[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.898 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

pinda powerrr

Slow down...

pandit schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:15:
[...]

Ik zit al jaren met een 50/50 abonnement met 5 internet verslaafde personen (YT, Netflix Amazon, gaming, thuiswerk en thuisonderwijs) beetje downloaden en IPtv en ondervind geen capaciteitsproblemen dat had ik wel toen ik nog op ADSL 4/1 zat toen moest iedereen het internet af wanneer ik thuis werkte. Ik vraag me altijd af waarvoor je privé tot 1000/1000 zou willen hebben.
Welkom op Tweakers, waar we ons niet afvragen waarom, maar gebruik maken van de mogelijkheid.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik vraag me altijd af waarvoor je privé tot 1000/1000 zou willen hebben.
Heb het ook nergens voor nodig. Sterker nog ik merk echt maar weinig verschil tussen 100 en 1000Mbit/s. Maar de prijs is nou eenmaal erg scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
pinda powerrr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:28:
[...]

Welkom op Tweakers, waar we ons niet afvragen waarom, maar gebruik maken van de mogelijkheid.
Ik heb al ruim 17 jaar een account op tweakers, dus ik ken mijn pappenheimers. Wij zeggen altijd "omdat het kan", De vraagsteller vind 100/100 te krap, dan vraag ik me af hoe dat bij hem manifesteert?

Misschien zijn de freezes op de tv-box bij mij te relateren aan mijn 50/50 verbinding, alhoewel ik daar vroeger nooit last van heb gehad of misschien de latency , dat lijkt me belangrijker dan een hoge throughput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

rens-br schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:17:
[...]

[mbr]Deze vraag komt ongeveer elke week terug in het topic en het antwoord is dan ook eenvoudig te vinden. Tevens staat die ook in de openingspost.

Graag de volgende keer de search gebruiken.[/]
Oeps :'(
Wel jammer dat T-Mobile hiervoor gekozen heeft. Ik zou (net als vele met mij) graag meer keuze zien in glasvezelland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
[...]

Ik zit al jaren met een 50/50 abonnement met 5 internet verslaafde personen (YT, Netflix Amazon, gaming, thuiswerk en thuisonderwijs) beetje downloaden en IPtv en ondervind geen capaciteitsproblemen dat had ik wel toen ik nog op ADSL 4/1 zat toen moest iedereen het internet af wanneer ik thuis werkte. Ik vraag me altijd af waarvoor je privé tot 1000/1000 zou willen hebben.
Waarom niet voor de prijzen waarvoor ze het aanbieden :D Ok, ok nodig is het ook weer niet maar de upload is wel super!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:46
hallo allemaal,

hier een vraag voor een mogelijk nieuwe tmobile klant,

we hebben nu nog kpn maar met de blackfriday deals willen we misschien gaan overstappen

maar omdat wij niet echt technisch zijn hebben we wat vragen waarvan ik hoop ze op tweakers te vinden

in het begin toen we de kpn xperia box v10 kregen moest ik wat instellen op het modem ( upnp aan en ipv6 veranderen naar ipv4 ) toen pas was de NAT goed op de xbox one en hadden we op de xbox one een snelle download....

hoe zit dit met de modem die je van tmobile krijgt?

moet je daar ook wat instellen of is het kabel er in en klaar? en valt er wel wat in te stellen of is het allemaal dicht getimmerd?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Nu online
Waar hoop je op? Je kan natuurlijk altijd zelf een modem kopen en ofwel een SFP module er in steken ofwel met een media-converter direct het internet er in steken. Kan je helemaal zelf kiezen welke functionaliteit je wil.

(Maar ik kan geen uitspraak doen over de T-mobile modem, heb hier een Draytek liggen maar die is alleen gebruikt voor het activeren van de lijn haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb gisteren T-Mobile glasvezel gekregen. Een monteur is verplicht, dus hij doet de installatie, maar meer als een UTP kabel inprikken is het niet.

In het Zyxel router kun je behoorlijk wat instellen. Ik weet niet waar je naar op zoek bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Heb gister alles in 1 pakket genomen en probeer nu afspraak te maken, tot mijn grote schrik zie ik dat voor de tv kabels vanaf de modem getrokken moeten worden ????

Hoe in godsnaam moet ik dat gaan doen bij 3 tv's in ons appartement, loopt alles vast met kabels door het huis, is er geen andere optie ? Anders ga ik dit allemaal annuleren en heeft het geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
Vedrano schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:49:
Heb gister alles in 1 pakket genomen en probeer nu afspraak te maken, tot mijn grote schrik zie ik dat voor de tv kabels vanaf de modem getrokken moeten worden ????

Hoe in godsnaam moet ik dat gaan doen bij 3 tv's in ons appartement, loopt alles vast met kabels door het huis, is er geen andere optie ? Anders ga ik dit allemaal annuleren en heeft het geen zin
Voor elke TVbox is een utp kabel nodig ja, ga je bij elk van je 3 tv's een T-mobile tvbox gebruiken? En zo ja, hoe is dit op dit moment geregeld? Mocht er al Coax liggen zijn er (dure) converters beschikbaar van UTP naar coax.
Alternatief is dat je op je 2e en 3e tv een Appletv box (er zijn waarschijnlijk ook wel Android versies) gebruikt en die via WiFi verbindt, er is een app beschikbaar vanuit T-mobile voor gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Nu online
Of powerline werkt (vaak) ook prima en is goedkoper van de COAX oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
kezzza schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:25:
[...]

Voor elke TVbox is een utp kabel nodig ja, ga je bij elk van je 3 tv's een T-mobile tvbox gebruiken? En zo ja, hoe is dit op dit moment geregeld? Mocht er al Coax liggen zijn er (dure) converters beschikbaar van UTP naar coax.
Alternatief is dat je op je 2e en 3e tv een Appletv box (er zijn waarschijnlijk ook wel Android versies) gebruikt en die via WiFi verbindt, er is een app beschikbaar vanuit T-mobile voor gebruik.
Nu is het glas500 internet + ziggo digi tv, z'n kaartje in de tv en en bij andere is het via de humax 5050c ontvanger. Verder loopt alles via WiFi en is alleen de pc bedraad met de modem.

Ik lees veel over de internet uit de stopcontact optie, dat is de makkelijkste optie lijkt mij dan. Als het echt zo goed en makkelijk werkt als ze zeggen. Alleen bij het inplannen van de monteur kan ik alleen kiezen dat die de bedrade installatie uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
Vedrano schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:53:
[...]

Nu is het glas500 internet + ziggo digi tv, z'n kaartje in de tv en en bij andere is het via de humax 5050c ontvanger. Verder loopt alles via WiFi en is alleen de pc bedraad met de modem.

