Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

edit: kon in 1 post..

[ Voor 96% gewijzigd door Gizz op 22-04-2018 22:38 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:55
remcoXP schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:36:
Wellicht nuttig voor de mensen hier:

een interview met de maker van dzVents:
https://gadget-freakz.com...ndaal-creator-of-dzvents/

en gelijk een dzvents sunscreen script.
https://gadget-freakz.com...t-with-dzvents-scripting/

mijn vorige was massive maar toch veel gedownload en gebruikt. nu is het een samenraapsel waarvan ik de bron niet eens meer weet/heb maar het is een betere basis om verder uit te bouwen.
wellicht met feedback van tweakers.
Welke sensoren gebruik je in je script? Ik zie dat je gebruik maakt van buienradar voor de regenbepaling. wu-wind en wu-uv zullen virtuele sensoren zijn van weather underground? Heb je ook nog fysieke sensoren die je hiervoor gebruikt? Waar komt je lux waarde bijvoorbeeld vandaan?

Heeft jouw zonwering ook een zon/wind sensor (dus zo'n windmolentje), zo ja benut je de aansturing hiervan ook in je script?

Ik heb zelf ook een Somfy zonwering met automatische zon/wind senor en bestuur deze nu vanuit Domoticz (via RFXcom). Heb ook de optie dat ik de automatisch wind/zon sensor aan en uit kan zetten. Ik heb nu deze sensor aan staan en daardoor gaat bij weinig wind en voldoende zon automatisch de zonwering uit en wordt ie ook automatisch weer ingetrokken. Maar een check op meerdere variabelen zou ik graag wel willen inbouwen. Dit script is in ieder geval veel belovend! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yezzer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 18:37
MikeOO schreef op zondag 22 april 2018 @ 08:17:
[...]

Heb je de mogelijkheid om het op een andere pc te controleren of anders op een gsm/tablet waar je dan je dashboard voor mobiele apparaten op Normaal zet. Mogelijk dat je PC zelf iets vreemd doet en kun je dan ook uitsluiten.

Ik weet niet op wat voor systeem je Domoticz draait. Als je bv op een Rasp draait zou je eens een andere SD erin kunnen steken en hier een standaard installatie op uitvoeren en dan je DB eens terugzetten zodat je kunt controleren of het dan ook gebeurt. Als het dan goed gaat is er toch iets in je installatie omgeving wat dit probleem veroorzaakt.

Mogelijk iets wat later geïnstalleerd is en bepaalde problemen geeft. Check de logbestanden eens in /etc/log of daar fouten te vinden zijn. Het is geen normaal gedrag dus ergens wordt dit door veroorzaakt en dat wordt denk ik zaken uitsluiten en proberen.

Je zou indien je al de laatste versie hebt eens kunnen proberen om via Putty in /home/pi/domoticz updaterelease of updatebeta uit te voeren, afhankelijk welke versie je nu gebruikt. Mogelijk dat dit nog iets doet.

Je zou ook je DB eens kunnen controleren of er mogelijk fouten in staan, dit kan ook vreemde problemen geven.

Tijdje terug de stappen hier uitgelegd voor een Rasp.
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

p.s belangrijk voor je met dit soort zaken begint. Maak backup's zodat je altijd terug kunt naar de huidige situatie. ;)
goede dag MikeOO
bedankt voor al jouw tips en informatie

ik heb eerst de gemakkelijke manier gedaan en domoticz (die idd op een RPI3 draait) benaderd vanuit een andere pc in het netwerk, en dat blijft hetzelfde: het dasboard is enkel maar te bekijken in de mobiele modus.

de tweede gemakkelijkere weg is een ander kaartje in mijn RPI en daar dus een nieuwe installatie erop en de database erop terugzetten: dat ga ik binnenkort eens proberen
ofwel probeer ik eerst nog eens jouw uitgelegde stappenplan in de link die je me gaf, waarvoor dank.

hou je wel op de hoogte!
groeten en bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:16
Gizz schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:20:

Dat klinkt interessant voor mijn voortuin. Het water komt binnen in de kast onder mijn trap. Daar zou ik dan zo'n waxklep kunnen plaatsen met één lange tyleenslang door de kruipruimte naar de voortuin. Hoef ik in de voortuin niets met elektra te doen.

Verlaag jij de druk nog ergens mee? Ik heb bewust een magneetklep mét drukverlaging omdat de standaard druk van de waterleiding werd afgeraden met een druppelslang en alle koppelstukjes. De XCZ 075 magneetklep die ik gebruik heeft een uitgaande druk van maar 2 bar.
Bij het Gardena Micro Drip systeem zit, als je een startpakket koopt zowiezo een drukverlager https://www.gardena.com/n...sapparaat-1000/900909901/, deze klik je op de gardenakoppeling en is dus het begin van je systeem volgens mij deze verlaagd de druk naar ongeveer 1.5 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:17
Dit weekend weer eens een beta update gedaan. Helemaal happy nu Warm Wit instellingen geimplementeerd zijn. Nu direct scene's met warm wit maken icm de Milight lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-09 12:06
Gizz schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:00:
[...]

En volgens mij zijn ze nu op, want ik wilde er 3 en kon er maar 2 bestellen :P

Hoe bewateren jullie? Bij mij gebeurt dat ondergronds en onzichtbaar. Bijkomend voordeel is dat er weinig water verdampt en dat het water direct bij de wortels komt.

[video]

Als druppelslang gebruik ik de Rain Bird XFS. De magneetklep is ook van Rain Bird, die ik heb ingegraven in een Ikea-doos met deksel. Elektriciteit wordt geleverd door een 24v adapter die normaal bedoeld is voor beveiligingscamera's. Die adapter zit simpelweg in een Z-wave stekker waarmee ik het hele zaakje bedien.

Dit draait (druppelt :P ) nu zo sinds vorig seizoen. Ik heb niet de moeite genomen om met een compressor de slangen leeg te blazen ter voorbereiding op vorst in de winter, zoals de fabrikant voorschrijft. In oktober gewoon het systeem ontkoppelt zodat één uiteinde blootgesteld werd aan de lucht en het water kon verdampen. Heeft blijkbaar perfect gewerkt, want alles werkt nog steeds prima.

Het enige dat je aan het systeem merkt is wat gesis de eerste 10 seconden als de druk erop komt te staan. Dat is lucht dat uit de slangen wordt gedrukt. Verder geen (imho) lelijke slangen door de tuin of sproeiers die alles nat sproeien. Erg tevreden :)
Leuk systeem heb je!
Ik bewater nu met 2 sproeiers, aangesloten op mijn pomp --> grond water put )

De pomp zet ik nu handmatig aan ( d.m.v domoticz ofcourse :) ), en de pomp gaat automatisch uit wanneer mijn sensor vochtigheidspercentage van 75% heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:31
Ik gebruik die van mijn airco voor de buitentemperatuur. Buienradar en WU zijn virtueel inderdaad.
Lux staat nu op false bij mij omdat ik er momenteel niets voor heb.

Ik had ook de somfy zon sensor. maar in eerste instantie kreeg ik dit niet werkend. als et goed is is er nu wel een optie voor maar die heb ik niet getest.

ik wil wel meer ondline diensten gebruiken omdat WU of in de buurt is maar niet altijd compleet of te ver weg. als ik dit kan combineren met andere diensten zodat als de 1 geen data heeft hij naar de andere kan kijken.

ik heb nog wat devices die ik wil toevoegen:
iemand thuis / seizoen check / thermostaat / tuin verlichting enz.

Mocht je toevoegingen hebben PM me :)
bvsteyn schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:24:
[...]

Welke sensoren gebruik je in je script? Ik zie dat je gebruik maakt van buienradar voor de regenbepaling. wu-wind en wu-uv zullen virtuele sensoren zijn van weather underground? Heb je ook nog fysieke sensoren die je hiervoor gebruikt? Waar komt je lux waarde bijvoorbeeld vandaan?

Heeft jouw zonwering ook een zon/wind sensor (dus zo'n windmolentje), zo ja benut je de aansturing hiervan ook in je script?

Ik heb zelf ook een Somfy zonwering met automatische zon/wind senor en bestuur deze nu vanuit Domoticz (via RFXcom). Heb ook de optie dat ik de automatisch wind/zon sensor aan en uit kan zetten. Ik heb nu deze sensor aan staan en daardoor gaat bij weinig wind en voldoende zon automatisch de zonwering uit en wordt ie ook automatisch weer ingetrokken. Maar een check op meerdere variabelen zou ik graag wel willen inbouwen. Dit script is in ieder geval veel belovend! :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Allen, heb een vraagje. Zou ook in een ander topic kunnen, maar het is alleszins om dit via Domoticz te kunnen bedienen, vandaar ...

Ik heb recent een zwembad laten plaatsen, en het enige wat ik nu zou willen bijautomatiseren is de rolluik.
Deze kan ik openen/sluiten via een sleutel, dit type: Afbeeldingslocatie: https://www.piscine.co/ipl/open-no-couverture-pour-piscine-automatique/Sleutelschakelaar.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.piscine.co/ipl/open-no-couverture-pour-piscine-automatique/Sleutelschakelaar_758x600.jpg

De buismotor voor de rolluik werkt op 24V.
Als ik het goed heb zou ik met deze KaKu schakelaar ook via m'n RFXCom dit rolluik moeten kunnen openen/sluiten, niet ?

Ik ga de installatie niet zelf doen, zo goed ben ik daar niet in, maar als ik al weet dat het in theorie moet kunnen kan ik wel een vakman zoeken die dit voor me kan doen ...

Alvast bedankt voor de feedback _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:08
wimmme schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:24:
Allen, heb een vraagje. Zou ook in een ander topic kunnen, maar het is alleszins om dit via Domoticz te kunnen bedienen, vandaar ...
Deze schakelaar heeft 230V voeding nodig, is dit aanwezig bij deze motor? Dikke kans dat de omvormer vlak bij de motor zit, dus dan zou het er wel moeten zijn. Als de 24V ergens anders vandaan komt wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Knielen schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:30:
[...]

Deze schakelaar heeft 230V voeding nodig, is dit aanwezig bij deze motor? Dikke kans dat de omvormer vlak bij de motor zit, dus dan zou het er wel moeten zijn. Als de 24V ergens anders vandaan komt wordt het lastiger.
Mmja idd, dat klopt. Nee, ik heb daar geen 230V, de omvormer hangt in mijn tuinhuis, gaat 24V onder de grond (en de tegels |:( ) naar de rolluik.

Iemand een ander voorstel ? Mag ook ZWave zijn. Of WiFi ? Of battery-powered ?
Weet eigenlijk gewoon ook niet hoe zo'n schakeling werkt. Links open en rechts toe, en in het midden doet ie niets.

Alvast bedankt voor het meedenken !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:00
Je zou de Qubino Flush Shutter DC ZMNHOD1 kunnen gebruiken. Die is 12/24V geschikt!
wimmme schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:15:
[...]

Mmja idd, dat klopt. Nee, ik heb daar geen 230V, de omvormer hangt in mijn tuinhuis, gaat 24V onder de grond (en de tegels |:( ) naar de rolluik.

Weet eigenlijk gewoon ook niet hoe zo'n schakeling werkt. Links open en rechts toe, en in het midden doet ie niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
rroetenberg schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:19:
Je zou de Qubino Flush Shutter DC ZMNHOD1 kunnen gebruiken. Die is 12/24V geschikt!

[...]
Top, dat ziet er idd beter uit! Nu nog een vakman zoeken die me dit wil installeren :-)
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
wimmme schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:15:
[...]

Als je ruimte hebt voor een kastje van 145*90*40mm dan zou je deze ook kunnen toepassen:
https://nl.aliexpress.com...fi-Smart/32822103120.html

Je kunt deze Sonoff ook voeden met 5-24V gelijkspanning en aansturen met de RFXCOM en via de EWeLink app op je mobiel.

Note: let er wel op dat de kast niet van metaal is anders gaat draadloos niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door b_weijenberg op 24-04-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
b_weijenberg schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:26:
[...]

Als je ruimte hebt voor een kastje van 145*90*40mm dan zou je deze ook kunnen toepassen:
https://nl.aliexpress.com...fi-Smart/32822103120.html

Je kunt deze Sonoff ook voeden met 5-24V gelijkspanning en aansturen met de RFXCOM en via de EWeLink app op je mobiel.

Note: let er wel op dat de kast niet van metaal is anders gaat draadloos niet werken.
Bedankt voor de feedback. Dit was ook door m'n hoofd geschoten. Ik dacht dan eerst aan deze .

Ik besef dat deze geen RF of ZWave heeft, maar via WiFi kan ook via Domoticz. Heb een aantal van die Sonoff's draaien met Tasmota, werkt eigenlijk prima.

Het enige dat ik niet goed weet is hoe zo'n sleutelschakeling werkt ? Zijn dat eigenlijk 2 aparte contacten die elk NO/NC schakelen ? Want dan heb ik er zo 2 nodig natuurlijk, één voor open en één voor toe.

Vandaar wss het voorstel voor de 4CH. Nu ook pas gezien dat dat één van de verschillen is tussen de 4CH en de 4CH Pro, de optie om op 5-24V DC te werken.

Bijkomend probleem is idd dat de omkasting in metaal is. Geen idee wat de impact daarvan is op RF/ZWave/Wifi, maar wss niet al te best.
Ik kan nog altijd een gaatje boren en de wireless schakelmodule uit de metalen enclosure halen, en in een kunststof potje/case plaatsen en goed waterdicht maken. Visueel minder ideaal, maar het gemak van m'n zwembad automatisch dicht te doen is me wat waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Androo schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:53:
[...]

Geen plugin.. Hij ziet hem automatisch als temperatuur sensor..:
zie screenshots hieronder.
let er wel op dat de Mode : ImaginTronix aan moet staan op je RFxom, anders herkend hij hem niet

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je dan die hele set nodig of alleen die wireless sensor van 10,95? Hij is overigens niet te bestellen daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
vwtune schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:09:
[...]

Heb je dan die hele set nodig of alleen die wireless sensor van 10,95? Hij is overigens niet te bestellen daar?
Je hebt alleen de wireless sensor nodig, ik heb hem hier gekocht https://www.plantcaretool...aadloze-grondvochtsensor/

Levertijd was ±5dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Androo schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:14:
[...]

Je hebt alleen de wireless sensor nodig, ik heb hem hier gekocht https://www.plantcaretool...aadloze-grondvochtsensor/

Levertijd was ±5dagen.
Thanks, meteen drie besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
In de afgelopen 2 weken zie ik dat er soms abnormaal hoog gasverbruik gemeten wordt door Domoticz, terwijl de meterstand zelf oploopt volgens verwachting: https://i.imgur.com/5qWiOXx.png

Hebben jullie enig idee waardoor dit komt? Mijn slimme meter wordt direct uitgelezen via een P1 kabel naar mijn raspberry pi. In de 2 maanden daarvoor ben ik dit niet tegengekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arachnan op 24-04-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 28-09 20:16
Androo schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:14:
[...]

Levertijd was ±5dagen.
vwtune schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:51:
[...]

Thanks, meteen drie besteld :)
Die Fransen weten niet wat ze overkomt, veel bestellingen opeens vanuit Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
wimmme schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:09:
[...]

Bedankt voor de feedback. Dit was ook door m'n hoofd geschoten. Ik dacht dan eerst aan deze .

Ik besef dat deze geen RF of ZWave heeft, maar via WiFi kan ook via Domoticz. Heb een aantal van die Sonoff's draaien met Tasmota, werkt eigenlijk prima.

Het enige dat ik niet goed weet is hoe zo'n sleutelschakeling werkt ? Zijn dat eigenlijk 2 aparte contacten die elk NO/NC schakelen ? Want dan heb ik er zo 2 nodig natuurlijk, één voor open en één voor toe.

Vandaar wss het voorstel voor de 4CH. Nu ook pas gezien dat dat één van de verschillen is tussen de 4CH en de 4CH Pro, de optie om op 5-24V DC te werken.

Bijkomend probleem is idd dat de omkasting in metaal is. Geen idee wat de impact daarvan is op RF/ZWave/Wifi, maar wss niet al te best.
Ik kan nog altijd een gaatje boren en de wireless schakelmodule uit de metalen enclosure halen, en in een kunststof potje/case plaatsen en goed waterdicht maken. Visueel minder ideaal, maar het gemak van m'n zwembad automatisch dicht te doen is me wat waard :+
Ik ga er van uit dat het met de TSR592 moet lukken.
https://nl.aliexpress.com.../3122006_32828520233.html

Voor het aansluiten zie DC motor wiring diagram.
Hiermee kan je de motor links of rechtsom laten draaien en stoppen.
Eventueel kan je er een externe antenne aan knutselen en die aan de zuil monteren.

Of je sluit de 24V kabel direct aan op de motor en zet de Sonoff binnen tussen de 24V voeding en de kabel zodat je van binnenuit de motor kunt aansturen.

Hier had ik nog niet bij stilgestaan maar denk wel aan de veiligheid! Als zich iemand of iets in het zwembad bevindt en je sluit het rolluik op afstand kan er wellicht een gevaarlijke situatie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
b_weijenberg schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:10:
[...]

Ik ga er van uit dat het met de TSR592 moet lukken.
https://nl.aliexpress.com.../3122006_32828520233.html

Voor het aansluiten zie DC motor wiring diagram.
Hiermee kan je de motor links of rechtsom laten draaien en stoppen.
Eventueel kan je er een externe antenne aan knutselen en die aan de zuil monteren.

Of je sluit de 24V kabel direct aan op de motor en zet de Sonoff binnen tussen de 24V voeding en de kabel zodat je van binnenuit de motor kunt aansturen.

Hier had ik nog niet bij stilgestaan maar denk wel aan de veiligheid! Als zich iemand of iets in het zwembad bevindt en je sluit het rolluik op afstand kan er wellicht een gevaarlijke situatie ontstaan.
Tnx. Zou dat ook NOOIT doen zonder te kijken, steeds met zicht op m'n Security camera's ;-)
Is gewoon handig om in huis bv een Xiaomi schakelaartje te hangen waarmee je de rolluik kan bedienen, zonder dat je daarvoor naar buiten moet om aan de sleutel te gaan draaien O-)

Ik laat weten wat het geworden is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 27-09 22:17
Wat gebruiken jullie voor een sensoren om te controleren of de ramen dicht zijn?
En hoe doen jullie dat voor een kantel kiepraam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
commentator schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:45:
Wat gebruiken jullie voor een sensoren om te controleren of de ramen dicht zijn?
En hoe doen jullie dat voor een kantel kiepraam?
Een gewone deursensor. Bij mijn kantelkiepraam werkt dat ook goed. hij moet natuurlijk wel passen, maar ik gebruik hele smalle detectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 21:36
ik heb een vraag die een Tweaker onwaardig is...
Mijn Domoticz op RPi is vastgelopen. Ik heb het 2 jaar geleden als compleet pakket gekocht bij SOS Solutions, vast IP-adres toegewezen aan de RPi en in gebruik genomen. Domoticz was altijd bereikbaar via de browser op dat adres en als het een keer niet lukte (2-3 keer per jaar) dan trok ik de voeding even los en even later was het weer bereikbaar.
Nu niet meer...
Volgens mij geeft m'n Telfort router aan dat hij verbonden is (het IP adres staat in de "DHCP Client log"). Als ik het IP adres in typ op de ipad, of op de vaste pc, dan krijg ik ERR_CONNECTION_REFUSED

Ik heb 0 kennis van Linux, zoals wellicht al uit het voorgaande blijkt. Ik had natuurlijk beter netjes uit kunnen loggen in plaats van de stroom er bruutweg vanaf te halen...

Wat kan ik nu doen?
Moet ik inloggen via Linux en dan iets ondernemen? Ik heb natuurlijk zelf gezocht op dit probleem, maar vind geen heldere oplossing. Wel dat er veel mensen met dit probleem zitten...

Op zich is een 'clean install' ook geen groot probleem; er draaien nu 4 thermometers en 3 schakelaars op, maar als er een eenvoudigere oplossing is dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hang hem eens aan een tv of scherm, en kijk wat ie zegt?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Hkuit schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:54:
Mijn Domoticz op RPi is vastgelopen. Ik heb het 2 jaar geleden als compleet pakket gekocht bij SOS Solutions, vast IP-adres toegewezen aan de RPi en in gebruik genomen. Domoticz was altijd bereikbaar via de browser op dat adres en als het een keer niet lukte (2-3 keer per jaar) dan trok ik de voeding even los en even later was het weer bereikbaar.
Nu niet meer...
Volgens mij geeft m'n Telfort router aan dat hij verbonden is (het IP adres staat in de "DHCP Client log"). Als ik het IP adres in typ op de ipad, of op de vaste pc, dan krijg ik ERR_CONNECTION_REFUSED

Ik heb 0 kennis van Linux, zoals wellicht al uit het voorgaande blijkt. Ik had natuurlijk beter netjes uit kunnen loggen in plaats van de stroom er bruutweg vanaf te halen...

Wat kan ik nu doen?
Moet ik inloggen via Linux en dan iets ondernemen? Ik heb natuurlijk zelf gezocht op dit probleem, maar vind geen heldere oplossing. Wel dat er veel mensen met dit probleem zitten...

Op zich is een 'clean install' ook geen groot probleem; er draaien nu 4 thermometers en 3 schakelaars op, maar als er een eenvoudigere oplossing is dan houd ik me aanbevolen.
Voeding eruit trekken is het ergste wat je met een rpi kunt doen. Waarschijnlijk is je SD card nu corrupt.
Nieuwe SD card kopen. opnieuw installeren en als je het werkend hebt een image maken van je systeem.
Daarna regelmatig een bakcup maken van de Domoticz.db. Installeer monit oid.

Zoals hierboven door je RPI aan een beeldscherm en toetsenbord te hangen zul je waarschijnlijk zien dat je SDcard corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 14:34
Ik heb een virtual device dat schakels als mijn telefoon koppelt met wifi:

47 virtual A 1 Bram Lighting 1 X10 Off - - Set UnusedRename Device Log 2018-04-24 20:15:12

in de lua vang ik deze op:

message = 'This is from Lua and another minute has gone by!'
if (devicechanged['Bram'] == 'On') then
os.execute('curl --data chat_id='..chatid..' --data-urlencode "text='..message..'" "https://api.telegram.org/bot'..token..'/sendMessage" ')
end

return commandArray

hij piept echter het volgende:

2018-04-24 20:14:00.376 Error: EventSystem: in Unattended Entering: [string "--..."]:31: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 21:51
Nu niet meer...

Wat kan ik nu doen?

Wat gebeurt er als je in je browser gaat naar ip_adres_van_je_raspberry_pi/admin ? Zie je dan wel het e.e.a.?
Vind deze foutmelding verdacht veel lijken op een installatie van pi-hole. Toevallig pi-hole geinstalleerd op je pi, naast domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Kaspers schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:32:
[...]

Wat gebeurt er als je in je browser gaat naar ip_adres_van_je_raspberry_pi/admin ? Zie je dan wel het e.e.a.?
Vind deze foutmelding verdacht veel lijken op een installatie van pi-hole. Toevallig pi-hole geinstalleerd op je pi, naast domoticz?
Gelijk geprobeerd, maar dan krijg ik precies hetzelfde scherm. Helaas.
En ik heb pi-hole niet geinstalleerd (Linux_noob hè ;) )

Ik denk dat inderdaad de SD kaart corrupt is. Binnenkort eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Nu niet meer...

Wat kan ik nu doen?

trek de stekker er eens uit als de monitor eraan zit en start de pi dan nog eens op. Wat zie je dan op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Btje schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:20:
Ik heb een virtual device dat schakels als mijn telefoon koppelt met wifi:

47 virtual A 1 Bram Lighting 1 X10 Off - - Set UnusedRename Device Log 2018-04-24 20:15:12

in de lua vang ik deze op:

os.execute('curl --data chat_id='..chatid..' --data-urlencode "text='..message..'" "https://api.telegram.org/bot'..token..'/sendMessage" ')
end

return commandArray

hij piept echter het volgende:

2018-04-24 20:14:00.376 Error: EventSystem: in Unattended Entering: [string "--..."]:31: attempt to index global 'devicechanged' (a nil value)
probeer het eens zo
code:
1
message = "This is from Lua and another minute has gone by!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:48

R-B

Blokkert

B@rt_d@_M@n schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:38:
[...]

Je moet zowel de gewone afbeeldingen cache als de appcache legen. Dat zijn twee verschillende dingen.
In Chrome leeg je de gewone cache onder instellingen.
De appcache via deze link:
chrome://appcache-internals/
Ik heb wederom de update weer gedaan, nu naar build 3.9317.

Op me thuis laptop hou ik nu blauw scherm, ook na legen cache. Zowel explorer als chrome. Mobiel werkt ook niet.

Me werk-laptop werk dan weer wel?? Nog ideen?

edit
Toch laag dieper in browser om gegevens wissen. Laptop werkt, mobiel ook weer _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door R-B op 24-04-2018 22:49 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
commentator schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:57:
[...]

probeer het eens zo
code:
1
Helaas zelfde error. Na een google actie heb ik het lua script opgeslagen als device en niet all. Ik krijg nu geen foutmelding meer maar het telegram bericht wordt ook niet verstuurd en er is geen logging van wat er fout gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Btje op 24-04-2018 22:10 ]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
commentator schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:53:
[...]

trek de stekker er eens uit als de monitor eraan zit en start de pi dan nog eens op. Wat zie je dan op je scherm?
Morgen eerst op vakantie, daarna ga ik dit zeker proberen. Ik denk dat ik stiekem hoopte op een gouden tip die het vandaag nog zou oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Btje schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:57:
[...]

Helaas zelfde error. Na een google actie heb ik het lua script opgeslagen als device en niet all. Ik krijg nu geen foutmelding meer maar het telegram bericht wordt ook niet verstuurd en er is geen logging van wat er fout gaat.
Test om te beginnen eens met wat print commando's ofzo of hij uberhaupt die devicechanged pikt. En test je telegram commando eens zonder variabelen, maar met een complete string.

Het maakt foutjes debuggen ook erg lastig als we maar het halve script zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
DizzyWeb schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:25:
[...]

Test om te beginnen eens met wat print commando's ofzo of hij uberhaupt die devicechanged pikt. En test je telegram commando eens zonder variabelen, maar met een complete string.

Het maakt foutjes debuggen ook erg lastig als we maar het halve script zien...
Telegram werkt via de http call uit het voorbeeld van de bot installatie.. Die had ik als test even aan een schakelaar gehangen zodat als er een lamp aangezet werd een melding naar telegram ging.

De volledige Lua:

commandArray = {}

token = "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"
chatid = xxxxxxxx
end

return commandArray

Een print commando gaat goed: 2018-04-25 07:56:48.551 LUA: Device Bram is ON

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Misschien een idee om het volledige pad te gebruiken, dus ipv 'curl' '/usr/bin/curl' gebruiken, of waar dat ding op jouw machine staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Btje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:58:
[...]

weet je zeker dat dit op 1 lijn staat en er dus geen enter staat na message..'"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Zet die stukken script sowieso eens tussen code tags, dat maakt het veel leesbaarder:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
commandArray = {}

chatid = xxxxxxxx
end

return commandArray

Moet die chatid niet ook tussen aanhalingstekens? Je plakt 'm immers als string in dat os.execute commando.

Edit:
Is dat commando uberhaupt compleet? Moet er niet nog een / na bot toevallig?

[ Voor 7% gewijzigd door DizzyWeb op 25-04-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
Hallo,

Ik ben nog helemaal nieuw in Domotica maar vrij handig met electra en ICT. Nu zit ik voor de hobby/energiebesparing/energiemonitoring te denken om wat Domotica thuis te installeren. Ik heb een Raspberry Pi 3b thuis ingebouwd in een kastenwand. Hier zit een 7" touchscreen op aangesloten (De pi shield volgens mij) en ik draait Volumio op de Raspberry. Het setje functioneert feiloos als radio in onze woning, te bedienen via het scherm / smartphone / laptop / etc. Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om Domoticz erbij op te draaien. Ik kom namelijk alleen de Image tegen op de website van Domoticz en ik wil op mijn Raspberry deze image niet zetten omdat Volumio moet blijven draaien. Een extra Raspberry zou ik wel zonde vinden om aan te schaffen namelijk :).

Heeft iemand een idee of en hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
djpsycho82 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:29:
Hallo,

Ik ben nog helemaal nieuw in Domotica maar vrij handig met electra en ICT. Nu zit ik voor de hobby/energiebesparing/energiemonitoring te denken om wat Domotica thuis te installeren. Ik heb een Raspberry Pi 3b thuis ingebouwd in een kastenwand. Hier zit een 7" touchscreen op aangesloten (De pi shield volgens mij) en ik draait Volumio op de Raspberry. Het setje functioneert feiloos als radio in onze woning, te bedienen via het scherm / smartphone / laptop / etc. Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om Domoticz erbij op te draaien. Ik kom namelijk alleen de Image tegen op de website van Domoticz en ik wil op mijn Raspberry deze image niet zetten omdat Volumio moet blijven draaien. Een extra Raspberry zou ik wel zonde vinden om aan te schaffen namelijk :).

Dit is wel mogelijk.

code:
1
curl -L install.domoticz.com | sudo bash

Mocht je certificaat-errors ontvangen, dan is deze optie een idee

code:
1
sudo curl -L -k install.domoticz.com | sudo bash

Dit haalt het van een http ipv https af.

Als Domoticz gedownload en geinstalleerd is, dan is deze als die is opgestart, vindbaar op: http://ip-raspberrypi:8080

Have fun met Domoticz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01
@djpsycho82
Zo te zien is Volumio 'gewoon' debian-based. Dan lijkt me dat je het installatiescript van Domoticz zelf kunt gebruiken.

https://www.domoticz.com/wiki/Raspberry_Pi#Install_Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
DizzyWeb schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:09:
Zet die stukken script sowieso eens tussen code tags, dat maakt het veel leesbaarder:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
commandArray = {}

chatid = xxxxxxxx
end

return commandArray

Moet die chatid niet ook tussen aanhalingstekens? Je plakt 'm immers als string in dat os.execute commando.

Edit:
Is dat commando uberhaupt compleet? Moet er niet nog een / na bot toevallig?
Ehh ik gebruik het voorbeeld van de domoticz wiki, ik mag hopen dat dit klopt, http://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot:

Using Telegram Bot to Send Message with Curl from Within Lua
Curl can be directly sent by Lua using the os.execute function:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}
token = "0000000:KEYKEYKEYKEYKEYKEY"
chatid = 12345678
if (devicechanged['Test'] == 'On') then
     os.execute('curl --data chat_id='..chatid..' --data-urlencode "text='..message..'"  "https://api.telegram.org/bot'..token..'/sendMessage" ')
end
return commandArray

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
mAiden88 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:40:
[...]

Dit is wel mogelijk.

code:
1
curl -L install.domoticz.com | sudo bash

Mocht je certificaat-errors ontvangen, dan is deze optie een idee

code:
1
sudo curl -L -k install.domoticz.com | sudo bash

Dit haalt het van een http ipv https af.

Als Domoticz gedownload en geinstalleerd is, dan is deze als die is opgestart, vindbaar op: http://ip-raspberrypi:8080

Have fun met Domoticz ;)
Bedankt! Hier kan ik genoeg mee. Vandaag maar eens installeren en wat rondsnuffelen, ik zag al dat ik wat modules moet kopen om mijn KAKU te schakelen en om mijn slimme meter uit te lezen.

Ook bedankt @BlueMotion voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Btje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:02:
[...]

Ehh ik gebruik het voorbeeld van de domoticz wiki, ik mag hopen dat dit klopt, http://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot:

Using Telegram Bot to Send Message with Curl from Within Lua
Curl can be directly sent by Lua using the os.execute function:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}
token = "0000000:KEYKEYKEYKEYKEYKEY"
chatid = 12345678
if (devicechanged['Test'] == 'On') then
     os.execute('curl --data chat_id='..chatid..' --data-urlencode "text='..message..'"  "https://api.telegram.org/bot'..token..'/sendMessage" ')
end
return commandArray
Heb je uberhaupt al getest of het zonder die variabelen en alleen dat commando werkt?

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
commandArray = {}

os.execute('curl --data chat_id=xxxxxxxx --data-urlencode "text=This is from Lua and another minute has gone by!" "https://api.telegram.org/botxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/sendMessage" ')
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:48

R-B

Blokkert

Hkuit schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:29:
[...]

Morgen eerst op vakantie, daarna ga ik dit zeker proberen. Ik denk dat ik stiekem hoopte op een gouden tip die het vandaag nog zou oplossen.
Ik had zelfde probleem als jij, maar gloednieuwe SD kaart kapte ermee. #MeNotHappy.
Scherm erop gaf direct aan SD card not readable..

Dan is kwestie nieuwe SD kaart kopen, basis linux image erop, domoticz installeren.
Zou lekker gaan probleren met linux zelf, het stappenplan is vrij duidelijk allemaal wat je in moet tikken.
dan leert gij vanzelf ;) :)

Mijn les:
Scripts backuppen
Domoticz db backuppen
Af en toe image maken SD card..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Ja die SD-kaart corruptie blijft toch altijd als een sluimerende vijand opspelen bij een Raspberry helaas. Ik zoek daar nog steeds een gouden oplossing voor. Ik heb nu een script die elke nacht een backup van de Domoticz-map backupt in mijn Stack 1TB cloudopslag.

Maar sinds ik verder aan het rommelen ben gegaan met m'n Domotica is het veel breder geworden dan enkel Domoticz. Het is nu een VPN-server, Domoticz-server, NodeRED, MQTT-server. Maar ik weet niet zo goed hoe je nou een hele live-omgeving een soort van realtime backupt zonder dat het systeem de hele tijd even plat moet.

En in hoeverre werkt een bestandsgebaseerde backup voor herinrichten van de server bij een SD-kaart faal. Ook al zou je een Windows-systeem qua bestanden 1 op 1 overkopiëren (dus niet op sectorniveau, maar per bestand) een werkend systeem krijg je er niet mee.

Mensen die een bepaalde high-grade oplossing hiervoor gebruiken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

djpsycho82 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:29:
Hallo,

Onderzoek dan eens Docker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Heeft iemand al een oplossing voor het werkend krijgen van json commando's vanuit domotica? Als ik bijvoorbeeld een scene wil activeren met een zelf aangemaakte switch dan gebruik ik dit commando in de eigenschappen van de switch:

code:
1
http://192.168.1.26:7070/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=3&switchcmd=On

Helaas wordt de scene niet geactiveerd op het moment dat ik de schakelaar omzet ter activatie. Terwijl als ik dit json commando in mijn webbrowser gebruik werkt het wel. Domoticz geeft in de log ook een foutmelding;

code:
1
2018-04-23 22:30:39.432 Error: Error opening url: http://192.168.1.26:7070/json.htm?type=command¶m=switchscene&idx=3&switchcmd=On

Blijkbaar wordt de '&param' verkeerd vertaald. Nu is daar een workaround voor door dit te vervangen door '&dparam', maar ook dan krijg ik een json error in mijn log van domoticz;

code:
1
2018-04-25 12:52:23.880 Error: Error opening url: http://192.168.1.26:7070/json.htm?type=command&dparam=switchscene&idx=2&switchcmd=On

Wie heeft hier een oplossing voor of dit werkend in Domoticz? Uiteindelijk wil ik namelijk via Siri/homekit deze scene kunnen aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
DizzyWeb schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:42:
[...]

Heb je uberhaupt al getest of het zonder die variabelen en alleen dat commando werkt?

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
commandArray = {}

os.execute('curl --data chat_id=xxxxxxxx --data-urlencode "text=This is from Lua and another minute has gone by!" "https://api.telegram.org/botxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/sendMessage" ')
end

return commandArray
Ja het voorbeeld wat wat hoger op het lijstje staat op die wiki. Dat werkt.
Ik mag toch aannemen dat een voorbeeld op een wiki werkt.

Iemand een voorbeeld zonder de variabelen? Ik vind het ook prima om de http aanroep die ik gebruikte met de schakelaar neer te zetten maar hoe is de os.execute aanroep dan?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Btje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:04:
[...]

Iemand een voorbeeld zonder de variabelen? Ik vind het ook prima om de http aanroep die ik gebruikte met de schakelaar neer te zetten maar hoe is de os.execute aanroep dan?
Kijk eens naar wat je quote? Als je het zo doet, weet je in ieder geval of dat commando werkt en het niet ergens in die variabelen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

bvsteyn schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:56:
Heeft iemand al een oplossing voor het werkend krijgen van json commando's vanuit domotica? Als ik bijvoorbeeld een scene wil activeren met een zelf aangemaakte switch dan gebruik ik dit commando in de eigenschappen van de switch:

code:
1
http://192.168.1.26:7070/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=3&switchcmd=On

Helaas wordt de scene niet geactiveerd op het moment dat ik de schakelaar omzet ter activatie. Terwijl als ik dit json commando in mijn webbrowser gebruik werkt het wel. Domoticz geeft in de log ook een foutmelding;

code:
1
2018-04-23 22:30:39.432 Error: Error opening url: http://192.168.1.26:7070/json.htm?type=command¶m=switchscene&idx=3&switchcmd=On

Blijkbaar wordt de '&param' verkeerd vertaald. Nu is daar een workaround voor door dit te vervangen door '&dparam', maar ook dan krijg ik een json error in mijn log van domoticz;

code:
1
2018-04-25 12:52:23.880 Error: Error opening url: http://192.168.1.26:7070/json.htm?type=command&dparam=switchscene&idx=2&switchcmd=On

Wie heeft hier een oplossing voor of dit werkend in Domoticz? Uiteindelijk wil ik namelijk via Siri/homekit deze scene kunnen aanroepen.
Wat als je localhost probeert? Je bedoelt dus een knop in de interface van Domoticz zelf? Dan kan je toch net zo goed localhost of 127.0.0.1 doen? Of probeer eens het IP zonder HTTP er voor.

Als je trouwens switcht naar MQTT ipv Domoticz-HTTP als methode hoef je niet meer bij elke knop die je aanmaakt de action-url's te vullen. Bevalt mij een stuk beter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Btje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:04:
[...]

Bi mij werkt het voor de deurbel zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if (devicechanged['Deurbel']=='On') then
token="xx"
chatid="0000"
message="Er is op de deurbel gedrukt om "..otherdevices_lastupdate['Deurbel']

os.execute('curl --data chat_id='..chatid..' --data-urlencode "text='..message..'" 
"https://api.telegram.org/bot'..token..'/sendMessage" ')
end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
MsG schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:41:
Ja die SD-kaart corruptie blijft toch altijd als een sluimerende vijand opspelen bij een Raspberry helaas. Ik zoek daar nog steeds een gouden oplossing voor. Ik heb nu een script die elke nacht een backup van de Domoticz-map backupt in mijn Stack 1TB cloudopslag.

Maar sinds ik verder aan het rommelen ben gegaan met m'n Domotica is het veel breder geworden dan enkel Domoticz. Het is nu een VPN-server, Domoticz-server, NodeRED, MQTT-server. Maar ik weet niet zo goed hoe je nou een hele live-omgeving een soort van realtime backupt zonder dat het systeem de hele tijd even plat moet.

En in hoeverre werkt een bestandsgebaseerde backup voor herinrichten van de server bij een SD-kaart faal. Ook al zou je een Windows-systeem qua bestanden 1 op 1 overkopiëren (dus niet op sectorniveau, maar per bestand) een werkend systeem krijg je er niet mee.

Mensen die een bepaalde high-grade oplossing hiervoor gebruiken?
Wellicht is dit een goede oplossing: http://wdlabs.wd.com/category/wd-pidrive/

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
MsG schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:20:
[...]

Wat als je localhost probeert? Je bedoelt dus een knop in de interface van Domoticz zelf? Dan kan je toch net zo goed localhost of 127.0.0.1 doen? Of probeer eens het IP zonder HTTP er voor.

Als je trouwens switcht naar MQTT ipv Domoticz-HTTP als methode hoef je niet meer bij elke knop die je aanmaakt de action-url's te vullen. Bevalt mij een stuk beter.
Zowel localhost als 127.0.0.1 levert eenzelfde foutmelding op. Ik heb idd handmatig een switch/schakelaar/knop aangemaakt. In het 'on action' veld heb ik de eerder genoemde JSON url geplaatst. Achter het 'On action' veld staat dat de actie met 'http' of 'https' moet beginnen. Zonder werkt dus niet.

Wat ik wil bereiken is het volgende;
Heb eDomoticz plugin draaien, waardoor items vanuit Domoticz via Homebridge/Homekit zichtbaar zijn in de Woning app op mijn iPhone. De handmatig aangemaakte schakelaar is zichtbaar binnen Homekit en nu wil via Sire de scene aan en uit kunnen zetten. Maar goed, daarvoor moet de schakelaar in Domoticz wel eerst werken natuurlijk. En dat laatste dat gaat al fout. Heb verschillende post gevonden waar men klaagt over het feit dat JSON errors geeft in Domoticz. Maar een oplossing heb ik nog nergens gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
AAAAAhhhhhh HELP ik heb per ongeluk alle devices gewist !!! was in de veronderstelling in de not used tab te zitten, echter in de normale tab !!!

Is er een manier dit ongedaan te maken ? of ben ik gedoemd alle 200 devices opnieuw op te nemen ??

DANK DANK DANK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Dreamcatcher schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:17:
AAAAAhhhhhh HELP ik heb per ongeluk alle devices gewist !!! was in de veronderstelling in de not used tab te zitten, echter in de normale tab !!!

Is er een manier dit ongedaan te maken ? of ben ik gedoemd alle 200 devices opnieuw op te nemen ??

DANK DANK DANK
Heb je geen back-up van je Domoticz?
Anders ben ik er bang voor denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
Androo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:19:
[...]

Jawel maar op de 1 of andere manier zitten daar de devices niet in ??

Toch gelukt, via Putty een backup van 14:00 terug gezet en die werkt weer, schijnbaar was de file die ik gebruikte van mijn laptop incompleet.

We kunnen weer verder, wel even schrikken, volgende x beter opletten
Thanks voor de hulp

Heb je geen back-up van je Domoticz?
Anders ben ik er bang voor denk ik..

[ Voor 31% gewijzigd door Dreamcatcher op 25-04-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Normaal wil ik niet snel cross-posten, maar ik kom er niet helemaal uit.

Probleem

Sinds vanmorgen 06:25 werkt mijn Domoticz niet meer.
Aangezien mijn cronjobs sinds die tijd ook niet meer werken vermoedde ik dat er een algemeen probleem was met mijn sd-kaart of installatie van Raspbian/Domoticz.

Via SSH kon ik nog wel bij mijn machine komen, maar verder gebeurde er niks meer.
MdO82 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:44:
Tip gevraagd :)

Ik heb al geruime tijd domoticz en de logging naar PVoutput op mijn raspberry draaien.
Ik heb hiervoor in het verleden een image gebruikt van domoticz.

Inmiddels is de boel al geupdate naar de laatste versies.

Alles werkte tot gisteren zonder problemen maar sinds vanmorgen draait domoticz niet meer.
Althans de service draait nog wel, maar de website geeft offline aan.
Het uitlezen en doorsturen van de opwekking van mijn omvormer doet het ook niet meer.
De omvormer is al opgestart, maar de informatie komt niet in PVoutput terecht.

Iemand een tip waar ik moet zoeken ?
Herstarten van de raspberry heeft geen effect helaas.

$ service domoticz status
● domoticz.service - LSB: Home Automation System
   Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated)
   Active: active (exited) since Wed 2018-04-25 08:38:23 CEST; 6min ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
  Process: 1577 ExecStop=/etc/init.d/domoticz.sh stop (code=exited, status=0/SUC
  Process: 1692 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/S

Edit: goed heb even verder onderzoek gedaan en er lijkt meer aan de hand dan alleen Domoticz.

Naast domoticz draai ik elk uur een script via cronjob welke sinds 6:25 vanmorgen ook niet meer werkt.
Verder werkt de upload naar PVoutput ook niet meer.
Deze loopt ook via een cronjob.

Herstarten van de raspberry heeft dus geen effect.
Wat kan ik verder nog uitzoeken ?

Ik zie verder geen logging voorbij komen.

Via de ssh-shell kan ik nog wel bij de raspberry komen en daar reageert hij ook op (reboot), maar verder noppes.
Een shutdown en herstart heeft ook geen effect.

Edit2:

Complete nieuwe install gedaan en helaas nog steeds geen success

$ sudo service domoticz status
● domoticz.service - LSB: Home Automation System
   Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated; vendor preset: enabled)
   Active: active (exited) since Wed 2018-04-25 13:40:15 UTC; 1min 13s ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
  Process: 349 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SU

Apr 25 13:40:14 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
Apr 25 13:40:15 raspberrypi domoticz.sh[349]: /home/pi/domoticz/domoticz: error
Apr 25 13:40:15 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.
Hierboven mijn bericht in het topic Raspberry Pi - deel 2

Het opnieuw inrichten van mijn sd-kaart heeft helaas niet geholpen.

Wie kan mij hiermee verder helpen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Hi all,

Ik heb waarschijnlijk niet zo'n moeilijke vraag, maar ik heb echt geen idee hoe of waar ik het zoeken moet.

Ik zou graag mijn temperatuur sensor data real time geëxporteerd willen hebben. Op een website als data dus, maar liever nog als RSS feed zodat ik met de data weer andere dingen kan.

Weet iemand of dit redelijk eenvoudig mogelijk is?

Alvast dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Squinck schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:00:
Hi all,

Ik heb waarschijnlijk niet zo'n moeilijke vraag, maar ik heb echt geen idee hoe of waar ik het zoeken moet.

Ik zou graag mijn temperatuur sensor data real time geëxporteerd willen hebben. Op een website als data dus, maar liever nog als RSS feed zodat ik met de data weer andere dingen kan.

Weet iemand of dit redelijk eenvoudig mogelijk is?

Alvast dank
Doorsturen naar influxdb en dan Grafana gebruiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
bvsteyn schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:06:
[...]

Zowel localhost als 127.0.0.1 levert eenzelfde foutmelding op. Ik heb idd handmatig een switch/schakelaar/knop aangemaakt. In het 'on action' veld heb ik de eerder genoemde JSON url geplaatst. Achter het 'On action' veld staat dat de actie met 'http' of 'https' moet beginnen. Zonder werkt dus niet.

Wat ik wil bereiken is het volgende;
Heb eDomoticz plugin draaien, waardoor items vanuit Domoticz via Homebridge/Homekit zichtbaar zijn in de Woning app op mijn iPhone. De handmatig aangemaakte schakelaar is zichtbaar binnen Homekit en nu wil via Sire de scene aan en uit kunnen zetten. Maar goed, daarvoor moet de schakelaar in Domoticz wel eerst werken natuurlijk. En dat laatste dat gaat al fout. Heb verschillende post gevonden waar men klaagt over het feit dat JSON errors geeft in Domoticz. Maar een oplossing heb ik nog nergens gevonden..
Dan hang je het commando toch gewoon in een script (lua of dzvents) voor dit device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocmer
  • Laatst online: 09:03
Squinck schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:00:
Je kan eens bij thingspeak.com kijken. Je kunt je data daar eenvoudig naar toe sturen, grafiekjes krijg je automatisch en je kunt de data ook los downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
jobr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:02:
[...]

Dan hang je het commando toch gewoon in een script (lua of dzvents) voor dit device.
Hmmz...da's ook een idee! Ff uitzoeken hoe ik een script trigger via een schakelaar. Vanavond maar weer even hobbyen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09 12:25
Ik gebruik deze ook, bevalt prima. Alles is geïnstalleerd op de USB flash.
kwestie van aanzetten, selecteren van de usb flash als installatie pad, en gaan.

Ik heb van de USB flash pas een image weggeschreven naar een backupschijf.
Ik gebruik ook het script om iedere nacht backups weg te schrijven naar mijn synology NAS.
Dus als het misgaat hoop ik snel weer online te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
DjAntoon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:51:
[...]

Ik gebruik deze ook, bevalt prima. Alles is geïnstalleerd op de USB flash.
kwestie van aanzetten, selecteren van de usb flash als installatie pad, en gaan.

Ik heb van de USB flash pas een image weggeschreven naar een backupschijf.
Ik gebruik ook het script om iedere nacht backups weg te schrijven naar mijn synology NAS.
Dus als het misgaat hoop ik snel weer online te zijn.
Ik doelde meer op de harddisk!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Dat kan ook, heb je zoveel opslag nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
MdO82 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:53:
Normaal wil ik niet snel cross-posten, maar ik kom er niet helemaal uit.

Probleem

Sinds vanmorgen 06:25 werkt mijn Domoticz niet meer.
Aangezien mijn cronjobs sinds die tijd ook niet meer werken vermoedde ik dat er een algemeen probleem was met mijn sd-kaart of installatie van Raspbian/Domoticz.

Via SSH kon ik nog wel bij mijn machine komen, maar verder gebeurde er niks meer.

[...]

Hierboven mijn bericht in het topic Raspberry Pi - deel 2

Het opnieuw inrichten van mijn sd-kaart heeft helaas niet geholpen.

Wie kan mij hiermee verder helpen ?
Heb je al een nieuwe SD-kaart geprobeerd, als je huidige defect is blijf je tegen problemen aanlopen. Probeer anders eens in delen je installatie weer opnieuw op te bouwen, dus eerst zorgen dat alleen domoticz draait en daarna 1 voor 1 je cron jobs toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Knielen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:42:
[...]

Heb je al een nieuwe SD-kaart geprobeerd, als je huidige defect is blijf je tegen problemen aanlopen. Probeer anders eens in delen je installatie weer opnieuw op te bouwen, dus eerst zorgen dat alleen domoticz draait en daarna 1 voor 1 je cron jobs toevoegen.
Dat vermoedde heb ik ook een beetje dat daar het probleem in zit.
Eerst maar eens een nieuwe sd-kaart bestellen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
sandisk sd kaart bij de action, niet duur wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 15:01

Twan V

...en er stralend uitzien

bvsteyn schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:56:

code:
1

code:
1

code:
1

Ziet eruit als urlencoding. Probeer eens &param

[ Voor 0% gewijzigd door Twan V op 26-04-2018 11:54 . Reden: grr tweakers urlencode mijn urldecode :( ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Twan V schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:54:
[...]
je bedoelt waarschijnlijk dit?

code:
1
&param

edit: ja dus, je had het al gefixed :)

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 26-04-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
DjAntoon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:25:
Dat kan ook, heb je zoveel opslag nodig?
Nee hoor, gebruik hem eigenlijk ook niet voor mijn domotica maar op een andere pi voor andere doeleinden.
Maar een Flash drive is toch eigenlijk het zelfde als een sd kaartje??

[ Voor 7% gewijzigd door bing69 op 26-04-2018 12:35 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
bing69 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:35:
[...]
Nee hoor, gebruik hem eigenlijk ook niet voor mijn domotica maar op een andere pi voor andere doeleinden.
Maar een Flash drive is toch eigenlijk het zelfde als een sd kaartje??
Niet helemaal, dan is een SSD ook hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:46:
[...]

Dat vermoedde heb ik ook een beetje dat daar het probleem in zit.
Eerst maar eens een nieuwe sd-kaart bestellen
Nou we hebben een nieuw sd-kaartje, maar krijg domoticz niet meer werkend.
Ik heb een nieuwe Raspbian Stretch genomen.

Na de installatie een static ip-address gemaakt, zoals ik voorheen had,

sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash

Installeert Domoticz.

Nadat de installatie klaar was kreeg ik een reboot en zou ik domoticz op het gezette ip-adres moeten kunnen benaderen.

Helaas krijg ik de melding "website heeft de verbinding geweigerd".
De cache had ik al leeggemaakt.

Nu las ik echter dat libssl een probleem zou kunnen zijn.
Ik heb enkele scripts gevonden die zouden moeten werken om libssl te installeren, maar deze geven een 404 melding.

Ik begreep dat je een andere libssl nodig hebt om Raspbian Stretch op een Rpi 1B+ te kunnen laten werken?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08

Pixelmagic

Ubergeek

MdO82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:56:
[...]

Installeert Domoticz.

Nadat de installatie klaar was kreeg ik een reboot en zou ik domoticz op het gezette ip-adres moeten kunnen benaderen.

Ik heb enkele scripts gevonden die zouden moeten werken om libssl te installeren, maar deze geven een 404 melding.

Ik begreep dat je een andere libssl nodig hebt om Raspbian Stretch op een Rpi 1B+ te kunnen laten werken?
Ga eens met ssh naar de installatie dir van domoticz en tik daar

./domoticz

Dan start je het programma rechtstreeks en krijg je eventuele foumeldingen direct voorbij, als je de laatste debian hebt dan heb je waarschijnlijk inderdaad een libssl probleem. Heb ik gisteren ook gehad nadat mijn hd in esxi corrupt begon te raken.

De oplossing is simpel maar tijdrovend zelf de laatste beta compileren. Op de wiki staat een stappenplan. In de betas van de afgelopen maanden is het libssl probleem opgelost maar de stable heeft deze oplossomg nog niet.

Succes

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Twan V schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:54:
[...]

Dan wordt de url;

code:
1
http://192.168.1.26:7070/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=2&switchcmd=On

Dan krijg ik een error in de browser:

code:
1
2
3
{
   "status" : "ERR"
}

En de eerder genoemde foutmelding in de logs van domoticz als ik de schakelaar gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door bvsteyn op 26-04-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Pixelmagic schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:59:
[...]

Ga eens met ssh naar de installatie dir van domoticz en tik daar

./domoticz

Dan start je het programma rechtstreeks en krijg je eventuele foumeldingen direct voorbij, als je de laatste debian hebt dan heb je waarschijnlijk inderdaad een libssl probleem. Heb ik gisteren ook gehad nadat mijn hd in esxi corrupt begon te raken.

De oplossing is simpel maar tijdrovend zelf de laatste beta compileren. Op de wiki staat een stappenplan. In de betas van de afgelopen maanden is het libssl probleem opgelost maar de stable heeft deze oplossomg nog niet.

Succes
Het is zoals ik reeds had gelezen het libssl probleem :/

Illegal instruction

Ga mij er van de week eens inlezen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
DjAntoon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:39:
[...]

Niet helemaal, dan is een SSD ook hetzelfde...
Ok duidelijk!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

MdO82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:28:
[...]

Illegal instruction

Geen specifieke verwijzing naar libssl of libcrypt ?

Wat ik aangaf gaat dit oplossen, andere dingen mogelijk niet.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
MdO82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:56:
[...]

Installeert Domoticz.

als je even updatebeta doet vanaf de ssh dan werkt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

commentator schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:32:
[...]

als je even updatebeta doet vanaf de ssh dan werkt het gewoon
Dat werkte bij mijndus niet helaas, moest echt compileren

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb een backup van mijn sd-kaart.
Weet iemand of ik mijn oude conjob-bestand nog uit kan lezen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:28:
[...]

Illegal instruction

Of je kiest voor Raspbian Jessie als Linux. Dan werkt het zonder problemen. :)
MdO82 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 07:41:
Ik heb een backup van mijn sd-kaart.
Weet iemand of ik mijn oude conjob-bestand nog uit kan lezen ?
Kijk eens in de map: /var/spool/cron/crontabs. Deze is normaal niet bereikbaar als Pi gebruiker maar vanuit je backup mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Hey guys, ik ben nu een dag bezig geweest met domoticz en er is iets wat ik niet voor elkaar krijg. Ik wil graag de powerstatus van mijn Denon versterker uitlezen om alle andere AV apparatuur af te schakelen via klik aan klik uit. Dit om wat sluip energie te beperken. Ik kan de status van de versterker via een http adres uitlezen, ik krijg dan een XML terug met alle settings. Ik kan ook via telnet inloggen en dan krijg ik elke setting die ik aanpas, dus ook power on, power off te zien in de console (PWON, PWSTANDBY,MV35, etc.). Mijn model avr-x1000 ondersteund geen commando's via telnet volgens mij want hij reageert niet op commando's, maar dat is geen probleem. Via http kan dit trouwens wel.

Ik weet dat het mogelijk is om XML uit te lezen via Python of Lua. Het probleem daarmee is dat het volgens mij altijd via crontab moet en dus maar 1 keer per minuut gedaan kan worden. Dat wil zeggen in mijn situatie, als ik de versterker weer inschakel, het maximaal een minuut kan duren voordat domoticz in de gaten heeft dat de rest weer op spanning mag. Anderzijds zou het zeer inefficiënt zijn om een XML elke seconde uit te lezen naar mijn idee. Een telnet sessie is dus een veel efficiëntere oplossing, maar ik zou niet weten hoe ik dat uitlees via domoticz...

Ik schakel mijn apparatuur met een Logitech Harmony One afstandsbediening trouwens maar dat is volgens mij niet zo heel relevant.

Een andere oplossing (via KaKu) wat ik over het hoofd zie is ook welkom. Ik weet dat het via z-wave veel eenvoudiger is dmv schakelbare plugs maar het leek me nu juist zo tof om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

MikeOO schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:13:
[...]

Of je kiest voor Raspbian Jessie als Linux. Dan werkt het zonder problemen. :)
Niet heel verstandig, de normale support stopt in een paar maanden, alleen de lts versie blijft tot 2020. Dat was voor mij de reden om toch de nieuwe versie aan de praat te krijgen, en dat lukt prima alleen zoals gezegd duurt een tijdje om te compileren.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djpsycho82 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:49:
Hey guys, ik ben nu een dag bezig geweest met domoticz en er is iets wat ik niet voor elkaar krijg. Ik wil graag de powerstatus van mijn Denon versterker uitlezen om alle andere AV apparatuur af te schakelen via klik aan klik uit. Dit om wat sluip energie te beperken.

-knip-
Werkt dit niet met de ingebouwde ping-mogelijkheid van Domoticz? Zo doe ik het ook met mijn Onkyo en ik schakel daarmee oa mijn actieve subwoofer uit als de Onkyo uit staat. Zit hooguit een vertraging in van enkele seconden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixelmagic schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:05:
[...]

Niet heel verstandig, de normale support stopt in een paar maanden, alleen de lts versie blijft tot 2020. Dat was voor mij de reden om toch de nieuwe versie aan de praat te krijgen, en dat lukt prima alleen zoals gezegd duurt een tijdje om te compileren.
Zover kijk ik niet omdat je dan wel aan de gang kunt blijven >:)
Ook Stretch komt uiteindelijk weer op zijn eind en dan heb je hetzelfde probleem.

Over een tijdje zijn de meeste problemen wel opgelost lijk mij en kun je probleemloos Stretch gaan gebruiken. Zo niet dan zien we dan wel weer verder toch.

Begrijp je punt helemaal maar voor de komende tijd zit je goed en mocht de support stoppen en willen upgraden dan kan dat ook prima.

Van Jessie naar Stretch kun je eenvoudig doen via bv
https://www.howtoforge.co...an-8-jessie-to-9-stretch/

Als eens getest met via een testomgeving en werkt prima >:)

Maar nu zijn er keuzes en kan iedereen zelf bepalen waar hij voor kiest en dat is dan wel weer mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 27-04-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
M.v.Veelen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:58:
[...]

Werkt dit niet met de ingebouwde ping-mogelijkheid van Domoticz? Zo doe ik het ook met mijn Onkyo en ik schakel daarmee oa mijn actieve subwoofer uit als de Onkyo uit staat. Zit hooguit een vertraging in van enkele seconden.
Thnx voor de tip, die ping mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb er wel naar gezocht maar nog niet gevonden. De versterker heeft namelijk de mogelijkheid om 'offline' te gaan in standby zodat ik weet dat hij uit staat. Dit is zeker een goed idee! Ik ga even op zoek naar de ping mogelijkheid binnen domoticz!

*Update*
Ping is gelukt maar het probleem is niet opgelost. Domoticz ziet de versterker keurig inschakelen en uitschakelen. (Dit is al goed voor een ander project, schakel PC niet uit als versterker aan staat wat ik nog wil bouwen). Ik heb waarschijnlijk over System Alive checker heen gekeken, stond er keurig tussen met (ping) er nog achter :F . Toch is dit niet wat ik graag wil. Het duurt (met alle timeouts op de laagste stand) zo'n 25 seconden voordat domoticz de versterker weer ziet... Dit heeft met de interface van de versterker te maken. Dat duurt al 20 seconden voordat de (command line) ping weer zichtbaar is na het inschakelen.

Feitelijk lost dit voor mij niets op. Als ik TV wil kijken wil ik (en vrouwlief waarschijnlijk) liever niet 25 seconden met de afstandsbediening blijven richten voordat deze de TV op de juiste input zet. Dit zou volgens mij ook nog automatisch kunnen maar dat betekent nog steeds dat het inschakelmoment van zo'n 10 seconden naar meer dan 30 seconden gaat... Lastiger dan verwacht dit probleem. Via Telnet is er geen vertraging en zie ik direct wat er gebeurt (de lan interface op Denon blijft in Standby dan Up).

Ook de XML output is direct en zonder vertraging... Maar via HTTP/HTTPS Poller weet ik niet hoe ik het moet bouwen. volgens mij via LUA Script, maar dat zou time based moeten zijn, wat weer betekent dat het 1 keer per minuut ververst...

[ Voor 51% gewijzigd door djpsycho82 op 27-04-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

djpsycho82 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:16:
[...]

Thnx voor de tip, die ping mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb er wel naar gezocht maar nog niet gevonden. De versterker heeft namelijk de mogelijkheid om 'offline' te gaan in standby zodat ik weet dat hij uit staat. Dit is zeker een goed idee! Ik ga even op zoek naar de ping mogelijkheid binnen domoticz!

*Update*
Ping is gelukt maar het probleem is niet opgelost. Domoticz ziet de versterker keurig inschakelen en uitschakelen. (Dit is al goed voor een ander project, schakel PC niet uit als versterker aan staat wat ik nog wil bouwen). Ik heb waarschijnlijk over System Alive checker heen gekeken, stond er keurig tussen met (ping) er nog achter :F . Toch is dit niet wat ik graag wil. Het duurt (met alle timeouts op de laagste stand) zo'n 25 seconden voordat domoticz de versterker weer ziet... Dit heeft met de interface van de versterker te maken. Dat duurt al 20 seconden voordat de (command line) ping weer zichtbaar is na het inschakelen.

Feitelijk lost dit voor mij niets op. Als ik TV wil kijken wil ik (en vrouwlief waarschijnlijk) liever niet 25 seconden met de afstandsbediening blijven richten voordat deze de TV op de juiste input zet. Dit zou volgens mij ook nog automatisch kunnen maar dat betekent nog steeds dat het inschakelmoment van zo'n 10 seconden naar meer dan 30 seconden gaat... Lastiger dan verwacht dit probleem. Via Telnet is er geen vertraging en zie ik direct wat er gebeurt (de lan interface op Denon blijft in Standby dan Up).

Ook de XML output is direct en zonder vertraging... Maar via HTTP/HTTPS Poller weet ik niet hoe ik het moet bouwen. volgens mij via LUA Script, maar dat zou time based moeten zijn, wat weer betekent dat het 1 keer per minuut ververst...
Als je snelheid wil dan zal je er denk ik niet onderuit komen de versterker zelf een seintje te laten geven. Als dit niet mogelijk is dan kan je kijken of je het signaal ( ir ab?) op kan vangen en direct naar domoticz te sturen. Ik denk dat dit met een esp8266 redelijk simpel kan.

Suc6

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je moet er al een module tussen hangen die het stroomverbruik kan meten. Als het stroomgebruik > xx is, dan staat de versterker aan, dit is vrijwel instant. Dit zou met een Sonoff kunnen of met een ZWave module, net wat je voorkeur heeft.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
De esp8266 zegt me niet zoveel maar een snelle Google laat me zien dat ik die module aan de Gpio moet koppelen, dat betekent volgens mij een 8 meter lange kabel (utp?) moet trekken van mijn pi naar de versterker? Of blijft deze module bij de pi en hoe babbelt hij met mijn versterker?

Ik had al eerder aangegeven dat het me tof leek om het zo te doen maar als esp8266 niet lukt zal z-wave de enige mogelijkheid zijn met domoticz ben ik bang. Kosten technisch haal ik dat er moeilijk weer uit, de besparing is zo'n 30 Watt, een krappe 20 euro per jaar. Z-wave usb dongel en 1power plug is zo'n 100 euro samen dacht ik. Dat zou pas wat opleveren over 5 jaar, tja en wat is er dan allemaal wel niet veranderd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

djpsycho82 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:27:
Z-wave usb dongel en 1power plug is zo'n 100 euro samen dacht ik.
De Aeotec Z-wave stick is zo'n €45, andere merken goedkoper. Een z-wave tussenstekker heb je vanaf €20.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Gizz schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:41:
[...]

De Aeotec Z-wave stick is zo'n €45, andere merken goedkoper. Een z-wave tussenstekker heb je vanaf €20.
Hmm dat scheelt wel iets. Heb je voor die 20 euro vast geen fibaro kwaliteit denk ik? Ik ga het in ieder geval overwegen. Nog tips qua z-wave tussenstekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik heb tussenstekkers van Devolo, TKBhome en Neo Coolcam en ze doen het eigenlijk allemaal prima, ook na een aantal jaar. Al heeft die laatste een heel klein beetje stroomlekkage wanneer uitgeschakeld (maar die was ook maar 14 euro toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Laatst online: 26-10-2023
Of je vrot er een ESP in en monitor de powerled van je reciever.
LED Aan > Push naar Domoticz en doe je acties ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

djpsycho82 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:27:
De esp8266 zegt me niet zoveel maar een snelle Google laat me zien dat ik die module aan de Gpio moet koppelen, dat betekent volgens mij een 8 meter lange kabel (utp?) moet trekken van mijn pi naar de versterker? Of blijft deze module bij de pi en hoe babbelt hij met mijn versterker?

Ik had al eerder aangegeven dat het me tof leek om het zo te doen maar als esp8266 niet lukt zal z-wave de enige mogelijkheid zijn met domoticz ben ik bang. Kosten technisch haal ik dat er moeilijk weer uit, de besparing is zo'n 30 Watt, een krappe 20 euro per jaar. Z-wave usb dongel en 1power plug is zo'n 100 euro samen dacht ik. Dat zou pas wat opleveren over 5 jaar, tja en wat is er dan allemaal wel niet veranderd 😉
Een esp heeft wifi aan boord, dus geen kabels, alleen stroom een een IR ledje :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
2 dagen geleden een nieuwe meter gekregen inc. nieuwe gas meter. i.v.m. verzwaring van de aansluiten. Meter ; Sagemcom T210-D hier een standaard P1 kabel bij gekocht via sos solution. Dit werkt echt perfect niet gedacht.

Tevens ook aan de slag gegaan met InfluxDB & grafana. Leuke stukje software :9 ( na wat sleutelen en proberen )

Grafana

Grafana01

Temperatuur sensor heb ik ook nog bijbesteld, dit ga ik binnenkort uitbreiden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Racer89 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:39:
2 dagen geleden een nieuwe meter gekregen inc. nieuwe gas meter. i.v.m. verzwaring van de aansluiten. Meter ; Sagemcom T210-D hier een standaard P1 kabel bij gekocht via sos solution. Dit werkt echt perfect niet gedacht.

Tevens ook aan de slag gegaan met InfluxDB & grafana. Leuke stukje software :9 ( na wat sleutelen en proberen )

[afbeelding]

[afbeelding]

Temperatuur sensor heb ik ook nog bijbesteld, dit ga ik binnenkort uitbreiden _/-\o_
Wauw, zit er netjes uit!

Wel even je spelfoutjes uit temperatuur halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Racer89 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is een luxe P1 bericht als er per fase de spanning word doorgegeven !

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 ... 88 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.