[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Barre73 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:31:
[...]

Wat bedoel je met fiber aansluitpunt? De zwarte mediaconverter?
In dat geval zou je zelf prima in staat moeten zijn om het gele glaskabeltje uit je Draytek te halen en in die converter te stoppen. En vanaf daar een UTP kabel naar de Zyxel. Meer is het niet namelijk
Ja dat is het volgens mij. Zit een fiber kabel in, een mediaconverter en wat kabels bij de modem. Maar als ik die mediaconverter aan een schroefje maak en de kabels verwissel zou ik dus klaar moeten zijn? Geen moeilijke instellingen in het modem of VLANs ofzo? (in verband met nieuwe TV platform).

Krijg ik dan geen gezeur met T-Mobile of Guidion ivm monteur afspraak etc?

[ Voor 5% gewijzigd door Tarz op 22-09-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 18:42
Tarz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:33:
[...]

Ja dat is het volgens mij. Zit een fiber kabel in, een mediaconverter en wat kabels bij de modem. Maar als ik die mediaconverter aan een schroefje maak en de kabels verwissel zou ik dus klaar moeten zijn? Geen moeilijke instellingen in het modem of VLANs ofzo? (in verband met nieuwe TV platform).

Krijg ik dan geen gezeur met T-Mobile of Guidion ivm monteur afspraak etc?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien door allerlei stommiteiten bij T-Mobile al een maand wacht op mijn verbinding en nu ook nog weken moet wachten op Guidion (wat een partijen |:( ) Alleen wil ik geen gezeik achteraf hebben van Guidion

Ik heb het pakket al binnen, sowieso raar dat hier een blauw koppelstukje inzit maar de kabel die erin gaat en ook al in de aansluitdoos beide groen zijn.

Nu heb ik al eerder gezien dat dit het geval was, maar ja nogmaals mijn geduld is redelijk op en wil aan de bak met aansluiten!

Daarnaast ga ik een Unifi Dream Machine Pro bestellen en wil hierbij ook de SFP module bestellen UF-SM-1G-S, welke kabel heb ik daarvoor nodig? Of kan ik gewoon de kabel gebruiken die ik erbij heb gekregen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_sSH3Okk_aJX7HMX-jZvoPFtPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NH7RdPWpJ4ytDZpttGoiT7hg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHw-zV178yCyJDlqz8xvhXgUy6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6xdIjQ4svev1tLLeyk6a8I8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CE0C8gTdhVRFOnPJBJeKf6NiKzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FyFQ86fXiuqdbu3pScU2B0t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
easy-cloud schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:13:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien door allerlei stommiteiten bij T-Mobile al een maand wacht op mijn verbinding en nu ook nog weken moet wachten op Guidion (wat een partijen |:( ) Alleen wil ik geen gezeik achteraf hebben van Guidion

Ik heb het pakket al binnen, sowieso raar dat hier een blauw koppelstukje inzit maar de kabel die erin gaat en ook al in de aansluitdoos beide groen zijn.

Nu heb ik al eerder gezien dat dit het geval was, maar ja nogmaals mijn geduld is redelijk op en wil aan de bak met aansluiten!

Daarnaast ga ik een Unifi Dream Machine Pro bestellen en wil hierbij ook de SFP module bestellen UF-SM-1G-S, welke kabel heb ik daarvoor nodig? Of kan ik gewoon de kabel gebruiken die ik erbij heb gekregen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja, ik heb geen idee waarom het moeilijk zou zijn, maar als er iets met je fiber kabel gebeurt dan ben je wel aan de beurt denk ik. Moet je alsnog 2 weken wachten op de monteur. Dilemma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Tarz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:23:
[...]

Tja, ik heb geen idee waarom het moeilijk zou zijn, maar als er iets met je fiber kabel gebeurt dan ben je wel aan de beurt denk ik. Moet je alsnog 2 weken wachten op de monteur. Dilemma :P
Het is ondertussen aangesloten en het werkt! Nu tijdelijk van de media converter naar mijn Mikrotik aansluiten en binnenkort de Unifi Dream Machine Pro met SFP Module bestellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blauwe connector gaat idd in de media converter en de groene in het koppelblokje, die vanaf de onderkant op de FTU (kassie waar de buitenglasvezel in zit) moet worden geprikt.

Er zit op het koppelblokje aan de één kant een gleufje zodat de connectoren er maar op één manier in kunnen.

Als je dat kan dan kan je zo voor Guidion komen werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
trankilo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:38:
[...]

Blauwe connector gaat idd in de media converter en de groene in het koppelblokje, die vanaf de onderkant op de FTU (kassie waar de buitenglasvezel in zit) moet worden geprikt.

Er zit op het koppelblokje aan de één kant een gleufje zodat de connectoren er maar op één manier in kunnen.

Als je dat kan dan kan je zo voor Guidion komen werken :p
Waar kan ik solliciteren? :+ Man man man wat doet T-Mobile hier moeilijk over zeg! Nu nog even onderzoeken hier of ik een andere kabel nodig heb zodra ik een SFP Module aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik de Unifi SFP module ga bestellen, heb ik dan deze kabel nodig om hem aan te sluiten?

https://www.fs.com/de-en/products/62904.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
nou, even nagevraagd. Zelfinstallatie zorgt voor problemen met garantievoorwaarden, dus uit den boze.
Moet via installateur. Gelukkig kan dan al over 1,5 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:51

pinda powerrr

Slow down...

Tarz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:25:
nou, even nagevraagd. Zelfinstallatie zorgt voor problemen met garantievoorwaarden, dus uit den boze.
Er zijn er hier ook al een paar geweest waarbij klantenservice het totaal niet erg vindt als je het zelf doet. Scheelt weer een bezoekje, die ze in deze tijden proberen te vermijden.
Dus ze zijn niet echt eenduidig in hun antwoord.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
pinda powerrr schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:32:
[...]

Er zijn er hier ook al een paar geweest waarbij klantenservice het totaal niet erg vindt als je het zelf doet. Scheelt weer een bezoekje, die ze in deze tijden proberen te vermijden.
Dus ze zijn niet echt eenduidig in hun antwoord.
Tja, maar wat gebeurt er dan met je afspraak? Die wordt dan gecancelled? Of bellen ze op wanneer je die gaat maken? Of interesseert het ze niet?

Ik heb nu de afspraak gepland, maar kan em er zo weer uit gooien. Maar dan blijft de installatie toch open staan zou je denken... Raar bedrijf wat dit betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tarz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:25:
Het is jouw beslissing maar ik begrijp uit je verhaal dat niets meer hoeft te doen aan de kant van de Reggefiber FTU. Daar is bij de eerste installatie al een glaskabeltje direct op aangesloten die nu naar je Draytek loopt.
Dat glaskabeltje moet uit de Draytek (lipje of lipjes aan de zijkant indrukken en connector loshalen) en in de Mediaconverter geklikt worden.

Dat is echt alles. Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe dat fout zou kunnen gaan als je niet bruut gaat zitten rukken aan die connector. Jij hebt niets te doen met een koppelblokje want bij jou is de kant van de FTU al gefixed.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb t ook zelf gedaan, in overleg met de HD zelfs. Was geen probleem, enige waarvoor je de afspraak moet laten staan was bij mij de lijnmeting. Dat kan de monteur op afstand doen, als de waarden goed zijn hoeft hij niet eens meer langs te komen. Zo stond dit ook op de afspraak met de monteur.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:11
Ik kreeg vandaag een nieuwe TV box, omdat ik de laatste tijd veel blokjes beeld heb. Het is nog steeds de Aria 610x box, maar de afstandsbediening is wel heel anders. Het ligt beter in de hand, omdat de nieuwe breder is.

Nu eens kijken of we nog blokjes beeld krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcyg3OX75_FaQk5SzcenKME7xmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdclzWs6FzD4srRl2rUkOmql.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-09-2020 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
@easy-cloud ik heb deze kabel in deze module zitten, dat gaat perfect (Edgerouter 6P).

@WhySoSerious? ik gebruik gewoon mijn Harmony, dus geen idee welke remote er bij de entone recorder is meegeleverd.

[ Voor 20% gewijzigd door Comp User op 22-09-2020 19:23 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
Vannacht is er een onderhoud geweest hier in Eindhoven,nu heb ik een ander Ip adres en mijn upload is flink vermindert,was altijd rond 941 nu is het tussen de 2 a 300. :(
Download is wel hetzelfde gebleven rond de 946,meet altijd via RoutIT ede.

Update

Zit nu ook in de 85.144.0.0/15 range.
Nu is alles weer normaal en ook mijn ping is nu 5ms :)

[ Voor 37% gewijzigd door GRAD85 op 23-09-2020 13:58 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
GRAD85 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:42:
Vannacht is er een onderhoud geweest hier in Eindhoven,nu heb ik een ander Ip adres en mijn upload is flink vermindert,was altijd rond 941 nu is het tussen de 2 a 300. :(
Jep. Hier ook een nieuw ip, kwam ineens niet meer in mijn Domotica systeem, dus wist genoeg. Snelheden moet ik straks eens bekijken.

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Hier ook (Meerhoven) nieuw ip. Straks even kijken wat de snelheidstesten doen. Kan nu ook niet meer bij mijn domotica :)

[ Voor 21% gewijzigd door adjego op 23-09-2020 10:22 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 17:45
Waarom gebruiken jullie geen DDNS @rens-br en @adjego ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Ik heb daar zelf binnen Domoticz een script voor, maar die heeft helaas gefaald. Getest toen ik hem heb gemaakt, maar waarschijnlijk iets bij mijn hostingpartij veranderd O-) Mijn oude entry is namelijk wel verwijderd, dus een klein deel heeft wel gewerkt. Alleen de nieuwe toevoegen helaas niet 8)7

Ik zie dat het nog werkt, want PVOutput update nog gewoon. Even een halve dag niet bij mijn domotica is niet zo'n probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door adjego op 23-09-2020 10:35 ]

• waxdt1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
@rens-br @adjego In welke range van T-Mobile zit jullie nieuwe IP?

Die van mij is afgelopen nacht van de 5.132.0.0/17 range naar de 85.144.0.0/15 range van T-Mobile thuis gesprongen. (AS info via https://bgp.he.net/)

Zojuist ook even een speedtest gedaan naar RoutIT B.V. en ik krijg het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oas9cskGefTt2WgnfInSkPfWfSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZzMwIsB39G2oNg71XgunLW8J.png?f=fotoalbum_large

Al hoewel ik wel een sterke fluctuatie zie in verschillende tests. Maar dat kan ook aan de host kant liggen.

Wat betreft ping tijden ben ik er sterk op vooruit gegaan. Eerst zat ik op rond de 9-10ms average naar 1.1.1.1 en andere destinations via AMS-IX en nu zit ik rond de 5ms
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em6dVSUikZbHtFKEGkBO_fzTCVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AA5zB6SLZy4VAd16nbEkXW01.png?f=fotoalbum_large

Mijn ODF regio is trouwens Uden :)

[ Voor 3% gewijzigd door waxdt1 op 23-09-2020 13:35 . Reden: plaats toegevoegd ]

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Ondanks de goede dienstverlenging wil ik het volgende wel kort met jullie delen. Ik ben niet zozeer boos, maar wel verbaasd. En wacht het rustig af.

Ik heb mijn abonnement opgezegd op 13 mei. Deze liep 15 juni af.
Ik stuur aan de late kant, maar wel op tijd de apparatuur op. Moest voor 16 Juli, op 3 juli gedaan.
Op 16 juli nog geen bevestiging dat het is ontvangen. Gebeld, keurig geholpen, verzendbewijs gestuurd. Ik mocht de komende waarschuwing negeren.
--- 2,5 maand later---
Vandaag heeft T-Mobile €125,- van mijn rekening afgeschreven als boete voor het niet sturen.
Daardoor vandaag gebeld, wederom keurig geholpen, en krijg over 32 dagen de 125 euro weer bijgeschreven. Zodat het verrekend kan worden met abonnementen(welke ik niet meer heb)

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
KingHorse schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:20:
Ondanks de goede dienstverlenging wil ik het volgende wel kort met jullie delen. Ik ben niet zozeer boos, maar wel verbaasd. En wacht het rustig af.

Ik stuur aan de late kant, maar wel op tijd de apparatuur op. Moest voor 16 Juli, op 3 juli gedaan.
Op 16 juli nog geen bevestiging dat het is ontvangen. Gebeld, keurig geholpen, verzendbewijs gestuurd. Ik mocht de komende waarschuwing negeren.
--- 2,5 maand later---
Vandaag heeft T-Mobile €125,- van mijn rekening afgeschreven als boete voor het niet sturen.
Daardoor vandaag gebeld, wederom keurig geholpen, en krijg over 32 dagen de 125 euro weer bijgeschreven. Zodat het verrekend kan worden met abonnementen(welke ik niet meer heb)
Kan je niet beter die incasso terug draaien..?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 08:54
Hier heb ik afgelopen nacht ook een nieuw IP gekregen (Eindhoven).
Mijn PfSense was hier alleen niet blij mee, deze pakte het nieuwe ip pas na een reboot goed op.

Voorheen had ik een 85.X en nu een 31.201.X. Enkele jaren terug heb ik ook al eens een 31.201 gehad.
Zijn ze nu met ip-blokken naar verschillende regio's aan het schuiven?

Mijn download is hier nog prima maar mijn upload is maar 470 mbit van de 750.
Kwa latency ben ik er op sommige gebieden op achteruit gegaan, enkele dingen die ik ping met Smokeping zijn van 8 naar 16 ms gegaan zoals OpenDNS. Vannacht net voor de wijziging is mijn ping echter wel erg laag geweest met 4ms (maar ook niet naar alles toe). Helaas is dit bij mij dus niet zo gebleven.

[ Voor 26% gewijzigd door TheBrones op 23-09-2020 13:40 ]

Hoi

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 15:38
Hier ook een nieuw IP adres, geen technische problemen ondervonden. Fijn als Google Maps de route laat beginnen in Bodegraven i.p.v. mijn woonplaats. Heel fijn t-mobile, not!

T-mobile gooit het er overigens op dat dit veiliger is.

[ Voor 14% gewijzigd door vespino op 23-09-2020 13:37 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
vespino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:35:
Hier ook een nieuw IP adres, geen technische problemen ondervonden. Fijn als Google Maps de route laat beginnen in Bodegraven i.p.v. mijn woonplaats. Heel fijn t-mobile, not!

Je kan in Maps toch gewoon je huisadres (en werkadres) instellen? Problem solved.

• vespino
pagani schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:51:
[...]

Je kan in Maps toch gewoon je huisadres (en werkadres) instellen? Problem solved.
Klopt, maar ik gebruik vaak Google Maps vanuit de "huidige locatie" en dat werkt dus niet meer. Bovendien op sites die de "route naar hier" aanbieden, komt ie standaard met Bodegraven als huidige locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
vespino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:12:
[...]

Klopt, maar ik gebruik vaak Google Maps vanuit de "huidige locatie" en dat werkt dus niet meer. Bovendien op sites die de "route naar hier" aanbieden, komt ie standaard met Bodegraven als huidige locatie.
Ik zou het niet zo fijn vinden als google (of elk ander bedrijf) mijn huisadres zou weten te vinden aan de hand van mijn ip-adres...

• vespino
jongetje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:24:
[...]

Ik zou het niet zo fijn vinden als google (of elk ander bedrijf) mijn huisadres zou weten te vinden aan de hand van mijn ip-adres...
Voor alles is wat te zeggen, op dit moment oordeel ik dat het onhandig is in mijn dagelijkse bezigheden zoals ik het gewend ben.

• jongetje
vespino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:26:
[...]

Voor alles is wat te zeggen, op dit moment oordeel ik dat het onhandig is in mijn dagelijkse bezigheden zoals ik het gewend ben.
Dan geef je google toch je huisadres, is echt nog geen minuut werk? Ik neem aan dat je wel begrijpt dat je internet provider niet aan iedereen zomaar je adresgegevens kan geven. Zou Brein trouwens erg graag willen....

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11
KingHorse schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:20:

--- 2,5 maand later---
Heb je uiteindelijk wel een ontvangstbevestiging gehad van ze?

Heb zelf van de week toevallig contact gehad met ze over een melding dat een tv-ontvanger nog niet binnen was en ik dus een boete zou krijgen. Gisteren daar wel de ontvangstbevestiging gehad.

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Phoolie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:06:
[...]
Heb je uiteindelijk wel een ontvangstbevestiging gehad van ze?

Heb zelf van de week toevallig contact gehad met ze over een melding dat een tv-ontvanger nog niet binnen was en ik dus een boete zou krijgen. Gisteren daar wel de ontvangstbevestiging gehad.
Nee, nooit ontvangen. De boete is daar natuurlijk de aanleiding van. Maar destijds was er al een notitie gemaakt van dat bij een boete deze onterecht zou zijn.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
waxdt1 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:15:

Die van mij is afgelopen nacht van de 5.132.0.0/17 range naar de 85.144.0.0/15 range van T-Mobile thuis gesprongen. (AS info via https://bgp.he.net/)
Ik had een 85.x adres en nu heb ik een 143.x adres. Ik heb ook nog een 5. adres gehad, maar toen ik paar maanden terug mijn eigen hardware weer aansloot kreeg ik weer mijn oude 85.x adres.

Ik heb een ODF verbinding met eigen apparatuur.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Nooit ingesteld eigenlijk en weet ook niet 100% of ik dat kan instellen bij mijn provider. (TransIP) Gebruik namelijk een eigen domein met een proxy server (Caddy).

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 23-09-2020 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:19
rens-br schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:36:
[...]

Nooit ingesteld eigenlijk en weet ook niet 100% of ik dat kan instellen bij mijn provider. (TransIP) Gebruik namelijk een eigen domein met een proxy server (Caddy).
Je kan een DDNS dienst bij een willekeurige provider afnemen (veel routers ook mikrotik leveren ook een gratis optie). Als je zelf je DNS bij transip doet maak je vervolgens een CNAME aan naar dat adres.

Bijvoorbeeld:
asdjnhoj3h24.dynamicdnsserviceX.com -> 123.234.345.456 (ip veranderd mee met je internet)
jouwserver.nl CNAME asdjnhoj3h24.dynamicdnsserviceX.com

En je client zal vervolgens aan asdjnhoj3h24.dynamicdnsserviceX.com net IP vragen.

Nadeel: als je DDNS down is tja... Je kan er een hoge TTL op zetten maar dat is ook niet wat je wil. Het aantal IP changes (1x in 5 jaar tijd) is voor mij een reden om gewoon lekker DNS zelf in eigen beheer te houden kan ik maar op 1 partij (mezelf) boos worden als het niet werkt :p

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Mattie112 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:53:
[...]
Het aantal IP changes (1x in 5 jaar tijd) is voor mij een reden om gewoon lekker DNS zelf in eigen beheer te houden kan ik maar op 1 partij (mezelf) boos worden als het niet werkt :p
Precies ook mijn gedachte. Ik zit nu bijna 1 jaar bij T-mobile en dit is de eerste keer dat mijn IP veranderd is.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
adjego schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:11:
[...]

Precies ook mijn gedachte. Ik zit nu bijna 1 jaar bij T-mobile en dit is de eerste keer dat mijn IP veranderd is.
Het is alleen lastig als zoiets gebeurt als je op vakantie bent zonder dat je je IP dan kan achterhalen, zou je eigenlijk ergens moeten script en dat het IP naar een cloud locatie logt.

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
vespino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:35:

Zowel bij KPN Telfort en nu bij T-Mobile nog nooit een ipadres gehad dat de woonplaats goed had.

Mijn ip via https://www.iplocation.nl/be-smart/

Country Name Netherlands
City Wassenaar ;)

Trouwens google weet al de woonplaats en soms ook nog de goede postcode onderaan de zoekopdrachten.

[ Voor 8% gewijzigd door space-one op 23-09-2020 16:34 ]

• Mattie112
swhnld schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:26:
[...]

Het is alleen lastig als zoiets gebeurt als je op vakantie bent zonder dat je je IP dan kan achterhalen, zou je eigenlijk ergens moeten script en dat het IP naar een cloud locatie logt.
Ja dat is correct, of je moet iets hebben wat uitgaand connect of zelf iets draaien ala teamviewer op een VM. Persoonlijk heb ik de standaard DDNS van Mikrotik aan staan als het nodig is (staat ergens in een mail naar mezelf) dan kan ik hem daarmee nog vinden.

• Mattie112
space-one schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:27:
[...]

Zowel bij KPN Telfort en nu bij T-Mobile nog nooit een ipadres gehad dat de woonplaats goed had.

Country Name Netherlands
City Wassenaar ;)

Trouwens google weet al de woonplaats en soms ook nog de goede postcode onderaan de zoekopdrachten.
Juist! Klopt nooit (gelukkig maar!) als ik die site open dan heb ik er niet eens een stad bij staan :) Als ik een random andere site pak (https://www.iplocation.net/) dan zit ik in Hilversum. Helemaal prima imo! Zo blijven we nog een beetje anoniem 8)

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Mattie112 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:53:
[...]

Je kan een DDNS dienst bij een willekeurige provider afnemen (veel routers ook mikrotik leveren ook een gratis optie). Als je zelf je DNS bij transip doet maak je vervolgens een CNAME aan naar dat adres.

Bijvoorbeeld:
asdjnhoj3h24.dynamicdnsserviceX.com -> 123.234.345.456 (ip veranderd mee met je internet)
jouwserver.nl CNAME asdjnhoj3h24.dynamicdnsserviceX.com

En je client zal vervolgens aan asdjnhoj3h24.dynamicdnsserviceX.com net IP vragen.
Kunnen we eens proberen in te zetten. Kijken of Unifi dat ook heeft. Ben wel benieuwd of het ook werkt in combinatie met Reverse Proxy en mijn SSL certificaat.

Maar goed. Zelf dus ook al 5 jaar hetzelfde IP-adres en verwacht dat het nu weer heel lang hetzelfde blijft, dus geen idee of het de moeite is.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 23-09-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
rens-br schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:41:
[...]

Kunnen we eens proberen in te zetten. Kijken of Unifi dat ook heeft. Ben wel benieuwd of het ook werkt in combinatie met Reverse Proxy en mijn SSL certificaat.

Maar goed. Zelf dus ook al 5 jaar hetzelfde IP-adres en verwacht dat het nu weer heel lang hetzelfde blijft, dus geen idee of het de moeite is.
Maakt voor SSL niet uit.

"normale" flow
1. Beste DNS server (bijv 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of wat dan ook) geef mij het IP van mijnserver.nl
2. Eerst eens bij de DNS root kijken waar ik heen moet voor .nl
3. Dan bij de SIDN welke nameservers er bij horen
4. Jahoor mijnserver.nl resolved naar 1.2.3.4

"DDNS" flow
1. Beste DNS server (bijv 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of wat dan ook) geef mij het IP van mijnserver.nl
2. Eerst eens bij de DNS root kijken waar ik heen moet voor .nl
3. Dan bij de SIDN welke nameservers er bij horen
4. Joh ik weet het niet probeer het eens bij 'asdf123.dynamicdns.nl'
5. (stap 1-3 opnieuw)
6. Jahoor asdf123.dynamicdns.nl resolved naar 1.2.3.4

Ok beetje versimpelde weergave maar dit is ongeveer hoe het werkt. Je client vraag om een IP en krijgt een IP, maakt verder niet uit wie het teruggeeft. Je komt nog steeds bij dezelfde server uit die een geldig certificaat kan leveren voor mijnserver.nl dus helemaal prima.

En in DNS is dat dus voor normaal
mijnserver.nl A 1.2.3.4

DDNS:
asdf123.dynamicdns.nl A 1.2.3.4 (dit beheer je dus niet zelf maar doet die dienst voor je)
mijnserver.nl CNAME asdf123.dynamicdns.nl

Eigenlijk een "sortcut" / "symlink" naar een andere hostname dus :)

Zo kan je ook dit soort stuff doen:
server.domain.nl A 1.2.3.4
a.server.domain.nl CNAME server.domain.nl
b.server.domain.nl CNAME server.domain.nl
c.server.domain.nl CNAME server.domain.nl
d.server.domain.nl CNAME server.domain.nl

Als je dan ooit een IP change hebt hoef je maar 1 DNS entry te updaten.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Volgens die link van jouw zwem ik in het IJ Amsterdam en is mijn ISP veranderd naar Tele 2 [ ik zit in Amsterdam op 1068 op wat eens was T-Mobile ODF]

Zijn volgens mij alles een beetje aan het omkiepen. Snelheid heeft er in ieder geval niet onder te lijden.

• adjego
waxdt1 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:15:

Zojuist ook even een speedtest gedaan naar RoutIT B.V. en ik krijg het volgende:
[Afbeelding]

Al hoewel ik wel een sterke fluctuatie zie in verschillende tests. Maar dat kan ook aan de host kant liggen.

Wat betreft ping tijden ben ik er sterk op vooruit gegaan. Eerst zat ik op rond de 9-10ms average naar 1.1.1.1 en andere destinations via AMS-IX en nu zit ik rond de 5ms
[Afbeelding]

Mijn ODF regio is trouwens Uden :)
Mijn range zit nu op 31.20.X.X.

Hieronder een speedtestje (Oud):
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/c68b24c3-5293-4f43-a6b5-0489430f2ebf.png

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/1ca44d0d-f9c5-40c0-9012-803a2208a7b1.png

Ping is beduidend beter, upload iets lager maar draaide er net een paar achter elkaar en flucueert een beetje. Verder geen problemen.

• Mastasjoerd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:50
In Huissen 6852 is internet sinds het onderhoud al stuk, al meer dan 24 uur geen internet.

• GRAD85
En de upload is weer helemaal ingezakt,zit nu tussen de 1 en 200.
Die klantenservice heb je ook weinig aan doen een lijnmeting en zeggen vervolgens dat je maar een week moet wachten want het zou wel eens kunnen dat het vanzelf oplost 8)7 8)7

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 11:44
[...]

Country Name Netherlands
City Wassenaar ;)

Dit is de eerste waarbij mijn locatie correct word aangegeven.
Normaal zit ik altijd in Enschede, zo'n 62 km verderop.
Zelfs thuisbezorgd heeft een hele tijd Enschede aangegeven als wifi aanstond.

Die van @Mattie112 geeft zelfs Badhoevedorp aan als locatie

who put a "stop payment" on my reality check

• GRAD85
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:29:
[...]

Dit is de eerste waarbij mijn locatie correct word aangegeven.
Normaal zit ik altijd in Enschede, zo'n 62 km verderop.
Zelfs thuisbezorgd heeft een hele tijd Enschede aangegeven als wifi aanstond.

Die van @Mattie112 geeft zelfs Badhoevedorp aan als locatie
Bij geeft ie Dordrecht aan terwijl ik in Eindhoven woon |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NoahAmber schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:27:
Volgens die link van jouw zwem ik in het IJ Amsterdam en is mijn ISP veranderd naar Tele 2 [ ik zit in Amsterdam op 1068 op wat eens was T-Mobile ODF]

Zijn volgens mij alles een beetje aan het omkiepen. Snelheid heeft er in ieder geval niet onder te lijden.
Klopt, voor zover ik begrepen heb zijn ze IP-Ranges aan het indelen per regio. Iedere regio zou hiermee een eigen range moeten krijgen. Klanten die woonachtig zijn in of nabij die regio worden onder die specifieke range gegooid.

Qua routing en performance is niets veranderd.

Plaatsen/regio's kunnen overigens nog steeds afwijken daar de wijzigingen bij diverse partijen worden aangemeld (Maxmind, ip2location etc.).
adjego schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:19:
Ping is beduidend beter, upload iets lager maar draaide er net een paar achter elkaar en flucueert een beetje. Verder geen problemen.
En als je een speedtest doet naar de host van XS4ALL i.p.v. die in Sint-Oedenrode?

Wellicht Sint-Oedenrode gekozen omdat het dicht bij je eigen plaats ligt, maar totaal niet relevant om de test op die wijze te doen .Je data gaat n.l. vanuit huis naar de T-Mobile NOC en dan weer helemaal terug naar Sint-Oedenrode. Als ik check (Dordrecht) op een server in Rotterdam, Alblasserdam etc. is het ook beduidend trager. Een aantal servers in Amsterdam zijn in 99% van de gevallen stukken sneller (logisch).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2020 12:57 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
Ik krijg aankomende maandag glasvezel via TMobile, overstap van KPN Glas. Ik krijg 1GBit, dus moet sowieso ODF zijn, maar hoe weet ik of ik op 'het nieuwe netwerk' kom, zodat ik geen gedoe meer heb met VLANs en de configuratie voor mijn USG die ik nu voor KPN met een JSON moet regelen, veeeeeel eenvoudiger kan?

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:51

pinda powerrr

Slow down...

Martijn schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:47:
Ik krijg aankomende maandag glasvezel via TMobile, overstap van KPN Glas. Ik krijg 1GBit, dus moet sowieso ODF zijn, maar hoe weet ik of ik op 'het nieuwe netwerk' kom, zodat ik geen gedoe meer heb met VLANs en de configuratie voor mijn USG die ik nu voor KPN met een JSON moet regelen, veeeeeel eenvoudiger kan?
Alle nieuwe klanten komen gelijk op het nieuwe platform, dus voor jou geen gedoe.

Waiting on the world to change

• Martijn
pinda powerrr schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:49:
[...]

Alle nieuwe klanten komen gelijk op het nieuwe platform, dus voor jou geen gedoe.
Top, thanks!

BTW, is IGMP Snooping dan ook niet meer nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn op 24-09-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Martijn schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:55:
[...]

Top, thanks!

BTW, is IGMP Snooping dan ook niet meer nodig?
Dat is dan juist wel nodig, tenzij je geen TV afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
jongetje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:27:
[...]

Dat is dan juist wel nodig, tenzij je geen TV afneemt.
Hmm, dat is minder, want mijn Ubiquiti Flex mini switches ondersteunen dat niet... Met KPN kon ik het allemaal echt fysiek scheiden in VLANs en had ik een dedicated kabel voor IPTV uit de LAN2 van de USG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 21:16
Ik mag eindelijjk af van die verschrikkelijke Draytek modem (geen 5ghz, slecht bereik etc). Nu krijg ik een mailtje dat ik binnenkort nieuwe apparatuur ontvangen (ik denk de Zyxel) en hiervoor een afspraak kan inplannen met een monteur. Is dit niet gewoon een kwestie van modem van de muur halen, nieuwe plaatsen en klaar? Alle kabeltjes er weer in. Moet ik hier speciaal een afspraak voor maken met een monteur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Freshnub schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:06:
Ik mag eindelijjk af van die verschrikkelijke Draytek modem (geen 5ghz, slecht bereik etc). Nu krijg ik een mailtje dat ik binnenkort nieuwe apparatuur ontvangen (ik denk de Zyxel) en hiervoor een afspraak kan inplannen met een monteur. Is dit niet gewoon een kwestie van modem van de muur halen, nieuwe plaatsen en klaar? Alle kabeltjes er weer in. Moet ik hier speciaal een afspraak voor maken met een monteur?
De glasvezelkabel moet omgeprikt worden en die is een beetje fragiel, dit kan dus fout gaan en blijkbaar wil T-Mobile dus zeker weten dat het goed aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11

Wvr

Freshnub schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:06:
heb je dit aan gevraagd of komen ze hier mee zelf van tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:35
[i]Weer helemaal up-to-date
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en bellen. We voeren onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 29 op 30 september.
Meer informatie
Wanneer?
Het onderhoud vindt 's nachts plaats, tussen 01.00 en 06.00 uur. Je kunt dan een tijdje niet internetten, TV-kijken en bellen.

Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

TV-kijken kan nog wel via TV Anywhere. Download de App of ga naar www.t-mobiletv.nl. Log in met je TV-inloggegevens, die vind je in My T-Mobile Thuis.[/i]
Ik vind het best knap dat ze denken dat ik zonder internet nog tv kan kijken in de app ;)

Onderhoud is almere buiten voor diegene die het willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:35:
Ik vind het best knap dat ze denken dat ik zonder internet nog tv kan kijken in de app ;)
Ik kon gewoon TV Kijken via de App inderdaad, dat noemen ze dan n.l. TV kijken via je mobiele data verbinding |:(

Zo kon ik ook gewoon het internet op ten tijden dat de werkzaamheden aan de gang waren door gewoon thetering via mijn mobiel - niet super denderend gezien de verminderde dekking, maar met een lange USB kabel en telefoon in de vensterbank kwam ik er wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 21:16
rens-br schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:27:
[...]

De glasvezelkabel moet omgeprikt worden en die is een beetje fragiel, dit kan dus fout gaan en blijkbaar wil T-Mobile dus zeker weten dat het goed aangesloten zit.
Oh oke duidelijk, dan plan ik een afspraak in.
Wvr schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:31:
[...]
heb je dit aan gevraagd of komen ze hier mee zelf van tmobile
Heb zelf gebeld. Zat twee jaar geleden bij KPN had 5ghz, alles liep goed, en bij Tmobile heb ik nog oude 2.4ghz. Heb mn beklag gedaan en gaf ook aan dat ik weer terug ga naar KPN als ik geen nieuwe modem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:38:
[...]

Ik kon gewoon TV Kijken via de App inderdaad, dat noemen ze dan n.l. TV kijken via je mobiele data verbinding |:(

Zo kon ik ook gewoon het internet op ten tijden dat de werkzaamheden aan de gang waren door gewoon thetering via mijn mobiel - niet super denderend gezien de verminderde dekking, maar met een lange USB kabel en telefoon in de vensterbank kwam ik er wel.
De grap is dan ook dat ze helemaal niet weten of ik ook mobiele data heb. Gewoon een beetje een rare statement gezien het voor lang niet iedereen het geval is.
Heb een 1gb bundel voor nood dus dat gaat hem echt niet worden dan ben ik er in 25 minuten door heen.

Gelukkig download ik al mijn series en films dus zal ik me niet vervelen die nacht. Downloaden kent alleen maar voordelen zo zie je maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:48:
De grap is dan ook dat ze helemaal niet weten of ik ook mobiele data heb. Gewoon een beetje een rare statement gezien het voor lang niet iedereen het geval is.
Ik denk dat ze iedereen gewoon één en dezelfde e-mail sturen waarbij ze uit gaan van gemiddelden. Ik vermoed dat het merendeel van de klanten vandaag de dag zo'n beetje T-Mobile Thuis i.c.m. Unlimited afneemt.

Voor dat select groepje mensen die dat niet afnemen is het dan pech, maar goed .... ze doen het onderhoud 's nachts dus de impact is minimaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Meer mensen die nu ineens geen Ziggo Sport Go kunnen gebruiken met hun T-mobile thuis + Ziggo Sport Totaal abbo?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
Damian schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:00:
Meer mensen die nu ineens geen Ziggo Sport Go kunnen gebruiken met hun T-mobile thuis + Ziggo Sport Totaal abbo?
Ik gebruikte vorige week voor het eerst de site en app hiermee ging goed.
Nu werkt de website niet met ziggo sport kijken bij mij maar de app doet het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Damian schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:00:
Yup, zowel via de ziggosport app als via de - vernieuwde T-Mobile TV Anywhere app, op zowel mijn Nord als mijn Tab S5E als de Chromecast.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

Ik zit Fox sport Eredivisie via mijn tv box te kijken maar het lijkt net of dit met 5 FPS gaat. Ziet er niet uit. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

FCG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
Volgens een moderator op het forum van T Mobile zijn ze weer begonnen met de uitrol van odf.
...weer op een aantal plaatsen begonnen waaronder Nijmegen en Schijndel en er zit nog veel meer aan te komen....

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb onlangs T-mobile thuis glasvezel en TV afgesloten. Nu komt er een monteur van Guidion langs om deze te installeren. Kan ik deze installatie ook zelf doen (ik ben handig met dit soort dingen) of kan het alleen via hun? Het scheelt namelijk een weekend (of langer) wachten op de monteur, vrijdag wordt namelijk de glasvezelverbinding geactiveerd, en dan pas op zijn vroegst maandag de monteur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
H92! schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:46:
Ik heb onlangs T-mobile thuis glasvezel en TV afgesloten. Nu komt er een monteur van Guidion langs om deze te installeren. Kan ik deze installatie ook zelf doen (ik ben handig met dit soort dingen) of kan het alleen via hun? Het scheelt namelijk een weekend (of langer) wachten op de monteur, vrijdag wordt namelijk de glasvezelverbinding geactiveerd, en dan pas op zijn vroegst maandag de monteur.
Deze vraag is de laatste tijd vaker voorbij gekomen, misschien even de laatste 2 à 3 pagina's terug lezen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easy-cloud
H92! schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:46:
Simpel, heb ik ook gedaan zelf nu aangepast met eigen kabel en SFP module naar mijn UDM Pro! het is gewoon juiste kabels op juiste manier erin doen!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
Monteur is vertrokken zonder de glasvezelmodem te installeren. Geen internet, en T-Mobile weigert met een oplossing te komen. Ondertussen zit ik 2 jaar vast aan het mobiele abonnement bij hun (dat ik tegelijkertijd heb afgesloten), waardoor weer teruggaan naar KPN een enorm dure oplossing zou zijn.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wolfos schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:10:
Monteur is vertrokken zonder de glasvezelmodem te installeren. Geen internet, en T-Mobile weigert met een oplossing te komen. Ondertussen zit ik 2 jaar vast aan het mobiele abonnement bij hun (dat ik tegelijkertijd heb afgesloten), waardoor weer teruggaan naar KPN een enorm dure oplossing zou zijn.
Uit het niets roep je hier nu wat, geen achtergrond helemaal niets.

Leg eens uit waarom, de monteur vertrokken is? Waarom weigert T-Mobile een oplossing aan te bieden?

• Wolfos
De monteur vond het niet nodig om de glasvezelmodem te installeren want die van KPN zou gewoon werken. Dat werkt natuurlijk niet.

T-Mobile kon pas na minimaal een week weer een monteur sturen.

Ondertussen opgezegd en weer bij KPN een abonnement aangevraagd, die in de tussentijd met een tijdelijke oplossing komen (zal wel iets van een 4G modem zijn).

[ Voor 51% gewijzigd door Wolfos op 26-09-2020 13:45 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
hidden schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:22:
Volgens een moderator op het forum van T Mobile zijn ze weer begonnen met de uitrol van odf.

[...]
Dat is goed nieuws! Benieuwd hoe snel ze het gaan uitbreiden. Ga er voor nu maar niet vanuit dat het snel zal gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wolfos schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:19:
De monteur vond het niet nodig om de glasvezelmodem te installeren want die van KPN zou gewoon werken. Dat werkt natuurlijk niet.

Ondertussen opgezegd en weer bij KPN een abonnement aangevraagd, die in de tussentijd met een tijdelijke oplossing komen (zal wel iets van een 4G modem zijn).
Het maakt je verhaal niet duidelijker en is het nu eerder een rant.

Er was een monteur, welke dus verstand heeft van glasvezelkastjes, welke heeft gezegd dat dit voldoende is. Helaas werkt dit niet en wordt jij boos :? dat ze niet direct iemand sturen om het op te lossen?

Nu heb je maar opgezegd (dus heb je niets meer in dit topic te zoeken) en ga je weer naar KPN (welke ook fout gaat, want nu is je glasvezel bezet zolang T-mobile je diensten niet opzegt, je 2 weken zijn namelijk voorbij en je hebt in alle redelijkheid niet T-mobile de kans gegeven het probleem te laten verhelpen)

T-Mobile heeft bij meerdere, inclusief mijn moeder, even een onbeperkte bundel gegeven (gezien jij ook een T-Mobile telefoon had afgenomen, kon dit ook, maar het is de toon die de muziek maakt).

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:12:
[...]

Er was een monteur, welke dus verstand heeft van glasvezelkastjes, welke heeft gezegd dat dit voldoende is. Helaas werkt dit niet en wordt jij boos :? dat ze niet direct iemand sturen om het op te lossen?

Nu heb je maar opgezegd (dus heb je niets meer in dit topic te zoeken) en ga je weer naar KPN (welke ook fout gaat, want nu is je glasvezel bezet zolang T-mobile je diensten niet opzegt, je 2 weken zijn namelijk voorbij en je hebt in alle redelijkheid niet T-mobile de kans gegeven het probleem te verhelpen)

T-Mobile heeft bij meerdere, inclusief mijn moeder, even een onbeperkte bundel gegeven (gezien jij ook een T-Mobile telefoon had afgenomen, kon dit ook, maar het is de toon die de muziek maakt).
Als je al een onbeperkte bundel hebt (wat niet onlogisch is gezien de korting bij glasvezel plus Go Unlimited) heb je daar niet veel aan.
Overigens wel eens dat het enigszins op een rant lijkt. Echter ik snap de frustratie: je maakt een aft met een monteur, dat duurt al een tijdje, en vervolgens bakt die er weinig van, en kun je weer een tijdje wachten. Opzeggen in een opwelling is dan weer niet echt handig.

[ Voor 0% gewijzigd door zacht op 26-09-2020 14:35 . Reden: Typo ]

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
Wat is tegenwoordig een goed verleningsaanbod voor alles in 1 met 50 of 100?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Verwijderd

HereIsTom schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:13:
Wat is tegenwoordig een goed verleningsaanbod voor alles in 1 met 50 of 100?
Ligt helemaal aan je situatie.

Heb je alleen Internet of een combinatie van Internet+TV, heb je één van beide met mobiel Unlimited of gewoon een Go abonnement. Van wanneer dateert je huidige overeenkomst, is dit van voor September 2019 dan heb je als het goed is recht op € 7,50 "extra" zendertegoed die je kwijtraakt als je nu gaat verlengen.

Voor de mensen die nu extra zenderpakketten krijgen (oude klantvoordeel) zou verlengen iets duurder zijn daar dan die € 7,50 tegoed komt te vervallen. Dat scheelt op jaarbasis ongeveer 3 tientjes. Verder is er op Internet Only als het goed is (met verlengen) sowieso al geen aanbieding. € 25,00 blijft dus € 25,00.

Bij Alles-in-1 zal je prijs per maand (eerste 6 maanden) dus hooguit € 32,50 zijn en daarna € 42,50 "MITS" je natuurlijk de combinatie hebt met T-Mobile Unlimited (in geval van de hoogste snelheid voor Thuis).

Kleine note hierbij is trouwens wel... dat iemand anders een bepaalde aanbieding krijgt, houdt niet per definitie in dat jij die ook krijgt. Ligt eraan wie je aan de lijn krijgt, zie vaak zat dat de één in mijn vrienden/kennissen/familie kring de ene aanbieding krijgt en de ander een totaal andere - en dat in dezelfde periode.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2020 17:29 ]

• HereIsTom
@Verwijderd Ik heb nu alles in één, dus TV, Internet 100MB en vast bellen, die 1 november afloopt, en een gewoon Go abonnement.
Hierbij kreeg ik dus nog de korting van 100MB voor de prijs van 50MB en de extra zenderpakketten met de eerste 6 maanden 10 euro korting, nu betaal ik dus € 47,50

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
Vorkie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:12:
[...]

Nu heb je maar opgezegd (dus heb je niets meer in dit topic te zoeken) en ga je weer naar KPN (welke ook fout gaat, want nu is je glasvezel bezet zolang T-mobile je diensten niet opzegt, je 2 weken zijn namelijk voorbij en je hebt in alle redelijkheid niet T-mobile de kans gegeven het probleem te laten verhelpen)

Denk dat je wel anders piept als je zonder internet zit en je provider zegt dat ze er volgende week wel een keer naar komen kijken. Fanboys van een internet provider, moet niet gekker worden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wolfos schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:23:
[...]

Denk dat je wel anders piept als je zonder internet zit en je provider zegt dat ze er volgende week wel een keer naar komen kijken. Fanboys van een internet provider, moet niet gekker worden 8)7
Ken je trouwens dit onderstaande driehoekje? T-mobile zit, net zoals Tele2 etc... op "Snel en Goedkoop", terwijl KPN onder Snel en Goed valt (meer/betere aftersales etc..., daar betaal je dus voor)
Als je online leest bij T-mobile kan je er zelf al achterkomen, voordat je dus een abonnement afneemt, dat de monteurs en helpdesk nog verre van volwassen zijn, DTG het netwerk nog als "proef" gebruikt en het een echte prijsvechter wilt zijn. Dat kost gewoon budget van de aftersales....

Zelfs bij KPN kan je een week zonder internet komen, overmacht. Als je echt altijd online wilt zijn, vraag je dan ook VodafoneZiggo en een DSL aan? Of laat een glasvezel trekken, 1:1 boeking en 99,9999% SLA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r06lAUb9r9z4XPK2vCi6zcgDYk0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o2XP5Nypw1LJ2wrWH66cLPdM.png?f=user_large

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 02:08
Wolfos schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:23:
[...]

Ons gezin heeft door bouwwerkzaamheden iets meer dan 2 weken geen tv en internet gehad. Was even wennen de eerste dag maar viel reuze mee. Het was eigenlijk wel lekker. Iedereen deed gewoon z'n ding wat meer lezen en wat meer echte spelletjes. Zo groot probleem is het dus niet als je even zonder zit en dat met een gezin van 6.
Wolfos schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:19:

Even voor de duidelijkheid: er zijn genoeg mensen waarbij de mediaconverter van KPN prima werkt met de Zyxel van T-Mobile. Ik kan nu niet inschatten waarom dat bij jou niet werkte maar ik snap de monteur wel. Dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan is een ander verhaal. Toen hij weg ging had alles moeten werken, anders mocht hij niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:12:
@Verwijderd Ik heb nu alles in één, dus TV, Internet 100MB en vast bellen, die 1 november afloopt, en een gewoon Go abonnement.
Hierbij kreeg ik dus nog de korting van 100MB voor de prijs van 50MB en de extra zenderpakketten met de eerste 6 maanden 10 euro korting, nu betaal ik dus € 47,50
In jou geval maakt het niet heel veel uit, of je nu € 47,50 betaalt met het huidige aanbod, of € 47,50 na verlenging. Je zult hooguit verschil merken als die extra zenderpakketten niet belangrijk zijn.

Kosten zonder verlenging (€ 47,50 * 12) € 570,00 (exclusief inflatie)
Kosten met verlenging (6 * € 40,00 en 6 * € 55,00) € 570,00

In dat laatste geval betaal je die extra zenderpakketten die je nu gratis hebt (€ 7,50 tegoed) gewoon bovenop je abonnementskosten voor internet/tv/telefonie maar deze zijn meegerekend in de berekening. Let wel dat ik bij verlenging uit ga van het 100MB pakket, een snelheidsupgrade krijg je n.l. niet meer gratis tenzij je Mobiel Unlimited afneemt.

Let wel, als je verlengt verlies je het tussentijds opzeggen van je overeenkomst (mocht T-Mobile straks na de diverse wijzigingen (TV-platform) niet bevallen zit je er wel weer een tijd aan vast en mis je dus die flexibiliteit.

Het echte prijsverschil merk je dus pas als die extra zenderpakketten helemaal niet benodigd zijn, dan scheelt verlengen je sowieso al minstens € 3,75 (per zenderpakket) per maand.

• HereIsTom
@Verwijderd Dank voor je heldere uitleg, was er al bang voor.
Die 6x € 40,00 gaat denk ik niet eens lukken bij verlenging, dan mag je al blij zijn met 6x € 7,50 korting.
Denk dat het beter is om het zo maar even te laten of om de extra zenderpakketten er maar uit te doen, alleen Nat Geo Wild vind ik wel een mooie zender.
Zit er ook nog aan te denken om terug te gaan naar 50MB, met z’n tweeën internetten en op één TV films en series streamen moet daarmee ook mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Vorkie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:31:
[...]

Ken je trouwens dit onderstaande driehoekje? T-mobile zit, net zoals Tele2 etc... op "Snel en Goedkoop", terwijl KPN onder Snel en Goed valt (meer/betere aftersales etc..., daar betaal je dus voor)
Als je online leest bij T-mobile kan je er zelf al achterkomen, voordat je dus een abonnement afneemt, dat de monteurs en helpdesk nog verre van volwassen zijn, DTG het netwerk nog als "proef" gebruikt en het een echte prijsvechter wilt zijn. Dat kost gewoon budget van de aftersales....

Zelfs bij KPN kan je een week zonder internet komen, overmacht. Als je echt altijd online wilt zijn, vraag je dan ook VodafoneZiggo en een DSL aan? Of laat een glasvezel trekken, 1:1 boeking en 99,9999% SLA.

[Afbeelding]
Vind het maar onzin. Vooralsnog is het snel goedkoop en goed bij mij... Ja er zijn problemen geweest maar die vind je overal terug ongeacht de provider en heeft dan ook geen snars met de provider te maken Heb nog wel een waslijstje problemen van ziggo als je interesse heb..
Het is technologie en het word steeds ingewikkelder dus problemen zijn er.
Als het eenmaal werkt werkt het prima.
Het hoeft niet eens de schuld te zijn van T-mobile dat het niet werkt.
Ik ken mensen die gingen overstappen naar T-mobile en vervolgens werd dat keihard tegen gewerkt door kpn die het lef had een nieuw contract te starten na opzeggen. En vervolgens hebben ze nog 2 weken de boel aan het lijntje gehouden hebben voordat de kabel weer 'vrij was'. Dus op basis daarvan wil je juist weg bij kpn.

Zonder het hele verhaal te kennen is zijn post dus letterlijk waardeloos omdat we niet weten wat er achter de schermen gebeurd is / fout gegaan is. Misschien heeft kpn het wel verkloot en worden ze daar nu voor beloond.
Het kpn kastje moet gewoon werken simple as that. Waarschijnlijk zit het probleem aan het andere einde van de kabel en daar kan de monteur niets mee en hoeft T-mobile niet eens verantwoordelijk voor te zijn.
Barre73 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:07:
[...]

Even voor de duidelijkheid: er zijn genoeg mensen waarbij de mediaconverter van KPN prima werkt met de Zyxel van T-Mobile. Ik kan nu niet inschatten waarom dat bij jou niet werkte maar ik snap de monteur wel. Dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan is een ander verhaal. Toen hij weg ging had alles moeten werken, anders mocht hij niet weg.
Als de andere kant van de kabel niet goed is kan bij maar beter een luchtbed meenemen dan want daar kan hij niets aan veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 26-09-2020 21:44 ]

computerjunky schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:42:
[...]

Het kpn kastje moet gewoon werken simple as that. Waarschijnlijk zit het probleem aan het andere einde van de kabel en daar kan de monteur niets mee en hoeft T-mobile niet eens verantwoordelijk voor te zijn.

Als de andere kant van de kabel niet goed is kan bij maar beter een luchtbed meenemen dan want daar kan hij niets aan veranderen.
Ik meen dat het eerder zo was dat een andere mediaconverter dan die van T-Mobile wel werkte op WBA aansluitingen en niet op ODF. Maar of dat nog zo is durf ik niet te zeggen.
Wat zeker wel kan is dat Reggefiber de patch niet of niet goed heeft gezet. En ja, dat is ook KPN (NetwerkNL) maar die hebben maar heel weinig te maken met KPN als provider.

En wachten kan dan geen zin hebben voor een monteur. Netjes een storingsticket inschieten lijkt me dan wel zinnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Barre73 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:33:
[...]

Ik meen dat het eerder zo was dat een andere mediaconverter dan die van T-Mobile wel werkte op WBA aansluitingen en niet op ODF. Maar of dat nog zo is durf ik niet te zeggen.
Wat zeker wel kan is dat Reggefiber de patch niet of niet goed heeft gezet. En ja, dat is ook KPN (NetwerkNL) maar die hebben maar heel weinig te maken met KPN als provider.

En wachten kan dan geen zin hebben voor een monteur. Netjes een storingsticket inschieten lijkt me dan wel zinnig...
De NT's van KPN kunnen wel prima werken op ODF. Ik heb ook de Packetfront aangesloten gehad toen ik nog op het T-Mobile netwerk een abonnement had. Werkte prima op de Glasoperator switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
computerjunky schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:42:
[...]

We weten niet precies wat de monteur gezegd heeft, en wat T-Mobile gezegd heeft.
Feit is wel dat het voor een leek vaak amper te volgen is, die willen gewoon dat het werkt. En in dit geval dat de monteur/T-Mobile duidelijk maakt waar het probleem ligt en hoe het opgelost gaat worden. Ik hoef tegen mijn ouders ook niet te beginnen over media-converters, ODF e.d., die noemen een modem, router, AP, etc allemaal een 'kastje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
het hangt een beetje van het ftu type af. de 100mbit apparatuur werkt niet en de gigabit Genexis ook niet.
Guidion had bij Telfort wel toegang tot de pop en konden dit direct herstellen. volgens mij gaan ze dat ook voor T Mobile doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Zijn er meer mensen die issues ondervinden met geluid op het nieuwe TV platform?

Ik heb een Philips OLED TV en een Sonos Beam + twee One's in surround.

De T-Mobile box staat standaard ingesteld op "Dolby Digital (AC3)" in de audio settings en dit zorgt er inderdaad voor dat stemmen op de soundbar te horen zijn en andere geluiden en muziekjes ook op de achterste speakers.

Máár: audio loopt niet synchroon. Althans, zo heb ik het idee, de ene keer wel en de andere keer niet.

Probleem daarbij is dat T-Mobile dus geen mogelijk ingebouwd lijkt te hebben om audiovertraging in te stellen binnen hun eigen box. En ik heb eigenlijk zelfs het idee dat audio versnéld moet worden, in plaats van vertraagd.

Als ik de T-Mobile box instel op stereo is het perfect synchroon, maar klinkt het minder mooi op de surround.

Meer mensen die dit ervaren?

[ Voor 16% gewijzigd door Tralapo op 27-09-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Tralapo schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:48:
Zijn er meer mensen die issues ondervinden met geluid op het nieuwe TV platform?

De T-Mobile box staat standaard ingesteld op "Dolby Digital (AC3)" in de audio settings en dit zorgt er inderdaad voor dat stemmen op de soundbar te horen zijn en andere geluiden en muziekjes ook op de achterste speakers.

Máár: audio loopt niet synchroon. Althans, zo heb ik het idee, de ene keer wel en de andere keer niet.

Probleem daarbij is dat T-Mobile dus geen mogelijk ingebouwd lijkt te hebben om audiovertraging in te stellen binnen hun eigen box. En ik heb eigenlijk zelfs het idee dat audio versnéld moet worden, in plaats van vertraagd.

Als ik de T-Mobile box instel op stereo is het perfect synchroon, maar klinkt het minder mooi op de surround.

Ik heb het zelfde met mijn Philips tv en bose surround set.
In het surround set van bose kan je audio vertraging instellen.
Daar speel ik een beetje mee.
Echter echt goed krijg ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ja ik kan ook zowel op de TV als op de Sonos individueel nog vertraging instellen, maar dan klopt het voor andere bronnen zoals Netflix/YouTube/Videoland/Laptop met HDMI niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik zit trouwens nog op het oude platform.
Heel irritant inderdaad.
Dus met het nieuwe platform is dit niet opgelost.
Ik had het wel gehoopt.

Dus nieuwe platform is slechter beeld en het geluid loopt niet gelijk op surround setjes.
Jammer jammer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Heb net nog even zitten spelen met de audiovertraging op de TV en ben er eigenlijk van overtuigd geraakt dat het geluid van T-Mobile standaard al te ver achter loopt, in plaats van voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij mij loopt het geluid vooruit.
Ik heb de geluidsvertraging in de bose set ingesteld op 30ms.
Daarmee loopt het geluid weer redelijk synchroon.
Echter het wil ook nog wel een schelen per uitzending.
Dat maakt het ook weer lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door goldvinger op 27-09-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 20:46
Tralapo schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:48:

Ja, ik heb dezelfde ervaring met mijn Samsung TV en soundbar wanneer ik het geluid van stereo naar AC3 verander op de STB (nieuwe platform). Krijg het door audio vertraging in te stellen op de TV alsnog niet synchroon dus heb er maar voor gekozen om de STB op stereo te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Spacespider schreef op maandag 28 september 2020 @ 06:56:
[...]
Ja, ik heb dezelfde ervaring met mijn Samsung TV en soundbar wanneer ik het geluid van stereo naar AC3 verander op de STB (nieuwe platform). Krijg het door audio vertraging in te stellen op de TV alsnog niet synchroon dus heb er maar voor gekozen om de STB op stereo te laten staan.
Heb jij ook het idee dat het niet synchroon te krijgen is, omdat het out of the box al te ver achter loopt? En dus eigenlijk versneld in plaats van vertraagd zou moeten worden?

Dat gevoel krijg ik namelijk. Maar het is zo lastig te zien soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 20:46
Tralapo schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:29:
[...]

Heb jij ook het idee dat het niet synchroon te krijgen is, omdat het out of the box al te ver achter loopt? En dus eigenlijk versneld in plaats van vertraagd zou moeten worden?

Dat gevoel krijg ik namelijk. Maar het is zo lastig te zien soms.
Ja, inderdaad. Mijn Samsung TV heeft de optie "Vertraging van digitaal geluidsuitvoer" die ik kan instellen op een waarde van 0 t/m 250. Heb daar al een aantal keren mee zitten spelen, maar het lukt mij niet om het beeld/geluid op "het oog/gehoor" synchroon te krijgen. Ik weet niet of dat komt doordat de vertraging buiten de schaal van mijn Samsung TV valt of dat het komt doordat ik zelf de juiste waarde niet kan vinden. Het is inderdaad lastig te zien/horen, maar wel erg storend als het niet klopt. Na een paar keer proberen heb ik het maar opgegeven en nu staat de STB weer op stereo in plaats van AC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Heb sinds vandaag T-Mobile thuis, 1GBit glasvezel, althans dat zou het moeten zijn. Bekabeld op de router haal ik maar 150-200Mbit download, maar wel rond de 900 upload. En dit op de speedtest van Tmobile ZELF...

Iemand met vergelijkbare problemen of ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn op 28-09-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:04:
Heb sinds vandaag T-Mobile thuis, 1GBit glasvezel, althans dat zou het moeten zijn. Bekabeld op de router haal ik maar 150-200Mbit download, maar wel rond de 900 upload. En dit op de speedtest van Tmobile ZELF...

Iemand nog meer?
Nog meer wat?
Pagina: 1 ... 100 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie