Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 10:51
miles schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:17:
Sinds enkele dagen draai ik Domoticz op m'n Synology om de P1 poort van de Iskra AM550 uit te lezen.
Op het dak liggen vier zonnepanelen met waarvan ik de opbrengst wil weten.

In Domoticz krijg ik onderstaand overzicht, wat ik niet helemaal snap

[afbeelding]

Waarom zijn er dubbele vermeldingen, waarvan één set met een rode balk (ik heb geen piek/dal tarief?)

Dan zie ik linksboven onder het kopje Power het totale verbruik.
Daarnaast heb ik nog L1, L2 en L3
Zouden dit de zonnepanelen (met per paneel een micro omvormer) kunnen zijn?
Als dat het geval is dan mis ik er één.
Hoe kom ik erachter welke omvormer welke weergave is en welke omvormer/paneel dus blijkbaar niets doet of niet op de juiste manier is aangesloten.
L1, L2 en L3 zijn de verschillende voltages van de fases.bij een 3-fase aansluiting. Je kunt met een commando op de prompt van de pi meer informatie opvragen over de verschiilende fases (vermogen, stroom). d.m.v. cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200 even er vanuit gaande dat de kabel op USB0 is aangesloten.
Heb je de slimme meter kabel mogelijk eerst in een andere USB-poort gehad? Kijk anders even bij Instellingen, Hardware of die daar 2 keer staat.
Voor de zonnepanelen heb ik een dummy aangemaakt die 1 keer per 5 minuten de stand doorgeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0vqNPPIcr9Tnvecjs5dFJG43/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 17:17
Henry65 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:15:

Heb je de slimme meter kabel mogelijk eerst in een andere USB-poort gehad? Kijk anders even bij Instellingen, Hardware of die daar 2 keer staat.
Inderdaad eerst een ander poort, hierin werd de kabel niet herkend.
Bij instellingen - hardware staat maar één entry
De gegevens waar de rode balkjes bijstaan zijn gegevens tot vannacht 4:23 uur.
Op dat moment werd de firmware van de synology bijgewerkt.

[ Voor 22% gewijzigd door miles op 30-03-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
miles schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:14:
[...]

Inderdaad eerst een ander poort, hierin werd de kabel niet herkend.
Bij instellingen - hardware staat maar één entry
Soms help het herstarten van Domoticz om dit soort zaken op te schonen. Anders kan je ze altijd nog verwijderen uit het overzicht. Bij apparaten d.m.v. het groene pijltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Henry65 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Soms help het herstarten van Domoticz om dit soort zaken op te schonen. Anders kan je ze altijd nog verwijderen uit het overzicht. Bij apparaten d.m.v. het groene pijltje
Yep, zo heb ik het nu opgelost. (pijltje)
Ben nog in de kennismakende fase, dus ik verwacht dat er nog wel eea wijzigt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 17:49

flexje

got-father

flexje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:05:
Ik weet niet of ik dit hier of in de opentherm gateway topic moet plaatsen.
Hebben jullie ook last van extreme pieken en dalen in Domoticz met Opentherm Gateway?

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan iemand mij aub hiermee helpen? Ik blijf maar rare pieken en dalen zien. Heb alle bekabeling nagekeken...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
Ik heb een FGS-223 aangesloten zoals in de handleiding staat maar ik krijg hem niet toegevoegd in Domoticz. Bij Hardware klik ik op Sensor opnemen en daarna 3 keer aan/uit met de schakelaar maar Domoticz ziet hem niet. Ik hoor de FGS klikken en de lamp gaat ook aan. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11
Siewert schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:20:

Ook niet altijd betrouwbaar, sinds enkele maanden overgestapt naar Z-Wave en gebruik nu een lux sensor die buiten hangt.
Kan je mij vertellen welke sensor je hiervoor gebruikt? Ik kan er geen vinden die geschikt is voor buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:36
Knielen schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:21:
[...]

Kan je mij vertellen welke sensor je hiervoor gebruikt? Ik kan er geen vinden die geschikt is voor buiten.
Heb (ook al niet geschikt) de Fibaro FGMS-001-ZW5 onder het afdakje hangen...

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
Knielen schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb sinds kort de Steinel IS 140-2. Geschikt voor buiten én 220 volt i.p.v. batterijen én een bewegingsmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kom je thuis, doet van alles raar. 433 met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen en zelfs m autosleutels werken niet meer. Net alsof iemand heel fanatiek RF aan het verstoren is of zo. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09 12:25
Henry65 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:02:
Ik heb een FGS-223 aangesloten zoals in de handleiding staat maar ik krijg hem niet toegevoegd in Domoticz. Bij Hardware klik ik op Sensor opnemen en daarna 3 keer aan/uit met de schakelaar maar Domoticz ziet hem niet. Ik hoor de FGS klikken en de lamp gaat ook aan. Wat doe ik fout?
Klinkt heel bekend, gewoon blijven proberen. Ander tempo van klikken (waarschijnlijk sneller)
Ik heb de beste resultaten met domoticz op node toevoegen zetten, en dan spanning op de module zetten. Dus zonder klikken.

Meestal sluit ik de module aan op een los netsnoer, vervolgens op hele korte afstand van de controller includen. Even aan laten staan, en daarna op de juiste plek monteren.
Daarna een heal network.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
DjAntoon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:51:
[...]

Klinkt heel bekend, gewoon blijven proberen. Ander tempo van klikken (waarschijnlijk sneller)
Ik heb de beste resultaten met domoticz op node toevoegen zetten, en dan spanning op de module zetten. Dus zonder klikken.

Meestal sluit ik de module aan op een los netsnoer, vervolgens op hele korte afstand van de controller includen. Even aan laten staan, en daarna op de juiste plek monteren.
Daarna een heal network.
Met de schakelaar is het niet gelukt. Ik heb switches geprobeerd maar geen succes. Uiteindelijk kwam ik in de handleiding de mogelijkheid om toe te voegen met de B knop. Dit werkte wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:31:
Kom je thuis, doet van alles raar. 433 met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen en zelfs m autosleutels werken niet meer. Net alsof iemand heel fanatiek RF aan het verstoren is of zo. 8)7
Heb ik ook 2x meegemaakt dat het allemaal niet meer ging.
Een herstart van alles loste het probleem dan wel op en werkte alles weer normaal.

Het kan ook zijn dat er een 433Mhz apparaat met batterij bijna leeg is. Die gaat dan roepen dat hij bijna leeg is en dat zorg voor de ruis omdat hij dit blijft doen. Nadeel is dat je dan moet uitzoeken welke apparaat dit betreft en dat kan even een klusje zijn als je er veel gebruikt en domoticz dit niet kan zien. Wordt dan een kwestie van batterij er 1 voor 1 uithalen en testen of alles weer normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeOO schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:12:
Heb ik ook 2x meegemaakt dat het allemaal niet meer ging.
Een herstart van alles loste het probleem dan wel op en werkte alles weer normaal.
Een herstart valt bij mij wel onder 'met geen mogelijkheid aan de praat krijgen'. Ik heb zelfs opnieuw geïnstalleerd naar de stabiele release en dergelijke. :P
Het kan ook zijn dat er een 433Mhz apparaat met batterij bijna leeg is. Die gaat dan roepen dat hij bijna leeg is en dat zorg voor de ruis omdat hij dit blijft doen. Nadeel is dat je dan moet uitzoeken welke apparaat dit betreft en dat kan even een klusje zijn als je er veel gebruikt en domoticz dit niet kan zien. Wordt dan een kwestie van batterij er 1 voor 1 uithalen en testen of alles weer normaal werkt.
Nou precies, vanochtend heb ik m'n deurbel los getrokken en alles werkt weer. Ik weet niet of de batterij dan leeg is maar m'n vriendin weet wel te vertellen dat hij gisteren steeds af ging dus had ze de gong maar uit het stopcontact getrokken

Misschien toch maar eens de stap naar een serieuze deurbel maken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:20:
[...]

Een herstart valt bij mij wel onder 'met geen mogelijkheid aan de praat krijgen'. Ik heb zelfs opnieuw geïnstalleerd naar de stabiele release en dergelijke. :P

[...]

