) maar dat doet het hier schijnbaar niet zo.
Oh ja, en het loopt ongeveer 30 seconden achter op bijv. het Ziggo signaal bij de buren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Barre73 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:16:
[...]

Ik lees dit topic elke dag dus ik denk dat ik alle ervaringen wel meekrijg. Algemeen: slechter dan KPN. En hoe beter/groter je TV, hoe meer het opvalt.
Bewegende beelden zijn blijkbaar erg slecht, vooral sport. Minder snel bewegende beelden vallen minder op.

KPN gebruikt een andere techniek. T-Mobile heeft met het nieuwe platform eigenlijk de TV signalen uit de app gebruikt voor je "gewone" TV. Dat kan prima werken (kijk maar naar Netflix) maar dat doet het hier schijnbaar niet zo.
Oh ja, en het loopt ongeveer 30 seconden achter op bijv. het Ziggo signaal bij de buren.
Ai, dan moeten we daar nog maar even over nadenken. om in de positieve insteek te blijven, er valt nog altijd aan te verbeteren voor hun. toch maar hopen dat ze dat doen, wat hun oude platform was toch wel redelijk vergelijkbaar met de concurrenten. ik heb ze < 3 maanden gehad, en tv platform was toen vergelijkbaar met de concurrentie. dit zal ongeveer begin 2020 geweest zijn, maar toen had ik nog geen oled tv. dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Fiekert schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:12:
[...]

Ai, dan moeten we daar nog maar even over nadenken. om in de positieve insteek te blijven, er valt nog altijd aan te verbeteren voor hun. toch maar hopen dat ze dat doen, wat hun oude platform was toch wel redelijk vergelijkbaar met de concurrenten. ik heb ze < 3 maanden gehad, en tv platform was toen vergelijkbaar met de concurrentie. dit zal ongeveer begin 2020 geweest zijn, maar toen had ik nog geen oled tv. dank voor de info!
Op m'n 32 inch led tv ziet het er prima uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Wij kijken thuis via het nieuwe platform op een 49" 4K tv. Misschien zit ik te ver weg, maar ik herken de opmerkingen over slechte beeldkwaliteit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
misschien een random vraag, maar is Tmobile thuis mac adres gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
agitri schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:56:
misschien een random vraag, maar is Tmobile thuis mac adres gebonden?
Of de router MAC gebonden is bedoel je? Dat is hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
rens-br schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:02:
[...]

Of de router MAC gebonden is bedoel je? Dat is hij niet.
Top thanks, dat was exact wat ik wilde weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16-09 16:05
agitri schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:28:
[...]

Top thanks, dat was exact wat ik wilde weten :)
Ik kreeg mijn Unifi niet direct aan de praat, dat lukte pas nadat ik 1x de Tmobile router aan had gesloten. Daarna maakt het niet meer uit, ook een overstap naar een device met een ander MAC adres werkte prima.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
ulTimaS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:21:
[...]

Op m'n 32 inch led tv ziet het er prima uit hoor.
Ik heb een 55 inch OLED tv, dus ik denk dat "mindere" beeldkwaliteit op dit formaat wel beter te herkennen is. uiteindelijk zal ik toch wel overwegen om hun tv pakket te nemen, ben nog niet overtuigd van het casten vanaf mijn ipad of laptop. gelukkig heb ik nog een tijdje voordat ik ga beslissen, zou wel ideaal zijn als het vanuit hun een streven is om de kwaliteit van de service te verhogen.

edit: had de opmerking van de 49" tv niet gezien, en zit ook een meter of 7 van mijn tv af, dus ik denk dat het op die afstand wel meevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Fiekert op 04-12-2020 17:53 . Reden: Toegevoegde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Fiekert schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:52:
[...]

Ik heb een 55 inch OLED tv, dus ik denk dat "mindere" beeldkwaliteit op dit formaat wel beter te herkennen is. uiteindelijk zal ik toch wel overwegen om hun tv pakket te nemen, ben nog niet overtuigd van het casten vanaf mijn ipad of laptop. gelukkig heb ik nog een tijdje voordat ik ga beslissen, zou wel ideaal zijn als het vanuit hun een streven is om de kwaliteit van de service te verhogen.
Als je iets verder terug scrollt, gaf ik aan dat de compressie op m'n 55 inch OLED inderdaad goed te zien is. Met de hoge refreshrate zie je vooral de bal bij voetbalwedstrijden soms gewoon teleporteren (Ziggo sport meer dan op SBS6). Het gras wordt ook gewoon groene vlekken rond de spelers.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 04-12-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
ulTimaS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:57:
[...]

Als je iets verder terug scrollt, gaf ik aan dat de compressie op m'n 55 inch OLED inderdaad goed te zien is. Met de hoge refreshrate zie je vooral de bal bij voetbalwedstrijden soms gewoon teleporteren (Ziggo sport meer dan op SBS6). Het gras wordt ook gewoon groene vlekken rond de spelers.
Genoeg denkvoer, bedankt voor de input in ieder geval! ik neem het mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Fiekert schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:52:
[...]

edit: had de opmerking van de 49" tv niet gezien, en zit ook een meter of 7 van mijn tv af, dus ik denk dat het op die afstand wel meevalt.
Het voordeel van t mobile is dat je het tv deel separaat maandeljjks kan opzeggen. Als.je dus (net als ik) merkt dat de kwaliteit k* is vergeleken met vroeger / je oude aanbieder, kun je tv al dan niet tijdelijk stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:41
Kleine en simpele vraag (denk ik)
Ik heb net een Unifi dream machine (UDM) binnen gekregen, na aanleiding van wat hulp van @agitri & @loeberce .

Nu heb ik alleen al een controller draaien op mijn Synology NAS, en vroeg me af of ik deze gewoon kon blijven gebruiken en UDM hieraan kan koppelen, of dat ik nu gebruik moet gaan maken van de cloud key2 die in de UDM zit?

En mocht ik de docker controller kunnen gebruiken, zitten er dan nog voor of nadelen aan het één of ander?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
jurjen_g schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:02:
[...]

Het voordeel van t mobile is dat je het tv deel separaat maandeljjks kan opzeggen. Als.je dus (net als ik) merkt dat de kwaliteit k* is vergeleken met vroeger / je oude aanbieder, kun je tv al dan niet tijdelijk stopzetten.
ja dat is zeker een groot voordeel bij t-mobile. ik kan bijna zeggen dat ik achteraf gezien spijt heb dat ik voor een 2 jarige sim only van kpn gekozen heb, omdat ik dacht dat het nog wel ff zou duren voordat T-mobile (glasoperator) het netwerk in de regio ODF gereed zou maken. ik leer het nu wel af om langere contracten af te sluiten. goede les

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
Ik heb van T-mobile een Zyxel modem waar door middel van de USB poort een externe hardeschijf is aangesloten. Ik heb in de router de externe harde schijf gekoppeld en toegang gegeven voor het admin account. Met Android kan ik bestanden schrijven en lezen maar in Windows helaas kan ik wel lezen maar niet schrijven. Weet iemand hoe je wel bestanden kan schrijven via Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Even ter info voor onderstaande. Dit is voor het eerst dat ik met VLANS werk.

Zou iemand mij alsjeblieft een beetje op weg kunnen helpen, Ik ben gisteren een paar uur bezig geweest om weer internet aan de praat te krijgen. Vrouw is nu nog blij, maar dat gaat niet lang meer duren ben ik bang ;)

Ik heb gisteren de Unifi Dream Machine (UDM) aangesloten voor alleen internet bij Tmobile glasvezel (we hebben geen iptv of telefonie). Van wat ik hier een beetje begreep, is dat ik een VLAN300 aan moest maken deze koppelen aan de WAN en die vervolgens op DHCP zetten (zie afbeeldingen). Alles zou dan moeten werken toch? Ik krijg het alleen niet aan de praat. Ik heb een DHCP aangegeven van 100 tot 254. want onder de 100 heb ik vaste ip adressen. Het lijkt erop dat al deze apparaten geen verbinding kunnen maken.

Wat doe ik fout? En daarnaast maken wij al 4 jaar lang gebruik van een PiHole, maar ik kom er ook niet lekker uit hoe ik die moet gebruiken binnen mijn Unifi omgeving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UUbyjrNbI0-evcx5vXxYWdbvy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VYlBgQqZeYAe7UQppo63xCQg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEiUbxbFZOzp9PbTdIxqSGvBfxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1KyRHNCUkQ7AbAKoIdQeogj8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-L-wFRoG97Dt2PsszsoCFNPELU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6EvTzjOEdeyj7aOAv3CFtNzG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:21

Quad

Doof

@Wachten... Je hebt 3 netwerken staan, 2x zijn bedoelt voor WAN?
Je moet network Internet verwijderen, WAN editen, interface op WAN en taggen op 300.
DHCP is correct, ik zou wel alternatieve DNS opgeven op WAN omdat de T-Mobile DNS nog wel eens eruit ligt.