Ik lees veel over de internet uit de stopcontact optie, dat is de makkelijkste optie lijkt mij dan. Als het echt zo goed en makkelijk werkt als ze zeggen. Alleen bij het inplannen van de monteur kan ik alleen kiezen dat die de bedrade installatie uitvoert.
Zolang jij je in staat acht om het zelf aan te sluiten is dat ook niet zo'n probleem. Bij ons was er nog geen tv in huis, dus was er niks te testen en is uiteindelijk goed gekomen :) Uiteindelijk is het aansluiten van het tv kastje niet meer als de kabel erin en wachten tot de update over het netwerk binnen gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Ligt dit ergens aan mijn verbinding/netwerk of hebben meer mensen moeite met inloggen op https://www.t-mobile.nl/login

Via mijn thuisverbinding werkt het niet, 4G via t-mobile prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
kezzza schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:56:
[...]

Zolang jij je in staat acht om het zelf aan te sluiten is dat ook niet zo'n probleem. Bij ons was er nog geen tv in huis, dus was er niks te testen en is uiteindelijk goed gekomen :) Uiteindelijk is het aansluiten van het tv kastje niet meer als de kabel erin en wachten tot de update over het netwerk binnen gekomen is.
Dat aansluiten en inloggen is makkelijk, alleen ff me vertrouwen en verstand winnen met dat stopcontact internet. We zitten in een appartement, 3de verdiepping van de 3, gebouw is al 50 jaar oud dus als de electrische staat er van matig is dan schijnt dus dat hele stopcontact internet ook te haperen volgens google.

Voor een 3-kamer setup heb ik dus 4 van die powerline dingen nodig. 1 die direct bij de modem er op komt en in elke kamer 1 naast de tv/stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
Vedrano schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:59:
[...]

Dat aansluiten en inloggen is makkelijk, alleen ff me vertrouwen en verstand winnen met dat stopcontact internet. We zitten in een appartement, 3de verdiepping van de 3, gebouw is al 50 jaar oud dus als de electrische staat er van matig is dan schijnt dus dat hele stopcontact internet ook te haperen volgens google.

Voor een 3-kamer setup heb ik dus 4 van die powerline dingen nodig. 1 die direct bij de modem er op komt en in elke kamer 1 naast de tv/stopcontact.
Ik kan het verkeerd hebben, maar voor powerline gaat het per paar. Dus 3 paar, voor elke tv 1. Je moet dan ook 3 stopcontacten in je meterkast hebben, liefst rechtstreeks vanaf de groep waar de specifieke tv ook op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
loeberce schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:01:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben, maar voor powerline gaat het per paar. Dus 3 paar, voor elke tv 1. Je moet dan ook 3 stopcontacten in je meterkast hebben, liefst rechtstreeks vanaf de groep waar de specifieke tv ook op zit.
Met dit setje heb ik dus niet genoeg aan 3 kamers, want 1 is dus base en 2 remote units. Bij mij zit de boel achter de tv's vol met verlengsnoer en aansluitingen op van alles, dan moet ik dus de poweline direct in de stroom doen en de verlengsnoeren via de powerline runnen lijkt mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhreqN9JE4SwhN89Mv1a8mKQuss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KGheYPgyDqJ3sVjh9KnohwSy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door FSXnoob op 25-11-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:46
Tarantino schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:45:
Ik heb gisteren T-Mobile glasvezel gekregen. Een monteur is verplicht, dus hij doet de installatie, maar meer als een UTP kabel inprikken is het niet.

In het Zyxel router kun je behoorlijk wat instellen. Ik weet niet waar je naar op zoek bent?
de enige wens die wij hebben is dat alles goed werkt op de consoles ( xbox/playstation ) ( de juiste NAT bijvoorbeeld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb geen xbox of playstation. Wat ik wel kan vertellen is dat ik mijn Ziggo router heb uitgezet, het SSID en wachtwoord van de Zyxel heb vervangen met die van Ziggo en dat daarna alles direct werkte (tel, Chrome cast, Sonos, bedrade Ziggo AP, Eufy deurbel, Somfy zonwering en Honeywell thermostaat). Ik zit nu op 130 mbit up/down en heb een abbo van 50/50. Al met al dus tevreden.

• Mattie112
  • Nu online
loeberce schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:01:
[...]

Nee dat is niet correct. Een powerline adapter is eigenlijk een soort van switch. Je kan er (min 2) hebben maar ok 10 of 9 of 11 bij wijze van het maakt niet uit, is geen 1:1 relatie ze vormen een "mesh" netwerk.

• loeberce
Mattie112 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:27:
[...]

Nee dat is niet correct. Een powerline adapter is eigenlijk een soort van switch. Je kan er (min 2) hebben maar ok 10 of 9 of 11 bij wijze van het maakt niet uit, is geen 1:1 relatie ze vormen een "mesh" netwerk.
Weer wat geleerd, maar wat betekent dit voor de snelheid van de individuele aansluitingen? Trek je die dicht met 3 televisies?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
@loeberce Dat hangt van je situatie af. De voorkeur is indien het enigszins mogelijk is om UTP te trekken. Is stabiel en kost geen extra energie.
Elke TV stream zal rond de 8 MBit liggen schat ik in. Als je 50 of 100 (of iets anders) MBit haalt, dan kun je zelf uitrekenen of dat lukt. Als je powerline blijft steken op 10 Mbit zul je al problemen hebben als je de 2e decoder aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:29
[...]

De ervaringen met Powerline zijn erg wisselend. Er zullen vast goede ervaringen zijn, maar ik hoor/lees vooral slechte ervaringen.Ook kan het in eerste instantie goed werken en later toch problemen veroorzaken.
Doe jezelf een plezier en begin er niet aan.

Ga voor jezelf eens na of er echt geen andere oplossingen zijn. Heb je echt een TV-box nodig bij alle 3 de tv's? Of kan de T-Mobile app met een Chromecast voor 1 of 2 tv's al een goede oplossing zijn? Zo heb ik het in ieder geval aangesloten, alleen de woonkamer TV heeft een UTP naar het modem lopen. De overige 2 tv's in de slaapkamer en kantoor hebben een Chromecast en worden slechts af en toe gebruikt. T-Mobile heeft overigens ook een Apple TV app, misschien heb je al een Apple TV. Het voordeel dan is dat je dan een echt 'kastje' hebt, die met wifi verbonden kan worden, en die met een afstandsbediening kan bedienen.

Als je voor je eigen woonkamer/hoofdTV echt geen UTP kabel kan aansluiten, maar wel COAX hebt liggen, is een MOCA oplossing echt 100x stabieler dan een Powerline oplossing. Ik zou dan zeker voor MOCA gaan.

• Mattie112
  • Nu online
Maar als je voor chromecast gaat heb je ook bandwidth problemen. Als je wifi wel prima is kan je ook wifi->lan gebruiken als je niet met powerline aan de gang wil gaan.

Maar inderdaad: een dedicated kabel is altijd beter dan powerline, echter is powerline nou ook weer niet zo duur om het gewoon eens uit te proberen. Werkt het niet ben je je setje zo weer kwijt! (Of stuur je het retour).

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 22:25
Ben aan het kijken of ik de overstap van Ziggo naar T-Mobile wil maken.

Hoe staat het nu met het TV signaal, zijn daar nog managed switches voor nodig? Ik lees nu wisselende dingen.
Ik heb nu 1 UTP kabel naar mijn woonkamer lopen. Daar moet dan mijn TV aangesloten worden, PS4/5 en ik wil mijn computer bedraad kunnen verbinden. En er loopt 1 UTP kabel naar de slaapkamer van zoonlief voor zijn Playstation.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bushalte schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:46:
Ben aan het kijken of ik de overstap van Ziggo naar T-Mobile wil maken.

Hoe staat het nu met het TV signaal, zijn daar nog managed switches voor nodig? Ik lees nu wisselende dingen.
Nee, dat is niet meer nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 26-11-2020 15:11 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:18
Ik overweeg een overstap van KPN naar T-Mobile maar ik heb nog wat twijfels over de beeldkwaliteit van TV bij het nieuwe platform. Ik heb nu KPN glasvezel met 7 Mbit voor de HD zenders en 12 voor HD glas. Op mijn 50 inch TV vind ik die laatste er net wat beter uitzien.
Ik lees hier niet zulke beste verhalen over flinke compressie, en dat de bitrate van 6 of 8 Mbit is. Zijn er hier mensen die de beeldkwaliteit vergeleken hebben met KPN of NLZiet (sinds een poosje 7,5 Mbit 1080p)? En hoe viel dat uit i.v.m. het nieuwe platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
musicfreak schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:18:
Ik overweeg een overstap van KPN naar T-Mobile maar ik heb nog wat twijfels over de beeldkwaliteit van TV bij het nieuwe platform. Ik heb nu KPN glasvezel met 7 Mbit voor de HD zenders en 12 voor HD glas. Op mijn 50 inch TV vind ik die laatste er net wat beter uitzien.
Ik lees hier niet zulke beste verhalen over flinke compressie, en dat de bitrate van 6 of 8 Mbit is. Zijn er hier mensen die de beeldkwaliteit vergeleken hebben met KPN of NLZiet (sinds een poosje 7,5 Mbit 1080p)? En hoe viel dat uit i.v.m. het nieuwe platform?
Dat zou ik ook wel eens willen weten. In de topicstart staan de bitrates genoemd per zender en die zijn bij T-mobile een stuk hoger dan bij KPN. Of zijn de bitrates met het nieuwe tv platform lager dan deze?

d-vine in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

wat zijn verder de ervaringen met de settopbox? Is deze een beetje vlot? Dat zou voor mij een van de redenen zijn om weg te gaan bij KPN. (De 1 euro per maand die ik er uiteindelijk op bespaar is niet echt de moeite van het overstappen)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
bramv82 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:32:
[...]

Dat zou ik ook wel eens willen weten. In de topicstart staan de bitrates genoemd per zender en die zijn bij T-mobile een stuk hoger dan bij KPN. Of zijn de bitrates met het nieuwe tv platform lager dan deze?
Dat zijn wel de bitrates van het oude platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
rens-br schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:59:
[...]

Dat zijn wel de bitrates van het oude platform.
Is er aanleiding om aan te nemen dat bitrates nieuwe platform lager zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:41
Als je alleen internet hebt van Tmobile. Moet je dan ook instellingen wijzigen in bijvoorbeeld een USG, een edgerouter of dream machine? Of kun je deze gewoon vervangen voor de standaard (in mijn geval Zyxel) modem?

Ik lees namelijk overal instellingen voor iptv e.d. maar wij hebben die allemaal niet. Wij hebben alleen internet van Tmobile en de enige reden dat ik een eigen modem wil is VLANS voor mijn IoT apparaten.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:18:
Als je alleen internet hebt van Tmobile. Moet je dan ook instellingen wijzigen in bijvoorbeeld een USG, een edgerouter of dream machine? Of kun je deze gewoon vervangen voor de standaard (in mijn geval Zyxel) modem?

Ik lees namelijk overal instellingen voor iptv e.d. maar wij hebben die allemaal niet. Wij hebben alleen internet van Tmobile en de enige reden dat ik een eigen modem wil is VLANS voor mijn IoT apparaten.
Als je alleen internet wilt: DHCP op het goede VLAN (300 iirc) en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
ANdrode schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:39:
[...]

Als je alleen internet wilt: DHCP op het goede VLAN (300 iirc) en je bent klaar :)
Dus als ik het goed begrijp, dan kan ik gewoon een USG kopen, oude modem van Tmobile weg. VLAN op 300 aanmaken en ik ben klaar?

Ik draai overigens een PiHole op een raspberry pi die de DHCP regelt (wellicht belangrijk om te vermelden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:47:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, dan kan ik gewoon een USG kopen, oude modem van Tmobile weg. VLAN op 300 aanmaken en ik ben klaar?

Ik draai overigens een PiHole op een raspberry pi die de DHCP regelt (wellicht belangrijk om te vermelden)?
Je moet DHCP en VLAN300 aan de WAN kant instellen. Wat je aan de LAN qua DHCP etc regelt mag je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Amelandbor schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:57:
Ligt dit ergens aan mijn verbinding/netwerk of hebben meer mensen moeite met inloggen op https://www.t-mobile.nl/login

Via mijn thuisverbinding werkt het niet, 4G via t-mobile prima.
Niet meer relevant inmiddels denk ik, maar: ja, had eerder deze week ook constant problemen met inloggen op de site (too many redirects).

Vannacht onderhoud gehad en inderdaad zoals ik hier al een paar keer voorbij had zien komen: IP-adres gewijzigd. Van de 31. range naar de 82. range (Groningen, KPN netwerk).

Hopelijk blijven dat soort grappen beperkt.

Verder kan ik inmiddels na een paar maanden met zekerheid stellen: het TV-signaal van T-Mobile is van beduidend slechtere matigere kwaliteit dan ik had bij Telfort. Over het algemeen is het prima, maar zeker als het beeld wat drukker wordt, faalt het. Ik zag dat geregeld bij The Masked Singer, als er veel met beweging en het licht gedaan werd, sloeg het om in pixels.

Berucht is ook de "Ster & Cultuur" spot (zie begin filmpje op de site). Zodra die blokken beginnen te draaien slaat het beeld compleet op hol voor een paar seconden bij mij, elke keer weer.

En natuurlijk die 30 seconden vertraging die het systeem oplevert. Lijkt niet veel, maar als je bijvoorbeeld via Whatsapp contact hebt met anderen over een live programma blijkt het toch meer dan je denkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Tralapo op 27-11-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
loeberce schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:50:
[...]

Je moet DHCP en VLAN300 aan de WAN kant instellen. Wat je aan de LAN qua DHCP etc regelt mag je zelf weten.
Om eerlijk te zijn snap ik dan niet helemaal wat je bedoelt.
Ik had het idee dat DHCP altijd om je LAN ging.

Maar bedoel je dat je met DHCP WAN dan alle apparaten kan voorzien van een verbinding?
Kan ik dat dan vergelijken dat als je je modem in bridge zet, dat je dan enkel maar 1 apparaat kan voorzien van internet (via WAN poort) en als je hem van bridge afhaalt je meerdere apparaten aan de modem aan kan sluiten, of zeg ik nu iets heel stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
  • Laatst online: 26-08 12:31
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:56:
[...]

Maar bedoel je dat je met DHCP WAN dan alle apparaten kan voorzien van een verbinding?
Kan ik dat dan vergelijken dat als je je modem in bridge zet, dat je dan enkel maar 1 apparaat kan voorzien van internet (via WAN poort) en als je hem van bridge afhaalt je meerdere apparaten aan de modem aan kan sluiten, of zeg ik nu iets heel stoms?
Je zegt niets doms hoor, maar wat er bedoelt word, is dat jij via DHCP van Tmobile een IP adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mattie112 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:22:
Maar als je voor chromecast gaat heb je ook bandwidth problemen. Als je wifi wel prima is kan je ook wifi->lan gebruiken als je niet met powerline aan de gang wil gaan.

Maar inderdaad: een dedicated kabel is altijd beter dan powerline, echter is powerline nou ook weer niet zo duur om het gewoon eens uit te proberen. Werkt het niet ben je je setje zo weer kwijt! (Of stuur je het retour).
Bij powerlines is de bandbreedte niet het probleem. Voor een TV stream van 13 Mbit heb je zat bandbreedte op de powerline verbinding.

Het echte probleem is of kan zijn: Een powerline verbinding kent vaak kleine haperingen. Die worden voor een internetsignaal opgevangen met buffers en herstel van pakketjes. Daar merk je niks van. Maar live TV werkt via multicast streams. En die kunnen niet tegen die kleine haperingen. Elke keer als dat gebeurt krijg je blokjes. En als je dat vaak genoeg gebeurt wordt je helemaal gek.

MAAR: Uit alles wat ik momenteel lees is het nieuwe TV platform van T-Mobile volledig OTT ofwel unicast. Dus alleen nog maar via Internet en niet met multicast streams. Dus hoe en of dat gaat werken met powerlines, daar ben ik wel heel benieuwd naar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:56:
[...]

agitri schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:22:
[...]
Je zegt niets doms hoor, maar wat er bedoelt word, is dat jij via DHCP van Tmobile een IP adres krijgt.
Ter aanvulling: jouw externe IP-adres wordt door T-Mobile via DHCP geregeld (vaak in de 31.* of 82.* range). Bij je eigen interne netwerk kan jouw router of DHCP-server IP-adressen in het niet-publieke domein (bv 192.168.*) uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:48
[...]

Powerline werkt prima als het op dezelfde stroomgroep zit, in andere gevallen meestal een bak ellende zoals regelmatig onstabiel en kun je de kastjes weer resetten door van stroom te halen, dan zou je nog beter WiFi kunnen nemen(5ghz).

Powerline zit in hetzelfde straatje als WiFi versterkers, beide zijn erg storingsgevoelig, het zijn lapmiddelen als een kabel trekken of WiFi op de normale manier niet mogelijk is.

Ik heb hier gewoon de moeite genomen om een kabel te trekken, het kost wat tijd maar wordt beloond met een goed en stabiel netwerk.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 27-11-2020 13:51 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
loeberce schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:43:
[...]

[...]

Ter aanvulling: jouw externe IP-adres wordt door T-Mobile via DHCP geregeld (vaak in de 31.* of 82.* range). Bij je eigen interne netwerk kan jouw router of DHCP-server IP-adressen in het niet-publieke domein (bv 192.168.*) uitdelen.
@agitri

Maar ik begrijp dan nog steeds niet wat ik bij de WAN aan DHCP in moet stellen als Tmobile ze uit deelt?
(voel me nu even dom) maar het "Aha dat bedoelen jullie", komt vanzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:12:
[...]

@agitri

Maar ik begrijp dan nog steeds niet wat ik bij de WAN aan DHCP in moet stellen als Tmobile ze uit deelt?
Je kan die instellingen zelf handmatig doen in het Settings->network WAN gedeelte maar je kan het ook op DHCP instellen, en dan krijg je je gateway, ip, en subnet toebedeelt door Tmobile, DNS geloof ik ook.

ook gelijk even het vinkje zetten bij vlan en als int 300 opgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:12:
[...]

@agitri

Je moet jouw modem instellen dat deze via DHCP automatisch een IP-adres krijgt toegewezen aan de WAN-zijde. Sommige andere providers hebben een ander soort verbinding PPPoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@agitri @loeberce

Kijk daar is het Aha momentje. Dit staat dus niet standaard aan op de USG en moet dus even aangezet worden.

Ik ga dan zo maar een USG halen, kan dit overigens ook met een dream machine? Ik zat namelijk nog in twijfel of ik een USG ga halen of een dream machine. Er moet namelijk nog een managed switch komen en nog een acces point voor zolder, dus wellicht is een dream machine dan ook een aardige optie.

Dan maar kijken of het dan inderdaad redelijk plug en play is en de Zyxel weg kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:23:
@agitri @loeberce

Kijk daar is het Aha momentje. Dit staat dus niet standaard aan op de USG en moet dus even aangezet worden.

Ik ga dan zo maar een USG halen, kan dit overigens ook met een dream machine? Ik zat namelijk nog in twijfel of ik een USG ga halen of een dream machine. Er moet namelijk nog een managed switch komen en nog een acces point voor zolder, dus wellicht is een dream machine dan ook een aardige optie.

Dan maar kijken of het dan inderdaad redelijk plug en play is en de Zyxel weg kan!
ik heb zelf de UDM pro, moet nog wat frunniken want krijg wat disconnects, maar heel tof apparaat mocht je een rack hebben om het in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
agitri schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:24:
[...]

ik heb zelf de UDM pro, moet nog wat frunniken want krijg wat disconnects, maar heel tof apparaat mocht je een rack hebben om het in te zetten.
Ik heb geen rack en ik denk dat het voor mijn huisje wat overkill is, het belangrijkste is voor mij de vlans opzetten.

Ik las alleen veel verhalen over slechte firmware (voor in ieder geval de UDM (niet de pro) en dat hij flink heet zou worden. Nou weet ik niet of DPI e.d. uitzetten daar veel bij gaat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
agitri schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:24:
[...]

Gebruik je deze ook met IPTV en dan zonder switch aan de WAN-zijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
loeberce schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:46:
[...]

Nee we gerbuiken allen internet hier, geen iptv of bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:54:
[...]

Nee we gerbuiken allen internet hier, geen iptv of bellen.....
Dat weet ik, want dat had je al gezegd. Ik stelde de vraag aan @agitri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@loeberce Sorry, ik had een melding van een bericht maar keek naar de verkeerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 22:31
Ik heb nu ziggo kabel en ga waarschijnlijk overstappen naar T-mobile. Er ligt al glasvezel in de meterkast met volgens mij een zgn. dummy er aan (witte lege kast). We zullen alleen internet gaan gebruiken, geen TV of telefonie.

Mijn ziggo modem staat nu in bridge modus met een daarachter een fritzbox 7490 (en 2 x 1750 accespoint in mesh), welk de de interne IP-adressen uitdeelt aan de apparaten, waarbij een aantal apparaten een vast IP adres hebben gekregen. Het liefste houd ik dit interne netwerk zodat ik geen router helemaal opnieuw moet gaan instellen voor gastennetwerk, NAS, camera, thermostaat, omvormer etc.

Ik lees wat (oudere) berichten dat het T-mobile modem niet in bridge zou kunnen, dus is mijn wens wel realiseerbaar om de fritzbox te houden als router?

edit;ik begrijp ondertussen dat de 'media converter' van t-mobile het signaal van glasvezel naar UTP omzet en ik dat in m'n 7490 kan prikken? Heb in de 7490 wel gevonden dat 'T-Mobile thuis' als provider te selecteren is. Omdat we alleen internet zullen gebruiken hoeft ik niks in te stellen qua vlans? Klopt dat?

[ Voor 17% gewijzigd door MalleEppie71 op 27-11-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
MalleEppie71 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:13:
Ik heb nu ziggo kabel en ga waarschijnlijk overstappen naar T-mobile. Er ligt al glasvezel in de meterkast met volgens mij een zgn. dummy er aan (witte lege kast). We zullen alleen internet gaan gebruiken, geen TV of telefonie.

Mijn ziggo modem staat nu in bridge modus met een daarachter een fritzbox 7490 (en 2 x 1750 accespoint in mesh), welk de de interne IP-adressen uitdeelt aan de apparaten, waarbij een aantal apparaten een vast IP adres hebben gekregen. Het liefste houd ik dit interne netwerk zodat ik geen router helemaal opnieuw moet gaan instellen voor gastennetwerk, NAS, camera, thermostaat, omvormer etc.

Ik lees wat (oudere) berichten dat het T-mobile modem niet in bridge zou kunnen, dus is mijn wens wel realiseerbaar om de fritzbox te houden als router?

edit;ik begrijp ondertussen dat de 'media converter' van t-mobile het signaal van glasvezel naar UTP omzet en ik dat in m'n 7490 kan prikken? Heb in de 7490 wel gevonden dat 'T-Mobile thuis' als provider te selecteren is. Omdat we alleen internet zullen gebruiken hoeft ik niks in te stellen qua vlans? Klopt dat?
Ik ga ervan uit dat die instelling dan regelt dat aan de WAN-kant alles goed wordt ingesteld. Aan jouw LAN kant verandert er dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
Wachten... schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:23:
@agitri @loeberce

Ik heb een Dreammachine en ben er blij mee :) Voordeel is dat er al direct een aantal zaken gecombineerd zijn in tegenstelling tot de USG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
kezzza schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:39:
[...]

Ik heb een Dreammachine en ben er blij mee :) Voordeel is dat er al direct een aantal zaken gecombineerd zijn in tegenstelling tot de USG.
Zit je op de laatste firmware? En heb je geen last van een onwijs hete dream machine en disconnection?
Ik weet niet hoeveel jij verder met dat ding doet, of was het het voor jou wifi instellen en klaar (geen vlan e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:29
Tralapo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:51:
[...]

Niet meer relevant inmiddels denk ik, maar: ja, had eerder deze week ook constant problemen met inloggen op de site (too many redirects).

Vannacht onderhoud gehad en inderdaad zoals ik hier al een paar keer voorbij had zien komen: IP-adres gewijzigd. Van de 31. range naar de 82. range (Groningen, KPN netwerk).

Hopelijk blijven dat soort grappen beperkt.

Verder kan ik inmiddels na een paar maanden met zekerheid stellen: het TV-signaal van T-Mobile is van beduidend slechtere matigere kwaliteit dan ik had bij Telfort. Over het algemeen is het prima, maar zeker als het beeld wat drukker wordt, faalt het. Ik zag dat geregeld bij The Masked Singer, als er veel met beweging en het licht gedaan werd, sloeg het om in pixels.

Berucht is ook de "Ster & Cultuur" spot (zie begin filmpje op de site). Zodra die blokken beginnen te draaien slaat het beeld compleet op hol voor een paar seconden bij mij, elke keer weer.

En natuurlijk die 30 seconden vertraging die het systeem oplevert. Lijkt niet veel, maar als je bijvoorbeeld via Whatsapp contact hebt met anderen over een live programma blijkt het toch meer dan je denkt.
Hier in Groningen ook van 31 naar 82 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
rens-br schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:10:
[...]

Nee, dat is niet meer nodig.
Kan het trouwens wel wat ik wil?

Ik heb nu 1 UTP kabel naar mijn woonkamer lopen. Daar moet dan mijn TV aangesloten worden, PS4/5 en ik wil mijn computer bedraad kunnen verbinden.

Ik heb dus een switch in mijn meterkast, vanaf daar loopt de UTP naar mijn woonkamer. En dan plaats ik daar weer een switch om TV, PlayStation en computer aan te sluiten.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bushalte schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:55:
[...]

Kan het trouwens wel wat ik wil?

Ik heb nu 1 UTP kabel naar mijn woonkamer lopen. Daar moet dan mijn TV aangesloten worden, PS4/5 en ik wil mijn computer bedraad kunnen verbinden.

Ik heb dus een switch in mijn meterkast, vanaf daar loopt de UTP naar mijn woonkamer. En dan plaats ik daar weer een switch om TV, PlayStation en computer aan te sluiten.
Mits je switches IGMP snooping ondersteunen kan dat wel ja.
Maar waarom dan een switch in de meterkast erbij? Met 4 LAN poorten waarvan eentje voor de switch in de woonkamer met alles daarop, heb je niet genoeg meer aan die 3 overige poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Barre73 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:33:
[...]

Mits je switches IGMP snooping ondersteunen kan dat wel ja.
Maar waarom dan een switch in de meterkast erbij? Met 4 LAN poorten waarvan eentje voor de switch in de woonkamer met alles daarop, heb je niet genoeg meer aan die 3 overige poorten?
Helder, dank je.

Voor mijn oorspronkelijke plan heb ik een 8-poorts switch geplaatst. Er zouden 2 kabels naar 3 vertrekken getrokken worden, en dan zou 4 poorten te weinig zijn. Dat gaat er nu niet meer van komen en is niet meer nodig.
De switch is inderdaad niet meer nodig in de meterkast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Iemand gebeld met tmobile voor een beter aanbod? Heb nu 1gb internet plus tv betaal er 55 per maand voor.

Kreeg nu het aanbod om te verlengen voor 15 euro korting per maand voor de eerste 3 maanden. Dus komt op 40 euro per maand. Dus ik voor komend jaar op 9*55 + 3 *40 / 12 maanden op 51,25 uit

Bij phone house is er een aanbieding van Kpn van 1gb down /500 up voor 6*35 + 6 *75 - 100 euro cashback van de phone house. Dan kom ik op 47 per maand uit, scheelt een paar euro per maand.

Het enige wat mij tegenhoud is dat kpn geen apple tv app heeft zoals tmobile en ziggo. Iemand een goeie black friday aanbieding gekrrgen van tmobile?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DancePlaza schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:20:
Iemand gebeld met tmobile voor een beter aanbod? Heb nu 1gb internet plus tv betaal er 55 per maand voor.

Kreeg nu het aanbod om te verlengen voor 15 euro korting per maand voor de eerste 3 maanden. Dus komt op 40 euro per maand. Dus ik voor komend jaar op 9*55 + 3 *40 / 12 maanden op 51,25 uit

Bij phone house is er een aanbieding van Kpn van 1gb down /500 up voor 6*35 + 6 *75 - 100 euro cashback van de phone house. Dan kom ik op 47 per maand uit, scheelt een paar euro per maand.

Het enige wat mij tegenhoud is dat kpn geen apple tv app heeft zoals tmobile en ziggo. Iemand een goeie black friday aanbieding gekrrgen van tmobile?
Beetje off topic maar de KPN app ondersteunt Airplay dus kan je naar je Apple TV streamen.
https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-tv-app-airplay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Barre73 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:35:
[...]

Beetje off topic maar de KPN app ondersteunt Airplay dus kan je naar je Apple TV streamen.
https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-tv-app-airplay/
Ik weet niet of dit voor de KPN iTV app geldt, maar vaak stoppen 3rd party apps met streamen via ATV als de iPad in de slaapstand gaat. Echter super irritant vind ik dat. Dan is een app via ATV makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:10
Ik zou VDSL aanvragen maar ik heb toch glasvezel aangevraagd, omdat dit deze week is gerealiseerd in onze wijk.

Nu heb ik zelf al een Edgerouter 6P met daarachter een Edgeswitch voor mijn LAN netwerk. Ik wil t-mobile graag rechtstreeks aansluiten op ETH5 (SFP) van mijn Edgerouter. Volgens meerdere topics hier kan dit en heb ik geen media converter nodig? Is het voldoende om op (ETH5) DHCP te configureren en VLAN 300 en Source nat rule met masquerade for WAN op ETH5.300 of moet ik ook nog wat configureren m.b.t. multicast, auto negotiation oid?

Ik heb begrepen dat VLAN 640 voor IPTV niet meer nodig is bij nieuwe aanvragen en dat IPTV dus automatisch werkt zonder VLAN 640 en een softwarematige switch te configureren. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:41
Zover ik weet heb je aan de wan-zijde heb je nog steeds beide vlans. IPTV wordt nou eenmaal geleverd door vlan 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
qwasd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:57:
Ik zou VDSL aanvragen maar ik heb toch glasvezel aangevraagd, omdat dit deze week is gerealiseerd in onze wijk.

Nu heb ik zelf al een Edgerouter 6P met daarachter een Edgeswitch voor mijn LAN netwerk. Ik wil t-mobile graag rechtstreeks aansluiten op ETH5 (SFP) van mijn Edgerouter. Volgens meerdere topics hier kan dit en heb ik geen media converter nodig? Is het voldoende om op (ETH5) DHCP te configureren en VLAN 300 en Source nat rule met masquerade for WAN op ETH5.300 of moet ik ook nog wat configureren m.b.t. multicast, auto negotiation oid?

Ik heb begrepen dat VLAN 640 voor IPTV niet meer nodig is bij nieuwe aanvragen en dat IPTV dus automatisch werkt zonder VLAN 640 en een softwarematige switch te configureren. Klopt dit?
Dit is al meerdere keren beantwoord in het topic, gewoon even de search gebruiken en je vindt je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:15
Nu zijn er de laatste tijd natuurlijk wel enige wijzigingen. T-Mobile is begonnen met ook aanbieden via GPON. Als je dat krijgt zit je vast aan de ONT en kun je de glasvezel niet rechtstreeks in je router/switch stoppen. Ook zijn ze overgestapt naar een nieuw IPTV platform, dus nieuwe glasvezel klanten hebben inderdaad geen VLAN 640 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qwasd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:57:

Kijk even in de openingspost. Die wordt bijgehouden en daar vind je een link naar wat jij wil weten.

En ik zou inderdaad even wachten tot alles bij jou is geïnstalleerd en werkt. Dan pas weet je of je GPON hebt of niet. Met GPON kan je nog steeds vast wel een eigen setup gebruiken maar niet met een SFP module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:18
[...]

Dan weet ik genoeg, dank je. Zojuist alleen T-Mobile internet besteld, geen TV. Sinds een weekje hebben we als test een proefabonnement op NLZiet, en het beeld daarvan vind ik echt boven verwachting goed. Zeker vergelijkbaar met KPN HD. Niet helemaal mat KPN HD glas, maar dat is ook niet zo gek gezien de 7,5 Mbit 1080p streams van NLZiet. HD glas en het oude platform van T-Mobile zitten fors hoger, rond de 12 Mbit.
Ben benieuwd naar het Ster & cultuur spotje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:24
[...]

Tja, maar wat zegt dat? Kan aan verschillende dingen liggen.
Wat voor tv heb je? In welk gebied woon je?
En heb je dit gemeld bij de helpdesk?
Hier met de tv nergens problemen mee. In het verleden wel gehad, bleek aan de voeding van het tv-kastje te liggen. Maar uiteindelijk wel goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
kootje70 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:04:
[...]

Tja, maar wat zegt dat? Kan aan verschillende dingen liggen.
Wat voor tv heb je? In welk gebied woon je?
En heb je dit gemeld bij de helpdesk?
Hier met de tv nergens problemen mee. In het verleden wel gehad, bleek aan de voeding van het tv-kastje te liggen. Maar uiteindelijk wel goed opgelost.
Hij heeft groot gelijk hoor. Het nieuwe tv platform is echt matig qua beeldkwaliteit. Bij het oude platform was de bitrate een stuk hoger. Dit is hier vaker gemeld en is ook bekend bij T-Mobile. Snelle beelden, bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden is het beeld gewoon echt slecht. Terwijl ze met hun oude platform echt superieur beeld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Waarom hebben ze dat eigenlijk gedaan zo’n slechte bitrate?
Meestal is nieuw beter in de ict-wereld, dat is hier duidelijk niet waar.

Ik zou voor nieuw een hogere bitrate verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:57
Sinds ik weet dat T-Mobile hier via ODF hun diensten aanbiedt vraag ik me af hoe dat zo "ineens" in mijn van oudsher KPN gebied erbij gekomen is. hoe werkt dit? moet t-mobile hun apparatuur installeren in een verdeelkast in de buurt? of moeten ze iets met KPN NetwerkNL regelen?

tevens vraag ik me af, ik heb nu KPN als provider. hun bitrates zijn zeker niet slecht, maar als ik een betere prijs kan krijgen voor het geheel in televisie, internet en mobiel dan ga ik natuurlijk overstappen. is het nieuwe platform van t-mobile qua bitrates vergelijkbaar met KPN? ik was t-mobile's oude platform gewend voordat ik naar KPN was overgestapt.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
leonbong schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:50:
Waarom hebben ze dat eigenlijk gedaan zo’n slechte bitrate?
Meestal is nieuw beter in de ict-wereld, dat is hier duidelijk niet waar.

Ik zou voor nieuw een hogere bitrate verwachten.
Ze hebben de online/ app streams en 'normale' tv gelijk getrokken. De online streams waren altijd al lager in bitrate. Het is dat ik Foxsports heb, anders was ik ook al lang overgestapt op NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik snap dat ze dat gedaan hebben maar het beantwoordt niet de waarom vraag.
Daarnaast partijen als Netflix/Prima zijn prima in staat de bitrate af te stemmen op de beschikbare bandbreedte.

Als je dat bedenkt dan is het helemaal een raadsel waarom een glas klant op een Tv-kastje met zo’n slechte stream wordt opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
leonbong schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:44:
Ik snap dat ze dat gedaan hebben maar het beantwoordt niet de waarom vraag.
Daarnaast partijen als Netflix/Prima zijn prima in staat de bitrate af te stemmen op de beschikbare bandbreedte.

Als je dat bekent dan is het helemaal een raadsel waarom een glas klant op een Tv-kastje met zo’n slechte stream wordt opgescheept.
In zekere zin beantwoord het wel je vraag. Ze gebruiken nu alleen de online streams. Die hebben ze niet verbeterd en daarom is het nu dus slechter voor het kijken via een tv kastje. Het is natuurlijk makkelijker in beheer. Als ze iets aanpassen hoeft dat maar één keer. Ben het er wel mee eens dat het veel beter moet en het belachelijk is dat ze de klanten iets slechters voorschotelen dan hat oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
kezzza schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:32:
[...]

Dit is al meerdere keren beantwoord in het topic, gewoon even de search gebruiken en je vindt je antwoord.
Is dit nog up to date omdat er wat wijzigingen zijn doorgevoerd bij t-mobile? Lees nu verschillende dingen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Nuevocasa schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:52:
[...]

In zekere zin beantwoord het wel je vraag. Ze gebruiken nu alleen de online streams. Die hebben ze niet verbeterd en daarom is het nu dus slechter voor het kijken via een tv kastje. Het is natuurlijk makkelijker in beheer. Als ze iets aanpassen hoeft dat maar één keer. Ben het er wel mee eens dat het veel beter moet en het belachelijk is dat ze de klanten iets slechters voorschotelen dan hat oude.
Ja leuk maar er zit nogal een verschil of ik op postzegel ipad/iphone kijk of 50inch 4k televisie. Het eerste is voor mij altijd een soort van "noodoplossing". Ik ben dan niet thuis of ik lig al in mijn bed, voetbal bijvoorbeeld is gewoon verschrikkelijk op zo'n lage bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
leonbong schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:03:
[...]

Ja leuk maar er zit nogal een verschil of ik op postzegel ipad/iphone kijk of 50inch 4k televisie. Het eerste is voor mij altijd een soort van "noodoplossing". Ik ben dan niet thuis of ik lig al in mijn bed, voetbal bijvoorbeeld is gewoon verschrikkelijk op zo'n lage bitrate.
Helemaal mee eens! Ik hoop/ ga er vanuit dat ze nu de basis hebben neergezet en ze dit gaan verbeteren. Anders kan ze dit best wat (tv) klanten gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ja dan ben ik weg als het deze flut bitrates blijven.
Want het hoeft technisch niet zo slecht te zijn, dan maar geen nieuw tv-platform.
Met moderne netwerk apparatuur zouden ze prima afhankelijk van de bandbreedte een goede stream moeten kunnen aanbieden.

Daarnaast een vertraging van 30 sec. is eigenlijk ook onacceptabel.

Het is ook al zo treurig dat netflix in avonduren altijd bufferproblemen heeft en dat is niet omdat Netflix niet genoeg servers heeft neergezet bij T-mobile maar de interne capaciteit naar de interne netflix servers is te weinig.
Het probleem treedt nooit op namelijk als ik een VPN aanzet en dus geen gebruik maak van T-mobile netflix servers.

[ Voor 56% gewijzigd door leonbong op 28-11-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Barre73 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:51:
[...]

Kijk even in de openingspost. Die wordt bijgehouden en daar vind je een link naar wat jij wil weten.

En ik zou inderdaad even wachten tot alles bij jou is geïnstalleerd en werkt. Dan pas weet je of je GPON hebt of niet. Met GPON kan je nog steeds vast wel een eigen setup gebruiken maar niet met een SFP module.
Hoe weet ik of ik GPON heb of niet? Kan ik dit ergens aan herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb eind oktober T-Mobile Thuis besteld en gezegd dat ik graag 30 november wil overstappen. Alles is goed gegaan en ik kon een afspraak maken met Guidion Op 30 nov. tussen 14:00-16.00 (bevestigingsmail ook direct ontvangen). Twee weken geleden heb ik alle spullen ook al ontvangen en is alles gereed.

Nu krijg ik vanmiddag een mail met daarin een herinnering om een afspraak te maken voor de installatie en een kwartier later nog één. Ik denk, het zal wel een bevestiging zijn voor de afspraak oid, maar nee... ze willen een afspraak inplannen en de eerstvolgende mogelijkheid is pas op 23 dec. Een half uur geleden kreeg ik ook nog eens een SMS om een afspraak inte plannen.

Ik ga maandag direct bellen, want als ze maandag niet komen betekent dit dat ik 3 weken zonder internet kom te zitten. De eerste ervaring zijn nog niet goed te noemen, tenzij het een fout is dat ik TWEE mailtjes en een SMS heb gekregen het weekend voor de overstap (terwijl ze dicht zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qwasd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:44:
[...]

Hoe weet ik of ik GPON heb of niet? Kan ik dit ergens aan herkennen?
Staat op de mediaconverter die tussen de glasvezelaansluiting en de Zyxel router komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Barre73 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:55:
[...]

Staat op de mediaconverter die tussen de glasvezelaansluiting en de Zyxel router komt te zitten.
Bedankt. Dus als ik het goed begrijp en GPON heb kan ik dus niet mijn Edgerouter inzetten met SFP of Ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qwasd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:06:
[...]

Bedankt. Dus als ik het goed begrijp en GPON heb kan ik dus niet mijn Edgerouter inzetten met SFP of Ethernet?
T-Mobile GPON is hier in het topic nog niet erg vaak langs gekomen. Voor zover ik kan zien is je eigen router geen probleem. Maar dan wel via Ethernet aangesloten op de GPON ONT (de mediaconverter). SFP poort op je Edgerouter kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Barre73 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:42:
[...]

