[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
Requiem19 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:01:
Volgens mij heb ik deze quote al geplaatst, maar misschien dan nog maar een keer...

Het gaat om mid tot hoge snelheidsbochten en de winst varieert van 20 tot maximaal 50 km/h. Dit is op basis van data van de FIA.

[...]

Dan nog even ingaan op deze vraag:

[...]

Ik noem deze circuits omdat het hier lastig is de vangrail naar achteren te verplaatsen. Op Spa kunnen ze Eau Rouge niet zomaar aanpassen qua veiligheidsmaatregelen. Voor een dergelijke aanpassing moet het hele circuit over hoop en zo'n verbouwing is niet binnen een paar weekjes klaar.

Echte stratencircuits zoals Monaco en Singapore zijn al helemaal niet aan te passen. Je kunt in dit filmpje (2013) al zien dat ze met 170 door Tabac gaan en met 215 door de zwembad chicane. De 2016 F1 auto's reden vergelijkbare rondetijden als de 2013 F1 auto's op Monaco.. dus dat wordt interessant als ze straks met 210 door Tabac knellen en met 250 de zwembad chicane nemen:

[video]
Ik quote jou nu even maar had er nog een handvol kunnen kiezen...

Jullie vergeten dat de Formule 1 ooit al veel sneller is geweest. Veel laprecords stammen uit 2004.
Toen hadden ze banden met enorm veel grip door de bandenoorlog, joekels van diffusers, achtervleugels even groot (of groter?) als (/dan) komend jaar is toegestaan en enorm veel aërodynamische vrijheid die veel downforce bracht. Bovendien waren die auto's slechts 600 kilo ipv van 730 komend jaar.

De voornaamste tijdwinst van de huidige Formule 1 tov die van 2004 zit bij het acceleratie (door de enorme trekkracht van die hybrid V6).
In de bochten zijn ze langzamer.
Wat dat betreft zal 2017 niets brengen wat we nog niet eerder hebben gezien qua bochtensnelheid.
Jasphur schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat er tijdens de race minder snelle tijden gereden worden in Monaco. Vooral doordat de wagens een stuk breder zijn geworden. En dus een andere lijn moeten volgen. (ik weet dat er tijdens de race altijd minder snelle tijden neergezet worden dan in de Q :P )

Ben erg benieuwd naar de inhaalacties daar!
Het is niet alsof ze opeens een meter breder zijn geworden. :p
Ietsie breder en meer rubber in contact met het asfalt, dat geeft betere wegligging en meer grip.

De 30 kilo die erbij komt zal in Monaco relatief zwaar wegen, maar lijkt me sterk dat ze langzamer zullen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
P.K. schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 01:45:
[...]

Ik quote jou nu even maar had er nog een handvol kunnen kiezen...

Jullie vergeten dat de Formule 1 ooit al veel sneller is geweest. Veel laprecords stammen uit 2004.
Toen hadden ze banden met enorm veel grip door de bandenoorlog, joekels van diffusers, achtervleugels even groot (of groter?) als (/dan) komend jaar is toegestaan en enorm veel aërodynamische vrijheid die veel downforce bracht. Bovendien waren die auto's slechts 600 kilo ipv van 730 komend jaar.

De voornaamste tijdwinst van de huidige Formule 1 tov die van 2004 zit bij het acceleratie (door de enorme trekkracht van die hybrid V6).
In de bochten zijn ze langzamer.
Wat dat betreft zal 2017 niets brengen wat we nog niet eerder hebben gezien qua bochtensnelheid.

[...]

Het is niet alsof ze opeens een meter breder zijn geworden. :p
Ietsie breder en meer rubber in contact met het asfalt, dat geeft betere wegligging en meer grip.

De 30 kilo die erbij komt zal in Monaco relatief zwaar wegen, maar lijkt me sterk dat ze langzamer zullen gaan
Dan vergis je je toch een beetje. In 2016 werden er al lap records verbroken. Bijvoorbeeld op de A1 Ring.

Maar laten we naar een echt downforce curcuit kijken. Op Suzuka haalde Rosberg 1.30.5 in Q vorig jaar, terwijl het Polerecord uit 2006 staat op 1.29.5.

Als we dit jaar 5 seconden sneller gaan, komen we op 1.25.5. Met in het achterhoofd houdend dat de topsnelheid dit jaar redelijk wat lager is dan vorig jaar ivm toegenomen drag, verliezen 2017 auto's tijd op rechte stukken. De winst in de bochten is simpel gezegd bizar groot.

Een F1 auto is nog nooit zo snel geweest in de bochten als komend jaar. En met een grote marge ook nog eens. Kijk voor de grap onderstaand filmpje en stel je de linker auto eens voor die 5 seconden harder gaat terwijl hij een topsnelheid heeft van 15/20 km/h lager.

[video]YouTube: Rosberg 2016 vs fastest pole lap ever (Massa 2006) - suzuka[/[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
"Smaller teams are unfairly punished by an uncompetitive allocation of prize money that will always give the biggest teams more money, even if they finish last in every race," she said.
Hoewel ik het best wel eens ben met haar, vind ik dat de EU/poitiek niks te zoeken heeft in de F1 sport.
Dat in 2015 Sauber en FI de EU gevraagd heeft onderzoek te doen naar rechtvaardigheid vind ik dan ook best een laffe actie.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Zouden de F1 coureurs ook iets hebben aan zo'n 'centrifuge' training die jetfighter piloten ook krijgen? Waar ze 8 G kunnen opwekken? Of trainen ze daar wellicht niet de juiste spieren mee?

Ik kan me voorstellen dat het handig is om die G krachten te kunnen weerstaan, maar F1 coureurs staan natuurlijk niet zo lang bloot aan die G krachten als een jetfighter piloot of een astronaut... Het is niet zo dat ze flauwvallen bij het aanremmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:58:
[...]

[...]

Hoewel ik het best wel eens ben met haar, vind ik dat de EU/poitiek niks te zoeken heeft in de F1 sport.
Dat in 2015 Sauber en FI de EU gevraagd heeft onderzoek te doen naar rechtvaardigheid vind ik dan ook best een laffe actie.
Ik denk dat met name Sauber met de rug tegen de muur stond (staat?) en niet veel andere opties had. Mensen vergeten ook dat FI qua budget eerder in het rijtje Sauber/Manor past dan Williams/Toro Rosso, auto's die ze dit jaar de baas zijn gebleven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:19:
Zouden de F1 coureurs ook iets hebben aan zo'n 'centrifuge' training die jetfighter piloten ook krijgen? Waar ze 8 G kunnen opwekken? Of trainen ze daar wellicht niet de juiste spieren mee?

