CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 139 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ik snap niet waarom die naam 'RX490' zo interessant was. mensen halen aan dat dit betekent dat de kaart met de GTX1080 gaat concureren, maar het was al lang bekend dat Vega hiertoe instaat is. Het enige wat we nog moesten weten is de prijs van de kaart die daartoe in staat is, en hierover is helemaal geen extra informatie gekomen.

het enige wat de naam 'RX490' aangeeft, is dat ze doorgaan in de RX4xx serie, waardoor de RX490 dus de goedkoopste Vega kaart zal zijn en ze de mid-range markt hier niet mee gaan bedienen. dat was ook al te verwachten.

Ik denk dat de 'RX490' gemiddeld tussen de GTX1070 en GTX 1080 gaat zitten, maar op hogere resoluties de GTX1080 wel eens gaat verslaan. IIRC staat AMD er om bekend om beter met geheugen om te gaan dan Nvidia, wat helpt met de grotere Textures in FO4, waardoor deze in dat geval rond de GTX1080 presteert. de rede dat ik denk dat hij niet even snel is als de GTX1080 is omdat ze anders een flink gat laten tussen de RX480 en RX490 en er daardoor geen competitie zou zijn voor de GTX1070.

Ik vermoed en hoop dat de GTX1070 het flink moeilijk krijgt door een sterke prijs/performance van de RX490, dit mag ook wel nadat die bijna een jaar op zich heeft laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

sjettepetJR. schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:55:
ik snap niet waarom die naam 'RX490' zo interessant was. mensen halen aan dat dit betekent dat de kaart met de GTX1080 gaat concureren, maar het was al lang bekend dat Vega hiertoe instaat is. Het enige wat we nog moesten weten is de prijs van de kaart die daartoe in staat is, en hierover is helemaal geen extra informatie gekomen.

het enige wat de naam 'RX490' aangeeft, is dat ze doorgaan in de RX4xx serie, waardoor de RX490 dus de goedkoopste Vega kaart zal zijn en ze de mid-range markt hier niet mee gaan bedienen. dat was ook al te verwachten.

Ik denk dat de 'RX490' gemiddeld tussen de GTX1070 en GTX 1080 gaat zitten, maar op hogere resoluties de GTX1080 wel eens gaat verslaan. IIRC staat AMD er om bekend om beter met geheugen om te gaan dan Nvidia, wat helpt met de grotere Textures in FO4, waardoor deze in dat geval rond de GTX1080 presteert. de rede dat ik denk dat hij niet even snel is als de GTX1080 is omdat ze anders een flink gat laten tussen de RX480 en RX490 en er daardoor geen competitie zou zijn voor de GTX1070.

Ik vermoed en hoop dat de GTX1070 het flink moeilijk krijgt door een sterke prijs/performance van de RX490, dit mag ook wel nadat die bijna een jaar op zich heeft laten wachten.
Ik denk dat de 490 in 2 snelheden komt, daarmee dat er bij de Fallout 4K pack ook 490X stond en niet 490. Dan zou de "volledige" line up 460, 470, 480, 490, 490X worden.
Waarom ook niet. Geld is geld :+

[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 04-02-2017 22:06 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juli behoort toch echt niet tot Q2. :)
Het is waarschijnlijk mei of juni. Waarschijnlijk, helaas, weer eerst een referentiekaart met een blowerkoeler die wat sneller wordt en een maand later pas andere modellen met open koelers waarbij de klokfrequentie wat hoger kan oplopen. Dan duurt het nog een paar weken voordat er voldoende reviews zijn, de kaart besteld is en de kaart geleverd wordt. Een maandje eerder zou al veel verschil maken voor wie een zomervakantie heeft waarin hij/zij wat meer kan gamen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2017 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Hij schrijft dan ook tot juli ... ;) :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Help!!!! schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:34:
^
Dank je _/-\o_

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:34:
^
Mijn fout. Normaal gesproken ben (nu ja, was) ik zelf altijd een vervelende zeurpiet m.b.t. het verschil tussen tot en t/m maar ik ben inmiddels zo erg gewend aan het feit dat 99% van de Nederlanders tot gebruikt wanneer die t/m bedoelen dat ik per ongeluk t/m interpreteerde. |:(

Afgaande op het eerdere gerucht en dat ze in mei een mooi persmomentje kunnen krijgen bij een of ander belangrijk evenement ga ik nu uit van mei maar dit gerucht is natuurlijk in het beste geval gebaseerd op de planning van AMD, als er iets verkeerd gaat dan kan het later worden.
Hij maakt hier 1 foutje naar mijn mening.
"Edit: Forgot to mention how this probably means no more royalties to Nvidia when Intel sells a CPU with an iGPU so it's possible that AMD is asking less compared to Nvidia and Intel doesn't have to design any more GPUs. "

AMD hoeft niet eens minder te vragen aangezien Intel nu iets krijgt in ruil voor wat het betaalt aan AMD terwijl het niets van Nvidia kreeg. Intel had zelf die technologie ontwikkeld (daarom zijn die i.g. zo crappy ;)) maar Nvidia eiste geld met het dreigement anders een copyrightzaak te starten tegen Intel omdat Intel bepaalde onvermijdbare architecturele concepten (onderverdeling in 'eilandjes' die elk een bepaalde taak hebben) gebruikt die AMD en Nvidia ook gebruiken.
AMD had hetzelfde kunnen doen, Nvidia deed het echter. Het zou mooi zijn als nu op de lange termijn AMD wordt beloond voor het betere gedrag en Nvidia wordt gestraft voor deze gesofisticeerde vorm van afperserij. Helaas is Nvidia in het verleden juist weggekomen met slecht gedrag (softwarematig PhysX blokkeren, SLI-licentie).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nVidia blijft er ook mee weg komen als mensen massaal hun producten blijven kopen ipv die van AMD.
Er zijn genoeg mensen die nu alleen vanwegen het merk nVidia kopen. Net als je vroeger had met Pentium. Mensen wilde een Pentium PC ze hadden geen idee wat dat inhield wisten alleen dat het goed zou zijn. Dat AMD iets had wat sneller en goedkoper was maakte niet uit. nVidia heeft nu zo'n soortgelijke positie.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17

flessuh

Set sail for fail!

Op zich mooi toch dat de concurrent op 1 gebied veel vertrouwen heeft in de producten van AMD wat grafische chips betreft :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:48:
[...]

Op zich mooi toch dat de concurrent op 1 gebied veel vertrouwen heeft in de producten van AMD wat grafische chips betreft :P
Volgens Canard zijn ze bij Intel een beetje nerveus voor Ryzen. :)
Tiens, Intel commence à flipper au sujet de Ryzen et sample en catastrophe de nouveaux CPU. On vous en dit plus lundi (sample en route). Een latere reactie van dezelfe medewerker van Canard op die tweet:
"Et pourtant... J'ai vu des présentations internes datant de l'automne dernier où Intel expliquait que Ryzen, c'était de la blague."
Gotta love it. Hoogmoed komt voor de val.
Wordt vervolgd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zou toch fijn zijn als ze bij intel een beetje klop krijgen na jaren de markt uit te melken.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:56:
Zou toch fijn zijn als ze bij intel een beetje klop krijgen na jaren de markt uit te melken.....
Het zou prachtig zijn. Het probleem met een technologisch monopolie is dat je al snel minder vooruitgang maakt (minder aansporing daartoe), als de concurrent dan ineens met allerlei frisse nieuwe ideeën komt dan kan je behoorlijk worden verrast.

Weer ontopic.
sjettepetJR. schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:55:
de rede dat ik denk dat hij niet even snel is als de GTX1080 is omdat ze anders een flink gat laten tussen de RX480 en RX490 en er daardoor geen competitie zou zijn voor de GTX1070.
Datzelfde argument kan je natuurlijk omgekeerd gebruiken, er gaan binnen een niet al te lange tijd een soort van RX 580 kaart moeten uitkomen die de concurrerent wordt van een GTX 1160 (Volta) die in de buurt zou moeten komen van GTX 1070. Ik heb geen idee hoe AMD dit gaat oplossen maar ik denk dat ze beter een flinke performancebonus kunnen geven binnen de financiële mogelijkheden, een half jaar later bijv. een RX 490 rebranden als RX 580 en dan voor de helft van die prijs verkopen lijkt me ook niet echt geweldig (klantenbinding).
Aan iedereen gericht. Is het eerder gebeurd dat de releases (dezelfde tier) van AMD en Nvidia zo ver uit elkaar (tijd) lagen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:45:
[...]
Volgens Canard zijn ze bij Intel een beetje nerveus voor Ryzen. :)
Met dit soort bedragen zou ik me anders niet snel druk maken... :+(2012 was $53.3 Billion/$11.0 Billion en 2011 was $54.0 Billion/$12.9 Billion)

En met een R&D budget van 20 miljard over het afgelopen jaar hebben ze ook vast niet stilgezeten. Ik kan mij echter niet voorstellen dat bedrijven van dit formaat (be it AMD, NVIDIA of Intel) niet behoorlijk wat meer van elkaar weten en in een behoorlijk vroeger stadium dan wij, dus wie weet!

Een AMD opstelling is in ieder geval (weer) welkom... Nog eventjes wachten en dan weten we meer. oOo
Intentie van mijn post hopelijk wat duidelijker gemaakt zo :p.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 06-02-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die bedragen zijn natuurlijk ook deels mogelijk door dat ze geen echte competitie hebben in bijv. de desktop / server markt. Dus potentieel gaan die bedragen omlaag door Ryzen of moeten ze elders goed gemaakt worden. En daar maken deze mensen zich heus wel druk over.

Daarnaast heeft Intel deze bedragen hard nodig want AMD is niet hun grootste concurrent maar bedrijven als bijvoorbeeld Samsung denk ik wel. Die cash hebben ze heel hard nodig om hun R&D investments on par te houden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Paprika schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Met dit soort bedragen zou ik me anders niet snel druk maken... :+
Probleem is dat in het huidige commerciele klimaat een daling van winst wordt gezien als een verlies. Daarom, wanneer AMD meer marketshare pakt met Ryzen, dan zal Intel winst verliezen -> daling shares -> boze aandeelhouders -> niet goed voor Intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:57:
Een AMD opstelling is in ieder geval (weer) welkom... Nog eventjes wachten en dan weten we meer. oOo
De CPU's van Bulldozer en Jaguar en zo zou ik ook niet hebben gekocht, de 200- en 300-serie vond ik aanzienlijk minder interessant omwille van het hoge vermogen en het lawaai. Dat heeft er zeker toe bijgedragen dat ik al een tijdlang mijn CPU (2009) en grafische kaart (2012) niet heb geupgrade. Nog even geduld, over een maandje ga ik misschien een nieuwe PC samenstellen, op de grafische kaart na.
Spijtig dat het RAM-geheugen en de SSD's zoveel duurder zijn geworden, als ik dat vorig jaar juni had geweten... |:(
Telefoontjes en planned obsolescence. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Twee recente tests op HardOCP over driverwinst door de tijd heen :

AMD Video Card Driver Performance Review - Fine Wine?

en

NVIDIA Video Card Driver Performance Review

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

hmm, er staan nu ook mogelijke prijzen op reddit van een spaanse site..

This is the rumor:
1800X: 8/16 @ 4Ghz (95W) = $599 vs 6900K 8/16 (~$1000)
1700X: 8/16 @ 3.8Ghz (95W) = $469 vs 6850K 6/12 (~$600)
1700: 8/16 @ 3.7Ghz (65W) = $389 vs 6800K 6/12 (~$450)
The R5 models will be pitted against Kabylake i5/i7.

En ja, dat zouden basis clocks moeten zijn volgens een paar comments :> . Wat ik alleen niet snap is dat de TDP van de bovenste 2 gelijk zijn met verschil in kloksnelheid. Daardoor twijfel ik beetje aan de echtheid. Verder zouden het wel nette prijzen zijn als het waar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dit is wel echt iets voor [Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 35 aan het worden :p.

Verder ligt het performance verschil tussen de 6900K en 6800K (door de extra cores) wel wat ver uit elkaar om die gehele lijn te overbruggen met een verschil van 0.3GHz in kloksnelheid. De R7 1800X komt bij lange na niet in de buurt van de 6900K of de R7 1700 zit ruimschoots boven de 6800K.

Wat TDP betreft is het verschil in TDP tussen de R7 1700 en R7 1700X voor zo'n magere klokverschillen ook gewoon te groot (misschien nog caches etc, maar toch een groot verschil ongeacht de featureset).

[ Voor 47% gewijzigd door Paprika op 08-02-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

My bad. had eigenlijk in dat topic gemoeten 8)7

Aan de andere kant is er waarschijnlijk wel een lijn te trekken tussen het prijsbeleid van AMD tov concurrenten met CPU's en GPU's :+
In dat geval zeg ik dat het er veelbelovend uit ziet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:22:
hmm, er staan nu ook mogelijke prijzen op reddit van een spaanse site..

This is the rumor:
1800X: 8/16 @ 4Ghz (95W) = $599 vs 6900K 8/16 (~$1000)
1700X: 8/16 @ 3.8Ghz (95W) = $469 vs 6850K 6/12 (~$600)
1700: 8/16 @ 3.7Ghz (65W) = $389 vs 6800K 6/12 (~$450)
The R5 models will be pitted against Kabylake i5/i7.

En ja, dat zouden basis clocks moeten zijn volgens een paar comments :> . Wat ik alleen niet snap is dat de TDP van de bovenste 2 gelijk zijn met verschil in kloksnelheid. Daardoor twijfel ik beetje aan de echtheid. Verder zouden het wel nette prijzen zijn als het waar is :P
Ik heb begrepen dat het de de turboklokfrequenties zijn. Helaas. ;)
YouTube: Ryzen 8 Core Pricing Leaks & Die Size Revealed
Ach ja, van 3,2 met bugs naar 3,7 en hoger met minder bugs, het is een goede vooruitgang in 6 maanden tijd.
Gisteren werd er ook een vergelijking gemaakt (Australisch Techkanaal op Youtube) tussen de 7950 en de 770, dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk (de 7950 is ruim een jaar ouder) maar de 7950 won het over de volledige breedte: soms 1-2 FPS minder, soms wat meer maar bij sommige spellen veel betere prestaties (speelbaar vs. totaal onspeelbaar), mogelijk doordat het meer RAM-geheugen heeft, terwijl het voor geen enkel getest spel ruimschoots verloor. Ik vraag me af of dat voor de GCN-architectuur geldt dat voor hogere generaties de finewinetheorie sterker opgaat. Het zou interessant zijn als ze voor alle kaarten vanaf de 7000-serie zouden vergelijken met de Nvidia-evenknieën hoe ze nu presteren voor oudere en nieuwere spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 01:16:
[...]

Ik heb begrepen dat het de de turboklokfrequenties zijn. Helaas. ;)
YouTube: Ryzen 8 Core Pricing Leaks & Die Size Revealed
Ach ja, van 3,2 met bugs naar 3,7 en hoger met minder bugs, het is een goede vooruitgang in 6 maanden tijd.
[...]
Beetje jammer, maar op zich.. ze hebben toch ook gezegd dat de turbo/OC afhankelijk was van de koeling. Als dit de max is uitgaande van standaard koeling kan het nog best leuk worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
-The_Mask- schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:56:

AMD Radeon Software Crimson ReLive 17.1.2 WHQL driver

Is gewoon dezelfde driver als de non WHQL, maar dan nu met een lullig nietszeggend certificaatje. :P
Maar volgens sommige kortzichtigen is dat pas een "echte" driver. :S

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:16:
[...]

Beetje jammer, maar op zich.. ze hebben toch ook gezegd dat de turbo/OC afhankelijk was van de koeling. Als dit de max is uitgaande van standaard koeling kan het nog best leuk worden :P
Ja en nee. Het hangt ervan af wat de maximale frequentie is ongeacht hoe hoog de spanning is en hoe sterk je de spanning moet verhogen om een hogere frequentie te krijgen. Het is best mogelijk dat die curve niet al te sterg stijgt tot rond de 4 GHz maar dat die dan ineens een veel steilere helling krijgt. Helaas weten we pas weken/maanden na de lancering hoe goed de doorsnee Ryzen CPU overklokt, zo gauw honderden mensen die zelf die CPU hebben gekocht in de winkel en op het internet hun resultaten hebben gemeld kan je hier pas een goede indruk over krijgen.
Los van hoe goed het overklokt, ik zou er sowieso een goede koeling op zetten. Een stil systeem is ook veel waard naar mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.2.1 Release Notes

Support For
  • For Honor™ Up to 4% performance improvement measured on Radeon RX 480 series products when compared to Radeon Software Crimson ReLive edition 17.1.2(1)
  • Sniper Elite™ 4 Up to XX% performance improvement measured on Radeon RX 480 series products when compared to Radeon Software Crimson ReLive edition 17.1.2.(2)
Multi GPU profile added for DirectX® 11:
  • For Honor™
  • Sniper Elite™ 4
Fixed Issues
  • For Honor™ may experience an application crash when switching to fullscreen or menus in gameplay on Multi GPU configurations
  • On some Radeon GCN products DXVA H.264 encoded video may experience corruption when fast forwarding or seeking through content
  • AMD FreeSync™ technology mode may fail to enable itself on some fullscreen applications.
  • Counter-Strike™: Global Offensive has incorrect default slider values with Radeon Chill enabled. Users can modify these values to suit the experience they want.
  • Graphics processor information may be missing from system information overlay on Radeon ReLive captured videos.
  • DayZ may experience an application crash when Radeon ReLive Instant Replay/Recording is active or the feature may not work as expected.
  • Memory clocks may become locked at low states on Radeon R9 380 series products.
  • Radeon ReLive recording in fullscreen with Windows Media Player or Power DVD may experience flickering.
  • AMD Radeon HD 7900 series products may experience shadow corruption when shadows are disabled in Civilization™ VI.
  • GRID™ Autosport may experience an application hang when enabling the advanced lighting graphics option
http://support.amd.com/en...17.2.1-Release-Notes.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door winwiz op 13-02-2017 22:12 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://wccftech.com/amd-a...-graphics-event-gdc-2017/
AMD has just announced via its eventbrite portal that it will be holding a special live-streamed event for graphics technology at GDC on the 28th of February.

[ Voor 38% gewijzigd door Edmin op 13-02-2017 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
vega is wel heel mooi enzo maar het duurt me te lang. Echter kwam ik vandaag er achter dat deze mooie video kaart binnenkort uitkomt ziet heel wat beter uit.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/sp3veavlacxtttk/wk274-vsideoCard.jpg?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij zit je in het verkeerde topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Vind je? Het is maar hoe je het plaatje interpreteert. Koop nu de kaart van de Evil side }) inclusief insane driving drivers

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwamen we die datum niet 1-2 maanden geleden al tegen als speculatieve datum van de lancering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Kwamen we die datum niet 1-2 maanden geleden al tegen als speculatieve datum van de lancering?
Volgens mij wel. Het zou natuurlijk een dikke klapper zijn als AMD zowel Ryzen als Vega tegelijk lanceert, maar dat lijkt me erg sterk. Bovendien hebben we nog helemaal geen aanvullende leaks over Vega gezien de afgelopen weken. Ik ga er vanuit dat we gewoon wat meer info krijgen over twee weken.

Iets anders: ik heb op Twitter geruchten gelezen dat AMD Vega kaarten zou willen bundelen met Ryzen. Lijkt me een leuk koppel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Volgens mij wel. Het zou natuurlijk een dikke klapper zijn als AMD zowel Ryzen als Vega tegelijk lanceert, maar dat lijkt me erg sterk. Bovendien hebben we nog helemaal geen aanvullende leaks over Vega gezien de afgelopen weken. Ik ga er vanuit dat we gewoon wat meer info krijgen over twee weken.

Iets anders: ik heb op Twitter geruchten gelezen dat AMD Vega kaarten zou willen bundelen met Ryzen. Lijkt me een leuk koppel :)
Ik zou tekenen voor die combinatie maar van alles wijst erop dat Vega rond mei uitkomt. Als AMD het wil bundelen dan geven ze dat beter aan het einde van deze maand alvast aan, dan koop ik het koppel met een korting. :)
Ik vind het alleen wel een duivels dilemma welke Ryzen je moet nemen (1700/1800/1600) maar goed, even de benchmarks afwachten alvorens daar iets zinnigs over gezegd kan worden en dat bespreken we in een andere AMD draad wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:43
In mei beide beschikbaar daar teken ik voor. Nieuwe processor, Nieuw moederbord, Nieuwe voeding en een nieuwe videokaart en ik ben weer helemaal van deze tijd. De AMD 6670 moest maar eens vervangen worden. En nee ik vraag niet om medelijden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Sandwalker op 14-02-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:26:
[...]

Ik zou tekenen voor die combinatie maar van alles wijst erop dat Vega rond mei uitkomt. Als AMD het wil bundelen dan geven ze dat beter aan het einde van deze maand alvast aan, dan koop ik het koppel met een korting. :)
Ik vind het alleen wel een duivels dilemma welke Ryzen je moet nemen (1700X/1800X/1600X) maar goed, even de benchmarks afwachten alvorens daar iets zinnigs over gezegd kan worden en dat bespreken we in een andere AMD draad wel. ;)
Je vergat een X of 3 :+ O-)
Sandwalker schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:53:
In mei beide beschikbaar daar teken ik voor. Nieuwe processor, Nieuw moederbord, Nieuwe voeding en een nieuwe videokaart en ik ben weer helemaal van deze tijd. De AMD 6670 moest maar eens vervangen worden. En nee ik vraag niet om medelijden ;)
Waauw dat is wel een heeeeel grote stap als je van een hd 6670 komt :o

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 14-02-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Damic schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:02:
[...]
Waauw dat is wel een heeeeel grote stap als je van een hd 6670 komt :o
Shush, ik zit hier nog met een 5850 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
ik zit sinds 2011 elke keer op de goedkoopste laptops met de specificaties die ik echt nodig heb omdat ik elke keer perse een nieuwe gitaar of versterker wou halen maar het lijkt nu wel goed te komen. Het kan altijd dus nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als we het over een grote stap hebben... ik zit voor een bepaalde bak nog altijd met een onboard HD4000.
Voor deze bak zoek ik eigenlijk een single slot (passieve) kaart met hdmi2.0 en ongeveer 2,5-3x sneller dan een HD530 welke ik nu op mijn skylake desktop pc heb. Ik ben geen intensieve gamer maar er zijn er een aantal games die ik wel wil spelen en deze performance heb ik nodig dan in een single slot kaart. Totaal mogelijk tegenwoordig want de oude 750ti voldeed bijna aan die wensen.

De i7 5775Cen i5 variant waren de laatste met iris pro, waarvan de huidige iris pro gen zou voldoen.
Helaas noppes... En ook al AMD(ATI) en Nvidia laten het nu al jaren na met mooie kaarten te komen, waar ik een lichte voorkeur heb voor AMD(ATI) vanwege een andere reden.

Hoop dus vurig dat er dit keer naast al dat high-end geweld ook eens een keer wat over de low-end gecommuniceerd wordt. Wellicht 99% van de mensen hier geven daar niks om maar er zijn mensen die er wel om geven! De kloof tussen onboard en mid-end rx460/1050ti is nu weg heel erg groot!

Dus AMD geef me een rx450! desnoods een rx440! maak me happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41
Dweebus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:26:
[...]

Die is nog altijd een bak sneller dan de HD6670 :p. Eerder vergelijkbaar met de HD6870.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Donderstraaltje schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:51:
Als we het over een grote stap hebben... ik zit voor een bepaalde bak nog altijd met een onboard HD4000.
Voor deze bak zoek ik eigenlijk een single slot (passieve) kaart met hdmi2.0 en ongeveer 2,5-3x sneller dan een HD530 welke ik nu op mijn skylake desktop pc heb. Ik ben geen intensieve gamer maar er zijn er een aantal games die ik wel wil spelen en deze performance heb ik nodig dan in een single slot kaart. Totaal mogelijk tegenwoordig want de oude 750ti voldeed bijna aan die wensen.

De i7 5775Cen i5 variant waren de laatste met iris pro, waarvan de huidige iris pro gen zou voldoen.
Helaas noppes... En ook al AMD(ATI) en Nvidia laten het nu al jaren na met mooie kaarten te komen, waar ik een lichte voorkeur heb voor AMD(ATI) vanwege een andere reden.

Hoop dus vurig dat er dit keer naast al dat high-end geweld ook eens een keer wat over de low-end gecommuniceerd wordt. Wellicht 99% van de mensen hier geven daar niks om maar er zijn mensen die er wel om geven! De kloof tussen onboard en mid-end rx460/1050ti is nu weg heel erg groot!

Dus AMD geef me een rx450! desnoods een rx440! maak me happy!
Waarschijnlijk is dit nu wel een markt die kleiner en kleiner aan het worden is. Ik verwacht dat de nieuwe generatie APU's met HBM geheugen zeker het prestatie niveau van de 440/50/60 kunnen halen mits ze voldoende shaders krijgen. Het is dus maar de vraag of AMD zich gaat focussen op low end losse GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:52:
[...]

Waarschijnlijk is dit nu wel een markt die kleiner en kleiner aan het worden is. Ik verwacht dat de nieuwe generatie APU's met HBM geheugen zeker het prestatie niveau van de 440/50/60 kunnen halen mits ze voldoende shaders krijgen. Het is dus maar de vraag of AMD zich gaat focussen op low end losse GPU's.
Zelfs een AMD cpu is goed genoeg voor mij... helaas heeft zen dit ook niet.
Maar geen nood, kan nog een vol jaar wachten en anders wordt het serieus met geld smijten :'(
Ben erg content met mijn setup en liever houd ik hem zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Dan zou ik toch gaan denken aan een 460. Ongeveer 1.5 a 2 x zo snel als een 750Ti en als hij nu zwaar overkill is kun je er misschien wel 5 jaar mee doen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
winwiz schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:29:
Dan zou ik toch gaan denken aan een 460. Ongeveer 1.5 a 2 x zo snel als een 750Ti en als hij nu zwaar overkill is kun je er misschien wel 5 jaar mee doen
Een foto van de bak waarvoor hij is;
http://i.imgur.com/ZUmDSqG.jpg (niet in img tags vanwege de grote)
Hier past een 460 _niet_ in, nog geen passieve single slot versie gezien.
Wat er nu in zit is een tv kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lambo LP670 SV schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:52:
[...]

De 460 is zeker mogelijk, het lijkt me dan ook onlogisch als AMD nog al te veel aandacht zou besteden aan nog minder performante discrete grafische kaarten wetende dat binnenkort (eind 2017?) de Zen APU uitkomt. Het klopt dat deze markt (lowend hardware voor desktop computers) in het algemeen niet meer zo interessant is, de laatste jaren worden er steeds minder lowend PC's verkocht omdat die mensen die de PC slechts als utility gebruiken voor enkele simpele taken (internet, multimedia) nu telefoontjes en tabletjes hiervoor gebruiken. De markt voor highend hardware daarentegen is groter geworden.
Daarnaast geeft een nog lager model van een RX 460 ook gewoon te weinig bang for the buck. Ik adviseer zulke casual gamers om toch na te denken over een RX 460 of een RX 470. In de toekomst worden APU's interssant, zeker wanneer je 7 nm. geïntegreerde graphics van AMD krijgt. Discrete grafische kaarten op midend en highend niveau zullen niet minder populair worden aangezien die altijd meer performance zullen blijven leveren en mensen die extra performance verlangen.

Ik heb het hier eerder voorgesteld, eigenlijk zouden ze eens een combi van een moederbord met een veel grotere APU (meer ruimte voor discrete graphics) moeten aanbieden voor budgetsystemen, hetzelfde concept als wat voor consoles wordt gebruikt maar dan in een minder gesloten softwareomgeving. De grote handicap van APU's voor een PC is dat je maar heel erg weinig ruimte hebt voor in zo'n socket, integreer dat spul in het moederbord of maak voor zulke systemen een aanzienlijk grotere socket en je kan veel meer uit zo'n APU halen terwijl de prijs lager ligt. De meeste van ons hier zullen er niet aan moeten denken om zo'n systeem te kopen maar voor budgetgamers, jongeren die weinig te besteden hebben, mensen die hun eerste PC kopen en mensen die wel wat opties willen hebben voor ietwat zwaarder grafisch werk (gaming, CAD) maar die niet speciaal hiervoor een systeem willen kopen of samenstellen is het best interessant.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Zou haast willen zeggen, eindelijk iemand die het snapt.
Aan de budgetkant (mid-end) aan de onderkant missen we idd nog iets voor zulke systemen.
Wellicht is absolute low-end dood maar daarom schreef ik ook dat ik naar igpu/apu's kijk en zowel AMD als intel komen ook daar niet mee dus.
Toevallig doe ik ook professioneel CAD en ook dat wordt zwaar overschat, met een dikke dual core en mid end gfx kom je al vrijwel overal. Zo lang je niet rendert heb je geen high end quadro/firegl nodig en zelfs autocad is beperkt tot dual core.

Zie hier; https://knowledge.autodes...ocessor-capabilities.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat idee is niet bepaald nieuw... Wikipedia: AMD 700 chipset series

Verwijderd

We hebben nu een vermoedelijke uiterste datum voor de release van Vega: 5 mei.
Waarom? Prey zou dan uitkomen en Prey maakt promotie met het feit dat het voor Vega geoptimaliseerd zou zijn. "Vega is coming. Be prepared".

YouTube: AMD Preparing Ryzen Overclocking Tool & Vega Teased in Prey Prev...
Als Vega een maand later zou uitkomen dan Prey zou het niet mogelijk zijn dat de game goed draait op Vega?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sjettepetJR.
Het is natuurlijk niet een waterdicht argument, maar het zou zeker vreemd zijn als het niet zo is.

Het feit dat Prey genoemd wordt in dezelfde zin als Vega betekent dat ze contact hebben met AMD. Dat kan dan ook zeker betekenen dat de game meegeleverd wordt met de kaarten en de release dus dicht bij elkaar licht.

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:44:
Als Vega een maand later zou uitkomen dan Prey zou het niet mogelijk zijn dat de game goed draait op Vega?
Heb jij de poster gezien die hierbij hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dit hebben ze in het verleden ook gedaan met de 290X en Battlefield 4, deze kwam ook gebundled uit op de release date van de game, alhoewel ie dan nog verzonden moest worden.
Het zou leuk zijn, Prey lijkt me een leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AMD Radeon RX 580 Ashes of the Singularity results leaks out

[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 22-02-2017 16:49 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zoals verwacht dus, ongeveer 12 maanden na de 400-serie komt de 500-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Wat denken jullie, ~TitanX(Pascal) perf. voor dx11 @ 4K voor de snelste Vega en +20-30% dx12 best case?

[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 22-02-2017 18:40 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vega logo revealed: :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WFf29JdAeQn1HkhrsrMDzObW/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 22-02-2017 19:08 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

edward2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:39:
Wat denken jullie, ~TitanX(Pascal) perf. voor dx11 @ 4K voor de snelste Vega en +20-30% dx12 best case?
Van de RX580 verwacht ik GTX1070 performance. RX590 juist onder de GTX1080 en RX590 "X" tussen de GTX1080 en 1080 Ti in. Allemaal DX11 want DX12 zal toch pas goed ondersteund worden door game-ontwikkelaars als Nvidia klaar is ermee. Maar de prijs zal wel beter zal dan de genoemde voorbeelden.

[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 22-02-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Heb nog een 970 en heb een 144 hz 27" scherm op het oog.
Zat toen 1070/80 uitkwam al te kijken naar een komende GPU upgrade maar dat was toch allemaal net niet. Als Vega net als Ryzen wordt kwa power/performance kan dat nog wel wat worden.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Volgende week meer info over Vega 10 en 11 dus schijnbaar bij dat Capsaicin event.

Althans, dat is wat er nu rond gaat :P

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Dweebus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:26:
[...]

*kuch* klaar met studie en mijn desktop weer te voorschijn gehaald na 2 jaar ontkoppeld te hebben. meteen maar upgrade samengesteld, aangezien er nog een 4870 in zit en nog een moederbord uit 2006...

ik twijfel nog tussen de nvidia 1060 en de amd 480 op dit moment.

• winwiz
elbowlessgoat schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:49:
[...]

*kuch* klaar met studie en mijn desktop weer te voorschijn gehaald na 2 jaar ontkoppeld te hebben. meteen maar upgrade samengesteld, aangezien er nog een 4870 in zit en nog een moederbord uit 2006...

Welk advies denk je in het AMD topic te krijgen? ;)

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 18:34
Julie ook dit mailtje gekregen?
Tune into GDC 17 Live on Radeon.com
It’s that time of the year again: the Game Developers Conference, bringing together hundreds of creative minds to push the boundaries in technology. At GDC 2017, the Radeon team is getting in on the action with Capsaicin & Cream!

Don’t miss the electrifying show on February 28th, 2017 at 10:30 AM PST, where we’ll highlighting the hottest new graphics, VR technologies and previews of the “Vega” architecture. We’ll be streaming the show live on Radeon.com, so make sure you tune in with us.

Can't wait? Kick off your GDC with an exclusive sneak peek into the Summer of Radeon.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
winwiz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Als hij 4k zou gamen zou ik momenteel zeggen wachten of 1080 :+

Maar dit is geen adviestopic en de eisen zijn niet bekend.

Ik zit zelf met smart te wachten op de Vega, Ik heb een 34" 21:9 scherm met freesync en de RX480 heeft op de resolutie van 3440x1440 af en toe moeite :)
Hoop dus naar Vega te gaan voor Freesync en net dat beetje extra power.

@ hierboven
nee niet gehad, misschien komt hij nog :)

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 23-02-2017 10:32 ]

• elbowlessgoat
winwiz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Het was niet zozeer bedoeld om advies te krijgen. Daar zijn andere plekken voor. Voor mij is het momenteel vooral veel onderzoek doen en recente reviews kijken. Is enige tijd geleden dat ik een GPU heb gekocht.
Suicyder schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:32:
[...]

Als hij 4k zou gamen zou ik momenteel zeggen wachten of 1080 :+

Maar dit is geen adviestopic en de eisen zijn niet bekend.

Ik zit zelf met smart te wachten op de Vega, Ik heb een 34" 21:9 scherm met freesync en de RX480 heeft op de resolutie van 3440x1440 af en toe moeite :)
Hoop dus naar Vega te gaan voor Freesync en net dat beetje extra power.

@ hierboven
nee niet gehad, misschien komt hij nog :)
Vooralsnog gewoon 1080p. Geen monitor in huis die 4k trekt. Ik ben al lang blij als ik niet meer met legacy drivers hoef te werken en recente games kan draaien, maar ook niet binnen een jaar weer een nieuwe hoef te halen.

Helaas heb ik wel enige haast, anders zou ik misschien nog wel even wachten om het pricepoint van de nieuwe AMD serie af te wachten. Eind april wil ik de build in elkaar zetten.
Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe serie gaat doen en of NVidia concurrentie krijgt die serieus genoeg is om de prijzen van GPUs in het algemeen omlaag te halen.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Je kan 28 februari en 2 maart afwachten in de hoop op informatie omtrent Vega. Zelf doet mijn RX480 het prima, maar sinds de upgrade naar het grotere scherm met de hogere resolutie neig ik stiekem naar een zwaardere kaart en de huidige doorverkopen, ondanks dat die allicht in waarde zal zakken bij release, dat neem ik dan maar voor lief.

• winwiz
Bij mij is de 480 ook een tussenstop wachtende op Vega. Als we dan ruwweg op 1080 snelheid komen, meer mag natuurlijk altijd, ben ik tevreden.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Mist iemand anders ook de slider wat wel in het tooltje zat voordat het Wattman werd? Dat slidertje waar je de max temp - target fanspeed deed instellen?

Want nu moet ik alsnog een aftermarket tool gebruiken zoals afterburner om het te regelen..

Ja Wattman houd de temp op 86 als ik dat op mn 290 instel via de tool, maar de kaart boost zichzelf helemaal terug van 1060 core naar 800 ofzo.. omdat de fan op auto niet harder dan 40-50% gaat.
legendareN schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:57:
Mist iemand anders ook de slider wat wel in het tooltje zat voordat het Wattman werd? Dat slidertje waar je de max temp - target fanspeed deed instellen?
Iets wat nog steeds aanwezig is kan ik moeilijk missen. Gebruik het zelf namelijk ook voor de Accelero Xtreme III welke op mijn R9 290 zit. Bij de standaard 95 graden worden de VRM's te warm, maar bij een temp target van 70 graden blijven de VRM's ook koel en de kaart blijft dan ook nog zo goed als onhoorbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

• legendareN
-The_Mask- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:08:
[...]

Iets wat nog steeds aanwezig is kan ik moeilijk missen. Gebruik het zelf namelijk ook voor de Accelero Xtreme III welke op mijn R9 290 zit. Bij de standaard 95 graden worden de VRM's te warm, maar bij een temp target van 70 graden blijven de VRM's ook koel en de kaart blijft dan ook nog zo goed als onhoorbaar.
Lees op fora dat verschillende mensen die slider niet hebben. Zou je een screenshot van die van jou willen maken?

https://community.amd.com/thread/209006

Ik heb precies wat TS hier omschrijft.

Blijkbaar ligt het aan welke fabrikant je kaart vandaan komt. Vind t jammer dat mijn Sapphire het in ieder geval niet heeft..

[ Voor 16% gewijzigd door legendareN op 23-02-2017 14:21 ]

legendareN schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:10:
[...]

Lees op fora dat verschillende mensen die slider niet hebben. Zou je een screenshot van die van jou willen maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L5SKRH7U4CcqYtqiKL9velLo/medium.png

Edit: bij hem staat ook gewoon temptarget net als bij mij, alleen minder uitgebreid dan de nieuwste kaarten. Maar het is ook nooit uitgebreid geweest bij oude kaarten naar mijn weten.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 23-02-2017 14:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• legendareN
Hmm die heb ik ook ja, maar ik wou dat ik die target temp optie nog (van mijn link) had ipv max temp. Want daar kan je dus ook de fanspeed min/max instellen.

Ik heb de reference kaart dus op Auto werkt dat niet zo goed, Dat is vanzichzelf al een erg warme kaart. Nu word de kaart 86 graden zoals ik aangeef, maar met de fan op auto gaat die niet harder dan 50% en clocked dus zwaar terug. van 1060 naar 800core.

Met hoe het voorheen was kon ik gewoon max coreclock eruitgooien en deed t programma automatisch de fanspeed beter aanpassen.
-The_Mask- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Edit: bij hem staat ook gewoon temptarget net als bij mij, alleen minder uitgebreid dan de nieuwste kaarten. Maar het is ook nooit uitgebreid geweest bij oude kaarten naar mijn weten.
Ja maar de Fanspeed target is wat het verschil maakt. Op 2e screenshot van die link kan je die vinden. Die kan ik nu niet instellen, voorheen zette ik die bv op 70% en dan gaat de kaart zn max coreclock zoeken op 70% fanspeed.

Die slider zit er ook niet in.

[ Voor 38% gewijzigd door legendareN op 23-02-2017 14:34 ]

Ik zie het idd, die staat er niet, bij mij dus wel, ik heb ook een reference design maar dan van XFX, met dus de koeler vervangen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legendareN
Paar maandjes wachten dan gaat mijn systeem, 2500k 8gig ram en 290 naar mijn vriendin en ga ik zelf voor Ryzen.

Tegen die tijd dat ik toch mn eigen pc aan in elkaar aan het zetten ben vind ik wel een gaatje om er een Accelero op te zetten :P

Zelf op VEGA wachten :) 290 is prijstechnisch gezien de beste aankoop die ik op videokaart gebied ooit gedaan heb. Speel er al zo'n 3.5 jaar mee en hij gaat nog prima mee.

[ Voor 21% gewijzigd door legendareN op 23-02-2017 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Vega duurt lang. Nu heb ik dat ooit voorspeld (zomer vorig jaar, verhaal met de R&D hamer waarbij ik een doemscenario voorspelde dat AMD pas een jaar later met gpu's in het high-end scenario), maar er waren steeds geruchten dat vega er al aan zat te komen.

Nu de verwachte release volgens de laatste berichten op mei ligt (niks bevestigd toch?) kun je dan eigenlijk maar meteen wachten op de refresh van Nvidia. Wie weet doen die nog wat wat met de prijzen tijdens de rebrands voor het nieuwe ' back to school' seizoen. Daarnaast was de vorige launch qua voorraad en prijzen zowel voor AMD als Nvidia niet bepaald denderend. Dus tel er gerust 3 maanden bij op wanneer Vega echt een succes wordt (ivm populariteit).

Wat dat betreft is het dus achteraf ook zeker geen schande om afgelopen zomer een Polaris of Pascal te hebben aangeschaft. Dan kon je in ieder geval al lekker gamen :).

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 23-02-2017 22:56 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 13-09 10:41
eiPionezero schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:22:
Julie ook dit mailtje gekregen?

[...]
Ja, maar was dacht ik al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
Ik weet dat de gpu en cpu divisies onafhankelijk zijn maar zou dan toch de focus op Ryzen gezorgd kunnen hebben voor vertraging van Vega?

Ik hoop en eis eigenlijk ook gewoon dat een release dat een jaar later is ook een jaar verder is qua technologie. Als de snelheid vergelijkbaar is met de geforce 10 serie ben ik gewoon teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Op vlakken is het ook verbeterd, maar qua pure snelheid likt er niet veel verschil te zijn. Maar de benchmarks moeten nog komen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vega is idd gewoon weer een nieuwe architectuur, qua architectuur zou het de grootste verandering moeten zijn sinds Graphics Core Next (GCN).

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

tomcatha schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 01:36:
Ik weet dat de gpu en cpu divisies onafhankelijk zijn maar zou dan toch de focus op Ryzen gezorgd kunnen hebben voor vertraging van Vega?

Ik hoop en eis eigenlijk ook gewoon dat een release dat een jaar later is ook een jaar verder is qua technologie. Als de snelheid vergelijkbaar is met de geforce 10 serie ben ik gewoon teleurgesteld.
ook als het zelfde performance is voor 50-60 % van geld?

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Eentje schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:14:
[...]

ook als het zelfde performance is voor 50-60 % van geld?
Dat is ook een manier om een geslaagde GPU neer te zetten, al zie ik liever meer absolute perf en gezien de specs: een grotere die, 4096 SP's, HBM2, zal dat scenario (een (goedkope(re) GPU) er niet inzitten denk ik, maar misschien dat er enkele afgeknepen modellen komen die wel in die buurt komen?

Ongeveer TitanX perf in dx11 zou ik toch wel "verreist" vinden voor de snelste Vega, ander zit deze toch wel erg dicht op de inmiddels al lang meegaande Maxwell/Pascal.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
als het zelfde performance zou zijn voor minder geld zou teleurstellend zijn. De fury was ook gewoon volwaardige kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

@edward2 zou geen verkeerde strategie zijn een ietsjes geknepen kaart uitbrengen met 1080 (ti) specs voor 20-30% minder geld en de snelste volledige ietsjes later.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik heb liever dezelfde performance als een GTX1070 of een GTX1080 voor minder geld dan meer performance voor hetzelfde bedrag als een van die kaarten. Ik heb die 'meer performance' namelijk helemaal niet nodig. Als ik een AMD kaart kan kopen straks tussen de 1070 en 1080 performance in dan ben ik heel blij, zeker als ie ook nog eens voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 13-09 21:15
Lord_Dain schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:39:
Ik heb liever dezelfde performance als een GTX1070 of een GTX1080 voor minder geld dan meer performance voor hetzelfde bedrag als een van die kaarten. Ik heb die 'meer performance' namelijk helemaal niet nodig. Als ik een AMD kaart kan kopen straks tussen de 1070 en 1080 performance in dan ben ik heel blij, zeker als ie ook nog eens voordeliger is.
Stel de snelste Vega kaart is sneller dan de Titan XP voor 700 euro, dan is een kleinere Vega kaart voor zeg 450 euro wellicht ergens tussen de GTX 1070 en GTX1080 in qua snelheid.

Ik heb voor mijzelf ook niet veel interesse in een 600++ euro kostende kaart, maar voor AMD en de gehele gaming community hoop ik dat de sterkste Vega kaart toch aanzienlijk sneller wordt dan een GTX 1080. Anders krijg je ook hier een monopoly voor NVidia, wat voor de consument nooit goed kan zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
Lord_Dain schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:39:
Ik heb liever dezelfde performance als een GTX1070 of een GTX1080 voor minder geld dan meer performance voor hetzelfde bedrag als een van die kaarten.
Dat krijg je vanzelf als de topkaart daar overheen gaat, immers wordt er een gehele lijn geïntroduceerd (mocht de naam RX 580 inderdaad kloppen).
Moi_in_actie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:46:
[...]

Stel de snelste Vega kaart is sneller dan de Titan XP voor 700 euro, dan is een kleinere Vega kaart voor zeg 450 euro wellicht ergens tussen de GTX 1070 en GTX1080 in qua snelheid.
Precies.
Moi_in_actie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:46:
Ik heb voor mijzelf ook niet veel interesse in een 600++ euro kostende kaart, maar voor AMD en de gehele gaming community hoop ik dat de sterkste Vega kaart toch aanzienlijk sneller wordt dan een GTX 1080. Anders krijg je ook hier een monopoly voor NVidia, wat voor de consument nooit goed kan zijn.
En dit. Dan zouden we een heel jaar hebben "stilgezeten" en gezien we weten dat "de grote Vega" geen klein kaartje gaat worden zou het natuurlijk absurd zijn als ie een jaar later komt en amper kan concurreren met een chip die een die size heeft van 314mm2, terwijl "de grote Vega" afhankelijk van de gebruikte rekenresultaten tussen de 475mm2 en 525mm2 lijkt te zitten.

Even voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AXYZ2AK.png

Let wel:
Vega is rechthoekig, maar dit tekent wat makkelijker. ;)

Wat maakt de die size voor ons consumenten uit? Nou, het is op z'n minst relevant, want het heeft invloed op de productiekosten (aantal GPUs per wafer) en potentieel warmte, verbruik etc.

Denk aan de HD4870 (256mm2) vs GTX 280 (576mm2):
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/4800/rv770vsgtxvspenryn.png
Wat een verschil blijft dat toch...

http://www.anandtech.com/show/2556
http://www.anandtech.com/show/2626
That being said, AMD's strategy has validity as we've seen here today. A pair of Radeon HD 4850s can come close to the performance of a GeForce GTX 280, and a pair of Radeon HD 4870s are faster across the board - not to mention that they should be $50 less than the GTX 280 and will work on motherboards with Intel-chipsets.

For now, the Radeon HD 4870 and 4850 are both solid values and cards we would absolutely recommend to readers looking for hardware at the $200 and $300 price points. The fact of the matter is that by NVIDIA's standards, the 4870 should be priced at $400 and the 4850 should be around $250. You can either look at it as AMD giving you a bargain or NVIDIA charging too much, either way it's healthy competition in the graphics industry once again (after far too long of a hiatus).
Of de HD5870 vs GTX 480:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3GkQByQ.png
Meanwhile let’s talk about the other factors: price, power, and noise. At $500 the GTX 480 is the world’s fastest single-GPU card, but it’s not a value proposition. The price gap between it and the Radeon 5870 is well above the current performance gap, but this has always been true about the high-end. Bigger than price though is the tradeoff for going with the GTX 480 and its much bigger GPU – it’s hotter, it’s noisier, and it’s more power hungry, all for 10-15% more performance. If you need the fastest thing you can get then the choice is clear, otherwise you’ll have some thinking to decide what you want and what you’re willing to live with in return.
Zowel de HD4870 als de HD5870 waren stukken goedkoper, maar deden relatief niet veel onder aan performance (en al helemaal stukken beter wat betreft het verbruik). De GTX 480 kwam 6 maanden later uit (t.o.v. de HD5870) en was een stuk groter, had een veel hoger verbruik (en daarmee ook warmte problemen) en was veels te duur voor wat je in performance terugkreeg als je het vergeleek met de concurrentie. Het zou natuurlijk zonde zijn als VEGA een jaar later uitkomt, een gigantische die size heeft (Pascal Titan X zit op 471mm2) en dan niets leuks laat zien ;). Wat we tot op heden weten lijkt dat wel goed te komen overigens, maar je behoort waarschijnlijk (als ik je reactie zo lees) ook niet tot de doelgroep van "de grote Vega".

Wat is het toch heerlijk om weer eens enthousiast over AMD te kunnen zijn, en dat nog wel over zowel de CPU als de GPU tak... *O*

[ Voor 50% gewijzigd door Paprika op 26-02-2017 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Maar dat gaat niet in mijn PC passen. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik lees hier veel discussie over "wat men wil" in plaats van "wat logisch en realistisch is". Ik betwijfel sterk dat Vega zo goed is dat het zomaar even Nvidia bijbeent terwijl die laatste nog een snelle kaart hebben klaarstaan. Ik herhaal, 2 jaren geleden, de Fury X vs GTX 980 Ti:
quote: Anandtech
Had this card launched against the GTX Titan X a couple of months ago, where we would be today is talking about how AMD doesn’t quite dethrone the NVIDIA flagship, but instead how they serve as a massive spoiler, delivering so much of GTX Titan X's performance for a fraction of the cost. But, unfortunately for AMD, this is not what has happened. The competition for the R9 Fury X is not an overpriced GTX Titan X, but a well-priced GTX 980 Ti, which to add insult to injury launched first, even though it was in all likelihood NVIDIA's reaction to R9 Fury X.

Once you get to a straight-up comparison, the problem AMD faces is that the GTX 980 Ti is the safer bet. On average it performs better at every resolution, it has more VRAM, it consumes a bit less power, and NVIDIA's drivers are lean enough that we aren't seeing CPU bottlenecking that would impact owners of 144Hz displays. To that end the R9 Fury X is by no means a bad card - in fact it's quite a good card - but NVIDIA struck first and struck with a slightly better card, and this is the situation AMD must face. At the end of the day one could do just fine with the R9 Fury X, it's just not what I believe to be the best card at $649.
Anandtech

Het feit dat Nvidia een GTX 1080 Ti heeft klaarstaan die potentieel ook weeral bijna Titan X (Pascal) performance kan bieden voor 2/3de van de prijs, lijkt me een herhaling van twee jaar geleden. Want vorig jaar hebben ze dat zelfs niet hoeven te doen en hebben ze zelfs een sappige marge een heel jaar lang kunnen voeren. Ik verwacht dat ze de GTX 1080 ruwweg kunnen bijbenen, maar niet de GTX 1080 Ti.
Ik hoop dat ze beter doen, maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

edit;

[ Voor 97% gewijzigd door The Chosen One op 26-02-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Phuncz schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:23:
Ik lees hier veel discussie over "wat men wil" in plaats van "wat logisch en realistisch is". Ik betwijfel sterk dat Vega zo goed is dat het zomaar even Nvidia bijbeent terwijl die laatste nog een snelle kaart hebben klaarstaan.
Hoezo hebben we het dan meteen over "wat men wil"? Ja, Pascal Titan X +30% heeft niets met realisme te maken (eeder deze week), maar als je:
  • een heel jaar extra ontwikkeltijd hebt
  • met een reusachtige core (+64-67%) komt aanzetten
  • een grote architectuur wisseling
en je kunt dan net een zeer oude architectuur (Pascal is immers gewoon een Maxwell in overdrive) bijbenen met zo'n verschil in density: dan hoef je als consument voorlopig dus niet te juichen, want we hebben het gewoon over een dure kaart om te maken die het mainstream kaartje van de concurrent niet kan bijbenen (314mm2 blijft mainstream, net als de GTX 680 (294mm2), GTX 460 (332mm2), 8800 GT (324mm2), HD5870 (334mm2)). RX480 (232mm2) en de GTX 1060 (200mm2) zijn samen te vatten als DX12/performance vs verbruik, maar als Vega een GTX1080 gaat worden dan zal Volta weer voor een NVIDIA feestje gaan zorgen over de mainstream t/m enthusiast laag en zitten we in dezelfde situatie als het afgelopen jaar.

AMD hoeft de enthusiast laag niet voor zich te winnen, maar ze hebben heel vaak in het verleden de mainstream tot highend laag behoorlijk verstoort en vaak zelfs ruimschoots gewonnen. Dat zou met GTX1080 performance dus absoluut niet het geval zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Paprika op 26-02-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als de sterkste Vega dezelfde oppervlakte (of groter) heeft als de 1080Ti en de prestaties niet kan bijbenen terwijl ze een nieuwe architectuur introduceren, dan lijkt het me geen succes voor AMD te worden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Jeetje wat een pessimisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoezo?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:35:
Als de sterkste Vega dezelfde oppervlakte (of groter) heeft als de 1080Ti en de prestaties niet kan bijbenen terwijl ze een nieuwe architectuur introduceren, dan lijkt het me geen succes voor AMD te worden.
Er wordt even vergeten dat nVidia een GP104 en GP102 heeft voor gaming en een GP100 voor de zakelijke markt, maar dat AMD het maar met één Vega GPU moet bestrijden. Het geen succes noemen als AMD de mindere performance per vierkante millimeter heeft bij gaming lijkt mij dan ook niet geheel eerlijk of realistisch.

Als Vega het namelijk ook prima doet op de zakelijke markt kan het prima betekenen dat ze toch meer winst op het product kunnen maken omdat ze maar één chip hoefden te ontwerpen, terwijl nVidia er twee nodig had.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je kunt er natuurlijk op allerlei manieren naar kijken of iets een succes is. Ik bekijk nu het vooral even vanuit mijn eigen gaming oogpunt.

En dan lijkt mij een grote Vega die bij gelijke diesize minder presteert dan een 1080Ti, met Volta (wat als het goed is ook een grote architectuur update moet zijn) voor de deur toch te weinig om het succes te worden dat we allemaal willen. Maar goed ik kan me vergissen.

Echter, ben zelf niet zo pessimistisch en heb, ook gezien Ryzen, goede hoop dat Vega een succes kan worden. De GPU sectie is onder Raja goed bezig, veel meer focus ook op software/drivers. GPU design is een mammoettanker, ze kunnen niet binnen 1 jaar alles oplossen. Maar je moet ergens beginnen.

AMD kennende hebben ze met Vega een toekomstgerichte architectuur waar het weer de vraag zal zijn in hoeverre je er nu al echt van kan profiteren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Ik ben ieg voorzichtig positief.
4k 60 fps is al mogelijk op enkele (AMD favorited) games dus als er dan een powerful kaart met mooie prijs komt die voor mij 144 hz 27" inch kan afspelen is dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjettepetJR.
The Chosen One schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:51:
Ik ben ieg voorzichtig positief.
4k 60 fps is al mogelijk op enkele (AMD favorited) games dus als er dan een powerful kaart met mooie prijs komt die voor mij 144 hz 27" inch kan afspelen is dat prima.
27 inch inch? :+

ik begrijp daarnaast niet echt wat je wilt zeggen met 27", dat heeft niets te maken met wat voor videokaart je nodig hebt. gaat het om een 1080p of 1440p monitor?

Ik ben zelf op zoek naar iets wat op high 60fps 4K kan doen, misschien met iets resolution scaling. Ik hoop dat ze dit kunnen gaan bieden voor €400-€500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Daarmee wil ik zeggen dat de monitor 27" groot is. Rocket science. :+

-

Morgen zijn er allerlei presentaties e.d. waaronder Vega sneak preview. Hoe laat is die precies?
Zie wat van 19:30 morgen avond maar weet niet of die van Vega zelf is.

edit; Hij vraagt zich af waarom ik dat zeg, dus leg ik het uit. Simpel als dat. Niet te veel van maken... 8)7 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door The Chosen One op 27-02-2017 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbowlessgoat
The Chosen One schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:40:
Daarmee wil ik zeggen dat de monitor 27" groot is. Rocket science. :+
sjettepetJR snapt dat je monitor 27" groot is als je dat zegt. Hij vraagt zich echter af wat 27" voor toegevoegde waarde heeft over of een kaart goed genoeg is om daarop 144Hz af te spelen. De grootte van de monitor is niet de bottleneck, een GPU is wel gelimiteerd tot een bepaalde resolutie.

Het maakt wat betreft GPU kracht een groot verschil of je 1080p of 4K wil halen als resolutie. De eerste zal makkelijker gehaald worden. Of je nu op een 15" of een 42" scherm zit maakt dan niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Het verleden is geen garantie voor de toekomst.
Zen is geen garantie dat Vega super duper wordt.
Wat je wel kan is altijd voor Vega gaan. Valt het tegen kost het ook niet zoveel.
Is topper zit je ook met high-end prijsje.

HD2900XT R600 koste €380,- en deed geweldig met Vista en Crysis in medium / high setting
trok wat veel TDP

Vega met 1070 of 1080 performance lijkt mij wel de sweet spot en dan met iets vriendelijke prijsje.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AMD heeft zojuist nieuwe VR-gerelateerde video's geupload.
YouTube: AMD LiquidVR: MultiRes Rendering
en
YouTube: AMD LiquidVR: MultiView Rendering
Een aanwijzing voor waar ze het morgen in ieder geval over gaan hebben?
Phuncz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:54:
[...]

Van de RX580 verwacht ik GTX1070 performance. RX590 juist onder de GTX1080 en RX590 "X" tussen de GTX1080 en 1080 Ti in. Allemaal DX11 want DX12 zal toch pas goed ondersteund worden door game-ontwikkelaars als Nvidia klaar is ermee.
Niet noodzakelijk, het schijnt niet zo heel erg moeilijk te zijn om vanuit Vulkan/DX12 naar DX11 te porten terwijl andersom aanzienlijk lastiger is. Misschien ontwikkelen ze toch standaard in Vulkan en DX12 in de komende jaren, Nvidia kan dan de DX11-port gebruiken.
Ik hoop natuurlijk dat DX12 een zachte harde dood sterft en dat Vulkan de dominante API wordt.

Ik verwacht prestaties van rond 1080 Ti-niveau voor de volle Vega-kaart. net eronder of net op hetzelfde niveau voor DX11. Het ging om een engineering-sample en Fury-drivers werden gebruikt terwijl debugsoftwarae worden gebruikt, het is onmogelijk om in te schatten wat de marge naar boven is.
elbowlessgoat schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:49:
[...]

Proficiat met het voltooien van je opleiding. Ik zou zonder enige twijfel de RX 480 of RX 470 aanraden. Betere performance voor Vulkan/DX12 en veel nieuwe spellen, 1-2% achterstand op DX11, meer longevity (bijv. omdat het meer RAM-geheugen heeft), gratis tearingvrij spelen (geen G-Sync premie) en tegenwoordig betere softwareondersteuning. Als je nog ongeveer een half jaar kan wachten, dan de 580.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 21:15 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.