[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
Iemand met vergelijkbare problemen of ervaringen uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:08:
[...]

Iemand met vergelijkbare problemen of ervaringen uiteraard...
Hele topic staat vol met ervaringen.

Als je wilt weten hoe het eventueel kan komen dan zal je toch echt wat meer info moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:19
Martijn schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:04:
Heb sinds vandaag T-Mobile thuis, 1GBit glasvezel, althans dat zou het moeten zijn. Bekabeld op de router haal ik maar 150-200Mbit download, maar wel rond de 900 upload. En dit op de speedtest van Tmobile ZELF...

Iemand met vergelijkbare problemen of ervaringen?
Welke router?

Probeer ook eens een andere test (speedtest.net, fast.com, speed.transip.nl)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:13:
[...]

Hele topic staat vol met ervaringen.

Als je wilt weten hoe het eventueel kan komen dan zal je toch echt wat meer info moeten geven.
Volgens mij is er niet zo veel wat ik fout gedaan kan hebben, ook getuige het feit dat upload wel naar behoren gaat... Ik gebruik Tmobile's apparatuur, dus niet een eigen router ofzo, ben bekabeld aangesloten direct op de router, alles herstart zoals online aangegeven, maar houdt het probleem dat de download maar 150Mbit is ongeveer, en dat n.b. op Tmobiles eigen speedtest.

Wat kan ik nog meer doen, of welke informatie kan ik nog meer geven?

Het lijkt alsof ik gecapped ben ofzo...
Mattie112 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:17:
[...]

Welke router?

Probeer ook eens een andere test (speedtest.net, fast.com, speed.transip.nl)
Allemaal zelfde resultaat, max rond de 200Mbit down.

[ Voor 15% gewijzigd door Martijn op 28-09-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:19:
[...]

Volgens mij is er niet zo veel wat ik fout gedaan kan hebben, ook getuige het feit dat upload wel naar behoren gaat... Ik gebruik Tmobile's apparatuur, dus niet een eigen router ofzo, ben bekabeld aangesloten direct op de router, alles herstart zoals online aangegeven, maar houdt het probleem dat de download maar 150Mbit is ongeveer, en dat n.b. op Tmobiles eigen speedtest.

Wat kan ik nog meer doen, of welke informatie kan ik nog meer geven?

Het lijkt alsof ik gecapped ben ofzo...
Als jij denkt dat alles goed is dan is je eerste stap contact opnemen met T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:20:
[...]

Als jij denkt dat alles goed is dan is je eerste stap contact opnemen met T-mobile.
Je kunt ook gewoon niet reageren als je niks zinnigs toe te voegen hebt... Volgens mij is dit een forum waar we elkaar proberen te helpen. Ik geef aan wat ik allemaal gedaan heb, en dat ik denk dat aan mijn kant alles goed zit. Misschien dat iemand in het verleden hetzelfde aan de hand gehad heeft en dat ie tot een oplossing gekomen is?? Dat kan dan gedeeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:24:
[...]

Je kunt ook gewoon niet reageren als je niks zinnigs toe te voegen hebt... Volgens mij is dit een forum waar we elkaar proberen te helpen. Ik geef aan wat ik allemaal gedaan heb, en dat ik denk dat aan mijn kant alles goed zit. Misschien dat iemand in het verleden hetzelfde aan de hand gehad heeft en dat ie tot een oplossing gekomen is?? Dat kan dan gedeeld worden.
Yup, en contact opnemen met T-Mobile is dan precies de eerste stap die je maakt om iemand te helpen.

Heel simpel, als je upload wel goed is dan mag je aannemen dat je bekabeling in orde is. Kort gezegd heeft je pc de capaciteit, netwerkapparatuur ook, bekabeling ook. Dan blijft er verrekte weinig over om tot een snelle oplossing te komen.
Dan kunnen we eerst tot in den treure de meest obscure foutjes, mogelijke problemen gaan achterhalen maar de eerstvolgende stap is toch echt gewoon heel simpel T-Mobile aan zijn jasd trekken of die iets kunnen constateren.

Als zij dat niet kunnen dan ga je pas eens verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Martijn schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:19:
[...]

Allemaal zelfde resultaat, max rond de 200Mbit down.
Ok en puur voor de zekerheid: al even met een ander device geprobeerd? Dat er niet een anti-virus / brakke LAN driver in de weg zit. Of juist voor de grap even via wifi (5g vlak naast de router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
Martijn schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:04:
Heb sinds vandaag T-Mobile thuis, 1GBit glasvezel, althans dat zou het moeten zijn. Bekabeld op de router haal ik maar 150-200Mbit download, maar wel rond de 900 upload. En dit op de speedtest van Tmobile ZELF...

Iemand met vergelijkbare problemen of ervaringen?
Voor de zekerheid, kan het zijn dat je computer de doorvoersnelheid niet aan kan, of bezig was iets als Windows Updates te installeren in de achtergrond?
En kan de andere kant wel 1000 MB download leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Mattie112 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:32:
[...]

Ok en puur voor de zekerheid: al even met een ander device geprobeerd? Dat er niet een anti-virus / brakke LAN driver in de weg zit. Of juist voor de grap even via wifi (5g vlak naast de router).
_/-\o_

Dit bedoel ik met elkaar helpen, hier had ik niet aan gedacht (anti virus / Symantec troep) en dat lijkt het te zijn. Net even met een MacBook geprobeerd, bekabeld, had ik straks niet ter beschikking, en die haalt 600+ beide kanten op, begint er al meer op te lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Martijn schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:14:
[...]

_/-\o_

Dit bedoel ik met elkaar helpen, hier had ik niet aan gedacht (anti virus / Symantec troep) en dat lijkt het te zijn. Net even met een MacBook geprobeerd, bekabeld, had ik straks niet ter beschikking, en die haalt 600+ beide kanten op, begint er al meer op te lijken...
Precies dat komt in de buurt maar 900+ moet te halen zijn hoor :p Hoewel ik moet zeggen bij speedtest.net is het nog wel eens wisselend. Soms moet ik even 2/3 servers proberen voor ik eentje hebt die echt de volle snelheid kan halen.

edit:
Ik heb het bij mij ook een keer gehad met MalwareBytes geloof ik, dik hoog CPU verbruik ook tijdens het downloaden en niet super snel. Is toen met de volgende update weer gefixt maar toen was ik ook wel ff aan het zoeken hoe of wat.

