Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08

Pixelmagic

Ubergeek

Venzent schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:25:
[...]

Klopt, staat ook zeker op mijn wensenlijstje, heb nog een stuk of 15 Sonoff switchen liggen.
Ben echter net begonnen en heb Domticz op de RPI draaien, dat was uitdaging 1. Check
Z-wave.me module aangeschaft en werkend, uitdaging 2. Check
Youless monitor, webcam, Nest Thermostaat en harmony Hub geconfigureerd, uitdaging 3. Check.
Vandaag een Zwave stekker binnen vanuit China (Coolcam), die aan de praat krijgen, uitdaging 4.
RFXcom aanschaffen en Smartwares schakelaars, draadloze deurbel en aansturing webcam aan de praat krijgen, uitdaging 5.
PIR's alarm koppelen, of (indien niet mogelijk) sensors aanschaffen, uitdaging 6.

Sonoff schakelaars ombouwen, uitdaging 7.????
;)
Waar ga je de rfxcom voor gebruiken ? Ik ben juist de meeste dingen die via rfxcom lopen aan het uit faseren. Heb vrijwel alle lampen et een KaKu vervangen door Milight, deursensors door xiaomi en andere schakel zaken met esp easy. Heb nu alleen nog wat temp sensoren, regenmeter en de rolluiken via rfxcom staan.

Reden waarom ik het vraag is dat de rfxcom niet bepaald gratis en dingen als temp sensor van xiaomi ongeveer even duur zijn als de cresto versie. Als ik zelf nu vanaf nul zou beginnen zou ik juist er voor kiezen geen geld te gaan spenderen in rfxcom...

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 15:06
Pixelmagic schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:34:
[...]

Waar ga je de rfxcom voor gebruiken ? Ik ben juist de meeste dingen die via rfxcom lopen aan het uit faseren. Heb vrijwel alle lampen et een KaKu vervangen door Milight, deursensors door xiaomi en andere schakel zaken met esp easy. Heb nu alleen nog wat temp sensoren, regenmeter en de rolluiken via rfxcom staan.

Reden waarom ik het vraag is dat de rfxcom niet bepaald gratis en dingen als temp sensor van xiaomi ongeveer even duur zijn als de cresto versie. Als ik zelf nu vanaf nul zou beginnen zou ik juist er voor kiezen geen geld te gaan spenderen in rfxcom...
Eigenlijk wil ik de RFXcom voor de meeste zaken gaan gebruiken. Sensoren, draadloze deurbel, schakelaars etc etc. Ik had in eerste instantie de Zwave USB aangeschaft en zag toen dat het aantal Zwave devices wat beperkter is, en in de regel ook duurder. De RFXcom is inderdaad prijzig, maar er wordt wel zeer veel door ondersteund en de devices zijn in de regel goedkoop.
Xiaomi is toch Zigbee? Kwam er eerlijk gezegd met die Xiaomi gateway niet helemaal uit hoe dat werkt en wat daarvoor benodigd is, heb ik me dus ook nog niet verder in verdiept, en aangezien ik in dit forum en dat van Domoticz toch het meeste las van RFXcom, was daar vooralsnog de keuze op gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Venzent schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:28:
[...]

Eigenlijk wil ik de RFXcom voor de meeste zaken gaan gebruiken. Sensoren, draadloze deurbel, schakelaars etc etc. Ik had in eerste instantie de Zwave USB aangeschaft en zag toen dat het aantal Zwave devices wat beperkter is, en in de regel ook duurder. De RFXcom is inderdaad prijzig, maar er wordt wel zeer veel door ondersteund en de devices zijn in de regel goedkoop.
Xiaomi is toch Zigbee? Kwam er eerlijk gezegd met die Xiaomi gateway niet helemaal uit hoe dat werkt en wat daarvoor benodigd is, heb ik me dus ook nog niet verder in verdiept, en aangezien ik in dit forum en dat van Domoticz toch het meeste las van RFXcom, was daar vooralsnog de keuze op gevallen.
Xiaomi gateway aanmelden is vrij simpel, app installeren, develop mode aan en key noteren en in domoticz instellen en de sensors komen vanzelf er bij. Werkt bijna makkelijker dan rfxcom. Grootste nadeel wat ik merk is dat er met 433mhz zoveel troep voorbij komt van de omgeving, wat naar mijn idee ook invloed heeft op de schakel betrouwbaarheid.

Voor xiaomi is een apart topic hier ol tweakers: [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
  • Laatst online: 26-09 15:06
Pixelmagic schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:54:
[...]

Xiaomi gateway aanmelden is vrij simpel, app installeren, develop mode aan en key noteren en in domoticz instellen en de sensors komen vanzelf er bij. Werkt bijna makkelijker dan rfxcom. Grootste nadeel wat ik merk is dat er met 433mhz zoveel troep voorbij komt van de omgeving, wat naar mijn idee ook invloed heeft op de schakel betrouwbaarheid.

Voor xiaomi is een apart topic hier ol tweakers: [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie
Thanks voor de info. Zal het topic doornemen en overwegen. Voor nu nog de andere uitdagingen onder ogen komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:21
Hey,

Vraagje:
Ik ben nu een tijdje bezig met Domoticz ( op mijn synology met een 433mhz transreceiver van rfxcomm.
Nu ben ik zo ver dat ik mijn spoeiers aankan zetten hiermee, dus dat is super fijn!

Bestaan er ook sensoren ( op het 433mhz protocol ) die ik bijv. in mijn gras / tuin kan plaatsen, welke de grondvochtigheid meet, zodat mijn sproeiers automatisch aan gaan, wanneer het gras het nodig heeft?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:48

R-B

Blokkert

Vraag mbt een Xiaomi Motion Sensor
Exact deze: https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_659226.html

Ik heb al meerdere Motion Sensoren, en allemaal direct herkend in Domoticz.

Echter bij deze is dat niet gelukt? Hij is toegevoegd aan me MiApp, werkte prima. Maar MOtion sensor komt er niet bij in Domoticz? Ik draai laatste stable versie van Domoticz.

Andere sensoren zijn net ander type trouwens. Die hebben zo klein gaatje als reset knop met het "Mi" bovenop.

Deze heeft gewoon een klein knopje en tekst "Aqara" bovenop..

Iemand een idee?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
R-B schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:09:

Echter bij deze is dat niet gelukt? Hij is toegevoegd aan me MiApp, werkte prima. Maar MOtion sensor komt er niet bij in Domoticz? Ik draai laatste stable versie van Domoticz.

Andere sensoren zijn net ander type trouwens. Die hebben zo klein gaatje als reset knop met het "Mi" bovenop.

Iemand een idee?
Zijn die andere motion sensoren ook van Xiaomi? Vermoedelijk niet. Om die van Xiaomi in Domoticz te krijgen moet je een beta versie gebruiken. In stable worden ze nog niet herkend.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
R-B schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:09:

Iemand een idee?
Ja, beta versie gebruiken. Dit is een V2 en die wordt nog niet in de stable ondersteund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:26
Androo schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:20:
Hey,

Vraagje:
Ik ben nu een tijdje bezig met Domoticz ( op mijn synology met een 433mhz transreceiver van rfxcomm.
Nu ben ik zo ver dat ik mijn spoeiers aankan zetten hiermee, dus dat is super fijn!

Bestaan er ook sensoren ( op het 433mhz protocol ) die ik bijv. in mijn gras / tuin kan plaatsen, welke de grondvochtigheid meet, zodat mijn sproeiers automatisch aan gaan, wanneer het gras het nodig heeft?

Tnx!
Heb zelf een tijd terug deze https://www.tuinartikelto...11igGBEAYYASABEgKI1fD_BwE aangeschaft. Wordt herkend door RFXcom en Domoticz.

Ik krijg voor de binnenplanten een mailtje als ze dorst dreigen te krijgen 8)

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Marc O. schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:25:
[...]

Zijn die andere motion sensoren ook van Xiaomi? Vermoedelijk niet. Om die van Xiaomi in Domoticz te krijgen moet je een beta versie gebruiken. In stable worden ze nog niet herkend.
jobr schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:29:
[...]

Ja, beta versie gebruiken. Dit is een V2 en die wordt nog niet in de stable ondersteund.
Die vorige zijn ook van Xiaomi? Alleen een soort van "V1" idd..

Dat is duidelijk.. Misschien de beta eens proberen inderdaad :)

[ Voor 5% gewijzigd door R-B op 11-04-2018 08:40 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
Ik heb thuis een tweehands Toon die teruggezet is naar de fabrieksinstellingen. Nu moet hij geactiveerd worden met een code.

Als ik de Domoticz hack toepas, omzeil ik daarmee dan het activatie probleem en kan ik dan mijn toon volledig gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-B schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:39:
[...]

[...]

Die vorige zijn ook van Xiaomi? Alleen een soort van "V1" idd..

Dat is duidelijk.. Misschien de beta eens proberen inderdaad :)
Leuk, beta eens proberen...

Done..

Shit, black domoticz screen! Geen tabs meer.. Bezoekt domoticz forum, he shit. Ben niet de enige met probleem.. ;w
Revert to previous version! Shit, werkt ook niet..

*R-B doet nu backup image terug zetten van 32 GB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Aii, da's zuur. Heb hier de laatste beta (3.9208; de laatste die je althans vanuit Domoticz kunt installeren) draaien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Juist...

Image terugzetten hielp ook niet! Bleef zwart scherm houden??
Probeerde vervolgens een andere browser (standaard chrome), met explorer werkte het wel weer....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

R-B schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:14:
Juist...

Image terugzetten hielp ook niet! Bleef zwart scherm houden??
Probeerde vervolgens een andere browser (standaard chrome), met explorer werkte het wel weer....
Je moet zowel de gewone afbeeldingen cache als de appcache legen. Dat zijn twee verschillende dingen.
In Chrome leeg je de gewone cache onder instellingen.
De appcache via deze link:
chrome://appcache-internals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
spone schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:46:

Daarnaast voor mijn huidige thermostaat (Tado) een plugin gemaakt, waarmee deze per zone uit te lezen en te besturen is. Ook zaken als afwezigheid en verwarmen aan/uit worden ondersteund.

Beiden heb ik zo goed als af en draaien deze week bij mij in test. Als daar geen gekke dingen zal ik vragen om mijn huidige pull request op Github voor de Nest door te zetten, en een nieuwe pull request voor het Tado stuk inschieten.
Hoe verloopt het testen? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gaat prima tot dusver. Heb hem inmiddels ook op mijn niet-dev Domoticz installatie draaien. Had even wat moeite om hem te compilen op Ubuntu 16.04, maar dat kwam doordat de compiler out of the box redelijk antiek is. Moest verder nog wat fixes doen voor de macOS Xcode build, ook die heeft z'n eigenaardigheden.

Hij draait verder prima. Ik kijk het even aan tot het weekend, en als ik dan nog geen gekke dingen zie kan ie wat mij betreft door.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Cool! Bij voorbaat al dank hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:46
Probleempje met zwave. Ik heb een deur sensor van coolcam toegevoegd via het zwave component van domoticz. Als ik het zwave lijstje bekijk (in die html like pagina) en hem laat schakelen dan gaat hij netjes van on naar off. Echter ik zie hem niet bij schakelaars verschijnen. Als ik in de lijst kijk staat er aan het begin een rood bord met een uitroepteken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dflAnN2UvRCNwiBl2ikVejqz/medium.jpg

Ik zie dat dit plaatje van een alarm is wat uit staat. De deur sensor is actief dat heb ik in het zwave window waar je bijvoorbeeld ook polling kunt instellen gezien.

Wat gaat hier fout

[ Voor 22% gewijzigd door Btje op 13-04-2018 08:18 ]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btje schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:16:
Probleempje met zwave. Ik heb een deur sensor van coolcam toegevoegd via het zwave component van domoticz. Als ik het zwave lijstje bekijk (in die html like pagina) en hem laat schakelen dan gaat hij netjes van on naar off. Echter ik zie hem niet bij schakelaars verschijnen. Als ik in de lijst kijk staat er aan het begin een rood bord met een uitroepteken.

[afbeelding]

Ik zie dat dit plaatje van een alarm is wat uit staat. De deur sensor is actief dat heb ik in het zwave window waar je bijvoorbeeld ook polling kunt instellen gezien.

Wat gaat hier fout
Je foto werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Als ik er op klik wel?? gehost in tweakers fotoalbum

stond niet in public:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xL9SsKoqiFMC0Xmu0QLhuz9t/medium.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Btje op 13-04-2018 09:54 ]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34

DizzyWeb

Ondertiteld

Btje schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:53:
Als ik er op klik wel?? gehost in tweakers fotoalbum

stond niet in public:

[afbeelding]
Helaas heb je niet de hele regel in je screenshot staan... staat er aan de rechterkant nog een mooi groen pijltje naar rechts? Of een blauwe pijl naar links? In het eerste geval, klik daar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
DizzyWeb schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:13:
[...]

Helaas heb je niet de hele regel in je screenshot staan... staat er aan de rechterkant nog een mooi groen pijltje naar rechts? Of een blauwe pijl naar links? In het eerste geval, klik daar eens op.
Hij was toegevoegd en zou dus zichtbaar moeten zijn. Heb idd ook eens op het icoontje geklikt wellicht dat verwijderen en toevoegen helpt maar dat was niet zo. Weet iemand wat dat uitroeptenken betekent?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09 12:25
Ik heb een hoop van die icoontjes:
Alarm Type: Power Management
Alarm Type: Heat 4
Alarm Type: Burglar

Ik denk dat het gewoon met de alarm ststus van het betreffende device te maken heeft.
Ik denk dat je het verkeerde device hebt en de goede voor schakelen kwijt bent.

[ Voor 17% gewijzigd door DjAntoon op 13-04-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 23:00
Dat is het "alarm" wordt ook gegeven kan worden. Je moet de andere met ID 34 hebben. Dat is de daadwerkelijke schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
DevaZ schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:30:
Hallo,

In Domoticz heb ik een raar verschijnsel, ik krijg namelijk bij de MySensor temperatuur een afronding terwijl ik de schets heb aangepast om dit niet te doen. Ik wil met een dubbele digit werken als afronding van de temperatuur. De data invoer naar Domoticz lijkt mij in orde gezien de afbeelding, dus moet dit in Domoticz zelf zitten.

Bij de virtuele temperatuur sensoren (gevoed vanuit EspEasy) in Domoticz is het wel goed weergegeven.

Iemand die mij een drukker in de goede richting kan geven?

[afbeelding]

De gewijzigde MySensor Schets
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
/**
   The MySensors Arduino library handles the wireless radio link and protocol
   between your home built sensors/actuators and HA controller of choice.
   The sensors forms a self healing radio network with optional repeaters. Each
   repeater and gateway builds a routing tables in EEPROM which keeps track of the
   network topology allowing messages to be routed to nodes.

Created by Henrik Ekblad <henrik.ekblad@mysensors.org>
   Copyright (C) 2013-2015 Sensnology AB
   Full contributor list: https://github.com/mysensors/Arduino/graphs/contributors

Documentation: http://www.mysensors.org
   Support Forum: http://forum.mysensors.org

This program is free software; you can redistribute it and/or
   modify it under the terms of the GNU General Public License
   version 2 as published by the Free Software Foundation.

DESCRIPTION

Example sketch showing how to send in DS1820B OneWire temperature readings back to the controller
   http://www.mysensors.org/build/temp
*/

#define MY_DEBUG                                // Enable debug prints to serial monitor
#define MY_RADIO_NRF24                          // Enable and select radio type attached
//#define MY_RADIO_RFM69
#define COMPARE_TEMP            0               // Send temperature only if changed? 1 = Yes 0 = No
#define ONE_WIRE_BUS            3               // Pin where dallase sensor is connected 
#define MAX_ATTACHED_DS18B20    16              // Max aantal sensoren op de bus
#define TEMPERATURE_PRECISION   12              // Set the resolution to 9/10/11/12 bits

#include <SPI.h>
#include <MySensors.h>
#include <DallasTemperature.h>
#include <OneWire.h>

OneWire oneWire(ONE_WIRE_BUS);                  // Setup a oneWire instance to communicate with any OneWire devices (not just Maxim/Dallas temperature ICs)
DallasTemperature sensors(&oneWire);            // Pass the oneWire reference to Dallas Temperature.

unsigned long SLEEP_TIME = 60000;               // Sleep time between reads (in milliseconds)
float lastTemperature[MAX_ATTACHED_DS18B20];
int numSensors = 0;
bool receivedConfig = false;
bool metric = true;

MyMessage msg(0, V_TEMP);                       // Initialize temperature message

void before() {
  // Startup up the OneWire library
  sensors.begin();
}

void setup() {
  // Set the sensor resolution
  sensors.setResolution(TEMPERATURE_PRECISION); 

// requestTemperatures() will not block current thread
  sensors.setWaitForConversion(false);
}

void presentation() {
  // Send the sketch version information to the gateway and Controller
  sendSketchInfo("Temperatuur Sensor", "1.1");  

// Fetch the number of attached temperature sensors
  numSensors = sensors.getDeviceCount();        

// Present all sensors to controller
  for (int i = 0; i < numSensors && i < MAX_ATTACHED_DS18B20; i++) {
    present(i, S_TEMP);
  }
}

void loop() {
  // Fetch temperatures from Dallas sensors
  sensors.requestTemperatures();

// query conversion time and sleep until conversion completed
  int16_t conversionTime = sensors.millisToWaitForConversion(sensors.getResolution());

// sleep() call can be replaced by wait() call if node need to process incoming messages (or if node is repeater)
  sleep(conversionTime);

// Read temperatures and send them to controller
  for (int i = 0; i < numSensors && i < MAX_ATTACHED_DS18B20; i++) {
    // Fetch and round temperature to two decimal
    float temperature = static_cast<float>(static_cast<float>((getControllerConfig().isMetric ? sensors.getTempCByIndex(i) : sensors.getTempFByIndex(i)) * 10.)) / 10.;

// Only send data if temperature has changed and no error
    #if COMPARE_TEMP == 1
      if (lastTemperature[i] != temperature && temperature != -127.00 && temperature != 85.00) {
    #else
      if (temperature != -127.00 && temperature != 85.00) {
    #endif

// Send in the new temperature
        send(msg.setSensor(i).set(temperature, 2));

// Save new temperatures for next compare
        lastTemperature[i] = temperature;
      }
  }

sleep(SLEEP_TIME);
}
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevaZ schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:30:
Hallo,

In Domoticz heb ik een raar verschijnsel, ik krijg namelijk bij de MySensor temperatuur een afronding terwijl ik de schets heb aangepast om dit niet te doen. Ik wil met een dubbele digit werken als afronding van de temperatuur. De data invoer naar Domoticz lijkt mij in orde gezien de afbeelding, dus moet dit in Domoticz zelf zitten.

Bij de virtuele temperatuur sensoren (gevoed vanuit EspEasy) in Domoticz is het wel goed weergegeven.

Iemand die mij een drukker in de goede richting kan geven?

[afbeelding]
Kijk eens bij Devices wat de waarde daar is. Het kan namelijk ook heel goed dat de Gui dit bv niet goed laat zien. Ik merk zelf bv dat in de Gui soms een device (voornamelijk Xiamoi sensoren) 20 min niet is bijgewerkt. Klik ik op de device zodat je een grafiek te zien krijg dan is het gewoon bijgewerkt. Gui laat dus niet altijd alles goed en actueel zien in bepaalde gevallen. Hij wordt altijd wel een paar keer bijgewerkt in een uur dus niet echt een probleem alleen snap ik niet waarom dit niet in de Gui dan niet klopt.

Als paar keer gemeld maar helaas nooit een reactie op.

Het kan natuurlijk ook een beperking zijn van de virtuele switch zelf. Je kan dan het beste even bij Domoticz zelf een melding maken en hopen dat ze dit oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
MikeOO schreef op zondag 15 april 2018 @ 07:49:
[...]

Kijk eens bij Devices wat de waarde daar is. Het kan namelijk ook heel goed dat de Gui dit bv niet goed laat zien. Ik merk zelf bv dat in de Gui soms een device (voornamelijk Xiamoi sensoren) 20 min niet is bijgewerkt. Klik ik op de device zodat je een grafiek te zien krijg dan is het gewoon bijgewerkt. Gui laat dus niet altijd alles goed en actueel zien in bepaalde gevallen. Hij wordt altijd wel een paar keer bijgewerkt in een uur dus niet echt een probleem alleen snap ik niet waarom dit niet in de Gui dan niet klopt.

Als paar keer gemeld maar helaas nooit een reactie op.

Het kan natuurlijk ook een beperking zijn van de virtuele switch zelf. Je kan dan het beste even bij Domoticz zelf een melding maken en hopen dat ze dit oppakken.
Ook bij Devices wordt de waarde afgerond naar boven of beneden. Zelf in de lua scripts wat natuurlijk raar is als je een precisie schakeling wil maken met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevaZ schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:00:
[...]

Ook bij Devices wordt de waarde afgerond naar boven of beneden. Zelf in de lua scripts wat natuurlijk raar is als je een precisie schakeling wil maken met Domoticz.
Als hij bij Devices als afgerond wordt dan lijkt mij dit een probleem met de virtual switch. Dan zou ik toch even via Git Hub een verzoek/vraag hierover stellen. Kun je weinig zelf aan doen als het al bij binnenkomst wordt afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 22:20
Ik heb inmiddels een buitenlamp gekocht en een iBox1 van Mi_Light.
Ik krijg ze niet aan de gang met Domoticz. De lamp reageert wel via de app.
Ik heb de volgende parameters gebruikt. Poortnr 8899. Set mode V4, V5. Ik heb een iBox1(Zo'n bolletje met RGB lamp er zelf in).
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:59
Animal schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:31:
Ik heb inmiddels een buitenlamp gekocht en een iBox1 van Mi_Light.
Ik krijg ze niet aan de gang met Domoticz. De lamp reageert wel via de app.
Ik heb de volgende parameters gebruikt. Poortnr 8899. Set mode V4, V5. Ik heb een iBox1(Zo'n bolletje met RGB lamp er zelf in).
Iemand een idee?
De poort waarmee Domoticz communiceert met de Ibox is niet 8899, maar 5987.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
DarkAllMan schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:35:
[...]

De poort waarmee Domoticz communiceert met de Ibox is niet 8899, maar 5987.
Ook dat heb ik ik geprobeerd. Het maakt geen verschil. De setting die ik nu gebruik is 5987. Moet ik in de interface van de iBox1 nog wat instellen? Deze staat nu op TCP server met poort 8899.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Animal schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:49:
[...]

Ook dat heb ik ik geprobeerd. Het maakt geen verschil. De setting die ik nu gebruik is 5987. Moet ik in de interface van de iBox1 nog wat instellen? Deze staat nu op TCP server met poort 8899.
Welke lamp probeer je?
Waarom kies je voor V4/5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
DarkAllMan schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:51:
[...]

Welke lamp probeer je?
Waarom kies je voor V4/5?
Ik heb V6 ook ingesteld. Ik gebruik deze lamp
https://www.applamp.nl/le...-dual-white-220-volt.html

De lamp werkt via de APP wel. Ook krijg ik de interne lamp in de iBox ook niet aan de praat via Domoticz. Wel via de APP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Animal schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:58:
[...]

Ik heb V6 ook ingesteld. Ik gebruik deze lamp
https://www.applamp.nl/le...-dual-white-220-volt.html

De lamp werkt via de APP wel. Ook krijg ik de interne lamp in de iBox ook niet aan de praat via Domoticz. Wel via de APP.
Welke versie van Domoticz draai je.
Weet je zeker dat je IP + Poort goed hebt staan.
Wat zijn de settings vd Bridge (STA?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal
DarkAllMan schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:59:
[...]

Welke versie van Domoticz draai je.
Weet je zeker dat je IP + Poort goed hebt staan.
Wat zijn de settings vd Bridge (STA?)
Ik gebruik V3.9056 Domoticz op Synology Nas.
Ik gebruik intern ip adres. Hiermee kan ik ook naar de webconfig. Ik gebruik poort 5987.
Mijn iBox 1 heeft VersionV1.0.08 en werkt in STA mode.

Inmiddels werkt het. Ik moest in Domoticz de RGBWW lampen selecteren als switch. Ik gebruikte RGBW lampen. Maar mijn lampen kunnen van cold white naar warm white.

Dank

[ Voor 16% gewijzigd door Animal op 16-04-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan ik met een blockly het volgende voor elkaar krijgen?

Als de keukendeur langer dan 2 minuten openstaat , schakel dan verwarming uit?

Ik kan natuurlijk wel een blockly maken dat wanneer de keukendeur open en dicht gaat de verwarming aan/uit springt. Maar om zo min mogelijk schakelingen te voorkomen wil ik dat alleen wanneer de deur langer dan X tijd open staat.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

degroot schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:59:
Kan ik met een blockly het volgende voor elkaar krijgen?

Als de keukendeur langer dan 2 minuten openstaat , schakel dan verwarming uit?

Ik kan natuurlijk wel een blockly maken dat wanneer de keukendeur open en dicht gaat de verwarming aan/uit springt. Maar om zo min mogelijk schakelingen te voorkomen wil ik dat alleen wanneer de deur langer dan X tijd open staat.
Hmm, lua zou ik zelf doen. Wil dit ook nog maken inderdaad..

eerst een functie opnemen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 function timedifference (s)
   year = string.sub(s, 1, 4)
   month = string.sub(s, 6, 7)
   day = string.sub(s, 9, 10)
   hour = string.sub(s, 12, 13)
   minutes = string.sub(s, 15, 16)
   seconds = string.sub(s, 18, 19)
   t1 = os.time()
   t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
   difference = os.difftime (t1, t2)
   return difference
 end

en vervolgens dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    -- More dan 5 minutes door open , switch off thermostat.
    if otherdevices['DeurContact'] == 'Open' and 
       (timedifference(otherdevices_lastupdate['DeurContact']) > 300) then
        commandArray['Variable:ThermoStatPause']='On'
    end

-- 
    if (otherdevices['DoorContact'] == 'Closed') then 
        commandArray['Variable:ThermoStatPause']='Off'
    end

[ Voor 8% gewijzigd door R-B op 16-04-2018 21:35 . Reden: Foutje in code, werkte niet. Gecorrigeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een vreemd iets met Domoticz:
Ik heb op een rpi3+ met Raspbian de laatste Domoticz beta geïnstalleerd. Hierop zit een Aeotec Z-Wave stick.
Met Fibaro wallpluggen:
  1. zwave stick
  2. Verlichting tuinhuisje
  3. Keuken
  4. extra
2 is verbonden met 1 en 4.
3 is verbonden met 4
4 is verbonden met 1 en 2

Ik heb een virtuele schakelaar donker die rond zonsondergang aangezet wordt met de timer functie en ook weer uitgaat bij zonsopkomst. En een virtuele schakelaar weekend die op vrijdagavond aan gaat en op zondagavond uitgaat middels de timer functie.
En de volgende luascripts
script_device_donker.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
time = os.date("*t")
commandArray = {}

if (devicechanged['Donker'] == 'On') then
        commandArray['Keuken'] = "On"
        commandArray['Verlichting tuinhuisje'] = "On"
end

return commandArray

script_time_lampen.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
time = os.date("*t")
commandArray = {}

if (otherdevices['Lamp langer aan'] == 'Off' and otherdevices['Keuken'] ~= 'Off') then
        if(time.hour >= 23 and time.min >= 45 and otherdevices['Weekend'] == 'Off') then
                commandArray['Keuken'] = "Off"
                commandArray['Verlichting tuinhuisje'] = "Off"
        end
        if(time.hour >= 0 and time.hour <= 4 and time.min >= 30 and otherdevices['Weekend'] == 'On') then
        end
end
if (time.hour >= 0 and time.hour <= 4 and otherdevices['Keuken'] ~= 'Off' and otherdevices['Weekend'] == 'Off') then
end
if (time.hour >= 0 and time.hour <= 4 and otherdevices['Verlichting tuinhuisje'] ~= 'Off' and otherdevices['Weekend'] == 'Off') then
end
if (time.hour >= 1 and time.hour <= 4 and otherdevices['Keuken'] ~= 'Off' and otherdevices['Weekend'] == 'On') then
end
if (time.hour >= 1 and time.hour <= 4 and otherdevices['Verlichting tuinhuisje'] ~= 'Off' and otherdevices['Weekend'] == 'On') then
end
if (otherdevices['Donker'] == 'Off' and otherdevices['Keuken'] ~= 'Off') then
end
if (otherdevices['Donker'] == 'Off' and otherdevices['Verlichting tuinhuisje'] ~= 'Off') then
end

return commandArray

Nu het vreemde: De lampen gaan netjes uit als ze uit moeten gaan maar gaan ook meteen daarna weer aan en dan ook weer uit. Iemand een idee waarom ze toch weer aan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 13:18
commentator schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:44:
Ik heb een vreemd iets met Domoticz:
Ik heb op een rpi3+ met Raspbian de laatste Domoticz beta geïnstalleerd. Hierop zit een Aeotec Z-Wave stick.
Met Fibaro wallpluggen:
  1. zwave stick
  2. Verlichting tuinhuisje
  3. Keuken
  4. extra
2 is verbonden met 1 en 4.
3 is verbonden met 4
4 is verbonden met 1 en 2

Ik heb een virtuele schakelaar donker die rond zonsondergang aangezet wordt met de timer functie en ook weer uitgaat bij zonsopkomst. En een virtuele schakelaar weekend die op vrijdagavond aan gaat en op zondagavond uitgaat middels de timer functie.
En de volgende luascripts
script_device_donker.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
time = os.date("*t")
commandArray = {}

if (devicechanged['Donker'] == 'On') then
        commandArray['Keuken'] = "On"
        commandArray['Verlichting tuinhuisje'] = "On"
end

return commandArray

script_time_lampen.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
time = os.date("*t")
commandArray = {}

if (otherdevices['Lamp langer aan'] == 'Off' and otherdevices['Keuken'] ~= 'Off') then
        if(time.hour >= 23 and time.min >= 45 and otherdevices['Weekend'] == 'Off') then
        end
        if(time.hour >= 0 and time.hour <= 4 and time.min >= 30 and otherdevices['Weekend'] == 'On') then
        end
end
if (time.hour >= 0 and time.hour <= 4 and otherdevices['Keuken'] ~= 'Off' and otherdevices['Weekend'] == 'Off') then
end
if (time.hour >= 0 and time.hour <= 4 and otherdevices['Verlichting tuinhuisje'] ~= 'Off' and otherdevices['Weekend'] == 'Off') then
end
if (time.hour >= 1 and time.hour <= 4 and otherdevices['Keuken'] ~= 'Off' and otherdevices['Weekend'] == 'On') then
end
if (time.hour >= 1 and time.hour <= 4 and otherdevices['Verlichting tuinhuisje'] ~= 'Off' and otherdevices['Weekend'] == 'On') then
end
if (otherdevices['Donker'] == 'Off' and otherdevices['Keuken'] ~= 'Off') then
end
if (otherdevices['Donker'] == 'Off' and otherdevices['Verlichting tuinhuisje'] ~= 'Off') then
end

return commandArray

Nu het vreemde: De lampen gaan netjes uit als ze uit moeten gaan maar gaan ook meteen daarna weer aan en dan ook weer uit. Iemand een idee waarom ze toch weer aan gaan?
Dat komt omdat je in het eerste script de lampen aan zet als het donker is. In dit topic vind je meer info hoe je dat oplost met een variabele.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Mozart schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:55:
[...]

Dat komt omdat je in het eerste script de lampen aan zet als het donker is. In dit topic vind je meer info hoe je dat oplost met een variabele.
maar toch alleen bij de wijziging ? En die veranderd niet op dat moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
commentator schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:56:
[...]

maar toch alleen bij de wijziging ? En die veranderd niet op dat moment
Zet even een extra regel in je script die iets in de log zet zodat je weet wat er wordt uitgevoerd wanneer de lampen weer aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Mozart schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:58:
[...]

Zet even een extra regel in je script die iets in de log zet zodat je weet wat er wordt uitgevoerd wanneer de lampen weer aan gaan.
heb ik ook al overal in gehad, zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Is er ook iemand die de waterflow dummy sensor in domoticz gebruikt?
Kwam de waterflow dummy sensor tegen en zou deze graag gevuld willen hebben met de gegevens van de watermeter, maar ben helemaal niet thuis in scripting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
R-B schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:37:
[...]

Hmm, lua zou ik zelf doen. Wil dit ook nog maken inderdaad..

eerst een functie opnemen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   t1 = os.time()
   t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
   return difference
 end

en vervolgens dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    -- More dan 5 minutes door open , switch off thermostat.
    if otherdevices['DeurContact'] == 'Open' and 
       (timedifference(otherdevices_lastupdate['DeurContact']) > 300) then
    end

-- 
    if (otherdevices['DoorContact'] == 'Closed') then 
    end
Thanks! Ik heb het iets anders gedaan , maar hij schakelt nu gelijk. Doe ik iets fout?

ToonPause is een uservariable ( type integer ) die ik heb aangemaakt. Dit heb ik gedaan omdat hij anders continue blijft schakelen.

Dus als nu de keukendeur open gaat. Dan schakelt hij direct. Terwijl hij dit pas na 300 seconden zou moeten doen.
Het lijkt wel of hij de lastupdate van de keukendeur van de schakeling daarvoor nog pakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if otherdevices['KeukenDeur'] == 'Open' and (uservariables["ToonPause"] == 0) and (timedifference(otherdevices_lastupdate['KeukenDeur']) > 300) then
       commandArray['Variable:ToonPause']='1'
       commandArray['Toon Scenes'] = 'Set Level: 10'
    end

-- 
    if (otherdevices['KeukenDeur'] == 'Closed') and (uservariables["ToonPause"] == 1) then 
        commandArray['Variable:ToonPause']='0'
        commandArray['Toon Scenes'] = 'Set Level: 30'
    end

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

degroot schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:39:
[...]

Thanks! Ik heb het iets anders gedaan , maar hij schakelt nu gelijk. Doe ik iets fout?

ToonPause is een uservariable ( type integer ) die ik heb aangemaakt. Dit heb ik gedaan omdat hij anders continue blijft schakelen.

Dus als nu de keukendeur open gaat. Dan schakelt hij direct. Terwijl hij dit pas na 300 seconden zou moeten doen.
Het lijkt wel of hij de lastupdate van de keukendeur van de schakeling daarvoor nog pakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if otherdevices['KeukenDeur'] == 'Open' and (uservariables["ToonPause"] == 0) and (timedifference(otherdevices_lastupdate['KeukenDeur']) > 300) then
       commandArray['Variable:ToonPause']='1'
       commandArray['Toon Scenes'] = 'Set Level: 10'
    end

-- 
    if (otherdevices['KeukenDeur'] == 'Closed') and (uservariables["ToonPause"] == 1) then 
        commandArray['Variable:ToonPause']='0'
        commandArray['Toon Scenes'] = 'Set Level: 30'
    end
haha ja, ik ben daar ook achter gekomen lol.. Heb hem zelf gister ook toegevoegd. >:)
Hij pakt idd de "oude" last changed op, nog voordat hij omschakelt naar nieuwe status.
Ik ga er zo ff naar kijken.

Edit: Fixed.
Je moet lastupdate controle buiten de vergelijking halen, dan voert hij die check eerder uit en wacht hij wel 5 minuten (getest).

Edit 2: Toch niet fixed:
soms pakt hij alsnog verkeerde tijd.
.

Edit 3: Nieuwe fix!

Overigens heb ik hem uitgebreider. Maak gebruik van changestep en doe actie aan/uit maar 1 keer. Deze constructie vooral bij verlichting handig die op veel verschillende manieren aan of uit kan schakelen. Deze basis gebruik ik overal. Ik heb ook verschillende situaties afhankelijk welke dag het is gemaakt.

Heb dit verder uitgewerkt om werkend te maken, gehele code van mij is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
---- REQUIRED ----
-- 1. Uservariables, 3 variables
-- 1.1 ThermoStatPause           -> Main state of the program
-- 1.2 ThermoStatPauseChangeStep -> Used to perform actions 1 time only after switching.
-- 1.3 ThermoStatPauseTime       -> Used to detect time in minutes when last timeout occured.
--
-- 2 Devices
-- 2.1 ThermoStat Paused        -> The device to be switch on or off
-- 2.2 XiDoor - Back            -> The used door sensor to detect
--
-- 
---- CONFIGURATION ----
TimeOutTime = 5 -- Time in minutes for timeout 
-----------------------

-- Function to calculate time differences
   t1 = os.time()
   return difference
 end

commandArray = {}

-- Take actual time/day elements
CurrentDay = os.date("%A")
time = os.date("*t")

-- Take actuale time in minutes
TimeMinutes = time.min + (time.hour * 60)

WeekendDay = (CurrentDay == 'Saturday') or (CurrentDay == 'Sunday')
WeekDay = (CurrentDay == 'Monday') or (CurrentDay == 'Tuesday') or (CurrentDay == 'Wednesday') or (CurrentDay == 'Thursday') or (CurrentDay == 'Friday') 

-- ThermoStat Pause On
if uservariables['ThermoStatPause'] == 'On' then
    if uservariables['ThermoStatPauseChangeStep'] == 'Yes' then
        commandArray['ThermoStat Paused']='On'
        commandArray['Variable:ThermoStatPauseTime']='0'
        commandArray['Variable:ThermoStatPauseChangeStep']='No'
    end

-- Pause off again duuring weekend
    if WeekendDay and uservariables['Home'] == 'Yes' and (otherdevices['XiDoor - Back'] == 'Closed') then 
        commandArray['Variable:ThermoStatPauseChangeStep']='Yes'
end

-- Pause off again during workdays
    if WeekDay and (otherdevices['XiDoor - Back'] == 'Closed') then 
    end
end

-- ThermoStat Pause Off
if uservariables['ThermoStatPause'] == 'Off' then
        commandArray['ThermoStat Paused']='Off'
    end

-- Nobody home during weekend, Pause ThermoStat
    if WeekendDay and uservariables['Home'] == 'No' then 
    end

-- Back Door open , go to timeout to switch off thermostat.
    if otherdevices['XiDoor - Back'] == 'Open' then
        commandArray['Variable:ThermoStatPause']='TimeOut'
    end
end

-- ThermoStat Pause TimeOut
if uservariables['ThermoStatPause'] == 'TimeOut' then
    -- Execute 'ChangeStep = Yes' first.
        commandArray['Variable:ThermoStatPauseTime']=tostring(TimeMinutes)
        -- Make sure that Time is not equal to 0, beforce continuing.
        if uservariables['ThermoStatPauseTime'] ~= 0 then
        end
    end

-- Execute rest of program
    if uservariables['ThermoStatPauseChangeStep'] == 'No' then
        -- Door closed within time-limit, go back to Off.
        if (otherdevices['XiDoor - Back'] == 'Closed') then 
        end

-- More dan x-time minutes door open , switch off thermostat.
        if (uservariables['ThermoStatPauseTime'] + TimeOutTime) <= TimeMinutes  then
        end
    end
end

--print(tostring(uservariables['ThermoStatPauseTime'] + TimeOutTime) .. ' de te vergelijken tijd')
--print(tostring(TimeMinutes) .. ' is de actuele tijd')
--print(tostring((uservariables['ThermoStatPauseTime'] + TimeOutTime) <= TimeMinutes))

return commandArray

[ Voor 85% gewijzigd door R-B op 18-04-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
commentator schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:59:
[...]

heb ik ook al overal in gehad, zonder resultaat
Dat heb ik ook ooit gehad, kwam bij mij doordat er dubbele device namen waren gebruikt. Heb je dat al nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik probeer een logrotate op te zetten maar dit lukt niet helemaal ik snap hoe ik hun stappen toe moet passen op mijn configuratie..

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=8863

Alleen dat wil niet echt lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door wou5er op 19-04-2018 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wou5er schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:13:
Ik probeer een logrotate op te zetten maar dit lukt niet helemaal ik snap hoe ik hun stappen toe moet passen op mijn configuratie..

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=8863

Alleen dat wil niet echt lukken.
De laatste reactie in het topic is vrij duidelijk in uitleg.

Je hoeft alleen maar het juiste pad naar je log bestand in te vullen en de gebruiker & groep die rechten heeft op het logbestand. Dit kun je bv achterhalen door via Putty het commando in te voeren of via WinSCP met de rechtermuisknop op het bestand te klikken en kiezen voor de eigenschappen.

Vervolgens voeg je een regel toe in Cronjob om dit script 1x per dag bv uit te voeren.

Mocht dit niet lukken dan zul je meer info moeten geven aangezien het niet willen lukken op jouw configuratie te summier is >:)

Vertel welke systeem je gebruikt, wat je gedaan hebt, en wat niet lukt en liefst met log/config bestanden. Dan krijgen we een beeld waar het mogelijk fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Ik ben sinds kort bezig met het instellen en installeren van Domoticz incl. Dashticz. Als non techneut redelijk uitdagend. Echter met het afkijken bij anderen (CONFIG.js bestand), heb ik de Nest geconfigureerd en zichtbaar gekregen in Dashticz.

De performance in Dashticz is echter om te janken. Zodra ik op '+' of '-' klik lijkt de pagina vast te lopen en gaat het ontzettend traag om de temperatuur daadwerkelijk te verhogen of -lagen. Ik gebruik een Raspberry Pi Model 3+ (de nieuwste). Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezzer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 18:37
Heeft er iemand de Xiaomi Philips Smart LED ball lamp (https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_644095.html) al werkend in domoticz?
Het token heb ik inmiddels kunnen achterhalen via deze manier:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54950553
Maar ik weet niet echt hoe ze precies in domoticz dient toegevoegd te worden
Iemand een idee? THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

yezzer schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:54:
Heeft er iemand de Xiaomi Philips Smart LED ball lamp (https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_644095.html) al werkend in domoticz?
Het token heb ik inmiddels kunnen achterhalen via deze manier:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54950553
Maar ik weet niet echt hoe ze precies in domoticz dient toegevoegd te worden
Iemand een idee? THX
Waarschijnlijk niet als los device, bijv. net als de Yeelight.

Dus dan moet je zelf miio package installeren en zelf commando's met bash gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezzer
R-B schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:56:
[...]

Waarschijnlijk niet als los device, bijv. net als de Yeelight.

Dus dan moet je zelf miio package installeren en zelf commando's met bash gaan sturen.
Dank u voor deze vlugge reactie.
Ik had over de miio package al wat zitten lezen (https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/discovery.html)

Heb ik het dan goed voor dat het in HA wellicht een stuk (veel ?) gemakkelijker wordt om die specifieke lamp in die omgeving aan de praat te krijgen door gewoon enkele regels aan de yaml file toe te voegen, zoals in deze link beschreven wordt (ongeveer tot halverwege scrollen, zie rode tekst in kadertje met als titel 'To add a Xiaomi Philips Light to your installation, add the following to your configuration.yaml file')
https://www.home-assistant.io/components/light.xiaomi_miio/

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

yezzer schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:20:
[...]

Dank u voor deze vlugge reactie.
Ik had over de miio package al wat zitten lezen (https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/discovery.html)

Heb ik het dan goed voor dat het in HA wellicht een stuk (veel ?) gemakkelijker wordt om die specifieke lamp in die omgeving aan de praat te krijgen door gewoon enkele regels aan de yaml file toe te voegen, zoals in deze link beschreven wordt (ongeveer tot halverwege scrollen, zie rode tekst in kadertje met als titel 'To add a Xiaomi Philips Light to your installation, add the following to your configuration.yaml file')
https://www.home-assistant.io/components/light.xiaomi_miio/

groeten
Misschien is dat via HA makkelijker is ja.. HA kan je weer eenvoudig aan domoticz koppelen toch?
heb zelf geen HA.

Als je eenmaal Miio bij domoticz Pi heb geinstalleerd, dan kan je relatief eenvoudig dingen toevoegen.
eerste keer Miio toevoegen is alleen even pielen en hoe je vervolgens commando moet sturen naar het apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezzer
R-B schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:30:
[...]

Misschien is dat via HA makkelijker is ja.. HA kan je weer eenvoudig aan domoticz koppelen toch?
heb zelf geen HA.

Als je eenmaal Miio bij domoticz Pi heb geinstalleerd, dan kan je relatief eenvoudig dingen toevoegen.
eerste keer Miio toevoegen is alleen even pielen en hoe je vervolgens commando moet sturen naar het apparaat..
heb zelf ook (nog) geen HA, maar zou dat toch wel eens willen proberen, gezien ik toch wel 4 van die lampen heb...
Met de Yeelight is dat binnen domoticz eenvoudiger.
Maar toch wel een (vervelend) probleem tegen het lijf gelopen: mijn yeelight lampen zijn immers aangemeld in de MII app, dat wil dus concreet zeggen dat ze in de Yeelight app dan niet beschikbaar zijn. (tenzij ik iets mis geconfigureerd heb). Je kan ze dus enkel maar in developer mode zetten binnen de Yeelight app, dus concreet wil dat zeggen dat ze dan niet meer in de MII app beschikbaar zijn als je ze gebruikt met domoticz.
Iets wat wel anders is met bijvoorbeeld de Xiaomi sensoren die in de mii app configureerbaar zijn: als je de gateway in domoticz aanmeldt, dan kan je uw switchen en sensoren tweeërlei blijven aanspreken, zowel in de MII app als in domoticz. Dat is handig. Terwijl dan de yeelight niet meer in de MII app kan aangesproken worden omdat de developer mode dient aan te staan, en dat is enkel in de Yeelight app mogelijk.

en misschien weet u ook raad met dit verveldend domoticz probleem: ik kan mijn Xiaomi gateway en alle daaraan gekoppelde sensoren ENKEL op het dashboard maar zien als ik de setting op mobiel zet, in normale mode zie ik geen enkele sensor verschijnen, ondanks dat ze allemaal met gele ster aangemerkt zijn. (een update van domoticz helpt niet)

http://www.domoticz.com/f...38&hilit=only+mobile+mode

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

yezzer schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:58:
[...]

heb zelf ook (nog) geen HA, maar zou dat toch wel eens willen proberen, gezien ik toch wel 4 van die lampen heb...
Met de Yeelight is dat binnen domoticz eenvoudiger.
Maar toch wel een (vervelend) probleem tegen het lijf gelopen: mijn yeelight lampen zijn immers aangemeld in de MII app, dat wil dus concreet zeggen dat ze in de Yeelight app dan niet beschikbaar zijn. (tenzij ik iets mis geconfigureerd heb). Je kan ze dus enkel maar in developer mode zetten binnen de Yeelight app, dus concreet wil dat zeggen dat ze dan niet meer in de MII app beschikbaar zijn als je ze gebruikt met domoticz.
Iets wat wel anders is met bijvoorbeeld de Xiaomi sensoren die in de mii app configureerbaar zijn: als je de gateway in domoticz aanmeldt, dan kan je uw switchen en sensoren tweeërlei blijven aanspreken, zowel in de MII app als in domoticz. Dat is handig. Terwijl dan de yeelight niet meer in de MII app kan aangesproken worden omdat de developer mode dient aan te staan, en dat is enkel in de Yeelight app mogelijk.

en misschien weet u ook raad met dit verveldend domoticz probleem: ik kan mijn Xiaomi gateway en alle daaraan gekoppelde sensoren ENKEL op het dashboard maar zien als ik de setting op mobiel zet, in normale mode zie ik geen enkele sensor verschijnen, ondanks dat ze allemaal met gele ster aangemerkt zijn. (een update van domoticz helpt niet)

THX
Ik heb 1 yeelight bedside lamp, die heb ik alleen in yeelight app aangemeld en los in Domoticz. Die werken beiden prima.

Betreft je andere probleem vaag! Ik draai (nog) de laatste Stable, dus kan niet veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 18:21
Ik heb hetzelfde probleem met een andere thermostaat en dashticz.. Ik heb het ooit is op het forum gemeld maar nog geen oplossing. Wat voor tablet gebruik je?

Bij mij lagged dashticz ook af en toe geeft hij een melding dat de domoticz settings niet goed geconfigureerd zijn. Een minuut later doet hij het weer prima
NVD schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:10:
Ik ben sinds kort bezig met het instellen en installeren van Domoticz incl. Dashticz. Als non techneut redelijk uitdagend. Echter met het afkijken bij anderen (CONFIG.js bestand), heb ik de Nest geconfigureerd en zichtbaar gekregen in Dashticz.

De performance in Dashticz is echter om te janken. Zodra ik op '+' of '-' klik lijkt de pagina vast te lopen en gaat het ontzettend traag om de temperatuur daadwerkelijk te verhogen of -lagen. Ik gebruik een Raspberry Pi Model 3+ (de nieuwste). Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

joostnl schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:52:
Ik heb hetzelfde probleem met een andere thermostaat en dashticz.. Ik heb het ooit is op het forum gemeld maar nog geen oplossing. Wat voor tablet gebruik je?

Bij mij lagged dashticz ook af en toe geeft hij een melding dat de domoticz settings niet goed geconfigureerd zijn. Een minuut later doet hij het weer prima

[...]
Ik gebruik geen tablet momenteel (i.v.m. het configureren). Alles verloopt via mijn MacBook (safari). Zie hieronder wat ik bedoel:
[YouTube: https://youtu.be/ZfIoIu6umuE]

[ Voor 6% gewijzigd door NVD op 20-04-2018 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

THX
Verwijderd je cache eens van je browsers. Dit soort problemen zitten hem vaak in het feit dat de cache niet ververst wordt of probeer eens een andere browser.

Gebruik de laatste beta en nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
NVD schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:52:
[...]

Ik gebruik geen tablet momenteel (i.v.m. het configureren). Alles verloopt via mijn MacBook (safari). Zie hieronder wat ik bedoel:
[video]
Ik heb hetzelfde met mijn NEST thermostaat in zowel Domoticz en Dashticz. Alleen is de reactietijd een stuk trager. Bij mij kan het gewoon een 30-40 seconden duren voor Domoticz/Dashticz weer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ik maak gebruik van Domoticz met Milight verlichting in de woonkamer, gang en de slaapkamer van onze zoon.

Nu wil ik in de gang een simpele draadloze schakelaar gebruiken. Ik gebruik hiervoor de Xiaomi Gateway en de Wireless Single Button switch.

het is nu zo dat ik het deels werkend heb.

Ik kan niet een On en Off actie op 1 knop hebben want dan blijft de lamp aan staan. Kies ik ervoor dat ik 1 knop het Off commando geef en een andere knop het On commando dan werkt het.

Als ik er nu voor kies alles onder 1 switch in te stellen. Dan werkt het half als ik bij de switch instelling de Off een delay heeft van 1 of meer seconden. Dan zie je dat de lamp direct uitgeschakeld wordt.

Mijn Blocky is eigenlijk heel eenvoudig

https://ibb.co/jmHDbn

Mijn switch:

https://ibb.co/cQWObn

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Is er een (outdoor) vochtmeter voor planten die op basis van zwave werkt? Ik zie er wel die met BLE werken , maar ik heb geen BLE op mijn domoticzinstallatie. Heb al beetje rondgezocht maar kan neit echt een sensor vinden. Enige is die Xiaomi , maar die is voglens mij op basis van BLE.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
degroot schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:46:
Is er een (outdoor) vochtmeter voor planten die op basis van zwave werkt? Ik zie er wel die met BLE werken , maar ik heb geen BLE op mijn domoticzinstallatie. Heb al beetje rondgezocht maar kan neit echt een sensor vinden. Enige is die Xiaomi , maar die is voglens mij op basis van BLE.
Kijk eens naar JaapB in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3" Is alleen geen zwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Rfxcom kan ook :) Thanks!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Dan heb je geluk dat ik eerst over zwave heen had gelezen en ik het pas zag toen ik die reactie aan het typen was. Waardoor ik de reactie maar afgemaakt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Op advies van JaapB in die reactie heb ik deze week die sensor binnen gekregen.
Hij werkt perfect!
Hij staat momenteel in de achtertuin :)

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cV5a7S/Screenshot_5.png

[ Voor 9% gewijzigd door Androo op 20-04-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuijk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 22:34
Heb je al een oplossing voor de "got new message but buffer still contains unprocessed data from previous message"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:12
Androo schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:02:
Hij werkt perfect!

[afbeelding]
Welke plug-in gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuijk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 22:34
BThomas schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:25:
Ik heb sinds een nieuwe install van raspberry en domoticz problemen met de opslag van de p1 meter.

Het log zegt :
2017-08-12 08:15:48.744 P1 Smart Meter: Dismiss incoming - value in line "1-0:1.8.1(001120.713kWh)" is not a number
2017-08-12 08:16:09.293 P1 Smart Meter: Dismiss incoming - CRC failed
2017-08-12 08:16:28.762 P1 Smart Meter: WARNING: got new message but buffer still contains unprocessed data from previous message.

Wat kan ik hieraan doen? De kabel is andere poort, hardware opnieuw toevoegen heeft allemaal geen blijvend effect. Hij doet het dan weer even.
Heb je al een oplossing voor de "got new message but buffer still contains unprocessed data from previous message"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Danielson schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:50:
[...]

Welke plug-in gebruik je hiervoor?
Geen plugin.. Hij ziet hem automatisch als temperatuur sensor..:
zie screenshots hieronder.
let er wel op dat de Mode : ImaginTronix aan moet staan op je RFxom, anders herkend hij hem niet

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/b4Uuj7/Screenshot_1.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nzo9HS/Screenshot_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 23:00
Hoe updaten jullie de gegevens? Bij mij word er alleen geupdate wanneer ik de batterij eruit en weer in doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik wilde dus Homebridge installeren wat ook met succes gedaan is althans, ik was de node versie vergeten te updaten, dat heb ik nu gedaan maar nu werkt de npm niet meer ofzo en kom niet echt uit op een oplossing.
Ik heb dit al geprobeerd

npm install --global npm-reinstall
npm reinstall
npm install reinstall -g

Heb dit ook nog geprobeerd.

https://github.com/nfarina/homebridge/issues/1314

Maar blijf deze foutmelding krijgen wat moeti k doen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
homebridge
/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/mdns/lib/dns_sd.js:35
    throw ex;
    ^

Error: The module '/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/mdns/build/Release/dns_sd_bindings.node'
was compiled against a different Node.js version using
NODE_MODULE_VERSION 46. This version of Node.js requires
NODE_MODULE_VERSION 57. Please try re-compiling or re-installing
the module (for instance, using `npm rebuild` or `npm install`).
    at Object.Module._extensions..node (module.js:681:18)
    at Module.load (module.js:565:32)
    at tryModuleLoad (module.js:505:12)
    at Function.Module._load (module.js:497:3)
    at Module.require (module.js:596:17)
    at require (internal/module.js:11:18)
    at Object.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/mdns/lib/dns_sd.js:24:20)
    at Module._compile (module.js:652:30)
    at Object.Module._extensions..js (module.js:663:10)
    at Module.load (module.js:565:32)
pi@raspberrypi:~ $ npm -v
5.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulie72 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:04:
Ik maak gebruik van Domoticz met Milight verlichting in de woonkamer, gang en de slaapkamer van onze zoon.

Nu wil ik in de gang een simpele draadloze schakelaar gebruiken. Ik gebruik hiervoor de Xiaomi Gateway en de Wireless Single Button switch.

Ik kan niet een On en Off actie op 1 knop hebben want dan blijft de lamp aan staan. Kies ik ervoor dat ik 1 knop het Off commando geef en een andere knop het On commando dan werkt het.

Als ik er nu voor kies alles onder 1 switch in te stellen. Dan werkt het half als ik bij de switch instelling de Off een delay heeft van 1 of meer seconden. Dan zie je dat de lamp direct uitgeschakeld wordt.

Mijn switch:

Ik gebruik dezelfde switch samen met een Sonoff S20 (met Tasmota firmware) die ik gedemonteerd hebt en de print in een lasdoos buiten in de tuin hebt geplaatst. Een stukje LUA code om alles te laten schakelen is daarna voldoende. Ik laat een variabele mee schakelen zodat ik voor dit moment 3 variaties kan schakelen.

1. Aan
2. Uit
3. Aan voor 2 minuten

Ik heb de switch voor een lamp bij een tuinhek waar een brug over de sloot is. Erg donker als je met de hond de tuin uitloop en de brug over moet >:) . Nu kan ik dus bepalen wat ik met de lamp wil doen. Hangt van de route af of de lamp voor de terugweg nog moet branden of dat dit punt mijn vertrekpunt is en de lamp dus maar even hoeft te branden.

Je moet dus een 2 tal variabelen aanmaken in Domoticz ( Setup --> More Options--> User Variables)

Als voorbeeld met mijn code. Je kunt deze namen zelf bedenken zolang je deze maar gelijk houdt met de code.

Maak aan: switch_state_tuinhek & switch_state_tuinhek_double

Beide met
Variable type: String
Variable value: Off (begin stand)

tip: Als je met variabelen werken en om wat voor reden ook werkt het niet zoals het moet check dan altijd eerst je variabelen en de status. Heb mij in het begin erg veel tijd gekost waarom iets niet werkte en bleek dat de status van de variabelen verkeerd was.

Wil je de LUA code gebruiken maakt dan in /home/pi/domoticz/scripts/lua en bestand aan met de naam: script_device_tuinhek_verl.lua. Ook deze naam mag jezelf verzinnen maar het moet beginnen met script_device_. Anders werkt de code niet als de status van de switch veranderd.

En tot slot mijn LUA code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
commandArray = {}

if devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] then
    if (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Click' and uservariables['switch_state_tuinhek'] == 'Off') then
        commandArray['Lamp bij Tuinhek']='On'
        commandArray['Variable:switch_state_tuinhek']= 'On'
            print('<font color="blue">Lamp bij Tuinhek is aan!!</font>')

elseif (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Double Click' and uservariables['switch_state_tuinhek_double'] == 'Off') then
        commandArray['Lamp bij Tuinhek']='On FOR 2'
        commandArray['Variable:switch_state_tuinhek_double']= 'On'
            print('<font color="blue">Lamp bij Tuinhek is aan voor 2 minuten!!</font>')
        commandArray['Variable:switch_state_tuinhek_double']= 'Off'
        commandArray['Variable:switch_state_tuinhek']= 'Off'

elseif (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Click' and uservariables['switch_state_tuinhek'] == 'On') then
        commandArray['Lamp bij Tuinhek']='Off'
            print('<font color="blue">Lamp bij Tuinhek is uit!!</font>')
    end
end

return commandArray

Zoals je ziet stuur ik bij de 2 Elseif beide variabelen aan. Als je dat niet doet dan raakt de boel in de war als je eerst een enkele klik doet en vervolgens een dubbelklik. Op deze manier kun ik alles achter elkaar uitvoeren en raakt het niet in de was en loop nu al een tijd prima.

Aangezien de switch nog Long Press of iets heeft kun je de code ook hiermee uitbreiden. Kwestie van de een ElseIf kopiëren en aanpassen naar de Long Press. Je zal dan nog een variablen moeten aanmaken hiervoor en ook deze bij alle ElseIf moeten laten mee schakelen.

Natuurlijk kun je ook Bocky gebruiken maar daar ben ik vanaf gestapt omdat LUA veel makkelijke te beheren is en ook beter leesbaar.

Lua code zal vast verbeterpunten hebben en mogelijk korter kunnen. Dit werkt voor mij en was ook een tijd aan het zoeken naar een goede manier dit werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 21-04-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
MikeOO schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 07:58:
[...]

Ik gebruik dezelfde switch maar dan icm LUA code. Ik laat een variabele mee schakelen zodat ik voor dit moment 3 variaties kan schakelen.

1. Aan
2. Uit
3. Aan voor 2 minuten

Ik heb de switch voor een lamp bij een tuinhek waar een brug over de sloot is. Erg donker als je met de hond de tuin uitloop en de brug over moet >:) . Nu kan ik dus bepalen wat ik met de lamp wil doen. Hangt van de route af of de lamp voor de terugweg nog moet branden of dat dit punt mijn vertrekpunt is en de lamp dus maar even hoeft te branden.

Je moet dus een 2 tal variabelen aanmaken in Domoticz ( Setup --> More Options--> User Variables)

Als voorbeeld met mijn code. Je kunt deze namen zelf bedenken zolang je deze maar gelijk houdt met de code.

Maak aan: switch_state_tuinhek & switch_state_tuinhek_double

Beide met
Variable type: Integer
Variable value: Off (begin stand)

tip: Als je met variabelen werken en om wat voor reden ook werkt het niet zoals het moet check dan altijd eerst je variabelen en de status. Heb mij in het begin erg veel tijd gekost waarom iets niet werkte en bleek dat de status van de variabelen verkeerd was.

Wil je de LUA code gebruiken maakt dan in /home/pi/domoticz/scripts/lua en bestand aan met de naam: script_device_tuinhek_verl.lua. Ook deze naam mag jezelf verzinnen maar het moet beginnen met script_device_. Anders werkt de code niet als de status van de switch veranderd.

En tot slot mijn LUA code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
commandArray = {}

if devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] then
    if (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Click' and uservariables['switch_state_tuinhek'] == 'Off') then
        commandArray['Lamp bij Tuinhek']='On'
        commandArray['Variable:switch_state_tuinhek']= 'On'
            print('<font color="blue">Lamp bij Tuinhek is aan!!</font>')

elseif (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Double Click' and uservariables['switch_state_tuinhek_double'] == 'Off') then
        commandArray['Lamp bij Tuinhek']='On FOR 2'
        commandArray['Variable:switch_state_tuinhek_double']= 'On'
            print('<font color="blue">Lamp bij Tuinhek is aan voor 2 minuten!!</font>')

elseif (devicechanged['Xiaomi Tuinhek'] == 'Click' and uservariables['switch_state_tuinhek'] == 'On') then
        commandArray['Lamp bij Tuinhek']='Off'
            print('<font color="blue">Lamp bij Tuinhek is uit!!</font>')
    end
end

return commandArray

Zoals je ziet stuur ik bij de 2 Elseif beide variabelen aan. Als je dat niet doet dan raakt de boel in de war als je eerst een enkele klik doet en vervolgens een dubbelklik. Op deze manier kun ik alles achter elkaar uitvoeren en raakt het niet in de was en loop nu al een tijd prima.

Natuurlijk kun je ook Bocky gebruiken maar daar ben ik vanaf gestapt omdat LUA veel makkelijke te beheren is en ook beter leesbaar.
Als je een variabele gebruikt om ‘On’ en ‘Off’ op te slaan moet je een variabele van het type string gebruiken en niet van het type integer. Integer is voor getallen. Dat het nu wel werkt is geen garantie voor de toekomst. Als de programmeurs deze ‘bug’ ontdekken en herstellen werkt jouw code niet meer b.v. Beter is het om het aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mozart schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:11:
[...]

Als je een variabele gebruikt om ‘On’ en ‘Off’ op te slaan moet je een variabele van het type string gebruiken en niet van het type integer. Integer is voor getallen. Dat het nu wel werkt is geen garantie voor de toekomst. Als de programmeurs deze ‘bug’ ontdekken en herstellen werkt jouw code niet meer b.v. Beter is het om het aan te passen.
Je hebt gelijkt en heb ik ook zo staan in Domoticz . Had het alleen niet zo genoteerd in mijn uitleg , is nog vroeg >:) .
Heb het hierboven aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezzer
[...]

THXMikeOO schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:14:
[...]

Verwijderd je cache eens van je browsers. Dit soort problemen zitten hem vaak in het feit dat de cache niet ververst wordt of probeer eens een andere browser.

Gebruik de laatste beta en nog nooit problemen mee gehad.
Helaas, inmiddels mijn browser compleet 'gezuiverd', maar het probleem blijft dus aan houden. Ook op een andere browser identiek probleem met de xiaomi gateway en de daaraan gekoppelde sensoren:
als ik de weergave van het dasboard op 'normaal' zet, dan zie ik helemaal niets, ik moet overschakelen op mobiele weergave, anders niets te zien. Erg vervelend. Ik hoop dat er iemand de oplossing weet...
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 27-09 16:27

t!mP

is inflatie gevoelig

Ook aan de slag gegaan en 't lukt aardig. Fibaro sensor werkt goed, weerstation werkt prima. Echter krijg ik de Hue lampen niet op de goede manier aan de praat.

Stappen:
- bij Hardware de Bridge toegevoegd (gaat prima)
- bij Devices zie ik vervolgens alle opties (gaat prima)
- Devices toevoegen met groene pijltje (gaat prima)

Echter krijg ik de lampen/switches niet zichtbaar in het tabblad switches, in tegenstelling tot de fibaro sensor, werkt het niet. Ben al uren fora/filmpjes aan 't afstruinen, maar maak weinig progressie..

Zie hieronder het type/subtype
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qvZZqn8.png

Verder geprobeerd:
- virtuele switch aangemaakt met lampen als subitems (ook niet meer zichtbaar)
- herstart, browsercache wissen

Wat zie ik over het hoofd?

Mogelijk nog als aanvulling: via devices kan ik dmv klikken op het icoontje (lampje links) de lampen wel in- en uitschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door t!mP op 21-04-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

t!mP schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:06:
Ook aan de slag gegaan en 't lukt aardig. Fibaro sensor werkt goed, weerstation werkt prima. Echter krijg ik de Hue lampen niet op de goede manier aan de praat.

Stappen:
- bij Hardware de Bridge toegevoegd (gaat prima)
- bij Devices zie ik vervolgens alle opties (gaat prima)
- Devices toevoegen met groene pijltje (gaat prima)

Echter krijg ik de lampen/switches niet zichtbaar in het tabblad switches, in tegenstelling tot de fibaro sensor, werkt het niet. Ben al uren fora/filmpjes aan 't afstruinen, maar maak weinig progressie..

Zie hieronder het type/subtype
[afbeelding]

Verder geprobeerd:
- virtuele switch aangemaakt met lampen als subitems (ook niet meer zichtbaar)
- herstart, browsercache wissen

Wat zie ik over het hoofd?

Mogelijk nog als aanvulling: via devices kan ik dmv klikken op het icoontje (lampje links) de lampen wel in- en uitschakelen.
Heb je aan de rechterkant van dat scherm geen groen pijltje staan ? Klik daar op, geef de gewenste naam en het pijltje word blauw én staat hij als het goed is bij je switches.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Pixelmagic schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:04:
[...]

Heb je aan de rechterkant van dat scherm geen groen pijltje staan ? Klik daar op, geef de gewenste naam en het pijltje word blauw én staat hij als het goed is bij je switches.
Daar gaat het denk ik mis. Als ik op het pijltje druk wordt het idd blauw. Echter er verschijnt vervolgens niks bij tab switches. Bij de motion sensor werkt dit wel.

Ik installeer de boel (was voorgeïnstalleerd met laatste beta versie) opnieuw en laat weten of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 22:54
Hallo allemaal,

Ben al de hele dag bezig om domoticz op een linux machine werkend te krijgen. Na verschillende distro's geprobeerd te hebben, Lubuntu, peppermint, RPI. Blijf ik op een of andere manier iets fout doen.

Ik heb de installs van linux en RPI versies van de website gehaald en verschillende mogelijkheden geprobeerd. Ik heb het geprobeerd volledig te compileren zoals hier staat
Voordat ik de desktop en domoticz door het raam gooi wil ik het nog een keer proberen.
Bij het uitvoeren van
sudo curl -L install.domoticz.com | bash (curl heb ik al geinstalleerd)

krijg ik het volgende resultaat.

::: Destination folder=/home/domus/domoticz
--2018-04-21 19:05:15-- http://www.domoticz.com/d...system=linux&machine=i686
Resolving www.domoticz.com (www.domoticz.com)... 185.27.142.198
Connecting to www.domoticz.com (www.domoticz.com)|185.27.142.198|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 302 Found
Location: https://releases.domoticz...e/domoticz_linux_i686.tgz [following]
--2018-04-21 19:05:15-- https://releases.domoticz...e/domoticz_linux_i686.tgz
Resolving releases.domoticz.com (releases.domoticz.com)... 146.185.159.228
Connecting to releases.domoticz.com (releases.domoticz.com)|146.185.159.228|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
2018-04-21 19:05:15 ERROR 404: Not Found.

Dit is nu op Peppermint

|:( |:( |:(

[ Voor 4% gewijzigd door DelinQ op 21-04-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Laatst online: 16-09 15:47
DelinQ schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:14:
Hallo allemaal,

Ben al de hele dag bezig om domoticz op een linux machine werkend te krijgen. Na verschillende distro's geprobeerd te hebben, Lubuntu, peppermint, RPI. Blijf ik op een of andere manier iets fout doen.

Ik heb de installs van linux en RPI versies van de website gehaald en verschillende mogelijkheden geprobeerd. Ik heb het geprobeerd volledig te compileren zoals hier staat
Voordat ik de desktop en domoticz door het raam gooi wil ik het nog een keer proberen.
Bij het uitvoeren van
sudo curl -L install.domoticz.com | bash (curl heb ik al geinstalleerd)

krijg ik het volgende resultaat.

::: Destination folder=/home/domus/domoticz
--2018-04-21 19:05:15-- http://www.domoticz.com/d...system=linux&machine=i686
Resolving www.domoticz.com (www.domoticz.com)... 185.27.142.198
Connecting to www.domoticz.com (www.domoticz.com)|185.27.142.198|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 302 Found
Location: https://releases.domoticz...e/domoticz_linux_i686.tgz [following]
--2018-04-21 19:05:15-- https://releases.domoticz...e/domoticz_linux_i686.tgz
Resolving releases.domoticz.com (releases.domoticz.com)... 146.185.159.228
Connecting to releases.domoticz.com (releases.domoticz.com)|146.185.159.228|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
2018-04-21 19:05:15 ERROR 404: Not Found.

Dit is nu op Peppermint

|:( |:( |:(
Hoi Delinq, wat is je target architectuur? Een normale desktop pc, of heb je wat speciaals qua hardware draaien? Ik zie namelijk een parameter in de request staan machine=i686, kan uiteraard, maar de meeste hardware is tegenwoordig x86_64. De http response 302 betekent dat je request ge-redirect wordt, echter zoals je in deze map kunt zien: https://releases.domoticz.com/releases/?dir=release is het bestand domoticz_linux_i686.tgz niet aanwezig in de map.

Edit:
Ik denk dat je deze install package moet hebben: https://releases.domoticz...domoticz_linux_x86_64.tgz

Als je deze via wget https://releases.domoticz...domoticz_linux_x86_64.tgz in je /home/domos/domoticz map download zou je verder moeten kunnen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door WeirCo op 21-04-2018 19:35 ]

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Paulie72 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:04:

Mijn switch:

Simpeler is misschien een groep maken van je switch en dan lampen er aan hangen..
werkt sneller en kost je minder cpu

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Phoolie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:35:
[...]

Dat heb ik ook ooit gehad, kwam bij mij doordat er dubbele device namen waren gebruikt. Heb je dat al nagekeken?
helemaal gecontroleerd, geen dubbele namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:11
Ik heb in mijn woonkamer drie schakelaars in een afdekraam zitten. Een hiervan is een hotelschakeling voor de verlichting op mijn overloop. De andere twee schakelen de 2 plafondlichtpunten in mijn woonkamer. De laatste twee schakelaars gebruik echter niet omdat ik geen plafondlampen heb in mijn woonkamer, op de lichtpunten in het plafond zitten afdekplaatjes.

Is het mogelijk om één of beide ongebruikte schakelaars te vervangen voor iets waarmee ik scenes/switches/groups in domoticz kan aansturen? Ik heb bijv. een group voor alle lampen in mijn woonkamer die ik nu via mijn telefoon moet in/uit schakelen. Het zou perfect zijn als ik dit zou kunnen doen via de bestaande schakelaars.

Zijn hier mogelijkheden voor? En wat zou ik hiervoor nodig hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzynl op 21-04-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Hij werkt perfect!

[afbeelding]
Ik heb hem vrijdag gekocht, gisteren binnengekregen. Werkt inderdaad perfect. Batterijen erin en gaan!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yezzer schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:58:
[...]

Helaas, inmiddels mijn browser compleet 'gezuiverd', maar het probleem blijft dus aan houden. Ook op een andere browser identiek probleem met de xiaomi gateway en de daaraan gekoppelde sensoren:
als ik de weergave van het dasboard op 'normaal' zet, dan zie ik helemaal niets, ik moet overschakelen op mobiele weergave, anders niets te zien. Erg vervelend. Ik hoop dat er iemand de oplossing weet...
THX
Heb je de mogelijkheid om het op een andere pc te controleren of anders op een gsm/tablet waar je dan je dashboard voor mobiele apparaten op Normaal zet. Mogelijk dat je PC zelf iets vreemd doet en kun je dan ook uitsluiten.

Ik weet niet op wat voor systeem je Domoticz draait. Als je bv op een Rasp draait zou je eens een andere SD erin kunnen steken en hier een standaard installatie op uitvoeren en dan je DB eens terugzetten zodat je kunt controleren of het dan ook gebeurt. Als het dan goed gaat is er toch iets in je installatie omgeving wat dit probleem veroorzaakt.

Mogelijk iets wat later geïnstalleerd is en bepaalde problemen geeft. Check de logbestanden eens in /etc/log of daar fouten te vinden zijn. Het is geen normaal gedrag dus ergens wordt dit door veroorzaakt en dat wordt denk ik zaken uitsluiten en proberen.

Je zou indien je al de laatste versie hebt eens kunnen proberen om via Putty in /home/pi/domoticz updaterelease of updatebeta uit te voeren, afhankelijk welke versie je nu gebruikt. Mogelijk dat dit nog iets doet.

Je zou ook je DB eens kunnen controleren of er mogelijk fouten in staan, dit kan ook vreemde problemen geven.

Tijdje terug de stappen hier uitgelegd voor een Rasp.
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

p.s belangrijk voor je met dit soort zaken begint. Maak backup's zodat je altijd terug kunt naar de huidige situatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Vandaag op mijn secundaire Raspberry Pi heb ik een nieuwe Domoticz-installatie gedaan omdat ik helemaal opnieuw wil beginnen.
Alle apparaten zijn correct toegevoegd en nu was het tijd om aan mijn Blockly-evenementen te gaan werken.

Helaas merkte ik dat niet één gebeurtenis triggert, zelfs de meest eenvoudige blockly werkt niet niet.
Ik heb mijn oorspronkelijke Domoticz-instantie bijgewerkt naar dezelfde nieuwste bètaversie en dezelfde test Blockly-gebeurtenis toegevoegd en deze wordt daar correct geactiveerd.
Nadat de back-up van de secundaire Pi Domoticz-installatie naar het origineel is teruggezet, werkt deze ook niet op de originele Pi die ik heb gebruikt.

Wanneer ik de apparaten handmatig buiten blockly schakel, is er geen probleem.

Ik draai de laatste versies van Raspbian Stretch met alle updates / upgrades bij de nieuwste versies en Domoticz versie 3.9629.

Een voorbeeld van een eenvoudige blockly is de volgende:
[Img] https://i.imgur.com/KplPDOg.png [/ img]

De log:
code:
1
2
 2018-04-21 21:22:38.592 User: XX initiated a switch command (514/test 2/On)
2018-04-21 21:22:38.593 (Dummy) Lighting 2 (test 2)

en geen triggers of gebeurtenissen die het commando volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:16
Hij werkt perfect!

[afbeelding]
Ook een besteld voor in de achtertuin en binnen. Direct nog 2 besteld: 1 voor in de voortuin, is vol op het zuiden, dus ook interessant om te meten en loggen in Domoticz, de andere als backup in achtertuin waar een wat zonniger deel zit en verschillen van beide tuinen uit te middelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

t!mP schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:47:
[...]

Daar gaat het denk ik mis. Als ik op het pijltje druk wordt het idd blauw. Echter er verschijnt vervolgens niks bij tab switches. Bij de motion sensor werkt dit wel.

Ik installeer de boel (was voorgeïnstalleerd met laatste beta versie) opnieuw en laat weten of het dan wel werkt.
Voor diegenen die er mogelijk ook hinder van gaan ondervinden. De laatste BETA versie vertoont issues met het weergeven van de Philips Hue lampen. Nadat ik de raspberry opnieuw geflasht heb met een schone installatie van Domoticz 3.8153 werkt het wel.

Wat opvalt is dat de lampen nu als type "Lighting Limitless/Applamp" ipv "color switch" worden weergegeven.

Dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MadDog11 schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:55:
[...]
Ook een besteld voor in de achtertuin en binnen. Direct nog 2 besteld: 1 voor in de voortuin, is vol op het zuiden, dus ook interessant om te meten en loggen in Domoticz, de andere als backup in achtertuin waar een wat zonniger deel zit en verschillen van beide tuinen uit te middelen :)
En volgens mij zijn ze nu op, want ik wilde er 3 en kon er maar 2 bestellen :P

Hoe bewateren jullie? Bij mij gebeurt dat ondergronds en onzichtbaar. Bijkomend voordeel is dat er weinig water verdampt en dat het water direct bij de wortels komt.

Als druppelslang gebruik ik de Rain Bird XFS. De magneetklep is ook van Rain Bird, die ik heb ingegraven in een Ikea-doos met deksel. Elektriciteit wordt geleverd door een 24v adapter die normaal bedoeld is voor beveiligingscamera's. Die adapter zit simpelweg in een Z-wave stekker waarmee ik het hele zaakje bedien.

Dit draait (druppelt :P ) nu zo sinds vorig seizoen. Ik heb niet de moeite genomen om met een compressor de slangen leeg te blazen ter voorbereiding op vorst in de winter, zoals de fabrikant voorschrijft. In oktober gewoon het systeem ontkoppelt zodat één uiteinde blootgesteld werd aan de lucht en het water kon verdampen. Heeft blijkbaar perfect gewerkt, want alles werkt nog steeds prima.

Het enige dat je aan het systeem merkt is wat gesis de eerste 10 seconden als de druk erop komt te staan. Dat is lucht dat uit de slangen wordt gedrukt. Verder geen (imho) lelijke slangen door de tuin of sproeiers die alles nat sproeien. Erg tevreden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Gizz schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:00:
[...]

Hoe bewateren jullie? Bij mij gebeurt dat ondergronds en onzichtbaar. Bijkomend voordeel is dat er weinig water verdampt en dat het water direct bij de wortels komt.

[video]

Als druppelslang gebruik ik de Rain Bird XFS. De magneetklep is ook van Rain Bird, die ik heb ingegraven in een Ikea-doos met deksel. Elektriciteit wordt geleverd door een 24v adapter die normaal bedoeld is voor beveiligingscamera's. Die adapter zit simpelweg in een Z-wave stekker waarmee ik het hele zaakje bedien.

Dit draait (druppelt :P ) nu zo sinds vorig seizoen. Ik heb niet de moeite genomen om met een compressor de slangen leeg te blazen ter voorbereiding op vorst in de winter, zoals de fabrikant voorschrijft. In oktober gewoon het systeem ontkoppelt zodat één uiteinde blootgesteld werd aan de lucht en het water kon verdampen. Heeft blijkbaar perfect gewerkt, want alles werkt nog steeds prima.

Het enige dat je aan het systeem merkt is wat gesis de eerste 10 seconden als de druk erop komt te staan. Dat is lucht dat uit de slangen wordt gedrukt. Verder geen (imho) lelijke slangen door de tuin of sproeiers die alles nat sproeien. Erg tevreden :)
Mooi systeem! Heb je het systeem ook zo aangesloten/ingegraven als op het instructiefilmpje? Als ik dat zou willen dan moet ik dat voorzichtig brengen bij vrouwlief hier.. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

bvsteyn schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:56:
[...]

Mooi systeem! Heb je het systeem ook zo aangesloten/ingegraven als op het instructiefilmpje? Als ik dat zou willen dan moet ik dat voorzichtig brengen bij vrouwlief hier.. :P
Ik heb het systeem twee maanden na de oplevering van mijn tuin ingegraven. Ik was voornemens om een bovengronds systeem aan te leggen en kwam pas dit mooie systeem tegen toen ik mij er eens goed in ging verdiepen en de tuin al aangelegd was.

Doordat de tuin nieuw was en de bodembedekkers zich nog niet verspreid hadden, kon ik makkelijk met een handschepje tussen alle planten door de slangen ingraven. Maar een enkele plant heb ik even uit de bodem moeten halen om later weer terug te plaatsen.

Prima te doen en ik wil hetzelfde nog in de voortuin doen, alleen moet ik daarvoor nog water aanleggen via de kruipruimte (tyleenslang) en door mijn gevel boren etc. Maar de slangen zelf moeten in mijn voortuin (4*1,5 meter) makkelijk op een zondag in te graven zijn.

edit: ik heb nog wat foto's gevonden van de aanleg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EgY2Om8Pc99ONC60NNUmFff2/full.jpg
Magneetklep, Ikeabak met gaatjes en daaronder kiezels voor drainage. Maar eigenlijk lekt er helemaal niks weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9ZXTupw8hRLA6cXPTn66HqGk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DVk2b3xWRBt9bSlOl4KNtijC/full.jpg
Eerste deel dat ik aanlegde. Wilde alles op lekken controleren voordat ik de gaten weer op ging vullen. Bleek niet handig, omdat de slangen stug zijn en uit de geultjes geduwd worden. Bij het tweede deel van mijn tuin heb ik de slangen meteen begraven en alleen de T-koppelstukken open gelaten om te controleren op lekkages. Werkt veel beter :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4O81Jj6qe7VKRrHWpph1HcD5/full.jpg
"Overlast" tijdens het graven en leggen. Vooral een grote hoop grond midden in je tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K6FFPo2mnl5K4VRouNIxBeXg/full.jpg
Alles dicht en een beetje geveegd.

Nu een jaar later is alles natuurlijk lekker gaan groeien. Vooral de bodembedekkers :)

[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 22-04-2018 14:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08
netjes hoor gizz.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08
Wellicht nuttig voor de mensen hier:

een interview met de maker van dzVents:
https://gadget-freakz.com...ndaal-creator-of-dzvents/

en gelijk een dzvents sunscreen script.
https://gadget-freakz.com...t-with-dzvents-scripting/

mijn vorige was massive maar toch veel gedownload en gebruikt. nu is het een samenraapsel waarvan ik de bron niet eens meer weet/heb maar het is een betere basis om verder uit te bouwen.
wellicht met feedback van tweakers.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
[...]

......
Ik gebruik het Gardena Microdrip systeem, aangezien ik werk met bloembakken
en hangpotten op de schuttingen en zijkant van de schuur.
Ik gebruik zogenaamde waxkleppen van danfoss op 230 V (binnenhuis) en heb een extra buitenkraan in de voortuin en een in de achtertuin.
De 230 V waxkleppen worden op spanning gezet met Z-wave tussenstekker.

Bij dit Franse bedrijf had ik mijn eerste besteld : https://www.plantcaretool...ess-soil-moisture-sensor/

Levert netjes uit

[ Voor 9% gewijzigd door MadDog11 op 22-04-2018 20:50 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
[...]

Klinkt goed. En hoe heb je die z-wave stekker/adapter verpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

MadDog11 schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:42:
[...]

Ik gebruik het Gardena Microdrip systeem, aangezien ik werk met bloembakken
en hangpotten op de schuttingen en zijkant van de schuur.
Ik gebruik zogenaamde waxkleppen van danfoss op 230 V (binnenhuis) en heb een extra buitenkraan in de voortuin en een in de achtertuin.
De 230 V waxkleppen worden op spanning gezet met Z-wave tussenstekker.

Bij dit Franse bedrijf had ik mijn eerste besteld : https://www.plantcaretool...ess-soil-moisture-sensor/

Levert netjes uit
Kan je wat meer details geven over die Danfoss oplossing én of die soil sensors door rfxcom uit te lezen zijn ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 21:51
remcoXP schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:36:
Wellicht nuttig voor de mensen hier:

een interview met de maker van dzVents:
https://gadget-freakz.com...ndaal-creator-of-dzvents/
Leuk artikel, dank voor t delen!
Maak al een ruime tijd gebruik van dzVents en verbaas me soms hoe weinig dzVents (en hoe veel Lua en Blocky) code ik hier tegen kom, terwijl ik t werken met dzVents vele malen fijner vind en dat komt mede door het object model waar in t artikel ook over wordt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Pixelmagic schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:46:
[...]

Kan je wat meer details geven over die Danfoss oplossing én of die soil sensors door rfxcom uit te lezen zijn ?
MadDog11 in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
crimby in "slimme kraan sproei installatie"

De soil sensors zijn prima door rfxcom uit te lezen
Hij werkt perfect!

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

commentator schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:15:
[...]

Klinkt goed. En hoe heb je die z-wave stekker/adapter verpakt?
Niet, want die ligt onder mijn keukenkastjes achter de plint. Ik heb alleen een klein gaatje geboord door de buitengevel van mijn aanbouw voor de twee dunne draadjes waar 24v wisselspanning op staat. Die vervolgens met krimpkousjes verbonden met de draadjes van de magneetklep :)
MadDog11 schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:42:
[...]

Ik gebruik het Gardena Microdrip systeem (..)
Dat klinkt interessant voor mijn voortuin. Het water komt binnen in de kast onder mijn trap. Daar zou ik dan zo'n waxklep kunnen plaatsen met één lange tyleenslang door de kruipruimte naar de voortuin. Hoef ik in de voortuin niets met elektra te doen.

Verlaag jij de druk nog ergens mee? Ik heb bewust een magneetklep mét drukverlaging omdat de standaard druk van de waterleiding werd afgeraden met een druppelslang en alle koppelstukjes. De XCZ 075 magneetklep die ik gebruik heeft een uitgaande druk van maar 2 bar.

[ Voor 47% gewijzigd door Gizz op 22-04-2018 22:39 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.