dennisfr schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:30:
[...]
Volgens mij snap je niet helemaal wat hij bedoelt:
Mercedes had al verreweg de sterkste motor en heeft naar verluidt 70 pk extra gevonden. Renault kwam dus al flink te kort en heeft er ook minder bijgekregen afgelopen winter. Het vermogensverschil is dus alleen maar groter geworden.
Dat ga je niet compenseren met 'eenvoudige' Aero optimalisaties. Daarvoor is iets unieks nodig dat heel veel verschil maakt en lastig te kopiëren is. Vergelijkbaar moet de dubbele diffuser van Brawn in 2009.
Dat is denk ik waar @
Turbo-Puppy op doelt.
Jawel ik begrijp hem zeer zeker wel. Ik heb een deel van zijn reactie dik gedrukt, daar ben ik vervolgens op gaan reageren. Eerste GP staat niet garant voor wat er voor de rest in het gehele seizoen gebeurt. Als dat in 2016 zo was, dan was RBR waarschijnlijk niet eens 3e geëindigd. Ondanks dat het gat tussen mercedes/ferrari en RBR zeer groot was (meer dan een halve minuut kijkend naar Ricciardo en Rosberg), is RBR toch 2e geëindigd.
Ja 70PK is heul veul i know die kan RBR niet opvullen met her en der een aanpassing in de aerodynamica. Maar goed er zijn nog wel andere factoren die mee kunnen spelen waardoor je een wedstrijd wint (neem bijv Barcelona). De eerste race zegt imo alleen iets over de eerste race en niet zodanig over de rest van het verloop in het seizoen. Na de eerste race kan je wel een redelijke schatting maken waar iedereen staat, mja goed als je dat vorig jaar gedaan had, en gegokt had dat Mercedes 1e zou worden en Ferrari 2e (1e race liegt er niet om) dan was je van een koude kermis thuis gekomen
En het onvoorspelbare in de F1 dat maakt het dan voor mij ook zo leuk om te kijken.. Hopen dat een team die beter is een fout maakt, in een crash terecht komt (jaja gemeen, dat misgunnen haha)..
Zoals in Spa dacht ik van; dit wordt de race van Max.. Kwali ging perfect en de race was 1 grote flater. Het is en blijft onvoorspelbaar allemaal.
Ps ik heb het nu over merc/ferrari en rbr.. Maar alle teams zijn door elkaar gehaald na verloop van het seizoen, op mercedes na.
Geen enkel team is in 2016 zo geëindigd zoals de uitslag van de eerste race liet zien, alles is door elkaar gegooid (qua resultaten en eindstanden) op Mercedes na. Mercedes was de eerste race het beste, en is uiteindelijk ook op de 1e plek geëindigd, dat is bij geen enkel ander team van toepassing.
[
Voor 18% gewijzigd door
LopendeVogel op 19-03-2017 09:45
]