Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35
M.v.Veelen schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:10:
[...]

Done :o

De Sonoff's (S20) zijn onderweg zodat ik de volgende keer niet misgrijp. Wil van alle KaKu af namelijk.
Heb ook twee sonoffs in gebruik en het werkt maar vind ze niet echt mooi, als je ze weg kan werken is het goed maar....
Ben meer gecharmeerd van Milight en Xiaomi. En mijn good old X10 voor mijn rolluiken. Kaku (heb nog een stuk of 10 nutteloze opbouw schakelaars liggen) is makkelijk voor het snelle werk zoals een kerstboom.... :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, ik heb een kapotte NEO Coolcam PIR (blijft maar beweging detecteren, terwijl er niemand is). Probeer je via AliExpress aanspraak te maken op garantie (ding is 3 maanden oud) maar er wordt stelselmatig niet gereageerd op berichten naar de verkoper toe...

Voel er bijna voor om gewoon een nieuwe te kopen en als ie er is hem direct als dispute defect aan te melden. Niet correct, maar dan heb ik wel gratis een nieuwe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:24:
[...]

Heb ook twee sonoffs in gebruik en het werkt maar vind ze niet echt mooi, als je ze weg kan werken is het goed maar....
Ben meer gecharmeerd van Milight en Xiaomi. En mijn good old X10 voor mijn rolluiken. Kaku (heb nog een stuk of 10 nutteloze opbouw schakelaars liggen) is makkelijk voor het snelle werk zoals een kerstboom.... :)
Heb daarvoor zelf Hue en ook redelijk wat Xiaomi, maar geen schakelmateriaal van Xiaomi. Alleen sensoren en pulseschakelaars. De KaKu ben ik bijna doorheen en dan gaan ze in de mats. Met de RFXCom (al is die met zo weinig schakelaars wel heel stabiel te noemen, geen 'gebrul' van grote hoeveelheden schakelaars meer).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Ik zou alle domoticz gebruikers willen vragen te stemmen via: https://tweakers.net/awards/

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Knielen schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:33:
Bij de PIR die ik gebruik (NEO CoolCam) werkt het niet met die delay truc. Ik heb inderdaad een virtuele schakelaar aangemaakt. Mocht je een voorzetje willen in LUA, dit is wat ik gebruik:
Lua:
1
...

Dit schakelt als we 's-nachts beneden komen 1 lamp aan en die gaat 30 minuten na de laatste beweging weer uit.
Die ga ik zéker bewaren, thnx! _/-\o_

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:02
soepah schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:00:
[...]

Haalt zo'n ding niet altijd de data van de telefoon? dus zou je nog een telefoon als 'server' moeten hebben. Neem aan dat er wel bluetooth op zit, technisch gezien zou je met custom firmware en een bluetooth server wel wat voor elkaar kunnen boksen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen (hoeveelheid werk / china meuk en slechte documentatie).
Dat is inderdaad een probleem, als alternatief kijk ik niet naar volledige android watches, maar dit zijn eigenlijk gewoon polstelefoons. Deze hebben iig wifi: maar kosten wel meteen bijna 50 euro (plus douane en btw)
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/11/10/goods-img/1510508506410923801.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06
itead, het bedrijf dat oa sonoff ontwikkelt, maakt ook touch schermpjes (Nextion) voor een zacht prijsje.

Als je daar een esp8266 (of whatever serial) aanhangt zijn ze redelijk ok te besturen.
Een simpele knoppen UI is vrij makkelijk.

Ik heb ze zelf ook in gebruik trouwens.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:14
Raymond P schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:48:
itead, het bedrijf dat oa sonoff ontwikkelt, maakt ook touch schermpjes (Nextion) voor een zacht prijsje.

Als je daar een esp8266 (of whatever serial) aanhangt zijn ze redelijk ok te besturen.
Een simpele knoppen UI is vrij makkelijk.

Ik heb ze zelf ook in gebruik trouwens.
Waarvoor? Daar ben ik dan weer benieuwd naar :)

Denk alleen dat het nog niet makkelijk is im hier een Domoticz interface te maken...... maarja ik ben geen developer :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Iemand een idee over een goedkope pulsdrukker via Z-Wave of Zigbee (Xiaomi) om een garagedeur mee te openen? De garagedeur heeft een externe ingang waarmee je de motor kunt bedienen door het geven van een puls/sluitcontact.

Nu heb ik wel al oplossingen gevonden maar deze switches gingen over WiFi, iets wat ik liever niet gebruik voor domotica.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
RomeoJ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:46:
Iemand een idee over een goedkope pulsdrukker via Z-Wave of Zigbee (Xiaomi) om een garagedeur mee te openen? De garagedeur heeft een externe ingang waarmee je de motor kunt bedienen door het geven van een puls/sluitcontact.

Nu heb ik wel al oplossingen gevonden maar deze switches gingen over WiFi, iets wat ik liever niet gebruik voor domotica.
Ik gebruik hiervoor een Xiaomi Wireless switch (https://www.gearbest.com/access-control/pp_626695.html) in combinatie met een goedkoop RF relais (https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.vbSeSv ) en een oude afstandsbediening van de poort.
Kan je natuurlijk ook met een Fibaro relais doen maar dat kost toch wel wat meer ...

[ Voor 4% gewijzigd door wimmme op 13-12-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06
krizzziz schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:35:
[...]

Waarvoor? Daar ben ik dan weer benieuwd naar :)

Denk alleen dat het nog niet makkelijk is im hier een Domoticz interface te maken...... maarja ik ben geen developer :)
onder andere een Domoticz interface :9.

Nja soort van, wat shortcuts voor lampen die vaak aan/uit moeten en Hue scenes.
In idle datum/tijd, en statusmeldingen van 't huis (raam/deur open).
En sinds kort een page met CV besturing.

---

Waar het op neer komt: in Nextion studio sleep je een knop naar het venster, bij een touch event serieel naar een esptje en die doet de comms met domoticz.
Voor het goede zouden daar ook knopstatusen van eps naar nextion bij moeten.
Maar ik ben geen UX designer. :+

- knip -

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk temperaturen onder 0 te kunnen meten? Ik heb deze voeler; DS18B20 buiten hangen , ik heb nog nooit lager gezien dan 0 graden. terwijl het soms toch wel - 1 tot -3 al is geweest.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
renedis schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:45:
[...]

Denk dat je het niet helemaal volgt. Zie hier onder een screenshot van de AliExpress website.

[afbeelding]

Ik heb dit thuis ook en het werkt met het aangegeven schema.
Ik heb 4 stuks binnen gekregen en ik krijg het helaas niet aan de praat :(
Als ik er 1 boven in de hal monteer en 1 beneden dan zitten ze elkaar in de weg op een 1 of andere manier. Als ik dan bij 1 knop, die zwarte kabels omdraai, dan doet ie het wel, maar dan op 1 verdieping alleen, de andere knop werkt dan sowieso niet. Ik heb alle combinaties geprobeerd met de kabels aan te sluiten dus ik snap er echt helemaal niets meer van.
Nu moet ik wel zeggen dat de knop beneden, twee zwarte draden heeft en 1 bruine (die bruine staat stroom op) en boven heeft ie 3 zwarte draden, maar naast die knop zit ook een andere aan en uit knop die het licht weer schakelt voor de zolder, en die heeft wel 2 zwarte en 1 bruine draad.

Ik snap er iig niets meer van.
Zijn er geen andere mogelijkheden om het licht te schakelen? Desnoods met een wireless button oplossing?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
Jij hebt wisselschakelaars nodig en dat zijn deze niet.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
tlpeter schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:25:
Jawel toch? Wat voor schakelaars zijn het dan?

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

wimmme schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:49:
[...]

Ik gebruik hiervoor een Xiaomi Wireless switch (https://www.gearbest.com/access-control/pp_626695.html) in combinatie met een goedkoop RF relais (https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.vbSeSv ) en een oude afstandsbediening van de poort.
Kan je natuurlijk ook met een Fibaro relais doen maar dat kost toch wel wat meer ...
Dat RF relais ziet er wel interessant uit, dat is eigenlijk ook precies wat ik nodig lijk te hebben, ben alleen nog niet uit over het feit of ik 433 MHz wel veilig genoeg vind om toegang tot mijn woning (via de garagedeur) in te regelen.

De wireless switch zou in een later stadium handig zijn als extra handzendertje voor de garagedeur.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
Knielen schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:33:
Bij de PIR die ik gebruik (NEO CoolCam) werkt het niet met die delay truc. Ik heb inderdaad een virtuele schakelaar aangemaakt. Mocht je een voorzetje willen in LUA, dit is wat ik gebruik:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
time = os.date("*t")
function timedifference (s)
    year = string.sub(s, 1, 4)
    month = string.sub(s, 6, 7)
    day = string.sub(s, 9, 10)
    hour = string.sub(s, 12, 13)
    minutes = string.sub(s, 15, 16)
    seconds = string.sub(s, 18, 19)
    t1 = os.time()
    t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
    difference = os.difftime (t1, t2)
    return difference
end
commandArray = {}

if (otherdevices['PIR'] == 'Off') then
    if (timedifference(otherdevices_lastupdate['PIR']) > 1800 and otherdevices['Lamp bij Gitaar'] == 'On' and otherdevices['Alle lampen'] == 'Off' and otherdevices['VirtualPIR'] == 'On') then
        commandArray['Lamp bij Gitaar']='Off'
        commandArray['VirtualPIR']='Off'
    end
elseif (otherdevices['PIR'] == 'On' and otherdevices['Lamp bij Gitaar'] == 'Off' and (time.hour >= 23 or time.hour < 6)) then
    commandArray['Lamp bij Gitaar']='On'
    commandArray['VirtualPIR']='On'
end
return commandArray

Dit schakelt als we 's-nachts beneden komen 1 lamp aan en die gaat 30 minuten na de laatste beweging weer uit.
Ik heb jouw code overgenomen alleen krijg ik een fout melding, ik heb een klein beetje veranderd
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
time = os.date("*t")
    t1 = os.time()
    t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
    return difference
end
commandArray = {}

if (otherdevices['Huiskamer PIR'] == 'Off') then
    if (timedifference(otherdevices_lastupdate['Huiskamer PIR']) > 1800 and otherdevices['Kerstboom'] == 'On')
        commandArray['Kerstboom']='Off'

end
elseif (otherdevices['Huiskamer PIR'] == 'On' and otherdevices['Kerstboom'] == 'Off' and (time.hour >= 6 or time.hour < 23)) then
    commandArray['Kerstboom']='On'

end
return commandArray

Dus de kerstboom overdag aan als er iemand in huis is.
Dit is de error die ik erbij krijg
[code]2017-12-14 09:52:01.678 Error: EventSystem: in Time pir2: [string "time = os.date("*t") ..."]:18: 'then' expected near 'commandArray'[/code=lua]

Wat zie ik over het hodfd?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

gielie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:53:
[...]

Ik heb jouw code overgenomen alleen krijg ik een fout melding, ik heb een klein beetje veranderd
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
time = os.date("*t")
    t1 = os.time()
    return difference
end
commandArray = {}

if (otherdevices['Huiskamer PIR'] == 'Off') then
    if (timedifference(otherdevices_lastupdate['Huiskamer PIR']) > 1800 and otherdevices['Kerstboom'] == 'On')
        commandArray['Kerstboom']='Off'

end
elseif (otherdevices['Huiskamer PIR'] == 'On' and otherdevices['Kerstboom'] == 'Off' and (time.hour >= 6 or time.hour < 23)) then
    commandArray['Kerstboom']='On'

end
return commandArray

Dus de kerstboom overdag aan als er iemand in huis is.
Dit is de error die ik erbij krijg
[code]2017-12-14 09:52:01.678 Error: EventSystem: in Time pir2: [string "time = os.date("*t") ..."]:18: 'then' expected near 'commandArray'[/code=lua]

Wat zie ik over het hodfd?
Op regel 17 nog een 'then' aan het eind van het if-statement toevoegen?

• tlpeter
vwtune schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:29:
[...]

Jawel toch? Wat voor schakelaars zijn het dan?
Bij wisselschakelaars heb je een bruine (L) nodig en twee zwarte draden die naar de volgende schakelaar gaan.
Die beide zwarte draden sluit je aan op de schakelaar en de (L) gaat naar de lamp

Je krijgt dan dit:

Xander in "Wisselschakeling (hotelschakeling)werkt niet zoals het hoort"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
vwtune schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:12:
[...]

Ik heb 4 stuks binnen gekregen en ik krijg het helaas niet aan de praat :(
Als ik er 1 boven in de hal monteer en 1 beneden dan zitten ze elkaar in de weg op een 1 of andere manier. Als ik dan bij 1 knop, die zwarte kabels omdraai, dan doet ie het wel, maar dan op 1 verdieping alleen, de andere knop werkt dan sowieso niet. Ik heb alle combinaties geprobeerd met de kabels aan te sluiten dus ik snap er echt helemaal niets meer van.
Nu moet ik wel zeggen dat de knop beneden, twee zwarte draden heeft en 1 bruine (die bruine staat stroom op) en boven heeft ie 3 zwarte draden, maar naast die knop zit ook een andere aan en uit knop die het licht weer schakelt voor de zolder, en die heeft wel 2 zwarte en 1 bruine draad.

Ik snap er iig niets meer van.
Zijn er geen andere mogelijkheden om het licht te schakelen? Desnoods met een wireless button oplossing?
tlpeter schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:25:
Dat is niet helemaal correct. De Livolo schakelaar moet leren dat hij een wisselschakelaar is.

Leer methode:

Aansluit schema:
Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/livolo/images/Wisselschakelaar%202%20voudig%20aansluitschema.jpg

Boven moet je een bruine kabel zien te krijgen in de schakelaar (let wel, dit moet in dezelfde stroomgroep zijn)

EDIT: Het lijkt er op dat 1 van je 2 zwarte draden ook continue stroom levert (Live line) gezien het feit dat je een werkende schakelaar hebt als je die omdraait. Officieel hoort dat niet maar ik heb het wel vaker gezien.

Zo hoort het te zijn:
BRUIN = Live line (staat altijd stroom op)
ZWART = Schakeldraad (staat stroom op wanneer je de schakelaar omzet)
BLAUW = Neutral line (Retour draad, het draadje wat terug loopt naar je meter)

BRUIN = 2.5mm dik en mag 3600W doorheen
BLAUW = 2.5mm en mag 3600W doorheen
ZWART = 2mm dik en mag 2300W (dacht ik) doorheen

[ Voor 17% gewijzigd door renedis op 14-12-2017 10:37 ]

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

RomeoJ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:29:
[...]

Dat RF relais ziet er wel interessant uit, dat is eigenlijk ook precies wat ik nodig lijk te hebben, ben alleen nog niet uit over het feit of ik 433 MHz wel veilig genoeg vind om toegang tot mijn woning (via de garagedeur) in te regelen.
Even mezelf quoten, heb Aliexpress doorzocht voor een alternatieve relais-opstelling met Z-Wave functionaliteit en kwam uit op dit.

Nu is de Fibaro wel kleine fractie duurder, maar zo ver ik daar van begreep heb ik dus weer zo'n Fibaro basisstation nodig welke vervolgens qua prijs echt flink aantikt.
Met dit Z-Wave relais hierboven zou ik in combinatie met een AEON LABS Z-Wave Plus stick (deze) helemaal klaar moeten zijn, right?

• tlpeter
Waarom via deze schakelaar? Ook Robbshop heeft deze en is nog goedkoper ook.

Ik bedien mijn Garagedeur met een Somfy met remote maar ik wilde deze ook via een schakelaar in de garage zelf en heb hier een binaire switch aangesloten aan de schakelaar(s)
Hier heb ik dan ook nog een picode gezet om niet per ongeluk deze te bedienen.

Voor zwave heb je inderdaad een stick nodig.

• tlpeter
renedis schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:21:

Dat is niet helemaal correct. De Livolo schakelaar moet leren dat hij een wisselschakelaar is.
Dit wist ik niet. Maar je moet er dus wel extra draden voor trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
tlpeter schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:38:
[...]

Dit wist ik niet. Maar je moet er dus wel extra draden voor trekken.
Niet meer dan dat er origineel hoort te zitten.

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:24
RomeoJ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:33:
[...]
...
Nu is de Fibaro wel kleine fractie duurder, maar zo ver ik daar van begreep heb ik dus weer zo'n Fibaro basisstation nodig welke vervolgens qua prijs echt flink aantikt.
Met dit Z-Wave relais hierboven zou ik in combinatie met een AEON LABS Z-Wave Plus stick (deze) helemaal klaar moeten zijn, right?
De Fibaro werkt ook prima met je AEON stick. Het voordeel van de Fibaro is dan weer dat die ook in Z-Wave plus variant verkrijgbaar is. (Al heb ik dat voor de door jouw genoemde niet opgezocht.)

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
RomeoJ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:04:
[...]

Op regel 17 nog een 'then' aan het eind van het if-statement toevoegen?
Ja, logisch en het werkt, bedankt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• renedis
RomeoJ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:33:
[...]

Even mezelf quoten, heb Aliexpress doorzocht voor een alternatieve relais-opstelling met Z-Wave functionaliteit en kwam uit op dit.

Als het om een garagedeur schakelaar op 230V gaat, waarom ga je dan niet voor een Sonoff S20 ESPEasy oplossing?

- Werkt via wifi
- Geeft terugkoppeling aan Domoticz
- Is goedkoop (+-6 euro)

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
renedis schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:58:
[...]

Als het om een garagedeur schakelaar op 230V gaat, waarom ga je dan niet voor een Sonoff S20 ESPEasy oplossing?

- Werkt via wifi
- Geeft terugkoppeling aan Domoticz
- Is goedkoop (+-6 euro)
Fibaro is idd niet duurder dacht ik. Ipv ZWave waar je dus idd ook nog een aparte controller voor moet kopen dacht ik ook aan Sonoff, maar niet de S20 maar wel deze bijvoorbeeld.
Bij mij gaat het om een poort, niet mijn garagedeur ofzo, anders is het idd niet echt veilig. Poort is ook op 433 maar wel RollingCode, da's niet zomaar te onderscheppen en klonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:40
Ik ben bezig met het maken van een multifunctionele gateway op basis van RF link. Denk hieraan 433 mhz, NRF24L01 voor milight en een CC2500 voor Hue en Ikea lampen.

Nu heb ik al een printje gemaakt voor de 433mhz en NRF24L01 dat werkt perfect. Nu wil ik een nieuwe print maken met daar op ook een CC2500 maar die gebruikt dezelfde pennen als de NRF24L01 op de arduino Mega. Namelijk deze pennen:
MEGA Pin 52
MEGA Pin 51
MEGA Pin 50

Is het mogelijk om de CC2500 op andere pennen te laten werken?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Voor iedereen die de AEOTEC multisensor LED het zwijgen op wilt leggen hebben ze een update hiervoor.
Te vinden onder deze link

Ik ga het weekend maar eens al mijn sensoren updaten. :)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
luigi87 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:17:
Voor iedereen die de AEOTEC multisensor LED het zwijgen op wilt leggen hebben ze een update hiervoor.
Te vinden onder deze link

Ik ga het weekend maar eens al mijn sensoren updaten. :)
Bedankt voor de tip. Moet je effectief eerst je sensors verwijderen van je zwave netwerk om te updaten? Wat een vervelend werkje dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
basa schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:49:
[...]

Bedankt voor de tip. Moet je effectief eerst je sensors verwijderen van je zwave netwerk om te updaten? Wat een vervelend werkje dan...
Nee hoeft niet per se, vorige keer heb ik gewoon me stick uit de PI gehaald, in een windows pc gestopt. Sensor geselecteerd en de update OTA er heen geknalt.
Maar je kan er storingen mee krijgen zeggen ze.
zie me latere bericht

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 16-12-2017 20:41 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Wat is jullie oplossing hier om de thermostaat (opentherm) te vervangen en binnen domoticz aan te sturen? Op de plek waar nu de toon hangt, wil ik een tablet met ImperiHome gaan hangen om de verwarming aan te sturen. Temperatuur lees ik uit met aeon labs sensor in de huiskamer.

Is de heating control benext voldoende om op de ketel aan te sluiten en binnen domoticz te gebruiken of zijn er betere of slimmere oplossingen?

Het mag ook een thermostaat zijn die ik bijv. neer zet, maar ik wil hem in ieder geval niet meer bedraad aan de muur hebben. Dus in dat geval zou draadloos vanaf de ketel weer mooi zijn.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 13:22
Een goeie thermostaat maken is echt niet simpel, beste optie is om gewoon een goeie opentherm thermostaat te houden, en met een OTGW via domoticz aan te sturen.
Neem bijvoorbeeld een goedkope 2ehands iSense, hang die in de woonkamer (bedraad is best, als de wereld vergaat als het bedraad is zoek dan een rf opentherm thermostaat of verleng de temperatuursensor zodat de isense buiten het zicht hangt maar tempsensor wel in de woonkamer hangt).

Met OTGW die tussen ketel en thermostaat zit kan je de instelwaarde van de thermostaat gaan overrulen, waardoor je een gewoon programma hebt in je thermostaat (werkt altijd ook al ligt domotics plat, aanwarmvervroeging en bijregeling volgens klimatologische omstandigheden blijft werken, ....) en wanneer dat nodig is push je vanuit domoticz een andere instelling (100% vergelijkbaar met een draai aan de knop van de thermostaat, dus je behoud de efficiënte stookalgoritmes en bijregeling uit de thermostaat).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Wimlem schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:21:
Wat is jullie oplossing hier om de thermostaat (opentherm) te vervangen en binnen domoticz aan te sturen? Op de plek waar nu de toon hangt, wil ik een tablet met ImperiHome gaan hangen om de verwarming aan te sturen. Temperatuur lees ik uit met aeon labs sensor in de huiskamer.

Is de heating control benext voldoende om op de ketel aan te sluiten en binnen domoticz te gebruiken of zijn er betere of slimmere oplossingen?

Het mag ook een thermostaat zijn die ik bijv. neer zet, maar ik wil hem in ieder geval niet meer bedraad aan de muur hebben. Dus in dat geval zou draadloos vanaf de ketel weer mooi zijn.
Ik heb een draadloze..

Thermostaat: De Honeywell Round Modulation Wireless
Gateway: RFG100 Gateway

100% compatible met Domoticz (met de Evohome plugin).

Je kan er zelfs nog een RVS standaard bij kopen.

Moet wel zeggen dat deze website koppelingen niet de goedkoopste zijn, dat heb ik er lang niet voor betaald. En let wel, als je de temperatuurmeting gebruikt van de thermostaat terwijl die op tafel oid ligt deze geen goede weergave geeft van de kamer. Een thermostaat hoort op +- 1.50m te hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 15-12-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Zoals @naftebakje zegt werkt dat bij mij al 2 jaar helemaal prima. Alleen dan met een Honeywell touch modulation. Nadeel van deze thermostaat is dat je niet op halve graad kan sturen middels Domoticz en de OTGW. Wat ik begreep kan de iSense dat wel. Samen icm een tablet waar Dashticz op staat werkt dit meer dan prima.

---------------------------------------Edit-----------------------------------------------------------------------------------------

Dat van de halve graad staat hier ook benoemd: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=75&t=10541

[ Voor 10% gewijzigd door stuffer op 15-12-2017 13:52 . Reden: Extra info ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
naftebakje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:30:
Een goeie thermostaat maken is echt niet simpel, beste optie is om gewoon een goeie opentherm thermostaat te houden, en met een OTGW via domoticz aan te sturen.
Neem bijvoorbeeld een goedkope 2ehands iSense, hang die in de woonkamer (bedraad is best, als de wereld vergaat als het bedraad is zoek dan een rf opentherm thermostaat of verleng de temperatuursensor zodat de isense buiten het zicht hangt maar tempsensor wel in de woonkamer hangt).

Met OTGW die tussen ketel en thermostaat zit kan je de instelwaarde van de thermostaat gaan overrulen, waardoor je een gewoon programma hebt in je thermostaat (werkt altijd ook al ligt domotics plat, aanwarmvervroeging en bijregeling volgens klimatologische omstandigheden blijft werken, ....) en wanneer dat nodig is push je vanuit domoticz een andere instelling (100% vergelijkbaar met een draai aan de knop van de thermostaat, dus je behoud de efficiënte stookalgoritmes en bijregeling uit de thermostaat).
stuffer schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:37:
[...]

Zoals @naftebakje zegt werkt dat bij mij al 2 jaar helemaal prima. Alleen dan met een Honeywell touch modulation. Nadeel van deze thermostaat is dat je niet op halve graad kan sturen middels Domoticz en de OTGW. Wat ik begreep kan de iSense dat wel. Samen icm een tablet waar Dashticz op staat werkt dit meer dan prima.

---------------------------------------Edit-----------------------------------------------------------------------------------------

Dat van de halve graad staat hier ook benoemd: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=75&t=10541
Lang niet alle ketels werken met de OTGW. Ik zelf heb er ook één gehad en bleek waardeloos jammer genoeg. @Wimlem Check dus eerst of je ketel ook met een OTGW overweg kan indien je voor deze optie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

renedis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:59:
[...]

[...]

Lang niet alle ketels werken met de OTGW. Ik zelf heb er ook één gehad en bleek waardeloos jammer genoeg. @Wimlem Check dus eerst of je ketel ook met een OTGW overweg kan indien je voor deze optie gaat.
Klopt ook helemaal. De OTGW is wel native ondersteund in Domoticz maar hier zie je ook welke ketels werken: http://otgw.tclcode.com/matrix.cgi#boilers

Ik heb zelf een ketel die wel ondersteund is maar dan moet er wel een extra OT-module inzitten/plaatsen

Nog meer info: https://gathering.tweaker...message/45095149#45095149

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
renedis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:59:
[...]

[...]

Ik ben geen knutselaar dus de otgw zal het niet worden. De optie die jij noemt lijkt mij een aardige en kan ik volgens mij alle kanten mee op.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:50
Domoticz V3.8789 heeft opstart problemen bij mij:
2017-12-15 16:23:13.517 Domoticz V3.8789 (c)2012-2017 GizMoCuz
2017-12-15 16:23:13.517 Build Hash: 439531aa, Date: 2017-12-15 14:02:12
2017-12-15 16:23:13.517 Startup Path: /home/randall/domoticz/
2017-12-15 16:23:13.524 Sunrise: 08:41:00 SunSet:16:29:00
2017-12-15 16:23:13.525 EventSystem: reset all events...
2017-12-15 16:23:13.544 PluginSystem: Started, Python version '3.5.2'.
2017-12-15 16:23:13.546 Active notification Subsystems: email (1/14)
2017-12-15 16:23:13.546 Error: WebServer(HTTP) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 8080: bind: Address already in use
2017-12-15 16:23:13.546 Error: WebServer(HTTP) check if no other application is using port: 8080

----------------------------------------------------------------------------------
UPDATE: apache2 blijkt poort 8080 al bezet te houden.... we puzzelen daar verder. Heeft dus niets met Domoticz te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkAllMan op 15-12-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 16:11
CSB schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:13:
Weet iemand of er wandcontactdozen met 433 Mhz of z-wave bestaan? Ik heb namelijk permanent 3 schemerlampen op KaKu stopcontact ontvangers zitten en bij mijn (vaak dubbele) WCD's nemen die nogal wat ruimte in. Plus, het staat gewoon niet.

Het mooiste zou zijn als je er meteen verbruik mee kan meten, maar dat is misschien "a bridge too far". :)
Ik gebruik deze: https://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html

Is Z-Wave. Als het goed is passen er 2 naast of onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023

Ik heb wel eens een poging gedaan om mbv LUA wat scripts te schrijven die samen als thermostaat werken. NU wilde ik alleen wel direct een modulerende versie, en dat viel niet mee. Er zijn goede voorbeelden te vinden op het internet, maar voor mij is/was onduidelijk hoe je tot een aantal variabelen komt die noodzakelijk zijn om te moduleren. Ik weet de exacte termen nu niet meer, sorry :(

Mijn reden was dezelfde als die van jou, ik wilde mijn thermostaat vervangen door een Tablet. Uiteindelijk ben ik voor een draadloze Tado gegaan, in de hoop dat de publieke API van Tado nog een keer officieel wordt, en daarna in domoticz wordt geintegreerd..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:27
RedRayMann schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:39:
Ik heb rond gekeken of er al iets genoteerd staat over de Xiaomi Vacuum Cleaner. Nog niets in dit topic.

Zojuist heb ik mijn Xiaomi Vacuum Cleaner in Domoticz gezet.
Ik heb deze Github gebruikt, met één extra toevoeging.

Bij de Installation info miste ik de volgende regel;
code:
1
sudo apt-get install python3-pip

Ik draai DietPi op mijn Raspberry Pi 3 en na het installeren van Pithon3 en Pithon3-dev kon ik alsnog het pip command niet uitvoeren. Bleek dat pip niet op mijn Pi aanwezig was (geen idee wat het is en wat het doet, maar had het nodig)
Dit wil mij maar niet lukken.... of ik krijg gruwelijke foutmeldingen als ik "pip3 install gevent msgpack-python python-miio==0.3.1" uitvoer (als ik in virtualenv zit). Of "sudo service miio_server start" werkt niet.
Ik zie de vacuum wel bij apparaten, maar als ik die toevoeg krijg ik domoticz helemaal niet meer aan de praat :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:48
Heeft iemand enig idee hoe ik de utility sensoren (RAM en HDD) van mijn pc kan veranderen van percentages naar waardes?
Op dit moment staat er bijvoorbeeld 56.80% van mijn RAM geheugen wordt gebruikt. Ik zou dit graag weer willen geven in 4.5gb/8gb.
Ondertussen al menig forum afgestruind maar geen concreet antwoord kunnen vinden.

/edit. Ik geloof dat dit een beperking is van Open Hardware Monitor. Hierin kan ik ook geen optie vinden om de waardes anders weer te geven.
Is het mogelijk deze sensor aan te passen in Domoticz met een script? Zo ja, heeft iemand een voorbeeldje?

[ Voor 27% gewijzigd door MyBearTibbers op 15-12-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 11:50
DarkAllMan schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:25:
UPDATE: apache2 blijkt poort 8080 al bezet te houden.... we puzzelen daar verder. Heeft dus niets met Domoticz te maken.
Als ik terug ga naar de stable release, werkt alles weer gewoon... het moet dus toch iets zijn in de laatste beta...... wellicht in combinatie met pass2php script......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
basa schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:49:
[...]

Vandaag ff geprobeerd met de sensor in het netwerk te houden. Nou dit is dus niet goedgekomen. Heb nu tot 2 keer toe hem uit het netwerk gehaald gereset na de update. Maar nog niet gelukt.

Lijkt er dus echt op. Eerst excluden. Stick in windows pc. Updaten. Er terug ermee.

EDIT:
Ik krijg de update niet werkend tot nog toe. Parameter 81 blijft het zelfde bij mij.
Is er iemand die dit ook even kan testen???

Ik heb iig een ticket aangemaakt bij AEotec. dus hoor daar waars van de week wel wat van

[ Voor 17% gewijzigd door luigi87 op 17-12-2017 14:59 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 18:19
Wie kan mij helpen met het volgende:

Momenteel probeer ik in een test opstelling mijn Philips Hue set te koppelen aan een nieuwe Domoticz installatie. Dit werkt prima, met uitzondering van de Philips Hue Dimmer Switch.

Rondneuzen op de Domoticz website geeft mij al de volgende informatie:

Remarks:
Because of limitations in the Hue API, Domoticz cannot 'see' the Hue Tap or the Hue dimmer switch.
LivingColors remote controls do not use the bridge but control the lights directly,
so Domoticz cannot 'see' these remotes.
Of course you can still use the Tap and LivingColors remotes, as the light status is polled by Domoticz.
External status changes to the Hue lights (via app, Tap, etc) will be reflected in Domoticz within 10 seconds.

Anderzijds zie ik wel her en der LUA scripts voorbij komen waarin de Dimmer Switch wordt gebruikt.

1) Wat is hier nu precies de beperking? Geeft de Hue Bridge de button-presses niet actief door aan Domoticz en moet de switch daarom gepolled worden?

2) Hoezo "ziet" Domoticz de Switch niet? Ik zie 'm gewoon staan in de JSON response van de Hue API?

3) Kan ik de Dimmer Switches rechtstreeks met Domoticz verbinden? Of wat zou hier de beste oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Hallo,

Heb even lopen zoeken maar kan het zo 1,2,3 niet vinden, ik maak bij de Xiaomi gateway ook gebruik van de alarm funktie, is dit ook aan en uit te schakelen via Domoticz dat iemand zo weet, zou veel handiger zijn namelijk.
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:32
Volgens de wiki wel:
Playing Gateway Sound
Since FW 1.4.1_145.0141 we are able to play sounds stored on the Gateway (Already stored and personalised ones) for using them Domoticz creates 5 Switches :

Xiaomi Gateway Alarm Ringtone : Off/Police siren 1/Police siren 2/Accident tone/Missle countdown/Ghost/Sniper/War/Air Strike/Barking dogs
Xiaomi Gateway Alarm Clock : Off/MiMix/Enthusiastic/GuitarClassic/IceWorldPiano/LeisureTime/Childhood/MorningStreamlet/MusicBox/Orange/Thinker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 20:49
Ben benieuwd naar de ervaring van iemand met Smartwares radiatorkraan. Ik overweeg deze te kopen zodat ik mijn EQ3 Max kan vervangen.
Wat ik ermee wil is de temperatuur bedienen met de app tevens een plan waarin de temperatuur automatisch geregeld word.
Nu kan ik dat prima doen maar het lukt mij niet om EQ3 max in mijn systeem te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:10
http://www.domoticz.com/f...php?f=8&t=17904&start=140

Mooie stap! Hele mooie interface.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb die theme gedownload en in de juiste directory gezet. Kan hem ook selecteren bij Settings, maar de interface is dan volledig verkeerd (alsof HTML en CSS niet op elkaar zijn afgestemd). Geldt ook voor andere themes, die werken ook allemaal niet.

Is dit een bekend probleem? Heb gezocht en ook op het Domoticz-forum gelezen maar vind daar geen oplossing.

edit: andere themes werken nu opeens wel. Aurora niet. Tis nog beta, zal daar wel aan liggen dan...

[ Voor 12% gewijzigd door Bananeman op 17-12-2017 21:45 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
*knip*, voor dit soort dingen hebben we Vraag & Aanbod :/

[ Voor 111% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 21:37
Iemand toevallig een idee of er een domoticz compatible water meter/sensor is? Ik zoek er een die alarm geeft als ie droog komt te staan ipv als ie water meet.

Ik heb in de vijver een bladspider maar als dat ding te veel wind krijgt komt ie omhoog en dat maakt herrie. Dat is irritant dus als ik nu kan meten dat t ding droog staat kan ik Domoticz opdracht geven om de stroom even uit te zetten en mij een berichtje te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Heb van de week een api gevonden om Samsung TV's te schakelen.
Misschien handig voor meer hier.

Zie: [Samsung] Samsugctl TV-api

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35
Bananeman schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:38:
Ik heb die theme gedownload en in de juiste directory gezet. Kan hem ook selecteren bij Settings, maar de interface is dan volledig verkeerd (alsof HTML en CSS niet op elkaar zijn afgestemd). Geldt ook voor andere themes, die werken ook allemaal niet.

Is dit een bekend probleem? Heb gezocht en ook op het Domoticz-forum gelezen maar vind daar geen oplossing.

edit: andere themes werken nu opeens wel. Aurora niet. Tis nog beta, zal daar wel aan liggen dan...
Bij mij ook, een grote rotzooi :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
vanputten80 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:46:
Ben benieuwd naar de ervaring van iemand met Smartwares radiatorkraan. Ik overweeg deze te kopen zodat ik mijn EQ3 Max kan vervangen.
Wat ik ermee wil is de temperatuur bedienen met de app tevens een plan waarin de temperatuur automatisch geregeld word.
Nu kan ik dat prima doen maar het lukt mij niet om EQ3 max in mijn systeem te krijgen
http://www.domoticz.com/f...4&t=3698&hilit=smartwares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:00
Ik heb een rfxcom zender en nu is er nieuwe firmware uitgekomen waarin een nieuw protocol mogelijk is: nl thermostat4 nu wil ik dit protocol ook kunnen gebruiken bij domoticz wat moet ik doen om dit mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
luigi87 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:43:
[...]
Vandaag ff geprobeerd met de sensor in het netwerk te houden. Nou dit is dus niet goedgekomen. Heb nu tot 2 keer toe hem uit het netwerk gehaald gereset na de update. Maar nog niet gelukt.

Lijkt er dus echt op. Eerst excluden. Stick in windows pc. Updaten. Er terug ermee.

EDIT:
Ik krijg de update niet werkend tot nog toe. Parameter 81 blijft het zelfde bij mij.
Is er iemand die dit ook even kan testen???

Ik heb iig een ticket aangemaakt bij AEotec. dus hoor daar waars van de week wel wat van
Bedankt voor de tip. Sorry, maar Ik ga voorlopig niet updaten...alles werkt naar behoren en ik heb al ondervonden dat wanneer de problemen beginnen, het vaak van kwaad naar erger gaat.
Daarnaast heb ik nog een lange todo domotica lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
WeViE schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:01:
Anderzijds zie ik wel her en der LUA scripts voorbij komen waarin de Dimmer Switch wordt gebruikt.

1) Wat is hier nu precies de beperking? Geeft de Hue Bridge de button-presses niet actief door aan Domoticz en moet de switch daarom gepolled worden?

2) Hoezo "ziet" Domoticz de Switch niet? Ik zie 'm gewoon staan in de JSON response van de Hue API?

3) Kan ik de Dimmer Switches rechtstreeks met Domoticz verbinden? Of wat zou hier de beste oplossing zijn?
Die opmerking in de wiki betreft de oude ronde LivingColors remotes. Niet de nieuwe rechthoekige Hue remotes.
Ik heb die opmerking destijds in de wiki gezet omdat er toen nogal veel onduidelijkheid was omtrent die LivingColors remotes.

Echter is sindsdien de Hue API en product range behoorlijk uitgebreid en gewijzigd en zou die tekst aangepast moeten worden door iemand die de nieuwe Hue spulletjes bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
commentator schreef op maandag 18 december 2017 @ 06:53:
Iemand toevallig een idee of er een domoticz compatible water meter/sensor is? Ik zoek er een die alarm geeft als ie droog komt te staan ipv als ie water meet.

Ik heb in de vijver een bladspider maar als dat ding te veel wind krijgt komt ie omhoog en dat maakt herrie. Dat is irritant dus als ik nu kan meten dat t ding droog staat kan ik Domoticz opdracht geven om de stroom even uit te zetten en mij een berichtje te sturen.
Ik heb vorige week de Everspring waterflood sensor bij Robbshop besteld.
Deze werkt binnen domoticz. Je kan dan met Blockly iets maken wat een berichtje stuurt als je watersensor "off" registreert ipv "on"

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 21:37
degroot schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:03:
[...]

Ik heb vorige week de Everspring waterflood sensor bij Robbshop besteld.
Deze werkt binnen domoticz. Je kan dan met Blockly iets maken wat een berichtje stuurt als je watersensor "off" registreert ipv "on"
Dank je, Ik weet niet of dat zo gaat werken
Niet geschikt voor buitengebruik. Na een paar dagen in regenput geen connectie meer.
lees ik bij Robbshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Owja, ik heb hem binnen. Overheen gelezen , sorry.
Misschien kan je hem wel in zon grijze electra buitendoos doen?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Hier ook ter informatie:

Ik heb de Xiaomi Magic Cube sinds afgelopen weekend binnen..
Wat een heerlijk appraat 8) Ik geloofde er niet echt in maar de WAF wilde het graag.

Alle commando's gekoppeld aan acties binnen Domoticz, bijvoorbeeld:
- 2x tikken = Mediahoek aan
- 90gr draaien = verlichting toggelen
- 180gr draaien = Bioscoop/film kijken modus
- rechtsom draaien = receiver volume omhoog
- linksom draaien = receiver volume omlaag

Nu nog de verwarming schakelen met dit apparaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Dat gaat over het afspelen van sounds ? toch of lees ik het verkeerd, ik bedoel echt het aan en uit schakelen van het alarm gedeelte van de gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

Reley

Zoom Zoom

renedis schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:19:
Hier ook ter informatie:

Ik heb de Xiaomi Magic Cube sinds afgelopen weekend binnen..
Wat een heerlijk appraat 8) Ik geloofde er niet echt in maar de WAF wilde het graag.

Alle commando's gekoppeld aan acties binnen Domoticz, bijvoorbeeld:
- 2x tikken = Mediahoek aan
- 90gr draaien = verlichting toggelen
- 180gr draaien = Bioscoop/film kijken modus
- rechtsom draaien = receiver volume omhoog
- linksom draaien = receiver volume omlaag

Nu nog de verwarming schakelen met dit apparaatje :)
Nice... heb je hier ook de gateway voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
Dreamcatcher schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:23:
[...]

Dat gaat over het afspelen van sounds ? toch of lees ik het verkeerd, ik bedoel echt het aan en uit schakelen van het alarm gedeelte van de gateway
Je alarm geluid (built-in defaults) zit gekoppeld aan de "Xiaomi Gateway Doorbell" device. Daar heb je de volgende opties:
- Off
- Doorbell ringtone
- Knock on door
- Hilarious
- Alarm clock
Reley schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:25:
[...]

Nice... heb je hier ook de gateway voor nodig?
Yes

[ Voor 15% gewijzigd door renedis op 18-12-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
renedis schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:26:
[...]

Je alarm geluid (built-in defaults) zit gekoppeld aan de "Xiaomi Gateway Doorbell" device. Daar heb je de volgende opties:
- Off
- Doorbell ringtone
- Knock on door
- Hilarious
- Alarm clock
Snap ik allemaal maar ik wil gewoon het alarm wat ik nu via de app van Xiaomi aanzet, via Domoticz laten lopen indien mogelijk, dus een ARM commando en ook weer uit kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 20:34
Heeft iemand ervaring met de slimme GU10 verlichting van IKEA?

Wat ik wil weten is het volgende:

- Werkt deze met de Philips Hue bridge? (ik vermoed van wel gezien de rest van hun lampen dat ook doen)
- Zijn deze te bedienen een Philips Hue dimmer of moet ik dan die van IKEA gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48
virtualite schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:49:

- Werkt deze met de Philips Hue bridge? (ik vermoed van wel gezien de rest van hun lampen dat ook doen)
- Zijn deze te bedienen een Philips Hue dimmer of moet ik dan die van IKEA gebruiken?
Mijn interesse is gewekt ben ook wel benieuwd nu.

* schumi2004 gaat opzoek naar een goedkope Philips Hue Bridge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Laatst online: 23:15
Momenteel heb ik problemen met de sunset timers in Domoticz.
De locatie is gekoppeld en ik zie ook de juiste sunset tijden boven in beeld maar mijn ingestelde sunset timers lijken niet te werken.
Als ik het laat schakelen via tijden gaat het verder wel goed.

Hebben er meerderen hier problemen mee?
Kan hier verder zo niet veel over vinden.
Eerder heeft dit probleemloos gewerkt.
Ik draai nu met beta: 3.8791.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:31

Ervaring is dat deze lampen moeilijk zijn te koppelen, Veel problemen (ook met de nieuwste firmware).

Toevallig gisteren mee bezig geweest. Het is gelukt om 1 exemplaar te koppelen maar de rest wil niet eens resetten (6x uit / aan).

Kan zijn dat ik een verkeerde batch heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-08 10:49
vanputten80 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:46:
Slechte ervaringen mee. Geeft de temperatuur niet terug aan Domoticz (of iets anders). Hierdoor zijn ze voor mij niet bruikbaar. Ik wilde namelijk de schakeling naar de ketel regelen met domoticz.
Bovendien "zuipen ze batterijen". Om de 2 a 3 maanden zijn ze leeg.

Ik heb nu Popp pricewatch: Popp Radiator Thermostaat. Op basis van Zwave. Werkt prima en de batterijen gaan meer dan een jaar mee. Ik heb nog een Smartwares liggen als je er toch mee wil testen.

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Bi00 schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:39:
[...]

Slechte ervaringen mee. Geeft de temperatuur niet terug aan Domoticz (of iets anders). Hierdoor zijn ze voor mij niet bruikbaar. Ik wilde namelijk de schakeling naar de ketel regelen met domoticz.
Bovendien "zuipen ze batterijen". Om de 2 a 3 maanden zijn ze leeg.

Ik heb nu Popp pricewatch: Popp Radiator Thermostaat. Op basis van Zwave. Werkt prima en de batterijen gaan meer dan een jaar mee. Ik heb nog een Smartwares liggen als je er toch mee wil testen.
Is het nu echt de moeite waard om deze kranen te plaatsen? Ik twijfel al heel lang om dit aan te schaffen maar ik heb het idee dat de investering de kostenbesparing niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
renedis schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:06:
[...]

Is het nu echt de moeite waard om deze kranen te plaatsen? Ik twijfel al heel lang om dit aan te schaffen maar ik heb het idee dat de investering de kostenbesparing niet waard is.
Ik heb het niet gedaan voor de kostenbesparing maar voor het comfort. De kinderen gamen veel op hun eigen kamer achter de pc. De temperatuur was niet goed te regelen omdat de thermostaat in de huiskamer de ketel schakelde. Dat in combinatie met vloerverwarming in de huiskamer, waardoor de ketel soms uren niet zou aanspringen. Nu regelt Domoticz de ketel en de pomp van de vloerverwarming. Dan krijgt iedere kamer de warmte die het vraagt maar ook niet teveel. Als de temperatuur in de woonkamer bereikt is gaat de pomp uit.
Daarmee spaar ik ook nog energie op de pomp omdat deze voorheen 24x7 draaide à 70 watt.

De stookkosten zijn uiteidelijk hoger omdat ze voorheen gewoon kou leden op hun kamer :)

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 09:33

Ik heb 9 GU10's van de goedkopere variant op mijn Hue bridge aangesloten en dat werkt prima. Het enige "probleem" dat ik heb is dat één van de spots op de badkamer af en toe uitvalt maar dat lijkt me een probleem van deze spot te zijn aangezien de overige 5 spots op de badkamer hier geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 20:34
Timmetjuh schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:51:
[...]

Ik heb 9 GU10's van de goedkopere variant op mijn Hue bridge aangesloten en dat werkt prima. Het enige "probleem" dat ik heb is dat één van de spots op de badkamer af en toe uitvalt maar dat lijkt me een probleem van deze spot te zijn aangezien de overige 5 spots op de badkamer hier geen last van hebben.
Maar ook te bedienen met een philips hue dimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 20:33
[...]

Hoe is de responsetijd van die dingen? Deze kranen heb ik ook al een tijdje op het oog omdat die gewoon goed lijken te werken. Deze rapporteren toch ook de werkelijke temperatuur terug aan Domoticz?

Ik zie nu ook de Eurotronic Spirit en die heeft FLiRS technologie waarmee die sneller zou moeten reageren. Het is alleen een beetje onduidelijk of die al volledig ondersteund worden door Open ZWave. Ik twijfel dus nu of ik voor nieuwere technologie moet gaan of trusted technologie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 09:33
virtualite schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:52:
[...]

Maar ook te bedienen met een philips hue dimmer?
Niet geprobeerd omdat ik op de badkamer geen dimmer gebruik. Maar waarom zou het niet werken? De lampen zijn gewoon bekend binnen Hue dus je kunt je dimmer gewoon koppelen aan de lampen. Ik kan ze in elk geval wel gewoon met de Hue app bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 20:49
[...]

Ik heb nog een Smartwares liggen als je er toch mee wil testen.
Dank voor het aanbod maar zoek verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Bi00 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:22:
[...]

Ik heb het niet gedaan voor de kostenbesparing maar voor het comfort. De kinderen gamen veel op hun eigen kamer achter de pc. De temperatuur was niet goed te regelen omdat de thermostaat in de huiskamer de ketel schakelde. Dat in combinatie met vloerverwarming in de huiskamer, waardoor de ketel soms uren niet zou aanspringen. Nu regelt Domoticz de ketel en de pomp van de vloerverwarming. Dan krijgt iedere kamer de warmte die het vraagt maar ook niet teveel. Als de temperatuur in de woonkamer bereikt is gaat de pomp uit.
Daarmee spaar ik ook nog energie op de pomp omdat deze voorheen 24x7 draaide à 70 watt.

De stookkosten zijn uiteidelijk hoger omdat ze voorheen gewoon kou leden op hun kamer :)
Kun je aangeven hoe en met welke apparaten je dit allemaal hebt gerealiseerd? Heb je opentherm of aan/uit gebruikt? Ik wil namelijk hetzelfde doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 20:26

flexje

got-father

Kunnen jullie mij met het volgende helpen, ben nieuw in de domoticz scene.
Ik heb een Xiaomi Gateway met een aantal sensoren.

Bijv. Na zonsondergang en voor zonsopgang moet de RGB led van de Gateway AAN.
Script werkt eerste keer goed. Als ik daarna handmatig led uitzet springt hij daarna niet meer aan? (blockly)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Terugkomend op de LED parametern updates aan de aeotec multisensors zie: https://aeotec.freshdesk....rmation-v1-08-11-02-2016- . De xml moet ook worden geupdate in de open zwave map van Domoticz. Ik heb inmiddels de juiste xml file in mijn bezit en wil deze wel delen. als je interesse hebt pm me maar ff.

Zelf nog niet getest met me geupdate sensor. Ga ik morgen avond even doen

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:34
Bi00 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:22:
[...]

even over je vv pomp die kan je vervangen voor een alpha heb ik ook gedaan de oude pomp gebruikte in standje 2 een 45w nu met de alpha gebruik ik 10w daarnaast gebruik ik een temp regelaar voor de pomp die zorgt als het water kouder word de pomp stopt.
Maar dmv domotica je pomp starten is idd ook een goed idee, ik heb ook een studerende zoon die op de studeer kamer altijd warmte nodig heeft en door de vloerverwarming de c.v. vaak niet draait wel heb ik een warmte pomp die op de afzuiging zit die loopt 24/7 waardoor er altijd wel water van rond de 26 a 30c door de radiatoren gaat dit is vaak net genoeg om zijn kamer op temp te houden maar niet op te warmen (zijn trouwens andere topics voor :X )
zit nu gewoon een thermostaat kraan op zijn kamer en wil die ook vervangen voor domotica zat zelf te denken aan de fibraro versie omdat je daar een externe temp sensor op kan aansluiten, nadeel ervan vind ik dat die een ingebouwde accu heeft

[ Voor 12% gewijzigd door SpikeHome op 19-12-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hydex schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:04:
Ik heb een rfxcom zender en nu is er nieuwe firmware uitgekomen waarin een nieuw protocol mogelijk is: nl thermostat4 nu wil ik dit protocol ook kunnen gebruiken bij domoticz wat moet ik doen om dit mogelijk te maken?
In Domoticz ga je naar de Hardware en selecteer je de RFXCom
Klik op Set Mode
Hier kun je protocollen aan/uit zetten.
Klik daarna op Set Mode om ze te activeren.

Let wel op, je kunt niet zomaar alles aan zetten.
In de handleiding bij punt 2.4 (Pag 16) kun je precies zien welke protocollen samen kunnen werken.

Dus altijd controleren of degene die je allemaal nodig hebt ook samen kunnen werken. Anders kun je mogelijke problemen krijgen. Soms moet je kiezen voor EXT firmware en soms voor EXT2 firmware. Vanaf pag 9 kun je zien welke protocollen werken met EXT en EXT2.

Is even uitzoeken maar scheelt je veel ellende achteraf >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bi00
tsjoender schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:05:
[...]

Hoe is de responsetijd van die dingen? Deze kranen heb ik ook al een tijdje op het oog omdat die gewoon goed lijken te werken. Deze rapporteren toch ook de werkelijke temperatuur terug aan Domoticz?

Ik zie nu ook de Eurotronic Spirit en die heeft FLiRS technologie waarmee die sneller zou moeten reageren. Het is alleen een beetje onduidelijk of die al volledig ondersteund worden door Open ZWave. Ik twijfel dus nu of ik voor nieuwere technologie moet gaan of trusted technologie :)
Resonsetijd is ingesteld op 5 minuten. Dat werkt goed en kost niet teveel batterijen.

1913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bi00
Shaggie_NB schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:29:
[...]

Kun je aangeven hoe en met welke apparaten je dit allemaal hebt gerealiseerd? Heb je opentherm of aan/uit gebruikt? Ik wil namelijk hetzelfde doen...
Mijn ketel is net te oud voor opentherm dus aan/uit. Hiervoor heb ik de volgende Secure thermostaat en schakelaar aangeschaft. https://www.betaalbare-do...hermostaat-ontvanger.html
Een Greenwave powernode 1 schakeld de pomp. En natuurlijk de eerder genoemde popp radiator thermostaatkranen (6 stuks).

Nadeel van de Secure kamerthermostaat is dat hij alleen hele graden kan instellen. Achteraf liever op 0.5 graden willen schakelen. Dat heb ik nu met scripting opgelost door (ingestelde temp/2)+10.

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Dreamcatcher schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:27:
[...]

Snap ik allemaal maar ik wil gewoon het alarm wat ik nu via de app van Xiaomi aanzet, via Domoticz laten lopen indien mogelijk, dus een ARM commando en ook weer uit kunnen zetten.
Ik kan niet vinden of dit mogelijk is.. Het lijkt mij niet onmogelijk maar de ARM/Alarm functie lijkt helemaal niet geïmplementeerd te zijn in Domoticz.

Je zou met WireShark kunnen sniffen welk commando afgetrapt word als je op ARM/disarm drukt via de MiHome app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

flexje schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:09:
Kunnen jullie mij met het volgende helpen, ben nieuw in de domoticz scene.
Ik heb een Xiaomi Gateway met een aantal sensoren.

Bijv. Na zonsondergang en voor zonsopgang moet de RGB led van de Gateway AAN.
Script werkt eerste keer goed. Als ik daarna handmatig led uitzet springt hij daarna niet meer aan? (blockly)
Iemand aub??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik wil me graag een google mini of echo dot gaan halen. Deze uiteraard om te koppelen aan mijn domoticz. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Welke is beter?

Ik zelf gebruik een android device waardoor ik meer neig naar google.

Teven wil ik 1 van deze devices gaan gebruiken om via mijn versterker muziek af te spelen. En het is me niet helemaal duidelijk of dit kan.

Zo heeft de echo een aux, maar kan ik deze dan aansluiten op een ingang bij mijn versterker?of roept hij de spotify van de versterker aan?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 13:22
Schakel je op moment van zonsop/ondergang, dan is het normaal. Bij manueel aanpassen is het exacte moment voorbij.
Denk dat je dan iets moet doen van ALS lamp uit EN na zonsondergang DAN lamp inschakelen; en dat bij wijziging in devices. Hoe je blockly zo ver krijgt is iets anders.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Deel eerst je blocky script eens.. Het is lastig oordelen voor ons als je weinig informatie geeft.
Als je wilt dat ie automatisch weer aan gaat moet je trouwens het script time-based maken.

Daarnaast wil ik je 2 dingen adviseren:
- stap over op LUA
- Maak een virtuale knop aan welke automatisch AAN/UIT gaat bij sunset/sunrise.
kromme schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:42:
Ik wil me graag een google mini of echo dot gaan halen. Deze uiteraard om te koppelen aan mijn domoticz. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Welke is beter?

Teven wil ik 1 van deze devices gaan gebruiken om via mijn versterker muziek af te spelen. En het is me niet helemaal duidelijk of dit kan.

Zo heeft de echo een aux, maar kan ik deze dan aansluiten op een ingang bij mijn versterker?of roept hij de spotify van de versterker aan?
Je kan je Echo koppelen middels een HA bridge. Zie Domoticz forum.

Maar dit is eerlijk gezegd het Domoticz topic.. Niet het Google Mini of Echo topic. Het aansluiten van je Echo dien je dan ook ergens anders te achterhalen.

[ Voor 61% gewijzigd door renedis op 19-12-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

renedis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:11:
[...]

Deel eerst je blocky script eens.. Het is lastig oordelen voor ons als je weinig informatie geeft.
Als je wilt dat ie automatisch weer aan gaat moet je trouwens het script time-based maken.

- stap over op LUA

[...]

Maar dit is eerlijk gezegd het Domoticz topic.. Niet het Google Mini of Echo topic. Het aansluiten van je Echo dien je dan ook ergens anders te achterhalen.
En de ervaringen van Domoticz met 1 van deze 2 devices, mag ik die wel hier stellen?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

renedis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:11:
[...]

- stap over op LUA

[...]

Hierbij de blockly. Totaal geen ervaring met Lua in Domoticz...

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cZLuAR/Schermafbeelding_2017_12_19_om_15_46_46.png

Ik weet dat de script werkt, want de eerste keer run deed ie wel tot ik de LED handmatig had uitgezet...

En in de log van de Xiaomi RGB Gateway zie ik wel het volgende (per uur):
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mrMFjm/Schermafbeelding_2017_12_19_om_15_53_53.png

[ Voor 10% gewijzigd door flexje op 19-12-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
kromme schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:42:

Mijn ervaring is dat de Echo goed werkt met Domoticz en hier ook skills voor zijn (controlicz) om dit te integreren.
Heb sinds kort een google home mini, maar ben ik nog niet zo bekend mee hoe dit allemaal werkt en kan dus ook nog niks zeggen over de betrouwbaarheid hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:20
@flexje Je kan beter een dummy switch maken genaamd donker ofzo, daar de timer instellen dat ie aangaat bij zonsondergang en uit bij zonsopgang.
En dan in de blockly gebruiken. Werkt beter dan wat je nu hebt, dat gaat niet goed werken.

Edit: zoals renedis al zei :F

[ Voor 7% gewijzigd door loyske op 19-12-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

flexje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:49:
[...]

Hierbij de blockly. Totaal geen ervaring met Lua in Domoticz...

[afbeelding]

Ik weet dat de script werkt, want de eerste keer run deed ie wel tot ik de LED handmatig had uitgezet...

En in de log van de Xiaomi RGB Gateway zie ik wel het volgende (per uur):
[afbeelding]
Ik zal het je sterker vertellen.... dit script KAN niet eens werken ;)

Nogmaals... (is het misschien het vermelden waard in de TS?)

Domoticz kijkt/calculeert alle triggers mbt tijd (sunset/rise is niks anders dan een tijd die elke dag verandert nav je locatie-instellingen) van 0:00u tot 24:00u en per dag. Zo kan het dus NOOIT op 1 dag zowel ná zonsondergang en vóór zonsopkomst zijn en dus moet je niet 'Time > Sunset AND Time < Sunrise' gebruiken maar 'Time > Sunset OR Time < Sunrise'.

Als je iets alleen overdag wilt laten triggeren, moet je dus weer wel 'Time > Sunrise AND Time < Sunset' gebruiken aangezien dit wel op dezelfde dag is.
:)

edit:

neemt niet weg dat het handiger is om een dummy switch aan te maken die schakelt op zonsopkomst/ondergang (velen noemen die 'IsDonker' maar ik vind het handiger om deze 'Zon' te noemen en dus precies andersom dan 'IsDonker' te laten schakelen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 19-12-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

tozzke schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:39:
[...]

Ik zal het je sterker vertellen.... dit script KAN niet eens werken ;)

Nogmaals... (is het misschien het vermelden waard in de TS?)

Domoticz kijkt/calculeert alle triggers mbt tijd (sunset/rise is niks anders dan een tijd die elke dag verandert nav je locatie-instellingen) van 0:00u tot 24:00u en per dag. Zo kan het dus NOOIT op 1 dag zowel ná zonsondergang en vóór zonsopkomst zijn en dus moet je niet 'Time > Sunset AND Time < Sunrise' gebruiken maar 'Time > Sunset OR Time < Sunrise'.

Als je iets alleen overdag wilt laten triggeren, moet je dus weer wel 'Time > Sunrise AND Time < Sunset' gebruiken aangezien dit wel op dezelfde dag is.
:)

edit:

neemt niet weg dat het handiger is om een dummy switch aan te maken die schakelt op zonsopkomst/ondergang (velen noemen die 'IsDonker' maar ik vind het handiger om deze 'Zon' te noemen en dus precies andersom dan 'IsDonker' te laten schakelen ;)
Thanks nu werkt het prima, alleen nu krijg ik hem niet meer handmatig uit hahahahah :D

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bQuRPm/Schermafbeelding_2017_12_19_om_17_20_36.png

[ Voor 3% gewijzigd door flexje op 19-12-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
kromme schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:37:
[...]

En de ervaringen van Domoticz met 1 van deze 2 devices, mag ik die wel hier stellen?
Sure, wees niet gevreesd, ik wil je ook niet afbranden oid. Maar het moet wel gerelateerd blijven aan Domoticz. Dat vinden de modjes van GoT ook fijn.

Op zich ben ik ook wel benieuwd of mensen hier ervaring hebben de spraak assistenten.
Ikzelf maak gebruik van Siri op mijn telefoon icm Domoticz. Toch moet ik zeggen dat ik het niet al te veel gebruik en het als gimick zie. De Xiaomi Cube is bijvoorbeeld ook een gimick maar gebruik ik wel iedere dag!
flexje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:53:
[...]

Thanks nu werkt het prima, alleen nu krijg ik hem niet meer handmatig uit hahahahah :D

[afbeelding]
Nog een tip:
Wijzig de URL link naar 127.0.0.1 of naar het apparaat zelf wat je wilt wijzigen.

Met de optie die je nu gebruikt gaat het over het netwerk. Geen probleem ansich maar als je het intern houdt scheelt het weer wat hops over het netwerk en is het minder foutgevoelig (bij bijvoorbeeld een hardware failure van een switch/router).

[ Voor 33% gewijzigd door renedis op 19-12-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Zou iemand mij kunnen helpen (en misschien wel vele anderen) om een script te maken waarin:
1 x klik switch 1 aanzet (binnen 2s) (dus een switch als in een virtual)
2 x klik switch 2 aanzet (binnen 2s)
3 x klik switch 3 aanzet (binnen 2s)
klik van 2s lang switch 4 aanzet.

Liefst in Python (ik wil het mijzelf gaan aanleren, echter voor dit project is dat wat laat).

Kan iemand mij hiermee helpen?
Pagina: 1 ... 66 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.