[ Voor 15% gewijzigd door Mattie112 op 28-09-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:48:
[...]

edit:
Ik heb het bij mij ook een keer gehad met MalwareBytes geloof ik, dik hoog CPU verbruik ook tijdens het downloaden en niet super snel.
Dat kan wel kloppen: NoahAmber in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Beste is het trouwens te testen als je windows hebt in veilige modus met netwerk en over UTP rechtstreeks aan de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Bij nPerf heb je servers met 10Gbit aansluiting, die trekken een speedtest een stuk beter.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
pinda powerrr schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:56:
Bij nPerf heb je servers met 10Gbit aansluiting, die trekken een speedtest een stuk beter.
Ah nice die kende ik nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:26
Vandaag is tv-anywhere ook in de browser vernieuwd. Na invoer van klantnummer en pincode werkt tv kijken goed op m'n laptop, maar alleen full screen.
Ik doe tijdens het tv kijken graag ook andere dingen op mijn laptop. Weet iemand hoe ik het tv-beeld binnen een browserscherm kan krijgen, zodat de tv op de achtergrond blijft doorlopen als ik een nieuw tabblad open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

TV-Anywhere in de browser vind ik flink verbeterd, echt uitgebreid en goed.
Maar wat jij zegt; hij streamt alleen fullscreen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:26
Quad schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:55:
TV-Anywhere in de browser vind ik flink verbeterd, echt uitgebreid en goed.
Maar wat jij zegt; hij streamt alleen fullscreen.
Ik denk dat T-Mobile naar verschillende dingen moet kijken. Naast de issue met alleen fullscreen treedt er ook regelmatig een sessie-timeout op, waarna je opnieuw moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Vandaag de hele boel geïnstalleerd hier, op zich wel tevreden. De TV app op de AppleTV is eigenlijk exact hetzelfde als op de Amino box, zelfs de bitrate van de streams lijkt overeen te komen.

Maar 1 toch wel groot verschil, op de AppleTV app lijkt alles enkel stereo te zijn, klopt dat? Op de Amino heb ik gewoon DD5.1 bij films bijvoorbeeld.

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Komende nacht zijn er in mijn regio werkzaamheden van T-Mobile. Is het zo dat iedereen na die werkzaamheden per regio een nieuw IP-adres heeft? Ik ben daar ff huiverig voor omdat mij is opgevallen (door te testen met MAC spoofing) dat er nogal wat in up/down snelheid zit per IP-reeks. Iemand die hier meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
RR2USA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:34:
Komende nacht zijn er in mijn regio werkzaamheden van T-Mobile. Is het zo dat iedereen na die werkzaamheden per regio een nieuw IP-adres heeft? Ik ben daar ff huiverig voor omdat mij is opgevallen (door te testen met MAC spoofing) dat er nogal wat in up/down snelheid zit per IP-reeks. Iemand die hier meer over kan zeggen?
Dit heb ik nooit gemerkt. Weet je zeker dat dit het is? Als jij nu je modem/router reboot met een ander MAC dan heb je een andere snelheid? Zou me echt heel erg verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extricate.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Mijn IP is inderdaad veranderd tijdens de werkzaamheden van afgelopen week, ik heb hier echter geen verschil gemerkt in up/down snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Extricate. schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:26:
[...]

Mijn IP is inderdaad veranderd tijdens de werkzaamheden van afgelopen week, ik heb hier echter geen verschil gemerkt in up/down snelheid.
Betekenen deze werkzaamheden meteen de overgang naar T-Mobile TV, of staat dat er los van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extricate.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
souris schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:56:
[...]

Betekenen deze werkzaamheden meteen de overgang naar T-Mobile TV, of staat dat er los van?
Geen idee, ik heb zelf alleen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

souris schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:56:
[...]

Staat er helemaal los van, deze werkzaamheden zijn zoals al vaker vermeld om gemeenten/provincies/gebieden een eigen IP-Range te geven. Voor TV krijg je een aparte e-mail waarin ook expliciet wordt medegedeeld dat je overgezet wordt naar het nieuwe TV Platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

FreshM schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:58:
Vandaag is tv-anywhere ook in de browser vernieuwd. Na invoer van klantnummer en pincode werkt tv kijken goed op m'n laptop, maar alleen full screen.
Ik doe tijdens het tv kijken graag ook andere dingen op mijn laptop. Weet iemand hoe ik het tv-beeld binnen een browserscherm kan krijgen, zodat de tv op de achtergrond blijft doorlopen als ik een nieuw tabblad open?
Het schijnt niet anders te kunnen dan full screen. Vooralsnog op het T-mobile community forum ook geen reactie gezien van een T-mobile medewerker op de vele reacties hierop.

Verschrikkelijk lelijke hack om hier onderuit te komen: installeer VMWare met een willekeurig OS (bijv. Lubuntu) en open VMWare windowed en kijk daarin je TV 'full screen'. Totaal onzinnig dat je een VMWare sessie moet draaien om windowed TV te kijken, maar ik zie voor nu even geen andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
pinda powerrr schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:49:
[...]
Alle nieuwe klanten komen gelijk op het nieuwe platform, dus voor jou geen gedoe.
Ik struggle nu toch een beetje met de setup in mijn USG. Ik zit op het nieuwe platform dus ik zou niks meer met VLANs te maken moeten hebben, wel? Dan zou ik gewoon direct een IP moeten krijgen op de WAN poort van mijn USG toch? Of moet ik nog iets speciaals doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:08:
[...]

Ik struggle nu toch een beetje met de setup in mijn USG. Ik zit op het nieuwe platform dus ik zou niks meer met VLANs te maken moeten hebben, wel? Dan zou ik gewoon direct een IP moeten krijgen op de WAN poort van mijn USG toch? Of moet ik nog iets speciaals doen?
Alleen vlan 300 op de wan is nodig. Internet en Tv gaan over hetzelfde vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
TV Anywhere werkt bij mij niet op de nieuwste Microsoft Edge. Tevens gaat het scherm bij afspelen automatisch op full screen. Zijn er meer mensen met dit probleem?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Ok, ik heb een probleempje met T-Mobile. Op 8-9 heb ik 2 decoders teruggestuurd naar hen, verzendbewijzen heb ik uiteraard nog. Na dit terugsturen op 22-9 zelf achteraan gegaan via de klantenservice, omdat ik nog geen bevestiging heb gehad dat ze de apparaten hebben ontvangen.

Vervolgens het advies gekregen een mail te sturen naar de klantenservice, dit heb ik gelijk dezelfde dag gedaan, met noemen van mijn klantnummer en de verzendnummers (heb de verzendbewijzen alleen uitgeprint gekregen bij postkantoor). Daarop kreeg ik reactie dat het tot 6 werkdagen kon duren voor ik iets zou horen.

Vandaag (7 dagen later) krijg ik een waarschuwingsmail dat de apparatuur nog niet ontvangen is en dat men 265 euro aan kosten in rekening gaat brengen....

Klantenservice gebeld vanavond (1 x 45 minuten in de wacht en 1 x 37 minuten) maar die nemen gewoon niet op.... wachttijd langer dan 30 minuten en ja ik heb getimed wat hier tussen haakjes staat.

Wat is de beste manier om dit alsnog op te lossen? Zijn er andere wegen die naar T-Mobile leiden? (chat werkt niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

dannbla schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:41:
TV Anywhere werkt bij mij niet op de nieuwste Microsoft Edge. Tevens gaat het scherm bij afspelen automatisch op full screen. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zie drie reacties boven die van jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Tarz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:47:
Ok, ik heb een probleempje met T-Mobile. Op 8-9 heb ik 2 decoders teruggestuurd naar hen, verzendbewijzen heb ik uiteraard nog. Na dit terugsturen op 22-9 zelf achteraan gegaan via de klantenservice, omdat ik nog geen bevestiging heb gehad dat ze de apparaten hebben ontvangen.

Vervolgens het advies gekregen een mail te sturen naar de klantenservice, dit heb ik gelijk dezelfde dag gedaan, met noemen van mijn klantnummer en de verzendnummers (heb de verzendbewijzen alleen uitgeprint gekregen bij postkantoor). Daarop kreeg ik reactie dat het tot 6 werkdagen kon duren voor ik iets zou horen.

Vandaag (7 dagen later) krijg ik een waarschuwingsmail dat de apparatuur nog niet ontvangen is en dat men 265 euro aan kosten in rekening gaat brengen....

Klantenservice gebeld vanavond (1 x 45 minuten in de wacht en 1 x 37 minuten) maar die nemen gewoon niet op.... wachttijd langer dan 30 minuten en ja ik heb getimed wat hier tussen haakjes staat.

Wat is de beste manier om dit alsnog op te lossen? Zijn er andere wegen die naar T-Mobile leiden? (chat werkt niet)
Klagen op Twitter en T-Mobile taggen. Daar zijn de meeste bedrijven vaak erg gevoelig voor en pakken dat meestal snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DHH schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:18:
[...]

Het schijnt niet anders te kunnen dan full screen. Vooralsnog op het T-mobile community forum ook geen reactie gezien van een T-mobile medewerker op de vele reacties hierop.

Verschrikkelijk lelijke hack om hier onderuit te komen: installeer VMWare met een willekeurig OS (bijv. Lubuntu) en open VMWare windowed en kijk daarin je TV 'full screen'. Totaal onzinnig dat je een VMWare sessie moet draaien om windowed TV te kijken, maar ik zie voor nu even geen andere mogelijkheid.
Of je gebruikt gewoon Kodi met deze plugin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
In september 2x mails ontvangen voor onderhoud, maar zichtbaar niets gebeurd en ook geen downtime gehad.
Vannacht zonder aankondiging echter een nieuw IP gekregen (zoals vaker voorbij gekomen in dit topic).

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
awenger schreef op woensdag 30 september 2020 @ 06:39:
In september 2x mails ontvangen voor onderhoud, maar zichtbaar niets gebeurd en ook geen downtime gehad.
Vannacht zonder aankondiging echter een nieuw IP gekregen (zoals vaker voorbij gekomen in dit topic).
Van 8x.x.x.x naar 143.x.x.x adres.

Gemeente Almere.

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
T-Mobile is wederom weer vuile truukjes uit aan het halen. Ook ik kreeg vanacht een nieuw IP adres. Sindsdien is de performance weer verslechterd.

Ik heb nu een 31.201.101.x adres en verkeer van/naar mijn servertjes in Amsterdam ging normaliter redelijk direct met een ping van 6 a 8ms.
Sinds vannacht wordt het verkeer via London gestuurd en is de ping ruim verdubbeld naar 15ms+

Tracing route to x-101-201-31.ftth.glasoperator.nl
3 1 ms <1 ms <1 ms cr0.nikhef.nl.fusixnetworks.net [37.139.139.24]
4 1 ms <1 ms <1 ms nl-ams04a-ri3.aorta.net [37.139.139.241]
5 * * * Request timed out.
6 2 ms 1 ms 1 ms nl-srk03a-ri1-ae-3-0.aorta.net [84.116.135.149]
7 2 ms 2 ms 2 ms 213.46.182.142
8 10 ms 9 ms 9 ms ae2.3215.edge7.London1.level3.net [4.69.166.6]
9 10 ms 10 ms 10 ms 195.16.163.234
10 * * * Request timed out.
11 15 ms 15 ms 15 ms x-101-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.101.x]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
Ik ben er erg blij ermee. Vanochtend zag ik dat ik mijn server niet meer kon bereiken, dus gelijk ip-adres in Cloudflare aangepast, want ook hier ander ip. Wel in zo'n beetje dezelfde reeks (85.xxx). Maar ik zie dat vrijwel alle latencies lager zijn geworden, top! En (nog) geen packet loss zichtbaar. ODF-gebied trouwens.

Was ook netjes aangekondigd dat dit in nacht van 29 op 30 september zou gebeuren. Wel rond 23u wat packet loss gezien naar diverse sites die ik monitor (Smokeping container, met dank aan topicgenoten :)) en rond 1.30u een nieuw ip-adres (geen verbinding meer naar eigen server).

[ Voor 77% gewijzigd door The__Virus op 30-09-2020 08:46 ]

• swhnld
Hier ook nieuw IP na aangekondigde werkzaamheden afgelopen nacht. Latency op de VPN naar het werk is lager dan voorheen.

Bedenk overigens wel, nieuw netwerk opstelling kan even tijd nodig hebben om bepaalde routes opnieuw te optimaliseren.

[ Voor 33% gewijzigd door swhnld op 30-09-2020 09:49 ]

thelightning schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:35:
T-Mobile is wederom weer vuile truukjes uit aan het halen. Ook ik kreeg vanacht een nieuw IP adres. Sindsdien is de performance weer verslechterd.

Ik heb nu een 31.201.101.x adres en verkeer van/naar mijn servertjes in Amsterdam ging normaliter redelijk direct met een ping van 6 a 8ms.
Sinds vannacht wordt het verkeer via London gestuurd en is de ping ruim verdubbeld naar 15ms+

Ik weet niet of ik het hier las of ergens anders maar T-Mobile zou bezig zijn met een herindeling van IP's en routes op alle regio's in Nederland. Pakt voor sommigen beter uit (zoals hierboven) en voor anderen slechter.

Maar zoals gezegd, geef het even tijd..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Zijn er nog dingen die aangepast moeten worden in een Pfsense router. Krijg namelijk nu wel een ip maar nog geen "internet" DNS lookup verzoeken werken dan weer wel.

Via tmobile modem ( na factory reset ) werkt het wel.

Heb de guide destijds gebruikt van https://www.willemloeven.nl/?p=201

Sorry als dit al een keer gevraagd is kon het namelijk niet snel vinden in de vorige berichten en of de zoekterm van pfsense

Update: opgelost interfaces uit de bridge gehaald en er weer in gezet. Internet werkt nu.

[ Voor 19% gewijzigd door RedDragon op 30-09-2020 12:24 ]

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:57
thelightning schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:35:

De traceroute die jij stuurt is niet vanaf het T-Mobile netwerk maar eerder Freedom of iets anders dat transit inkoopt bij https://fusix.nl/

Tenzij T-Mobile Thuis nu samenwerkt met Fusix.

Update: Om dit beter te beoordelen hebben we ook de 2 hop nodig

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 30-09-2020 11:28 ]

Verwijderd

ikbenjoeri schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:22:
[...]

Zo te zien niet, Alleen Level3, C&W en HE ; https://bgp.he.net/AS50266#_graph4

Ben ook wel benieuwd of een trace vanuit T-Mobile naar de server het zelfde laat zien.

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
ikbenjoeri schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:22:
[...]

De traceroute die jij stuurt is niet vanaf het T-Mobile netwerk maar eerder Freedom of iets anders dat transit inkoopt bij https://fusix.nl/

Update: Om dit beter te beoordelen hebben we ook de 2 hop nodig
Dat klopt maar maakt het verhaal niet anders. Fusix is mijn provider. Waar eerder de prefix advertise van/door T-Mobile binnen nederland gebeurde, adverteert T-Mobile deze nu minder efficient waardoor er verkeer naar Londen trekt.

Verwijderd

thelightning schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:03:
[...]

Dat klopt maar maakt het verhaal niet anders. Fusix is mijn provider. Waar eerder de prefix advertise van/door T-Mobile binnen nederland gebeurde, adverteert T-Mobile deze nu minder efficient waardoor er verkeer naar Londen trekt.
Weet je toevallig nog hoe de trace er eerder uitzag?

Zo te zien zitten Fusix en T-Mobile niet in dezelfde IX.

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 22:57
thelightning schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:03:
[...]

Hoe kan Fusix jou provider zijn als je zelf aangeeft dat je bij T-Mobile zit en een T-Mobile IP hebt.

Kan je traceroute doen naar ns1.dnsmanager.io hop 1 mag je weglaten.

[ Voor 10% gewijzigd door ikbenjoeri op 30-09-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Vannacht heeft mijn verbinding een nieuw IP gekregen (85-reeks). De snelheden zijn nog hetzelfde gelukkig. Ik zie echter tot mijn grote blijdschap dat ook de latency lager ligt. Voorheen pingde ik mijn server in het datacenter op 8ms, nu is dat 5ms. En naar 8.8.8.8 was het eerst 6ms en nu 4ms. Dus er zijn duidelijk verbeteringen doorgevoerd. Mijn pfSense pakte ook meteen het nieuwe IP-adres op. Al met al ben ik wel tevreden met deze stap.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag was de installatie van T-Mobile, maar helaas nog geen internet.
Waarschijnlijk moest er nog iets aangepast in de wijkcentrale. Nu lees ik wel wat verhalen op internet over meerdere dagen geen internet, wat is jullie ervaring hoe snel dit is opgelost?

edit: 2 uur later kwam een andere Guidion man, die heeft alles nagelopen , naar de POP geweest (was in orde) en uiteindelijk zelf de glasvezel gelast en hierna werkte alles.

[ Voor 25% gewijzigd door Exocet op 01-10-2020 10:03 ]

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 12:57
Vandaag wat testen gedaan op de snelheden van t-mobile.
ik heb een 500/500 abbonement maar ik haal +- 150 -250 download en upload wel 350-400.

ook met een gereset modem en 1 laptop rechtstreeks met een kabel aangesloten op het modem zonder een ander apparaat aangesloten te hebben.
regio : Het gooi.

zijn er mensen met dezelfde soort ervaring ?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
theorganiser schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:57:
ik heb een 500/500 abbonement maar ik haal +- 150 -250 download en upload wel 350-400.

ook met een gereset modem en 1 laptop rechtstreeks met een kabel aangesloten op het modem zonder een ander apparaat aangesloten te hebben.

Waar doe je die speedtest en welk tijdstip? :)

En is je laptop wel "snel" genoeg :)

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 12:57
Vorkie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:59:
[...]

Waar doe je die speedtest en welk tijdstip? :)

En is je laptop wel "snel" genoeg :)
via zowel speedtest.net /speedofme / tmobile thuis test.

laptop is een HP 840 G5 I5 met gigabit.

vanmiddag de testen gedaan.
IP range 31.21.29.**

• swhnld
theorganiser schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:04:
[...]

via zowel speedtest.net /speedofme / tmobile thuis test.

laptop is een HP 840 G5 I5 met gigabit.

vanmiddag de testen gedaan.
IP range 31.21.29.**
Virus scanners en andere vertragende componenten uitgeschakeld? bekabeld aangesloten?

• Mattie112
theorganiser schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:57:

Scroll even terug dan komen er wat tips voorbij. Bijv fast.com of nperf.com en check ook zeker je anti-virus. Eventueel booten in safe-mode om eea uit te sluiten.

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Mattie112 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:24:
[...]

Scroll even terug dan komen er wat tips voorbij. Bijv fast.com of nperf.com en check ook zeker je anti-virus. Eventueel booten in safe-mode om eea uit te sluiten.
Als je zelf een server (of andere computer) in je netwerk hebt, kun je hier https://github.com/librespeed/speedtest een speedtest downloaden. Dan kun je testen of je PC de snelheid wel aan kan of dat een switch misschien een bottleneck is.

Wat oudere PCs en laptops komen vaak niet aan de 1 Gb/s throughput.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Laatst online: 03-07-2024
Mattie112 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:24:
[...]

Free and Open Source Speedtest. No Flash, No Java, No Websocket,

https://librespeed.org/

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Vannacht ook een ander IP gekregen hier in ODF gebied (Mierlo). Na 2 jaar trouwe dienst ben ik vanuit de 5.x reeks nu ook in 85.x ingedeeld. Heb er geen verschil in gemerkt behalve wat servers en services die plots niet meer werkte. Hoop dat ik vanaf nu weer minimaal 2 op dit IP mag rondsurfen en dat het geen gewoonte wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Sinds gisteren ook glasvezel van T-Mobile en alles werkte met de Zyxel modem. Hierna m'n USG ipv de Zyxel geplaatst, VLAN op 300 en IGMP snooping aan voor LAN. Internet werkt, maar TV kastje werkt niet. Start wel op, maar scherm blijft zwart.
Is dan de conclusie dat ik nog op het oude netwerk zit en de TV dus nog op een apart VLAN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Exocet schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:05:
Is dan de conclusie dat ik nog op het oude netwerk zit en de TV dus nog op een apart VLAN?
Ja, dat is correct. Of even via app kijken, of tijdelijk Zyxel terugplaatsen als enige neerzetten, of Zyxel voor de USG plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:05:
Sinds gisteren ook glasvezel van T-Mobile en alles werkte met de Zyxel modem. Hierna m'n USG ipv de Zyxel geplaatst, VLAN op 300 en IGMP snooping aan voor LAN. Internet werkt, maar TV kastje werkt niet. Start wel op, maar scherm blijft zwart.
Je kan het altijd proberen. Volgens mij moet je voor TV dan VLAN 640 gebruiken. Vroeger was T-mobile Thuis van Vodafone en hier staat nog een uitleg van toentertijd: LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
Hallo medetweakers,

bij mij in Alkmaar zit er sinds een paar weken een glasvezelaansluiting in de meterkast.

Dit is nog nergens doorgegeven dus het is heel onduidelijk wat ik nu waar kan krijgen qua abonnement.

Ik heb nu een Ziggo (250) / Vodafone combi die € 80,- per maand kost , die vervangen door een Thuis en unlimited combi van € 50,- lijkt me leuke optie. (TV en vast bellen gaat er dan uit).

Op zoek naar informatie gaat er een wereld voor mij open ivm WBA en ODF.... Alkmaar is blijkbaar WBA en die Gb zit er waarschijnlijk niet in, maar ik vraag me af wat dan eventueel wel? 100 doe ik niet maar 200 of 500 wel.

Kan iemand hier iets over zeggen? Ik kan geen postcodecheck doen want die staat alleen nog bij KPN blijkbaar.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

UniMatrix schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:06:
Hallo medetweakers,

bij mij in Alkmaar zit er sinds een paar weken een glasvezelaansluiting in de meterkast.

Dit is nog nergens doorgegeven dus het is heel onduidelijk wat ik nu waar kan krijgen qua abonnement.

Ik heb nu een Ziggo (250) / Vodafone combi die € 80,- per maand kost , die vervangen door een Thuis en unlimited combi van € 50,- lijkt me leuke optie. (TV en vast bellen gaat er dan uit).

Op zoek naar informatie gaat er een wereld voor mij open ivm WBA en ODF.... Alkmaar is blijkbaar WBA en die Gb zit er waarschijnlijk niet in, maar ik vraag me af wat dan eventueel wel? 100 doe ik niet maar 200 of 500 wel.

Kan iemand hier iets over zeggen? Ik kan geen postcodecheck doen want die staat alleen nog bij KPN blijkbaar.
Via T-mobile krijg je dan 100 als maximum. Ik heb het ook en voor mij is het meer dan snel genoeg, net als voor 99 procent van de rest van Nederland. Maar als je sneller wilt moet je niet bij T-Mobile wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
knakworst schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Via T-mobile krijg je dan 100 als maximum. Ik heb het ook en voor mij is het meer dan snel genoeg, net als voor 99 procent van de rest van Nederland. Maar als je sneller wilt moet je niet bij T-Mobile wezen.
Dank @knakworst

Ik lees net op het T-Mobile forum dat het waarschijnlijk weer een andere variant is, GPON en dat er dan vooralsnog helemaal geen T-Mobile geleverd kan worden...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UniMatrix schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Dank @knakworst

Ik lees net op het T-Mobile forum dat het waarschijnlijk weer een andere variant is, GPON en dat er dan vooralsnog helemaal geen T-Mobile geleverd kan worden...
Dat klopt helemaal voor Alkmaar en dat is ook de reden dat je alleen KPN, XS4All en waarschijnlijk Tweak vindt als mogelijke providers.

KPN Wholesale is vorig jaar al begonnen met het toepassen van GPON in hun netwerken.

Probleem is dat de providers die bij KPN Wholesale inkopen (zoals T-Mobile) daarvoor ook aanpassingen moesten maken in hun systemen. Zowel in het ordersysteem als technisch. T-Mobile heeft dat tot op heden nog altijd niet gedaan en een aantal kleinere providers ook niet.

Dit is door KPN echt ruim van te voren aangekondigd dus ik ben van mening dat je de schuld aan die providers mag geven.

De klantenservice van T-Mobile lijkt de opdracht te hebben om voor alles de schuld aan KPN te geven dus potentiele klanten weten niet meer wat er nu aan de hand is

Ik weet trouwens ook dat T-Mobile nu echt wel wil en nu ook druk bezig zijn met die technische aanpassing want ze willen ook weer niet duizenden potentiële klanten verliezen hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Barre73 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:15:
[...]
Ik weet trouwens ook dat T-Mobile nu echt wel wil en nu ook druk bezig zijn met die technische aanpassing want ze willen ook weer niet duizenden potentiële klanten verliezen hierdoor.
Dank voor je nuancering en dat laatste zie ik nu ook terugkomen op het T-Mobile forum, maar wanneer...

Ik was gewoon naief, ik dacht:
  1. Ik heb nu glasvezel
  2. Er staan meerdere aanbieders op de site van KPNNetwerk, waaronder T-Mobile
  3. [Google] T-Mobile thuis + Unlimited mobiel is 1000Mbit en onbeperkt mobiel internet voor € 50,- in de maand, dat wil ik.
En dat blijkt dan weer net niet te kunnen... :(

[EDIT]
Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij hebben de glasvezel 18.09.2020 bij u aangesloten en doorgemeten. Deze gegevens hebben wij dezelfde dag verwerkt. Vanuit ons al netwerkbeheerder is het de glasvezelaansluiting op uw adres klaar voor gebruik. Hoelang het duurt voordat dit bij de providers zichtbaar is verschild per provider. Daarom wil ik u adviseren om contact op te nemen met de provider naar keuze zij kunnen u hier meer over informeren. Wij van kpnnetwerk NL kunnen hier in niets voor u betekenen.

Heeft u nog aanvullende vragen, dan hoor ik dit graag van u.
:')

[ Voor 28% gewijzigd door UniMatrix op 01-10-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
ik weet niet waarom je :') gebruikt?

KPN Netwerk is toch ook klaar? de infrastructuur ligt er, nu is het toch aan de providers om te zorgen dat ze daadwerkelijk kunnen gaan leveren hierop? :?

(ik zit in exact hetzelfde pakket hoor. mijn is 19.09.2020 aangesloten en opgeleverd. TMobile kan mij niet vertellen wanneer ze wel glasvezel kunnen gaan leveren. :X blijft vervelend!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UniMatrix schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Dank voor je nuancering en dat laatste zie ik nu ook terugkomen op het T-Mobile forum, maar wanneer...

Ik was gewoon naief, ik dacht:
  1. Ik heb nu glasvezel
  2. Er staan meerdere aanbieders op de site van KPNNetwerk, waaronder T-Mobile
  3. [Google] T-Mobile thuis + Unlimited mobiel is 1000Mbit en onbeperkt mobiel internet voor € 50,- in de maand, dat wil ik.
En dat blijkt dan weer net niet te kunnen... :(

[EDIT]
[...]
:')
Als T-Mobile wel beschikbaar komt, dan is jouw maximale snelheid 100 Mbit. In combinatie met onbeperkt mobiel voor 50 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
T Mobile lever volgens mij al op wba gpon met een Huawei ONT. er zijn net verschillende topics aangepast met deze info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 19-09 23:40
hidden schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:28:
T Mobile lever volgens mij al op wba gpon met een Huawei ONT. er zijn net verschillende topics aangepast met deze info
Huawei ONT?
Volgens mij gebruikt KPN Wholesale ONT's van Nokia (omdat Alcatel-Lucent is overngenomen door Nokia en zij dit merk appartuur nog steeds gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ah ik snap nu waarom ik een ander ip-adres had. Ik had de link naar het onderhoud niet gelegd. Latency is inderdaad naar beneden gegaan. Van 7-9 naar stabiel 8 op speedtest. Naar 8.8.8.8 zelfs gemiddeld 4ms.

Voor degenen die niks gemerkt hadden aan onderhoud, ik had een paar keer rond 05:30 dat het internet er korter dan 10 minuten uitlag. Ik begin meestal vroeg met werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Motrax op 01-10-2020 22:05 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Nou, vandaag is de monteur van Guidion geweest om mijn converter aan te sluiten op de fiber en het modem te hangen. Wat een slechte service zeg...

1) Het nieuwe modem is opgehangen aan bestaand schroefje in de meterkast op de aansluiting van de oude Draytek, dus die bungelt nou aan 1 schroefje

2) Geen enkele test gedaan, hij vroeg mij een speedtest te doen op de nieuwe modem

3) TV signaal is totaal niet getest, dus dit heb ik zelf werkend moeten krijgen (ok, peanuts, maar toch)

4) Bellen werkt niet meer, daarvoor heb ik zelf nog 45 minuten aan de lijn gehangen met T-Mobile en nog werkt het niet (taak ingezet naar de backoffice, kan 9 werkdagen duren voor ik kan bellen)

Daarnaast nog het vreemdst, ik krijg vandaag out of the blue een Entone 510 bezorgd door TNT zonder dat ik deze besteld heb, met een brief erin die gedateerd is op Juli 2020 met de tekst erop: Hier is ie dan, je nieuwe WIFI BOOSTER

Dus ik weer gebeld met de klantenservice, blijkt dat ze mijn teruggestuurde apparaten van begin september zijn kwijtgeraakt (ook zoiets), maar wel als verloren hebben genoteerd omdat ik de verzendcodes nog had. 1 kastje heb ik gehouden, maar volgens T-Mobile is dat de verkeerde die ik had moeten terugsturen (wat niet klopt, want ik heb duidelijk gekeken naar de datum van in gebruik name in My T-Mobile). Nu klopt de administratie niet meer.

Of ik de Amino Aria 610 wilde terugsturen, dan kon ik de oude Entone houden. Ik zeg nee, want dan werkt straks cloud opnemen niet meer volgens jullie (Entone 510 kan dit niet, be warned)... Oh ja.......

Zucht!

Maar goed, heeft iemand enig idee of ik iets zelf kan doen om vast bellen wel werkend te krijgen (op oude modem ging het prima, dus de toestellen en kabels zijn in orde. Ik krijg steevast een bezettoon als ik nummer probeer te bellen en als ik naar mijn eigen vaste lijn bel krijg ik direct voicemail...

Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
T-mobile is supervoordelig als je geen tv kijkt. Je betaalt dan maar 30 euro ipv 48 euro bij Ziggo (in beide gevallen gaat het om het basispakket).

Zouden jullie T-mobile aanraden (basic, goedkoopste) in de omgeving van Hoofddorp (volgens mij is bereik per regio anders, dus ik vermeld ook de regio). De 67.50 activatiekosten slaan nergens op maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
@negena T Mobile is prima te doen. helemaal met ODF. de activatie kosten is helaas niets aan te doen die kosten zijn voor de monteur.
wel klan je de cashback deal gebruiken in de op en alles in een aanvragen. tv en telefoon kan je er direct weer uit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:10:
Nou, vandaag is de monteur van Guidion geweest om mijn converter aan te sluiten op de fiber en het modem te hangen. Wat een slechte service zeg...

1) Het nieuwe modem is opgehangen aan bestaand schroefje in de meterkast op de aansluiting van de oude Draytek, dus die bungelt nou aan 1 schroefje

2) Geen enkele test gedaan, hij vroeg mij een speedtest te doen op de nieuwe modem

3) TV signaal is totaal niet getest, dus dit heb ik zelf werkend moeten krijgen (ok, peanuts, maar toch)

4) Bellen werkt niet meer, daarvoor heb ik zelf nog 45 minuten aan de lijn gehangen met T-Mobile en nog werkt het niet (taak ingezet naar de backoffice, kan 9 werkdagen duren voor ik kan bellen)

Daarnaast nog het vreemdst, ik krijg vandaag out of the blue een Entone 510 bezorgd door TNT zonder dat ik deze besteld heb, met een brief erin die gedateerd is op Juli 2020 met de tekst erop: Hier is ie dan, je nieuwe WIFI BOOSTER

Dus ik weer gebeld met de klantenservice, blijkt dat ze mijn teruggestuurde apparaten van begin september zijn kwijtgeraakt (ook zoiets), maar wel als verloren hebben genoteerd omdat ik de verzendcodes nog had. 1 kastje heb ik gehouden, maar volgens T-Mobile is dat de verkeerde die ik had moeten terugsturen (wat niet klopt, want ik heb duidelijk gekeken naar de datum van in gebruik name in My T-Mobile). Nu klopt de administratie niet meer.

Of ik de Amino Aria 610 wilde terugsturen, dan kon ik de oude Entone houden. Ik zeg nee, want dan werkt straks cloud opnemen niet meer volgens jullie (Entone 510 kan dit niet, be warned)... Oh ja.......

Zucht!

Maar goed, heeft iemand enig idee of ik iets zelf kan doen om vast bellen wel werkend te krijgen (op oude modem ging het prima, dus de toestellen en kabels zijn in orde. Ik krijg steevast een bezettoon als ik nummer probeer te bellen en als ik naar mijn eigen vaste lijn bel krijg ik direct voicemail...

Dus....
Om op de laatste vraag in te gaan: hier kun jij niks aan doen. Zo te horen is je nummer nog helemaal niet geactiveerd of geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Barre73 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

Om op de laatste vraag in te gaan: hier kun jij niks aan doen. Zo te horen is je nummer nog helemaal niet geactiveerd of geporteerd.
Nou, ik had al bellen, dus 1 minuut ervoor werkte het nog wel... Ik ben geen nieuwe klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44
Is er een storing?
Kan niks vinden...

Onze TV zegt opeens "er is een fout opgetreden".
Amino Kastje opnieuw opgestart maar nu alleen zwart beeld...

edit: powercycle hielp ook niet. Uiteindelijk met pinnetje moeten resetten nu werkt et weer...

[ Voor 26% gewijzigd door DoubleYouPee op 03-10-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vraagje.

tmobile komt binnenkort de overstap "regelen" omdat ik bij xs4all wegga. (iets met prijs, en zinkend schip)

ik ga ook van 500 naar 1000 dus das leuk en neem de kans om meteen tijdens de verbouwing de bekabeling aan te passen.
ik krijg waarschijnlijk van hun zon kort glas-sfp-patchkabeltje naar een nieuwe mediaconverter ter vervanging van mijn oude grijze NT.

ik wil ik eigenlijk af van die hele mediaconverter en het glas direct in mijn router duwen.

waarmee kan ik dit het beste doen, de afstand tussen de glasdoos en waar de router staat is een slordige 25 meter en dat patchkabeltje wat erbij zit is volgens mij 20 centimeter.

ik weet echter net niet genoeg van glas af om meteen het juiste te kopen om het glas uit te laten komen in een SFP connector 25 meter verderop.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 14:38
negena schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:01:
T-mobile is supervoordelig als je geen tv kijkt. Je betaalt dan maar 30 euro ipv 48 euro bij Ziggo (in beide gevallen gaat het om het basispakket).

Zouden jullie T-mobile aanraden (basic, goedkoopste) in de omgeving van Hoofddorp (volgens mij is bereik per regio anders, dus ik vermeld ook de regio). De 67.50 activatiekosten slaan nergens op maar ok.
T-Mobile werkt hier prima in hoofddorp. Wel zitten we in het nieuwe deel van hoofddorp aan de zuidkant enkel op wba dus enkel 100mbit.

Geen grote storingen ervaren, en de snelheid is voor ons prima en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippy schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:21:
vraagje.

tmobile komt binnenkort de overstap "regelen" omdat ik bij xs4all wegga. (iets met prijs, en zinkend schip)

ik ga ook van 500 naar 1000 dus das leuk en neem de kans om meteen tijdens de verbouwing de bekabeling aan te passen.
ik krijg waarschijnlijk van hun zon kort glas-sfp-patchkabeltje naar een nieuwe mediaconverter ter vervanging van mijn oude grijze NT.

ik wil ik eigenlijk af van die hele mediaconverter en het glas direct in mijn router duwen.

waarmee kan ik dit het beste doen, de afstand tussen de glasdoos en waar de router staat is een slordige 25 meter en dat patchkabeltje wat erbij zit is volgens mij 20 centimeter.

ik weet echter net niet genoeg van glas af om meteen het juiste te kopen om het glas uit te laten komen in een SFP connector 25 meter verderop.
Wat is het probleem van die converter? Als je router 25 meter verderop staat dan is het het snelst en goedkoopst om gewoon vanaf de converter een ethernetkabel naar je router te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Hier toch maar een vraag stellen.

KPN Netwerk heeft hier inmiddels glas gelegd. Wat ik van alle berichten en wat research heb gevonden is dit het 'nieuwe' GPON netwerk.
Hierdoor gaat het nog wel even duren voordat T-Mobile glasvezel kan gaan leveren op mijn adres.

Nu is mijn vraag, zodra ze uiteindelijk gaan leveren, wordt dit dan de volle 1000mbit? of wordt max 100mbit, vergelijkbaar met wat je nu krijgt bij wba?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Niemand weet dat natuurlijk zeker, het zou in theorie best kunnen dat ze meer dan 100Mbit gaan leveren als ze toch ooit toch via WBA op GPON gaan leveren.

Maar goed van de andere kant is het gewoon WBA dus hoe het er nu voor staat zou ik uitgaan van maximaal 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Wat is het probleem van die converter? Als je router 25 meter verderop staat dan is het het snelst en goedkoopst om gewoon vanaf de converter een ethernetkabel naar je router te trekken.
het is weer een stopcontact en onnodig. en het is een nettere oplossing door alle netwerkspul bij mijn patchpaneel/rack te hebben. kan ik ook alles achter 1 UPS hebben zitten.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippy schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

het is weer een stopcontact en onnodig. en het is een nettere oplossing door alle netwerkspul bij mijn patchpaneel/rack te hebben. kan ik ook alles achter 1 UPS hebben zitten.
Snap ik maar dan maak je je het jezelf onnodig moeilijk. Glasvezelkabel door je huis trekken met stekkers is nu niet echt handig.

Persoonlijk zou ik de converter laten zitten of een Fritzbox 5490 direct aansluiten op de vezel. Maar dan alsnog in de meterkast.

Ik heb zelf de 5490 en dat werkte prima. Wel alleen internet. Geen flauw idee hoe dat werkt met telefonie en tv. Maar je blijft dan iets in de meterkast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

de truc is dat mijn glas in de woonkamer uitkomt. en met de verbouwing word die hoek vrij leeg en dus de WAF is vrij laag om daar alsnog een knalrode router op te hangen met discoverlichting.

het trekken van glas is geen probleem. met de verbouwing is het trekken van glas (of zelfs vervangen) geen probleem. in tegenstelling tot veel andere situaties zorg ik ervoor dat het te vervangen is zonder je halve huis te slopen.

[ Voor 21% gewijzigd door flippy op 04-10-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippy schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:59:
de truc is dat mijn glas in de woonkamer uitkomt. en met de verbouwing word die hoek vrij leeg en dus de WAF is vrij laag om daar alsnog een knalrode router op te hangen met discoverlichting.

het trekken van glas is geen probleem. met de verbouwing is het trekken van glas (of zelfs vervangen) geen probleem. in tegenstelling tot veel andere situaties zorg ik ervoor dat het te vervangen is zonder je halve huis te slopen.
Als jij glas kan trekken en de connectoren kan lassen/monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:03:
[...]
Als jij glas kan trekken en de connectoren kan lassen/monteren?
ik kan kabels met de stekkers er al aan trekken, glas lassen gaat me iets te ver. mij gaat het erom welke kabel ik moet hebben. dus een 20m lange versie van de korte die tmobile me geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippy schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

ik kan kabels met de stekkers er al aan trekken, glas lassen gaat me iets te ver. mij gaat het erom welke kabel ik moet hebben. dus een 20m lange versie van de korte die tmobile me geeft.
Als je zeker weet welk modem je krijgt dan is het simpel even zoeken op de specs van het modem en de converter.

Zo ziet het eruit in ieder geval,

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/4a2ec4d4-3e69-4070-91f9-fa185d5f871f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik heb de oude FTU zoals hier afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/hCkT8njJRhriCegQ6N9L-09-trsGFLzi7Cs8bRwT-A_f3GPWZ_o2_0BdD4bEdDUjSfHC1uXFNRR5

maakt dat nog uit? ik weet alleen nog niet of ze de blauwe of groene stekker gaan gebruiken. nu gebruikt xs4all/kpn de blauwe.

[ Voor 27% gewijzigd door flippy op 04-10-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@flippy

Ik zou dan simpelweg even afwachten totdat de boel is geïnstalleerd en even navragen bij de monteur welke kabel je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
flippy schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Plan B:
Dit is een prima UPS voor de converter pricewatch: PowerWalker DC SecureAdapter 12V ook te upgraden met een 3450mAh batterij. woops, converter vraagt 5V ipv 12V

Succes met plan A 👍

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 04-10-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flippy schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:17:

[Afbeelding]

maakt dat nog uit? ik weet alleen nog niet of ze de blauwe of groene stekker gaan gebruiken. nu gebruikt xs4all/kpn de blauwe.
Zoek even terug in dit topic want het is wel veel vaker ter sprake gekomen. Je hebt aan de kant van de FTU in ieder geval een blauwe SC/UPC nodig. Of SC/PC maar dat is vrijwel hetzelfde. T-Mobile gebruikt straks nl. ook de blauwe linkerkant.
De connector bij eigen router moet je hier dus even opzoeken. Het is ook UPC maar ik weet niet zeker of het SC of LC is.
Simpel te bestellen op meerdere sites.
FS.com is bijvoorbeeld eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
demonic schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:31:
Hier toch maar een vraag stellen.

KPN Netwerk heeft hier inmiddels glas gelegd. Wat ik van alle berichten en wat research heb gevonden is dit het 'nieuwe' GPON netwerk.
Hierdoor gaat het nog wel even duren voordat T-Mobile glasvezel kan gaan leveren op mijn adres.

Nu is mijn vraag, zodra ze uiteindelijk gaan leveren, wordt dit dan de volle 1000mbit? of wordt max 100mbit, vergelijkbaar met wat je nu krijgt bij wba?
Maakt dat iets uit dan of wil je een datacenter op gaan zetten?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
flippy schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:17:

[Afbeelding]

Ik heb deze in gebruik, werkt perfect icm de edgerouter (4 of 6P), ik heb deze - de blauwe - module in gebruik.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp User schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Ik heb deze in gebruik, werkt perfect icm de edgerouter (4 of 6P), ik heb deze - de blauwe - module in gebruik.
Die link naar de SFP module is voor een dubbelpack. Wat doe je met die tweede dan?
Voor de rest prima lijkt me. Dat is inderdaad de juiste kabel. Alleen even de goede lengte bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
HereIsTom schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

Maakt dat iets uit dan of wil je een datacenter op gaan zetten?
Ja dat maakt uit ja.
de 20 mbit upload van een ziggo/dsl lijn is imo te laag.
De 100mbit download van tmobile glas is mij te laag.

voor die wensen hoef je echt niet een datacentrum te hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 19-09 23:40
[...]

Het dubbelpack SFP's heb ik ook. Ik wilde de SFP specifiek van dezelfde fabrikant (Edgerouter 4).
Werkt prima met T-Mobile/Glasoperator en KPN WBA.

Overigens werken de SFP's van fs.com ook gewoon, bij mijn ouders zit er een SFP in van fs.com (weet even niet meer welke, die ook in een Edgerouter 4 zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
demonic schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:11:
[...]

Ja dat maakt uit ja.
de 20 mbit upload van een ziggo/dsl lijn is imo te laag.
De 100mbit download van tmobile glas is mij te laag.

voor die wensen hoef je echt niet een datacentrum te hebben hoor.
Ik heb 100mbit en 50mbit gehad van T-Mobile, maar heb nooit het verschil gemerkt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

[...]

dank je.

ligt het aan mij of is die kabel erg goedkoop? je kan bijna niet eens utp kabel krijgen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
flippy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 02:59:
[...]

dank je.

ligt het aan mij of is die kabel erg goedkoop? je kan bijna niet eens utp kabel krijgen voor dat geld.
Ik heb ook rond dat bedrag betaald voor mijn korte glasvezel. Zijn niet zo duur dit dingen dus klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdfireman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 12:13
Met de nieuwe opstelling waarbij VLAN's bij T-Mobile 100MB glasvezel niet meer nodig is, klopt het dat onderstaande setup dan gaat werken?

glasvezel -> mediaconverter -> UDM -> STB

Ik zou graag overstappen naar T-Mobile én zou gebruik willen maken van de UDM om de woonkamer van wifi te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
tomdfireman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:18:
Met de nieuwe opstelling waarbij VLAN's bij T-Mobile 100MB glasvezel niet meer nodig is, klopt het dat onderstaande setup dan gaat werken?

Ik zou graag overstappen naar T-Mobile én zou gebruik willen maken van de UDM om de woonkamer van wifi te voorzien.
Sinds vorige week ook overgestapt naar T-Mobile 1000mbit glasvezel, maar ik heb nog wel aparte VLAN's. Ik heb dan wel de USG ipv de UDM, maar die setup werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 19:40

KroeT

[...]

tomdfireman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:18:

Ik wilde precies die vraag stellen. Ik dénk dat het nodig is/blijft om het volgende te hebben:

glasvezel -> mediaconverter -> managed switch voor VLANs -> UDM(/UDM Pro) | met een aparte kabel van de switch naar de STB.

Of natuurlijk

glasvezel -> Unifi Switch met SFP -> UDM(/UDM Pro) | met een aparte kabel van de switch naar de STB.

Mijn aanname is gebaseerd op een aantal plekken waar ik heb gelezen dat de VLAN voor internet nodig blijft. Maar let dus op: dit is een aanname van mijn kant dus dit verdient een scherpe blik door iemand die de setup heeft draaien.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Met de laatste update heb je alleen VLAN 300 nodig.

Waiting on the world to change

Pagina: 1 ... 101 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie