Volgens mij gaat het meestal zo met releases. Ze komen met de high end en top of the line, later komen de mid range en low end producten.MrCharming schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:02:
Bedankt voor de informatie.
Ik ben overigens redelijk zuur dat de R5/R3 zo lang op zich laat wachten. Zit zelf in de markt voor een R5, maar Q2 vind ik toch wel erg vaag. Hopelijk horen we daar meer over op 2 maart. Ik weet niet of ik het ga volhouden tot eind juni als dat een late Q2 release wordt... Upgrade is heel hard nodig.
R3 pas in 2e helft van 2017 is toch bijna onverantwoord van AMD? Pentiums zitten nu die hele markt op te eten en AMD komt dan pas over een half jaar met een antwoord? Dat kan toch niet?
Zal wel een heel marketing verhaal achter zitten. Top range is natuurlijk het lastigste te ontwikkelen, je zit dan aan het plafond van je product. De rest zit eronder en dan is het principe van inschalen, wanneer lanceer je iets en voor hoeveel.
Als ik naar de R5 kijk en dan de 1500X, 1500 en 1400X dan zijn dit erg interessante CPU's voor veel mensen.
Als ze alles tegelijk beschikbaar maken is het aanbod ineens te groot en zakt de hype snel in oid.
Ik heb er geen verstand verder
Overigens ben ik heel benieuwd naar de mobile chip varianten voor notebooks straks.
De TDP is nu al vrij laag, zeker voor het aantal cores/threads.
Op notebooks wordt over het algemeen minder gegamed en meer andere zaken gedaan, veel applicaties zullen profiteren van meer cores, TDP zal helemaal laag zijn en ook de warmte zal denk ik wel meevallen.
Ook in de presentatie zag je dat bij gamen het verschil met Intel vrij laag was, vooral cinebench en andere multithreaded zaken hadden voordeel.
[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 23-02-2017 10:51 ]