[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
nachtnet schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:06:
Volgens dit interview zit er inderdaad wat oranje in de livery van de 2017 McLaren..

https://badgergp.com/zak-brown-man-get-mclaren-back-track/

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*Dit is Livery voor het RM 50-03 horloge, maar zou een indicatie kunnen zijn..

en voor iedereen die het vergeten is: dit was de Oranje McLaren MP4-21
[afbeelding]
& dit de McLaren M7C
[afbeelding]
Dat ziet er prima uit.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Waarom is iedereen zo verschrikkelijk overtuigd van de kwaliteiten van Hamilton? Ik heb die jongen alleen in de allerbeste auto van het veld zien rijden, en qua stoere acties valt het ook wel mee... Waarom zou Bottas hem niet voorbij kunnen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In de regen worden de mannen van de jongetjes gescheiden. En dat kan ie wel heel erg goed. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wat ik mij eerder afvraag is in hoeverre Hamilton een auto kan doorontwikkelen. Is Hamilton in staat om de juiste feedback te geven aan zijn team of leunde hij de afgelopen jaren op Rosberg?

Sidenote; Rosberg heeft in 2005 zijn uitnodiging voor de studie Luchtvaart- & ruimtevaarttechniek afgewezen omdat zijn racecarrière hem meer aansprak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:26
De Italiaanse tak van motorsport.com meldt dat Toro Rosso volgend jaar in navolging van RBR ook met een matte kleurstelling gaat rijden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Dat kan ik alleen maar toejuichen! :) Echt heel vet namelijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Damian schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:27:
Waarom is iedereen zo verschrikkelijk overtuigd van de kwaliteiten van Hamilton? Ik heb die jongen alleen in de allerbeste auto van het veld zien rijden, en qua stoere acties valt het ook wel mee... Waarom zou Bottas hem niet voorbij kunnen?
Omdat hij in alle voorgaande klassen erg goede dingen heeft laten zien.

Omdat hij in zijn rookie jaar Alonso het vuur aan de schenen legde.

Omdat hij inmiddels drie keer WDC is.

Degenen die hier niet door overtuigd raken, zijn een beetje eigenwijs denk ik.

Hamilton is echt wel top, of je hem nu mag of niet. Zware taak voor Bottas om te laten zien dat hij ook snel is.
DaMarcus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:51:
Wat ik mij eerder afvraag is in hoeverre Hamilton een auto kan doorontwikkelen. Is Hamilton in staat om de juiste feedback te geven aan zijn team of leunde hij de afgelopen jaren op Rosberg?

Sidenote; Rosberg heeft in 2005 zijn uitnodiging voor de studie Luchtvaart- & ruimtevaarttechniek afgewezen omdat zijn racecarrière hem meer aansprak.
Dit is wel een punt inderdaad.
Hamilton is eigenlijk altijd in een gespreid bedje terecht gekomen.

Stel dat Mercedes dat weet...Dat Ham de boel niet vooruit helpt qua ontwikkeling, dan is de keuze voor Bottas ipv een onervaren rijder wel logisch.

[ Voor 32% gewijzigd door albino71 op 17-01-2017 10:44 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ontwikkelen van de auto houdt meer in geode terugkoppeling geven, niet de windtunnel in lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:42
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C2XLYBfWgAEmYwT.jpg:large
Vandaag de Liberty Media aandeelhoudersvergadering (laatste hobbel voor aankoop f1.)
of meer een excuus om deze prachtige foto van Darren Heath te plaatsen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Schijnbaar (als je Irvine moet geloven), kon Schumacher dat ook niet, en die is toch ook meervoudig WK geworden. De vraag is in hoeverre daar tegenwoordig nog de coureur zelf voor nodig is? Mogelijk wel voor het finetunen, maar voor het echte door ontwikkelen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:26:
De Italiaanse tak van motorsport.com meldt dat Toro Rosso volgend jaar in navolging van RBR ook met een matte kleurstelling gaat rijden.
Ergens wel jammer, was makkelijk onderscheid maken tussen beide teams zo :Y)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

MikeyMan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:40:
In de regen worden de mannen van de jongetjes gescheiden. En dat kan ie wel heel erg goed. :)
Hij heeft de afgelopen jaren alleen met zijn teamgenoot moeten vechten. Dat is voor mij geen benchmark.

En de regen, tja dan krijg je te zien hoe goed iemand een wagen kan beheersen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
https://www.formula1.com/...ed_out_of_retirement.html

Weer mooi stukje docuwerk van formula1.com

Ik wist trouwens niet dat Lauda tijdens een FP gewoon van de grid is vertrokken.. (canada 1979) |:( |:( Dan mag hij zeker niet zeuren als ROS na een seizoen besluit te vertrekken..

[ Voor 42% gewijzigd door nachtnet op 17-01-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
melantrix schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Klopt, hopelijk zullen ze een nieuwe kleurstelling gebruiken om zich beter te kunnen onderscheiden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
melantrix schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Haha. Want een grote rode stier op een geel vlak (RBR) en een grote rode stier op een donker blauwe vlak (STR) was nog niet onderscheidend genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

thalantis in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 3"
(Mijn eigen post) 8)
Wordt op hoog nivo achter goed gesloten deuren van alles uit onderhandelt denk ik zo 8) .
Massa naar Williams en Bottas naar Mercedes dus
Williams wil iemand als Massa als Bottas naar Mercedes vertrekt en het is hem gegund zegt Williams.
Massa die volgend jaar bekend gaat maken wat hij gaat doen.
(waar rook is....)
Wordt op hoog nivo achter goed gesloten deuren van alles uit onderhandelt denk ik zo 8) .

