-The_Mask- schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:42:
Je kunt het zo vaak posten als je wil, maar daarmee blijft het nog steeds totaal onbetrouwbaar. Een heel groot deel gebruikt geen Steam, ook onder de miners, welke nog steeds in grote getallen aanwezig zijn, alleen niet in NL, gebruiken ook nog steeds geen Steam. Daarnaast zijn misschien de AMD gebruikers wel slimmer en delen ze niet zo maar alles wat los en vast zit met Steam, ik doe dat iig niet. Steam weet dan ook niet welke videokaart ik heb.
Als iedereen bij elke post die hij/zij niet interessant vindt daar en opmerking over gaat maken dan bestaat 99% van de posts voortaan uit gezeik.
Misschien kun je wat met het verhaal van de koning en de kaart... De koning wilde een kaart laten maken die 100% accuraat was. Alleen dat bleek niet te gaan want daarnee werd die kaart even groot als de hele wereld. Hetzelfde is eigenlijk toepasbaar op statistiek; je kunt niet alles 100% accuraat meten, maar dat hoeft ook niet om conclusies te kunnen trekken!
Verder een erg bijzondere post dit. Dus AMD gebruikers zijn superieur? Het het niet willen delen van je hardware specs voor een survey is de slimmere mening? Daar hoef ik hopelijk net serieus op in te gaan. Dat zal uiteindelijk een agree to disagree worden dus laten we het bij het nieuws houden.
Let wel op, natuurlijk weet steam wel
welke videokaart jij gebruikt, ze nemen het alleen niet op in de survey. Ze kunnen het gebruik van je steam account ook
delen met derden. Wil je dat niet dan moet je geen verbinding met het internet maken en geen steam gebruiken. Origin schijnt overigens van alle users deze data te verzamelen, aldus de voorwaarden. Alleen publiceren ze het niet op een publieke website.
In addition to information that you give EA directly, EA collects nonpersonally
identifiable (or anonymous) information for purposes of improving our
products and services, providing services to you, facilitating the provision of
software updates, dynamically served content and product support as well as
communicating with you. The non-personally identifiable information that EA
collects includes technical and related information that identifies your computer
(including the Internet Protocol Address) and operating system, as well as
information about your Application usage (including but not limited to successful
installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware.
As noted above, this information is gathered periodically for purposes such as
improving our products and services, troubleshooting bugs, and otherwise
enhancing your user experience.
Waarom nu naar die stats kijken?
Mei vorig jaar was er eigenlijk nog geen peil om te trekken hoe alles zou lopen. Polaris was veelbelovend, maar zowel AMD als Nvidia konden niet genoeg leveren (en polaris werd duurder dan verwacht). Wat mij betreft nu eens te kijken hoe dat is afgelopen. Dit was immers de nieuwe start van AMD, een kans om de achterstand weer gelijk te trekken. Persoonlijk had ik de RX 480 meer succes gegund. Sterker nog, had hem besteld als de beloofde prijs was behaald toen ik ging upgraden
Waarom die Steam survey?
De Steam survey is een belangrijke tool voor de developers. Dit zijn de cijfers die er toe doen en waarop keuzes worden gebaseerd. Verder geeft het natuurlijk geweldige inzichten in allerlei trends. Niet alleen type's videokaarten maar ook resolutie, ram, DX gebruik, cpu instructiesets, enz. Mega interessant (aldus mijn mening).
Zo ver ik weet hebben miners tegenwoordig dedicated hardware. Maar of miners al dan niet de cijfers beïnvloeden boeit mij eigenlijk helemaal niet, want wat levert AMD dat op? Als er vraag is dan moet AMD leveren. Als we over marges en winst gaan praten dan pak ik wel een jaarverslag. De echte strijd wordt gevoerd onder de gamers en Steam is daar het nummer 1 platform. Dat is waar AMD Radeon moet 'shinen', dat is waar die comeback moet gaan komen..
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:56:
Ik doe zelf ook niet mee aan de Steam Hardware Survey. Het feit dat het opt-in is zorgt ervoor dat minder mensen eraaan meedoen en dat er een sterkere zelfselectiebias is, niet iedereen die niet besluit om deel te nemen blokkeert het ook als hij met opt-out wel automatisch zou deelnemen.
Er is geen reden om aan te nemen dat Radeon gebruikers systematisch vaker opt-out kiezen.
Er zijn meer dan 125 miljoen accounts, zou raar zijn als je hem elke maand kreeg. Dan zouden ze wel een héle grote
steekproef pakken. Hoe vaak ben jij de afgelopen 10 jaar geïnterviewd door Maurice de hond (of een ander panel) over je politieke voorkeur

? De kwaliteit van de Steam survey is vermoedelijk heel wat beter dan het niveau van statistiek waarop onze wereld in algemene zin draait.
[
Voor 113% gewijzigd door
sdk1985 op 06-04-2017 01:38
]