Ik kan me voorstellen dat het handig is om die G krachten te kunnen weerstaan, maar F1 coureurs staan natuurlijk niet zo lang bloot aan die G krachten als een jetfighter piloot of een astronaut... Het is niet zo dat ze flauwvallen bij het aanremmen :P
Volgens mij geef je zelf al antwoord op je vraag :+
Arfman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat met name Sauber met de rug tegen de muur stond (staat?) en niet veel andere opties had. Mensen vergeten ook dat FI qua budget eerder in het rijtje Sauber/Manor past dan Williams/Toro Rosso, auto's die ze dit jaar de baas zijn gebleven.
Maar waarom dan bij de politiek een aanvraag doen naar een onderzoek. Waarom niet de F1 managent?
Ik kan mij voorstellen dat FI, Sauber en the likes dit al vaak geprobeerd hebben, maar hou dan de eer aan jezelf en stap eruit. De sport word met minder teams saaier en dat zal een directer gevolg hebben over hoe bijvoorbeeld prijzengeld word verdeeld. Wat kan de EU nou doen? De F1 is toch een commerciele organisatie? En heeft zo haar bedrijfsvoering, dat deze niet helemaal eerlijk is wel duidelijk, maar ik vind het niet aan de EU om de F1 op haar vingers te tikken. Het is niet zo dat de F1 hetzelfde belang in de maatschappij heeft als een telecom bedrijf die prijsafspraken maakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Jasphur schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:28:
[...]

Volgens mij geef je zelf al antwoord op je vraag :+

[...]
Haha nu je het zegt :o Maar weten jullie of dat in de praktijk gebeurd of ooit is geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:36:
[...]

Dan vergis je je toch een beetje. In 2016 werden er al lap records verbroken. Bijvoorbeeld op de A1 Ring.

Maar laten we naar een echt downforce curcuit kijken. Op Suzuka haalde Rosberg 1.30.5 in Q vorig jaar, terwijl het Polerecord uit 2006 staat op 1.29.5.

[video]YouTube: Rosberg 2016 vs fastest pole lap ever (Massa 2006) - suzuka[/[video]
Volgens mij zijn de polerecords van 2004 en 2006 gezet met autos die al waren voorbereid voor de race, dus met meer brandstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Aid schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:40:
[...]

Volgens mij zijn de polerecords van 2004 en 2006 gezet met autos die al waren voorbereid voor de race, dus met meer brandstof.
Volgens mij waren de Suzuka poles destijds ook in de regen/ opdrogende baan gezet.
Denk dat ze anders in die tijd ook wel rond de 1:28 / 1:29 hadden gezeten.
Ben wel benieuwd naar de rondetijden dit jaar.

Vorig jaar reden ze tijdens de wintertests in Barcelona rond de 1:25, ben benieuwd wat ze dit jaar halen(al zat het geen echte benchmark zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
[...]

Als we dit jaar 5 seconden sneller gaan, komen we op 1.25.5. Met in het achterhoofd houdend dat de topsnelheid dit jaar redelijk wat lager is dan vorig jaar ivm toegenomen drag, verliezen 2017 auto's tijd op rechte stukken. De winst in de bochten is simpel gezegd bizar groot.

Een F1 auto is nog nooit zo snel geweest in de bochten als komend jaar. En met een grote marge ook nog eens. Kijk voor de grap onderstaand filmpje en stel je de linker auto eens voor die 5 seconden harder gaat terwijl hij een topsnelheid heeft van 15/20 km/h lager.

A1ring en suzuka zijn beide circuits waarbij je meer dan 2/3 van de ronde vol gas geeft. Is niet zozeer een echt downforce circuit. Op deze banen heb je een groot voordeel als je meer motorvermogen hebt.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
[...]

Jij vergist je. 2004 Suzuka was een natte kwalificatie en in 2004 was er geen Oostenrijkse Grand Prix. De vergelijkingen gaan dus mank. Ook in 2017 zullen ze bij lange na niet de lap records uit 2004 gaan benaderen, want volle tank. Wellicht dat er dit jaar iemand met nog 5 ronden te gaan naar ultrasoft gaat voor een poging (Alonso!) Maar normaal gesproken blijven de laprecords (alleen ronden in een race tellen) staan behalve als er ooit weer bijgetankt mag gaan worden.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb het over Pole records en niet lap records.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:36
kevlar01 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Haha nu je het zegt :o Maar weten jullie of dat in de praktijk gebeurd of ooit is geprobeerd?
Lijkt me niet:
zoals je zelf al min of meer aangeeft is er in een straaljager sprake van een wat geleidelijker opbouw van G-krachten die ook langer aanhoudt. Dit is ook wat een centrifuge nabootst.

In een F1 auto is er een hele korte piek van die heel snel opbouwt. Ik kan het mis hebben maar volgens mij kun je dat niet simuleren in een centrifuge.

Als laatste: in een F1 auto zijn de G-krachten vooral (vanuit de persoon) gezien, richting voor- en zijkanten. In een straaljager zijn de G-krachten richting de voeten gericht (daarom ook de pressure suits zodat er bloed richting de hersenen geduwd wordt)

[ Voor 18% gewijzigd door dennisfr op 15-02-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:25:
Ik heb het over Pole records en niet lap records.
Maar dat zijn ook niet echt interessante records aangezien er door de jaren heen nogal veel verschillende vormen van kwalificeren zijn geweest met bijbehorende verplichte race/kwali setups... Is moeilijk vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 17:25
Niet te vergeten het meeslepen van 10-20 ronden benzine in je polelap. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Voor zover ik weet zijn record laps toch altijd race laps geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Laprecords zijn altijd rondes gereden in de race inderdaad.

Maar om de ultieme snelheid van een F1 auto te zien is een pole lap natuurlijk interessanter, zeker in het licht van de veiligheidsdiscussie.

Het feit dat ze vanaf 2005 met racebenzine moesten kwalificeren is imo niet relevant: ja, F1 auto's waren misschien theoretisch gezien sneller in die periode, maar in de praktijk haalden ze die snelheid dus niet vanwege het reglement.

Het 2017 reglement laat F1 auto's dus met minimale benzine kwalificeren, waardoor de bochtensnelheden nu dus hoger dan ooit zullen zijn. Daar begon deze discussie mee: het mogelijke gevaar van de nieuwe regels. In 2005 was het misschien even gevaarlijk geweest als ze met minimale fuel hadden gekwalificeerd, maar dat was simpelweg niet het geval en was er dus ook geen probleem.

Overigens kwalifceerden ze in 2003 en 2004 nog gewoon met minimale fuel. Zie hier een mooi overzicht van de wijzigingen van het Q format:

https://www.formula1.com/...1-qualifying-formats.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
[...]

Je leest overduidelijk niet wat ik zei.

De reden dat ze afgelopen jaar op een aantal circuits in de buurt kwamen van die snelste tijden ligt voornamelijk bij die hybrid V6. Daar komt de tijdswinst vandaan.

De acceleratie van die motoren is immens. (Veel meer dan bij de V10's, laat staan V8's)
De hybride power wordt gebruikt om de wagens zo snel mogelijk op snelheid te krijgen, naarmate de snelheid oploopt wordt de hybride power exponentieel afgeschakeld omdat er 'bovenin' weinig te winnen valt.
Daardoor komen ze in de buurt van die rondetijden van 2004/2006.

Op de eerste -laten we zeggen- 500 meter van rechte stukken zijn de huidige auto's bizar snel. De winst zit niet in de bochten.

Vandaar ook dat de RB Ring een uitstekend circuit is voor deze auto's. Veel korte rechte stukken met een langzame bocht ervoor.

Verder doe je een aantal aannames die vooralsnog eerst maar waarheid moeten worden.
Ja de auto's zullen sneller zijn, maar als ik de verwachtingen van een aantal experts lees gaat die 5 seconden helemaal niet gehaald worden. 30 kilo erbij zorgt sowieso al voor minimaal een seconde verlies per ronde.

Bovendien, de auto's van 2004-2006 waren in racetrim wel écht tegen de 5 seconden sneller dan ze nu zijn (waren).
In kwalificatie zou het zomaar kunnen dat dit de snelste auto's ooit zijn, maar in de race wss niet. En dat is toch wanneer vooral de ongelukken gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Dacht zelfs met de jaarwisseling om 12uur met een glas champagne in mn hand dat het vanaf nu echt weer aftellen is voor de F1.. beetje sneu eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
P.K. schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Je leest overduidelijk niet wat ik zei.

De reden dat ze afgelopen jaar op een aantal circuits in de buurt kwamen van die snelste tijden ligt voornamelijk bij die hybrid V6. Daar komt de tijdswinst vandaan.

De acceleratie van die motoren is immens. (Veel meer dan bij de V10's, laat staan V8's)
De hybride power wordt gebruikt om de wagens zo snel mogelijk op snelheid te krijgen, naarmate de snelheid oploopt wordt de hybride power exponentieel afgeschakeld omdat er 'bovenin' weinig te winnen valt.
Daardoor komen ze in de buurt van die rondetijden van 2004/2006.

Op de eerste -laten we zeggen- 500 meter van rechte stukken zijn de huidige auto's bizar snel. De winst zit niet in de bochten.

Vandaar ook dat de RB Ring een uitstekend circuit is voor deze auto's. Veel korte rechte stukken met een langzame bocht ervoor.

Verder doe je een aantal aannames die vooralsnog eerst maar waarheid moeten worden.
Ja de auto's zullen sneller zijn, maar als ik de verwachtingen van een aantal experts lees gaat die 5 seconden helemaal niet gehaald worden. 30 kilo erbij zorgt sowieso al voor minimaal een seconde verlies per ronde.

Bovendien, de auto's van 2004-2006 waren in racetrim wel écht tegen de 5 seconden sneller dan ze nu zijn (waren).
In kwalificatie zou het zomaar kunnen dat dit de snelste auto's ooit zijn, maar in de race wss niet. En dat is toch wanneer vooral de ongelukken gebeuren.
Waar baseer je op dat de V6T auto's hun tijd winnen onder acceleratie? Dat is niet logisch: de auto's wegen ongeveer 100 kg meer dan in het V10 tijdperk.

Daarnaast is het vermogen van V6T + ERS ongeveer gelijk aan het V10 vermogen (net onder de 1000 pk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Vermogen is niet gelijk aan acceleratie. Ze hebben bovendien naast ERS ook een turbo. Ook is de boring en de slag van de cilinders anders, wat ook meespeelt in rijgedrag.
Je zou eigenlijk de nM van de motoren moeten kunnen vergelijken om een beeld te kunnen krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door kevlar01 op 15-02-2017 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Waar baseer je op dat de V6T auto's hun tijd winnen onder acceleratie? Dat is niet logisch: de auto's wegen ongeveer 100 kg meer dan in het V10 tijdperk.

Daarnaast is het vermogen van V6T + ERS ongeveer gelijk aan het V10 vermogen (net onder de 1000 pk).
Vermogen zegt niet zo veel als je het niet op de weg kunt brengen. Koppel is het sleutelwoord waardoor de V6T ontiegelijk snel van z'n plek af komt.

Volgens mij heeft het blok zelf al meer koppel door de turbo er op, komen de elektromotoren er nog bij.

Elektromotoren staan er om bekend een gigantisch koppel te leveren bij laag toerental, dat is ook de reden dat de snelst optrekkende auto's over het algemeen uit de fabriek van Tesla komen. Maximaal koppel beschikbaar op welk moment dan ook.

offtopic:
Het is ook de reden dat ik met m'n burgerlijke Prius nog vlot weg kom bij een stoplicht :X

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
XyritZz schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Vermogen zegt niet zo veel als je het niet op de weg kunt brengen. Koppel is het sleutelwoord waardoor de V6T ontiegelijk snel van z'n plek af komt.

Volgens mij heeft het blok zelf al meer koppel door de turbo er op, komen de elektromotoren er nog bij.

Elektromotoren staan er om bekend een gigantisch koppel te leveren bij laag toerental, dat is ook de reden dat de snelst optrekkende auto's over het algemeen uit de fabriek van Tesla komen. Maximaal koppel beschikbaar op welk moment dan ook.

offtopic:
Het is ook de reden dat ik met m'n burgerlijke Prius nog vlot weg kom bij een stoplicht :X
Koppel zegt ook niet zoveel als je het niet op de weg kunt brengen ;)

Sowieso zegt koppel niet alles, kijkend naar acceleratie gaat het wel degelijk om vermogen (pk). Koppel is onderdeel van het vermogen, net als toerental. Simple gezegd: vermogen = koppel x toerental. Voorbeeld, een auto met 200 pk en 250 Nm is net zo snel als een auto met 200 pk en 500 Nm tijdens acceleratie in voor beiden de optimale versnelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 15:10

p0st

Dutch Reefer

Het lijkt erop dat Red Bull dit jaar weer hun auto niet "voor het eggie" onthult tijdens de wintertests. Bron: http://www.gpblog.nl/1543...ogelijk-pas-in-australie/

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als de 2016 F1 auto echt zoveel koppel heeft en weinig downforce, zou de 2016 F1 auto dat vermogen toch nooit op de weg kunnen krijgen wegens gebrek aan grip? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

XyritZz schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:26:
[...]

offtopic:
Prius met F1 vergelijken :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Toen Max en Jos hun demo deden op Zandvoort vorig jaar, reed Max toen niet in een Torro Rosso met V6T vs een 2003 Minardi? Volgens mij was de Minardi een klap sneller op het rechte stuk als ik me het filmpje goed herinner.

Edit: helaas het betrof een V8 uit 2012.

Edit 2: YouTube: Formula 1 - V8 vs V6 - 0-100-150-200 km/h

Redelijk gelijk als ik het zo bekijk. Echter in 2017 natuurlijk veel meer grip waardoor de acceleratie een stuk beter zal zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Malt007 op 15-02-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@p0st
oww f1today.... never mind.
Sorry maar die site neem ik niet echt serieus in F1 nieuws.

Dus we wachten eerst de meer officiele bronnen wel af die het vaak beter bij het rechte eind hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Malt007 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:51:
Toen Max en Jos hun demo deden op Zandvoort vorig jaar, reed Max toen niet in een Torro Rosso met V6T vs een 2003 Minardi? Volgens mij was de Minardi een klap sneller op het rechte stuk als ik me het filmpje goed herinner.

Redelijk gelijk als ik het zo bekijk. Echter in 2017 natuurlijk veel meer grip waardoor de acceleratie een stuk beter zal zijn.
Dit is dan ook een filmpje uit 2014; we zijn ondertussen 3 seizoenen verder :> . Ik denk dat er best wat stappen op dat gebied gemaakt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-02-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:58:
@p0st
oww f1today.... never mind.
Sorry maar die site neem ik niet echt serieus in F1 nieuws.

Dus we wachten eerst de meer officiele bronnen wel af die het vaak beter bij het rechte eind hebben.
Ondanks dat ik ook zo denk hadden ze vorig jaar wel de primeur met de overstap van Max naar RB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Malt007 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:51:

Infeite reden daar gewoon 2 Minardi's natuurlijk

Stiekem zou het me wel wat lijken om die 2 een keer voluit te zien racen, echt pedal to the metal, kijken wie sneller is. Al gok ik dat Jos dat niet echt meer gaat volhouden, wanneer zat hij voor het laatst in een race-auto die met F1 te vergelijken valt?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Destruction schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Infeite reden daar gewoon 2 Minardi's natuurlijk

Stiekem zou het me wel wat lijken om die 2 een keer voluit te zien racen, echt pedal to the metal, kijken wie sneller is. Al gok ik dat Jos dat niet echt meer gaat volhouden, wanneer zat hij voor het laatst in een race-auto die met F1 te vergelijken valt?
Max zal wel echt een stap sneller zijn denk ik. Jos reed in 2009 voor het laatst de 24u toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Als ik dit lees http://www.motorsport.com...ept-very-high-risk-873576, hoop ik niet dat Honda weer een jaar lang gaat falen. Niet nu ze net bijna weer aansluiting hadden bij het veld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Red Bull heeft de nieuwe team gear online gezet:
https://www.redbullshop.com/en/rb-racing/

Lijkt niet al te veel veranderd, alleen het puma-deel is wat drukker geworden. En uiteraard wat nieuwe logo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Jurgen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:37:
Red Bull heeft de nieuwe team gear online gezet:
https://www.redbullshop.com/en/rb-racing/

Lijkt niet al te veel veranderd, alleen het puma-deel is wat drukker geworden. En uiteraard wat nieuwe logo's
Nou ze hebben de blauwe bull-camouflage niet meer aan de zijkant (wat ik stiekem wel mooi vond), nu lijkt het digital urban cammo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:47:
Als de 2016 F1 auto echt zoveel koppel heeft en weinig downforce, zou de 2016 F1 auto dat vermogen toch nooit op de weg kunnen krijgen wegens gebrek aan grip? ;)
En waarom dan niet?
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Maar het is wel logisch dat een 2016 auto, die 100+ kilo zwaarder is, die banden heeft met minder grip en die minder downforce heeft dan een auto uit 2004, sneller is door de bochten? :?

Vermogen zegt niet alles over hoe snel een auto(motor) kan accelereren.
Een V6T met een V10 is als appels met peren vergelijken, de motoren van tegenwoordig zijn veel complexer.
Alleen naar piekvermogen kijken zegt niet zoveel.

Die oude motoren draaiden veel meer toeren, door hetzelfde vermogen te halen met minder toeren betekend volgens mij sowieso dat je meer koppel hebt? Dat durf ik niet met zekerheid te stellen. Wellicht dat er iemand is die meer bekend is met dit onderwerp?

Als je alleen zou kijken naar de ICE, dan heeft die V6 ongeveer 1/3e minder vermogen dan de V10. (cijfers zijn te vinden via google)
De elektrsche systemen vullen het aan, en vermogen daarvan is 'direct' beschikbaar.

Oud coureurs bevestigen dit:
http://www.f1today.net/nl...el-van-v6-is-ongelooflijk
https://www.theguardian.c...urbo-engines-then-and-now

[ Voor 9% gewijzigd door P.K. op 15-02-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:35
Voor tijdens het wachten: een collectie mooie (1961 Ferrari 156) en lelijke (1971 March 711) rode F1 auto's: https://badgergp.com/a-bouquet-of-14-red-formula-one-cars/

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
P.K. schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:34:
[...]

En waarom dan niet?

[...]

Maar het is wel logisch dat een 2016 auto, die 100+ kilo zwaarder is, die banden heeft met minder grip en die minder downforce heeft dan een auto uit 2004, sneller is door de bochten? :?

Een V6T met een V10 is als appels met peren vergelijken, de motoren van tegenwoordig zijn veel complexer.
Waarom zouden de banden minder grip hebben? De Pirelli's zijn in de eerste plaats slicks ipv grooved tires zoals tot 2009. Dat maakt an sich al een enorm verschil.

Daarnaast zijn de 2016 auto's aerodynamisch 10-12 jaar verder dan de auto's uit de snelste F1 periode. Ondanks alle beperkende regels vinden de aerodynamici iedere keer weer verbeteringen. Het is simpelweg vooruitgang die je ziet.

Daarnaast is het toegenomen gewicht een grotere beperking bij acceleren, remmen (immers om massa in beweging te krijgen is meer energie nodig dan om massa in beweging te houden) dan bij het nemen van een bocht.

Ik denk dat iedereen de 2016 auto's flink onderschat qua performance. En als de 2017 reglementen waar maken wat ze beloven wordt het op sommige circuits echt bizar wat we gaan zien, met name in kwalificatie, maar misschien ook wel bij sommige races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:21:
[...]

Waarom zouden de banden minder grip hebben? De Pirelli's zijn in de eerste plaats slicks ipv grooved tires zoals tot 2009. Dat maakt an sich al een enorm verschil.

Daarnaast zijn de 2016 auto's aerodynamisch 10-12 jaar verder dan de auto's uit de snelste F1 periode. Ondanks alle beperkende regels vinden de aerodynamici iedere keer weer verbeteringen. Het is simpelweg vooruitgang die je ziet.

Daarnaast is het toegenomen gewicht een grotere beperking bij acceleren, remmen (immers om massa in beweging te krijgen is meer energie nodig dan om massa in beweging te houden) dan bij het nemen van een bocht.

Ik denk dat iedereen de 2016 auto's flink onderschat qua performance. En als de 2017 reglementen waar maken wat ze beloven wordt het op sommige circuits echt bizar wat we gaan zien, met name in kwalificatie, maar misschien ook wel bij sommige races.
Het zijn geen onderschattingen of wat dan ook maar een feit. En dat is dat de auto's uit 2004 vele malen sneller waren dan die uit 2016 ondanks, zoals jij benoemt, de gegroefde banden en de aerodynamische achterstand. Moet je nagaan dat zelfs met deze beperkende factoren ze veel sneller waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

[b][message=50251073,noline]P.K. schreef op

Die oude motoren draaiden veel meer toeren, door hetzelfde vermogen te halen met minder toeren betekend volgens mij sowieso dat je meer koppel hebt? Dat durf ik niet met zekerheid te stellen. Wellicht dat er iemand is die meer bekend is met dit onderwerp?
Klopt :) Vermogen = Koppel * Toerental, als het Vermogen nagenoeg gelijk is en het toerental lager kan het dus niet anders dan dat het Koppel hoger ligt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:12
Het loopt toch niet zo storm dan ik gedacht had voor de speciale "verstappen" tribune.
Zou dat de prijs zijn die ze vragen of is de laatste en eerste zegen al weer uit de gedachte van Sjonnie en Anita. :+ >:)

Is het al de 20ste ? :O

[ Voor 6% gewijzigd door MaXeRs op 15-02-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Stefie2010 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Het zijn geen onderschattingen of wat dan ook maar een feit. En dat is dat de auto's uit 2004 vele malen sneller waren dan die uit 2016 ondanks, zoals jij benoemt, de gegroefde banden en de aerodynamische achterstand. Moet je nagaan dat zelfs met deze beperkende factoren ze veel sneller waren.
Dan mis je toch een hoop nuance als je het zo formuleert.

1. De F1 auto's uit 2004 waren op racepace significant sneller dan de F1 auto's uit 2016, dat is een feit
2. In de kwalificatie is dit verschil sinds vorig jaar minimaal.
3. De discussie alhier ging er niet over of de 2004 auto's met slicks nog veel sneller zouden zijn dan ze al waren. De discussie ziet op de veiligheid van de 2017 auto's, waarbij ik argumenteer dat de 2017 F1 auto sneller zal zijn in de kwalificatie dan de 2004 auto's in de kwalificatie/race waren.
4. Gezien het gegeven dat we dus dit jaar de allersnelste F1 auto's ooit op de baan hebben (in de kwalificatie!), baar ik mij zorgen over de veiligheid van sommige circuits.

Dit is geen wedstrijdje 'kijk eens dit waren pas echt de allersnelste auto's als zij betere banden of minder beperkende regels hadden etc'.

Om maar gelijk naar Australië te kijken.

In 2004 was de pole position: 1.24.4 (en de snelste raceronde 1.24.1)
In 2016 was de pole position: 1.23.8 (en de snelste raceronde 1.28.9)
In 2017 verwachten we nu dat de pole position wordt: 1.18.8 en de snelste raceronde 1.23.9

Dat de 2004 auto in de kwalificatie harder had gekund met minder benzine, ongetwijfeld. Maar is dit belangrijk voor de veiligheid van het circuit? Nee, want op basis van de regels was min of meer bekend hoe snel de F1 auto zou zijn en is de veiligheid van het circuit daarop aangepast.

In 2017 moet het circuit dus rekening houden (worst case) met een auto die 1.18.8 doet in de kwalificatie. Voor Australië zie ik weinig problemen omdat de aanpassingen eenvoudig te maken waren.

Let's hope dat hetzelfde geldt voor de overige circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
MaXeRs schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:38:
Het loopt toch niet zo storm dan ik gedacht had voor de speciale "verstappen" tribune.
Zou dat de prijs zijn die ze vragen of is de laatste en eerste zegen al weer uit de gedachte van Sjonnie en Anita. :+ >:)

Tja 300 euro.. blijf het een hoop geld vinden terwijl ik het op de bank beter kan zien. ik ga maar voor de gewone brons kaarten denk. Heb mn broer het met kerst cadeau gedaan, dus voor mij sowieso maal2.

[ Voor 6% gewijzigd door Sniffels op 15-02-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de mannen met de dikke poromonais en rolex, gaan niet 'pubiek zitten' - om nu de rest van het publiek weg te zetten als sjonnie en anita vind ik dan weer beetje ver gaan.

als prijs 300piek is, is dat gewoon buitensporig veel [punt]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
[...]

Omdat er toen een bandenoorlog gaande was tussen Bridgestone en Michelin, Pirelli levert nu banden zoals de FIA ze wil. Minder grip (en meer slijtage). Dát maakt verschil.
De auto's zullen efficiënter zijn, verder ontwikkeld, klopt allemaal. Je hebt echter met een bepaald concept te maken. Kijk eens naar zo'n achtervleugel en diffusor uit 2004.
Daar kan je met minder efficiëntie toch echt meer downforce uit halen.
Het is niet voor niets dat verschillende technisch directeuren/ontwerpers al hebben uitgesproken dat ze verwachten dat de downforce weer op niveau komt van halverwege de 00's.

Ergo, ze zitten nu dus _niet_ op dat niveau.
Kan je nagaan hoeveel meer koppel ze hebben. ;)

Van richting veranderen is net zo goed massa in beweging brengen. :+
Ik denk dat jij vooral de koppel van de V6T onderschat. Maar agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44

Die in Oostenrijk was zo vol, mjah die was dan ook nog niet eens de helft van deze prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:01:
[...]

Dan mis je toch een hoop nuance als je het zo formuleert.

1. De F1 auto's uit 2004 waren op racepace significant sneller dan de F1 auto's uit 2016, dat is een feit
2. In de kwalificatie is dit verschil sinds vorig jaar minimaal.
3. De discussie alhier ging er niet over of de 2004 auto's met slicks nog veel sneller zouden zijn dan ze al waren. De discussie ziet op de veiligheid van de 2017 auto's, waarbij ik argumenteer dat de 2017 F1 auto sneller zal zijn in de kwalificatie dan de 2004 auto's in de kwalificatie/race waren.
4. Gezien het gegeven dat we dus dit jaar de allersnelste F1 auto's ooit op de baan hebben (in de kwalificatie!), baar ik mij zorgen over de veiligheid van sommige circuits.

Dit is geen wedstrijdje 'kijk eens dit waren pas echt de allersnelste auto's als zij betere banden of minder beperkende regels hadden etc'.

Om maar gelijk naar Australië te kijken.

In 2004 was de pole position: 1.24.4 (en de snelste raceronde 1.24.1)
In 2016 was de pole position: 1.23.8 (en de snelste raceronde 1.28.9)
In 2017 verwachten we nu dat de pole position wordt: 1.18.8 en de snelste raceronde 1.23.9

Dat de 2004 auto in de kwalificatie harder had gekund met minder benzine, ongetwijfeld. Maar is dit belangrijk voor de veiligheid van het circuit? Nee, want op basis van de regels was min of meer bekend hoe snel de F1 auto zou zijn en is de veiligheid van het circuit daarop aangepast.

In 2017 moet het circuit dus rekening houden (worst case) met een auto die 1.18.8 doet in de kwalificatie. Voor Australië zie ik weinig problemen omdat de aanpassingen eenvoudig te maken waren.

Let's hope dat hetzelfde geldt voor de overige circuits.
Ok laten we het erop houden dat het in 2017 interessant kan gaan worden of er lap records verbroken gaan worden op circuits waar ook in 2004 op geracet werd ;) En wat betreft de veiligheid, ik denk niet dat dit zo'n punt zal zijn met de huidige strenge regels en zullen er aanpassingen gedaan worden waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Vergeet niet dat MSC in 2004 bijv in Frankrijk een race won door 4 pitstops te maken.
Dat zijn 4 korte stints (met relatief lege tanks). Als je in 2016 zou kunnen bijtanken bij de stops, zouden ze ook rondetijden kunnen rijden die kwalificatietijden zouden benaderen.

Het is een beetje appels met peren gezien de ontwikkelingen in de afgelopen 12-15 jaar. Wat positief is is dat ze in 2017 met nieuwe regels komen, waarbij de rondetijden sneller zullen zijn, maar vooral, waarbij hopelijk de rangorde van de teams opgeschud gaat worden.

Overigens denk ik dat de veiligheid de afgelopen jaren enorm is toegenomen, als je bijv kijkt naar de crash van Alonso, Magnussen of de crash van bijv Sainz in Sochi van vorig jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Tleilaxu schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:10:
Als ik dit lees http://www.motorsport.com...ept-very-high-risk-873576, hoop ik niet dat Honda weer een jaar lang gaat falen. Niet nu ze net bijna weer aansluiting hadden bij het veld :)
Hoe ik het gisteren of eergisteren las was het een wel-niet situatie, of ze zouden een flinke en goede krachtbron hebben, of een tegenvallende krachtbron?
Je kan het dus ook positief lezen: hopelijk komt Honda dit jaar met een zwaar goede bak :P
Persoonlijk lees ik liever dit dan: komend jaar laten we wederom niks zien, we spelen op safe en met een beperkt budget dus misschien wordt 2018 ons jaar...

Het bericht zegt niet zoveel dus, zelfde als dat RBR niet weet of ze wel of niet kunnen vlammen, net als Ferrari en elk ander team. Het wordt alleen elke keer anders gebracht :P

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 15-02-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:47
Weer mooie nieuwe kledinglijn van RBR. Maar weer een nieuwe polo aanschaffen of de hoodie.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53
metallicattim schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:31:
[...]

Die in Oostenrijk was zo vol, mjah die was dan ook nog niet eens de helft van deze prijs...
Is niet zo gek, De GP van België is een van de duurste GP's qua entreeprijs.
Hongarije komt er bij lange naam niet in de buurt.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Martin0 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Is niet zo gek, De GP van België is een van de duurste GP's qua entreeprijs.
Hongarije komt er bij lange naam niet in de buurt.
Blijft toch zijn thuisrace met publiek. nu met Stoffel zal het wel helemaal druk worden. Terugreis moet je gewoon vanuit gaan dat je niet voor middernacht thuis bent, dus maandag vrij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik denk niet dat je al te grote aantallen Stoffel fans hoeft te verwachten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Sniffels schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:22:
[...]

Blijft toch zijn thuisrace met publiek. nu met Stoffel zal het wel helemaal druk worden. Terugreis moet je gewoon vanuit gaan dat je niet voor middernacht thuis bent, dus maandag vrij nemen.
Ik weet niet hoe het dit jaar word, maar vorig jaar was het verschrikkelijk druk inderdaad. We waren inderdaad rond half 12 thuis (Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Rivanov schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:53:
Weer mooie nieuwe kledinglijn van RBR. Maar weer een nieuwe polo aanschaffen of de hoodie.
Alles voor kids out of stock (al)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09

Komt misschien ook omdat Formule 1 (& Max Verstappen) nu even niet de headlines halen overal(Lees: Winterstop) Pas bij het begin van het seizoen (zeker als dat voor VES goed verloopt) zul je zien dat die tribune's ineens helemaal vol zitten...

@all top! Discussie over wat de wagens gaan brengen.. Ik denk dat het niet zo heel makkelijk is om beide generaties 1-op-1 te vergelijken. Er zijn echt zoveel factoren & karakteristieken anders tussen beiden.. Hoe zich dat precies gaat verhouden tussen "vroeger" en nu durf ik zo niet te zeggen.. (Nog 12 dagen voor de 1e vergelijking op de baan...(En ja die Barcelona testen zeggen eigenlijk net zoveel over de verhoudingen als een FP1 tijdens een GP Weinig dus.. :) )

Mooi leesvoer: http://www.mclaren.com/fo...o-make-an-f1-car-1114475/ over alle nieuw te maken onderdelen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4tt37JW8AAdOj4.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4tt5QaWcAUaP1w.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4tt7FbXAAAgcW9.jpg:large

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 15-02-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:47
UltraSub schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Alles voor kids out of stock (al)?
Nog niks te bestellen. In ieder geval op www.f1store.nl nog niet, daar heb ik afgelopen seizoen de kleding gekocht.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Versimpelde video-uitleg van de nieuwe mogelijkheden 2017 @Mercedes AMG Petronas F1

En volgens Tobi Grünner (AMuS) (Ja, weer Tobi) zou de STR12 een totaal vernieuwde Livery krijgen...

Miosschien wel zoiets? Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4uDg6HWIAAGJpS.jpg :+

Noot: Niet vergeten.. Toro Rosso moet hun motor nog een naamsticker geven.. (net als red bull op de RB13 een Tag-Heuer sticker geplakt heeft..)

@PauseBreak Klik --> nachtnet in "[F1] Seizoen 2017" ;)

[ Voor 35% gewijzigd door nachtnet op 15-02-2017 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27

PauseBreak

derp!

Ik lees net op de blog van Joe Saward dat Renault een van de aerodynamici van Red Bull heeft overgenomen. Die aerodynamicus begint in de zomer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
nachtnet schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:31:
En volgens Tobi Grünner (AMuS) (Ja, weer Tobi) zou de STR12 een totaal vernieuwde Livery krijgen...

Miosschien wel zoiets? [afbeelding] :+

Noot: Niet vergeten.. Toro Rosso moet hun motor nog een naamsticker geven.. (net als red bull op de RB13 een Tag-Heuer sticker geplakt heeft..)
Er gaat een gerucht rond dat de Toro Rosso lichtblauw gaat worden, in de kleuren van Red Bull Light.
Zou geen verkeerde kleur zijn, de grid is al donker genoeg (vind ik) :P

Als we het toch over oranje hebben...
Er duiken wat plaatjes op van een mogelijke livery voor McLaren:
https://imgur.com/a/yXZF3#6cGmPjU

/geruchten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:11
P.K. schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:45:
[...]

Er gaat een gerucht rond dat de Toro Rosso lichtblauw gaat worden, in de kleuren van Red Bull Light.

/geruchten
McLaren heeft op twitter aangegeven dat die foto's fake zijn, maar blijft natuurlijk leuk om fantaseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Dijkstraat schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:49:
[...]

McLaren heeft op twitter aangegeven dat die foto's fake zijn, maar blijft natuurlijk leuk om fantaseren :P
Ze lijken verdacht veel op de renders die ene Sean Bull al sinds de zomer aan het maken is..

@P.K. Niet donker zou welkom zijn,.. :Y

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 15-02-2017 22:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
In de startpost & hier is de officiële F1 2017 Ical.ics kalender (via formula1.com) terug te vinden.

• Jasphur
P.K. schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:45:
[...]

/geruchten
Is al wel meer onderscheidt tussen RBR en STR :P

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zou wel apart zijn: zo heb je jarenlang geen oranje F1-wagens, en dan heb je er wellicht 4. :+

Volvotips.com

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nachtnet schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:06:
In de startpost & hier is de officiële F1 2017 Ical.ics kalender (via formula1.com) terug te vinden.
deze geeft 'mijn tijd' of de tijden van land waar event plaatsvind?

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:48

swv

himlims_ schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:37:
[...]

deze geeft 'mijn tijd' of de tijden van land waar event plaatsvind?
Mijn tijd :) Ik heb mij namelijk ook op f1calendar.com geabonneerd en die tijden lopen gelijk :)

Overigens zie ik de formula1.com kalender alleen op de mobiele site als download, niet op de desktop site. En daarbij is het geen abonnement maar een download en kan deze kalender niet automatisch bijgewerkt worden net zoals vorig jaar? Lijkt mij dat ze het nog niet 100% op orde hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
James Allison is per 1 maart de technical Director bij Mercedes-AMG.Gelijk zou dan iedere illusie de deur uit moeten gaan dat de titelstrijd tussen meer teams dan alleen Mercedes & Red Bull zal gaan. :X

De FIA heeft zojuist ook gereageerd op de vermeende belangenverstrengeling die ze had bij de goedkeuring van de verkoop aan LM.Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4x7wK_WQAAAbqg.jpg:large

[ Voor 255% gewijzigd door nachtnet op 16-02-2017 11:35 ]

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:36
nachtnet schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:47:
James Allison is per 1 maart de technical Director bij Mercedes-AMG.Gelijk zou dan iedere illusie de deur uit moeten gaan dat de titelstrijd tussen meer teams dan alleen Mercedes & Red Bull zal gaan. :X
Dat geeft toch wel aan dat er (naast uiteraard het overlijden van zijn vrouw) meer redenen waren om Ferrari te verlaten. Hij heeft daar niet echt de tijd gehad om zijn stempel op het team te zetten.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nachtnet schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:06:
irritante naamstelling van de events; alles formule-1 heiniken etc. pas na 40 karakters lees ik waar het event plaatsvindt (hierdoor alleen bij dag weergavne bruikbaar / week of maand, voegt voor mij weinig toe)

maak wel eigen kalender met duidelijke naamstelling - gooi die morgen wel online

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 16-02-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
himlims_ schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:47:
[...]

irritante naamstelling van de events; alles formule-1 heiniken etc. pas na 40 karakters lees ik waar het event plaatsvindt (hierdoor alleen bij dag weergavne bruikbaar / week of maand, voegt voor mij weinig toe)

maak wel eigen kalender met duidelijke naamstelling - gooi die morgen wel online
webcal://www.gpupdate.net/nl/kalender/250/formule-1-kalender-2017/calendar.ics
Die gebruik ik.
Is in het Nederlands en zonder onzin.

TheS4ndm4n#1919

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RocketKoen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:52:
[...]

webcal://www.gpupdate.net/nl/kalender/250/formule-1-kalender-2017/calendar.ics
Die gebruik ik.
Is in het Nederlands en zonder onzin.
was al begonnen :) die van gpupdate bevat (voor mij) ook te veel info

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C70580WZRbpFZSAAltHnTjqL/full.jpg
- groen is mijn kalender
- rood is de F1.com kalender
- groen is die van gpupdate

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 16-02-2017 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Gelukkig kan de komende weken in ieder geval de voorpret al beginnen met de verschillende teampresentaties en de eerste tests.

• LopendeVogel
himlims_ schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:57:
[...]

was al begonnen :) die van gpupdate bevat (voor mij) ook te veel info

[afbeelding]
- groen is mijn kalender
- rood is de F1.com kalender
- groen is die van gpupdate
Persoonlijk vind ik die van GPupdate altijd goed, ook in het overzicht vind ik direct die van GPupdate het beste.

Ik zou hier niet veel tijd in gaan besteden (of je moet het al leuk vinden voor jezelf natuurlijk, maar het komt over alsof je een oplossing zoekt voor een probleem die gelukkig niet aanwezig is).

Wat duurt de laatste maand lang zeg, bleh.. Af en toe hier neuzen maar hier wordt helaas ook alleen maar van sites als gpupdate gekopieerd (niks mis mee hoor, het blijft leuk om te lezen!).. Maar ik wil nu toch wel echt weer eens wat F1 auto's zien scheuren, het geluid horen van hun nieuwe krachtbronnen, en Max weer wat rare stunts zien uithalen :D Ook ontiegelijk benieuwd naar wie de nieuwe ''heerser'' gaat worden.. Ik hoop dat RBR nu toch meer weerstand kan bieden in de top (niet dat het afgelopen jaar slecht was, maar je wist al van te voren wie er ging winnen).

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 16-02-2017 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Wat is er mis met gewoon even naar F1.com gaan en daar de kalender te bekijken? :P al dat gepruts met agenda's haha.

@LopendeVogel koop F1 2016 :+ en gaaaaaaaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Princes Pascal is nog niet fit voor de eerste testdagen.
3e rijder Antonio Giovinazzi van Ferrari neemt de honneurs waar.
Bron

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Grosjean legt uit hoe het F1 stuur werkt.

• Jasphur
kevlar01 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:37:
[video]

Nice. Word mij veel duidelijk. Man wat een opties haha. De reacties onder het filmpje op YT zijn trouwens best grappig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
LopendeVogel schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Persoonlijk vind ik die van GPupdate altijd goed, ook in het overzicht vind ik direct die van GPupdate het beste.

Ik zou hier niet veel tijd in gaan besteden (of je moet het al leuk vinden voor jezelf natuurlijk, maar het komt over alsof je een oplossing zoekt voor een probleem die gelukkig niet aanwezig is).

Wat duurt de laatste maand lang zeg, bleh.. Af en toe hier neuzen maar hier wordt helaas ook alleen maar van sites als gpupdate gekopieerd (niks mis mee hoor, het blijft leuk om te lezen!).. Maar ik wil nu toch wel echt weer eens wat F1 auto's zien scheuren, het geluid horen van hun nieuwe krachtbronnen, en Max weer wat rare stunts zien uithalen :D Ook ontiegelijk benieuwd naar wie de nieuwe ''heerser'' gaat worden.. Ik hoop dat RBR nu toch meer weerstand kan bieden in de top (niet dat het afgelopen jaar slecht was, maar je wist al van te voren wie er ging winnen).
Yep, hier net zo. De winterperiode gaat voor mijn gevoel redelijk vlot, maar kan tegelijkertijd ook niet wachten.
Ontzettend benieuwd wat de nieuwe regels gaan brengen, hopelijk een wat minder heersend Mercedes en hopelijk Max die kan strijden voor de titel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

kevlar01 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:37:
[video]

Nog best ingewikkeld haha! mooi filmpje :Y

😆 - Denk ook eens om ;)

• LopendeVogel
Jasphur schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:22:
Wat is er mis met gewoon even naar F1.com gaan en daar de kalender te bekijken? :P al dat gepruts met agenda's haha.

@LopendeVogel koop F1 2016 :+ en gaaaaaaaan
Haha ja die heb ik, maar moa moa, vind het vergeleken forza motorsport maar een slechte game (behalve de auto's zijn leuk, max in torro rosso enz, die zie je niet in Forza :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5amPjUNzIuSA0pFkhU26iOAR/full.jpg
Williams heeft ook Dirk De Beer (aerodynamica) in dienst genomen (werkte voorheen altijd samen met James Allison. http://www.williamsf1.com...r-as-head-of-aerodynamics

en wat leesvoer:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
Ook nog een, weinig spectaculair, interview met Max:

http://nl.motorsport.com/...indrukwekkend-874263/?s=1

Die er dus vanuit gaat dat ze op sommige circuits 3 seconden sneller zullen zijn.
Geen 5 :+ :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
P.K. schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:39:
Ook nog een, weinig spectaculair, interview met Max:

http://nl.motorsport.com/...indrukwekkend-874263/?s=1

Die er dus vanuit gaat dat ze op sommige circuits 3 seconden sneller zullen zijn.
Geen 5 :+ :P
Kansen downplayen.. ;) (Nog niet al je kaarten laten zien..)(Bron artikel staat trouwens hier http://www.redbullracing.com/article/return-max )

Er zal trouwens tijdens het seizoen wel een enorme ontwikkelingssprong (of sprongen) te zien zijn.. Teams zullen steeds beter de regels in de vingers krijgen waardoor de +3s aan het begin van het seizoen aan het einde zomaar +5s (of meer) kan zijn..

en nu niet allemaal gaan schreeuwen dat VES dus de RB13 in de muren van Monaco gaat zetten.. :+

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 16-02-2017 19:13 ]

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Testen ze met de f1 test met 1 of 2 autos per team ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Formula one schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:13:
Testen ze met de f1 test met 1 of 2 autos per team ?
Met 1. De rijders wisselen elkaar af, over het algemeen de eerste 2 dagen de ene, de laatste 2 dagen de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/222280/verstappen-strijkt-dit-jaar-6-miljoen-aan-salaris-op
Red Bull Racing-coureur Max Verstappen had al een langlopend contract met Red Bull, maar hij heeft de voorwaarden in die verbintenis heronderhandeld.
Verstappen verdiende bij Scuderia Toro Rosso een basisloon van zo'n 750.000 dollar. Dit jaar strijkt de Nederlander bij Red Bull Racing volgens Formel1.de 6,6 miljoen euro op.
Max: 33 miljoen! :+ ;)
RedBull: 6,6miljoen! ;( <3
Max: ok! 8) 8) 8)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
bitshape schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Dat verdiende ik nog lang niet op mijn 18e.
Nu ook niet trouwens O-)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
AzzKickah schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:26:
[...]

Met 1. De rijders wisselen elkaar af, over het algemeen de eerste 2 dagen de ene, de laatste 2 dagen de andere.
Ik meen juist dat het om en om was? Dus in geval van bv RBR dan RIC, VES, RIC, VES. Lijkt mij ook logischer om de feedback van de coureurs te verwerken. Als bv VES (meteen) wat zaken aangepast wil (en kan) hebben zou RIC pas de volgende test week hebben om ook daarmee te rijden, terwijl het met om en om al de volgende dag is.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

RobertMe schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:49:
[...]

Ik meen juist dat het om en om was? Dus in geval van bv RBR dan RIC, VES, RIC, VES. Lijkt mij ook logischer om de feedback van de coureurs te verwerken. Als bv VES (meteen) wat zaken aangepast wil (en kan) hebben zou RIC pas de volgende test week hebben om ook daarmee te rijden, terwijl het met om en om al de volgende dag is.
Komt ook wel voor, maar teams kiezen vaker voor A, A, B, B.
Lijkt me sowieso dat de auto teruggezet wordt naar 'nul' wanneer degene die als tweede voor de 1e keer gaat rijden de baan op gaat (kromme zin..? :? ).

• nachtnet
[...]

Natte vinger cijfers... :+

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

[...]

Met zijn bonussen e.d. komt ie vast wel aan die 33 miljoen ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

AzzKickah schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:52:
[...]

Komt ook wel voor, maar teams kiezen vaker voor A, A, B, B.
Lijkt me sowieso dat de auto teruggezet wordt naar 'nul' wanneer degene die als tweede voor de 1e keer gaat rijden de baan op gaat (kromme zin..? :? ).
Mwa ik denk dat als ze echt flinke vooruitgang boeken na de eerste week(qua afstelling), dat ze dan de auto niet helemaal naar 0 brengen. Op zich snap ik je redenatie wel, dan kan nummer 2 de auto 'tailoren' naar zijn wens, maar als de kinderziektes er al gehaald zijn is dat wellicht onnodig, aangezien je maar een paar testdagen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:07:
[...]

Kansen downplayen.. ;) (Nog niet al je kaarten laten zien..)(Bron artikel staat trouwens hier http://www.redbullracing.com/article/return-max )

Er zal trouwens tijdens het seizoen wel een enorme ontwikkelingssprong (of sprongen) te zien zijn.. Teams zullen steeds beter de regels in de vingers krijgen waardoor de +3s aan het begin van het seizoen aan het einde zomaar +5s (of meer) kan zijn..

[video]

[video]

[video]en nu niet allemaal gaan schreeuwen dat VES dus de RB13 in de muren van Monaco gaat zetten.. :+
Ik denk dat Max de RB13 tegen de muur gaat zetten in Monaco, als het regent. Dat circuit is gewoon zo verdomde moeilijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

De eerste van het seizoen:

2017 Williams
http://nl.motorsport.com/...ms-f1-bolide-2017-874402/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Jasphur schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:12:
[...]

Ik denk dat Max de RB13 tegen de muur gaat zetten in Monaco, als het regent. Dat circuit is gewoon zo verdomde moeilijk.
Ik denk eerder dat de leercurve van Max zo belachelijk hoog is dat hij die fout niet snel nog een keer zal maken. In de trainingen misschien wel een keer een schade rijden maar daarna foutloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur

Maar dit is een CGI rendering. Ik wacht toch nog even op real-life beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Eind van het filmpje heb je de motorgeluiden.. spijt mij, maar stiekem toch direct kippenvel hier op het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:35
Dit belooft veel goeds. Ik vind hem prachtig!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1