Toch vuur geweest >:)

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hardware-lover schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Schijnbaar (als je Irvine moet geloven), kon Schumacher dat ook niet, en die is toch ook meervoudig WK geworden. De vraag is in hoeverre daar tegenwoordig nog de coureur zelf voor nodig is? Mogelijk wel voor het finetunen, maar voor het echte door ontwikkelen?
Brawn, niet de minste, zegt juist het tegenovergestelde.
Ik ben geneigd om daar meer waarde aan te geven dan aan een uitspatting van playboy Eddie. ;)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik weet niet of Schumacher goed was in het ontwikkelen van een auto. Wat wel vast staat is dat hij extreem veel testte op Fiorano en daar zelfs sliep: http://www.atlasf1.com/98/bel/schumacher.html.

Het verhaal van Irvine is volgens mij in de context dat Schumacher om problemen heen reed, waar anderen geneigd zijn het probleem direct op te lossen en zo sneller fouten uit een auto konden halen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
"Sauber new F1 car leaked"
Afbeeldingslocatie: https://i.reddituploads.com/238a4743aa5043edbbcb7b5a259212a1?fit=max&h=1536&w=1536&s=2c8b7472adc03eb1f8d8e38982de46fd
:+

Are you a one or a zero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Erapaz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:00:
Ik weet niet of Schumacher goed was in het ontwikkelen van een auto. Wat wel vast staat is dat hij extreem veel testte op Fiorano en daar zelfs sliep: http://www.atlasf1.com/98/bel/schumacher.html.

Het verhaal van Irvine is volgens mij in de context dat Schumacher om problemen heen reed, waar anderen geneigd zijn het probleem direct op te lossen en zo sneller fouten uit een auto konden halen.
Heb wel eens een interview gelezen van een monteur/engineer die met Schumacher had samengewerkt. Wat bijzonder was aan Schumacher is dat hij de data die nu uit telemetrie gegevens komt in z'n hoofd had zitten, en dat was erg waardevol in een tijd dat telemetrie nog niet zo ver gevorderd was als nu.

Hij wist van tientallen rondjes op een testdag precies uit z'n hoofd wat hij had gedaan, en welke dingen hij had geprobeerd en wat hij in de auto had gevoeld. Tegenwoordig met alle telemetrie is die data minder waardevol, maar in de meer spartaanse tijd toen hij opkomend was kan ik me voorstellen dat dat gigantisch veel waarde heeft gehad.

Tegenwoordig vraag ik me af wat een coureur nog toevoegt aan het ontwikkelen van de auto. Ik denk dat een coureur helpt bij het vinden van goede setups, maar echt het doorontwikkelen van de auto... zou me niets verbazen als de invloed van een coureur daarop tegenwoordig erg gering is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als aanvulling op het ontwikkelen door coureurs: De huidige dagen aan tests zijn ook vreselijk beperkt, dus in die zin maakt een coureur die iets beter aanvoelt hoe de auto zich gedraagt en waarom ook niet heel veel meer uit.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
XyritZz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Tegenwoordig vraag ik me af wat een coureur nog toevoegt aan het ontwikkelen van de auto. Ik denk dat een coureur helpt bij het vinden van goede setups, maar echt het doorontwikkelen van de auto... zou me niets verbazen als de invloed van een coureur daarop tegenwoordig erg gering is.
Eens, het wordt te pas en te onpas gebruikt als essentiële kwaliteit van een coureur terwijl zijn invloed imo minimaal is.

Een coureur geeft aan hoe de wagen voelt op het circuit: rijeigenschappen, verbruik, etc. Dat helpt bijv. bij het vinden van een goede setup.

In het grotere plaatje is tegenwoordig de ontwikkeling van PU's en Aero zo ingewikkeld dat de coureur hier bar weinig heeft in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Eens, het wordt te pas en te onpas gebruikt als essentiële kwaliteit van een coureur terwijl zijn invloed imo minimaal is.

Een coureur geeft aan hoe de wagen voelt op het circuit: rijeigenschappen, verbruik, etc. Dat helpt bijv. bij het vinden van een goede setup.

In het grotere plaatje is tegenwoordig de ontwikkeling van PU's en Aero zo ingewikkeld dat de coureur hier bar weinig heeft in te brengen.
Ik snap best dat de data veel meer info geeft over hoe de auto zich gedraagt en dat daardoor de feedback van een coureur minder belangrijk is dan 20 jaar geleden, maar ik zou het niet onderschatten.

De feedback van de twee coureurs zijn het referentiekader irl en is daarmee nog steeds erg belangrijk.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Ik snap best dat de data veel meer info geeft over hoe de auto zich gedraagt en dat daardoor de feedback van een coureur minder belangrijk is dan 20 jaar geleden, maar ik zou het niet onderschatten.

De feedback van de twee coureurs zijn het referentiekader irl en is daarmee nog steeds erg belangrijk.
Zeker, maar vooral op het gebied van setup en driveability (wat afhankelijk van het circuit idd een flinke invloed kan hebben).

Gebrek aan mechanische grip, te weinig vermogen of te weinig downforce (ik noem maar een paar zijstraten) wordt niet opgelost omdat de coureur met een briljant ontwikkelingsidee komt.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Zeker, maar vooral op het gebied van setup en driveability (wat afhankelijk van het circuit idd een flinke invloed kan hebben).

Gebrek aan mechanische grip, te weinig vermogen of te weinig downforce (ik noem maar een paar zijstraten) wordt niet opgelost omdat de coureur met een briljant ontwikkelingsidee komt.. ;)
Volgens mij zijn we het grotendeels eens hoor ( mag wel in de krant :+ ), een coureur heeft nooit ontwikkelideeën geopperd lijkt me?! Feedback (hoe meer details, hoe beter) is wat een coureur kan brengen...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
thalantis schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:41:
thalantis in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 3"
(Mijn eigen post) 8)
Williams wil iemand als Massa als Bottas naar Mercedes vertrekt en het is hem gegund zegt Williams.
Massa die volgend jaar bekend gaat maken wat hij gaat doen.
(waar rook is....)

Toch vuur geweest >:)
Euh, ja, iedereen wist dat. Slechts bewaarde geheim in de F1.
Als je dat nu in september had voorspelt was het wel knap geweest ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

De ene coureur is ook de andere niet...
De ene zal misschien fijner vinden om curbstones te pakken, en dus andere instellingen te hebben voor zn vering.
De ander houdt misschien van een setup met licht overstuur of licht onderstuur.

De coureurs kunnen zelf trouwens tijdens het rijden al de brake balance en differentieel aanpassen, dit doen ze vaak al per bocht (kan me voorstellen dat ze in Suzuka bijv continu op hun stuurtje bezig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik denk dat, met alle sensoren in de moderne F1 wagen, dat de engineers beter aan de coureur kunnen vertellen hoe hij zijn rijstijl moet aanpassen dan dat de coureur informatie heeft voor de engineers. Ze zullen aan de data exact kunnen zien waar de rijder minder vertrouwen had en waar dat door komt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=H5HyOrVcC8E]

Een fatsoenlijk verstaanbaar interviewtje met Bottas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ben benieuwd hoe leuk iedereen het nog vindt als in de eerste race iemand vol uit zo'n snelle bocht vliegt en dodelijk verongelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Bigfoot schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Ben benieuwd hoe leuk iedereen het nog vindt als in de eerste race iemand vol uit zo'n snelle bocht vliegt en dodelijk verongelukt.
Gebeurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
Iemand een idee wanneer dit ding geupdate wordt? https://www.f1calendar.com/

Vond het wel makkelijk om die data in mn agenda te hebben staan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DonJunior schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:42:
Iemand een idee wanneer dit ding geupdate wordt? https://www.f1calendar.com/

Vond het wel makkelijk om die data in mn agenda te hebben staan.
Onze vrienden bij F1Fanatic zijn iets sneller met het updaten van de agenda:

http://www.f1fanatic.co.uk/contact/f1-fanatic-calendar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
Grimmie187 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Onze vrienden bij F1Fanatic zijn iets sneller met het updaten van de agenda:

http://www.f1fanatic.co.uk/contact/f1-fanatic-calendar/
Hmm.. Thanks.

Ik zie alleen dat zij niet de tijd conversie erbij hebben. Bij f1calendar.com kon je ook per dag zien hoe laat de test/training/race start zodat je tijdig kan inschakelen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:46:
[...]
Brawn, niet de minste, zegt juist het tegenovergestelde.
Ik ben geneigd om daar meer waarde aan te geven dan aan een uitspatting van playboy Eddie. ;)
Het verwonderde mij ook een beetje maar hij ging er tijdens het Sky F1 Legends interview met hem toch tamelijk uitgebreid op in en kwam ook met diverse voorbeelden daarover. Nou ben ik nooit een Irvine fan geweest, hoewel ook geen Schumacher fan, en mogelijk zat het hem nog hoog dat Schumacher hem niet werkelijk geholpen heeft om het kampioenschap voor hem binnen te halen.

Brown en Schumacher waren als...., dus die zal nooit wat zeggen wat hem in een slecht daglicht zal plaatsen, zeker niet na zijn ski-ongeluk.

Afijn, "water onder de brug", zullen we maar zeggen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Imo kan een coureur een auto in de moderne F1 niet meer zelf doorontwikkelen.

Wel is hij belangrijk voor de vibe in het team en het samenbrengen van de juiste mensen. Schumacher is mede zo succesvol geweest doordat zowel Brawn als Byrne hem volgende naar Ferrari.

Waren zij naar Ferrari gegaan zonder Schumacher? Ik denk het niet. Was Schumacher naar Ferrari gegaan zonder hen? Ik denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:27
Bigfoot schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Zo zeg, 40km/u is serieus veel. Want dat betekent ook dat je het daaropvolgende rechte stuk 40km/u sneller begint en dus ook een hogere topsnelheid behaalt. Te hopen voor Redbull dat hun voorsprong op aero-gebied hierdoor niet te veel afgekalfd wordt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
alexbl69 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Zo zeg, 40km/u is serieus veel. Want dat betekent ook dat je het daaropvolgende rechte stuk 40km/u sneller begint en dus ook een hogere topsnelheid behaalt. Te hopen voor Redbull dat hun voorsprong op aero-gebied hierdoor niet te veel afgekalfd wordt.
Welke voorsprong?

Juist op dat vlak moet er een hoop opnieuw ontworpen worden. RBR heeft kennis om dat goed te doen maar ze moeten ook de geniale ingeving hebben om als enige de juiste mazen in de wet van de nieuwe reglementen te vinden. Motorisch maken ze vorderingen maar hebben ze nog een achterstand. Ik denk dan ook dat RBR komend seizoen genoegen moet nemen met de plekken achter Mercedes en Ferrari. Als er verrassingen komen, verwacht ik die van Ferrari.
En ik ben heel benieuwd of de druk vanuit het Honda kamp serieus gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Ankona op 17-01-2017 15:46 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
alexbl69 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:38:
[...]

De teams voorspellen juist dat de topsnelheden lager zullen liggen vanwege de significante toename van drag in verband met de toegenomen downforce.

Snelheden zoals op Monza en Mexico afgelopen jaren (370 km/h) gaan we niet meer zien. Gezien de toegenomen relevantie van downforce, ziet het er juist goed uit voor RB imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ankona schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Welke voorsprong?

Juist op dat vlak moet er een hoop opnieuw ontworpen worden. RBR heeft kennis om dat goed te doen maar ze moeten ook de geniale ingeving hebben om als enige de juiste mazen in de wet van de nieuwe reglementen te vinden. Motorisch maken ze vorderingen maar hebben ze nog een achterstand. Ik denk dan ook dat RBR komend seizoen genoegen moet nemen met de plekken achter Mercedes en Ferrari. Als er verrassingen komen, verwacht ik die van Ferrari.
En ik ben heel benieuwd of de druk vanuit het Honda kamp serieus gaat worden.
Ferrari? :D Die zijn gewoon weer het 3e team en misschien zelfs wel het 4e! Force India timmert lekker aan de weg en zoals je zelf al zegt, hoe zal de druk vanuit McLaren-Honda zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Requiem19 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:50:
[...]

De teams voorspellen juist dat de topsnelheden lager zullen liggen vanwege de significante toename van drag in verband met de toegenomen downforce.

Snelheden zoals op Monza en Mexico afgelopen jaren (370 km/h) gaan we niet meer zien. Gezien de toegenomen relevantie van downforce, ziet het er juist goed uit voor RB imo.
Denkfout, koppel vs induced drag, vermogen vs parasite drag, vermogen vs rolweerstand en het toename van massa vs koppel, zal de significantie van het vermogen nog meer doen opschroeven.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

alexbl69 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:13:
Wie denkt er met weemoed terug aan de tijd dat Schumacher 4 keer achter elkaar met 2 vingers in de neus en een gehoorzame teamgenoot op geïnstrueerde afstand wereldkampioen werd? Niemand toch? Het enige memorabele moment uit die periode was toen Barrichello een beetje zijn tanden liet zien door Schumacher in Oostenrijk pas op de laatste meter voorbij te laten.

Dit terwijl iedereen nog steeds praat over de verbeten strijd tussen Senna en Prost. Of wellicht zelfs de clash tussen Hamilton en Alonso bij McLaren. De meeste mensen kunnen zich dat beter herinneren dan wie er dat jaar wereldkampioen werd.
Maar wie weet nog voor welke teams Senna en Prost reden? En wie weet nog voor wie Schumi reed toen hij slaapverwekkend kampioen werd?
Ik zie ook liever Senna en Prost hoor, maar weet niet welke van de 2 een team graag wil hebben.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:27
Crazy D schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:13:
[...]

Maar wie weet nog voor welke teams Senna en Prost reden? En wie weet nog voor wie Schumi reed toen hij slaapverwekkend kampioen werd?
Ik zie ook liever Senna en Prost hoor, maar weet niet welke van de 2 een team graag wil hebben.
Ze zaten in hetzelfde team (McLaren), daar gaat het juist om. Die beelden komen nog regelmatig voorbij als er 'oude' beelden voorafgaand aan een Grand Prix worden uitgezonden. Schumacher die in zijn Ferrari het hele veld -1 op een rondje zet zie je bijkans nooit terug.

Maar hopelijk zijn de afspraken bij Mercedes niet zo stringent en laten ze de heren het lekker op de baan uitvechten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

DonJunior schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:54:
[...]

Hmm.. Thanks.

Ik zie alleen dat zij niet de tijd conversie erbij hebben. Bij f1calendar.com kon je ook per dag zien hoe laat de test/training/race start zodat je tijdig kan inschakelen.
Je kan ook deze gebruiken, zit wel de tijd conversie bij http://www.gpupdate.net/n.../formule-1-kalender-2017/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Massa over z'n terugkeer:

Geen enkele "for sure" :o

[ Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 17-01-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
YouTube: F1: Top 10 Overtakes of 2016

F1.com Top 10 overtakes volgens de social-media stemmers..

Dat er maar heel veel mogen volgen in 2017..

[ Voor 76% gewijzigd door nachtnet op 17-01-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

nachtnet schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:54:
YouTube: F1: Top 10 Overtakes of 2016

F1.com Top 10 overtakes volgens de social-media stemmers..

Dat er maar heel veel mogen volgen in 2017..
Het 'handje' van RIC na de inhaalactie op BOT zit er niet in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Leuke verzameling Max winternieuws. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
2018 nieuws.. Sauber en Honda lijken samen te gaan werken.
http://www.auto-motor-und...ren-ab-2018-11648073.html

En RedBull Laat nog even zien hoe ze de mini-track guides gemaakt hebben.
http://www.redbull.com/gb...k-austria-making-of-video

Ik hoop dat ze dit seizoen weer net zo veel briljante video's kunnen maken. (dan zit het met de sfeer wel goed..)

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 17-01-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mwa, Sauber heeft aangegeven het huidige contract met Ferrari niet te hebben verlengd en Honda gaat zijn fabriek in Engeland uitbreiden.
Sauber könnte bis zu einer bestimmten Frist bei Ferrari verlängern oder auch bei Mercedes Motoren bestellen, sollte man sich mit Honda nicht einig werden.
Die kijken gewoon de kat uit de boom waar hun financiën mid 2017 is maar als Honda een leuk ( goedkoop! ) aanbod heeft dan zullen ze dat vast doen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
AzzKickah schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:50:

[video]

Hij mocht alleen terugkomen en als hij beloofde nooit meer "for sure" te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Humma Kavula schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:13:
[...]

Mwa, Sauber heeft aangegeven het huidige contract met Ferrari niet te hebben verlengd en Honda gaat zijn fabriek in Engeland uitbreiden.

[...]

Die kijken gewoon de kat uit de boom waar hun financiën mid 2017 is maar als Honda een leuk ( goedkoop! ) aanbod heeft dan zullen ze dat vast doen.
Ik lees toch ook dit:
Für 2018 wird der Honda-Motor eine Option für Kunden. Deshalb baut der McLaren-Partner in seiner englischen Filiale in Milton Keynes gerade seine Fabrik aus, um in Zukunft zwei Teams bedienen zu können.
&
Die Hersteller sind verpflichtet, die Privatteams mit Motoren auszurüsten.
Waaruit ik begrijp dat de Honda Motor beschikbaar komt (moet komen) voor klantenteams. Andere teams zitten prima bij hun huidige leverancier waardoor sauber een prima optie zou zijn.

Seizoen 2017 is nog niet eens begonnen en 2018 geruchten belanden al weer in dit topic.. :X ;)

Als ik zo her en der de berichten en eerste Bottas interviews lees, verwacht (of eigenlijk hoop) ik dat BOT direct zijn stempel zal willen drukken. In een interview hoorde ik hem zeggen dat een 1e overwinning in Monaco te laat in het seizoen zou zijn. Ik zou het wel cool vinden als hij net als ROS in de 1e vier races HAM achter laat. Ham kan het zich hoe dan ook niet veroorloven om achterover te leunen.
Uiteraard hoop ik ook dat RBR zich definitief in de strijd om de overwinningen kan mengen..

Damn,.. Nog precies 5 weken tot de presentatie van de 1e 2017 wagen (renault) en nog 5 weken en 6 dagen tot de Barcelona wintertest. tick tock tick tock.. Fast Forward please..

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 17-01-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hij zet de races op 2 uur 's nachts... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Maar Honda is toch verplicht te leveren zodra er überhaupt vraag komt?
Als ze lang in de F1 willen blijven moesten ze sowieso uitbreiden maar goed, ik ben benieuwd wat bv een Torro Rosso, Red Bull en Force India daadwerkelijk vast hebben liggen en willen mid 2017.

( Red Bull heeft al eerder gesteigerd als de performance ruk is en TR springt gezellig mee :+ , FI zal wel wat financiële contracten hebben met mercedes vrees ik)

Maar het zou op zich wel logisch zijn voor beide partijen, we zullen zien, we hebben het alweer over speculaas van 2018.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Icephase schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:25:
[...]

Hij zet de races op 2 uur 's nachts... |:(
Kak je hebt gelijk 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Is dit serieus???:

http://www.ebay.co.uk/itm...f46bb9:g:ge0AAOSwt7ZXpKb7

Nou, dat lijkt me wel echt een topper!!! NOT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Lol! Tja wat de gek er voor geeft he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
kevlar01 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:25:
[...]

Lol! Tja wat de gek er voor geeft he...
Bridgestone, Michelin? :+

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
* nachtnet is na deze tweet van Pierre Gasly toch erg nieuwsgierig..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C2ZaEO-XcAAq3B3.jpg:large
#OneGoal

Volgens mij is de One Goal van Pierre om in de F1 te rijden. Reserverijder is hij natuurlijk allang. (dus dat kan het nieuws niet zijn.) Zou het kunnen de heren Dietrich Mateschitz & Helmut Marko toch een Manor gaan redden? Ik kan even niets anders bedenken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
nachtnet schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:36:

[afbeelding]
#OneGoal

Volgens mij is de One Goal van Pierre om in de F1 te rijden. Reserverijder is hij natuurlijk allang. (dus dat kan het nieuws niet zijn.) Zou het kunnen de heren Dietrich Mateschitz & Helmut Marko toch een Manor gaan redden? Ik kan even niets anders bedenken. Iemand een idee?
Maar naar welke taal moet red bull dan vertaald worden? "Rode Stier" ter ere van max en dan ook een fabriek in NL? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Of zou Kvyat weer gewipt zijn? :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

nachtnet schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:19:
[...]

Ik lees toch ook dit:

[...]

&

[...]

Waaruit ik begrijp dat de Honda Motor beschikbaar komt (moet komen) voor klantenteams. Andere teams zitten prima bij hun huidige leverancier waardoor sauber een prima optie zou zijn.

Seizoen 2017 is nog niet eens begonnen en 2018 geruchten belanden al weer in dit topic.. :X ;)

Sauber-Honda werd in de eerste helft van afgelopen seizoen al wel 'geroepen' :) Dat gaat wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

nachtnet schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:36:

[afbeelding]
#OneGoal

Reserve/test-rijder bij Toro Rosso maybe? Een paar vrije trainingen rijden?

Lijkt me erg sterk dat Mr. Mateschitz Manor er ook nog bij neemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
AzzKickah schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:47:
[...]

Hij is/was toch ook al STR reserve rijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

AzzKickah schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:47:
[...]

Kan wel.
Maar kan ook dat er een andere investeerder is?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
nachtnet schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Hij is/was toch ook al STR reserve rijder?
Hij is een officiële Red Bull reserve rijder. Hij kan zowel in de RB als de STR inspringen (waarschijnlijk vaste rijders voorrang, maar toch).

Ik denk zelf dat Kvyat's geld op is, dus byebye :w

Btw, zou het wel tof vinden als Manor gered wordt, maar denk niet dat RB dat moet doen (teveel macht) & daarnaast: welke motoren zou Manor dan kunnen krijgen?
Mercedes wilt niet leveren aan RB, Renault heeft denk ik geen plek meer?

[ Voor 24% gewijzigd door Ryur op 17-01-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:12

Vos

AFCA

Ik kan me alleen bedenken dat Kvyat er dan toch uitgewipt wordt. Ben erg benieuwd. Hij is inderdaad sinds 2015 testrijder voor Red Bull.

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 17-01-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Of hij gaat gewoon een testdag rijden en de planning van RBR en STR wordt bekend

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Het was volgens mij de bedoeling om het dit jaar het Super Formula kampioenschap in Japan te laten rijden. Zelfde constructie wat Stoffel had vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Je weet het natuurlijk nooit, maar ik zou het vreemd vinden nadat Dieter toch een paar keer duidelijk heeft gemaakt dat KVY zou blijven.

http://www.racexpress.nl/...voor-daniil-kvyat/n/78952

Aan de andere kant: wij krijgen alleen maar het topje van de ijsberg te zien en horen. Je weet niet wat er echt achter de schermen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:56
Lasmibalsingh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:27:
Het was volgens mij de bedoeling om het dit jaar het Super Formula kampioenschap in Japan te laten rijden. Zelfde constructie wat Stoffel had vorig jaar.
Dit dus, waarschijnlijk wordt vandaag aangekondigd bij welk team in de Super Formula hij gaat rijden :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 07:14
* Jolke doet bookmarken. :)

Nog 2 maandjes. oOo

/Edit: kleine opmerking over de OP: in de kalender zijn bij race 2 en 3 de nummers omgedraaid. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Jolke op 18-01-2017 08:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
fynrd1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:06:
[...]

Denkfout, koppel vs induced drag, vermogen vs parasite drag, vermogen vs rolweerstand en het toename van massa vs koppel, zal de significantie van het vermogen nog meer doen opschroeven.
Om het in termen te zeggen die ik ook begrijp, bedoel je volgens mij: omdat de drag ('luchtweerstand') groter wordt, neemt de relevantie van het vermogen toe. Dit omdat een motor met een hoger vermogen eenvoudiger de luchtweerstand 'overwint'. Simpel gezegd dan. Mee eens?

Als bovenstaande een juiste weergave van jouw punt is, ben ik het ermee eens in zoverre het acceleratie in een rechte lijn betreft. Ik kan mij voorstellen dat als je 2 auto's naast elkaar zet met weinig drag, het motorvermogen minder relevant. Zodra je twee auto's met veel drag naast elkaar zet, zal de auto met sterkere motor ongetwijfeld een groter gat slaan.

Maar in de praktijk gaat het niet altijd om acceleratie in een rechte lijn. Het gaat eerder om de exit speed van bochten. De nieuwe regels bieden teams veel mogelijkheden om de aero te verbeteren. Als RB hier meer aero verbeteringen vindt dan andere teams, dan wordt het motornadeeel geminimaliseerd aangezien RB het rechte stuk op komt met een hogere snelheid.

Anderzijds, lees ik gisteren dat Newey het met jou eens: aangezien er een groter percentage full throttle is dit jaar, wordt het vermogen juist belangrijker. En wie ben ik om het oneens te zijn met Newey...

http://nl.motorsport.com/...eg-door-crashtest-865664/
Newey legde uit dat wat hem betreft het net zo belangrijk is dat Renault de motor verbetert als dat het chassis goed werkt. "Omdat we zoveel grip hebben, wordt vermogen veel belangrijk", legde hij uit. "Het percentage dat volgas gereden wordt, zal nog veel hoger liggen komend jaar." De Engelsman heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen met de krachtbron. "Ze zijn zeker de goede kant op aan het gaan. Twee jaar geleden maakte ze nauwelijks progressie tijdens de winter, maar vorig jaar ging dat een stuk beter. Ze hebben hard gewerkt in de winter. Ik ken de getallen van de nieuwe krachtbron en dat is een grote stap vooruit. Maar net als wij weet ook Renault niet hoe de concurrentie ervoor staat, dus dat zal nog moeten blijken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Requiem19 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:30:
[...]

Anderzijds, lees ik gisteren dat Newey het met jou eens: aangezien er een groter percentage full throttle is dit jaar, wordt het vermogen juist belangrijker. En wie ben ik om het oneens te zijn met Newey...

http://nl.motorsport.com/...eg-door-crashtest-865664/

[...]
m.a.w. Mercedes (met in het verleden ook een prima chassis) blijft de dominerende kracht in 2017... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben er ook een beetje bang voor ja :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Requiem19 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:30:

...En wie ben ik om het oneens te zijn met Newey...
Nou, daar zouden heel wat Tweakers geen moeite mee hebben hoor :+

#tweakerswetenhetaltijdbeter

8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:50:
[...]

m.a.w. Mercedes (met in het verleden ook een prima chassis) blijft de dominerende kracht in 2017... ;(
Misschien wel met hun materiaal. Maar kan HAM het nu ook weer volhouden, want de druk vanuit de achterhoede is natuurlijk een stuk groter geworden. En ik verwacht niet dat BOT hem net zo hard kan pushen als dat ROS dat deed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
AzzKickah schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:50:

[video]

Die gaan we echt nooit meer kwijt raken. Zijn afscheid in Brazilie was mooi en daar had hij het op moeten laten.

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Op zich een terecht punt van Newey - sommige bochten zijn nu geen bochten meer, waardoor RB in dit gedeelte van het circuit geen verschil kan maken met hun chassis.

Anderzijds lijkt me toch dat RB een groter verschil kan maken in de bochten die er nog wel zijn. Bij stabiele regelgeving kan je alleen evolutionaire verbeteringen doorvoeren. Je kunt daardoor nooit veel winnen tov je tegenstanders. Bij revolutionaire veranderingen is het voor elk team maar de vraag in hoeverre ze de nieuwe regels optimaal benutten.

De FIA gaat uit van 40km/h harder door de bocht. Laten we als benchmark RB nemen die 40km/h harder door snelle bochten gaat. Teams als Williams, die ieder jaar beetje aero achterstand oplopen, gaan misschien maar 25 km/h door diezelfde bocht. Zou de Mercedes motor 15 km/h inlopen op het rechte stuk? Lijkt me niet?

Grote probleem is echter dat Mercedes F1 ook best wel een prima aero heeft... als zij nog steeds met 35 km/h harder door diezelfde bocht gaan, dan verandert er weinig in de rangorder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Requiem19 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:32:
Op zich een terecht punt van Newey - sommige bochten zijn nu geen bochten meer, waardoor RB in dit gedeelte van het circuit geen verschil kan maken met hun chassis.

Anderzijds lijkt me toch dat RB een groter verschil kan maken in de bochten die er nog wel zijn. Bij stabiele regelgeving kan je alleen evolutionaire verbeteringen doorvoeren. Je kunt daardoor nooit veel winnen tov je tegenstanders. Bij revolutionaire veranderingen is het voor elk team maar de vraag in hoeverre ze de nieuwe regels optimaal benutten.

De FIA gaat uit van 40km/h harder door de bocht. Laten we als benchmark RB nemen die 40km/h harder door snelle bochten gaat. Teams als Williams, die ieder jaar beetje aero achterstand oplopen, gaan misschien maar 25 km/h door diezelfde bocht. Zou de Mercedes motor 15 km/h inlopen op het rechte stuk? Lijkt me niet?

Grote probleem is echter dat Mercedes F1 ook best wel een prima aero heeft... als zij nog steeds met 35 km/h harder door diezelfde bocht gaan, dan verandert er weinig in de rangorder.
Dat de definitie van een bocht verandert betekent nog niet dat de bocht weg is.. De wagen moet nog steeds door die bocht gestuurd worden.. (ook al ligt het gaspedaal op de bodem.) Ik denk dat aero, chassis en grip dan nog steeds belangrijk zijn.

Nieuws van Pierre is dan toch niet zo heel erg #OneGoal . Super Formula is eigenlijk niet echt nieuws, ging al langer in de geruchten molen rond.

[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 18-01-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
nachtnet schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:03:
[...]

Dat de definitie van een bocht verandert betekent nog niet dat de bocht weg is.. De wagen moet nog steeds door die bocht gestuurd worden.. (ook al ligt het gaspedaal op de bodem.) Ik denk dat aero, chassis en grip dan nog steeds belangrijk zijn.

Nieuws van Pierre is dan toch niet zo heel erg #OneGoal . Super Formula is eigenlijk niet echt nieuws, ging al langer in de geruchten molen rond.
Dan bedoel je geloof ik dat een bolide snelheid verliest - ook al geeft de coureur vol gas -, omdat de weerstand in een bocht groter is dan op een recht stuk. Je ziet dit inderdaad bij Eau Rouge ook. Ze gaan er met 320 oid in, maar komen er met 295 uit, ook omdat het omhoog gaat natuurlijk.

Het lijkt me dat teams met zeer efficiente aero inderdaad minder snelheid verliezen in zulke bochten. Maar zo groot zal dat verschil wel niet zijn tussen de teams (lijkt mij). Wellicht dat iemand met meer aero kennis hierop kan inhaken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Dan bedoel je geloof ik dat een bolide snelheid verliest - ook al geeft de coureur vol gas -, omdat de weerstand in een bocht groter is dan op een recht stuk. Je ziet dit inderdaad bij Eau Rouge ook. Ze gaan er met 320 oid in, maar komen er met 295 uit, ook omdat het omhoog gaat natuurlijk.
Dat lijkt me nou júist een power-ding en geen Aero-ding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Wellicht beiden?

Je kunt je voorstellen dat een auto met zeer efficiente downforce weinig snelheid verliest in een volgas bocht omdat de bocht feitelijk 'makkelijker' is voor deze auto. Een auto die 'net aan' de bocht vol gas kan halen, zal misschien iets meer snelheid verliezen?

Zuivere speculatie uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Lijkt mij ook beide... de Manor bijv had veel power, maar ik denk toch wel dat de RB of STR sneller door die Eau Rouge gingen vorig jaar. Maar inderdaad het blijft gissen.
Ik denk wel dat het een en het ander samenhangt met elkaar (power vs aero vs drag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Requiem19 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Het lijkt me dat teams met zeer efficiente aero inderdaad minder snelheid verliezen in zulke bochten. Maar zo groot zal dat verschil wel niet zijn tussen de teams (lijkt mij). Wellicht dat iemand met meer aero kennis hierop kan inhaken :).
1/4 seconde sneller de bocht door is op het einde van de race (Spa 44 ronden) is 11 seconden :P, dat is toch al wel bijna een halve pitstop :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 18-01-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Is deze al voorbij gekomen?

/edit: Stomme FOM met het uitschakelen van embedden. |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 18-01-2017 11:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Rivanov schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:41:
Is deze al voorbij gekomen?

[video]

/edit: Stomme FOM met het uitschakelen van embedden. |:(
Ja daar was ik gisteravond ook al tegen aangelopen.. :(

Juist zo'n highlights-video zou iets makkelijker verspreidbaar moeten zijn.. Voor ons dan.. de kijker..

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 18-01-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zou dit dan een foto zijn van de neus van de nieuwe auto?? :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C2cCbjkXcAMRaOA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

http://www.nu.nl/sport/43...t-overname-formule-1.html

Overname is zo goed als afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
"We've shown it to the guys and girls at McLaren and we're very excited for our future," he said.
uit het artikel over de livery van McLaren.

Misschien moeten ze ook even een publiekstest uitvoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

*O*

Ik kan met de dag niet langer wachten op komend seizoen. Pwoah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:00:
[...]

*O*

Ik kan met de dag niet langer wachten op komend seizoen. Pwoah!
Gelukkig wordt het wachten met de dag korter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 12:14
ralph075 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:17:
[...]

Gelukkig wordt het wachten met de dag korter :+
Nog 2 maand :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
iets meer dan 5 weken tot Barcelona wintertesten... :)B :)F

Hier nog een jip en Janneke uitlegvideo van de door Ferrari betwiste ophanging.

https://drivetribe.com/p/...bw/XrjAJS0tTzyaFXtxW5KdXQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:32:
Maar sommige bochten zijn voor RBR misschien geen bocht meer, maar voor andere teams wel... Ik heb het volgens mij al eerder gezegd in dit topic: niemand in de F1 gaat in deze fase roepen dat zij de beste kaarten hebben, dus Newey zal ook echt niet gaan beweren dat RBR Mercedes zal kunnen bijbenen komend seizoen. Ik zeg niet dat ik het met hem oneens ben, maar je moet zijn uitspraken wel een beetje in context zien ;)
Je zag dat goed in die filmpjes die een pagina of wat terug gepost waren waarin de bolides van de afgelopen jaren worden vergeleken. Sommige hadden duidelijk een lagere snelheid op het rechte stuk, maar verloren in een bocht minder snelheid. En juist het uitremmen van dat soort auto's wordt een uitdaging voor auto's met minder downforce. Op het rechte stuk begin je immers met een lagere snelheid, maar aan het eind, vlak voor de bocht, loop je ineens hard in. Probleem is alleen dat jij met je lage downforce eerder moet remmen.

Ik denk ook dat Mercedes nog steeds domineert komend seizoen, maar het zal niet meer de volle seconde zijn die ze vorige seizoenen uit de hoed toverden. En gaandeweg het seizoen ontwikkelen Ferrari, Honda en Renault ook vrolijk door. Renault heeft al aangegeven dat ze met incrementele updates komen en niet ineens een Mercedes-rivaal zal neerzetten in Albert Park.

Daarnaast ben ik benieuwd of RBR meer downforce met minder drag kan genereren. Dat compenseert het gebrek aan vermogen misschien een beetje. Het blijft op dit moment koffiedik kijken en ik denk dat we niet teveel moeten zoeken achter uitspraken van diverse hoge figuren in de F1 dat zij toch echt in de underdog-positie zitten.

Edit: LOL https://twitter.com/Max33...status/819956782567215104 Moet je voor de gein eens proberen :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 29-08 11:46
MikeyMan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Een voorheen niet vol-gas bocht nu vol gas kunnen nemen kan volgens mij door twee dingen komen:
- Reductie in power (zie V10 vs V8 era, waar o.a. Eau Rouge van een tricky bocht naar 2 vingers in de neus volgas ging)
- Meer grip

Het eerste is dit jaar niet aan de hand, het tweede wel. Extra grip kan volgens mij verkregen worden d.m.v. betere banden, meer mechanische grip en meer downforce. Alle drie verbeteren komend jaar, de auto's hebben meer rubber op het asfalt, door de bredere auto's vermoed ik dat mechanische grip toeneemt en door de nieuwe regels m.b.t. aerodynamica zullen ze ook een klap meer downforce hebben.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XyritZz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Een voorheen niet vol-gas bocht nu vol gas kunnen nemen kan volgens mij door twee dingen komen:
- Reductie in power (zie V10 vs V8 era, waar o.a. Eau Rouge van een tricky bocht naar 2 vingers in de neus volgas ging)
- Meer grip

Het eerste is dit jaar niet aan de hand, het tweede wel. Extra grip kan volgens mij verkregen worden d.m.v. betere banden, meer mechanische grip en meer downforce. Alle drie verbeteren komend jaar, de auto's hebben meer rubber op het asfalt, door de bredere auto's vermoed ik dat mechanische grip toeneemt en door de nieuwe regels m.b.t. aerodynamica zullen ze ook een klap meer downforce hebben.
Het ging mij meer om het verlies aan snelheid in de bochten, niet zozeer om het moeten lossen. Het laatste zal vooral een Aero ding zijn. Of je dan snelheid verliest (en hoeveel!) ligt m.I. meer aan de power.
Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1