Phntm schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:47:
[...]

De 1700 kan ook overclocked worden. Als XFR het enige verschil is dan is er weinig meerwaarde aan de 1700X zelf lijkt mij. Ik ben hier niet zeker van. Heb aardig wat nieuwe informatie meegekregen uit deze thread. Misschien dat XFR op de X modellen anders werkt dan op de non-X modellen. XFR zit blijkbaar in elk model maar dan voor een kleine 2 traps boost van 25 Mhz, dus totaal 50 mhz. Althans dat is wat ik begreep van de post die The_Mask had gemaakt.
Nee niemand heeft gezegd dat XFR anders zou werken op een non-X CPU. Alleen dat het bij de Ryzen 7 1700 dus schijnbaar maar twee stapjes van 25MHz zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-04 14:57
futuwes schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:48:
Hmmm de keuze tussen de 1700 en 1700x is niet makkelijk. Een verschil van 80€ is toch best veel en het verschil tussen de twee ga ik niet merken vermoed ik.
Vergeet de cooler niet, die zit er bij de 1700 wel bij en 1700x niet, dus verschil is nog groter.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 20:27

Hoogie2004

Whohooooo

Met betrekking tot moederborden, een aantal fabrikanten hebben ze inmiddels op de site staan. Qua prijzen is er wat minder bekend.

Bijvoorbeeld:
Asrock: http://www.asrock.com/mb/index.asp#AM4
Gigabyte: http://www.gigabyte.co.nl/Motherboard/AMD-Socket-AM4
MSI: https://www.msi.com/Motherboards/ (even zelf filteren op AM4)

My iRacing profile | Strava

Moi_in_actie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat de 1700X en 1800X chipped binned zijn voor betere OC resultaten, dan is het wellicht de moeite waard om die te overwegen.
Ik denk sowieso binned voor de huidige kloksnelheden, dus dat het voor een Ryzen 7 1700 dus gewoon meestal niet mogelijk is om dezelfde kloksnelheden op dezelfde spanning te halen, omdat ze net wat minder zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:54:
Met betrekking tot moederborden, een aantal fabrikanten hebben ze inmiddels op de site staan. Qua prijzen is er wat minder bekend.
Ik had gister al een nieuwssubmit gedaan met daarbij alle moederborden en alles wat je kunt pre-orderen in NL, maar nog niks op de frontpage...

AMD Nieuwsdiscussie

Anoniem: 444127

Hoogie2004 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:54:

Bijvoorbeeld:
Asrock: http://www.asrock.com/mb/index.asp#AM4
Gigabyte: http://www.gigabyte.co.nl/Motherboard/AMD-Socket-AM4
MSI: https://www.msi.com/Motherboards/ (even zelf filteren op AM4)
Biostar ook. Voor mij eerlijk gezegd een onbekend merk maar dat terzijde.
Anoniem: 444127 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Biostar ook. Voor mij eerlijk gezegd een onbekend merk maar dat terzijde.
Jij bent dan ook een beetje een newbie natuurlijk. :p Mijn vorige moederbord was nog een Biostar, een Biostar TPower I55 om precies te zijn. Moederbord met de beste features voor het geld toentertijd, beter als MSI, Gigabyte en Asus in die tijd. CPU was een Xeon X3440 toen, zeg maar een i7 860 op iets lagere kloksnelheid en lagere prijs. De lagere kloksnelheid was echter prima op te lossen met overklokken natuurlijk. Uit de tijd dat Xeon's nog gewoon op normale moederborden werkten en je geen unlocked multiplier nodig had om goed te kunnen overklokken. O+

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 23-02-2017 14:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Moi_in_actie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:44:
Kwam zojuist dit plaatje tegen op Reddit:

[afbeelding]

Geeft een leuk perspectief wat je met ongeveer 1000 dollar/euro kunt doen. Je kunt er een volledige Ryzen 7 game pc voor halen, met niet onaardige specs (zelfbouw zal waarschijnlijk nog wat goedkoper kunnen zijn), of je bent datzelfde bedrag al kwijt aan alleen een CPU.

Het wordt des te interessanter als de gewone R7 1700 ook volledig overclockbaar is. Dat XFR is leuk, maar met handmatig overclocken kan je ook bereiken dat 1 core bv. tot 5Ghz gaat en met 4 cores maar tot 4.6Ghz. Mocht dit zo zijn, dan vraag ik mij wel af wat de meerwaarde is van een R7 1700X en 1800X :?
Cyberpower is momenteel best een aardig merk (boutique builder), ze leveren gewoon fatsoenlijk spul (geen twijfelachtige kwaliteit voor voeding en moederbord en zo) voor een redelijke prijs. Voor mij geen prebuild maar als je er een koopt dan zou ik zeker eerder dit merk aanraden dan HP/Dell/Acer...

-The_Mask- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:01:
[...]

