CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 139 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.673 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
JanW schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:27:
[...]

AMD GPU werkt beter in DX12. Ook de Intel CPU maakt namelijk een sprongetje met de CF RX480 in de setup.

[afbeelding]
Dat klopt, maar het moraal van het verhaal is dat: De conclusie die momenteel aan Ryzen wordt gegeven niet klopt, omdat je Nvidia GPU drivers problemen aan Ryzen worden toegekend. Dit omdat er alleen maar met Nvidia GPU's wordt getest. Natuurlijk maakt ook Intel een sprong in DX12, AMD heeft zijn DX12 GPU drivers in orde. Maar in hoeveel OVERALL PREFORMANCE CHART zit benches die uitgevoerd zijn op Nvidia DX12 rotzooi drivers. Ik als iemand met een AMD GPU heb hier geen klote aan. Dus na dat testen en reviewen weet is als gebruikers van AMD GPU nog niks.

[ Voor 26% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 31-03-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Amazigh_N_Ariff schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:43:
Dat klopt, maar het moraal van het verhaal is dat: De conclusie die momenteel aan Ryzen wordt gegeven niet klopt, omdat je Nvidia GPU drivers problemen aan Ryzen worden toegekend. Dit omdat er alleen maar met Nvidia GPU's wordt getest. Natuurlijk maakt ook Intel een sprong in DX12, AMD heeft zijn DX12 GPU drivers in orde. Maar in hoeveel OVERALL PREFORMANCE CHART zit benches die uitgevoerd zijn op Nvidia DX12 rotzooi drivers. Ik als iemand met een AMD GPU heb hier geen klote aan. Dus na dat testen en reviewen weet is als gebruikers van AMD GPU nog niks.
Hoewel ik ook graag ryzen reviews met amd gpu's zou zien wil ik wel even zeggen dat de "nvidia rotzooi drivers" het meestal beter doen in cpu limited situaties.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
haarbal schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:55:
[...]

Hoewel ik ook graag ryzen reviews met amd gpu's zou zien wil ik wel even zeggen dat de "nvidia rotzooi drivers" het meestal beter doen in cpu limited situaties.
Hey, ik zie dat je DX12 hebt weggelaten. Ik zei dat Nvidia DX12 drivers rotzooi zijn. Geen woorden verdraaien a.u.b. :).

Hier nog een test.
YouTube: The Division AMD Ryzen 1700 DirectX 11 vs. DirectX 12 & AMD vs. ...

[ Voor 4% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 01-04-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:02

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

http://wccftech.com/vega-teaser-slides-leak-nda/
Vega 120fps 4k, trow away your 1080ti :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Choo choooo hype train.
Vega 2x sneller als de competitie. Trow away your 1080ti.
Laten we hopen dat mijn geduld beloond wordt.
120fps 4k...

[ Voor 18% gewijzigd door NLKornolio op 01-04-2017 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
caanova1984 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 01:33:
Choo choooo hype train.
120fps 4k...
Choo choo! 1 April grap ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 13:01

Ron

Choo choooo hype train.
120fps 4k...
als deze slides 100% waar zijn ga ik sowiezo voor een vega setup.
wel vind ik minder dat ze voor een gameworks-idee gaan, zo krijg je meer marktsegmentatie, waar ik voorheen ook voor AMD koost voor het open karakter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vrij link om als tech site hier 1 april grappen over te maken. Kan je reputatie niet veel goed doen. Overigens ben ik het wel met je eens dat de resultaten niet kloppen. Lijkt best wel onzinnig allemaal.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit plaatje is onderdeel van het artikel he ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/03/amd-deckfix3-08.jpg

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Welke dag is het vandaag ook alweer? ;)
Kijk eens naar de laatste 2 woorden van het "epilogue"-plaatje van het artikel 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

@MonkeyJohn zucht zo is de grap er wel snel af. Er zijn mensen die nog wakker moeten worden.

[ Voor 31% gewijzigd door NLKornolio op 01-04-2017 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

MrVegeta schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:17:
[...]

Vrij link om als tech site hier 1 april grappen over te maken. Kan je reputatie niet veel goed doen. Overigens ben ik het wel met je eens dat de resultaten niet kloppen. Lijkt best wel onzinnig allemaal.
WCCFTech en reputatie :D _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
caanova1984 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:06:
@MonkeyJohn zucht zo is de grap er wel snel af. Er zijn mensen die nog wakker moeten worden.
Spelen met de emoties en tere hartjes van de fanboys is gewoon gemeen :') :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choo choooo hype train.
120fps 4k...
Die twee rechtse kaarten, moet dat uitsteeksel een radiator voorstellen? :)
Trevor schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:21:
Dit plaatje is onderdeel van het artikel he ;)

[afbeelding]
Dat settles it. Een 1-april grap. Ik kan het waarderen, je kan het in de gaten hebben als je die tekst leest maar je weet dat bijna niemand dat doet omdat er normaal gesproken juridische bullshit staat. :)
Nog een paar weken geduld, waarschijnlijk.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam toevallig vandaag dit tegen.
Ik zag in een oudere video (Linux-gerelateerd) een overzichtje van een forum met een bepaalde titel van een draad ("Nvidia cheats again"), ik zocht ernaar en ik kwam hierop uit.
http://www.techjamaica.co...-Overwrites-Vantage-Files
CJ let us know that the Nvidia PhysX driver changes some DLL files files within 3DMark Vantage and overwrites them with new versions. These versions cause your PPU to stop working, but will offload work to the GPU if you have a PhysX capable graphics card like GF9/GTX 200. When you install a Radeon you can't get your PPU back to work since NV overwrote the original DLLs.

Naar aanleiding hiervan een vraagje. Die PhysX-bestanden in de Nvidia-folder die met sommige spellen mee automatisch wordt geïnstalleerd, heb je die nodig als je een AMD-kaart gebruikt of kan je die weggooien? Kan je die environment variables voor Nvidia verwijderen? Er wordt automatisch een pad naar die Nvidia-folder toegevoegd door de installers van zulke spellen. Ik kan me voorstellen dat velen van jullie het nooit hebben opgemerkt maar kijk maar eens naar je environment variables, de kans is groot dat je Nvidia ertussen vindt, ook als je een clean install met enkel een AMD-kaart hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:22:

CJ let us know that the Nvidia PhysX driver changes some DLL files files within 3DMark Vantage and overwrites them with new versions.
CJ, alweer 6,5 jaar geleden overleden. :'(

[ Voor 85% gewijzigd door -The_Mask- op 02-04-2017 00:54 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een flashback naar oude ATI technologie...

http://www.amd.com/Documents/HyperMemory_Whitepaper.pdf

Betrek daar nu even High bandwith memory cache bij :X

Gaan we de evolutie van "Hyper memory" zien met HBC ?....

Ik zie AMD echt duidelijk inspelen op "virtual textures" en texture streaming, John Carmack zal hier blij van worden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Zal dit de maand worden waarin we wat benchmarks gaan zien van vega, of blijft het bij slides met propaganda en weer een onthulling van een stukje led verllichting....

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 02-04-2017 02:46 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
edward2 schreef op zondag 2 april 2017 @ 02:39:
Zal dit de maand worden waarin we wat benchmarks gaan zien van vega, of blijft het bij slides met propaganda en weer een onthulling van een stukje led verllichting....
Imho zal April voor AMD over de refresh van Polaris gaan en ook natuurlijk over de lagere categorieen Ryzen processors. (de Mid-end en Low-end markt dus)

Pas Mei (release Prey) en ook Juni (E3, Fury en Polaris werden ook op de E3 aangekondigd) zal het imho logisch zijn voor AMD om op Vega te concentreren.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Klinkt mij ook logisch in de oren. Helaas.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:31:
[...]

Imho zal April voor AMD over de refresh van Polaris gaan en ook natuurlijk over de lagere categorieen Ryzen processors. (de Mid-end en Low-end markt dus)

Pas Mei (release Prey) en ook Juni (E3, Fury en Polaris werden ook op de E3 aangekondigd) zal het imho logisch zijn voor AMD om op Vega te concentreren.
Voordat Prey wordt uitgegeven in ieder geval, dus uiterlijk begin mei.
Nog een keer: Judging from past OpenCL leaks, we are looking at weeks, rather than months.
https://videocardz.com/67...-64-compute-units-spotted , 3 weken geleden geplaatst. Hopelijk hebben ze gelijk, dan zou het later in april moeten zijn dat Vega uitkomt en niet pas in mei wat betekent dat we voor de start van de zomervakantie Vega of de grootste cut van Vega kunnen kopen als we niet een referentiekaart willen gebruiken. Wel zo fijn in verband met de Steam Summer Sale en het feit dat je juist in de zomervakantie goed kan binchgamen (regenachtige periodes, weinig verplichtingen). Als pas in juli de eerste AIB-modellen van de cut van Vega uit zouden komen dan zou AMD niet die "summer of gaming" waarmaken.

