Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 20:41
Dank voor je reactie!
Ik begrijp dat de Xiaomi geen 433mhz doet. Mijn conclusie dat ik de RFlink blijf gebruiken voor mijn bestaande Kaku oplossingen, en de Xiaomi als alternatief voor Zwave apart ga voeren is dus juist?

Zwave/Xiaomi lijkt op sommige - minder populaire - toepassingen nog niet zo heel rijk bedeeld te zijn, vandaar dat ik gevoelsmatig 433MHz wil blijven gebruiken. Overigens heb ik nog geen enkele gateway gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22
Dat klopt. Xiaomi kan je als (goedkoper) alternatief voor Z-wave gebruiken. (Ook kan je trouwens uit China goedkopere Z-wave artikelen kopen oa van Neocam. Het grote nadeel van Kaku vind ik het eenrichting verkeer. Het kan gebeuren dat je iets aan wil zetten en dat dit niet aankomt. Er wordt nl. geen bevestiging verstuurd dat het commando ontvangen is. Dit probleem treedt vooral op in drukke gebieden waar de buren ook veel 433 MHz producten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
vwtune schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:59:
Ja helaas is niet elke situatie gelijk...
De gateway zit niet letterlijk in de meterkast, maar aan de buitenkant van de meterkast, zo verlicht ie in de avond de hal beneden en wordt ie gebruikt als deurbel. Mijn router en RPI zit wel in de meterkast.

Op de overloop op de 1e etage zit de tweede gateway, deze dient als nachtlamp voor de kids (en mijzelf) en de sensoren op de eerste verdieping. Ik heb zelfs een derde gateway liggen om te gaan gebruiken voor de overloop op de 2e etage naar de andere kamer, dakterras en washok toe, maar door de huidige problemen, ga ik die maar niet gebruiken voorlopig.

De zigbee plug heeft dus in het washok totaal geen ontvangst van de gateway die bij de meterkast staat. Er staat op de 2e etage al wel een Aqara motion sensor (dus die met zigbee) maar volgens mij doet die zigbee niets... want als ik op de 1e etage een wall plug installeer en vervolgens ook 1 in het washok, dan doet die in het washok meestal niets, het blauwe lampje wordt dan soms paars en dat duidt op geen signaal. ik moet dus op de 2e verdiepiing in mijn slaapkamer ook een wallplug plaatsen zodat in het washok die daar weer twee meter vandaan staat, het wel doet, maar tegenover het washok staat dus die zigbee motion sensor. Dus dan zou je toch denken dat het mesh netwerk al goed zou zijn? volgens mij doet die motion zigbee niets met het doorgeven van het signaal van de wall plug lijkt het wel

Ik zit er nu zelfs aan te denken om een 2e domoticz installatie te gebruiken, weet alleen niet of dat uberhaupt kan. Dus een 2e RPI met een domoticz installatie waar die 2e gateway aan hangt als hoofd gateway en dan ik daarnmee de 1e en 2e etage mee aanstuur, De huidige domoticz gebruik ik dan voor de begane grond en tuin.
Of gaan ze elkaar in de weg zitten?
Ja, je kan een tweede Domoticz installatie gebruiken en devices met elkaar syncen. Dit verloopt via poort 6144 tcp/ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:24
Phoolie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:17:
[...]

Maar zit er een router in?
Ja, maar erg beperkt. En op locatie 2 was alleen de ssh open te zetten naar die pi2a. Meer lukt daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
renedis schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:10:
[...]

Ja, je kan een tweede Domoticz installatie gebruiken en devices met elkaar syncen. Dit verloopt via poort 6144 tcp/ip.
Maar let wel op... Dit kan namelijk maar een kant op namelijk, van slave naar master en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:15
commentator schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:40:
[...]

Ja, maar erg beperkt. En op locatie 2 was alleen de ssh open te zetten naar die pi2a. Meer lukt daar niet.
Als je geen poorten naar binnen open kan zetten op locatie 2 dan gaat het niet lukken, want of je daar nou een VPN draait of poorten van Domoticz open zet naar buiten, zonder iets open te kunnen zetten gaat je dat niet lukken.

Maar weet je zeker dat er niks open te zetten is? Ik heb nog nooit een modem/router gehad waar dit niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 18:59

Pixelmagic

Ubergeek

De afgelopen weken al een paar keer gehad dst Domoticz gewoon draait maar geen enkele schakel opdracht daadwerkelijk uitvoert. Alle data op verschillende interfaces komt correct binnen, scripts draaien en schakelmomenten komen gewoon in de log maar schakelen niet echt. Zowel rfxcom, milight als wifi esp schakelen gewoon niet.

Na een reboot van de machine doet alles het weer zoals ik mag verwachten.

Draait op Debian linux en is versie 3.8871. Er is geen patroon in te herkennen wanneer hij stopt en draai deze versie al langer zonder de genoemde problemen.

Voor iemand herkenbaar ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
vwtune schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:59:
Ja helaas is niet elke situatie gelijk...
De gateway zit niet letterlijk in de meterkast, maar aan de buitenkant van de meterkast, zo verlicht ie in de avond de hal beneden en wordt ie gebruikt als deurbel. Mijn router en RPI zit wel in de meterkast.

Op de overloop op de 1e etage zit de tweede gateway, deze dient als nachtlamp voor de kids (en mijzelf) en de sensoren op de eerste verdieping. Ik heb zelfs een derde gateway liggen om te gaan gebruiken voor de overloop op de 2e etage naar de andere kamer, dakterras en washok toe, maar door de huidige problemen, ga ik die maar niet gebruiken voorlopig.

De zigbee plug heeft dus in het washok totaal geen ontvangst van de gateway die bij de meterkast staat. Er staat op de 2e etage al wel een Aqara motion sensor (dus die met zigbee) maar volgens mij doet die zigbee niets... want als ik op de 1e etage een wall plug installeer en vervolgens ook 1 in het washok, dan doet die in het washok meestal niets, het blauwe lampje wordt dan soms paars en dat duidt op geen signaal. ik moet dus op de 2e verdiepiing in mijn slaapkamer ook een wallplug plaatsen zodat in het washok die daar weer twee meter vandaan staat, het wel doet, maar tegenover het washok staat dus die zigbee motion sensor. Dus dan zou je toch denken dat het mesh netwerk al goed zou zijn? volgens mij doet die motion zigbee niets met het doorgeven van het signaal van de wall plug lijkt het wel

Ik zit er nu zelfs aan te denken om een 2e domoticz installatie te gebruiken, weet alleen niet of dat uberhaupt kan. Dus een 2e RPI met een domoticz installatie waar die 2e gateway aan hangt als hoofd gateway en dan ik daarnmee de 1e en 2e etage mee aanstuur, De huidige domoticz gebruik ik dan voor de begane grond en tuin.
Of gaan ze elkaar in de weg zitten?
Da's misschien nog een oplossing, 2 domoticz installaties.
Krijg je 2 Xiaomi gateways aan de praat in 1 Domoticz ? Mij lukt het niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
wimmme schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:25:
[...]

Staat in de wiki omschreven hoe je dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
wimmme schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:25:
[...]

Ik zit al zo goed als bijna tegen de max devices per gateway aan, dus ben wel genoodzaakt om een twee installatie te maken, ik ga de nieuwe RPI maar bestellen...Ik blijf het jammer vinden dat het niet 'gewoon' kan met 1 installatie en daarin meerdere gateways die ook kunnen schakelen.

Je kan dus in 1 domoticz installatie wel meerdere gateways gebruiken, maar er is 1 hoofd gateway en de andere gateways kunnen blijkbaar alleen ontvangen en niet aansturen van apparaten. Dat je je hier bewust van ben ;) (via de wiki staat uitgelegd hoe je multi gateways installeert indomoticz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vwtune schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Ik zit al zo goed als bijna tegen de max devices per gateway aan, dus ben wel genoodzaakt om een twee installatie te maken, ik ga de nieuwe RPI maar bestellen...
Je zou kunnen afwachten, misschien is die maximum aantal devices geen keiharde max, maar bijvoorbeeld van de app. Of heb je ergens al gevonden dat iemand echt niet meer device kon koppelen?
Ik blijf het jammer vinden dat het niet 'gewoon' kan met 1 installatie en daarin meerdere gateways die ook kunnen schakelen.
[...]
Is zeker jammer, maar heb jij zoveel apparaten dan die geschakeld moeten worden? Anders zou ik zelf gaan voor de optie om alle schakel devices via je "hoofd gateway" te laten lopen en de sensoren aan een "slave gateway" te koppelen.

Sowieso zijn de smart sockets toch de enige devices waar je naar kan zenden/schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Phoolie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:00:
[...]
Je zou kunnen afwachten, misschien is die maximum aantal devices geen keiharde max, maar bijvoorbeeld van de app. Of heb je ergens al gevonden dat iemand echt niet meer device kon koppelen?

[...]

Is zeker jammer, maar heb jij zoveel apparaten dan die geschakeld moeten worden? Anders zou ik zelf gaan voor de optie om alle schakel devices via je "hoofd gateway" te laten lopen en de sensoren aan een "slave gateway" te koppelen.

Sowieso zijn de smart sockets toch de enige devices waar je naar kan zenden/schakelen?
Wellicht is het de max van de app idd, dat durf ik nog niet te zeggen. Misschien komt er middels een firmware upgrade ook wel verandering aan de max.

Dat is wel een optie maar de zigbee plugs hebben geen ontvangst helemaal boven naar de gateway beneden. Ik heb er nu drie en nog 2 in bestelling, kijken of het mesh netwerk er beter door wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 20:41
Lizard schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:29:
Dat klopt. Xiaomi kan je als (goedkoper) alternatief voor Z-wave gebruiken. (Ook kan je trouwens uit China goedkopere Z-wave artikelen kopen oa van Neocam. Het grote nadeel van Kaku vind ik het eenrichting verkeer. Het kan gebeuren dat je iets aan wil zetten en dat dit niet aankomt. Er wordt nl. geen bevestiging verstuurd dat het commando ontvangen is. Dit probleem treedt vooral op in drukke gebieden waar de buren ook veel 433 MHz producten hebben.
Nogmaals dank! Ik heb nog ééén vraag, waar ik na een tijdje zoeken nog geen antwoord op heb, maar die jij waarschijnlijk paraat hebt.

Kan ik de RFlink icm Xiaomi (of toch Zwave) koppelen aan Domoticz, waarbij je bijvoorbeeld een signaal binnenkrijgt van een KaKu component, maar daaropvolgend actie wil ondernemen via de Xiaomi / Zwave gateway naar een daar aan gekoppeld component?

Dus inkomend signaal Kaku, uitgaand signaal Xiaomi.

Thanks alvast!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Laro schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:48:
[...]

Nogmaals dank! Ik heb nog ééén vraag, waar ik na een tijdje zoeken nog geen antwoord op heb, maar die jij waarschijnlijk paraat hebt.

Kan ik de RFlink icm Xiaomi (of toch Zwave) koppelen aan Domoticz, waarbij je bijvoorbeeld een signaal binnenkrijgt van een KaKu component, maar daaropvolgend actie wil ondernemen via de Xiaomi / Zwave gateway naar een daar aan gekoppeld component?

Dus inkomend signaal Kaku, uitgaand signaal Xiaomi.

Thanks alvast!!
JA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vwtune schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:06:
[...]

Wellicht is het de max van de app idd, dat durf ik nog niet te zeggen. Misschien komt er middels een firmware upgrade ook wel verandering aan de max.

Dat is wel een optie maar de zigbee plugs hebben geen ontvangst helemaal boven naar de gateway beneden. Ik heb er nu drie en nog 2 in bestelling, kijken of het mesh netwerk er beter door wordt.
Je had toch een 2e (slave) gateway centraal in je woning hangen? Kan je die niet omwisselen met die helemaal beneden? Dan heb je je hoofd gateway wat centraler hangen. Volgens mij komt dat je mesh netwerk ook alleen maar ten goede lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Phoolie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Je had toch een 2e (slave) gateway centraal in je woning hangen? Kan je die niet omwisselen met die helemaal beneden? Dan heb je je hoofd gateway wat centraler hangen. Volgens mij komt dat je mesh netwerk ook alleen maar ten goede lijkt mij.
Ja klopt, maar die wordt er zo nu en dan wel eens uitgehaald om de stofzuiger in het stopcontact te zetten (zit in de muur in de hal (nog) maar 1 stopcontact)... dus ik vind dat dan kwetsbaar, wellicht komt ie daarna misschien niet (goed) online oid, die onzekerheid wil ik bij de hoofdgateway niet hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 23-03-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vwtune schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Ja klopt, maar die wordt er zo nu en dan wel eens uitgehaald om de stofzuiger in het stopcontact te zetten (zit in de muur in de hal (nog) maar 1 stopcontact)... dus ik vind dat dan kwetsbaar, wellicht komt ie daarna misschien niet (goed) online oid, die onzekerheid wil ik bij de hoofdgateway niet hebben.
Gewoon een stofzuigrobot kopen ;)

Maar ik herken je "probleem" ik heb mijn gateway ook in een stopcontact zitten dat altijd gebruikt werd voor de stofzuiger. Nou zit er niet veel verder nog een stopcontact, maar ik wil ook nog een nette oplossing bedenken zodat hij ook wat hoger komt te hangen zodat de kids ook niet meer aan het knopje op de gateway kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Gewoon een stofzuigrobot kopen ;)

Maar ik herken je "probleem" ik heb mijn gateway ook in een stopcontact zitten dat altijd gebruikt werd voor de stofzuiger. Nou zit er niet veel verder nog een stopcontact, maar ik wil ook nog een nette oplossing bedenken zodat hij ook wat hoger komt te hangen zodat de kids ook niet meer aan het knopje op de gateway kunnen komen.
Gewoon kinderen opvoeden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-04 20:47
Goedemiddag heren,

Ik ben ook al een tijdje bezig met Domoticz, maar loop tegen wat simpele problemen aan. Uiteraard heb ik al lopen googelen etc. Ik kan geen simpel antwoord vinden noch een specifiek genoeg antwoord.

Ik heb een URL: http://127.0.0.1:81/get-t...cube=17CA36&device=1A329B
Die geeft ENKEL en ALLEEN de temperatuur terug in de vorm "21.7" (zonder aanhalingstekens)

Ik heb een virtuele Temperatuur sensor gemaakt met IDX 44.

Nu wil ik middels Blocky of LUA de virtuele temperatuur sensor updaten met de URL.

De voorbeelden die ik vind zijn met weinig zeggende variabelen en dus erg onduidelijk. Zie bijvoorbeeld onderstaande wat niet werkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
commandArray = {}
now=os.date("*t")

-- NB : every 5 minutes only, if u prefer every 2 min or even every 1 min
--      change the 5 below
if now.min % 1 == 0 then
   local f = assert(io.popen("curl -s http://127.0.0.1:81/get-temperature?cube=17CA36&device=1A329B" , 'r'))
   local s = assert(f:read('*a'))
   local threeZero, status, temp = s:match("|([^|]*)|([^|]*)|([^|]*)|")
   --if status == "OK" then
      -- you can see prints in Setup/Log
      print("One-Wire : read and update 1 : "..s.."=>"..temp)
      commandArray["UpdateDevice"] = 44.."|0|"..temp
   --else
     -- print("One-Wire : bad status : "..s)
   --end
end
return commandArray

Of deze lelijke:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o9NZL2flIXEHUCzj1N41p31z/full.png

Overigens kan ik ook de onderstaande URL aanroepen:
127.0.0.1:81/get-status-csv?cube=17CA36&device=1A329B
welke dan het volgende terug geeft:
1;1A329B;0;1;0;0;0;1;1;1;20.0;20.0;5;21.2;0;0;OEQ0938536

De waardes betekenen het volgende:
Arr1(0) 'Devicetype
Arr1(1) 'The device RF address, hexadecimal
Arr1(2) 'The device error
Arr1(3) 'Device initialized
Arr1(4) 'Battery high 1 or low 0
Arr1(5) 'Error
Arr1(6) 'Panel locked
Arr1(7) 'Gateway known
Arr1(8) 'Day saving time
Arr1(9) 'Mode 0 = Auto 1 = Manual 2 = Boost 3 = Vacation
Arr1(10) 'Set temperature
Arr1(11) 'New temperature
Arr1(12) 'Valve position
Arr1(13) 'Actual temperature
Arr1(14) 'Open (shutter contact)
Arr1(15) 'Offset (thermostat)
Arr1(16) 'Serial number

Of: http://127.0.0.1:81/get-status?cube=17CA36&device=1A329B
radiator thermostat 1A329B, manual, initialized, valve 5%, 21.2, 20.0 -> 20.0, panel unlocked, summer time

Of deze coole:
http://127.0.0.1:81/get-s...cube=17CA36&device=1A329B
{ "address":1716891, "error":false, "initialized":true, "battery_low":false, "link_error":false, "panel_locked":false, "gateway_known":true, "summer_time":true, "mode":"manual", "type":"radiator thermostat", "set_temperature":20.0, "new_temperature":20.0, "valve":5, "temperature":21.2}

Oh ja, alle gegevens staan ook bij mij in PRTG, dus als ik ze daar uit kan halen vind ik dat ook prima...
http://192.168.178.89/api...textraw,lastvalue&id=2046

{"prtg-version":"18.1.37.12158","treesize":0,"channels":[{"name":"Battery","lastvalue":"0 #"},{"name":"Downtime","lastvalue":""},{"name":"Gewenste Temperatuur","lastvalue":"21 c"},{"name":"Huidige Temperatuur","lastvalue":"23,3 c"},{"name":"Klep","lastvalue":"0 %"}]}

[ Voor 40% gewijzigd door maartenv op 24-03-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:45
Ik heb een greenwave ns210 plug gekocht. Werk prima qua in en uit schakelen meten direct verbruik ook maar niet totalen per dag. Nu heb ik meerdere pluggen van verschillende merken maar die doen dit wel.
Heeft het iets met dat wielletje te maken want daar snap ik de logica niet echt van.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/flOSHmR.png

Plug staat ook langzaam groen te knipperen.

[ Voor 6% gewijzigd door RoTeK70 op 24-03-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:42
maartenv schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:35:
Goedemiddag heren,

Ik ben ook al een tijdje bezig met Domoticz, maar loop tegen wat simpele problemen aan. Uiteraard heb ik al lopen googelen etc. Ik kan geen simpel antwoord vinden noch een specifiek genoeg antwoord.

Ik heb een URL: http://127.0.0.1:81/get-t...cube=17CA36&device=1A329B
Die geeft ENKEL en ALLEEN de temperatuur terug in de vorm "21.7" (zonder aanhalingstekens)

Ik heb een virtuele Temperatuur sensor gemaakt met IDX 44.

Nu wil ik middels Blocky of LUA de virtuele temperatuur sensor updaten met de URL.

De voorbeelden die ik vind zijn met weinig zeggende variabelen en dus erg onduidelijk. Zie bijvoorbeeld onderstaande wat niet werkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
commandArray = {}
now=os.date("*t")

-- NB : every 5 minutes only, if u prefer every 2 min or even every 1 min
--      change the 5 below
if now.min % 1 == 0 then
   local f = assert(io.popen("curl -s http://127.0.0.1:81/get-temperature?cube=17CA36&device=1A329B" , 'r'))
   local s = assert(f:read('*a'))
   local threeZero, status, temp = s:match("|([^|]*)|([^|]*)|([^|]*)|")
   --if status == "OK" then
      -- you can see prints in Setup/Log
      print("One-Wire : read and update 1 : "..s.."=>"..temp)
      commandArray["UpdateDevice"] = 44.."|0|"..temp
   --else
     -- print("One-Wire : bad status : "..s)
   --end
end
return commandArray

Of deze lelijke:[afbeelding]

Overigens kan ik ook de onderstaande URL aanroepen:
127.0.0.1:81/get-status-csv?cube=17CA36&device=1A329B
welke dan het volgende terug geeft:
1;1A329B;0;1;0;0;0;1;1;1;20.0;20.0;5;21.2;0;0;OEQ0938536

De waardes betekenen het volgende:
Arr1(0) 'Devicetype
Arr1(1) 'The device RF address, hexadecimal
Arr1(2) 'The device error
Arr1(3) 'Device initialized
Arr1(4) 'Battery high 1 or low 0
Arr1(5) 'Error
Arr1(6) 'Panel locked
Arr1(7) 'Gateway known
Arr1(8) 'Day saving time
Arr1(9) 'Mode 0 = Auto 1 = Manual 2 = Boost 3 = Vacation
Arr1(10) 'Set temperature
Arr1(11) 'New temperature
Arr1(12) 'Valve position
Arr1(13) 'Actual temperature
Arr1(14) 'Open (shutter contact)
Arr1(15) 'Offset (thermostat)
Arr1(16) 'Serial number

Of: http://127.0.0.1:81/get-status?cube=17CA36&device=1A329B
radiator thermostat 1A329B, manual, initialized, valve 5%, 21.2, 20.0 -> 20.0, panel unlocked, summer time

Of deze coole:
http://127.0.0.1:81/get-s...cube=17CA36&device=1A329B
{ "address":1716891, "error":false, "initialized":true, "battery_low":false, "link_error":false, "panel_locked":false, "gateway_known":true, "summer_time":true, "mode":"manual", "type":"radiator thermostat", "set_temperature":20.0, "new_temperature":20.0, "valve":5, "temperature":21.2}

Oh ja, alle gegevens staan ook bij mij in PRTG, dus als ik ze daar uit kan halen vind ik dat ook prima...
http://192.168.178.89/api...textraw,lastvalue&id=2046

{"prtg-version":"18.1.37.12158","treesize":0,"channels":[{"name":"Battery","lastvalue":"0 #"},{"name":"Downtime","lastvalue":""},{"name":"Gewenste Temperatuur","lastvalue":"21 c"},{"name":"Huidige Temperatuur","lastvalue":"23,3 c"},{"name":"Klep","lastvalue":"0 %"}]}
Ik denk dat alles wat je hierboven noemt niet werkt? Wat ik zou doen, is buiten Domoticz een script maken wat de temperatuur opvraagt, die heb je al uitgevonden volgens mij. Vervolgens kun je gebruik maken van de Domoticz API om je virtuele tempsensor te updaten:
http://ip-van-domoticz:poort/json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=0&svalue=TEMP

Check de wiki van Domoticz voor meer documentatie over de api.
Andere mogelijkheid is gebruik maken van node-red, eventueel met mqtt.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:10
Gizz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:16:
[...]

Dit heb ik gedaan op mijn mac. Als ik de backup na de chmod 777 actie upload in het backup / restore-scherm krijg ik dezelfde error.

Ik vind het bestand ook nergens terug in de docker container, alsof het bestand überhaupt nergens neergezet wordt dus..

[...]

Wie is dat als het om een docker container gaat?
Van belang om de user:group aan te geven waarmee de container je FS kan benaderen:

-e PGID for GroupID - see below for explanation
-e PUID for UserID - see below for explanation
Zie: https://hub.docker.com/r/linuxserver/domoticz/

Ik probeer zelf Domoticz via Docker op een Synology te draaien. Nu lijkt het echter dat ik de variabele --device niet kan meegeven via de wizard. Iemand anders dezelfde ervaringen? Zo niet, wat kan ik anders doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jilvoos op 25-03-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Ik lees overal alles hoe ik de MQTT kan installeren, maar hoe kan ik hem opnieuw starten??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
bing69 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:51:
Ik lees overal alles hoe ik de MQTT kan installeren, maar hoe kan ik hem opnieuw starten??
Wat wil je opnieuw starten? Mqtt?
Als je niet zo ervaren bent met Linux dan raad ik je aan om webmin te installeren. Hiermee krijg je een website op je Linux machine waarmee je meer grafisch de boel kunt beheren, waaronder het herstarten van services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jilvoos schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:35:
Ik probeer zelf Domoticz via Docker op een Synology te draaien. Nu lijkt het echter dat ik de variabele --device niet kan meegeven via de wizard. Iemand anders dezelfde ervaringen? Zo niet, wat kan ik anders doen?
Ik heb niet dezelfde ervaring, waar gaat het precies verkeerd bij jou? Wat ik wel een enkele keer heb gemerkt is dat in de docker GUI het opslaan van wijzigingen wat onhandig werkt, omdat hij niet meerdere aanpassingen tegelijk lijkt te bwaren.

Mijn advies is om na elke wijziging op 'apply' te klikken. Dus eerst --device toevoegen, dan op apply drukken, vervolgens de waarde toevoegen (in mijn geval /dev/ttyACM0:/dev/ttyUSB0) en weer op apply klikken.

Vulde ik beide waardes tegelijk in, dan kreeg ik geen foutmelding en leek alles goed opgeslagen te worden. Daarna zat ik mij af te vragen waarom mijn apparaten nog steeds niet werkten. Bleek dat alleen --device was bewaard, de bijbehorende waarde van mijn apparaten was leeg gebleven.

edit: nu ik je vraag nog een keer lees zie ik dat je het specifiek over de wizard hebt. In de wizard kun je dit niet invoeren. Dus eerst de wizard doorlopen en vervolgens je variabelen invullen door 'edit' bij de gemaakte container te kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 25-03-2018 14:05 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 17:14
Is de KAKU ICS-2000 (Octopus) niet met Domoticz aan te sturen? Hij staat niet bij de ondersteunde hardware?

Ik kom op Tweakers en via Google amper berichten over die combinatie. Zo raar is dat toch niet? Google Home kan wel overweg me de ICS-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik merkte dat alles nog schakelde met de 'oude' tijd (dus winter tijd) hoe kan dat, want ik logde net in in domoticz en ik zag dat ie wel aangeeft dat de zon 20.03 ondergaat (de voordeurlamp gaat aan wanneer de zon onder gaat, dus gister was dat nog 19:02 uur) en vandaag ging ie dus ook gewoon om 19:03 uur aan pv, 20.03.

Meer mensen die hier last van hebben gehad en wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

vwtune schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:31:
Ik merkte dat alles nog schakelde met de 'oude' tijd (dus winter tijd) hoe kan dat, want ik logde net in in domoticz en ik zag dat ie wel aangeeft dat de zon 20.03 ondergaat (de voordeurlamp gaat aan wanneer de zon onder gaat, dus gister was dat nog 19:02 uur) en vandaag ging ie dus ook gewoon om 19:03 uur aan pv, 20.03.

Viel mij ook op bij mijn tuinlampen maar ik kijk eerst morgen wel of het nog steeds zo is. Als het bij 1 keer een uurtje blijft overleef ik het wel.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator

ja hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Deze zit er al jaren in, merk zefl ook dat het simpel lijkt maar verdomd lastig in software is, die zomer- en wintertijd.

Even domoicz herstarten en het is weer helemaal goed. Hier ging het rolluik ook ruim te vroeg naar beneden 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Gizz schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:01:
[...]

edit: nu ik je vraag nog een keer lees zie ik dat je het specifiek over de wizard hebt. In de wizard kun je dit niet invoeren. Dus eerst de wizard doorlopen en vervolgens je variabelen invullen door 'edit' bij de gemaakte container te kiezen.
Kan je daar ook de --device meegeven? Het is geen env variabele toch? Bij execution command kreeg ik het ook niet aan de praat. Uiteindelijk gewoon via commandline gedaan:

sudo docker create   
	--name=Domoticz
	--net=host
	-v /volume1/docker/domoticz:/config
	-e PGID=101
	-e PUID=1026
	-e TZ=Europe/Amsterdam
	--device=/dev/ttyUSB0   
	linuxserver/domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Pixelmagic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:01:
[...]

Deze zit er al jaren in, merk zefl ook dat het simpel lijkt maar verdomd lastig in software is, die zomer- en wintertijd.

Even domoicz herstarten en het is weer helemaal goed. Hier ging het rolluik ook ruim te vroeg naar beneden 8)
Ik herstart hem ook ff, kijken of het morgen opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

vwtune schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Ik herstart hem ook ff, kijken of het morgen opgelost is :)
Links boven in het startscherm kan je direct de zon op- en onder tijden zien, was bij mij direct de correcte tijd én hij schakelde er ook direct goed op.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jilvoos schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Kan je daar ook de --device meegeven?
Bij mij werkt het :)
Ook PGID en PUID heb ik daar zonder problemen ingevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 26-03-2018 07:59 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Pixelmagic schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:49:
[...]

Links boven in het startscherm kan je direct de zon op- en onder tijden zien, was bij mij direct de correcte tijd én hij schakelde er ook direct goed op.
Klopt, en die stonden goed... maar na de herstart lijkt het sinds vanochtend goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Mozart schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:50:
[...]

Wat wil je opnieuw starten? Mqtt?
Als je niet zo ervaren bent met Linux dan raad ik je aan om webmin te installeren. Hiermee krijg je een website op je Linux machine waarmee je meer grafisch de boel kunt beheren, waaronder het herstarten van services.
Webmin ziet er geweldig uit!! Echter... zie wel opties om bv mqtt te verwijderen maar opnieuw starten kan ik niet vinden..

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
bing69 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:23:
[...]

Webmin ziet er geweldig uit!! Echter... zie wel opties om bv mqtt te verwijderen maar opnieuw starten kan ik niet vinden..
Google weet wel hoe dat moet :)
http://www.thehostingnews...services-with-webmin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:39
Ik heb een Steinel IS 140-2 https://www.steinel.de/nl...is-140-2-z-wave-oxid.html geinstalleerd en opgenomen in Domoticz en de schemer- en bewegingmelder werken. Ik heb nu de volgende vragen:

- bij de hardware nodes staat als omschrijving Unknown en manufacturer Unknown. Betekent dit dat Domoticz dit apparaat niet kent? Als ik de regel selecteer in de configuratie leeg. Kan ik dit aanpassen?

- ik zou de aangesloten lampen graag met een gewone schakelaar willen schakelen en met de sensor (of-of). Dus als 1 van beide aan is branden de lampen. Wat is daarvoor de beste oplossing? Kan ik de fase van de schakelaar aan de uitgaande fase (schakel) van de de sensor koppelen of gaat dat problemen geven? Of kan ik hiervoor beter een schakelaar module voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 16:52
Henry65 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:14:
Ik heb een Steinel IS 140-2 https://www.steinel.de/nl...is-140-2-z-wave-oxid.html geinstalleerd en opgenomen in Domoticz en de schemer- en bewegingmelder werken. Ik heb nu de volgende vragen:

- bij de hardware nodes staat als omschrijving Unknown en manufacturer Unknown. Betekent dit dat Domoticz dit apparaat niet kent? Als ik de regel selecteer in de configuratie leeg. Kan ik dit aanpassen?

- ik zou de aangesloten lampen graag met een gewone schakelaar willen schakelen en met de sensor (of-of). Dus als 1 van beide aan is branden de lampen. Wat is daarvoor de beste oplossing? Kan ik de fase van de schakelaar aan de uitgaande fase (schakel) van de de sensor koppelen of gaat dat problemen geven? Of kan ik hiervoor beter een schakelaar module voor gebruiken?
De Steinel IS 140-2 wordt ondersteund door Domoticz. Dit kun je zien omdat er een XML files staat in de volgende directory van Domoticz: *\Domoticz\Config\steinel\

Als je Unknown ziet staan moet je meestal eens je gehele domoticz opnieuw opstarten. Bij het opstarten worden dan de juiste gegevens opgehaald vanuit de XML file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Gizz schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:01:
[...]

Ik heb niet dezelfde ervaring, waar gaat het precies verkeerd bij jou? Wat ik wel een enkele keer heb gemerkt is dat in de docker GUI het opslaan van wijzigingen wat onhandig werkt, omdat hij niet meerdere aanpassingen tegelijk lijkt te bwaren.

Mijn advies is om na elke wijziging op 'apply' te klikken. Dus eerst --device toevoegen, dan op apply drukken, vervolgens de waarde toevoegen (in mijn geval /dev/ttyACM0:/dev/ttyUSB0) en weer op apply klikken.

Vulde ik beide waardes tegelijk in, dan kreeg ik geen foutmelding en leek alles goed opgeslagen te worden. Daarna zat ik mij af te vragen waarom mijn apparaten nog steeds niet werkten. Bleek dat alleen --device was bewaard, de bijbehorende waarde van mijn apparaten was leeg gebleven.

In welk scherm zou dat moeten gebeuren? BIj het opzetten van de container? Hier:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iZ87c7/Screenshot_2018_03_26_at_22_09_49.png
upload pictures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb sinds kort mijn Zigbee-stekker die ik probleemloos in de Xiaomi gateway heb toe kunnen voegen. Vanuit de Mi Home app kan ik hem daarna probleemloos uit/aan zetten. Domoticz herkent de switch ook, maar lijkt alleen de status te registreren. Als ik in Domoticz de plug aan/uit zet dan verandert in Domoticz wel de status, maar de lamp blijft vervolgens uit. Voor zover ik heb gelezen, zou dit wel moeten werken. Dien ik verder nog iets te doen?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Henry65 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:14:

fibaro switch eraan en je kunt en de schakelaar en virtueel schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
Brutuss schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:08:
[...]

De Steinel IS 140-2 wordt ondersteund door Domoticz. Dit kun je zien omdat er een XML files staat in de volgende directory van Domoticz: *\Domoticz\Config\steinel\

Als je Unknown ziet staan moet je meestal eens je gehele domoticz opnieuw opstarten. Bij het opstarten worden dan de juiste gegevens opgehaald vanuit de XML file.
In mijn config map van Domoticz staat Steinel niet in manufacturer_specific.xml en is er geen map steinel. Ik kan deze natuurlijk toevoegen als ik de xml-file(s) heb. Kan ik deze ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jilvoos schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:17:
[...]

In welk scherm zou dat moeten gebeuren? BIj het opzetten van de container? Hier:
[afbeelding]
upload pictures
Ja, precies daar. Dus --device in de linkerkolom en de waarde rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Henry65 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:04:
[...]

In mijn config map van Domoticz staat Steinel niet in manufacturer_specific.xml en is er geen map steinel. Ik kan deze natuurlijk toevoegen als ik de xml-file(s) heb. Kan ik deze ergens vinden?
Welke versie draai je van Domoticz? Wellicht updaten naar een van de laatste Beta's?

[ Voor 6% gewijzigd door Brutuss op 27-03-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

pven schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:52:
Ik heb sinds kort mijn Zigbee-stekker die ik probleemloos in de Xiaomi gateway heb toe kunnen voegen. Vanuit de Mi Home app kan ik hem daarna probleemloos uit/aan zetten. Domoticz herkent de switch ook, maar lijkt alleen de status te registreren. Als ik in Domoticz de plug aan/uit zet dan verandert in Domoticz wel de status, maar de lamp blijft vervolgens uit. Voor zover ik heb gelezen, zou dit wel moeten werken. Dien ik verder nog iets te doen?
Wellicht gerelateerd, maar ik kan de lamp van mijn gateway en de geluiden niet meer triggeren vanuit Domoticz. Lijkt erop dat het éénrichtingsverkeer is o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik heb een relatief simpele blockly gemaakt om via mijn Unifi wifi systeem de presence te detecteren. Dit heb ik gedaan via http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=19197

Kijk ik in de log van de switch dan zie ik dat hij op de tijden dat de telefoon het huis verlaat uit gaat en op andere tijden weer aan (bij aanwezigheid) zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U5JDh0R.png

Mijn blockly die een lamp moet aanzetten bij afwezigheid:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qDVugiW.png

moet iets heel simpels zijn maar mijn device (=lamp) gaat gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:16
Kreeg afgelopen week de brief van Stedin dat ze bezig zijn met het plaatsen van Slimme Meters. Afgezien van de hele discussie waarvan ik echt geen idee heb wat nou de beweegreden is om te weigeren buiten zonnepanelen om, denk ik dat wij het wel gaan doen, maar weet nog niet of ik de communicatie met de netbeheerder uit laat schakelen. Denk het wel.
Maar, dan zou het dus mogelijk moeten gaan zijn om de elektra- en gasmeter te koppelen met Domoticz. Dat laatste vind ik dan wel weer erg interessant. Een beetje een idee hoe het zit met het verbruik in ons huis op specifieke momenten.

@prekz Wat voor soort module is het? Philips Hue toevallig, want dan kan het zijn dat hij geen verbinding heeft met die module. Ik heb zoiets bij ons ook gezien nadat deze eigenhandig via de router een ander IP heeft gekregen (het vastzetten van het IP in de router zou dat op kunnen lossen.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 27-03-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
Brutuss schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:39:
[...]

Welke versie draai je van Domoticz? Wellicht updaten naar een van de laatste Beta's?
Ik draai Version: 3.8153 wat volgens mij de laatste rease is, is inderdaad wel oud.
Hoe stabiel zijn de beta's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 85511 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Wellicht gerelateerd, maar ik kan de lamp van mijn gateway en de geluiden niet meer triggeren vanuit Domoticz. Lijkt erop dat het éénrichtingsverkeer is o.i.d.?
Welke Domoticz-versie draai je? Ik draai 3.8734. (Binnenkort eens kijken of er een nieuwere is.)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:46:

@prekz Wat voor soort module is het? Philips Hue toevallig, want dan kan het zijn dat hij geen verbinding heeft met die module. Ik heb zoiets bij ons ook gezien nadat deze eigenhandig via de router een ander IP heeft gekregen (het vastzetten van het IP in de router zou dat op kunnen lossen.
Lampen zelf zijn een neo coolcam tussen stekker. Handmatig of via scene (alle lamepen aan) werkt perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door prekz op 27-03-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Henry65 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Ik draai Version: 3.8153 wat volgens mij de laatste rease is, is inderdaad wel oud.
Ik draai de laatste beta. Is stabiel. Dat vind ik het grote nadeel van Domoticz.. De stable release komt niet vaak terwijl de zwave implementatie vaak een reden is om naar de beta te moeten.

Hier ook om die reden. Een nieuwe fibaro plug werd pas in de betas herkend.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 85511

pven schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:08:
[...]
Welke Domoticz-versie draai je? Ik draai 3.8734. (Binnenkort eens kijken of er een nieuwere is.)
Ok, bij mij blijkt het IP v/d gateway veranderd te zijn 8)7
Werkt nu wel :P Ik draai 3.8153 (volgens mij de laatste stable)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 27-03-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 85511 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Ok, bij mij blijkt het IP v/d gateway veranderd te zijn 8)7
Bij mij ook! _O_ Thx! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:16
Ik blijf het een drama vinden dat om één of andere reden Domoticz voor Windows totaal niet een andere poort wil gebruiken dan 8080. Probleem blijft dat WHS 2011 die poort ook op http gebruikt. Nu is er ook een https poort, dus dat is geen probleem verder, maar heb het idee dat er toch wat dingen niet goed gaan hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Henry65 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Ik draai al enkele weken versie 3.9047 zonder merkbare problemen. Vandaar dat ik de map dus wel kan zien. Hij is inmiddels in de beta versie wel ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jilvoos
Gizz schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:27:
[...]

Ja, precies daar. Dus --device in de linkerkolom en de waarde rechts.
Volgens mij allerlei variaties geprobeerd, behalve dat (terwijl dat juist voor de hand ligt) 8)7.

Vanavond even proberen, bedankt voor de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik krijg mijn lamp niet aan, terwijl ik het volgens mij wel goed doe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/314p0eLEtuxbUOo2sJ8X1J0m/full.jpg

In de logging zie ik om 14:30 uur niets gebeuren. Kan iemand mij aub een duw in de juiste richting geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-dude
  • Laatst online: 28-04 16:01
Gebruik eens een gewoon IF-DO blokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
C-dude schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:35:
Gebruik eens een gewoon IF-DO blokje?
En opgelost. Thx! Zo simpel! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 08:57

Tijntje

Hello?!

Ik ben geheel nieuw in de wondere wereld van Domotica.
Net mijn eerste setup gebouwd
  • Raspberry Pi 3 Model B+
  • Aeotec Gen 5 Z-Wave
  • Fibaro Dimmer 2
Met wat hulp van het forum heb ik de dimmer aangesloten :) Fibaro Dimmer 2 aansluiten zonder nul draad dus de volgende 3 al besteld.

Nu kan ik via de Domoticz pagina de dimmer aan en uit zetten *O* dus de eerste stapjes zijn succesvol.

Nu wilde ik het volgende doen verschillende scenes (denk dat ik dat bedoel) maken.
Bijvoorbeeld:
  • Films - Dimmer 1%
  • Koken - Dimmer 100%
Het idee is dat de één of ander uiteraard actief is, echter als ik 2 scenes aanmaak kunnen ze allebei actief zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xqsesdD.png

EDIT:
Ik vermoed dat ik me niet blind moet staren op de "on" state.

[ Voor 7% gewijzigd door Tijntje op 27-03-2018 19:22 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik kom er niet uit met het verkrijgen van de juiste tijd in Domoticz..

Op mijn Synology klopt de tijd. In Domoticz (zowel de 3.8153 stable als 3.9047 beta) is het twee uur te vroeg.
Volgens Domoticz is het nu 18:17 in plaats van 20:17.

De Domoticz-website is er duidelijk over: klopt de tijd in Domoticz niet, dan komt dat omdat de tijd op je server niet klopt. Maar die vlieger gaat in mijn geval echt niet op.

edit: lijk erop dat mijn dockercontainer in een andere tijdzone blijft hangen en niet goed synchroniseert met de host (mijn Synology). Ben er alleen nog niet achter hoe ik dat fix.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 27-03-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:19
Gisteren een RFXxtr433E aan mijn RPi gehangen en geconfigureerd in Domoticz. Inmiddels mijn Byron deurbel en mijn Somfy zonwering werkend gekregen in Domoticz. Nu ben ik op zoek naar een script/blockly voor de aansturing van mijn zonwering in combinatie met de aansturing via de wind/zon detector. Heeft iemand daar al een mooi script voor in gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
MikeOO schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:29:
[...]

Gewoon kinderen opvoeden >:)
Ze is al 30, dat gaat hem niet meer worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58
Tijntje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:51:

EDIT:
Ik vermoed dat ik me niet blind moet staren op de "on" state.
Dit dus, een scene kan je niet 'uit' zetten, alleen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Knielen schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Dit dus, een scene kan je niet 'uit' zetten, alleen activeren.
Bedankt, het UI design werkt niet al te verhelderend bij Domoticz :)

EDIT:
Ik word nog niet helemaal wijs uit de Devices lijst.

Op dit moment heb ik alleen:
  • Aeotec Gen 5 Z-Wave
  • Fibaro Dimmer 2
Wat is nu wat in deze lijst? 8)7
Bijvoorbeeld Idx 4
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9IGjux9.png

[ Voor 38% gewijzigd door Tijntje op 28-03-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:22
Lijkt erop dat dat het level van de dimmer is? dus op 11% 'sterkte' staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Lizard schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:06:
Lijkt erop dat dat het level van de dimmer is? dus op 11% 'sterkte' staat?
Nee, ik heb de dimmer nu op 50% gezet en zie het ligt in de keuken ook daadwerkelijk dimmen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AzdARsh.png

Het rare is ook als ik Device 4 uitzet door op het lampje te drukken de lampen in de keuken aanblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:45
Anoniem: 85511 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Even via hardware de gateway aanklikken en op aanpassen drukken. Daarna werkt de gateway weer via Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Tijntje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:12:
[...]

[...]
Dat is gewoon hoe scenes werken. Die kan je alleen Aan zetten. Maar mocht je liever hebben dat ze altijd weer naar Uit gaan, dan maak je toch gewoon een blockly of lua die een scene na 5 seconden weer uit zet als hij aan is? Met die tijd zal je wat moeten experimenteren, want ik weet niet of je scene compleet afgerond moet zijn of dat hij direct weer op Uit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:42
Phoolie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:36:
[...]
Dat is gewoon hoe scenes werken. Die kan je alleen Aan zetten. Maar mocht je liever hebben dat ze altijd weer naar Uit gaan, dan maak je toch gewoon een blockly of lua die een scene na 5 seconden weer uit zet als hij aan is? Met die tijd zal je wat moeten experimenteren, want ik weet niet of je scene compleet afgerond moet zijn of dat hij direct weer op Uit mag.
Maar wat moet hij dan met alles wat er in die scene uitgezet word, of gedimd?
Je kunt toch ook een scene maken die doet wat je gedaan wil hebben, dus soms simpelweg al hetzelfde weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Uit mijn hoofd: als je ipv een scene een groep maakt, kan je die wel aan en uit zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DjAntoon schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:07:
[...]

Maar wat moet hij dan met alles wat er in die scene uitgezet word, of gedimd?
Je kunt toch ook een scene maken die doet wat je gedaan wil hebben, dus soms simpelweg al hetzelfde weer uit.
Het klopt wat @vwtune zei, dat doe je via een groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
Tijntje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:12:
[...]

EDIT:
Ik word nog niet helemaal wijs uit de Devices lijst.

Op dit moment heb ik alleen:
  • Aeotec Gen 5 Z-Wave
  • Fibaro Dimmer 2
Wat is nu wat in deze lijst? 8)7
Bijvoorbeeld Idx 4
[afbeelding]
dimmer2 kan 2 verschillende items aansturen. Dus het dimlevel van de 2de uitgang staat bij idx4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
commentator schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:11:
[...]

dimmer2 kan 2 verschillende items aansturen. Dus het dimlevel van de 2de uitgang staat bij idx4
Ook al heet deze dimmer 2 (versie 2) hij heeft toch echt maar 1 dim uitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

commentator schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:11:
[...]

Helder, dank je.
Maar hoe kan ik nou uit vogelen wat er allemaal bij 1 device hoort (Dimmer bijvoorbeeld)?
Die Unit en ID zijn anders voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Tijntje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Helder, dank je.
Maar hoe kan ik nou uit vogelen wat er allemaal bij 1 device hoort (Dimmer bijvoorbeeld)?
Die Unit en ID zijn anders voor alles.
Bij jou is alles wat in de 200 reeks valt je Dimmer, het is dan wel even uitzoeken welk onderdeel wat is, trial & error. Als je nog een device toevoegt komt deze in de 300 reeks enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Knielen schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Bij jou is alles wat in de 200 reeks valt je Dimmer, het is dan wel even uitzoeken welk onderdeel wat is, trial & error. Als je nog een device toevoegt komt deze in de 300 reeks enzovoort.
Is dit allemaal van 1 dimmer? Het lijkt wel of er een hoop zaken dubbel instaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O8T3RaB.png

Dank zo ver voor jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Tijntje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Is dit allemaal van 1 dimmer? Het lijkt wel of er een hoop zaken dubbel instaan.
[afbeelding]

Dank zo ver voor jullie hulp.
Zie hier, je bent niet de enige die zich verwonderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
Gisteren de laatste Beta van Domoticz geinstalleerd en sindsdien? zie ik deze meldingen in de log:
2018-03-28 16:20:01.353 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.066 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.089 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.110 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.129 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.147 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.168 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.179 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.190 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:01.463 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.191 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.214 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.236 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.255 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.274 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.293 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.304 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.315 Incoming connection from: 192.168.1.78

Dit ip is van de pi zelf. Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:17:
edit: lijk erop dat mijn dockercontainer in een andere tijdzone blijft hangen en niet goed synchroniseert met de host (mijn Synology). Ben er alleen nog niet achter hoe ik dat fix.
Ik post mijn vraag hier omdat er geen algemeen docker-topic is en ik vast niet de enige ben die hier tegenaan loopt in combinatie met Domoticz :)

Ben verder aan het puzzelen geweest, maar kom er niet uit.
Tijdzone op mijn Synology: CEST
Tijdzone in de dockercontainer: UCT

Ik heb geprobeerd wat ik hier heb gevonden, namelijk dit toevoegen aan de environment variabelen:
code:
1
-e TZ=Europe/Amsterdam
Maar dit doet niks, de tijdzonde blijft gewoon UCT.

De volgende suggestie die ik heb opgevolgd is het mounten van etc/timezone:
code:
1
 docker run -v /etc/timezone:/etc/timezone

Echter, mijn Synology heeft helemaal geen /etc/timezone.. Wel een /etc/TZ waarin de tijdzone (CEST) opgeslagen is. Mijn gedachtegang was dan ook: /etc/TZ mounten als /etc/timezone en je hebt hetzelfde effect.

Resultaat: alles start netjes en mijn tijdzone is nog steeds UCT :z

Wie redt mij?

edit: al opgelost (heb ik vaak nadat ik een hele post type :P ). Ik was zo suf om in de docker-GUI van Synology -e TZ als variabele op te geven in plaats van gewoon TZ. Het stukje -e hoeft niet, want dit plakt de GUI er al aan omdat je het in het environment-scherm zet.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 28-03-2018 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
Henry65 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:42:
Gisteren de laatste Beta van Domoticz geinstalleerd en sindsdien? zie ik deze meldingen in de log:
2018-03-28 16:20:01.353 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.066 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.089 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.110 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.129 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.147 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.168 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.179 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:20:02.190 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:01.463 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.191 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.214 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.236 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.255 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.274 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.293 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.304 Incoming connection from: 192.168.1.78
2018-03-28 16:25:02.315 Incoming connection from: 192.168.1.78

Dit ip is van de pi zelf. Wat kan hier aan de hand zijn?
https://www.domoticz.com/...8e5ae9009e52ed0845d34c591

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat gaat er hier verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://i258.photobucket.com/albums/hh262/the_bam/Knipsel_zpsytjatopl.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16

tozzke

aka tozzert

Wat me zo snel opvalt is dat je alle 'Set [ ] = [ ]' verkeerd hebt ingevuld, dat moet zijn:
  • Set [Hue Lighs Livingroom] = [On]
  • Set [Var Hue_Lights_Livingroom] = [1]
Dus elke switch/variabele die je wilt wijzigen, moet zijn eigen 'Set [ ] = [ ]' hebben.
Nu zeg je:
  • Set [Hue Lighs Livingroom] = [On] = [Var Hue_Lights_Livingroom] = [1]
Daar kan Domoticz (of überhaupt iemand :+) geen chocola van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
Ik ben op zoek naar een manier om mijn buitenlamp te bedienen op 3 manieren:
- via een 'normale' schakelaar
- via een bewegingssensor met schakelmogelijkheid (Steinel IS 140-2 Z-Wave)
- via een event in Domoticz

Als 1 of meer van de 3 'aan' is moeten de lampen gaan branden tot alle 3 weer uit zijn.
Ik kan de Steinel in stupid mode zetten en dan bedienen met de schakelaar maar dan werkt de bewegingssensor niet meer. Via een event de switch van de sensor aanzetten zet het licht voor 3 minuten aan waarna het weer uit gaat.
Nu had ik in gedachten om een Fibaro FGS-213 te gebruiken en hier de schakeldraden van de schakelaar (S1) en de Steinel (S2) op te zetten maar creëer ik hiermee niet een wisselschakelaar? Dus als S1 aan is en S2 schakelt uit dat de lamp dan ook uit gaat? Ik kan het uit de handleiding niet direct opmaken.
Mogelijk is een FGS-223 een oplossing en dan Q1 en Q2 met elkaar doorverbinden naar de lampen maar ik weet niet of dat problemen geeft. Misschien iemand die me hier verder mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
Vraagje, wil beginnen met domotica obv Domoticz op een RPI 3B+ (nog aan te schaffen). Nu zie ik dat Domoticz supported is op de RPI 3 B, maar kan niet zien of de 3 B+ supported is.
Op de wiki van Domoticz staat:
Raspberry Pi 3 Model B (Raspberry Pi 1 Model B(+) and 2 model B are supported as well)
Kan iemand bevestigen of dit al dan niet gaat werken?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 05-05 20:43
Script vraagje; ik gebruik de standaard zonsondergang stand om de lampen automatisch aan te laten gaan. Echter is mij dit vaak +/- 30 minuten te laat.

Is dit met een script op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:23
Venzent schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:26:
Vraagje, wil beginnen met domotica obv Domoticz op een RPI 3B+ (nog aan te schaffen). Nu zie ik dat Domoticz supported is op de RPI 3 B, maar kan niet zien of de 3 B+ supported is.
Op de wiki van Domoticz staat:
Raspberry Pi 3 Model B (Raspberry Pi 1 Model B(+) and 2 model B are supported as well)
Kan iemand bevestigen of dit al dan niet gaat werken?

Alvast dank.
Hier krijg ik het nog niet aan de praat. Jessie Lite wil niet op de 3B+

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
JTB81 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:35:
[...]

Hier krijg ik het nog niet aan de praat. Jessie Lite wil niet op de 3B+
Ok, dankjewel, dan ga ik voor de "gewone" 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Henry65 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:44:
Via een event de switch van de sensor aanzetten zet het licht voor 3 minuten aan waarna het weer uit gaat.
Ik denk dat je dit in software op zou moeten kunnen lossen... Helaas ken ik je sensor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert308SW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:58
okio schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:29:
Script vraagje; ik gebruik de standaard zonsondergang stand om de lampen automatisch aan te laten gaan. Echter is mij dit vaak +/- 30 minuten te laat.

Ja/Nee...
Je kan natuurlijk dmv dat zelfde script je verlichting dan een half voor zonsondergang aan laten gaan.
Of een aparte timer script naast je huidige script.
Maar dan zit je weer met het feit dat het dan op sommige momenten te licht kan zijn.

Heb zelf eerder 3 jaar lang met een simpele KaKu Dusk Sensor en timer script gewerkt.
Die weer getriggerd werd op een dummy switch die aan/uit ging op sunrise/sunset.
Ook niet altijd betrouwbaar, sinds enkele maanden overgestapt naar Z-Wave en gebruik nu een lux sensor die buiten hangt.
Papa is tevreden, nooit geen valse trigger momenten meer en altijd precies optijd de verlichting aan zonder alle extra poespas met extra switches en timer scripts.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ Segway E125s \-/ My EcoFlow php scripts @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-05 21:06
okio schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:29:

ja, kan gewoon:
https://www.domoticz.com/...pting#timer_trigger_rules

kan trouwens ook gewoon met de timer opties op het device zelf in de webinterface

[ Voor 9% gewijzigd door JurienW op 29-03-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 05-05 20:43
Okay, ik kon die timer optie zo niet vinden in de webinterface. kan alleen voor zonsondergang aanklikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Phoolie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:00:
[...]

[...]

Ik ben zelf tegen het maximum van 32 devices aangelopen zonder te weten dat dit het maximum was. Veel stunten uitgehaald en ik kon maar geen andere devices aan de gateway toevoegen.
Vandaag is mijn tweede gateway gearriveerd en ik kan melden dat via de wiki de tweede gateway toevoegen prima werkt. Ik draai momenteel de laatste beta 3.9133.
Ik kan van de tweede gateway de verlichting inschakelen en ik kan ook Domoticz laten reageren op input van sensoren van de tweede gateway (in dit geval motion sensor, aqara motion sensor en een deur sensor). Ik heb geen wall switches waar je vanuit Domoticz output naar moet sturen maar in ieder geval de input werkt perfect.
Was al bezig om een tweede pi te voorzien van Domoticz om in slave te zetten maar dit hoeft gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-03 18:08
okio schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:25:
Okay, ik kon die timer optie zo niet vinden in de webinterface. kan alleen voor zonsondergang aanklikken.
En onder zonsondergang kan je dan bij tijd het aantal uren en/of minuten invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-05 22:45
Sinds enkele dagen draai ik Domoticz op m'n Synology om de P1 poort van de Iskra AM550 uit te lezen.
Op het dak liggen vier zonnepanelen met waarvan ik de opbrengst wil weten.

In Domoticz krijg ik onderstaand overzicht, wat ik niet helemaal snap

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PYKWxbvbbLXyzUs5CP7EbHVW/full.jpg

Waarom zijn er dubbele vermeldingen, waarvan één set met een rode balk (ik heb geen piek/dal tarief?)

Dan zie ik linksboven onder het kopje Power het totale verbruik.
Daarnaast heb ik nog L1, L2 en L3
Zouden dit de zonnepanelen (met per paneel een micro omvormer) kunnen zijn?
Als dat het geval is dan mis ik er één.
Hoe kom ik erachter welke omvormer welke weergave is en welke omvormer/paneel dus blijkbaar niets doet of niet op de juiste manier is aangesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door miles op 30-03-2018 10:56 . Reden: plaatje + tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Henry65 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:44:
Ik ben op zoek naar een manier om mijn buitenlamp te bedienen op 3 manieren:
- via een 'normale' schakelaar
- via een bewegingssensor met schakelmogelijkheid (Steinel IS 140-2 Z-Wave)
- via een event in Domoticz

Als 1 of meer van de 3 'aan' is moeten de lampen gaan branden tot alle 3 weer uit zijn.
Ik kan de Steinel in stupid mode zetten en dan bedienen met de schakelaar maar dan werkt de bewegingssensor niet meer. Via een event de switch van de sensor aanzetten zet het licht voor 3 minuten aan waarna het weer uit gaat.
Nu had ik in gedachten om een Fibaro FGS-213 te gebruiken en hier de schakeldraden van de schakelaar (S1) en de Steinel (S2) op te zetten maar creëer ik hiermee niet een wisselschakelaar? Dus als S1 aan is en S2 schakelt uit dat de lamp dan ook uit gaat? Ik kan het uit de handleiding niet direct opmaken.
Mogelijk is een FGS-223 een oplossing en dan Q1 en Q2 met elkaar doorverbinden naar de lampen maar ik weet niet of dat problemen geeft. Misschien iemand die me hier verder mee kan helpen?
Je hebt zelf de oplossing al gegeven, alleen denk je daarna te moeilijk.

Maak 3 variabelen ieder van de 3 manieren schakelt zijn bijbehorende variabele. Wanneer 1 of meer van die variabelen ja/on is schakel je de lamp aan en wanneer ze alle 3 nee/off zijn, schakel je de lamp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
Phoolie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:40:
[...]
Je hebt zelf de oplossing al gegeven, alleen denk je daarna te moeilijk.

Maak 3 variabelen ieder van de 3 manieren schakelt zijn bijbehorende variabele. Wanneer 1 of meer van die variabelen ja/on is schakel je de lamp aan en wanneer ze alle 3 nee/off zijn, schakel je de lamp uit.
Ok, duidelijk. Dan ga ik voor de vaste schakelaar een FGS-223 gebruiken, die heb ik nog liggen. De rest is wel op te lossen in een script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
miles schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:17:
Op het dak liggen vier zonnepanelen met waarvan ik de opbrengst wil weten.

In Domoticz krijg ik onderstaand overzicht, wat ik niet helemaal snap

[afbeelding]

Waarom zijn er dubbele vermeldingen, waarvan één set met een rode balk (ik heb geen piek/dal tarief?)

Dan zie ik linksboven onder het kopje Power het totale verbruik.
Daarnaast heb ik nog L1, L2 en L3
L1,2,3 is als je een 3 fase aansluiting vanuit de energie leverancier hebt. Stel dat je maar een 1 fase aansluiting hebt, dan is er een kans dat L2,3 nooit veranderen.
Als je wel een 3 fase aansluiting hebt, maar enkel op 1 fase panelen hebt hangen. (want je hebt er maar 4) dan is het maar de vraag op welke fase er terug geleverd word.

Ik zou het eens aankijken wat er in de logging voorbij komt.
Pagina: 1 ... 85 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.