Jij bent dan ook een beetje een newbie natuurlijk. :p Mijn vorige moederbord was nog een Biostar, een Biostar TPower I55 om precies te zijn. Moederbord met de beste features voor het geld toentertijd, beter als MSI, Gigabyte en Asus in die tijd. CPU was een Xeon X3440 toen, zeg maar een i7 860 op iets lagere kloksnelheid en lagere prijs. De lagere kloksnelheid was echter prima op te lossen met overklokken natuurlijk. Uit de tijd dat Xeon's nog gewoon op normale moederborden werkten en je geen unlocked multiplier nodig had om goed te kunnen overklokken. O+
Ik ben inderdaad een beetje een newbie. :)
Het merk krijgt een eerlijke kans bij mij, als ze 3000 MHz RAM ondersteunen, wat blijkbaar toch wel mogelijk is - maar niet officieel ondersteund - bij Ryzen. Even de reviews afwachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:07
Het is jammer dat DFI geen moederborden meer maakt zoals de Lanparty series van vroeger. Dat waren in de Athlon en Athlon 64 tijden echt top dingen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Anoniem: 444127 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Cyberpower is momenteel best een aardig merk (boutique builder), ze leveren gewoon fatsoenlijk spul (geen twijfelachtige kwaliteit voor voeding en moederbord en zo) voor een redelijke prijs.
Afbeeldingslocatie: https://s.cppc.co/images/PS/PS-126-115.png

Door alleen al de voltage doubler (dat rode knopje achterop) kun je al zien dat het geen goede voeding is. Zo ziet de "600W" en "800W" voeding eruit die ze er standaard bij leveren. Dus nee ze leveren geen goede voedingen anders hadden ze wel een leuke mainstream 450W of 550W voeding in die PC's gezet in plaats van zogenaamde "600W" en "800W" voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
Het is toch wel jammer dat moederborden steeds duurder worden. Ten tijde van AM3(+) had je een fatsoenlijk AMD-bord voor 70-90 euro met de functies van die tijd, zoals SATA600 en USB 3.0. Ik heb zo'n ASRock 870 Extreme3 gehad en ben altijd heel happy geweest met dat bordje :)

Met Ryzen had ik een beetje dezelfde hoop: veel features komen uit de CPU (SoC) zelf, meer dan bij Intel... maar voorlopig lijkt het er nog niet op dat dit de prijzen drukt. Natuurlijk kijken we nu naar pre-order prijzen en de echte budgetborden moeten nog komen, maar hey... het was leuk geweest :P
Intel lijkt z'n prijzen ook iedere generatie met een tientje te verhogen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Moi_in_actie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat de 1700X en 1800X chipped binned zijn voor betere OC resultaten, dan is het wellicht de moeite waard om die te overwegen.
Sowieso zullen ze aan binning doen, lijkt mij. De vraag is of dat ze voldoende exemplaren hebben die die hogere klokfrequentie halen om een deel als 1700X te verkopen. Zo ja, dan is het een kwestie van geluk. Ik neig het meest naar de 1600X (afhankelijk van binning en wanneer die uitkomt) en de 1700X, tenzij de 1700 verrassend goed kan overklokken in welk geval ik de stockkoeler verkoop. :)

'
-The_Mask- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:15:
[...]

[afbeelding]

Door alleen al de voltage doubler (dat rode knopje achterop) kun je al zien dat het geen goede voeding is. Zo ziet de "600W" en "800W" voeding eruit die ze er standaard bij leveren. Dus nee ze leveren geen goede voedingen anders hadden ze wel een leuke mainstream 450W of 550W voeding in die PC's gezet in plaats van zogenaamde "600W" en "800W" voedingen.
Ik heb niet gesteld dat het goed is ("fatsoenlijk", "niet twijfelachtige kwaliteit") maar als je het vergelijkt met wat je bij veel OEM's krijgt... , dan mag je al blij zijn als je er nog een grafische kaart met >150 W in kan stoppen en de voeding het 6 jaar volhoudt. Een kinderhand is snel gevuld, ik ben er zeker een voorstander van dat mensen zelf hun PC bouwen of er een laten bouwen nadat ze de componenten hebben uitgezocht.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 23-02-2017 14:22 ]

Richh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:15:
Dat lijkt ook zo, de euro koers is nu iets van 25% minder gunstig tegenover 3 jaar geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 23-02-2017 14:21 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
regmaster schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:33:
[...]

Het hangt er helemaal vanaf van wat je nu hebt. Als je nu op het niveau van Broadwel zit met een i5/i7 incl. een gpu op het niveau van GTX980Ti dan zal de performance gain minimaal zijn. Het argument dat er steeds meer games multitreathed gaan worden horen we al jaren maar nog steeds zijn vrijwel alle games afhankelijk van een goede single core performance. Huis en tuin computer gebruikers hebben nauwelijks iets aan meer dan 4 cores want er is vrijwel geen consumenten software dat daar mee werkt. Dat kan natuurlijk veranderen maar dan zijn we waarschijnlijk alweer een paar versies van RyZen en de Intels verder. Multicore/multithreated software gaat wel steeds vaker via de GPU omdat deze daar gewoon veel beter voor geschikt is.
Maar als je nu oud spul hebt dan zou ik voor het budget wat je hebt voor de hardware gaan die je de maximale performance zal gaan leveren. Staar je niet te blind op de cpu alleen want ook de gpu, geheugen, opslag en moederborde zijn een belangrijk onderdeel van de uiteindelijke beleving. Je koopt niet alleen een cpu maar in feite een geheel eco systeem.
Ik draai momenteel een i5 3570K op een Gigabyte GA-Z77X-D3H met 16gb G.Skill Ripjaws Z Series DDR3 en dan sinds vorig jaar een MSI GTX 970. Afgezien van de GPU is de rest nu 4,5 jaar oud. De processor heb ik nooit overgeclocked overigens, wat wel had gekund natuurlijk, maar ach.

Het doel is om de komende 3 - 4 jaar in ieder geval weer flink vooruit te kunnen, dus stem ik het liefst een volledig nieuw systeem op elkaar af, inclusief een sterke GPU ook uiteraard. (en een PC vanaf scratch bouwen blijft ook gewoon leuk natuurlijk ;)) Wil wel alles zo maximaal mogelijk kunnen draaien, dus de investering heb ik er wel voor over.

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 23:13
Wel balen dat alle moederborden (bijna alle) van high end freaking RGB crap hebben :( en tot nu toe vind ik het lastig als het zegt Supports ''DDR4-3200+(OC) Memory'' dus kan ik dan een 4000 kopen of een 3200 die dan overclocked word.. verwarrend voor mij.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 19:06

Phntm

Tlingelingeling

JinShepard schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:33:
Wel balen dat alle moederborden (bijna alle) van high end freaking RGB crap hebben :( en tot nu toe vind ik het lastig als het zegt Supports ''DDR4-3200+(OC) Memory'' dus kan ik dan een 4000 kopen of een 3200 die dan overclocked word.. verwarrend voor mij.
Naja gelukkig kun je LEDs gewoon uitzetten dus ik snap werkelijk niet hoe je hierover kunt klagen. Leuk voor diegene die het wilt. Ook leuk voor iemand die het niet wilt, want er bestaat altijd een optie om het uit te doen. :>

En over de ram, leg je zelf goed uit vind ik. Je kan een 4k kopen als je dat wilt. Maar wat boeit die snelheid nou echt bij DDR4, geheugen is al ontiegelijk snel. Bespaar wat tientjes en koop gewoon een 3200.

[ Voor 14% gewijzigd door Phntm op 23-02-2017 14:37 ]

Anoniem: 444127 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Ik heb niet gesteld dat het goed is ("fatsoenlijk", "niet twijfelachtige kwaliteit") maar als je het vergelijkt met wat je bij veel OEM's krijgt... , dan mag je al blij zijn als je er nog een grafische kaart met >150 W in kan stoppen en de voeding het 6 jaar volhoudt. Een kinderhand is snel gevuld, ik ben er zeker een voorstander van dat mensen zelf hun PC bouwen of er een laten bouwen nadat ze de componenten hebben uitgezocht.
Het lijkt er toch echt op dat fabrikanten als HP, Dell en consorten toch echt wel betere voedingen gebruiken. Vooral in Dell's Alienware PC's heb ik echte high-end Delta server voedingen gezien. Maar ook in de normale PC's gebruiken fabrikanten als Dell en HP geen voedingen met voltage doubler meer, dat is iets wat 20 jaar geleden hip was, nu hebben voedingen gewoon actieve power factor correctie met een input range van 90V t/m 260V.

Die voeding op het plaatje mag zelfs niet eens verkocht worden in de EU sinds 1 juli 2014, omdat die een passieve power factor correctie heeft en dus niet een power factor correctie van minimaal 0,9 bij 100% belasting, maar eerder iets van 0,7. Of te wel gewoon illegaal hier.

Zie: http://eur-lex.europa.eu/...T/?uri=CELEX%3A32013R0617 kopje 5.1.

AMD Nieuwsdiscussie

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 23:13
Phntm schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:36:
[...]

Naja gelukkig kun je LEDs gewoon uitzetten dus ik snap werkelijk niet hoe je hierover kunt klagen. Leuk voor diegene die het wilt. Ook leuk voor iemand die het niet wilt, want er bestaat altijd een optie om het uit te doen. :>

En over de ram, leg je zelf goed uit vind ik. Je kan een 4k kopen als je dat wilt. Maar wat boeit die snelheid nou echt bij DDR4, geheugen is al ontiegelijk snel. Bespaar wat tientjes en koop gewoon een 3200.
Omdat ze vaak meer vragen omdat het '' RGB '' heeft. Liever houd ik dat geld in me portemonnee ;)

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 16:12
Moi_in_actie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:11:
Het is jammer dat DFI geen moederborden meer maakt zoals de Lanparty series van vroeger. Dat waren in de Athlon en Athlon 64 tijden echt top dingen.
Mijn allereerste build! Een DFI lanparty UT NF4 met Athlon 64 2400+ en een 6600GT!
Wat was ik daar fier op! Bedankt voor die mooie herinnering aan te halen :*)
http://img.hexus.net/v2/m.../images/dfi/board_big.jpg

• MrCharming
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik hoop ook op snel wat meer informatie over de mobos. Heb zelf een kast met de mogelijkheid tot 5 fans, wat ik niet per se allemaal wil benutten, maar je weet maar nooit, dus 3 is toch wel het minimum voor mij. Heb al een moederbord gezien van 170 euro, wat vervolgens maar 2 case fan aansluitingen heeft (Asus Prime X370-Pro).

Beetje bezopen om 170 euro te betalen en dan maar 2 fans op een bord, of ligt dat nou aan mij?

edit:

Weet trouwens niet of dit al gepost is, maar Lisu Su doet een reddit AMA (Ask Me Anything) op 2 maart. Linkje met info hier: https://www.reddit.com/r/...ource=reddit&utm_name=Amd

[ Voor 25% gewijzigd door MrCharming op 23-02-2017 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 29-05 15:07
futuwes schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:40:
[...]

Mijn allereerste build! Een DFI lanparty UT NF4 met Athlon 64 2400+ en een 6600GT!
Wat was ik daar fier op! Bedankt voor die mooie herinnering aan te halen :*)
http://img.hexus.net/v2/m.../images/dfi/board_big.jpg
Ik heb er thuis nog ergens een in de kast liggen, weet niet meer welk model. Mijn laatste AMD build, met een Athlon 64 4000+, draaide uiteindelijk op een Asus A8N32SLI-Deluxe. Weet niet meer zeker waarom het uiteindelijk dat bord werd, en niet een vergelijkbare DFI, wellicht te maken met prijs, beschikbaarheid of een bepaalde feature.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Ik heb net de prijzen gezien voor Azerty en Alternate, het valt mee, ik had duurder verwacht.
-The_Mask- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:38:
[...]

Het lijkt er toch echt op dat fabrikanten als HP, Dell en consorten toch echt wel betere voedingen gebruiken. Vooral in Dell's Alienware PC's heb ik echte high-end Delta server voedingen gezien. Maar ook in de normale PC's gebruiken fabrikanten als Dell en HP geen voedingen met voltage doubler meer, dat is iets wat 20 jaar geleden hip was, nu hebben voedingen gewoon actieve power factor correctie met een input range van 90V t/m 260V.

Die voeding op het plaatje mag zelfs niet eens verkocht worden in de EU sinds 1 juli 2014, omdat die een passieve power factor correctie heeft en dus niet een power factor correctie van minimaal 0,9 bij 100% belasting, maar eerder iets van 0,7. Of te wel gewoon illegaal hier.

Zie: http://eur-lex.europa.eu/...T/?uri=CELEX%3A32013R0617 kopje 5.1.
Dank je voor de informatie, ik ga er eens wat over opzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 23-02-2017 14:45 ]

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-05 13:58
JinShepard schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:33:
Een geheugen reep die 4000MT/s kan halen wordt dan ook zo verkocht. Ga er niet van uit dat je dan 3200MT/s naar 4000MT/s kan overclocken met normale spanningen. Normaal spanning is 1.2V-1.35V. Alles boven 2666MT/s gebruikt 1.35V om de snelheden te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 23-02-2017 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als dat klopt :9.
Supports DDR4 2667/2400/2133 ECC & non-ECC, un-buffered memory
Of zouden ze hetzelfde bedoelen als MSI...
Supports ECC UDIMM memory (non-ECC mode)

[ Voor 21% gewijzigd door Ultra op 23-02-2017 15:51 . Reden: +MSI ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 20:27

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb inmiddels ook 1 Mini-ITX bordje kunnen ontdekken...

https://videocardz.net/mobo/biostar-b350-racing-gtn/

Lijst met AM4 moederbordjes:
https://videocardz.com/66116/amd-ryzen-motherboard-update

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-02-2017 15:18 ]

My iRacing profile | Strava

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 17:47
Moi_in_actie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:11:
Ik had ook een DFI, de DFI Lanparty nF4 SLI-DR, nForce4 Ultra om precies te zijn. Onwijs bruut ding, met een 3500+ er op. Dat waren nog eens tijden! Die waren overigens ook niet goedkoop hoor. We zitten nu te klagen over dure moederborden, maar ik meen dat ik voor dit bord ook €200+ heb betaald toen. Was wel een van mijn mooiste builds ooit, daarna een beetje aangemodderd, had geen hoge eisen meer omdat het gamen minder belangrijk werd door studie enzo.

