Acties:
  • 0 Henk 'm!
djpsycho82 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:49:
[...]

Hmm dat scheelt wel iets. Heb je voor die 20 euro vast geen fibaro kwaliteit denk ik? Ik ga het in ieder geval overwegen. Nog tips qua z-wave tussenstekkers?
Voor een paar euro een tafelstopcontact die je tussen stopcontact en versterker zet. Vervolgens de draad onderbreken en er een Sonoff Pow twv 8,- tussen zetten en je hebt je alternatieve oplossing. Wel even ESPeasy of Tasmota (enz.) er op flashen. Ook allemaal gewoon draadloos.

Ik heb het wel met de ping-oplossing, maar zoals gezegd is de vertraging bij mij slechts een paar seconden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Knielen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:00:
[...]

Wauw, zit er netjes uit!

Wel even je spelfoutjes uit temperatuur halen ;)
Haha ik was er eigenlijk op aan het wachten. Ik zag het zelf te laat en had de foto al geupload. Krijg je als je kopieert en plakt dan is het overal fout _O-

@Pixelmagic ik stond er ook van te kijken. Niet verwacht eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:34
Nou mijn installatie is weer up and running.
De laatste Stretch versie werkte helaas niet op mijn Rpi 1b+ icm Domoticz.

Volgorde die ik nu heb gevolgd

1. Raspbian met Jessie geïnstalleerd op een nieuwe sd-kaart.
2. Domoticz geinstalleerd via curl.
3. Database die veilig gesteld was teruggezet
4. De boel geupdate en geupgrade en een dist-upgrade gedaan.

Daarmee draait de boel met de laatste versie van Raspbian.
Als ik nu helemaal klaar ben zal ik er gelijk een image van maken zodat ik een backup heb liggen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:21
Mmm naar de laatste beta geupdate en nu knalt de webpage van domoticz er om de paar minuten uit.
Dan moet ik de Pi herstarten en doet die het weer.

Iemand ook last van? Of weer iemand een oplossen hier voor?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 12:26

Pixelmagic

Ubergeek

TerrorSource schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:03:
Mmm naar de laatste beta geupdate en nu knalt de webpage van domoticz er om de paar minuten uit.
Dan moet ik de Pi herstarten en doet die het weer.

Iemand ook last van? Of weer iemand een oplossen hier voor?
Welke versie heb je nu draaien ?

Hier 3.9139 en die draait al een aantal dagen stabiel.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Pixelmagic schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:09:
[...]

Welke versie heb je nu draaien ?

Hier 3.9139 en die draait al een aantal dagen stabiel.
Version: 3.9379
Build Hash: 5a186ddc
Compile Date: 2018-04-28 09:18:07

Had nu net dat Domoticz webpagina wel online was maar geen hardware. Sensors en Scripts meer zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

TerrorSource schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:11:
[...]

Had nu net dat Domoticz webpagina wel online was maar geen hardware. Sensors en Scripts meer zag.
Even de database renamen en kijken of je dan met een nieuwe wel dingen kan toevoegen. Dan kan je in ieder geval een corrupte db uitsluiten. Heb dat zelf wel eens gehad na een update, dat bepaalde hardware als die ingeschakeld staat de boel laat crashen.

En opstarten vanuit de prompt zonder het .sh script, geeft nét wat meer info en heeft mij al vaker geholpen met niet juist werkende hardware.

Mocht het hardware zijn en je wilt je db behouden dan met een sqlite editor de betrokken hardware in de db disabled zetten en starten.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Pixelmagic schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:32:
[...]

Even de database renamen en kijken of je dan met een nieuwe wel dingen kan toevoegen. Dan kan je in ieder geval een corrupte db uitsluiten. Heb dat zelf wel eens gehad na een update, dat bepaalde hardware als die ingeschakeld staat de boel laat crashen.

En opstarten vanuit de prompt zonder het .sh script, geeft nét wat meer info en heeft mij al vaker geholpen met niet juist werkende hardware.

Mocht het hardware zijn en je wilt je db behouden dan met een sqlite editor de betrokken hardware in de db disabled zetten en starten.
Er gaat echt iets niet goed met Domoticz zelf.

Heb nu een andere RPi uit de kast gepakt, nieuwe micro-sd erin om alles maar na te bouwen.
Nu heb ik Domoticz geinstalleerd, probeer Hardware toe te voegen, na aantal toegevoegd te hebben druk ik op Dashboard en hardware is weer weg en webinterface is "Offline" als ik naar Hardware ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik wil als leek een beetje gaan kijken wat Dashticz voor mij kan betekenen op een oude iPad 2 die ik nog heb liggen.
Krijg alleen al domoticz niet goed geïnstalleerd op mijn MacBook met terminal etc... vind de Wiki zelf niet echt heel duidelijk moet ik zeggen dus vraag me af of er goede (video-)tutorials zijn...? Zelf nog. niet kunnen vinden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 21:47

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

MdO82 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:04:
Nou mijn installatie is weer up and running.
De laatste Stretch versie werkte helaas niet op mijn Rpi 1b+ icm Domoticz.

Volgorde die ik nu heb gevolgd

1. Raspbian met Jessie geïnstalleerd op een nieuwe sd-kaart.
2. Domoticz geinstalleerd via curl.
3. Database die veilig gesteld was teruggezet
4. De boel geupdate en geupgrade en een dist-upgrade gedaan.

Daarmee draait de boel met de laatste versie van Raspbian.
Als ik nu helemaal klaar ben zal ik er gelijk een image van maken zodat ik een backup heb liggen.
Maak voor de zekerheid regelmatig een image bestand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:34
niki_lauda schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:54:
[...]

Maak voor de zekerheid regelmatig een image bestand aan.
Dat ga ik zeker nu doen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:33
Het is meestal niet de sd kaart die corrupt is maar het filesysteem. Terugzetten van een image lost dit dan ook normaal op.

Je kunt dit oa oplossen met een externe hdd of een usb stick.

Ik heb dit opgelost door de sd kaart readonly te maken. Hoe dat moet staat op het forum. Het enige nadeel hieraan is dat na een stroomstoring een oude database actief wordt. Daar moet ik nog wat op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-05 07:46
Ik ben van plan om de deuren en ramen in het huis te voorzien van sensoren, puur voor detectie van mogelijke inbraken en afschrikking (alarm).

Momenteel heb ik nog niets van domotica (buiten wat Philips Hue led strips en een hue bridge). Heb me deze ochtend wat verdiept en heb momenteel dit bedacht:

- Heb een Synology DS214+ waar ik deze ochtend reeds Domoticz op geïnstalleerd heb
- Ik zou één Z-Wave Aeotec USB Adapter with battery Gen5 bestellen om aan te sluiten op de Synology
- Ik zou één Sensative Strips deur/raam sensor bestellen om te testen
- Ik zou één Z-Wave Aeotec Sirene bestellen als alarm

Met deze opstelling zou ik in principe al het alarm kunnen laten afgaan als de sensor een 'opening' detecteert. Nu zit ik nog met de volgende praktische vragen:

- Kan je d.m.v. de Domoticz iPhone app makkelijk het systeem 'activeren' en 'deactiveren'? Bijvoorbeeld bij het slapen gaan alle sensoren en alarm activeren en 's ochtends weer deactiveren?

- Als de iPhone plat is en je komt thuis.. Kan je natuurlijk het alarm of sensoren niet uitschakelen.. Ik zou dan een keypad voorzien in een lade of kastje, en een 10sec delay instellen op het alarm, zodat je kan binnen gaan en 10sec de tijd hebt om d.m.v. een keypad het alarm te deactiveren. Zijn er daar betere of handigere oplossingen voor?

- Kan je aan Domoticz ook een soort van telefoon centrale hangen die een nummer belt bij detectie?

- Kan je m.b.v. de Domiticz iPhone app de alarm sirene uitschakelen? Bijvoorbeeld bij loos alarm en je bent niet thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Misschien een domme vraag. Hoe maak ik een image van de hele sd kaart ? Ik neem aan dat back-up via de instelling van de domoticz web interface niet genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07
zeker goede keuzes. ik heb dat ook alleen wel kostbaar.
Waarom niet voor xiaomi gateway. dan kan je heel de huis voorzien van contact sensors voor een appel en een ei plus dat de gateway gelijk je sirene kan zijn ;)

activeren van je alarm kan je doen op 100 manieren. een virtual switch die je schakeld kan prima.
Tha Render_2 schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:22:
Ik ben van plan om de deuren en ramen in het huis te voorzien van sensoren, puur voor detectie van mogelijke inbraken en afschrikking (alarm).

Momenteel heb ik nog niets van domotica (buiten wat Philips Hue led strips en een hue bridge). Heb me deze ochtend wat verdiept en heb momenteel dit bedacht:

- Heb een Synology DS214+ waar ik deze ochtend reeds Domoticz op geïnstalleerd heb
- Ik zou één Z-Wave Aeotec USB Adapter with battery Gen5 bestellen om aan te sluiten op de Synology
- Ik zou één Sensative Strips deur/raam sensor bestellen om te testen
- Ik zou één Z-Wave Aeotec Sirene bestellen als alarm

Met deze opstelling zou ik in principe al het alarm kunnen laten afgaan als de sensor een 'opening' detecteert. Nu zit ik nog met de volgende praktische vragen:

- Kan je d.m.v. de Domoticz iPhone app makkelijk het systeem 'activeren' en 'deactiveren'? Bijvoorbeeld bij het slapen gaan alle sensoren en alarm activeren en 's ochtends weer deactiveren?

- Als de iPhone plat is en je komt thuis.. Kan je natuurlijk het alarm of sensoren niet uitschakelen.. Ik zou dan een keypad voorzien in een lade of kastje, en een 10sec delay instellen op het alarm, zodat je kan binnen gaan en 10sec de tijd hebt om d.m.v. een keypad het alarm te deactiveren. Zijn er daar betere of handigere oplossingen voor?

- Kan je aan Domoticz ook een soort van telefoon centrale hangen die een nummer belt bij detectie?

- Kan je m.b.v. de Domiticz iPhone app de alarm sirene uitschakelen? Bijvoorbeeld bij loos alarm en je bent niet thuis..

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03

MsG

Forumzwerver

Racer89 schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:22:
Misschien een domme vraag. Hoe maak ik een image van de hele sd kaart ? Ik neem aan dat back-up via de instelling van de domoticz web interface niet genoeg is?
Met bijvoorbeeld dezelfde tool als die ik gebruik om van die images juist op een SD-kaart te krijgen. Win32DiskImager

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-05 07:46
remcoXP schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:38:
zeker goede keuzes. ik heb dat ook alleen wel kostbaar.
Waarom niet voor xiaomi gateway. dan kan je heel de huis voorzien van contact sensors voor een appel en een ei plus dat de gateway gelijk je sirene kan zijn ;)

activeren van je alarm kan je doen op 100 manieren. een virtual switch die je schakeld kan prima.

[...]
Het kostbare aan mijn plan zijn enkel de sensoren, die Sensative Strips kosten 50eur/stuk maar je ziet er dan wel niets van :) De sirene en zwave usb stick maken dan niet zoveel meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Sinds gisteravond werkt de notificatie via https (telegram niet meer) ze komen niet meer binnen. erg vreemd. Ik heb domoticz al gestopt en gestart maar ik krijg deze melding in de log:

2018-04-29 11:17:40.072 Error: HTTP:
2018-04-29 11:17:40.073 Notification sent (http) => Failed

Iemand een idee? de melding zegt niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:58
vwtune schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:20:
Sinds gisteravond werkt de notificatie via https (telegram niet meer) ze komen niet meer binnen. erg vreemd. Ik heb domoticz al gestopt en gestart maar ik krijg deze melding in de log:

2018-04-29 11:17:40.072 Error: HTTP:
2018-04-29 11:17:40.073 Notification sent (http) => Failed

Iemand een idee? de melding zegt niet veel...
problemen met telegram zelf ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
AjDuLion schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:24:
[...]

problemen met telegram zelf ;)
Ow echt? kan Ik dat ergens terug lezen? Ik werd al weer para dat het aan mijn system lag :+
Als ik erop google vind ik geen recente berichten over problemen met telegram namelijk

[ Voor 15% gewijzigd door vwtune op 29-04-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:58
vwtune schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:35:
[...]

Ow echt? kan Ik dat ergens terug lezen? Ik werd al weer para dat het aan mijn system lag :+
Als ik erop google vind ik geen recente berichten over problemen met telegram namelijk
nieuws: Telegram kampt met problemen na stroomstoring Amsterdam - update

:)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er, behalve sqlite3 installeren op een RPi, ook een andere mogelijkheid om de domoticz.db te controleren, repareren, comprimeren? Draai Domoticz op een Synology NAS en heb daar niet zo 1,2,3 sqlite3 op staan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
db kopieren en op je windows machine bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb een Mac met Parallels, dus beide opties zijn mogelijk. Maar welke tooling zou daar het handigst voor zijn? Heb nog geen stappenplan gevonden om dit lokaal uit te voeren. SQLitebrowser op de Mac kan ik gebruiken om de db te openen, maar zie geen optie om de DB op fouten te controleren. Ik puzzel nog even verder.

ps. de reden is dat Domoticz een enkele keer vastloopt en ik wil uitsluiten dat het in de db zit. Zie geen duidelijke trigger waardoor Domoticz anders vastloopt in het log.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:51
Hier hetzelfde. geupdate naar 3.9379 en telkens moet ik nu mijn domoticz resetten omdat de webpage vastloopt/leegloopt.
TerrorSource schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:11:
[...]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maakte hiervoor gebruik van een script die elke nacht een backup van de SD kaart maakte naar mij NAS.

Bij DIR een locatie invullen die bereikbaar is vanaf je Rasp en waar je de back-ups wilt opslaan.
Gebruik dit al een tijdje niet meer, aangezien ik nu een PiDrive gebruik maar zou nog steeds prima moeten werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
#!/bin/bash
#Setting up backup directories
DIR=/home/pi/domoticz/nas/sd-image

# Setting up echo fonts
red='\e[0;31m'
green='\e[0;32m'
cyan='\e[0;36m'
yellow='\e[1;33m'
purple='\e[0;35m'
NC='\e[0m' #No Color
bold=`tput bold`
normal=`tput sgr0`

#Screen clear
clear

echo -e "${green}${bold}Starting RaspberryPI backup process!${NC}${normal}"
echo ""
# First check if pv package is installed, if not, install it first
PACKAGESTATUS=`dpkg -s pv | grep Status`;

if [[ $PACKAGESTATUS == S* ]]
   then
      echo -e "${cyan}${bold}Package 'pv' is installed${NC}${normal}"
      echo ""
   else
      echo -e "${yellow}${bold}Package 'pv' is NOT installed${NC}${normal}"
      echo -e "${yellow}${bold}Installing package 'pv' + 'pv dialog'. Please wait...${NC}${normal}"
      echo ""
      sudo apt-get -y install pv && sudo apt-get -y install pv dialog
fi

# Check if backup directory exists
if [ ! -d "$DIR" ];
   then
      echo -e "${yellow}${bold}Backup directory $DIR doesn't exist, creating it now!${NC}${normal}"
      sudo mkdir $DIR

fi

# Create a filename with datestamp for our current backup (without .img suffix)
OFILE="$DIR/backup_$(date +%Y%m%d_%H%M%S)"

# Create final filename, with suffix
OFILEFINAL=$OFILE.img

# First sync disks
sync; sync

# Shut down some services before starting backup process
echo ""
echo -e "${purple}${bold}Stopping services before backup${NC}${normal}"
sudo service cron stop

# Begin the backup process, should take about 45 minutes hour from 8Gb SD card to HDD
echo ""
echo -e "${green}${bold}Backing up SD card to img file on HDD${NC}${normal}"
SDSIZE=`sudo blockdev --getsize64 /dev/mmcblk0`;
sudo pv -tpreb /dev/mmcblk0 -s $SDSIZE | dd of=$OFILE bs=1M conv=sync,noerror iflag=fullblock

# Wait for DD to finish and catch result
RESULT=$?

# Start services again that where shutdown before backup process
echo ""
echo -e "${purple}${bold}Starting the stopped services${NC}${normal}"
sudo service cron start

# If command has completed successfully, if not, delete created files
if [ $RESULT = 0 ];
   then
     sudo mv $OFILE $OFILEFINAL
      echo ""
      echo -e "${green}${bold}RaspberryPI backup process completed! FILE: $OFILEFINAL${NC}${normal}"
      echo -e "${yellow}Removing backups older than 10 days${NC}"
     sudo find $DIR -maxdepth 1 -name "*.img" -mtime +10 -exec rm {} \;
      echo -e "${cyan}If any backups older than 10 days were found, they were deleted${NC}"
      exit 0
# Else remove attempted backup file
   else
      echo ""
      echo -e "${red}${bold}Backup failed!${NC}${normal}"
     sudo rm -f $OFILE
      echo ""
      echo -e "${purple}Last backups on HDD:${NC}"
     sudo find $DIR -maxdepth 1 -name "*.img" -exec ls {} \;
      echo ""
      echo -e "${red}${bold}RaspberryPI backup process failed!${NC}${normal}"
      /home/pi/domoticz/scripts/bash/tg "Backup van SD naar NAS Mislukt"
      exit 1
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:49:
Is er, behalve sqlite3 installeren op een RPi, ook een andere mogelijkheid om de domoticz.db te controleren, repareren, comprimeren? Draai Domoticz op een Synology NAS en heb daar niet zo 1,2,3 sqlite3 op staan.
Overals waar je iets van SQL op kunt installeren zal het ook wel mogelijk mee zijn.
Maar kun je niet even tijdje een Rasp installeren met alleen linux en sqlite3 en zet je daar tijdelijk de DB op. Meer heb je niet nodig.

Ben je met een paar minuten klaar met testen en je hebt er toch een paar op voorraad liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:57
Ik gebruik een aantal Neo Coolcam devices binnen Domoticz zoals deurcontacten, motion sensoren en wall-plugs. Dat werkt allemaal prima, maar weet iemand of het ook mogelijk is de firmware van deze devices te updaten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ben sinds kort op deze manier aan de slag gegaan voor backups.
Krijg nu mooi steeds een image op mijn NAS.

https://www.hackviking.co...pi-backup-complete-image/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:33
Danielson schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:41:
Ik gebruik een aantal Neo Coolcam devices binnen Domoticz zoals deurcontacten, motion sensoren en wall-plugs. Dat werkt allemaal prima, maar weet iemand of het ook mogelijk is de firmware van deze devices te updaten? :?
Volgens mij zijn hier geen firmware updates voor te verkrijgen, ondersteuning op deze producten is er niet. Daarnaast, waarom zou je willen upgraden? Je hebt nu toch geen problemen? Firmware upgrade brengt natuurlijk altijd een risico met zich mee en het is niet zo dat je makkelijk via een omweg of iets even de originele firmware kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Knielen schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:06:
[...]

Volgens mij zijn hier geen firmware updates voor te verkrijgen, ondersteuning op deze producten is er niet. Daarnaast, waarom zou je willen upgraden? Je hebt nu toch geen problemen? Firmware upgrade brengt natuurlijk altijd een risico met zich mee en het is niet zo dat je makkelijk via een omweg of iets even de originele firmware kan uploaden.
Ik wil upgraden omdat ik verschillende motion sensors van Neo Coolcam heb en het aan de firmware versie ligt of je wel of geen temperatuur sensor hebt, toch een leuk extratje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:05
Nou volgens mij koop je gewoon de v2 versie van de pir dan heb je de temp sensor erbij. Ik heb er een aantal zonder de temp sensor en een aantal met. Ik kan me niet voorstellen dat de V1 hardwarematig hetzelfde is maar de firmware hem "klein" houd. Bij veel apparatuur wordt dat inderdaad wel gedaan, dat weet ik maar ik denk dat het in dit geval een revisie is. Mocht het wel het geval zijn, dan zou dat naruurlijk erg leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Chrisje1983 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:32:
Nou volgens mij koop je gewoon de v2 versie van de pir dan heb je de temp sensor erbij. Ik heb er een aantal zonder de temp sensor en een aantal met. Ik kan me niet voorstellen dat de V1 hardwarematig hetzelfde is maar de firmware hem "klein" houd. Bij veel apparatuur wordt dat inderdaad wel gedaan, dat weet ik maar ik denk dat het in dit geval een revisie is. Mocht het wel het geval zijn, dan zou dat naruurlijk erg leuk zijn.
Ik heb ook de V2, ze hebben niet allemaal een temp sensor, dat ligt dus aan de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Nou dat is wel vreemd dan, heb je bij de v2 op de pir zelf een extra klein lettertje staan bij het neo coolcam logo?

Bij mij zijn ze allemaal precies zoals ik besteld heb, de V1 en V2 versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Chrisje1983 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:35:
Nou dat is wel vreemd dan, heb je bij de v2 op de pir zelf een extra klein lettertje staan bij het neo coolcam logo?

Bij mij zijn ze allemaal precies zoals ik besteld heb, de V1 en V2 versies
Dat zou ik thuis eens na moeten kijken, maar je kunt het toch aan het ontwerp zien?

Ik heb deze;

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB11v.teMjN8KJjSZFgq6zjbVXab/NEO-COOLCAM-NAS-PD02Z-z-wave-Plus-PIR-Bewegingssensor-Detector-Domotica-Power-Operated-Z-wave-Alarmsysteem.jpg_640x640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ook dat model heb je een V1 en een v2, met en zonder temp sensor.

Ik heb van het andere modelletje V1 en V2 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Chrisje1983 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:46:
Ook dat model heb je een V1 en een v2, met en zonder temp sensor.

Ik heb van het andere modelletje V1 en V2 versies.
Ah! :) Dat wist ik niet! Het blijft dus een gok wat je krijgt als je er één besteld, ik heb deze besteld.

Human wezens zijn warm-blooded dier met stabiele infrarood straling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52
Vraagje: ik heb inmiddels een USB disk, een P1 logger en een RFXcom aan m'n domoticz draaiende device (Synology) hangen. De USB poorten zijn nu op, maar wil m'n Zwave dongle er weer eens aan hangen. Kan ik de hele boel gewoon aan een USB hub hangen? Ik denk dat ik de disk direct erin prik en de rest van de devices aan een USB hub wil hangen.

Ik twijfel omdat ik in Domoticz de USB poort moet aangeven en je met een hub geen extra poorten erbij kunt 'maken' zeg maar.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:35
NiGeLaToR schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:04:
Vraagje: ik heb inmiddels een USB disk, een P1 logger en een RFXcom aan m'n domoticz draaiende device (Synology) hangen. De USB poorten zijn nu op, maar wil m'n Zwave dongle er weer eens aan hangen. Kan ik de hele boel gewoon aan een USB hub hangen? Ik denk dat ik de disk direct erin prik en de rest van de devices aan een USB hub wil hangen.

Ik twijfel omdat ik in Domoticz de USB poort moet aangeven en je met een hub geen extra poorten erbij kunt 'maken' zeg maar.
Als je met persistent USB devices werkt: https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Dan kan je prima alles overprikken naar een hub. Anders ook wel, maar dan loop je het risico dat bijvoorbeeld ttyUSB00 en ttyUSB01 omgewisseld zijn. Ook niet het einde van de wereld, maar dan moet je bij Hardware alles weer rechtzetten. Mocht het daar op uitlopen, dan is het zeker de moeite waard om de stappen te volgen die in de link beschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
tsjoender schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:09:
[...]

Als je met persistent USB devices werkt: https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Dan kan je prima alles overprikken naar een hub. Anders ook wel, maar dan loop je het risico dat bijvoorbeeld ttyUSB00 en ttyUSB01 omgewisseld zijn. Ook niet het einde van de wereld, maar dan moet je bij Hardware alles weer rechtzetten. Mocht het daar op uitlopen, dan is het zeker de moeite waard om de stappen te volgen die in de link beschreven worden.
Maar even geprobeerd: RFXcom moest ik USB poort van aanpassen, maar de P1 meter wil nu even niet meer werken. Kunnen er wel meer devices op 1 poort actief zijn, of moet ik de persistent USB actie daarvoor altijd uitvoeren?

RFXCom stond niet goed, die zit nu op de hub die in de poort van de P1 meter zat - alleen de P1 meter uitlezer stopt nu prompt met werken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
NiGeLaToR schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:28:
[...]

Maar even geprobeerd: RFXcom moest ik USB poort van aanpassen, maar de P1 meter wil nu even niet meer werken. Kunnen er wel meer devices op 1 poort actief zijn, of moet ik de persistent USB actie daarvoor altijd uitvoeren?

RFXCom stond niet goed, die zit nu op de hub die in de poort van de P1 meter zat - alleen de P1 meter uitlezer stopt nu prompt met werken helaas.
Meerdere devices op een USB poort via een hub is geen probleem. Je kan zelfs op een hub weer een hub aansluiten als je dat zou willen.

Het OS zal bij het starten van de kernel en bij het inpluggen van USB devices er een device voor aanmaken. De volgorde kan verschillen en daarom is persitent USB devices wel erg mooi. Dan maakt het niet uit in welke volgorde de kernel de devices voorbij ziet komen.

Weet je wel wat het device id is van de P1 meter na het omprikken? Als je dmesg als commando geeft voor het inprikken en na het inprikken het commando herhaalt, dan zou je aan de toegevoegde regels snel moeten kunnen zien welk device er aan toegewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09
Ik wil een Fibaro single switch gebruiken om een badkamer ventilator aan/uit te schakelen zonder fysieke schakelaar. Ik krijg het niet voor elkaar..
Is het uberhaubt wel mogelijk, zo ja kan iemand me dan helpen met de juiste bekabeling?
Heb een blauwe en een bruine draad, deze fibaro https://manuals.fibaro.com/hk-switch/ en deze ventilator: http://www.ithodaalderop....dkamer-en-toilet/btv-n200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
odelay schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:40:
Ik wil een Fibaro single switch gebruiken om een badkamer ventilator aan/uit te schakelen zonder fysieke schakelaar. Ik krijg het niet voor elkaar..
Is het uberhaubt wel mogelijk, zo ja kan iemand me dan helpen met de juiste bekabeling?
Heb een blauwe en een bruine draad, deze fibaro https://manuals.fibaro.com/hk-switch/ en deze ventilator: http://www.ithodaalderop....dkamer-en-toilet/btv-n200
De blauwe draad moet je met een lasdop splitsen naar de N op de Fibaro en de N op de ventilator. De bruine draad moet naar de L van de Fibaro. Vanaf de Q op de Fibaro trek je dan een draad naar de L van de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:53

R-B

Blokkert

MikeOO schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:01:
[...]

Ik maakte hiervoor gebruik van een script die elke nacht een backup van de SD kaart maakte naar mij NAS.

Bij DIR een locatie invullen die bereikbaar is vanaf je Rasp en waar je de back-ups wilt opslaan.
Gebruik dit al een tijdje niet meer, aangezien ik nu een PiDrive gebruik maar zou nog steeds prima moeten werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
#!/bin/bash
#Setting up backup directories
DIR=/home/pi/domoticz/nas/sd-image

# Setting up echo fonts
red='\e[0;31m'
green='\e[0;32m'
cyan='\e[0;36m'
yellow='\e[1;33m'
purple='\e[0;35m'
NC='\e[0m' #No Color
bold=`tput bold`
normal=`tput sgr0`

#Screen clear
clear

echo -e "${green}${bold}Starting RaspberryPI backup process!${NC}${normal}"
echo ""
# First check if pv package is installed, if not, install it first
PACKAGESTATUS=`dpkg -s pv | grep Status`;

if [[ $PACKAGESTATUS == S* ]]
   then
      echo -e "${cyan}${bold}Package 'pv' is installed${NC}${normal}"
      echo ""
   else
      echo -e "${yellow}${bold}Package 'pv' is NOT installed${NC}${normal}"
      echo -e "${yellow}${bold}Installing package 'pv' + 'pv dialog'. Please wait...${NC}${normal}"
      echo ""
      sudo apt-get -y install pv && sudo apt-get -y install pv dialog
fi

# Check if backup directory exists
if [ ! -d "$DIR" ];
   then
      echo -e "${yellow}${bold}Backup directory $DIR doesn't exist, creating it now!${NC}${normal}"
      sudo mkdir $DIR

fi

# Create a filename with datestamp for our current backup (without .img suffix)
OFILE="$DIR/backup_$(date +%Y%m%d_%H%M%S)"

# Create final filename, with suffix
OFILEFINAL=$OFILE.img

# First sync disks
sync; sync

# Shut down some services before starting backup process
echo ""
echo -e "${purple}${bold}Stopping services before backup${NC}${normal}"
sudo service cron stop

# Begin the backup process, should take about 45 minutes hour from 8Gb SD card to HDD
echo ""
echo -e "${green}${bold}Backing up SD card to img file on HDD${NC}${normal}"
SDSIZE=`sudo blockdev --getsize64 /dev/mmcblk0`;
sudo pv -tpreb /dev/mmcblk0 -s $SDSIZE | dd of=$OFILE bs=1M conv=sync,noerror iflag=fullblock

# Wait for DD to finish and catch result
RESULT=$?

# Start services again that where shutdown before backup process
echo ""
echo -e "${purple}${bold}Starting the stopped services${NC}${normal}"
sudo service cron start

# If command has completed successfully, if not, delete created files
if [ $RESULT = 0 ];
   then
     sudo mv $OFILE $OFILEFINAL
      echo ""
      echo -e "${green}${bold}RaspberryPI backup process completed! FILE: $OFILEFINAL${NC}${normal}"
      echo -e "${yellow}Removing backups older than 10 days${NC}"
     sudo find $DIR -maxdepth 1 -name "*.img" -mtime +10 -exec rm {} \;
      echo -e "${cyan}If any backups older than 10 days were found, they were deleted${NC}"
      exit 0
# Else remove attempted backup file
   else
      echo ""
      echo -e "${red}${bold}Backup failed!${NC}${normal}"
     sudo rm -f $OFILE
      echo ""
      echo -e "${purple}Last backups on HDD:${NC}"
     sudo find $DIR -maxdepth 1 -name "*.img" -exec ls {} \;
      echo ""
      echo -e "${red}${bold}RaspberryPI backup process failed!${NC}${normal}"
      /home/pi/domoticz/scripts/bash/tg "Backup van SD naar NAS Mislukt"
      exit 1
fi
Interessant! Dit is gewoon een image die je dus met Win32DiskManager weer terug kan schrijven in geval van -oeps- ?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@tsjoender tis gelukt, met een USB hub op de externe disk. Ik dacht dat het niet werkte door de RFXCom meldingen, maar ik denk dat dit kwam omdat de interval waarin die metingen ontving niet lekker zat, want nu ik even gewacht heb komen de sensoren allemaal weer binnen. RFXcom is niet ideaal voor veel sensoren - althans, tis 1-weg.

Zwave werkt nu ook weer, toch maar weer 's meer werk van maken. Wil van de domoticz opstelling een alarmsysteem maken, maar dat gaat nog wel wat extra werk kosten om te regelen. Zit vooral met hoe ik dat dummy proof ga 'armen' en 'disarmen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09
tsjoender schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:44:
[...]

De blauwe draad moet je met een lasdop splitsen naar de N op de Fibaro en de N op de ventilator. De bruine draad moet naar de L van de Fibaro. Vanaf de Q op de Fibaro trek je dan een draad naar de L van de ventilator.
Bedankt tsjoender, uiteindelijk verwijderd en opnieuw toegevoegd en toen werkte het!

[ Voor 26% gewijzigd door odelay op 30-04-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:04:
[...]

Overals waar je iets van SQL op kunt installeren zal het ook wel mogelijk mee zijn.
Maar kun je niet even tijdje een Rasp installeren met alleen linux en sqlite3 en zet je daar tijdelijk de DB op. Meer heb je niet nodig.

Ben je met een paar minuten klaar met testen en je hebt er toch een paar op voorraad liggen >:)
Thanks. Ik heb zelfs een Raspberry3 liggen. Ik zou dat zo kunnen doen, maar misschien kan ik dan zelfs beter alles naar de RPi verplaatsen en deze dedicated voor Domoticz inzetten. Heb dat ooit zo gehad maar in de tussentijd is er een hoop veranderd en is het niet meer een kwestie van een image op de micro SD kaart zetten en klaar. Moet me dan eerst inlezen in welke stappen ik allemaal moet nemen om het weer draaiend te krijgen.

Stof tot nadenken dus.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 09:18
Volgens mij zit ik ergens gigantisch overheen te kijken, ik loop helemaal vast op iets simpels.

Ik heb een LUA script gemaakt:

TimeNow = os.date("*t")
weekday = os.date("%w")
MinutesNow = TimeNow.min + TimeNow.hour * 60

if (weekday < 5) then
OffHourStart = 23
OffMin = 00
print("het is een weekdag")
else
OffHourStart = 23
OffMin = 30
print("het is een weekenddag")
end

Maar volgens de log vergelijk ik een string met een number (attempt to compare string with number)... Dus [weekday] is een string en < 5 is een number. Naar mijn idee declareer ik de variabele [weekday] als een number. Ik ben gewend in Visual studio om tijdens declaratie mee te geven dat het een integer is, maar dat schijnt in LUA niet te hoeven.

Iemand een idee waar ik de fout maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 20:57

flexje

got-father

NiGeLaToR schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:04:
@tsjoender tis gelukt, met een USB hub op de externe disk. Ik dacht dat het niet werkte door de RFXCom meldingen, maar ik denk dat dit kwam omdat de interval waarin die metingen ontving niet lekker zat, want nu ik even gewacht heb komen de sensoren allemaal weer binnen. RFXcom is niet ideaal voor veel sensoren - althans, tis 1-weg.

Zwave werkt nu ook weer, toch maar weer 's meer werk van maken. Wil van de domoticz opstelling een alarmsysteem maken, maar dat gaat nog wel wat extra werk kosten om te regelen. Zit vooral met hoe ik dat dummy proof ga 'armen' en 'disarmen'.
Domoticz heeft een interne securitypanel toch? Wil er ook werk van maken maar nog geen tijd gehad.

Lijkt me wel gaaf om een goedkope tablet te hangen bij de voordeur om te kunnen disarmen etc.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
flexje schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:47:
[...]

Domoticz heeft een interne securitypanel toch? Wil er ook werk van maken maar nog geen tijd gehad.

Lijkt me wel gaaf om een goedkope tablet te hangen bij de voordeur om te kunnen disarmen etc.
Denk dat je toch beter een écht security panel kunt kopen, met RFID optie erin. Kost net zoveel als een goedkoop tablet.

Inmiddels ben ik verder met m'n basic security systeempje in Domoticz:
- Philio 4in1 sensor werkend. De IR sensor gaat standaard niet meer in de off stand. Dus, via optie 7 van de instellingen moet je bit 6 aanzetten en daarna kun je in domoticz zelf de off-state-timer die hiervoor aanwezig is op een waarde beneden de 8 seconden instellen (die 8 omdat de bitwaarde 8 seconden is, maar heb dit nog niet gecheckt).
- basic blocky scriptje die me een melding stuurt mits het alarm op 'armed' staat. Dit dit:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/34gpufm.png

En nu de vraag: zoals je ziet krijg ik ongeacht de bron van de melding (IR of magneet contact) dezelfde melding. Ik wil natuurlijk een melding die specifiek is voor de sensor. Dit lijkt echter met blockly in 1 block niet te kunnen, omdat ik geen variabelen kan gebruiken? Klopt dat?

Een workaround is voor elke sensor dit block gebruiken en dan de msg aanpassen, maar stel ik wijzig wat structureels dan kan ik straks pakweg 20 sensoren gaan voorzien van een aangepast script. En nee, Lua is niet mijn ding, dus wil het liefst blockly gebruiken, omdat ik dat snap :+ (geen codemonkey, spijt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 23:37
Mijn 0-10V dimmer (KaKU ACM-LV10) is ermee opgehouden. Was gekoppeld aan mijn ComfoFan en sinds vandaag reageert de KaKu niet meer. Ook de ventilator staat nagenoeg stil. Resetten van de dimmer lukt gewoon niet, iemand tips hoe ik dit ding tot leven kan brengen? Ledje brandt rood, op de reset knop reageert het dingetje totaal niet op. 7 seconden ingedrukt, zou moeten knipperen, doet 'ie niet.

Afbeeldingslocatie: https://files.slack.com/files-pri/T04E9KJ7T-FAB3FAZGR/20180423_193200.jpg

Heb nu maar de ventilator weer "dom" gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Aurora op 30-04-2018 21:25 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Laatst online: 24-06 21:42
Heeft er iemand hier ook problemen met de skins in Domoticz?
Op de 1 of andere manier kan ik geen andere skin kiezen.
Hij accepteert hem gewoon niet of de webpagina loopt vast.

Inmiddels via een SQL editor mijn skin weer terug gekregen maar ik krijg het allemaal niet veranderd.
Ik zat op de stable (daar had ik hetzelfde probleem), toen uiteindelijk maar naar de beta gegaan omdat ik toch de Aurora skin wilde proberen.
Maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
Ik heb het eerder gehad en toen leek het in de database te zitten.
Ook zie ik de aurora skin niet in mijn thema lijst.

Cache meerdere malen verwijderd en ook meerdere browsers geprobeerd (Firefox, Chrome, internet explorer, Edge)
Ook heb ik de skin map bekeken en daar staan alles users en groups gelijk (pi)
Alles lijkt verder nog prima te functioneren behalve het veranderen van de skin
Zie ik misschien iets over het hoofd?
Na 2 uur klooien ben ik er inmiddels wel klaar mee :X

[ Voor 4% gewijzigd door thespeed op 30-04-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@thespeed ik gebruik domoticz via een package op m’n syno, maar kan ze inderdaad ook niet wijzigen. Kan ook door de package komen. Draai sowieso een oude versie.. helaas. Package wordt niet niet vaak bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 20:13
thespeed schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:55:

Inmiddels via een SQL editor mijn skin weer terug gekregen maar ik krijg het allemaal niet veranderd.
Ik zat op de stable (daar had ik hetzelfde probleem), toen uiteindelijk maar naar de beta gegaan omdat ik toch de Aurora skin wilde proberen.

Cache meerdere malen verwijderd en ook meerdere browsers geprobeerd (Firefox, Chrome, internet explorer, Edge)
de laatste beta voor rpi is heel onstabiel, wellicht dat dat je probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:01
djpsycho82 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:41:
Volgens mij zit ik ergens gigantisch overheen te kijken, ik loop helemaal vast op iets simpels.

Ik heb een LUA script gemaakt:

TimeNow = os.date("*t")
weekday = os.date("%w")
MinutesNow = TimeNow.min + TimeNow.hour * 60

if (weekday < 5) then
OffHourStart = 23
OffMin = 00
print("het is een weekdag")
else
OffHourStart = 23
OffMin = 30
print("het is een weekenddag")
end

Maar volgens de log vergelijk ik een string met een number (attempt to compare string with number)... Dus [weekday] is een string en < 5 is een number. Naar mijn idee declareer ik de variabele [weekday] als een number. Ik ben gewend in Visual studio om tijdens declaratie mee te geven dat het een integer is, maar dat schijnt in LUA niet te hoeven.

Iemand een idee waar ik de fout maak?
Ik ben ook niet thuis in LUA maar volgens de wiki (http://www.lua.org/manual/5.1/manual.html#pdf-os.date) geeft os.date een string terug. Je zou nog kunnen kijken of je met tonumber() een numeric kunt maken van weekday (http://lua-users.org/wiki/NumbersTutorial)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R-B schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:45:
[...]

Interessant! Dit is gewoon een image die je dus met Win32DiskManager weer terug kan schrijven in geval van -oeps- ?
Klopt helemaal. Dat maakt het ook helemaal oeps proof >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

MikeOO schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:20:
[...]

Klopt helemaal. Dat maakt het ook helemaal oeps proof >:)
Maar, hoeveel belastend is dit voor je Pi? En hoelang duurt het? Ik heb bijv 32 gb sd-card.
Riep je het script aan via crontab taak?
Ik zit dan eerder te denken aan wekelijks, of 2-wekelijks bijv. Elke dag is beetje te overdreven :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R-B schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Maar, hoeveel belastend is dit voor je Pi? En hoelang duurt het? Ik heb bijv 32 gb sd-card.
Riep je het script aan via crontab taak?
Ik zit dan eerder te denken aan wekelijks, of 2-wekelijks bijv. Elke dag is beetje te overdreven :)
Geen idee hoe belastend het was en hoe lang het duurde. Ik liet dit in de nacht gebeuren en nooit problemen mee gehad. Snelheid zal verschillend zijn, hangt van je Rpi versie af en je netwerk etc.

Maar zoals gezegd nooit problemen mee ervaren en je kan het script altijd handmatig starten om te zien hoe het loopt. Zelf had ik volgens mij een 16Gb in gebruik dus 32Gb duurt langer aangezien hij de gehele SD pakt.

Liep inderdaad via de cronjob. Ben zelf voorstander van elke nacht maar dat is meer omdat ik regelmatig zaken aanpas en ook Domoticz beta bijwerk. Dan is 1x per week te weinig. >:)

Hangt per situatie af en kun je zelf redelijk inschatten. Als je maar af en toe wat bijwerkt of update is dagelijkse inderdaad te veel. Aan de andere kant hoe je er zelf niets voor te doen en loopt het vol automatisch dus aan jouw de keus.

En eventueel iets inbouwen zodat oude backup's naar xx aantal dagen worden verwijderd, anders loopt je backup folder erg hard vol.

Hier staat een voorbeeld bijna onderop (automated pruning)
https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd

Maar hou rekening dat je de DB en scripts etc wel dagelijks veiligstelt als je dit wekelijks gaat inzetten. Een DB is 24/7 actief dus kan ook elk moment een keer corrupt raken en dat is het erg prettig als je een recente backup hebt en niet 1 van 1 week oud.

Omdat ik geen SD meer gebruik kan ik bovenstaand helaas niet meer inzetten en gebruik zelf nu onderstaand en draait elke nacht.
https://gadget-freakz.com/2018/04/domoticz-backup-script/

Werkt prima alleen een image terugzetten is prettiger omdat je alles incl OS veilig stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Henry65 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:12:
[...]

Ik ben ook niet thuis in LUA maar volgens de wiki (http://www.lua.org/manual/5.1/manual.html#pdf-os.date) geeft os.date een string terug. Je zou nog kunnen kijken of je met tonumber() een numeric kunt maken van weekday (http://lua-users.org/wiki/NumbersTutorial)
Ik twijfel of dat het is. Volgens de manual zou *t ervoor zorgen dat het geen string is ("If format is not "*t", then date returns the date as a string"). Staat niet bij wat het dan wel wordt...

Ik zocht al naar een manier om hem in een nummer te forceren, hoop dat dat helpt. Thnx voor de hulp! Ik gaan eens proberen of dit werkt.

[update]
tonumber() werkt prima! nogmaals thnx! Ook voor de wiki, ik had een andere pagina gevonden maar deze is een stuk overzichtelijker :)

[ Voor 9% gewijzigd door djpsycho82 op 01-05-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Als ik via m'n iphone naar domoticz ga blijf ik de melding 'browser cache refresh failed' krijgen - ik kan met geen mogelijkheid meer op de site zelf komen. Ook niet als ik in de Safari instellingen de cache clear. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:35:
Als ik via m'n iphone naar domoticz ga blijf ik de melding 'browser cache refresh failed' krijgen - ik kan met geen mogelijkheid meer op de site zelf komen. Ook niet als ik in de Safari instellingen de cache clear. Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde issue. Mijn workaround op het moment is dat ik als dashboard framb0ise heb draaien met een admin login. Ik klik dus eerst framb0ise aan en log daar in. Als deze is ingelogd klik ik de link aan naar Domoticz en dan werkt domoticz op mijn iPhone prima. Doe ik dat niet dan krijg ik dezelfde foutmelding.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@bvsteyn irritant. Enige wat ik kan nog kan proberen is een andere ios browser en/of de content blocker dienik gebruik op ios uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:45:
@bvsteyn irritant. Enige wat ik kan nog kan proberen is een andere ios browser en/of de content blocker dienik gebruik op ios uitzetten.
Heb je geupdate naar nieuwe versie van domoticz? Ook op je telefoon moet je op "dieper" niveau dingen verwijderen voordat het weer werkt! Had ik hetzelfde.

Chrome -> Instellingen -> site-instellingen - > alle sites -> filter op IP van domoticz -> alles verwijderen (wissen en opnieuw instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
R-B schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:00:
[...]

Heb je geupdate naar nieuwe versie van domoticz? Ook op je telefoon moet je op "dieper" niveau dingen verwijderen voordat het weer werkt! Had ik hetzelfde.

Chrome -> Instellingen -> site-instellingen - > alle sites -> filter op IP van domoticz -> alles verwijderen (wissen en opnieuw instellen).
Ik heb in ieder geval geen update gedraaid van domoticz...ik heb nu versie 3.9117 (beta) draaien en heb bewust ivm de issues de nieuwste versie nog niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik heb dit probleem al drie stable versies :+
Het werkt dus consequent niet. Diepere instellingen in iOS voor Safari zijn er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 21:47

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

thespeed schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:55:

Ja ik heb ook problemen. Met het simple blue thema
zie http://www.domoticz.com/f...&t=23112&p=178506#p178247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zijn er problemen met domoticz? Veel werkt niet meer... ik zit op de laatste beta versie. Mijn yeelight timers werken ook niet meer. in de log zie ik:

2018-05-01 21:18:06.654 Error: PROXY: timeout occurred, reconnecting
2018-05-01 21:18:06.654 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable

meer mensen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb ook weer problemen, eerst met de beta en nu ook met de laatste stable.
Webpagina geeft Offline aan (in Chrome, met cache). Andere browsers geeft hij "Firefox kan geen verbinding maken met de server".
Ook na een herstart.

Inmiddels al sinds vrijdag ellende er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:19
vwtune schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:20:
Zijn er problemen met domoticz? Veel werkt niet meer... ik zit op de laatste beta versie. Mijn yeelight timers werken ook niet meer. in de log zie ik:

2018-05-01 21:18:06.654 Error: PROXY: Connect failed, reconnecting: Network is unreachable

meer mensen problemen?
Welke beta versie zit je?
Ik wil namelijke de laatste beta op mijn Synology gaan proberen vanwege dit: https://github.com/domoticz/domoticz/issues/2078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 20:13

meer mensen problemen?
TerrorSource schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:11:
Webpagina geeft Offline aan (in Chrome, met cache). Andere browsers geeft hij "Firefox kan geen verbinding maken met de server".
Ook na een herstart.

De beta update van de 28ste heeft een zeer groot probleem. En is helaas voor RPI nog niet gefixt. Voor andere systemen is er wel een update, al lees ik ook daar weer over problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

commentator schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:35:
[...]

[...]

De beta update van de 28ste heeft een zeer groot probleem. En is helaas voor RPI nog niet gefixt. Voor andere systemen is er wel een update, al lees ik ook daar weer over problemen
Hier versie 3.9319 van de 25e, draait prima. Heb deze versie zelf gecompileerd en heb een git directory. Mocht het helpen voor iemand dan kan ik de dir wel ergens uploaden ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Ik had ook problemen met de timers van Domoticz. Simpele Switch timers die voor een vaste tijd niet werkten. Dus overgestapt naar de Beta om eens te kijken of dat hielp. Resultaat, elk uur volledig onbereikbare Domoticz... Dus weer terug gegaan naar de Stable, resultaat niet meer bereikbaar via Chrome browser. Volledige browser cache verwijderd wat gelukkig hielp.

Ben net met Domoticz begonnen, eigenlijk met Domotica in het algemeen, dus dit was een lekkere binnenkomer... Maar moet zeggen dat het vlot zelf te verhelpen was zonder al te veel hulp online (alleen even zoeken hoe terug van Beta naar Stable moest komen, dat is positief!

Ondertussen is Domoticz wel weer stabiel en zelfs de timers werken nu weer, waarschijnlijk door de herinstallatie omdat ik terug moest van Beta naar Stable.

Daarbij ben ik nu aan het spelen met weer. Ik wil graag de verlichting inschakelen aan de hand van tijd en weer conditie. Heb geen licht sensor, maar ik dacht dat het met zonnekracht (buienradar XML) ook wel moest lukken, we zullen zien deze week hoe dat bevalt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
TerrorSource schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:11:
Ook na een herstart.

Dit had ik vandaag ook opeens. Zag namelijk in grafana geen temperaturen meer. En verbruik werkte niet meer. Via putty/ ssh service domoticz een restart gegeven en toen werkte weer alles. Voor de zekerheid de rpi ook ff geupdate. Nu merk ik net dat hij weer offline is :(

Voor de zekerheid maar putty op telefoon gezet. Zo kan ik tenminste domoticz rebooten via vpn.

[ Voor 6% gewijzigd door Racer89 op 01-05-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52

meer mensen problemen?
Bij mij werkt alles normaal maar sinds gisteren ook die meldingen

Ik draai 3.8153 onder windows

[ Voor 16% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 01-05-2018 23:48 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ah, ik moet nu toch m'n USB devices persistent maken, alleen de Wiki klopt voor geen meter met mijn Domoticz setup op m'n Synology. Zo kan ik de Aeon Zwave stick met het commando lsusb -ciu niet vinden, terwijl die juist wél werkt en het /etc/udev/rules.d/99-usb-serial.rules bestaat niet, al vanaf de submap udev.

Gewoon aanmaken, of moet ik elders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die instructies zijn volgens mij vooral gericht op een ‘echte’ linux installatie (x86 of Raspberry Pi), en niet op een ‘halve’ installatie zoals de basis van een Synology. Grote kans dat een Synology niet eens udev gebruikt, dat OS is er meer op gericht nas dingen te doen imho.

edit: wel udev. Probeer anders eens google, of de forum zoekfunctie, kan heel handig zijn. Ik kwam o.a. uit op Domoticz - Open source domotica systeem , dat moet je wel iets op weg helpen :)

[ Voor 29% gewijzigd door spone op 02-05-2018 00:12 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Draai hier al een tijdje probleemloos beta 3.9208 met redelijk wat zwave, Xiaomi, Netatmo en Hue spul, en uiteraard een P1 (uptime 24 dagen, maar vanwege een noodzakelijke stroomonderbreking had dat langer kunnen zijn). Geen reden gehad om te updaten naar een latere beta.

[ Voor 8% gewijzigd door Marc O. op 02-05-2018 06:33 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-06 22:09
prekz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:44:
Ik heb sinds enkele weken Qubino actoren achter mijn rolluik schakelaar gebouwt en ik moet zeggen dit bevalt me erg prima. Alleen Domoticz herkende deze standaard als Light (on/off) switch. Hier heb ik in het begin geen rekening mee gehouden en ik ben dus gewoon een blockly event gaan bouwen dat hij op bepaalde tijden open/dicht gaat. Dit heeft altijd prima gewerkt.

Echter heb ik sinds kort dit device switch type omgezet naar blinds percentage. Maar nu zit ik met het probleem dat ze niet meer open/dicht gaan via de blockly events.

[afbeelding]
Dit zijn mijn devices in het switch tabblad.

Mijn blockly event dicht:
[afbeelding]

Open:
[afbeelding]

Qua blockly ben ik nog lerende dus dit zal zeker makkelijker kunnen. Maar met deze events gaan mijn rolluiken niet meer dicht. Iemand tips?
Ik ben ook zover om een rolluik optenemen in domoticz.
Ik wil het met DzVents sturen. Is het hier genoemde probleem opgelost?

Dan heb ik het idee om een DS18B20 aan te sluiten op een qubino shutter module. En deze temperatuur sensor boven het rolluik te monteren, dat wanneer de zon erop schijnt de temperatuur snel toeneemt en ik daarop het rolluik laat sluiten. Dit in tegenstelling tot een lux meter en het wolken probleem. Iemand zoiets al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
spone schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 00:08:
Die instructies zijn volgens mij vooral gericht op een ‘echte’ linux installatie (x86 of Raspberry Pi), en niet op een ‘halve’ installatie zoals de basis van een Synology. Grote kans dat een Synology niet eens udev gebruikt, dat OS is er meer op gericht nas dingen te doen imho.

edit: wel udev. Probeer anders eens google, of de forum zoekfunctie, kan heel handig zijn. Ik kwam o.a. uit op Domoticz - Open source domotica systeem , dat moet je wel iets op weg helpen :)
Thanks, je hebt gelijk - al bleek ik de instructies eigenlijk gewoon uit te moeten voeren:

- SSH als admin, dan su -i naar root (anders mag je niets in /etc)
- als root de mapjes conform de Domoticz wiki aanmaken
- vi (ipv nano in de guide) gebruiken om het config bestand aan te maken
- lsusb -ciu gebruiken om de USB config uit te lezen

code:
1
2
SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{serial}=="A92C5R1X", SYMLINK+="ttyUSB-216-P1-METER"
SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{serial}=="A1YQF08W", SYMLINK+="ttyUSB-216-RFX433E"

Waarbij je idVendor, ATTRS idProduct en serial uit moet lezen. Symlink+ is de naam die je er zelf aan geeft.

Dus USB persistent maken voor dummies op een Synology: works! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Gisteren om 23 uur de Domoticz raspberry gereboot. Tot nu toe blijft hij draaien, iemand enige idee waarom de service er soms mee stopt uit het niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26
Ik krijg het niet voor elkaar om een Kaku dimmer toe te voegen in domoticz, ik zie hem alleen als "normale" schakelaar. Als ik hem omzet naar dimmer in de config zie ik nog steeds geen slider bar.

Wat doe ik fout?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn

meer mensen problemen?
Gebruik jij toevallig Weather Underground?
Volgens mij is dat degene die deze meldingen geeft.
Bij mij is het nu laatst gezien 08:10 en daarna weer die proxy meldingen. Daarvoor laatst gezien 02-05-2018 23:11 en dan weer die proxy meldingen.

Edit: het is bij mij inderdaad weather underground. Net locatie aangepast van deventer naar een willekeurig station in nijmegen:
Worker stopped
Worker started
Error retreaving http data!
Error Proxy Timed out

[ Voor 13% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 02-05-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Gebruik jij toevallig Weather Underground?
Volgens mij is dat degene die deze meldingen geeft.
Bij mij is het nu laatst gezien 08:10 en daarna weer die proxy meldingen. Daarvoor laatst gezien 02-05-2018 23:11 en dan weer die proxy meldingen.

Edit: het is bij mij inderdaad weather underground. Net locatie aangepast van deventer naar een willekeurig station in nijmegen:
Worker stopped
Worker started
Error retreaving http data!
Error Proxy Timed out
Wat is weather underground? Bedoel je dat tabblad met weer? waar je je lokatie kan ingeven? Ik heb daar ooit mijn lokatie ingevuld ja, maar ik gebruik het verder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
vwtune schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Wat is weather underground? Bedoel je dat tabblad met weer? waar je je lokatie kan ingeven? Ik heb daar ooit mijn lokatie ingevuld ja, maar ik gebruik het verder niet
WU is een weersite. Ik gebruik de plugin voor het geven van een regenmelding op kodi en op mijn telefoon zodat ik voor de tijd de hond uitlaat. Afhankelijk van onweer gaat het licht bij mij ook eerder uit, aangezien het dan bij mij ook aardedonker word. Maar, dit is dus bij mij de veroorzaker van de meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:31

tozzke

aka tozzert

Racer89 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:16:
Gisteren om 23 uur de Domoticz raspberry gereboot. Tot nu toe blijft hij draaien, iemand enige idee waarom de service er soms mee stopt uit het niks?
Laat eens een tabblad in je browser openstaan met het log. Daar wordt vaak al snel uit duidelijk wat er mis gaat.
Events die blijven (re)triggeren is er een van bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik merk dat een database backup opeens nog 'maar' 864 Kb is ipv de oudere gemaakte backups, die waren allemaal ongeveer 2,5MB, Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Androo schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:53:
[...]

Geen plugin.. Hij ziet hem automatisch als temperatuur sensor..:
zie screenshots hieronder.
let er wel op dat de Mode : ImaginTronix aan moet staan op je RFxom, anders herkend hij hem niet

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ze ook binnen gekregen, Domoticz ziet hem inderdaad, heb hem dus toegevoegd en ik zag meteen de waardes, op dat moment zat ik op de bank natuurlijk, ik verplaatste het apparaat naar de tuin (15 meter vanaf de RFXCOM, en ik zag dat ie de waardes niet meer update... Ik bracht hem naar binnen en de waardes update weer. Ik heb hem dus nu in een bak in de tuin gezet meteen naast de tuindeur, dus nog maar op 8 meter van de rfxcom (zit wel een woonkamerdeur tussen) en nu update ie nog steeds niet!
Ik bedien een tuinlamp met een klik aan en klik uit stekkerdoos en die staat in het tuinhuisje helemaal achter in de tuin, dus in mijn geval op ongeveer 30 meter afstand vanaf de RFXCOM. Deze doet het prima. Is het ontvangst/ signaal van die plantensensor zo slecht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229491

Racer89 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:16:
tozzke schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:15:
[...]

Laat eens een tabblad in je browser openstaan met het log. Daar wordt vaak al snel uit duidelijk wat er mis gaat.
Events die blijven (re)triggeren is er een van bijvoorbeeld
Of even in

/etc/init.d/domoticz.sh

de regel

#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -log /tmp/domoticz.txt"

uncommenten, dan wordt alles hierin weggeschreven. Let wel, als je na een crash een reboot/restart doet, is ook de file weer leeg, dus voor het restarten eerst de laatste regels bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
vwtune schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:52:
[...]

Ik heb ze ook binnen gekregen, Domoticz ziet hem inderdaad, heb hem dus toegevoegd en ik zag meteen de waardes, op dat moment zat ik op de bank natuurlijk, ik verplaatste het apparaat naar de tuin (15 meter vanaf de RFXCOM, en ik zag dat ie de waardes niet meer update... Ik bracht hem naar binnen en de waardes update weer. Ik heb hem dus nu in een bak in de tuin gezet meteen naast de tuindeur, dus nog maar op 8 meter van de rfxcom (zit wel een woonkamerdeur tussen) en nu update ie nog steeds niet!
Ik bedien een tuinlamp met een klik aan en klik uit stekkerdoos en die staat in het tuinhuisje helemaal achter in de tuin, dus in mijn geval op ongeveer 30 meter afstand vanaf de RFXCOM. Deze doet het prima. Is het ontvangst/ signaal van die plantensensor zo slecht???
De output van de Imagintronix is inderdaad erg laag.
Je kunt dit verbeteren door de standaard antenne in de sensor te vervangen door een dun draadje van 17,5cm. Boor een klein gaatje boven in de sensor om het draadje door te steken en kit dit af met siliconenkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:47:
Ik merk dat een database backup opeens nog 'maar' 864 Kb is ipv de oudere gemaakte backups, die waren allemaal ongeveer 2,5MB, Hoe kan dit?
Denk eerder dat de backup niet goed gaat. DB is wel groter dus ergens wordt het proces gestopt of rechten probleem dat het niet kan worden weggeschreven. Of mogelijk een probleem met de versie van Domoticz die je gebruikt.

Maar je vermeld er niet bij welke manier van backuppen je gebruikt dus lastig te beoordelen.
Check je logs in /var/log voor mogelijk fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 16:09
vwtune schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:52:
[...]

Ik heb er sinds de regen van afgelopen week ook last van.. eerst deed hij het prima op ±10 meter, en nu op een meter of 8 af en toe..

Ik zal eens zoeken naar een signaal versterker ervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 16:09
b_weijenberg schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:54:
[...]

Je kunt dit verbeteren door de standaard antenne in de sensor te vervangen door een dun draadje van 17,5cm. Boor een klein gaatje boven in de sensor om het draadje door te steken en kit dit af met siliconenkit.
Moet dit draadje dan wel omhoog hangen?
Waarom 17,5cm..? dat is best lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
433 mhz, 70 cm band, 70 cm delen door 4 is 17,5 cm.

Heeft te maken met de golflengte.
Ik ben er niet echt meer in thuis maar er zijn genoeg calculators te vinden op het internet waarmee je dit soort dingen kunt berekenen.

Een spiraal van 17,5 cm werkt natuurlijk ook, moet de spiraal wel gecoat zijn of de ringen ver genoeg uit elkaar staan natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iM2Lw7/s_l1600.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Chrisje1983 op 03-05-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
b_weijenberg schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:54:
[...]

Beetje jammer :X

Maar oke, draadje maken van 17,5 cm dus, ik neem aan dat ik het spiraaltje wat er nu zit als antenne op die plantensensor, dus helemaal af moet solderen en dat draadje van 17,5 cm er voor in de plaats moet solderen?
Wat voor draad moet het zijn? maakt dat nog uit? Moet dat koperdraad zijn wat er gebruikt wordt in die stekkerdozen in de muur? dus van die stugge beetje dikke kabel? en moet er dan op het einde van de kabel wat draad bloot liggen? of hoef ik het niet te strippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
MikeOO schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:07:
[...]

Denk eerder dat de backup niet goed gaat. DB is wel groter dus ergens wordt het proces gestopt of rechten probleem dat het niet kan worden weggeschreven. Of mogelijk een probleem met de versie van Domoticz die je gebruikt.

Maar je vermeld er niet bij welke manier van backuppen je gebruikt dus lastig te beoordelen.
Check je logs in /var/log voor mogelijk fouten
Ik gebruik de laatse beta versie die er is, uit mijn hoofd: v3998? ik maak een backup door in Domoticz naar instellingen te gaan, dan naar backup, en kies ik voor backup... dan maakt ie een db bestand aan... dat ging al versies lang goed, maar sinds kort komt ie dus niet meer aan 1 mb groot. Ik heb domoticz al gestopt en gestart en ook de RPI opnieuw geboot. Rechten heb ik nooit veranderd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:10:
[...]

Ik gebruik de laatse beta versie die er is, uit mijn hoofd: v3998? ik maak een backup door in Domoticz naar instellingen te gaan, dan naar backup, en kies ik voor backup... dan maakt ie een db bestand aan... dat ging al versies lang goed, maar sinds kort komt ie dus niet meer aan 1 mb groot. Ik heb domoticz al gestopt en gestart en ook de RPI opnieuw geboot. Rechten heb ik nooit veranderd. 8)7
Heb dit even bij mij getest maar DB is dan ruim 6Mb groot. Hangt natuurlijk sterk van je omgeving af dus grote zal bij iedereen anders zijn. Maar de laatste versies hebben weer problemen dus mogelijk dat dit probleem er ook bij hoort.

Blijf zelf bewust voorlopig maar weer op v.9326. Die draait probleemloos en wacht wel weer een tijdje.

Zou het probleem melden bij GitHub. Dan kan er naar gekeken worden.
https://github.com/domoticz/domoticz/issues

Je kan nog proberen om via bv WinSCP te verbinden naar je Pi en handmatig de DB te kopiëren.
Werking is verder gelijk en dan heb je in ieder geval een backup.

Zijn ook scripts die dit voor je doen elke nacht als dat goed gaat. Voordeel is dat dit meestal wel goed blijft werken. Als je het interne systeem gebruik en je controleer dit verder nooit dat grijp je dus mooi mis als je een probleem hebt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
MikeOO schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:29:
[...]

Heb dit even bij mij getest maar DB is dan ruim 6Mb groot. Hangt natuurlijk sterk van je omgeving af dus grote zal bij iedereen anders zijn. Maar de laatste versies hebben weer problemen dus mogelijk dat dit probleem er ook bij hoort.

Blijf zelf bewust voorlopig maar weer op v.9326. Die draait probleemloos en wacht wel weer een tijdje.

Zou het probleem melden bij GitHub. Dan kan er naar gekeken worden.
https://github.com/domoticz/domoticz/issues

Je kan nog proberen om via bv WinSCP te verbinden naar je Pi en handmatig de DB te kopiëren.
Werking is verder gelijk en dan heb je in ieder geval een backup.

Zijn ook scripts die dit voor je doen elke nacht als dat goed gaat. Voordeel is dat dit meestal wel goed blijft werken. Als je het interne systeem gebruik en je controleer dit verder nooit dat grijp je dus mooi mis als je een probleem hebt. >:)
Ik neem aan dat dit ook kan met putty filezilla? en welke map, of in welke map staat een bestand welke in moet backuppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
vwtune schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:07:
[...]

Beetje jammer :X

Maar oke, draadje maken van 17,5 cm dus, ik neem aan dat ik het spiraaltje wat er nu zit als antenne op die plantensensor, dus helemaal af moet solderen en dat draadje van 17,5 cm er voor in de plaats moet solderen?
Wat voor draad moet het zijn? maakt dat nog uit? Moet dat koperdraad zijn wat er gebruikt wordt in die stekkerdozen in de muur? dus van die stugge beetje dikke kabel? en moet er dan op het einde van de kabel wat draad bloot liggen? of hoef ik het niet te strippen?
De antenne in de sensor kan je verwijderen. Installatiedraad is een beetje te dik, zelfs de zwarte 1.5mm2. Het risico bestaat dan dat de aansluiting op de print afbreekt. Het beste kan je een geïsoleerd draadje van ongeveer 0.5 - 0.6mm dik gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
schumi2004 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:26:
[...]

Welke beta versie zit je?
Ik wil namelijke de laatste beta op mijn Synology gaan proberen vanwege dit: https://github.com/domoticz/domoticz/issues/2078
Sinds gister op V3998, maar op die beta versie ervoor, kreeg ik ook die meldingen. Ik heb geen Weather underground, dus daar ligt het in mijn geval niet aan.
De foutmeldingen blijven wel stug doorlopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Even over de problemen met domoticz,

Ik heb hier op moment ook enorm veel last van, webbrowsers op android, ios en windows slaan vast, reageren niet meer als ik de domoticz web interface bezoek. Hele lange laadtijden van vooral de plattegrond tab in domoticz, vaak browser cache problemen. Zelfs domoticz op de raspberry zelf die crashed en alles in huis ligt dan plat.
Met putty restarten en het is weer in de lucht, problemen houden wel aan.

Ik heb verder geen foutmeldingen in mijn logs, ja weather underground maar die heeft wel vaker een dag geen zin om informatie door te geven aan domoticz.

Verder gebruik ik een black bean mini, sonoff en een aeon labs z-wave stick 5th gen.

Ik had eergister al een sd kaart image terug gezet van 17 april, geen verschil problemen blijven. Tot 1 mei heeft het altijd super stabiel gedraaid, geen idee hoe dit ineens kan. Ik draai de laatste stable build.
Pagina: 1 ... 89 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.