Nee volgens mij snapt niemand dat in dit topic nog....LopendeVogel schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:23:
[...]
Dus jij begrijpt werkelijk waar niet wat ik bedoel met de TAG versie?
@LopendeVogel
TAG Heuer IS een Renault motor
https://www.formula1.com/...e-naming-partnership.html
https://www.formule1.nl/n...t-motor-tag-heuer-noemen/
TAG Heuer IS een Renault motor
https://www.formula1.com/...e-naming-partnership.html
https://www.formule1.nl/n...t-motor-tag-heuer-noemen/
[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 23-02-2017 14:27 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
stickertje - verder snap iedereen die wat langer f1 kijkt wat met TAG bedoeld wordtkevlar01 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:21:
[...]
Er zit 0,0 verschil tussen de Renault motor en de Tag Heuer motor qua performance. Het enige verschil is de naam...
Geef nou toe, deze achtervleugels zijn toch een verademing. In tegenstelling tot die flatgebouwen van de afgelopen jaren...
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Hier kan je volgens mij wel uit opmaken dat TAG Heuer dus niks aan de motor doet.As well as renewing its engine branding partnership, with next year’s car being badged as the Red Bull Racing-TAG Heuer RB13, TAG Heuer will continue to act as the team’s official timekeeper, official watch and team performance partner.
[ Voor 16% gewijzigd door PhysicalMagic op 23-02-2017 14:32 ]
Huh TAG maakt toch zelf motoren? Al sinds 1983!

Nietus!vhal schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:35:
[...]
made by Porsche
#maarheberverdergeenverstandvan
[ Voor 80% gewijzigd door Humma Kavula op 23-02-2017 14:38 ]
Dat hoeft niet. Het kan bijvoorbeeld liggen aan een gebrek aan koeling van een bepaald onderdeel. Dat is natuurlijk wel anders bij de verschillende teams.albino71 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:13:
[...]
Ehm, de motor is exact gelijk, dus als er iets structureels is, dan heeft ook Red Bull daar last van.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Op de auto ja, maar ze hebben wel meer sponsors. Op hun site onder 'our partners' kom ik tot 23 'partners'.YakuzA schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:20:
[...]
Je weet dat TAG Heuer een horloge merk is en niks doet met motoren
Mercedes ook wel mager trouwens, met 3 sponsoren? (Petronas, Boss, Epson + kleine qualcomm)
Nee, merp!
made by PorscheHumma Kavula schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:32:
Huh TAG maakt toch zelf motoren? Al sinds 1983!
[afbeelding]
#maarheberverdergeenverstandvan
Dat is wel waar inderdaad, niet aan gedacht.ATS schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Dat hoeft niet. Het kan bijvoorbeeld liggen aan een gebrek aan koeling van een bepaald onderdeel. Dat is natuurlijk wel anders bij de verschillende teams.
Hopelijk valt het mee en is de betrouwbaarheid gewoon goed.
Wat Lopende Vogel volgens mij bedoelt dat hun Renault behandelt werd door Mario Illien van Ilmor?
Ikzelf weet er het fijne ook niet van
Grappig, her en der in reacties op de Mercedes lancering word er gezegd dat 'ze' (MERC) halverwege het seizoen toch ook voor een grote haaienvin gaan
Die gaan ze vanmiddag ook nog testen.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:43:
Grappig, her en der in reacties op de Mercedes lancering word er gezegd dat 'ze' (MERC) halverwege het seizoen toch ook voor een grote haaienvin gaan
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heel aparte ophanging aan de voorkant:

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dat lijkt mij eerder de stuurbalk of hoe noem je dat.Lasmibalsingh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:44:
Heel aparte ophanging aan de voorkant:
[afbeelding]
Zoek even in dit topic...genoeg over geouwehoerd...bregweb schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:47:
Kan iemand mij het nut van die haaievin uitleggen? Of een linkje geven?
Kijk even een aantal berichten terug. Wel een beetje moeite doen hè.bregweb schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:47:
Kan iemand mij het nut van die haaievin uitleggen? Of een linkje geven?
"When you grow up your heart dies"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoeveel van die pakken verslijten ze nou in een seizoen? Gewoon elke race een nieuwe?
Ik denk dat als jij na een raceweekend je pak vol gezweet hebt dat je ook wel een nieuwe wilt. Geld zal daar geen rol in spelen.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:56:
[...]
Hoeveel van die pakken verslijten ze nou in een seizoen? Gewoon elke race een nieuwe?
Ik blijf het wel een rommeltje vinden die hele presentatie van Mercedes. Denk dat ze dat toch wel wat beter hadden kunnen doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Zahariac op 23-02-2017 14:59 ]
Denk 3 of meer per weekend.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:56:
[...]
Vermoed dat ze per session zelfs een nieuwe pakken (dus zo'n 5 per weekend, FP1, FP2, FP3, Quali, Race)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik mag toch hopen dat die pakken te wassen/stomen zijnZahariac schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:57:
[...]
Ik denk dat als jij na een raceweekend je pak vol gezweet hebt dat je ook wel een nieuwe wilt. Geld zal daar geen rol in spelen.
Ik blijf het wel een rommeltje vinden die hele presentatie van Mercedes. Denk dat ze dat toch wel wat beter hadden kunnen doen.
Ongetwijfeld! Maar ik weet niet of ze daar moeite in steken.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:03:
[...]
Ik mag toch hopen dat die pakken te wassen/stomen zijn
Het idee is wel leuk, van die 360 graden video's enzo, maar de uitvoering minder. Hopelijk geldt hetzelfde voor hun F1 autoZahariac schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:57:
[...]
Ik denk dat als jij na een raceweekend je pak vol gezweet hebt dat je ook wel een nieuwe wilt. Geld zal daar geen rol in spelen.
Nee, merp!
Lijkt mij een no-brainer... ik denk dat het stukken goedkoper is om ze te wassen dan nieuwe pakken te kopen? Die dingen slijten niet zo hard denk ik?Zahariac schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:05:
[...]
Ongetwijfeld! Maar ik weet niet of ze daar moeite in steken.
Het Williams team neemt drie sets raceoveralls mee per rijder naar elke Grand Prix. Een rijder gebruikt gemiddeld 16 pakken per seizoen, en het kunnen er nog meer zijn als de sponsors veranderen in het midden van het jaar. De pakken worden naar de stomerij gebracht na elke race.. Ja hoor ook een bronYakuzA schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Denk 3 of meer per weekend.
Vermoed dat ze per session zelfs een nieuwe pakken (dus zo'n 5 per weekend, FP1, FP2, FP3, Quali, Race)
Mja of het nog klopt weet ik niet, dat over TAG HEUER klopt helaas (voor mij uiteraard gelukkig) wel nog altijd.
Hoop niet dat hij de rest van het seizoen ook zo'n slaperige indruk maakt. Gelukkig draagt hij wel een pak op maat en heeft hij geen voorbeeld genomen aan Villeneuve die altijd in XXXL-pakken reed.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Totaalplaatje klopt wel zo. Op die gekke bedrukte horloge na mag dit wel gezien worden. Simpel en strak.
Damn, heb zelfs al een mening over kleding...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
En wat klopt er volgens jou? Want dat heb je tot op heden nog niet uitgelegd, alleen dat je het raar vind dat wij het niet weten.LopendeVogel schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:09:
dat over TAG HEUER klopt helaas (voor mij uiteraard gelukkig) wel nog altijd.
Graag weer even een bron aub
Die pakken schijnen nogal een technisch hoogstandje te zijn dus zou goed kunnen. En al het geld dat ze kunnen besparen zullen ze vast wel besparenZahariac schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:05:
[...]
Ongetwijfeld! Maar ik weet niet of ze daar moeite in steken.
Dank voor de bron.LopendeVogel schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:09:
[...]
Het Williams team neemt drie sets raceoveralls mee per rijder naar elke Grand Prix. Een rijder gebruikt gemiddeld 16 pakken per seizoen, en het kunnen er nog meer zijn als de sponsors veranderen in het midden van het jaar. De pakken worden naar de stomerij gebracht na elke race.. Ja hoor ook een bron
Mja of het nog klopt weet ik niet, dat over TAG HEUER klopt helaas (voor mij uiteraard gelukkig) wel nog altijd.
Echter moet ik je toch echt tegen spreken op het TAG Heuer verhaal. Zie:
https://www.formule1.nl/n...tag-heuer-motoren-rijden/
TAG Heuer is al jaren geen eigenaar meer van TAG, wat het onderdeel is wat daadwerkelijk in de jaren 80 in samenwerking met Porsche motoren maakte.
De "TAG Heuer" motor van Red Bull is dus echt alleen maar een naamdeal. TAG Heuer doet zelf 0,0 met de motor.

Door die livery hebben ze toch wel verdomd veel details kunnen verbergen. Volgens mij zijn die bargeboard gigantisch complex, alleen zie je er niks van.
Hmm dus aan de ene kant zie je onder bepaalde hoeken petroas en aan de andere kant penas

Was me ook al opgevallen. Had verwacht meer foto's ervan te zien voorbij komen maar blijkbaar is het toch minder opvallend dan ik dacht aangezien ik niet veel zie passeren over dat bepaalde vleugelsetje
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Het toont wel aan dat auto's veel te lang worden als je 3 foto's nodig hebt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De reden dat Mercedes heeft gereden voor de onthulling was het weer blijkbaar:
Nog niet geplaatst hier volgens mij, maar kan in dit tempo ook iets over het hoofd gezien hebben
http://www.auto-motor-und...es-w08-2017-11640553.htmlDer Grund für die verfrühte Enthüllung lag im launischen britische Winter-Wetter. In Silverstone blies ein mittlerer Orkan, der immer wieder feinen Nieselregen über die Strecke peitschte. Mercedes wollte seinen Filmtag über die Bühne bringen, bevor die BedingungenWertvolles günstig versichern! noch schlechter wurden. So fuhr das Auto schon, bevor es offiziell enthüllt wurde.
Nog niet geplaatst hier volgens mij, maar kan in dit tempo ook iets over het hoofd gezien hebben
apart vleugeltje: https://twitter.com/ScarbsTech/status/834770637734473730

achterkant:

achterkant:

Zou kunnen, daar had ik nog niet aan gedacht!Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:45:
[...]
Dat lijkt mij eerder de stuurbalk of hoe noem je dat.
[ Voor 73% gewijzigd door Lasmibalsingh op 23-02-2017 15:50 ]
Zou die hetzelfde (of beter) doen als de vin?Lasmibalsingh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:29:
[afbeelding]
achterkant:
[afbeelding]
Oh ooowwww....
http://www.f1today.net/nl...ijdens-filmdag-toro-rosso
RENAULT-MOTOR STOPT NA 6 RONDEN TIJDENS FILMDAG TORO ROSSO
Scuderia Toro Rosso heeft tijdens een filmdag met de nieuwe STR12 veel hinder ondervonden van een hardnekkig ERS-probleem. De auto gaf na amper zes rondjes op het circuit van Misano al de geest en de monteurs van het opleidingsteam van Red Bull kregen de wagen niet meer aan de praat, laten bronnen rondom de Italiaanse renstal aan F1Today.net weten.
Het zal toch niet.......?
Scuderia Toro Rosso heeft tijdens een filmdag met de nieuwe STR12 veel hinder ondervonden van een hardnekkig ERS-probleem. De auto gaf na amper zes rondjes op het circuit van Misano al de geest en de monteurs van het opleidingsteam van Red Bull kregen de wagen niet meer aan de praat, laten bronnen rondom de Italiaanse renstal aan F1Today.net weten.
ERS probleem zijn meestal eenvoudiger op te lossen dan problemen met de ICE.StealthyPeanut schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:35:
Oh ooowwww....
StagiairsStealthyPeanut schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:35:
Oh ooowwww....
Creating my own hero.
Hopelijk heeft de TAG Heuer daar geen last van
OT: Een filmdag is natuurlijk ook wat anders voor zo'n motor dan een raceweekend lijkt mij, misschien dat het daardoor niet helemaal lekker liep? Wel balen voor STR dat hun filmdag meteen voorbij was...
Ik vind het overigens opvallend dat er helemaal geen foto's o.i.d. van die filmdag zijn opgedoken.
OT: Een filmdag is natuurlijk ook wat anders voor zo'n motor dan een raceweekend lijkt mij, misschien dat het daardoor niet helemaal lekker liep? Wel balen voor STR dat hun filmdag meteen voorbij was...
Ik vind het overigens opvallend dat er helemaal geen foto's o.i.d. van die filmdag zijn opgedoken.
Ik denk dat de filmdag al klaar was voordat ze de camera's konden uitpakkenKiwi schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:45:
Hopelijk heeft de TAG Heuer daar geen last van![]()
Kan me niet voorstellen dat dit op de auto zit bij de eerste race.. Vind de FIA meestal niet tof zulke kwetsbare onderdelen.Lasmibalsingh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:29:
[afbeelding]
achterkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Zou kunnen, daar had ik nog niet aan gedacht!
Vermoed eerder dat ze bij Mercedes het effect van wel of geen vin nog aan het testen zijn.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar ik denk dat we het wel in die richting moeten zoeken. De instabiliteit tijdens het gieren (yaw), wat je bij een vin hebt, heb je hiermee niet. Dit is wat racecar-engineering erover te vertellen heeft:albino71 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:35:
[...]
Zou die hetzelfde (of beter) doen als de vin?
The Mercedes ran at Silverstone with a very strange looking component on the engine cover, initially it was thought to be some kind of sensor mount – but it appears that it may in fact be an aerodynamic component. The dimensions of it seem to be the width and height of the old 2016 spec rear wing, perhaps exploiting a leftover from the old technical regulations carried over into the ’17 rule book.
Wisten we dit? Ik niet in ieder geval haha
bron: 2017 FORMULA ONE TECHNICAL REGULATIONSARTICLE 14 : SAFETY EQUIPMENT
14.1 Fire extinguishers :
14.1.1 All cars must be fitted with a fire extinguishing system which will discharge into the cockpit
and into the engine compartment.
14.1.2 Any extinguishant listed in the Appendix to the Technical Regulations is permitted.
14.1.3 The quantity of extinguishant may vary according to the type of extinguishant used, a list of
quantities may be found in the Appendix to the Technical Regulations.
14.1.4 When operated, the fire extinguishing system must discharge 95% of its contents at a constant
pressure in no less than 10 seconds and no more than 30 seconds.
If more than one container with extinguishant is fitted, they must be released simultaneously.
14.1.5 Each pressure vessel must be equipped with a means of checking its pressure which may vary
according to the type of extinguishant used. A list of pressures may be found in the Appendix
to the Technical Regulations.
14.1.6 The following information must be visible on each container with extinguishant :
a) Type of extinguishant ;
b) Weight or volume of the extinguishant ;
c) Date the container must be checked which must be no more than two years after the
date of filling.
14.1.7 All parts of the extinguishing system must be situated within the survival cell and all
extinguishing equipment must withstand fire.
14.1.8 Any triggering system having its own source of energy is permitted, provided it is possible to
operate all extinguishers should the main electrical circuits of the car fail.
The driver must be able to trigger the extinguishing system manually when seated normally
with his safety belts fastened and the steering wheel in place.
Furthermore, a means of triggering from the outside must be combined with the circuit
breaker switches described in Article 14.2.1. They must be marked with a letter "E" in red at
least 80mm tall, with a line thickness of at least 8mm, inside a white circle of at least 100mm
diameter with a red edge with a line thickness of at least 4mm.
14.1.9 The system must work in any position, even when the car is inverted.
14.1.10All extinguisher nozzles must be suitable for the extinguishant and be installed in such a way
that they are not directly pointed at the driver.
Wow goeie daar hebk nog nooit van gezien of gehoord!Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:02:
[...]
bron: 2017 FORMULA ONE TECHNICAL REGULATIONS
Denk ook dat dit een soort sensor is(zoiets als dat 'hek' wat we volgende week ook ongetwijfeld zullen gaan zien)Grimmie187 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:57:
[...]
Kan me niet voorstellen dat dit op de auto zit bij de eerste race.. Vind de FIA meestal niet tof zulke kwetsbare onderdelen.
Vermoed eerder dat ze bij Mercedes het effect van wel of geen vin nog aan het testen zijn.

Is dit een nieuwe toevoeging aan de regulations dit jaar? Heb dit systeem namelijk ook nog nooit gebruikt zien worden.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:02:
[...]
De uitleg hierboven klinkt wel logisch, het vleugeltje heeft ongeveer de afmetingen van de oude achtervleugel. Dus kunnen ze het verschil in luchtstroom tussen oud en nieuw vergelijken (en bepalen of ze wel of geen vin monteren).kevlar01 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:05:
[...]
Denk ook dat dit een soort sensor is(zoiets als dat 'hek' wat we volgende week ook ongetwijfeld zullen gaan zien)
[afbeelding]
Ja, er zitten twee knoppen, ook voor neutral:Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:02:
[...]
https://www.reddit.com/r/...r_into_neutral_using_the/
Blaa...
Nog beter gezocht, wat ik bedoelde:
"I've noticed on a number of f1 cars, not sure if all of them, that near the cockpit and / or the gas input there are letters with a circle around them. I've seen an 'E' on the McLaren and an 'N' I think on the Ferrari. I haven't been able to figure out what these stand for. Do you have any idea what they indicate? thanks. David H"
The mysterious E and N on Mika's carThe Atlas F1 FAQ research team have come up trumps again, quizmaster Marcel Schot had discovered the 'N' indicates the presence of a button which when pressed puts the car's transmission in Neutral. This is to assist the flag marshals in recovering cars which have expired somewhere out on the circuit and have to be pushed off or away from the track - or to a point where a crane can grab them.
Similarly, the 'E' is the emergency cut off button for all electrical power in the car, so the presence of that electricity doesn't do anything potentially harmful to anyone involved in a vehicle recovery situation, or more importantly so the car doesn't electrocute anyone who might be trying to rescue the driver from the wreck, or by sparking start a fuel fire.
[ Voor 62% gewijzigd door DRaakje op 23-02-2017 16:18 ]
Die zitten er al 20+ jaar in. Heb meer dan eens over problemen met het onboard systeem gelezen in kwalificaties en vrije trainingen in de jaren '90.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:02:
[...]
Zie http://www.cvel.clemson.e...1/Weathersby_project.html en http://news.bbc.co.uk/spo...t/formula_one/7980559.stm toen ie bij Kimi in de cockpit afging (2008).
En meer uitleg uit 2006: http://www.f1technical.net/features/2514
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 23-02-2017 16:22 ]
Nice. Dat heb ik mij ook altijd al afgevraagd.DRaakje schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:13:
[...]
Ja, er zitten twee knoppen, ook voor neutral:
https://www.reddit.com/r/...r_into_neutral_using_the/
Blaa...
Nog beter gezocht, wat ik bedoelde:
"I've noticed on a number of f1 cars, not sure if all of them, that near the cockpit and / or the gas input there are letters with a circle around them. I've seen an 'E' on the McLaren and an 'N' I think on the Ferrari. I haven't been able to figure out what these stand for. Do you have any idea what they indicate? thanks. David H"
The mysterious E and N on Mika's carThe Atlas F1 FAQ research team have come up trumps again, quizmaster Marcel Schot had discovered the 'N' indicates the presence of a button which when pressed puts the car's transmission in Neutral. This is to assist the flag marshals in recovering cars which have expired somewhere out on the circuit and have to be pushed off or away from the track - or to a point where a crane can grab them.
Similarly, the 'E' is the emergency cut off button for all electrical power in the car, so the presence of that electricity doesn't do anything potentially harmful to anyone involved in a vehicle recovery situation, or more importantly so the car doesn't electrocute anyone who might be trying to rescue the driver from the wreck, or by sparking start a fuel fire.

Dus toch een vin voor de merc?
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Blijkt het dadelijk geen 'exploit' te zijn, maar een foutje in de regels die een vleugel met de hoogte/breedte/positie van 2016 nog verplichten, is Mercedes het enige team wat aan de regels voldoet ;pLasmibalsingh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:02:
[...]
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar ik denk dat we het wel in die richting moeten zoeken. De instabiliteit tijdens het gieren (yaw), wat je bij een vin hebt, heb je hiermee niet. Dit is wat racecar-engineering erover te vertellen heeft:
[...]
Als negen teams linksom gaan en Mercedes rechtsom, neem ik aan dat de keuze snel gemaakt is.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Blijkt het dadelijk geen 'exploit' te zijn, maar een foutje in de regels die een vleugel met de hoogte/breedte/positie van 2016 nog verplichten, is Mercedes het enige team wat aan de regels voldoet ;p
Dus een "afneembare" vin. Zouden dan straks de weersomstandigheden bepalen of er met of zonder vin gereden gaat worden. Die storm bij Silverstone raast nu door Waalwijk heen nou, denk ik.
Zoiets denk ik ook, aangezien de 'vleugel / sensor' die op de foto's volgens mij toch ergens inzit op een plek waar iets te monteren valt, hij is er niet zomaar random opgeplakt. Dit zou wel eens de bevestigingsplek kunnen zijn waar die vin normaal gesproken bevestigd wordt. Op de laatste foto is ook duidelijk te zien dat er daar een 'gat' zit waar iets aan bevestigd kan worden.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:24:
[...]
Dus een "afneembare" vin. Zouden dan straks de weersomstandigheden bepalen of er met of zonder vin gereden gaat worden. Die storm bij Silverstone raast nu door Waalwijk heen nou, denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door PhysicalMagic op 23-02-2017 16:31 . Reden: plaatjes toegevoegd ]
Een f1 wagen is geen lego hoor, ze hebben gewoon een paar engine om uit te kiezen. Als je 1200 man aan het werk moet houden.. .PhysicalMagic schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:28:
[...]
Zoiets denk ik ook, aangezien de 'vleugel / sensor' die op de foto's volgens mij toch ergens inzit op een plek waar iets te monteren valt, hij is er niet zomaar random opgeplakt. Dit zou wel eens de bevestigingsplek kunnen zijn waar die vin normaal gesproken bevestigd wordt. Op de laatste foto is ook duidelijk te zien dat er daar een 'gat' zit waar iets aan bevestigd kan worden.
ping 127.212.23.124
Ik krijg anders aardig het gevoel dat die wagens best een kliklaminaat systeem hebben haha. In ieder geval met aeroparts.pjottum schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:38:
[...]
Een f1 wagen is geen lego hoor, ze hebben gewoon een paar engine om uit te kiezen. Als je 1200 man aan het werk moet houden.. .
Over 29 dagen is de eerste vrije training. Dat gaat heel snel nu. Me like!
Of ze hebben meerdere type enginecovers voor verschillende circuits of er liggen er meerdere klaar om in Barcelona te gaan testen.
Ze hebben meerdere engine covers.
Net als vleugels. Ze gaan ook geen flapjes verwisselen op de voorvleugel bijvoorbeeld, gewoon andere neus erop.
Net als vleugels. Ze gaan ook geen flapjes verwisselen op de voorvleugel bijvoorbeeld, gewoon andere neus erop.
Bij deze 1 foto van de 3 foto's die eerder gepost zijn.

Iemand tijden van de presentaties van Ferrari en McLaren morgen?
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Ferrari is om 9:45 's ochtends.daniellammers schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:41:
Iemand tijden van de presentaties van Ferrari en McLaren morgen?
en mclaren heeft om 11:50 een facebook livestream
[ Voor 10% gewijzigd door Dijkstraat op 23-02-2017 18:45 ]
Bedankt geennl!Dijkstraat schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:42:
[...]
Ferrari is om 9:45 's ochtends.
en mclaren heeft om 11:50 een facebook livestream
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Da's voor Lewis zijn WIFILasmibalsingh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:29:
[afbeelding]
achterkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Inderdaad. Een f1 apparaat is toch iets prijziger dan een pak laminaat.AzzKickah schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:40:
Ze hebben meerdere engine covers.
En die neus wordt er toch regelmatig afgereden. Zeker met de nieuwe maat kan het best wel meer brokstukken gaan opleveren.
Zeker als ze zo lang zijn als die taxi hierboven...
ping 127.212.23.124
Die neusvleugel van de Mercedes lijkt inderdaad een teer punt. Vooral omdat die verbinding zo smal lijkt. Ik denk dat er dit jaar wel de nodige gaan sneuvelen.
"When you grow up your heart dies"
Er kan makkelijk iemand op die neus staan, zo sterk is dat toch op ed een of andere manier.sjaool schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:05:
Die neusvleugel van de Mercedes lijkt inderdaad een teer punt. Vooral omdat die verbinding zo smal lijkt. Ik denk dat er dit jaar wel de nodige gaan sneuvelen.
Bij hoge snelheid genereert dat ding de nodige kilo's downforce, dus hij moet wat kunnen hebben...
Op Ziggo Sport Racing keek ik net even de herhaling van Hongarije terug en toen viel me op dat de Mercedes ook al de hanekam had op de enginecover.
Inderdaad, vorig jaar ging Lewis zelf op de voorvleugel staan van zijn 2014 bolide.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat het dit jaar ook kan.
@Rivanov Top, Veel goede foto's..
De Mercedes is echt zeer compact verpakt.. (enginecover is micro..)

Decoy T-vleugel neem ik aan..
* nachtnet was even een dagje weg, en had in de avond last van een fikse internetstoring..
Dit baart me nog steeds zorgen.. https://www.motorsport.co...every-single-area-876456/ De winst die Mercedes op ieder vlak gemaakt zegt te hebben..

Decoy T-vleugel neem ik aan..
* nachtnet was even een dagje weg, en had in de avond last van een fikse internetstoring..
Dit baart me nog steeds zorgen.. https://www.motorsport.co...every-single-area-876456/ De winst die Mercedes op ieder vlak gemaakt zegt te hebben..
[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 24-02-2017 01:24 ]
Ikvermoed ook sat zij gewoon weer lachend eerste worden.
Nog kleine drie uur en we kunnen huilenvan het lachen bij Ferrari
Of zouden ze echt met een goed concept komen?
Nog kleine drie uur en we kunnen huilenvan het lachen bij Ferrari
Iedereen vond het token systeem zo ruk, maar als straks blijkt dat Mercedes zonder token systeem nog meer engine voorsprong neemt, was het tokensysteem juist nuttig voor het beperken van de motorvoorsprong voor Mercedes!
Met het aantal kg downforce dat deze moet leveren moet je er ook wel op kunnen staan daarnaast is de massa van een gemiddelde formule 1 coureur (zie hier Link) ook rond de 65 kg dat is nogal eens te fixen als engineer zeker met carbon fiber het 'wonder' materiaal.DJTimo schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:00:
Inderdaad, vorig jaar ging Lewis zelf op de voorvleugel staan van zijn 2014 bolide.
Hu ligt het nu aan mij of lijkt de afstand tussen de wielophanging veel langer te zijn? En dan doel ik niet op enkele centimeters, maar dit ziet wel heul lang uit? Of schept de foto een fout beeld?Ereaser schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:08:
Bij deze 1 foto van de 3 foto's die eerder gepost zijn.
[afbeelding]
Nee deze foto is gewoon onder een goede hoek genomen waardoor je beter ziet hoe lang de auto eigenlijk is.LopendeVogel schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:44:
[...]
Hu ligt het nu aan mij of lijkt de afstand tussen de wielophanging veel langer te zijn? En dan doel ik niet op enkele centimeters, maar dit ziet wel heul lang uit? Of schept de foto een fout beeld?
Let je wel op dat de auto's niet gelijk staan? Er is wel een verschil te zien, maar op de onderste foto staat de auto meer naar rechts. Geen 1 lijn komt overeen (draag''armen'' staan niet gelijk, voorvleugel niet, en de achtervleugel ook niet, hoewel de achtervleugel inderdaad iets aangepast is).nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 01:11:
@Rivanov Top, Veel goede foto's..
[afbeelding]
Decoy T-vleugel neem ik aan..![]()
Wel lijkt het zit gedeelte een stukje naar voren verplaatst te zijn. Stel je zou de auto's daadwerkelijk naast elkaar zetten dan heb je minder neus op de nieuwe wagen.
Echter wel onhandig kijken, die lijnen geven een heel vertekent beeld waardoor het lekker onhandig is om te zien wat je nu daadwerkelijk ziet
Of heb ik nu nog een kop koffie nodig om het helder te zien haha?
Want wat ik zie:
Nieuwe auto: minder neus, meer achterkant
Oude auto: meer neus, minder achterkant.
Jammer dat ze niet een foto genomen hebben waarbij de auto's ook daadwerkelijk naast elkaar staan, nu staat de onderste auto een halve meter (?) naar voor waardoor het maar vreemd uitziet in combinatie met die getekende lijnen
Helaas niet xd Volgens mij gaat dat min of meer altijd door, althans hoe ik het in het sport nieuws lees is er altijd wel weer een voetbal uitslag. Vroeger toen ik nog gras sprietjes deed tellen, of aan het uitvogelen was waar de bal heen moest, had je inderdaad een winter stop en gingen we de zaal in (jammer, geen gras sprietjes meer om te tellen).himlims_ schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:13:
semi-offtopic: duurt die winterstop bij voetbal ook zo lang?!
Maar volgens mij is er buiten de stop van de eredivisie nog tig andere competities die gewoon doorlopen? Dan heb je natuurlijk clubs die te slecht zijn om aan andere competities mee te doen, dus die zullen wel een pauze hebben.
Ik vind het ook wel jammer zo'n volledig seizoen pauze. Bij zo'n reglement wijziging als nu begrijp ik de langere pauze wel. Bij voetbal heb je geen innovaties en wijzigingen (bal wordt niet ineens vierkant met een bol tintje ofzo), dat blijft even saai (persoonlijk) en kan 24/7 doorgaan.
Maar wie weet gaat daar verandering in komen, stel de regels qua auto zijn voor 2018 relatief gelijk als die van 2017, dan zou ik 1 maand break wel meer dan genoeg vinden haha (coureurs + hun team ook hoop ik).. Dit in combinatie met meer en nieuwe races die ze van plan zijn op te nemen.. Ja wie weet gaan we volgend jaar wel geluk hebben
Kleine optimalisaties zijn ze tijdens de races (race seizoen) ook mee bezig, dat hoeft niet plots allemaal in de winter break plaats te vinden.
Nadeel is natuurlijk, als wij vakantie hebben, dan hebben wij ook echt vakantie. Een F1 coureur kan niet als hij 4 weken vakantie heeft, 4 weken lekker genieten van de vakantie en dan direct weer de auto in om te presteren. Dat zal eerder 2 weken vakantie zijn en 2 weken trainen (werken). Dan is natuurlijk 2 weken op een heel jaar veel te kort. Dan wordt het al snel 2 maanden vakantie, 1 maand daadwerkelijk genieten, en 1 maand om weer te trainen voordat je de auto in stapt. Nja goed, nog altijd veel maar beter dan 3 maanden wachten haha.
Moeilijk, moeilijk
[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 24-02-2017 08:25 ]
Ik dacht dat Eccie en HAM het wel konden vindenDe Engelsman zei het niet met zoveel woorden, maar het vertrek van Bernie Ecclestone als hoogste baas van de Formule 1 zou volgens Hamilton zomaar eens goed uit kunnen pakken.
"De toekomst van de Formule 1 ziet er stralend uit, die mogelijkheid is er tenminste. Met de nieuwe mensen en met de mensen die er nog zijn, kan de sport groter worden dan ooit."
NOS
Nee want die had HAM verboden op social media te zitten in de paddockJasphur schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:24:
[...]
Ik dacht dat Eccie en HAM het wel konden vinden
NOS
Vergeet ook even niet dat de coureurs ook even rust nodig hebben een week of 2 en dat de gehele organisatie even een reset nodig heeft om weer nieuwe strategieen te bedenken voor het volgende seizoen. En circuits zullen ook wel de wat tijd nodig hebben om aanpassingen door te voeren etc. Ik begrijp de paar maanden break wel. Het is alleen ruk voor ons hahaLopendeVogel schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:23:
[...]
Helaas niet xd Volgens mij gaat dat min of meer altijd door, althans hoe ik het in het sport nieuws lees is er altijd wel weer een voetbal uitslag. Vroeger toen ik nog gras sprietjes deed tellen, of aan het uitvogelen was waar de bal heen moest, had je inderdaad een winter stop en gingen we de zaal in (jammer, geen gras sprietjes meer om te tellen).
Maar volgens mij is er buiten de stop van de eredivisie nog tig andere competities die gewoon doorlopen? Dan heb je natuurlijk clubs die te slecht zijn om aan andere competities mee te doen, dus die zullen wel een pauze hebben.
Ik vind het ook wel jammer zo'n volledig seizoen pauze. Bij zo'n reglement wijziging als nu begrijp ik de langere pauze wel. Bij voetbal heb je geen innovaties en wijzigingen (bal wordt niet ineens vierkant met een bol tintje ofzo), dat blijft even saai (persoonlijk) en kan 24/7 doorgaan.
Maar wie weet gaat daar verandering in komen, stel de regels qua auto zijn voor 2018 relatief gelijk als die van 2017, dan zou ik 1 maand break wel meer dan genoeg vinden haha (coureurs + hun team ook hoop ik).. Dit in combinatie met meer en nieuwe races die ze van plan zijn op te nemen.. Ja wie weet gaan we volgend jaar wel geluk hebben
Kleine optimalisaties zijn ze tijdens de races (race seizoen) ook mee bezig, dat hoeft niet plots allemaal in de winter break plaats te vinden.
Nadeel is natuurlijk, als wij vakantie hebben, dan hebben wij ook echt vakantie. Een F1 coureur kan niet als hij 4 weken vakantie heeft, 4 weken lekker genieten van de vakantie en dan direct weer de auto in om te presteren. Dat zal eerder 2 weken vakantie zijn en 2 weken trainen (werken). Dan is natuurlijk 2 weken op een heel jaar veel te kort. Dan wordt het al snel 2 maanden vakantie, 1 maand daadwerkelijk genieten, en 1 maand om weer te trainen voordat je de auto in stapt. Nja goed, nog altijd veel maar beter dan 3 maanden wachten haha.
Moeilijk, moeilijk
Als ik dat stuk goed lees lijkt het vooral te zien dat ze een aantal design changes hebben gemaakt door de failure van de motor van HAM in Maleisie. (als dat iets geruststeld...)nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 01:11:
https://twitter.com/6usgus/status/834831234941538304Lasmibalsingh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:29:
[afbeelding]
achterkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Gat in de regulations, gaat vast gefixt worden
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Haha HAM kan dan schijnbaar werk en privé goed gescheiden houdenJasphur schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:24:
[...]
Ik dacht dat Eccie en HAM het wel konden vinden
NOS
Maar ik begrijp het wel, er komt een fris bedrijf in de F1 terecht wat het een positieve draai kan geven.
Met alleen mannetjes als Lewis, Vettel en Max kan je de F1 geen flinke boost geven, ja Lewis, Vettel en Max zijn nodig om aandacht van de media te trekken, maar er mag wel meer veranderen (bijkomen).
Lewis gaf al vaker aan (ook door met zijn mobieltje te spelen tijdens de elke keer standaard interviews waar niemand iets aan heeft) dat het tijd is voor veranderingen in de F1. Er moet meer aandacht naar de fans en potentiële kijkers. Dusja meer races (meer kijk plezier), meer verschillende soort races (meer publiek), meer van alles.. En dat lijkt Liberty Global (UPC) allemaal wel mogelijk te willen maken.
Net als voor Lewis, regelmatig krijgt hij het commentaar dat hij tijdens de pers na afloop alleen maar met zijn iPhone speelt. Dit heeft hij ook uitgelegd: de pers is standaard, niet leuk, niet interessant, vragen waar elke kijker al het antwoord op heeft. Lewis vind dat de fans tijd moeten krijgen om vragen te stellen aan de coureurs. Enja hij probeert dan op deze manier zijn punt duidelijk te maken: hij heeft geen interesses in de manier waarop de pers nu te werk gaat. Hij wilt dat er fans zitten ipv de standaard pers met elke keer weer dezelfde vragen (of dat de pers verplicht wordt de vragen namens F1 fans te stellen).
Ondanks dat Lewis voor sommige mensen misschien een vies persoon is, zorgt hij wel voor media (buiten het presteren tijdens een race komt hij regelmatig in opspraak = F1 nieuws). Net als Max zorgt vooral in NL voor meer media aandacht voor de F1. Ook over Vettel wordt dan nog regelmatig gesproken buiten een race = ook aandacht voor de F1. Maar goed deze 3 mannetjes kunnen er niet voor zorgen dat de F1 wereldwijd meer aandacht zal krijgen, daar is meer voor nodig: Liberty Global.
Bleh maar goed, dit gaat weer te ver door
[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 24-02-2017 08:39 ]
Hogader schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:29:
[...]
Als ik dat stuk goed lees lijkt het vooral te zien dat ze een aantal design changes hebben gemaakt door de failure van de motor van HAM in Maleisie. (als dat iets geruststeld...)
Lewis Hamilton suffered a spectacular engine failure when leading last year's Malaysian Grand Prix, with the team determining a big-end bearing failure in the crankshaft as the root cause of the problem.
Dit heeft toch meer met de rijstijl van HAM te maken gehad dan een slechte bearing aan de crankshaft?
Nee dat vergeet ik niet. Dat is ook de reden waarom ik dat ook vermeld (onderaan in mijn reactie vertel ik dat letterlijk zoJasphur schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:29:
[...]
Vergeet ook even niet dat de coureurs ook even rust nodig hebben een week of 2 en dat de gehele organisatie even een reset nodig heeft om weer nieuwe strategieen te bedenken voor het volgende seizoen. En circuits zullen ook wel de wat tijd nodig hebben om aanpassingen door te voeren etc. Ik begrijp de paar maanden break wel. Het is alleen ruk voor ons haha
Vandaar dat zelfs 1 maand break mij te weinig lijkt en het eerder 2 maanden zullen zijn (maar goed, 2 maanden is al beter als wat we nu hebben haha).
Uch vrijdagochtend. Koffieloos.LopendeVogel schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:34:
[...]
Nee dat vergeet ik niet. Dat is ook de reden waarom ik dat ook vermeld (onderaan in mijn reactie vertel ik dat letterlijk zo)
Vandaar dat zelfs 1 maand break mij te weinig lijkt en het eerder 2 maanden zullen zijn (maar goed, 2 maanden is al beter als wat we nu hebben haha).
/me Jasphur moet even beter lezen
Makkelijk. Neuzen breken af door zijwaartse krachten, niet door de gegenereerde downforce van een paar honderd kg. Ook zijn er strenge flexregels van het materiaal, dus een coureur is peanuts.DJTimo schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:00:
Daar heb ik meer vrede mee dan afgelopen drie seizoenen waarbij niemand wat anders kon proberen, maar moest doorploeteren op de ingeslagen weg.Requiem19 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:17:
Iedereen vond het token systeem zo ruk, maar als straks blijkt dat Mercedes zonder token systeem nog meer engine voorsprong neemt, was het tokensysteem juist nuttig voor het beperken van de motorvoorsprong voor Mercedes!
Watjehimlims_ schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:13:
semi-offtopic: duurt die winterstop bij voetbal ook zo lang?!
Vroeger met handmatig schakelen en een versnelling vergissen kon je inderdaad zelf makkelijk je motor slopen, maar tegenwoordig?Jasphur schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:33:
[...]
[...]
Dit heeft toch meer met de rijstijl van HAM te maken gehad dan een slechte bearing aan de crankshaft?

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 24-02-2017 08:38 ]
Ja, maar duurt nog steeds te lang 
(ik snap het, maar leuk vind ik het niet)
(ik snap het, maar leuk vind ik het niet)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Twee reacties op dit punt:Señor Sjon schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:36:
[...]
Makkelijk. Neuzen breken af door zijwaartse krachten, niet door de gegenereerde downforce van een paar honderd kg. Ook zijn er strenge flexregels van het materiaal, dus een coureur is peanuts.
[...]
Daar heb ik meer vrede mee dan afgelopen drie seizoenen waarbij niemand wat anders kon proberen, maar moest doorploeteren op de ingeslagen weg.
1. Dat jij er meer vrede mee hebt kan natuurlijk, maar als het racen er nog minder leuk door wordt dan heeft jouw gemoedsrust weinig belang.
2. Renault geeft aan dat de significante wijzigingen van haar kant prima onder het token systeem hadden gekund.
Mercedes aan de andere kant, heeft alle onderdelen aangepakt van de motor. Van MGU-K, MGU-H tot combustion engine. Dit had niet onder het token systeem gekund.
Ilmor zijn de huidige Mercedes motoren, zover ik begrepen heb.Arjantje72 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:41:
Wat Lopende Vogel volgens mij bedoelt dat hun Renault behandelt werd door Mario Illien van Ilmor?
Wikipedia: Ilmor
of nog beter
Wikipedia: Ilmor
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2017 08:44 ]
Nog maar een uurtje en de tranen zullen weer in de ogen springen door de nieuwe Ferrari.
Of het valt mee.
Ik denk dat 'ie rood is.
Of bedoel je dat niet?
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2017 08:45 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1