Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:35
gjtm schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:16:
Dat terzijde, andere providers (geen KPN dochters) kunnen wel meer dan 100Mbit leveren, denk dat je het probleem toch echt bij T-Mobile moet zoeken. Ze willen perse die 25 euro aanhouden, dan is het niet gek dat een hogere snelheid via wba onbetaalbaar wordt.
Dit is eigenlijk de hele reden. Ze adverteren dat ze met Uit en Thuis de snelheid verhogen naar maximaal haalbare voor 25 + 25 euro. Als ze dat moeten inkopen bij KPN maken ze daar nauwelijks / geen winst* meer op, dus hebben ze voor KPN lijnen de snelheden vastgezet op 100Mbit/s.

*De prijzen publiekelijk beschikbaar en als ik de sheet goed begrijp zijn dit de prijzen:

SnelheidPrijs (ex btw)
50€7,86
100€11,71
200€17,53
500€23,60
1000€29,66

€25 per maand is €20,66 zonder BTW, vanaf 500Mbit/s is de winst dus negatief.

• FvGa
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-11 09:07
jongetje schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:23:
@FvGa Wat wil je hiermee doen? Dan had je je voor 1 november moeten aanmelden bij T-Mobile op de site om die korting te gaan krijgen.

Die actie staat toch ook bij de veel gestelde vragen (dan wel voor Segbroek, maar die actie is voor Loosduinen gelijk) https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/denhaag
Als bewijs aanleveren aan cs, ben in juli overgestapt aan de hand van desbetreffende folder met de belofte van cs dat ik zeker binnen 3 mnd glas zou hebben en zo niet het toen afsloten dsl contract kon laten ontbinden. Nu krijg ik doodleuk te horen "U heeft niks zwart op wit en wij leveren uw contract dus dat dient u maar uit te zingen". Letterlijk woord voor woord van meerdere cs medewerkers te horen gekregen. Echt te gek voor woorden dat een bedrijf als T-mobile zich zulken streken kan veroorloven. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze zoveel nieuwe klanten erbij hebben gekregen aflopen jaar dat ze een beetje het spoor bijster zijn, veel nieuwe medewerkers hebben moeten aannemen die maar wat roepen.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:35:
[...]
offtopic:
Dat zijn niet alle kosten die voor WBA gerekend worden.

Jazco2nd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:04:

:(
Ik zit in een huis dat eind 2017 is opgeleverd met glasvezel. Kon toen bij T-Mobile kiezen uit een snelheid tot 750/750. Ben voor 50 gegaan en deze is later dankzij Voordeel verdubbeld.

Nu wil ik een hogere snelheid, blijkt dat ik op de KPN lijn zit en ze nu nog maar tot 100 mogen leveren. Super irritant. Rot KPN. Begrijp niet dat de lijnen niet vrij worden gegeven.

Ik wil absoluut niet over op KPN. Alleen maar slechte ervaringen gehad in het verleden.
Met T-Mobile Thuis nooit problemen gehad. Altijd max snelheid en ik gebruik gewoon hun SFP module in mijn eigen router (Mikrotik hEX POE).
Je zit in een gebied waar 750 leverbaar was. Dat impliceert dat T-Mobile daar actief was als operator. KPN levert immers geen 750 mbit.

Wat is er op het adres van de buren leverbaar? Is daar wel gigabit leverbaar?

T-Mobile doet geen migraties tussen ODF en WBA meer. Maar als je opzegt en opnieuw aanvraagt (...en er is ruimte vrij in de kast) dan leveren ze het voor zover ik weet wel.

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-11 17:12
ANdrode schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:52:
[...]

offtopic:

[...]

Je zit in een gebied waar 750 leverbaar was. Dat impliceert dat T-Mobile daar actief was als operator. KPN levert immers geen 750 mbit.

T-Mobile doet geen migraties tussen ODF en WBA meer. Maar als je opzegt en opnieuw aanvraagt (...en er is ruimte vrij in de kast) dan leveren ze het voor zover ik weet wel.
Je moet hier wel heel voorzichtig mee zijn. Toen ik nog bij T-Mobile Thuis werkte waren er ook met regelmaat een paar die dachten op die manier handig te zijn maar doordat het vaak was dat de nieuwe lijn pas besteld wordt wanneer de oude opgeheven is er toch wel een downtime van 2 tot 6 weken was.

• ANdrode
  • Niet online
Centurius schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:02:
[...]

Je moet hier wel heel voorzichtig mee zijn. Toen ik nog bij T-Mobile Thuis werkte waren er ook met regelmaat een paar die dachten op die manier handig te zijn maar doordat het vaak was dat de nieuwe lijn pas besteld wordt wanneer de oude opgeheven is er toch wel een downtime van 2 tot 6 weken was.
Ik zou het ook niet zomaar doen. In het slechtste geval zit de switch tegen de tijd dat je kan bestellen vol. Dus met dat scenario moet je rekening houden.

Nu ik het opschrijf besef ik mij dat ik zelf dit gedoe voor een upgrade naar gigabit niet zou doen maar makkelijk praten met gigabit.

@Jazco2nd als het puur om de snelheid gaat zijn in ODF gebieden Tweak of, nog mooier, Freedom vaak ook opties. Als die optie er is dan zou ik wel voor opzeggen & opnieuw bestellen gaan. Je kan altijd maandelijks opzegbaar Ziggo nemen voor de overgangsperiode mits je niet upload.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:52
Tja, in die folder staat nergens dat het zo snel zou gaan. Zoals je wel kunt zien in de wijk wordt er op dit moment op meerdere plekken in de wijk druk gegraven en zie je steeds meer sprietjes bij de voortuin/deuren omhoog prijken. Als dat klaar is komen de graafploegen om het naar binnen te brengen (bij de mensen die aangesloten willen worden) en als dat is gedaan de monteur om het daadwerkelijk aan te sluiten.

Los daarvan moet je alles vastleggen als je daarmee je contract wilt ontbinden. Je bent nu waarschijnlijk akkoord gegaan met een jaarcontract, maar over een paar maanden kun je vast wel overstappen naar glas.

[Voor 3% gewijzigd door jongetje op 16-11-2020 17:25]

• jongetje
[...]

Dit is eigenlijk de hele reden. Ze adverteren dat ze met Uit en Thuis de snelheid verhogen naar maximaal haalbare voor 25 + 25 euro. Als ze dat moeten inkopen bij KPN maken ze daar nauwelijks / geen winst* meer op, dus hebben ze voor KPN lijnen de snelheden vastgezet op 100Mbit/s.

[...]

Precies, goed om het met dat schema te verduidelijken. En dan moet er ook nog data over die lijn heen, dat kost ook nog geld voor T-Mobile (plus administratie, helpdesk, modem in bruikleen etc. etc.)

[Voor 4% gewijzigd door jongetje op 16-11-2020 17:31]

[...]

offtopic:

[...]

Precies. Dit is heel raar. Destijds was er ODF beschikbaar maar dan zou T-Mobile deze klant bewust met een 50 Mbit abonnement op een KPN WBA lijn zetten? Daar geloof ik niks van...
Hier is iets raars aan de hand met de orderstraat van T-Mobile...

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
[...]

offtopic:

[...]

Interessant, ik zit in een appartementen (25) complex, heb 2 andere huisnrs geprobeerd, ook max 100mbit. Dit gebouw is samen met 2 vergelijkbare ertegenover opgeleverd dus ik ga nog een paar checks doen.
Ik weet zeker dat ik 750mbit kon kiezen. De Klantenservice kwam makkelijk van mij af maar met deze informatie ga ik toch een nieuwe belpoging wagen.
ANdrode schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:07:
[...]@Jazco2nd als het puur om de snelheid gaat zijn in ODF gebieden Tweak of, nog mooier, Freedom vaak ook opties. Als die optie er is dan zou ik wel voor opzeggen & opnieuw bestellen gaan. Je kan altijd maandelijks opzegbaar Ziggo nemen voor de overgangsperiode mits je niet upload.
Tweak biedt ook maar max 100mbit zie ik, voor mijn postcode/huisnr. Dus daar schiet ik niks mee op..
Freedom 512mbit maar ik zit niet zo te wachten op Freedom als provider en ze zijn erg duur (ik betaal nu €30 voor 100/100 en wil niet meer dan ~€50 gaan betalen).

[Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 16-11-2020 18:08]

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-11 19:37
[...]

*De prijzen publiekelijk beschikbaar en als ik de sheet goed begrijp zijn dit de prijzen:

SnelheidPrijs (ex btw)
50€7,86
100€11,71
200€17,53
500€23,60
1000€29,66

Begrijp ik de KPN Wholesale prijslijst nu goed?
Men levert vanaf 2021 alleen nog GPON verbindingen uit?
Want de prijzen bij de kolom "point-to-point" (wat AON is) zijn niet meer ingevuld en staat n.v.t...

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:30
Soundwork schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:46:
[...]

Begrijp ik de KPN Wholesale prijslijst nu goed?
Men levert vanaf 2021 alleen nog GPON verbindingen uit?
Want de prijzen bij de kolom "point-to-point" (wat AON is) zijn niet meer ingevuld en staat n.v.t...
Haha nee, dat bedoelen ze daar niet mee.
Voor WBA hebben die termen een andere betekenis.
Dat wordt wel een beetje beschreven in de technische specificatie

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 27-11 20:20
Je zit in een gebied waar 750 leverbaar was. Dat impliceert dat T-Mobile daar actief was als operator. KPN levert immers geen 750 mbit
Destijds (late 2013) nog onder de Vodafone vlag, maar ja.
Barre73 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:55:
[...]

Precies. Dit is heel raar. Destijds was er ODF beschikbaar maar dan zou T-Mobile deze klant bewust met een 50 Mbit abonnement op een KPN WBA lijn zetten? Daar geloof ik niks van...
Het lijkt er anders wel op; tenzij er geen aansluitingen meer beschikbaar zijn /waren op moment van aanmelden (100 Mbps).

De enige reden die ik nog kan bedenken is dat ik een eerdere aansluiting bij ConceptsICT heb gehad, dewelke is overgenomen destijds.

Vaste locatie, vast netwerk.

• Soundwork
Dennis-L schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:03:
[...]

Haha nee, dat bedoelen ze daar niet mee.
Voor WBA hebben die termen een andere betekenis.
Dat wordt wel een beetje beschreven in de technische specificatie
Ok, dank je ;)
In de prijslijst is overigens ook te lezen dat 1000 Mbps upload pas vanaf Q3-2021 leverbaar zal zijn.
Comp User schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:17:
[...]

[...]

Het lijkt er anders wel op; tenzij er geen aansluitingen meer beschikbaar zijn /waren op moment van aanmelden (100 Mbps).

De enige reden die ik nog kan bedenken is dat ik een eerdere aansluiting bij ConceptsICT heb gehad, dewelke is overgenomen destijds.
DM je adres eens? Dan kan ik ieder geval kijken of er Glasoperator apparatuur in die PoP zit. Gewoon voor de zekerheid..

Concepts werd toen overgenomen door Telfort dus dat zal niets te maken hebben gehad met Vodafone Thuis.

[Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 16-11-2020 19:45]

• Soundwork
Comp User schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:17:
[...]

[...]

Concepts ICT is toch opgegaan in KPN en niet in het toenmalige Vodafone Thuis?

Edit: Concepts ICT is in 2012 opgegaan in Telfort die maakte gebruik van het KPN WBA netwerk.

[Voor 8% gewijzigd door Soundwork op 16-11-2020 20:01]

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:55:
[...]

Ik zie alleen een scenario waar men eerst op WBA geleverd heeft, later ODF apparatuur geplaatst heeft, en klanten niet geporteerd heeft.

Ben benieuwd wat je ziet over de in de pop aanwezige hardware :)
Voor de nieuwsgierigen: er zit geen Glasoperator apparatuur in de PoP en dat heeft er ook nooit gezeten.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

ANdrode schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:46:
[...]

Ik zie alleen een scenario waar men eerst op WBA geleverd heeft, later ODF apparatuur geplaatst heeft, en klanten niet geporteerd heeft.

Ben benieuwd wat je ziet over de in de pop aanwezige hardware :)
Zoiets is bij ons ook het geval. De allereerste wijk waar glas werd aangelegd (Reggefiber, ruim tien jaar geleden aangelegd) was heel lang WBA only. Bij toeval kwam ik erachter dat ODF ook mogelijk was, toen een vriend van mij, die in die wijk woont, wilde overstappen naar glas. Kan daar dus gewoon een 1000/1000 abbo krijgen.
Helaas is mij niet bekend of andere wijken ook "diverser" worden, zal wel niet. Denk dat het gebeurde in een korte overgangsfase oid. Want uiteraard check ik mijn eigen postcode ook wel eens.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

pinda powerrr schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:07:
[...]

Zoiets is bij ons ook het geval. De allereerste wijk waar glas werd aangelegd (Reggefiber, ruim tien jaar geleden aangelegd) was heel lang WBA only. Bij toeval kwam ik erachter dat ODF ook mogelijk was, toen een vriend van mij, die in die wijk woont, wilde overstappen naar glas. Kan daar dus gewoon een 1000/1000 abbo krijgen.
Helaas is mij niet bekend of andere wijken ook "diverser" worden, zal wel niet. Denk dat het gebeurde in een korte overgangsfase oid. Want uiteraard check ik mijn eigen postcode ook wel eens.
Glasoperator/Vodafone is in 2015 begonnen met het plaatsen van ODF apparatuur in honderden PoPs. Bij elkaar ruim 1 miljoen woningen. Dat waren allemaal PoPs die al langer bestonden en gebieden die al waren aangelegd.
Apparatuur plaatsen tijdens de uitrol zoals KPN doet vergt heel veel afstemming en daar had men op dat moment blijkbaar niet zoveel zin in.
Met andere woorden: overal waar in 2015 en 2016 ODF beschikbaar kwam was al WBA.
Er zijn daardoor heel veel mensen die al een paar jaar op Vodafone via WBA zaten en graag over wilden naar ODF. Dat kon dus niet zonder alles op te zeggen, af te sluiten en opnieuw aan te vragen. En zoals hierboven al vermeld: dat kon makkelijk tot enkele weken downtime geven.
En volgens mij is dat nog altijd zo. Een stomme keuze in het ordersysteem van Vodafone, nu dan T-Mobile.

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:20:
[...]

Glasoperator/Vodafone is in 2015 begonnen met het plaatsen van ODF apparatuur in honderden PoPs. Bij elkaar ruim 1 miljoen woningen. Dat waren allemaal PoPs die al langer bestonden en gebieden die al waren aangelegd.
Apparatuur plaatsen tijdens de uitrol zoals KPN doet vergt heel veel afstemming en daar had men op dat moment blijkbaar niet zoveel zin in.
Met andere woorden: overal waar in 2015 en 2016 ODF beschikbaar kwam was al WBA.
Er zijn daardoor heel veel mensen die al een paar jaar op Vodafone via WBA zaten en graag over wilden naar ODF. Dat kon dus niet zonder alles op te zeggen, af te sluiten en opnieuw aan te vragen. En zoals hierboven al vermeld: dat kon makkelijk tot enkele weken downtime geven.
En volgens mij is dat nog altijd zo. Een stomme keuze in het ordersysteem van Vodafone, nu dan T-Mobile.
Maar zit dit wel in het ordersysteem van de providers?
Reggefiber/Netwerk NL technisch moet je overstappen van operator A naar operator B. Zit daar dan ook niet een bottleneck? Want in de orderstraat van Netwerk NL is het een migratieorder....Of heb ik dat mis?
Soundwork schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:04:
[...]

Maar zit dit wel in het ordersysteem van de providers?
Reggefiber/Netwerk NL technisch moet je overstappen van operator A naar operator B. Zit daar dan ook niet een bottleneck? Want in de orderstraat van Netwerk NL is het een migratieorder....Of heb ik dat mis?
Dat kan prima. Er komt gewoon een nieuwe order binnen om een adres om te patchen. Vorige order kwam via KPN WBA binnen, de nieuwe via Glasoperator zelf.

• FvGa
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-11 09:07
jongetje schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:25:
Tja, in die folder staat nergens dat het zo snel zou gaan. .
Hoe kom je erbij? Heb je die folder dan? Dát was de hele reden voor mij om over te stappen, binnen 3 mnd glas. Ze zeggen nu medio Mei glas hier.

