[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.076 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
demonic schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:31:
Hier toch maar een vraag stellen.

KPN Netwerk heeft hier inmiddels glas gelegd. Wat ik van alle berichten en wat research heb gevonden is dit het 'nieuwe' GPON netwerk.
Hierdoor gaat het nog wel even duren voordat T-Mobile glasvezel kan gaan leveren op mijn adres.

Nu is mijn vraag, zodra ze uiteindelijk gaan leveren, wordt dit dan de volle 1000mbit? of wordt max 100mbit, vergelijkbaar met wat je nu krijgt bij wba?
ik222 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:48:
Niemand weet dat natuurlijk zeker, het zou in theorie best kunnen dat ze meer dan 100Mbit gaan leveren als ze toch ooit toch via WBA op GPON gaan leveren.

Maar goed van de andere kant is het gewoon WBA dus hoe het er nu voor staat zou ik uitgaan van maximaal 100Mbit.
Net dus mijn aanvraag voor DSL stop gezet bij T-Mobile. Dit met de gedachte dat wanneer er glasvezel komt, dit max 100mbit is, en er geen leverdatum voor is. (ik denk dat het langer zal duren dan 2maandjes)
Zegt de dame van de helpdesk hierover, "Het is ons eigen gebied, dus ODF. Dus zodra we kunnen leveren kunnen we 1000mbit leveren.".

Geen idee hoe betrouwbaar die info is..
En dan vraag ik me af, ben ik wel GPON en niet gewoon ODF?
En als ik wel GPON ben, kan iemand uit een GPON gebied met al een werkende verbinding de snelheid bevestigen of ontkrachten?
Ik woon overigens in Den Bosch ('S-Hertogenbosch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Bijzonder lastige vraag, tenminste voor de klantenservice. Heb ik zo'n zyxel nodig? Of kan ik mijn huidige fritzbox blijven gebruiken?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Wijnands schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:14:
Bijzonder lastige vraag, tenminste voor de klantenservice. Heb ik zo'n zyxel nodig? Of kan ik mijn huidige fritzbox blijven gebruiken?
Zet de Zyxel meer bij installatie, en lees dit topic door, staat in hoe je een Fritzbox kunt instellen en gebruiken. Maar bij storing zal de helpdesk vragen de Zyxel terug te zetten alvorens jou te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Heb in geen jaren storing gehad want heb nu xs4all. Neem toch aan dat t-mobile ook betrouwbaar is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Wijnands schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:29:
Heb in geen jaren storing gehad want heb nu xs4all. Neem toch aan dat t-mobile ook betrouwbaar is.
T-Mobile is geen XS4ALL, de prijs en service is anders. En storingen kunnen altijd optreden, lees dit topic door om wat voorbeelden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:54
Iemand anders problemen?

Ik heb het afgelopen half uur geregeld een internet snelheid van 0.3 Mbps. Geen idee of het aan T-Mobile ligt of dat het ergens anders mis gaat of wellicht bij mij thuis (regio Eindhoven).

Ik zit ook op een irc netwerk en dat had nu net ook een netsplit, dus ik vermoed dat het probleem niet in mijn huis is, maar kan ook toeval zijn.

Het lijkt overigens enkel de download te zijn. Speedtest geeft ok waarden voor upload.

Alles gereset en het helpt niks. Video vanaf NAS streamen @ 32 Mbps gaat prima, dus ligt denk ik toch buiten mijn huis.

[ Voor 21% gewijzigd door josh-hill op 05-10-2020 22:55 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
josh-hill schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:38:
Iemand anders problemen?

Ik heb het afgelopen half uur geregeld een internet snelheid van 0.3 Mbps. Geen idee of het aan T-Mobile ligt of dat het ergens anders mis gaat of wellicht bij mij thuis (regio Eindhoven).

Ik zit ook op een irc netwerk en dat had nu net ook een netsplit, dus ik vermoed dat het probleem niet in mijn huis is, maar kan ook toeval zijn.

Het lijkt overigens enkel de download te zijn. Speedtest geeft ok waarden voor upload.

Alles gereset en het helpt niks. Video vanaf NAS streamen @ 32 Mbps gaat prima, dus ligt denk ik toch buiten mijn huis.
Hier hetzelfde ook regio Eindhoven. Ping >200ms en download maximaal 0,2 Mbps. Lijkt nu verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcotd
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-06 10:17
Goedenavond mede-Tweakers!

Ik ben nu aan het kijken voor het afsluiten van een (Gigabit) internet abonnement voor thuis, ik heb geen belang bij TV of vaste telefonie, en ik zie een beetje wisselende ervaringen over het Glasvezel internet van T-Mobile, hoe zijn jullie ervaringen (in de regio Twente/Enschede)?

- Worden bijvoorbeeld de beloofde snelheden een beetje gehaald, en is de verbinding stabiel?
- Hebben jullie last van de routering die (als ik het goed begrijp?) via Duitsland gaat in plaats van AMS-IX? Bijvoorbeeld door een (extreem) hoge ping, bijvoorbeeld tijdens het gamen?
- Hoe bevalt het Zyxel kastje? Ik zie dat veel van jullie direct deze vervangen, wat is hier de reden van? Er komen veel termen voorbij die mij net boven de pet gaan ondanks dat ik 'redelijke' kennis heb van zaken.
- Ik heb op dit moment een kastje van 'Glashart' in mijn woning hangen, heeft dit nog invloed op eventuele glasvezel die ik bij T-Mobile afsluit?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
marcotd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:27:
Goedenavond mede-Tweakers!

- Hebben jullie last van de routering die (als ik het goed begrijp?) via Duitsland gaat in plaats van AMS-IX? Bijvoorbeeld door een (extreem) hoge ping, bijvoorbeeld tijdens het gamen?
Ik woon niet in Enschede, maar kan je wel melden dat T-Mobile bijna een jaar geleden de DTAG routering heeft ingevoerd en na 1 dag dit weer ongedaan heeft gemaakt na vele klachten. Het verkeer gaat dus weer via AMS-IX en C&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Iemand anders problemen?

Ik heb hetzelfde probleem; Veldhoven

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ergens klappert er nog iets.

Ik heb nu een ping van 90ms op speedtest.net en 10/10 Mbps ipv minstens 20/20. We gaan naar 50/50, maar ik weet niet of dit nu wel of niet is doorgevoerd.

Sommige servers op speedtest.net gaan wel weer goed.

Fast.com toont soms 20/20 met 9ms, maar soms ook 10/10 met 80ms.

Een ping naar 8.8.8.8 levert een average van 90ms op, waar dat eerder deze week 4ms was.

Nu is nog wel de vraag: is dit T-Mobile Thuis gerelateerd, of is er meer aan de hand?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 05:57:
Ergens klappert er nog iets.

Ik heb nu een ping van 90ms op speedtest.net en 10/10 Mbps ipv minstens 20/20. We gaan naar 50/50, maar ik weet niet of dit nu wel of niet is doorgevoerd.

Sommige servers op speedtest.net gaan wel weer goed.

Fast.com toont soms 20/20 met 9ms, maar soms ook 10/10 met 80ms.

Een ping naar 8.8.8.8 levert een average van 90ms op, waar dat eerder deze week 4ms was.

Nu is nog wel de vraag: is dit T-Mobile Thuis gerelateerd, of is er meer aan de hand?
mij valt het ook op dat sites traag laden, netflix bijvoorbeeld doet ook erg lang over starten afspelen (ca 10 sec soms).
200/200 verbinding. Ping naar 8.8.8.8 van 8 ms (bedraad) . Fast.com snelheidstest begint een tijdje met 50 Mbps en loopt dan ineens naar 350 Mbps, beeld is dus niet helemaal stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
demonic schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

[...]

Net dus mijn aanvraag voor DSL stop gezet bij T-Mobile. Dit met de gedachte dat wanneer er glasvezel komt, dit max 100mbit is, en er geen leverdatum voor is. (ik denk dat het langer zal duren dan 2maandjes)
Zegt de dame van de helpdesk hierover, "Het is ons eigen gebied, dus ODF. Dus zodra we kunnen leveren kunnen we 1000mbit leveren.".

Geen idee hoe betrouwbaar die info is..
En dan vraag ik me af, ben ik wel GPON en niet gewoon ODF?
En als ik wel GPON ben, kan iemand uit een GPON gebied met al een werkende verbinding de snelheid bevestigen of ontkrachten?
Ik woon overigens in Den Bosch ('S-Hertogenbosch)
Waar in Den Bosch op onderstaande kaart? Het oostelijke blauwe deel of het westelijke?

https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart

In beide delen vind ik niets terug dat kan duiden op ODF levering door T-Mobile. Het netwerk zelf is in beide delen van Den Bosch point to point dus technisch gezien kan T-Mobile eigen apparatuur plaatsen en ODF leveren. KPN WBA doet het zelf wel met GPON maar dan in de PoP.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Barre73 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Waar in Den Bosch op onderstaande kaart? Het oostelijke blauwe deel of het westelijke?

https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart

In beide delen vind ik niets terug dat kan duiden op ODF levering door T-Mobile. Het netwerk zelf is in beide delen van Den Bosch point to point dus technisch gezien kan T-Mobile eigen apparatuur plaatsen en ODF leveren. KPN WBA doet het zelf wel met GPON maar dan in de PoP.
Het noord-westelijke deel. (geen idee wat PoP betekent).
Maar dat was dus de vraag. het netwerk is vorige maand pas opgelevert door KPN Netwerk, dus het zal zoiezo nog wel even duren als t-Mobile eigen apparatuur gaat leveren.

Een andere tweaker had deze informatie over mijn aansluiting kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-VVKqRvNxfq_dogJ-ZfbjJk2Zc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I8ASXWzHnlaEWRhqHDyl55Ou.png?f=user_large
Ik zie hier dus wel iets van ODF staan.. maar geen idee of dat ook iets betekent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
demonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Het noord-westelijke deel. (geen idee wat PoP betekent).
Maar dat was dus de vraag. het netwerk is vorige maand pas opgelevert door KPN Netwerk, dus het zal zoiezo nog wel even duren als t-Mobile eigen apparatuur gaat leveren.

Een andere tweaker had deze informatie over mijn aansluiting kunnen vinden.
[Afbeelding]
Ik zie hier dus wel iets van ODF staan.. maar geen idee of dat ook iets betekent :+
PoP is wijkcentrale. Dat betonnen/baksteen huisje ergens in jouw wijk. Meter of 6 bij 2,5.in jouw geval de ht-13c.
Wat je hebt gekregen is een screenprint uit de netwerk administratie. Het woord ODF daarin heeft niets te maken met de T-Mobile discussie.

Simpel gezegd: Op dit moment is alleen KPN WBA aanwezig als operator in het netwerk waar jij deel van uitmaakt. T-Mobile kan niet via haar eigen apparatuur leveren en ik zie ook niets dat daar voor de toekomst op wijst (en geen idee hoe de dame van T-Mobile daar op komt).
Dus kunnen ze alleen via KPN WBA inkopen. Dat is dan een GPON levering en dat kunnen ze nog niet en dat kan nog wel een paar maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

KroeT

[...]

Ik heb een mentale uitdaging. Naast (en direct 'na') mijn huidige Draytek staat een managed switch. Van de Draytek loopt UTP naar mijn STB (vanaf een poort die 'iptv'-signaal levert) en naar de switch (van een van de twee 'internet' leverende poorten). Vanaf de switch lopen kabels naar een Xbox en een server die er vlak naast staan en naar een andere switch op de bovenverdieping. Vanaf die switch voed ik een laptop, een computer en een access point. Dat access point is nu een Airport Extreme.

In de nieuwe situatie wil ik op de plek van de Airport Extreme een Ubiquiti UDM plaatsen, die niet als access point functioneert maar als router. Daarvoor verwijder ik de Draytek en plaats ik een mediaconverter (TP-Link MC220L) op dezelfde plek. Ik moet met behulp van de managed switch twee VLANs aanmaken, een voor richting de STB en een voor de rest. Er gaat dan dus weer één kabel van de switch naar de STB, maar ook een richting de Xbox, de server en naar boven naar de UDM. Op die manier heb ik een switch tussen het grote boze internet en mijn UDM hangen, en fysiek gezien hangen mijn server en mijn Xbox op datzelfde niveau. Werkt de splitsing op VLAN-niveau zo strak dat dit veilig is in te richten?

Ik kan de UDM niet beneden plaatsen, want dat is in een kast met glas-in-lood :/

Hoe dan ook, ik realiseer me dat vragen over het vervangen van het modem door een eigen router veel zijn gesteld. Ik weet wel ongeveer hoe ik dat deel ga vormgeven. Het gaat me nu specifiek om mijn wellicht onredelijke angst voor VLAN's en gevoelige hardware 'rechtstreeks' aan het internet. Misschien hoort de vraag elders, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 11% gewijzigd door KroeT op 06-10-2020 15:19 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 18:42
KroeT schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:12:
Ik heb een mentale uitdaging. Naast (en direct 'na') mijn huidige Draytek staat een managed switch. Van de Draytek loopt UTP naar mijn STB (vanaf een poort die 'iptv'-signaal levert) en naar de switch (van een van de twee 'internet' leverende poorten). Vanaf de switch lopen kabels naar een Xbox en een server die er vlak naast staan en naar een andere switch op de bovenverdieping. Vanaf die switch voed ik een laptop, een computer en een access point. Dat access point is nu een Airport Extreme.

In de nieuwe situatie wil ik op de plek van de Airport Extreme een Ubiquiti UDM plaatsen, die niet als access point functioneert maar als router. Daarvoor verwijder ik de Draytek en plaats ik een mediaconverter (TP-Link MC220L) op dezelfde plek. Ik moet met behulp van de managed switch twee VLANs aanmaken, een voor richting de STB en een voor de rest. Er gaat dan dus weer één kabel van de switch naar de STB, maar ook een richting de Xbox, de server en naar boven naar de UDM. Op die manier heb ik een switch tussen het grote boze internet en mijn UDM hangen, en fysiek gezien hangen mijn server en mijn Xbox op datzelfde niveau. Werkt de splitsing op VLAN-niveau zo strak dat dit veilig is in te richten?

Ik kan de UDM niet beneden plaatsen, want dat is in een kast met glas-in-lood :/
Heb je gigabit en ga je IDS gebruiken? Dan kan je beter een UDM Pro met access point plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

easy-cloud schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Heb je gigabit en ga je IDS gebruiken? Dan kan je beter een UDM Pro met access point plaatsen!
Goed punt. Ik heb gigabit en ga IDS gebruiken. Dat lost mijn plaatsingsprobleem wel deels op. Kost wel wat meer, maar zeker het overwegen waard. Dan zou ik een Unifi Switch met SFP kunnen gebruiken in plaats van de mediaconverter, ten behoeve van de VLAN's zolang dat nog nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door KroeT op 06-10-2020 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 18:42
KroeT schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Goed punt. Ik heb gigabit en ga IDS gebruiken. Dat lost mijn plaatsingsprobleem wel deels op. Kost wel wat meer, maar zeker het overwegen waard. Dan zou ik een Unifi Switch met SFP kunnen gebruiken in plaats van de mediaconverter, ten behoeve van de VLAN's zolang dat nog nodig is.
Je gaat er geen spijt van krijgen, het is alleen verslavend om unifi spullen te kopen!

p.s. je zou dan ook eventueel de glasvezel direct via een SFP module kunnen aansluiten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ll1YEy20FtS-_DL0jzS8-QanY7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VaUv08HsfKBcU7LgoNU3YPoG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

easy-cloud schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Je gaat er geen spijt van krijgen, het is alleen verslavend om unifi spullen te kopen!

p.s. je zou dan ook eventueel de glasvezel direct via een SFP module kunnen aansluiten :)

[Afbeelding]
Prima screenshot zeg, jemig. Direct via SFP in de UDM Pro lijkt me geweldig, maar dat kan pas vanaf het moment dat ik over ben naar dat nieuwe televisiegebeuren en geen VLAN's meer nodig heb. Ik begreep althans dat de UDM Pro dat niet ondersteunt. Of zit ik mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdfireman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 12:13
KroeT schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Ik wilde precies die vraag stellen. Ik dénk dat het nodig is/blijft om het volgende te hebben:

glasvezel -> mediaconverter -> managed switch voor VLANs -> UDM(/UDM Pro) | met een aparte kabel van de switch naar de STB.

Of natuurlijk

glasvezel -> Unifi Switch met SFP -> UDM(/UDM Pro) | met een aparte kabel van de switch naar de STB.

Mijn aanname is gebaseerd op een aantal plekken waar ik heb gelezen dat de VLAN voor internet nodig blijft. Maar let dus op: dit is een aanname van mijn kant dus dit verdient een scherpe blik door iemand die de setup heeft draaien.
pinda powerrr schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:46:
Met de laatste update heb je alleen VLAN 300 nodig.
Dit is interessant. Volgens T-Mobile is er inderdaad in de nieuwe setup nog 1 VLAN 300 nodig, zie ook onderstaande thread:
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Aangezien de UDM 1 VLAN aan de WAN zijde kan hebben (300), zou het in theorie moeten werken. Of zie ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deeveej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 09:13
tomdfireman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:38:
*knip*

Aangezien de UDM 1 VLAN aan de WAN zijde kan hebben (300), zou het in theorie moeten werken. Of zie ik dit nu verkeerd?
Sinds de omzetting naar het nieuwe platform gaat de vezel via sfp direct de USG in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFoEnwCaY-s33S9L4LWtoxUh_XU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qenznmNG88l102p1Hhz6WDVH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY9UjDRvORxMLIMN33AA2R4Ehec=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PNAoRa31LRHAipYRe2M4eYdf.jpg?f=user_large

Aangezien de USG ook maar 1 VLAN aan WAN zijde ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door deeveej op 06-10-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onskii
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:45
Hebben meerdere mensen laatste tijd last van onstabiele internet in de avond?

Tracert naar Tweakers en een speedtest bekabeld uitgevoerd:

1 <1 ms <1 ms <1 ms R7800 [192.168.1.1]
2 85 ms 80 ms 75 ms 1-0-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.0.1]
3 67 ms 77 ms 80 ms 10.10.80.98
4 84 ms 75 ms 81 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
5 75 ms 87 ms 86 ms et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
6 65 ms 70 ms 74 ms et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
7 69 ms 74 ms 72 ms 87.233.241.110
8 61 ms 59 ms 59 ms tweakers.net [213.239.154.30]

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10206760392.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ja, dat herken ik wel. Ik heb met name aan de downloadkant dipjes tijdens de avonduren. Ik kan ze nu niet hard maken met speedtests of grafieken, maar het is zo duidelijk merkbaar dat zelfs streamingdiensten er incidenteel door haperen.

Edit: De afgelopen twee uur heb ik even wat geplot maar echt wezenlijke dips heb ik overdag nog niet ervaren of gemeten. Ik kom morgen nog wel even terug met een overzicht van de afgelopen 24 uur. Ik heb speciaal voor dit vraagstuk een speedtest-tracker in een docker op mijn Syno gegooid die elk kwartier een testje doet. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVKpgQY-vy6TMoa_B-wM_lFd3sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4tJ0PddRJyxkVYkfK38gJvt1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dy3n1gd884Y29aBcVBAAiw3y_Fs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NWcJhGqATzuRnHolSG0zKMPJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door KroeT op 07-10-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:45

HaterFrame

Well... Poo came out!

Internet is poepie traag hier... Meer mensen last van?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

T-Mobile Thuis (glasvezel) ligt bij mij eruit in Amersfoort. Anderen last van een storing? Ik sta in de wachtrij bij de klantenservice en zal even laten weten wat ze zeggen.

Update: wachttijd is langer dan 30 minuten. Foute boel dus.

[ Voor 44% gewijzigd door GoTyce op 07-10-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:26
GoTyce schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:28:
T-Mobile Thuis (glasvezel) ligt bij mij eruit in Amersfoort. Anderen last van een storing?
Yep, in Hoofddorp ook geen internet. Wel tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

T-Mobile Thuis (glasvezel) ligt bij mij eruit in Amersfoort. Anderen last van een storing?
Ja, hier in Leeuwarden ook. Alternatieve DNS server ingesteld en daarna was ik weer online.

[ Voor 3% gewijzigd door SR8 op 07-10-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 21:24
Doetinchem ook storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

SR8 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Ja, hier in Leeuwarden ook. Alternatieve DNS server ingesteld en daarna was ik weer online.
Thanks! Dat loste het voor mij ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Hier in Soest zelfde probleem. Even overgegaan naar 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:45

HaterFrame

Well... Poo came out!

Inmiddels heeft t probleem zichzelf opgelost.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ligt het aan mij of zijn er wel heel vaak DNS-problemen bij T-Mobile? Heb het idee dat praktisch elke storing met DNS-servers te maken hebben.

Ik heb zelf standaard sowieso een alternatieve DNS ingesteld dus nergens last van, maar toch. Het valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:20
deeveej schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Sinds de omzetting naar het nieuwe platform gaat de vezel via sfp direct de USG in.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aangezien de USG ook maar 1 VLAN aan WAN zijde ondersteund.
Ik ben nog niet omgezet. Als je omgezet wordt, moet je dan nog iets bijzonders in Unifi doen? Routering oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand anders problemen?

Problemen zijn er nog steeds (DSL bij mij). Nadat ik gister bij de klantenservice er na 20 minuten was uitgegooid kreeg ik nu de optie i.v.m. lange wachttijd op terug te worden gebeld. Ben benieuwd.

Gister overigens werkte het bekabeld allemaal wel normaal. Echter wanneer ik nu een download start op WIFI klapt deze hele verbinding er uit. Krijg dan modem scherm dat er geen verbinding i. Na tijdje kan ik dan wel websites bezoeken met de melding "niet veilig" in Chrome. Weer even later werk het normaal.

Feit dat er al twee dagen 30 min.+ wachttijd is zegt toch wel dat er iets aan de hand is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deeveej
Pilovali schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Ik ben nog niet omgezet. Als je omgezet wordt, moet je dan nog iets bijzonders in Unifi doen? Routering oid.
Alleen aan de wanzijde VLAN 300 aangeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdyvDc6M9MrWAJOBG9iRCP9OdKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8ZUNlr5xYhn2trgKWDBk5Qr5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe cast je vanuit TV Anywhere op een iPad naar een Chromecast?
Ik zie alleen het Apple share icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:03:
Hoe cast je vanuit TV Anywhere op een iPad naar een Chromecast?
Ik zie alleen het Apple share icon.
Moet toch vrij eenvoudig zijn. Ik cast regelmatig van iPad naar een Nvidia Shield. Dit icoon moet je zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1XMwIlmdx6xrXpO-hwm3pfLuUA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/82LBYPrvOyhtW5xit391R7v6.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn fout, Chromecast en TV stonden uit.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb vandaag "de doos" gekregen.

de mediaconverter is een andere uitvoering, de SVT-3002W2a(sm-10)-PLUS-DR
deze heeft geen spf connector maar een directe glasaansluiting.

nu nog weekje of 2~3 wachten op de lange patchkabel zodat ik de mediaconverter weer terug in de doos kan doen. en dat ze het officeel aan gaan sluiten.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:20
deeveej schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Alleen aan de wanzijde VLAN 300 aangeven.

[Afbeelding]
Maar hoe zit het dan met TV? Die kun je gewoon aan de LAN kant aansluiten zonder VLANs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flippy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:37:
ik heb vandaag "de doos" gekregen.

de mediaconverter is een andere uitvoering, de SVT-3002W2a(sm-10)-PLUS-DR
deze heeft geen spf connector maar een directe glasaansluiting.
Andere uitvoering, vergeleken met wat? Anders dan degene in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Barre73 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

Andere uitvoering, vergeleken met wat? Anders dan degene in de openingspost?
ja, andere uitvoering dan in de openingspost.

als dit een trend is moet deze anders even worden aangepast.

pro tip: aan de onderkant zit een dip switch, 1 en 6 moeten op aan staan.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Nou tijdens de Televierring opening van net zag je pas echt goed hoe belabberd de compressie van het nieuwe TV platform is. Zelf mijn vrouw begon over de blokkerige en onscherpe kwaliteit :/

[ Voor 35% gewijzigd door Katseviool op 08-10-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
flippy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

ja, andere uitvoering dan in de openingspost.

als dit een trend is moet deze anders even worden aangepast.

pro tip: aan de onderkant zit een dip switch, 1 en 6 moeten op aan staan.
Zal morgen eens kijken wat er bij mij in zit, paar dagen geleden ook de doos binnen gekregen en zaterdag komt de monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miguelacknow
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 07:47
Onskii schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:59:
Hebben meerdere mensen laatste tijd last van onstabiele internet in de avond?

Tracert naar Tweakers en een speedtest bekabeld uitgevoerd:

1 <1 ms <1 ms <1 ms R7800 [192.168.1.1]
2 85 ms 80 ms 75 ms 1-0-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.0.1]
3 67 ms 77 ms 80 ms 10.10.80.98
4 84 ms 75 ms 81 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
5 75 ms 87 ms 86 ms et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
6 65 ms 70 ms 74 ms et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
7 69 ms 74 ms 72 ms 87.233.241.110
8 61 ms 59 ms 59 ms tweakers.net [213.239.154.30]

[Afbeelding]
Inderdaad. Een kennis en ik hebben beide T-Mobile thuis 1GB heb ook last van.
Sinds een week of twee kom je niet hoger dan 5/600mbit uit. Upload is al helemaal schrijnend.. 100/400mbit.
Er is ook een monteur voor langs geweest, met modem aangesloten werkte het opeens wel. Zonder modem ging het ook weer even goed, maar rond de avond kakte alles weer in..
Latency is onveranderd.
Zo te lezen zijn er al meer mensen die hierover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ja precies, gisteravond precies het zelfde verhaal weer. Af toe snel, en af en toe langzaam.

Lijkt ook tussen 05:00-06:00 als ik begin met werken, maar ik heb nu alle dagen mijn VPN aan staan, daarmee lijkt de verbinding stabieler.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robberty
  • Laatst online: 18-08 16:42
Sinds gistermiddag 12:50 is er een storing in Alphen aan den Rijn (2406).

Heb 1 uur en 17 minuten in de wacht gestaan en heb toen gelijkertijd met een andere telefoon gebeld en had iemand in 2 minuten aan de lijn!
Medewerker vertelde mij dat ze me direct door kon verbinden met de klantenservice want 'Er was momenteel geen wachtrij'. Waarom sta ik dan al ruim een uur in de wacht?

Vervolgens met de klantenservice één en ander uitgezocht tot hij door had dat er blijkbaar een lopende storing was (die overigens nergens op de website vermeld stond)

Nu is nu inmiddels een forum post over deze storing. https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

Vanmorgen weer gebeld direct om 8:00 en kreeg direct al weer een bandje dat de wachttijd langer is dan ik van ze gewend ben.. oftewel, dit bandje spelen ze blijkbaar altijd af ongeacht de drukte.
Storing is nog steeds in onderzoek maar nog geen zicht op een oplostijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Het is een grote bende bij T-Mobile. Ik denk dat er nog 2 klantenservice medewerkers zijn die aan de chat zitten en tegelijk telefoons opnemen en storingen verhelpen. Wat een drama. Ze doen er al 7 dagen over om na installatie van nieuwe modem het vast bellen werkend te krijgen.

Daarnaast heb ik nu al 2 x een bevestiging gehad dat mijn opgestuurde TV boxen als verloren zijn aangemerkt omdat ze niet ontvangen zijn, maar ik krijg daarna wel telkens een mail dat ik 265 euro moet betalen. Als ik dan bel hang ik 58 minuten in de wacht, op de chat ben ik in 2 minuten klaar. Weer een mail dat ik geen mail met boete zal krijgen... maar weer afwachten.

Verder heb ik nog een Entone TV box hier staan die ik niet besteld heb, maar die ook niet als bestelling in het systeem staat en heeft men het verkeerde TV kastje afgeboekt als verloren, zodat de verkeerde in de administratie staat (krijg ik straks vast nog gezeik mee als die terug zou moeten om een of andere reden). Dat kunnen ze ook niet oplossen...

Ik weet het ff niet meer, maar als ik geen combinatie voordeel met Fox sports en bellen etc had, dan ging de hele boel deze week nog terug.... Wat een ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Tarz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:13:
Het is een grote bende bij T-Mobile. Ik denk dat er nog 2 klantenservice medewerkers zijn die aan de chat zitten en tegelijk telefoons opnemen en storingen verhelpen. Wat een drama. Ze doen er al 7 dagen over om na installatie van nieuwe modem het vast bellen werkend te krijgen.

Daarnaast heb ik nu al 2 x een bevestiging gehad dat mijn opgestuurde TV boxen als verloren zijn aangemerkt omdat ze niet ontvangen zijn, maar ik krijg daarna wel telkens een mail dat ik 265 euro moet betalen. Als ik dan bel hang ik 58 minuten in de wacht, op de chat ben ik in 2 minuten klaar. Weer een mail dat ik geen mail met boete zal krijgen... maar weer afwachten.

Verder heb ik nog een Entone TV box hier staan die ik niet besteld heb, maar die ook niet als bestelling in het systeem staat en heeft men het verkeerde TV kastje afgeboekt als verloren, zodat de verkeerde in de administratie staat (krijg ik straks vast nog gezeik mee als die terug zou moeten om een of andere reden). Dat kunnen ze ook niet oplossen...

Ik weet het ff niet meer, maar als ik geen combinatie voordeel met Fox sports en bellen etc had, dan ging de hele boel deze week nog terug.... Wat een ellende.
Eigenlijk zeg je hier dat je de prijs kwaliteit verhouding acceptabel vind. Je vind het jammer dat het niet soepel loopt, maar de boodschap die T-Mobile hieruit haalt is dat deze narigheid ze jou als klant niet doet verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Motrax schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 06:16:
Ja precies, gisteravond precies het zelfde verhaal weer. Af toe snel, en af en toe langzaam.

Lijkt ook tussen 05:00-06:00 als ik begin met werken, maar ik heb nu alle dagen mijn VPN aan staan, daarmee lijkt de verbinding stabieler.
Hier (regio Amsterdam/Hoofddorp, 1000 Mbps-abonnement) is het op basis van speedtests elke 15 minuten tamelijk stabiel, op dipjes naar 500 Mbps na op redelijk gezette tijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Js4MV1xbTOdsOGnppDAlMW7xnyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nGE9BrQVEmwwj17SnPdIZArl.png?f=fotoalbum_large

De dips zijn, van links naar rechts, om 8:00, 20:00, 4:00 en 8:00. Ik moet nog uitsluiten dat dit aan de server van de speedtest in kwestie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
swhnld schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Eigenlijk zeg je hier dat je de prijs kwaliteit verhouding acceptabel vind. Je vind het jammer dat het niet soepel loopt, maar de boodschap die T-Mobile hieruit haalt is dat deze narigheid ze jou als klant niet doet verliezen.
Nee dat is een aanname, ik zit even aan T-Mobile Unlimited op mobiel vast. Zodra dat is afgelopen is het echt overstap tijd. Ik hou graag mijn contracten min of meer gelijk op dezelfde start/einddatum vanwege die combinaties. Dus dat halfjaar hou ik nog even vol ondanks de irritaties. Geld is geld, maar prijs/kwaliteit interesseert me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Tarz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:44:
[...]

Nee dat is een aanname, ik zit even aan T-Mobile Unlimited op mobiel vast. Zodra dat is afgelopen is het echt overstap tijd. Ik hou graag mijn contracten min of meer gelijk op dezelfde start/einddatum vanwege die combinaties. Dus dat halfjaar hou ik nog even vol ondanks de irritaties. Geld is geld, maar prijs/kwaliteit interesseert me niet.
Nu zeg je het weer, "vanwege combinatie voordeel". Het is nog steeds je portemonnee die spreekt.

De beste oplossing is 2 verschillende partijen, een voor vast, de ander mobiel. Minste kans op storing, wel het duurste.

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 09-10-2020 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 02:49
Er is bijna geen relatie tussen een storing op het vaste netwerk (internet) en het mobiele netwerk (internet en telefonie), tenzij het met zaken als DNS of routering te maken heeft. Dat gaat in ieder geval op voor KPN en Vodafone/Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
swhnld schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Nu zeg je het weer, "vanwege combinatie voordeel". Het is nog steeds je portemonnee die spreekt.

De beste oplossing is 2 verschillende partijen, een voor vast, de ander mobiel. Minste kans op storing, wel het duurste.
Onzin heeft niks met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
ikweethetbeter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:07:
Er is bijna geen relatie tussen een storing op het vaste netwerk (internet) en het mobiele netwerk (internet en telefonie), tenzij het met zaken als DNS of routering te maken heeft. Dat gaat in ieder geval op voor KPN en Vodafone/Ziggo.
Klopt, maar dat laatste risico is wat aan te doen als iemand dat wil. Kan nog verder, een van mijn buren heeft zowel Ziggo (coax) als T-Mobile (glas) voor vaste verbinding, en belt mobiel via KPN. Het is maar wat je belangrijk vindt. Zelf heb ik alles privé bij T-Mobile, maar ook een telefoon van het werk bij KPN, en mijn vrouw van het werk bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirania
  • Laatst online: 30-04-2023
Hoi allemaal, ik overweeg over te stappen van Tweak (KPN WBA) naar T-Mobile glas vanwege kosten. Gaat alleen over internet.

Wat vragen:
1) Glas gaat nu mijn EdgeRouter SFP in. Ik vermoed dat ik alleen VLANs hoef aan te passen (naar vlan30 voor internet). Vergeet ik dan wat? Kent iemand de SFP specs? Is dat net als KPN [ TX: 1310 nm / RX: 1490/1550 nm ]?
2) Datalimieten. Ik gebruik VEEL internet (TOR node). Iemand ooit problemen mee gehad?
3) Is IP vast genoeg?
4) Is er native IPv6?
5) Open vraag: werkt er iets (extreem) anders dan bij KPN WBA wat ik nu vergeet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Pilovali schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Maar hoe zit het dan met TV? Die kun je gewoon aan de LAN kant aansluiten zonder VLANs?
Ja.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeveej
Pilovali schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Met het nieuwe platform wel. Maakte een boel regels onnodig die we nodig hadden on VLan 640 door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Sinds de overstap van Ziggo naar T-Mobile vanwege met name de hogere uploadsnelheid bij de laatste zijn er flink meer problemen met de verbinding hier in huis. Bijna dagelijks valt de internetverbinding weg en moet de modem/router uit en weer aan worden gezet. Probleem is daarna altijd verholpen maar een dag later weer terug.

Het standaard T-Mobile model is gekoppeld aan een Deco M5 set van 3 AP's. De verbinding naar de Deco's zelf is in orde dus m.i. heeft het te maken met het T-Mobile modem.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
bvk1983 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:02:
Sinds de overstap van Ziggo naar T-Mobile vanwege met name de hogere uploadsnelheid bij de laatste zijn er flink meer problemen met de verbinding hier in huis. Bijna dagelijks valt de internetverbinding weg en moet de modem/router uit en weer aan worden gezet. Probleem is daarna altijd verholpen maar een dag later weer terug.

Het standaard T-Mobile model is gekoppeld aan een Deco M5 set van 3 AP's. De verbinding naar de Deco's zelf is in orde dus m.i. heeft het te maken met het T-Mobile modem.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Je conclusie is iets te kort, zal eerder het T-Mobile modem icm de Deco's zijn, of misschien zelfs een individuele Deco die de boel ophangt. Heb je al gekeken of er firmware updates mogelijk zijn op de Deco, en of de netwerkpoorten vastzetten op een bepaalde snelheid / duplex aan beide kanten helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
swhnld schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Je conclusie is iets te kort, zal eerder het T-Mobile modem icm de Deco's zijn, of misschien zelfs een individuele Deco die de boel ophangt. Heb je al gekeken of er firmware updates mogelijk zijn op de Deco, en of de netwerkpoorten vastzetten op een bepaalde snelheid / duplex aan beide kanten helpt?
De Deco's worden regelmatig gecontroleerd op updates. Poorten vastzetten nog niet geprobeerd. Deco de routerfunctie over laten nemen ook niet, dat zal ik als eerste proberen.

Deco's afkoppelen en rechtstreeks connecteren op het SSID van het modem is de volgende stap. Ik heb toch echt sterk het vermoeden dat het daar in zit en zou met die stap ook bevestigd kunnen worden.

[ Voor 14% gewijzigd door bvk1983 op 09-10-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
bvk1983 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

De Deco's worden regelmatig gecontroleerd op updates. Poorten vastzetten nog niet geprobeerd. Deco de routerfunctie over laten nemen ook niet, dat zal ik als eerste proberen.

Deco's afkoppelen en rechtstreeks connecteren op het SSID van het modem is de volgende stap. Ik heb toch echt sterk het vermoeden dat het daar in zit en zou met die stap ook bevestigd kunnen worden.
Sluit het niet uit, misschien heb je pech, maar met tienduizenden modems in omloop lijkt het probleem individueel te zijn en niet algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolphyn
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-06-2024
Is er een manier om die monteur niet langs te laten komen? Zou me toch weer €37,50 besparen.
Hij komt werkelijk dadelijk alleen langs om de SC/SC in te pluggen, en er zit er al een SC/SC aan de muur dus aan die kant hoef je niet eens aan te zitten :')
Wat is uberhaupt het risico van enige schade? Het meest dure zou dan het FTU zijn en daar zit volgens mij ook weer een adapter overheen geschoven. Die destijds zelf niet heel netjes had aangesloten toen ik via XS4ALL voor het eerst glas kreeg, maar ze lieten me het wel zelf doen, op eigen risico.

[ Voor 5% gewijzigd door dolphyn op 09-10-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 20:36
dolphyn schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:54:
Is er een manier om die monteur niet langs te laten komen? Zou me toch weer €37,50 besparen.
Hij komt werkelijk dadelijk alleen langs om de SC/SC in te pluggen, en er zit er al een SC/SC aan de muur dus aan die kant hoef je niet eens aan te zitten :')
Wat is uberhaupt het risico van enige schade? Het meest dure zou dan het FTU zijn en daar zit volgens mij ook weer een adapter overheen geschoven. Die destijds zelf niet heel netjes had aangesloten toen ik via XS4ALL voor het eerst glas kreeg, maar ze lieten me het wel zelf doen, op eigen risico.
Niet direct om de monteur niet langs te jaren komen maar via Cashback XL krijg je korting (meer dan de €37,50 volgen mij, is afhankelijk van wat je afgesloten hebt bij T-Mobile).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolphyn
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-06-2024
alesandro_46 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Niet direct om de monteur niet langs te jaren komen maar via Cashback XL krijg je korting (meer dan de €37,50 volgen mij, is afhankelijk van wat je afgesloten hebt bij T-Mobile).
Heb het al besteld verder, maar de jongedame aan de telefoon stond erop een monteur langs te laten komen terwijl ik haar smeekte om mij het gewoon zelf te laten doen. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Hier toch maar weer even een vraagje stellen. Zijn er CoD Warzone spelers die een Zyxel V50 modem hebben en wat zijn hun ervaringen met netwerkconnectie?
Ikzelf heb dus elke 10seconden ofzo de oranje blokjes in het spel dat er iets met je netwerk is. Packetloss blijft gewoon 0% dus dat is goed.
Wat zijn jullie instellingen om goed te kunnen gamen?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
hidden schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:32:
@negena T Mobile is prima te doen. helemaal met ODF. de activatie kosten is helaas niets aan te doen die kosten zijn voor de monteur.
wel klan je de cashback deal gebruiken in de op en alles in een aanvragen. tv en telefoon kan je er direct weer uit gooien.
Mijn glasvezelkastje hangt in de woonkamer boven dat kastje waar de kabel uit de muur komt.

1) Het is toch wel mogelijk de modem dan zelf te installeren? Dit zeg ik vooral omdat ik niemand over de vloer wil hebben. :X het lijkt me dat ik dan ook de extra 37.50 niet hoef te betalen.
2) is het echt mogelijk alles in 1 te nemen en dan na 6 maanden te kiezen voor alleen internet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tarz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:13:
Klantenservice is drama inderdaad. Gisteren 2x geprobeerd, 's middags en laat in de avond. Heb het opgegeven. Vanochtend om 0720 uur geprobeerd, 10 minuten in de wachtrij voordat ik aan de beurt was.. Op dit tijdstip, serieus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:45:
[...]

Klantenservice is drama inderdaad. Gisteren 2x geprobeerd, 's middags en laat in de avond. Heb het opgegeven. Vanochtend om 0720 uur geprobeerd, 10 minuten in de wachtrij voordat ik aan de beurt was.. Op dit tijdstip, serieus?
Dan laat je je terugbellen. Werkt perfect. Dat fenomeen zie je steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
sOid schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:21:
Ligt het aan mij of zijn er wel heel vaak DNS-problemen bij T-Mobile?
DNS & DHCP. Inmiddels is het iedere dag ergens tussen 1500 en 1600 raak dat ik geen DHCP lease krijg voor een minuut of 15.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCML
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 19:47
negena schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:30:
[...]

Mijn glasvezelkastje hangt in de woonkamer boven dat kastje waar de kabel uit de muur komt.

1) Het is toch wel mogelijk de modem dan zelf te installeren? Dit zeg ik vooral omdat ik niemand over de vloer wil hebben. :X het lijkt me dat ik dan ook de extra 37.50 niet hoef te betalen.
2) is het echt mogelijk alles in 1 te nemen en dan na 6 maanden te kiezen voor alleen internet? :D
Volgens mij willen ze met de monteur voorkomen dat je iets kapot maakt aan je glasvezel waar die je huis binnenkomt. Ze zijn meestal ook binnen een half uurtje klaar.

Ik heb zelf ook eerst alles in 1 genomen vanwege de gratis installatiekosten en na 6 maanden heb ik alles omgezet naar alleen internet. Alleen voor het stopzetten van de telefonie moest ik bellen, dit kon niet zo makkelijk via de website uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Nu ik weer thuis ben snap ik dat ik geen verbinding meer kreeg met wireguard vpn op mijn pi.
Heb ook een ander ip in de 31.201.xxx.xxx reeks.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
T-Mobile Thuis (glasvezel) ligt bij mij eruit in Amersfoort. Anderen last van een storing? Ik sta in de wachtrij bij de klantenservice en zal even laten weten wat ze zeggen.

Update: wachttijd is langer dan 30 minuten. Foute boel dus.
Hier heeft die storing tot vrijdagochtend vroeg geduurd, alles lag eruit!
Iemand nog gehoord wat er nu precies aan de hand was?
Het was bij ons de eerste storing sinds hele lange tijd.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Monteur is geweest, netjes 5 minuten vantevoren gebeld en binnen 20 minuten was ie weer weg. Netjes opgeleverd en werkt naar behoren. In speedtest 96Mbps download, en 85Mbps download. Nu hopen dat het stabiel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:35
CCML schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:01:
Alleen voor het stopzetten van de telefonie moest ik bellen, dit kon niet zo makkelijk via de website uitgezet worden.
Dit kan ook via de webcare. Zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op het t-mobile forum las ik dat overzetten van klanten op het nieuwe tv platform per batch gaat en dat ze niet kunnen zeggen welke klant wanneer aan de beurt is. Je krijgt hier vanzelf bericht van. Weet iemand of dit per email of per post is, of beide?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Dan laat je je terugbellen. Werkt perfect. Dat fenomeen zie je steeds vaker.
Die optie heb ik niet gekregen, aan de lijn blijven of later terugbellen. Niet terug laten bellen, of is dat via de website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Toet3r schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:20:
Op het t-mobile forum las ik dat overzetten van klanten op het nieuwe tv platform per batch gaat en dat ze niet kunnen zeggen welke klant wanneer aan de beurt is. Je krijgt hier vanzelf bericht van. Weet iemand of dit per email of per post is, of beide?
Email

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

Die optie heb ik niet gekregen, aan de lijn blijven of later terugbellen. Niet terug laten bellen, of is dat via de website?
Die optie kreeg ik terwijl in de wachtrij stond aan de telefoon. Wellicht verschilt dat per afdeling of tijdstip van de dag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:56

Stronkie

Where wind is Trouble

pirania schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:36:
Hoi allemaal, ik overweeg over te stappen van Tweak (KPN WBA) naar T-Mobile glas vanwege kosten. Gaat alleen over internet.

Wat vragen:
1) Glas gaat nu mijn EdgeRouter SFP in. Ik vermoed dat ik alleen VLANs hoef aan te passen (naar vlan30 voor internet). Vergeet ik dan wat? Kent iemand de SFP specs? Is dat net als KPN [ TX: 1310 nm / RX: 1490/1550 nm ]?
2) Datalimieten. Ik gebruik VEEL internet (TOR node). Iemand ooit problemen mee gehad?
3) Is IP vast genoeg?
4) Is er native IPv6?
5) Open vraag: werkt er iets (extreem) anders dan bij KPN WBA wat ik nu vergeet? ;)
1 Vlan's worden/ werden idd gebruikt
Vlan 100 voor Management
Vlan 300 voor internet
Vlan 640 voor TV
Edit : bij het nieuwe platform word alleen Vlan 300 gebruikt. (inderdaad vlan's aangepast ) , zelfs ik haal ze nog door elkaar . Must have been late.

2 Zover ik het weet is het allemaal fairuse , ik heb nog nooit een klant aan de lijn gehad die hier over begon

3 Je hebt geen vast IP adres , lang genoeg is een ruim begrip. De lease van zo'n IP adres is lang genoeg om mensen te doen laten bellen dat ze een ander IP willen om het moment dat ze GeDDosed worden , of iets anders

4 Nee

5 Als je KPN WBA hebt in je huis kun je bij Tmobile tot max 100mbit afnemen
Toet3r schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:20:
Ligt er aan wat voor hardware je nu hebt , als je een zyxel modem hebt en een STB 610 , kun je de klantenservice bellen met het verzoek omgezet te worden naar TVX , we sturen dan een verzoek en dan zul je binnen 2 weken idd een mail krijgen als je omgezet zult worden.

En anders word het idd met batches gedaan.

Ze zijn er mee bezig om de 510 en de 515 ook langzaam gereed te maken naar TVX , maar meeste kans krijg je met een zyxel + 610
negena schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:30:
[...]

1 nee dat is niet mogelijk , idd vanwege garantie voorwaarden , Tmobile wil niet hebben dat je zelf aan de glasvezel loopt te rommelen. Zelfs als jij het zelf al gedaan hebt , komt er een denial uit en moeten ze je als Klantenservice gewoon bellen dat die Guidion monteur nog steeds moet komen om de verbinding te controleren. Dus zelf aansluiten heeft geen zin.

Alleen in uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat je de installatiekosten vergoed gaat krijgen.

2 Ja je kunt zelfs al na 1 dag je bestelling aanpassen en alles er af te halen , je raakt alleen je korting kwijt dan direct. Dus handigste is na 5 maand te bellen en dan alles er af te halen behalve het internet
KroeT schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:12:

Hoe dan ook, ik realiseer me dat vragen over het vervangen van het modem door een eigen router veel zijn gesteld. Ik weet wel ongeveer hoe ik dat deel ga vormgeven. Het gaat me nu specifiek om mijn wellicht onredelijke angst voor VLAN's en gevoelige hardware 'rechtstreeks' aan het internet. Misschien hoort de vraag elders, dan hoor ik dat graag.
je lange verhaal heeft 1 oplossing (nou eigenlijk twee)

Je moet de zyxel modem hebben , de vigor is alleen op poort 1 en 2 internet en op poort 3 en 4 tv

Je kunt deze krijgen op twee manieren :

als je lang klant bent en je kunt verlengen dan kun je tijdens de verlenging om een zyxel modem vragen , mensen van sales kunnen dan je modem swappen omdat je verlengd , pas op soms doen ze moeilijk , dan moet je gewoon terug bellen en aangeven kun jij een modem swap doen bij verlenging , niet iedere agent op sales kan / wil dit doen

als je dit allemaal te veel moeite vind , kun je eventueel de helpdesk bellen met het verzoek om een nieuw modem , dit doen ze dan met een technische escalatie formulier , als jou redenen goed genoeg zijn en de agent in kwestie vind dat ook zo , kan hij dat voor je aanmaken. Binnen 5 wd hoor je dan of je idd een modem kunt geswapped krijgen

Tevens bovenstaand geld alleen eigenlijk voor glasvezel aansluitingen , als je dsl hebt is de modem swap niet zo erg impactvol.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Die optie kreeg ik terwijl in de wachtrij stond aan de telefoon. Wellicht verschilt dat per afdeling of tijdstip van de dag.
Call back werkt alleen als je inbeld met een nederlands nummer.
Tevens als je de callback niet opneemt , of ze komen in voicemail , dan zul je zelf opnieuw moeten inbellen , Voicemail inspreken doet Tmobile niet

[ Voor 81% gewijzigd door Stronkie op 13-10-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stronkie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

[...]

Call back werkt alleen als je inbeld met een nederlands nummer.
Tevens als je de callback niet opneemt , of ze komen in voicemail , dan zul je zelf opnieuw moeten inbellen , Voicemail inspreken doet Tmobile niet
Eh ja? Dat spreekt voor zich?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

@Stronkie klinkt als dat je een T-Mobile medewerker bent, wellicht dat je jezelf even je moet inlezen op het nieuwe platform, daar is alleen VLAN 300 nodig ;)

Bron: T-Mobile forum (zie link in startpost)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickxZen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 14:52
Heb nu een maand T-Mobile Thuis TV en internet (omgeving Enschede). Ben tevreden, stabiele verbinding en TV kastje werkt ook prima. Alleen gisteren en vandaag heb ik de mediaconverter en Zyxel moeten resetten i.v.m. geen internet toegang. Hoop dat het niet een dagelijkse tafereel gaat worden, maar daar ga ik niet vanuit.

Echter viel me wel op dat wanneer het TV kastje even geen verbinding heeft gehad dat deze een melding in het scherm krijgt in de trend van dat de verbinding niet meer werkt. Vervolgens als de verbinding weer werkt na de reset, blijft de melding op de TV actief terwijl de zender op de achtergrond weer verder gaat met de uitzending. Enigste oplossing is dan de spanning van het TV kastje te halen en wachten tot het weer opgestart is. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:56

Stronkie

Where wind is Trouble

pinda powerrr schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:59:
@Stronkie klinkt als dat je een T-Mobile medewerker bent, wellicht dat je jezelf even je moet inlezen op het nieuwe platform, daar is alleen VLAN 300 nodig ;)

Bron: T-Mobile forum (zie link in startpost)
jep je hebt helemaal gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Laatst online: 15-09 18:22
Hi allemaal,

Ik heb nu inmiddels een tijdje T-Mobile 1Gbit glasvezel en ben daar prima tevreden over,
nu heb ik in het midden van het huis een "patchkast" gemaakt en vandaaruit door naar de rest van het huis.

Vanuit de media converter in de meterkast een 1Gbit kabel naar een pfsense lopen, rj45, werkt prima allemaal.
Vanaf de pfsense een 4x 1Gbit lacp bond naar een Juniper EX2200, nu vraag je je af waarom, omdat ik dat leuk vind door mijn achtergrond :-).

Nu speel ik sinds dit weekend met het idee om de glasvezel uit de meterkast te verlengen met een koppelstukje en dan in een van de SFP sloten een optic te steken en daar dan de glasvezel in te stoppen,
hiermee kan ik de media converter wegnemen en heb ik een glasvezel door mijn huis, leek me leuk.

Alleen zit ik met een aantal vragen:
ik doe bijna altijd in huizen UTP kabels langs de verwarmingsbuizen, gaten zitten er toch al en ruimte is er vaak ook, scheelt gaten boren, die buizen worden natuurlijk warm, hoe goed zou een glasvezel daar tegen kunnen?

Klopt het dat op een glasvezel erg weinig kracht mag komen te staan, in other words, hoe gevoelig is het trekken?

Wat voor optic, koppelstukje, kabel zou ik nodig hebben? Ik heb al e.e.a. gevonden bij fs.com en in andere topics, alleen lijkt het allemaal net niet te zijn, of het werkt wel en de ander zegt weer dat diegene verkeerd bezig is, ik zou het graag in 1x goed willen doen, hardwarematig, alleen kom er niet goed uit omdat glasvezel, zeker intern, nieuw voor mij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 18-09 12:22
@randommen Je moet eerst kijken hoe je mediaconverter nu aangesloten is, misschien heb je geen koppelstukje nodig. Groen is af SC/APC (afgeschuind) of blauw SC/UPC (recht). Dan bestel je een kabel met SC naar LC connector en een gigabit LC SFP module voor je switch (linkjes zijn voor de blauwe variant). De glasvezel kabel kan tegen temperaturen van -20~70°C, dus misschien wel iets om de glasvezelkabel doen zodat het niet tegen de verwarmingsbuis ligt. Je kunt de glasvezel aan de bestaande kabel plakken en zo voorzichtig door de vloer trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
@TwiSteD1 Moet ik bij de optic nog letten op de wavelength?
Het is een blauwe die er nu in zit, dus SC/UPC, als ik dat korte glaskabeltje zou willen vervangen direct op de FTU zou ik de Genexis met passief bovenstuk open moeten maken, geen idee of dat lastig is, ik was er helaas niet bij toen de monteur kwam.

Je hebt volgens mij spiraaltjes voor om glasvezel, levert FS die ook?
Of misschien bestaan er reinforced cables, zie wel e.e.a. op alie, geen idee of dat de moeite waard is.

Dat het voorzichtig moet snap ik, alleen ik vraag me af hoe kwetsbaar de kabeltjes zijn?

De lengte zou ik ook op moeten meten.

[ Voor 9% gewijzigd door randommen op 12-10-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 18-09 12:22
Ik heb op basis van posts op dit forum hier een sfp module besteld, zie ook de onderstaande post van DJSmiley. Er staan wel handleidingen online van het Genexis kastje, waarschijnlijk kun je het er zo af schuiven. Daar kun je dan een koppelstukje op plaatsen, of je plaatst het koppelstukje aan het eind van het kleine glaskabeltje, maar ik weet niet of je meerdere koppelstukjes kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 02:08
H92! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:45:
[...]

10 min in de wachtrij op een gratis nummer een drama? Aanstellen is ook een vak apart. Zoals jij denkt zijn er wel meer die vroeg aan de lijn gaan hangen om snel aan de beurt te zijn. 10 min valt trouwens heel erg mee. Bij ziggo geregeld 30-60 min aan de lijn gehangen en dat dan op eens de verbinding werd verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
@TwiSteD1 Ik zie het inderdaad nu, nice.
Vraag me dan nu alleen af hoe toekomstbestendig de glaskabel + SFP dan zijn, stel ik wissel ooit provider heb ik misschien iets anders nodig, RJ45 is daarin een stuk flexibeler lijkt me.

Ik ga eens overwegen of de geek in mij dit de moeite waard vind, noodzaak is er iniedergeval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TwiSteD1 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:40:
Ik heb op basis van posts op dit forum hier een sfp module besteld, zie ook de onderstaande post van DJSmiley. Er staan wel handleidingen online van het Genexis kastje, waarschijnlijk kun je het er zo af schuiven. Daar kun je dan een koppelstukje op plaatsen, of je plaatst het koppelstukje aan het eind van het kleine glaskabeltje, maar ik weet niet of je meerdere koppelstukjes kunt gebruiken.

[...]
Er is in dit geval geen koppelstukje nodig want @randommen hoeft alleen maar de glaskabel te vervangen die de Guidion monteur destijds direct op de FTU heeft aangesloten. Dus die koppelbus zit er al.
Klik/schuif het lege bovenste deel van die Genexis af en kijk wat er nu in zit. Zal waarschijnlijk SC/PC (dik en blauw) zijn. De connector aan de andere kant kan je zelf bepalen aan de hand van je SFP module die je daar in de router of switch wil steken.

@randommen Als je hier kijkt, welke FTU heb je?

Trekkracht van een glaskabel: heel weinig.. ze worden in centrales niet voor niets over klossen geleid als ze van de ene kast naar de kast ernaast worden getrokken.

Warmte: ik zou het niet langs een verwarmingsbuis doen. Een UTP kabel heeft veel meer bescherming dan een glaspatchkabel.

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 12-10-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Shifra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

10 min in de wachtrij op een gratis nummer een drama? Aanstellen is ook een vak apart. Zoals jij denkt zijn er wel meer die vroeg aan de lijn gaan hangen om snel aan de beurt te zijn. 10 min valt trouwens heel erg mee. Bij ziggo geregeld 30-60 min aan de lijn gehangen en dat dan op eens de verbinding werd verbroken.
Nee, 10 minuten is geen drama en stel me ook niet aan. Maar als je blijkbaar zo vroeg in de ochtend al een wachtrij hebt (op zaterdag), dan ben je waarschijnlijk onderbezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
H92! schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:08:
[...]

Nee, 10 minuten is geen drama en stel me ook niet aan. Maar als je blijkbaar zo vroeg in de ochtend al een wachtrij hebt (op zaterdag), dan ben je waarschijnlijk onderbezet.
Gewoon overstappen naar XS4ALL, betaal je veel meer maar heb je betere service (zolang het nog duurt). Alle waar is naar zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:58
Hallo allemaal. Ik had deze vraag al gesteld in de Nvidia Shield Topic maar wellicht dat dit de juiste plek is voor mijn hulpvraag.

Dus sinds kort heb ik Geforce Now (een game streaming service van Nvidia) maar het werkt niet lekker. Uit de netwerk test komt mijn snelheid niet hoger dan 10mbps met 10% package loss. Dit maakt de ervaring vrij slecht (met name de package loss). Dit gebeurt op zowel ethernet als wifi en op zowel de nvidia shield als de desktop.

Ik heb mijn Vigor Draytek 2860 vervangen met me eigen modem/router. Hierbij heb ik de SFP module hergebruikt samen met een TP-Link MC220L. Vervolgens heb ik het aangesloten op een TP-link AC2600 met OpenWrt erop. Ik denk niet dat het specifiek ligt aan Nvidia noch Tmobile Thuis maar eerder aan of de media converter of de OpenWrt router.

Dus ik vraag me af of iemand hier in deze topic toevallig een soortgelijke setup heeft en Geforce Now gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirania
  • Laatst online: 30-04-2023
[...]

1 Vlan's worden idd gebruikt
Vlan 100 voor internet
Vlan 300 voor TV
Vlan 640 voor Management
Edit : bij het nieuwe platform word alleen Vlan 300 gebruikt

2 Zover ik het weet is het allemaal fairuse , ik heb nog nooit een klant aan de lijn gehad die hier over begon

3 Je hebt geen vast IP adres , lang genoeg is een ruim begrip. De lease van zo'n IP adres is lang genoeg om mensen te doen laten bellen dat ze een ander IP willen om het moment dat ze GeDDosed worden , of iets anders

4 Nee

5 Als je KPN WBA hebt in je huis kun je bij Tmobile tot max 100mbit afnemen
Dank!!

Vermoed dat ze hier in de pop hangen, want op WBA krijg ik max 500 volgens mij (iig dat is wat Tweak zei), en tmob zegt 1000 te kunnen leveren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

1 Vlan's worden idd gebruikt
Vlan 100 voor internet
Vlan 300 voor TV
Vlan 640 voor Management
Edit : bij het nieuwe platform word alleen Vlan 300 gebruikt
Alleen je edit klopt, Vlan 300 rules them all.

Verder is/was het.
- 100 management (overbodig bij gebruik eigen hardware)
- 300 internet
- 640 IPTV

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 13-10-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Ik heb zo'n Zyxel router, net even elektriciteit eraf gehaald om een lampje op te hangen. Nu start de router wel op, maar het enige lampje dat op rood blijft staan is die van de Wifi. Weet niet wat ik kan doen om de wifi terug te krijgen, tips?
Pagina: 1 ... 102 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie