Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Is er iemand die gebruikt maakt van de Zigbee lijn van Trust en dit aanstuurd dmv Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Ik ben op zoek naar een 12V LED dimmer die te schakelen valt via Domoticz. ik weet dat KAKU er heeft maar die zijn gelijk aardig aan de prijs.

Ik heb geen Zigbee of andere protocollen. Allen RF433 en WIFI.

Hebbe jullie een idee wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken en welke betaalbaar is. (SONOFF heeft ze volgens mij niet).

Alvast bedankt!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33
schmm schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:38:
Ik ben op zoek naar een 12V LED dimmer die te schakelen valt via Domoticz. ik weet dat KAKU er heeft maar die zijn gelijk aardig aan de prijs.

Ik heb geen Zigbee of andere protocollen. Allen RF433 en WIFI.

Hebbe jullie een idee wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken en welke betaalbaar is. (SONOFF heeft ze volgens mij niet).

Alvast bedankt!
Je kan dit prima zelf bouwen: https://www.mysensors.org/build/dimmer

Onderdelen zijn niet duur en het is zeer leerzaam bovendien! Als je hier nieuw mee begint, dan heb je naast die dimmer ook nog een gateway nodig welke aan de Domoticz controller hangt:

https://www.mysensors.org/build/select_gateway

Als je die controller eenmaal hebt, dan kun je het MySensors netwerk uitbreiden met allerhande sensoren en actuators.

Een ESP8266 kan hier overigens ook prima voor gebruikt worden icm zo'n MOSFET schakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
tsjoender schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:58:
[...]

Je kan dit prima zelf bouwen: https://www.mysensors.org/build/dimmer

Onderdelen zijn niet duur en het is zeer leerzaam bovendien! Als je hier nieuw mee begint, dan heb je naast die dimmer ook nog een gateway nodig welke aan de Domoticz controller hangt:

https://www.mysensors.org/build/select_gateway

Als je die controller eenmaal hebt, dan kun je het MySensors netwerk uitbreiden met allerhande sensoren en actuators.

Een ESP8266 kan hier overigens ook prima voor gebruikt worden icm zo'n MOSFET schakeling.
een op zich niet zo'n verkeerde optie. Ga ik me eens voor inlezen denk ik :).

Maar zijn er nog andere opties?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
schmm schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:07:
[...]

Lees de startpost eens door zou ik zeggen. Alle protocollen hebben een optie voor een dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 13:12
schmm schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:07:
[...]

Zoek eens op QUINLED. dit doet exact wat jij vraagt.
Het is ontworpen door een tweaker.
Ik heb er ook een aantal van gemaakt, en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
spank_mojoo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:59:
[...]

Zoek eens op QUINLED. dit doet exact wat jij vraagt.
Het is ontworpen door een tweaker.
Ik heb er ook een aantal van gemaakt, en het werkt prima.
Die sla ik zeker op. Heb nu de onderdelen voor MySensor besteld. ff wachten tot alles binnen is dan aan de slag :).

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 15:05
Wie iemand of het mogelijk is om een delay aan een switch te hangen zodat deze maar 1x per bijvoorbeeld 5 seconden geschakeld mag worden?
Ik heb namelijk een deurbel via een RFXcom aan mijn Domoticz hangen en het probleem is dat deze deurbel meerdere signaaltjes uitstuurt bij 1x indrukken.
Hierdoor wordt het bash script, welke ik aan deze switch heb hangen, meerdere keren uitgevoerd.

Nu had ik daar natuurlijk heel handing een pid/lock file aangehangen wat in principe werkt, althans, niet met Domoticz want deze wacht gewoon totdat het script klaar is en runt deze dan nog een keer (of 3) aangezien Domoticz het in de wacht houdt.

Iemand een oplossing? Ben niet bekend met Lua.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
XfadeR schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:35:
Wie iemand of het mogelijk is om een delay aan een switch te hangen zodat deze maar 1x per bijvoorbeeld 5 seconden geschakeld mag worden?
Ik heb namelijk een deurbel via een RFXcom aan mijn Domoticz hangen en het probleem is dat deze deurbel meerdere signaaltjes uitstuurt bij 1x indrukken.
Hierdoor wordt het bash script, welke ik aan deze switch heb hangen, meerdere keren uitgevoerd.

Nu had ik daar natuurlijk heel handing een pid/lock file aangehangen wat in principe werkt, althans, niet met Domoticz want deze wacht gewoon totdat het script klaar is en runt deze dan nog een keer (of 3) aangezien Domoticz het in de wacht houdt.

Iemand een oplossing? Ben niet bekend met Lua.
Nochtans eenvoudig in Lua.
Hier een mooie oplossing van @ThinkPad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Laatst online: 02-10 15:05
wimmme schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:16:
[...]

Nochtans eenvoudig in Lua.
Hier een mooie oplossing van @ThinkPad
Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
Sinds gisteren werken mijn Timers niet meer in Domoticz. Ik kan programmeren wat ik wil, niets lijkt te werken. In de log zie ik ook niet dat er iets wordt geschakeld. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flappie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:29:
Sinds gisteren werken mijn Timers niet meer in Domoticz. Ik kan programmeren wat ik wil, niets lijkt te werken. In de log zie ik ook niet dat er iets wordt geschakeld. Iemand een idee?
Als je toevallig de beta gebruikt dan zou het mogelijk daarmee te maken hebben. Sinds de laatste update werkt zon op/onder ook niet meer.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=21013
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=17586
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=21002
https://www.domoticz.com/...php?f=3&t=18597&start=120

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 20-12-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25
Aha! Daarom werken bepaalde zaken niet. Hopelijk komt er snel een update.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mozart schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:45:
[...]

Aha! Daarom werken bepaalde zaken niet. Hopelijk komt er snel een update.
Maak helaas die denk fout aan te snel. Moet voortaan eerst maar daar gaan lezen of er problemen zijn voor ik voortaan ga updaten. Voor nu maar een backup aan het terug zetten van een paar dagen terug.

Toch lastig als je lampen niet meer aan/uit gaan omdat de zon op/onder niet meer werkt.
Zelf het licht aan doen is zo 2016 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ik moet binnenkort updaten naar de beta release omdat Xiaomi bewegingsdetectoren nog niet herkend worden in stable, maar ben een beetje huiverig gezien de problemen die zich vaak voordoen in beta. Of kunnen we binnenkort weer een nieuwe stable verwachten?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:57
Arg, ik wordt langzaam een beetje moe van mijn Domoticz >:)

Draait op een RP3, maar krijg om de zoveel dagen een 'Domoticz Offline' pagina te zien.
Restart van de Pi helpt dan weer.

Las dat er veel problemen waren met RP3 i.c.m. Stretch, dus al terug gezet naar Jessie.
Ging een paar dagen goed, maar nu weer telkens de Domoticz Offline pagina.

Iemand nog tips? Of kan ik beter een RP2 kopen?
Nu is telkens mij Slimme Meter logging niet mooi compleet in de logs :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 10:26
Ik heb een Pi3 en ik heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
tlpeter schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:18:
Hier ook een Pi3 met de laatste beta op Jessie. Momenteel dus issues met de timers, maar over het algemeen tevreden met de beta's.

Wat staat er in je logging als Domoticz offline gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bart0n schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:09:

Draait op een RP3, maar krijg om de zoveel dagen een 'Domoticz Offline' pagina te zien.

Las dat er veel problemen waren met RP3 i.c.m. Stretch, dus al terug gezet naar Jessie.

gewoon in je crontab zorgen dat domoticz snachts een herstart uitvoert.
Ik heb het op een model b+. Maar bij mij komt het omdat de Domotix app van de iOS iets laat crashen vermoed ik.

Nu herstart ie iedere nacht , geen probleem meer gehad

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 16:41
Hallo mensen,

Ik lees al een tijdje mee en heb nu sinds een tijd domoticz draaien op een HP microserver waar debian op draait. Ik ben vorig jaar begonnen met HomeWizard en nu dus sinds een 1,5 maand op domoticz. Nu heb ik het meeste allemaal werkend maar zit momenteel met 2 dingen die ik nog niet helemaal snap of voor elkaar krijg.

Vraag 1 : Ik wil dat bepaalde HUE lampen na een "x" tijd automatisch uitgaan, kan dit met blockly of raden jullie het aan om dit met LUA te doen? en hebben jullie toevallig een voorbeeld of moet ik dit sowieso op een andere manier doen ?

Vraag 2 : Ik heb de mogelijkheid gekregen om een bridge voor zonnewering te testen, het nadeel is dat de bridge op dit moment alleen is aan te sturen vanuit de bijbehorende app. Ik zoek eigenlijk een oplossing om deze bridge toe te voegen aan domoticz, nu zal ik dit niet zomaar voor elkaar krijgen, maar wellicht dat jullie mij wel de juiste richting in kunnen sturen. De bridge is draadloos verbonden met mijn router.

Alvast bedankt voor alle hulp

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:50
Hier ook een pi3 met stretch en de beta van afgelopen zaterdag. Vooralsnog geen problemen gemerkt. Behalve dat de afhandeling van dimmers aan veranderd is zodat ik wat javascript in mijn frontpage moest aanpassen. (Echter wellicht is dit al langer geleden. Ik update niet zo heel vaak)

• tsjoender
Bart0n schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:09:

Bij Raspberry Pi's is het heel erg belangrijk dat de voeding in orde is. Zeker als je meerdere USB devices eraan hebt hangen, dan is een 2A voeding al snel te krap en kun je freezes of crashes krijgen. Vaak is dat ook de oorzaak voor corrupte SD kaarten (of eigenlijk corrupte filesystems op die SD kaarten). Bovendien moet je bij goedkope no-name voedingen ook nog afwachten of het aantal amperes op de sticker ook daadwerkelijk geleverd kan worden. Bij voedingen met een USB aansluiting (telefoon opladers) kan het ook nog eens zijn dat de USB kabel met een minimale hoeveelheid koper is uitgerust dat die weer beperkend is in welk vermogen er voor de Pi en randapparatuur beschikbaar is (been there...).

Zelf heb ik alle USB devices op een USB switch met een eigen voeding. De Pi heeft ook en eigen 2A voeding en een degelijke USB kabel. Sindsdien geen problemen meer.

• Bart0n
tsjoender schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:53:
[...]

Bij Raspberry Pi's is het heel erg belangrijk dat de voeding in orde is. Zeker als je meerdere USB devices eraan hebt hangen, dan is een 2A voeding al snel te krap en kun je freezes of crashes krijgen. Vaak is dat ook de oorzaak voor corrupte SD kaarten (of eigenlijk corrupte filesystems op die SD kaarten). Bovendien moet je bij goedkope no-name voedingen ook nog afwachten of het aantal amperes op de sticker ook daadwerkelijk geleverd kan worden. Bij voedingen met een USB aansluiting (telefoon opladers) kan het ook nog eens zijn dat de USB kabel met een minimale hoeveelheid koper is uitgerust dat die weer beperkend is in welk vermogen er voor de Pi en randapparatuur beschikbaar is (been there...).

Zelf heb ik alle USB devices op een USB switch met een eigen voeding. De Pi heeft ook en eigen 2A voeding en een degelijke USB kabel. Sindsdien geen problemen meer.
Heb deze 3A voeding destijds erbij gekocht:
https://www.sossolutions.nl/3a-via-stopcontact

De Pi zelf crashed dan ook niet (kan nogsteeds met SSH verbinden naar de Pi), alleen als ik naar de :8080 pagina ga (van Domoticz) krijg ik de Domoticz Offline pagina.

Qua USB-devices, hangt alleen de P1 Slimme Meter kabel eraan.
degroot schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:23:
[...]

gewoon in je crontab zorgen dat domoticz snachts een herstart uitvoert.
Ik heb het op een model b+. Maar bij mij komt het omdat de Domotix app van de iOS iets laat crashen vermoed ik.

Nu herstart ie iedere nacht , geen probleem meer gehad
Ik heb inderdaad wel een Domoticz App draaien op mijn telefoon (Android). Deze er nu eens afgegooid, en gewoon via de webbrowser naar de Domoticz gaan, kijken of het helpt.

[ Voor 18% gewijzigd door Bart0n op 21-12-2017 09:02 ]

• tsjoender
3A is een prima basis voor een voeding. Welke USB devices heb je aan de Pi hangen? Heb je ook een externe harde schijf eraan hangen?

Naast problemen met de voeding kan het ook zijn dat scripts de boosdoener zijn. Zo las ik in het Domoticz.com forum dat sommige voorbeeld scripts verantwoordelijk kunnen zijn voor crashes (klinkt onlogisch, maar toen ik nog crashes had, zag ik ze veel minder vaak nadat ik die voorbeeld scripts weggehaald had). Je zou ook nog eens in de lijst met hardware een device een poosje op disabled kunnen zetten en kijken of de crashes dan uitblijven. Dan kun je daarmee gerichter naar een oplossing werken.

Als laatste kan ik Monit nog aanbevelen. Het is geen oplossing en meer symptoom bestrijding, maar bespaart je ergernis zolang de bron nog niet gevonden is:

https://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz

• Bart0n
tsjoender schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:06:
3A is een prima basis voor een voeding. Welke USB devices heb je aan de Pi hangen? Heb je ook een externe harde schijf eraan hangen?

Naast problemen met de voeding kan het ook zijn dat scripts de boosdoener zijn. Zo las ik in het Domoticz.com forum dat sommige voorbeeld scripts verantwoordelijk kunnen zijn voor crashes (klinkt onlogisch, maar toen ik nog crashes had, zag ik ze veel minder vaak nadat ik die voorbeeld scripts weggehaald had). Je zou ook nog eens in de lijst met hardware een device een poosje op disabled kunnen zetten en kijken of de crashes dan uitblijven. Dan kun je daarmee gerichter naar een oplossing werken.

Als laatste kan ik Monit nog aanbevelen. Het is geen oplossing en meer symptoom bestrijding, maar bespaart je ergernis zolang de bron nog niet gevonden is:

https://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz
Qua USB-Devices alleen een P1 Slimmer Meter kabel. Voor de rest geen externe harddisk o.i.d.

Qua hardware en devices heb ik alleen nog de slimme meter toegevoegd (heb nog wat Sonoff units die ik tussen kerst en nieuwjaar erin wil gaan plaatsen).

Ik zal thuis een kijken naar Monit. Thanks :)

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
Bart0n schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:59:
[...]
alleen als ik naar de :8080 pagina ga (van Domoticz) krijg ik de Domoticz Offline pagina.
[...]
Ik heb dat ook wel, als ik dan het laatste stukje offline uit de url haal, dan is het weer ok...

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:00
MikeOO schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:26:
[...]

In Domoticz ga je naar de Hardware en selecteer je de RFXCom
Klik op Set Mode
Hier kun je protocollen aan/uit zetten.
Klik daarna op Set Mode om ze te activeren.

Let wel op, je kunt niet zomaar alles aan zetten.
In de handleiding bij punt 2.4 (Pag 16) kun je precies zien welke protocollen samen kunnen werken.

Dus altijd controleren of degene die je allemaal nodig hebt ook samen kunnen werken. Anders kun je mogelijke problemen krijgen. Soms moet je kiezen voor EXT firmware en soms voor EXT2 firmware. Vanaf pag 9 kun je zien welke protocollen werken met EXT en EXT2.

Is even uitzoeken maar scheelt je veel ellende achteraf >:)
Thx dit wist ik nog niet, maar het probleem is dat de thermostat4 protocol nog niet in deze lijst van domoticz, terwijl hij al wel op de rfxcom website staat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een nieuw protocol bijkomt

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
hydex schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:23:
[...]

Thx dit wist ik nog niet, maar het probleem is dat de thermostat4 protocol nog niet in deze lijst van domoticz, terwijl hij al wel op de rfxcom website staat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een nieuw protocol bijkomt
Heb je wel de nieuwste firmware er op gezet? Volgens mij zou je hem dan via Domoticz gewoon moeten kunnen activeren, zo niet kan je het altijd nog via het tooltje van de rfxcom zelf doen, dan moet je alleen wel even je rfxcom loshalen en hem aan een Windows PC hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:55
@schmm

Je kunt om LED's te dimmen ook gebruik maken van een H801-controller.

Dat is een RGB-WW controller welke je kunt voorzien van EasyESP-software, dit is als een Mi-Light te koppelen aan Domoticz.

In LUA kun je dan de dimmers bedienen, mocht je hier meer over willen weten kun je contact met me opnemen.

In feite zou je ze ook kunnen gebruiken als 5 zelfstandige dimmers omdat je elk kanaal apart kunt aansturen, dus 5 spots afzonderlijk dimmen.

Hier de link naar de controller, ze zijn bruikbaar van 5V tot 24V:

https://www.aliexpress.co...nput-4CH/32833287206.html

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:00
Phoolie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:09:
[...]
Heb je wel de nieuwste firmware er op gezet? Volgens mij zou je hem dan via Domoticz gewoon moeten kunnen activeren, zo niet kan je het altijd nog via het tooltje van de rfxcom zelf doen, dan moet je alleen wel even je rfxcom loshalen en hem aan een Windows PC hangen.
Ja heb de nieuwste firmware geïnstalleerd. Is het dan zo dat domoticz automatisch de protocollen bijgewerkt?
Heeft iemand het thermostat4 protocol in het lijstje staan bij domoticz? (is al beschikbaar van firmware versie 2016)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:55
DjAntoon schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:21:
[...]

Ik heb dat ook wel, als ik dan het laatste stukje offline uit de url haal, dan is het weer ok...
Kwestie van de Cache van je browser leeg maken, dan werkt het weer!!!!

• okio
  • Laatst online: 02-10 08:46
Vraagje voor de domoticz/zwave experts hier.

Ik heb een aantal zwave pir sensors aangeschaft. Ik wil deze buiten gaan ophangen voor schakelen verlichting etc.
Ik had het volgende bedacht, als de pir een signaal geeft dat moeten mijn cameras eigenlijk beginnen met opnemen. Is hier wellicht iets op te maken of standaard ingebouwd?

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 19:34
hydex schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:23:
[...]

Ja heb de nieuwste firmware geïnstalleerd. Is het dan zo dat domoticz automatisch de protocollen bijgewerkt?
Heeft iemand het thermostat4 protocol in het lijstje staan bij domoticz? (is al beschikbaar van firmware versie 2016)
Het gaat om de rfxcom firmware he? Die moet je updaten door de rfxcom aan je pc te hangen.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06
@AlexFL Dat kan al een tijdje via Domoticz.

- knip -

• DjAntoon
okio schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:57:
Vraagje voor de domoticz/zwave experts hier.

Ik heb een aantal zwave pir sensors aangeschaft. Ik wil deze buiten gaan ophangen voor schakelen verlichting etc.
Ik had het volgende bedacht, als de pir een signaal geeft dat moeten mijn cameras eigenlijk beginnen met opnemen. Is hier wellicht iets op te maken of standaard ingebouwd?
Mijn idee is om dan licht aan te gaan schakelen, dan reageert de camera ook direct, tenminste 's nachts.... :)

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 13:35
Vandaag twee Fibaro Dimmer 2's binnen gekregen. Kon het toch niet laten om er eentje te proberen. Deze zit echter in een setup met hotel schakeling. Ik heb volgens een schemaatje wat ik vond via Google de boel aangesloten en volgens mij doet hij het aardig.

Wat heb ik gedaan:
  • Dimmer aangesloten op de laatste schakelaar voor de lamp volgens 2 draads schema
  • Dit is de drukschakelaar boven, aangesloten op s2, beneden op s1
  • Dimmer 2 geinclude in Domoticz
  • Light Switch opgenomen in apparaten
Wat werkt:
  • Hij heeft netjes gekalibreerd en dan zie je de lamp langzaam van gematigd naar zeer fel gaan.
  • In Domoticz geeft hij aan minimum 1 en max 63. Te dimmen in stappen van 1
  • Kan de lamp aan- en uitzetten met beide schakelaars en via Domoticz
Wat werkt niet:
Soms zet ik de lamp uit met een schakelaar. Als ik met deze schakelaar de lamp weer aan zet, gaat hij aan en direct weer uit. Daarna kan ik de lamp niet meer aan zetten met deze schakelaar, wel via mn telefoon.

Post ge eidit adhv nieuwe bevindingen.

Iemand nog een tip?

[ Voor 19% gewijzigd door virtualJac op 21-12-2017 21:01 ]

there's no tweak without the tweaker

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:12
zojuist een Fibaro CO sensor gekoppeld met Domoticz op mn Raspberry Pi maar om een of andere reden geeft hij vage event meldingen.

Ik gebruik een zwave.me EZB1 stick. Na het toevoegen in Domoticz krijg ik wel alle devices maar zie het volgende...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
79  Z-Wave plus USB 00000337    9   Alarm Type: System 9 (0x09) General Alarm   Event: 0x01 (1) -   -   Set UnusedRename Device     2017-12-21 18:24:46
78  Z-Wave plus USB 00000336    8   Alarm Type: Power Management 8 (0x08)   General Alarm   Event: 0xFE (254)   -   -   Set UnusedRename Device     2017-12-21 18:24:46
77  Z-Wave plus USB 00000335    7   Alarm Type: Burglar 7 (0x07)    General Alarm   Event: 0xFE (254)   -   -   Set UnusedRename Device     2017-12-21 18:24:46
76  Z-Wave plus USB 0000032C    4   Alarm Type: Heat 4 (0x04)   General Alarm   Event: 0xFE (254)   -   -   Set UnusedRename Device     2017-12-21 18:24:45
75  Z-Wave plus USB 0000032A    2   Alarm Type: Carbon Monoxide 2 (0x02)    General Alarm   Event: 0xFE (254)   -   -   Set UnusedRename Device     2017-12-21 18:24:45
74  Z-Wave plus USB 0301    1   Hal 2nd | Temperature   Temp    LaCrosse TX3    21.5 C  -   100 Set UnusedRename Device Log 2017-12-21 18:38:44
73  Z-Wave plus USB 00000328    1   General Light/Switch    Switch  On  -   100 Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:47
72  Z-Wave plus USB 00000337    1   System  Light/Switch    Switch  On  -   -   Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:46
71  Z-Wave plus USB 00000336    1   Power Management    Light/Switch    Switch  Off -   -   Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:46
70  Z-Wave plus USB 00000335    1   Burglar Light/Switch    Switch  Off -   -   Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:46
69  Z-Wave plus USB 0000032C    1   Heat    Light/Switch    Switch  Off -   100 Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:47
68  Z-Wave plus USB 0000032A    1   Carbon Monoxide Light/Switch    Switch  Off -   100 Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:47
67  Z-Wave plus USB 00000300    1   Sensor  Light/Switch    Switch  Off -   -   Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:20
66  Z-Wave plus USB 00000332    1   Alarm Level Light/Switch    Switch  Off -   -   Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:46
65  Z-Wave plus USB 00000333    1   Alarm Type  Light/Switch    Switch  Off -   -   Add Light/Switch DeviceRename Device Log    2017-12-21 18:24:46

iemand een idee wat ik mis?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

• tlpeter
Er is niks vaags aan. Dit is wat je krijgt.

• flexje
  • Laatst online: 01-10 20:26

flexje

got-father

Hoi.
Vandaag de opentherm gateway tussen mijn cv en thermostaat geinstalleerd en aangesloten via usb op mn rpi 3.

Is het wijs om de data via de usb te ontvangen, dus de gateway als usb hardware installeren op domoticz. Of via opentherm gateway LAN interface en dan de relay adres opgeven van de otmonitor?

Als ik via USB data ontvang naar domoticz heb ik veel minder devices dan via de LAN relayserver?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:01
Ik probeer via blockly in domoticz mijn philips hue lamp aan te zetten. De lamp kan ik via het dashboard van domoticz aan- een uitzetten. Als ik via blockly een simpel event maak gaat de lamp met geen mogelijkheid aan.

Stappen die ik heb doorlopen:
-Lamp via Domoticz toegoegd,
-Lamp vanuit devices toevoegd als switch. (de lamp kan ik ook aanzetten via deze switch)
-Blockly event maken. (deze triggert de lamp niet)

Ik ben benieuwd of iemand mij verder op weg kan helpen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 13:20
Moffin schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:54:
Ik probeer via blockly in domoticz mijn philips hue lamp aan te zetten. De lamp kan ik via het dashboard van domoticz aan- een uitzetten. Als ik via blockly een simpel event maak gaat de lamp met geen mogelijkheid aan.

-Lamp vanuit devices toevoegd als switch. (de lamp kan ik ook aanzetten via deze switch)

Wat gebruik je voor commando om te schakelen? Meen dat On en Off niet lekker werkt, en dat je een level % moet meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
tlpeter schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:55:
Er is niks vaags aan. Dit is wat je krijgt.
ben hier vrij nieuw in :p dus hoe kan ik nu de status zien van die melder en de CO waarde?
Krijg er niks anders uit dan die Event waardes..

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Moffin schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:54:

Deel aub even een screenshot van je blocky opzet. Dat scheelt behoorlijk voor de mensen die je willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Csotranme schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:13:
[...]

ben hier vrij nieuw in :p dus hoe kan ik nu de status zien van die melder en de CO waarde?
Krijg er niks anders uit dan die Event waardes..
De status is "On" of "Off"
De CO waarde komt niet mee op een of andere manier, lijkt alleen te werken op een Fibaro controller.
De alarmtype's kun je vergeten, doe je niks mee.
Burglar is een schakelaartje die aangeeft of de melder van zijn houder gehaald word.
Er zit een hitte melder op net zoals bij de rookmelders van Fibaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
tlpeter schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:22:
[...]

De status is "On" of "Off"
De CO waarde komt niet mee op een of andere manier, lijkt alleen te werken op een Fibaro controller.
De alarmtype's kun je vergeten, doe je niks mee.
Burglar is een schakelaartje die aangeeft of de melder van zijn houder gehaald word.
Er zit een hitte melder op net zoals bij de rookmelders van Fibaro.
Top, Thanks! dus de devices met de events kan ik dus gewoon skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
virtualJac schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:48:
Wat heb ik gedaan:
[list]
• Dimmer aangesloten op de laatste schakelaar voor de lamp volgens 2 draads schema
• Dit is de drukschakelaar boven, aangesloten op s2, beneden op s1

Iemand nog een tip?
Het staat ook op mijn planning...uit onderzoek denk ik dat je de s2 niet mag gebruiken. Gewoon de 1ste schakelaar op de 2de aansluiten en de 2de op de dimmer. Uit ervaring ga ik pas volgende week kunnen zeggen :P
Hier kan je een schema vinden https://www.robbshop.nl/d...en/z-wave-hotelschakeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

flexje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:54:
Hoi.
Vandaag de opentherm gateway tussen mijn cv en thermostaat geinstalleerd en aangesloten via usb op mn rpi 3.

Is het wijs om de data via de usb te ontvangen, dus de gateway als usb hardware installeren op domoticz. Of via opentherm gateway LAN interface en dan de relay adres opgeven van de otmonitor?

Als ik via USB data ontvang naar domoticz heb ik veel minder devices dan via de LAN relayserver?
Iemand enig idee waarom er minder devices beschikbaar zijn via de usb dan via de relay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
basa schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:31:
[...]

Het staat ook op mijn planning...uit onderzoek denk ik dat je de s2 niet mag gebruiken. Gewoon de 1ste schakelaar op de 2de aansluiten en de 2de op de dimmer. Uit ervaring ga ik pas volgende week kunnen zeggen :P
Hier kan je een schema vinden https://www.robbshop.nl/d...en/z-wave-hotelschakeling
Ik heb DIT schema aangehouden, aangezien ik een 2 draads systeem heb.

Als ik boven de lamp aan zet, kan ik hem beneden weer uitzetten op de 2e schakelaar. Als ik hem daarna beneden weer aan wil zetten, gaat de lamp heel kort aan en gelijk weer uit. Ik krijg hem dan niet meer aan, behalve via de Domoticz app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
virtualJac schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:49:
[...]
Ik heb DIT schema aangehouden, aangezien ik een 2 draads systeem heb.

Als ik boven de lamp aan zet, kan ik hem beneden weer uitzetten op de 2e schakelaar. Als ik hem daarna beneden weer aan wil zetten, gaat de lamp heel kort aan en gelijk weer uit. Ik krijg hem dan niet meer aan, behalve via de Domoticz app.
Op mijn link staat bij optie 4 ook een aansluitschema voor een 2draads aansluiting. Daar is de aansluiting helemaal anders, maar het kan natuurlijk beiden werken. Zoals ik al zei heb ik nog nooit een hotelschakeling aangesloten. Ik heb wel goede ervaringen met andere schema's op die website en velen verwijzen er ook naar. Laat je iets weten of je het probeert? Ik begin er namelijk volgende week ook aan.

[ Voor 12% gewijzigd door basa op 22-12-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
basa schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:05:
[...]

Op mijn link staat bij optie 4 ook een aansluitschema voor een 2draads aansluiting. Daar is de aansluiting helemaal anders, maar het kan natuurlijk beiden werken. Zoals ik al zei heb ik nog nooit een hotelschakeling aangesloten. Ik heb wel goede ervaringen met andere schema's op die website en velen verwijzen er ook naar. Laat je iets weten of je het probeert? Ik begin er namelijk volgende week ook aan.
Die optie 4 kan ik nog eens proberen. Een vriend van mij is elektro monteur en die kwam met het schema wat ik hiervoor linkte.

Ik zit nog met een volgend probleem. Dat is dat ik de dimmer2 niet weggewerkt krijg in mijn wcd. Betreft een dubbele schakelaar. Dus ik ga deze vakantie nog eens een doos ernaast boren om zo twee enkele schakelaars te kunnen plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
virtualJac schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:15:
[...]

Die optie 4 kan ik nog eens proberen. Een vriend van mij is elektro monteur en die kwam met het schema wat ik hiervoor linkte.

Ik zit nog met een volgend probleem. Dat is dat ik de dimmer2 niet weggewerkt krijg in mijn wcd. Betreft een dubbele schakelaar. Dus ik ga deze vakantie nog eens een doos ernaast boren om zo twee enkele schakelaars te kunnen plaatsen.
Wat je ook kan proberen is de dimmer2 in je centraaldoos plaatsen achter je lamp.
Gaf ROBBshop me als tip mee laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb een "Xiaomi Mi Smart socket Zigbee" toegevoegd aan Domoticz via de Xiaomi gateway. Hij staat nu tussen mijn switches maar als ik hem schakel krijg ik deze melding:
"Error sending switch command, check device/hardware !".
Als ik hem via de Mi home app schakel schakeld hij wel en veranderd de status ook mee in Domoticz.
Ik heb zowel de Pi als de gateway al opnieuw opgestart maar dat heeft niet geholpen.
Iemand enig idee wat hier mis gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Spannend, heb een Xiaomo Gateway, alles werkt naar behoren alleen kan ik op geen enkele manier met de app de gateway meer bereiken, dus al mail aan levereancier gestuurd maar ben bang dat het een reset wordt met gevolg alle 30 devices opnieuw leren en ook in domoticz opnemen, het vreemde is dat in domoticz de devices gewoon wel registeren enz. iemand suggesties ? of ben ik gewoon de sjaak :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Dreamcatcher schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:28:
Spannend, heb een Xiaomo Gateway, alles werkt naar behoren alleen kan ik op geen enkele manier met de app de gateway meer bereiken, dus al mail aan levereancier gestuurd maar ben bang dat het een reset wordt met gevolg alle 30 devices opnieuw leren en ook in domoticz opnemen, het vreemde is dat in domoticz de devices gewoon wel registeren enz. iemand suggesties ? of ben ik gewoon de sjaak :-)
Waarschijnlijk je firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Bestaat er een mogelijkheid om een Honeywell Flex alarmcentrale in te lezen vanuit domoticz? Zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
flexje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:57:
[...]

Waarschijnlijk je firewall?
Haha nee helaas niet, andere gatway werkt perfect en zit in mijn eigen netwerk, zeker ook even uitgezet ( niet verstandig ik weet ) maar hij is aanwezig in het netwerk maar lijkt er op dat de app kant die connect naar hem in de gateway corrupt is geraakt of zo, dus ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
flexje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:58:
Bestaat er een mogelijkheid om een Honeywell Flex alarmcentrale in te lezen vanuit domoticz? Zou wel handig zijn.
Standaard zie ik het niet terug, maar wellicht kan je het gebruikte protocol achterhalen en op die manier zelf iets fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:21

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

tlpeter schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:18:
Ik ook weinig problemen. Wat ik wel heb sinds enkele weken is dat een aantal apparaten een paar uur niet binnenkomen. 4-6 uren duurt dit en dan werkt alles weer zonder reboot.

[ Voor 29% gewijzigd door niki_lauda op 22-12-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Iemand enig idee waarom je met opentherm gateway via de USB minder devices ziet in Domoticz dan via de relay server van opentherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:01
loyske schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:06:
[...]

Wat gebruik je voor commando om te schakelen? Meen dat On en Off niet lekker werkt, en dat je een level % moet meegeven.
Hierbij de foto van mijn blockly event. Ik heb overigens ook de groep zoals gedefinieerd binnen mij philips hue app als G-L opgenomen. Dit werkte helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://photos.google.com/share/AF1QipMO3Qg4jdywybmi8pUltrfth4-ZqMGSTbPQSYGSsLjHmUg_6Zg9iHhsH-iUIM1Cdg/photo/AF1QipOYDhojZqvFFgfhnE_xXXGlpnNMcSzJw2-TkKRG?key=bWVGdWtVV1BTYWdmWVBSTHZOOTVJWEFEcnR5dlVR
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/mZo8uJf

Bedankt voor je input. Helaas gaat de lamp niet aan na het instellen van Level 60 % ipv on / off.

[ Voor 26% gewijzigd door Moffin op 23-12-2017 07:51 . Reden: Linkupdate ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 07:14

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik ben van de week eens gaan kijken naar dashticz, ziet er super strak uit en redelijk makkelijk op te zetten.
Echter heb ik problemen met toevoegen van Philips Hue lampen, deze verschijnen gewoon niet op het dashboard.

Als ik KAKU of z-wave apparaten toevoeg verschijnen die wel netjes op dashticz.

IDX 72,511,513 & 123 zijn Philips Hue lampen. Doe ik wat fout of worden lampen gewoon niet ondersteund?

Config file:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
var config = {}
config['domoticz_ip'] = 'http://10.0.1.18:8080';
config['app_title'] = 'Dashticz';
config['domoticz_refresh'] = '5';
config['dashticz_refresh'] = '60';

var trashnames = {}
trashnames['Gft'] = 'GFT';
trashnames['Pmd'] = 'Plastic';
trashnames['Rest'] = 'Grijs'; //LEAVE EMPTY IF YOU WANT TO HIDE IT

var publictransport = {}
publictransport.ovinfobus = { show_via: false, station: 'rozenburg-zh/bushalte-laan-van-nieuw-blankenburg', provider: '9292-bus', icon: 'bus', width:5, results: 6 }

var tvguide = {}
tvguide.dutch = { key:'dutch', icon: 'fa-television', width:7, channels: [1,3,4,31,46,92], maxitems: 5 }

var _STREAMPLAYER_TRACKS    = [
    {"track":1,"name":"Q-music","file":"http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/Qmusic_nl_live_96.mp3"},
    {"track":2,"name":"538 Hitzone","file":"http://vip-icecast.538.lw.triple-it.nl/WEB11_MP3"},
    {"track":3,"name":"Slam! NonStop","file":"http://stream.radiocorp.nl/web10_mp3"},
    {"track":4,"name":"100%NL","file":"http://stream.100p.nl/100pctnl.mp3"},
  ]; 

var buttons = {}
buttons.nunl = {key: 'nunl',  width:12, icon: 'fa-newspaper-o', title: 'Nu.nl', newwindow:true, url: 'http://www.nu.nl'}
buttons.nos = {key: 'nos',  width:12, icon: 'fa-newspaper-o', title: 'Nos', url: 'http://www.nos.nl'}
buttons.buienradar = {width:12, isimage:true, image: 'https://api.buienradar.nl/image/1.0/RadarMapNL?w=285&h=256', url: 'http://www.weer.nl/verwachting/nederland/rozenburg/1811301/'}

var blocks = {}
blocks['blocktitle_1'] = {}
blocks['blocktitle_1']['key'] = 'blocktitle_1';
blocks['blocktitle_1']['type'] = 'blocktitle';
blocks['blocktitle_1']['title'] = 'Schakelaars';

blocks['blocktitle_2'] = {}
blocks['blocktitle_2']['key'] = 'blocktitle_2';
blocks['blocktitle_2']['type'] = 'blocktitle';
blocks['blocktitle_2']['title'] = 'Informatie';

blocks[144] = {} //keukenboiler
blocks[144]['width'] = 6;
blocks[144]['switch'] = true;

blocks[136] = {} //zonnescherm
blocks[136]['width'] = 6;

blocks[48] = {} //rolluik
blocks[48]['width'] = 6;

blocks[54] = {} //aquarium licht
blocks[54]['width'] = 6;

blocks[72] = {} //Eettafellamp
blocks[72]['width'] = 6;

blocks[511] = {} //Overlooplamp
blocks[511]['width'] = 6;

blocks[513] = {} //buitenlamp
blocks[513]['width'] = 6;

var columns = {}
columns['bar'] = {}
columns['bar']['blocks'] = ['logo','miniclock','settings']

columns[1] = {}
columns[1]['blocks'] = ['blocktitle_1','144','136','48','54','72','511','513','123']
columns[1]['width'] = 5;

columns[2] = {}
columns[2]['blocks'] = ['537_1','495','519','blocktitle_2',tvguide.dutch,publictransport.ovinfobus]
columns[2]['width'] = 5; 

columns[3] = {}
columns[3]['blocks'] = ['sunrise','streamplayer',buttons.buienradar,buttons.nunl]
columns[3]['width'] = 2; 

var columns_standby = {}
columns_standby[1] = {}
columns_standby[1]['blocks'] = ['clock','weather']
columns_standby[1]['width'] = 12;

var screens = {}
screens[1] = {}
screens[1]['background'] = 'bg2.jpg';
screens[1]['columns'] = [1,2,3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
we hebben er weer 1tje dacht mijn beamerscherm aan te.sturen met de kaku zonwering blijkt dat ding 36 volt ? uit te sturen ? ik moet iets hebben voor 220v iemand een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
Dreamcatcher schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:44:
we hebben er weer 1tje dacht mijn beamerscherm aan te.sturen met de kaku zonwering blijkt dat ding 36 volt ? uit te sturen ? ik moet iets hebben voor 220v iemand een idee ?
Relais erachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
[quote]DjAntoon schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:53:
[...]

Relais erachter?
[/quote]

ja zou kunnen maar is weer zoveel gedoe 🤔😊 info is ook wat onduidelijk allemaal zou volgens gegevens toch gewoon ook 220v moeten kunnen.we zoeken ff

Oke zijn er uit, goede schema doet wonderen, handleiding van Kaku is veel te sumier om behoorlijk aan te sluiten, via deze https://www.klusidee.nl/F...50-aansluiten-t83104.html werkt het dus prima

[ Voor 50% gewijzigd door Dreamcatcher op 23-12-2017 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 08:07
Kan iemand mij een voorzetje geven?

Ik probeer een dyson pure cool link apparaat in domoticz te krijgen en kwam op deze site uit:
https://august.hk/article...nvironmental-sensor-state

Alleen heb ik geen idee waar ik dit script moet plaatsen om de sensor data te verkrijgen van de dyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Moffin schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 01:36:
[...]

Hierbij de foto van mijn blockly event. Ik heb overigens ook de groep zoals gedefinieerd binnen mij philips hue app als G-L opgenomen. Dit werkte helaas niet.

[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt voor je input. Helaas gaat de lamp niet aan na het instellen van Level 60 % ipv on / off.
Ik zou altijd de voorwaarde toevoegen 'and hue = Off' anders schakelt hij altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
symen89 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:55:
Kan iemand mij een voorzetje geven?

Ik probeer een dyson pure cool link apparaat in domoticz te krijgen en kwam op deze site uit:
https://august.hk/article...nvironmental-sensor-state

Alleen heb ik geen idee waar ik dit script moet plaatsen om de sensor data te verkrijgen van de dyson
crontab :)
https://debian-administra...mand_scheduling_with_cron

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Ik weet niet of ik dit hier of in de opentherm gateway topic moet plaatsen.
Hebben jullie ook last van extreme pieken en dalen in Domoticz met Opentherm Gateway?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bWvTaR/Schermafbeelding_2017_12_23_om_20_03_15.png

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cVLGUm/Schermafbeelding_2017_12_23_om_20_04_22.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aantal apparaten verwijderd uit de 'Devices' lijst. Maar deze wil ik weer terug hebben. Hoe krijg ik de verwijderde apparaten weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:40:
Ik heb aantal apparaten verwijderd uit de 'Devices' lijst. Maar deze wil ik weer terug hebben. Hoe krijg ik de verwijderde apparaten weer terug?
Backup terugplaatsen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een back-up terug plaatsen is de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Nee. Je kan ook de devices weer toevoegen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Laatst online: 29-09 08:07
Bedankt voor de link. Als ik het goed begrijp is die crontab ervoor om een bepaald script op bepaalde tijdsintervallen te laten herhalen? Mijn vraag was eigenlijk een beetje anders: hoe krijg ik de data van de dyson in domoticz?

[ Voor 3% gewijzigd door symen89 op 24-12-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@symen89 Ah verkeerd begrepen, al heb je inderdaad nog steeds iets nodig om het script periodiek uit te voeren.

Het scriptje update Domoticz als je het uitvoert zolang de IDX nummers overeen komen met "device id's" in Domoticz.
Je zal dus dummy devices aan moeten maken en de id's daarvan in het scriptje moeten zetten (wat nu 19/20/21 is).

Als dat werkt als je 'm handmatig runt kan je het vervolgens in crontab zetten om periodiek uit te voeren.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Voor mensen die vaak een corrupt SD-kaartje hebben hier staan leuke aanbiedingen.
https://www.wdc.com/nl-nl...e-foundation-edition.html

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 16:10
Beste Domoticz gebruikers

ik heb nu al een tijd domoticz draaien op mijn pi zero W en dat draaid echt geweldig.
ik lees daar mee ook mijn p1 meter uit
stuur mijn mi-licht lampen aan
en heb een neo coolcam smart z-wave stopcontact

nu heb probleem/uitdaging

ik heb ook een qubino ZMNHDA2 dimmer

ik heb daar 3 contacten voor schakelingen
nu werkt i1 goed en i2/i3 komen binnen als puls contanten daar zit ook een puls schakelaar achter en nu las ik dat ik daar een script voor moet schrijven.
dat als i2 of i3 een puls krijgen hij de actie vast moet houden tot de volgende puls

wie kan mijn daar mee helpen ik ben aadrig hadnig maar hier mee loop ik vast.

heb nu wel een klein deel werkende ;
als ik i2 puls gaat de lamp op 35% aan
en als ik op i3 druk gaat de lamp uit

dit alles heb ik in blocky ga maakt

mvg michel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35
klump4u schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:03:
Voor mensen die vaak een corrupt SD-kaartje hebben hier staan leuke aanbiedingen.
Ben benieuwd, heb er een besteld. Thanks!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35
klump4u schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:03:
twee keer, sorry

[ Voor 6% gewijzigd door bing69 op 25-12-2017 20:04 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Laatst online: 02-10 11:23
Ik ben momenteel aan het spelen met de floorplan functie in domoticz.

De temperatuur en aan/uit knoppen werken allemaal heel fijn op zowel de laptop als een android gsm. Alleen dimmer knopen (hue lampen) zijn bijna niet te gebruiken op de gsm omdat je hiervoor de "mouseover"functie moet hebben van de laptop om de regelschaal zichtbaar te krijgen. Hoe lossen jullie dit op?
Wat is volgens jullie in het algemeen de makkelijkste manier om Hue lampen te regelen in Domoticz?

Een ander puntje: Ik wil graag op pagina 1 de algemene plattegrond en dan op pagina 2 en verder bv een schema van de technische ruimte (verwarming,boiler, en dergelijke).Nu had ik gehoopt om op pagina 1 ter hoogte van de technische ruimte bv een dummy knop/link te plaatsen die dan door linkt naar floorplan pagina 2.
Ik had al eens geprobeerd een dummy knop te maken met als "on-action" een website. Ik hoopte dat hij dan deze link zou volgen,maar dat werkt zo blijkbaar niet.
Iemand hiervoor een idee?

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

bing69 schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:45:
[...]

Ben benieuwd, heb er een besteld. Thanks!
Ik ook, 250GB schijf, 64GB USB flash drive, 2 x 3a voeding en een behuizing.
Weer wat te klooien binnenkort.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48

Grvy

Bot

Iemand die mij kan uitleggen waarom ik in Domoticz met geen mogelijkheid settings geschreven krijg naar een Neo CoolCam PIR sensor?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 08:50
Grvy schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:58:
Iemand die mij kan uitleggen waarom ik in Domoticz met geen mogelijkheid settings geschreven krijg naar een Neo CoolCam PIR sensor?
Lukt wel kost alleen wat moeite 8)7

Het het als volgt gedaan:
1. PIR Sensor Verwijderen.
2. PIR Sensor opnieuw toevoegen
3. 3x op de pair knop drukken bij de batterij en vervolgens op de knop: Pas configuratie toe op dit apparaat

Bovenstaande heb ik op max 50 cm van de Z-wave controller gedaan.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 21:51

Kraz

Saving the world

brogel schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:53:
Ik ben momenteel aan het spelen met de floorplan functie in domoticz.

De temperatuur en aan/uit knoppen werken allemaal heel fijn op zowel de laptop als een android gsm. Alleen dimmer knopen (hue lampen) zijn bijna niet te gebruiken op de gsm omdat je hiervoor de "mouseover"functie moet hebben van de laptop om de regelschaal zichtbaar te krijgen. Hoe lossen jullie dit op?
Wat is volgens jullie in het algemeen de makkelijkste manier om Hue lampen te regelen in Domoticz?
Kun je hier niet beter de Domotiz app voor gebruiken?

Oor je floorplan issue; zit er niet een functie in voor meerdere verdiepingen? Dat is eigenlijk wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
jermain schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:46:
[...]

Lukt wel kost alleen wat moeite 8)7

Het het als volgt gedaan:
1. PIR Sensor Verwijderen.
2. PIR Sensor opnieuw toevoegen
3. 3x op de pair knop drukken bij de batterij en vervolgens op de knop: Pas configuratie toe op dit apparaat

Bovenstaande heb ik op max 50 cm van de Z-wave controller gedaan.

Succes ;)
Ik dacht al dat ik gek werd. Ik kreeg het eenmalig voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 electronische (via zonnepanelen) zonnepanelen, met bijhorende verduistering ( ook via zonnepanelen). Kan ik deze (liefst via z-wave) besturen in domoticz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb deze deurbel op het oog, ik vroeg me af of het via domoticz gaat werken? Of hebben jullie alternatieven? Ik hoor het graag!
Digoo SB-XYA New Upgrade Wireless Full HD 1080P Bluetooth and WIFI Video Doorbell Pro Smart Home PIR Sensor Rechargeable Doorbell Camera Phone Ring
https://banggood.app.link/V2pFOh3wdJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik heb 9 tradfri IKEA spots (de 6,99 veriant) deze stuur ik aan via de Phillip HUE. Nu wil vanuit Domoticz deze 9 spots tege lijk kunnen dimmen van 0 - 100%. VIa goups/ scenes kan dit niet.
iemand een ander oplossing? via een Klein LUA scriptje ofzo?

Edit:
Had iets meer geduld nodig. Kwam een scene vanuit de HUE, deze heb ik ingesteld als dimmer en voila het werkt.
Nu alleen nog kijken dat ik fix dat het niet zien als een rgbw LED. Maar als een gewone dimbare lamp

[ Voor 27% gewijzigd door luigi87 op 27-12-2017 18:07 ]

- leeg -

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:48
luigi87 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:32:
Kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik heb 9 tradfri IKEA spots (de 6,99 veriant) deze stuur ik aan via de Phillip HUE. Nu wil vanuit Domoticz deze 9 spots tege lijk kunnen dimmen van 0 - 100%. VIa goups/ scenes kan dit niet.
iemand een ander oplossing? via een Klein LUA scriptje ofzo?

Edit:
Had iets meer geduld nodig. Kwam een scene vanuit de HUE, deze heb ik ingesteld als dimmer en voila het werkt.
Nu alleen nog kijken dat ik fix dat het niet zien als een rgbw LED. Maar als een gewone dimbare lamp
Heb je het hier over de GU10 spots van Ikea?
Zoja dan moet ik mezelf ook maar eens een Hue Bridge (v2) aanschaffen) want zulke spots heb ik namelijk wel een zooitje hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
schumi2004 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:48:
[...]

Heb je het hier over de GU10 spots van Ikea?
Zoja dan moet ik mezelf ook maar eens een Hue Bridge (v2) aanschaffen) want zulke spots heb ik namelijk wel een zooitje hier.
Ja zijn de goedkopen gu10 spots. Heb ze via een HUE bridge. Werkt echt heel mooi.
Ik laat de bridge ook alles regelen en de status wordt netjes naar domoticz gestuurd. Via een scene uit de HUE kan de lampen ook in een keer aanschakelen of dimmen.

Denk dat ik binnenkort nog wel meer GU10 spots ga aanschaffen voor de keuken.
Alleen moet ik nog wat bedenken voor 3 G4 lampjes die onder me keukenkastjes zitten

- leeg -

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:46
Allicht een idee mbv een neocam powerplug, mits de G4 lampjes gevoed worden dmv een 220 stekker.
luigi87 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:32:
[...]

Denk dat ik binnenkort nog wel meer GU10 spots ga aanschaffen voor de keuken.
Alleen moet ik nog wat bedenken voor 3 G4 lampjes die onder me keukenkastjes zitten

• Shaggie_NB
  • Laatst online: 28-09-2024
Wat heeft dit in hemelsnaam nog met Domoticz te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Shaggie_NB schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:39:
Wat heeft dit in hemelsnaam nog met Domoticz te maken?
Volgens mij zoekt hij een G4 oplossing voor Domoticz.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 11:20

3raser

⚜️ Premium member

3raser schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:59:
Ik heb Fibaro nodes welke hun status niet doorgeven aan Domoticz. Ze kunnen wel worden geschakeld vanuit Domoticz maar als ze via de wandschakelaar aan/uit worden gezet dan krijgt Domoticz dit niet door. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ik weet dat de nodes buiten het bereik van de controller liggen maar het mesh netwerk is dekkend. Andere nodes zijn dus wel binnen bereik. Het netwerk is geheald en zou de routes dus moeten kennen.

Waarom werkt dit niet?

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb ondertussen van alles geprobeerd zoals de controller toevoegen aan alle groepen en netwerk healen maar het probleem blijft. Ik ben ook van plan de controller (Z-stick S2) te gaan vervangen voor een Z-stick Gen 5 in de hoop dat die het wel doet. Dan kan ik de controller misschien uitsluiten als oorzaak van het probleem.
Heb ook de debug-logging van de controller ingeschakeld om te zien of er wel signalen van de Fibaro werden ontvangen maar ook in die logs was niets te zien. Volgens het OpenZwave Controlpanel zou mijn Fibaro module via een andere module moeten kunnen communiceren met de controller, maar dit gebeurt dus niet.

In onderstaande tabel betreft het node 9 welke zijn status niet update naar de controller toe als de wandschakelaar wordt gebruikt. Deze node heeft via zowel node 5 als node 3 een route naar de controller (1).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ck3w5dC6iEdqdTA8dFnpVUI1/full.png

Iemand nog tips over wat hier verkeerd gaat?

Is er iemand die ook Fibaro modules heeft welke buiten het bereik van de controller liggen? Ik zou graag willen weten of dit probleem ook bij anderen speelt. Dus heb jij een Fibaro module die via een wandschakelaar kan worden geschakeld en die buiten het bereik van de controller ligt (en dus via het mesh netwerk werkt) laat het me dan graag weten.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

3raser schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:34:
[...]

Ik heb ondertussen van alles geprobeerd zoals de controller toevoegen aan alle groepen en netwerk healen maar het probleem blijft. Ik ben ook van plan de controller (Z-stick S2) te gaan vervangen voor een Z-stick Gen 5 in de hoop dat die het wel doet. Dan kan ik de controller misschien uitsluiten als oorzaak van het probleem.
Heb ook de debug-logging van de controller ingeschakeld om te zien of er wel signalen van de Fibaro werden ontvangen maar ook in die logs was niets te zien. Volgens het OpenZwave Controlpanel zou mijn Fibaro module via een andere module moeten kunnen communiceren met de controller, maar dit gebeurt dus niet.

In onderstaande tabel betreft het node 9 welke zijn status niet update naar de controller toe als de wandschakelaar wordt gebruikt. Deze node heeft via zowel node 5 als node 3 een route naar de controller (1).

[afbeelding]

Iemand nog tips over wat hier verkeerd gaat?

Is er iemand die ook Fibaro modules heeft welke buiten het bereik van de controller liggen? Ik zou graag willen weten of dit probleem ook bij anderen speelt. Dus heb jij een Fibaro module die via een wandschakelaar kan worden geschakeld en die buiten het bereik van de controller ligt (en dus via het mesh netwerk werkt) laat het me dan graag weten.
Ik heb geen tips anders dan je voorgenomen idee om de oude Z-stick zo snel mogelijk te vervangen voor de nieuwe gen 5 Z-stick. Kort geleden zelf ook gedaan en dat gaf me toch een stuk verbetering in signaalkwaliteit en stabiliteit. Daar ga je echt geen spijt van krijgen.

Het viel me in mijn oude situatie inderdaad ook op dat er maar 1 device met de controller communiceerde en de rest via anderen naar de controller ging. Nu met de nieuwe controller heeft elk device een eigen rechtstreekse verbinding met de controller (dat ging voorheen niet omdat het te ver weg zou zijn...) daarnaast is het mesh netwerk nu veel beter.
Z-wave netwerk

Tweakers Discord

• virtualJac
basa schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:05:
[...]

Bij mij werkt hij niet optie 4. De lamp blijft knipperen, alsof hij in een loop blijft hangen.

• Phoolie
Net eindelijk wat tijd gehad om de Xiaomi Gateway toe te voegen. Nou kan je door de RGB Gateway uit en aan zetten, maar dat is alleen wit licht. Nu heb ik al gevonden dat voor kleur je dit via een groep moet doen, tevens kan je de percentages van daar toevoegen aan een blockly. Ik kan alleen nergens vinden hoe je het lampje dimt, behalve dan via de app, ik vind hem volledig aan zo fel. Wil hem als nachtlampje op de overloop gaan gebruiken namelijk. Iemand die dit werkend heeft gekregen of is dit niet mogelijk?

Ben al een stapje verder, ik was in de veronderstelling dat ik de aan/uit knoppen nog moest gebruiken na het instellen van de kleur, maar dan gaat hij juist naar volledig aan en wit.

Dus dimmen via de schakelaar gaat nu ook, nu nog vanuit een blockly of script als dat gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Phoolie op 28-12-2017 16:49 ]

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Phoolie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:01:
Net eindelijk wat tijd gehad om de Xiaomi Gateway toe te voegen. Nou kan je door de RGB Gateway uit en aan zetten, maar dat is alleen wit licht. Nu heb ik al gevonden dat voor kleur je dit via een groep moet doen, tevens kan je de percentages van daar toevoegen aan een blockly. Ik kan alleen nergens vinden hoe je het lampje dimt, behalve dan via de app, ik vind hem volledig aan zo fel. Wil hem als nachtlampje op de overloop gaan gebruiken namelijk. Iemand die dit werkend heeft gekregen of is dit niet mogelijk?

Ben al een stapje verder, ik was in de veronderstelling dat ik de aan/uit knoppen nog moest gebruiken na het instellen van de kleur, maar dan gaat hij juist naar volledig aan en wit.

Dus dimmen via de schakelaar gaat nu ook, nu nog vanuit een blockly of script als dat gaat.
Hoe heb je dat met die kleur precies gedaan?

Ik dacht dat het allleen kon door zoiets: 192.168.1.159:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=8&hex=32c741&brightness=100&iswhite=false
Iemand die een (draadloze) deurbel oplossing heeft bedacht zonder gebruik te maken van ZWave of een RFXCom ? Kan met de Xiaomi schakelaar van alles schakelen, maar liefst iets dat geen gebruik maakt van eerdergenoemde ZWave / RFXCom. Eventueel icm een Sonoff oid.

¯\_(ツ)_/¯

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ik heb deze melding in mijn Domoticz log:
2017-12-28 09:08:43.974 Error: SQL Query("SELECT ROWID, nValue, sValue, Date FROM LightingLog WHERE (DeviceRowID==68) ORDER BY Date DESC") : database disk image is malformed
Heb verder geen issues met Domoticz (laatste stable versie). E.e.a. draait super stabiel op een RPi 3b vanaf een usb hd, voor zover dat relevant is.

Moet ik me zorgen gaan maken en is dit voorbode voor meer problemen?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 07:09
M.v.Veelen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:42:
Iemand die een (draadloze) deurbel oplossing heeft bedacht zonder gebruik te maken van ZWave of een RFXCom ? Kan met de Xiaomi schakelaar van alles schakelen, maar liefst iets dat geen gebruik maakt van eerdergenoemde ZWave / RFXCom. Eventueel icm een Sonoff oid.
Ik vond via google wel dit:
xces in "Verslag: IOT deurbel 2.0"

Misschien is er meer te vinden, maar ik zou zelf idd ook iets met een ESP8266 doen in jou geval.
Pagina: 1 ... 67 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.