Als we toch aan het speucleren zijn, ik denk niet dat ze voor Polaris 1.1 (zo noem ik het maar even spottend) een aparate 'window' willen hebben, dat zit zo dicht bij de lancering van Vega dat het er niet toe doet als het elkaar overlapt en Polaris 1.1 is volstrekt oninteressant voor de meeste gamers. Een 1 jaar oude kaart die op papier minder dan 10% extra performance geeft. :O
Tenzij de kaart fors wordt afgeprijsd en de 8 GB 580 voor 170 euro en de 4 GB 580 voor 140 euro verkocht gaat worden en zo maar hoe ver kan je die prijs laten zakken?
Ik heb trouwens niets tegen rebranding maar <10% stijging in performance bij 1 generatie.... :F

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:26:
[...]
Wel zo fijn in verband met de Steam Summer Sale en het feit dat je juist in de zomervakantie goed kan binchgamen (regenachtige periodes, weinig verplichtingen). Als pas in juli de eerste AIB-modellen van de cut van Vega uit zouden komen dan zou AMD niet die "summer of gaming" waarmaken.
Ik ga er dan wel vanuit dat Vega meteen volledig beschikbaar is in tegenstelling tot Polaris vorig jaar.

Ook denk ik dat de prijzen erg gunstig gaan zijn (dit is pure speculatie), omdat er gezegd wordt dat de kaart al volledig klaar is en we er eigenlijk nog niks van weten, lijkt het erop dat ze wel erg zeker van hun zaak zijn.

Het voelt niet als een aanloop die ze wel hadden met Polaris. Ook de nietszeggende "presentatie" waar Raja Koduri doodleuk zegt dat Vega, RX Vega gaat heten komt nogal HL3 over.

Dus of Vega komt helemaal niet/nooit, of het gaat kont schoppen met beschikbaarheid/snelheid en/of prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de 8ste minuut wordt het interessant. CF 290 (yep, die dual GPU kaart) vs. Titan XP in RotTR. Raad welke kaart het wint. :)
YouTube: Does Ryzen Work Better With AMD GPUs?
enchion schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:08:
[...]

Ik ga er dan wel vanuit dat Vega meteen volledig beschikbaar is in tegenstelling tot Polaris vorig jaar.
Waarom? Normaal gesproken volgt de cut wat later omdat ze dan wat mislukte 'volle' GPU's kunnen verkopen als cut. Jij denkt dat ze er al voldoende klaar hebben liggen dat ze niet hoeven te wachten?
Ook denk ik dat de prijzen erg gunstig gaan zijn (dit is pure speculatie), omdat er gezegd wordt dat de kaart al volledig klaar is en we er eigenlijk nog niks van weten, lijkt het erop dat ze wel erg zeker van hun zaak zijn.
Gunstige prijzen liggen erg voor de hand, waar het kan (de Polaris kaarten gaven hier minder ruimte voor en Nvidia volgde direct het voorbeeld). AMD moet en zal het marktaandeel vergroten, dat is volgens AMD met afstand hun hoogste prioriteit, gunstige prijzen is het tovermiddel om dat voor elkaar te krijgen.
Het voelt niet als een aanloop die ze wel hadden met Polaris. Ook de nietszeggende "presentatie" waar Raja Koduri doodleuk zegt dat Vega, RX Vega gaat heten komt nogal HL3 over.
Ja, dat was nogal koddig. Het past een beetje bij hoe hij de kaart liet vallen. Niets mis mee, liever een wat klunzige ingenieur die een passie heeft voor deze techniek als leider van zo'n afdeling die de presentaties geeft dan een gladjanus met een leren jasje. :)
Dus of Vega komt helemaal niet/nooit, of het gaat kont schoppen met beschikbaarheid/snelheid en/of prijs.
Qua prijs/performance gaat het kontschoppen, of dat het ook de 1080 Ti verslaat zullen we nog even moeten afwachten. Ik hoop het natuurlijk wel en ik denk dat het mogelijk is voor goed voor Vega geoptimaliseerde spellen (geheugentrucjes, met 16 bits werken wanneer het kan, een fatsoenlijke DX12-implementatie (bijna niet bestaande op dit moment) of Vulkan-implementatie) maar of dat het ook lukt met spellen zoals Rise of the Tomb Raider die een Gimpworks-sausje hebben...
De benchmark voor Doom was weinig zeggend aangezien de drivers ronduit slecht waren (Fury drivers voor een nieuwe architectuur), GCN een flink voordeel heeft bij Doom en de klokfrequentie aan de lage kant lag. Dat beetje informatie wat we hebben (Tflops, aantal CU's) suggereert dat de klokfrequentie minstens rond de 1500 MHz zou moeten gaan liggen.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik hoop stiekem op een paar leaks, maar vrees dat het idd minimaal mei zal worden voordat er eens wat concreets over de perf. naar buiten zal komen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:22:
[...]

Die twee rechtse kaarten, moet dat uitsteeksel een radiator voorstellen? :)
Als het zo komt dan is het hetzelfde systeem als de fury x
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000634004.jpeg

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damic schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:23:
[...]
Als het zo komt dan is het hetzelfde systeem als de fury x
[afbeelding]
Gelukkig lijkt Vega dat niet nodig te hebben. :)
edward2 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:12:
Ik hoop stiekem op een paar leaks, maar vrees dat het idd minimaal mei zal worden voordat er eens wat concreets over de perf. naar buiten zal komen.
Ofwel de laatste week van april ofwel de eerste week van mei. Het moet gebeuren voordat Prey wordt verkocht en AMD lijkt tegenwoordig 1-2 weken aan te houden tussen het vrijgeven van de producten en de prijzen en de start van de verkoop.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Jammer dat RTG nog altijd geen zoden aan de dijk heeft gezet. Keek net even naar de nieuwste Steam Survey en dat was toch even schrikken. De eerste 16 kaarten in de Steam Survey van Nvidia: http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/ . Daarna komt AMD met de 7700 en 7900 serie. Het ligt overigens niet aan de doorloop tijd van de markt want plek 4 en 5 zijn voor Pascal.

Vega schiet ook niet op, AMD doet gewoon al bijna een jaar niet meer mee in het high-end segment. Iets wat ik helaas voorspeld had voor de pascal/polaris launch. Ik vindt dat oprecht jammer want met gezonde concurrentie gaat de vooruitgang toch vaak een stuk sneller. Laten we hopen dat nu Ryzen is gelaunched er weer wat meer liefde naar de gpu tak gaat.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt het zo vaak posten als je wil, maar daarmee blijft het nog steeds totaal onbetrouwbaar. Een heel groot deel gebruikt geen Steam, ook onder de miners, welke nog steeds in grote getallen aanwezig zijn, alleen niet in NL, gebruiken ook nog steeds geen Steam. Daarnaast zijn misschien de AMD gebruikers wel slimmer en delen ze niet zo maar alles wat los en vast zit met Steam, ik doe dat iig niet. Steam weet dan ook niet welke videokaart ik heb.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang ze maar gezonde kwartaalcijfers laten zien met voldoende omzet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

-The_Mask- schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:42:
Je kunt het zo vaak posten als je wil, maar daarmee blijft het nog steeds totaal onbetrouwbaar. Een heel groot deel gebruikt geen Steam, ook onder de miners, welke nog steeds in grote getallen aanwezig zijn, alleen niet in NL, gebruiken ook nog steeds geen Steam. Daarnaast zijn misschien de AMD gebruikers wel slimmer en delen ze niet zo maar alles wat los en vast zit met Steam, ik doe dat iig niet. Steam weet dan ook niet welke videokaart ik heb.
Deze houding is ook wel de andere uiterste imo. Een heel groot deel van de AMD gamers gebruikt geen Steam? Dat lijkt mij heel sterk.

En ja, het is waar dat een heleboel AMD kaarten gebruikt worden om te minen, maar dat betekend niet dat AMD al een poos niet meer meedoet op het high-end GPU segment. Ik bedoel, de 290X draait niet veel langzamer dan de 480X die poosje terug uit kwam.

Ik ben al een poos aan het wachten op Vega, en ben benieuwd of het een drastische verandering in de markt gaat brengen. In andere woorden, met een redelijke prijs 1440p kunnen gamen. Dat kan met de 1070 ook al prima, maar die is nog prijzig en Nvidea is kut. Als de Vega goeie resultaten scoort op 1440p is 90% van de gamers tevreden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het heeft gewoon geen zin om het maandelijks te posten. Het voegt niks toe en vertelt ook niks. En voor de rest zeg je nu iets heel anders dan dat ik zei.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 04-04-2017 22:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien het feit ik dat survey slechts één keer per jaar krijg, lijkt me dat niet de meest betrouwbare maatstaaf nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zolang die survey allerlei data meestuurt die ik helemaal niet wil delen doe ik er niet aan mee en ik gok dat wel meer mensen zo erover denken dus dat is 1x AMD R9 290X 8GB minder! :)

Maar desondanks denk ik wel dat nVidia voorlopig marktleider is en blijft : ATi/AMD is gewoon minder populair over het algemeen helaas...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Tja datzelfde kun je voor nvidia mensen redeneren dus zolang er geen 10 mensen in de survey zitten is die redelijk representatief lijkt me toch.

