[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.715 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

XyritZz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:20:

Ik denk dat de Formule 1 eens heel goed na moet gaan denken wat ze nu willen;
Eens
Waarom niet gebruik maken van zo eenvoudig mogelijke motoren zodat het weinig kost om te produceren. Dan is het voor nieuwe fabrikanten aantrekkelijker om in de F1 te stappen
F1 is niet voor iedereen. Formule 1 vereist commitment (lees €€). Toen mercedes instapte wilden ze een balanced budget. Na twee jaar zeiden ze, fuck it, geef ze al 't geld dat ze nodig hebben om te winnen.

Een simpele atmosferische v8 is niet voldoende om de partijen die er wel voor de technologische ontwikkeling zitten vast te houden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21

Hoogie2004

Whohooooo

De Formule 1 moet ook de 'pinnacle of motorsport' zijn, en daar hoort high-tech wel bij. Dat het dan ingewikkeld + duur wordt, tja...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Migrator schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:54:
[...]

Niet? RBR post al tijdenlang oude en nieuwe foto's door elkaar heen hoor ;)
Als je de reactie leest op Instagram, lees je dat het iemand opviel dat het het 2016 model is waarop RBR antwoord: "naam, Good Spot ;) Just keeping you all on your toes!". Ach ja, ze zeggen in het onderschrift van de foto niet welk jaar ze de 'finishing touches' aan het aanbrengen zijn :P
Hoogie2004 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:21:
De Formule 1 moet ook de 'pinnacle of motorsport' zijn, en daar hoort high-tech wel bij. Dat het dan ingewikkeld + duur wordt, tja...
Mee eens, maar je kan ook iets wat in een wegauto ligt doorontwikkelen. Vergt imo dezelfde kunde en kennis. En zou het minder €€€ kunnen maken en dus toegankelijker. Maar goed, dat high-tech bij F1 hoort ben ik helemaal met je eens.

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 17-03-2017 13:34 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Jasphur schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Mee eens, maar je kan ook iets wat in een wegauto ligt doorontwikkelen. Vergt imo dezelfde kunde en kennis. En zou het minder €€€ kunnen maken en dus toegankelijker. Maar goed, dat high-tech bij F1 hoort ben ik helemaal met je eens.
http://www.evo.co.uk/merc...treet-legal-f1-powertrain

Mercedes heeft een F1 blok in hun nieuwe hypercar gehangen(wel aangepast uiteindelijk).
Dit is wel een beetje een wassen neus als het gaat over F1 technologie in consumenten auto's (de consumentenmarkt voor dit soort wagens is best klein).

Het zou mooier zijn als ze bijv een 1.6 Hybrid Turbo blok bouwen(met F1 tech) die dan 1 op 40 loopt, bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:45:
[...]

http://www.evo.co.uk/merc...treet-legal-f1-powertrain

Mercedes heeft een F1 blok in hun nieuwe hypercar gehangen(wel aangepast uiteindelijk).
Dit is wel een beetje een wassen neus als het gaat over F1 technologie in consumenten auto's (de consumentenmarkt voor dit soort wagens is best klein).

Het zou mooier zijn als ze bijv een 1.6 Hybrid Turbo blok bouwen(met F1 tech) die dan 1 op 40 loopt, bij wijze van spreken.
Liever andersom: van een 1.6 Hybrid Turbo die, bij wijze van spreken, 1 op 40 doet, een motor maken die betrouwbaar 300KM gemiddeld 250KMPH rijdt. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 11:38

fynrd1

Fooled by Randomness

Jasphur schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:52:
[...]

...een motor maken die betrouwbaar 300KM gemiddeld 250KMPH rijdt. :9
Zijn er genoeg van, of nouja, er is genoeg keuze in dat segment.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 22:25
Interessant: Revealed: Mercedes finger holes to help F1 2017 starts
De starts in 2017 vergen meer van de coureurs; ze moeten het juiste punt voor de koppeling nu handmatig zien te zien, terwijl dat voorheen grotendeel door de engineers werd vastgesteld. Het is dus belangrijk dat de coureurs nauwkeurig moeten kunnen aanvoelen of ze op 't juiste punt zitten. Mercedes lijkt daar wat anders mee te doen dan de andere teams, namelijk een 'flipper' waar de coureurs hun vingers in steken.

Het ziet er slim uit en ik ben benieuwd of de andere teams ook slimme dingen hebben verzonnen hier. Starts zijn in mijn ogen altijd erg belangrijk, dus een mechanisme dat een coureur een betere start geeft, is goud waard. Filmpje (ook van de website):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
shdx schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:43:
Interessant: Revealed: Mercedes finger holes to help F1 2017 starts
De starts in 2017 vergen meer van de coureurs; ze moeten het juiste punt voor de koppeling nu handmatig zien te zien, terwijl dat voorheen grotendeel door de engineers werd vastgesteld. Het is dus belangrijk dat de coureurs nauwkeurig moeten kunnen aanvoelen of ze op 't juiste punt zitten. Mercedes lijkt daar wat anders mee te doen dan de andere teams, namelijk een 'flipper' waar de coureurs hun vingers in steken.

Het ziet er slim uit en ik ben benieuwd of de andere teams ook slimme dingen hebben verzonnen hier. Starts zijn in mijn ogen altijd erg belangrijk, dus een mechanisme dat een coureur een betere start geeft, is goud waard. Filmpje (ook van de website):
[video]
Ik zie hier dus echt geen voordeel in. Het aangrijppunt bepaal je door hoever je de flipper op laat komen. Dan je je vingers er dan insteekt ten opzichte van dat je vingers erop liggen zie ik totaal niet een voordeel behalve iets meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zahariac schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Ik zie hier dus echt geen voordeel in. Het aangrijppunt bepaal je door hoever je de flipper op laat komen. Dan je je vingers er dan insteekt ten opzichte van dat je vingers erop liggen zie ik totaal niet een voordeel behalve iets meer grip.
Ik denk dat je hier veel beter het aangrijppunt mee voelt dan met de 2016 flippers, doordat je je vingers er rustiger op kunt leggen en dat dat veel minder omgevingstrillingen (is dat een woord?) laat voelen.

ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Jasphur schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:50:
[...]

Ik denk dat je hier veel beter het aangrijppunt mee voelt dan met de 2016 flippers, doordat je je vingers er rustiger op kunt leggen en dat dat veel minder omgevingstrillingen (is dat een woord?) laat voelen.

ofzo
Dat, en je vingers zitten altijd precies op dezelfde plek.
Is dus gemakkelijker aan te leren.

Best slim gedaan. De regels hieromtrent zijn verscherpt, dus het is nodig om hier innovatieve oplossingen voor te vinden om slechte starts te voorkomen.

Aan de andere kant vind ik het wel mooi dat ze op deze manier het 'startelement' moeilijker willen maken.
Hopelijk krijgen we meer starts zoals bijv Canada 2016 (Vettel die de beide Mercs te snel af was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 17:21
Zahariac schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Het heeft blijkbaar met regelgeving te maken. op https://www.motorsport.co...1-2017-starts-883444/?s=1 is wat meer informatie beschikbaar. Ik denk dat het hier om gaat:
Added to the linear clutch maps, the FIA has put limits on the location of the clutch and gear change paddles behind the steering wheel – to stop drivers being able to use their fingers to find reference points.

As well as a maximum 80mm movement allowed in the clutch paddle, there now has to be a 50mm gap between the clutch paddle and any other control on the wheel.

The only exception to the 50mm gap is if teams put in place a stop mechanism that restricts a driver's hand from being able to feel elsewhere for a reference point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 22:25
kevlar01 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:04:
[...]
Aan de andere kant vind ik het wel mooi dat ze op deze manier het 'startelement' moeilijker willen maken.
Hopelijk krijgen we meer starts zoals bijv Canada 2016 (Vettel die de beide Mercs te snel af was)
Dat hoop ik dus ook! Je moet als coureur ook de starts goed kunnen doen om echt uit te blinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 14:17

Kiwi

Gadgetfreak

shdx schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Dat hoop ik dus ook! Je moet als coureur ook de starts goed kunnen doen om echt uit te blinken.
Nee dat is niet eerlijk want Max is niet goed in starts :(

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Kiwi schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Nee dat is niet eerlijk want Max is niet goed in starts :(

:+
Ik begrijp de mate van sarcasme in je post, maar was het niet zo dat Max wel kon starten maar dat zijn engineers dan de verkeerde instellingen hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Cranzai schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:37:
[...]

Ik begrijp de mate van sarcasme in je post, maar was het niet zo dat Max wel kon starten maar dat zijn engineers dan de verkeerde instellingen hadden?
Kapotte koppeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 14:17

Kiwi

Gadgetfreak

Cranzai schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:37:
[...]

Volgensmij is het een combinatie, ik kan zo snel geen uitstekende starts herinneren, maar hij had inderdaad vorig seizoen een issue met de koppeling waardoor het een aantal races op rij mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Volgens mij had Max vorig seizoen 1 slechte start die de engineers niet konden verklaren, al de andere hadden te maken met (uit m'n hoofd) softwareglitch (Monza), koppeling of verkeerde enginemode. Ik dacht dat Spa z'n "eigen schuld" was.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Spa was volgensmij inderdaad Max zijn eigen fout (kan ik me iets bij indenken als je eerste keer op de eerste startrij staat en dan ook nog voor je eigen publiek). Singapore wisten ze dat er een grote kans was dat het mis ging door een brakke koppeling, maar konden ze niet bewijzen waardoor ze hem alleen konden vervangen met straf, maar dat niet hadden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We wisten natuurlijk al dat de engineers belangrijk waren bij het afstellen van de koppeling tijdens de opwarmronde. Maar dat het zo 'makkelijk' was voor de coureurs was niet echt bekend (uitspraken als 'tussen 10% en 80% loslaten en het komt goed' hadden we eerder nooit gehoord).
Dit jaar gaan we hopelijk dus, meer dan afgelopen jaren, verschillen bij de start zien tussen de heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:52:
We wisten natuurlijk al dat de engineers belangrijk waren bij het afstellen van de koppeling tijdens de opwarmronde. Maar dat het zo 'makkelijk' was voor de coureurs was niet echt bekend (uitspraken als 'tussen 10% en 80% loslaten en het komt goed' hadden we eerder nooit gehoord).
Dit jaar gaan we hopelijk dus, meer dan afgelopen jaren, verschillen bij de start zien tussen de heren.
Plus de heerlijke chaos die er bij komt kijken als iemand een keertje z'n koppeling te hard laat schieten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zahariac schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Plus de heerlijke chaos die er bij komt kijken als iemand een keertje z'n koppeling te hard laat schieten >:)
Hele domme vraag: Maar als dat gebeurd en de motor slaat af. Dan kan de rijder hem toch zelf weer aanzetten? Of heeft ie daar pitcrew assistentie voor nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 17-03-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:53
Jasphur schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Hele domme vraag: Maar als dat gebeurd en de motor slaat af. Dan kan de rijder hem toch zelf weer aanzetten?
Nee :)

Edit: er zit namelijk geen startmotor in een F1 auto. Deze is extern.

[ Voor 13% gewijzigd door maussert op 17-03-2017 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Vond vorig jaar dit wel een van de toffere starts dus...(vooral omdat Mercedes een keer het bokje was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Jasphur schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Hele domme vraag: Maar als dat gebeurd en de motor slaat af. Dan kan de rijder hem toch zelf weer aanzetten? Of heeft ie daar pitcrew assistentie voor nodig.
Daarom wordt er gebruik gemaakt van de anti-stall, je hebt er vast wel eens van gehoord.
Bij een start trapt deze er automatisch is als het toerental te laag wordt, afhankelijk van de reactiesnelheid van de coureur kost dit slechts enkele tienden/seconden.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
yorkick schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Daarom wordt er gebruik gemaakt van de anti-stall, je hebt er vast wel eens van gehoord.
Bij een start trapt deze er automatisch is als het toerental te laag wordt, afhankelijk van de reactiesnelheid van de coureur kost dit slechts enkele tienden/seconden.
Ja had ik wel eens van gehoord ja.
5.20 Starting the engine :
A supplementary device temporarily connected to the car may be used to start the engine in the team’s designated garage area, in the pit lane and on the grid.

5.21 Stall prevention systems :
If a car is equipped with a stall prevention system, and in order to avoid the possibility of a car involved in an accident being left with the engine running, all such systems must be configured to stop the engine no more than ten seconds after activation.
The sole purpose of such systems is to prevent the engine stalling when a driver loses control of the car. If the car is in second gear or above when the system is activated multiple gear changes may be made to either first gear or neutral, under all other circumstances the clutch alone may be activated.
Each time such a system is activated the clutch must be fully disengaged and must remain so until the driver de-activates the system by manually operating the clutch with a request greater than 95% of the total available travel of the drivers clutch actuation device.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Kunnen de motoren niet zelf starten? Volgensmij kan dat namelijk wel op het hybride/elektrische systeem. Teams/fabrikanten zijn hier ook naar gevraagd, sommige zeggen dat het niet "kan", sommige eigenlijk niet (kan wel, maar niet verstandig), en Renault deed er volgensmij niet moeilijk over en gaf aan dat het gewoon mogelijk was. Vorig seizoen is er ook een "start" geweest waarbij ik meen Sainz hem liet afslaan na de formatieronde, en hij heeft hem toen weer zelfstandig kunnen starten (ik weet het, dat was een Ferrari 2015 motor, geen Renault). Het lijkt dus gewoon mogelijk te zijn. Alhoewel het wel aardig wat tijd kost en je start dus gegarandeerd ver achteraan. (als anderen niet bovenop je rijden).

Edit:
Even opgezocht.
Quick thinking from Sainz and his engineer ensured the car was restarted through the MGU-K, and the Spaniard even moved from 15th to 11th on the first lap.
bron

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 17-03-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jolyon Palmer heeft zijn motor tijdens een training vorig jaar ook weer aan de praat gekregen, het kan inderdaad wel, maar kost veel tijd.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
maussert schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Nee :)

Edit: er zit namelijk geen startmotor in een F1 auto. Deze is extern.
Was er vorig jaar niet een Grand Prix waarbij een team, misschien renault, gebruik maakte van de elektromotor (voor die boost die je op kan laden) om een auto te starten nadat deze in de grindbak stond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Cranzai schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Was er vorig jaar niet een Grand Prix waarbij een team, misschien renault, gebruik maakte van de elektromotor (voor die boost die je op kan laden) om een auto te starten nadat deze in de grindbak stond?
Zie hierboven de post van @RobertMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dat was geen grindbak en geen Renault :+ . Dus lijkt mij eerder dat hij het over Palmer heeft zoals @Migrator aangeeft (wat ik ook niet wist trouwens).
Cranzai schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:32:
(voor die boost die je op kan laden)
Sinds de V6 hybrides is het geen boost meer. Maar zijn het echte hybride auto's die zowel op de ouderwetse verbrandingsmotor als elekromotor rijden. Afhankelijk van de engine mapping zal alleen de hybride motor meer of minder worden ingezet, en volgensmij is er een limiet aan de in te zetten elektrische energie per ronde (en ik denk ook de op te bouwen energie per ronde). Maar het is dus geen echte boost. Voor deze tijd had je aan het einde van de V8 periode wel het KERS systeem, waarbij je met een knopje op het stuur inderdaad wel een tijdelijke boost had, maar dat is nu dus niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:12

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 09:45
Migrator schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:16:
Jolyon Palmer heeft zijn motor tijdens een training vorig jaar ook weer aan de praat gekregen, het kan inderdaad wel, maar kost veel tijd.
Maar de merc motor kon het door zijn andere constructie niet.
Aangezien alle motor designs dit seizoen weer helemaal zijn omgegooid is het maar de vraag of het nog mogelijk is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik denk dat het mooi is geweest, Bernie. Je snapte geen reet van je nieuwe publiek en de social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:52
Manor in de veiling..

http://www.gordonbrothers.co.uk/assets-for-sale/manorf1

Afbeeldingslocatie: http://www.gordonbrothers.co.uk/-/media/images/assets-for-sale/europe/manor/images/img_1062.ashx?h=300&w=400&la=en-GB&hash=67C16835DF8CA9C5BEBD7E1F6E9FAD83D9B2DAA3
Afbeeldingslocatie: http://www.gordonbrothers.co.uk/-/media/images/assets-for-sale/europe/manor/images/pop-up.ashx?h=300&w=400&la=en-GB&hash=0F6BB15B2FA0F596720D96BAA9C575F3293DC5C6
Afbeeldingslocatie: http://www.gordonbrothers.co.uk/-/media/images/assets-for-sale/europe/manor/images/show-car.ashx?h=300&w=400&la=en-GB&hash=F4AD76A8C1D68228B19C30908F3E0104A3BCDDEC
Afbeeldingslocatie: http://www.gordonbrothers.co.uk/-/media/images/assets-for-sale/europe/manor/images/img_1072.ashx?h=300&w=400&la=en-GB&hash=BCF203E7424B81F35AD434DE7627E02A927823B8

[ Voor 81% gewijzigd door nachtnet op 17-03-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Zo te zien wordt er ook een 2017 windtunnel model op schaal geveild. Beseffen we dat dit eigenlijk de eerste onverhulde 2017 wagen is die we gezien hebben? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/39075b289cae04650fa4d715d6114c7d2382b960/?url=http%3A%2F%2Fwww.gordonbrothers.co.uk%2F-%2Fmedia%2Fimages%2Fassets-for-sale%2Feurope%2Fmanor%2Fimages%2Fimg_1072.ashx%3Fh%3D300%26w%3D400%26la%3Den-GB%26hash%3DBCF203E7424B81F35AD434DE7627E02A927823B8

[ Voor 49% gewijzigd door Spotmatic op 17-03-2017 18:42 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21

Hoogie2004

Whohooooo

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7IZoYhVwAAlg3F.jpg

Ik weet niet of dit heel slim is van McLaren...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Spotmatic schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:38:
Zo te zien wordt er ook een 2017 windtunnel model op schaal geveild. Beseffen we dat dit eigenlijk de eerste onverhulde 2017 wagen is die we gezien hebben? 8)7

[afbeelding]
Ja, maar deze was al bekend toch? Ze poseerden ernaast toen het bekend werd dat Manor failliet verklaard werd
Hoogie2004 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:19:
[afbeelding]

Plottwist! McLaren heeft iedereen getrollt in Barcelona en komt in Australie met een Mercedesmotor op de grid. Honda was merely a setback!

...dat ze uitgerekend de oude livery met de MB motor branding zo hebben "gekozen" zegt ook wel iets...denk ik :+

[ Voor 26% gewijzigd door vhal op 17-03-2017 19:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Laatst online: 31-03 09:48
[afbeelding]

Gewoon druk uitoefenen op Honda. Dat is alles wat ze kunnen doen. Ze hebben wel de mazzel dat er geen token systeem meer is dit seizoen en McLaren nu nergens heen kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:05
Jasphur schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:33:
[...]

Hoeveel voor die motorhome? :P
Inderdaad. Ga elk jaar met vrienden naar de camping in Monza... dit is toch wel iets cooler dan een camper B-)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Misschien nog wel de grootste miskleun van Honda, dat ze dit team niet hebben opgekocht. Meer auto's die met jouw motor rondrijden = meer data, en een team dat toch in de achterhoede rijdt kun je immers ook prima gebruiken om meuk mee te testen. Zelfs zonder licentie om mee te doen zou dit team nog niet waardeloos zijn voor Honda. Ik neem aan dat niks je in de weg staat om met teammiddelen bijvoorbeeld een dag/week Silverstone af te huren en daar te gaan testen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[afbeelding]

Hebben ze die weer verwijderd? Wou op de link klikken maar kan deze post nergens vinden.

Hmm: http://www.mclaren.com/fo...ards-go-forwards-1122563/
The page you are looking for could not be found.
Ik denk dat Honda ze even gemaild heeft :+

-edit-
Goed het was dus verwijderd, aangezien Google een leuke cache heeft en niet iedereen dat op gaat zoeken, dit stond er:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H4BAXAIg5mPIcMoDBhEEs7JI/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DwzF4kGdKqvLhTwDDj2R7CUD/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mXKOTBnmSzpEHnaPPWYZ92xd/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fl1nnj6K3AyXQyj9MZmaW6fH/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GpplIBWQNjaTwtE7rfddy5O7/thumb.png

Zo, en nu ga ik het eerst even rustig doorlezen, see what the fuss is about

Meh, niks bijzonders. Kan zo niet zien waarom het is weggehaald. McLaren leunt wat op de historie, misschien dat dat in het verkeerde keelgat van iemand is geschoten

[ Voor 77% gewijzigd door Humma Kavula op 17-03-2017 21:05 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik denk in het keelgat van Honda. Die zagen ineens een Mercedes-Benz logo en hebben heel boos hun sushi het raam uit gegooid.

Toch zal het me niet verbazen als McLaren het een beetje dubbelzinnig zo gedaan heeft. Honda een beetje onder druk zetten, daarnaast gaan er geruchten dat er een gesprek met Mercedes zou zijn geweest over een motordeal vanaf 2018. Ik zie het niet zo snel gebeuren omdat Honda schijnbaar een groot deel van de rekeningen in Woking betaald, maar toch :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
vanmiddag deze DVD gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/6/0/5/2/1002004011742506.jpg

Echt even stil van..

Natuurlijk weet ik bij voorbaat hoe het eindigt en is de crash al zo vaak gezien.. maar toch dikke brok in mijn keel die laatste 10 minuten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47

p0st

Dutch Reefer

Heuj! Probeerseltje van Autobahn met Giedo en Quid; Autobahn F1 Show

[Video: https://www.dumpert.nl/embed/7079129/42c8ee5d/]

[ Voor 27% gewijzigd door p0st op 17-03-2017 22:43 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
p0st schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:41:
Heuj! Probeerseltje van Autobahn met Giedo en Quid; Autobahn F1 Show

[video]
Ik vind het wel grappig gedaan. Beetje basic en voor de beginnende F1-kijker, maar de sfeer lijkt goed, ze doen het wel leuk ("ik weet precies wat 20cm is", onderbroekenlol, maar ik moest toch even glimlachen omdat het er zo ad rem uit kwam)... Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Vandaag om 15:00 mag ik mijn meet&greet toezegging van Max komen verzilveren! Ben benieuwd of hij het niet vergeten is, want van Hornbach uit heb ik geen uitnodiging. :D

Eens kijken of ik het toeganskaartje getekend kan krijgen een foto. :)
Als het gelukt is, dan plaats ik die vanavond uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Turbo-Puppy schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:20:
Vandaag om 15:00 mag ik mijn meet&greet toezegging van Max komen verzilveren! Ben benieuwd of hij het niet vergeten is, want van Hornbach uit heb ik geen uitnodiging. :D

http://pers.hornbach.nl/max-verstappen-hornbach-amsterdam/

Meet & greet winnen?
Wanneer je voor 17 maart naar Hornbach Amsterdam komt en de Hornbach Challenge app downloadt, maak je kans op een meet & greet. Het doel van de app is om vijf afbeeldingen (markers) te vinden, die verstopt zijn tussen ruim 120.000 artikelen in de vestiging. Diegenen die de afbeeldingen weten te scannen, maken kans op een meet & greet met Max Verstappen. De tien winnaars krijgen vrijdag 17 maart persoonlijk bericht. Kijk op www.hornbach.nl/challenge voor meer informatie.

Heb je wel de ticket/uitnodiging gekregen?
- Zonder ticket heb je geen toegang tot het terrein en het event

Anyway, als je er wel naartoe mag, ontzettend veel plezier toegewenst :D Ennuh, als je hem een hand mag geven, niet uit zenuwen te hard knijpen hé! Zijn handen zijn belangrijk dit seizoen xd

[ Voor 51% gewijzigd door LopendeVogel op 18-03-2017 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:20:

Leuk man! Veel plezier!

Doe 'm de groeten en wens 'm maar succes namens het Tweakers F1 topic! :)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Noch eine Woche Und dann geht's Los *O*

Ms Hackus Likes this Ride

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/news/300627.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Hackus op 18-03-2017 12:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Motorsport bericht dat Mercedes 70pk heeft gevonden t.o.v. vorig jaar. Beste stap! Vraag me ook af of de concurrentie daarmee uberhaupt is ingelopen. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 12:13

PauseBreak

derp!

MikeyMan schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:42:
Motorsport bericht dat Mercedes 70pk heeft gevonden t.o.v. vorig jaar. Beste stap! Vraag me ook af of de concurrentie daarmee überhaupt is ingelopen. :|
Als dat klopt dan is Renault niet ingelopen, mits ook die geruchten kloppen. Naar verluid zou Renault 40KW hebben gevonden met deze nieuwe PU. Dat is zo'n 55pk.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik vind (al jaren) dat de basis PU door FOM aangeleverd/opgelegd moet worden. Wat je als team daarna aan dat ding, binnen bepaalde grenzen, versleuteld moet je zelf weten. Realistische budgetlimitatie voor PU-ontwikkeling erop en trappen met dat hok.

Weg met klantenmotoren die ondergeschikt zijn aan de PU die het fabrieksteam gebruikt. Dat is de grootste onzin ooit, de klantenteams staan al met 0-1 achter (als het niet meer is) voordat de eerste meter is gereden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het hele motorontwerp moet gewoon veel simpeler. Dan kan iedereen weer zijn eigen motor bouwen. Het idee dat er techniek voor consumenten auto's ontwikkeld wordt is kul. Over 10 jaar rijdt niemand meer met een verbrandingsmotor.

En de banden moeten ook weer vrijgegeven worden. Dan kunnen de bandenmerken ook weer meedoen, heb je een vierde factor in de competitie (chassis, motor, team, banden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bijkomend voordeel van een 'normale' motor, zou kunnen zijn dat automerken zoals bijvoorbeeld Ford of BMW ook weer zin krijgen om mee te doen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
max schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:35:
Weg met klantenmotoren die ondergeschikt zijn aan de PU die het fabrieksteam gebruikt. Dat is de grootste onzin ooit, de klantenteams staan al met 0-1 achter (als het niet meer is) voordat de eerste meter is gereden.
Dat is ook de regel :)
Alle motoren zijn gelijk (binnen het merk). Williams heeft dezelfde motor als Mercedes, alleen andere software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ankona schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:05:
Het hele motorontwerp moet gewoon veel simpeler. Dan kan iedereen weer zijn eigen motor bouwen. Het idee dat er techniek voor consumenten auto's ontwikkeld wordt is kul. Over 10 jaar rijdt niemand meer met een verbrandingsmotor.

En de banden moeten ook weer vrijgegeven worden. Dan kunnen de bandenmerken ook weer meedoen, heb je een vierde factor in de competitie (chassis, motor, team, banden)
Misschien kul in jouw ogen, maar niet in de ogen van de Manufacturers. Die zijn juist nog in F1 vanwege de technologie van de huidige motoren:
In response to repeated calls for F1 to go back to simpler, louder engines, Stoll agreed with FIA president Jean Todt's belief that a technologically advanced formula is required to maintain manufacturer interest.

"You have to take into consideration that if we are in this competition it's also for technological reasons," said Stoll.

"The fact that we pushed among the others for the introduction of the hybrid system in the engine is also because it shows that even in the competition of F1 we can work for the environment by reducing the consumption by 30-40%.

"It's something that illustrates that you can be in this competition without being somebody who wants to kill the planet.
autosport.com

Stoll is van Renault uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Motorsport bericht dat Mercedes 70pk heeft gevonden t.o.v. vorig jaar. Beste stap! Vraag me ook af of de concurrentie daarmee uberhaupt is ingelopen. :|
Tja, niet leuk voor het kampioenschap (Mercedes wint weer met gemak) maar wel ontzettend knap van de mannen en vrouwen van Mercedes dat ze weer zoveel vermogen hebben weten te vinden in een motor die al ontzettend goed was! _/-\o_ :D. Ik denk dat toch een behoorlijk aantal mensen voorbij gaan (niet perse op Tweakers, wereldwijd) aan het feit hoe goed de R&D en productie afdeling van Mercedes is. Petje af voor de knappe koppen daar :Y .

Hoe sneu moet je je voelen als je bij Ferrari, Renault of Honda ( :D :') ) aan de motor werkt en die Duitse knakkers verbeteren hun al bewezen fantastische motor nog meer dan jouw minder geweldige motor ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ryur schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Dat is ook de regel :)
Alle motoren zijn gelijk (binnen het merk). Williams heeft dezelfde motor als Mercedes, alleen andere software.
Euhm......ik heb het over alle teams hetzelfde basisblok. Daarmee zijn automatisch ook klantenmotoren per merk einde oefening.

FOM levert gewoon een standaard blok + aanbouwdelen aan alle teams waaraan ze zelf, binnen de beperkingen, mogen sleutelen en ontwikkelen. Zolang de basis maar hetzelfde blijft voor alle teams.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

max schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:43:
[...]

Euhm......ik heb het over alle teams hetzelfde basisblok. Daarmee zijn automatisch ook klantenmotoren per merk einde oefening.

FOM levert gewoon een standaard blok + aanbouwdelen aan alle teams waaraan ze zelf, binnen de beperkingen, mogen sleutelen en ontwikkelen. Zolang de basis maar hetzelfde blijft voor alle teams.
Je haalt hiermee de 'pinnacle' uit 'the pinnacle of motorsport'... en dan vertrekken Honda, Mercedes en Renault vrij snel uit de competitie en zullen partijen als BMW en Ford nooit terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Misschien is GP2 wat voor je? Of in mindere mate Indycar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Dan kom je toch wel erg dicht bij het A1GP concept. Was niet echt een succes.

Vrijdag was er bij BNR Kees van de Grint, de bandenman van Ferrari in de tijd van Schumacher. Die gaf ook wat inkijk hoe ook bij Bridgetone de competitie leefde. Juist door die competitie op meerdere vlakken te hebben krijg je interessante races. Nu weet je al dat een Mercedes motor in een redelijk tot goed chassis onverslaanbaar is voor de meeste andere teams. Alleen RBR en Ferrari kunnen met een zeer goed chassis en team een poging doen ertussen te komen. (maar die slaan er ook aardig wat geld op stuk)
Een betere band kan veel meer bepalend zijn dan de beste motor.
En betaalbaar krijg je de klasse toch niet zolang er teams zijn die honderden miljoenen aan budget hebben. Al zou alles vastliggen, dan zullen ze in het ontwerp van de spiegel nog winst kunnen pakken door er 150 miljoen aan R&D tegenaan te gooien.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Van de Grint was bandenman van Bridgestone. Niet van Ferrari. ;)
Werkte wel nauw samen samen met Ferrari, maar was gewoon van Bridgestone.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:31

rammes

koekebakker 1e klas

Mclaren twitterde dit, maar de tweet is weer weggehaald. (foto van een halve mclaren/mercedes en de nieuwe auto.
stukje vertaald uit het Spaans.

https://translate.google....1-ideal-931383%3Fpage%3D1

Afbeeldingslocatie: http://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/avazquez/tuit-mclaren-soy-motor_0.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door rammes op 18-03-2017 20:38 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
rammes schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:36:
Mclaren twitterde dit, maar de tweet is weer weggehaald. (foto van een halve mclaren/mercedes en de nieuwe auto.
stukje vertaald uit het Spaans.

https://translate.google....1-ideal-931383%3Fpage%3D1

[afbeelding]
Oud nieuws. ;)
Hier al ruimschoots besproken op eerdere pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:31

rammes

koekebakker 1e klas

Rivanov schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:44:
[...]

Oud nieuws. ;)
Hier al ruimschoots besproken op eerdere pagina's.
ah inderdaad ik moet mijn pagina instellingen voor het forum anders instellen ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou, dat kom ook echt niet als een verrassing. Duitsers blijven Duitsers. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Nou .. we zijn weer terug.

Viel allemaal een beetje tegen om eerlijk te zijn. Na heel veel geleuter en terugkijken van oude beelden gepresteerd door beroepsverveler Jack Plooij :O .. toch in de buurt van Max weten te komen om m'n toezegging te incasseren. Het goede nieuws, hij was het niet vergeten.. het slechte nieuws is dat het zo verschrikkelijk lang duurde allemaal, dat ik pas m'n slag kon slaan toen hij echt moest gaan. Van een meet&greet is geen sprake, meer een ... Greet, krabbel, en ik ga nu rennen naar m'n vliegtuig meet.

T'viel allemaal wat tegen dus....desondanks wel een foto kunnen schieten...dat is dan ook het enige positieve. Maar goed...we geven het niet op. Over een paar maanden is de eerste mid-season test, en met wat geluk hoop ik daar ook bij te zijn. (GP's bezoeken interesseert me niet direct). Anyway, we gaan het gewoon nog eens proberen, en dan hopelijk met een paddock pas op zak. O-)

De foto ..

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1703/238644/Mp93vGoq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Daarom zet ik nog altijd al mijn geld op Mercedes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Een ding moet wel opgemerkt worden als het om Mercedes gaat. Ja, ze zullen qua vermogen wel weer boven iedereen uitsteken, maar hun auto is nu niet meer het slanke snelheidsmonster. Nee, het is een dikzak. :P

Ongetwijfeld hebben ze dat gedaan vanwege de aero formule en omdat ze toch omkomen in de PK's. Daar vallen alleen wel puntjes te winnen. Uiteraard hoopt dik 90% hier op Newey zijn magie en dat zou kunnen. Heeft RBR het voor elkaar gekregen om vergelijkbare downforce en dus snelheid in de bochten te behalen als Mercedes en werkt dat trucje van RBR dat de auto minder rake krijgt naarmate deze versnelt en blijft dat legaal dan kunnen ze in de buurt komen als de Renault ook een beetje meewerkt.

Eerste paar races zal Hamilton wel winnen. Barcelona mag van mij een herhaling van vorig jaar worden. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het wordt alleen lastiger als die nieuwe banden zóveel extra grip geven dat de aero niet meer heel erg boeit. In dat geval is extra power icm extra brede banden voor Mercedes om helemaal een ridicule voorsprong te krijgen. :X

Maar over een paar dagen weten we het. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Voor hetzelfde geld zuipt die merc als een dolle met die 70 pk extra. Maar goed, ga je hetzelfde zien, managing the gap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Bart-Willem schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:19:
Het wordt alleen lastiger als die nieuwe banden zóveel extra grip geven dat de aero niet meer heel erg boeit. In dat geval is extra power icm extra banden voor Mercedes om helemaal een ridicule voorsprong te krijgen. :X

Maar over een paar dagen weten we het. :P
Ik weet niet of je gelijk gaat krijgen, maar vooralsnog durf ik hier wel in mee te gaan. Zover ik gezien heb kan een beter aero pakket voor (en dit zijn getallen gebaseerd op wat her en der genoemd wordt) een maximum van 25 pk compenseren, en dan houdt ik het maar eens hoog aan. Die strijd zal Mercedes dus altijd winnen.

Ik Gun RB het allerbeste en de overige teams ook, maar tenzij je RB of Ferrari heet is zelfs 10 pk op Mercedes compenseren met aero en de rest niet eens haalbaar. RB of Ferrari zal echt met iets moeten komen waar Mercedes compleet op strek gaat tijdens de eerste GP anders is de inhaalslag wat mij betreft al verloren...zelfs voor RB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Toch denk ik dat Ferrari niet zo weggecijferd moet worden. Voor Australië zet ik mijn "geld" op vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Turbo-Puppy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:28:
[...]

Ik Gun RB het allerbeste en de overige teams ook, maar tenzij je RB of Ferrari heet is zelfs 10 pk op Mercedes compenseren met aero en de rest niet eens haalbaar. RB of Ferrari zal echt met iets moeten komen waar Mercedes compleet op strek gaat tijdens de eerste GP anders is de inhaalslag wat mij betreft al verloren...zelfs voor RB.
Zo heeft de F1 nog nooit gewerkt naar mijn weten..
Gelukkig is dat ook niet zo en zie je met de races het weer allemaal verschuiven. Als dit vorig jaar zo was, dan was RBR natuurlijk nooit 2e geëindigd.

Eerste kwali/race zegt een hoop inderdaad, een stuk meer vergeleken de test dagen die niks zeggen. Maar de eerste race staat niet garant voor wat er nog meer gaat gebeuren. Anders kan je net zo goed de eerste race bekijken en dan heb je de uitslag al voor F1 2017, zo werkt het natuurlijk totaal niet :)

Als je bijv deze race bekijkt uit F1 2016, althans de uitslagen:
http://www.gpupdate.net/n...-prix-van-australie-2016/
Daar was het gat ontiegelijk groot tussen merc/ferrari en rbr.

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 19-03-2017 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:31
LopendeVogel schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:18:
[...]

Zo heeft de F1 nog nooit gewerkt naar mijn weten..
Gelukkig is dat ook niet zo en zie je met de races het weer allemaal verschuiven. Als dit vorig jaar zo was, dan was RBR natuurlijk nooit 2e geëindigd.

Eerste kwali/race zegt een hoop inderdaad, een stuk meer vergeleken de test dagen die niks zeggen. Maar de eerste race staat niet garant voor wat er nog meer gaat gebeuren. Anders kan je net zo goed de eerste race bekijken en dan heb je de uitslag al voor F1 2017, zo werkt het natuurlijk totaal niet :)
Volgens mij snap je niet helemaal wat hij bedoelt:
Mercedes had al verreweg de sterkste motor en heeft naar verluidt 70 pk extra gevonden. Renault kwam dus al flink te kort en heeft er ook minder bijgekregen afgelopen winter. Het vermogensverschil is dus alleen maar groter geworden.

Dat ga je niet compenseren met 'eenvoudige' Aero optimalisaties. Daarvoor is iets unieks nodig dat heel veel verschil maakt en lastig te kopiëren is. Vergelijkbaar moet de dubbele diffuser van Brawn in 2009.

Dat is denk ik waar @Turbo-Puppy op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
dennisfr schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Volgens mij snap je niet helemaal wat hij bedoelt:
Mercedes had al verreweg de sterkste motor en heeft naar verluidt 70 pk extra gevonden. Renault kwam dus al flink te kort en heeft er ook minder bijgekregen afgelopen winter. Het vermogensverschil is dus alleen maar groter geworden.

Dat ga je niet compenseren met 'eenvoudige' Aero optimalisaties. Daarvoor is iets unieks nodig dat heel veel verschil maakt en lastig te kopiëren is. Vergelijkbaar moet de dubbele diffuser van Brawn in 2009.

Dat is denk ik waar @Turbo-Puppy op doelt.
Jawel ik begrijp hem zeer zeker wel. Ik heb een deel van zijn reactie dik gedrukt, daar ben ik vervolgens op gaan reageren. Eerste GP staat niet garant voor wat er voor de rest in het gehele seizoen gebeurt. Als dat in 2016 zo was, dan was RBR waarschijnlijk niet eens 3e geëindigd. Ondanks dat het gat tussen mercedes/ferrari en RBR zeer groot was (meer dan een halve minuut kijkend naar Ricciardo en Rosberg), is RBR toch 2e geëindigd.

Ja 70PK is heul veul i know die kan RBR niet opvullen met her en der een aanpassing in de aerodynamica. Maar goed er zijn nog wel andere factoren die mee kunnen spelen waardoor je een wedstrijd wint (neem bijv Barcelona). De eerste race zegt imo alleen iets over de eerste race en niet zodanig over de rest van het verloop in het seizoen. Na de eerste race kan je wel een redelijke schatting maken waar iedereen staat, mja goed als je dat vorig jaar gedaan had, en gegokt had dat Mercedes 1e zou worden en Ferrari 2e (1e race liegt er niet om) dan was je van een koude kermis thuis gekomen :D

En het onvoorspelbare in de F1 dat maakt het dan voor mij ook zo leuk om te kijken.. Hopen dat een team die beter is een fout maakt, in een crash terecht komt (jaja gemeen, dat misgunnen haha)..

Zoals in Spa dacht ik van; dit wordt de race van Max.. Kwali ging perfect en de race was 1 grote flater. Het is en blijft onvoorspelbaar allemaal.

Ps ik heb het nu over merc/ferrari en rbr.. Maar alle teams zijn door elkaar gehaald na verloop van het seizoen, op mercedes na.
Geen enkel team is in 2016 zo geëindigd zoals de uitslag van de eerste race liet zien, alles is door elkaar gegooid (qua resultaten en eindstanden) op Mercedes na. Mercedes was de eerste race het beste, en is uiteindelijk ook op de 1e plek geëindigd, dat is bij geen enkel ander team van toepassing.

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 19-03-2017 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

dennisfr schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:30:
Daarvoor is iets unieks nodig dat heel veel verschil maakt en lastig te kopiëren is. Vergelijkbaar moet de dubbele diffuser van Brawn in 2009.
Williams en Toyota reden ook met een dubbele diffuser en halverwege het seizoen had iedereen hem.

Mooi verhaal: Ross Brawns boek Total Competition beschrijft een technische meeting pre-2009-season, waarin Ross tussen de regels door aangeeft dat ze 50% extra downforce hadden gevonden binnen de reglementen (wat haaks stond op de afspraken voor het 2009 seizoen, waarin ze de aero wilde verlagen). De andere teams luisterden niet goed, maar de technical director van Williams kwam terug in de fabriek en gaf z'n mannen de opdracht de loophole te gaan zoeken, welke ze dus ook vonden. Daarom stonden ze ook van het begin met een dubbele diffuser aan de start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Over precies een week weten we de uitslag al. Het wordt een kort nachtje dan met de overgang naar zomertijd erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Een voorzichtige voorspelling voor de race durf ik wel aan:

1) Hamilton
2) Vettel
3) Raikkonen
4) Bottas
5) Verstappen
6) Ricciardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

nachtnet schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:26:
Over precies een week weten we de uitslag al. Het wordt een kort nachtje dan met de overgang naar zomertijd erbij.
Ik vertrouw erop dat mijn smartphone me op tijd wekt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jongens, vergeten we even niet dat de 70pk winst van Mercedes pure speculatie is? En vergeet ook niet dat Mercedes (om überhaupt de finishline te halen) de motor flink moest terugschroeven na Q3? Ja, ze waren erg dominant in de kwalificatie, maar in de race was het gat vaak veel kleiner. Aan die 70pk (als ze dat al hebben gehaald) hebben ze dus hoogstwaarschijnlijk alleen wat tijdens kwalificatiesessies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7RCLPBX0AECYh2.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7RBJXwVoAEicKI.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7RH_hSXkAELgS4.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7RYcRUX0AAyw1a.jpg
[YouTube: https://youtu.be/Tfi8BLca07M]

Leesvoer:

Een echte voorspelling durf ik pas na FP1/FP2 aan..
Tot die tijd is het echt:
Afbeeldingslocatie: https://goodereader.com/blog/uploads/images/crystal-ball.jpg
De mijne zegt nu dat BOT gaat verrassen..

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 19-03-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 13:28

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik durf er zeker van te zijn dat Stroll de finish NIET haalt :D.. en Alonso :(

[ Voor 8% gewijzigd door Nickrsd op 19-03-2017 12:24 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Nickrsd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:23:
ik durf er zeker van te zijn dat Stroll de finish NIET haalt :D.. en Alonso :(
Tenzij ze de bandenwissel combineren met een motorwissel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Ik kwam deze zojuist tegen... is wel Indycar, maar ik zou het gaaf vinden als ze zo'n helmetcam ook in F1 zouden hebben( al is het maar tijdens een FP sessie).
Het snelheidsgevoel is echt veel beter dan de huidige onboardcam, aantal FPS is ook hoog en kwaliteit goed. Enige nadeel is het windgeruis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
kevlar01 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:04:
[video]
Ik kwam deze zojuist tegen... is wel Indycar, maar ik zou het gaaf vinden als ze zo'n helmetcam ook in F1 zouden hebben( al is het maar tijdens een FP sessie).
Het snelheidsgevoel is echt veel beter dan de huidige onboardcam, aantal FPS is ook hoog en kwaliteit goed. Enige nadeel is het windgeruis..
Dit is toch gewoon een GoPro die op de helm geplakt is? Daar zijn genoeg video's van te vinden ook binnen F1 gebruik (filmdagen)

360o video

Nadeel is dat die camera's (nog) niet in de live broadcast kunnen streamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:13:
[...]

Dit is toch gewoon een GoPro die op de helm geplakt is? Daar zijn genoeg video's van te vinden ook binnen F1 gebruik (filmdagen)

[video]360o video

Nadeel is dat die camera's (nog) niet in de live broadcast kunnen streamen..
Lijkt me ook n GoPro of iets wat er op lijkt. Zou gewoon gaaf zijn als ze deze ook tijdens een van de TV sessies zouden hebben, dan zit je midden in de actie :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Fantastisch mooi onderbouwde analyse van de 2 Barcelona testen, waarin de auteur concludeert dat Mercedes toch mogelijk nog sneller is dan Ferrari.

https://f1metrics.wordpre.../2017-preseason-analysis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
kevlar01 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Lijkt me ook n GoPro of iets wat er op lijkt. Zou gewoon gaaf zijn als ze deze ook tijdens een van de TV sessies zouden hebben, dan zit je midden in de actie :)
Jaa toen ik een tijdje (paar weken?) terug een video zag van Hamilton in de nieuwe wagen met een 360 camera (die je netjes in youtube kan draaien) dacht ik van... Hoe ruig zou het zijn indien je via een optie van je mediabox (provider) kan kiezen uit de coureur..
Oftewel dat je opties krijgt als: de race normaal bekijken of vanaf een 360 camera die op een wagen geplaatst is (jaja, even de nadelen wegdenken).
Als je dan bijv een aantal coureurs in een strijd ziet dat je via een optie zegt: bekijk Max Verstappen, en dat met de mogelijkheid om de camera te draaien.

Maar hoe de *** ga je dat live doen? Lijkt me best een opgave indien plots een paar miljoen mensen de camera van Max wilt ''besturen''/bekijken.

Als ik de YT video van Hamilton (of die van Max zoals hierboven) bekijk en je de camera naar voren draait (dus niet richting zijn hoofd, maar naar de richting waar hij naartoe kijkt/rijd) dat geeft echt een tof gevoel.

Is wel iets wat in de toekomst mogelijk gaat worden in combinatie met VR hoop/denk ik. VR bril op en je zit ''in'' de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
kevlar01 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:04:
[video]
Dat gevoel van snelheid heeft veel te maken met de FOV. Die 'shoulder cams' (bij gebrek aan betere naam) hebben een hele lage FOV. Daardoor zie je veel minder wat er naast de auto is, dus zie je dingen naast de baan ook minder snel voorbij schieten. Die helmer cam heeft een veel hogere FOV.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@Requiem19 _/-\o_ Inderdaad prima analyse. (hij doet ook de post-season Driver Rankings). Heb gelijk @ajkphillips maar toegevoegd op twitter.

LopendeVogel schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Jaa toen ik een tijdje (paar weken?) terug een video zag van Hamilton in de nieuwe wagen met een 360 camera (die je netjes in youtube kan draaien) dacht ik van... Hoe ruig zou het zijn indien je via een optie van je mediabox (provider) kan kiezen uit de coureur..
Oftewel dat je opties krijgt als: de race normaal bekijken of vanaf een 360 camera die op een wagen geplaatst is (jaja, even de nadelen wegdenken).
Als je dan bijv een aantal coureurs in een strijd ziet dat je via een optie zegt: bekijk Max Verstappen, en dat met de mogelijkheid om de camera te draaien.

Maar hoe de *** ga je dat live doen? Lijkt me best een opgave indien plots een paar miljoen mensen de camera van Max wilt ''besturen''/bekijken.

Als ik de YT video van Hamilton (of die van Max zoals hierboven) bekijk en je de camera naar voren draait (dus niet richting zijn hoofd, maar naar de richting waar hij naartoe kijkt/rijd) dat geeft echt een tof gevoel.

Is wel iets wat in de toekomst mogelijk gaat worden in combinatie met VR hoop/denk ik. VR bril op en je zit ''in'' de auto.
offtopic:
Het "besturen" van een 360o cam is natuurlijk niet echt besturen. De camera zelf maakt immers al 360o beelden. Als kijker selecteer je alleen maar welke deel van de video je kijkt.

Naar ik had begrepen wordt er wel geëxperimenteerd met dergelijke mogelijkheden, en zou je mogelijk via VR of app kunnen meerijden met de coureurs. (sterker nog volgens een blogger (even de naam vergeten) zou het zomaar kunnen dat je straks "live" kunt mee racen via een race-simulator.))

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 19-03-2017 14:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Requiem19 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:12:
Fantastisch mooi onderbouwde analyse van de 2 Barcelona testen, waarin de auteur concludeert dat Mercedes toch mogelijk nog sneller is dan Ferrari.

https://f1metrics.wordpre.../2017-preseason-analysis/
DIT is nu precies wat ik wil lezen ipv van al die loze meningen en 'hoop' die er overal gebezigd worden. Gewoon knalharde data die niet te ontkennen valt en wat de enige bron van voorspellingen zou mogen zijn.

Helaas scoort dit niet goed als clickbait of s'ochtends op werk bij de koffieautomaat...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
nachtnet schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:24:
@Requiem19 _/-\o_ Inderdaad prima analyse. (hij doet ook de post-season Driver Rankings). Heb gelijk @ajkphillips maar toegevoegd op twitter.
You serious? :D
Had van jou wel verwacht dat je f1metrics wel kende :X

Inderdaad altijd heerlijke analyses. Gewoon pure data. Klaar. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@UltraSub :Y ;) Kende wel de driver-ratings analyses.. Mag dat ook? ;)

http://www.redbullracing.com/article/ready-roll

Afbeeldingslocatie: https://image2.redbull.com/rbx00498/0001/2/600/445/inarticle_footer_eve_42131312.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Stefie2010 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:48:
[...]

DIT is nu precies wat ik wil lezen ipv van al die loze meningen en 'hoop' die er overal gebezigd worden. Gewoon knalharde data die niet te ontkennen valt en wat de enige bron van voorspellingen zou mogen zijn.

Helaas scoort dit niet goed als clickbait of s'ochtends op werk bij de koffieautomaat...
Tsja, leuk om te lezen inderdaad, maar het blijft gissen wie straks het snelst is. Wie weet nog de grootste stap voorwaarts te maken in de twee weken tussen testen en de eerste vrije training? Weet Renault de betrouwbaarheidsissues op te lossen en kan de motor dan gewoon op vol vermogen? Wat is de verrassing waar RBR zo geheimzinnig over doet? Die auto is _te_ clean, dat kan het gewoon niet zijn.

Maar goed, neemt niet weg dat bovenstaande de beste analyse is dit ik tot nu toe heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik ben klaar met glazen bollerij. Er is geen informatie meer bijgekomen sinds vorige week donderdag, alles is speculeren.

Nog 4 dagen en 8 uur tot fp en nog 6 dagen tot de q. We kunnen niets anders dan wachten.

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1