*knip*. Dat mag echt op een andere toon.

[Voor 31% gewijzigd door rens-br op 18-11-2020 15:10]

• jongetje
@FvGa Ik heb die folder niet meer. Maar als ik het me herinner stond daar alleen een link in om je in te schrijven om op de hoogte gehouden te worden want "We komen eraan!". En misschien een actie voor een jaar voor 30euro het eerste jaar voor internet en TV.Ik heb nergens een belofte gezien dat je binnen 3 maanden wordt aangesloten. Wat er aan de telefoon is beloofd weet ik niet, daar was ik niet bij. Mijn ervaring is wel dat je alles bevestigd moet krijgen (en dat geldt niet alleen voor internet maar zelfs voor sommige werkgevers).

[Voor 14% gewijzigd door jongetje op 17-11-2020 15:45]

• Comp User
Barre73 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:45:
[...]

DM je adres eens? Dan kan ik ieder geval kijken of er Glasoperator apparatuur in die PoP zit. Gewoon voor de zekerheid..

Concepts werd toen overgenomen door Telfort dus dat zal niets te maken hebben gehad met Vodafone Thuis.
Kijk ik er zo overheen of heb ik die mogelijkheid - nog, iets met punten ofzo - niet?

Comp User schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:32:
[...]

Kijk ik er zo overheen of heb ik die mogelijkheid - nog, iets met punten ofzo - niet?
Welke mogelijkheid?

• Dennis-L
Ik denk hoe ie jou een DM moet sturen ;)
Dennis-L schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:55:
Dat zou kunnen maar ik krijg er genoeg van anderen dus het kan wel.
@Comp User Pijltje naast mijn avatar -> stuur bericht

• Comp User
Dennis-L schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:55:
Dat bedoelde ik idd, maar ik denk dat het gelukt is.

Comp User schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:00:
[...]

Dat bedoelde ik idd, maar ik denk dat het gelukt is.
Het is gelukt. Ik kijk morgen even. Laat mijn werklaptop voor vanavond maar even dicht (iets met werk en privé door elkaar ;) )

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Is er niet een mogelijkheid om een verzoek in te dienen bij T-Mobile om de PoP in de buurt van Glasoperator apparatuur te voorzien... En als ze genoeg verzoeken uit die buurt krijgen, dat de kans groot is dat het binnen een jaar gebeurd?

Trommel ik de 3 VVE besturen van de 3 gebouwen hier wel op om het namens +/- 75 huishoudens te doen.

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Jazco2nd schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:04:
[...]

Interessant, ik zit in een appartementen (25) complex, heb 2 andere huisnrs geprobeerd, ook max 100mbit. Dit gebouw is samen met 2 vergelijkbare ertegenover opgeleverd dus ik ga nog een paar checks doen.
Ik weet zeker dat ik 750mbit kon kiezen. De Klantenservice kwam makkelijk van mij af maar met deze informatie ga ik toch een nieuwe belpoging wagen.
In Vodafone tijd was er nog geen ODF 750 Mbit abonnement. Het zou wel kunnend dat jij 500 Mbit kon bestellen (een KPN WBA lijn) en nu niet meer want T-Mobile levert nog maar 100 Mbit op WBA.

• zjeeraar84
  • Registratie: november 2011
  • Nu online
*knip*. Maakt de volgende keer even een TR aan, in plaats van een reactie te maken.

[Voor 62% gewijzigd door rens-br op 18-11-2020 15:11]

j_bos schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:55:
[...]

In Vodafone tijd was er nog geen ODF 750 Mbit abonnement. Het zou wel kunnend dat jij 500 Mbit kon bestellen (een KPN WBA lijn) en nu niet meer want T-Mobile levert nog maar 100 Mbit op WBA.
Dit was een paar reacties geleden al opgehelderd. Moet een misverstand zijn geweest want er heeft in zijn PoP nooit Glasoperator apparatuur gezeten. Niet onder Vodafone en niet onder T-Mobile.

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:45
Iemand meer die problemen heeft met Dns na de systeem update van Ps4.

Had 1.1.1.1 in mijn Zyxel staan,maar na de ps update kreeg ik geen verbinding meer ,Ps gaf ook aan dat er een Dns probleem was,router gereset naar T-mobile dns hetzelfde.

Nu heb ik opendns erin en nu werkt het weer.

[Voor 7% gewijzigd door GRAD85 op 18-11-2020 16:42]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• r3psaj
  • Laatst online: 19:50
Ik snap er even niks meer van.

Vanmiddag viel de verbinding weg en op allestoringen.nl was een piek te zien. Een half uur later nog eens gekeken en toen zou de storing weer verholpen moeten zijn. Ik had echter nog steeds geen internet.

Ik gebruik de unifi USG als modem/router en heb toen maar is voor de grap de Zyxel aangesloten en toen had ik weer internet!

Even later weer alles terug gezet, maar de USG krijgt maar geen verbinding. Volgens de cli van de USG zou alles moeten werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Codes: S - State, L - Link, u - Up, D - Down, A - Admin Down
Interface    IP Address                        S/L  Description
---------    ----------                        ---  -----------
eth0         -                                 u/u  WAN
eth0.300     143.177.<knip>.<knip>/21          u/u  WAN
eth1         192.168.0.1/24                    u/u  LAN
eth1.107     192.168.107.1/24                  u/u
eth2         -                                 A/D

Maar pingen naar 8.8.8.8 geeft 100% packet loss.

Is er nou iets aangepast in het t-mobile netwerk, zodat dit niet meer werkt? Hebben meer mensen hier last van?

[Voor 0% gewijzigd door r3psaj op 18-11-2020 19:22. Reden: typo]

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:26
r3psaj schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:21:

Vanmiddag viel de verbinding weg en op allestoringen.nl was een piek te zien. Een half uur later nog eens gekeken en toen zou de storing weer verholpen moeten zijn. Ik had echter nog steeds geen internet.

Ik gebruik de unifi USG als modem/router en heb toen maar is voor de grap de Zyxel aangesloten en toen had ik weer internet!

Even later weer alles terug gezet, maar de USG krijgt maar geen verbinding. Volgens de cli van de USG zou alles moeten werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Is er nou iets aangepast in het t-mobile netwerk, zodat dit niet meer werkt? Hebben meer mensen hier last van?
T-Mobile is aan het rommelen met IP adressen, dus je USG moet een nieuwe krijgen, daarnaast is er gedonder met DNS-en, vorige bladzijde nog iemand die daar issues mee meld vandaag, dus zet voor de gein die van T-Mobile eens in je configuratie en test of dat wel werkt?

• r3psaj
  • Laatst online: 19:50
swhnld schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:40:
[...]

T-Mobile is aan het rommelen met IP adressen, dus je USG moet een nieuwe krijgen, daarnaast is er gedonder met DNS-en, vorige bladzijde nog iemand die daar issues mee meld vandaag, dus zet voor de gein die van T-Mobile eens in je configuratie en test of dat wel werkt?
Dit geloof je toch niet:

8.8.8.8 Request timeout
8.8.4.4 Request timeout
1.1.1.1 Request timeout
1.0.0.1 Request timeout
208.67.222.222 Werkt! (Opendns)
208.67.220.220 Werkt! (Opendns)

• fiekert123
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:14
Ik heb vanmorgen contact gehad met t-mobile over hun eigen ODF beschikbaarheid in Winterswijk, hier bieden ze nu ook 1gbit internet aan. klantenservice bood uitkomst in korte tijd. enerzijds jammer dat ik het bijltje heb gehakt om naar kpn te verhuizen met mobiel en thuis.

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 16:48
Naar aanleiding van een ander draadje mbt IPTV en ubiquity appartuur. Heb ik de volgende vraag:

Het nieuwe platform van IPTV. Is dit routed IPTV?
Zijn hier mensen die al op het nieuwe platform zitten?

Ik kon geen echte informatie vinden op het forum van t-mobile. Ik heb zelf nog geen bericht gekregen dat ik over kan gaan. Ik heb nog de huidge Entone STB met de glop firmware.

Op dit moment maak ik met vlan 640 en vlan 300 gebruik van bridge IPTV.

Ik heb een USG Pro, 16 poort 150w switch en Cloud 2. Het glas gaat nu rechstreeks naar de switch. Ik heb liever dat het glas rechtstreeks in de USG Pro gaat. Maar dat gaat niet omdat aan de wan poort maar 1 vlan gekoppeld kan worden en niet twee.

Het nieuwe platform zou deze constructie dan overbodig moeten maken.

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
Ik ben zelf nog niet over maar je hoeft dan maar 1 vlan in te stellen

Denk dat je dit topic zoekt.

https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Misschien kan deze en meer in de headline want het is al paar keer voorbij gekomen

• pandit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:40
Na 3 weken zonder internet gezeten te hebben zit ik nu bijna een maand zonder TV, zie mijn andere berichten. meerdere keren aan te telefoon gehangen met T-Mobile . Zelfs Guidion is geweest en heeft een ticket aangemaakt want evenals ik constateerde hij dat de Vodafone Entone ontvanger gewoon een verbinding krijgt met de T-Mobile infra maar ergens nog niet geactiveerd is. De oplossing van T-Mobile was het versturen van een andere ontvanger. Gelukkig was dit eenzelfde Entone ontvanger, maar nu met een T-Mobile logo.. Na het aansluiten kreeg ik eerst een paar software updates binnen en werd de disk geïnitialiseerd en werd de box een paar keer herstart en wat denk je......... zwart beeld, precies hetzelfde als de andere box. Grrrrrr. Ik heb geen vertrouwen in T-Mobile dat dit opgelost wordt.

Jammer dat ik de oude Draytek router niet kan uitproberen omdat die geen UTP WAN connector heeft maar een glasaansluiting. Bij deze router moest de TV in UTP poort 3 of 4, op de andere poorten werkte het niet. Op de Zyxel router zou het op alle poorten moeten werken. Bij mij dus niet. Iemand nog een suggestie?

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

@pandit misschien een mediaconverter aanschaffen? Is niet heel duur en kan je dus glas omzetten naar koper. Staan hier in het topic wel wat aanbevelingen.

Als je dan ook nog een router hebt waarin je VLAN kan indelen, kun je misschien iets proberen of je tv wel werkt in VLAN 300, of juist de oude versie 640.

[Voor 33% gewijzigd door pinda powerrr op 19-11-2020 18:17]

• pandit
pinda powerrr schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:15:
@pandit misschien een mediaconverter aanschaffen? Is niet heel duur en kan je dus glas omzetten naar koper. Staan hier in het topic wel wat aanbevelingen.

Als je dan ook nog een router hebt waarin je VLAN kan indelen, kun je misschien iets proberen of je tv wel werkt in VLAN 300, of juist de oude versie 640.
Ik vond dit verhaal: https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b

laat ik toevallig een Ubiquiti netwerk hebben liggen waarbij de USG nog op mijn verlanglijst stond, deze heb ik zojuist besteld, hopelijk gaat het daar mee lukken, dan kan die Zyxel er ook tussenuit.

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:54
pinda powerrr schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:15:
@pandit misschien een mediaconverter aanschaffen? Is niet heel duur en kan je dus glas omzetten naar koper.
Dat gaat niet werken. @pandit zit op GPON. Maar zijn probleem is dus andersom, hij wil nu van koper weer glas maken zodat hij dat in zijn oude router kan steken. Daar zijn ook wel converters voor te koop.

Ik zou als ik hem was echter de handdoek in de ring gooien en overstappen naar een provider die wel werkende oplossingen heeft (KPN?). Als hij T-Mobile belt kan hij wellicht al van zijn contract af (gezien de voorgeschiedenis). Anders moet hij ze in gebreke stellen (voorbeelden op internet) om zo onder zijn contract af te komen. Hij is al vanaf 23 oktober bezig...

[Voor 4% gewijzigd door Muis666 op 19-11-2020 19:41]

• Mezkeijou
d-vine schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:23:
Ik ben zelf nog niet over maar je hoeft dan maar 1 vlan in te stellen

Denk dat je dit topic zoekt.

https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Misschien kan deze en meer in de headline want het is al paar keer voorbij gekomen
Ja dit zocht ik! Bedankt. Dit mag wel in de openingspost staan vind ik.
Heb dit in ieder gebookmarked voor straks wanneer ik over ga.

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Mezkeijou schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:52:
[...]

Dat vonden wij ook een hele tijd terug, dus die link staat gewoon in de ts, onder het kopje "eigen hardware" :P

• rens-br
Mezkeijou schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:52:
Goed idee! Ow wacht. Daar staat die al. :P

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
Wel zelf posten maar niet controleren oeps..

• Soundwork
Muis666 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:36:
[...]

Dat gaat niet werken. @pandit zit op GPON. Maar zijn probleem is dus andersom, hij wil nu van koper weer glas maken zodat hij dat in zijn oude router kan steken. Daar zijn ook wel converters voor te koop.

Ik zou als ik hem was echter de handdoek in de ring gooien en overstappen naar een provider die wel werkende oplossingen heeft (KPN?). Als hij T-Mobile belt kan hij wellicht al van zijn contract af (gezien de voorgeschiedenis). Anders moet hij ze in gebreke stellen (voorbeelden op internet) om zo onder zijn contract af te komen. Hij is al vanaf 23 oktober bezig...
Grote kans dat KPN (via KPN Wholesale) ook via GPON zal leveren.
Enige "voordeel" is dat KPN WBA al langer GPON levert en er dus ook meer "ervaring" mee heeft.
Overigens blijf ik het vreemd vinden dat een verhuizing over een kleine afstand er kennelijk toe leidt dat je op een andere area PoP wordt verbonden waar GPON wordt toegepast.....

• Mezkeijou
rens-br schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:24:
[...]

Goed idee! Ow wacht. Daar staat die al. :P
Excuses, ik had een andere topic in mijn hoofd. Namelijk die van Ubiquity en IPTV. En daar staat dit stuk er niet in. Mijn fout.

Ik heb deze avond ook van de gelegenheid gebruikt om ff de laatste 30 pagina's door te akkeren omtrent tmobile thuis glasvezel.

Ook ik zit in een WBA gebied. Door destijds gebruik te maken van een actie is mijn verbinding van 200mbit geupgrade naar 500mbit. Echter heb ik nooit die verbinding voluit gekregen. Mijn verbinding is eerder 370/450. Heel raar. De upload is hoger dan de download.

Dacht door te lezen gister dat het misschien aan een verkeerde kleur glaskabel kan liggen. Maar na inspectie en hulp van het forum is dat het niet geval mi.

Lees ik nu dat als je de servicedeks belt dat je toch een 1 gbit verbinding kan krijgen? Ik zie wel dat aanbieders als Caiway, Delta en KPN wel 1gbit kunnen aanbieden. Terwijl ik zeker weet dat het twee jaar geleden max 500mbit is.

Ik ben alleen een beetje huiverig om te bellen. Want als ze er achter komen dat ik een veel hogere snelheid heb dan hun huidige policy mogelijk maakt. Dat ik dan afgeschaalt gaat worden naar 100mbit. Dat wil ik natuurlijk niet. :/
Soundwork schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:51:
[...]

Enige "voordeel" is dat KPN WBA al langer GPON levert en er dus ook meer "ervaring" mee heeft.
Overigens blijf ik het vreemd vinden dat een verhuizing over een kleine afstand er kennelijk toe leidt dat je op een andere area PoP wordt verbonden waar GPON wordt toegepast.....
Nee, KPN heeft hier geen GPON want het is een oudere PoP. En hij is op dezelfde PoP aangesloten als voorheen maar dan op de GPON apparatuur die is bijgeplaatst door T-Mobile.

In principe kan het natuurlijk wel zo zijn dat je nieuwe huis net op een andere PoP zit dan je oude huis. De grens moet ergens zitten. Maar hier was dat niet het geval.

• Dennis-L
Soundwork schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:51:
[...]

Dat laatste is toch niet zo vreemd?
Bij mij in de wijk weet ik wel waar ongeveer de grens loopt en dat is nu de grens tussen wel 1000Mbit of niet 1000Mbit ;)

9408CA 44 kan 1000 Mbit aanvragen (asn-1c of asn-1a)
9408CA 42 kan tot 500 Mbit aanvragen (asn-1b)

Zijn beide aangesloten op een andere PoP en liggen nog geen 50 meter van elkaar af :)

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Mezkeijou schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:43:
[...]

Excuses, ik had een andere topic in mijn hoofd. Namelijk die van Ubiquity en IPTV. En daar staat dit stuk er niet in. Mijn fout.

Ik heb deze avond ook van de gelegenheid gebruikt om ff de laatste 30 pagina's door te akkeren omtrent tmobile thuis glasvezel.

Ook ik zit in een WBA gebied. Door destijds gebruik te maken van een actie is mijn verbinding van 200mbit geupgrade naar 500mbit. Echter heb ik nooit die verbinding voluit gekregen. Mijn verbinding is eerder 370/450. Heel raar. De upload is hoger dan de download.

Dacht door te lezen gister dat het misschien aan een verkeerde kleur glaskabel kan liggen. Maar na inspectie en hulp van het forum is dat het niet geval mi.

Lees ik nu dat als je de servicedeks belt dat je toch een 1 gbit verbinding kan krijgen? Ik zie wel dat aanbieders als Caiway, Delta en KPN wel 1gbit kunnen aanbieden. Terwijl ik zeker weet dat het twee jaar geleden max 500mbit is.

Ik ben alleen een beetje huiverig om te bellen. Want als ze er achter komen dat ik een veel hogere snelheid heb dan hun huidige policy mogelijk maakt. Dat ik dan afgeschaalt gaat worden naar 100mbit. Dat wil ik natuurlijk niet. :/
Het kan zijn dat je een oud abonnement hebt, zonder jouw toestemming wordt dat niet aangepast. Echter als je gebruik wilt maken van het huidige klantvoordeel kan dat alleen als je hem aanpast.

Of je 1 Gbit kan krijgen kan je gewoon op de website zien. Als er 100 Mbit/s glas uit komt zit je op het KPN netwerk. Dan kon je inderdaad ook 200 en 500 Mbit/s krijgen in het verleden.

• Soundwork
Dennis-L schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:06:
[...]

Dat laatste is toch niet zo vreemd?
Bij mij in de wijk weet ik wel waar ongeveer de grens loopt en dat is nu de grens tussen wel 1000Mbit of niet 1000Mbit ;)

9408CA 44 kan 1000 Mbit aanvragen (asn-1c of asn-1a)
9408CA 42 kan tot 500 Mbit aanvragen (asn-1b)

Zijn beide aangesloten op een andere PoP en liggen nog geen 50 meter van elkaar af :)
Ok, het kan dus....
Maar bij @pandit is dat volgens @Barre73 dus niet het geval. Dan nog begrijp ik niet als hij binnen dezelfde Area PoP is gebleven men bij Netwerk NL de oude patch niet hergebruikt heeft. Of werkt dat nooit zo bij een migratie-order? (ik neem aan dat een verhuizing een migratie order is bij Netwerk NL?)
Soundwork schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:34:
[...]

Ok, het kan dus....
Maar bij @pandit is dat volgens @Barre73 dus niet het geval. Dan nog begrijp ik niet als hij binnen dezelfde Area PoP is gebleven men bij Netwerk NL de oude patch niet hergebruikt heeft. Of werkt dat nooit zo bij een migratie-order? (ik neem aan dat een verhuizing een migratie order is bij Netwerk NL?)
Het is niet aan KPN Netwerk NL om te beslissen wat men doet. Dat is aan de operator.
KPN Netwerk NL krijgt van T-Mobile een opdracht om adres X aan te sluiten op poort Y van de Glasoperator switch. En in het geval van een verhuizing later een opdracht om de patch van het oude adres geheel weg te halen.
Glasoperator (T-Mobile) heeft hier dus blijkbaar besloten om het nieuwe adres op een poort van hun nieuwe GPON apparatuur te laten patchen in plaats van eentje op de oude AON switch.

En nee: een verhuizing is niet een migratie. Ook niet binnen dezelfde PoP. Het is een nieuwe patchopdracht voor adres X en een ophefopdracht voor adres Y. En die twee staan volledig apart van elkaar en liggen meestal ook een tijdje uit elkaar qua tijd.Dat is niet iets wat KPN Netwerk verzint, Een migratie is het aansluiten van de passieve poort van het adres op een andere actieve poort van een operatorswitch.

Een verhuizing waarbij je op dezelfde PoP zit zou je kunnen zien als een omgekeerde migratie maar dat kan vaak niet. Het nieuwe adres kan ook op een andere kast van de PoP afgewerkt zijn en dan zou je dwars door die PoP een patchkabel moeten trekken. Zo werkt een PoP niet.

• Soundwork
Barre73 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:57:
[...]

Een verhuizing waarbij je op dezelfde PoP zit zou je kunnen zien als een omgekeerde migratie maar dat kan vaak niet. Het nieuwe adres kan ook op een andere kast van de PoP afgewerkt zijn en dan zou je dwars door die PoP een patchkabel moeten trekken. Zo werkt een PoP niet.
De nieuwere PoP's hebben toch PPL's bij de ODF lades zitten? In dat geval kan men technisch gezien de patch toch wijzigen? Of vinden operators dit teveel gedoe?

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
r3psaj schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:21:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Ja hetzelfde probleem, soms een paar keer per week, soms een poos niet, om ellendig van te worden.
Soundwork schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:31:
[...]

De nieuwere PoP's hebben toch PPL's bij de ODF lades zitten? In dat geval kan men technisch gezien de patch toch wijzigen? Of vinden operators dit teveel gedoe?
In de PoPs sinds 2013 zitten de PPL lades vlak naast de ODF lades. Maar dan wel de ODF lades die uitkomen op de woningen. Om even het onderscheid te maken tussen de verschillende termen. De apparatuur van Glasoperator zit in de EQF kast aan de andere kant van de PoP.

Alleen indien een klant verhuist naar een woning die binnen dezelfde PoP valt EN binnen dezelfde ODF kast (het zijn er twee of drie) als de oude woning, zou je inderdaad de patch omgekeerd kunnen omzetten. Dus op dezelfde actieve poort houden maar op een andere ODF poort zetten (die van de nieuwe woning).

Maar ik gok maar zo dat dat teveel gedoe is en het geeft nog een belangrijk probleem: Een klant kan op die manier nooit op twee adressen internet hebben. En dat kan (naar mijn info) momenteel wel bij T-Mobile als je verhuist. Een week of een paar weken overlap houden tussen je oude en nieuwe adres, mocht je dat willen.

Dus al met al: wat jij voorstelt kan maar zeer beperkt en is daarom niet vaak nodig. Dan is het niet efficiënt om daar een mogelijkheid voor te bouwen in de orderstraat van Glasoperator.

• Soundwork
Barre73 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:39:
[...]

In de PoPs sinds 2013 zitten de PPL lades vlak naast de ODF lades. Maar dan wel de ODF lades die uitkomen op de woningen. Om even het onderscheid te maken tussen de verschillende termen. De apparatuur van Glasoperator zit in de EQF kast aan de andere kant van de PoP.

Alleen indien een klant verhuist naar een woning die binnen dezelfde PoP valt EN binnen dezelfde ODF kast (het zijn er twee of drie) als de oude woning, zou je inderdaad de patch omgekeerd kunnen omzetten. Dus op dezelfde actieve poort houden maar op een andere ODF poort zetten (die van de nieuwe woning).

Maar ik gok maar zo dat dat teveel gedoe is en het geeft nog een belangrijk probleem: Een klant kan op die manier nooit op twee adressen internet hebben. En dat kan (naar mijn info) momenteel wel bij T-Mobile als je verhuist. Een week of een paar weken overlap houden tussen je oude en nieuwe adres, mocht je dat willen.

Dus al met al: wat jij voorstelt kan maar zeer beperkt en is daarom niet vaak nodig. Dan is het niet efficiënt om daar een mogelijkheid voor te bouwen in de orderstraat van Glasoperator.
Ok, helder.
Het is voor de klant alleen zeer vervelend dat deze van AON naar GPON gaat.
Maar ik mag ervanuit gaan dat het technisch niet meer mogelijk was om @pandit opnieuw aan te sluiten op een AON poort binnen de glasoperator switches.
Soundwork schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:46:
[...]

Ok, helder.
Maar ik mag ervanuit gaan dat het technisch niet meer mogelijk was om @pandit opnieuw aan te sluiten op een AON poort binnen de glasoperator switches.
Tja... ik werk niet bij Glasoperator. Kan natuurlijk zo zijn dat het beleid is om elke nieuwe en verhuizende klant op een GPON poort te zetten. Dat is de enig emanier om de AON switch langzaam uit te laten sterven en weg te kunnen halen.

Dat het in het geval van @pandit zo fout loopt is een teken dat ze het daar nog niet zo geregeld hebben als ze zouden willen. En met een klantenservice die er de ballen van snapt lijkt het.

• shicomm
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

shicomm

<***>

Zojuist aangesloten op t-mobile glasvezel :)

Leuk en aardig maar ik wil toch wel erg graag m'n synology als modem inzetten ipv de geleverde zyxel.
Dat zou heel eenvoudig moeten zijn, de kpn vlan ID ( 34 ) vervangen door de t-mobile ID ( 300 ) en gaan met die banaan..

De realiteit is echter anders.. Op zowel poortje 1 als 2 krijg ik er absoluut geen signaal overheen.
Ik moet dus iets over het hoofd hebben gezien maar wat ?
Via de zyxel werkt internet overigens prima.
Het gaat hier puur om internet , geen tv en geen telefonie.

I live in darkness , i exist in the shadow

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
shicomm schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:42:
Zojuist aangesloten op t-mobile glasvezel :)

Leuk en aardig maar ik wil toch wel erg graag m'n synology als modem inzetten ipv de geleverde zyxel.
Dat zou heel eenvoudig moeten zijn, de kpn vlan ID ( 34 ) vervangen door de t-mobile ID ( 300 ) en gaan met die banaan..

De realiteit is echter anders.. Op zowel poortje 1 als 2 krijg ik er absoluut geen signaal overheen.
Ik moet dus iets over het hoofd hebben gezien maar wat ?
Via de zyxel werkt internet overigens prima.
Het gaat hier puur om internet , geen tv en geen telefonie.
Kan je het mac adres van de Zyxel overnemen op je alternatieve modem? Staat me bij dat je in sommige gevallen anders soms 12u moet wachten totdat je een ip toegewezen krijgt.

• shicomm
  • Nu online

shicomm

<***>

Chris.nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:50:
[...]
Kan je het mac adres van de Zyxel overnemen op je alternatieve modem? Staat me bij dat je in sommige gevallen anders soms 12u moet wachten totdat je een ip toegewezen krijgt.
:o Niet zo heel eenvoudig dus... :|

Ik zal ongetwijfeld de mac kunnen clonen maar of het dan wel werkt ?
12 uur op een IP wachten is wel heel erg ruig, bij kpn was ik in een paar tellen klaar...

• swhnld
shicomm schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:54:
[...]

12 uur op een IP wachten is wel heel erg ruig, bij kpn was ik in een paar tellen klaar...
Ja, en toch was er een reden dat je besloot over te stappen..... Andere provider, andere prijs, andere methode van werken.

• Chris.nl
  • Niet online
shicomm schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:54:
[...]

:+ O, ik ben ook niet de expert van dit topic hoor. Misschien dat iemand anders een betere tip heeft.

• shicomm
  • Nu online

shicomm

<***>

Fixed ! :)

Een combinatie van de fiber converter EN de synology stroomloos maken was de oplossing hier.

Voor de synlogy router gebruikers ; puur alleen VID 300 gebruiken bij internet is afdoende om internet te krijgen.

• pandit
Soundwork schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:46:
[...]

Ok, helder.
De soap waarin ik verkeer begint zijn ontknoping te krijgen, met dank voor de info die ik hier lees en op de fora van T-Mobile zelf.

Hieronder een stukje geschiedenis met analyse.

Ik zit vanaf 2016 bij Vodafone\T-Mobile, zonder problemen. [nu blijkt op AON] , Bij AON wordt vlan640 gebruikt voor tv en een ander vlan (300?) voor internet, op de Draytek router zitten 2 UTP aansluitingen op VLAN640 voor tv en de andere twee op een ander vlan (300?). Begin oktober heb ik een verhuisverzoek gedaan bij T-Mobile voor een woning 50 meter verder op de datum 23 oktober.

De KPN heeft op 15 oktober op verzoek van T-Mobile direct de aansluiting gerealiseerd (Barre73 heeft dit bevestigd).

Een week later ontving ik van T-Mobile een doos met een Zyxel VMG8825-T50 router en een CVT-3002-PLUS-DR glas convertor (zwart) (achteraf een AON)

Op 23 oktober op 2:00 nachts is in mijn oude huis de verbinding ontkoppeld, dus geen internet\tv etc in mijn oude huis

Op 23 oktober om 12:00 kwam de Guidion monteur die de glasconverter en de router koppelde en ik zou binnen 2 uur gebeld worden dat het zou werken. uiteindelijk werd dit bijna 3 weken met bijna dagelijks bellen\twitteren etc.

Met de kennis van nu was het probleem dat het CVT kastje geen GPON ondersteund en dus niets deed en ik in de centrale anders ben aangesloten zie de berichten hierboven. Niet alleen de glasconverter was onjuist maar ook waren op de Zyxel router de uitgangen op vlan640 vast geconfigureerd. Als gebruiker kan je dit niet zien en niet aanpassen.

T-Mobile kwam na 1,5 week ook achter het GPON issue en stuurde een nieuwe doos met wederom een Zyxel VMG8825-T50 router en een Huawei glas convertor. De Zyxel heb ik in de verpakking gelaten, en de Huawei zelf gemonteerd en aangesloten, helaas zonder internet te krijgen, dit heeft de Guidion monteur die 4 dagen later kwam middels 1 telefoontje opgelost. Eindelijk internet, maar diezelfde avond bleek ik geen tv te hebben.

Met de kennis van nu had ik ook de Zyxel router moeten vervangen omdat daar de uitgangen op vlan300 staan geconfigureerd voor IPTV

Na wederom de nodige belsessies met T-Mobile kwam Guidion voor de derde keer langs en constateerde dat alles goed was aangesloten en belde nog met en collega en liet een ticket aanmaken en vertrok weer.
een aantal dagen later ontving ik voor de derde keer een roze doos met een nieuwe Entone ontvanger, die ook niks deed :-(. Totdat ik op T-Mobile forum werd geattendeerd dat de Zyxel routers op een VLAN worden geconfigureerd. Ik heb de tweede Zyxel router identiek geconfigureerd (IP reeks, DHCP etc) en verwisselt met de aanwezige Zyxel. De Tv-box liep hierna wel door en ik kon zelfs inloggen, maar nul kanalen. Dat is het laatste issue wat ik nog heb.

De soap is dus niet voorbij, wel is uit het bovenstaande lering te trekken zowel voor T-Mobile, Guidion en Ik)

[Voor 0% gewijzigd door pandit op 20-11-2020 16:03. Reden: typo]

• Dennis-L
Je lijkt wel de pilotklant voor GPON bij T-Mobile :X

• pandit
Dennis-L schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:12:
Je lijkt wel de pilotklant voor GPON bij T-Mobile :X
Zo voel ik het wel. Ik wil deze info terugkoppelen aan T-Mobile zodat zij hun service hierop kunnen verbeteren.

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

pandit schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:23:
[...]

Zo voel ik het wel. Ik wil deze info terugkoppelen aan T-Mobile zodat zij hun service hierop kunnen verbeteren.
Wel even een factuur sturen dan voor gedane arbeid :')

pandit schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:23:
[...]

Maar qua oplossing? De Zyxel volledig terugzetten naar fabrieksinstellingen (die van T-Mobile dus)?

• brro38
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:24
Naar veel problemen met de Zyxel modem deze gisteren vervangen door een Fritzbox alles werkt nu goed behalve gemist. Mijn vriendin kon altijd programma's terugkijken op bijvoorbeeld TLC. Dit lijkt nu niet meer mogelijk. De Fritzbox is aangesloten op de mediaconvertor. De TV boxen zitten achter een netwerk switch die aangesloten zit op poort 3 van de Fritzbox. Naar vervangen van het modem zag ik dat bij opstarten van de TV box er een nieuwe update werd geinstalleerd. Mijn vraag is het bekend probleem dat programmaś terugkijken niet meer werkt als je niet de Zyxel modem gebruikt of ligt het aan de update. De firmwate die geinstalleerd is 14.8.69_build9-etv-vas-glop-as3.

• Chris.nl
  • Niet online
brro38 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:45:
Naar veel problemen met de Zyxel modem deze gisteren vervangen door een Fritzbox alles werkt nu goed behalve gemist. Mijn vriendin kon altijd programma's terugkijken op bijvoorbeeld TLC. Dit lijkt nu niet meer mogelijk. De Fritzbox is aangesloten op de mediaconvertor. De TV boxen zitten achter een netwerk switch die aangesloten zit op poort 3 van de Fritzbox. Naar vervangen van het modem zag ik dat bij opstarten van de TV box er een nieuwe update werd geinstalleerd. Mijn vraag is het bekend probleem dat programmaś terugkijken niet meer werkt als je niet de Zyxel modem gebruikt of ligt het aan de update. De firmwate die geinstalleerd is 14.8.69_build9-etv-vas-glop-as3.
Wat voor netwerk switch? Voor IPTV moet je zover ik weet op z'n minst een switch met IGMP snooping hebben, anders kan je een broadcast storm niet uitsluiten en wordt het lastiger troubleshooten.

• brro38
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:24
Chris.nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:13:
[...]

Wat voor netwerk switch? Voor IPTV moet je zover ik weet op z'n minst een switch met IGMP snooping hebben, anders kan je een broadcast storm niet uitsluiten en wordt het lastiger troubleshooten.
Een Netgear switch. Maar geen GS105e of GS108e

• Chris.nl
  • Niet online
brro38 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:19:
[...]

Een Netgear switch. Maar geen GS105e of GS108e
Misschien kan je de switch er (tijdelijk) tussenuit halen om te checken of aan 't gebrek van IGMP snooping ligt. Suc7!

[Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 20-11-2020 22:25]

• pandit
pinda powerrr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:13:
[...]

Wel even een factuur sturen dan voor gedane arbeid :')
Ik hoop eigenlijk op een compensatie van de gemiste dienstverlening en de gemaakte kosten, maar heb er een hard hoofd in dat dit gaat lukken :-(

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:20
pandit schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 02:44:
[...]

Ik hoop eigenlijk op een compensatie van de gemiste dienstverlening en de gemaakte kosten, maar heb er een hard hoofd in dat dit gaat lukken :-(
nou compensatie doen ze zeker wel

ik ben verschillende malen gecompenseerd wanneer er een onderbreking is van de internetverbinding

je kan wel tv kijken via de app neem ik aan?
Dus dan zou je dat tijdelijk kunnen gebruiken

ook mocht je een mobiel hebben van tmobile en je hebt geen vast internet worden en vouchers uitgedeeld zodat je unlimited mobile internet krijgt tot het opgelost is

[Voor 8% gewijzigd door boyette op 21-11-2020 02:49]

• pandit
Barre73 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:21:
[...]
Maar qua oplossing? De Zyxel volledig terugzetten naar fabrieksinstellingen (die van T-Mobile dus)?
Oplossing dat T-Mobile goed moet kijken hoe de klant is aangesloten en de juiste apparatuur versturen. in mijn geval een Huawei glasconverter en een Zyxel geconfigureerd op vlan300 ipv 640. en dit laten weten aan de klant. Ikzelf zag nl geen enkel verschil tussen de Zyxels die ik heb ontvangen binnen de setting en uitwendig, blijkbaar zit er een onzichtbare setting in die een eenvoudige gebruiker als ik niet kan zien.

• pandit
boyette schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 02:48:
[...]

nou compensatie doen ze zeker wel

ik ben verschillende malen gecompenseerd wanneer er een onderbreking is van de internetverbinding

je kan wel tv kijken via de app neem ik aan?
Dus dan zou je dat tijdelijk kunnen gebruiken

ook mocht je een mobiel hebben van tmobile en je hebt geen vast internet worden en vouchers uitgedeeld zodat je unlimited mobile internet krijgt tot het opgelost is
Compenseren ze uit zichzelf of moet je daar achteraan? Ik heb nl ook een T-mobile prepaid sim moeten aanschaffen voor de unlimited internet. Ik keek altijd met TV-Anywhere op de Windows-PC, maar die service hebben ze de nek omgedraaid en er is niets fatsoenlijks voor teruggekomen, ze hebben nu een alfa versie van T-mobileTV , maar die werkt enorm brak in de browser, met als grootste nadeel dat alleen fullscreen gekeken kan worden. Zojuist de app even op mijn telefoon gezet en dat ziet er beter uit.

• boyette
  • Laatst online: 21:20
pandit schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 03:02:
[...]

Compenseren ze uit zichzelf of moet je daar achteraan? Ik heb nl ook een T-mobile prepaid sim moeten aanschaffen voor de unlimited internet. Ik keek altijd met TV-Anywhere op de Windows-PC, maar die service hebben ze de nek omgedraaid en er is niets fatsoenlijks voor teruggekomen, ze hebben nu een alfa versie van T-mobileTV , maar die werkt enorm brak in de browser, met als grootste nadeel dat alleen fullscreen gekeken kan worden. Zojuist de app even op mijn telefoon gezet en dat ziet er beter uit.
Daar moet je inderdaad wel om vragen dat doen ze niet uit zichzelf
en ook voor de voucher voor unlimited internet tot de storing is opgelost.

Oh dat die tv anywhere de nek om is gedraaid wist ik niet
op android draait dat wel nog toch?

• pandit
boyette schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 03:14:

op android draait dat wel nog toch?
Ja, android wel, ik doelde op tv-anywhere.nl die gebruikte ik altijd als ik werkte dan keek ik tv in een venstertje op mijn scherm. nu wordt je doorgestuurd naar t-mobiletv.nl met een andere frontend waarmee je niet meer in een venster kan kijken. daar wordt aan gewerkt volgens t-mobile.
pandit schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 02:49:
[...]

Oplossing dat T-Mobile goed moet kijken hoe de klant is aangesloten en de juiste apparatuur versturen. in mijn geval een Huawei glasconverter en een Zyxel geconfigureerd op vlan300 ipv 640. en dit laten weten aan de klant. Ikzelf zag nl geen enkel verschil tussen de Zyxels die ik heb ontvangen binnen de setting en uitwendig, blijkbaar zit er een onzichtbare setting in die een eenvoudige gebruiker als ik niet kan zien.
Ik begrijp dat je het over de eindoplossing hebt maar ik doelde specifiek op je laatste opmerking dat nu alles bijna werkt maar dat je nog geen zenders lijkt te hebben. Wordt dat verholpen door de nieuwe Zyxel te gebruiken met de T-Mobile fabrieksinstellingen?
Zodat je daarna stap voor stap verder kan proberen met je eigen setup verder te gaan?

• vangoghnl
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 10:33
Weet iemand hier toevallig of T-Mobile van plan is weer hogere snelheden te gaan aanbieden? Ik heb nu 100/100 maar vind dat te traag worden voor mijn gebruik. Van de klantenservice krijg ik geen duidelijk antwoord.

• Chris.nl
  • Niet online
vangoghnl schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:55:
Weet iemand hier toevallig of T-Mobile van plan is weer hogere snelheden te gaan aanbieden? Ik heb nu 100/100 maar vind dat te traag worden voor mijn gebruik. Van de klantenservice krijg ik geen duidelijk antwoord.
T-Mobile zal het laten doen overkomen dat ze in gesprek zijn met ACM en KPN om te prijs omlaag te krijgen en daarmee het aanbod omhoog. Zolang ze het streven hebben....

Meer eerlijk? Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren zolang T-Mobile huidige actie-prijzen blijft hanteren. Als ze geen verlies willen draaien moeten ze de klant de keus geven bij te betalen voor hogere snelheden. Maar dan kunnen ze geen strakke uit en thuis reclame meer maken. Kip ei.

Tldr: nee

• pandit
Barre73 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:54:
[...]

Ik begrijp dat je het over de eindoplossing hebt maar ik doelde specifiek op je laatste opmerking dat nu alles bijna werkt maar dat je nog geen zenders lijkt te hebben. Wordt dat verholpen door de nieuwe Zyxel te gebruiken met de T-Mobile fabrieksinstellingen?
Zodat je daarna stap voor stap verder kan proberen met je eigen setup verder te gaan?
Nee. De nieuwe Zyxel zorgt ervoor dat ik wordt verbonden met iptv omgeving van T-mobile doordat deze zyzel is geconfigureerd op het juiste vlan. Dat ik geen kanalen krijg lijkt ergens anders aan te liggen. Via het een dm conversatie op het T-mobile forum wordt ik geholpen. Maandsg kijkt hij verder. Via de helpdesk zelf heb ik er weinig vertrouwen in.
Chris.nl schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:18:
[...]

T-Mobile zal het laten doen overkomen dat ze in gesprek zijn met ACM en KPN om te prijs omlaag te krijgen en daarmee het aanbod omhoog. Zolang ze het streven hebben....

Meer eerlijk? Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren zolang T-Mobile huidige actie-prijzen blijft hanteren. Als ze geen verlies willen draaien moeten ze de klant de keus geven bij te betalen voor hogere snelheden. Maar dan kunnen ze geen strakke uit en thuis reclame meer maken. Kip ei.

Tldr: nee
Wacht maar af... Er gaat zeker iets gebeuren.

• Chris.nl
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:35:
[...]

Dat zou fijn zijn voor wie het wil 👍 Ik wacht rustig af.

• 996
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Barre73 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:35:
[...]

Teaser ;)
Was toch al van plan om te blijven, op zicht bevalt het me prima bij Vodafone en nu T-mobilethuis. Mooi als er nog een keer iets anders qua snelheid bijkomt, bij ons maar 100/100.

• vangoghnl
Dat valt tegen. toch maar eens gaan shoppen op Blackfriday dan.

100-100 hadden we 10 jaar geleden al hier op de glasvezel. Voelt nu toch wel een beetje traag in 2020 met veel 4k streamen en gamen. Mogelijk kpn maar eens proberen maar die zijn zo gestoord duur voor internet only.

• demonic
  • Laatst online: 30-11 12:12
vangoghnl schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:53:
Dat valt tegen. toch maar eens gaan shoppen op Blackfriday dan.

100-100 hadden we 10 jaar geleden al hier op de glasvezel. Voelt nu toch wel een beetje traag in 2020 met veel 4k streamen en gamen. Mogelijk kpn maar eens proberen maar die zijn zo gestoord duur voor internet only.
opzich, als je internet only kiest krijg je nu 6 maanden korting.
500/500 is dan iets van 27,50 daarna 55.00. de laatste 6 maanden doen dan wel zeer ja |:(

• Soundwork
pandit schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 02:49:
[...]

Dat zal een kwestie zijn van het aanpassen van de werkprocessen voor nieuwe GPON klanten die via Glasoperator (ODF) ontsloten worden op de PoP's.
Aangezien jij redelijk nieuw bent voor deze techniek, ben je inderdaad een soort van proefkonijn geworden voor TMNL :'(

Werkt op de IPTV dienst na nu je internet verbinding wel stabiel en haal je de snelheden conform je contract?

• pandit
Werkt op de IPTV dienst na nu je internet verbinding wel stabiel en haal je de snelheden conform je contract?
Afgezien van een uitval vorige week vrijdag van een halve dag is het nu stabiel, Ik heb een 50/50 abonnement en ik kom op 49,5 / 49,5 dus dat klopt wel. iptv is nog het laatste dingetje. hopelijk wordt dat morgen opgelost door Hans J van T-Mobile via het T-Mobile forum. Ik krijg wel verbindingen met de IPTV backend maar krijg geen kanalen maar kan wel uitzendingen zien die ik vroeger had opgenomen, betreft de oude vodafone entone box.

• vangoghnl
demonic schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:37:
[...]

opzich, als je internet only kiest krijg je nu 6 maanden korting.
500/500 is dan iets van 27,50 daarna 55.00. de laatste 6 maanden doen dan wel zeer ja |:(
Net even gebeld met KPN voor korting. Verget het maar eerste 6 maanden €35 ook als ik geen tv hoef daarna €55. Dikke vinger KPN! Nu toch nog maar even T-Mobile dan helaas

Edit
Het moet niet gekker worden! Ik kijk nog even op prijsvergelijker.nl en als je via hun doorgaat naar de KPN website krijg je de optie eerste 6 maanden 50% korting op je internet. Nu dus alsnog overgestapt. Wat gestoord dat die Miep op de chat verteld dat dit niet kan. Contract zit al in mijn mail dus is geen foutje.

[Voor 26% gewijzigd door vangoghnl op 23-11-2020 16:14]

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 22:34
Eindelijk is tv via t-mobiletv.nl in een tabblad van de browser te kijken en niet meer verplicht fullscreen.
vangoghnl schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:31:
[...]

Net even gebeld met KPN voor korting. Verget het maar eerste 6 maanden €35 ook als ik geen tv hoef daarna €55. Dikke vinger KPN! Nu toch nog maar even T-Mobile dan helaas

Edit
Het moet niet gekker worden! Ik kijk nog even op prijsvergelijker.nl en als je via hun doorgaat naar de KPN website krijg je de optie eerste 6 maanden 50% korting op je internet. Nu dus alsnog overgestapt. Wat gestoord dat die Miep op de chat verteld dat dit niet kan. Contract zit al in mijn mail dus is geen foutje.
Die optie zie ik sinds gisteren ook gewoon hoor. Dat is de start van de black Friday deals. Dus dat had je niet hoeven doen via prijsvergelijker.nl :-)

Je was gewoon net iets te vroeg met je chat denk ik..

[Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 24-11-2020 07:54]

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

FreshM schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:43:
Eindelijk is tv via t-mobiletv.nl in een tabblad van de browser te kijken en niet meer verplicht fullscreen.
Eindelijk inderdaad. En tot nu toe werkt het eigenlijk ook best prima.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:30
Ik zit ook noodgedwongen (na migratie van Telfort) in het KPN bootje en dus wat rond te kijken naar alternatieven. Echter levert T-Mobile maar max 100/100 internet op mijn adres,terwijl ik bij KPN 1000/500 kan krijgen.

Iemand een idee waarom dat zo is en of dit snel gaat veranderen? 100/100 vind ik eigenlijk net wat te krap...

• rens-br
MeltedForest schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:11:
Iemand een idee waarom dat zo is en of dit snel gaat veranderen? 100/100 vind ik eigenlijk net wat te krap...
Deze vraag komt ongeveer elke week terug in het topic en het antwoord is dan ook eenvoudig te vinden. Tevens staat die ook in de openingspost.

Graag de volgende keer de search gebruiken.

• pandit
MeltedForest schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:11:
Ik zit al jaren met een 50/50 abonnement met 5 internet verslaafde personen (YT, Netflix Amazon, gaming, thuiswerk en thuisonderwijs) beetje downloaden en IPtv en ondervind geen capaciteitsproblemen dat had ik wel toen ik nog op ADSL 4/1 zat toen moest iedereen het internet af wanneer ik thuis werkte. Ik vraag me altijd af waarvoor je privé tot 1000/1000 zou willen hebben.

• swhnld
pandit schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:15:
[...]

Ik zit al jaren met een 50/50 abonnement met 5 internet verslaafde personen (YT, Netflix Amazon, gaming, thuiswerk en thuisonderwijs) beetje downloaden en IPtv en ondervind geen capaciteitsproblemen dat had ik wel toen ik nog op ADSL 4/1 zat toen moest iedereen het internet af wanneer ik thuis werkte. Ik vraag me altijd af waarvoor je privé tot 1000/1000 zou willen hebben.
Hangt van de overboekfactor af in je omgeving. Bij een 1:10 en iedereen trekt maximaal, houd je van de 1000 Mbps er 100 Mbps over, dat is 4-8 streams op hoogste kwaliteit. beetje videoconferencing met 12 collega's snoept stiekem ook veel. maar je hebt helemaal gelijk, het is luxe, geen noodzaak.
Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True