En zolang Nvidia de betere gamekaarten maakt is dat ook logisch. Super value for money for casual gamers maybe niet maar ook daar heb je intel cpu/apu's waar je soms helemala geen gpu nodig hebt.
Gamers kijken nou eenmaal niet heel erg naar stroomverbruik. En het scheelt ook niet enorm veel dat je er arm van wordt ook al betaal je het zelf.

Dus wachten op Vega en hoe intel/amd cpu wordt.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe zelf ook niet mee aan de Steam Hardware Survey. Het feit dat het opt-in is zorgt ervoor dat minder mensen eraaan meedoen en dat er een sterkere zelfselectiebias is, niet iedereen die niet besluit om deel te nemen blokkeert het ook als hij met opt-out wel automatisch zou deelnemen.
Offtopic, sommige mensen (D66-politici bijvoorbeeld) willen graag dat voor orgaandonatie opt-out wordt gebruikt in plaats van opt-in, opt-out wordt in Nederlands het "geen bezwaar systeem" genoemd. Hetzelfde principe, niet iedereen die niet besluit om mee te doen neemt blokkeert deelname als hij automatisch meedoet.
The Chosen One schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:38:
En zolang Nvidia de betere gamekaarten maakt is dat ook logisch.
Meer agressieve marketing, niet betere kaarten!!
De RX 480 is toch echt een betere kaart dan de GTX 1060, toch zie je 4 keer zoveel GTX 1060 kaarten in de Steam Hardwarae Survey dana RX 480-kaarten. De RX 470 is echt een betere kaart dan de GTX 1050 Ti, toch...

Zijn deze cijfers van Steam een goede representatie van hoe de hardware verdeeld is? Ik weet het niet. Het is inderdaad maar net afhankelijk van hoeveel mensen en wat voor mensen dit soort gegevens delen met Steam. Ik weet wel dat veel mensen tot eind 2017 dachten dat de GTX 1060 de betere kaart zou zijn omdat AMD op dat moment de DX11 drivers nog niet zo goed had geoptimaliseerd als nu (de RX 480 presteerde toen wel al beter voor DX12 en Vulkan), voor de kenners was het wel al duidelijk dat het een kwestie van tijd zou zijn vooraleer de RX 480 de GTX 1060 zou inhalen, om meerdere redenen.
Een open deur m.b.t. die SHS (hoop ik): een onthutsend groot percentage van de deelnemers gebruikt een laptop. Op basis van de cijfers schat ik dat op minstens rond de helft. Dat op zichzelf vertekent ook behoorlijk, in de laptopmarkt zijn Nvidia en Intel nogal dominant. Dat zal waarschijnlijk in 2017/2018 drastisch gaan veranderen zo gauw AMD met laptop-CPU's en laptop-APU's komt, de graphics zijn veel beter dan die Intel en de CPU heeft waarschijnlijk (ik trek nu door vanuit de desktop-CPU's) een lager vermogen dan die van Intel, vooral bij idle. Voor laptopfabrikanten is het zeer aaantrekkelijk om een APU te kopen die ongeveer RX 460 graphics performance heeft, dat zal minder kosten dan een CPU + RX 460 en het vermogen ligt lager. Ideaal voor laptops.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Het lijkt er zelfs op dat de 470 redelijk in de buurt komt van de 1060

Specs:
AMD Ryzen 7 1700
Gigabyte AB350 Gaming 3
2x8GB DDR4-2400
Sapphire AMD Radeon RX 470 4GB / 17.2.1 WHQL
Palit Nvidia GeForce GTX 1060 3GB / 378.92 WHQL

YouTube: Deus EX: Mankind Divided AMD Ryzen 7 1700 DirectX 11 vs. DirectX 12 ...

[ Voor 33% gewijzigd door winwiz op 05-04-2017 22:19 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:42:
Als iedereen bij elke post die hij/zij niet interessant vindt daar en opmerking over gaat maken dan bestaat 99% van de posts voortaan uit gezeik.

Misschien kun je wat met het verhaal van de koning en de kaart... De koning wilde een kaart laten maken die 100% accuraat was. Alleen dat bleek niet te gaan want daarnee werd die kaart even groot als de hele wereld. Hetzelfde is eigenlijk toepasbaar op statistiek; je kunt niet alles 100% accuraat meten, maar dat hoeft ook niet om conclusies te kunnen trekken!

Verder een erg bijzondere post dit. Dus AMD gebruikers zijn superieur? Het het niet willen delen van je hardware specs voor een survey is de slimmere mening? Daar hoef ik hopelijk net serieus op in te gaan. Dat zal uiteindelijk een agree to disagree worden dus laten we het bij het nieuws houden.

Let wel op, natuurlijk weet steam wel welke videokaart jij gebruikt, ze nemen het alleen niet op in de survey. Ze kunnen het gebruik van je steam account ook delen met derden. Wil je dat niet dan moet je geen verbinding met het internet maken en geen steam gebruiken. Origin schijnt overigens van alle users deze data te verzamelen, aldus de voorwaarden. Alleen publiceren ze het niet op een publieke website.
In addition to information that you give EA directly, EA collects nonpersonally
identifiable (or anonymous) information for purposes of improving our
products and services, providing services to you, facilitating the provision of
software updates, dynamically served content and product support as well as
communicating with you. The non-personally identifiable information that EA
collects includes technical and related information that identifies your computer
(including the Internet Protocol Address) and operating system, as well as
information about your Application usage (including but not limited to successful
installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware.
As noted above, this information is gathered periodically for purposes such as
improving our products and services, troubleshooting bugs, and otherwise
enhancing your user experience.

Waarom nu naar die stats kijken?
Mei vorig jaar was er eigenlijk nog geen peil om te trekken hoe alles zou lopen. Polaris was veelbelovend, maar zowel AMD als Nvidia konden niet genoeg leveren (en polaris werd duurder dan verwacht). Wat mij betreft nu eens te kijken hoe dat is afgelopen. Dit was immers de nieuwe start van AMD, een kans om de achterstand weer gelijk te trekken. Persoonlijk had ik de RX 480 meer succes gegund. Sterker nog, had hem besteld als de beloofde prijs was behaald toen ik ging upgraden

Waarom die Steam survey?
De Steam survey is een belangrijke tool voor de developers. Dit zijn de cijfers die er toe doen en waarop keuzes worden gebaseerd. Verder geeft het natuurlijk geweldige inzichten in allerlei trends. Niet alleen type's videokaarten maar ook resolutie, ram, DX gebruik, cpu instructiesets, enz. Mega interessant (aldus mijn mening).

Zo ver ik weet hebben miners tegenwoordig dedicated hardware. Maar of miners al dan niet de cijfers beïnvloeden boeit mij eigenlijk helemaal niet, want wat levert AMD dat op? Als er vraag is dan moet AMD leveren. Als we over marges en winst gaan praten dan pak ik wel een jaarverslag. De echte strijd wordt gevoerd onder de gamers en Steam is daar het nummer 1 platform. Dat is waar AMD Radeon moet 'shinen', dat is waar die comeback moet gaan komen..
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:56:
Ik doe zelf ook niet mee aan de Steam Hardware Survey. Het feit dat het opt-in is zorgt ervoor dat minder mensen eraaan meedoen en dat er een sterkere zelfselectiebias is, niet iedereen die niet besluit om deel te nemen blokkeert het ook als hij met opt-out wel automatisch zou deelnemen.
Er is geen reden om aan te nemen dat Radeon gebruikers systematisch vaker opt-out kiezen.
Werelds schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:21:
Gezien het feit ik dat survey slechts één keer per jaar krijg, lijkt me dat niet de meest betrouwbare maatstaaf nee.
Er zijn meer dan 125 miljoen accounts, zou raar zijn als je hem elke maand kreeg. Dan zouden ze wel een héle grote steekproef pakken. Hoe vaak ben jij de afgelopen 10 jaar geïnterviewd door Maurice de hond (of een ander panel) over je politieke voorkeur ;)? De kwaliteit van de Steam survey is vermoedelijk heel wat beter dan het niveau van statistiek waarop onze wereld in algemene zin draait.

[ Voor 113% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2017 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sdk1985 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 00:04:
[...]
Maar of miners al dan niet de cijfers beïnvloeden boeit mij eigenlijk helemaal niet. Immers als er vraag is dan moet AMD leveren. Als we over marges en winst gaan praten dan pak ik wel een jaarverslag.
Bij uitzondering een doublepost zodat het nog beetje te lezen is:
Morgen weer druk dus maar even doorgegraven op basis van die miners opmerking. Ben zelf ook wel benieuwd of Polaris dan misschien financieel succes heeft gebracht (omzet en/of winst).

AMD over Q4 2016:
Revenue of $1.11 billion was up 15 percent year-over-year, primarily due to higher GPU sales.
Revenue was down 15 percent sequentially, primarily driven by seasonally lower sales of
semi-custom SoCs.
Een stijging van 15% op omzet die min of meer gehalveerd is zet helaas geen zoden aan de dijk. Het idee van de RX 480 was een kaart "for the people". Ik (en AMD zelf ) had graag een RX 480 met het marktaandeel van een GTX 970 gezien. De userbase vergroten was immers de weg naar succes en de reden dat de focus niet op high-end lag. Dat is jammer genoeg absoluut niet goed gekomen. Eventuele miners kunnen dit 'falen' niet verklaren, daar is de omzet gewoon te laag voor.

Meteen maar door naar Nvidia:
Nvidia heeft ondertussen het jaarverslag al online gezet en daaruit blijkt dat ze flink was Pascal kaarten hebben kunnen slijten: +1.9 miljard omzet (gpu 5.8 miljard, tegra 824, other 264). Daarnaast blijken die dingen ook behoorlijk veel op te leveren, de netto winst steeg ook met een miljard. De omzet van AMD voor 2016 bedroeg 1.9 miljard op computing (cpu) and graphics (radeon). Wie weet doet Ryzen in 2017 nog een duit in het zakje.

Conclusie:
Nvidia verkoopt de gpu's nog altijd voor veel te veel geld. Ondanks dat krijgen ze het voor elkaar 39% te groeien met de gpu tak (tegra nog meer). Nvidia heeft deze slag niet alleen gewonnen, de gunstige positie is flink versterkt.

Eindvraag:
Maakt AMD nog een kans op een comeback met vega of is de markt verzadigd?

Persoonlijk verwacht ik niet dat de markt verzadig is. Potentieel maakt AMD nog best een kans. Verder zal Vega ook echt wel een goede positionering en prijs gaan krijgen. Alleen waar het altijd op misgaat is marge (te goedkoop) en omzet (te weinig produceren). Daar kan de nieuwe topman van RTG hopelijk na een jaar toch weleens werk van maken...

[ Voor 41% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2017 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 00:04:
Er is geen reden om aan te nemen dat Radeon gebruikers systematisch vaker opt-out kiezen.
Dat klopt maar er is evenmin een reden om aan te nemen dat het opt-in-percentage gelijk is voor de beide groepen. We weten het simpelweg niet. Ik kan me voorstellen dat AMD-klanten iets kritischer zijn omdat ze wat minder gevoelig zijn voor marketing om maar een voorbeeldje te noemen. Het doet er niet toe hoe plausibel mensen dit vinden, het is maar een voorbeeldje om te illustreren dat we niet weten of dat het opt-in-percentage gelijk ligt en dat we dus niet weten in welke mate de data representatief is. Wat dat betreft zou ik het leuk vinden als Origin wel die data deelt, zolang het anoniem is zal het mij eerlijk gezegd worst wezen. Ik ben erg gevoelig voor privacy maar anoniem bijhouden welk percentage van de gebruikers wat voor hardware heeft vind ik prima aangezien daarmee niet het belang van de gebruikers wordt geschaad.
Caveat: representatief of niet, je kan waarschijnlijk wel een trend zien. Als het percentage RX 480/RX 470 stijgt of juist daalt in verhouding tot dat van de GTX 1060/GTX 1050 Ti in het komende jaar dan kan je hier wellicht wel uit afleiden dat AMD terrein wint of verliest. Waarom iemand voor Nvidia zou kiezen in dit segment van de markt (voor een desktop!) is een raadsel voor mij maar dat is een ander onderwerp. :)
Alleen al omwille van FreeSync zou ik AMD kiezen, ik erger me steeds meer aan de tearing, ik zie het tegenwoordig te goed, hoe kort het ook duurt, je ziet precies waar het niet netjes overlapt en het gebeurt elke keer als je een snelle draai'beweging' maakt. De RX 480 en RX 470 leveren echter ook de betere performance.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 00:48:
Alleen waar het altijd op misgaat is marge (te goedkoop) en omzet volume (te weinig produceren).
Fixed ;)

Je hamert altijd zo op de cijfers (waar je nu overigens AMD's cijfers veel te kort door de bocht neemt, want hun schulden zijn nu ook iets van 25% lager als ik me niet vergis? ;)), dan moet je dit ook wel correct verwoorden. Marge of volume alleen zegt niets over de omzet, het is de combinatie van beide. Bij Nvidia zijn beide hoog, bij AMD is in elk geval de marge heel laag. In het verleden zijn er wel eens problemen geweest met genoeg volume te produceren, de vraag is echter of dat nu weer zo is of dat er simpelweg niet meer vraag naar Polaris was. Zeggen ze daar nog iets over in het Q4 rapport? Ik heb het voor de verandering eens niet doorgelezen. Volume zonder vraag is namelijk ook niet goed voor je omzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Dikke vinger naar je gebruikersgroep die net dachten dat ze de beste kaart hebben aangeschaft.... https://nl.hardware.info/...2-gpu-en-sneller-geheugen

Of voelen ze Vega aankomen?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je moet maar 1350€ willen neerleggen voor een Titan X(p) kaart die Nvidia 50% in waarde kan doen zakken door een nieuwe 1080Ti(p) uit te brengen op elk willekeurig moment. Als dat AMD van zijn stuk moet brengen, dan verwacht je toch bizarre dingen. Een €700 kostende 1080Ti concurrent of een €1000 kostende Titan X concurrent. Laat ze maar eerst eens iets uitbrengen dat de 1070 en 1080 op prijs én prestaties verslaat. Dat mag wel, een jaar na datum.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 06-04-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die Titan XP is toch voor vrijwel niemand interresant lijkt me. De snelheidswinst tov een custom Ti lijkt me zeer beperkt 10/15% max uit de blote duim. Dan is een meerprijs van E500 of meer gekkenwerk behalve als geld geen enkele rol speelt maar dan nog.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[b][message=50827047,noline]Phuncz schreef op donderdag 6 april 2017 Laat ze maar eerst eens iets uitbrengen dat de 1070 en 1080 op prijs én prestaties verslaat. Dat mag wel, een jaar na datum.
Misschien komt dat als die verrekte Vega eens uitkomt en minimaal 40% voorbij de 1080 gaat :P

Hopelijk is dit een signaal voor de prestaties van Vega, maar het zou ook kunnen dat de yields voor de volle GP102 inmiddels beter of opgespaard zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door edward2 op 06-04-2017 19:09 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik gok erop dat Vega 40-50% goedkoper is dan de 1080Ti/TitanXp mediaan (rond de 1000 euro dus), maar dat Vega flink zuiniger is en in crossfire/multiGPU veel beter schaalt, en dat ze nog wat van plan zijn met driversoftware om zelfs 3 GPU kaarten in 1 systeem te rechtvaardigen.

2 Vega`s voor de prijs van 1 sub TitanXp dus. oftewel 400-500 per kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zou inzetten op ~700 eur en perf dichtbij de 1080Ti (dx11) voor de snelste Vega.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Werelds schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:14:
[...]

Fixed ;)

Je hamert altijd zo op de cijfers (waar je nu overigens AMD's cijfers veel te kort door de bocht neemt, want hun schulden zijn nu ook iets van 25% lager als ik me niet vergis? ;)), dan moet je dit ook wel correct verwoorden. Marge of volume alleen zegt niets over de omzet, het is de combinatie van beide. Bij Nvidia zijn beide hoog, bij AMD is in elk geval de marge heel laag. In het verleden zijn er wel eens problemen geweest met genoeg volume te produceren, de vraag is echter of dat nu weer zo is of dat er simpelweg niet meer vraag naar Polaris was. Zeggen ze daar nog iets over in het Q4 rapport? Ik heb het voor de verandering eens niet doorgelezen. Volume zonder vraag is namelijk ook niet goed voor je omzet ;)
Ik geloof dat mijn boodschap niet 100% overkwam. Natuurlijk is omzet aantal * prijs, ik gaf geen tutorial economie :P. Ik doelde erop dat AMD zelf al jaren regelmatig in de jaarverslagen aan geeft dat de GPU tak meer had kunnen verkopen indien de productiecapaciteit dat toe had gelaten. Dat is een terugkerend probleem dat vrij kort na de overname van Ati begon. Het andere stukje wat sinds de overname van Ati aanwezig is zijn de tegenvallende marges. Ik geloof niet dat ze ooit boven de 10% hebben gerapporteerd voor de gpu tak, met uitzondering van de kwartalen dat semi-custom erbij werd gezet. Dus dat zijn een beetje de twee pijn punten van Radeon op bedrijfskundig vlak.

Verder sla je wel de spijker op zijn kop; ga je te veel produceren dan kan dat erg veel pijn doen. Dat zullen ook de partners wel hebben bedacht tijdens de pre-orders. Kwam het zo 1,2,3 niet tegen of er nu nog echt tekorten zijn, als het jaarverslag er is dan zal het er wel instaan ivm Q3.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:01:
[...]

Dat klopt maar er is evenmin een reden om aan te nemen dat het opt-in-percentage gelijk is voor de beide groepen. We weten het simpelweg niet. Ik kan me voorstellen dat AMD-klanten iets kritischer zijn omdat ze wat minder gevoelig zijn voor marketing om maar een voorbeeldje te noemen. Het doet er niet toe hoe plausibel mensen dit vinden, het is maar een voorbeeldje om te illustreren dat we niet weten of dat het opt-in-percentage gelijk ligt en dat we dus niet weten in welke mate de data representatief is. Wat dat betreft zou ik het leuk vinden als Origin wel die data deelt, zolang het anoniem is zal het mij eerlijk gezegd worst wezen. Ik ben erg gevoelig voor privacy maar anoniem bijhouden welk percentage van de gebruikers wat voor hardware heeft vind ik prima aangezien daarmee niet het belang van de gebruikers wordt geschaad.
Caveat: representatief of niet, je kan waarschijnlijk wel een trend zien. Als het percentage RX 480/RX 470 stijgt of juist daalt in verhouding tot dat van de GTX 1060/GTX 1050 Ti in het komende jaar dan kan je hier wellicht wel uit afleiden dat AMD terrein wint of verliest. Waarom iemand voor Nvidia zou kiezen in dit segment van de markt (voor een desktop!) is een raadsel voor mij maar dat is een ander onderwerp. :)
Alleen al omwille van FreeSync zou ik AMD kiezen, ik erger me steeds meer aan de tearing, ik zie het tegenwoordig te goed, hoe kort het ook duurt, je ziet precies waar het niet netjes overlapt en het gebeurt elke keer als je een snelle draai'beweging' maakt. De RX 480 en RX 470 leveren echter ook de betere performance.
In theorie zou dat kunnen, echter ik betwijfel of het aantal mensen die daar zo bewust mee bezig zijn echt significant is.

Trend bij userbenchmark.com is overigens momenteel in het voordeel van de RX480.
http://gpu.userbenchmark....-vs-AMD-RX-480/3639vs3634 . De GTX 1060 3 GB is daar zelfs aan het dalen.

Op Steam gaat het een stuk trager +0.19% (1.05%) voor de RX 480 en +0.37 (4.45%) voor de GTX 1060. Dat is op zich nog wel te verklaren. Want Steam omvat natuurlijk ook het 3 GB model en de laptops. Bovendien zal Userbenchmark zal een flinke selection bias hebben; iemand met nieuwe hardware en die zich daarin verdiept. Dat neigt dan weer naar je punt dat de random koper meer neigt naar Nvidia.

Hoe dan ook zou het goed zijn als AMD uiteindelijk in ieder geval evenveel RX 480 kan slijten als dat er GTX 1080's (1.61%) zijn verkocht. Dat is waar we denk ik op moeten hopen...

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2017 00:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik snap maar niet waarom mensen zo focussed zijn op de RX480 en GTX 1060 : Beiden zwaar overpriced wat mij betreft.

- Wil je echte performance ga dan voor de Fury : https://www.amazon.de/dp/B018Y0IHA2/ Vroeger bij meer shops voor deze prijs verkrijgbaar, maar helaas nu alleen bij Amazon... jammer!

- Ben je "on a budget" dan is er zat leuks onder de € 200 tekoop in de vorm van de RX470/460/GT 1050 Ti/Gt 1050 :)

En wil je het goed doen dan zijn er zat GTX 1070 varianten voor rond de € 430 tekoop en daarmee bedoel ik dan tripple screen of 4K monitoren.

* nero355 is een beetje "RX480/GTX 1060 moe" :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:12:
- Wil je echte performance ga dan voor de Fury : https://www.amazon.de/dp/B018Y0IHA2/ Vroeger bij meer shops voor deze prijs verkrijgbaar, maar helaas nu alleen bij Amazon... jammer!
310+ euro is een aardig verschil met 200 - 250 euro. En de Fury was volgens mij nog veel duurder.
Het is gewoon jammer dat de 400 serie niet in de buurt komt van de Fury.
- Ben je "on a budget" dan is er zat leuks onder de € 200 tekoop in de vorm van de RX470/460/GT 1050 Ti/Gt 1050 :)
460 en 470 zijn niet echt vergelijkbaar.. de 1050 is toch een betere optie dan de 460?

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-04-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:59:
de 1050 is toch een betere optie dan de 460?
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/GTX_1050_Ti_Strix_OC/images/perfrel_1920_1080.png
Niet echt, een GTX 1050 Ti is dan wel weer sneller, maar de normale GTX 1050 niet echt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
enchion schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:20:
maar dat Vega flink zuiniger is
Interessante gok gezien AMD al heel wat jaren (sinds de komst van de GTX680) niet scoort op het verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sdk1985 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:13:
Ik doelde erop dat AMD zelf al jaren regelmatig in de jaarverslagen aan geeft dat de GPU tak meer had kunnen verkopen indien de productiecapaciteit dat toe had gelaten. Dat is een terugkerend probleem dat vrij kort na de overname van Ati begon.
Dit is veel te kort door de bocht.

Op 40nm had AMD geen enkel probleem met volume, ondanks het feit dat TSMC wat opstartproblemen had. Het hielp wel dat Nvidia laat was en zo'n slechte productie run had met GF100 natuurlijk.

Met 28nm ligt het allemaal iets genuanceerder dan jij het hier laat klinken. Zoals jij het stelt, ligt het volledig aan AMD. Hadden ze maar meer in moeten kopen, of iets in die richting?

In werkelijkheid vergeet je hier iets heel belangrijks: TSMC. TSMC heeft met 28nm vooral op mobile gefocust. HKMG kwam een stuk later dan de rest, dus tegen de tijd dat AMD en Nvidia aan de slag mochten, hadden met name Qualcomm en Apple al idioot veel capaciteit ingekocht. En dan gaat het voor de resterende capaciteit tussen de twee grote GPU bakkers. Daar zie je vervolgens dan dat het HKMG proces wederom niet helemaal lekker loopt. Nvidia is deze keer slimmer dan de vorige keer en probeert met dat onstabiele proces niet meteen hun big-die uit te voeren, maar schrapt die en gaat voor een kleinere.

To zover kunnen we met vrij veel zekerheid zeggen wat er gebeurde. Maar nu komt het koffiedik kijken. De yields op 28nm waren in het begin niet geweldig, maar AMD lijkt er meer last van gehad te hebben. Ze waren natuurlijk een maand of twee eerder en ze hadden een complexere chip, dus het lijkt er op dat ze voorzichtiger in hebben gekocht. Nvidia daarentegen had een simpelere chip dan op 40nm; waarbij ze voor de verandering dus ook nog eens hun grote die over sloegen. Het is dan ook hier waar je AMD voor het eerst iets ziet zeggen over productie capaciteit.

Ik denk dat ze in het begin te voorzichtig geweest zijn en zich daarna simpelweg niet meer capaciteit konden veroorloven. Vergeet niet dat ze op moesten boksen tegen een bedrijf dat simpelweg iets meer aan TSMC kon betalen om capaciteit te garanderen. Vervolgens komt Nvidia met een chip die voor hun doen gewoon idioot efficiënt is (GM204) en het gaat van kwaad tot erger.

Het is in elk geval zeker niet zo zwart-wit als jouw stelling het doet lijken. Waarbij ik niet zeg dat dat is wat je bedoelt, maar zo komt het wel over ;)
Paprika schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:12:
Interessante gok gezien AMD al heel wat jaren (sinds de komst van de GTX680) niet scoort op het verbruik.
Sinds Hawaii, Fiji en Maxwell bedoel je. Tahiti was niets mis mee qua verbruik tegenover Kepler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Werelds schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:36:
[...]
Sinds Hawaii, Fiji en Maxwell bedoel je. Tahiti was niets mis mee qua verbruik tegenover Kepler ;)
Correct, maar Tahiti was er al voordat Kepler uitkwam, dus tot op zeker hoogte klopt het bericht nog :p :+. Maar je hebt zeker gelijk, de gehele lijn HD4870/HD5870/HD6970/HD7970 scoorde op performance per watt (en performance per $) erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 07-04-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Werelds schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:36:
[...]

Dit is veel te kort door de bocht.

Het is in elk geval zeker niet zo zwart-wit als jouw stelling het doet lijken. Waarbij ik niet zeg dat dat is wat je bedoelt, maar zo komt het wel over ;)
Zo staat het sinds circa 2010 regelmatig in de jaarverslagen, daar kan ik ook niets aan doen :X . Als ik mij verveel zal ik een keer een quote zoeken (vandaag even geen tijd voor).

Verder snap ik de afhankelijkheid van TSMC heel goed, maar als topman zou ik dan de prijzen niet onder Nvidia positioneren, maar verhogen totdat vraag/aanbod beter matchen. Vergeet niet dat Ati vroeger het premium merk was en niet Nvidia (AGP tijd). Een overschot kun je na 10 maanden altijd nog afprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41
[...]

Ik vraag me af of de huidige manier van testen om te kijken hoeveel een gpu gebruikt wel zo logisch is. AMD heeft een hardware sceduler die meer gebruikt maar Nvidia doet dit op de cpu wat meer overhead geeft en waardoor de cpu meer gebruikt.
Total system power consumption zou misschien een betere manier van vergelijken zijn mits de grafische kaarten qua snelheid vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:44:
Ik vraag me af of de huidige manier van testen om te kijken hoeveel een gpu gebruikt wel zo logisch is.
Wat is de huidige manier?
System power consumption wordt al vaak getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:47:
[...]

Wat is de huidige manier?
System power consumption wordt al vaak getest.
Dat klopt, maar er wordt nu nog vaak van gezegt dat dit niet de valide manier is om te testen omdat je het werkelijke gebruik vd gpu niet meet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:59:
310+ euro is een aardig verschil met 200 - 250 euro. En de Fury was volgens mij nog veel duurder.
Het is gewoon jammer dat de 400 serie niet in de buurt komt van de Fury.
In de praktijk kost een beetje RX480 of GTX 1060 al gauw € 280 a € 320 dus doe mij maar die Sapphire Fury voor bijna hetzelfde geld :)
Ik heb het dan uiteraard over 6GB en 8GB varianten. Minder is IMHO onzin : Het zijn tenslotte kaarten met R9 290/GTX 980 performance dus dat beetje extra is best lekker met een beetje monitor en zwaardere games!
460 en 470 zijn niet echt vergelijkbaar.. de 1050 is toch een betere optie dan de 460?
Geen idee, maar het zijn allemaal best leuke kaartjes voor 1080p gaming, vooral in een laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:18:
[...]

In de praktijk kost een beetje RX480 of GTX 1060 al gauw € 280 a € 320 dus doe mij maar die Sapphire Fury voor bijna hetzelfde geld :)
In de praktijk was de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G 250 euro voor meer dan een maand twee weken geleden. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
[...]

Dat denk ik omdat ze gaan richten op Crossfire/MultiGPU wat pas echt interessant te maken is voor de menigte als de wattages ook onder controle zijn.

Ik denk dat de presentatie gaat alsvolgt: 2x polaris (presentatie vorig jaar) is best snel (sneller dan 1080(ti), maar 2x Vega is niet bij te houden. (meer dan 1,5X TitanXp voor minder geld dan een TitanXp)

En ook heb ik die gok gebaseerd op het gebruik van de refresh versie van Polaris en natuurlijk ook de geweldige lage verbruikswaarden van Ryzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

-The_Mask- schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:54:
In de praktijk was de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G 250 euro voor meer dan een maand twee weken geleden. ;)
€ 230 zelfs bij Bol.com, maar was een tweedehands exemplaar bleek later ;)

Maar toch ben je wel wat meer kwijt als je een beetje ASUS/MSI achtig exemplaar wil met fatsoenlijke koeling erop en dat is gewoon zonde...
enchion schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:00:
Dat denk ik omdat ze gaan richten op Crossfire/MultiGPU wat pas echt interessant te maken is voor de menigte als de wattages ook onder controle zijn.

Ik denk dat de presentatie gaat alsvolgt: 2x polaris (presentatie vorig jaar) is best snel (sneller dan 1080(ti), maar 2x Vega is niet bij te houden. (meer dan 1,5X TitanXp voor minder geld dan een TitanXp)

En ook heb ik die gok gebaseerd op het gebruik van de refresh versie van Polaris en natuurlijk ook de geweldige lage verbruikswaarden van Ryzen.
2x R9 290X/390X worden makkelijk verslagen door een enkele GTX 1070 of 1080 dus Crossfire met zo'n kreupele 390X genaamd RX480 gaat dat echt niet redden ;)

Wat VEGA doet mogen de reviews straks laten zien...

[ Voor 43% gewijzigd door nero355 op 07-04-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:18:
[...]

pricewatch: MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC
Ik heb het dan uiteraard over 6GB en 8GB varianten. Minder is IMHO onzin :
Waarom mag de Fury wel meedoen met maar 4GB? Het is trouwens wel een energieslurper!

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-04-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:06:
Niet echt, een GTX 1050 Ti is dan wel weer sneller, maar de normale GTX 1050 niet echt.
Heeft TPU geen head 2 head optie? Een getalletje is zo nietszeggend.. waar is het eigenlijk op gebaseerd, toch niet average fps he?

Als ik http://www.tomshardware.c...e-gtx-1050-ti,4787-4.html zo zie dan doet de 1050 het elders beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:59:
[...]

pricewatch: MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC

[...]

Waarom mag de Fury wel meedoen met maar 4GB? Het is trouwens wel een energieslurper!
4 GB op een Fury (X) valt in de praktijk nog wel mee. Sommige games kunnen wel moeilijk doen met settings waar ze meer vram vragen.

En stroomverbruik kan flink omlaag met undervolten.

Kant en klaar is een 480 of 1060 (of een 1070 als je wat meer uitgeeft) wel een 'veiligere' keuze, maar als je de ruimte en voeding hebt en wat wilt tweaken, is een Fury voor 300 ook niet slecht.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:20:
Ik gok erop dat Vega 40-50% goedkoper is dan de 1080Ti/TitanXp mediaan (rond de 1000 euro dus), maar dat Vega flink zuiniger is en in crossfire/multiGPU veel beter schaalt, en dat ze nog wat van plan zijn met driversoftware om zelfs 3 GPU kaarten in 1 systeem te rechtvaardigen.

2 Vega`s voor de prijs van 1 sub TitanXp dus. oftewel 400-500 per kaart.
De 1080 Ti referentiekaart kost toch $700? Hoe kom jij bij een mediaan van rond de 1000 euro? :?
Zijn de prijzen in Nederland nog zoveel hoger en zijn de aftermarketmodellen zoveel duurder?
Ik heb niet naar de prijzen en modellen gekeken omdat het mij niet interesseert aangezien ik toch nooit meer een Nvidia-kaart zal kopen zolang Nvidia op zo'n manier handelt als dat het de afgelopen 10-15 jaar deed. Ik volg nog het nieuws over de architectuur als er eens iets bekend wordt maar de modellen en prijzen interesseren mij weinig.
Het lijkt mij dat de prijs van de volle Vega daaronder gaat zitten. Daarnaast is de prijs van de voormalige Fury en FuryX volgens mij een goede indicatie van het prijspunt, voor de RX 480 hielden ze ook nagenoeg de prijs van de 380 en de 280 vast. Kortom, ik reken op maximaal 600-650 euro voor de volle Vega, het kan inderdaad goedkoper worden. De cut die de 1070 verslaat zal niet duurder kosten dan de 1070, dan praat je dus over 350-400 euro. Aangezien de 480, de 380 en de 280 ongeveer evenveel kostten lijkt het erop dat AMD redelijk het prijspunt vasthoudt en in ieder geval niet meer zal vragen voor de volle Vega-kaart, misschien wel minder afhankelijk van de performance, marktaandeel vs. prijs en zo.
Help!!!! schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:17:
Die Titan XP is toch voor vrijwel niemand interresant lijkt me. De snelheidswinst tov een custom Ti lijkt me zeer beperkt 10/15% max uit de blote duim. Dan is een meerprijs van E500 of meer gekkenwerk behalve als geld geen enkele rol speelt maar dan nog.
Bovendien lijkt het erop dat het nog niet eens de volle GPU is wat suggereert dat Nvidia met nog een extra Titan-kaart gaat uitkomen voor de Pascal-generatie. _O-
Ik pleit ervoor dat we de Titan Xp (jawel, Nvidia moet weer eventjes de show stelen met een rare manier van spellen die de aandacht trekt) de Titan XPR of de Titan XP2 gaan noemen. Of misschien spottend de Titan XP SP1.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:48:
[...]

Heeft TPU geen head 2 head optie? Een getalletje is zo nietszeggend.. waar is het eigenlijk op gebaseerd, toch niet average fps he?

Als ik http://www.tomshardware.c...e-gtx-1050-ti,4787-4.html zo zie dan doet de 1050 het elders beter.
Ja gemiddelde van heel veel games met nieuwe drivers, veel interessanter dan oude (launch) drivers.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:13:
[...]

De 1080 Ti referentiekaart kost toch $700? Hoe kom jij bij een mediaan van rond de 1000 euro? :?
Zijn de prijzen in Nederland nog zoveel hoger en zijn de aftermarketmodellen zoveel duurder?
de $700 in de US is zonder BTW, tel daar voor Europa dus maar al snel 20% bij en dan kom je redelijk in de richting van de webshop prijzen voor de founders editie. Custom edities zijn snel nog een 70 tot 100 euro duurder uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 00:50:
[...]

de $700 in de US is zonder BTW, tel daar voor Europa dus maar al snel 20% bij
$840 = (ongeveer) 806 euro (de wisselkoers was de laatste keer dat ik keek 0,96 en dat was best lang best constant dus ik heb het even niet opgezocht). Ver onder de 1000 euro. Ik dacht trouwens dat het 21% BTW is maar dat maakt geen verschil voor het punt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2017 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

En dat is dus € 50 teveel wat mij betreft en het heeft heeeel lang geduurd totdat de RX480 zelfs deze prijs heeft bereikt :)
Omdat die grofweg 50% sneller is ondanks die 4GB aan HBM1 en het gewoon de betere koop is.

[ Voor 0% gewijzigd door nero355 op 12-04-2017 00:25 . Reden: HBM1 natuurlijk... d0h! https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/50846913#50846913 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:13:
[...]

De mediaan tussen de 1080ti en de TitanXp natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
enchion schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:58:
[...]

Het gemiddelde bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 02:19:
Omdat die grofweg 50% sneller is ondanks die 4GB aan HBM2 en het gewoon de betere koop is.
Dan is 4GB toch voldoende en moet je hem dus vergelijken met de 4GB RX 480.. die een flink stuk minder kost.
-The_Mask- schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:29:
[...]

Ja gemiddelde van heel veel games met nieuwe drivers, veel interessanter dan oude (launch) drivers.
Nog steeds average FPS.. kunnen ze daar niet eens fatsoenlijk gaan benchmarken?

[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-04-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

nero355 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 02:19:
[...]

En dat is dus € 50 teveel wat mij betreft en het heeft heeeel lang geduurd totdat de RX480 zelfs deze prijs heeft bereikt :)

[...]

Omdat die grofweg 50% sneller is ondanks die 4GB aan HBM2 en het gewoon de betere koop is.
HBM 1 ;) 2 moet nog uitkomen *O*
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:45:
[...]

Dan is 4GB toch voldoende en moet je hem dus vergelijken met de 4GB RX 480.. die een flink stuk minder kost.

[...]

Nog steeds average FPS.. kunnen ze daar niet eens fatsoenlijk gaan benchmarken?
HBM heeft een veel grotere band breedte dus even snel swappen is sneller gedaan :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damic schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:38:

HBM heeft een veel grotere band breedte dus even snel swappen is sneller gedaan :)
Natuurlijk niet, aangezien daar duidelijk niet de bottleneck ligt. Een PCI Express slot heeft bijvoorbeeld veel minder bandbreedte en daar zal dan toch de data overheen moeten om bij het werkgeheugen te komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:58:
[...]

Alleen moet je compleet gestoord of stinkend rijk zijn om ook maar te overwegen om die TitanXp te kopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:59:
[...]

Alleen moet je compleet gestoord of stinkend rijk zijn om ook maar te overwegen om die TitanXp te kopen. :)
mwah, het is nog altijd goedkoop vergeleken met veel andere hobby's.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:59:
[...]

Of je bent gewoon een hobbyist, de een koopt een over de top videokaart, de ander retrofit van alles aan zijn auto voor prijzen waar je u tegen zegt, en weer een ander koopt een stereo set van 10000 euro. Van al deze soorten hobbyisten ken ik er wel 1, en geen is stinkend rijk of compleet gestoord, wel zijn ze allen volledig verknocht aan hun hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die stereo is over 15 jaar nog steeds goed en die videokaart na een jaar al verouderd.

Denk ik dan maar. :X

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:29:
[...]

Of je bent gewoon een hobbyist, de een koopt een over de top videokaart, de ander retrofit van alles aan zijn auto voor prijzen waar je u tegen zegt, en weer een ander koopt een stereo set van 10000 euro. Van al deze soorten hobbyisten ken ik er wel 1, en geen is stinkend rijk of compleet gestoord, wel zijn ze allen volledig verknocht aan hun hobby.
Alleen kan je tientallen jaren genieten van je geluidsinstallatie (als je een beetje geluk hebt maar meer dan 10 jaar is normaal) terwijl de TitanX (minder dan?) 1 jaar later ingehaald werd door de 1070. Dat is mijn punt, het gaat er niet zo zeer om dat iemand veel geld over heeft voor het optimale in zijn hobby (logisch) maar dat het geen rationele investering is aangezien je slechts heel eventjes de beste kaart hebt. Het kopen van een 1080 of 1080 Ti is nog ergens logisch, je betaalt meer dan wanneer je een 1060 of 1070 koopt maar je krijgt ook veel meer en je kan langer een bepaalde performance krijgen die je graag hebt. In essentie betaal je bij een TitanXP2 pak hem beet 500 euro voor het privillege om iets eerder al bij 4k een iets hogere FPS dan net boven de 60 te halen, 10% meer performance dan wat de 1080 Ti levert . Is dat het waard als je ook op 1440p kan spelen met (zeer) hoge grafische instellingen en dan een hoge FPS haalt? Ik zie er de ratio niet in. De mensen die vorig jaar de TitanXP kochten betaalden 500 euro meer om 6-9 maanden (ik zou het moeten opzoeken) een iets mindere performance te krijgen in vergelijking met wanneer ze de 1080 Ti wat later hadden gekocht. Voor mij is de ratio zoek en dat heeft niets te maken met hoeveel geld je over hebt voor je hobby. Ik heb zelf ook hobbies (2) die verre van goedkoop zijn waarvoor ik meer heb geïnvesteerd dan wat een TitanXP kost, dat is het punt niet. Als gaming zo'n grote hobby is, houd het geld in je zak en koop er iets beters waar je meer aan hebt...ik kan wel wat leuke dingen bedenken zoals een stuur met pedalen (het goede spul, niet die van Logitech), een cockpit of 2 HDR-monitors met 100 Hz.

Het is wat offtopic maar er is momenteel weinig nieuws, als er nieuws zou zijn dan zou ik het links laten liggen.

edit
Ik had Help zijn reactie nog niet gelezen, wij kwamen onafankelijk van elkaar met hetzelfde argument.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:32:
[...]

Alleen kan je tientallen jaren genieten van je geluidsinstallatie (als je een beetje geluk hebt maar meer dan 10 jaar is normaal) terwijl de TitanX (minder dan?)
Je kan een jaar na aanschaf nog steeds dezelfde games spelen op de TitanXp hoor.

Het is niet alsof er in de laatste 10 jaar geen functionaliteit bijgekomen is bij de stereo apparatuur, het enige verschil is dat je dat verschil accepteert en niet als een priotiteit ziet bij stereo apparatuur en wel bij de GPU`s en CPU`s.

En zeg nou zelf hoeveel CD`s + DVD`s en gebrande media heb je inmiddels weggegooid vanwege de overgang naar het volledig digitale tijdperk.

De enige reden dat het voor jou nu rustig is op de audio markt is omdat je (ik) thuis eigenlijk nog alleen maar een versterker hebt, alle andere delen zijn inmiddels volledig digitaal, en daar is nog steeds erg veel in veranderd de laatste 10 jaar. (spotify, itunes, foobar, torrent, kazaa, edonkey, netflix, dolby, DTS, DAB+ enzzz... )

Hoeveel decoders heb jij inmiddels in huis gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Toch kan je dat niet helemaal zo wegzetten Enchion. Geluid blijft geluid, een aux kabeltje blijft altijd werken. Videokaart heeft op een bepaald moment toch last van prestatie problemen, je geluid blijft hetzelfde.

Er zijn niet veel mensen die nu een 1300euro videokaart kopen om vervolgens jaren lang hetzelfde spelletje te blijven spelen. Ze zijn er natuurlijk wel, maar je weet nu echt niet dat je bv battlefield 1 nog 4 jaar blijft spelen en niks anders. Je gaat binnen die 4 jaar heus wel een zwaarder spel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

legendareN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:09:
Toch kan je dat niet helemaal zo wegzetten Enchion. Geluid blijft geluid, een aux kabeltje blijft altijd werken. Videokaart heeft op een bepaald moment toch last van prestatie problemen, je geluid blijft hetzelfde.

Er zijn niet veel mensen die nu een 1300euro videokaart kopen om vervolgens jaren lang hetzelfde spelletje te blijven spelen. Ze zijn er natuurlijk wel, maar je weet nu echt niet dat je bv battlefield 1 nog 4 jaar blijft spelen en niks anders. Je gaat binnen die 4 jaar heus wel een zwaarder spel proberen.
Grafische kaarten zijn in vergelijking met de hi-fi top modellen nog vrij goedkoop. Iemand die in verhouding net zoveel geld betaald voor een high end GPU als voor een high end hi-fi oplossing gaat daar geen 10 jaar mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[b]MrVegeta schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 23:50:[/b[...]

Grafische kaarten zijn in vergelijking met de hi-fi top modellen nog vrij goedkoop.
Niet echt aangezien je rekening moet houden met de afschrijvingskosten die bij goede speakers over >>10 jaar kunnen worden gedaan maar bij een grafische kaart over 1-4 jaar moeten worden gedaan. We kunnen discussiëren over de getallen maar dat is het principe. Wat dat betreft verwaarlozen gamers erg hun geluid, wel 50-200 euro per jaar betalen voor een grafische kaart maar ondertussen 200 euro voor een goede hoofdtelefoon of 600 euro voor goede speakers teveel vinden is niet heel erg logisch aangezien het laatste <<20/60 euro per jaar kost en het geluid net zo belangrijk is voor een spel als het beeld. Iedereen moet dat zelf weten maar ik denk dat het een verkeerde (lees: die niet optimaal uitpakt voor de persoon zelf) keuze is, nog meer als je het in het licht beziet dat veel van die mensen steeds alles op ultra draaien terwijl ze het verschil tussen ultra en hoog niet kunnen zien. :)
Maar goed, het punt hier is dat $1200 voor een grafische kaart die minder dan 1 jaar later al wordt ingehaald door een kaart van $700 niet een goede besteding van geld is en dat een fanatieke gamer m.i. beter dat geld aan iets anders kan besteden tenzij hij zo'n hoog inkomen/vermogen heeft dat hij echt niet op 1000 euro meer of minder hoeft te letten. Vandaar mijn eerdere stelling dat je ofwel rijk ofwel gek moet zijn om voor dat geld een TitanXP te kopen.

Terzijde, zou Nvidia de associatie met Windows XP niet leuk vinden en daarom voor een kleine letter p hebben gekozen? _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dennism schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:29:
[...]

Idd, ik heb er twee, vorige TitanX(pascal), ben wel een beetje gek in de omgang :D, maar verder vooral gepassioneerd als het om mooie GFX gaat en om 5K te draaien met enige perf. kom je toch al gauw uit op 2 van deze beestjes, al kwam Fury CF ook een heel eind. Het is dat 4GB V-ram te weinig was op die res., anders had ik die misschien gehouden. CF was echt goed op 4K en 5K, maar met reshade kakte het net teveel in bij een aantal games.

Een kleine maand werken om één van mijn hobby's te verwezenlijken is voor mij een klein offer, feit blijft natuurlijk dat je relatief erg veel betaald voor een klein beetje meer perf. Met 2 Fury's kan je uitstekend 4K draaien voor aanzienlijk minder.

Niet op voorraad.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Paprika
Of gewoon elkaar niet (publiekelijk) beoordelen over uitgaven. Iedereen moet toch zelf weten waar hij/zij geld aan uitgeeft, ongeacht het percentage op het inkomen... Zeker in een nieuwsdiscussie topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op zondag 9 april 2017 @ 04:34:
Of gewoon elkaar niet (publiekelijk) beoordelen over uitgaven. Iedereen moet toch zelf weten waar hij/zij geld aan uitgeeft, ongeacht het percentage op het inkomen... Zeker in een nieuwsdiscussie topic ;).
Niemand beoordeelt hier een ander. Gewoon een verschil van mening of dat de investering het waard is in vergelijking met andere investeringen die je voor je hobby zou kunnen doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Beoordelen (als je het zo wilt noemen) is iets anders van veroordelen. Mensen die een Titan XP kopen en geen geld als water hebben noem ik alsnog gek ook al is het je hobby. :P
Dan zeg ik koop een OC 1080 TI en koop de volgende nieuwe serie er direct na desnoods.

Ik wacht nog ff op Vega en dan wordt het X Vega of Y 1080TI kaart inclusief monitor + Tobii erbij en bam ~1700 euro lichter. Das al gek genoeg voor mij. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
legendareN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:09:
Toch kan je dat niet helemaal zo wegzetten Enchion. Geluid blijft geluid, een aux kabeltje blijft altijd werken.
Het kabeltje wel, maar die iPhone 7 die je net gekocht hebt kun je niet meer zonder meer aansluiten... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
spNk schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:00:
[...]

Het kabeltje wel, maar die iPhone 7 die je net gekocht hebt kun je niet meer zonder meer aansluiten... :p
Owja Apple Iphone 7 vergeten :x!! :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:01:
Beoordelen (als je het zo wilt noemen) is iets anders van veroordelen.
Dat is allicht een betere verwoording. d:)b
Mensen die een Titan XP kopen en geen geld als water hebben noem ik alsnog gek ook al is het je hobby. :P
Dan zeg ik koop een OC 1080 TI en koop de volgende nieuwe serie er direct na desnoods.
Precies mijn punt, stop dat extra geld in eerder upgraden, een betere monitor, beter geluid, betere userinterfaces (een professioneel race-wiel met pedalen met stuurweerstand en zo (geen Logitech troep)) etc. 5/7de meer betalen voor 10% meer performance terwijl uiterlijk een half jaar tot een jaar later een betere grafische kaart uitkomt...
Genoeg hierover. :)
Ik wacht nog ff op Vega en dan wordt het X Vega of Y 1080TI kaart inclusief monitor + Tobii erbij en bam ~1700 euro lichter. Das al gek genoeg voor mij. :+
Voor mij waarschijnlijk een AMD kaart die rond de 400 euro kost en een monitor die 500-600 euro kost (ik ben nog even aan het wachten op de 1440p IPS met hoge refresh rate en FreeSync van LG en Samsung die zijn aangekondigd). Daar trek ik ongeveer de grens maar ik moet ook mijn CPU (i5-750) en zo upgraden. Het probleem met de monitors - net als met de grafische kaarten - is dat dat allemaal nog veel te snel veel te veel verandert om het beste van het beste te verantwoorden, dan maar even wachten...
Over een paar jaar gaan we waarschijnlijk monitors met HDR, 4k en een refresh rate van minstens 100 kunnen kopen voor eenzelfde bedrag als waarvoor we nu een 1440p monitor met een hoge refresh rate kopen.
spNk schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:00:
[...]

Een mooie straf voor wie een iets van Apple koopt. :X
Samsung maakt er dankbaar gebruik van, zij schreeuwen van de daken dat je bij hen wel een headphone-jack krijgt.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2017 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Kabeltjes zijn zo 2016 Een iPhone 7(plus) doet het wireless. BT (goede kwaliteit) of Airplay (betere kwaliteit)

Als Vega tussen de performance van de 1080 en 1080Ti zit en €500 - €550 zit zou ik blij zijn. Sneller vind ik uiteraard geen probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
winwiz schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:15:
Kabeltjes zijn zo 2016 Een iPhone 7(plus) doet het wireless. BT (goede kwaliteit) of Airplay (betere kwaliteit)
Maar het ging er juist om dat je receiver van 10 jaar geleden nog steeds gewoon kunt gebruiken, dat lukt dus niet met een iPhone (zonder verloop kabel uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
spNk schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:42:
[...]

Maar het ging er juist om dat je receiver van 10 jaar geleden nog steeds gewoon kunt gebruiken, dat lukt dus niet met een iPhone (zonder verloop kabel uiteraard).
Dus kan het wel, want een verloop kabel wordt gewoon bijgeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik hoor t al, laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 01:21:
[...]
Het probleem met de monitors - net als met de grafische kaarten - is dat dat allemaal nog veel te snel veel te veel verandert om het beste van het beste te verantwoorden, dan maar even wachten...
Over een paar jaar gaan we waarschijnlijk monitors met HDR, 4k en een refresh rate van minstens 100 kunnen kopen voor eenzelfde bedrag als waarvoor we nu een 1440p monitor met een hoge refresh rate kopen.
Dat valt wel mee, zie hoe lang 1080p schermen mee zijn gegaan. Voordat 4K op hoge refreshrate kan draaien zonder daar 2 keer een high-end GPU voor te moeten kopen zijn we heel wat jaren verder. Dus nu investeren in een high-end GPU + 1440 ultra-wide en je kan zo ~4 jaar er mee door. In die tijd beetje sparen als je graag de overstap maakt naar 4k. Met tech kan je altijd wel wachten omdat er iets nieuws/beters/sneller op de hoek staat.

Zodra de Vega uit is en de benchmarks duidelijk zijn ga ik beslissen welke GPU ik ga kopen. Ik neig naar Vega voor Freesync en natuurlijk AMD supporten, maar dan moeten ze wel een degelijke prijs afleveren. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
MrVegeta schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:27:
[...]

Dat valt wel mee, zie hoe lang 1080p schermen mee zijn gegaan. Voordat 4K op hoge refreshrate kan draaien zonder daar 2 keer een high-end GPU voor te moeten kopen zijn we heel wat jaren verder. Dus nu investeren in een high-end GPU + 1440 ultra-wide en je kan zo ~4 jaar er mee door. In die tijd beetje sparen als je graag de overstap maakt naar 4k. Met tech kan je altijd wel wachten omdat er iets nieuws/beters/sneller op de hoek staat.

Zodra de Vega uit is en de benchmarks duidelijk zijn ga ik beslissen welke GPU ik ga kopen. Ik neig naar Vega voor Freesync en natuurlijk AMD supporten, maar dan moeten ze wel een degelijke prijs afleveren. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!
Veel te lang en wat mij betreft een downgrade voor pc gebruikers 1080p is een te lage resolutie. Wij waren beter gewend met 1200p en 1600p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:25:
[...]

Veel te lang en wat mij betreft een downgrade voor pc gebruikers 1080p is een te lage resolutie. Wij waren beter gewend met 1200p en 1600p.
Hoe bedoel je dat? 1200p en 1600p? Wat voor resoluties zijn dat? 1080p = full hd 1900x1080.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.