Nu heb ik een krachtige PC nodig voor fotobewerking. Meer cores, meer geheugen, en minder financiële drempels dan vroeger. Dus dit wordt mijn nieuwe mooiste build.

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 09:27

Gelunox

Hardware addicted

Wanneer denk je dat we de AM4 moederborden in de pricewatch kunnen verwachten? Ontbrekende specs daar gelaten vind ik prijsvergelijking & aanbod overzicht wel fijn om te hebben.

Ik wacht iig nog even met ryzen preorderen tot ik weet wat voor moederbord ik er bij wil. Sws zie ik de prijzen nog dalen:

Boxed maar zonder koeler voor €439
Tray (ook zonder koeler) voor €430

die 2e heeft maar één prijs helaas. Lijkt er bijna op alsof er iets fout is gegaan met de product codes met al dat gebrek aan koelblok.

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 13:43
azz_kikr schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:13:
Kan niet wachten op x264 benches.
Op een 4790 (8 threads) gaan ze al redelijk, op een 16- thread lijkt het mij nog stukje harder te gaan :D
Dat kan je al zien/zelf bepalen.

Handbreak demo's geeft AMD al vanaf het begin. Dus als je voor een R7 gaat/zou gaan kan je al enigszins jouw persoonlijke vooruitgang inschatten. Ik schat dat tov. jouw i7 4790 je er zeker (afhankelijk van de R7 keuze) ongeveer 2x minder tijd kwijt bent aan het encoden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gelunox schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:29:
Wanneer denk je dat we de AM4 moederborden in de pricewatch kunnen verwachten? Ontbrekende specs daar gelaten vind ik prijsvergelijking & aanbod overzicht wel fijn om te hebben.
Als je je best doet kunnen ze er allemaal morgen in staan, https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/ succes. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

NINjak schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:33:
[...]

Dat kan je al zien/zelf bepalen.

Handbreak demo's geeft AMD al vanaf het begin. Dus als je voor een R7 gaat/zou gaan kan je al enigszins jouw persoonlijke vooruitgang inschatten. Ik schat dat tov. jouw i7 4790 je er zeker (afhankelijk van de R7 keuze) ongeveer 2x minder tijd kwijt bent aan het encoden ;)
oooh.
Wel duur, nieuw moederbord, nieuw geheugen, nieuwe cpu, nieuwe bracket voor AIO :'(

(nuja moeten we met s1151 allemaal)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
The.Sticky schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:22:
[...]

Ik draai momenteel een i5 3570K op een Gigabyte GA-Z77X-D3H met 16gb G.Skill Ripjaws Z Series DDR3 en dan sinds vorig jaar een MSI GTX 970. Afgezien van de GPU is de rest nu 4,5 jaar oud. De processor heb ik nooit overgeclocked overigens, wat wel had gekund natuurlijk, maar ach.

Het doel is om de komende 3 - 4 jaar in ieder geval weer flink vooruit te kunnen, dus stem ik het liefst een volledig nieuw systeem op elkaar af, inclusief een sterke GPU ook uiteraard. (en een PC vanaf scratch bouwen blijft ook gewoon leuk natuurlijk ;)) Wil wel alles zo maximaal mogelijk kunnen draaien, dus de investering heb ik er wel voor over.
Dan hoop ik dat je een flink budget hebt ;) Als je ook nog op 4K wilt gaan gamen zijn alle GPU's minder dan een GTX 1080 zonde van je geld. Je zou even kunnen wachten op wat AMD met VEGA gaat presenteren maar als je 4K nog even kan/wil uitstellen kun je voor 1080P gaming die GTX970 nog even houden zodat je niet in een keer een klap geld kwijt bent en naar verloop van tijd zien wat er op de markt te krijgen is. Nvidia zal eerdaags de 1080 Ti uitbrengen en AMD komt ergens dit jaar met VEGA. Wellicht worden dan de gewone 1080 kaarten een stuk goedkoper en valt de totale schade een stuk mee. >:)

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
MrCharming schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:43:
Ik hoop ook op snel wat meer informatie over de mobos. Heb zelf een kast met de mogelijkheid tot 5 fans, wat ik niet per se allemaal wil benutten, maar je weet maar nooit, dus 3 is toch wel het minimum voor mij. Heb al een moederbord gezien van 170 euro, wat vervolgens maar 2 case fan aansluitingen heeft (Asus Prime X370-Pro).

Beetje bezopen om 170 euro te betalen en dan maar 2 fans op een bord, of ligt dat nou aan mij?
Is aansluiten via molex geen optie? Of anders een fan-controller aanschaffen. ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Indy91 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:58:
[...]

Is aansluiten via molex geen optie? Of anders een fan-controller aanschaffen. ;)
De Asus B350-Plus heeft
1 x CPU Fan connector(s) (1 x 4 -pin)
2 x Chassis Fan connector(s) (2 x 4 -pin)
Dit lijkt mij toch voldoende voor de meeste mensen

als je 3 tot 5 fan's wil moet je toch echt richting een fan controller gaan inderdaad.

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 26-05 09:35
Ook op het mITX bordje dus een HDMI 1.4b poort..
Toch een gemiste kans voor de combo htpc met een Bristol Ridge APU aan boord (waarbij beschikbaarheid ook wel erg lang duurt?)

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14

ABD

Who Am I? schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:22:
[...]

Ik had ook een DFI, de DFI Lanparty nF4 SLI-DR, nForce4 Ultra om precies te zijn. Onwijs bruut ding, met een 3500+ er op. Dat waren nog eens tijden! Die waren overigens ook niet goedkoop hoor. We zitten nu te klagen over dure moederborden, maar ik meen dat ik voor dit bord ook €200+ heb betaald toen.
Dat geklaag is dan ook gebaseerd op niets. Je betaalde eind jaren 90 ook 400 gulden voor je bordje met BX440(en fl.700 voor een mainstream processor); als je de inflatie meerekent, is die prijs veel hoger. Als je meeneemt dat je toen echt maximaal 2 jaar met je spul deed omdat het veel te traag was geworden, zijn we echt verwend vandaag de dag.
MrCharming schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:43:

Ik zie sowieso al 5 fan headers op de eerste beste afbeelding van dat moederbord en anders zijn er altijd pwm splitters.

AMD Nieuwsdiscussie

• MrCharming
  • Laatst online: 11-09-2024
-The_Mask- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:17:
[...]

Ik zie sowieso al 5 fan headers op de eerste beste afbeelding van dat moederbord en anders zijn er altijd pwm splitters.
Niet echt ervaring mee, maar gaat software je case fans goed herkennen en kunnen besturen als je ze op AIO en W_Pump headers zet? is die header identiek aan een case fan header? Zou liever anders een splitter gebruiken voor de case fans aan de voorkant.

[ Voor 8% gewijzigd door MrCharming op 23-02-2017 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 21:15
Het is toch wel jammer dat moederborden steeds duurder worden. Ten tijde van AM3(+) had je een fatsoenlijk AMD-bord voor 70-90 euro met de functies van die tijd, zoals SATA600 en USB 3.0. Ik heb zo'n ASRock 870 Extreme3 gehad en ben altijd heel happy geweest met dat bordje :)

Met Ryzen had ik een beetje dezelfde hoop: veel features komen uit de CPU (SoC) zelf, meer dan bij Intel... maar voorlopig lijkt het er nog niet op dat dit de prijzen drukt. Natuurlijk kijken we nu naar pre-order prijzen en de echte budgetborden moeten nog komen, maar hey... het was leuk geweest :P
Toevallig had ik een 880G Extreme3 en dat was me een ding :o Hij kon alles wat ik me maar wensen kon, en er zijn geen set-ups meer geweest waar ik zo tevreden over kon zijn. Hij kostte 80/90 euro als ik me niet vergis.

De moederborden nu vind ik ook een beetje te aan het worden met die lampjes enz. Allemaal voor de jeugd of led freak. Een strak zwart bordje is mij al genoeg, als 'ie maar goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 23-02-2017 16:43 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Iemand is goed bezig. *O* categorie: Moederborden

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 17:47
Toch jammer dat er dan weer een Intel netwerk controller op zit...

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Who Am I? schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:02:
Toch jammer dat er dan weer een Intel netwerk controller op zit...
Intel-netwerkcontrollers staan bekend als zo'n beetje het beste spul. Ik heb liever een kwaliteits-CPU op een kwaliteits-moederbord met een kwaliteits-NIC dan dat ik de fanboy uithang :P

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op serverniveau maakt Intel misschien nog wel het verschil tegenover Realtek, maar voor een gewone eindgebruiker zijn Realteks al jaren prima.

De tijd dat Realtek alleen maar rommel was is al een tijdje voorbij.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Buiten Qualcomm en Realtek heb je niet veel keuze als je geen Intel netwerkkaart wilt. De Realteks zijn gekend om hun lage betrouwbaarheid en hoge CPU load, Qualcomm herken ik dan weer als een betere keuze dan Realtek, maar met wat driver issues erbij.

Eindelijk de knoop doorgehakt op de andere componenten, maar helaas wel wat euros weggegooid door de keuze die niet correct was op "het eerste uur". Ook de moederbordkeuze viel vandaag tot zojuist zwaar tegen.

Uiteindelijk geworden:

pricewatch: AMD Ryzen 7 1800X Tray
pricewatch: Asus Prime X370-Pro
pricewatch: Thermaltake Core G3
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Silverstone SFX Series SX800-LTI (wanneer beschikbaar)

Eigenlijk vind ik geen enkel moederbord dat me aanspreekt: ofwel veel te gamer-y, ofwel missen belangrijke features, ofwel is het veel te duur. En dat terwijl de Intel Z270 serie juist veel zwart met antraciet borden heeft.
http://wccftech.com/amd-r...1600x-performance-reveal/

1600X - 6core
3.6base
4.0boost

Nu zal een 7600K core met 3.8base en 4.2boost misschien wat verder clocken maar out of the box zit toch wel lekker dicht bij elkaar. Dat gaat het in de mainstream markt wel goed doen denk ik.

OMFG: YouTube: Lucky_n00b Vlog: Unboxing AMD Ryzen Sample

[ Voor 73% gewijzigd door Help!!!! op 23-02-2017 17:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Borromini schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:18:
Op serverniveau maakt Intel misschien nog wel het verschil tegenover Realtek, maar voor een gewone eindgebruiker zijn Realteks al jaren prima.

De tijd dat Realtek alleen maar rommel was is al een tijdje voorbij.
Zoals Phuncz al een beetje aangeeft heeft Intel doorgaans een veel betere off-loading.

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-04 14:57
Is dit echt of photoshop? De 1600x base 3,6 ghz en boost 4 ghz. Ik vraag me af of dit wel klopt, voornamelijk om het woord flagship.

https://www.reddit.com/r/...haps_why_the_1600x_is_q2/

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 23:04
@Phuncz Prima upgrade! Ik ga mijn Intel i5 2500k ook vervangen, met soortgelijk setje mobo/geheugen. Of het een andere Intel of Ryzen wordt, is nog even de vraag.

Ik vraag me trouwens af waarom moederbordfabrikanten en geluidschipfabrikanten zo weinig doen aan echt goede integratie. Iemand ervaring of de on-board sound op mobo's tegenwoordig wel wat beter is geworden?

okay ietwat voorbarig maar die Asus Prime X370-Pro doet al behoorlijk wat aan audio...

• Mday
gstoffers schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:24:
Is dit echt of photoshop? De 1600x base 3,6 ghz en boost 4 ghz. Ik vraag me af of dit wel klopt, voornamelijk om het woord flagship.

https://www.reddit.com/r/...haps_why_the_1600x_is_q2/
zit aardig wat gradient in de foto, wat het lastig maakt om te 'shoppen. Ik kan niet zien of ie fake is.

Wel jammer though - waarom de Q2 release? Ik had juist de 1600 uitgekozen als fav... moet ik nog langer wachten...

edit:
"Fastest 6 Core Ryzen 5 1600X Confirmed, 69% Faster Than i5 7600K" -jeeutje.

[ Voor 7% gewijzigd door Mday op 23-02-2017 17:34 ]

Trouwens. Moet zeggen dat het box design van Ryzen wel echt mooi en duidelijk is.
Veel beter dan het lelijke intel design :P

Single thread performance vs multi thread:

Core count vs frequency, what matters for gaming?

Origineel:
Computerbase: CPU-Skalierung in Spielen im Test : 6, 8 oder 10 CPU-Kerne schlagen 4 schnelle

Jammer dat er niet ook op 1440p en 4k getest is..

[ Voor 73% gewijzigd door Help!!!! op 23-02-2017 17:44 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mday schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:25:
@Phuncz Prima upgrade! Ik ga mijn Intel i5 2500k ook vervangen, met soortgelijk setje mobo/geheugen. Of het een andere Intel of Ryzen wordt, is nog even de vraag.

Ik vraag me trouwens af waarom moederbordfabrikanten en geluidschipfabrikanten zo weinig doen aan echt goede integratie. Iemand ervaring of de on-board sound op mobo's tegenwoordig wel wat beter is geworden?

okay ietwat voorbarig maar die Asus Prime X370-Pro doet al behoorlijk wat aan audio...
Qua priijs en specs vind ik dat bord het beste gebalanceerd en het "minst" schreeuwerig. Het geluid is het voor mij ook best belangrijk, misschien niet hét beste met een dedicated OpAmp maar toch tenminste impedantie-afstelling.

Ik vervang er mijn i5-4670K mee trouwens. Niet noodzakelijk maar hopelijk mijn laatste complete PC de komende 5 tot 10 jaren.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat die 1600X etc. betreft, interessante punten op Reddit. De een denkt dat het afgekeurde 7-serie cpu's worden, een ander denkt dat AMD nog bezig is de kloksnelheden te verbeteren.

• Mday
Als ik kijk naar de Ryzen 5 1600X specs dan denk ik dat ik wel tot mei/juni kan wachten voor release. Dan is de hype ook een beetje geluwd en de moederborden in verschillende combinaties ook degelijk getest.

~edit~ voor die tijd maar even een kitje van 16GB geheugen kopen aangezien de prijzen gaan stijgen...

[ Voor 20% gewijzigd door Mday op 23-02-2017 17:44 ]

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Phuncz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:21:
Buiten Qualcomm en Realtek heb je niet veel keuze als je geen Intel netwerkkaart wilt. De Realteks zijn gekend om hun lage betrouwbaarheid en hoge CPU load, Qualcomm herken ik dan weer als een betere keuze dan Realtek, maar met wat driver issues erbij.

Eindelijk de knoop doorgehakt op de andere componenten, maar helaas wel wat euros weggegooid door de keuze die niet correct was op "het eerste uur". Ook de moederbordkeuze viel vandaag tot zojuist zwaar tegen.

Uiteindelijk geworden:

pricewatch: AMD Ryzen 7 1800X Tray
pricewatch: Asus Prime X370-Pro
pricewatch: Thermaltake Core G3
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Silverstone SFX Series SX800-LTI (wanneer beschikbaar)

Eigenlijk vind ik geen enkel moederbord dat me aanspreekt: ofwel veel te gamer-y, ofwel missen belangrijke features, ofwel is het veel te duur. En dat terwijl de Intel Z270 serie juist veel zwart met antraciet borden heeft.
pricewatch: Asus Prime X370-Pro << Hardeschijf bus (intern): M.2 (PCI-e 3.0 x4), 8x SATA-600

Dit maakt me echt wel blij.
Ik vreesde zoals je in mijn voorgaande posts kon zien dat ik weer als een naald in een hooitberg mocht gaan zoeken achter een moederbord met "voldoende" S-ATA poorten voor mij, maar 8 is meer dan voldoende O+

En de prijs valt ook nog goed mee. Geen 240 + euro enkel omdat ik wat meer S-ATA poorten wil dan de gemiddelde consument. (1 klein probleempje ik wou eigenlijk geen ASUS moederbord, na 2 keer over dezelfde steen gestruikeld te hebben, liefst geen derde keer meer ... kheb al meer dan genoeg bewezen in m'n leven dat ik geen ezel ben :+ )

Specs

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:36

Ik heb zo'n ASRock 870 Extreme3 gehad en ben altijd heel happy geweest met dat bordje :)
Die heb ik nog steeds en ben er nog steeds erg blij mee (zit echt alles op en aan wat ik nodig heb) maar uiteraard wel toe aan een nieuwe PC. Nog nooit problemen gehad met dit bord. Zo stabiel als wat! Enige jammere is dat ik m'n Phenom II X2 555 niet unlocked krijg naar 4 cores maar dat ligt denk ik aan de processor (heb denk ik alles al geprobeerd start gewoon niet op).

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Even een offtopic reactie:
https://maxict.nl/product...-d4-3200-32gb-c14-ripv-k4
(dus ddr4 32gb, cas14, 3200)

Ongeveer 50-60 euro onder de normale prijs, heb ze gister bestelt en krijg ze morgen binnen. Ja ik heb de reviews van die webwinkel gezien, maar hoop een keer dat ik geluk heb :P.

Grijp je kans :+.

Edit:
Hij is al uit de pw gehaalt zo te zien.
En nu kost hij weer 360 euro, helaas....

[ Voor 11% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 23-02-2017 18:01 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:09

The Chosen One

Zie signature!

Heb goedkopere van gskills met RGB op het oog dus nee. :p

En wow, die 1600 clockspeeds zijn ook interesssant. Ahhh more info!

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

-The_Mask- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:01:
[...]

Niks goedkoper dan de pricewatch pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14Q-32GVK

[...]

MaxICT verdwijnt dagelijks meermaals uit de pricewatch, slechte koppeling of zo.

AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 36
Die heb dus ik voor 290 :+.
Foutje van maxict denk ik.

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:02:
Die heb dus ik voor 290 :+.
Foutje van maxict denk ik.
Nu maar hopen dat ze hem niet eindeloos in bestelling laten staan in de hoop dat die prijs ooit naar dat niveau zakt. Dat is een vaker geziene strategie bij videokaarten. Webshops passen wel op verlies te draaien op een bestelling en de marges zijn flinterdun.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 23-02-2017 18:12 ]

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:12:
[...]

Nu maar hopen dat ze hem niet eindeloos in bestelling laten staan in de hoop dat die prijs ooit naar dat niveau zakt. Dat is een vaker geziene strategie bij videokaarten. Webshops passen wel op verlies te draaien op een bestelling en de marges zijn flinterdun.
Ze worden morgen bezorgd.

Ben het helemaal met je eens, de kans dat zoiets wordt verstuurd is normalitair echt klein. Wellicht de avond dienst die niet verder heeft gekeken dan hun neus lang was.
Ik heb te vaak gehad dat de bestelling ineens x aantal weken zou duren en dat hetzelfde product onder een net iets andere code op de website verscheen, dit was inderdaad met videokaarten.... (bijv de HD5870 werd ineens 50 euro duurder :().

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.