[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.891.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hoi allemaal,

Op dit moment ben ik aan het overwegen om over te stappen van Telfort naar T-Mobile Thuis (internet only). Dit vanwege de interessante prijs, zeker in combinatie met een mobiel abonnement.

Vorige week heb ik een abonnement aangevraagd. Later die week deed Telfort een tegenvoorstel en benoemde daarbij mogelijke netwerkproblemen van T-Mobile. Logisch denk je, om je eigen netwerk beter te prijzen, maar ik kwam wel daadwerkelijk berichtjes tegen over verbindingsproblemen en hoge latency...

Ik zit nu halverwege mijn bedenktijd en twijfel dus of ik wel moet overstappen. De prijs van T-Mobile blijft aantrekkelijker, maar mijn man en ik werken beiden 100% thuis, dus een beetje betrouwbaar internet is wel een must. De verbinding zal wel over KPN-netwerk gaan overigens.

Mijn vraag aan tweakers hier: hoe zijn jullie huidige ervaringen met het netwerk, hoe is de latency en zouden jullie de overstap aanraden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Rubii18 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:34:

Mijn vraag aan tweakers hier: hoe zijn jullie huidige ervaringen met het netwerk, hoe is de latency en zouden jullie de overstap aanraden?
Dat is zo'n vraag waarvan ik denk laten we er een polletje van maken.

1. Bevalt. Doen
2. Bevalt niet. Niet doen

Als je het topic een beetje doorneemt zal je zien dat men daar al genoeg over heeft geschreven
Hou er dan wel rekening mee dat je in dit soort topic meestal reacties zal lezen van mensen die over het algemeen niet tevreden zijn. Als je tevreden bent zal je je hier niet zo snel melden

Heb zelf nu T-mobile glas en unlimited 4 jaar en echte onoverkomelijke problemen heb ik in ieder geval niet .
Mijn antwoord op de pol zal dus zijn: 1. Bevalt. Doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Rubii18 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:34:
Je vraag is er één die vele malen in dit topic voorbij is gekomen waarbij vele malen in dit topic ook antwoorden. Gewoon een kwestie van eens wat pagina's doorlezen, het is echt niet dat ervaringen, meningen, problemen etc. van de één op de andere dag veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
NoahAmber schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Dat is zo'n vraag waarvan ik denk laten we er een polletje van maken.

1. Bevalt. Doen
2. Bevalt niet. Niet doen

Als je het topic een beetje doorneemt zal je zien dat men daar al genoeg over heeft geschreven
Hou er dan wel rekening mee dat je in dit soort topic meestal reacties zal lezen van mensen die over het algemeen niet tevreden zijn. Als je tevreden bent zal je je hier niet zo snel melden

Heb zelf nu T-mobile glas en unlimited 4 jaar en echte onoverkomelijke problemen heb ik in ieder geval niet .
Mijn antwoord op de pol zal dus zijn: 1. Bevalt. Doen
Thanks!

Ik ben me er inderdaad van bewust dat op het internet voornamelijk de slechte ervaringen te lezen zijn. Dat maakt ook dat ik niet zomaar bij Telfort zal blijven, ook al heb ik in al die jaren geen problemen met ze gehad.

Ik ben vooral benieuwd hoe het is gegaan na het terugdraaien van die rerouting via Duitsland en de hoge latency. Daar kon ik zo gauw niets over vinden.
Anoniem: 52706 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

Je vraag is er één die vele malen in dit topic voorbij is gekomen waarbij vele malen in dit topic ook antwoorden. Gewoon een kwestie van eens wat pagina's doorlezen, het is echt niet dat ervaringen, meningen, problemen etc. van de één op de andere dag veranderen.
Ik snap je helemaal en je hebt ook gelijk! Ik ben ook wel degelijk vanaf de laatste pagina een aantal pagina's gaan teruglezen, maar er komen zoveel onderwerpen voorbij dat ik door de bomen het bos niet meer zag 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-07 11:23
Is er al iets vanuit T-Mobile mogelijk met IPV6? (via een tunnel of native)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Rubii18 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:22:
[...]
Thanks!

Ik ben me er inderdaad van bewust dat op het internet voornamelijk de slechte ervaringen te lezen zijn. Dat maakt ook dat ik niet zomaar bij Telfort zal blijven, ook al heb ik in al die jaren geen problemen met ze gehad.

Ik ben vooral benieuwd hoe het is gegaan na het terugdraaien van die rerouting via Duitsland en de hoge latency. Daar kon ik zo gauw niets over vinden.

[...]
Ik snap je helemaal en je hebt ook gelijk! Ik ben ook wel degelijk vanaf de laatste pagina een aantal pagina's gaan teruglezen, maar er komen zoveel onderwerpen voorbij dat ik door de bomen het bos niet meer zag 🤷
DTAG onderwerp staat een linkje naar in het roze informatieblok onder dit topic. Was met een weekje opgelost als ik het mij goed herinner toen dat een jaartje terug speelde.
Ik ben sinds maart ongeveer klant, enige issues die ik heb ondervonden zijn af en toe DNS problemen, oplossing is een andere DNS instellen, daar is genoeg over te lezen in de laatste paar bladzijden.
Verder houd rekening met combi voordelen, dus als je ook mobiel overstapt naar T-Mobile heeft dat financiële voordelen, maar ook wat potentiele nadelen, met name met buitenland kosten, bijvoorbeeld KPN doet Zwitserland wel uit de EU bundel, T-Mobile doet dat niet. Of dat voor jou speelt (en wat je dan wil) is ook weer een afweging die jij moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Rubii18 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:22:
Klopt, en wat je eigenlijk ziet is dat er ontzettend veel verschillende meningen zijn. Eigenlijk zul je ieders mening dus met een korreltje zout moeten nemen aangezien het of goed gaat, of fout gaat. Daar zit niets tussenin.

Laat ik het zelfs zo zeggen, wat ik al aangeef gaat op voor alle providers. Het kan bij in principe alle providers goed of fout gaan. Qua storingen is het ook niet veel anders, een echt grote landelijke storingen is alweer een tijd geleden - hooguit een DNS issue - en ook dat zie je bij alle providers voorbij komen.

Qua DTAG zijn die problemen begin oktober 2019 (uit mijn hoofd) landelijk teruggedraaid nadat de wijziging een week ervoor had plaatsgevonden.
easy-cloud schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:41:
Is er al iets vanuit T-Mobile mogelijk met IPV6? (via een tunnel of native)?
T-Mobile biedt nog altijd geen IPv6 aan en staat ergens onderaan op hun todo lijst. Enige manier waarop je het dus draaiende zou kunnen krijgen is via een tunnelbroker zoals die van HurricaneElectric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07 16:23

nelizmastr

Goed wies kapot

ikweethetbeter schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:30:
DSL is een doodlopend pad, dat neem je alleen maar als er geen alternatief is.
Als DSL klant beaam ik dat direct :)

Hier was het de keuze, DSL of Ziggo. Ziggo vind ik afzetterig duur, dus dat lieten we direct varen. Toen werd het DSL. Bij T-mobile een aardige korting door onze mobiele abonnementen en toch 100mbit leverbaar.

Nu rustig wachten tot de glasvezel in huis wordt aangesloten, dan abonnement omzetten :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 20:03
NeP2013 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:23:
Ik zit nu tijdje bij tmobile. Heb een fritz extender erbij gekregen om internet op zolder goed te hebben. Helaas red ik het op een punt op zolder niet, waardoor mn chromecast (gen 1) zeer slecht tot geen wifi heeft. Ik overweeg een deco m5 systeem aan te schaffen. Hoe zijn de ervaringen daarmee? Kan ik dan de poorten van de huawei nog gebruiken? Heb daarnaast nog een 5 poorts switch. Werkt dat allemaal samen? Wat zouden jullie potentiele oplossingen zijn? (Deco m5 prijs voor 3pack vind ik duur zat namelijk).
Ik heb prima ervaringen met het TP-Link Deco M5 systeem. 3 pack gekocht maar dek het huis met 2 units.
Advies is wel om ze zoveel mogelijk via UTP/bedraad met elkaar aan te sluiten voor maximale WiFi snelheid. Eigenlijk zijn het dan gewoon AccessPoints, maar als je er dus 1 niet bedraad kan aansluiten, kan je via Mesh wel ergens WiFi/internet bereik creëren.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Stinger_Ventura schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:37:
[...]

Ik heb prima ervaringen met het TP-Link Deco M5 systeem. 3 pack gekocht maar dek het huis met 2 units.
Advies is wel om ze zoveel mogelijk via UTP/bedraad met elkaar aan te sluiten voor maximale WiFi snelheid. Eigenlijk zijn het dan gewoon AccessPoints, maar als je er dus 1 niet bedraad kan aansluiten, kan je via Mesh wel ergens WiFi/internet bereik creëren.
Hoe doe je dat met al je bedrade apparatuur? Ik heb een switch 5poorts vol en de huawei ook. De deco maar 2 poortjes. Kan je de huawei dan ook instellen als switch bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

NeP2013 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:13:
[...]

Hoe doe je dat met al je bedrade apparatuur? Ik heb een switch 5poorts vol en de huawei ook. De deco maar 2 poortjes. Kan je de huawei dan ook instellen als switch bv?
Een simpele switch kost 15 euro. Qua snelheid doen ze allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
NeP2013 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:13:
[...]

De Deco M5 kan draadloos (Mesh techniek) met een andere Deco unit verbinden, en deelt dan het internet over de 2.4 Ghz en 5Ghz band. Bij grote bandbreedte vraag, daalt dan dus je doorvoor snelheid omdat die het zowel moet ontvangen als verzenden.
Als je hem bedraad aansluit via UTP dan gaat de 'backhaul' over de UTP kabel en niet draadloos, waardoor je dus geen snelheid inlevert.

In principe kan je de ene Deco aan de andere Deco knopen, door 1 van de 2 UTP poorten te gebruiken. Als je die toch niet nodig hebt, dan is dat het meest kosten effectief.
Aternatief is natuurlijk voor 2 tientjes een 8 poorts switch kopen, en daar de Deco's op aansluiten.
Let wel: Als je ze bedraad in AP Modus aansluit, dan zijn het gewoon reguliere Accesspoints. Mesh is alleen interessant als je ze draadloos met elkaar wil verbinden.
Zelf heb ik ze dus ook in AP modus staan, en ben zeer tevreden. Had echter ook een 2 tal Ubiquity AP's kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:04
ikweethetbeter schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:30:
DSL is een doodlopend pad, dat neem je alleen maar als er geen alternatief is.
Mwah, KPN zal er waarschijnlijk niet meer in gaan investeren, maar het kan nog wel een paar jaartjes mee.

100Mbit dsl is een prima alternatief voor kabelinternet. Vaak ligt de latency bij VDSL zelfs lager dan bij kabelinternet. (De stokoude ADSL lijnen weer niet).

We hebben hier op kantoor zowel kabel als DSL, maar qua latency zit Ziggo zo rond de 20ms, en DSL onder de 10ms. Snelheid ligt dan uiteraard wel wat lager dan bij kabelinternet, maar met een beetje standaard gebruik merk je het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
krakendmodem schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Mwah, KPN zal er waarschijnlijk niet meer in gaan investeren, maar het kan nog wel een paar jaartjes mee.

100Mbit dsl is een prima alternatief voor kabelinternet. Vaak ligt de latency bij VDSL zelfs lager dan bij kabelinternet. (De stokoude ADSL lijnen weer niet).

We hebben hier op kantoor zowel kabel als DSL, maar qua latency zit Ziggo zo rond de 20ms, en DSL onder de 10ms. Snelheid ligt dan uiteraard wel wat lager dan bij kabelinternet, maar met een beetje standaard gebruik merk je het niet.
Inderdaad een paar jaar. In maart 2023 gaan ruim 2 miljoen DSL aansluitingen uitgeschakeld worden omdat er glasvezel beschikbaar is. En vanaf dat moment gaan elk kwartaal de DSL aansluitingen uit die drie jaar daarvoor waren voorzien van glasvezel. Dus alles wat nu en in de komende jaren wordt aangelegd gaat drie jaar later uit qua DSL signaal.

https://www.kpn-wholesale...band/uitfaseren-koper.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 19-10-2020 13:57 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:04
Barre73 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Inderdaad een paar jaar. In maart 2023 gaan ruim 2 miljoen DSL aansluitingen uitgeschakeld worden omdat er glasvezel beschikbaar is. En vanaf dat moment gaan elk kwartaal de DSL aansluitingen uit die drie jaar daarvoor waren voorzien van glasvezel. Dus alles wat nu en in de komende jaren wordt aangelegd gaat drie jaar later uit qua DSL signaal.

https://www.kpn-wholesale...band/uitfaseren-koper.htm
Dan ben ik wel benieuwd wat er gaat gebeuren met de aansluitingen die buiten de bebouwde kom liggen en die geen glasvezel hebben. Binnen de bebouwde kom ligt overal glas, maar de industrieterreinen (met VVDSL beschikbaar) en het buitengebied zijn verstoken van glas. Gaan die lijnen, die naar de oude wijkcentrale gaan dan ook opgeheven worden? Of blijft er een klein gedeelte alsnog draaien voor die aansluitingen?

Natuurlijk kan 5G tegen die tijd dan ook eventueel een oplossing bieden, maar iTV en 5G? Eerst maar eens zien of dat dan haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
krakendmodem schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wat er gaat gebeuren met de aansluitingen die buiten de bebouwde kom liggen en die geen glasvezel hebben.
Niks als ik het bericht goed begrijp. VDSL wordt alleen uitgeschakeld op de plekken waar wel glasvezel te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:45
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wat er gaat gebeuren met de aansluitingen die buiten de bebouwde kom liggen en die geen glasvezel hebben. Binnen de bebouwde kom ligt overal glas, maar de industrieterreinen (met VVDSL beschikbaar) en het buitengebied zijn verstoken van glas. Gaan die lijnen, die naar de oude wijkcentrale gaan dan ook opgeheven worden? Of blijft er een klein gedeelte alsnog draaien voor die aansluitingen?

Natuurlijk kan 5G tegen die tijd dan ook eventueel een oplossing bieden, maar iTV en 5G? Eerst maar eens zien of dat dan haalbaar is.
In Eibergen zijn de kvd's die aan de randen van het dorp staan omgebouwd (ook minimaal 1 nieuwe bijgekomen, iig zie ik op google maps van 2/3 jaar terug op die ene plek helemaal niks staan) naar actieve kasten. Zo kan de centrale straks in principe uit en komen de verbinding voor het buitengebied vanuit die actieve kasten.

[ Voor 4% gewijzigd door gjtm op 19-10-2020 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
1e dag T-Mobile Thuis Basic hier (Veenendaal). En gaan...
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10275371791.png (bekabeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Edman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:49:
[Afbeelding] (bekabeld)
Dat is wel heel Basic.

Heeft de monteur de installatie gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Waar geen glas is blijft DSL leverbaar. Ik zeg wel "uitschakelen" maar in werkelijkheid is het vooralsnog "niet meer leverbaar".
Die adressen worden dus uit de koperleverstraat gehaald en kunnen geen DSL abonnement meer krijgen of behouden
Het echte technisch uitschakelen komt pas later als er alternatieven zijn voor de adressen die jij bijvoorbeeld noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[Afbeelding] (bekabeld)
Als je er maar tevreden mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Stinger_Ventura schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

De Deco M5 kan draadloos (Mesh techniek) met een andere Deco unit verbinden, en deelt dan het internet over de 2.4 Ghz en 5Ghz band. Bij grote bandbreedte vraag, daalt dan dus je doorvoor snelheid omdat die het zowel moet ontvangen als verzenden.
Als je hem bedraad aansluit via UTP dan gaat de 'backhaul' over de UTP kabel en niet draadloos, waardoor je dus geen snelheid inlevert.

In principe kan je de ene Deco aan de andere Deco knopen, door 1 van de 2 UTP poorten te gebruiken. Als je die toch niet nodig hebt, dan is dat het meest kosten effectief.
Aternatief is natuurlijk voor 2 tientjes een 8 poorts switch kopen, en daar de Deco's op aansluiten.
Let wel: Als je ze bedraad in AP Modus aansluit, dan zijn het gewoon reguliere Accesspoints. Mesh is alleen interessant als je ze draadloos met elkaar wil verbinden.
Zelf heb ik ze dus ook in AP modus staan, en ben zeer tevreden. Had echter ook een 2 tal Ubiquity AP's kunnen kopen.
Kan je ook 2decos bedraad en de ander via mesh, of moeten ze allemaal via de backhaul in dat geval?

Als je ze in ap zet, werkt het multiroom principe dan hetzelfde als in mesh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

Als je er maar tevreden mee bent.
Lijkt me niet. T-Mobile basic is 50/50. Op glas dan, maar dat neem ik wel aan in Veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Dat is wel heel Basic.

Heeft de monteur de installatie gedaan?
Ja, klopt. Heb het gemeld bij T-Mobile en ze gaan wat doen in de wijkkast. Het signaal komt te zwak binnen.
Heb gekozen voor het langzaamste abonnement om te zien hoe "snel" het in praktijk is. Opschalen kan altijd nog.

[ Voor 15% gewijzigd door Edman op 19-10-2020 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:26
Het is misschien al veel vaker voorbij gekomen, maar ik heb een vraagje.

Hoe kan het dat ik op een bepaald adres wel 1000/500 kan krijgen van KPN. Met eind dit jaar nog 1000/1000. En als ik bij T-Mobile de check doe ik wel het kan afsluiten, maar een maximale snelheid van 100/100.

Zit KPN hier T-mobile dwars, of is de check niet juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
NeP2013 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Kan je ook 2decos bedraad en de ander via mesh, of moeten ze allemaal via de backhaul in dat geval?

Ja, en Ja!

Heb wel eens gehad dat de kabel naar mijn Deco er uit lag en dat merkte ik pas toen ik in de app keek en die via WiFi verbonden was.

Let wel: de “hoofd deco” moer wel via een kabel aangesloten worden! Ofwel de eerste deco.

Maar je kan er dus 1 of 2 bedraad aansluiten en de rest pakt dan het mesh protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 06:58:

Hoe kan het dat ik op een bepaald adres wel 1000/500 kan krijgen van KPN. Met eind dit jaar nog 1000/1000. En als ik bij T-Mobile de check doe ik wel het kan afsluiten, maar een maximale snelheid van 100/100.

Op die adressen heeft T-Mobile geen eigen apparatuur en moet daarom leveren via KPN Wholesale. T-Mobile vindt de inkoopprijs van KPN Wholesale voor 200, 500 en 1000 te hoog en heeft daarom zelf besloten haar klanten niet hoger dan 100 aan te bieden. Anders past het niet in hun goedkope portfolio, zoals ze zelf zeggen.
Iedereen betaalt hetzelfde aan KPN Wholesale dus er wordt niet dwars gezeten. Dit is een beslissing van T-Mobile zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:26
Barre73 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:38:
[...]

Op die adressen heeft T-Mobile geen eigen apparatuur en moet daarom leveren via KPN Wholesale. T-Mobile vindt de inkoopprijs van KPN Wholesale voor 200, 500 en 1000 te hoog en heeft daarom zelf besloten haar klanten niet hoger dan 100 aan te bieden. Anders past het niet in hun goedkope portfolio, zoals ze zelf zeggen.
Iedereen betaalt hetzelfde aan KPN Wholesale dus er wordt niet dwars gezeten. Dit is een beslissing van T-Mobile zelf.
Oke duidelijk. Jammer voor mij dan geen t-mobile. Dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 22:27
NeP2013 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Ja dat kan dus allemaal. Ik heb de m4 set en deze combi werkt dus prima! Wat bij mij dan weer niet lekker werkt is een apparaat bedraad aansluiten via zo’n deco stationnetje. Op bijvoorbeeld mijn pc herkent ie dan geen bedrade internetverbinding. Mijn WiFi snelheid naast mijn pc in nu 70/90 maar dit moet gewoon 100/100 zijn bedraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter

Die vraag komt vaker voorbij, dus heb het antwoord nu maar opgenomen in de openingspost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Edman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:18:
[...]

Ja, klopt. Heb het gemeld bij T-Mobile en ze gaan wat doen in de wijkkast. Het signaal komt te zwak binnen.
Heb gekozen voor het langzaamste abonnement om te zien hoe "snel" het in praktijk is. Opschalen kan altijd nog.
In praktijk zou je minimaal 50/50 moeten halen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 11:45
Nou, update over mijn installatie van de nieuwe modem van 2 oktober... gisteren gebeld en de melding van niet vast kunnen bellen is niet doorgekomen (ondanks meerdere bevestigingen dat deze taak aangemaakt is door de helpdesk.
Nu eindelijk iemand die het wel doorgezet heeft naar de juiste afdeling, maar wat blijkt (schijnbaar, ik geloof het niet) is er een storing in het SIP verhaal waardoor de telefoongegevens niet worden ingeladen???

Ook vertelde men gisteren aan de lijn dat de modem op afstand geupdate is naar nieuwere firmware na de reset, maar na inloggen staat er dezelfde firmware op als bij installatie (toen ook bekeken zelf).

Oftewel, men gaat nu pas na 18 dagen iets doen met de melding. Verder heeft de monteur van Guidion de modem wel vervangen maar het MAC adres niet aangemeld/gewijzigd, want men ziet bij ons thuis 2 modems online, en officieel zou ik op het nieuwe modem ook geen internet of TV moeten hebben...

Volgt u het nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 05:03

T-mobile heeft besloten om in WBA gebied niet meer aan te bieden dan 100/100. Vermoedelijk vanwege de prijsstelling van KPN om dienst af te nemen tegen hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:35:
[...]

Ja, en Ja!

Heb wel eens gehad dat de kabel naar mijn Deco er uit lag en dat merkte ik pas toen ik in de app keek en die via WiFi verbonden was.

Let wel: de “hoofd deco” moer wel via een kabel aangesloten worden! Ofwel de eerste deco.

Maar je kan er dus 1 of 2 bedraad aansluiten en de rest pakt dan het mesh protocol.
Klinkt goed. Ik kom nu gewoon net een stukje dekking tekort op zolder. Ik kan natuurlijk weer een Fritz erbij nemen, maar heb dan liever mijn "eigen" apparaten ipv de apparatuur van T Mobile in bruikleen en switchen wanneer ik van provider switch. Dus ik ga denk ik de Huawei + Fritz repeater dan vervangen door een M4 of M5. Volgens mij is de M5 iets beter en qua prijs zitten ze vrij dicht bij elkaar. Kan ik de tweede poort van de deco dan een switch op aansluiten en die via de switch als backhaul connecten? Want ik neem aan dat er 1 poort gebruikt wordt voor connectie met mn tmobile router en een gebruikt wordt voor doorlussen backhaul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb vaak last van een niet werkende internet verbinding (glas 1Gbit) Als ik even de (fritzbox) router van het stroom haal is het weer goed. Als ik op zo'm moment inlog op de fritzbox kan ik ook niet vinden wat er precies aan de hand is. Soms gaat het een poosje goed maar deze week was het alweer 3x raak, heel vervelend. Nu heeft een vriend van me sinds een week ook glas via TMobile en hij gaf aan hetzelfde te ervaren sinds aansluiting en bijna dagelijks zelfs de (Zyxel) router te moeten resetten. Ik heb geen idee of het gerelateerd is maar gek is het wel. Herkend iemand dit? Enig idee wat dit veroorzaakt?

@hieronder, ik had het niet gezien, dankjewel ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door ocdaan op 20-10-2020 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@ocdaan zoals vermeld in de laatste reacties lijkt er dns probleem te zijn. Dat kan je testen door een andere dns in te stellen in je modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:21
NeP2013 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Klinkt goed. Ik kom nu gewoon net een stukje dekking tekort op zolder. Ik kan natuurlijk weer een Fritz erbij nemen, maar heb dan liever mijn "eigen" apparaten ipv de apparatuur van T Mobile in bruikleen en switchen wanneer ik van provider switch. Dus ik ga denk ik de Huawei + Fritz repeater dan vervangen door een M4 of M5. Volgens mij is de M5 iets beter en qua prijs zitten ze vrij dicht bij elkaar. Kan ik de tweede poort van de deco dan een switch op aansluiten en die via de switch als backhaul connecten? Want ik neem aan dat er 1 poort gebruikt wordt voor connectie met mn tmobile router en een gebruikt wordt voor doorlussen backhaul?
Als je de Deco instelt als accesspoint i.p.v. router, kan je hem ook achter een switch plaatsen (ook de primaire Deco). De vereiste dat hij direct op het modem staat vervalt dan.

Als je de Deco instelt als router, dan moet je een UTP rechtstreeks van het modem naar de Deco plaatsen. In mijn geval met Zyxel modem, die je niet als bridge kan instellen, heb je dan dus ook 2x NAT. Dus ik heb hem als Accesspoint ingesteld. Ik weet niet hoe dat met de Huawei zit.

Als je dan nog poorten over hebt op je Deco kan je daar prima een switch op plaatsen.

In mijn setup zijn er 3 Deco's (M9 plus) in mijn geval, 1 per etage, die allemaal achter een eigen unmanaged switch hangen (die hun eigen uplink naar het modem hebben).,

[ Voor 3% gewijzigd door zjeeraar84 op 20-10-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001

m0nk

16-09-2003 15.15

Inmiddels middels een verhuizing over naar het nieuwe platform. Daar heb ik nu een USG aan de mediaconverter gehangen en op de WAN aansluiting vlan300 geconfigureerd. Internet werkt prima echter geen tv. Deze blijft na het booten een zwart scherm geven (decoder nog uit het Vodafone tijdperk, Entone). In principe zou het toevoegen van VLAN300 toch voldoende moeten zijn? Is dit bij iemand wel al werkend?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 14:29
ocdaan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
Ik heb vaak last van een niet werkende internet verbinding (glas 1Gbit) Als ik even de (fritzbox) router van het stroom haal is het weer goed. Als ik op zo'm moment inlog op de fritzbox kan ik ook niet vinden wat er precies aan de hand is. Soms gaat het een poosje goed maar deze week was het alweer 3x raak, heel vervelend. Nu heeft een vriend van me sinds een week ook glas via TMobile en hij gaf aan hetzelfde te ervaren sinds aansluiting en bijna dagelijks zelfs de (Zyxel) router te moeten resetten. Ik heb geen idee of het gerelateerd is maar gek is het wel. Herkend iemand dit? Enig idee wat dit veroorzaakt?

@hieronder, ik had het niet gezien, dankjewel ;-)
Een maand of 2 geleden een eigen router geplaatst (een Asus AX6000 router), maar zondag bokte hij de hele tijd en had ik om de paar minuten dat het internet er een minuut uitlag (zelfs TV signaal freezde). Ik kreeg telkens de melding dat de DHCP server het niet goed deed. Op den duur mijn XYZEL maar weer aangesloten en toen deed de internet verbiding het weer en was stabiel. Wat mij echter opviel is dat ik een geheel ander IP adres kreeg (andere reeks). Maar dat IP nummer etc in mijn ASUS router gezet werkte ook niet. Ook niet met MAC adress clonen. Nu is het helaas herfstvakantie en tiener zoon en dochterlief willen niet dat ik de hele dag aan het klooten ben met het wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07 10:27
goldvinger schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:39:
[...]

Ik heb van T-mobile voor dit probleem een nieuwe zyxel en mediaconverter gehad.
De oude hyuwai gaat er dus tussenuit.
De Zyxel heb ik zelf er gelijk tussen gehangen.
De mediaconverter laat ik aan de monteur over omdat het gele kabeltje in het glasvezelkast gemonteerd moet worden.

Wat mij wel opvalt is dat de WiFi minder is dan de hyuwai modem.
Maar dat los ik wel op met een repeater.
Eindelijk mijn zin gekregen en heb vandaag de Zyxel en mediaconverter ontvangen. De monteur zou morgen komen, maar kreeg net een bericht dat de monteur is uitgevallen. Kun je dit ook zelf installeren of moet de monteur dat echt doen?

Ik ben heel benieuwd of dit bij mij ook de oplossing is tegen blokjes in beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-10-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

xavalon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Een maand of 2 geleden een eigen router geplaatst (een Asus AX6000 router), maar zondag bokte hij de hele tijd en had ik om de paar minuten dat het internet er een minuut uitlag (zelfs TV signaal freezde). Ik kreeg telkens de melding dat de DHCP server het niet goed deed. Op den duur mijn XYZEL maar weer aangesloten en toen deed de internet verbiding het weer en was stabiel. Wat mij echter opviel is dat ik een geheel ander IP adres kreeg (andere reeks). Maar dat IP nummer etc in mijn ASUS router gezet werkte ook niet. Ook niet met MAC adress clonen. Nu is het helaas herfstvakantie en tiener zoon en dochterlief willen niet dat ik de hele dag aan het klooten ben met het wifi netwerk.
Dat is vervelend ja. Het gekke is dat ik niets kan vinden in de Fritzbox router, geen errormeldingen of verbindingen zie verbroken zijn ofzo.

Dat van het veranderende ip adres is denk ik niet alleen bij jou geweest, ik kreeg een poosje terug ook een nieuw ip adres. Ook compleet andere range.

Ik ben best wel redelijk technisch, zoals de meesten hier ;-) maar dit gekke probleem blijft maar terugkomen en ik snap er geen drol van wat dat nou veroorzaakt.

Hierboven werd gezegt een niet functionerende dns server van tmobile. Ik geloof niet dat dat het probleem is want ik heb dat in het begin van het jaar ook wel eens geprobeerd maar dat hielp niets. Ik zal het nog een controleren en proberen, je weet maar nooit.

Vanochtend ook, computer aan (bedraad) en geen internetverbinding. Ik heb de router een reset gegeven, paar minuutjes gewacht. ipconfig release -> renew, vaag, er komt geen nieuw ipadres. De pc maar een restart gegeven en voila, alles werkt weer. Dat is ook al zo vreemd, geen idee of het wel/niet gerelateerd is maar heel verwarrend allemaal.... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
WhySoSerious? schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Eindelijk mijn zin gekregen en heb vandaag de Zyxel en mediaconverter ontvangen. De monteur zou morgen komen, maar kreeg net een bericht dat de monteur is uitgevallen. Kun je dit ook zelf installeren of moet de monteur dat echt doen?

Ik ben heel benieuwd of dit bij mij ook de oplossing is tegen blokjes in beeld.
Het is heel goed zelf te doen.
Alleen voor de gele kabel te vervangen heb ik de monteur laten komen.
Echter voor het vervangen van de gele kabel was het blokjes probleem al opgelost.
Maar toch heb ik de gele kabel door de monteur laten vervangen om discussies met tmobile te verkomen mocht er in de toekomst weer problemen zijn.
Zelf mag je officieel niet de gele kabel vervangen omdat deze in de glasvezel kastje zitten en die mag je niet open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 14:29
ocdaan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Dat is vervelend ja. Het gekke is dat ik niets kan vinden in de Fritzbox router, geen errormeldingen of verbindingen zie verbroken zijn ofzo.

Dat van het veranderende ip adres is denk ik niet alleen bij jou geweest, ik kreeg een poosje terug ook een nieuw ip adres. Ook compleet andere range.

Ik ben best wel redelijk technisch, zoals de meesten hier ;-) maar dit gekke probleem blijft maar terugkomen en ik snap er geen drol van wat dat nou veroorzaakt.

Hierboven werd gezegt een niet functionerende dns server van tmobile. Ik geloof niet dat dat het probleem is want ik heb dat in het begin van het jaar ook wel eens geprobeerd maar dat hielp niets. Ik zal het nog een controleren en proberen, je weet maar nooit.

Vanochtend ook, computer aan (bedraad) en geen internetverbinding. Ik heb de router een reset gegeven, paar minuutjes gewacht. ipconfig release -> renew, vaag, er komt geen nieuw ipadres. De pc maar een restart gegeven en voila, alles werkt weer. Dat is ook al zo vreemd, geen idee of het wel/niet gerelateerd is maar heel verwarrend allemaal.... ;-)
Wat mij opviel in de logs dat hij een uur afwijking had en de NTP server niet kon benaderen. Zelfs toen ik er een andere in had gezet bleef de tijd een uur afwijken totdat hij ineens weer klopte. Maar dat loste het probleem niet op.

Wat ik wel zag is dat de router zichzelf intern deels rebootte. Daarna was het een hit en mis of hij een IP adres kreeg van de DHCP server en als hij die weer kreeg werkte het weer voor 10 minuten. Ik heb de DNS servers zo ie zo op die van cloudfare ingesteld (1.1.1.1 en 1.0.0.1); ook die geprobeerd op die van T mobile zelf of die van Google. Maar dat maaktte niet uit. Het probleem lag zover ik kon zien aan de DHCP die niet stabiel was. Rare is dat met de Zyxel er geen problemen waren; werkte direct en zonder stabiliteitsproblemen. Wilde alleen een eigen router vanwege Wifi6 en groter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

xavalon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Wat mij opviel in de logs dat hij een uur afwijking had en de NTP server niet kon benaderen. Zelfs toen ik er een andere in had gezet bleef de tijd een uur afwijken totdat hij ineens weer klopte. Maar dat loste het probleem niet op.

Wat ik wel zag is dat de router zichzelf intern deels rebootte. Daarna was het een hit en mis of hij een IP adres kreeg van de DHCP server en als hij die weer kreeg werkte het weer voor 10 minuten. Ik heb de DNS servers zo ie zo op die van cloudfare ingesteld (1.1.1.1 en 1.0.0.1); ook die geprobeerd op die van T mobile zelf of die van Google. Maar dat maaktte niet uit. Het probleem lag zover ik kon zien aan de DHCP die niet stabiel was. Rare is dat met de Zyxel er geen problemen waren; werkte direct en zonder stabiliteitsproblemen. Wilde alleen een eigen router vanwege Wifi6 en groter bereik.
Ja okay, dat zijn andere problemen dan ik ervaar. Als ik in de Fritzbox kijk lijkt er niets aan de hand te zijn, externe verbinding is gewoon actief zover ik zie (en begrijp).

// ik zal nog eens kijken of ik iets van een eventlog kan vinden in de fritzbox.

Ik kom het volgende in de log tegen: (dit zal van na de restart zijn denk ik...)

20.10.20 08:11:50 The system time was updated successfully by time server 159.69.4.181.
20.10.20 08:11:44 Time server 86.59.80.170 not responding.

20.10.20 08:11:41 Internet connection established successfully. IP address:

[ Voor 14% gewijzigd door ocdaan op 20-10-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 21:23
goldvinger schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Het is heel goed zelf te doen.
Alleen voor de gele kabel te vervangen heb ik de monteur laten komen.
Echter voor het vervangen van de gele kabel was het blokjes probleem al opgelost.
Maar toch heb ik de gele kabel door de monteur laten vervangen om discussies met tmobile te verkomen mocht er in de toekomst weer problemen zijn.
Zelf mag je officieel niet de gele kabel vervangen omdat deze in de glasvezel kastje zitten en die mag je niet open maken.
Je bedoelt de "blindkap"?

Die heeft de monteur - van destijds nog Vodafone - voor mij gesloopt, als er ooit een andere aansluiting zou komen mag reggefiber ook langskomen, ik heb er zelf een - op maat gemaakte - aluminium koof overheen gezet, zodat er iig geen / veel minder stof in kan komen en het beschermd is tegen de lompheid van sommige mensen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Heb een HP 1920-24G van werk gehad en als ik het goed begrijp hoef ik enkel VLAN300 op de SFP poort te taggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 14:03
Dimiz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:41:
Heb een HP 1920-24G van werk gehad en als ik het goed begrijp hoef ik enkel VLAN300 op de SFP poort te taggen?
Als je alleen maar internet hebt ja. Welke sfp ga je gebruiken ik heb die van de draytek een keer in een hp gehad en die werkte bij mij toen niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:01
Dimiz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:41:
Hangt ervan af of je op het oude of nieuwe IPTV platform zit. Het oude platform gebruikt naast VLAN300 voor internet ook VLAN 640 voor IPTV. Bij het nieuwe platform gaat alles over VLAN 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Heb denk al twee jaar geen 'lineaire' tv meer, dus los van dat maakt dat niet uit denk ik. Het is inderdaad die van DrayTek van het oude T-Mobile modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvk_
  • Laatst online: 05-07 11:54
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met de overstap van XS4ALL naar t-mobile voor een gigabit aansluiting. Omdat ik geen zin heb om een uur in de wacht te staan bij de t-mobile klantenservice stel ik deze vraag aan jullie.

Mijn XS4ALL abonnementen lopen af over een maand (21/11/2020), en het t-mobile thuis pakket is al besteld. Ook heb ik van t-mobile al een link ontvangen om een afspraak in te plannen met de installatiedienst. Ik wil voorkomen dat ik een dag zonder internet kom te zitten, dus hoe werkt dit proces van overstappen van één glasvezelprovider naar de andere? Klopt het dat er maar 1 provider tegelijk kan leveren over de glasvezelaansluiting? Wanneer neemt t-mobile de glasvezellijn over van XS4ALL, pas over exact een maand, of misschien al eerder?

Door mijn specifieke situatie bij XS4ALL heb ik geen gebruik kunnen maken van de overstapservice, dus van daar deze vragen; over handmatig overstappen heb ik totaal geen informatie kunnen vinden op de sites van XS4ALL of t-mobile.

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door florisvk_ op 21-10-2020 18:30 . Reden: per ongeluk half bericht gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er kan maar 1 provider actief zijn op de lijn. @florisvk_

Ergens op de dag word de lijn vrijgemaakt en vervolgens ergens overgenomen. Daar staan geen tijden voor vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 19:55
florisvk_ schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:30:
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met de overstap van XS4ALL naar t-mobile voor een gigabit aansluiting. Omdat ik geen zin heb om een uur in de wacht te staan bij de t-mobile klantenservice stel ik deze vraag aan jullie.

Mijn XS4ALL abonnementen lopen af over een maand (21/11/2020), en het t-mobile thuis pakket is al besteld. Ook heb ik van t-mobile al een link ontvangen om een afspraak in te plannen met de installatiedienst. Ik wil voorkomen dat ik een dag zonder internet kom te zitten, dus hoe werkt dit proces van overstappen van één glasvezelprovider naar de andere? Klopt het dat er maar 1 provider tegelijk kan leveren over de glasvezelaansluiting? Wanneer neemt t-mobile de glasvezellijn over van XS4ALL, pas over exact een maand, of misschien al eerder?

Door mijn specifieke situatie bij XS4ALL heb ik geen gebruik kunnen maken van de overstapservice, dus van daar deze vragen; over handmatig overstappen heb ik totaal geen informatie kunnen vinden op de sites van XS4ALL of t-mobile.

Alvast bedankt!
Het is wel heel belangrijk dat je XS4ALL nu nog niet opzegt (want waarom kon je geen gebruik maken van de overstapservice?) anders kom je sowieso zonder internet te zitten. Hier heeft @Barre73 al meerdere malen in dit topic voor gewaarschuwd. Dus als je T-Mobile nu hebt aangevraagd zonder XS4ALL op te zeggen zou dit goed moeten gaan. Ze ontvangen dan bij KPN Netwerk NL en migratieorder. In dat geval wordt jouw aansluiting omgepatcht in de wijkcentrale/PoP tussen 08.00-12.00 uur en in de middag komt Guidion (tussen 13.00-17.00 uur) om de spullen aan te sluiten. Indien je XS4ALL nu wel al hebt opgezegd dan loop je het risico op langere downtime. Wat als eerste in de orderstraat binnenkomt wordt uitgevoerd. Als de opheforder eerder binnenkomt dan de migratieorder dan moet je opnieuw de dienst aan (laten) vragen wat dus een langere doorlooptijd heeft. Zeg daarom dus nooit je oude provider op voordat de nieuwe provider heeft aangesloten. Je hebt dan wel dubbele abonnementskosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvk_
Soundwork schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Het is wel heel belangrijk dat je XS4ALL nu nog niet opzegt (want waarom kon je geen gebruik maken van de overstapservice?) anders kom je sowieso zonder internet te zitten. Hier heeft @Barre73 al meerdere malen in dit topic voor gewaarschuwd. Dus als je T-Mobile nu hebt aangevraagd zonder XS4ALL op te zeggen zou dit goed moeten gaan. Ze ontvangen dan bij KPN Netwerk NL en migratieorder. In dat geval wordt jouw aansluiting omgepatcht in de wijkcentrale/PoP tussen 08.00-12.00 uur en in de middag komt Guidion (tussen 13.00-17.00 uur) om de spullen aan te sluiten. Indien je XS4ALL nu wel al hebt opgezegd dan loop je het risico op langere downtime. Wat als eerste in de orderstraat binnenkomt wordt uitgevoerd. Als de opheforder eerder binnenkomt dan de migratieorder dan moet je opnieuw de dienst aan (laten) vragen wat dus een langere doorlooptijd heeft. Zeg daarom dus nooit je oude provider op voordat de nieuwe provider heeft aangesloten. Je hebt dan wel dubbele abonnementskosten....
Goed dat je dat zegt, jij weet hier duidelijk meer vanaf dan ik :) . Dan lijkt het mij verstandig om de opzegging bij XS4ALL even te annuleren totdat t-mobile alles heeft overgenomen en het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschilt ook per provider. De overstapservice hoeft niet eens altijd.

De vraag is: accepteert de latende provider het migratie verzoek als opzegging?
Bij XS4all zie ik dat normaal wel. In het Freedom topic stappen veel mensen over van XS4all en bijna zonder uitzondering ontvangen ze binnen enkele dagen na bestellen een mail van XS4all met bevestiging van de opzegging. Die hebben dus niet zelf opgezegd maar alleen een abonnement bij Freedom aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 08:41
Ik ben sinds vandaag overgestapt van KPN glas 120Mbit met tv naar T-Mobile thuis 100Mbit zonder tv. €23,50 per maand goedkoper.
Vanmiddag komt guidion langs, maar de ftu/ntu van kpn hangt er al. Usg3p liet zien dat er sinds ca. 00:00 geen internet meer was. Vanmorgen was het kwestie van gateway-config.json verwijderen, force provision en dan de wan netwerk instellen op vlan300. 10 minuutjes werk en alles werkt. De guidion monteur zal langskomen voor niets, maar kon hem helaas niet laten komen voor 37,50 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri XII
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-07 01:22
thijsjek schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:45:
Ik ben sinds vandaag overgestapt van KPN glas 120Mbit met tv naar T-Mobile thuis 100Mbit zonder tv. €23,50 per maand goedkoper.
Vanmiddag komt guidion langs, maar de ftu/ntu van kpn hangt er al. Usg3p liet zien dat er sinds ca. 00:00 geen internet meer was. Vanmorgen was het kwestie van gateway-config.json verwijderen, force provision en dan de wan netwerk instellen op vlan300. 10 minuutjes werk en alles werkt. De guidion monteur zal langskomen voor niets, maar kon hem helaas niet laten komen voor 37,50 minder.
Ik ben benieuwd of je de 100Mbit gaat halen.
Dit voorjaar ben ik van telfort 50Mbit glasvezel naar T-Mobile 100Mbit glasvezel overgegaan, .
Bij telfort had ik steady 50Mbit down en 90Mbit upload.
Maar bij T-mobile haal ik meestal 30Mbit en is de snelheid een stuk minder stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 16:37

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Nou dan klopt er iets niet, ik heb gbit en ik haal ook gbit. Ik zou eens contact opnemen met T-mobile als je maar 30mbit haalt met 100mbit glas.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florisvk_
@Soundwork Dus even voor de duidelijkheid, ik moet nu xs4all nog niet opzeggen en gewoon een afspraak inplannen met Guidion. En xs4all pas opzeggen wanneer ik kan internetten via t-mobile? Het is dus geen probleem dat ik dan voor korte tijd twee glasvezelabonnementen op hetzelfde adres heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:15

pinda powerrr

Slow down...

Mattie112 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:39:
Nou dan klopt er iets niet, ik heb gbit en ik haal ook gbit. Ik zou eens contact opnemen met T-mobile als je maar 30mbit haalt met 100mbit glas.
Inderdaad.
Vriend van mij heeft en 100/100 abbo en haalt daar makkelijk 400/500 op :+ Heb hem maar het advies gegeven gewoon dit te behouden en niet te gaan upgraden :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 08:41
Henri XII schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Ik ben benieuwd of je de 100Mbit gaat halen.
Dit voorjaar ben ik van telfort 50Mbit glasvezel naar T-Mobile 100Mbit glasvezel overgegaan, .
Bij telfort had ik steady 50Mbit down en 90Mbit upload.
Maar bij T-mobile haal ik meestal 30Mbit en is de snelheid een stuk minder stabiel.
Ik heb vanmorgen speedtests uitgevoerd. Het is 95Mbit up/down. Dus tot zo ver niets te klagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

pinda powerrr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Inderdaad.
Vriend van mij heeft en 100/100 abbo en haalt daar makkelijk 400/500 op :+ Heb hem maar het advies gegeven gewoon dit te behouden en niet te gaan upgraden :P
Precies, ik heb 50/50mbit en haal consequent bijna 100/100mbit. Dat is voor mij alleen goed genoeg.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
florisvk_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:03:
@Soundwork Dus even voor de duidelijkheid, ik moet nu xs4all nog niet opzeggen en gewoon een afspraak inplannen met Guidion. En xs4all pas opzeggen wanneer ik kan internetten via t-mobile? Het is dus geen probleem dat ik dan voor korte tijd twee glasvezelabonnementen op hetzelfde adres heb?
DM je adres maar even. Ik kan meestal zien of er een migratie order of een ophef order bij Reggefiber in het systeem staat. Dan weet je daarna wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 11:45
Is er ergens meer informatie te vinden over het overzetten naar het nieuwe TV platform? Ik had de illusie dat dat binnen een paar weken max wel klaar zou zijn (denk er vast te simpel over). Hierdoor heb ik mijn HDD box al ingestuurd omdat ik die straks niet meer nodig heb en ik nog een 2e had zonder HDD. Dus scheelt weer een paar euro. Nu wacht ik op de optie om cloud opnemen aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om T-mobile glasvezel te nemen, ik heb alleen het idee dat de inkomende fiber beschadigd is (isolatie is gescheurd) door de vorige eigenaar (kabel inkomend zat sowieso niet echt lekker in dat kastje)... is dit zelf te testen en wordt dit door T-mobile gerepareerd of moet ik dit zelf laten doen?

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 22-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 16:37

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Glasvezel is toch altijd een monteur dus die zal het wel voor je oplossen als het niet goed is :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:19:
Ik zit eraan te denken om T-mobile glasvezel te nemen, ik heb alleen het idee dat de inkomende fiber beschadigd is (isolatie is gescheurd) door de vorige eigenaar (kabel inkomend zat sowieso niet echt lekker in dat kastje)... is dit zelf te testen en wordt dit door T-mobile gerepareerd of moet ik dit zelf laten doen?
Wordt niet door T-Mobile gedaan maar alleen door KPN/KPN Netwerk NL.
Normaliter laat jij de T-Mobile monteur komen en die constateert dat hij wel of niet verder kan. Zo niet, dan meld hij dat bij T-Mobile en sturen zij KPN Netwerk NL aan om de FTU opnieuw te lassen als dat nodig blijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
[Afbeelding] (bekabeld)
Na reparatie van mijn lijn (kapotte converter) moet ik eerlijk bekennen dat ik nu wel tevreden ben met mijn Thuis Basic snelheid. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10298011190.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:23
Tarz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:17:
Is er ergens meer informatie te vinden over het overzetten naar het nieuwe TV platform? Ik had de illusie dat dat binnen een paar weken max wel klaar zou zijn (denk er vast te simpel over). Hierdoor heb ik mijn HDD box al ingestuurd omdat ik die straks niet meer nodig heb en ik nog een 2e had zonder HDD. Dus scheelt weer een paar euro. Nu wacht ik op de optie om cloud opnemen aan te zetten...
Er zijn nog wel een aantal issues die opgelost moeten worden met het nieuwe platvorm en daardoor zal de uitrol ook minder snel gaan.
Ben zelf nog niet over maar wil graag dat eerst de problemen worden opgelost voordat ik over ga.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

KroeT

[...]

Update januari 2023 - Let op: deze handleiding is sinds de invoering van het 'nieuws' tv-platform in 2021/22 (of zoiets) niet meer noodzakelijk. Gewoon glasvezel in de UDM en VLAN 300 op de WAN-poort instellen en klaar.

Ik heb eerder wat vragen gesteld over het vervangen van een Draytek-modem/router door een Unifi Dream Machine Pro, bij een 1000/1000-abonnement en het oude TV-platform. De uitdaging zit 'm in het feit dat de UDM Pro geen meerdere VLANs aan de WAN-zijde ondersteunt. Daarom is het nodig om een switch te plaatsen tussen de glasaansluiting en de UDM Pro. Ik heb zelf een mediaconverter gebruikt omdat mijn switch geen eigen SFP-poort heeft.

Met dank aan @Tuskermalt voor zijn persoonlijke aandacht en hulp.

Als basis heb ik deze handleiding gebruikt. Daarin wordt beschreven hoe je e.e.a. aan de praat krijgt inclusief telefonie door het modem alsnog ergens in je netwerk aan te sluiten. Dat heb ik lekker niet gedaan want puh, telefonie. Verder gebruikt de schrijver daarvan access points met een extra LAN-poort zodat hij daarvandaan de STB kan bedraden. Ik heb een kabel rechtstreeks van de Draytek (oude situatie) of de switch (nieuwe situatie) lopen. Maar bovenal: alle eer naar schrijver Bjarn, die duidelijk wél weet wat hij doet ;), en zoals gezegd naar @Tuskermalt. Ik schrijf het hier maar even uit zodat mensen die ernaar zoeken weten welke link ze kunnen volgen. Ik kan niet overal goed uitleggen hoe en waarom maar als mensen screenshots willen van mijn instellingen dan regel ik die met plezier.

Gebruikte apparatuur:
Unifi Dream Machine Pro - link
Unifi Switch Lite 8 PoE - link
TP-Link MC220L - link
SFP uit de oude Draytek

Overzicht:

Glasvezel -> Mediaconverter -> Switch -> UDM Pro

1. UTP van Mediaconverter in poort 8 (Fiber Trunk) van de switch
2. UTP van poort 7 (WAN Trunk) van de switch naar de WAN-poort van de UDM Pro
3. UTP van poort 6 (LAN profiel) van de switch naar poort 7 van de UDM Pro
4. UTP van poort 5 (IPTV T-Mobile 640) van de switch naar de STB van T-Mobile

Ik heb deze aansluitingen gekozen omdat de kabeltjes dan mooi recht tussen de beide apparaten lopen. Behalve de WAN-poort van de UDM Pro kun je kiezen wat je doet - als je het maar goed instelt. Ik heb daarvoor de uitleg uit de eerdergenoemde handleiding genoemd dus ik post alleen hoe de instellingen eruit zien. Voor aansluiting #3 geldt dat er geen specifiek profiel geldt voor de poort op de UDM.

VLANs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xetjPYN0s5hTpLzx8zdM7A0GewQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7eTM0gfFAbBDYrxMmISNYZy.jpg?f=fotoalbum_large

WAN op UDM Pro:
Let op, beide WAN-poorten staan bij mij op VLAN 300, maar dat komt doordat ik bij wijze van test de SFP ook direct in de UDM Pro heb geprikt. Internet werkte toen overigens uitstekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERD3-M69e1VXNbD71P384sVud8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5narJQ33lHgUKTddsfxcOR4I.jpg?f=fotoalbum_large

Switch ports:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_Du6FY0eIdWu-Spe8a3k4Yft4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpfl6sK2ObHYhIjX8XI5oY9U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KAfF45uioAsQ06nhUlWj9xe0xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5tK4ST3TmsLwFlsTIdkMZrm.jpg?f=fotoalbum_large

Deze had ik niet nodig maar hij was aangemaakt voordat ik het door had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBZtbxC92DxyUhB5POGEGRG_b6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rKqDh5LkDLSOny4aDRon6M7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X09jDxoHDK5rtnAhxDFI06yXNd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtEwXceIJGreYgbbItaMNjST.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOGMvRSFkVjXmhFDm5Ty5sSEmtk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dnr8crQSAKhLAiLPXcYPRX0W.jpg?f=user_large

Als ze me op een dag migreren naar het nieuwe netwerk dan schop ik de switch er tussenuit om verderop in het netwerk te gebruiken. Dan gaat de SFP direct in de UDM Pro en zou alles in principe verder vanzelf moeten gaan. Hopelijk wellicht mogelijk vermoedelijk met wat geluk.

[ Voor 3% gewijzigd door KroeT op 14-01-2023 07:13 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:15

pinda powerrr

Slow down...

@KroeT Kudos voor deze mooie uitleg! :)

Hier nog een die op het oude platform zit. Ik begreep van @m0nk dat het komt omdat we gebruikers zijn van het eerste uur, hele trouwe klanten. Dus hebben we de oude decoders nog en worden we voor onze loyaliteit gestraft.

In mijn situatie heb ik het al jaren zo geregeld dat ik twee fysiek gescheiden netwerken heb, een voor internet, andere voor IPTV. Het is niet direct nodig, maar alleen al voor het leuke zou ik signaal over alle kabels willen gooien, maar dan ontkom ik niet aan nóg een managed switch kopen en in te richten zoals hierboven. Dan zal je net zien dat ze me dan een week later over zetten op het nieuwe platform :+
Ik wacht nog even geduldig af.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 12:32

KroeT

[...]

Thx :). Ik rekende er maar gewoon op dat het nog wel een half jaar zou duren. Daarnaast had ik op zich toch een extra switch nodig dus die heb ik voor nu maar even hier ingezet. Door de wijze van instellen kan ik nog vijf switchpoorten gewoon voor mijn LAN inzetten dus het ding gaat niet geheel verloren aan het splitsen van VLANs.

Ik denk dat de oude getrouwe gebruikers die nog een Vodafone-sticker op de decoder hebben staan nog van de oude Draytek moeten worden afgeholpen voordat we naar het nieuwe TV-platform kunnen. Aan de andere kant, ik lees dat de bitrate op het nieuwe platform lager is dan we nu hebben. Dus wat mij betreft stellen ze het nog even uit ;).

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-07 15:22
Barre73 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:38:
[...]

Is dit voor altijd of kan er in de toekomst wel 1000/1000 worden aangeboden? Kan mij voorstellen dat als KPN glasvezel aanlegt dit de eerste paar jaar exclusief is voor KPN of tegen een hoge prijs. Is dit ook het geval dat er naar een aantal jaar wel 1000/1000 mogelijk is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
maddog03 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Is dit voor altijd of kan er in de toekomst wel 1000/1000 worden aangeboden? Kan mij voorstellen dat als KPN glasvezel aanlegt dit de eerste paar jaar exclusief is voor KPN of tegen een hoge prijs. Is dit ook het geval dat er naar een aantal jaar wel 1000/1000 mogelijk is?
Er is niks exclusiefs voor KPN zelf. KPN Wholesale biedt 1000 Mbit gewoon aan voor elke provider (zij het dit jaar nog met een upload van 500). Meteen vanaf de eerste aanleg. Dus ja, als T-Mobile en KPN overeenstemming over prijzen bereiken kan het worden geleverd. Of dat nou via GPON of gewoon AON is.
Provider Freedom biedt ook gewoon 1000Mbit aan via KPN lijnen. Kost wel wat.. (rond de 70 euro geloof ik) maar Freedom is zeker niet van KPN zelf 😁

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 27-10-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 12-07 11:42
florisvk_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:03:
Ik heb ook pas opgezegd ruim nadat Tmobile was aangesloten en werkte.
Sterker nog, voordat ik zelf kon opzeggen mailde XS4ALL mij na +/- 2 weken of ik wilde opzeggen omdat ze zagen dat de verbinding was omgezet. Fijne is dat alsnog ik alleen maar hoefde te betalen tot de datum dat het overging naar Tmobile.
Dus zelfs met 2 weken later opzeggen heb je geen dubbele kosten. Check daarna wel goed alle laatste facturen van XS4ALL.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
Ik heb de laatste tijd onregelmatig tussen 9:00-9:30 uur een gat van een minuut of 2 waarin mijn internet verbinding lijkt te haperen. Webpagina's laden niet met een DNS fout. na 1 a 2 minuten is de verbinding er weer.
Grap is, het was voor de wintertijd ook dat het tussen 9 en 9:30 gebeurde, en nu weer. Modem is een Zyxel met meer dan 4 uur uptime (blijkbaar afgelopen nacht herstart) en standaard T-Mobile DNS server.
Opvallend is dat het op mijn privé laptop gebeurt, maar dat de werk laptop van mijn echtgenote met VPN gewoon verbonden blijft gedurende die tijd (ze zit in een call en blijft gewoon gesprek actief houden).

Zijn er meer mensen die dat rond dezelfde tijd is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een andere provider nou kon de helpdesk me niet echt verder helpen. Ik zit nu bij KPN en zit vast aan een dhcp range, ik kan nog wel instellen hoeveel adressen hij uitdeelt en welk stuk fixed ip's heeft. Weet iemand of dit ook open staat in de zyxel en als het even kan ook nog zelf een range bepalen?

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niwreG schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:10:
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een andere provider nou kon de helpdesk me niet echt verder helpen. Ik zit nu bij KPN en zit vast aan een dhcp range, ik kan nog wel instellen hoeveel adressen hij uitdeelt en welk stuk fixed ip's heeft. Weet iemand of dit ook open staat in de zyxel en als het even kan ook nog zelf een range bepalen?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

Duidelijk

Thanks!

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

ocdaan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
Ik herhaal graag mijn vraag nog eens, ik heb niet relevante gedeelten even doorstreept.

Als een mogelijke oorzaak op mijn vraag werd DNS problemen bij tmobile aangedragen door een mede tweaker.

Afgelopen weekend was het weer raak, ik had toen wat meer tijd om het probleem te onderzoeken.

Als eerste heb ik het ip adres van OpenDNS opgezocht met mijn tefefoon, deze toegevoegd bij ip4 settings in windows. Geen resultaat, de internet browser geeft nog steeds geen teken van leven.

Ik heb toen ingelogt bij de fritzbox, die geeft aan dat de verbinding nog steeds actief is, in de log staat ook niets bijzonders.

Ik heb een command prompt geopend en een ping gedaan naar het ip adres van OpenDNS. Dit heb ik 4x gedaan waarbij 4 keer een ping wordt gedaan. Van de 16 keer was er 2x een reply, de rest was allemaal time out.

Toen na een minuut of 10 merkte ik dat de browser ook weer tot leven kwam en ik weer websites kon openen. Dit was nog steeds met de OpenDNS ip setting. Ik heb een 2e computer opgestart om te testen of het ook werkt via de tmobile (dns) setting en dat werkte ook.

Mijn conclusie is dat het niet aan mijn interne netwerk ligt (frizbox) en ook niet een tmobile dns probleem is want wisselen van dns gaf geen verschil.

Het packet loss heb ik wel eerder voorbij zien komen in dit topic maar ik heb het verder niet echt gevolgt. Iemand die hier iets over kan zeggen.. thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
Hier komt binnenkort ook glasvezel (Den Haag) van T-Mobile maar alle verhalen schrikken me toch wel een beetje af. Voor de snelheid doe ik het niet, ik kom prima uit met mijn 50Mbit (in de praktijk 60) bonded DSL lijntje. Kwa kosten scheelt het wel enorm, wat is de ervaring met het TV cloud platform voor nieuwe klanten met de nieuwste decoders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 06:44
Zijn er hier mede-tweakers - uit Eindhoven (Noord)? - die een 1000/1000 verbinding hebben i.c.m. TV & cloud opnamen?

Hoe is de stabiliteit en down- en upload? Haal je met gemak deze 1000/1000? Valt T-Mobile regelmatig uit, is er -(vaak) een router reset nodig, of gaat alles "as is should be"?

Ik zit momenteel bij Ziggo (Max-pakket), maar zit erover te denken weg te gaan vanwege de prijs (toch steeds weer 90 euro i.p.v. 65 bij T-Mobile Vast i.c.m. T-Mobile mobiel abo).

Ziggo is goed stabiel waar ik woon, en een dergelijke verbinding hoop ik dat ook weer te krijgen bij T-Mobile.
Of is het prijsverschil bij Ziggo het verschil in stabiliteit, snelheid etc dat T-Mobile bijvoorbeeld dan niet heeft [aanname vanuit mijn kant].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@ocdaan hier met opensdns op router ook geen internet. Opnieuw opstarten knop op zyxel liet hem vastlopen. Na harde reset met power knop was alles herstelt. Zit nu 2 weken bij T-mobile. Hoop dat dit geen gemiddelde word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 14:52
Afgelopen nacht (op WBA) een nieuw IP adres gekregen, nu uit de 143.177.0.0/16 reeks. Had niet vooraf een aankondiging van onderhoud ontvangen. Dit is de eerste keer sinds de anderhalf jaar dat ik klant ben dat ik een nieuw IP heb gekregen.

Internet is even weggevallen en na het onderhoud is mijn ping zo'n 2 ms hoger naar de meeste locaties in mijn monitoring... :/

Edit: Sinds het onderhoud haal ik ook niet meer de maximale snelheid van mijn 200/200 abonnement. Kom nu niet meer boven de 130...

[ Voor 15% gewijzigd door Spacespider op 29-10-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 09:12
Ik was wat kastjes aan het opruimen en kwam ineens een DrayTek Vigor tegen. Ik had daar ooit wat gedonder mee en heb toen zelf een media convertor aangeschaft welke nu achter een eigen router zit. Werkt eigenlijk perfect, maar wil nu die DrayTek Vigor weg doen. Moet ik die dan nog naar t-mobile terugsturen of kan die gewoon de kliko in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
savale schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:54:
Ik was wat kastjes aan het opruimen en kwam ineens een DrayTek Vigor tegen. Ik had daar ooit wat gedonder mee en heb toen zelf een media convertor aangeschaft welke nu achter een eigen router zit. Werkt eigenlijk perfect, maar wil nu die DrayTek Vigor weg doen. Moet ik die dan nog naar t-mobile terugsturen of kan die gewoon de kliko in?
Ik denk dat T-Mobile daar het beste antwoord op heeft.
Wat als we hier zeggen: 'Gooi maar weg' en T-Mobile vraagt erom zodra je je abonnement opzegt?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 09:12
alesandro_46 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:57:
[...]

Ik denk dat T-Mobile daar het beste antwoord op heeft.
Wat als we hier zeggen: 'Gooi maar weg' en T-Mobile vraagt erom zodra je je abonnement opzegt?
Ja ik ga wel contact opnemen, maar weet eigenlijk ook niet wat ze "vinden" van een zelf bedachte oplossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb pas geleden opgezegd en de apparatuur wilden ze gewoon terug. Kostte mij anders 75 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bij het einde van je abbo moet die nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

jongetje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:46:, wat is de ervaring met het TV cloud platform voor nieuwe klanten met de nieuwste decoders?
Beroerd. Zal er ver van wegblijven. Alles is onlogisch ingedeeld. Werkt traag en box loopt regelmatig vast. Ga er zelfs voor overstappen naar een andere provider. Om over de tv anywhere nog maar te zwijgen want dat is nog slechter. Kijk ook eens op het forum, tv gedeelte op de T-Mobile site

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:21
Anoniem: 374460 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Beroerd. Zal er ver van wegblijven. Alles is onlogisch ingedeeld. Werkt traag en box loopt regelmatig vast. Ga er zelfs voor overstappen naar een andere provider. Om over de tv anywhere nog maar te zwijgen want dat is nog slechter. Kijk ook eens op het forum, tv gedeelte op de T-Mobile site
Ik ben een nieuwe klant met een Amino 610x ontvanger, ik vind hem eigenlijk best ok werken.
Heb 1x een vastloper gehad (in een maand tijd). En als ik zelf het netwerksignaal onderbreek (bv door een modemreset) zit er een rare bug in, het beeld gaat dan wel weer lopen maar er blijft een melding in beeld staan dat de netwerkverbinding weg is. Een reset lost dat ook op (en verder reset ik het modem niet zo vaak).
Uitzending gemist/begin gemist werkt ook goed.
Dus hoewel het beter kan, vind ik het geen drama (ik kom van Ziggo met een CI+ module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Ik zie al een poosje bij Vodafone en later T-Mobile thuis op glasvezel. vorige week ben ik verhuist naar een huis 50 meter verder en bij T-Mobile een verhuizing aangevraagd voor 23 oktober. Ik kreeg netjes een week van te voren een pakket met glasconverter een een Zyxel router. Een monteur van Guidion kwam vrijdag de glasconverter aan de reeds aanwezige glasaansluiting koppelen evenals de Zyxel router, (had ik ook zelf kunnen doen). Hij ging weer weg en ik zou binnen 2 uur gebeld worden dat de verbinding werkt. Niet dus, nu 7 dagen later nog steeds niet gebeld en nog steeds geen internet. Ik hang dagelijks aan de telefoon met de klantenservice van T-Mobile. Eerst zou KPN nog een actie uit moeten voeren als beheerder van de wijkcentrale. Na een paar dagen zelf KPN Netwerkservices gebeld en werd keurig geholpen, en ik kwam te weten dat er geen opdrachten openstonden op mijn postcode, op 14 oktober was de lijn al vrijgegeven. Met deze info naar T-Mobile en nu zou er een monteur van Guidion langs worden gestuurd, niet dus, na weer een paar dagen gebeld en ik bleek een verkeerde glasconverter te hebben ontvangen en ze gingen ze kijken hoe ze dit op gaan lossen, zucht. Ik heb vervolgens op eigen initiatief de router en glasconverter uit mijn oude huis aangesloten op de glasaansluiting en zoals ik al dacht geen verbinding. Ik krijg het idee dat ik door T-Mobile aan het lijntje wordt gehouden. Ondertussen zit ik met 3 kinderen doe afhankelijk zijn van internet voor thuisonderwijs. Ikzelf moet maandag weer thuiswerken. We behelpen ons nu nog met een hotspot via een smartfoon, maar dat is in feite onwerkbaar. Ik begin wanhopig te raken, zeker omdat ikzelf maandag aan de slag moet. Wat kan ik nog doen? Ik krijg het idee dat T-Mobile niet hard loopt en ben bang dat dit weken gaat duren tor uiteindelijk blijkt dat mijn lijn niet is gepatcht in de wijkcentrale (dat is wat ik vermoed). suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
pandit schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:49:
Ik zie al een poosje bij Vodafone en later T-Mobile thuis op glasvezel. vorige week ben ik verhuist naar een huis 50 meter verder en bij T-Mobile een verhuizing aangevraagd voor 23 oktober. Ik kreeg netjes een week van te voren een pakket met glasconverter een een Zyxel router. Een monteur van Guidion kwam vrijdag de glasconverter aan de reeds aanwezige glasaansluiting koppelen evenals de Zyxel router, (had ik ook zelf kunnen doen). Hij ging weer weg en ik zou binnen 2 uur gebeld worden dat de verbinding werkt. Niet dus, nu 7 dagen later nog steeds niet gebeld en nog steeds geen internet. Ik hang dagelijks aan de telefoon met de klantenservice van T-Mobile. Eerst zou KPN nog een actie uit moeten voeren als beheerder van de wijkcentrale. Na een paar dagen zelf KPN Netwerkservices gebeld en werd keurig geholpen, en ik kwam te weten dat er geen opdrachten openstonden op mijn postcode, op 14 oktober was de lijn al vrijgegeven. Met deze info naar T-Mobile en nu zou er een monteur van Guidion langs worden gestuurd, niet dus, na weer een paar dagen gebeld en ik bleek een verkeerde glasconverter te hebben ontvangen en ze gingen ze kijken hoe ze dit op gaan lossen, zucht. Ik heb vervolgens op eigen initiatief de router en glasconverter uit mijn oude huis aangesloten op de glasaansluiting en zoals ik al dacht geen verbinding. Ik krijg het idee dat ik door T-Mobile aan het lijntje wordt gehouden. Ondertussen zit ik met 3 kinderen doe afhankelijk zijn van internet voor thuisonderwijs. Ikzelf moet maandag weer thuiswerken. We behelpen ons nu nog met een hotspot via een smartfoon, maar dat is in feite onwerkbaar. Ik begin wanhopig te raken, zeker omdat ikzelf maandag aan de slag moet. Wat kan ik nog doen? Ik krijg het idee dat T-Mobile niet hard loopt en ben bang dat dit weken gaat duren tor uiteindelijk blijkt dat mijn lijn niet is gepatcht in de wijkcentrale (dat is wat ik vermoed). suggesties?
Als goed is kun je unlimited krijgen op de mobiele nummers van hun en via meerdere hotspots werken (individueel voor elk kind,), of onderzoek een draadloze router met prepaid sim die ze op unlimited zetten?
Je kunt een formele klachtenprocedure starten.
Als laatste kun je contract ontbinden en een andere leverancier zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
swhnld schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:47:
[...]

Als goed is kun je unlimited krijgen op de mobiele nummers van hun en via meerdere hotspots werken (individueel voor elk kind,), of onderzoek een draadloze router met prepaid sim die ze op unlimited zetten?
Je kunt een formele klachtenprocedure starten.
Als laatste kun je contract ontbinden en een andere leverancier zoeken.
Ik heb inmiddels bij een t-mobile shop prepaid kaartje gekocht en via een voucher 1 week unlimited data opgezet . Heb er wel een smartphone voor op moeten offeren omdat niemand in mijn gezin een t-mobile sim kaartje heeft. Ik denk ook dat het tijd is voor een formele klacht. Helaas duurt de procedure 30 dagen. Ik wil dat nu internet tv en telefoon. Overstappen naar een andere provider duurt ook weer tijd en loop ik misschien tegen dezelfde problemen aan. Lastig. Straks maar weer bellen... zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pandit schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:49:
DM je oude en nieuwe adres maar even. Ga ik kijken wat er bij KPN Netwerk staat. Ik weet dat je zelf hebt gebeld maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:17

996

Sinds een reset van mijn Draytek, klopt de tijd niet meer. Volgens mij kan ik het nergens zelf instellen / corrigeren?
Ik merk er trouwens geen nadelige gevolgen van...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXeVNBkD2mlGis4TCyyVGi6w1nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVvARXGrkuu8ACZhsCgjXNYf.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer dat T-Mobile en KPN niet wat vaart maken met de onderhandelingen. Ik vind het achterhaald dat de snelheid in ons gebied blijft steken op 100Mbps.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
996 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:41:
Sinds een reset van mijn Draytek, klopt de tijd niet meer. Volgens mij kan ik het nergens zelf instellen / corrigeren?

[Afbeelding]

Jammer dat T-Mobile en KPN niet wat vaart maken met de onderhandelingen. Ik vind het achterhaald dat de snelheid in ons gebied blijft steken op 100Mbps.....
Dan zal de prijs omhoog gaan en dat is niet echt de bedoeling van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Er zijn geen onderhandelingen. KPN Wholesale heeft dezelfde prijzen voor elke provider. Wel met staffel korting dus een grote partij als T-Mobile heeft op die manier wel meer korting dan een kleintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Dit speelt al sinds minstens 13 oktober. Als er een firmware-update voor nodig is om dit op te lossen, zal dat wel niet meer gebeuren gezien de eol-status van deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 19:55
Barre73 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

DM je oude en nieuwe adres maar even. Ga ik kijken wat er bij KPN Netwerk staat. Ik weet dat je zelf hebt gebeld maar toch..
Hoe werkt het eigenlijk bij een verhuizing?
Bij een provider wissel heb je voor een soepele overgang van max een paar uur downtime een migratie order nodig.

Maar als je binnen dezelfde provider verhuist van adres A naar adres B, wordt bij KPN Netwerk NL normaliter een afsluitorder voor adres a ingeschoten en voor adres b een aansluitorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 22:42
Soundwork schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:38:
[...]

Hoe werkt het eigenlijk bij een verhuizing?
Bij een provider wissel heb je voor een soepele overgang van max een paar uur downtime een migratie order nodig.

Maar als je binnen dezelfde provider verhuist van adres A naar adres B, wordt bij KPN Netwerk NL normaliter een afsluitorder voor adres a ingeschoten en voor adres b een aansluitorder?
Mijn verhuizing was dit het geval ( met overlapping, heb minimaal 2 weken op beide adressen internet gehad, wel met eigen apparatuur in ons nieuwe huis)
Pagina: 1 ... 104 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie