Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartbh schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:22:
[...]

Juist dat is nu de bedoeling. Volgens mij maakt het weinig over als ik overstap naar MQTT. Zolang Domoticz nog gewoon dom een dummy switch op 'aan' zet, zonder naar de feedback te kijken dan maakt het niet uit of het via MQTT of HTTP gaat.
Via HTTP zal er een foutmelding komen als de switch niet bereikbaar is of hij schakelt wel in de gui maar niet fysiek. Ik weet niet in hoeverre je dit zou kunnen afvangen.

Via MQTT heb je denk ik meer mogelijkheden.

Als ik bv de S20 niet in het stopcontact heb zitten en ik klik toch op de switch in de Gui dan blijft de status onveranderd in Domoticz omdat er geen communicatie heeft plaatsgevonden. Dat ziet MQTT dus wel, mits je MQTT Discovery gebruikt.

Via de console in tasmota kun je ook via het commando Power de huidige status opvragen van de switch.
Dit zou je via een Mosquitto Broker ook wel kunnen opvragen lijkt mij.

Nu ben ik niet heel bekend met MQTT maar denk dat je met een script en wat MQTT commando's mogelijk een aardig stuk kunt afdekken qua schakeling om de controleren of het goed is gegaan maar dat zou iemand met genoeg MQTT ervaring vast kunnen vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:55
Ik en een maat (@DizzyWeb ) hebben beiden een issue met RFLink icm Ansluta lampen in de keuken. Wij hebben een RFLink met een CC2500 om de Ansluta lampen te kunnen bedienen. Dit werkt goed (meestal). Echter blijft er soms dus een (random) lamp aanstaan bij het uitschakelen. Of er blijft een (random) lamp uit bij het inschakelen.

Ik dacht dat er misschien een issue met bereik of storing was, dus ik heb de RFLink met een nodemcu omgebouwd naar een WiFi model en dicht bij de lampen gezet. Helaas lost dit het probleem niet op.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of is het bijvoorbeeld mogelijk om de RFLink 2x het aan of uit commando te laten verzenden?

Ik heb inmiddels ook een ander type CC2500 met externe antenne bij onze Chinese vrienden besteld.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:03
Gisteren 2 Xiaomi Aqara Smart Luchtdruk Temperatuur Vochtigheid Sensoren binnengekregen. Gekoppeld met de gateway en ze waren direct beschikbaar in Domoticz. Echter, de luchtdruk geeft altijd waarde 999.0 Bar en volgens mij worden deze waardes in Pa doorgegeven. Wie weet de oplossing?

Het lijkt er toch op dat de huidige luchtdruk 999 bar is..... In de log zie ik nml wel nette waarden :)
Dus, ik heb te vroeg gesproken.

[ Voor 20% gewijzigd door DarkAllMan op 16-03-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:19
MikeOO schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:24:
[...]

...
Nu ben ik niet heel bekend met MQTT maar denk dat je met een script en wat MQTT commando's mogelijk een aardig stuk kunt afdekken qua schakeling om de controleren of het goed is gegaan maar dat zou iemand met genoeg MQTT ervaring vast kunnen vertellen ;)
Volgens mij geef je teveel 'eer' aan MQTT, het is niet meer dan een systeem om berichten tussen twee verschillende zender/ontvanger uit te wisselen. MQTT op zich heeft geen intelligentie in zich.
Met bijvoorbeeld node-red kun je berichten oppakken, aanpassen en weer op de lijn zetten.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:23
Ik heb het al in het xiaomi topic geprobeerd, maar misschien kunnen jullie me helpen:

Ik heb nu alweer een tijdje de V2 gateway draaiend met temp sesor, pir en deursensor werkt prima vanuit domoticz.

Nu heb ik een honeywell rookmelder binnen gekregen en wil ik die toevoegen.
Dus toch maar weer eens de app opgestart, maar ik krijg helaas geen verbinding meer met de gateway... Iemand een idee? De gateway werkt ondertussen gewoon met domoticz inclusief alle sensoren.
Ik heb ook al een password reset aangevraagd en dat werkt ook gewoon, account id is ook nog steeds dezelfde want mijn nickname is ook gelijk...
Mi app verwijderd en opnieuw toegevoegd, router en telefoon opnieuw opgestart, ook de gateway al effe van spanning gehad, het maakt allemaal geen indruk.

Ik vind het nu toch wel erg zonde om alles te resetten en opnieuw toe te voegen... Als dat al lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjAntoon schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:56:
Ik heb het al in het xiaomi topic geprobeerd, maar misschien kunnen jullie me helpen:

Ik heb nu alweer een tijdje de V2 gateway draaiend met temp sesor, pir en deursensor werkt prima vanuit domoticz.

Nu heb ik een honeywell rookmelder binnen gekregen en wil ik die toevoegen.
Dus toch maar weer eens de app opgestart, maar ik krijg helaas geen verbinding meer met de gateway... Iemand een idee? De gateway werkt ondertussen gewoon met domoticz inclusief alle sensoren.
Ik heb ook al een password reset aangevraagd en dat werkt ook gewoon, account id is ook nog steeds dezelfde want mijn nickname is ook gelijk...
Mi app verwijderd en opnieuw toegevoegd, router en telefoon opnieuw opgestart, ook de gateway al effe van spanning gehad, het maakt allemaal geen indruk.

Ik vind het nu toch wel erg zonde om alles te resetten en opnieuw toe te voegen... Als dat al lukt.
Hij zou toch gewoon moeten werken met de gateway
http://www.cooltechbox.co...honeywell-smoke-detector/

Het kan natuurlijk altijd zijn dat de rookmelder zelf niet goed werkt en defect was bij aankomst.
Denk dat je het beste melding kan maken bij de verkoper en kijken wat zij aangeven.

Test eens met een eenvoudige andere sensor. Als je die nog steeds kunt toevoegen dan weet je dat de Gateway en Mi Home nog steeds goed werken. Als het daar bv al niet goed gaat zal de rest ook niet goed verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
DjAntoon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Was er niet ergens ooit iets met weggooien of editen van 1 of andere file waardoor ze automatisch opnieuw toegvoegd worden zonder dat je een exclude / include moet doen?

Ik heb al alles afgezocht maar waarschijnlijk met de verkeerde zoektermen.
Had ik ook eens gelezen en neergeschreven. Bij mij werkte dit niet. Een kopie nemen van de zwcfg file(met werkende node) en deze na het uitvallen van de node gewoon terug plaatsen. Of was het nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb en blockly gemaakt maar ik kom er niet helemaal uit

If Iphone aanwezig = off and time is gelijk of groter dan 17:00 or gelijk of kleiner dan 08:00
set AV = off na 30 min
set tv = off na 30 min
set subs = off na 30 min

If Iphone aanwezig = on and time is gelijk of groter dan 17:00 or gelijk of kleiner dan 01:00
set av = on
set tv = on
set subs = on

Nu wil echter dat als ik binnen die 30 minuten terug ben gewoon alles laat zoals t was...
Klopt dan deze build van de blockly of moet ik dingen aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://i258.photobucket.com/albums/hh262/the_bam/Aanwezig_zpsyfwk2ogs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10

MsG

Forumzwerver

wou5er schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:23:
Ik heb en blockly gemaakt maar ik kom er niet helemaal uit

If Iphone aanwezig = off and time is gelijk of groter dan 17:00 or gelijk of kleiner dan 08:00
set AV = off na 30 min
set tv = off na 30 min
set subs = off na 30 min

If Iphone aanwezig = on and time is gelijk of groter dan 17:00 or gelijk of kleiner dan 01:00
set av = on
set tv = on
set subs = on

Nu wil echter dat als ik binnen die 30 minuten terug ben gewoon alles laat zoals t was...
Klopt dan deze build van de blockly of moet ik dingen aanpassen?

[afbeelding]
Nee dan lijkt het script niet te kloppen, hij telt vanaf dat die conditie ook maar eventjes klopt gewoon tot die 30 minuten. Je kan dan beter nog een if doen na 30 minuten, waarbij hij eventueel nog iets moet doen of niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
MsG schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:53:
[...]

Nee dan lijkt het script niet te kloppen, hij telt vanaf dat die conditie ook maar eventjes klopt gewoon tot die 30 minuten. Je kan dan beter nog een if doen na 30 minuten, waarbij hij eventueel nog iets moet doen of niet.
Hoe bedoel je ik volg het niet helemaal.

moet ik dan nog een else if toevoegen met

set AV = off na 30 min
set tv = off na 30 min
set subs = off na 30 min

Else if Iphone aanwezig = on and time is gelijk of groter dan 17:00 or gelijk of kleiner dan 01:00
set av = on
set tv = on
set subs = on
If Iphone aanwezig = on and time is gelijk of groter dan 17:00 or gelijk of kleiner dan 08:00
set AV = on na 30 min
set tv = on na 30 min
set subs = on na 30 min
Of hoe moet ik dit interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10

MsG

Forumzwerver

Zodra deze conditie waar is: "If Iphone aanwezig = on and time is gelijk of groter dan 17:00 or gelijk of kleiner dan 08:00" gaan de tellers een half uur lopen. En daarna gaan die apparaten uit. Er staat ja immers nergens dat zodra de conditie niet meer waar is de tellers moeten stoppen of bijvoorbeeld niks moeten doen na 30 minuten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een Xiaomi Body Sensor ontvangen. Ik wil daar nu een lamp mee schakelen voor de overloop.
Dus gezocht op diverse LUA scripts en dacht er 1 gevonden te hebben die precies doet wat ik wilde.

Als er geen beweging is schakelt de lamp na 1 minuut uit, prima.
Als er wel beweging is dan moet de lamp blijven branden totdat er geen beweging meer is en dan moet hij de lamp weer uitzetten na 1 minuut.

Op zich werkt het met onderstaande scripts ook op die manier maar na 1 minuut schakelt de lamp toch uit en dan gaat hij direct weer aan. Beetje lastig als je in het donker de trap wilt aflopen en het licht gaat elke minuut kort uit en dan weer aan. Helpt ook niet voor je nachtritme :)

Als ik tussendoor een beweging maakt dan werkt de sensor dit dus niet bij en ik denk dat daar het probleem in zit. Dit schijnt gedaan te worden om de batterij te besparen. Niet echt handig als je een bewegingssensor gebruikt die maar 1x per minuut checkt op beweging zich uitzet en dan pas checkt of er nog beweging is en weer aangaat.

Lijkt mij toch dat dit beter moet werken.

Dus hoop dat iemand die ook een Xiaomi Body Sensor gebruikt hier een oplossing/idee voor heeft die wel werkt.

Andere merken PIRs werken misschien weer net even anders dus wel belangrijk dat je een Xiaomi Body Sensor gebruikt.

script_device_trap.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

if (devicechanged['Overloop Bewegingssensor'] == 'On') and otherdevices['Overloop LED verlichting'] == 'Off' then
        commandArray['Overloop LED verlichting'] = "On"
            print('<font color="blue">Overloop LED verlichting gaat aan voor 1 minuut!!</font>')

end
return commandArray

Zowel met of zonder onderstaande code blijft hij de lamp uitzetten, ook al beweeg ik voor de sensor.

script_time_trap.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
function timedifference (s)
   year = string.sub(s, 1, 4)
   month = string.sub(s, 6, 7)
   day = string.sub(s, 9, 10)
   hour = string.sub(s, 12, 13)
   minutes = string.sub(s, 15, 16)
   seconds = string.sub(s, 18, 19)
   t1 = os.time()
   t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
   difference = os.difftime (t1, t2)
   return difference
end
time = os.date("*t")
commandArray = {}
if otherdevices['Overloop LED verlichting'] == 'On' then
 if timedifference(otherdevices_lastupdate['Overloop Bewegingssensor']) > 120 then
     commandArray['Overloop LED verlichting']='Off'
     print('Geen beweging voor 1 minuut LED verlichting Overloop gaan uit!!')
 end
end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb een schone Domoticz in een docker container draaien. Bij mijn bestaande Domoticz-installatie (package op een andere Synology NAS) maak ik een backup van de Domoticz database die ik vervolgens probeer te restoren in mijn nieuwe Domoticz-installatie, in het 'Backup / Restore Database' scherm.

Binnen een seconde wordt het dashboard opnieuw geladen en is alles nog steeds leeg. Als ik in de logs kijk zie ik de fijne melding:
code:
1
Error: Restore Database: Could not open backup file for writing!

Met onze vriend Google ben ik erachter gekomen dat dit met de rechten van de database backup te maken heeft. Met mijn (zeer) beperkte kennis van docker en bash ben ik er echter achtergekomen dat mijn backupje.db nergens te vinden is, in welke directory dan ook. Het lijkt er dus op dat het bestand niet eens geupload wordt?

Wie kan mij een stapje verder helpen? Dat een kale domoticz-installatie out of the box al klaagt als je een .db bestand invoert in het restore-scherm is vrij frustrerend. Het help vervolgens niet als de 'oplossingen' die je online vindt je geen stap verder helpen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
MikeOO schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:56:
Gisteren een Xiaomi Body Sensor ontvangen. Ik wil daar nu een lamp mee schakelen voor de overloop.
Dus gezocht op diverse LUA scripts en dacht er 1 gevonden te hebben die precies doet wat ik wilde.

Als er geen beweging is schakelt de lamp na 1 minuut uit, prima.
Als er wel beweging is dan moet de lamp blijven branden totdat er geen beweging meer is en dan moet hij de lamp weer uitzetten na 1 minuut.

Op zich werkt het met onderstaande scripts ook op die manier maar na 1 minuut schakelt de lamp toch uit en dan gaat hij direct weer aan. Beetje lastig als je in het donker de trap wilt aflopen en het licht gaat elke minuut kort uit en dan weer aan. Helpt ook niet voor je nachtritme :)

Als ik tussendoor een beweging maakt dan werkt de sensor dit dus niet bij en ik denk dat daar het probleem in zit. Dit schijnt gedaan te worden om de batterij te besparen. Niet echt handig als je een bewegingssensor gebruikt die maar 1x per minuut checkt op beweging zich uitzet en dan pas checkt of er nog beweging is en weer aangaat.

Lijkt mij toch dat dit beter moet werken.

Dus hoop dat iemand die ook een Xiaomi Body Sensor gebruikt hier een oplossing/idee voor heeft die wel werkt.

Andere merken PIRs werken misschien weer net even anders dus wel belangrijk dat je een Xiaomi Body Sensor gebruikt.

script_device_trap.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

if (devicechanged['Overloop Bewegingssensor'] == 'On') and otherdevices['Overloop LED verlichting'] == 'Off' then
        commandArray['Overloop LED verlichting'] = "On"
            print('<font color="blue">Overloop LED verlichting gaat aan voor 1 minuut!!</font>')

end
return commandArray

Zowel met of zonder onderstaande code blijft hij de lamp uitzetten, ook al beweeg ik voor de sensor.

script_time_trap.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
function timedifference (s)
   year = string.sub(s, 1, 4)
   month = string.sub(s, 6, 7)
   day = string.sub(s, 9, 10)
   hour = string.sub(s, 12, 13)
   minutes = string.sub(s, 15, 16)
   seconds = string.sub(s, 18, 19)
   t1 = os.time()
   t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
   difference = os.difftime (t1, t2)
   return difference
end
time = os.date("*t")
commandArray = {}
if otherdevices['Overloop LED verlichting'] == 'On' then
 if timedifference(otherdevices_lastupdate['Overloop Bewegingssensor']) > 120 then
     commandArray['Overloop LED verlichting']='Off'
     print('Geen beweging voor 1 minuut LED verlichting Overloop gaan uit!!')
 end
end
return commandArray
Ik heb er zelf 6 in gebruik voor de verlichting rondom overloop, trap e.d.
Ze controleren 1x per minuut op beweging en schakelen uit als er 2 minuten geen beweging is.
Met onderstaande code blijft het licht dus nog 2 minuten aan. Dit werkt prima.
code:
1
2
3
4
5
if (devicechanged['Xiaomi Motion Sensor 2'] == 'On') and otherdevices['LED Zolder'] == 'Off' and otherdevices['IsDonkerTrap'] == 'On' then
    commandArray['LED Zolder'] = 'Set Level 80'
elseif devicechanged['Xiaomi Motion Sensor 2'] == 'Off' and otherdevices['LED Zolder'] ~= 'Off' then
    commandArray['LED Zolder'] = 'Off'
end

Voor 1 sensor gebruik ik een dummy switch.
Deze dummy wordt aan gezet door de motion sensor en heeft een off-delay van 600.
10 minuten na de laatste beweging gaat deze dus uit en schakelt in mijn geval een magic mirror uit.
Een off-delay op de motion sensor zelf schijnt niet te werken (bij mij niet tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:19

BCGraaf

BC

Heb sinds kort een Denon X2400H receiver. Deze wil ik graag koppelen aan domoticz. Zelf heb ik al het e.e.a uitgezocht maar loop nu een beetje vast.

Ik gebruik deze plugin: https://github.com/dnpwwo/Domoticz-Denon-Plugin om de denon via telnet te besturen. Wat ik begrepen had is dat denon in de 2017 modellen HTTP uitgeschakeld heeft.

Ik heb de plugin geïnstalleerd en zie Denon/Maratz netjes tussen het hardware lijstje staan. Als ik deze toevoeg krijg ik alleen de volgende error's:

2018-03-18 19:45:52.850 Error: (Denon) 'onMessage' failed 'TypeError':'onMessage() takes 2 positional arguments but 4 were given'.

en

2018-03-18 19:45:52.698 Error: (CDevice_update) Denon - Power: Failed to parse parameters: 'nValue', 'sValue', 'SignalLevel', 'BatteryLevel' or 'Options' expected.
2018-03-18 19:45:52.698 Error: (Denon) 'CDevice_update' failed 'TypeError':''TimedOut' is an invalid keyword argument for this function'.

en

2018-03-18 19:45:52.698 (Denon) Update 0:'Off' (Denon - Power)
2018-03-18 19:45:52.699 Error: (CDevice_update) Denon - Main Zone: Failed to parse parameters: 'nValue', 'sValue', 'SignalLevel', 'BatteryLevel' or 'Options' expected.
2018-03-18 19:45:52.699 Error: (Denon) 'CDevice_update' failed 'TypeError':''TimedOut' is an invalid keyword argument for this function'.

en

2018-03-18 19:45:52.699 (Denon) Update 0:'0' (Denon - Main Zone)
2018-03-18 19:45:52.699 Error: (CDevice_update) Denon - Main Volume: Failed to parse parameters: 'nValue', 'sValue', 'SignalLevel', 'BatteryLevel' or 'Options' expected.
2018-03-18 19:45:52.699 Error: (Denon) 'CDevice_update' failed 'TypeError':''TimedOut' is an invalid keyword argument for this function'.

Na 2/3 minuten crashed domoticz en moet ik hem via SSH opnieuw opstarten. Kan iemand mij hierbij helpen?

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
BCGraaf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:55:
Heb sinds kort een Denon X2400H receiver. Deze wil ik graag koppelen aan domoticz. Zelf heb ik al het e.e.a uitgezocht maar loop nu een beetje vast.

Ik gebruik deze plugin: https://github.com/dnpwwo/Domoticz-Denon-Plugin om de denon via telnet te besturen. Wat ik begrepen had is dat denon in de 2017 modellen HTTP uitgeschakeld heeft.

Ik heb de plugin geïnstalleerd en zie Denon/Maratz netjes tussen het hardware lijstje staan. Als ik deze toevoeg krijg ik alleen de volgende error's:

2018-03-18 19:45:52.850 Error: (Denon) 'onMessage' failed 'TypeError':'onMessage() takes 2 positional arguments but 4 were given'.

en

2018-03-18 19:45:52.698 Error: (CDevice_update) Denon - Power: Failed to parse parameters: 'nValue', 'sValue', 'SignalLevel', 'BatteryLevel' or 'Options' expected.
2018-03-18 19:45:52.698 Error: (Denon) 'CDevice_update' failed 'TypeError':''TimedOut' is an invalid keyword argument for this function'.

en

2018-03-18 19:45:52.698 (Denon) Update 0:'Off' (Denon - Power)
2018-03-18 19:45:52.699 Error: (CDevice_update) Denon - Main Zone: Failed to parse parameters: 'nValue', 'sValue', 'SignalLevel', 'BatteryLevel' or 'Options' expected.

en

2018-03-18 19:45:52.699 (Denon) Update 0:'0' (Denon - Main Zone)
2018-03-18 19:45:52.699 Error: (CDevice_update) Denon - Main Volume: Failed to parse parameters: 'nValue', 'sValue', 'SignalLevel', 'BatteryLevel' or 'Options' expected.

Na 2/3 minuten crashed domoticz en moet ik hem via SSH opnieuw opstarten. Kan iemand mij hierbij helpen?
Die github pagina heeft het alleen over een telnet poort, niet over HTTP. Dus er lijkt wat anders aan de hand. Ik heb toevallig eenzelfde versterker sinds 2 weken en zal de plug-in eens proberen.

Update:
Na het toevoegen van de plugin krijg ik netjes resultaat in de logs:
code:
1
2
3
4
 2018-03-18 20:25:27.559 (Denon) DENON, AVR-X2400H Receiver discovered successfully at address: 192.168.254.7
2018-03-18 20:25:27.610 (Denon) Connected successfully to: 192.168.254.7:23
2018-03-18 20:25:27.718 (Denon) Update 0:'0' (Denon - Zone 2)
2018-03-18 20:25:27.723 (Denon) Update 0:'40' (Denon - Volume 2)

Er is iets anders aan de hand bij jou, maar wat, durf ik niet te zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mozart op 18-03-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Mozart schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:15:
[...]

Die github pagina heeft het alleen over een telnet poort, niet over HTTP. Dus er lijkt wat anders aan de hand. Ik heb toevallig eenzelfde versterker sinds 2 weken en zal de plug-in eens proberen.

Update:
Na het toevoegen van de plugin krijg ik netjes resultaat in de logs:
code:
1
2
3
4
 2018-03-18 20:25:27.559 (Denon) DENON, AVR-X2400H Receiver discovered successfully at address: 192.168.254.7
2018-03-18 20:25:27.610 (Denon) Connected successfully to: 192.168.254.7:23
2018-03-18 20:25:27.718 (Denon) Update 0:'0' (Denon - Zone 2)
2018-03-18 20:25:27.723 (Denon) Update 0:'40' (Denon - Volume 2)

Er is iets anders aan de hand bij jou, maar wat, durf ik niet te zeggen.
Voer jij handmatig het IP in bij het toevoegen van de hardware of laat je hem de plugin zoeken? Zou het een instelling op de receiver zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Ik heb wat KaKu en xiaomi spulletjes te koop staan in mijn V&A voor de lief hebbers.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
BCGraaf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:44:
[...]

Voer jij handmatig het IP in bij het toevoegen van de hardware of laat je hem de plugin zoeken? Zou het een instelling op de receiver zelf zijn.
Hij heeft hem zelf ontdekt... ik heb hem met een kabel op mijn netwerk verbonden, niet via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Mozart schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:47:
[...]

Hij heeft hem zelf ontdekt... ik heb hem met een kabel op mijn netwerk verbonden, niet via WiFi.
Ik heb hem wel via wifi verbonden 5Ghz. Ik kan hem ook bedienen via wifi via de browser op mijn laptop (ook verbonden via wifi en zie de PI en de Denon ook met een netwerk dicover app)

Als je onderstaande intypt in je browser kan je hem ook bedienen.
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MUON = Mute On
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MUOFF = Mute Off
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MVUP = Volume Up 0,5 dB
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MVDOWN = Volume Down 0,5 dB
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MV80 = Direkt Volume MV00 - MV98

Zal eens kijken als ik de plugin opnieuw installeer of hij dan werkt.

@Mozart welke versie van domoticz draai jij de stable of de laatste beta?

[ Voor 4% gewijzigd door BCGraaf op 18-03-2018 21:34 . Reden: Vraag aan Mozart toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
BCGraaf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:56:
[...]

Ik heb hem wel via wifi verbonden 5Ghz. Ik kan hem ook bedienen via wifi via de browser op mijn laptop (ook verbonden via wifi en zie de PI en de Denon ook met een netwerk dicover app)

Als je onderstaande intypt in je browser kan je hem ook bedienen.
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MUON = Mute On
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MUOFF = Mute Off
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MVUP = Volume Up 0,5 dB
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MVDOWN = Volume Down 0,5 dB
http://[ip]/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MV80 = Direkt Volume MV00 - MV98

Zal eens kijken als ik de plugin opnieuw installeer of hij dan werkt.

@Mozart welke versie van domoticz draai jij de stable of de laatste beta?
Niet de nieuwste beta, versie 3.8975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
In een eerdere post had ik het over Google Assistant.
Die is kennelijk al ingebouwd in de Nvidia Shield TV mediaplayer.
Is deze te koppelen aan Domoticz?

[ Voor 20% gewijzigd door AWST6000 op 18-03-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Mozart schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:48:
[...]

Niet de nieuwste beta, versie 3.8975
Heb gister avond de laatste beta geïnstalleerd en hierin werkt hij wel. Zat denk ik iets niet helemaal goed in mijn installatie.

De Source selectie werkt die bij jou goed? Bij mij reageert die maar op 3 inputs. Als ik op mijn afstandsbediening de source aanpas zie reageert Domoticz ook maar op 3 inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
BCGraaf schreef op maandag 19 maart 2018 @ 06:52:
[...]

Heb gister avond de laatste beta geïnstalleerd en hierin werkt hij wel. Zat denk ik iets niet helemaal goed in mijn installatie.

De Source selectie werkt die bij jou goed? Bij mij reageert die maar op 3 inputs. Als ik op mijn afstandsbediening de source aanpas zie reageert Domoticz ook maar op 3 inputs.
Ik heb hem weer verwijderd, mijn hele Domoticz liep er door vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RasPi2 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:36:
[...]

Ik heb er zelf 6 in gebruik voor de verlichting rondom overloop, trap e.d.
Ze controleren 1x per minuut op beweging en schakelen uit als er 2 minuten geen beweging is.
Met onderstaande code blijft het licht dus nog 2 minuten aan. Dit werkt prima.
code:
1
2
3
4
5
if (devicechanged['Xiaomi Motion Sensor 2'] == 'On') and otherdevices['LED Zolder'] == 'Off' and otherdevices['IsDonkerTrap'] == 'On' then
    commandArray['LED Zolder'] = 'Set Level 80'
elseif devicechanged['Xiaomi Motion Sensor 2'] == 'Off' and otherdevices['LED Zolder'] ~= 'Off' then
    commandArray['LED Zolder'] = 'Off'
end

Voor 1 sensor gebruik ik een dummy switch.
Deze dummy wordt aan gezet door de motion sensor en heeft een off-delay van 600.
10 minuten na de laatste beweging gaat deze dus uit en schakelt in mijn geval een magic mirror uit.
Een off-delay op de motion sensor zelf schijnt niet te werken (bij mij niet tenminste).
Code is volgens gelijk qua opbouw alleen als ik het goed begrijp schakel jij niet direct een lamp met de sensor maar een dummy switch met off-delay. De lamp laat je dan schakelen door de dummy switch?
Maar wordt de tijd dan gereset als er na die 600 sec weer een beweging is. Dat stukje zie ik niet hoe je dit dan reset. Anders wordt hij altijd na 600 sec uitgezet en dan wil ik niet aangezien je ook langer aanwezig kunt zijn op de overloop in dit geval en sta je alsnog in het donker.

p.s je else-iff check of de LED Zolder Off is, moet dit niet On zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:33
Zijn er hier mensen die toevallig zijn overgestapt van de Aeon Labs Z-wave S2 USB naar de Gen5 Zwave Plus USB? Ik verneem namelijk op het forum van Domoticz dat je dan alle nodes opnieuw moet gaan inleren wat uiteraard nogal een hoop werk is als je 20+ modules hebt. Dit betreffende topic is wel van 2015 dus hoop ik nu 3 jaar later dan het op een makkelijkere manier kan gaan.

Ik wil dus graag van de S2 naar de Gen5 USB stick overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Mozart schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:40:
[...]

Ik heb hem weer verwijderd, mijn hele Domoticz liep er door vast :(
Ook met de zelfde errors als mij in je Domoticz log?
Bij mij draait het sinds gister avond goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 13:47
Met behulp van mysensors heb ik een weerstation gemaakt die de gegevens doorstuurt naar domoticz.
Nu stuur ik meerdere temperaturen door, luchtvochtigheid, luchtdruk, lux, regen en bodemvochtigheid.
Domoticz ontvangt netjes de waarden, alleen worden de gegevens gecombineerd tot Temp + Humidity + Baro type. Dit wil ik niet, ik wil alles netjes als losse device hebben, ik heb al geprobeerd om het op te lossen door de present volgorde aan te passen in de mysensors code, maar dit werkt niet.

Wie weet hoe ik dit zou kunnen oplossen?

ontvangen door gateway:
21 S_HUM DHT22 #1. V_HUM (36) true 1200 2018-03-19 12:17:55
22 S_TEMP DHT22 #1. V_TEMP (20) true 1200 2018-03-19 12:17:55
23 S_MOISTURE REGENSENSOR #1. V_LEVEL (762) true 1200 2018-03-19 12:17:23
24 S_TEMP BODEMTEMPERATUUR #1. V_TEMP (16.4) true 1200 2018-03-19 12:15:14
25 S_MOISTURE BODEMVOCHTIGHEID #1. V_LEVEL (634) true 1200 2018-03-19 12:17:55
26 S_BARO LUCHTDRUK #1. V_PRESSURE (1104.5) true 1200 2018-03-19 12:17:55
27 S_TEMP TEMP LUCHTDRUK #1. V_TEMP (18.6) true 1200 2018-03-19 12:17:55
28 S_LIGHT_LEVEL LUX #1. V_LIGHT_LEVEL (758) true 1200 2018-03-19 12:17:55

code mysensors arduino:

present(CHILD_ID_HUM, S_HUM, "DHT22");
present(CHILD_ID_TEMP, S_TEMP, "DHT22");
present(CHILD_ID_RAIN, S_MOISTURE, "REGENSENSOR");
present(CHILD_ID_TEMPSOIL, S_TEMP,"BODEMTEMPERATUUR");
present(CHILD_ID_MOISTURE, S_MOISTURE,"BODEMVOCHTIGHEID");
present(BARO_CHILD, S_BARO,"LUCHTDRUK");
present(TEMP_CHILD, S_TEMP,"TEMP LUCHTDRUK");
present(CHILD_ID_LIGHT, S_LIGHT_LEVEL,"LUX");

#define CHILD_ID_HUM 21
#define CHILD_ID_TEMP 22
#define CHILD_ID_RAIN 23
#define CHILD_ID_TEMPSOIL 24
#define CHILD_ID_MOISTURE 25
#define BARO_CHILD 26
#define TEMP_CHILD 27
#define CHILD_ID_LIGHT 28

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:35
Gizz schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:24:
Ik heb een schone Domoticz in een docker container draaien. Bij mijn bestaande Domoticz-installatie (package op een andere Synology NAS) maak ik een backup van de Domoticz database die ik vervolgens probeer te restoren in mijn nieuwe Domoticz-installatie, in het 'Backup / Restore Database' scherm.

Binnen een seconde wordt het dashboard opnieuw geladen en is alles nog steeds leeg. Als ik in de logs kijk zie ik de fijne melding:
code:
1
Error: Restore Database: Could not open backup file for writing!

Met onze vriend Google ben ik erachter gekomen dat dit met de rechten van de database backup te maken heeft. Met mijn (zeer) beperkte kennis van docker en bash ben ik er echter achtergekomen dat mijn backupje.db nergens te vinden is, in welke directory dan ook. Het lijkt er dus op dat het bestand niet eens geupload wordt?

Wie kan mij een stapje verder helpen? Dat een kale domoticz-installatie out of the box al klaagt als je een .db bestand invoert in het restore-scherm is vrij frustrerend. Het help vervolgens niet als de 'oplossingen' die je online vindt je geen stap verder helpen :)
Als je naar de locatie van je backup gaat en daar chmod 777 toekent aan de backup, lukt het dan wel?
Anders de eigenaar gelijk maken als diegene die domoticz runt.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
MikeOO schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:16:
[...]

Code is volgens gelijk qua opbouw alleen als ik het goed begrijp schakel jij niet direct een lamp met de sensor maar een dummy switch met off-delay. De lamp laat je dan schakelen door de dummy switch?
Maar wordt de tijd dan gereset als er na die 600 sec weer een beweging is. Dat stukje zie ik niet hoe je dit dan reset. Anders wordt hij altijd na 600 sec uitgezet en dan wil ik niet aangezien je ook langer aanwezig kunt zijn op de overloop in dit geval en sta je alsnog in het donker.
Mijn lampen worden direct geschakeld met de sensoren zoals je in de code ziet. Elke keer als de sensor beweging detecteert duurt het weer 2 minuten voordat deze uitgaat. De lamp gaat dus altijd pas uit 2 minuten na de laatste beweging. De motion sensor wordt met elke beweging (om de minuut) als het ware gereset.

Mijn smart mirror is een geval apart. Hier heb ik 1 sensor bij gezet. Stel dat ik 5 minuten voor deze spiegel staat, dan heeft de sensor 5 á 6x een aan signaal (http) gestuurd. Mijn spiegel zal dan om de minuut het scherm aan zetten wat ik niet wil. Daarom heb ik een dummy gemaakt die van mij wel meerdere keren een aan signaal mag krijgen, maar alleen een aan signaal naar de spiegel via http stuurt als de status wijzigt. Dus 1x een aan signaal bij de eerste beweging en 1x een off signaal 10 minuten (off delay) na het laatste aan signaal.
p.s je else-iff check of de LED Zolder Off is, moet dit niet On zijn.
Er wordt gecontroleerd op ~= (ongelijk aan).
Ik heb overal Milight verlichting wat ik dim afhankelijk van het tijdstip.
Dus midden in de nacht geen fel licht op de overloop als ik nog half slaap ;)
Hierdoor heeft de lamp nooit de status On heeft maar een Set Level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RasPi2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:01:
[...]

Mijn lampen worden direct geschakeld met de sensoren zoals je in de code ziet. Elke keer als de sensor beweging detecteert duurt het weer 2 minuten voordat deze uitgaat. De lamp gaat dus altijd pas uit 2 minuten na de laatste beweging. De motion sensor wordt met elke beweging (om de minuut) als het ware gereset.

Mijn smart mirror is een geval apart. Hier heb ik 1 sensor bij gezet. Stel dat ik 5 minuten voor deze spiegel staat, dan heeft de sensor 5 á 6x een aan signaal (http) gestuurd. Mijn spiegel zal dan om de minuut het scherm aan zetten wat ik niet wil. Daarom heb ik een dummy gemaakt die van mij wel meerdere keren een aan signaal mag krijgen, maar alleen een aan signaal naar de spiegel via http stuurt als de status wijzigt. Dus 1x een aan signaal bij de eerste beweging en 1x een off signaal 10 minuten (off delay) na het laatste aan signaal.

[...]

Er wordt gecontroleerd op ~= (ongelijk aan).
Ik heb overal Milight verlichting wat ik dim afhankelijk van het tijdstip.
Dus midden in de nacht geen fel licht op de overloop als ik nog half slaap ;)
Hierdoor heeft de lamp nooit de status On heeft maar een Set Level.
Ahh de ~ was erg klein, en slechte ogen en zag ik dus niet in de code staan.

Code was dus vrijwel gelijk dus er klopte iets niet. Bleek dat de Off-Delay nog actief was op de lamp na 60 seconden. Ja dan kun je natuurlijk van alles proberen :X

Lijkt nu inderdaad goed te werken. Moet nog even zien hoe de praktijk straks gaat lopen. Je moet toevallig na elke minuut maar net bewegen anders reset hij dus niet. Als je net even wat staat te zoeken bv en niet beweegt dan zou het dus kunnen dat het alsnog uit gaat na 2 minuten. Maar goed ik zie misschien dingen die er helemaal niet zijn >:) maar jammer is wel dat je de tijd niet zelf kunt instellen zodat je bv elke 30 sec een update wilt sturen en dan sneller vervangen van de batterij.

tnx voor het meedenken.

OffTopic
Smart Mirror is mooi en half jaar geleden wel eens naar gekeken om te maken.
Maar dit loopt volgens mij toch aardig op qua investering en dan moet je ook nog de juiste spullen zien vinden Begreep dat de spiegel deel lastig is om te vinden, althans dat was toen en ook vrij kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Heb 2x esp easy onder mijn keuken kastjes die elk een rgbww aansturen.
Nu heb ik al een blockly die beiden esp's aanstuurt(bv. http://10.10.10.2/control?cmd=lights,rgb,ffffff) weliswaar met vetragen maar het werkt.
Nu wil ik een selector virtual switch aanmaken (om meerdere kleuren te kunnen kiezen) die beide esp's kan aansturen is dit mogelijk of moet ik dit met lua oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

maomanna schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:53:
[...]

Als je naar de locatie van je backup gaat en daar chmod 777 toekent aan de backup, lukt het dan wel?
Dit heb ik gedaan op mijn mac. Als ik de backup na de chmod 777 actie upload in het backup / restore-scherm krijg ik dezelfde error.

Ik vind het bestand ook nergens terug in de docker container, alsof het bestand überhaupt nergens neergezet wordt dus..
Anders de eigenaar gelijk maken als diegene die domoticz runt.
Wie is dat als het om een docker container gaat?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:05
@Gizz

Met het commando: top | grep dockerd kan je zien welke gebruiker docker heeft.

Ik ben niet een docker expert (gebruik het alleen voor mijn unifi controller) maar je moet als je docker start aangeven waar hij zijn data kwijt kan. Anders ben je elke keer als je docker afsluit al je gegevens kwijt. Kan je het volledige commando geven dat je gebruikt voor het starten van domoticz? Of als je docker-compose gebruikt je yml file?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Laagheim: Ik heb zojuist mijn backup aan de praat gekregen op een wat minder subtiele manier die ik hier vond.

Kort door de bocht:

1: stop domoticz
2: verwijder domoticz.db-wal en domoticz.db-shm.
3: vervang domoticz.db door je eigen (backup) domoticz.db
4: start domoticz

en toen was mijn backup hersteld. Nog steeds geen enkel idee waarom het met de interface van domoticz niet lukte om een bestand te uploaden en te restoren.

Nu nog mijn hardware weer aan de praat krijgen. Met dmesg ben ik erachter gekomen dat mijn Z-wave stick zich als ttyACM0 aankondigt. Geheel in lijn met de uitleg behorend bij mijn docker container start ik docker met
code:
1
--device=/dev/ttyACM0

Dat lijkt te werken, al ziet hij geen enkele node. Maar dat probeer ik nog wel te repareren door in mijn oude domoticz-installatie eerst de configuration file van de stick te downloaden.

Interessanter / irritanter is de RFXCOM die zich niet netjes als ttyUSB0 of iets dergelijks wil aanmelden. Met dmesg zie ik alleen dit:
code:
1
usb 1-1: new full-speed USB device number 6 using xhci_hcd

Dus (nog) geen idee hoe ik die via pass through kan koppelen.

Edit: RFXCOM heeft er weer zin in nadat ik de seriële drivers los heb geïnstalleerd op mijn Synology. Alles werkt nu weer, iedereen bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 20-03-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Wat houden nou eigenlijk die variabelen in, zie hieronder?

Kan iemand daar iets over uitleggen?

0 = Integer, e.g. -1, 1, 0, 2, 10
1 = Float, e.g. -1.1, 1.2, 3.1
2 = String e.g. On, Off, Hello
3 = Date in format DD/MM/YYYY
4 = Time in 24 hr format HH:MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 11:31
wou5er schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 00:26:
Wat houden nou eigenlijk die variabelen in, zie hieronder?

Kan iemand daar iets over uitleggen?

0 = Integer, e.g. -1, 1, 0, 2, 10
1 = Float, e.g. -1.1, 1.2, 3.1
2 = String e.g. On, Off, Hello
3 = Date in format DD/MM/YYYY
4 = Time in 24 hr format HH:MM
er staat toch precies wat ze inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Tsja daar heb je gelijk in maar ik begrijp niet wat je er mee kunt en waar voor het dient..
om het vervolgens toe te passen.
Ben geen Code specialist haha :P doe dit puur uit de hobby. en betreft code taal moet ik nog veel leren

Wat houd integer in met de cijfers -1 1 0 10
net als float
string

Wat kun je er mee doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:44

Kraz

Saving the world

wou5er schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:56:
Tsja daar heb je gelijk in maar ik begrijp niet wat je er mee kunt en waar voor het dient..
om het vervolgens toe te passen.
Ben geen Code specialist haha :P doe dit puur uit de hobby. en betreft code taal moet ik nog veel leren

Wat houd integer in met de cijfers -1 1 0 10
net als float
string

Wat kun je er mee doen
Integer: Hele getallen
Float: Getallen met 1 cijfer achter de komma
String: Tekst

*Komend van een non-programmeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 19:13
Ik zie in de log van vannacht een aantal meldingen over incomming connections van ip-adressen die mij niet bekend voor komen:
2018-03-20 02:09:26.117 Incoming connection from: 213.202.230.144
2018-03-20 02:28:59.043 Incoming connection from: 93.170.114.251
2018-03-20 04:03:44.030 Incoming connection from: 196.52.43.111
2018-03-20 04:18:03.645 Incoming connection from: 58.218.199.221
2018-03-20 08:41:48.136 Incoming connection from: 46.174.191.28
2018-03-20 09:05:00.629 Incoming connection from: 46.182.86.246

Ik heb wel sinds kort MyDomoticz ingesteld maar ik weet niet of dit hier vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Laatst online: 00:02
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om notifications te versturen naar de domoticz app via een script? En kan iemand mij wellicht ook vertellen hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Henry65 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:12:
Ik zie in de log van vannacht een aantal meldingen over incomming connections van ip-adressen die mij niet bekend voor komen:

Ik heb wel sinds kort MyDomoticz ingesteld maar ik weet niet of dit hier vandaan komt.
213.202.230.144 Germany
93.170.114.251 Ukraine
196.52.43.111 Australia
58.218.199.221 China
46.174.191.28 Ukraine
46.182.86.246 Ukraine

Vraag me dan eerder af of het een connectie is die aanklopt of ook daadwerkelijk binnenkomt?
Kan je geen Fail2Ban op je machine draaien?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Henry65 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:12:

Welke poorten heb je open staan naar Domoticz? Als je de standaard poorten 80 of 443 (http / https) gebruikt is het wellicht verstandig een andere externe poort te gebruiken en die in je router terug te zetten naar de http of https poort. De meest gebruikte poorten worden ook het meest gescand op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
Ik zal eens kijken wat er open staat in de firewall. Eigenlijk heb ik geen externe toegang nodig en ik dacht ook dat dat dicht stond. Domoticz draait op een pi op de standaard poorten. Gelijk maar een user toegevoegd aan Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
ik heb een zonnepaneel voor mijn tuinhuisje besteld en wil deze met een zonnepaneel op een 100Ah accu koppelen zodat deze stroom kan leveren voor mijn tuin en tuinhuisje. Ik zou graag willen aflezen in domoticz wat het verbruik is en wat de opbrengst van het paneel is, wat heb ik ervoor nodig om dit te realiseren in domoticz? Dus de waarde lezen van het verbruik en de opbrengst van paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Een tijd geleden wilde ik een alexa of google mini kopen voor het aansturen van domoticz. Nu las ik gisteren dat ha bridge niet meer werkt met de google mini. Klopt dit? Werkt echo wel nog hiermee? Ik wil de commando's namelijk niet over internet laten gaan.

Nu zie ik ineens dat de Google mini 58 euro kost bij Duitse mediamarkt, deze wassen een tijdje terug 20 euro. Ineens minder intressant geworden.

[ Voor 24% gewijzigd door kromme op 20-03-2018 13:35 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Henry65 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:37:
Ik zal eens kijken wat er open staat in de firewall. Eigenlijk heb ik geen externe toegang nodig en ik dacht ook dat dat dicht stond. Domoticz draait op een pi op de standaard poorten. Gelijk maar een user toegevoegd aan Domoticz.
Poorten staan er zeker open ;) anders kun je deze ip's niet in je lijst voorbij zien komen. Als het voor jou niet nodig is om ze open te hebben staan. Sluit de poorten dan. Maar gebruik je bijvoorbeeld geofencing via de app dan heb je dit wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kromme schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:18:
Een tijd geleden wilde ik een alexa of google mini kopen voor het aansturen van domoticz. Nu las ik gisteren dat ha bridge niet meer werkt met de google mini. Klopt dit? Werkt echo wel nog hiermee? Ik wil de commando's namelijk niet over internet laten gaan.

Nu zie ik ineens dat de Google mini 58 euro kost bij Duitse mediamarkt, deze wassen een tijdje terug 20 euro. Ineens minder intressant geworden.
Google Home is volgens mij alleen cloud-based, heb daarom zelf gekozen voor de Alexa Dot v2. Sinds kort werkt dat weer i.c.m. Ha-Bridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Kraz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:05:
[...]

En hoe kun je die dan toepassen?

Heb bijv een Blockly die me tv, av receiver aan en uit schakelt waneer kodi aan of uit gaat.
Echter wanneer die kodi een nieuwe log geeft met "on" schakelt mijn tv weer uit..
Kan ik bijv met een integer 0 dit tegengaan waardoor me tv niet constant schakelt bij een uit of aan actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Google Home is volgens mij alleen cloud-based, heb daarom zelf gekozen voor de Alexa Dot v2. Sinds kort werkt dat weer i.c.m. Ha-Bridge :)
huh wat ho stop..
Alexa via HA bridge?
betekend dat dan dat ik deze in een Iot-Vlan zonder WAN Acces kan gaan gebruiken?
lever je dan ook ik op kwaliteit of functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
Brutuss schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:30:
[...]

Poorten staan er zeker open ;) anders kun je deze ip's niet in je lijst voorbij zien komen. Als het voor jou niet nodig is om ze open te hebben staan. Sluit de poorten dan. Maar gebruik je bijvoorbeeld geofencing via de app dan heb je dit wel nodig.
Stom, heb enige tijd terug wat geëxperimenteerd met domoticz extern benaderbaar via mijn telefoon en de portforwarding vergeten te verwijderen. Als het goed is is alles nu weer dicht.
Nog een vervolgvraag dan: hoe veilig en bruikbaar is MyDomoticz? Zo te zien werkt dit nog niet met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Henry65 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Stom, heb enige tijd terug wat geëxperimenteerd met domoticz extern benaderbaar via mijn telefoon en de portforwarding vergeten te verwijderen. Als het goed is is alles nu weer dicht.
Nog een vervolgvraag dan: hoe veilig en bruikbaar is MyDomoticz? Zo te zien werkt dit nog niet met de app?
MyDomoticz gebruik ik zelf niet dus ben hier nog niet mee bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:49
Kennen jullie dit soort leuke grapjes ook?

Digi fotolijstjes gaan zo nu en dan niet meer aan of uit met een IR power command vanuit domoticz, heeft altijd 100% gewerkt. Dan ga je natuurlijk zoeken en problemen uitsluiten, originele afstandbediening van de fotolijstjes hebben het niet, alhoewel.. af en toe wel vreemd. Z-wave schakelaar tussen audio en video meubel er tussen uit gehaald want die kwam er later bij, nee is het niet.
Receiver, tv etc reageren normaal op IR commands vanuit domoticz, broadlink mini werkt dus wel prima, zoeken zoeken uitsluiten uitsluiten. Opnieuw de afstandsbediening van de fotolijstjes leren in domoticz, geen verschil. Meerdere domoticz database's backups laden, wat een geouwehoer niks werkt. Het rare was, als ik een groep command stuur (audio video alles aan) of een groep (audio video alles uit) werken de fotolijstjes altijd 100%!
Oke aanknopings punt, als alles uit staat en aangezet wordt of alles aan staat en uitgezet wordt werkt het dus wel, verder zoeken...

Ik bedenk mij, sinds ik een z-wave power switch op mijn audio video meubel heb, ben ik mij bewust geworden van het vermogen wat de tv opneemt. De tv gaat dus sindsdien op spaarstand: normaal, hoog, middel, of laag afhankelijk van het binnenschijnend licht...

Oke het zal wel niet maar toch even proberen, tv spaarstand op normaal zetten en ja hoor! de fotolijstjes reageren weer 100% op IR commands vanuit domoticz, ik dacht even dat ik achterlijk werd. De tv op spaarstand hoog zorgt er dus voor dat de fotolijstjes de IR commands 80% van de tijd niet ontvangen.

De HDMI receiver en tv bleven wel alle IR commands ontvangen als de televisie op een spaarstand stond. Nou is mijn tv een samsung van 2009 denk ik, dus de tl buizen in de tv op spaarstand verstoren het IR licht doordat ze een bepaald freq licht uitstrooien.

Dan nog een raadsel opgelost, waarom de afstandsbediening van het fotolijstje meer succes heeft dan de broadlink mini als de tv op spaarstand staat? Omdat vanuit de hoek waar ik aan het testen was met de afstandsbediening de TV minder invloed heeft op de IR emitter. De broadlink zend vanuit een andere hoek en wordt dus meer beinvloed. Zo kun je uren zoeken voor een klote geintje als dit.

Vroeger was het andersom, ik kon als pubertje met mijn toenmalige zend apparatuur hobby de tl balken laten flikkeren op hoog zend vermogen, maar dit grapje is nieuw voor mij!

Meer mensen dit soort geintjes?

[ Voor 36% gewijzigd door Chrisje1983 op 21-03-2018 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:49
TravockMD schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:52:
Het vuurwerk is vroeg begonnen dit jaar...

[afbeelding]

Fijne dingen, die Neo Coolcam wallplug. Dit is nummer 2 die doorfikt. De rest maar even uit de muur getrokken. Belasting was minimaal, een paar watt LED lamp.
RoTeK70 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 05:27:
[...]

Ik heb er ook een na 48 uur defect. Stond erbij doffe knal en over. Stroom bleef gewoon op stopcontact dus zekering of aardlek sloeg er niet uit. Zit ook een bij de kids op de kamer. Deze maar even weghalen.
Meer mensen last van, moet haast wel. Heb er nog 4 in bestelling staan. :(
Nou? Ik heb er 1, en wou er meer bestellen omdat ik er eigenlijk wel content mee was maar dus even niet doen. Al een terugkoppeling? Ik heb hem hier in de kast gelegt en gebruik hem niet meer. Kunnen jullie hem losmaken en eens een foto van de print maken, of nog beter een defecte opsturen naar mij? Misschien kunnen we een fout herleiden en zo nodig slechte onderdeeltjes vervangen voor betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Chrisje1983 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 05:08:
Kennen jullie dit soort leuke grapjes ook?

Digi fotolijstjes gaan zo nu en dan niet meer aan of uit met een IR power command vanuit domoticz, heeft altijd 100% gewerkt. Dan ga je natuurlijk zoeken en problemen uitsluiten, originele afstandbediening van de fotolijstjes hebben het niet, alhoewel.. af en toe wel vreemd. Z-wave schakelaar tussen audio en video meubel er tussen uit gehaald want die kwam er later bij, nee is het niet.
...
Nee, nog niet tegengekomen.
Wat voor een fotolijstjes gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spank_mojoo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:58:
[...]
huh wat ho stop..
Alexa via HA bridge?
betekend dat dan dat ik deze in een Iot-Vlan zonder WAN Acces kan gaan gebruiken?
lever je dan ook ik op kwaliteit of functionaliteit?
Wat ik bedoel is dat Google Home alleen via de cloud met Philips Hue werkt en Alexa kan ook Hue op je interne netwerk bedienen, waardoor je dus ook Ha-Bridge kunt gebruiken om Hue te 'faken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:04:
ik heb een zonnepaneel voor mijn tuinhuisje besteld en wil deze met een zonnepaneel op een 100Ah accu koppelen zodat deze stroom kan leveren voor mijn tuin en tuinhuisje. Ik zou graag willen aflezen in domoticz wat het verbruik is en wat de opbrengst van het paneel is, wat heb ik ervoor nodig om dit te realiseren in domoticz? Dus de waarde lezen van het verbruik en de opbrengst van paneel.
Iemand tips/ ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53
Je hebt 2 kWh meters nodig met S0 uitgangen.
Die S0 uitgangen sturen pulsjes. Bijvoorbeeld 1000 per kWh. Die kun je via een GPIO poort lezen en in domoticz toevoegen als pulsteller sensor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
RocketKoen schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:21:
[...]

Je hebt 2 kWh meters nodig met S0 uitgangen.
Die S0 uitgangen sturen pulsjes. Bijvoorbeeld 1000 per kWh. Die kun je via een GPIO poort lezen en in domoticz toevoegen als pulsteller sensor.
Ik ga me er eens in verdiepen hoe dit in zijn werk gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Als ik mijn domoticz installatie opnieuw wil doen, dus de raspberry helemaal opnieuw installeren met de jesse lite installatie en vervolgens domoticz erop gooi. Hoe krijg ik dan al mijn huidige instellingen/ hardware/ blockly scripjes er weer op terug? Gaat dit door alleen de backup op de huidige installatie te draaien en vervolgens dat bestand te restoren op de verse installatie? Of zie ik iets over het hoofd?

Waarom ik dit wil doen is omdat ik op onverklaarbare wijze (en niemand met een oplossing ervoor) via mijn 2e xiaomi gateway geen apparaten kan aansturen (wel kan uitlezen) En dit hope;lijke met eeen verse installatie wel opgelost krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:35:
Als ik mijn domoticz installatie opnieuw wil doen, dus de raspberry helemaal opnieuw installeren met de jesse lite installatie en vervolgens domoticz erop gooi. Hoe krijg ik dan al mijn huidige instellingen/ hardware/ blockly scripjes er weer op terug? Gaat dit door alleen de backup op de huidige installatie te draaien en vervolgens dat bestand te restoren op de verse installatie? Of zie ik iets over het hoofd?

Waarom ik dit wil doen is omdat ik op onverklaarbare wijze (en niemand met een oplossing ervoor) via mijn 2e xiaomi gateway geen apparaten kan aansturen (wel kan uitlezen) En dit hope;lijke met eeen verse installatie wel opgelost krijg.
Maak eerst een backup van je SD kaart. Dan kun je altijd terug als het nodig is.

Alles wordt opgeslagen in de DB. Dus als je een backup maakt via Domoticz dan heb je 99% al veilig gesteld. LUA en anders scripts kun je via Domoticz Events maken en dan staan ze gewoon in de DB.

Maar je kunt ook zelf scripts plaatsten in /home/pi/domoticz/scripts/ en wat daar allemaal onder hangt en wat je daar in zelf plaatst moet je ook weer veilig stellen. Als je dat nooit hebt gedaan dan is de DB in theorie genoeg.

Maak een verbinding met bv WinSCP naar Domoticz en stel /home/pi/domoticz + wat daar allemaal in staat veilig. Dan heb je nagenoeg alles wat je nodig mocht hebben + je backup van je SD kaart zodat je altijd ontbrekende zaken nog kunt herstellen.

Je kan natuurlijk ook gewoon een nieuwe SD gebruiken, dan switch je indien nodig.

Na installatie DB weer terugzetten en zou het weer moeten werken.

Maar werkt het überhaupt wel een 2de gateway en dan schakelen. Als het zou moeten werken gebruik je dan wel bv de laatste beta versie, mogelijk dat deze nog wat bied.

Ook al eens de gateway verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Wat is eigenlijk de reden dat je een 2de gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 21-03-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
MikeOO schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Maak eerst een backup van je SD kaart. Dan kun je altijd terug als het nodig is.

Alles wordt opgeslagen in de DB. Dus als je een backup maakt via Domoticz dan heb je 99% al veilig gesteld. LUA en anders scripts kun je via Domoticz Events maken en dan staan ze gewoon in de DB.

Maar je kunt ook zelf scripts plaatsten in /home/pi/domoticz/scripts/ en wat daar allemaal onder hangt en wat je daar in zelf plaatst moet je ook weer veilig stellen. Als je dat nooit hebt gedaan dan is de DB in theorie genoeg.

Maak een verbinding met bv WinSCP naar Domoticz en stel /home/pi/domoticz + wat daar allemaal in staat veilig. Dan heb je nagenoeg alles wat je nodig mocht hebben + je backup van je SD kaart zodat je altijd ontbrekende zaken nog kunt herstellen.

Je kan natuurlijk ook gewoon een nieuwe SD gebruiken, dan switch je indien nodig.

Oke, thanks, ga ik dat doen, in eerste instantie even een nieuwe sd kaart en de backup restoren...

Die tweede gateway heb ik nog niet verwijderd en opnieuw toegevoegd, het blijft vreemd dat ie alles wel doet behalve apparaten aansturen, dus hij leest ze wel uit... Aangezien ik er zelf ook aan twijfel of dat wel mogelijk is heb ik de vraag uiteraard gesteld in het Xiaomi topic (en de engelse), helaas krijg ik daar geen (duidelijk) antwoord op mijn vraag.

Waarom een 2e gateway? 2 antwoorden:
1: elke gateway kan 'maar' 31 apparaten aansturen
2: mijn gateway in de meterkast beneden, heeft geen bereik op zolder, en daar staat onder andere de wasmachine die dus via een zibee plug verbonden (zou moeten) staan met domoticz.

Met een tweede gateway vang ik bovenstaande op

[ Voor 23% gewijzigd door vwtune op 21-03-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat ik niet snap: als je Telegram werkend wil krijgen, dan moet je dat bij de http-configuratie invullen. Waar dient dat Telegram-deel dan voor bij de settings?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56
vwtune schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:49:
[...]

Oke, thanks, ga ik dat doen, in eerste instantie even een nieuwe sd kaart en de backup restoren...

Die tweede gateway heb ik nog niet verwijderd en opnieuw toegevoegd, het blijft vreemd dat ie alles wel doet behalve apparaten aansturen, dus hij leest ze wel uit... Aangezien ik er zelf ook aan twijfel of dat wel mogelijk is heb ik de vraag uiteraard gesteld in het Xiaomi topic (en de engelse), helaas krijg ik daar geen (duidelijk) antwoord op mijn vraag.
Ik vrees dat je die 2e alleen maar kan gebruiken voor het uitlezen.
Waarom een 2e gateway? 2 antwoorden:
1: elke gateway kan 'maar' 31 apparaten aansturen
2: mijn gateway in de meterkast beneden, heeft geen bereik op zolder, en daar staat onder andere de wasmachine die dus via een zibee plug verbonden (zou moeten) staan met domoticz.

Die 1e snap ik, maar die 2e kan je toch ook oplossen door tussen je gateway (meterkast) en de zolder nog een Zigbee plug aan te sluiten, dan vergroot je het bereik van je Zigbee netwerk.

Mocht punt 1 een groot issue zijn voor je, dan kan je het wellicht nog oplossen door alleen devices die alleen uitgelezen hoeven te worden aan je 2e gateway te hangen en alle powerplugs op de 1e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
andere oplossing is door de 2e gateway via MQTT of python/shell aan te sturen.
Vergt wel veel initiële configuratie werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
renedis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:57:
andere oplossing is door de 2e gateway via MQTT of python/shell aan te sturen.
Vergt wel veel initiële configuratie werk.
Dat is voor mij een bridge too far helaas, ik heb die kennis helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Phoolie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:48:
[...]
Ik vrees dat je die 2e alleen maar kan gebruiken voor het uitlezen.

[...]

Die 1e snap ik, maar die 2e kan je toch ook oplossen door tussen je gateway (meterkast) en de zolder nog een Zigbee plug aan te sluiten, dan vergroot je het bereik van je Zigbee netwerk.

Mocht punt 1 een groot issue zijn voor je, dan kan je het wellicht nog oplossen door alleen devices die alleen uitgelezen hoeven te worden aan je 2e gateway te hangen en alle powerplugs op de 1e.
als het zo is dat de 2e gateway alleen kan uitlezen, dan is dat antwoord op mijn vraag, ik kreeg daar namelijk tot op heden geen duidelijk antwoord op, en dan is dat best frustrerend als je denkt dat het wel hoort te werken, maar niet bij jezelf.

Het mooiste zou zijn als die tweede gateway net zoals de eerste kan functioneren, anders ben ik genoodzaakt om jouw optie te gebruiken.

Hoe gaat dat in zijn werk dat die zigbee plug de afstand vergroot? moet ik daar nog iets speciaals voor doen? De RPI staat helemaal beneden in de meterkast, in mijn woonkamer heb ik een zigbee plug, en ik heb voor nu een plug nodig op zolder, dus dan zou ik ook op de eerste etage ergens een zigbee plug in het stopcontact moeten steken om de zolder te kunnen bereiken vanaf beneden, of klopt mijn redenatie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Chrisje1983 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 05:58:
[...]

[...]

Nou? Ik heb er 1, en wou er meer bestellen omdat ik er eigenlijk wel content mee was maar dus even niet doen. Al een terugkoppeling? Ik heb hem hier in de kast gelegt en gebruik hem niet meer. Kunnen jullie hem losmaken en eens een foto van de print maken, of nog beter een defecte opsturen naar mij? Misschien kunnen we een fout herleiden en zo nodig slechte onderdeeltjes vervangen voor betere.
Ik heb mijne in de prullenbak gegooid. Kon goed ruiken dat die verbrand was.
Wel netjes mijn geld teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
vwtune schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:13:
[...]als het zo is dat de 2e gateway alleen kan uitlezen, dan is dat antwoord op mijn vraag, ik kreeg daar namelijk tot op heden geen duidelijk antwoord op, en dan is dat best frustrerend als je denkt dat het wel hoort te werken, maar niet bij jezelf.

Het mooiste zou zijn als die tweede gateway net zoals de eerste kan functioneren, anders ben ik genoodzaakt om jouw optie te gebruiken.

Hoe gaat dat in zijn werk dat die zigbee plug de afstand vergroot? moet ik daar nog iets speciaals voor doen? De RPI staat helemaal beneden in de meterkast, in mijn woonkamer heb ik een zigbee plug, en ik heb voor nu een plug nodig op zolder, dus dan zou ik ook op de eerste etage ergens een zigbee plug in het stopcontact moeten steken om de zolder te kunnen bereiken vanaf beneden, of klopt mijn redenatie niet?
Volgens mij staat het toch in de wiki, dat een 2e te gebruiken valt met een hoop maren...

Zigbee kan net als z wave een mesh netwerk opbouwen waardoor je een soort repeater krijgt.
Ja je redenatie klopt, dat zal zeker helpen, maar of het ook zeker werkt? Een mesh netwerk met 2 a 3 clients / sensoren is nog steeds weinig. Die dingen kosten maar een tientje, ik zou er minstens nog 1 meer bestellen. Liever meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Mijn xiaomi systeem werkt nog steeds prima, enkel geen controle meer via de mi app. Niet erg op zich, maar een nieuwe (honeywell) rook sensor toevoegen lukt me niet, ook niet met 3 keer drukken op de schakelaar op de gateway. Iemand nog een truckje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
vwtune schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:04:
Ik weet niet of je je laad controller kunt uitlezen met bijv een arduino. Kan bij de Victron Energy BlueSolar MPPT 75/15 wel bijv.
Of met zoiets: BMV-700 accu monitor. Dus kun je ook uitlezen met een arduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

vwtune schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:35:

Waarom Jessie, de oude versie van Raspbian.
Stretch is de nieuwste versie en die werkt goed.
Ik heb de domoticz.db + de zwave cfg (staat in de ./Config folder) gebruikt om een backup terug te zetten op een nieuwe install. Dat werkte goed. (Ik heb geen losse scripts).

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

MikeOO schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Maar werkt het überhaupt wel een 2de gateway en dan schakelen. Als het zou moeten werken gebruik je dan wel bv de laatste beta versie, mogelijk dat deze nog wat bied.

Ook al eens de gateway verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Wat is eigenlijk de reden dat je een 2de gebruikt.
Als je ZWave gebruikt, heb je ook nog de zwave config uit de ./Config folder nodig.
(bij mij iig wel)

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

Heb inmiddels al rondgezocht op verschillende fora via google, maar krijg geen antwoord op de vraag hoe ik mijn gordijnmotor (forest shuttle) via de 433mhz op mijn rfxcom aangemeld krijg. Heeft iemand heel toevallig een idee? Heb het T7Forest protocol in domoticz al uitgeprobeerd, maar de gordijnen blijven stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Ik wil graag even jullie advies/ideeën
Locatie 1Locatie 2
pi domoticz + ssh + vpn in 192.168.0.250modem1....internet....modem2Pi2a + ssh 192.168.0.250
LaptopPi2b + domoticz 192.168.0.251

Nu wil ik graag vanaf locatie 1 naar Domoticz op locatie 2 (zowel vanaf Domoticz zelf als naar dashboard vanaf laptop). Op modem locatie 2 is niets in te stellen. Op pi2a kan ik alles instellen en op pi2b ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
commentator schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:18:
Ik wil graag even jullie advies/ideeën
Locatie 1Locatie 2
pi domoticz + ssh + vpn in 192.168.0.250modem1....internet....modem2Pi2a + ssh 192.168.0.250
LaptopPi2b + domoticz 192.168.0.251

Nu wil ik graag vanaf locatie 1 naar Domoticz op locatie 2 (zowel vanaf Domoticz zelf als naar dashboard vanaf laptop). Op modem locatie 2 is niets in te stellen. Op pi2a kan ik alles instellen en op pi2b ook.
Wellicht kan je iets meer info geven. Hoe zijn die 2 locaties nou met elkaar verbonden? Via een VPN of heb je je Domoticz gewoon open staan voor de buitenwereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Phoolie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:55:
[...]

Wellicht kan je iets meer info geven. Hoe zijn die 2 locaties nou met elkaar verbonden? Via een VPN of heb je je Domoticz gewoon open staan voor de buitenwereld?
nog helemaal niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
commentator schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:11:
[...]

nog helemaal niet verbonden.
Ok en hoe zou je ze willen verbinden? En die modems die je noemt, is dat een modem/router of heb je nog een losse router in gebruik?

[ Voor 19% gewijzigd door Phoolie op 22-03-2018 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:49:
[...]

In de Wiki van Domoticz staat een redelijke uitleg en wat de beperkingen zijn.
https://www.domoticz.com/...(Aqara)#Multiple_gateways

Kun je de Gateway niet centraler plaatsen. De meterkast is niet de beste plek voor wifi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
MikeOO schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:17:
[...]

In de Wiki van Domoticz staat een redelijke uitleg en wat de beperkingen zijn.
https://www.domoticz.com/...(Aqara)#Multiple_gateways

Kun je de Gateway niet centraler plaatsen. De meterkast is niet de beste plek voor wifi apparaten.
Als je router ook in de meterkast ligt kan het voordelen hebben, de wifi verbinding is dan natuurlijk perfect. Alleen voor je Zigbee netwerk kan je het inderdaad beter centraler plaatsen. Zelf heb ik hem boven op de overloop, dit was het meest centrale stopcontact wat ik had en zo kan ik hem ook mooi als nachtlampje gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:30:
[...]

Als je router ook in de meterkast ligt kan het voordelen hebben, de wifi verbinding is dan natuurlijk perfect. Alleen voor je Zigbee netwerk kan je het inderdaad beter centraler plaatsen. Zelf heb ik hem boven op de overloop, dit was het meest centrale stopcontact wat ik had en zo kan ik hem ook mooi als nachtlampje gebruiken :)
Niet altijd want voor wifi moet je ook niet te dicht op een apparaat moet zitten >:)
Daarbij komt wifi verder dan de meterkast dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Router stond (inmiddels alles van Unify dus nu overal wifi >:) ) hier in een hoek op de grond in de woonkamer met een kast erheen en gateway in de gangkast. Signaal moet dus door muur en kastdeur heen en leverde totaal geen problemen op en geen vertragingen op de sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
MikeOO schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:38:
[...]

Niet altijd want voor wifi moet je ook niet te dicht op een apparaat moet zitten >:)
Daarbij komt wifi verder dan de meterkast dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Router stond (inmiddels alles van Unify dus nu overal wifi >:) ) hier in een hoek op de grond in de woonkamer met een kast erheen en gateway in de gangkast. Signaal moet dus door muur en kastdeur heen en leverde totaal geen problemen op en geen vertragingen op de sensors.
Je moet ze inderdaad niet te dicht bij elkaar leggen dat klopt, maar volgens mij heb ik wel eens verhalen gelezen dat de Wifi in den gateway niet al te geweldig is, dus dat hij ook weer niet te ver van de router af moet liggen. Heb zelf inderdaad dezelfde ervaring als jij hebt. Router in de meterkast, gateway verdieping hoger en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ja helaas is niet elke situatie gelijk...
De gateway zit niet letterlijk in de meterkast, maar aan de buitenkant van de meterkast, zo verlicht ie in de avond de hal beneden en wordt ie gebruikt als deurbel. Mijn router en RPI zit wel in de meterkast.

Op de overloop op de 1e etage zit de tweede gateway, deze dient als nachtlamp voor de kids (en mijzelf) en de sensoren op de eerste verdieping. Ik heb zelfs een derde gateway liggen om te gaan gebruiken voor de overloop op de 2e etage naar de andere kamer, dakterras en washok toe, maar door de huidige problemen, ga ik die maar niet gebruiken voorlopig.

De zigbee plug heeft dus in het washok totaal geen ontvangst van de gateway die bij de meterkast staat. Er staat op de 2e etage al wel een Aqara motion sensor (dus die met zigbee) maar volgens mij doet die zigbee niets... want als ik op de 1e etage een wall plug installeer en vervolgens ook 1 in het washok, dan doet die in het washok meestal niets, het blauwe lampje wordt dan soms paars en dat duidt op geen signaal. ik moet dus op de 2e verdiepiing in mijn slaapkamer ook een wallplug plaatsen zodat in het washok die daar weer twee meter vandaan staat, het wel doet, maar tegenover het washok staat dus die zigbee motion sensor. Dus dan zou je toch denken dat het mesh netwerk al goed zou zijn? volgens mij doet die motion zigbee niets met het doorgeven van het signaal van de wall plug lijkt het wel

Ik zit er nu zelfs aan te denken om een 2e domoticz installatie te gebruiken, weet alleen niet of dat uberhaupt kan. Dus een 2e RPI met een domoticz installatie waar die 2e gateway aan hangt als hoofd gateway en dan ik daarnmee de 1e en 2e etage mee aanstuur, De huidige domoticz gebruik ik dan voor de begane grond en tuin.
Of gaan ze elkaar in de weg zitten?

[ Voor 11% gewijzigd door vwtune op 22-03-2018 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
JdM schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:15:
Heb inmiddels al rondgezocht op verschillende fora via google, maar krijg geen antwoord op de vraag hoe ik mijn gordijnmotor (forest shuttle) via de 433mhz op mijn rfxcom aangemeld krijg. Heeft iemand heel toevallig een idee? Heb het T7Forest protocol in domoticz al uitgeprobeerd, maar de gordijnen blijven stil :)
Gebruik de Test knop in Domoticz om het Domoticz device te koppelen aan de motor.
Gebruik dezelfde Forest procedure als voor het aanmelden van een extra afstandsbediening.
Als dat niet lukt kijk eens of je het lukt met RFXmngr en het confirm commando. Gebruik dezelfde ID en Unit code als in Domoticz.
Lukt het nog steeds niet stuur dan de vraag naar support rfxcom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:35
pven schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:03:
Wat ik niet snap: als je Telegram werkend wil krijgen, dan moet je dat bij de http-configuratie invullen. Waar dient dat Telegram-deel dan voor bij de settings?
Exact dat viel mij ook al op.
De telegram notificatie werkt wel in de test, maar niets als je het instelt op een device -> notificatie.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vwtune schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:59:
[...]De zigbee plug heeft dus in het washok totaal geen ontvangst van de gateway die bij de meterkast staat. Er staat op de 2e etage al wel een Aqara motion sensor (dus die met zigbee) maar volgens mij doet die zigbee niets... want als ik op de 1e etage een wall plug installeer en vervolgens ook 1 in het washok, dan doet die in het washok meestal niets, het blauwe lampje wordt dan soms paars en dat duidt op geen signaal. ik moet dus op de 2e verdiepiing in mijn slaapkamer ook een wallplug plaatsen zodat in het washok die daar weer twee meter vandaan staat, het wel doet, maar tegenover het washok staat dus die zigbee motion sensor. Dus dan zou je toch denken dat het mesh netwerk al goed zou zijn? volgens mij doet die motion zigbee niets met het doorgeven van het signaal van de wall plug lijkt het wel
Die motion sensor werkt op een batterij, die kan je dus niet gebruiken om je mesh netwerk te verbreden.
Ik zit er nu zelfs aan te denken om een 2e domoticz installatie te gebruiken, weet alleen niet of dat uberhaupt kan. Dus een 2e RPI met een domoticz installatie waar die 2e gateway aan hangt als hoofd gateway en dan ik daarnmee de 1e en 2e etage mee aanstuur, De huidige domoticz gebruik ik dan voor de begane grond en tuin.
Of gaan ze elkaar in de weg zitten?
Of het werkt durf ik je niet te zeggen. Maar het klinkt wel als een goede oplossing en volgens mij kan je dan zelfs de devices van je 2e Domoticz sharen naar de eerste zodat je uiteindelijk toch alles daar weer in hebt zitten. Maar misschien loop je in dat geval wel weer tegen de beperkingen van een 2e gateway in Domoticz aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

b_weijenberg schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:42:
[...]

Gebruik de Test knop in Domoticz om het Domoticz device te koppelen aan de motor.
Dit werkte niet

Dit:
Gebruik dezelfde Forest procedure als voor het aanmelden van een extra afstandsbediening.
Gecombineerd met dit:
Als dat niet lukt kijk eens of je het lukt met RFXmngr en het confirm commando. Gebruik dezelfde ID en Unit code als in Domoticz. [...]
Werkte perfect.
Heb via de RFXmngr een unit code geselecteerd (tussen 1 en 6) en een ID bedacht X-00-00-X en daar reageerde alles op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Laatst online: 00:02
rroetenberg schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:20:
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om notifications te versturen naar de domoticz app via een script? En kan iemand mij wellicht ook vertellen hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gekregen.
iemand wellicht nog een idee? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Kraz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:05:
[...]

Dus als ik bijv een variabel aan maak op bijv kodi on/off switch en de variabel is integer 0

En ik zet bijv

If kodi = on and variable kodi = 0
set tv = on
else if kodi = off and vriable kodi = 1
set tv = off

Blijft kodi dan on ongeacht water voor event hij dan geeft?

Want ik snap gewoon niet hoe je die moet toepassen de betekenis snap ik nu wel maar de toepassing dat is mijn grote hamvraag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
wou5er schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:07:
[...]Want ik snap gewoon niet hoe je die moet toepassen de betekenis snap ik nu wel maar de toepassing dat is mijn grote hamvraag 8)7
Dit zal heeel moeilijk worden. Programmeren zonder basis word erg moeilijk, geld voor mij zelf ook, ook al was ik vroeger in Basic en assembly best wel goed. :D
Lees je veel in, en begin vooraan, spit door voorbeelden. Ik leef met je mee.

P.S. Lees je bericht ook eens door, want er staan diverse dingen in die je zo niet bedoeld. Dodelijk voor programmeren.

[ Voor 11% gewijzigd door DjAntoon op 22-03-2018 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
DjAntoon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:14:
[...]

Dit zal heeel moeilijk worden. Programmeren zonder basis word erg moeilijk, geld voor mij zelf ook, ook al was ik vroeger in Basic en assembly best wel goed. :D
Lees je veel in, en begin vooraan, spit door voorbeelden. Ik leef met je mee.

P.S. Lees je bericht ook eens door, want er staan diverse dingen in die je zo niet bedoeld. Dodelijk voor programmeren.
Ik begrijp het enig zins maar toepassen is een ander verhaal vandaar de vraag hoe pas je dit toe... want een basis heb ik wel een beetje uit mijn jeugd toen ik nog een MBO ICt opleiding deed, maar het programeren in blockly opzich lukt me aardig aan hand van voorbeelden maar die variabelen geven me vraagtekens

Ben aan hand van dit stukje wel wat wijzer geworden...

https://github.com/google/blockly/wiki/Variables

kortom het stukje code hierboven klopt dus van geen kanten 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door wou5er op 22-03-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
wou5er schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Ik begrijp het enig zins maar toepassen is een ander verhaal vandaar de vraag hoe pas je dit toe... want een basis heb ik wel een beetje uit mijn jeugd toen ik nog een MBO ICt opleiding deed, maar het programeren in blockly opzich lukt me aardig aan hand van voorbeelden maar die variabelen geven me vraagtekens
Programmeren in blockly? Laat een programmeur dat maar niet horen ;)
Ben aan hand van dit stukje wel wat wijzer geworden...

https://github.com/google/blockly/wiki/Variables

kortom het stukje code hierboven klopt dus van geen kanten 8)7
Haha nee, van jouw voorbeeld stukje snap ik geen snars, dus dat die niet klopt geloof ik graag.

Ben zelf ook geen programmeur, maar door te proberen kom je steeds een stapje verder.

Maar je zoekt zelf informatie op, dat is de beste manier om het te begrijpen. Verder nog een beetje logisch nadenken en je komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Phoolie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:28:
[...]

Ok en hoe zou je ze willen verbinden? En die modems die je noemt, is dat een modem/router of heb je nog een losse router in gebruik?
standaard modems van de provider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
wou5er schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:07:
[...]

Dus als ik bijv een variabel aan maak op bijv kodi on/off switch en de variabel is integer 0

En ik zet bijv

set tv = on
set tv = off

Blijft kodi dan on ongeacht water voor event hij dan geeft?

Want ik snap gewoon niet hoe je die moet toepassen de betekenis snap ik nu wel maar de toepassing dat is mijn grote hamvraag 8)7
Je moet dan nog wat extra toevoegen om de variabele kodi aangepast te krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
set tv = on
set variable kodi = 1
set tv = off
set variable kode = 0

Doe je dat niet, dan veranderd je variable niet en kun je 1 keer schakelen en daarna voldoe je niet meer aan de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 09:08
ik wil mijn sonoff pow ook aan en uit zetten via domoticz.
het uitlezen van het wattage is al gelukt.
wat zou dat comando/script zijn?
ik hebt nu:
script://192.168.2.90/controll?cmd=event,on
ik heb hem via mttq geconfigureerd.

wie heeft een idee hoe dat moet?

heb het al: bij MQTT Client Gateway with LAN interface
bij Publish Topic: moet je out instellen

[ Voor 15% gewijzigd door maartentmm op 22-03-2018 20:11 ]

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Heb deze blockly maar op een of andere manier blijft hij loopen.
Ik krijg continue het bericht dat hij aanstaat..
Hoe kan je dit tegen gaan?

Afbeeldingslocatie: https://storage6.static.itmages.com/i/18/0322/h_1521744624_6564213_cd2218b5cf.png

Denk dat het opgelost door het event type aan te passen naar "Device"

[ Voor 13% gewijzigd door wou5er op 22-03-2018 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
wou5er schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:52:
Heb deze blockly maar op een of andere manier blijft hij loopen.
Ik krijg continue het bericht dat hij aanstaat..
Hoe kan je dit tegen gaan?

[afbeelding]

Denk dat het opgelost door het event type aan te passen naar "Device"
Maak een variabele aan (integer) en controleer deze variabele in je checks. Voor het aanzetten stel je in dat de variabele 0 moet zijn. Als hij dan het aan commando uitvoert, stel je de variabele op 1. Bij de checks voor het uitschakelen controleer je of de variabele 1 is en zet je hem op 0 bij het uit commando.
Hierdoor kan hij maar 1 keer inschakelen en 1 keer uitschakelen.
Door je blocky op device te zetten, wordt je blocky alleen uitgevoerd als je iets schakeld. Ik zou hem op time zetten, dan wordt hij iedere minuut uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
commentator schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:52:
[...]

standaard modems van de provider
Maar zit er een router in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 23:45
Ik zie door de bomen het bos niet meer, en bij jullie is het antwoord waarschijnlijk paraat.
Ik heb al jaren wat KaKu spulletjes draaien, zonder centrale regeling.
Een tijdje terug heb ik van een collega een RfLink te leen gekregen. Dit smaakt naar meer, maar het smaakt naar zo veel meer dat ik naast mijn KaKu producten ook graag wil beginnen met Zwave. Idealiter stap je helemaal over, maar voor sommige secundaire toepassingen vind ik de prijs van 433mhz componenten erg aantrekkelijk, zeker omdat ik nu al vele tientallen toepassingen heb bedacht.

Mijn vraag is eigenlijk simpel, is KaKu en Zwave te combineren op een RFLink die draait op een Raspberry pi? Kan dat bijvoorbeeld via de Z-wave.me Razberry module, of zelfs via een Z-wave USB stick in de Raspberry?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14
Z-Wave is een totaal ander protocol. Je hebt dus inderdaad zowel een rf-link als een Z-wave adapter nodig. De Z-wave stick kan zoals je al zegt een Razberry of een externe usb stick zijn.
Als je een iets goedkopere oplossing wil, zou je ook naar een Xiaomi gateway kunnen kijken. Die gebruikt een Zigbee variant en kan je uit China veel goedkopere toebehoren voor bestellen.
Zie ook https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)
Pagina: 1 ... 84 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.