Chrisje1983 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 01:12:
[...]
Oké dus dit backup programma werkt dus wel, en het backup systeem op de z-wave stick wat je vanuit domoticz hardware tab en dan bedieningspaneel bereikt of met winscp de files handmatig pakt niet.
Heb je wat meer informatie? Ben wel heel benieuwd eigenlijk, ik heb met 23 z-wave devices al 4 keer alles opnieuw zitten includen omdat ik geen node id nr gat in mijn rijtje wou hebben door het excluden. Ja autistisch, ik weet het. Het zou fijn zijn dat je na het excluden het node id nr weer kon opvullen met een nieuw device.
Je kunt de files vanuit domoticz niet in je zwave stick duwen.
De stick is eigenlijk autonoom..
Duw de stick maar eens in je pc of ander device.. alles staat erop zoals hij geleerd is..
Je config file in domoticz is een domoticz dingetje. En die heb je nodig om al je settings in domoticz goed te houden.
Je usb backup is aeotec dingetje.
Ik heb mijn 2 usb sticks een test gedaan.
De usb gebackupt, die backup op een Nieuwe usb gezet..
Usb in mijn xu4 en domoticz zag het verschil nuit, dus de backup is een exacte kloon.
Dat geeft me rust voor het geval dat hij kapot zou gaan..
Ik weet niet hoe je leert.
Maar ik doe het laatste jaartjes na schade en schande altijd op de stick, dus niet in domoticz.
Altijd eerst een exclude [ knop langer vasthouden totdat hij geel knippert ] dan pas een include.
Als je een node fout leert krijgt hij toch een nummer.
En het op volgorde van je nodes had ik eerst ook voor ogen.
Maar ik ben er vanaf gestapt...
Heb je batterij nodes? die zijn "plots" weg als je batterij... En dan ?
Opnieuw leren is dan de enige optie.
En de nummer zijn maar een dingetje, wat als er 1 kapot is?
waarom een lege node niet opgevuld word weet ik niet. maar ik denk als je het backup bestandje kunt lezen, daar best wat in aan kunt passen.... maar waarom he..
Wat ik wel weet, batterij Zwave sucks...
Stop met batterij nodes in je netwerk zetten.
Geven bijna altijd sores....Lege batterij, netwerk problemen.
Heb ze er allemaal tussen uit gehaald, en een veel beter werkend zwave netwerk..[ nog 4 everspring pirren te koop ]
Heb nu wat jaartjes zwave icm Domoticz.
Maar ondanks dat Zwave het beste van het beste zou moeten zijn..
Heb ik de meeste problemen met mijn domotica gehad, door Zwave.....
De prijzen zijn erg fors...
Maar wat ik al zei batterij devices.. na 2 maanden leeg zonder melding, zoeken zoeken zoeken
Qubino's kapot, binnen 2 jaar
Fibaro wallplug, gesmolten zonder extreme belasting
Fibaro inbouw plotseling kwijt in mesh, alleen nog maar opnieuw te leren.
Nu weer een benext die zijn verbruik niet goed registreerd...
Wat ik al zei batterij nodes grr
En zorg dat al je Zwave devices ALTIJD in open zwave staan.. anders kan 1 niet supported device je hele systeem nekken.
Heb nu Xiaomi batterij pirren en contacten [ omgebouwd als schakelaar ] tot nu toe nooit problemen.....
Nog meer vragen?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520