Om je PiHole te gebruiken kan je op intern LAN netwerk de DHCP Name Server naar je PiHole laten verwijzen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Quad schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:37:
@Wachten... Je hebt 3 netwerken staan, 2x zijn bedoelt voor WAN?
Je moet network Internet verwijderen, WAN editen, interface op WAN en taggen op 300.
DHCP is correct, ik zou wel alternatieve DNS opgeven op WAN omdat de T-Mobile DNS nog wel eens eruit ligt.

Om je PiHole te gebruiken kan je op intern LAN netwerk de DHCP Name Server naar je PiHole laten verwijzen.
Ik zag dat er regelmatig werd gerevereerd naar dit artikel, daar worden een aantal vlans aangemaakt, en standaard stonden er 2 netwerken in de Unifi controller (WAN en LAN).

Maar klopt het niet dan? Moet ik niet een WAN, een LAN en een VLAN300 netwerk hebben?
Want hoe kan de WAN dan zien dat ik een VLAN300 gebruik, als ik deze niet heb aangemaakt? Sorry als ik het niet begrijp, maar ik ben echt kersvers in de VLAN.

Daarnaast verwijzen ze in dat artikel naar switch port profiles die je aan moet maken, maar is dit ook niet nodig dan? Het wordt zo onduidelijk voor mij vanwege allerlei verschillende artikelen, en overal wordt weer wat anders gedaan.

Ik wil voor nu dus simpelweg internet over alle 4 de poorten, en dan straks de pihole erin hangen.
En klopt het dan wel met deze setup dat al mijn DHCP apparaten wel gewoon werken, en Static apparaten (die onder de 100 reeks vallen) geen internet hebben? Hoe kun je dit verklaren of uitleggen aan mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wachten... schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:47:
[...]

Ik zag dat er regelmatig werd gerevereerd naar dit artikel, daar worden een aantal vlans aangemaakt, en standaard stonden er 2 netwerken in de Unifi controller (WAN en LAN).
Artikel is eigenlijk alleen interessant als je ook TV hebt, ik weet niet of die methode werkt omdat ik zelf VLAN verkeer split op een glasvezelswitch.
Maar klopt het niet dan? Moet ik niet een WAN, een LAN en een VLAN300 netwerk hebben?
Want hoe kan de WAN dan zien dat ik een VLAN300 gebruik, als ik deze niet heb aangemaakt? Sorry als ik het niet begrijp, maar ik ben echt kersvers in de VLAN.
De default WAN en LAN ga je gebruiken, LAN is gekoppeld aan al je LAN poorten, WAN op je WAN poort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7jjO-ZRkt031ORI-b_tDE8h7yo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lJk1aApRZM590JKXdoNRdToS.png?f=fotoalbum_tile
Daarnaast verwijzen ze in dat artikel naar switch port profiles die je aan moet maken, maar is dit ook niet nodig dan? Het wordt zo onduidelijk voor mij vanwege allerlei verschillende artikelen, en overal wordt weer wat anders gedaan.
Nee, dat is niet nodig. Dit was van toepassing omdat het artikel TV, Internet en telefoon laat routeren.
Ik wil voor nu dus simpelweg internet over alle 4 de poorten, en dan straks de pihole erin hangen.
En klopt het dan wel met deze setup dat al mijn DHCP apparaten wel gewoon werken, en Static apparaten (die onder de 100 reeks vallen) geen internet hebben? Hoe kun je dit verklaren of uitleggen aan mij?
Dan moet ik zien hoe je statische IP is ingesteld. Mogelijk dat het DNS verkeer aan je Pi-Hole is gekoppeld? Als je als gateway en DNS de router insteld, krijg je dan wel internetverkeer erover? Maar begin eerst maar met het zo simpel mogelijk te hebben qua configuratie.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 05-12-2020 12:58 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Quad schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:55:
[...]

Artikel is eigenlijk alleen interessant als je ook TV hebt, ik weet niet of die methode werkt omdat ik zelf VLAN verkeer split op een glasvezelswitch.

[...]

De default WAN en LAN ga je gebruiken, LAN is gekoppeld aan al je LAN poorten, WAN op je WAN poort.
[Afbeelding]

[...]

Nee, dat is niet nodig. Dit was van toepassing omdat het artikel TV, Internet en telefoon laat routeren.

[...]

Dan moet ik zien hoe je statische IP is ingesteld. Maar begin eerst maar met het zo simpel mogelijk te hebben qua configuratie.
Dank je,

Het enige verschil wat ik zie, is dat jij een "netwerk group" hebt, ik heb deze niet. Verder staat alles hetzelfde (behalve secondary DNS) maar dat maakt niet uit.

Ik heb ook gewoon internet op de PC (die een ip krijgt via DHCP) en voor mijn telefoon hetzelfde. Dus ergens werkt het wel. Ik kan alleen geen verbinding maken met mijn Synology die een vast IP heeft 192.168.0.50 en mijn shield werkt ook niet, die heeft ook een vast ip adres 192.168.0.8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apKlvHuoSkl0S_4a_aMZX3FWkAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXXUwhIkMFFCIz8e0EAd1ZdW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Axv8VM-hdlD_JKSvw5TmBT6rA14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qgfiijcv3K1UJnxi726t19Fx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xhyu15MfjDrlZqT3i35JFbpYMiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GkBuIS21hLOOxt821lUx6kbe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wachten... schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:05:
[...]

Dank je,

Het enige verschil wat ik zie, is dat jij een "netwerk group" hebt, ik heb deze niet. Verder staat alles hetzelfde (behalve secondary DNS) maar dat maakt niet uit.

Ik heb ook gewoon internet op de PC (die een ip krijgt via DHCP) en voor mijn telefoon hetzelfde. Dus ergens werkt het wel. Ik kan alleen geen verbinding maken met mijn Synology die een vast IP heeft 192.168.0.50 en mijn shield werkt ook niet, die heeft ook een vast ip adres 192.168.0.8.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat zijn de instellingen van je vaste IP's?
Zoals ik het zie moet je Synology IP: 192.168.0.50, SM: 255.255.255.0, Gateway: 192.168.0.1 en DNS: 192.168.0.1 (of Pi-Hole) hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Quad schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:10:
[...]

Wat zijn de instellingen van je vaste IP's?
Zoals ik het zie moet je Synology IP: 192.168.0.50, SM: 255.255.255.0, Gateway: 192.168.0.1 en DNS: 192.168.0.1 (of Pi-Hole) hebben.
Zo staat het ook ingesteld.
Ik moet er trouwens even bij zeggen dat ik nu via https://192.168.0.50 wel in mijn nas kom, echter nog niet via mijn reverse proxy (poorten 443 en 80 staan wel open, en het heeft gewerkt gisteren met de UDM)

Op de shield hetzelfde, ik heb de instellingen nog nagekeken, maar gateway staat op 192.168.0.1 en de DNS heb ik een keer gewijzigd naar die van Google en naar de Gateway zelf, echter krijg ik maar geen verbinding.

Zo staat bijvoorbeeld mijn NAS ingesteld (al jaren lang)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcGTi4NfiV6kr8GZSoDYkCenA9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eTdo7rIia4fA857s5uLMM28U.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Wachten... op 05-12-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Haalt de UDM wel een 1000/1000 doorvoersnelheid, of heb je dan de UDM Pro nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@Quad

EDIT: Oke weer een stapje verder. Ik kom er achter dat de reverse proxy/verbinding wel werkt als ik van wifi af ga. Ik heb ooit iets begrepen dat dit met de NAT te maken heeft, maar heb geen idee hoe je dit weekend krijgt op de Unifi

Een deel werkt, maar 1 ding nog niet.

Ik heb de Shield en de Sonos (die had ook geen verbinding) even op DHCP gezet, reboot gedaan van de apparaten en toen werkte het, daarna weer terug gezet naar een vast op adres en de DHCP range in de Unifi weer terug gezet naar 192.168.0.100 tot 192.168.0.254.