Nou precies, vanochtend heb ik m'n deurbel los getrokken en alles werkt weer. Ik weet niet of de batterij dan leeg is maar m'n vriendin weet wel te vertellen dat hij gisteren steeds af ging dus had ze de gong maar uit het stopcontact getrokken

Misschien toch maar eens de stap naar een serieuze deurbel maken. ;)
Opnieuw installeren zou ik persoonlijk niet zo snel doen, zeker als de betreffende versie eerst wel werkte. Als je toevallig net een update hebt gedaan zou dat nog tot de mogelijkheden behoren maar dan is het vaak even in het forum zoeken en als het een probleem is met Domoticz zelf komt er vaak snel een update.

Hoorde gisteren een verhaal van een buurman. Hij had een nieuwe drukknop gekocht en had daar niet op bespaard qua aanschafprijs. Binnen korte tijd ding vol roest en niet meer werken. Gaat hij er mee terug en dan komt de vraag der vragenl: "Hangt hij toevallig buiten 8)7 "

Tja dat is ook vragen om problemen. Je kunt ze dus beter binnen ophangen en zelf even op het knopje drukken als er iemand voor je deur staat.

Neem aan dat je deurbel zelf spanning krijgt via een adapter of direct in het stopcontact zit. Maar je drukknop bevat mogelijk een batterij. Die kan leeg zijn of er zit vocht in waardoor hij constant contact maakt en dan raak hij snel leeg en gaat dus de boel verstoren. Zou die eens openmaken en nakijken en evt droogmaken.

Dit soort problemen kunnen je dus gek maken als je het niet merkt/ziet/hoort maar je hele opstelling ineens niet meer werkt. Koste mij toen ook aantal dagen voor ik daar achter kwam en gebeurt je maar 1x keer. De volgende keer weet je direct hoe je het moet aanpakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeOO schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:28:
Opnieuw installeren zou ik persoonlijk niet zo snel doen, zeker als de betreffende versie eerst wel werkte. Als je toevallig net een update hebt gedaan zou dat nog tot de mogelijkheden behoren maar dan is het vaak even in het forum zoeken en als het een probleem is met Domoticz zelf komt er vaak snel een update.
Ik draai beta en heb al een aantal keer mee mogen maken dat na een update iets niet meer werkt maar na een rollback ineens wel weer. Het is een kleine moeite dus staat altijd op m'n lijst.
Neem aan dat je deurbel zelf spanning krijgt via een adapter of direct in het stopcontact zit. Maar je drukknop bevat mogelijk een batterij. Die kan leeg zijn of er zit vocht in waardoor hij constant contact maakt en dan raak hij snel leeg en gaat dus de boel verstoren. Zou die eens openmaken en nakijken en evt droogmaken.
De gong zit in het stopcontact, de drukker heeft inderdaad een batterij. Ik zou moeten nakijken wat hij doet bij lage spanning maar ik gok eerder op sluiting. De drukker stond al op de lijst om vervangen te worden, hij is oud en gaar. Ik had al een nieuwe met lampje maar dat gaat op dezelfde spanning en de led verbruikt genoeg om de kaku schakeling te laten denken dat iemand de bel in drukt. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
Hallo,

In Domoticz heb ik een raar verschijnsel, ik krijg namelijk bij de MySensor temperatuur een afronding terwijl ik de schets heb aangepast om dit niet te doen. Ik wil met een dubbele digit werken als afronding van de temperatuur. De data invoer naar Domoticz lijkt mij in orde gezien de afbeelding, dus moet dit in Domoticz zelf zitten.

Bij de virtuele temperatuur sensoren (gevoed vanuit EspEasy) in Domoticz is het wel goed weergegeven.

Iemand die mij een drukker in de goede richting kan geven?

Domoticz temp

De gewijzigde MySensor Schets
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
/**
   The MySensors Arduino library handles the wireless radio link and protocol
   between your home built sensors/actuators and HA controller of choice.
   The sensors forms a self healing radio network with optional repeaters. Each
   repeater and gateway builds a routing tables in EEPROM which keeps track of the
   network topology allowing messages to be routed to nodes.

Created by Henrik Ekblad <henrik.ekblad@mysensors.org>
   Copyright (C) 2013-2015 Sensnology AB
   Full contributor list: https://github.com/mysensors/Arduino/graphs/contributors

Documentation: http://www.mysensors.org
   Support Forum: http://forum.mysensors.org

This program is free software; you can redistribute it and/or
   modify it under the terms of the GNU General Public License
   version 2 as published by the Free Software Foundation.

DESCRIPTION

Example sketch showing how to send in DS1820B OneWire temperature readings back to the controller
   http://www.mysensors.org/build/temp
*/

#define MY_DEBUG                                // Enable debug prints to serial monitor
#define MY_RADIO_NRF24                          // Enable and select radio type attached
//#define MY_RADIO_RFM69
#define COMPARE_TEMP            0               // Send temperature only if changed? 1 = Yes 0 = No
#define ONE_WIRE_BUS            3               // Pin where dallase sensor is connected 
#define MAX_ATTACHED_DS18B20    16              // Max aantal sensoren op de bus
#define TEMPERATURE_PRECISION   12              // Set the resolution to 9/10/11/12 bits

#include <SPI.h>
#include <MySensors.h>
#include <DallasTemperature.h>
#include <OneWire.h>

OneWire oneWire(ONE_WIRE_BUS);                  // Setup a oneWire instance to communicate with any OneWire devices (not just Maxim/Dallas temperature ICs)
DallasTemperature sensors(&oneWire);            // Pass the oneWire reference to Dallas Temperature.

unsigned long SLEEP_TIME = 60000;               // Sleep time between reads (in milliseconds)
float lastTemperature[MAX_ATTACHED_DS18B20];
int numSensors = 0;
bool receivedConfig = false;
bool metric = true;

MyMessage msg(0, V_TEMP);                       // Initialize temperature message

void before() {
  // Startup up the OneWire library
  sensors.begin();
}

void setup() {
  // Set the sensor resolution
  sensors.setResolution(TEMPERATURE_PRECISION); 

// requestTemperatures() will not block current thread
  sensors.setWaitForConversion(false);
}

void presentation() {
  // Send the sketch version information to the gateway and Controller
  sendSketchInfo("Temperatuur Sensor", "1.1");  

// Fetch the number of attached temperature sensors
  numSensors = sensors.getDeviceCount();        

// Present all sensors to controller
  for (int i = 0; i < numSensors && i < MAX_ATTACHED_DS18B20; i++) {
    present(i, S_TEMP);
  }
}

void loop() {
  // Fetch temperatures from Dallas sensors
  sensors.requestTemperatures();

// query conversion time and sleep until conversion completed
  int16_t conversionTime = sensors.millisToWaitForConversion(sensors.getResolution());

// sleep() call can be replaced by wait() call if node need to process incoming messages (or if node is repeater)
  sleep(conversionTime);

// Read temperatures and send them to controller
  for (int i = 0; i < numSensors && i < MAX_ATTACHED_DS18B20; i++) {
    // Fetch and round temperature to two decimal
    float temperature = static_cast<float>(static_cast<float>((getControllerConfig().isMetric ? sensors.getTempCByIndex(i) : sensors.getTempFByIndex(i)) * 10.)) / 10.;

// Only send data if temperature has changed and no error
    #if COMPARE_TEMP == 1
      if (lastTemperature[i] != temperature && temperature != -127.00 && temperature != 85.00) {
    #else
      if (temperature != -127.00 && temperature != 85.00) {
    #endif

// Send in the new temperature
        send(msg.setSensor(i).set(temperature, 2));

// Save new temperatures for next compare
        lastTemperature[i] = temperature;
      }
  }

sleep(SLEEP_TIME);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 21:20
Zie dat verschillende mensen dmv een optocoupler hun oude deurbel aansluiten op de raspberry via de GPIO pinnen. Helaas heb ik zelf weinig verstand van elektro.

De deurbeltrafo is 8VAC. Daarnaast wil ik de deurbel enkel uitlezen, wat betekent dat die in parallel moet worden geschakeld. Ik begrijp dat er een weerstand tussen moet, maar hoe groot moet deze zijn?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door Daiov97 op 02-04-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ik zou iets van 1kohm proberen, met een beetje optocoupler moet dat wel werken. Zeker met een pull up in de rpi van minimaal 50kOhm.
Ook zou ik voor de zekerheid een diode "anti" parallel over de ingang zetten.
Om te controleren of het werkt kun je de spanning over de uitgang van de optocoupler meten als deze aangesloten is op de rpi. Als deze lager is als 0,5V moet het altijd goed gaan. Zo niet kijk dan of er uberhaupt iets gebeurt als de deurbel ingedrukt word. Als deze spanning wel zakt maar niet voldoende dan kun je de weerstand nog wat lager maken, 560 ohm zal geen probleem geven.
Hou het bij een simpele led (darlington) transistor. Een 4N33 zou een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ik heb tijdens de paasdagen de sprong gewaagd en ben overgestapt van domoticz op windows naar rpi3. Draait op debian stretch, met in 1e instantie het probleem dat er ellende was met libssl. Ik heb toen op een eerder advies van gizmocuz geupdate naar beta release (was ik toch al van plan ivm dzvents) en het werkt nu.

Maar nu mijn grootste probleem, mijn hele tab bij dashboard en switches blijft leeg. Als ik dan een switch wil leren, dan geeft deze aan dat deze er wel is, dus het lijkt meer met de webpagina te maken te hebben. CTRL F5 helpt niet.

Op de android telefoon werkt het gewoon wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
DjAntoon schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:45:
Ik heb tijdens de paasdagen de sprong gewaagd en ben overgestapt van domoticz op windows naar rpi3. Draait op debian stretch, met in 1e instantie het probleem dat er ellende was met libssl. Ik heb toen op een eerder advies van gizmocuz geupdate naar beta release (was ik toch al van plan ivm dzvents) en het werkt nu.

Maar nu mijn grootste probleem, mijn hele tab bij dashboard en switches blijft leeg. Als ik dan een switch wil leren, dan geeft deze aan dat deze er wel is, dus het lijkt meer met de webpagina te maken te hebben. CTRL F5 helpt niet.

Op de android telefoon werkt het gewoon wel...
Heb je de cache van de browser al een keer verwijderd van je windows machine ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
ctrl F5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Ah die combi was mij niet bekend maar daarmee gooi je de cache dus leeg :P
Maar het lijkt toch niet helemaal leeg te worden want anders moet je wat zien.

Heb je een andere browser getest ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
MdO82 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:50:
[...]Heb je een andere browser getest ?
Hmm, ja via chrome gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DjAntoon schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:17:
[...]

Hmm, ja via chrome gaat het wel goed.
Doet me denken aan mijn eigen probleempje wat ik had :D
MdO82 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
DjAntoon schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:45:
Lijkt op een bug in een van de versies van Domoticz. Had het op alle apparaten, Cache wissen, browser wissen ander apparaat niets hiel. Laatste update geïnstalleerd en toen was het weg
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=22880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ik zit / zat al op V3.9167 van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ik heb het backup naar NAS script van https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd gebruikt.
Inmiddels word er werkelijk wat weggeschreven, lijkt ook wel wat het script doet. Enkel ik ben gewend om een database file te backuppen van ongeveer 12MB, type file: .db
Nu worden er 3 files gebackupt
domoticz_20180402201315.db.gz 1kB
domoticz_scripts_20180402201315.tar.gz 38kB
telegram_scripts_20180402201315.tar.gz 1kB

Dat klopt toch niet?
Hmm moet domoticz gewoon runnen tijdens deze backup? Want hij bleek stil te staan.
Geen verschil, alleen andere tijdstempel.

Na verder zoeken, lijkt wat er gebackupt word wel te kloppen, echter een 12MB file word na gezipt (.gz) te zijn volgens mij nooit 1kB. Dus misschien gaat er eerder iets in het script mis.

[ Voor 24% gewijzigd door DjAntoon op 03-04-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bprak
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-06 12:39
Iemand ervaring met domoticz icm een chronoterm touch en een opentherm gateway? Op zich heb ik alles werkend en kan ik alles uitlezen en de temperatuur instellen. Alleen als daarna het thermostaat door het programma van temperatuur veranderd, blijft dat de temperatuur ipv dat ik een constante temperatuur instel als ik niet thuis ben.
Eigenlijk wil ik het dus gewoon zo hebben dat als ik niet thuis ben dat de thermostaat uit gaat en als ik weer thuis kom dat het gewone programma weer gevolgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
DjAntoon schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:25:

Na verder zoeken, lijkt wat er gebackupt word wel te kloppen, echter een 12MB file word na gezipt (.gz) te zijn volgens mij nooit 1kB. Dus misschien gaat er eerder iets in het script mis.
Dan pak je toch even die files uit en kijk je wat je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
bprak schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:13:
Iemand ervaring met domoticz icm een chronoterm touch en een opentherm gateway? Op zich heb ik alles werkend en kan ik alles uitlezen en de temperatuur instellen. Alleen als daarna het thermostaat door het programma van temperatuur veranderd, blijft dat de temperatuur ipv dat ik een constante temperatuur instel als ik niet thuis ben.
Eigenlijk wil ik het dus gewoon zo hebben dat als ik niet thuis ben dat de thermostaat uit gaat en als ik weer thuis kom dat het gewone programma weer gevolgd wordt.
Zie mijn opmerking in het OTGW forum over TT en TC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Is er iemand die een Q-Stream ventilatieunit 1.0 dmv domoticz bedient.
In heb er draadloos een

https://www.bol.com/nl/p/...2dbad0fae.1.2.ProductPage

aan gekoppeld. Misschien dat iets anders koppelen en zo in domoticz krijgen een mogelijkheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04
bprak schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:13:
Dit kan veel makkelijker, De chronotherm touch heeft 2 contacten T1 en T2, als je hier een verbinding tussen maakt gaat ie naar "tele temp". deze staat bij mij op 5 graden en word middels een relais, middels domoticz gestuurd. Als iedereen weg is van huis, of een deur open, gaat ie op teletemp, ofwel uit :)

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
jobr schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:38:
[...]

Dan pak je toch even die files uit en kijk je wat je mist.
Inderdaad, scripts backup geopend en prima alles is er.
database backup geopend en de file domoticz_20180402203705.db is 0 byte.
Timestamp klopt, het schrijven van rpi naar de nas gaat ook goed.

Met mijn beperkte kennis het script doorzocht en:

DOMO_IP="192.168.0.###" # Domoticz IP
DOMO_PORT="8080" # Domoticz port

/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE

Waarom word er geen 127.0.0.1 gebruikt, het is toch lokaal op de rpi? (script naar synology nas uit de wiki)

Kan het zijn dat ik ergens iets mis bijv:
backupdatabase.php?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

DjAntoon schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:38:
[...]

Inderdaad, scripts backup geopend en prima alles is er.
database backup geopend en de file domoticz_20180402203705.db is 0 byte.
Timestamp klopt, het schrijven van rpi naar de nas gaat ook goed.

Met mijn beperkte kennis het script doorzocht en:

DOMO_IP="192.168.0.###" # Domoticz IP
DOMO_PORT="8080" # Domoticz port

/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE

Waarom word er geen 127.0.0.1 gebruikt, het is toch lokaal op de rpi? (script naar synology nas uit de wiki)

Kan het zijn dat ik ergens iets mis bijv:
backupdatabase.php?
Probeer eens stop en start te quoten in je script zodat dat niet gebeurt, volgens mij had ik ook dit probleem
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#!/bin/bash
    # LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
    SERVER="192.168.0.1"   # IP of Network disk, used for ftp
    USERNAME="XXXXX"         # FTP username of Network disk used for ftp
    PASSWORD="XXXXXXX"         # FTP password of Network disk used for ftp
    DESTDIR="/opt/backup"   # used for temorarily storage
    DOMO_IP="192.168.0.17"  # Domoticz IP 
    DOMO_PORT="8080"        # Domoticz port 
    ### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
    TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
    BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
    BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
    ### Stop Domoticz, create backup, ZIP it and start Domoticz again
    ###service domoticz.sh stop
    ###service domoticz.sh start
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    ### Send to Network disk through FTP
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/USB1/Domoticz/Lan/"
    ### Remove temp backup file
    /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ
    ### Done!

Edit, Dit staat ook op wiki de pagina onder het scrip:
Addition: If this doesn't work, try to outcomment the "service domoticz.sh stop" and "service domoticz.sh start" by adding a '#' in front (so for example"#service domoticz.sh stop"). It seems that domoticz on a Raspberry sometimes does not stop soon enough, which will result in an empty database file.

[ Voor 8% gewijzigd door klump4u op 03-04-2018 21:00 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Waaom werken de release notes in Domoticz eigenlijk niet? Elke keer wanneer ik een melding krijg dat er een nieuwe beta uit is, kan je wel op 'klik hier' drukken, maar de laatste release notes zijn van 2017...zo weet ik niet wat er in de update zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
1e keer dat ik code plaats.
Mijn script uit de wiki heeft dat niet.
Ik heb er zelf:
echo "backup script loopt"
aan toegevoegt om zeker te weten dat het script wel loopt.

Bash: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  { 
#!/bin/bash
    echo "backup script loopt"
    SERVER="192.168.0.2"  # IP of Synology NAS, used for ftp
    USERNAME="************"         # FTP username of Network disk used for ftp
    PASSWORD="********************"         # FTP password of Network disk used for ftp
    DESTDIRNAS="/Backup algemeen/Huis lange akker/domoticz/Backups/RPI/" # Path to your Synology NAS backup folder
    DOMO_IP="192.168.0.113"   # Domoticz IP 
    BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
    ### Create backup and ZIP it
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    tar -zcvf /tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz /home/pi/domoticz/scripts/
    tar -zcvf /tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz /home/pi/tg/scripts/
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    /bin/rm /tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz
    /bin/rm /tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz
    ### Done!
  } 

[ Voor 4% gewijzigd door DjAntoon op 03-04-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 09:08
Ik heb meerdere sonoffs pow in mijn domoticz opgenomen. is het mogelijk om:
Die waardes in domoticz als total consumption bij elkaar op te tellen?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33
wie kan mij helpen?
ik ben heb totaal geen ervaring met scripting maar ben toch begonnen met DzVents.
ik krijg het inmiddels al voor elkaar om mijn lampen te schakelen naar 30% als het donker is.

nu wil een stapje verder gaan en bij beweging de lamp voor 2 minuten op 100% laten branden.
dit lukt mij met de regel domoticz.devices('Spotjes tuinhuisje').dimTo(100)forMin(2)
maar na 2 minuten gaat de lamp weer uit maar wil dit dan weer terug naar zijn oude dimniveau 30% hebben, ik kom er nu niet uit hoe ik dit voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Belangrijk is welke versie dzvents je gebruikt (volgens mij)
Zit je op stable of beta?

[ Voor 18% gewijzigd door DjAntoon op 03-04-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33
DjAntoon schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:23:
Belangrijk is welke versie dzvents je gebruikt (volgens mij)
Zit je op stable of beta?
Ik zit op de laatsye beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Hoe kan je via een blockly je lamp schakelen via een lux meter? Ik heb een bewegingssensor waarin een lux meter zit, deze wordt ook netjes weergegeven in Domoticz, maar wanneer ik een blockly wil maken dan kan ik die lux niet selecteren als device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
alexswart schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:08:
wie kan mij helpen?
ik ben heb totaal geen ervaring met scripting maar ben toch begonnen met DzVents.
ik krijg het inmiddels al voor elkaar om mijn lampen te schakelen naar 30% als het donker is.

nu wil een stapje verder gaan en bij beweging de lamp voor 2 minuten op 100% laten branden.
dit lukt mij met de regel domoticz.devices('Spotjes tuinhuisje').dimTo(100)forMin(2)
maar na 2 minuten gaat de lamp weer uit maar wil dit dan weer terug naar zijn oude dimniveau 30% hebben, ik kom er nu niet uit hoe ik dit voor elkaar krijg.
Ik heb niet veel meer ervaring, maar ik begreep dat het na het verstrijken van de tijd het terug zou moeten gaan naar de vorige dim level. Dat verwacht je zelf ook neem ik aan.

Ik zou de logging aanzetten (als deze uitstaat) en een domoticz.log(' ') in je script zetten voor je dimto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
vwtune schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:37:
Hoe kan je via een blockly je lamp schakelen via een lux meter? Ik heb een bewegingssensor waarin een lux meter zit, deze wordt ook netjes weergegeven in Domoticz, maar wanneer ik een blockly wil maken dan kan ik die lux niet selecteren als device?
Heb je in "devices" een devise aan de lux meting gekoppeld?
Zo ja, kijk dan in welk tabblad de lux widget staat.
In blocky onder "devices" en dan hetzelfde tabblad, zou een block voor je lux meting moeten verschijnen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
RocketKoen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:45:
[...]

Heb je in "devices" een devise aan de lux meting gekoppeld?
Zo ja, kijk dan in welk tabblad de lux widget staat.
In blocky onder "devices" en dan hetzelfde tabblad, zou een block voor je lux meting moeten verschijnen.
Ja dat heb ik gister gedaan, alleen triggert ie gewoon bij elke beweging dan mijn lamp 8)7
Dus elke keer wanneer ik voorbij die bewegings sensor liep, ging mijn lamp aan, hij deed dus niets met de waarde wat ik daar had ingevuld ( <60)
Blockly event heb ik op DEVICE staan.

Waarom triggert ie niet op de waarde wat heb ingevuld?

Mijn probeer- blockly, ziet er zo uit:
If: Motion sensor 2e verdieping actual <60
Do: set verlichting hal = on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
vwtune schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:50:
[...]

Ja dat heb ik gister gedaan, alleen triggert ie gewoon bij elke beweging dan mijn lamp 8)7
Dus elke keer wanneer ik voorbij die bewegings sensor liep, ging mijn lamp aan, hij deed dus niets met de waarde wat ik daar had ingevuld ( <60)
Blockly event heb ik op DEVICE staan.

Waarom triggert ie niet op de waarde wat heb ingevuld?

Mijn probeer- blockly, ziet er zo uit:
If: Motion sensor 2e verdieping actual <60
Do: set verlichting hal = on
Je moet ook niet "motion sensor 2e verdieping" gebruiken maar "lux sensor 2e verdieping".
1 "hardware" (je sensor) kan meerdere metingen hebben. Die ieder een ander "device" opleveren.
Je hebt dus 1 device "motion sensor" en 1 device "lux sensor".

Mocht het niet duidelijk zijn. post dan een screenshot van je "devices" tab.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08

Pixelmagic

Ubergeek

alexswart schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:08:
wie kan mij helpen?

De truc is dat je bij een trigger dimto(100) doet en de regel erna een dimto(30) met een aftermin(2).

Je wilt namelijk dat je direct naar vol licht gaat en 2 minuten later de opdracht herstel naar gedimd licht gaat.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ok, waarschijnlijk een goed werkende oplossing. Maar waar gebruik je dan een forMin() voor, die heeft dan toch geen nut?

Stel dat je niet weet wat de oude dim instelling was, maar je wilt daar wel terug naar toe, ik begreep dat daar de forMin() voor was bedoeld?
Nu moet je dat dus in het begin van het script opslaan in een variabele denk ik en later terugzetten?

[ Voor 50% gewijzigd door DjAntoon op 04-04-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
RocketKoen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:42:
[...]

Je moet ook niet "motion sensor 2e verdieping" gebruiken maar "lux sensor 2e verdieping".
1 "hardware" (je sensor) kan meerdere metingen hebben. Die ieder een ander "device" opleveren.
Je hebt dus 1 device "motion sensor" en 1 device "lux sensor".

Mocht het niet duidelijk zijn. post dan een screenshot van je "devices" tab.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/v9yw.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24m82dg.png

Zoals je ziet heb ik een apart device die alleen de lux weergeeft, deze heb ik dus ook in de blockly gekozen en toch doet ie niet wat ie zou moeten doen. Ik snap er niet veel van want elke keer dat ik voorbij de bewegings sensor loop, dan trigger ie die staande lamp en krijg ik er een melding van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
vwtune schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:21:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je ziet heb ik een apart device die alleen de lux weergeeft, deze heb ik dus ook in de blockly gekozen en toch doet ie niet wat ie zou moeten doen. Ik snap er niet veel van want elke keer dat ik voorbij de bewegings sensor loop, dan trigger ie die staande lamp en krijg ik er een melding van
Heb je mijn reactie/script gezien in het Xiaomi topic waar je hetzelfde issue aangekaart had? zie: https://gathering.tweaker...message/54803541#54803541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat hij pas triggert als je er langs loopt zou kunnen als hij de "device" trigger alleen werkt als de sensor wordt geactiveerd.
Maar dan zou hij het niet moeten doen als het licht is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 21:20
Ik begrijp er werkelijk niks van... Heb geprobeerd dmv dit script presence detection voor de telefoontjes thuis te activeren. Had eerst op basis van Ping, maar las dat dit beter zou werken.

Script werkt op het moment dat ik deze zelf uitvoer. Wacht ik af totdat dit automatisch wordt gedaan, krijg ik onderstaande foutmelding in m'n log:

2018-04-04 20:11:41.456 Error: User: Admin initiated a switch command (Wrong code!)

De code is juist ingesteld met hetzelfde wachtwoord als in domoticz (ook gezien het feit dat mijn script werkt als ik hem zelf aanroep). Hoe kan het dan dat die het toch niet doet op het moment dat het via cron moet gaan?

Edit: Na een reboot van Domoticz werkt het.. Hmmm, vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Daiov97 op 04-04-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Niet geheel een Domoticz vraagje, maar bij deze:

Een paar weken geleden is er (naar ik dacht) in dit topic een energiemeter voor in de meterkast voorbij gekomen welke 8 of 16 groepen direct kon uitlezen door middel van een kleine klem op de fase-draad. Ik ben al aan 't speuren geweest maar kan 't niet meer terugvinden. Heeft iemand een idee welke ik bedoel?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Pixelmagic schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:40:
[...]

De truc is dat je bij een trigger dimto(100) doet en de regel erna een dimto(30) met een aftermin(2).

Je wilt namelijk dat je direct naar vol licht gaat en 2 minuten later de opdracht herstel naar gedimd licht gaat.
Misschien iets met:
lastLevel: Number. The level of a dimmer just before it was switched off. Note: lastLevel only shows you the previous level if you have a trigger for the device itself. So for instance you have a on-trigger for 'myDimmer' and the dimmer is set from 20% to 30%, in your script myDimmer.level == 30 and myDimmer.lastLevel == 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

vwtune schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:02:
Waaom werken de release notes in Domoticz eigenlijk niet? Elke keer wanneer ik een melding krijg dat er een nieuwe beta uit is, kan je wel op 'klik hier' drukken, maar de laatste release notes zijn van 2017...zo weet ik niet wat er in de update zit.
Ik krijg het volgende te zien. En dit zijn de wijzigingen in de Beta releases sinds october 2017
Version 3.xxx (October xxth 2017)
- Implemented: Adjustment Value for Counter/Incremental sensors
- Implemented: Camera, can now handle HTTPS url's
- Implemented: Catalan language support (Big thanks to "delfisastre")
- Implemented: Counter sensors now have a working week chart
- Implemented: Denkovi Smartden IP In (32) with LAN Interface
- Implemented: Email, option to disable email
- Implemented: Persian language support (Big tankgs to "foademadi", "maziar.hafezi" and "reza.hadipour2002")
- Implemented: Pusher now supports Distance type
- Implemented: "Send Triggers to IFTTT" from lua using commandArray['TriggerIFTTT']='EventName#Value1#Value2#Value3'
- Implemented: 'Styles' folder can have its own images folder to overwrite stock images
- Implemented: ZWave, now displays if a node is a ZWave+ node
- Changed: MySensors, now treating V_LIGHT_LEVEL as Perecentage (V_LEVEL with type=S_LIGHT_LEVEL = Lux)
- Changed: OZW, added FGS 213/223 with id 2000/3000 as binary switch
- Fixed: Blyss (manual adding to system)
- Fixed: Floorplan door contact type
- Implemented: dzVents 2.4.3: See dzVents/documentation/history.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-09 21:10
Hallo allemaal,

Probeer al 3 dagen lang mijn domoticz weer aan de praat te krijgen op me raspberry 3

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

pi@raspberrypi:~ $ curl -L install.domoticz.com | sudo bash
% Total % Received % Xferd Average Speed Time Time Time Current
Dload Upload Total Spent Left Speed
100 16257 100 16257 0 0 628k 0 --:--:-- --:--:-- --:--:-- 661k
:::
::: You are root.
::: Verifying free disk space...
::: Checking apt-get for upgraded packages.... done!
::: Your system is up to date! Continuing with Domoticz installation...
::: Checking for apt-utils... installed!
::: Checking for whiptail... installed!
::: Checking for git... installed!
::: Checking for curl... installed!
::: Checking for libcurl3... installed!
::: Checking for unzip... installed!
::: Checking for wget... installed!
::: Checking for sudo... installed!
::: Checking for cron... installed!
::: Checking for libudev-dev...

en dan blijft die hangen komt er geen vooruitgang meer in
ik gebruik raspbain
daarvoor de raspberry config gedaan volgens de site

wie oh wie :(!

[ Voor 4% gewijzigd door k_ers op 04-04-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
er zijn momenteel problemen met ssl en hosting vandaar dat updaten en installatie niet goed werken.
de site en forum zijn al wel weer up maar nog niet helemaal in orde.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
je hebt waarschijnlijk stretch en stable?
Ik herken het, probeer eens de beta release van domoticz.

http://www.domoticz.com/f...stall+beta+libssl#p167391

cd domoticz
./updatebeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
niki_lauda schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:16:
[...]

Ik krijg het volgende te zien. En dit zijn de wijzigingen in de Beta releases sinds october 2017

[...]
Ja maar dat zgaat toch niet over de beta versies van nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
bvsteyn schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:49:
[...]

Heb je mijn reactie/script gezien in het Xiaomi topic waar je hetzelfde issue aangekaart had? zie: https://gathering.tweaker...message/54803541#54803541
Ja klopt heb ik gezien, alleen snap ik er niet veel van helaas, en ik vind het jammer om iets zomaar te kopieeren en gebruiken, maar niet begrijp wat het nu eigenlijk doet...

Via de blockly wat ik hier neer heb gezet met de plaatjes, zou naar mijn inziens geen hogere wiskunde moeten zijn , maar waarom het niet werkt? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

DjAntoon schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:00:
Ok, waarschijnlijk een goed werkende oplossing. Maar waar gebruik je dan een forMin() voor, die heeft dan toch geen nut?

Stel dat je niet weet wat de oude dim instelling was, maar je wilt daar wel terug naar toe, ik begreep dat daar de forMin() voor was bedoeld?
Nu moet je dat dus in het begin van het script opslaan in een variabele denk ik en later terugzetten?
Als ik je goed begreep heb je een trigger (bij mij een Xiaomi deur contact) waarmee je het licht voluit wil zetten en dat een bepaalde tijd later terug wil zetten naar een lagere waarde. Zoals ik aangeef dus zonder timer direct op 100% zetten en vervolgens daarna terug zetten naar de lage waarde met een after timer. Eventueel kan je de lage waarde vervangen door een user variabele die je aanpast naar aanleiding van bv tijdstip op lux waarde.

Wat ik zelf met de huiskamer verlichting heb gedaan is voor elke set lampen een dummy level switch aangemaakt met een aantal waardes: uit, laag, normaal en vol. Zodra de waarde verandert start er een dzvents script wat de lampen daadwerkelijk schakelt naar de waardes die ik wil. De level switch kan je uitlezen en daarmee ook op basis daarvan schakelen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55

Tijntje

Hello?!

Ik probeer met Blocky een soort vakantie schema voor elkaar te krijgen maar zo te zien is het niet mogelijk.

Bij zonsondergang wil ik een aantal lampen aan laten gaan voor 4 uur, echter wil ik de start tijd willekeurig laten zijn binnen 60 minuten.
Het lijkt dat de combinatie van 4 uur lang en willekeur niet kan, of zie ik iets over het hoofd?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Tijntje schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:47:
Ik probeer met Blocky een soort vakantie schema voor elkaar te krijgen maar zo te zien is het niet mogelijk.

Bij zonsondergang wil ik een aantal lampen aan laten gaan voor 4 uur, echter wil ik de start tijd willekeurig laten zijn binnen 60 minuten.
Het lijkt dat de combinatie van 4 uur lang en willekeur niet kan, of zie ik iets over het hoofd?
Kan je de lampen niet gelijk weer uitschakelen en daar een delay van 4 uur aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Je weet dat domoticz ook een echte vakantie stand heeft en daar aparte schakelmomenten kan hebben ?

Ik zou de lampen in een scene gooien en deze vervolgens met een script schakelen, ik gebruik zelf dzvents en die heeft aparte vertragings schakel mogelijkheden. Je kan dan met een “normale” random trigger het event starten en het dzvents script na 4 uur uit laten schakelen,

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:26
Ik heb een sensor in de gang en keuken. Wanneer er beweging gedetecteerd word in een bepaald tijdsframe mag de verlichting aan. Nu gaat de verlichting weer uit na 15 minuten, indien er nog beweging is gaat hij weer aan. Wat ik zou willen is dat hij aanblijft staan zolang er beweging word waargenomen. Wat kan ik doen?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/k4f4fl.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
vanputten80 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:33:
Ik heb een sensor in de gang en keuken. Wanneer er beweging gedetecteerd word in een bepaald tijdsframe mag de verlichting aan. Nu gaat de verlichting weer uit na 15 minuten, indien er nog beweging is gaat hij weer aan. Wat ik zou willen is dat hij aanblijft staan zolang er beweging word waargenomen. Wat kan ik doen?

[afbeelding]
Misschien kan je wat met dit script en de bijbehorende user variabelen?

https://gathering.tweaker...message/54803541#54803541

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Even de zoekfunctie gebruiken, dit is al zo vaak voorbij gekomen, gisteren nog zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Heb hier Domoticz draaien op een Raspberry. Werkt allemaal prima. Het enige dat niet naar mijn wens werkt is dat in het dashboard de teruglevering van mijn zonnepanelen niet wordt weergegeven. Mijn wordt nu weergegeven als 0. De grafiek geeft wel de teruglevering weer. Is dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zit jouw probleem niet in dat de waarde "1000 lux" is en niet "1000", je vergelijkt dit met < 60 denk niet dat dat gaat lukken met een waarde waar ook tekst in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Hallo, ik ben eens op zoek gegaan naar mijn sluipverbruikers maar ik heb het idee dat elke kaku of ander stopcontact schakelaar ding ook iets stroom staat te verbruiken, weet iemand hier meer van ?
Heb zo'n 85 schakelaars denk ik , zou het reel zijn om te zeggen dat ze per stuk een 3 watt gebruiken ?

Alvast bedankt.

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ik ben nu al een paar dagen met een probleem bezig dat domoticz crasht zodra ik putty afsluit.
Schiet mij maar lek, maar wat kan dat zijn?

Als ik met Sudo service domoticz.sh status check, dan staat er telkens het tijdstip dat ik putty afsluit.

Ik start domoticz met cd domoticz
./domoticz

Maakt dat nog iets uit?

Ik heb inmiddels bijna alle scripts uitgezet, ik zie enkel nog als foutmelding:

sudo /etc/init.d/domoticz.sh status -1

Domoticz V3.9167 (c)2012-2018 GizMoCuz
Build Hash: 2ead0ba9, Date: 2018-04-02 13:53:07
Startup Path: /home/pi/domoticz/
Error: Please specify a valid www port

Dit is met de -sslwww, poort 443, maar ik gebruik gewoon http poort 8080
Maar dan loopt het vervolgens wel.

Enkel als het dan stopt (putty afsluiten en weer opstarten) lukt een restart ook niet.

Ik twijfelde nog aan mijn voeding, maar als ik meet staat deze op 5.1V strak. (Multimeter)

Als ik opstart:

2018-04-05 17:43:54.514 Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2018-04-05 17:43:54.514 Error: WebServer(SSL) check privileges for opening port s below 1024

Is dit van invloed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
DjAntoon schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:47:
Ik ben nu al een paar dagen met een probleem bezig dat domoticz crasht zodra ik putty afsluit.

Als ik met Sudo service domoticz.sh status check, dan staat er telkens het tijdstip dat ik putty afsluit.

./domoticz

Maakt dat nog iets uit?

Enkel als het dan stopt (putty afsluiten en weer opstarten) lukt een restart ook niet.

Ik twijfelde nog aan mijn voeding, maar als ik meet staat deze op 5.1V strak. (Multimeter)

Als ik opstart:

2018-04-05 17:43:54.514 Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2018-04-05 17:43:54.514 Error: WebServer(SSL) check privileges for opening port s below 1024

Is dit van invloed?
Ik start met sudo service domoticz start..
Jij met ./domoticz? Dan neem ik aan dat je een script start, en die stopt natuurlijk als je putty sluit.

Ik hou losse scripts draaiende met screen (apt-get install screen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13
Je zou Domoticz via Sudo service domoticz.sh start moeten starten, of als je het handmatig wil doen via ./domoticz &

De '&' zorgt ervoor dat die in de achtergrond gaat draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 13:32
DjAntoon schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:47:

./domoticz

Maakt dat nog iets uit?

Als ik opstart:

Is dit van invloed?
Volgens mij start / draai je Domoticz vanuit de Puty shell door het commando: "./domoticz", hierdoor valt Domoticz ook weer weg wanneer je de shell (Putty) sluit ;)

Om dit op te lossen, moet je het volgende uitvoeren ;) :
https://www.domoticz.com/...lly_when_the_system_boots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:36
Dreamcatcher schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:21:
Hallo, ik ben eens op zoek gegaan naar mijn sluipverbruikers maar ik heb het idee dat elke kaku of ander stopcontact schakelaar ding ook iets stroom staat te verbruiken, weet iemand hier meer van ?
Heb zo'n 85 schakelaars denk ik , zou het reel zijn om te zeggen dat ze per stuk een 3 watt gebruiken ?

Alvast bedankt.

Erwin
KaKu modules (oude modellen) verbruiken net geen 1w.
De nieuwste modellen verbruiken tussen de 0.3 en 0.5w dus die 3w die jij aangeeft is niet reëel.
Zelf had ik rond de 40 KaKu modules waarvan ik er nu reeds 17 heb vervangen door z-wave.
Mijn sluipverbruik 's nacht ligt rond de 51w totaal.
Enige wat dan nog aanstaan zijn drie wekker, klokje oven en magnetron, Modem, Switch, RPi3, Nest switch en Vaste telefoon basis station.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaCoss
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb domoticz via usb aangesloten op mijn slimme meter. Uitlezen gaat goed.
Echter merk ik dagelijks kleine verschillen in T1: counter en usage klopt opgeteld bij elkaar niet.
Dit zie ik in het maandrapport (plaatje lukt me niet |:( )

Kan dit komen omdat hij bij het opslaan van de dagstand nog net verspringt? Is hier een timeout op in te stellen?

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Sorry allen voor de vragen die misschien hier al over gesteld zijn. Mijn situatie is het volgende maar het werkt me allemaal nog niet echt naar behoren. ;) Dus graag jullie advies.

Ik woon in een flat met een centrale danfoss klep waar oorspronkelijk een thermische regeling op zat met een bedrade thermostaat. Was echter zo dat als het warm was in de kamer hij bleef doorstoken en hij stopte als het koud werd... Niet echt handig dus.

Toen heb ik tot op heden gebruik gemaakt van een EQ-3 Max! wandthermostaat met een draadloze thermostaatknop op de centrale klep. Ideaal! Die past er 1 op 1 op. Dit werkte perfect! Echter was het zo dat ik in mijn slaapkamer een gewone programmeerbare thermostaat had zitten die de temperatuur daar regelde.

Probleem is echter dat als de woonkamer op temperatuur is, er dus niks meer door de hoofdklep komt en mijn slaapkamer ook koud blijft. Toen bedacht ik dus om twee draadloze thermostaten te koppelen aan de wandthermostaat in de woonkamer. Een nieuwe wandthermostaat in de slaapkamer te maken en hier ook een draadloze thermostaat. De centrale klep gewoon open laten dan kunnen de thermostaten het zelf regelen wanneer ze warmte nodig hebben...

Maar helaas dit werkt helemaal niet. Er blijft met volle vaart water door de voetventielen lopen waardoor ik eigenlijk continu door blijf stoken. Los van het hindelijke geluid...

Toch zou ik het ideaal vinden dat als de wandthermostaat in de slaapkamer warmte nodig heeft deze de centrale klepkraan en de kraan in de slaapkamer kan openen dan zou de woonkamer ook wat bij verwarmen maar dat neem ik voor lief.

Is het in Domoticz mogelijk om een 'gedeelde kraan' toe te wijzen aan een thermostaat of iets?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:26
Inmiddels mijn Hue lampen draaiende op mijn Synology Nas met Domoticz. Ik heb ook de ZWave stick besteld. Nu is mijn vraag; kan ik met mijn Hue Bridge(gen2) alle Zigbee apparaten besturen? Hoef ik geen apparte Zigbee transceiver te bestellen?

Weet iemand ook of deze Wifi lampen werken binnen Domoticz?
https://bit.ly/2HeuppI

Worden deze gezien als 'Limitless, applamp?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Animal schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 01:21:
Inmiddels mijn Hue lampen draaiende op mijn Synology Nas met Domoticz. Ik heb ook de ZWave stick besteld. Nu is mijn vraag; kan ik met mijn Hue Bridge(gen2) alle Zigbee apparaten besturen? Hoef ik geen apparte Zigbee transceiver te bestellen?

Weet iemand ook of deze Wifi lampen werken binnen Domoticz?
https://bit.ly/2HeuppI

Worden deze gezien als 'Limitless, applamp?'
https://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED
Het kan dus. Maar dan moet je wel de wifi box erbij kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

DIt kun je ook doen via timers. In de instellingen zet je eerst Domoticz in Vakantie stand (Instellingen --> Instellingen --> Overige --> Timer plan = Holiday.

Dan Random Timer: ingeven hoeveel speling je hierin wilt.
Dan op de betreffende lampen een timer zetten met je wensen en dan zal de random timer hierin gaan spelen.

Vergeet Holiday stand niet weer uit te zetten na het testen.

Natuurlijk is een blocky of script makkelijker beheersbaar maar voor het geval dat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:33
Volgens mij is die WiFi box nog niet geschikt voor de 8 zone MiLight lampen maar alleen voor de 4 zone lampen. Ben zelf ook bezig om uit te zoeken hoe ik de 8 zone Lampen vanuit Domoticz kan aansturen maar is nog niet gelukt (wil ze gebruiken met de LS2 ledstrip driver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-09 23:56
Zijn er hier mensen die de Xiaomi Vacuum (V1) gekoppeld hebben met domoticz en vervolgens deze kunnen bedienen via een script?

Ik doe de stofzuiger momenteel zelf aan o.b.v. behoefte. Het liefst zou ik wel een timer/script hebben dat de stofzuiger dagelijks naar de mat bij de achterdeur rijdt en daar een spotclean uitvoert.
JurienW schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:41:
[...]

Volgens mij is die WiFi box nog niet geschikt voor de 8 zone MiLight lampen maar alleen voor de 4 zone lampen. Ben zelf ook bezig om uit te zoeken hoe ik de 8 zone Lampen vanuit Domoticz kan aansturen maar is nog niet gelukt (wil ze gebruiken met de LS2 ledstrip driver)
Wat bedoel je precies met de 8 zone lampen? Volgens mij zijn er alleen 8 zone afstandsbedieningen.

Ik heb namelijk een 8 zone afstandsbediening(Fut 089, daarvan heb ik er nog 1 over) met een aantal RGB CCT lampen (o.a. FUT 012, FUT 105, FUT 103, FUT 063) maar ook een lestrip met de LS2. Een aantal lampen zijn gekoppeld met een Wifi Box en domoticz

[ Voor 18% gewijzigd door denuz op 06-04-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:33
denuz schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:59:
[...]

Wat bedoel je precies met de 8 zone lampen? Volgens mij zijn er alleen 8 zone afstandsbedieningen.

Ik heb namelijk een 8 zone afstandsbediening(Fut 089, daarvan heb ik er nog 1 over) met een aantal RGB CCT lampen (o.a. FUT 012, FUT 105, FUT 103, FUT 063) maar ook een lestrip met de LS2. Een aantal lampen zijn gekoppeld met een Wifi Box en domoticz
De meeste remotes zijn 4 zone. Bijvoorbeeld de FUT092
De IBOX 1 & 2 kunnen ook maar 4 zones RGB+CCT aan en geen 8 zoals de FUT089 remote wel kan.

De 8 zone remote werkt ook niet op de oudere RGB+CCT lampen (zoals de 8 watt lampen).
Op de volgende pagina staat een download met alle mogelijkheden.
https://www.futlight.com/applist.aspx

Staat wel bij dat de IBOX 1 & 2 alle protocollen ondersturen , maar heb het dus nog niet getest.
Volgens mij is het RGB+CCT protocol ook anders als dan het FUT089 protocol

Ben zelf het mijn IBOX aan het omzetten naar een ESP module om op die manier meer dan 4 zones aan te kunnen sturen:
http://blog.christophermu...y-emulator-on-an-esp8266/

Update:
Inmiddels getest en de Ibox kan wel met de 8 zone lampen overweg (en dus ook de LS2)
Vanuit de MiLight App werkt dit ook, maar vanuit Domoticz is het niet werkend te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door JurienW op 09-04-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 21:42
klump4u schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:51:
[...]

Probeer eens stop en start te quoten in je script zodat dat niet gebeurt, volgens mij had ik ook dit probleem
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#!/bin/bash
    SERVER="192.168.0.1"   # IP of Network disk, used for ftp
    USERNAME="XXXXX"         # FTP username of Network disk used for ftp
    PASSWORD="XXXXXXX"         # FTP password of Network disk used for ftp
    DOMO_IP="192.168.0.17"  # Domoticz IP 
    ### Stop Domoticz, create backup, ZIP it and start Domoticz again
    ###service domoticz.sh stop
    ###service domoticz.sh start
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/USB1/Domoticz/Lan/"
    ### Done!

Edit, Dit staat ook op wiki de pagina onder het scrip:
Addition: If this doesn't work, try to outcomment the "service domoticz.sh stop" and "service domoticz.sh start" by adding a '#' in front (so for example"#service domoticz.sh stop"). It seems that domoticz on a Raspberry sometimes does not stop soon enough, which will result in an empty database file.
Ik weet niet of dit zich al opgelost heeft, maar als je via een json call naar domoticz een backup gaat maken zal een domoticz stop ervoor zorgen dat dit zeker NIET werkt. Dus die domoticz stop en start moet weg. Als je met een ander script een copy van je domoticz.db maakt dan MOET domoticz net wel gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Laatst online: 11:01
Complete noob vraag:

Ik heb een Google home mini in huis en een xiaomi gateway met sensoren en lampen.
Nu wil ik me eens gaan verdiepen in domoticz om de boel aan elkaar te koppelen maar ik krijg domoticz niet aan de praat.

Setup is een rpi3 met de laatste versie van raspbian erop, zodra ik het commando curl -L install.domoticz.com | sudo bash invoer gaat het installeren prima en kan ik de setup ook doorlopen, maar zodra alles klaar is en ik naar de webpagina wil gaan om domoticz te openen geeft hij de melding "connection refused"

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
puntje013 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:32:
Complete noob vraag:

Ik heb een Google home mini in huis en een xiaomi gateway met sensoren en lampen.
Nu wil ik me eens gaan verdiepen in domoticz om de boel aan elkaar te koppelen maar ik krijg domoticz niet aan de praat.

Setup is een rpi3 met de laatste versie van raspbian erop, zodra ik het commando curl -L install.domoticz.com | sudo bash invoer gaat het installeren prima en kan ik de setup ook doorlopen, maar zodra alles klaar is en ik naar de webpagina wil gaan om domoticz te openen geeft hij de melding "connection refused"
Je benadert Domoticz wel op basis van IP:poortnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 13:18
puntje013 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:32:
Complete noob vraag:

Ik denk dat je last hebt van het ontbreken van een library, bekend probleem, lees hier erover: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=18932
Toevallig zelf vandaag ook last van gehad bij een nieuwe installatie ivm een corrupt sd kaartje. Ik heb gekozen voor de oplossing om Domoticz te updaten naar laatste beta versie. Als je daar geen probleem mee hebt, kun je dat ook doen door:
1. Inloggen met SSH
2. cd domoticz
3. ./updatebeta

Nu zal Domoticz wel starten en kan je de website gebruiken. Bij mij wel tenminste :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Laatst online: 11:01
bvsteyn schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:28:
[...]

Je benadert Domoticz wel op basis van IP:poortnummer?
Ja, beide ip adressen ( wan en wifi ) gaven dezelfde melding, maar het is al opgelost.
Zie hieronder.
Mozart schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat je last hebt van het ontbreken van een library, bekend probleem, lees hier erover: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=18932
Toevallig zelf vandaag ook last van gehad bij een nieuwe installatie ivm een corrupt sd kaartje. Ik heb gekozen voor de oplossing om Domoticz te updaten naar laatste beta versie. Als je daar geen probleem mee hebt, kun je dat ook doen door:
1. Inloggen met SSH
2. cd domoticz
3. ./updatebeta

Nu zal Domoticz wel starten en kan je de website gebruiken. Bij mij wel tenminste :)
Dat was idd de oplossing, de beta versie doet het wel, dat had @Herman1550 me via een PB ook al voorgesteld.

Blijft vreemd dat de gewone versie niet werkt, maarja nu kan ik me er iig in gaan verdiepen.
Valt nog niet mee voor een leek overigens maar dat gaat goedkomen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor de geïnteresseerde: afgelopen week ben ik vrij geweest en heb ik zitten knutselen aan de code van Domoticz :)

De Nest thermostaat/protect plugin die ik vorig jaar had gemaakt (op basis van OAuth, zodat die ook met 2-factor authentication werkt, en de officiële API) heb ik van een aantal verbeteringen voorzien.

Daarnaast voor mijn huidige thermostaat (Tado) een plugin gemaakt, waarmee deze per zone uit te lezen en te besturen is. Ook zaken als afwezigheid en verwarmen aan/uit worden ondersteund.

Beiden heb ik zo goed als af en draaien deze week bij mij in test. Als daar geen gekke dingen zal ik vragen om mijn huidige pull request op Github voor de Nest door te zetten, en een nieuwe pull request voor het Tado stuk inschieten.

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 09-04-2018 23:12 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
spone schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:46:

Daarnaast voor mijn huidige thermostaat (Tado) een plugin gemaakt, waarmee deze per zone uit te lezen en te besturen is. Ook zaken als afwezigheid en verwarmen aan/uit worden ondersteund.
Held! _/-\o_ _/-\o_

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Cross post vanuit het Xiaomi topic, maar ik denk dat het hier beter thuishoort:
Vrijdag mijn eerste zending wireless wall switches (van Xiaomi / Aqara dus :) ) ontvangen. Klopt het dat deze in Domoticz alleen maar een 'click' geeft en dus geen double click herkent?
Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Marc O. op 09-04-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
De versie die ik heb ondersteunt wel double click. Ook long click en long click release. Maar ik moet zeggen praktisch vind ik het allemaal niet, ik gebruik enkel de click.
Welke heb je, is dit toevallig de inbouw versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Nee, de enkelvoudige wireless variant: https://nl.aliexpress.com...ork-with/32812462582.html

[ Voor 5% gewijzigd door Marc O. op 09-04-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
  • Laatst online: 26-09 15:06
Iemand ervaring met de Sonoff schakelaar met 433MHZ en de RFXcom RFXtrx transceiver? Zal deze schakelaar herkend worden?
https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0

Is er sowieso met dit soorten merken ergens te achterhalen welke devices wel en niet herkend zullen worden door de RFXcom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Deze Sonoff kan je met de RFXtrx433 aansturen. Deze module stuurt zelf geen status via 433 retour.
Zie ook hfdstk 14.5 in de RFXtrx User Guide.

In hfdstk 2 van de RFXtrx User Guide staat de lijst van ondersteunde producten voor elke firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Venzent schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:18:
Iemand ervaring met de Sonoff schakelaar met 433MHZ en de RFXcom RFXtrx transceiver? Zal deze schakelaar herkend worden?
https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0

Is er sowieso met dit soorten merken ergens te achterhalen welke devices wel en niet herkend zullen worden door de RFXcom?
Waarom zou je die gebruiken als er van dezelfde fabrikant een wifi versie is ? 433mhz is door iedereen op te vangen en te versturen en de wifi variant lijkt mij persoonlijk dan toch een stuk veiliger...

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:55:
[...]

Volgens mij start / draai je Domoticz vanuit de Puty shell door het commando: "./domoticz", hierdoor valt Domoticz ook weer weg wanneer je de shell (Putty) sluit ;)

Om dit op te lossen, moet je het volgende uitvoeren ;) :
https://www.domoticz.com/...lly_when_the_system_boots
Aan al degene die op mijn vraag gereageerd hebben, bedankt voor jullie reactie. Ik ging er in mijn onwetendheid vanuit dat je via putty /ssh enkel opdrachten gaf... :X
Ik begin rpi / linux iets beter te begrijpen, maar heb nog een hele lange weg te gaan.
De rpi loopt vanaf vrijdag gelukkig non stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
Pixelmagic schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:06:
[...]

Waarom zou je die gebruiken als er van dezelfde fabrikant een wifi versie is ? 433mhz is door iedereen op te vangen en te versturen en de wifi variant lijkt mij persoonlijk dan toch een stuk veiliger...
Wifi is niet rechtstreeks aan te sturen, hiervoor moet je de firmware flashen en dat is voor mij net (nog) een brug te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Venzent schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:34:
[...]

Wifi is niet rechtstreeks aan te sturen, hiervoor moet je de firmware flashen en dat is voor mij net (nog) een brug te ver...
Ik kan je verzekeren dat het de moeite waard is en niet erg ingewikkeld. Als je een paar draadjes aan elkaar kan knopen en op de juiste manier instructies volgen dan stelt het niets voor.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
Pixelmagic schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:30:
[...]

Ik kan je verzekeren dat het de moeite waard is en niet erg ingewikkeld. Als je een paar draadjes aan elkaar kan knopen en op de juiste manier instructies volgen dan stelt het niets voor.
Klopt, staat ook zeker op mijn wensenlijstje, heb nog een stuk of 15 Sonoff switchen liggen.
Ben echter net begonnen en heb Domticz op de RPI draaien, dat was uitdaging 1. Check
Z-wave.me module aangeschaft en werkend, uitdaging 2. Check
Youless monitor, webcam, Nest Thermostaat en harmony Hub geconfigureerd, uitdaging 3. Check.
Vandaag een Zwave stekker binnen vanuit China (Coolcam), die aan de praat krijgen, uitdaging 4.
RFXcom aanschaffen en Smartwares schakelaars, draadloze deurbel en aansturing webcam aan de praat krijgen, uitdaging 5.
PIR's alarm koppelen, of (indien niet mogelijk) sensors aanschaffen, uitdaging 6.

Sonoff schakelaars ombouwen, uitdaging 7.????
;)
Pagina: 1 ... 86 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.