Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-11 19:37
incomer schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:47:
[...]

Mijn verhuizing was dit het geval ( met overlapping, heb minimaal 2 weken op beide adressen internet gehad, wel met eigen apparatuur in ons nieuwe huis)
Ben je met de verhuizing klant gebleven bij dezelfde provider?
Soundwork schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:38:
[...]

Hoe werkt het eigenlijk bij een verhuizing?
Bij een provider wissel heb je voor een soepele overgang van max een paar uur downtime een migratie order nodig.

Maar als je binnen dezelfde provider verhuist van adres A naar adres B, wordt bij KPN Netwerk NL normaliter een afsluitorder voor adres a ingeschoten en voor adres b een aansluitorder?
Precies dat laatste. In het geval van Pandit is de aansluitorder voor het nieuwe adres al op 14 oktober gereed gemeld. En de afsluitorder op het oude adres op 27 oktober afgemeld.
Wat ik echter van KPN weet is dat het signaal zelf maar op 1 adres werkt. Je kan (nog steeds) geen 2 adressen tegelijk werkend hebben, ook al is er wel een patch gezet.

• Soundwork
Barre73 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:52:
[...]

Precies dat laatste. In het geval van Pandit is de aansluitorder voor het nieuwe adres al op 14 oktober gereed gemeld. En de afsluitorder op het oude adres op 27 oktober afgemeld.
Wat ik echter van KPN weet is dat het signaal zelf maar op 1 adres werkt. Je kan (nog steeds) geen 2 adressen tegelijk werkend hebben, ook al is er wel een patch gezet.
Bij Glasoperator (ODF) werkt dat volgens mij wel....
Maar KPN WBA heeft "controle" erop zitten, het IP adres mag maar op 1 poort actief zijn.

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:32
Soundwork schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:42:
[...]

Ben je met de verhuizing klant gebleven bij dezelfde provider?
Yes ik ben bij tmobile gebleven.

Scheelde wellicht dat ik van amersfoort naar voorthuizen ben gegaan, waar ik eerst bij odf zat volgnes mij (max 1000mbit) ben ik naar een kpn regio gegaan (Max 100mbit)

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
pandit schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:49:
Ik zie al een poosje bij Vodafone en later T-Mobile thuis op glasvezel. vorige week ben ik verhuist naar een huis 50 meter verder en bij T-Mobile een verhuizing aangevraagd voor 23 oktober. Ik kreeg netjes een week van te voren een pakket met glasconverter een een Zyxel router. Een monteur van Guidion kwam vrijdag de glasconverter aan de reeds aanwezige glasaansluiting koppelen evenals de Zyxel router, (had ik ook zelf kunnen doen). Hij ging weer weg en ik zou binnen 2 uur gebeld worden dat de verbinding werkt. Niet dus, nu 7 dagen later nog steeds niet gebeld en nog steeds geen internet. Ik hang dagelijks aan de telefoon met de klantenservice van T-Mobile. Eerst zou KPN nog een actie uit moeten voeren als beheerder van de wijkcentrale. Na een paar dagen zelf KPN Netwerkservices gebeld en werd keurig geholpen, en ik kwam te weten dat er geen opdrachten openstonden op mijn postcode, op 14 oktober was de lijn al vrijgegeven. Met deze info naar T-Mobile en nu zou er een monteur van Guidion langs worden gestuurd, niet dus, na weer een paar dagen gebeld en ik bleek een verkeerde glasconverter te hebben ontvangen en ze gingen ze kijken hoe ze dit op gaan lossen, zucht. Ik heb vervolgens op eigen initiatief de router en glasconverter uit mijn oude huis aangesloten op de glasaansluiting en zoals ik al dacht geen verbinding. Ik krijg het idee dat ik door T-Mobile aan het lijntje wordt gehouden. Ondertussen zit ik met 3 kinderen doe afhankelijk zijn van internet voor thuisonderwijs. Ikzelf moet maandag weer thuiswerken. We behelpen ons nu nog met een hotspot via een smartfoon, maar dat is in feite onwerkbaar. Ik begin wanhopig te raken, zeker omdat ikzelf maandag aan de slag moet. Wat kan ik nog doen? Ik krijg het idee dat T-Mobile niet hard loopt en ben bang dat dit weken gaat duren tor uiteindelijk blijkt dat mijn lijn niet is gepatcht in de wijkcentrale (dat is wat ik vermoed). suggesties?
Ik hoop voor je dat het inmiddels is opgelost. Toen ik overging naar TMobile een soortgelijke ervaring, echter alleen met de overstapservice, ook een verhaal over vrijgeven etc. Ze gaven aan al het te veel betaalde bij KPN te zullen vergoeden maar toen puntje bij paaltje kwam kreeg ik een dikke middelvinger van TMobile, smeerlappen zijn het helaas.

• pandit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:40
ocdaan schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:49:
[...]

Ik hoop voor je dat het inmiddels is opgelost. Toen ik overging naar TMobile een soortgelijke ervaring, echter alleen met de overstapservice, ook een verhaal over vrijgeven etc. Ze gaven aan al het te veel betaalde bij KPN te zullen vergoeden maar toen puntje bij paaltje kwam kreeg ik een dikke middelvinger van TMobile, smeerlappen zijn het helaas.
Nee helaas, Al 11 dagen geen werkende verbinding. Vandaag moet ik na een verhuizing weer (thuis) werken en dat doe ik met een hotspot. Maar dan blijken bepaalde videodiensten niet te werken :-( . Ik wordt door de eerstelijns van T-mobile steeds afgescheept met de melding dat ze er mee bezig zijn. Terwijl het probleem en mogelijk oplossing eenvoudig is, Ik heb geen "licht" op mijn huis terwijl de KPN de verbinding wel heeft gekoppeld, dus misschien ergens een kabelbreuk of de KPN heeft een verkeerde patch gedaan. Ik heb echter nog steeds geen monteur aan de deur gezien terwijl me dat vorige week al was toegezegd, zucht. Ga me vast voorbereiden voor een officiële klacht en op zoek naar een andere provider. Mijn tevredenheid had al een deuk opgelopen nadat ze voor mij prettig werkende TV-Anywhere zonder vooraankondiging de nek hadden omgedraaid en vervangen voor een niet functionerend gedrocht.

• ocdaan
Dat is erg vervelend, ik kan alleen mijn medeleven betuigen en duimen dat het snel opgelost is, zeker in deze periode kan je deze problematiek niet gebruiken.

• flippy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Apart, vandaag is mijn overstapdag van Xs4all naar tmobiel en vannacht is "keurig" het licht uitgegaan van xs4all.
Gideon zou komen (nooit zeker dat soort dingen) in de loop van de middag, maar volgens mij kan die gozert niet zoveel als het licht op de lijn uit is. of gaat gideon tegenwoordig zelf in de wijcentrale pielen voor ze naar de klant rijden?

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
flippy schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:48:
Apart, vandaag is mijn overstapdag van Xs4all naar tmobiel en vannacht is "keurig" het licht uitgegaan van xs4all.
Gideon zou komen (nooit zeker dat soort dingen) in de loop van de middag, maar volgens mij kan die gozert niet zoveel als het licht op de lijn uit is. of gaat gideon tegenwoordig zelf in de wijcentrale pielen voor ze naar de klant rijden?
Heb je alles zelf al aangesloten van T-Mobile? Dat zou nu gewoon moeten werken. Bij mij ging afgelopen april rond 7uur 's ochtends het signaal bij KPN er af, nadat ik zelf de T-Mobile router had aangesloten kwam de verbinding automatisch weer op.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Nuevocasa schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:16:
[...]

Heb je alles zelf al aangesloten van T-Mobile? Dat zou nu gewoon moeten werken. Bij mij ging afgelopen april rond 7uur 's ochtends het signaal bij KPN er af, nadat ik zelf de T-Mobile router had aangesloten kwam de verbinding automatisch weer op.
nee, glas is donker volgens de mediaconverter. de router geeft ook keurig rood lampje op internet en de mediaconverter laat ook zien dat er geen data overheen gaat aan de glaszijde.

ik kan het nog proberen om het glas direct in mijn edgerouter te steken maar die is nog niet ingesteld. dat wil ik pas doen als het goed draait.

edit: glas heeft nu wel licht maar geen data volgens de mediaconverter. ik ga nog wel de oude NT er eens aanhangen. zien of dat iets doet.

edit 2: en nu werkt het ineens. 8)7

[Voor 22% gewijzigd door flippy op 02-11-2020 11:52]

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:02
Zal ook liggen aan de migratie WBA>WBA of WBA>ODF. Dat is afhankelijk van wat er in de wijkcentrale aanwezig is. @flippy Heb je 100Mb (WBA) of 1000Mb (ODF) besteld?

Lekker!

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Napsju schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:02:
Zal ook liggen aan de migratie WBA>WBA of WBA>ODF. Dat is afhankelijk van wat er in de wijkcentrale aanwezig is. @flippy Heb je 100Mb (WBA) of 1000Mb (ODF) besteld?
ik heb 1000. al was de oude verbinding ook 1000 maar aan de kant van xs4all begrenst op 500.

nu zit ik op een 950 effectief. al zijn de pingtijden wel wat minder in vergelijking. maar het vershil is klein. 6ms ipv 3ms bij xs4all als ik naar een server bij het amsix probeer te bereiken. meer dan goed genoeg voor mijn doeleinden.

• Napsju
  • Laatst online: 21:02
@flippy Dan zal je fiber in de wijkcentrale omgestoken moeten gaan worden van WBA naar ODF. Als dat maar goed gaat..

[Voor 7% gewijzigd door Napsju op 02-11-2020 12:25]

Lekker!

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Napsju schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:25:
@flippy Dan zal je fiber in de wijkcentrale omgestoken moeten gaan worden van WBA naar ODF. Als dat maar goed gaat..
dan is dat een half uurtje geleden gebeurt. inmiddels werkt het.

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:11
Nou, update nummer zoveel. Nog altijd geen vast bellen sinds 2 oktober (exact een maand dus). Weer gebeld met T-Mobile, reactie is dat er al 14 dagen een storing is in het SIP doorgifte verhaal aan onze centrale? Waarom werkte het dan al 2 weken eerder niet? Dat weet men niet. Maar toch ligt het daaraan? Wanneer is deze storing opgelost? Dat weet men niet.

Ons aangemaakte ticket van 2 oktober was niet bestaand en niet terug te vinden in het systeem van T-Mobile, terwijl er gezegd is dat dit ticket aangemaakt zou worden. Ons ticket van 10 dagen later (toen we maar weer zelf zijn gaan bellen zonder verder bericht) is wel genoteerd, maar zonder pardon na 8 dagen afgesloten met de melding storing, probleem is opgelost... NEE, ik kan namelijk nog steeds niet bellen....

echt GVD wat is er nou zo moeilijk

• pirania
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-11 14:44
Ik kreeg een mediaconverter waar je SFP niet kan uithalen. Welke moet ik kopen voor in mijn Edgerouter SFP? Degene met LC SFP die ik hiervoor bij KPN WBA (Tweak) had lijkt niet te werken.

Klant sinds vandaag iig. Via converter UTP naar edgerouter werkt, wil alleen direct glas mijn eigen apparatuur in als het ff kan :D

@PL3X4N (volgens guide OP) had hem uit de megeleverde dingen getrokken leek; dat gaat hier niet werken (ingebouwd spul). Is iig een SC/SC-kabel, dus ook SC-SFP nodig.

Ideeen welkom.

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 27-11 20:20
pirania schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:15:
Ik kreeg een mediaconverter waar je SFP niet kan uithalen. Welke moet ik kopen voor in mijn Edgerouter SFP? Degene met LC SFP die ik hiervoor bij KPN WBA (Tweak) had lijkt niet te werken.

Klant sinds vandaag iig. Via converter UTP naar edgerouter werkt, wil alleen direct glas mijn eigen apparatuur in als het ff kan :D

@PL3X4N (volgens guide OP) had hem uit de megeleverde dingen getrokken leek; dat gaat hier niet werken (ingebouwd spul). Is iig een SC/SC-kabel, dus ook SC-SFP nodig.

Ideeen welkom.
Ik gebruik deze kabel icm de blauwe ubnt module.

Vaste locatie, vast netwerk.

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-11 20:11
pirania schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:15:

[...]
Soms is het noodzakelijk om de snelheid vast te zetten op (100 of 1Gb) op de SFP poort om het werkend te krijgen.
Waarom auto sensing soms wel en soms niet werkt op bepaalde SFP's weet ik ook niet. Maar ik heb er de gewoonte van gemaakt om ze vast te zetten voor het geval er wat aan de andere kant van de lijn veranderd.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

hoeveel gezeik is het om de vlan 300 en firewall in te stellen op de sfp poort? de standaard wizard wil alleen eth0 of eth 1 gebruiken, en de sfp is bij mij eth6 en eth7.

Anoniem: 443119

Iemand uit Almere dat zijn/haar speed test resultaten wilt posten (Redhosting Almere, Breedband Arnhem)?
En heeft is er iemand dat van Tweak naar T-Mobile is overgestapt (graag ervaring delen, klantenservice, modem, snelheid, gaming, prijsverhogingen, onderhoud, Wi-Fi verbinding)?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 443119 op 02-11-2020 15:43]

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Arai schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:41:
graag ervaring delen, klantenservice, modem, snelheid, gaming, prijsverhogingen, onderhoud, Wi-Fi verbinding
weet je zeker dat je niks vergeten bent?

[Voor 25% gewijzigd door flippy op 02-11-2020 15:48]

flippy schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:48:

weet je zeker dat je niks vergeten bent?
Ja, ik vergat "if you don't have anything good to say, don't say anything at all". :+

• pirania
Ja de blauwe heb ik ook idd. Hij wilde alleen nog niet, terwijl ik alleen vlan settings had veranderd, rest hetzelfde tov KPN WBA
trankilo schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:38:
[...]

Soms is het noodzakelijk om de snelheid vast te zetten op (100 of 1Gb) op de SFP poort om het werkend te krijgen.
Waarom auto sensing soms wel en soms niet werkt op bepaalde SFP's weet ik ook niet. Maar ik heb er de gewoonte van gemaakt om ze vast te zetten voor het geval er wat aan de andere kant van de lijn veranderd.
Thanks zal eens kijken als $vrouw van huis is. Kwam deze tegen:
https://community.ui.com/...65-413b-bfd8-d8194422bd25
opvallend dat dat niet werkt terwijl het voor KPN wel werkte... Andere apparatuur wellicht?
flippy schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:41:
[...]

hoeveel gezeik is het om de vlan 300 en firewall in te stellen op de sfp poort? de standaard wizard wil alleen eth0 of eth 1 gebruiken, en de sfp is bij mij eth6 en eth7.
Extreem makkelijk. Nadat je de basis doet, gewoon in je hoofdscherm Add Interface --> VLAN.

• pirania
Iemand uit Almere dat zijn/haar speed test resultaten wilt posten (Redhosting Almere, Breedband Arnhem)?
En heeft is er iemand dat van Tweak naar T-Mobile is overgestapt (graag ervaring delen, klantenservice, modem, snelheid, gaming, prijsverhogingen, onderhoud, Wi-Fi verbinding)?
Vandaag is mijn internet live gegaan. Kom van Tweak op KPN WBA.

Klantenservice Tweak was altijd medewerker binnen 5 min. Bij T-Mobile al eens 40min in de wacht gestaan. Snelheid lijkt OK. Gamen nog niet gedaan. Contract zegt max inflatiecorrectie. Wifi gebruik ik niet van ze.

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11 21:34
996 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:41:
Jammer dat T-Mobile en KPN niet wat vaart maken met de onderhandelingen. Ik vind het achterhaald dat de snelheid in ons gebied blijft steken op 100Mbps.....
T-Mobile is afgestapt van de onduidelijke tarieven. Een grote hoeveelheid klanten vonden het oneerlijk dat ze meer moesten betalen voor hoge snelheden terwijl een klant die maximaal 750Mbit kon krijgen, een flinke korting kreeg. De wijze die T-Mobile sinds vorig jaar hanteert, is in principe het zelfde zoals Tweak dit al enkele jaren doet.
Resultaten verschillen natuurlijk per gebruiker, niet alle gebruikers gebruiken het standaard T-Mobile modem, zitten op dezelfde POP, hebben dezelfde bekabeling noch dezelfde hardware.

Overigens zijn er qua speedtest bijna geen verschillen tussen iemand uit Rotterdam naar Redhosting of Almere naar Redhosting. Alles loopt tenslotte over de NOC van T-Mobile.
En heeft is er iemand dat van Tweak naar T-Mobile is overgestapt
Lees eerst dit topic eens als ook de ervaringen op klacht.nl, Radar forum, Kassa forum, facebook, twitter etc. de ene Tweak klant wordt zonder problemen gemigreerd van Tweak naar T-Mobile terwijl de ander alleen maar problemen ervaart. Dat zelfde geldt ook voor andere providers naar T-Mobile als van T-Mobile naar andere providers. De ervaring van de ander garandeert niet dat dit bij jou ook net zo goed/slecht verloopt.
Arai schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:41:(graag ervaring delen, klantenservice, modem, snelheid, gaming, prijsverhogingen, onderhoud, Wi-Fi verbinding)?
En ook die ervaringen verschillen enorm;

Klantenservice? Ik heb geen problemen, als je een paar reacties hierboven terugleest zie je dat iemand wel problemen ervaart n.a.v. telefonie problemen. Lees je het hele topic door, zie je gemengde reacties/ervaringen/meningen. Maar wacht, datzelfde kom je bij alle providers tegen.

Modem? Zelfde als hierboven, de één ervaart geen problemen de ander alleen maar.

Snelheid? Zelfde als hierboven, die verschillen aangezien niet iedereen dezelfde apparatuur/configuraties gebruikt etc. Mijn 946Mbit up- & Download op een 1Gbit lijn, is niet per definitie een andermans 1Gbit speedtest resultaat (die hoger of lager kan liggen).

Game? Same...

Prijsverhogingen? Simpel zoekresultaten. Naast inflatie zijn er geen verhogingen, ook in Almere zal dat niet anders zijn.

Wi-iI? resultaten 1 en resultaten 2

[Voor 10% gewijzigd door DarkForce op 02-11-2020 18:04]

DarkForce schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:57:

Snelheid? Zelfde als hierboven, die verschillen aangezien niet iedereen dezelfde apparatuur/configuraties gebruikt etc.
Dat is nieuws voor mij, dacht dat je de Zyxel modem van hun kreeg en dus geen vrije keuze, zou graag een Wi-Fi 6 capable modem willen. IIRC verliep de verbinding van T-Mobile (eerst) naar Duitsland i.p.v. via AMS-IX is dat nog steeds het geval of heeft T-Mobile dat veranderd?

Qua prijs is T-Mobile/Tweak hetzelfde, je betaal 1x 420,- p.j. bij Tweak en dus 35,- p.m. op die manier of 35,- bij T-Mobile als je ook een mobiel abo. hebt wat in dit geval is. Dus ik zit te kijken of het voor mij nut heeft in die opzicht (prijs/snelheid/stabiliteit/gaming). Voor de rest - a picture says more than thousand words.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 443119 op 02-11-2020 18:23]

Arai schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:22:
[...]

Dat is nieuws voor mij, dacht dat je de Zyxel modem van hun kreeg en dus geen vrije keuze, zou graag een Wi-Fi 6 capable modem willen. IIRC verliep de verbinding van T-Mobile (eerst) naar Duitsland i.p.v. via AMS-IX is dat nog steeds het geval of heeft T-Mobile dat veranderd?

Qua prijs is T-Mobile/Tweak hetzelfde, je betaal 1x 420,- p.j. bij Tweak en dus 35,- p.m. op die manier of 35,- bij T-Mobile als je ook een mobiel abo. hebt wat in dit geval is. Dus ik zit te kijken of het voor mij nut heeft in die opzicht (prijs/snelheid/stabiliteit/gaming). Voor de rest - a picture says more than thousand words.
Bij die Zyxel hoort een mediaconverter. Daarop kan je ook een andere router aansluiten. Hier en op andere plekken is prima te vinden hoe dat ingesteld kan worden (behalve voor telefonie wegens ontbreken SIP gegevens).

En er zijn ook Tweakers die zelfs de mediaconverter weghalen en de glaskabel direct in een geschikte router steken (via een SFP poort en module).

• Magnat
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-11 17:50
Ik stap vanavond over van KPN glasvezel naar t-mobile glasvezel. Ik gebruik nu de media converter van KPN/genexis die gaat met Ethernet naar een switch, welke via glasvezel weer naar mijn garage gaat waar ik alle hardware heb staan nog een switch, router, nas, wlc, servertje etc. Geen plek voor dit alles bij isra punt zeg maar.

De t-mobile monteur heeft een andere media converter geplaatst. Nu lees ik her en der dat ik met een sc-sc koppelstuk en sc-lc patchkabel ook zonder media converter direct mijn switch in kan met een SFP. Switch is een Cisco SG350. Nu lees ik verschillende verhalen over de types SFPs die werken en dan met name de afstand zou 1310/1550 nm zijn? Hier lees ik veel over. Iemand enig idee welk SFP zou kunnen werken?

Het kan ook prima zo, maar die mediaconverter kost toch weer ruimte en een extra stekker in het stopcontact.

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 27-11 20:20
[/lquote]
Snelheid? Zelfde als hierboven, die verschillen aangezien niet iedereen dezelfde apparatuur/configuraties gebruikt etc.
[/quote]

Ik ben al aangesloten sinds het nog Vodafone was (heb dus officieel een Draytek), eigen router (ER-6P) gebruik zonder echt noemenswaardige problemen, enkel een paar maanden geleden kabelbreuk in de PoP, waarbij ik - 2e lijns - direct vroeg als Network NL toch moest komen om het te repareren of ze mij konden omzetten op ODF - wat al lange tijd beschikbaar is (iig sinds de 750 Mbps periode), ze het helaas niet gedaan hebben - zonder opgaaf van redenen - ondanks toezegging van de desbetreffende medewerker.

Dan kan ik - naar het schijnt - wel omgezet worden bij opzeggen en heractiveren, maar dat lijkt mij nogal omslachtig en het is maar de vraag of het dan ook daadwerkelijk gebeuren gaat.

Nu is het niet zo dat ik echt 1 Gbit nodig heb, maar het wa wel zo aardig / leuk geweest als een toezegging ook daadwerkelijk gedaan werd.

Vaste locatie, vast netwerk.

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:34
Zijn er oudere klanten die in almere al overgezet zijn naar het nieuwe tv platform?
Mijn tv doet ineens helemaal niets. Had al een weekje niet gekeken maar krijg er geen beeld uit.
Eerst lang een blauw knipperend ledje en daarna helemaal blauw maar beeld blijft zwart.
Zelfs uit ellende alles maar losgekoppeld en de zyxel er weer tussen gehangen zonder resultaat.

Begin me af te vragen of er iets met een overzetting of update verkeerd gegaan is.

• DarkForce
Arai schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:22:
Dat is nieuws voor mij, dacht dat je de Zyxel modem van hun kreeg en dus geen vrije keuze, zou graag een Wi-Fi 6 capable modem willen.
Zelf kopen dus, je krijgt een modem van T-Mobile en daarmee zul je het moeten doen. Wil je meer, zul je zelf moeten overgaan tot aanschaf van een device dat aan je verwachtingen voldoet.

T-Mobile beperkt je niet in het gebruiken van een eigen modem d.w.z. je kunt met het volgen van wat tutorials die online te vinden zijn (zo ook in dit topic) je eigen modem configureren. Verbieden doen ze dus niet.
IIRC verliep de verbinding van T-Mobile (eerst) naar Duitsland i.p.v. via AMS-IX is dat nog steeds het geval of heeft T-Mobile dat veranderd?
De problematiek rondom routering over DTAG (vorig jaar) was al binnen enkele dagen alweer teruggedraaid naar de oude situatie.
of 35,- bij T-Mobile als je ook een mobiel abo. hebt wat in dit geval is
Nee, € 25,00 als je T-Mobile Mobiel Onbeperkt hebt wat het totaal bedrag bij T-Mobile dus € 300,00 voor T-Mobile Thuis (Internet-Only) maakt. Die € 35,00 is als je geen mobiele diensten afneemt, neem je een abonnement af zonder Unlimited krijg je een lagere korting. Combineer je mobiel Unlimited en Thuis betaal je in totaal dus € 50,00 per maand.
Comp User schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:01:
Dan kan ik - naar het schijnt - wel omgezet worden bij opzeggen en heractiveren, maar dat lijkt mij nogal omslachtig en het is maar de vraag of het dan ook daadwerkelijk gebeuren gaat.
Her en der lees ik wel eens (volgens mij ook in dit topic) dat er wordt geadviseerd om eventueel over te stappen naar KPN (abonnement per maand opzegbaar) en dan na een maand terug te verhuizen naar T-Mobile Thuis.

Ik weet natuurlijk niet of dit ook daadwerkelijk gedaan is door mensen, maar ik ben bang dat dit de enige snelle manier is om een nieuw modem te krijgen en direct op ODF te worden geprikt.

[Voor 44% gewijzigd door DarkForce op 02-11-2020 19:57]

DarkForce schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:44:

Nee, € 25,00 als je T-Mobile Mobiel Onbeperkt hebt wat het totaal bedrag bij T-Mobile dus € 300,00 voor T-Mobile Thuis (Internet-Only) maakt. Die € 35,00 is als je geen mobiele diensten afneemt, neem je een abonnement af zonder Unlimited krijg je een lagere korting. Combineer je mobiel Unlimited en Thuis betaal je in totaal dus € 50,00 per maand.
Heb ik niet daarom schreef ik specifiek 35,-, unlimited is op zich wel handig en zou maar 2,- meer kosten mocht ik overstappen. Mijn mobiel abo. gaat pas op 26-11-2020 in (5GB/120 min/5G --> 17,-).

• DarkForce
Arai schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:13:
[...]

Heb ik niet daarom schreef ik specifiek 35,-, unlimited is op zich wel handig en zou maar 2,- meer kosten mocht ik overstappen. Mijn mobiel abo. gaat pas op 26-11-2020 in (5GB/120 min/5G --> 17,-).
Mobiel 7GB/120Min + Thuis € 17,00 + € 30,00 = € 47,00
t.o.v.
Mobiel Unlimited + Thuis € 25,00 + € 25,00 = € 50,00

Scheelt dus € 3,00 - vooral met storingen of werkzaamheden is het (hoe weinig dat ook voor komt) prettig om terug te kunnen vallen op Mobiele Data :-)

O-)

[Voor 60% gewijzigd door DarkForce op 02-11-2020 20:47]

• par4
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
Heeft iemand enig idee wat er bij mij aan de hand is?
Ik heb een 1gbit glasvezel verbinding die uitermate instabiel is. Ene moment 1gbit up/down en andere moment opeens 1mbit down en 700mbit up.

Onderstaand is een meting vanaf een van mijn bedrade verbindingen (excuses voor de kwaliteit).

De modem meerdere keren herstart, fabrieksinstellingen. Gelukkig komt woensdag een monteur.

Voorheen met dezelfde glasvezelverbinding bij KPN nooit problemen gehad. (Had toen nog geen mediaconverter nodig)

• DarkForce
par4 schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:59:
Heeft iemand enig idee wat er bij mij aan de hand is?
En als je XS4ALL eens probeert - ligt als het goed is dichterbij de NOC van T-Mobile. Vanuit jou gaat de verbinding als het goed is eerst naar Amsterdam en daarna weer naar Groningen.

Ik zie hier ook geregeld lage snelheden naar servers die juist geografisch dichterbij mij zouden moeten zijn. Maar begreep van T-Mobile dat verbindingen allen via hun NOC verlopen en sindsdien test ik het liefst met servers die in Amsterdam staan.

• par4
DarkForce schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:04:
[...]

En als je XS4ALL eens probeert - ligt als het goed is dichterbij de NOC van T-Mobile.
Momenteel kan ik het even niet testen. Ik heb de indruk dat het niet aan de server ligt die ik test. Gezien het feit dat ik dezelfde ping (en waarschijnlijk ook dezelfde snelheid) bij een Google server krijg.

DarkForce schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:40:

vooral met storingen of werkzaamheden is het (hoe weinig dat ook voor komt) prettig om terug te kunnen vallen op Mobiele Data :-)
Dat is wel lekker bij Tweak, praktisch nooit storing tenzij DDoS, maar blijkbaar is het bij T-Mobile ook goed als ik jou reactie leest. Ik geeft Tweak over een paar weken wel notitie zodat ik in januari op T-Mobile kan overstappen, enig idee wat de levering (monteur installatie) is +-?

Nu is het zo mobiel 38,- + abo 17,- + Tweak i'net 44,- = 99,-
Als ik overstap is het dan 38,- + 25 + Thuis 25,- = 88, 11,- besparing per maand maar dan wel unlimited mobiel abo, dus ja de keuze is duidelijk.

• DarkForce
par4 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:13:
Momenteel kan ik het even niet testen. Ik heb de indruk dat het niet aan de server ligt die ik test. Gezien het feit dat ik dezelfde ping (en waarschijnlijk ook dezelfde snelheid) bij een Google server krijg.[Afbeelding]
En als je eens een tracert doet i.p.v. een ping?
Dan valt er n.l. ook te zien waar het ergens de mist in gaat.
Arai schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:15:
Dat is wel lekker bij Tweak, praktisch nooit storing tenzij DDoS, maar blijkbaar is het bij T-Mobile ook goed als ik jou reactie leest.
Eerste wat ik eigenlijk iedereen direct adviseer in mijn omgeving, is om direct gebruik te maken van een andere DNS provider aangezien die nog wel eens te wensen overlaat bij T-Mobile. Het merendeel aan problemen/storingen bij mensen is daaraan te wijten.
Ik geeft Tweak over een paar weken wel notitie zodat ik in januari op T-Mobile kan overstappen, enig idee wat de levering (monteur installatie) is +-?
De exacte levertijden ken ik eerlijkgezegd niet, ik weet niet hoe druk het is bij de installateur (Guidion). Als het goed is, kun je afzien van je wettelijke bedenktijd waardoor je de oplevering in het meest gunstige geval kunt vervroegen met zo'n 10 werkdagen.

Ik weet niet precies hoe de procedure vandaag de dag is, maar lijkt mij dat dit nu niet veel anders is dan begin 2019 - toen ik T-Mobile Thuis bestelde.
par4 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:13:Nu is het zo mobiel 38,- + abo 17,- + Tweak i'net 44,- = 99,-
Als ik overstap is het dan 38,- + 25 + Thuis 25,- = 88, 11,- besparing per maand maar dan wel unlimited mobiel abo, dus ja de keuze is duidelijk.
Die € 38,00 kan ik niet echt plaatsen, als die verloopt kun je deze net zo goed ook verhuizen naar T-Mobile. Dan haal je nog meer besparing in huis en is het € 75,00 bij T-Mobile i.p.v. de € 88,00 die je nu schetst ;-)

(even uitgaande van 2x mobiel Unlimited en T-Mobile Thuis).
Als je het dan ook nog eens bestelt via CashBackXL vang je nog een extra'tje ook.

[Voor 58% gewijzigd door DarkForce op 02-11-2020 21:42]

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:20
[...]

Dat is wel lekker bij Tweak, praktisch nooit storing tenzij DDoS, maar blijkbaar is het bij T-Mobile ook goed als ik jou reactie leest. Ik geeft Tweak over een paar weken wel notitie zodat ik in januari op T-Mobile kan overstappen, enig idee wat de levering (monteur installatie) is +-?

Nu is het zo mobiel 38,- + abo 17,- + Tweak i'net 44,- = 99,-
waar is die eerste 38 van?
die kan dan toch ook 25 worden?

DarkForce schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:32:

Eerste wat ik eigenlijk iedereen direct adviseer in mijn omgeving, is om direct gebruik te maken van een andere DNS provider aangezien die nog wel eens te wensen overlaat bij T-Mobile. Het merendeel aan problemen/storingen bij mensen is daaraan te wijten.

Als het goed is, kun je afzien van je wettelijke bedenktijd waardoor je de oplevering in het meest gunstige geval kunt vervroegen met zo'n 10 werkdagen.

Die € 38,00 kan ik niet echt plaatsen

Als je het dan ook nog eens bestelt via CashBackXL vang je nog een extra'tje ook.
Zoals Google of?
Ik moet ze überhaupt toch bellen i.v.m. nummerbehoud dus geef ik het wel mee dat ik van de bedenktijd af wilt zien. De 38,- p.m. is voor mijn iPhone 12 Pro dus n.v.t. en blijft de komende 2 jaar, maar IIRC zijn ze bij T-Mobile ook best schappelijk als je gaat verlengen in de vorm van 100,- of zo iets. Ik gebruik shopbuddies.nl of cashback.nl (dezelfde bedrijf, alleen heb je meer keuze en/of hogere cashback bij de eerste), dus het komt goed.

• DarkForce
Ik raadt zelf altijd 9.9.9.9 (Quad9) in combinatie met 1.1.1.1 en 1.0.0.1 (Cloudflare) aan. Dus niks Google.
Arai schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:05:
Ik moet ze überhaupt toch bellen i.v.m. nummerbehoud dus geef ik het wel mee dat ik van de bedenktijd af wilt zien
De 38,- p.m. is voor mijn iPhone 12 Pro dus n.v.t. en blijft de komende 2 jaar, maar IIRC zijn ze bij T-Mobile ook best schappelijk als je gaat verlengen in de vorm van 100,- of zo iets. Ik gebruik shopbuddies.nl of cashback.nl (dezelfde bedrijf, alleen heb je meer keuze en/of hogere cashback bij de eerste), dus het komt goed.
Oef, ja die € 38,00 valt dan inderdaad weinig aan te doen

• Giga_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 13:26
par4 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:13:
[...]

Momenteel kan ik het even niet testen. Ik heb de indruk dat het niet aan de server ligt die ik test. Gezien het feit dat ik dezelfde ping (en waarschijnlijk ook dezelfde snelheid) bij een Google server krijg.[Afbeelding]
Ik heb exact ditzelfde nu. Constante drops van de verbinding. Na tijdje gaat het weer stabiel en dan weer dikke drops. Is er een storing of iets?

• DarkForce
Giga_ schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:53:
[...]

Ik heb exact ditzelfde nu. Constante drops van de verbinding. Na tijdje gaat het weer stabiel en dan weer dikke drops. Is er een storing of iets?
AlleStoringen.NL meldt dat er nu geen storingen zijn, wat wel opvallend is, is dat de mensen die wel problemen ervaren vooral in (de omgeving van) het noorden woonachtig zijn.

In Dordrecht (ODF) is overigens niets aan de hand, wellicht dus iets op lokaal niveau. Misschien ten tijden dat dit gebeurt eens een traceroute/mtr uitvoeren (?).

• daantb
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 28-11 13:58
computerjunky schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:05:
Zijn er oudere klanten die in almere al overgezet zijn naar het nieuwe tv platform?
Mijn tv doet ineens helemaal niets. Had al een weekje niet gekeken maar krijg er geen beeld uit.
Eerst lang een blauw knipperend ledje en daarna helemaal blauw maar beeld blijft zwart.
Zelfs uit ellende alles maar losgekoppeld en de zyxel er weer tussen gehangen zonder resultaat.

Begin me af te vragen of er iets met een overzetting of update verkeerd gegaan is.
Het ligt niet aan jou, het hele tv platform is ruk op dit moment. Amino loopt steeds vast en tv-anywhere geeft ook steeds foutmelding. Is als een week of 5 aan de gang en ze krijgen het niet opgelost. Op hun forum zijn daar meerdere meldingen over gedaan

• KiriLLu
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:27
[...]

Ik heb ooit de overstap gedaan van Telfort glasvezel naar T-mobile. Exact het probleem wat jij beschrijft constante drops geen stabiele verbinding dit kwam altijd random terug. De monteur paar keer laten komen dit loste het probleem deels op bij mij. Ik haalde met de 100mbit van t-mobile net 90 als ik geluk had en anders bleef het altijd hangen op 70-80 up + down.

Sinds vandaag overstap naar KPN gedaan en gelijk weer DIK TEVREDEN :D, heb 200mbit abbo en waarempel via speedtest 205 download + 200+ upload en een mooie rechte lijn. Geen packetloss met gamen meeer + stabiele ping is weer terug :)

[Voor 4% gewijzigd door KiriLLu op 03-11-2020 12:34]

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:34
daantb schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:50:
[...]

Het ligt niet aan jou, het hele tv platform is ruk op dit moment. Amino loopt steeds vast en tv-anywhere geeft ook steeds foutmelding. Is als een week of 5 aan de gang en ze krijgen het niet opgelost. Op hun forum zijn daar meerdere meldingen over gedaan
Het lijkt zichzelf opgelost te hebben voor nu. En het is nog steeds het oude platform.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Barre73 schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:33:
[...]
En er zijn ook Tweakers die zelfs de mediaconverter weghalen en de glaskabel direct in een geschikte router steken (via een SFP poort en module).
yup. hier zojuist werkend via een edgerouter pro. O-) :9

de tmobiel router en mediaconverter gaan weer terug in de doos O-)

[Voor 9% gewijzigd door flippy op 03-11-2020 13:20]

• pandit
Barre73 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:43:
[...]DM je oude en nieuwe adres maar even. Ga ik kijken wat er bij KPN Netwerk staat. Ik weet dat je zelf hebt gebeld maar toch..
We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en hang nog steeds dagelijks bij T-Mobile aan de telefoon, Nu heb ik al 1,5 week geen internet :-(. Ik heb de informatie die Barre73 mij gegeven doorgegeven aan T-Mobile. Ze komen echter tot de conclusie dat ze me een verkeerde mediaconverter hebben gestuurd en dat ik daarom geen Internet heb.

Ik zou volgens hun op een PON netwerk te zitten terwijl de (zwarte) glasconverter die ze me gestuurd hebben voor GOF netwerken is [CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR]. Ik ben niet super bekend met glasnetwerken. Persoonlijk vind ik het een raar verhaal, maar correct me if i'm wrong. Het glasvezel netwerk is hier in 2016 uitgerold. Mijn vorige woning staat 50 meter van me vandaan en daar had ik ruim 4 jaar een stabiele glasvezelverbinding. Ik heb de Draytec router en SFP module uit mijn oude huis in mijn nieuwe huis aangesloten en ook geen signaal. Ik heb er geen fiducie in dat het snel wordt opgelost, zucht.

• rctroodt
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 30-11 13:45
Beste,
met alle thuiswerken en vrouwlief en kids die ook thuis internet nodig hebben, merk ik dat het wifi bereik niet overal optimaal ( :X ) is...
Ik heb al zitten knutselen met een DD-WRT Linksys e4200 access point als extra wifi. Een UTP kabel van Draytek naar Linksys, en vandaaruit weer WiFi verder. Dit werkt, maar stabiliteit/snelheid is niet optimaal. Regelmatig merk ik bijvoorbeeld dat Netflix geen content vindt terwijl er wel internet verbinding is. Voorheen gebruikte ik de (stock) Linksys als router en liep alles stabieler.
Dus dacht nu eindelijk eens gebruik te gaan maken van de Tmobile wifi service, echter...deze is er blijkbaar niet meer. Ik kan enkel en alleen investeren in maandelijks betalen voor WifiPlus (2,50 per wifipunt).

Nu loop ik tegen het volgende aan: ik heb nog een (vroege) glasvezel aansluiting met daarop een Draytek router. Deze ondersteunt geen 5GHz ( en TM levert geen andere omdat wijk configuratie dit niet zou ondersteunen). Daarom zijn in mijn situatie minimaal 2 wifi punten nodig (eentje direct op de draytek aangesloten, en een ander als versterker.
Liefst zou ik zelf wat aanschaffen, maar ik weet niet of dat werkt.
(En allerliefst zou ik van tmobile een betere (modernere) router ontvangen).

Wie heeft tips om wifi bereik (Mesh) achter de Draytek te versterken met eventueel een gekochte oplossing?
En ja, TV moet ook blijven werken op 2 plekken...
pandit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:16:
[...]

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en hang nog steeds dagelijks bij T-Mobile aan de telefoon, Nu heb ik al 1,5 week geen internet :-(. Ik heb de informatie die Barre73 mij gegeven doorgegeven aan T-Mobile. Ze komen echter tot de conclusie dat ze me een verkeerde mediaconverter hebben gestuurd en dat ik daarom geen Internet heb.

Ik zou volgens hun op een PON netwerk te zitten terwijl de (zwarte) glasconverter die ze me gestuurd hebben voor GOF netwerken is [CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR]. Ik ben niet super bekend met glasnetwerken. Persoonlijk vind ik het een raar verhaal, maar correct me if i'm wrong. Het glasvezel netwerk is hier in 2016 uitgerold. Mijn vorige woning staat 50 meter van me vandaan en daar had ik ruim 4 jaar een stabiele glasvezelverbinding. Ik heb de Draytec router en SFP module uit mijn oude huis in mijn nieuwe huis aangesloten en ook geen signaal. Ik heb er geen fiducie in dat het snel wordt opgelost, zucht.
Lekker goedkoop, dat T-Mobile maar die klantenservice....
Nee, je zit niet op GPON. T-Mobile kan nog helemaal niet leveren op GPON trouwens.

Waarom wil T-Mobile niet gewoon een geen-licht ticket inschieten bij KPN Netwerk NL? Wat een eigenwijsheid..

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
rctroodt schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:07:
Wie heeft tips om wifi bereik (Mesh) achter de Draytek te versterken met eventueel een gekochte oplossing?
Het apparaat dat T-Mobile aanbied is een modern 4x4 AC wave 2 device. Wat als het om AP's of routers gaat gewoon erg goed is (WiFi 6 biedt amper voordelen, MU-MIMO merk je wel als je meerdere devices gebruikt).

Als er geen minimum termijn aan zit zou ik het huren proberen…

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:26
Als je wil investeren, bekabel de TV's en bekabel access points.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:25:
[...]

Nee dan, de klantenservice van KPN. Die is goed. Leuk voorbeeldje van afgelopen jaar:
https://forum.kpn.com/int...ondanks-toezegging-493655
Vind ik eigenlijk nog een paar maatjes erger. En dan betaal je er nog penning 16 voor om opgelicht te worden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Soundwork
KiriLLu schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:33:
[...]
Sinds vandaag overstap naar KPN gedaan en gelijk weer DIK TEVREDEN :D, heb 200mbit abbo en waarempel via speedtest 205 download + 200+ upload en een mooie rechte lijn. Geen packetloss met gamen meeer + stabiele ping is weer terug :)
Helaas deel ik deze ervaring niet. Na mijn overstap van TMNL Thuis naar KPN is het huilen met de pet op.... :(
Alleen maar packet loss, terwijl TMNL dit vlak voor mijn overstap had opgelost.

• pandit
Beste,
met alle thuiswerken en vrouwlief en kids die ook thuis internet nodig hebben, merk ik dat het wifi bereik niet overal optimaal ( :X ) is...
Ik heb al zitten knutselen met een DD-WRT Linksys e4200 access point als extra wifi. Een UTP kabel van Draytek naar Linksys, en vandaaruit weer WiFi verder. Dit werkt, maar stabiliteit/snelheid is niet optimaal. Regelmatig merk ik bijvoorbeeld dat Netflix geen content vindt terwijl er wel internet verbinding is. Voorheen gebruikte ik de (stock) Linksys als router en liep alles stabieler.
Dus dacht nu eindelijk eens gebruik te gaan maken van de Tmobile wifi service, echter...deze is er blijkbaar niet meer. Ik kan enkel en alleen investeren in maandelijks betalen voor WifiPlus (2,50 per wifipunt).

Nu loop ik tegen het volgende aan: ik heb nog een (vroege) glasvezel aansluiting met daarop een Draytek router. Deze ondersteunt geen 5GHz ( en TM levert geen andere omdat wijk configuratie dit niet zou ondersteunen). Daarom zijn in mijn situatie minimaal 2 wifi punten nodig (eentje direct op de draytek aangesloten, en een ander als versterker.
Liefst zou ik zelf wat aanschaffen, maar ik weet niet of dat werkt.
(En allerliefst zou ik van tmobile een betere (modernere) router ontvangen).

Beschamend dat t-mobile die out of life draytec routers niet vervangt. Afgezien dat ik nu helemaal geen internet heb, heb ik wel een zyxel router ontvangen. Voor de wifi heb ik een ubiquiti netwerk aangelegd. Twee accesponts en 1 8 poorts poe switch. De wifi op de router uitgeschakeld en overal in huis volle bak. Nu nog ff w88 of t-mobile internet geleverd krijgt op mijn adres. Ze zijn al bijna 2 weken bezig.

• pandit
Barre73 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:25:
[...]

Nee, je zit niet op GPON. T-Mobile kan nog helemaal niet leveren op GPON trouwens.

Waarom wil T-Mobile niet gewoon een geen-licht ticket inschieten bij KPN Netwerk NL? Wat een eigenwijsheid..
Heb ik gezegd. Maar de eerste lijn is meestal unskilled en lezen de history op uit het incident. Alsof je tegen een muur aanpraat.

• rctroodt
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 30-11 13:45
pandit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:03:
[...]

Beschamend dat t-mobile die out of life draytec routers niet vervangt. Afgezien dat ik nu helemaal geen internet heb, heb ik wel een zyxel router ontvangen. Voor de wifi heb ik een ubiquiti netwerk aangelegd. Twee accesponts en 1 8 poorts poe switch. De wifi op de router uitgeschakeld en overal in huis volle bak. Nu nog ff w88 of t-mobile internet geleverd krijgt op mijn adres. Ze zijn al bijna 2 weken bezig.
Als het eenmaal werkt... maar inderdaad, ik kom niet van mijn Draytek af. Vraag om fatsoenlijke internet_toegangstijden_voor_kinderen_in_te_stellen die op Zyzel zit, helpt niet als argument. Ontbreken van 5GHz helpt niet als argument.
ANdrode schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:44:
[...]

Het apparaat dat T-Mobile aanbied is een modern 4x4 AC wave 2 device. Wat als het om AP's of routers gaat gewoon erg goed is (WiFi 6 biedt amper voordelen, MU-MIMO merk je wel als je meerdere devices gebruikt).

Als er geen minimum termijn aan zit zou ik het huren proberen…
Nadeel is dus dat ik met de Draytek verplicht ben minimaal 2 apparaten a 2,50 per maand te huren...
swhnld schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:59:
[...]

Als je wil investeren, bekabel de TV's en bekabel access points.
Kabels heb ik al liggen, maar kids hebben tegenwoordig Smartphones en Chromebooks ( die laatste kunnen idd met een USB2Ethernet adapter op een kabel). Investeren doe ik graag in de hardware, maar met Draytek moet ik waarschijnlijk eerst een AP met 2,4 en 5GHz support hebben, dan nog minimaal 1 AP om WiFi bereik uit te breiden.

• swhnld
@rctroodt Als je goede wifi wil, zet het bekabeld op naar de access points, en meerdere, dat is je probleem toch, dat je draadloze netwerk niet goed werkt? Vervolgens hang je desnoods een access point in elke kamer zoals ze in hotels doen. Ik zou niet met draadloos uit de draytek werken maar er bijvoorbeeld een ubiquity netwerk voor aanleggen dan. Of gokken op een Fritzbox mesh setup en zelf de Draytek vervangen.
pandit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:06:
[...]

Heb ik gezegd. Maar de eerste lijn is meestal unskilled en lezen de history op uit het incident. Alsof je tegen een muur aanpraat.
Webcare aanspreken via Facebook Messenger of via een topic op het T-Mobile forum?

• pandit
Barre73 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:09:
[...]Webcare aanspreken via Facebook Messenger of via een topic op het T-Mobile forum?
Ik bel ze dagelijks en communiceer via Twitter, dit is waarschijnlijk hetzelfde team die het telefoonnummer bemannen.

In het forum heb ik weinig fiducie. Er was al iets waar ik mijn ongenoegen had bij T-Mobile en dat is het om zeep helpen van het door mij veel gebruikte Tv-Anywhere en te vervangen door een slechtweekend gedrocht met de naam T-Mobile-TV. Het regende klachten waar T-Mobile niet op reageerde.

Misschien een mooi moment om T-Mobile de spullenboel op te laten halen en uit te zien naar een andere provider, Ik wordt hier moedeloos van.

• Releases
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:42

Releases

Ja maar!

Maak nu paar maanden gebruik van T-Mobile glasvezel, 1Gbit en TV. In combinatie met wat lossen telefoon abbonementen.
1e TV ontvanger was stuk in de 2e week gebruik.
Zojuist heeft de 2e ontvanger in huis het ook opgegeven. Wat een rommel zijn die boxen toch.

Binnenkort maar even AppleTV's kopen en de TV Anywhere app dan maar?

• pandit
pandit schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:41:
[...]
Misschien een mooi moment om T-Mobile de spullenboel op te laten halen en uit te zien naar een andere provider, Ik wordt hier moedeloos van.
Vandaag een update ontvangen,

"De technische dienst van TM staat in direct contact met KPN NetwerkNL. Zojuist hebben mijn collega's ervoor gekozen om je een nieuwe ONT én modem op te sturen. Ik leg je uit waarom.

We leveren wel degelijk verbinding via GPON. Wel moet deze lijn dan worden aangewezen via het serienummer van de ONT (Optical Network Terminal). Deze was niet in jouw bezit, daarom meet de lijn als zijnde ''geen licht''. We hebben deze ONT dus meteen naar je opgestuurd, gepaard met een nieuw modem én de mogelijkheid om een afspraak met Guidion in te schieten. Guidion zal deze ONT en het modem verbinden.
"

Ben benieuwd, vraag me af wat de rol van Guidion is, een kastje in de meterkast ophangen en een glasvezelkabeltje erin klikken kan ik zelf ook. wacht gespannen af of het ooit zal gaan lukken..

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
pandit schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:05:
[...]

Vandaag een update ontvangen,

"De technische dienst van TM staat in direct contact met KPN NetwerkNL. Zojuist hebben mijn collega's ervoor gekozen om je een nieuwe ONT én modem op te sturen. Ik leg je uit waarom.

We leveren wel degelijk verbinding via GPON. Wel moet deze lijn dan worden aangewezen via het serienummer van de ONT (Optical Network Terminal). Deze was niet in jouw bezit, daarom meet de lijn als zijnde ''geen licht''. We hebben deze ONT dus meteen naar je opgestuurd, gepaard met een nieuw modem én de mogelijkheid om een afspraak met Guidion in te schieten. Guidion zal deze ONT en het modem verbinden.
"

Ben benieuwd, vraag me af wat de rol van Guidion is, een kastje in de meterkast ophangen en een glasvezelkabeltje erin klikken kan ik zelf ook. wacht gespannen af of het ooit zal gaan lukken..
Kun je inderdaad ook prima zelf doen. Hier is de monteur destijds welgeteld 2 minuten geweest. Even in de meterkast gekeken of het goed was en hij kon gaan :)

• pandit
Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:21:
[...]

Kun je inderdaad ook prima zelf doen. Hier is de monteur destijds welgeteld 2 minuten geweest. Even in de meterkast gekeken of het goed was en hij kon gaan :)
krijg net een SMS van Guidion dat ze op zijn vroegst vrijdag 13 november kunnen komen, onacceptabel, ik heb geantwoord dat ik het spul zelf wel aan elkaar knoop. Nu maar hopen dat ik de nieuwe spullen snel ontvang. 8)7

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:54
pandit schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:38:
[...]

krijg net een SMS van Guidion dat ze op zijn vroegst vrijdag 13 november kunnen komen, onacceptabel, ik heb geantwoord dat ik het spul zelf wel aan elkaar knoop. Nu maar hopen dat ik de nieuwe spullen snel ontvang. 8)7
Als het daadwerkelijk GPON is dan moet je ONT door de monteur geactiveerd worden ;w.
Het is mij nog steeds onduidelijk. Volgens @Barre73 levert T-Mobile nog geen GPON, volgens jou wel...

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:17
Als ik zo het issue lijstje op het T-Mobile forum te bekijken en het probleem van de 30 seconden vertraging staat daar helemaal niet tussen. Ik vind dat maar vreemd en krijg steeds meer het gevoel dat we niet serieus genomen worden met dit verhaal. Het is aan T-Mobile om mij te overtuigen dat ze klanten wel serieus nemen, maar anders ben ik met een jaar alweer weg bij die toko.

• Qoon3x
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:14
Ik ben wat aanbieders van glasvezel met elkaar aan het vergelijken en waarschijnlijk wordt het t-mobile.

Op het moment heb ik ziggo 250/20 waarbij de modem in bridgemodus staat en ik een google wifi gebruik als modem. Verder hebben ik nog verschillende bedrade google wifi punten door het huis staan die weer verbonden zijn met het eerste punt via een switch.

Nu wil ik het google wifi systeem blijven gebruiken als ik switch naar t-mobiel.

Klopt het dat als ik een Tp-Link Tl-Sg105E gebruik (evt met een tp link mc220L ertussen) en de vlan op de switch instel op 300 tussen het glasvezelpunt en de google wifi modem dat ik dit gewoon kan blijven gebruiken?

• par4
[...]

Zojuist de monteur van Guidion gesproken die zegt dat klanten specifiek in Leeuwarden last hebben van DDoS aanvallen sinds oktober. (Kan kloppen, toen ben ik klant geworden en ik heb altijd al last gehad van een instabiele verbinding zo nu en dan).

Ik ga nu Smokeping installeren op mijn Raspberyy Pi zodat ik kan aantonen dat ik problemen heb. Blijkbaar wordt het door T-Mobile nog niet onderkend als 'storing'.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
par4 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:17:
[...]

Blijkbaar wordt het door T-Mobile nog niet onderkend als 'storing'.
Strikt genomen is een DDoS toch ook geen storing?

• par4
NoahAmber schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:10:
[...]

Strikt genomen lijkt mij dat juist wel een storing. Maar goed ik begrijp de problematiek en complexiteit van DDoS aanvallen. Ook T-Mobile heeft oplossingen voor DDoS gaf de monteur aan.

Als ik weet dat het een DDoS betreft doordat T-Mobile dit onderkent dan kan ik daarmee rekening houden.

• pandit
Muis666 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:18:
[...]

Als het daadwerkelijk GPON is dan moet je ONT door de monteur geactiveerd worden ;w.
Het is mij nog steeds onduidelijk. Volgens @Barre73 levert T-Mobile nog geen GPON, volgens jou wel...
Volgens T-mobile. Ik heb er weinig verstand van. Wel blijf ik het een raar verhaal vinden. Ik verhuis 50 meter naar een woning die in dezelfde periode aan het glas is gekoppeld (2016). Er hangt eenzelfde kastje in de meterkast. Ik blijf bij dezelfde provider en toch werkt het niet, zelfs met de router en converter uit mijn oude huis. Mijn boerenverstand zegt dat er een kabelbreuk is of een verkeerde patch.

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
NoahAmber schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:10:
[...]

Het zal allemaal wel.
Als internet het niet doet, dan is dat voor mij als klant een storing. Het zal mij een worst wezen wat achterliggende oorzaak is.
Muis666 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:18:
[...]

Simpel denken. En ik heb via DM zijn adres om het na te kijken :)

1) Pandit zit op T-Mobile eigen apparatuur uit 2015/2016 in een Reggefiber PoP. Dus ook niet eens via KPN WBA.
2) T-Mobile heeft alleen GPON op haar eigen netwerk in Den Haag (naar het schijnt en zelfs dat weet ik niet zeker. Kan ook gewoon AON zijn gezien de hoeveelheid PoPs daar).

Ergo: kan geen GPON zijn en de dame of heer van de klantenservice heeft geen idee waar ze over praten..
Maar ik hoop oprecht voor Pandit dat ik het fout heb!

[Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 04-11-2020 21:17]

• Magnat
pandit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:16:
[...]

Hier een vergelijkbare situatie. Ik zou afgelopen maandag overstappen van KPN glas naar Tmobile glas. Maandag ochtend hadden we al geen internet meer van KPN en aan het einde van de middag kwam Gidion langs om de converter en router aan te sluiten. Maar hij had geen "licht" ofwel de patch in de wijkcentrale zat verkeerd. Gisteren Reggefiber over de vloer gehad, die hebben hem goed gepatched en de lijn doorgemeten (zelfde kabel als dat ik voor KPN gebruikte dus die was in mijn ogen al goed) wel een link dus maar geen internet.

Nu gaat TMobile backoffice er naar kijken. ik hoop dat ik wel de juiste converter heb, de lampjes branden nu wel allemaal, maar wel vervelend in Corona tijd. Ik heb gisteren een voucher ontvangen voor 7 dagen unlimited internet op hun mobiele netwerk, dus ik ga een prepaid tmobile sim halen en dan maar met een hotspot wat tijdelijks bouwen. Hopelijk is het snel opgelost. Mijn volgende wisseling van provider word geen overstap meer maar dan vraag ik eerst de lijn er naast aan en zeg ik pas de oude op als alles werkt.

Het heeft me wel aan het denken gezet over een aantal dingen met betrekking tot mijn Home Automation, geen duurbel, geen tuya devices, tado thermostaat handmatig bedienen etc. daar ga ik wel mijn lessons learned uit halen.

• Phoolie
Vanmorgen had ik al voor de 4e keer in korte tijd geen internet. Zyxel router een reboot gegeven en alles was weer online. Moet ik hier mee "leren leven" of weet iemand wellicht een oplossing voor dit issue?

• par4
Phoolie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:11:
Vanmorgen had ik al voor de 4e keer in korte tijd geen internet. Zyxel router een reboot gegeven en alles was weer online. Moet ik hier mee "leren leven" of weet iemand wellicht een oplossing voor dit issue?
Weet je zeker dat het aan de router ligt? Dacht ik namelijk ook, blijkt dat ik last heb van DDoS aanvallen op T-Mobile. Wat laat speedtest of tracert naar Google.nl zien op het moment dat jij concludeert geen internet meer te hebben?

• Phoolie
par4 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:23:
[...]

Weet je zeker dat het aan de router ligt? Dacht ik namelijk ook, blijkt dat ik last heb van DDoS aanvallen op T-Mobile. Wat laat speedtest of tracert naar Google.nl zien op het moment dat jij concludeert geen internet meer te hebben?
Nee, dat weet ik niet zeker. Dat was een aanname, aangezien een reboot het probleem verhelpt.

Ik zal de volgende keer eens kijken of een tracert naar Google.nl nog mogelijk is.

Overigens is het wel zo dat ik vanmorgen zag dat mijn Synology.me DNS al sinds gisteren rond 24.00 uur de verbinding kwijt was en dit herstelde pas na de reboot. Kan het dan nog steeds met een DDoS te maken hebben?

• par4
Phoolie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:37:
[...]

Nee, dat weet ik niet zeker. Dat was een aanname, aangezien een reboot het probleem verhelpt.

Ik zal de volgende keer eens kijken of een tracert naar Google.nl nog mogelijk is.

Overigens is het wel zo dat ik vanmorgen zag dat mijn Synology.me DNS al sinds gisteren rond 24.00 uur de verbinding kwijt was en dit herstelde pas na de reboot. Kan het dan nog steeds met een DDoS te maken hebben?
Dit lijkt inderdaad dan meer op een router probleem. Ik zou T-Mobile bellen, die zien snel dat je problemen met je router hebt en sturen een monteur of een nieuwe router op.

• swhnld
Phoolie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:11:
Ik heb regelmatig in de ochtend een dipje van 5 minuten ongeveer dat de DNS het niet meer doet (VPN naar de zaak blijft werken), dus mogelijk heb jij dat ook. je kunt een andere DNS instellen dan die van T-Mobile en dan heb je dat probleem niet meer. Als je terugleest in dit topic zijn er hele discussies daarover en welke DNS-en te nemen.

• ocdaan
ocdaan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Originele bericht:

Ik heb vaak last van een niet werkende internet verbinding (glas 1Gbit) Als ik even de (fritzbox) router van het stroom haal is het weer goed. Als ik op zo'm moment inlog op de fritzbox kan ik ook niet vinden wat er precies aan de hand is. Soms gaat het een poosje goed maar deze week was het alweer 3x raak, heel vervelend. ?

Ik herhaal graag mijn vraag nog eens.

Als een mogelijke oorzaak op mijn vraag werd DNS problemen bij tmobile aangedragen door een mede tweaker.

Afgelopen weekend was het weer raak, ik had toen wat meer tijd om het probleem te onderzoeken.

Als eerste heb ik het ip adres van OpenDNS opgezocht met mijn tefefoon, deze toegevoegd bij ip4 settings in windows. Geen resultaat, de internet browser geeft nog steeds geen teken van leven.

Ik heb toen ingelogt bij de fritzbox, die geeft aan dat de verbinding nog steeds actief is, in de log staat ook niets bijzonders.

Ik heb een command prompt geopend en een ping gedaan naar het ip adres van OpenDNS. Dit heb ik 4x gedaan waarbij 4 keer een ping wordt gedaan. Van de 16 keer was er 2x een reply, de rest was allemaal time out.

Toen na een minuut of 10 merkte ik dat de browser ook weer tot leven kwam en ik weer websites kon openen. Dit was nog steeds met de OpenDNS ip setting. Ik heb een 2e computer opgestart om te testen of het ook werkt via de tmobile (dns) setting en dat werkte ook.

Mijn conclusie is dat het niet aan mijn interne netwerk ligt (frizbox) en ook niet een tmobile dns probleem is want wisselen van dns gaf geen verschil.

Het packet loss heb ik wel eerder voorbij zien komen in dit topic maar ik heb het verder niet echt gevolgt. Iemand die hier iets over kan zeggen.. thanks.
Ik quote mezelf nog maar eens, ik heb nooit een 100% stabiele verbinding gehad, problemen komen en gaan, soms een paar keer per week, dan weer een maand niet.

Dus laatst eens goed de situatie onderzocht, lees mijn eerdere post. Geen DNS probleem maar wel timeout's en als resultaat geen werkende verbinding terwijl de verbinding wel actief is. Ik lees hierboven over DDoS problematiek, kan dit ook van toepassing zijn op mijn omschrijving?

[Voor 13% gewijzigd door ocdaan op 05-11-2020 12:07]

• Phoolie
swhnld schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:53:
[...]

Ik heb regelmatig in de ochtend een dipje van 5 minuten ongeveer dat de DNS het niet meer doet (VPN naar de zaak blijft werken), dus mogelijk heb jij dat ook. je kunt een andere DNS instellen dan die van T-Mobile en dan heb je dat probleem niet meer. Als je terugleest in dit topic zijn er hele discussies daarover en welke DNS-en te nemen.
Ik heb gelezen over de DNS problemen die sommige hebben. Maar het lijkt mij sterk dat dit in mijn geval zo is. Het probleem lijkt namelijk alleen op te lossen door een reset van de router. Buiten het feit dat het langer duurt dan een dipje van 5 minuten, zou het ook wel heel toevallig zijn als ik net iedere keer de router reboot op het moment dat het DNS dipje weer stopt.

• pandit
Barre73 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:15:
[...]

Simpel denken. En ik heb via DM zijn adres om het na te kijken :)

1) Pandit zit op T-Mobile eigen apparatuur uit 2015/2016 in een Reggefiber PoP. Dus ook niet eens via KPN WBA.
2) T-Mobile heeft alleen GPON op haar eigen netwerk in Den Haag (naar het schijnt en zelfs dat weet ik niet zeker. Kan ook gewoon AON zijn gezien de hoeveelheid PoPs daar).

Ergo: kan geen GPON zijn en de dame of heer van de klantenservice heeft geen idee waar ze over praten..
Maar ik hoop oprecht voor Pandit dat ik het fout heb!
We gaan het zien, De nieuwe spullenboel is verstuurd en ontvang ik morgen middag, Ik laat hier wel weten wat er in de doos zit

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Phoolie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:30:
[...]

Ik heb gelezen over de DNS problemen die sommige hebben. Maar het lijkt mij sterk dat dit in mijn geval zo is. Het probleem lijkt namelijk alleen op te lossen door een reset van de router. Buiten het feit dat het langer duurt dan een dipje van 5 minuten, zou het ook wel heel toevallig zijn als ik net iedere keer de router reboot op het moment dat het DNS dipje weer stopt.
Ik sluit mij hierbij aan. Ik heb ook nooit een stabiele verbinding en zeker geen dns probleem meer aangezien ik nu al heel lang geen t-Mobile dns servers meer gebruik.
Wat eigenlijk belachelijk is, die van hun zouden gewoon goed moeten zijn. Maar toen ik die gebruikte was het nog erger.

Maar ik krijg geregeld klachten uit mijn huishouden over dat internet het “niet doet”.
Terwijl internetradio het dan wel doet op dat moment dus de verbinding is er maar op de een of andere manier niet altijd goed voor alle cliënts.
Ik krijg ook meerdere keren per week een e-mail van mijn Nas dat de verbinding naar internet offline was.
Ook Netflix wil heel vaak bijna elke avond niet verbinden, wel de browse pagina’s maar content zelf wil dan niet starten. Dit heb ik op alle devices behalve als ik vpn activeer of 4G.
Wat mij tot de conclusie brengt dat het T-Mobile ligt. Immers bij Netflix de browse pagina’s komen van Amazon cloud af en content van Netflix servers bij t-mobile, behalve als je via een vpn kijkt dan komt het van andere content-servers.

Het is gewoon niet stabiel maar oorzaak mij onbekend.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Surprise, surprise:

https://tweakers.net/i/sE-l_Bd_d5tMKkv7ToVYGar8wwQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KmyK1AEJm0ROcDSiK9Eu594s.png?f=user_large

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mooi IT bullshit antwoord is dat... klant ervaart problemen. Die herhaaldelijk bij een grotere klantgroep vast te stellen is. Dus probleem. Dus fixen. Tjop tjop.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Magnat
Nou ik heb eindelijk internet. Ik heb gelijk de converter en de router vervangen.

Voor de Cisco gebruikers onder ons deze SFP werkt in combinatie met een SG350 switch.

Cisco GLC-BX-10U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Transceiver Module
https://www.fs.com/de-en/products/39135.html

Ik kwam er ook bij toeval achter dat ik op VLAN 300 meerdere routers kan hangen, deze krijgen vervolgens allemaal een extern IP. Het lijkt me dat dit niet de bedoeling is?

[Voor 21% gewijzigd door Magnat op 06-11-2020 06:57]

Motrax schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 06:30:
Mooi IT bullshit antwoord is dat... klant ervaart problemen. Die herhaaldelijk bij een grotere klantgroep vast te stellen is. Dus probleem. Dus fixen. Tjop tjop.
Ik denk dat ze probeerden aan te geven dat het inherent is aan de gekozen oplossing voor hun TV platform. Dat er sowieso een vertraging optreedt ten opzichte van bijvoorbeeld een DVB-C signaal van Ziggo.

De klant voelt het als een probleem maar op zich werkt het prima zoals bedoeld. Alleen langzamer dan (bijvoorbeeld) Ziggo...

• Phoolie
Waar haal je dit vandaan? Ik zit er echt steeds meer over te denken om mn hele TV pakket er uit te gooien. Heb vorige week een nieuwe tv gekocht en daar zit 3 maanden gratis Canal Digitaal bij. Ook daar is een vertraging van 20 tot 30 seconden. Maar dat is dan tenminste nog gratis.En voordat die 3 maanden voorbij zijn is mijn contract te einde, dus dan zit ik weer bij een provider die wel live TV kan leveren.

Gisteren trouwens ook nog even contact gehad met de Webcare, daar kreeg ik een reactie van iemand die "de oplossing" zou hebben. Ik moest mijn STB maar even resetten. Ook die reactie toont maar weer aan, dat dit probleem intern helemaal niet goed bekend is en dit geeft ook het gevoel dat ze maar wat aan het aan modderen zijn en ons totaal niet serieus nemen :(

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Het is inherent aan het systeem. Ik ervaar het ook als een probleem dat het buiten koud is als de zon niet schijnt.

• Phoolie
Barre73 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:11:
[...]

Ik denk dat ze probeerden aan te geven dat het inherent is aan de gekozen oplossing voor hun TV platform. Dat er sowieso een vertraging optreedt ten opzichte van bijvoorbeeld een DVB-C signaal van Ziggo.

De klant voelt het als een probleem maar op zich werkt het prima zoals bedoeld. Alleen langzamer dan (bijvoorbeeld) Ziggo...
Natuurlijk zal je iets een vertraging hebben als je het met DVB-C van Ziggo vergelijkt. Dat was ook toen we over gingen van analoog naar DVB-C. Analoog was net wat sneller. En het zal vast komen door de gekozen oplossing, maar dan hebben ze wel de verkeerde oplossing gekozen. Als je het vergelijkt met KPN dan heb je dus ook gewoon 20 tot 30 seconden vertraging. Dan heb je dus beide via glasvezel, dus beide IPTV. Ongetwijfeld gebruikt T-Mobile een andere oplossing van IPTV, maar dat is dan wel een foute keuze geweest. Zou er echt niemand binnen die club geweest zijn, dit bedacht heeft dat in deze snelle moderne wereld een vertraging van 20 tot 30 seconden niet acceptabel is voor live tv?
ciris schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:37:
[...]

Het is inherent aan het systeem. Ik ervaar het ook als een probleem dat het buiten koud is als de zon niet schijnt.
Maar dan mag de klant toch wel vinden dat ze het verkeerde systeem gekozen hebben? Persoonlijk vind ik 20 tot 30 seconden vertraging niet acceptabel voor live tv. Dit was niet voordat T-Mobile over ging naar het nieuwe TV platform.

[Voor 17% gewijzigd door Phoolie op 06-11-2020 09:44]

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ciris schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:37:
[...]

Ticket inschieten bij het KNMI _O-

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• zjeeraar84
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:22
Mijn ervaring (T-Mobile TV via xDSL op het nieuwe platform) is dat er t.o.v. Ziggo DVB-C (fUPC gebied) maximaal 2 seconden vertraging is. Het is in ieder geval te weinig om te meten, het switchen van TV input duurt langer dan de vertraging :P
Getest op NPO1 (kan misschien nog verschillen, NPO1 komt namelijk unencrypted binnen via Ziggo).

• swhnld
Phoolie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:40:
[...]
Maar dan mag de klant toch wel vinden dat ze het verkeerde systeem gekozen hebben? Persoonlijk vind ik 20 tot 30 seconden vertraging niet acceptabel voor live tv. Dit was niet voordat T-Mobile over ging naar het nieuwe TV platform.
Dus, wat doe je er aan? Ga je je TV of je hele abonnement opzeggen? Schotel plaatsen en daarop TV kijken? over naar KPN of Ziggo IPTV? Of Digitenne? Andere streaming dienst? Of alleen een klacht loggen en mopperend afwachten in de hoop dat er ooit iets gebeurd?

Ik heb een schotel (kunnen) neerzetten en het zo opgelost, en neem alleen internet bij T-Mobile af.

[Voor 7% gewijzigd door swhnld op 06-11-2020 10:17]

• apis29
  • Niet online
@Phoolie https://community.t-mobil...ostid=1582119#post1582119

@zjeeraar84 Volgens mij krijgen de xDSL klanten nog steeds een ander tv signaal; heb je nog teletekst?

• zjeeraar84
apis29 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:28:
@Phoolie https://community.t-mobil...ostid=1582119#post1582119

@zjeeraar84 Volgens mij krijgen de xDSL klanten nog steeds een ander tv signaal; heb je nog teletekst?
Ja, ik heb Teletekst. Volgens mij is er een 'oud' platform dat alleen lokaal recording ondersteunt met disks in de ontvanger. En een nieuw 'netwerk PVR' platform, voor recording 'in the cloud'. Ik zit op het laatste platform. Ik dacht dat dat gelijk was voor xDSL en glasklanten (vandaar dat ik ook in dit topic reageer).

[Voor 28% gewijzigd door zjeeraar84 op 06-11-2020 10:33]

• apis29
  • Niet online
zjeeraar84 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:31:
[...]

Ja, ik heb Teletekst. Volgens mij is er een 'oud' platform dat alleen lokaal recording ondersteunt met disks in de ontvanger. En een nieuw 'netwerk PVR' platform, voor recording 'in the cloud'. Ik zit op het laatste platform. Ik dacht dat dat gelijk was voor xDSL en glasklanten (vandaar dat ik ook in dit topic reageer).
Ja glasvezel krijgt een andere stream dus dat je geen verschil merkt is niet zo vreemd ;) :) .
"het klopt dat Teletekst niet meer beschikbaar is op het nieuwe T-Mobile TV via Glasvezel. T-Mobile TV gaat er op bijna alle vlakken op vooruit maar teletekst wordt niet langer ondersteund op het nieuwe platform. Als alternatief kan je teletekst via de website van de NOS gebruiken." https://community.t-mobil...ostid=1568655#post1568655
Iets verderop:
Wij ondersteunen Teletekst niet meer op Glasvezel omdat we op DSL en Glasvezel weliswaar dezelfde firmware gebruiken, maar met een ander type stream. De bron is zogezegd anders op Glasvezel. Hierdoor is het technisch niet meer mogelijk.
Door die nieuwe bron en andere manier van streams aanleveren (vergelijkbaar met webstreaming/'OTT') heb je nu een veel grotere vertraging op glasvezel. Gelukkig zelf nog steeds niet overgezet dus ook nog geen last van. Door alle bugs zijn ze opnieuw aan het testen voor de 510 kastjes dus zal nog wel ff duren ...

[Voor 22% gewijzigd door apis29 op 06-11-2020 10:41]

• zjeeraar84
apis29 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:37:
[...]

Ja glasvezel krijgt een andere stream dus dat je geen verschil merkt is niet zo vreemd ;) :) .

[...]

Iets verderop:
[...]

Door die nieuwe bron en andere manier van streams aanleveren (vergelijkbaar met webstreaming/'OTT') heb je nu een veel grotere vertraging op glasvezel. Gelukkig zelf nog steeds niet overgezet dus ook nog geen last van. Door alle bugs zijn ze opnieuw aan het testen voor de 510 kastjes dus zal nog wel ff duren ...
Ok, dank voor de info! Dan was mijn comment voor deze discussie nutteloos ;)

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
.

[Voor 156% gewijzigd door NoahAmber op 06-11-2020 10:46]

• Phoolie
swhnld schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:11:
[...]

Dus, wat doe je er aan? Ga je je TV of je hele abonnement opzeggen? Schotel plaatsen en daarop TV kijken? over naar KPN of Ziggo IPTV? Of Digitenne? Andere streaming dienst? Of alleen een klacht loggen en mopperend afwachten in de hoop dat er ooit iets gebeurd?

Ik heb een schotel (kunnen) neerzetten en het zo opgelost, en neem alleen internet bij T-Mobile af.
Kijk eens een paar posts hoger ;)
Phoolie in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Maar dat is natuurlijk wel een noodoplossing, want ook Canaal Digitaal heeft wat vertraging op hun stream. De minst vertraagde oplossing lijkt via de Fox Sports app te zijn, dus die ga ik tot het einde van mijn contract maar gebruiken om voetbal te kijken. Maar ik heb besloten niet meer te betalen voor iets waar ik niet tevreden over ben. Helaas zit ik voor Internet nog wel vast aan deze firma en ook daar heb ik de laatste tijd regelmatig storing mee. Ik wacht nog even op Black Friday of daar wellicht een mooie actie van KPN is. Maar dat ik weer terug ga naar KPN heb ik ondertussen wel besloten. Dan maar iets meer betalen, maar dan heb ik iig weer normale dekking (voor mobiel) en live TV zonder vertraging.
Wat een tegenstrijdige reactie. Dat het geen bug of fout is, kan ik mij nog wel in vinden. Maar hij zegt ook dat het geen issue is, maar vervolgens wel zeggen dat het niet ideaal is. Iets wat niet ideaal is, is toch iets waar iemand last van heeft, ook wel eens een issue genoemd 8)7

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Als je via de NPO app nieuws gaat kijken om 1800u zal die ook achterlopen op het signaal via de coax via Ziggo. Daarnaast staat er dat er gekeken wordt hoe de vertraging te verminderen. Dus hoe kom je er dan bij dat dit niet als een probleem gezien wordt?

Bovendien staat het je zoals ook door anderen gemeld nog steeds vrij om een andere TV aanbieden te kiezen zoals Kijk of Canal Digitaal. Al vraag ik me af of daar geen vertraging in het signaal zal zitten.
Pagina: 1 ... 105 ... 109 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True