Het enige wat nu nog niet werkt, en wat gisteren wel werkte, is mijn reverse proxy zodat ik mijn nas en home Assistant e.d. van buitenaf kan benaderen. Dit heb ik gisteren wel voor elkaar gekregen, dus de poorten in Unifi staan goed, er is echter nu iets nog niet goed ingesteld waardoor ik mijn nas niet van buitenaf kan benaderen.

Enig idee wat dit kan zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Wachten... op 05-12-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

swhnld schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:08:
Haalt de UDM wel een 1000/1000 doorvoersnelheid, of heb je dan de UDM Pro nodig?
UDM moet dat wel lukken.
Met IDS/IPS kom je op max ~850Mbps.

@Wachten... Oke dus het zit in je reverseproxy waarschijnlijk. Daar kan ik je helaas niet mee helpen. :'(
Het kan natuurlijk ook een firewall dingetje zijn. Port forwarding of firewall ingesteld?

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 05-12-2020 14:31 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Quad schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:30:
[...]

UDM moet dat wel lukken.
Met IDS/IPS kom je op max ~850Mbps.

@Wachten... Oke dus het zit in je reverseproxy waarschijnlijk. Daar kan ik je helaas niet mee helpen. :'(
Het kan natuurlijk ook een firewall dingetje zijn. Port forwarding of firewall ingesteld?
Nee nadat het heeft gewerkt gisteren heb ik niks aangepast. Het enige wat ik kan bedenken, is dat ik gisteren naar mijn pihole verwees in de lan en wan netwerk settings van unifi en die staat ingesteld als DHCP server (geen idee of dat het verschil kan maken)?

Ik kan overgens wel buiten mijn netwerk om in mijn nas komen via reverse proxy (nas.mijnserver.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Mijn zoon speelt het ps spel nba2k21.
Als hij online speelt, dan krijgt hij na twee minuten deze foutcode
⁰NBA2K19 error code 56d85bb80

Ik heb gegoogled maar ik begrijp er niks van.
Ik heb een Zyxel T50 router.
Wie o wie weet dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:33:
Mijn zoon speelt het ps spel nba2k21.
Als hij online speelt, dan krijgt hij na twee minuten deze foutcode
⁰NBA2K19 error code 56d85bb80

Ik heb gegoogled maar ik begrijp er niks van.
Ik heb een Zyxel T50 router.
Wie o wie weet dit op te lossen?
Eerste google resultaat... https://community.t-mobil...rror-code-56d85bb8-313877

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Deze link had ik ook gelezen.
Port forwarding werkt bij mij ook niet.
Een andere router zou de oplossing moeten zijn.
Maar dat gaat mij niet lukken.
Zoveel verstand heb ik er niet van. 😒

Ik hoop dan ook dat de oplossing in de Zyxel zelf zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

goldvinger schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:58:
[...]

Deze link had ik ook gelezen.
Port forwarding werkt bij mij ook niet.
Een andere router zou de oplossing moeten zijn.
Maar dat gaat mij niet lukken.
Zoveel verstand heb ik er niet van. 😒

Ik hoop dan ook dat de oplossing in de Zyxel zelf zit
Een eigen router is supersimpel.
Heb zelf een ASUS router gehaald. Kwestie van 1 instelling aanpassen en klaar.
Enige wat je hoeft te doen (mits geen IPTV): LAN -> IPTV -> Select ISP Profile: Manual -> Internet VID op 300 en prio 0. Dan werkt je internet al. Indien je wel IPTV hebt vul je 640 in bij LAN3 of LAN4 en prik je de TV ontvanger in de bijbehorende poort.

Bij andere merken is het idee hetzelfde maar kan de optie ergens anders staan of anders heten. Maar in principe is die 1/2 VLAN nummers invullen al voldoende.

Bovendien doe je jezelf er een lol mee want een eigen router is doorgaans (mits je geen goedkoop budgetbakding haalt) veel beter dan een providermodem.

[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 05-12-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Zorian schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:21:
[...]

Een eigen router is supersimpel.
Heb zelf een ASUS router gehaald. Kwestie van 1 instelling aanpassen en klaar.
Enige wat je hoeft te doen (mits geen IPTV): LAN -> IPTV -> Select ISP Profile: Manual -> Internet VID op 300 en prio 0. Dan werkt je internet al. Indien je wel IPTV hebt vul je 640 in bij LAN3 of LAN4 en prik je de TV ontvanger in de bijbehorende poort.

Bij andere merken is het idee hetzelfde maar kan de optie ergens anders staan of anders heten. Maar in principe is die 1/2 VLAN nummers invullen al voldoende.

Bovendien doe je jezelf er een lol mee want een eigen router is doorgaans (mits je geen goedkoop budgetbakding haalt) veel beter dan een providermodem.
Welk type zou je dan aanraden?
Ik heb nu twee poorten voor internet en twee poorten voor tv.
Deze configuratie is ook op die manier in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

goldvinger schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:40:
[...]

Welk type zou je dan aanraden?
Ik heb nu twee poorten voor internet en twee poorten voor tv.
Deze configuratie is ook op die manier in te stellen?
Ligt vooral aan je budget, ik zou aanraden in het midden tot hoog-segment te kijken, vooral als je een hoge snelheid hebt. Voor circa 150-200 euro ben je ruimschoots klaar.
In principe kan je ook LAN3 en LAN4 aan VLAN640 toewijzen zodat beide poorten voor tv zijn ja.
Zelf heb ik deze maar dat is wel wat overkill voor de meesten. Bijvoorbeeld deze werkt ook goed voor de meeste mensen maar het bereik kan wat minder zijn en de snelheid ietsje lager. Voordeel is wel als je de duurdere neemt dat je hem naar elke provider mee kan slepen als upgrade van het providermodem (uitzonderingen daargelaten) en altijd goed bereik en snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Zorian schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:13:
[...]

Ligt vooral aan je budget, ik zou aanraden in het midden tot hoog-segment te kijken, vooral als je een hoge snelheid hebt. Voor circa 150-200 euro ben je ruimschoots klaar.
In principe kan je ook LAN3 en LAN4 aan VLAN640 toewijzen zodat beide poorten voor tv zijn ja.
Zelf heb ik deze maar dat is wel wat overkill voor de meesten. Bijvoorbeeld deze werkt ook goed voor de meeste mensen maar het bereik kan wat minder zijn en de snelheid ietsje lager. Voordeel is wel als je de duurdere neemt dat je hem naar elke provider mee kan slepen als upgrade van het providermodem (uitzonderingen daargelaten) en altijd goed bereik en snelheid hebt.
Oke. Bedankt.
Dan ga ik daar eens naar kijken.

Wat de vlan betreft, als ik twee poorten voor internet wil hebben en twee poorten voor tv.
Wat moet ik dan invullen in de router?

Ik denk dat ik voor die van jou ga.
Ik heb een 1gig verbinding wat ik wil benutten en ik wil een goede wifi hebben.
Dus ik wil niet op de router bezuinigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

@Zorian leuk advies, maar hou je er even rekening mee dat, als je op het nieuwe platform zit, het alleen nog vlan 300 voor alles is? Anders gaat het nog niet werken ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
goldvinger schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:25:
[...]

Oke. Bedankt.

Wat de vlan betreft, als ik twee poorten voor internet wil hebben en twee poorten voor tv.

Als je goeie Wi-Fi wil hebben moet je niet voor een 3in1 oplossing gaan imo. Wi-Fi vanuit de meterkast? Dat is beginnen op achterstand. Ik ben zelf gegaan voor een router (bijvoorbeeld) zonder Wi-Fi in de meterkast en een goed geplaatste accesspoint (bijvoorbeeld) in het trappengat tussen de 1e en 2e verdieping (gemiddeld rijtjeshuis). Heb je een iets groter huis of wil je in de zomer buiten ook goede ontvangst hebben, dan heb je al snel meerdere accesspoints nodig.

Niet om je te pushen naar de producten die ik als voorbeeld heb gegeven. Maar wil je wel het advies geven meerdere opties te overwegen en wat reviews te lezen, voordat je niet hebt bezuinigd op een sjieke Wi-Fi router die vanuit de meterkast sowieso moeite heeft je een goede dekking te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

goldvinger schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:25:
[...]

Oke. Bedankt.

Tenzij je iets invult bij LAN3 en LAN4 krijgen die ook gewoon internet. Het is een override om ze om te buigen van internet naar IPTV.
Dus als je dit doet moet het werken, mits je niet op het nieuwe platform zit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KlsuplR.png

Je ziet snel genoeg of het werkt, anders kwestie van de 640 weer weghalen uit die velden.
Zelf heb ik ook de optie eronder aangepast zoals je ziet in de screenshot. Zou niet nodig moeten zijn maar ik heb het idee dat het er iets rapper door wordt.

Mocht je helemaal feest willen, haal dan een Raspberry Pi, zet er Pihole op en verander het IP adres van de DNS naar die van de Pi bij LAN -> DHCP Server -> DNS Server. Hebben al je apparaten in huis meteen adblocking erbij. :)
pinda powerrr schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:45:
@Zorian leuk advies, maar hou je er even rekening mee dat, als je op het nieuwe platform zit, het alleen nog vlan 300 voor alles is? Anders gaat het nog niet werken ;)
Ah, die wist ik niet. Ik gebruik geen IPTV. :)
Chris.nl schreef op zondag 6 december 2020 @ 01:01:
[...]

Als je goeie Wi-Fi wil hebben moet je niet voor een 3in1 oplossing gaan imo. Wi-Fi vanuit de meterkast? Dat is beginnen op achterstand. Ik ben zelf gegaan voor een router (bijvoorbeeld) zonder Wi-Fi in de meterkast en een goed geplaatste accesspoint (bijvoorbeeld) in het trappengat tussen de 1e en 2e verdieping (gemiddeld rijtjeshuis). Heb je een iets groter huis of wil je in de zomer buiten ook goede ontvangst hebben, dan heb je al snel meerdere accesspoints nodig.

Niet om je te pushen naar de producten die ik als voorbeeld heb gegeven. Maar wil je wel het advies geven meerdere opties te overwegen en wat reviews te lezen, voordat je niet hebt bezuinigd op een sjieke Wi-Fi router die vanuit de meterkast sowieso moeite heeft je een goede dekking te geven.
Om hier op in te haken, mocht 1 router niet voldoende zijn dan kan je er zo nog 1 bij voegen, dit mag ook een lager geprijsd model zijn om net dat gaatje op zolder te bedekken waar hij niet doorkomt bijvoorbeeld.
Het heet ASUS AIMesh en zit ingebouwd. :)

Hou er ook rekening mee dat het spul wat jij als voorbeeld noemt iets meer technische kennis vereist om in te stellen. :p Hij gaf zelf al aan weinig verstand ervan te hebben, dan is dit een iets meer foolproof oplossing 'that just works'. :p

[ Voor 33% gewijzigd door Zorian op 06-12-2020 01:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
De router staat in de woonkamer en niet in de meterkast.
Dat heb ik toen bewust gedaan om een betere wifi te krijgen.
Voor boven heb ik een mesh staan om boven ook een goede verbinding te krijgen.

Als ik alles zo terug lees lijkt de oplossing van Zorian voor mij het makkelijkst. Het zou dan de asus rt ax82u worden. Goede keuze voor ip tv en internet?
Voor de instellingen kan ik dan zijn screenshot gebruiken.

Ik zit nu nog op het oude tv platform.
Maar Tmobile is bezig het nieuwe platform uit te rollen. Dus het zal waarschijnlijk niet lang meer duren dat ik ook overgezet ga worden.
Ik begrijp dat deze opstelling dan niet meer werkt?

Wat moet ik dan doen in die situatie?
Alles terug zetten op vlan 300?
Of werkt dit überhaupt niet op het nieuwe tv platform?

Ps, de poorten op de Zyxel T50 geven zo en zo internet en tv op elke poort door

[ Voor 15% gewijzigd door goldvinger op 06-12-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door goldvinger op 06-12-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:33
Vraagje, ik heb nog een oud TMobile Thuis abbo, met de draaktek router. Inmiddels heb ik al een mediaconverter binnen. Maar voordat ik start met het hele proces had ik wat vragen. Die ik niet zo 123 kon vinden.

Is het bijvoorbeeld mogelijk met een andere router, liefst een mesh iets zoals Orbi of Velop, de IPTV en internet over dezelfde verbinding te laten lopen? We hebben naar boven namelijk maar 1 lan-kabel lopen die nu alleen wordt gebruikt voor TV.

Is dit mogelijk, idee was namelijk om de kabel die naar boven gaat te verbinden met een AP en daarvanuit ook tv te krijgen.

Add me op Stadia: Gloogle

Pagina: 1 ... 109 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie