Ik quote jou nu even maar had er nog een handvol kunnen kiezen...Requiem19 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:01:
Volgens mij heb ik deze quote al geplaatst, maar misschien dan nog maar een keer...
Het gaat om mid tot hoge snelheidsbochten en de winst varieert van 20 tot maximaal 50 km/h. Dit is op basis van data van de FIA.
[...]
Dan nog even ingaan op deze vraag:
[...]
Ik noem deze circuits omdat het hier lastig is de vangrail naar achteren te verplaatsen. Op Spa kunnen ze Eau Rouge niet zomaar aanpassen qua veiligheidsmaatregelen. Voor een dergelijke aanpassing moet het hele circuit over hoop en zo'n verbouwing is niet binnen een paar weekjes klaar.
Echte stratencircuits zoals Monaco en Singapore zijn al helemaal niet aan te passen. Je kunt in dit filmpje (2013) al zien dat ze met 170 door Tabac gaan en met 215 door de zwembad chicane. De 2016 F1 auto's reden vergelijkbare rondetijden als de 2013 F1 auto's op Monaco.. dus dat wordt interessant als ze straks met 210 door Tabac knellen en met 250 de zwembad chicane nemen:
[video]
Jullie vergeten dat de Formule 1 ooit al veel sneller is geweest. Veel laprecords stammen uit 2004.
Toen hadden ze banden met enorm veel grip door de bandenoorlog, joekels van diffusers, achtervleugels even groot (of groter?) als (/dan) komend jaar is toegestaan en enorm veel aërodynamische vrijheid die veel downforce bracht. Bovendien waren die auto's slechts 600 kilo ipv van 730 komend jaar.
De voornaamste tijdwinst van de huidige Formule 1 tov die van 2004 zit bij het acceleratie (door de enorme trekkracht van die hybrid V6).
In de bochten zijn ze langzamer.
Wat dat betreft zal 2017 niets brengen wat we nog niet eerder hebben gezien qua bochtensnelheid.
Het is niet alsof ze opeens een meter breder zijn geworden.Jasphur schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:55:
[...]
Ik verwacht eigenlijk dat er tijdens de race minder snelle tijden gereden worden in Monaco. Vooral doordat de wagens een stuk breder zijn geworden. En dus een andere lijn moeten volgen. (ik weet dat er tijdens de race altijd minder snelle tijden neergezet worden dan in de Q)
Ben erg benieuwd naar de inhaalacties daar!
Ietsie breder en meer rubber in contact met het asfalt, dat geeft betere wegligging en meer grip.
De 30 kilo die erbij komt zal in Monaco relatief zwaar wegen, maar lijkt me sterk dat ze langzamer zullen gaan