T-Mobile GPON is hier in het topic nog niet erg vaak langs gekomen. Voor zover ik kan zien is je eigen router geen probleem. Maar dan wel via Ethernet aangesloten op de GPON ONT (de mediaconverter). SFP poort op je Edgerouter kan niet.
Ik ga er inderdaad vanuit dat ik deze krijg:
https://community.t-mobil...huawei-hg8010h-ont-327279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
Hoe weet je zo zeker dat je de ONT / GPON krijgt?
Is het gebied waar je woont zojuist glasvezel aangelegd?

Overigens moet je in ODF gebied wonen (waar glasoperator de netwerklaag naar TMNL voor je levert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:31:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat je de ONT / GPON krijgt?
Is het gebied waar je woont zojuist glasvezel aangelegd?

Overigens moet je in ODF gebied wonen (waar glasoperator de netwerklaag naar TMNL voor je levert).
Hij schreef vanmorgen wel dat het net was aangelegd. Niet of dat door T-Mobile zelf was gedaan of door KPN Netwerk NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Wat een gedoe allemaal met die TV-kwaliteit. Ik stond eigenlijk op het punt over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet teveel op alleen de negatieve berichten focussen, ik heb al jaren T Mobile thuis (overgenomen na Vodafone Thuis) en ik heb echt 0 issues. Al jaren een tevreden klant...

Edit: @Nuevocasa, hier een 55 inch Samsung LED 4K tv en geen last van, uiteraard is het beeld beter vanaf de HTPC maar ik zie weinig verschil als ik bij anderen kijk met bv Ziggo oid...

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 29-11-2020 13:01 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Joopieboy schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:55:
Niet teveel op alleen de negatieve berichten focussen, ik heb al jaren T Mobile thuis (overgenomen na Vodafone Thuis) en ik heb echt 0 issues. Al jaren een tevreden klant...
Bij mij is alles ook verder stabiel. Maar als je een grote 4k tv hebt en je kijkt veel sport zou ik het zeker meenemen in de overweging. Snel bewegend beeld is gewoon erg matig. Bij de meeste andere programma's is het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa

Edit: @Nuevocasa, hier een 55 inch Samsung LED 4K tv en geen last van, uiteraard is het beeld beter vanaf de HTPC maar ik zie weinig verschil als ik bij anderen kijk met bv Ziggo oid...
Dan kijk je weinig sport of ben je nog niet over gezet op de nieuwe omgeving....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien makkelijker om je bericht te editen en dan aan te vullen, houdt het een stuk leesbaarder en overzichterlijk. :) En ik zie vooral een hoop aannames, dat kan en is prima, maar nogmaals ik geef niet voor niets aan dat ik echt geen issues heb.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Barre73 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:17:
[...]

Hij schreef vanmorgen wel dat het net was aangelegd. Niet of dat door T-Mobile zelf was gedaan of door KPN Netwerk NL.
Door KPN Netwerk NL en inderdaad net aangelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:22

Quad

Doof

Ik ook, het werkt gewoon dikke prima en stabiel. Wel zou verlengen of overstappen een duurdere rekening opleveren. In dat opzicht zit ik ook wel vast aan T-Mobile. Maar goed, €55 per maand voor 100Mb, TV, Ziggo Sport, Fox eredivisie vind ik nergens anders.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Joopieboy schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:08:
Misschien makkelijker om je bericht te editen en dan aan te vullen, houdt het een stuk leesbaarder en overzichterlijk. :) En ik zie vooral een hoop aannames, dat kan en is prima, maar nogmaals ik geef niet voor niets aan dat ik echt geen issues heb.
Als iemand heeft gereageerd op je bericht is het niet handig om dat achteraf te gaan zitten editen, de reply functie is er niet voor niets. Wbt de kwaliteit zijn het geen technische issues oid. Het is gewoon een feit de de kwaliteit flink achteruit is gegaan omdat ze streams in een lagere bitrate leveren. Dat jij daar geen problemen mee hebt, dat kan. Ik vind met name de sportwedstrijden niet fijn om te kijken en velen met mij. Er staan genoeg berichten hierover op hun forum, Twitter en meer. Ze hebben ook aangegeven er bekend mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qwasd schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:06:
[...]

Door KPN Netwerk NL en inderdaad net aangelegd.
Dan zijn er twee mogelijkheden:
1) je bent op een bestaande PoP aangesloten en daar is T-Mobile voor jou beschikbaar maar hoogst waarschijnlijk niet met GPON.
2) Je gaat er zometeen achterkomen dat T-Mobile niet kan leveren omdat je op een nieuwe PoP zit waarin alleen KPN GPON switches zitten. En daar kan T-Mobile schijnbaar nog steeds niet mee overweg. Alhoewel het gewoon technisch kan en ook open staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
Dan ben je nog niet op nieuwe tv-platform.
Want zelfs tmobile zelf zegt dat bitrate lager is en dat dag effect heeft op de kwaliteit met name omdat het hercompressie is.

Het lijkt alsof ik weer kpn tv via adsl van 10 jaar terug aan het kijken ben.

Ziggo is superieur zeker als je "live" kijkt dus geen begin gemist ofzo, maar de ruwe DVB-C stream.
Bij ziggo klagen mensen al dat slechter is als begin gemist doet, maar dan krijg je ook stream met beperkte bitrate ongeveer gelijk aan "t-mobile standaard nieuw platform stream".

[ Voor 20% gewijzigd door leonbong op 29-11-2020 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13
Joopieboy schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:08:
Maar ben je nu wel of niet over op het nieuwe tv platform? Zo niet dan kun je dat beter even expliciet aangeven in je ervaring, aangezien nieuwe klanten direct het nieuwe platform krijgen. Ik ben na de overgang naar het nieuwe tv platform overgestapt op internet only, omdat op mijn 720p oude plasma tv het beeld van NLZiet beduidend beter is als dat van de nieuwe TMobile TV. Eigenlijk vond ik het bizar dat ze dus zelfs lagere kwaliteit bieden dan een ott only tv dienst. Het is in elk geval heel veel slechter dan het was voor de overgang. Ik zit in ODF gebied, had dus goede glasvezel zenders. Overigens prijstechnisch is T-Mobile ongeëvenaard, daarom blijf ik nog steeds klant. Maar ik hoop dat binnen enkele maanden ze tv kwaliteit weer op orde hebben, dan zet ik dat weer aan.

[ Voor 8% gewijzigd door jurjen_g op 29-11-2020 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jurjen_g schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:50:
[...]

Eigenlijk vond ik het bizar dat ze dus zelfs lagere kwaliteit bieden dan een ott only tv dienst. Het is in elk geval heel veel slechter dan het was voor de overgang.
Uit alles wat ik hier over lees (ben zelf geen klant) is dit ook een OTT dienst geworden. En dat lijkt ook het probleem m.b.t.die beeldkwaliteit.

[ Voor 41% gewijzigd door Barre73 op 29-11-2020 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Dat zal mij allemaal een worst zijn.
Het is geen excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
loeberce schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:46:
[...]

helaas, alleen internet, ik heb ergens gelezen dat het in de uni-multi cast hoek kan zitten.
Pagina: 1 ... 108 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie