pirania schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:36:
Hoi allemaal, ik overweeg over te stappen van Tweak (KPN WBA) naar T-Mobile glas vanwege kosten. Gaat alleen over internet.
Wat vragen:
1) Glas gaat nu mijn EdgeRouter SFP in. Ik vermoed dat ik alleen VLANs hoef aan te passen (naar vlan30 voor internet). Vergeet ik dan wat? Kent iemand de SFP specs? Is dat net als KPN [ TX: 1310 nm / RX: 1490/1550 nm ]?
2) Datalimieten. Ik gebruik VEEL internet (TOR node). Iemand ooit problemen mee gehad?
3) Is IP vast genoeg?
4) Is er native IPv6?
5) Open vraag: werkt er iets (extreem) anders dan bij KPN WBA wat ik nu vergeet?

1 Vlan's worden/ werden idd gebruikt
Vlan 100 voor Management
Vlan 300 voor internet
Vlan 640 voor TV
Edit : bij het nieuwe platform word alleen Vlan 300 gebruikt. (inderdaad vlan's aangepast ) , zelfs ik haal ze nog door elkaar . Must have been late.
2 Zover ik het weet is het allemaal fairuse , ik heb nog nooit een klant aan de lijn gehad die hier over begon
3 Je hebt geen vast IP adres , lang genoeg is een ruim begrip. De lease van zo'n IP adres is lang genoeg om mensen te doen laten bellen dat ze een ander IP willen om het moment dat ze GeDDosed worden , of iets anders
4 Nee
5 Als je KPN WBA hebt in je huis kun je bij Tmobile tot max 100mbit afnemen
Toet3r schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:20:
Op het t-mobile forum las ik dat overzetten van klanten op het nieuwe tv platform per batch gaat en dat ze niet kunnen zeggen welke klant wanneer aan de beurt is. Je krijgt hier vanzelf bericht van. Weet iemand of dit per email of per post is, of beide?
Ligt er aan wat voor hardware je nu hebt , als je een zyxel modem hebt en een STB 610 , kun je de klantenservice bellen met het verzoek omgezet te worden naar TVX , we sturen dan een verzoek en dan zul je binnen 2 weken idd een mail krijgen als je omgezet zult worden.
En anders word het idd met batches gedaan.
Ze zijn er mee bezig om de 510 en de 515 ook langzaam gereed te maken naar TVX , maar meeste kans krijg je met een zyxel + 610
negena schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:30:
[...]
Mijn glasvezelkastje hangt in de woonkamer boven dat kastje waar de kabel uit de muur komt.
1) Het is toch wel mogelijk de modem dan zelf te installeren? Dit zeg ik vooral omdat ik niemand over de vloer wil hebben.

het lijkt me dat ik dan ook de extra 37.50 niet hoef te betalen.
2) is het echt mogelijk alles in 1 te nemen en dan na 6 maanden te kiezen voor alleen internet?

1 nee dat is niet mogelijk , idd vanwege garantie voorwaarden , Tmobile wil niet hebben dat je zelf aan de glasvezel loopt te rommelen. Zelfs als jij het zelf al gedaan hebt , komt er een denial uit en moeten ze je als Klantenservice gewoon bellen dat die Guidion monteur nog steeds moet komen om de verbinding te controleren. Dus zelf aansluiten heeft geen zin.
Alleen in uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat je de installatiekosten vergoed gaat krijgen.
2 Ja je kunt zelfs al na 1 dag je bestelling aanpassen en alles er af te halen , je raakt alleen je korting kwijt dan direct. Dus handigste is na 5 maand te bellen en dan alles er af te halen behalve het internet
KroeT schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:12:
Ik heb een mentale uitdaging. Naast (en direct 'na') mijn huidige Draytek staat een managed switch. Van de Draytek loopt UTP naar mijn STB (vanaf een poort die 'iptv'-signaal levert) en naar de switch (van een van de twee 'internet' leverende poorten). Vanaf de switch lopen kabels naar een Xbox en een server die er vlak naast staan en naar een andere switch op de bovenverdieping. Vanaf die switch voed ik een laptop, een computer en een access point. Dat access point is nu een Airport Extreme.
In de nieuwe situatie wil ik op de plek van de Airport Extreme een Ubiquiti UDM plaatsen, die niet als access point functioneert maar als router. Daarvoor verwijder ik de Draytek en plaats ik een mediaconverter (TP-Link MC220L) op dezelfde plek. Ik moet met behulp van de managed switch twee VLANs aanmaken, een voor richting de STB en een voor de rest. Er gaat dan dus weer één kabel van de switch naar de STB, maar ook een richting de Xbox, de server en naar boven naar de UDM. Op die manier heb ik een switch tussen het grote boze internet en mijn UDM hangen, en fysiek gezien hangen mijn server en mijn Xbox op datzelfde niveau. Werkt de splitsing op VLAN-niveau zo strak dat dit veilig is in te richten?
Ik kan de UDM niet beneden plaatsen, want dat is in een kast met glas-in-lood
Hoe dan ook, ik realiseer me dat vragen over het vervangen van het modem door een eigen router veel zijn gesteld. Ik weet wel ongeveer hoe ik dat deel ga vormgeven. Het gaat me nu specifiek om mijn wellicht onredelijke angst voor VLAN's en gevoelige hardware 'rechtstreeks' aan het internet. Misschien hoort de vraag elders, dan hoor ik dat graag.
je lange verhaal heeft 1 oplossing (nou eigenlijk twee)
Je moet de zyxel modem hebben , de vigor is alleen op poort 1 en 2 internet en op poort 3 en 4 tv
Je kunt deze krijgen op twee manieren :
als je lang klant bent en je kunt verlengen dan kun je tijdens de verlenging om een zyxel modem vragen , mensen van sales kunnen dan je modem swappen omdat je verlengd , pas op soms doen ze moeilijk , dan moet je gewoon terug bellen en aangeven kun jij een modem swap doen bij verlenging , niet iedere agent op sales kan / wil dit doen
als je dit allemaal te veel moeite vind , kun je eventueel de helpdesk bellen met het verzoek om een nieuw modem , dit doen ze dan met een technische escalatie formulier , als jou redenen goed genoeg zijn en de agent in kwestie vind dat ook zo , kan hij dat voor je aanmaken. Binnen 5 wd hoor je dan of je idd een modem kunt geswapped krijgen
Tevens bovenstaand geld alleen eigenlijk voor glasvezel aansluitingen , als je dsl hebt is de modem swap niet zo erg impactvol.
Call back werkt alleen als je inbeld met een nederlands nummer.
Tevens als je de callback niet opneemt , of ze komen in voicemail , dan zul je zelf opnieuw moeten inbellen , Voicemail inspreken doet Tmobile niet
[
Voor 81% gewijzigd door
Stronkie op 13-10-2020 13:15
]