[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.891.525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 13:23
j_bos schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:26:
[...]

Als je via de NPO app nieuws gaat kijken om 1800u zal die ook achterlopen op het signaal via de coax via Ziggo. Daarnaast staat er dat er gekeken wordt hoe de vertraging te verminderen. Dus hoe kom je er dan bij dat dit niet als een probleem gezien wordt?

Bovendien staat het je zoals ook door anderen gemeld nog steeds vrij om een andere TV aanbieden te kiezen zoals Kijk of Canal Digitaal. Al vraag ik me af of daar geen vertraging in het signaal zal zitten.
Als iemand zegt dat ze een het kijken zijn, maar dat het geen issue is. Dan zeggen ze toch, we kijken wat mogelijk is, maar het is geen probleem. Zo gek is die gedachte toch niet?

Dan je vergelijk van een app met DVB-C. Die loopt totaal scheef, want bij apps heb je nou eenmaal vertraging. Daar zit ook meteen het probleem van T-Mobile, die hebben er voor gekozen om dezelfde stream als voor de app te gebruiken.

Het probleem bij een andere tv aanbieder is dat veel van deze aanbieders ook met vertraging zitten, omdat het via een app en bijbehorende stream gaat. Als je die vertraging niet wilt blijft (volgens mij) alleen Ziggo, Digitenne & tv via de schotel over. Voor mijzelf zou alleen Digitenne wellicht een optie zijn, aangezien ik geen Coax kabels meer bij de TV heb. Alleen lever je dan wel heel veel zenders in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Phoolie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:54:
[...]

Als iemand zegt dat ze een het kijken zijn, maar dat het geen issue is. Dan zeggen ze toch, we kijken wat mogelijk is, maar het is geen probleem. Zo gek is die gedachte toch niet?

Dan je vergelijk van een app met DVB-C. Die loopt totaal scheef, want bij apps heb je nou eenmaal vertraging. Daar zit ook meteen het probleem van T-Mobile, die hebben er voor gekozen om dezelfde stream als voor de app te gebruiken.

Het probleem bij een andere tv aanbieder is dat veel van deze aanbieders ook met vertraging zitten, omdat het via een app en bijbehorende stream gaat. Als je die vertraging niet wilt blijft (volgens mij) alleen Ziggo, Digitenne & tv via de schotel over. Voor mijzelf zou alleen Digitenne wellicht een optie zijn, aangezien ik geen Coax kabels meer bij de TV heb. Alleen lever je dan wel heel veel zenders in.
Ja precies ik ben het ook met je eens. Dus die vertraging kan er nooit helemaal uit. Ook niet in vergelijking met IPTV van bijv KPN (de streams die T-Mobile eerst had) want ook daar zul je ook altijd iets achterlopen.

Tijdens een WK i.c.m. een buurman met Ziggo of een pushnotificatie via je telefoon ben je dan waarschijnlijk alsnog gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 13:23
j_bos schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:14:
[...]

Ja precies ik ben het ook met je eens. Dus die vertraging kan er nooit helemaal uit. Ook niet in vergelijking met IPTV van bijv KPN (de streams die T-Mobile eerst had) want ook daar zul je ook altijd iets achterlopen.

Tijdens een WK i.c.m. een buurman met Ziggo of een pushnotificatie via je telefoon ben je dan waarschijnlijk alsnog gezien.
Ja, je loopt vast wel iets achter op Ziggo en buren die voetbal kijken heb ik niet, of nooit gemerkt iig :) Voor wat betreft die push notificatie, voor de aanpassing en ook voor mijn overstap (toen ik bij KPN zat) heb ik daar nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
pandit schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:31:
[...]

We gaan het zien, De nieuwe spullenboel is verstuurd en ontvang ik morgen middag, Ik laat hier wel weten wat er in de doos zit
Vandaag ontving ik een nieuwe doos van T-Mobile met daarin een nieuw Zyxel router, wat een onzin, Die Zyxel die ik al had ontvangen werkt gewoon, dus die nieuwe heb ik in verpakking gelaten, Ook zat er een Huawei kastje bij (zie foto's) en een nieuw glasvezelkabeltje met deze keer een blauwe en een groene aansluiting. Ik heb deze op de juiste manier aangesloten, en het kastje aan de router aangesloten. Adapter aangesloten en aangezet. Power en LAN lampje branden continue en het PON lampje knippert. Het LOS lampje is uit. Helaas is het internetlampje op de router nog rood. Misschien moet het spul nog wakker worden. Ik heb het spul illegaal zelf aangesloten omdat mijn geduld op is en geen week wil wachten toch een Guidion monteur hetzelde doet. Moet er iemand nog wat doen in de centrale of zo? zucht....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9urIqGVOwfXOmXReNADAkbgWKM8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HgnPFsQLJvEsfnOzY91pxWgw.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip7zD2BEYmq6HpdtTOqJey4yYRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2dzb5s1JMtD7mPumL7b7UTT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
Wat is dat voor typische mediaconverter, want dat ding heeft een intern IP.
Volgens internet is dat al router van zichzelf.

[ Voor 24% gewijzigd door leonbong op 06-11-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 00:46
pandit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
[...]

Vandaag ontving ik een nieuwe doos van T-Mobile met daarin een nieuw Zyxel router, wat een onzin, Die Zyxel die ik al had ontvangen werkt gewoon, dus die nieuwe heb ik in verpakking gelaten, Ook zat er een Huawei kastje bij (zie foto's) en een nieuw glasvezelkabeltje met deze keer een blauwe en een groene aansluiting. Ik heb deze op de juiste manier aangesloten, en het kastje aan de router aangesloten. Adapter aangesloten en aangezet. Power en LAN lampje branden continue en het PON lampje knippert. Het LOS lampje is uit. Helaas is het internetlampje op de router nog rood. Misschien moet het spul nog wakker worden. Ik heb het spul illegaal zelf aangesloten omdat mijn geduld op is en geen week wil wachten toch een Guidion monteur hetzelde doet. Moet er iemand nog wat doen in de centrale of zo? zucht....

[Afbeelding][Afbeelding]
Als het PON lampje knippert is de kans groot dat je wel signaal hebt maar dat dat het PON kassie nog niet is geactiveerd/geregistreerd (geef het een naam, niet bekend is in het systeem).
Je kan dat uitsluiten door de glasvezel kabel los te halen en te kijken of het PON lampje dan uit gaat. Is dat het geval dan heb je signaal.
Daar zou iemand bij de klantenservice je hopelijk verder mee kunnen helpen.

Ik geef toe dat ik hun processen op dit gebied niet ken en er helemaal naast zit misschien. Maar ik zou bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
trankilo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:42:
[...]

Als het PON lampje knippert is de kans groot dat je wel signaal hebt maar dat dat het PON kassie nog niet is geactiveerd/geregistreerd (geef het een naam, niet bekend is in het systeem).
Je kan dat uitsluiten door de glasvezel kabel los te halen en te kijken of het PON lampje dan uit gaat. Is dat het geval dan heb je signaal.
Daar zou iemand bij de klantenservice je hopelijk verder mee kunnen helpen.

Ik geef toe dat ik hun processen op dit gebied niet ken en er helemaal naast zit. Maar ik zou bellen.
klopt, als ik het glasvezelkabeltje eruit trek dan wordt het lampje rood, ik ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pandit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:49:
[...]

klopt, als ik het glasvezelkabeltje eruit trek dan wordt het lampje rood, ik ga bellen.
Bij KPN GPON moet de ONT ook nog geactiveerd worden middels een app op de telefoon van de monteur. Dus wellicht hier ook?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Barre73 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:11:
[...]
Bij KPN GPON moet de ONT ook nog geactiveerd worden middels een app op de telefoon van de monteur. Dus wellicht hier ook?
Ik heb zojuist een gesprek met de helpdesk afgesloten. conform eerdere afspraak wordt dinsdag as de lijn door netwerkbeheer geactiveerd, dit kan (helaas) niet vervroegd worden. De guidion monteur komt ook, maar als het werkt is hij snel klaar, want ik heb zelf alles aangesloten, nog 4 nachtjes slapen :-), kan het nog niet bevatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:27

pinda powerrr

Slow down...

pandit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:16:
[...]

Ik heb zojuist een gesprek met de helpdesk afgesloten. conform eerdere afspraak wordt dinsdag as de lijn door netwerkbeheer geactiveerd, dit kan (helaas) niet vervroegd worden. De guidion monteur komt ook, maar als het werkt is hij snel klaar, want ik heb zelf alles aangesloten, nog 4 nachtjes slapen :-), kan het nog niet bevatten ;)
Als dit dus inderdaad gaat werken hebben we hier een "first" in dit topic toch? T-Mobile aansluiting via GPON en als zelfs @Barre73 het niet weet, dan is het helemaal een primeur!

Welke snelheid had je in je pakket?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pinda powerrr schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:27:
[...]

Als dit dus inderdaad gaat werken hebben we hier een "first" in dit topic toch? T-Mobile aansluiting via GPON en als zelfs @Barre73 het niet weet, dan is het helemaal een primeur!

Welke snelheid had je in je pakket?
50/50, dus de instap snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 21:01
pandit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Vraag me af of de ONT van Huawei alleen op KPN WBA toegepast wordt of ook op Glasoperator / ODF .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

hoe verspreid is het "probleem" dat je download gewoon compleet instort voor een paar minuten?

ik heb het nu al 2x gemerkt, beide keren savonds.

en nee, het is geen routerprobleem. mijn edgerouter zit direct op het glas en zit de hele dag uit zijn neus te vreten ongeveer.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:30
leonbong schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:41:
Wat is dat voor typische mediaconverter, want dat ding heeft een intern IP.
Volgens internet is dat al router van zichzelf.
Ik denk dat dit puur een GPON converter is die het het naar Ethernet omzet. Dat IP adres vind ik ook wel een leuke, wellicht kun je dan ergens de signaal waardes uitlezen ofzo.

De UPC/Ziggo modems hebben ook nog een intern IP adres om ze signaalwaardes uit te lezen, ook als deze in bridge staan. Dus gok dat het zoiets is.

Vraag me af welk gebied dit is. Zie ik waarschijnlijk over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:53:
[...]

Vraag me af of de ONT van Huawei alleen op KPN WBA toegepast wordt of ook op Glasoperator / ODF .....
Pandit zit op Glasoperator in de gemeente Den Haag maar wel op Reggefiber netwerk. Dus dat is je antwoord. Op KPN WBA kan gegarandeerd niet. Dat werkt echt alleen met de Nokia ONT die door de provider bij KPN WBA moet worden gekocht.

Ik had al ergens gehoord dat T-Mobile GPON toepast op haar eigen netwerk in Segbroek en Loosduinen. Maar dit is een PoP van Reggefiber waar al sinds 2016 Glasoperator apparatuur in zit.
Intrigerend dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:14:
[...]

Pandit zit op Glasoperator in de gemeente Den Haag maar wel op Reggefiber netwerk. Dus dat is je antwoord. Op KPN WBA kan gegarandeerd niet. Dat werkt echt alleen met de Nokia ONT die door de provider bij KPN WBA moet worden gekocht.

Ik had al ergens gehoord dat T-Mobile GPON toepast op haar eigen netwerk in Segbroek en Loosduinen. Maar dit is een PoP van Reggefiber waar al sinds 2016 Glasoperator apparatuur in zit.
Intrigerend dit...
Aha, merkwaardig dan...
Het PoP van Reggefiber waar ik op aangesloten ben (2014), heeft ook Glasoperator apparatuur (ODF) dus redelijke kans dat hier ook GPON toegepast gaat worden voor nieuwe klanten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soundwork schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:28:
[...]

Aha, merkwaardig dan...
Het PoP van Reggefiber waar ik op aangesloten ben (2014), heeft ook Glasoperator apparatuur (ODF) dus redelijke kans dat hier ook GPON toegepast gaat worden voor nieuwe klanten.....
Dat lijkt me een snelle conclusie zonder basis. Eerst maar eens wachten tot we weten hoe met Pandit afloopt.

En ik ga absoluut in die PoP daar kijken als ik in de buurt ben.. nu wil ik het ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:33:
[...]

Dat lijkt me een snelle conclusie zonder basis. Eerst maar eens wachten tot we weten hoe met Pandit afloopt.

En ik ga absoluut in die PoP daar kijken als ik in de buurt ben.. nu wil ik het ook weten.
Nou, je had al eens aangegeven dat KPN WBA nu vol gaat inzetten op GPON, dus waarom zou Glasoperator dan achterblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 19:19
T-mobile gebruikt inderdaad nu in verschillende RF gebieden gebruik van eigen gpon apparatuur. De splitter zit niet in het veld maar in de pop.

Nijmegen zit het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 23:19
Minaaj schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:22:
T-mobile gebruikt inderdaad nu in verschillende RF gebieden gebruik van eigen gpon apparatuur. De splitter zit niet in het veld maar in de pop.

Nijmegen zit het sowieso.
In welke pop want heb nergens nog nieuwe appratuur van t mobile gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 19:19
jopoh schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:30:
[...]

In welke pop want heb nergens nog nieuwe appratuur van t mobile gezien
In Den Haag gebieden van KPNnetwerkNL zit ook T-mobile gpon apparatuur, pop 6b dacht ik zo uit mijn hoofd. Nijmegen was het eerste gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door Minaaj op 06-11-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minaaj schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:44:
[...]

In Den Haag gebieden van KPNnetwerkNL zit ook T-mobile gpon apparatuur, pop 6b dacht ik zo uit mijn hoofd. Nijmegen was het eerste gebied.
6B? Dat is precies de PoP die ik wil bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:30
Ik probeer nu mij in te beelden wat T-Mobile voor de andere reeds bestaande GPON gebieden gaat doen. Ook eigen hardware inzetten en de geplaatste Nokia ONT's bij de klanten thuis er weer af slopen/laten hangen? Of toch via KPN gpon leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
krakendmodem schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:34:
Ik probeer nu mij in te beelden wat T-Mobile voor de andere reeds bestaande GPON gebieden gaat doen. Ook eigen hardware inzetten en de geplaatste Nokia ONT's bij de klanten thuis er weer af slopen/laten hangen? Of toch via KPN gpon leveren?
Als het gaat om Glasoperator maakt men gebruik van Huawei ONT's. Via KPN WBA blijven dit Nokia ONT's want het is KPN Wholesale die hier de fysieke verbinding levert. Het begint mij nu duidelijk te worden dat T-Mobile / Glasoperator dus het probleem met een tekort aan poorten dus oplost door de nieuwe aansluitingen op GPON te leveren. Dus een aantal nieuwe klanten worden niet meer op basis van AON aangesloten maar op basis van GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Barre73 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:16:
[...]

6B? Dat is precies de PoP die ik wil bekijken...
Bespaar je de moeite ;)
Er staat één Huawei SmartAX MA5800-X7.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0-CZgNK7v9YOHc1u7Qunbuz23Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BqzyKeSTLHzFGgvU1vY3WO8j.jpg?f=user_large
Onder de KPN PPL hangt GLOP PPL met breakout cable naar de EQF racks aan de andere kant. Niet veel anders dan je gewend bent te zien imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:14:
[...]

Als het gaat om Glasoperator maakt men gebruik van Huawei ONT's. Via KPN WBA blijven dit Nokia ONT's want het is KPN Wholesale die hier de fysieke verbinding levert. Het begint mij nu duidelijk te worden dat T-Mobile / Glasoperator dus het probleem met een tekort aan poorten dus oplost door de nieuwe aansluitingen op GPON te leveren. Dus een aantal nieuwe klanten worden niet meer op basis van AON aangesloten maar op basis van GPON.
Je neemt me de woorden uit de mond. In plaats van meer AON switches bij te plaatsen schakel je over op splitters en GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 13:31
voor zover ik weet word aon en gpon niet door elkaar gebruikt. een pop is of aon of gpon.
maar je zou prima in een aon pop gpon kunnen gebruiken. gewoon gpon ppl plaatsen.
de gpon ont is de huawei voor zowel odf als wba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 11:07
hidden schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:34:
voor zover ik weet word aon en gpon niet door elkaar gebruikt. een pop is of aon of gpon.
maar je zou prima in een aon pop gpon kunnen gebruiken. gewoon gpon ppl plaatsen.
de gpon ont is de huawei voor zowel odf als wba.
Ik zou niet weten waarom dat niet door elkaar gebruikt zou kunnen worden in de voormalig Reggefiber A en C PoPs.
Het is immers niet de PoP die bepaalt of het aon of pon is, het is de apparatuur van de actieve operator die dat bepaalt.
Wel moet het dan een PoP zijn waar ruimte is voor meerdere operators en hun apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
ja dat zeg ik, het kan wel het gebeurd niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
hidden schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:34:
[...]
KPN doet enkel 'het één of het ander'. Dat is ook voor hun processen misschien wel een goede keuze. Hoewel er in sommige onderkomens meerdere POP's kunnen zijn ondergebracht. Hierdoor zou theoretisch alsnog AON en xPON onder één dak kunnen komen zitten van KPN.

In praktijk wordt er al enkele jaren G-PON aangeboden in zg. AON POP's door de provider Jonaz via een platform van ZTE. Dus de hier genoemde situatie is op zichzelf niet uniek.

Edit:
Links toegevoegd

[ Voor 8% gewijzigd door trankilo op 07-11-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hidden schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:06:
ja dat zeg ik, het kan wel het gebeurd niet voor zover ik weet.
Gebeurt al jaren in Amersfoort en Almere. Jonaz is een operator die al een paar jaar lang daar in de Reggefiber PoPs zit met GPON. In diezelfde PoP zitten KPN Dslams, Glasoperator switches en Cambrium (Tweak) switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
Ik had het ook specifiek over T Mobile in het T Mobile topic :)

een isp zal alleen aon of gpon kiezen per pop lijkt mij. (voorzover mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
hidden schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:38:
Ik had het ook specifiek over T Mobile in het T Mobile topic :)

een isp zal alleen aon of gpon kiezen per pop lijkt mij. (voorzover mogelijk)
Waarom? AON en xPON kunnen prima gecombineerd worden per (area) PoP.
Dat KPN Wholesale het niet toepast wil niet zeggen dat een Glasoperator dit niet hoeft te doen.
Sterker nog: de uitbreiding van ODF netwerken door Glasoperator zou wel eens GPON kunnen zijn (vind ik een logische stap). Immers is een actieve poort per klant duurder dan een passieve poort.
Barre73 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:32:
[...]

Gebeurt al jaren in Amersfoort en Almere. Jonaz is een operator die al een paar jaar lang daar in de Reggefiber PoPs zit met GPON. In diezelfde PoP zitten KPN Dslams, Glasoperator switches en Cambrium (Tweak) switches.
Cambrium zit niet in een groot deel van Amersfoort. Alleen KPN Wholesale en Glasoperator.
Voor Tweak kan ik niet abonneren op het 1 Gbps abonnement dus misschien dat dit alleen voor de wijk Vathorst geldt?

[ Voor 30% gewijzigd door Soundwork op 08-11-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:23:
[...]

Dat KPN Wholesale het niet toepast wil niet zeggen dat een Glasoperator dit niet hoeft te doen.
Sterker nog: de uitbreiding van ODF netwerken door Glasoperator zou wel eens GPON kunnen zijn (vind ik een logische stap). Immers is een actieve poort per klant duurder dan een passieve poort.

[...]

Cambrium zit niet in een groot deel van Amersfoort. Alleen KPN Wholesale en Glasoperator.
Voor Tweak kan ik niet abonneren op het 1 Gbps abonnement dus misschien dat dit alleen voor de wijk Vathorst geldt?
Dat laatste zou kunnen maar ik heb niet alles nagekeken. Ik noemde ook Almere en daar zit wel Cambrium. Het was meer om het hele plaatje aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:23:
[...]

Ik durf wel te stellen dat Glasoperator beide technieken in 1 PoP toepast. Anders zouden alle bestaande actieve klanten op die PoP ook meteen een ONT moeten krijgen in plaats van de bestaande mediaconverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
trankilo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:15:
[...]

Bespaar je de moeite ;)
Er staat één Huawei SmartAX MA5800-X7.
[Afbeelding]
Onder de KPN PPL hangt GLOP PPL met breakout cable naar de EQF racks aan de andere kant. Niet veel anders dan je gewend bent te zien imho.
Had deze post van trankilo over het hoofd gezien, een Huawei OLT (logisch, want de ONT is ook van hetzelfde merk). Wat mij overigens verbaast is dat men dit merk nog wel toepast binnen glasvezelnetwerken, maar "berucht" is in mobiele netwerken zoals 5G techniek. Ik weet dat T-Mobile ook dit merk apparatuur toepast in zijn VOIP (SIP) netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Soundwork schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:08:
[...]

Had deze post van trankilo over het hoofd gezien, een Huawei OLT (logisch, want de ONT is ook van hetzelfde merk). Wat mij overigens verbaast is dat men dit merk nog wel toepast binnen glasvezelnetwerken, maar "berucht" is in mobiele netwerken zoals 5G techniek. Ik weet dat T-Mobile ook dit merk apparatuur toepast in zijn VOIP (SIP) netwerk.
Bij 5G heeft dit aandacht gekregen… En bij 4G of vast internet niet.

Dat KPN (eerder: Cisco) en Ziggo (eerder: Juniper) hun (bedraad internet) netwerk core door Huawei vervingen daar hoorde je ook niets over 8)7
Let op: Dit is allemaal van horen zeggen uit bronnen die ik vertrouw

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 09-11-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
Barre73 schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:49:
[...]

Ik durf wel te stellen dat Glasoperator beide technieken in 1 PoP toepast. Anders zouden alle bestaande actieve klanten op die PoP ook meteen een ONT moeten krijgen in plaats van de bestaande mediaconverter.
Segbroek is 100% Aon
de andere wijk is gpon

T-Mobile gebruikt niet alleen Huawei maar laat hun ook het beheer doen. (of dit voor thuis ook geld kan ik niet uit het bericht halen)

@Soundwork ik begrijp niet dat een gpon netwerk goedkoper kan zijn dan een aon netwerk. de split ligt immers in de grond en heb je geen manipulatie punt meer. alleen op papier is het goedkoper

[ Voor 13% gewijzigd door hidden op 08-11-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
hidden schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:28:
[...]

@Soundwork ik begrijp niet dat een gpon netwerk goedkoper kan zijn dan een aon netwerk. de split ligt immers in de grond en heb je geen manipulatie punt meer. alleen op papier is het goedkoper
Het gaat om netwerken waar de aansluitingen in de area PoP gemaakt worden.
Actieve switches zijn duurder dan OLT's.

Ik heb hier dus niet over de netwerkarchitectuur (want die is bij alle KPN Netwerk NL PoP's nog point-to-point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
ben zelf nog geen gpon tegen gekomen hier.
maar wat ik begrijp doen ze dus 32x gigabit op een 2.44 gigabit poort. (moet de gpon cursus nog doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

[...]

Segbroek is 100% Aon
de andere wijk is gpon

T-Mobile gebruikt niet alleen Huawei maar laat hun ook het beheer doen. (of dit voor thuis ook geld kan ik niet uit het bericht halen)

ik citeer uit de link die jij gaf, De overeenkomst die Huawei en T-Mobile hebben gesloten geldt voor vijf jaar,

dan is dat denk ik anders nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Segbroek is 100% Aon
de andere wijk is gpon

Wat dat eerste betreft bedoelde ik bestaande Reggefiber PoPs waar Glasoperator als AON switches heeft staan. Daar wordt dus nu (begint het te lijken) GPON apparatuur bijgeplaatst op sneller en goedkoper poorten te creëren. Dan heb je dus twee technieken in 1 PoP.

Wat je laatste vraag betreft: een switch met 256 poorten is aanmerkelijk duurder dan een switch met 8 poorten plus een optische splitter met 1 op 32 (als voorbeeld).
Daar zit in GPON de grootste besparing. Die AON switches zijn gewoon erg duur om 1 poort per klant op te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:11:
[...]

Wat dat eerste betreft bedoelde ik bestaande Reggefiber PoPs waar Glasoperator als AON switches heeft staan. Daar wordt dus nu (begint het te lijken) GPON apparatuur bijgeplaatst op sneller en goedkoper poorten te creëren. Dan heb je dus twee technieken in 1 PoP.

Wat je laatste vraag betreft: een switch met 256 poorten is aanmerkelijk duurder dan een switch met 8 poorten plus een optische splitter met 1 op 32 (als voorbeeld).
Daar zit in GPON de grootste besparing. Die AON switches zijn gewoon erg duur om 1 poort per klant op te gebruiken.
Precies.
Ik vraag mij af welk merk switches men gebruikt voor AON (Glasoperator uit Vodafone tijdperk dus).
Was dit al Huawei?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:30
Ik vraag mij af welk merk switches men gebruikt voor AON (Glasoperator uit Vodafone tijdperk dus).
Was dit al Huawei?
Ja, Glasoperator gebruikte altijd al Huawei apparatuur in de POP's van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:40

Tornado1.0

Work in progress

Pff wat is er aan de hand bij de Klantenservice? Afgelopen weken meerdere keren geprobeerd te bellen, maar op welk moment ik ook bel, altijd is de wachtrij 'langer dan u van ons gewend bent' :/

[ Voor 3% gewijzigd door Tornado1.0 op 10-11-2020 13:46 ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 11:07
Tornado1.0 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:46:
Pff wat is er aan de hand bij de Klantenservice? Afgelopen weken meerdere keren geprobeerd te bellen, maar op welk moment ik ook bel, altijd is de wachtrij 'langer dan u van ons gewend bent' :/
Niets. Dat is voor alle providers zo op dit moment.
Meer mensen werken meer thuis, dus hebben er ook meer mensen last van storingen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Tornado1.0 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:46:
Het forum van T-Mobile al geprobeerd?
Of is je melding urgent en ligt je verbinding eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florisvk_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-07 11:54
Sinds vanmiddag heb ik Gigabit glasvezel via T-Mobile thuis. Snelheden op mijn PC zien er erg netjes uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOEVVs9Z0YPsqwBz5GEYugGQm6c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mVweE8EGlr4OtLdesqLOtbE5.png?f=user_large

Wifi met het Zyxel router lijkt ook prima, iets beter dan de Fritzbox die ik eerst had. Het enige vervelende is dat mijn android telefoon een paar keer een "connected, no internet" gaf. Dit was dan wel weer verholpen door wifi op mijn telefoon even uit en aan te zetten.

Ik ben over een maand weer terug met een update (of eerder als er echt iets fout gaat!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
florisvk_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:21:
Sinds vanmiddag heb ik Gigabit glasvezel via T-Mobile thuis. Snelheden op mijn PC zien er erg netjes uit!

[Afbeelding]

Wifi met het Draytek router lijkt ook prima, iets beter dan de Fritzbox die ik eerst had. Het enige vervelende is dat mijn android telefoon een paar keer een "connected, no internet" gaf. Dit was dan wel weer verholpen door wifi op mijn telefoon even uit en aan te zetten.

Ik ben over een maand weer terug met een update (of eerder als er echt iets fout gaat!).
Draytek?? Heb jij een Draytek van T-Mobile ontvangen?
Ze leveren deze al langere tijd niet meer uit namelijk. Tegenwoordig zou je een Zyxel router moeten ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvk_
Soundwork schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:26:
[...]

Draytek?? Heb jij een Draytek van T-Mobile ontvangen?
Ze leveren deze al langere tijd niet meer uit namelijk. Tegenwoordig zou je een Zyxel router moeten ontvangen....
Ah je hebt helemaal gelijk! Heb het snel even aangepast in mn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
florisvk_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:27:
[...]

Ah je hebt helemaal gelijk! Heb het snel even aangepast in mn post ;)
En wat voor glasvezel omzetter heb je erbij gekregen?
Dat losse zwarte blokje of het witte vierkante kastje van Huawei met "PON" lampje erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:49:
[...]

Het goede nieuws is dat we internet hebben, De monteur van Guidion constateerde dat ik alles goed had aangesloten maar geen internet had. Na bellen bleek dat het nummer van mijn GPON adapter niet overeenkwam wat er in de centrale was geconfigureerd. nadat dit was aangepast werkte internet. kinderen blij :-).

Daarna kon ik dat verschrikkelijk Zyxel router aan de muur monteren, lekker handige router met de UTP aansluitingen aan de achterkant. Wie bedenkt zoiets 8)7. ding staat 10 cm van de muur. niet mooi. Whatever. het tweede probleem diende zich aan. geen TV :(

We hebben het endtone kastje van Vodafone uit mijn oude huis aangesloten, maar na een paar keer starten alleen een zwart beeld :-( . Voorheen moest het kastje op een bepaald vlan worden aangesloten op de Draytek router (UTP-poort 3&4), zover ik begrijp kan het kastje op iedere willekeurige aansluiting gekoppeld worden. klopt dit? of moet T-mobile me een nieuwe ontvanger leveren?

Iemand een idee wat er moet gebeuren om beeld te krijgen? Ik hoop niet dat ik weer T-Mobile moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
@pandit wba <-> odf kan 24h duren voor dat tv weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
hidden schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:19:
@pandit wba <-> odf kan 24h duren voor dat tv weer werkt.
afwachten dan maar weer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-06 08:48
Vandaag de amino aria 7x voor tv binnengekregen. Heb deze gekoppeld aan mijn samsung smart remote.

Werkt prima alleen ik kan de amino hier helaas niet mee aan- en uitzetten. Is dit uberhaupt mogelijk? Of laten jullie de amino gewoon aanstaan snachts? Geen zin in 2 afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvk_
Soundwork schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:28:
[...]

En wat voor glasvezel omzetter heb je erbij gekregen?
Dat losse zwarte blokje of het witte vierkante kastje van Huawei met "PON" lampje erop?
Er hangt nu een kleine, zwarte "mediaconverter" in m'n meterkast. Vanwaar de interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
florisvk_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:20:
[...]

Er hangt nu een kleine, zwarte "mediaconverter" in m'n meterkast. Vanwaar de interesse?
Geen interesse in jouw situatie hoor, maar gewoon om te weten hoe snel T-Mobile uitrolt met GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pandit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:17:
[...]

Het goede nieuws is dat we internet hebben, De monteur van Guidion constateerde dat ik alles goed had aangesloten maar geen internet had. Na bellen bleek dat het nummer van mijn GPON adapter niet overeenkwam wat er in de centrale was geconfigureerd. nadat dit was aangepast werkte internet. kinderen blij :-).

Daarna kon ik dat verschrikkelijk Zyxel router aan de muur monteren, lekker handige router met de UTP aansluitingen aan de achterkant. Wie bedenkt zoiets 8)7. ding staat 10 cm van de muur. niet mooi. Whatever. het tweede probleem diende zich aan. geen TV :(

We hebben het endtone kastje van Vodafone uit mijn oude huis aangesloten, maar na een paar keer starten alleen een zwart beeld :-( . Voorheen moest het kastje op een bepaald vlan worden aangesloten op de Draytek router (UTP-poort 3&4), zover ik begrijp kan het kastje op iedere willekeurige aansluiting gekoppeld worden. klopt dit? of moet T-mobile me een nieuwe ontvanger leveren?

Iemand een idee wat er moet gebeuren om beeld te krijgen? Ik hoop niet dat ik weer T-Mobile moet bellen.
Was het niet zo dat de oude Vodafone kastjes niet op het nieuwe platform werken? Dat is namelijk ook de reden waarom de trouwe klanten van het eerste uur nog niet zijn overgezet op het nieuwe tv platform.

En aangezien jij een verhuizing hebt gedaan, heb je hetzelfde doorlopen als een nieuwe klant, dus nieuw platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pinda powerrr schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:40:
[...]

Was het niet zo dat de oude Vodafone kastjes niet op het nieuwe platform werken? Dat is namelijk ook de reden waarom de trouwe klanten van het eerste uur nog niet zijn overgezet op het nieuwe tv platform.

En aangezien jij een verhuizing hebt gedaan, heb je hetzelfde doorlopen als een nieuwe klant, dus nieuw platform.
In de communicatie kreeg ik het verzoek mijn oude ontvanger zelf te verhuizen en weer te gebruiken, Alleen de router is vervangen, logisch want de Draytek router was al 3 jaar out of support :-(

Zit ik eigenlijk vast aan die ontvanger? Ik betaal 10 euro per maand voor, 4 jaar lang, dus inmiddels 480 euro, heb dat kastje al meerdere keren betaald. Helaas is de nieuwe TV-Anywhere software bar slecht om zelf iets in elkaar te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik weet van een andere Tweaker, die flink doorgevraagd heeft, dat de reden waarom de oude gebruikers niet worden omgezet, is omdat de oudere decoders het nieuwe platform niet goed kunnen draaien.

In jouw geval zou ik zeker een nieuwe decoder vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

Pieroman

/me

Hier in april verhuisd en moest ook de oude Vodafone decoder nog meenemen. Apparaat had wat problemen om verbinding te krijgen op de Zyxel, monteur had al gewaarschuwd hiervoor. Ondanks dat elke poort moet werken is de oude decoder toch nog gevoelig hiervoor en kan deze dus het beste op poort 3 als die in de Draytek ook op die poort zat.
Na een eerste connectie kan je eventueel wel wisselen.

Zou dus even alle 4 de poorten proberen voor tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
pandit schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:08:
[...]
Zit ik eigenlijk vast aan die ontvanger? Ik betaal 10 euro per maand voor, 4 jaar lang, dus inmiddels 480 euro, heb dat kastje al meerdere keren betaald.
Je betaald natuurlijk niet alleen voor het kastje maar ook voor het tv abonnement. Dat kastje is daar maar een fractie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Pieroman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:09:
Hier in april verhuisd en moest ook de oude Vodafone decoder nog meenemen. Apparaat had wat problemen om verbinding te krijgen op de Zyxel, monteur had al gewaarschuwd hiervoor. Ondanks dat elke poort moet werken is de oude decoder toch nog gevoelig hiervoor en kan deze dus het beste op poort 3 als die in de Draytek ook op die poort zat.
Na een eerste connectie kan je eventueel wel wisselen.

Zou dus even alle 4 de poorten proberen voor tv!
geprobeerd, helaas zwart beeld, rare is dat ik de entone ook niet aan en uit kan zetten met de remote of knopje aan de voorzijde. Ook kan ik eerdere opnames niet bekijken die op de HD staan. straks maar bellen met T-mobile, zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
@pandit
menu en replay werken wel als het goed is. anders moet je het modem een factory reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
hidden schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:51:
@pandit
menu en replay werken wel als het goed is. anders moet je het modem een factory reset geven.
Vanmorgen met een behulpzame medewerker van T-Mobile een aantal zaken gecheckt. behalve een reset van de router. We zijn er wel achter gekomen dat de "ontvanger" verbinding heeft met de infra van T-Mobile. waarschijnlijk staat de ontvanger niet geconfigureerd. Hij pakt dit op, afwachten maar weer.

update: De Zyxel-router gereset, maar gaf geen verandering, na de reset een paar zaken aangepast:
  • Ipreeks veranderd van 192.168.1.0/24 naar 192.168.178.0/24
  • DHCP scope veranderd vanaf 192.168.178.21 zodat ik 20 statische IPadressen heb
  • WiFi disabled, omdat ik een ubiquiti netwerk heb met eigen hotspots
Van de 4 UTP aansluitingen van de Zyxel gaat poort 3 naar de interactieve ontvanger en poort 1 naar de ubiquiti switch met daarom de ubiquiti cloudkey en de hotspots en momenteel één vaste PC

update2 (12-11-2020), Omdat vandaag de TV nog steeds niet werkt wederom gebeld met T-mobile waar ik de boodschap kreeg om 12 (twaalf) dagen te wachten totdat de backoffice mijn probleem gaan oppakken. ik viel net niet van mijn stoel, maar wist wel te concluderen dat na 19 dagen geen internet is nog eens 12 dagen moet wachten voor TV, de helpdeskmedewerker beaamde dit :-( . als alternatief wees hij op T-mobile TV. Daar had ik al naar gekeken en is zo barslecht. dat het geen serieus alternatief is. terwijl ze het redelijk werkende tv-anywhere bij voorbaat de nek hebben omgedraaid.

Ik denk er serieus over na om alle rommel in een doos te stoppen en terug te sturen naar T-Mobile, maar ben bang dat ik bij een andere provider weer dezelfde ellende moet doormaken, het gras is niet altijd groener bij de buren. Ik zag dat T-Mobile ook internet-only abonnementen levert . Misschien een optie om TV en telefonie van een andere aanbieder te betrekken? suggesties?

Gr. Pandit

[ Voor 64% gewijzigd door pandit op 12-11-2020 17:07 ]

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 13:24
Sinds een paar dagen 500down/900up. Meer mensen hier last van? Schijnt gister een odf netwerkstoring te zijn geweest

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
*verkeerde reactie*

[ Voor 94% gewijzigd door ArcticWolf op 12-11-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@pandit NL Ziet komt vaker voorbij bij mensen die Internet Only nemen.
Of van familie of kennissen met Ziggo of KPN de inloggegevens lenen voor de app. En met de app casten naar je televisie. Dat laatste kan je ook doen als je nog 12 dagen wacht op de backoffice...

Ik cast regelmatig met de Ziggo app naar mijn TV (formule 1) en dat gaat eigenlijk best goed moet ik zeggen. Maar ook met de KPN app werkt het prima.

[ Voor 70% gewijzigd door Barre73 op 12-11-2020 17:45 ]

• pandit
Barre73 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:42:
@pandit NL Ziet komt vaker voorbij bij mensen die Internet Only nemen.
Of van familie of kennissen met Ziggo of KPN de inloggegevens lenen voor de app. En met de app casten naar je televisie. Dat laatste kan je ook doen als je nog 12 dagen wacht op de backoffice...

Ik cast regelmatig met de Ziggo app naar mijn TV (formule 1) en dat gaat eigenlijk best goed moet ik zeggen. Maar ook met de KPN app werkt het prima.
Bedankt voor de tips d:)b , ik ga me erin verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Zyxel router en de laatste twee maanden heb ik enkele keren geen internet gehad. Stroom van de router was voldoende om weer internet te krijgen.

Na een harde reset bleek wel de wifi het te doen, maar niet de UTP poorten. Ik heb dus nu wel internet met de ingebouwde wifi, maar mijn interne netwerk doet het niet omdat er iets niet goed gaat op de UTP poorten. Lampjes branden wel netjes als er een kabel in gaat. Iemand hier ervaring mee?

De helpdesk (1 uur wachten) kon er niks mee, maar zag wel dingen die niet klopten. Ik wacht nog steeds op de mail voor een bezoek afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
kiddyl schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:40:

. Ik wacht nog steeds op de mail voor een bezoek afspraak.
Daar heb ik na diverse chats 6 weken op moeten wachten. Maak je borst maar nat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Na 19 dagen wachten, bellen, twitteren had ik eindelijk internet op mijn adres. Helaas was de pret van korte duur. 1,5 uur geleden viel het internet uit en knipperde het GPON lampje op de glasconverter. diepte zucht.

Aanvankelijk zou mijn verbinding vandaag 13 november worden aangesloten, maar op mijn aandringen vervroegd naar afgelopen dinsdag. Het lijkt erop dat de call nog openstond en een overijverige monteur de verbinding juist om zeep heeft geholpen. Wederom gebeld, de teksten en deuntje kan ik wel dromen. na de gebruikelijke overbodige testen (router resetten etc), is er een afspraak gemaakt met Guidion. dat gaat weer een week duren, zucht.

Het is nu tijd voor een officiële klacht, ik ben er helemaal klaar mee. Weet iemand wat hiervoor de geëigende weg is? Zit ik nu weer te hannesen met een hotspot, en straks met chagrijnige kinderen die geen wifi hebben, zucht ZUCHT. vandaag de vierde week ingegaan met internet T-Mobile shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 21:41

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@pandit klinkt ernstig, ik zou gewoon ontbinden onder benoeming van je consumenten herroeppingsrecht, dit kan telefonisch of per brief. maar ze hebben hier gewoon een wanprestatie geleverd dus jij mag het gewoon opzeggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
DaveFlash schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:06:
@pandit klinkt ernstig, ik zou gewoon ontbinden onder benoeming van je consumenten herroeppingsrecht, dit kan telefonisch of per brief. maar ze hebben hier gewoon een wanprestatie geleverd dus jij mag het gewoon opzeggen lijkt me.
Heb ik overwogen, maar levertijden bij andere providers (op glas) is minimaal 2 weken met het risico dat ik in een vergelijkbaar drama kom. Ik wil gewoon een klacht indienen over de gang van zaken. zoals vandaag, het is duidelijk dat iemand mijn verbinding om zeep heeft geholpen. dat moet per direct opgelost worden. Het probleem bij T-Mobile is zover ik het heb ervaren, de stroperige processen en het afschermen van de backoffice (2e lijns) voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:48
pandit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:44:
Aanvankelijk zou mijn verbinding vandaag 13 november worden aangesloten, maar op mijn aandringen vervroegd naar afgelopen dinsdag. Het lijkt erop dat de call nog openstond en een overijverige monteur de verbinding juist om zeep heeft geholpen. Wederom gebeld, de teksten en deuntje kan ik wel dromen. na de gebruikelijke overbodige testen (router resetten etc), is er een afspraak gemaakt met Guidion. dat gaat weer een week duren, zucht.
Het is in ieder geval goed dat je ook de hand in eigen boezem steekt. En voor de rest goede leering, als je T-mobile buiten de lijntjes vraagt te gaan kunnen hun processen dat blijkbaar niet aan, ondanks dat ze je dan wel proberen te helpen, kun je tussen wal en schip geraken, dus beter gewoon het proces volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
zo abrupt mijn internetverbinding vanmorgen stopte zo abrupt kwam hij zojuist terug. Ben benieuwd voor hoelang. De afspraak met Guidion laat ik maar staan, want mijn tv werkt nog steeds niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:00
@pandit Ik weet niet of dat zin heeft. Die Guidion mensen zijn meer voor de infra, en die werkt nu. Je tv probleem is waarschijnlijk iets administratiefs...

[ Voor 3% gewijzigd door Muis666 op 13-11-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 09:03
Half juni heeft KPN glasvezelkabel getrokken en geactiveerd. Op de website van T-Mobile is het nog steeds niet beschikbaar en op de website van KPN wel. Ik dacht dat dit vrij beschikbaar zou zijn voor alle providers.

T-Mobile gebeld en zij konden niets betekenen althans de medewerker van de klantenservice. Dit duurt ook veel te lang... Iemand enig idee omtrent plan van aanpak om toch glasvezel van T-Mobile geregeld te kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
@gentlemen Misschien zit je aangesloten op KPN via GPON. Daarover kan T-Mobile nog niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
pandit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:08:
zo abrupt mijn internetverbinding vanmorgen stopte zo abrupt kwam hij zojuist terug. Ben benieuwd voor hoelang. De afspraak met Guidion laat ik maar staan, want mijn tv werkt nog steeds niet .
Nou, als dit de werkwijze is bij nieuwe GPON klanten via Glasoperator (T-Mobile zijn eigen ODF-netwerk) gaat dat nog wel wat worden. Dat is toch wel een minpunt van GPON....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Soundwork schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:23:
[...]

Nou, als dit de werkwijze is bij nieuwe GPON klanten via Glasoperator (T-Mobile zijn eigen ODF-netwerk) gaat dat nog wel wat worden. Dat is toch wel een minpunt van GPON....
Dit zegt volgens mij meer over de administratieve wanorde bij T-Mobile dan over de nieuwe GPON aansluitmanier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Muis666 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:44:
[...]

Dit zegt volgens mij meer over de administratieve wanorde bij T-Mobile dan over de nieuwe GPON aansluitmanier...
Ja, maar daar heb je dan bij GPON wel meer last van dan bij AON.
Bij AON activeert Guidion 1 keer jouw aansluiting/router en dan is het klaar.
Bij GPON moet de ONT gekoppeld zijn en als er iemand op de "bus/splitter" dus iets verkeerds eraan hangt, dan is jouw aansluiting ook meteen plat. Ook kan de monteur de administratieve fout maken dat ze de verkeerde ONT activeren. Dit heb je bij AON niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Soundwork schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:52:
[...]

Bij GPON moet de ONT gekoppeld zijn en als er iemand op de "bus/splitter" dus iets verkeerds eraan hangt, dan is jouw aansluiting ook meteen plat. Ook kan de monteur de administratieve fout maken dat ze de verkeerde ONT activeren. Dit heb je bij AON niet.....
Dat geeft vertrouwen voor de toekomst, niet dus. Ik zit 4 jaar bij Vodofone\T-Mobile thuis met vrijwel geen storingen op een AON aansluiting. De komende tijd even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
pandit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:27:
[...]

Dat geeft vertrouwen voor de toekomst, niet dus. Ik zit 4 jaar bij Vodofone\T-Mobile thuis met vrijwel geen storingen op een AON aansluiting. De komende tijd even afwachten.
Bijzonder treurig dat je verhuist (en dan niet eens zo heel ver van je vorige woning af) en je meteen de perikelen hebt van het feit dat ze bij TMNL (en dus ook Glasoperator) van AON naar GPON gaan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Soundwork schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:52:
[...]

Het is jammer dat je de ONT niet dynamisch kan activeren.

Maar het risico dat de vezel een gedeeld medium is vind ik niet zo groot. Storingen komen niet zo vaak voor én kunnen makkelijk gedetecteerd worden.

Het is daarnaast ook een relatief klein segment vergeleken met coax. Ik zie de ONT zelf als een groter risico. Is dit een _echte_ bridge, of een softwarematige bridge zoals in kabel modems, waardoor je allerlei bugs tegen kan komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groceryl1st
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-07 10:01
Wat is jullie gemiddelde wifi-snelheid met de Zyxel-modem? Op een goede dag krijg ik 160Mbps, maar meestal ligt het tussen de 80 en 120Mbps. Ik wil graag vergelijken om te kijken of het ligt aan iets bij mij of dat de modem gewoon middelmatig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
ik haal wel boven de 350 en op een goede dag 550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:44
beste mensen, ik wil over naar T-mobile thuis. Kunnen jullie dat aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sinan10 schreef op maandag 16 november 2020 @ 01:17:
Ja hoor, ik heb enkel ervaring met internet only;

Internet is hier sinds oktober 2019 stabiel en zonder storingen geweest. Ik zou zo weer overstappen naar T-Mobile.

Wel gebruik ik een eigen router / accesspoint en 4 andere DNS servers. Alleen al met een andere / extra DNS server ondervang je eventuele DNS storingen. Dat is bij alle providers zo.

De TV ervaringen lopen hier uiteen, kijk ik gratis maar niet via T-Mobile. DVB-T2 voor de NPO zenders, NPO app voor uitzending gemist. KPN TV app inlog van een derde icm Chromecast voor de sporadische keer dat ik een andere zender kijk.

Mij hoor je niet klagen. Wellicht dat een ander een andere mening heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 08:09
Sinan10 schreef op maandag 16 november 2020 @ 01:17:
Ja.
Nee.

Op basis van die vraagstelling kunnen beide kloppen. Wat voor diensten wil je nemen? Welke apparatuur gebruik je? Is er glasvezel beschikbaar? Zonder te weten wat je nodig hebt kunnen wij niet zeggen of we het je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Centurius schreef op maandag 16 november 2020 @ 05:47:
[...]

Ja.
Nee.

Op basis van die vraagstelling kunnen beide kloppen. Wat voor diensten wil je nemen? Welke apparatuur gebruik je? Is er glasvezel beschikbaar? Zonder te weten wat je nodig hebt kunnen wij niet zeggen of we het je aanraden.
Waarom betalen extra eenmalig met monteur ?
Kan het zelf wel.scheeld aardig wat..dub nog om te overstappen