Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

luigi87 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:54:
[...]

Ook gekeken naar wat de bron of de foutcode is? ik doe hier hetzelfde en nog veeeel meer en geen problemen met een logging die stopt. wel de browser cache refresh failed. maar die heb ik al heel lang en ligt naar mijn weten aan chrome maar ondervindt hier geen hinder van enkel dat de themes daardoor wel eens niet goed herladen.
Die kan je niet (meer) zien als hij stopt met reageren :>
Bij mij kan het te maken hebben met de P1 communicatie, toen ik een eigen P1 'inverter' met een transistor gebruikte stopte Domoticz een paar keer per dag.
Nu heb ik een 7404 ic in de plaats gezet en blijft Domoticz een week lang up.
De communicatie gaat via Rx/Tx dus vrij direct zonder usb ding er tussen.
Verder draait er nog een SMA omvormer script (Lua) dat regelmatig meldingen geeft, dit script krijgt al dagelijks een schop.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
SpikeHome schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:10:
@luigi87 Tnx
ik gebruikte deze Converter

en voor de micro-sd naar sd deze kabel

Boot je nog wel van ssd?
Met de Pi3 hoeft dat niet meer namelijk en kan je gelijk vanaf usb booten.
zie raspberry site

[...]
usb 2.0 bedoel je neem ik aan?
Dus alles alleen via de pi?
Ik heb nu 3 usb poorten bezet en dat worden er dan 4.
1 zwave usb
2 rfx433
3 slimme meter usb
4 usb sata moet dan nog
Oke, kan zijn dat die converter geen chip/logica heeft die Rasbian ondersteund. Die hdd heb ik aan de usb gekoppelt File format FAT32, gemount, en erna een automount bij een reboot op ingesteld. En werkte direct erna. Dus erna heb ik Domoticz hierop geinstalleerd en de opstart File aangepast dat hij ook de log op de hdd schrijft en niet in de /var !
Ik boot nog steed van de Micro SD, eigenlijk nooit mee naar omgekeken. Ook omdat er nooit meer problemen met de microSD zijn geweest. Wist inderdaad van het opstarten van de USB d:)b

(mijn USB ervaring is echter slecht. Voor de hdd heb ik Domoticz op een USB stick gedraaid met corrupte USB sticks tot gevolg. Mijn Domoticz log zorgt voor heel veel schijf acties, de hele log beslaat bij nu maar denk max 3 minuten, erg veel sensoren en scripts draaien :+ )

Nope dat huisje is USB 3.0, plate stekker met de voeding erin is blijkbaar 3.0

Jap alles via de PI.

Bij mij hangt er aan:
* RFXcom
* Zwave usb antenne
* USB HDD
* Extern gepowerde USB hub (hier hangt aan)
- OTGW
- P1 poortje via een USB rs 232 hubbie
Speedy-Andre schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:20:
[...]

Bij mij kan het te maken hebben met de P1 communicatie, toen ik een eigen P1 'inverter' met een transistor gebruikte stopte Domoticz een paar keer per dag.
Verder draait er nog een SMA omvormer script (Lua) dat regelmatig meldingen geeft, dit script krijgt al dagelijks een schop.
Jawel, als je met bijv. Winscp even in je pi inlog en naar je log locatie gaat. dan kan je hem vandaan downloaden. (wel doen voor je reset uiteraard anders is die al overschreven).

Oke, kan ik helaas niet zoveel zinnigs over zeggen of dat de reden zou kunnen zijn. Ik heb gewoon zo een kant en klare P1 --> USB gekocht en er tussen hangen.

[ Voor 32% gewijzigd door luigi87 op 06-12-2017 15:28 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Vraagje, welke versie van Raspbian moet ik hebben om Domoticz van scratch te installeren (de versie waar Domoticz al inzit eigenlijk)??? Die op de front pagina is mij een beetje onduidelijk, ik had ergens in een draadje wel een link gezien maar die kan ik niet meer vinden

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 06-12-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:05
Domoticz vanaf scratch installeren kan op elke willekeurige linux distro.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Er was toch ook een ingebakken versie? Eigenlijk bedoel ik niet vanaf scratch.. oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

luigi87 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:20:
[...]

Jawel, als je met bijv. Winscp even in je pi inlog en naar je log locatie gaat. dan kan je hem vandaan downloaden. (wel doen voor je reset uiteraard anders is die al overschreven).
Dan moet het wel net gebeuren als ik die middelen beschikbaar heb en niet op het werk (dan kan ik met een smartphone nog wel een restart geven waarna het log weg is).
Ik ben met Monit bezig, maar die ziet geen stoppend proces en geeft in dit geval geen restart.
Monit kan checken of Domoticz.db een tijd lang niet verandert en dan een restart geven, echter ben je dan het log weer kwijt (maar niet alle data tot je ontdekt dat hij midden in de nacht stopte) :P
Of je moet Monit het log ergens heen laten kopieren als dat kan voor hij een restart geeft ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:26
caspervc schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:19:
Ik gebruik Domoticz via de Rasperry Pi om de meterstanden uit te lezen van de slimme meter, en om te verbinden met een lokaal weerstation in de buurt via de API van Wunderground

Nu heb ik ééns in de drie á vier dagen dat het loggen ophoudt en als ik de app of via de browswer op domoticz inlog ik de melding krijg 'browser refesh failed' (via website) of 'domoticz is offline' (via de app).

Zijn jullie bekend met dit probleem, en zo ja: is er een workaround dit op te lossen?
luigi87 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:54:
[...]

[...]
Ook gekeken naar wat de bron of de foutcode is? ik doe hier hetzelfde en nog veeeel meer en geen problemen met een logging die stopt. wel de browser cache refresh failed. maar die heb ik al heel lang en ligt naar mijn weten aan chrome maar ondervindt hier geen hinder van enkel dat de themes daardoor wel eens niet goed herladen.
Speedy-Andre schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:20:
[...]

Hier gebeurde een poos geleden hetzelfde. Minstens een keer per dag hield Domoticz ermee op, maar Linux draaide vrolijk door. Monit deed dan wel een herstart, maar ideaal is het niet.

In het opstart script van Domoticz kun je opgeven dat die een logfile gebruikt. Ik heb daar een naam plus pad opgegeven zodat het naar mijn NAS logt. Daar zag ik een foutmelding voor de crash (iets van error 6 weet niet precies meer en was best wel generiek). Toen ik daar op Googlede zag ik verschillende meldingen van het voorbeeldscript script_device_PIRsmarter.py welke hiervoor verantwoordelijk kon zijn. Ik heb toen alle voorbeeld scripts uit de standaard locaties gehaald en vervolgens bleven de crashes uit!

Een andere vermoedelijke oorzaak voor crashes lijkt teveel zaken op een voeding te hebben. Een 2A voeding is wellicht te weinig met meerdere USB devices en dingen op de GPIO header aangesloten. Door de USB devices allemaal op een powered USB hub te zetten met eigen 2A voeding (en een 2A voeding voor de Pi en GPIO) lijken problemen met bijvoorbeeld een pulseteller die stopt met pulsen doorgeven of een MySensors gateway waarvan de seriele poort niet meer reageert voorbij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Speedy-Andre schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:07:
[...]

Dan moet het wel net gebeuren als ik die middelen beschikbaar heb en niet op het werk (dan kan ik met een smartphone nog wel een restart geven waarna het log weg is).
Ik ben met Monit bezig, maar die ziet geen stoppend proces en geeft in dit geval geen restart.
Monit kan checken of Domoticz.db een tijd lang niet verandert en dan een restart geven, echter ben je dan het log weer kwijt (maar niet alle data tot je ontdekt dat hij midden in de nacht stopte) :P
Of je moet Monit het log ergens heen laten kopieren als dat kan voor hij een restart geeft ...
Ja idd dan moet je dat wel voor handen hebben. Had wel iemand gezien in dit topic die de log ergens ander wegschreef voordat hij resette. Weet niet meer wie helaas.

Check ook ff het bericht hieboven voor goede tips.

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 06-12-2017 16:18 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ga eens naar die standaard scripts kijken, al is het vreemd dat ze ballast zijn zonder dat je ze aanroept :)

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-12-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luigi87 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:16:
[...]

Ja idd dan moet je dat wel voor handen hebben. Had wel iemand gezien in dit topic die de log ergens ander wegschreef voordat hij resette. Weet niet meer wie helaas.

Check ook ff het bericht hieboven voor goede tips.
Daar is inderdaad een script voor in dit topic. Ik heb hem iets bijgeschaafd, zal het straks als ik achter de PC zit even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-09 19:44
@mvrhrln room ID staat op 2, IDX staat ook op 2. Dit zou het probleem niet moeten zijn.
De kamer zie ik niet staan in de EVE app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nu domoticz mij (of mijn vrouw) pas op "thuis" zet door Geofence of wanneer ik verbinding heb met mijn wifi en mij weer op "niet thuis" zet als beiden offline zijn, heb ik eigenlijk geen problemen meer met het schakelen van lampen wanneer er iemand thuis is. Nu blijven de lampen ook aan als iemand vertrekt, terwijl de andere gewoon thuis blijft.

Ik heb nu mijn eigen scriptje (lees blocky) gemaakt voor de lampen aan en uit te zetten bij aanwezig/afwezig. Dit icm met een virtuele schakelaar die aangaat wanneer het donker is (sunset/sunrise).

Het begint langzaam ergens op te lijken zoals ik het wil!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:39
Microkid schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:01:
[...]

tuurlijk, voeding is nodig, alhoewel dit dus blijkbaar ook via een accu kan. Het grote voordeel is dat je geen draden ofzo door je huis hoeft te trekken, aangezien het bordje wifi aan boord heeft.
Snap ik, en het is absoluut leuk dit soort bordjes zelf te programmeren, maar zie nog niet meteen voordelen tov een xiaomi sensor over ZigBee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:55:
Nu domoticz mij (of mijn vrouw) pas op "thuis" zet door Geofence of wanneer ik verbinding heb met mijn wifi en mij weer op "niet thuis" zet als beiden offline zijn, heb ik eigenlijk geen problemen meer met het schakelen van lampen wanneer er iemand thuis is. Nu blijven de lampen ook aan als iemand vertrekt, terwijl de andere gewoon thuis blijft.

Ik heb nu mijn eigen scriptje (lees blocky) gemaakt voor de lampen aan en uit te zetten bij aanwezig/afwezig. Dit icm met een virtuele schakelaar die aangaat wanneer het donker is (sunset/sunrise).

Het begint langzaam ergens op te lijken zoals ik het wil!
Wat gebruik jij voor GeoFence? ik heb de domotix app , maar die schakelt niet goed op basis van GPS locatie. Ben opzoek naar iets nieuws.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers, dit is het script wat ik op een Synology gebruik om Domoticz te checken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
#!/bin/bash
dt=$(date '+%d/%m/%Y %H:%M:%S')
CONFIG=/volume1/scripts/domoticz_state_checker/domoticz_state_checker.txt
STATUS=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
if [ $STATUS ] ; then
   echo "Domoticz online"
   echo "$STATUS"
   exit
else
   sleep 5
   STATUS2=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
   if [ $STATUS2] ; then
      exit
   else
      sleep 5
      STATUS3=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
      if [ $STATUS3 ] ; then
         exit
      else
         NOW=$(date +"%Y-%m-%d_%H%M%S")
         # Copy log option Uncomment next line
         #cp /volume1/@appstore/domoticz/var/domoticz.log /volume1/scripts/domoticz_state_checker/domoticz-log-$NOW.txt
         echo "Domoticz offline"
         # Start Domoticz
         /usr/syno/bin/synopkg start domoticz
         /usr/bin/php -r "mail('ik@opeenmailadres.nl', 'Domoticz is herstart.', 'Domoticz is herstart', 'From:<ik@opeenmailadres.nl>');";
         echo "$NOW, Domoticz was offline. Restarted Domoticz...." >> "$CONFIG"

#Set switches with a timer to off state
         RESETSWTICH1=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=111&switchcmd=Off"`
         RESETSWTICH2=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=136&switchcmd=Off"`
      fi
   fi
fi

Spreekt redelijk voor zich. Als je de logs wil hebben even lijn 22 uncommenten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
degroot schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:43:
[...]

Wat gebruik jij voor GeoFence? ik heb de domotix app , maar die schakelt niet goed op basis van GPS locatie. Ben opzoek naar iets nieuws.
Check ook eens om dit te doen met behulp van Tasker en Autolocation.
Een guide hiervoor vindt je onder in me signature.
Dit werkte bij mij heel erg goed. totdat mijn provider via een update het onmogelijk maakte om vanuit mijn thuisnetwerk via een domeinnaam weer terug in me thuisnetwerk te gaan.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
degroot schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:43:
Ik gebruik Geofence en ik ben erg tevreden

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante vraag (vind ik zelf :D). Ik heb gisteren een Heiman HS1SA-Z rookmelder ontvangen. Netjes gekoppeld en zover ik kan zien geeft hij ook netjes door wanneer er rook gedetecteerd is (middels de Test knop getest).

In Domoticz heb ik de volgende devices gekregen bij het includen:
Alarm Type
Alarm Level
Smoke
Alarm Type: Smoke 1 (0x01) (Event: 0x00 (0))
Sensor

Als ik alarm maak dan schieten Smoke en Sensor op On. Als het alarm opgeheven wordt dan gaan ze weer Off.

Tot zover prima, op basis van On gaan kan ik notifications zenden en events bouwen.

Maar nu komen er nog een paar van deze melders bij. Deze zou ik graag gezamenlijk willen laten loeien bij een alarm. Dus iets bouwen als:
Fase 1: Rook gedetecteerd - 1 rookmelder gaat piepen en meldt dit aan Domoticz
Fase 2: Domoticz stelt mij op de hoogte middels een mail met de lokatie
Fase 3: Als er binnen 2 minuten (kan ook 1 of 5 worden) geen actie is ondernomen dan wil ik dat alle sirenes afgaan en alle lampen die aan Domoticz zitten aan knallen

De vraag is, kan dit met deze melders of moet ik dan toch andere zoals Fibaro aanschaffen en als het kan, hoe regel je zoiets in? Ik weet dat er ook nog iets van Groups in Domoticz zitten, deze gebruik ik nu niet. Alles zit automatisch in Group 1 en dat is het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
luigi87 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:28:
[...]

Check ook eens om dit te doen met behulp van Tasker en Autolocation.
Een guide hiervoor vindt je onder in me signature.
Dit werkte bij mij heel erg goed. totdat mijn provider via een update het onmogelijk maakte om vanuit mijn thuisnetwerk via een domeinnaam weer terug in me thuisnetwerk te gaan.
Thanks beiden ( ook streamnl ) maar ik op iOS. Dan gaat het trucje met Tasker al niet op.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:00:
Voor de liefhebbers, dit is het script wat ik op een Synology gebruik om Domoticz te checken:

code:
1
-knipperdeknip-

Spreekt redelijk voor zich. Als je de logs wil hebben even lijn 22 uncommenten :)
Houdt dit ook in de gaten of Domoticz op de Syno "hangt" ? Ik heb zelf Monit draaien. Die houdt de .pid file in de gaten, maar als Domoticz hangt, dan blijft de .pid file gewoon nog actief. Bepaald niet waterdicht dus helaas, en het gebeurt toch heel af en toe dat Domoticz blijft hangen (waarom? Geen idee).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:21:
[...]

Houdt dit ook in de gaten of Domoticz op de Syno "hangt" ? Ik heb zelf Monit draaien. Die houdt de .pid file in de gaten, maar als Domoticz hangt, dan blijft de .pid file gewoon nog actief. Bepaald niet waterdicht dus helaas, en het gebeurt toch heel af en toe dat Domoticz blijft hangen (waarom? Geen idee).
Dit script roept een JSON webpagina aan van Domoticz. Als die in het status veld geen "On" heeft staan gaat het script er vanuit dat Domoticz gecrasht is.

Dat is beter dan Monit, want monit checkt inderdaad de Pid file. En dat zegt niets over de status van Domoticz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan gaan we deze als failsafe erbij zetten :) Thanks!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
degroot schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb het ook. Ik herstart met een cronjob iedere nacht domoticz. Sindsdien is het niet meer.
Welke cronjob gebruik je? Ik heb al diverse pogingen gewaagd om de service domoticz.sh te laten restarten echter zonder succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
code:
1
00 1    * * *   root /etc/init.d/domoticz.sh restart

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 17:48
Sinds ik een nieuwe telefoon heb en buitenshuis via de Chrome browser naar Domoticz ga krijg ik de inlog page van de router te zien in plaats van het Domoticz dashboard. Zelfs als ik de Domoticz port forward in de router heb verwijderd. :? (Betreft een Asus RT-AC3200)

Via de Domoticz app krijg ik buiten mijn wifi ook geen verbinding.

Aangezien m'n nieuwe simkaart niet meer in mijn oude toestel past kan ik het daar niet meer op testen.

Na verschillende reboots en port forwarding toe te voegen en verwijderen blijft het probleem zich voor doen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 03:57
Als ik probeer in te loggen met domoticz via mijn teg 4g, dan geeft hij een parseerfout aan.

Weet iemand misschien wat dit beteken en hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
_Piv0 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:27:
Sinds ik een nieuwe telefoon heb en buitenshuis via de Chrome browser naar Domoticz ga krijg ik de inlog page van de router te zien in plaats van het Domoticz dashboard. Zelfs als ik de Domoticz port forward in de router heb verwijderd. :? (Betreft een Asus RT-AC3200)

Via de Domoticz app krijg ik buiten mijn wifi ook geen verbinding.

Aangezien m'n nieuwe simkaart niet meer in mijn oude toestel past kan ik het daar niet meer op testen.

Na verschillende reboots en port forwarding toe te voegen en verwijderen blijft het probleem zich voor doen.

Iemand enig idee?
Klinkt alsof je toestaat dat de router ook via de WAN poort beheerd kan worden. Goed mogelijk dat als je dan een portforward definieert op dezelfde poort als de beheerpagina dat die forward dan niet gebruikt wordt.

Het is zondermeer aan te raden om beheer via de WAN poort uit te zetten. Dan werkt de portforward mogelijk ook weer meteen, maar om Domoticz via een portforward naar buiten toe open te zetten, zou ik zelf ook niet doen (zelfs niet met username/wachtwoord). Zelf gebruik ik een SSH tunnel om bij mijn Domoticz instance te komen van buiten ons netwerk. Een VPN is ook een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
#!/bin/bash
STATUS=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
if [ $STATUS ] ; then
   echo "Domoticz online"
   echo "$STATUS"
   exit
else
   sleep 5
   STATUS2=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
   if [ $STATUS2] ; then
      exit
   else
      sleep 5
      STATUS3=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
      if [ $STATUS3 ] ; then
         exit
      else
         #cp /volume1/@appstore/domoticz/var/domoticz.log /volume1/scripts/domoticz_state_checker/domoticz-log-$NOW.txt
         echo "Domoticz offline"
         # Start Domoticz
         /usr/bin/php -r "mail('ik@opeenmailadres.nl', 'Domoticz is herstart.', 'Domoticz is herstart', 'From:<ik@opeenmailadres.nl>');";

RESETSWTICH1=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=111&switchcmd=Off"`
         RESETSWTICH2=`curl -s --connect-timeout 10 --max-time 30 "Accept: application/json" "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=136&switchcmd=Off"`
      fi
   fi
fi

Dit is denk ik wat ik nodig heb, Monit ziet een lopend proces en grijpt niet in.
Hier probeer je met Domoticz te verbinden en als dat niet lukt geef je een schop :9
Ik heb een domoticz.sh in gebruik die ik een herstart kan geven (1 commando).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40
Domoticz kan de mi flora uitlezen: http://www.fam-oldenburger.nl/2017/09/06/plantensensor/

Alleen heb ik domoticz op de nas draaien kan ik dan hetzelfde doen met pyton en domoticz maar dan dus op mijn nas?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btje schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:36:
Domoticz kan de mi flora uitlezen: http://www.fam-oldenburger.nl/2017/09/06/plantensensor/

Alleen heb ik domoticz op de nas draaien kan ik dan hetzelfde doen met pyton en domoticz maar dan dus op mijn nas?
Waarom niet? Als dit via de Xiaomi gateway loopt, dan kan dat prima op je NAS waar je Domoticz al op hebt draaien.

Edit: ik zie dat dit niet via de Xiaomi gateway loopt, dus ik ben bang dat het niet gaat werken......

[ Voor 10% gewijzigd door M.v.Veelen op 08-12-2017 10:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Ik lees dat er voor de synology bluetooth ondersteuning is echter weet ik niet of dit ver genoegd gaat voor dit soort dingen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zul je het alsnog in Domoticz als 'hardware' moeten kunnen toevoegen en dat is (nog) niet zo,

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Ok, dus ik kan niet een ondersteund bluetooth device toevoegen.

Wat is het verschil als domoticz op een nas draait want dan kan het wel. Nog wat info: http://plantsensor.nl/gebruik/domoticz/ en ook in het domoticz forum staat een tread hoe hem toe te voegen aan domoticz.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, dan zou ik het gewoon proberen. Ik wist niet dat je 't op deze manier kon toevoegen, waarom dan niet gewoon proberen en kijken waar het schip strandt?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Ik denk misschien heeft iemand dit al eens geprobeerd en ik moet nog een usb dongle regelen, Vandaar.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoe kan ik vanuit Domoticz, via MQTT een uitgang op een esp hoog maken?
moet ik daar iets voor aanmaken? of moet dit via lua scripts?
ik gebruik esp easy, maar zie daar nergens een idx staan oid
kan dit nergens vinden in de wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:24

MsG

Forumzwerver

hendrik12345678 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:14:
Hoe kan ik vanuit Domoticz, via MQTT een uitgang op een esp hoog maken?
moet ik daar iets voor aanmaken? of moet dit via lua scripts?
ik gebruik esp easy, maar zie daar nergens een idx staan oid
kan dit nergens vinden in de wiki
Domoticz kan by default niks met MQTT, maar heeft wel de Domoticz-http broker. Je kan bijv Mosquitto installeren en daarmee aan de slag gaan, óf in de eigenschappen van de schakelaar in domoticz handmatig die Aan/Uit-actie URL's invullen met de volgende URL-structuur:

http://esp/control?cmd=GPIO,x,y

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
MsG schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:26:
[...]

Domoticz kan by default niks met MQTT, maar heeft wel de Domoticz-http broker. Je kan bijv Mosquitto installeren en daarmee aan de slag gaan, óf in de eigenschappen van de schakelaar in domoticz handmatig die Aan/Uit-actie URL's invullen met de volgende URL-structuur:

http://esp/control?cmd=GPIO,x,y
Dit doe ik nu al, maar wil dit eigenlijk naar MQTT brengen.
hij zend al vanaf mijn ESP naar Domoticz toe, maar ik wil mijn schakelaars ook bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je het naar MQTT wil brengen moet je met een MQTT-broker aan de slag. Domoticz zelf doet niks met MQTT.

Je schakelaars kan je ook bedienen met die URL-structuur in de actie van de knoppen in te stellen, zoals hier: Afbeeldingslocatie: https://www.letscontrolit.com/wiki/images/6/68/Domoticz_ESP8266_Switch.png

dus je hebt niet per se MQQT nodig om het tweewegs te krijgen hoor.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
hendrik12345678 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:53:
[...]

Dit doe ik nu al, maar wil dit eigenlijk naar MQTT brengen.
hij zend al vanaf mijn ESP naar Domoticz toe, maar ik wil mijn schakelaars ook bedienen.
Gebruik je de laatste ESP Easy stable (R120?). Daar zit volgens mij een bug in waarmee communicatie vanaf ESP Easy naar Domoticz wel werkt, maar omgekeerd niet. Domoticz stuurt wel de berichten, maar ESP Easy ziet ze niet of negeert ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
tsjoender schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:56:
[...]

Gebruik je de laatste ESP Easy stable (R120?). Daar zit volgens mij een bug in waarmee communicatie vanaf ESP Easy naar Domoticz wel werkt, maar omgekeerd niet. Domoticz stuurt wel de berichten, maar ESP Easy ziet ze niet of negeert ze.
Ik gebruik ESP easy 2.0 dev10, daar heb ik een output ingesteld, maar kan geen idx vinden ervan (staat in de help erachter)

Ik gebruik het nu al met de http functie, maar wil eigenlijk een terugmelding krijgen, of hij ook echt geschakeld is.
mis nu soms een schakelactie, dan is de schakelaar in Domoticz uit, maar staat hij nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar wat heb je in de schakelaar in domoticz allemaal ingesteld? Want nu ben je nogal onduidelijk. Als je niks specifiek hebt ingesteld werkt het niet eens vanuit Domoticz, maar alleen vanuit de ESP. Met die URL's er in zou het altijd moeten werken, zo heb ik het ook hier. Wil je daadwerkelijk naar MQTT in plaats van Domoticz-HTTP dan moet je dus naar een MQTT-broker toe. Kortom meer info. Welk protocol gebruik je vanuit ESPEasy? Wat als je daar ook eens Domoticz-HTTP gebruikt?

Wat foto's of info zouden behoorlijk verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
MsG schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:22:
Maar wat heb je in de schakelaar in domoticz allemaal ingesteld? Want nu ben je nogal onduidelijk. Als je niks specifiek hebt ingesteld werkt het niet eens vanuit Domoticz, maar alleen vanuit de ESP. Met die URL's er in zou het altijd moeten werken, zo heb ik het ook hier. Wil je daadwerkelijk naar MQTT in plaats van Domoticz-HTTP dan moet je dus naar een MQTT-broker toe. Kortom meer info. Welk protocol gebruik je vanuit ESPEasy? Wat als je daar ook eens Domoticz-HTTP gebruikt?

Wat foto's of info zouden behoorlijk verduidelijken.
Ik heb nog niks ingesteld bij de schakelaar, kan het goede commando niet vinden

ESP easy heb ik ingesteld op Domoticz Mqtt
in domoticz de hardware aangemaakt
mosquitto geïnstalleerd.
vanaf de esp kan ik nu een waarde naar domoticz zenden, maar ik wil ook vanuit domoticzs een schakelaar aansturen( bv een Sonoff)

met Domoticz-HTTP heb ik het wel werken, das geen probleem, alleen mis ik soms een schakeling, en dit wil ik proberen op te lossen met MQTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die schakeling mis je omdat de knoppen in Domoticz niks doen met Domoticz-HTTP, dus je mist ze elke keer, niet af en toe, maar steevast, dat is inherent aan hoe Domoticz-HTTP werkt. Mosquitto ook verder ingesteld en dergelijke in Domoticz? Want met alleen installeren is het niet meteen klaar.

Mijn commando voor mijn sonoff is: http://192.168.1.193/control?cmd=gpio,12,0 waarbij die 12 de GPIO nummer is die je gebruikt en de 0 is uit en de 1 is aan. En het IP is natuurlijk het IP van jouw ESPEasy-device. MQTT is best wel veel inlezen en instellen, als ik dit zo inschat lijkt het een betere optie dat je eerste de juiste actie-URL's in de knop instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
MsG schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:19:
Die schakeling mis je omdat de knoppen in Domoticz niks doen met Domoticz-HTTP, dus je mist ze elke keer, niet af en toe, maar steevast, dat is inherent aan hoe Domoticz-HTTP werkt. Mosquitto ook verder ingesteld en dergelijke in Domoticz? Want met alleen installeren is het niet meteen klaar.

Mijn commando voor mijn sonoff is: http://192.168.1.193/control?cmd=gpio,12,0 waarbij die 12 de GPIO nummer is die je gebruikt en de 0 is uit en de 1 is aan. En het IP is natuurlijk het IP van jouw ESPEasy-device. MQTT is best wel veel inlezen en instellen, als ik dit zo inschat lijkt het een betere optie dat je eerste de juiste actie-URL's in de knop instelt.
Dit heb ik al, en werkt goed.
alleen mis ik soms een schakeling, word er wel een commando verzonden, maar komt het niet aan oid.
hier wil ik een terugmelding op krijgen, dus eigenlijk net als z-wave, dat je zeker weet dat het commando aangekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 17:48
tsjoender schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:40:
[...]

Klinkt alsof je toestaat dat de router ook via de WAN poort beheerd kan worden. Goed mogelijk dat als je dan een portforward definieert op dezelfde poort als de beheerpagina dat die forward dan niet gebruikt wordt.

Het is zondermeer aan te raden om beheer via de WAN poort uit te zetten. Dan werkt de portforward mogelijk ook weer meteen, maar om Domoticz via een portforward naar buiten toe open te zetten, zou ik zelf ook niet doen (zelfs niet met username/wachtwoord). Zelf gebruik ik een SSH tunnel om bij mijn Domoticz instance te komen van buiten ons netwerk. Een VPN is ook een prima oplossing.
Dankjewel! _/-\o_ Dat was inderdaad het geval. Het werkt nu weer. Wel vreemd dat die optie opeens aanstond.

Zal me nog eens verdiepen in SSH. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 20:49
Ik heb jullie hulp nodig. Op welke manier kan ik zorgen dat dit blocky event stopt waarna het getriggerd is? Wat nu gebeurt is dat hij continu doorgaat met bv het aanschakelen van de verlichting. Wat ik wil is zodra ik stroom huis kamer op ON zet dat hij dan de acties doet en daarna stopt.

Tips?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/atuk61.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

@vanputten80 sowieso je regels met '[Time < Sunset] or [Time > Sunrise]' aanpassen naar and aangezien het op dezelfde dag is.
Om dit eenmalig te schakelen, kun je het event op 'Device' zetten zodat hij alleen op verandering van 'Stroom huiskamer' triggert of je kunt een switch uit de uitkomst meenemen in de voorwaarde of je kunt een variabele toevoegen

[ Voor 13% gewijzigd door tozzke op 09-12-2017 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
Btje schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:36:

Ik heb voor de grap zo'n miflora gekocht en het bereik is echt beroerd. 2 meter van de sensor wordt deze al niet meer opgepikt door m'n telefoon.

Dus als je je NAS direct naast je plant hebt staan moet het werken anders wordt het lastig ;)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ik heb deze dongle gekocht en die heeft zeker 8 meter bereik in mijn raspberry pi, langer heb ik niet getest.
Amazon

2 van de 3 werken erg goed, ik laat ze elk uur updaten. De derde is vrees ik kapot of niet helemaal lekker. Of je alleen veel kunt met de waardes...
bramv82 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 07:54:
[...]

Ik heb voor de grap zo'n miflora gekocht en het bereik is echt beroerd. 2 meter van de sensor wordt deze al niet meer opgepikt door m'n telefoon.

Dus als je je NAS direct naast je plant hebt staan moet het werken anders wordt het lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
#!/bin/bash
if [ $STATUS ] ; then
   echo "Domoticz online"
   echo "$STATUS"
   exit
else
   sleep 5
   if [ $STATUS2] ; then
      exit
   else
      sleep 5
      if [ $STATUS3 ] ; then
         exit
      else
         echo "Domoticz offline"
         # Start Domoticz

fi
   fi
fi

Zul je net zien: vanmorgen vroeg Domoticz in de problemen. Ik krijg keurig (elk kwartier) mailtjes dat Domoticz is stukgelopen, maar Domoticz is niet herstart en blijft dus problemen houden.

Ik moet er nog naar kijken hoor, moet zo de deur uit, maar er gaat blijkbaar iets mis in het gedeelte waar Domoticz een herstart moet krijgen, want dat gebeurt niet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
joostnl schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:51:
Ik heb deze dongle gekocht en die heeft zeker 8 meter bereik in mijn raspberry pi, langer heb ik niet getest.
Amazon

2 van de 3 werken erg goed, ik laat ze elk uur updaten. De derde is vrees ik kapot of niet helemaal lekker. Of je alleen veel kunt met de waardes...

[...]
Je kan een pompje gaan controllen om ze water te geven.

Als je je vriendin/vriend zo gek krijgt om zoiets te gaan dragen dan zie ik ook mogelijkheden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 1 regel iets aangepast. Domoticz blijkt bij het testen nog wel te draaien, maar is vastgelopen. Het heeft dan (dus) geen zin om Domoticz te starten, ik heb daarom voor herstarten gekozen:

code:
1
         /usr/syno/bin/synopkg restart domoticz

Maar es kijken of dat beter gaat.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walberg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-07 19:53
Bij mij draait het nu zeer stabiel, zelfs met de beta. Ik draai het op een RPI3 met Raspbian Jessie. Maar wel vanaf een usb schijf :)

Kijk dat is iets wat ik graag wil weten, hoe dit te bewerkstelligen, want het zwakste punt van de Pi is nog steeds dat het met kaartjes werkt en die zijn heel kwetsbaar. Bovendien kan je naar een harddisk wel zeker 1000 keer vaker heen en weer schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walberg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-07 19:53
Ik heb Domoticz lopen op de Synology met daarop rfxtrx en Zwave. Sinds vandaag heb ik een Raspberry met Domoticz in de Meterkast hangen met een p1 kabel. Ik heb dus nu 2 keer Domoticz draaien. Eigenlijk wil ik dat naar een samenvoegen (naar de Raspberry want daar kan ik ook in alle mappen komen). Probleem wordt dan de Zwave want ik heb een Everspring AN158 switch staan achter een inbouw nep openhaard en daar kom ik dus niet zo makkelijk meer bij. Die AN158 waren ook heel moeilijk te includen door steeds snel 3 keer de switch in te drukken. Als ik mijn Aeotec stick naar de meterkast verhuis (mogelijk ga ik een nieuwe kopen met zwave plus) is er dan ook een mogelijkheid om de zwave configuratie uit de Synology Domoticz over te zetten naar de Pi3? dus zonder weer de AN158 te includen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
Als je de stick omzet en een backup terugzetten heb je alle nodes gewoon nog.
Omzetten van de zwarte naar de witte gen 5 stick gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
je leest regelmatig dat iemand domoticz draait op een usb stick/schijf maar hoe doen jullie dat met de crontab?
toen ik het geheel had draaien op een usb stick kon ik de crontab niet meer draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Weet iemand een goede manier om een Dummy voor Volume te maken?
Wil voor onderstaande switches/dimmers hebben zodat ik volume kan schakelen.

Requests:
Get current Volume: http://IPaddress/web/vol or http://IPaddress/web/vol?set=state
Set Volume to 23: http://IPaddress/web/vol?set=set23
Increase Volume: http://IPaddress/web/vol?set=up
Decrease Volume: http://IPaddress/web/vol?set=down
Switch Mute: http://IPaddress/web/vol?set=mute

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
martenjw schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:40:
je leest regelmatig dat iemand domoticz draait op een usb stick/schijf maar hoe doen jullie dat met de crontab?
toen ik het geheel had draaien op een usb stick kon ik de crontab niet meer draaien....
Crontab? Simpel gewoon je lokatie goed opgeven in je crontab regel.
Externe moet je altijd wel ff netjes mounten op een gemaakte map. Dan je altijd er naar toe.
https://linuxconfig.org/howto-mount-usb-drive-in-linux

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
#!/bin/bash
if [ $STATUS ] ; then
   echo "Domoticz online"
   echo "$STATUS"
   exit
else
   sleep 5
   if [ $STATUS2] ; then
      exit
   else
      sleep 5
      if [ $STATUS3 ] ; then
         exit
      else
         echo "Domoticz offline"
         # Start Domoticz

fi
   fi
fi

Gekke vraag maar weet iemand wat er in dit script moet worden aangepast om dit op de rasp te draaien? Ik zou het scriptje ook graag gebruiken, alleen is mijn script/ software kennis niet zo heel sterk

[ Voor 69% gewijzigd door luigi87 op 09-12-2017 22:26 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
En wat staat er in de:
?

Ik heb ook een pi 8)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
TerrorSource schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:19:
Weet iemand een goede manier om een Dummy voor Volume te maken?
Wil voor onderstaande switches/dimmers hebben zodat ik volume kan schakelen.

Requests:
Get current Volume: http://IPaddress/web/vol or http://IPaddress/web/vol?set=state
Set Volume to 23: http://IPaddress/web/vol?set=set23
Increase Volume: http://IPaddress/web/vol?set=up
Decrease Volume: http://IPaddress/web/vol?set=down
Switch Mute: http://IPaddress/web/vol?set=mute
Dummy switch type "Selector".

Je kan zelf 'levels' toevoegen en vervolgens een text en actie eraan hangen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Raymond P schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:58:
[...]

Dummy switch type "Selector".

Je kan zelf 'levels' toevoegen en vervolgens een text en actie eraan hangen.
Dacht dat je dan maar 1x een knop in kon drukken, maar kan ook blijven drukken = meermaals VolumeUP drukken gaat volume ook daadwerkelijk meerdere keren omhoog.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AUijtdehaag schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:45:
En wat staat er in de:
?

Ik heb ook een pi 8)
Niks hopelijk, is het log bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
TerrorSource schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:34:
[...]

Dacht dat je dan maar 1x een knop in kon drukken, maar kan ook blijven drukken = meermaals VolumeUP drukken gaat volume ook daadwerkelijk meerdere keren omhoog.
Yep, dat kan gewoon.
Zelf heb ik mijn TV eraan hangen. De widget onthoudt wel de 'state' (welke je als laatst gedrukt hebt) maar daar is mee te leven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Hmmmm ik heb in Domoticz meerdere virtuele sensoren in gebruik, ongeveer een stuk of 4. Nu probeer ik een nieuwe aan te maken en krijg ik telkens de melding:
"Probleem met aanmaken Sensor!". Helaas nergens een foutmelding in de log of iets waar ik wat mee kan.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

EDIT:
Volgens mij is het een probleem van de huidige BETA versie 3.8775:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&p=160862

[ Voor 17% gewijzigd door GAEvakYD op 10-12-2017 13:35 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Laatst online: 24-09 21:46
Vraagje, ik heb een philips TV die ik graag middels een JSON script naar standby wil schakelen. Ik heb onderstaand script gebruikt echter alleen krijg ik het niet voor elkaar. Heeft iemand van jullie een tip??

#!/usr/bin/php
<?php
// Stop TV device with given IP adres
//
// Uses curl. Maybe you havbe to install curl: sudo apt-get install php5-curl
//

// check number of arguments; 1 is always the php filename
if ($argc < 2 ) {
$msg = "TV%20stop,%20no%20IP%20as%20argument!" ; // change spaces to %20!
}
else {
$ip = $argv[1];

$url = "http://$ip:1925/1/input/key";
$data = array(
"key" => "Standby",
);
$data_string = json_encode($data);
// open connection
$ch = curl_init();
$userAgent = 'Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)';
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, $userAgent);
curl_setopt($ch,CURLOPT_URL,$url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $data_string );
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
$result = curl_exec($ch);
// close connection
curl_close($ch);

$msg = "TV%20$ip%20stopped,%20result%20$result"; // changes spaces to %20!

}

//
// Now write $msg to the Domoticz log file via json
//
// After http:// enter your Domoticz server url
//
$url = "http://<DOMOTICS SERVER IP with portnumber>/json.htm?type=command&param=addlogmessage&message=$msg";
// open connection
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, FALSE);
curl_setopt($ch, CURLOPT_NOBODY, TRUE);
// execute post
$result = curl_exec($ch);
// close connection
curl_close($ch);
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik draai domoticz op een pi2, vanmiddag een update gedaan naar de laatste stable 3.8153, alles ging goed op een ding na.
Ik heb 3 ds18b20 sensors op de GPIO4 aangesloten en in de vorige domoticz versies werden deze alle drie gelijktijdig uitgelezen om de 2,5 minuut (150000 milliseconden)
Nu in de stable versie worden ze om de beurt met een tussen pauze van 50 seconden uitgelezen terwijl in 'hardware' gewoon 150000milliseconden staat.
Kan ik dit veranderen zodat ze weer allemaal tegelijk worden uitgelezen?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Fleshi schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:58:
Vraagje, ik heb een philips TV die ik graag middels een JSON script naar standby wil schakelen. Ik heb onderstaand script gebruikt echter alleen krijg ik het niet voor elkaar. Heeft iemand van jullie een tip??

[...]
Wat lukt er exact niet?
Krijg je foutmeldingen?
Werkt het wel vanaf de commandline?

Mijn tip: untested
Bash:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh

IPVANJETV="192.168.0.0"

curl -X POST -H "Content-Type: application/json" -d '{"key":"Standby"}' http://$IPVANJETV:1925/1/input/key

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Druk met de kerstverlichting geweest en zul je net zien.....moet ik toch nog een KaKu stekkerschakelaar gaan inzetten. Echter, ik heb geen afstandsbediening voor het grijpen en dus wilde ik 'm toevoegen als volgt:

Handmatig switch toevoegen, RFXCOM, AC, willekeurige code. Schakelaar in het stopcontact en zodra lampje gaat knipperen op TEST drukken. Niets. Meerdere keren met meerdere codes geprobeerd: Niets. Ook nog een 2e KaKu schakelaar geprobeerd: Niets.

Iemand nog een suggestie om de KaKu aan de praat te krijgen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
M.v.Veelen schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:07:
Druk met de kerstverlichting geweest en zul je net zien.....moet ik toch nog een KaKu stekkerschakelaar gaan inzetten. Echter, ik heb geen afstandsbediening voor het grijpen en dus wilde ik 'm toevoegen als volgt:

Handmatig switch toevoegen, RFXCOM, AC, willekeurige code. Schakelaar in het stopcontact en zodra lampje gaat knipperen op TEST drukken. Niets. Meerdere keren met meerdere codes geprobeerd: Niets. Ook nog een 2e KaKu schakelaar geprobeerd: Niets.

Ff getest:
Een APA3-1500R reageert hier op id 0BEC81E unit 3.

Er zal vast een range zijn waarin id's valid zijn voor KAKU.
edit: Probeer bovenstaande dus eens. Als mijn bureaulamp zometeen uit gaat kan je ook wel ff de afstandsbediening lenen :9

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 10-12-2017 21:33 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024

Lamp erin doen, heb nl wel eens gelezen dat die belast moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Laatst online: 24-09 21:46
Raymond P schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:47:
[...]

Wat lukt er exact niet?
Krijg je foutmeldingen?
Werkt het wel vanaf de commandline?

Mijn tip: untested
Bash:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh

IPVANJETV="192.168.0.0"

curl -X POST -H "Content-Type: application/json" -d '{"key":"Standby"}' http://$IPVANJETV:1925/1/input/key
Top dit is de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:27:
[...]

Ff getest:
Een APA3-1500R reageert hier op id 0BEC81E unit 3.

Er zal vast een range zijn waarin id's valid zijn voor KAKU.
edit: Probeer bovenstaande dus eens. Als mijn bureaulamp zometeen uit gaat kan je ook wel ff de afstandsbediening lenen :9
Helaas...
Shaggie_NB schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:31:
[...]

Lamp erin doen, heb nl wel eens gelezen dat die belast moet zijn...
Helaas....

Met beide geprobeerd. Geen klikje, niets...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Je transceiver zit wel aangesloten? Bij inpluggen moet in Domoticz restarten voordat hij werkt.

Het leest alsof je momenteel geen KAKU in gebruik hebt dus ff dubbelchecken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die doet het met de andere KaKu schakelaars prima hoor.

Edit:

Een afstandsbedining weten op te duikelen, daarmee de schakelaars gereset, en vervolgens kon ik ze alsnog aanmelden :)

[ Voor 54% gewijzigd door M.v.Veelen op 11-12-2017 06:56 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
M.v.Veelen schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:35:
Die doet het met de andere KaKu schakelaars prima hoor.
is het soms een oude kaku met codeinstelling dan is het type ARC
of het geheugen is vol. Dan moet dit eerst leeggemaakt worden:Zie handleiding op kaku site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:26:
[...]

is het soms een oude kaku met codeinstelling dan is het type ARC
of het geheugen is vol. Dan moet dit eerst leeggemaakt worden:Zie handleiding op kaku site
Zie edit hierboven. Ik heb de (nieuwe) KaKu weten te resetten met een afstandsbediening die ik toch nog ergens had liggen. Heb in ieder geval weer een paar Sonoff S20's besteld voor de grijpvoorraad :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:02
Heeft iemand hier geprobeerd een goedkope smartwatch als "room controller" te gebruiken?

Ik zie bijvoorbeeld deze en kan me voorstellen dat dit handig is in te bouwen op de plek van een lichtschakelaar. Het kosten nog geen 17 euro, heeft een touchscreen. Enige wat ik niet zie is hoe je met dit soort apparaten Domoticz kan bedienen. Er zit iig geen browser of API op.

Iemand hier ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/2015/201507/goods-img/1502209622743477023.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Laatst online: 01-10 22:16
arjandijk162 schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:30:
Heeft iemand hier geprobeerd een goedkope smartwatch als "room controller" te gebruiken?

Ik zie bijvoorbeeld deze en kan me voorstellen dat dit handig is in te bouwen op de plek van een lichtschakelaar. Het kosten nog geen 17 euro, heeft een touchscreen. Enige wat ik niet zie is hoe je met dit soort apparaten Domoticz kan bedienen. Er zit iig geen browser of API op.

Iemand hier ervaring mee?
[afbeelding]
Als ik bij de functies kijk op de pagina:

Support Functions:
Call, SMS, QQ, Wechat, Surfing Internet, Playing music, Voice record, Location based service(LBS), Voice recognition,
World time, Pedometer, Sleep monitor, Alarm clock, Remote,Camera, Anti-lost, Smart sharing

Surfing Internet zou dan voldoende moeten zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:03
Woesjah schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:57:
[...]

Als ik bij de functies kijk op de pagina:

Support Functions:
Call, SMS, QQ, Wechat, Surfing Internet, Playing music, Voice record, Location based service(LBS), Voice recognition,
World time, Pedometer, Sleep monitor, Alarm clock, Remote,Camera, Anti-lost, Smart sharing

Surfing Internet zou dan voldoende moeten zijn, toch?
Haalt zo'n ding niet altijd de data van de telefoon? dus zou je nog een telefoon als 'server' moeten hebben. Neem aan dat er wel bluetooth op zit, technisch gezien zou je met custom firmware en een bluetooth server wel wat voor elkaar kunnen boksen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen (hoeveelheid werk / china meuk en slechte documentatie).

[ Voor 0% gewijzigd door soepah op 11-12-2017 11:00 . Reden: typo ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Laatst online: 01-10 22:16
soepah schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:00:
[...]

Haalt zo'n ding niet altijd de data van de telefoon? dus zou je nog een telefoon als 'server' moeten hebben. Neem aan dat er wel bluetooth op zit, technisch gezien zou je met custom firmware en een bluetooth server wel wat voor elkaar kunnen boksen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen (hoeveelheid werk / china meuk en slechte documentatie).
Deze dingen zijn vaak volledig standalone, meer een telefoon in een horlogeformaat. Zit zelfs een SIM slot in. Ik weet alleen niet of er Wi-Fi in zit (ligt vaak aan het model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:03
Woesjah schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:21:
[...]

Deze dingen zijn vaak volledig standalone, meer een telefoon in een horlogeformaat. Zit zelfs een SIM slot in. Ik weet alleen niet of er Wi-Fi in zit (ligt vaak aan het model).
Deze is: " GV08S Smart Watch 1.54inch TFT Screen Remote Housekeeper Wrist Watch For Android OS Phones" en specs hebben het niet over sim slot en ook geen WIFI.

Zijn er vast te vinden.
OnTopic. als je ze wilt gebruiken om als 'wall' switch te dienen zou ik iets anders kiezen dat meer geschikt is. Evt een custom APP bouwen hiervoor (again; documentatie / support?) zou nog een optie kunnen zijn? anders zou ik gaan voor iets als een RPI + touch screen oid. of Tablet / Telefoon aan de muur

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 23:00
walberg schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:28:
Ik heb Domoticz lopen op de Synology met daarop rfxtrx en Zwave. Sinds vandaag heb ik een Raspberry met Domoticz in de Meterkast hangen met een p1 kabel. Ik heb dus nu 2 keer Domoticz draaien. Eigenlijk wil ik dat nus) is er dan ook een mogelijkheid om de zwave configuratie uit de Synology Domoticz over te zetten naar de Pi3? dus zonder weer de AN158 te includen?
Waarom gebruik je niet gewoon ser2net
Heb ik ook werkt prima

http://www.domoticz.com/f...747&hilit=ser2net#p125747

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:53
Een tijdje geleden heb ik een BT implementatie geschreven voor kerstverlichting: alex3305 in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV" - deze heb ik inmiddels leuk in Domoticz hangen en wilde ik graag met jullie delen:

Scinan
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
return {
    active = true,
    on = {
        devices = {
            'Kerstlampjes'
        }
    },
    execute = function(domoticz, device)
        local app = "python /opt/xmas/scinan-lights.py"
        local scinan_devices = {'24:35:cc:XX:XX:XX', '24:35:cc:XX:XX:XX'}

-- domoticz.log(device.state .. ' ' .. device.nValue .. ' ' .. device.lastLevel .. ' ' .. device.level)

if device.level ~= 0 and device.lastLevel ~= device.level then
            for k,v in pairs(scinan_devices) do
                os.execute(string.format('%s %s dim %s', app, v, device.level))
            end
        else
                os.execute(string.format('%s %s %s', app, v, device.state))
            end
        end
    end
}

Scinan modes
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
return {
    active = true,
    on = {
        devices = {
            'Kerstlampjes modus'
        }
    },
    execute = function(domoticz, device)
        local app = "python /opt/xmas/scinan-lights.py"
        local scinan_devices = {'24:35:cc:XX:XX:XX', '24:35:cc:XX:XX:XX'}

local scinan_modes = {
            [10] = 1,
            [20] = 2,
            [30] = 4,
            [40] = 8,
            [50] = 16,
            [60] = 32,
            [70] = 64,
            [80] = 127
        }

os.execute(string.format('%s %s mode %s', app, v, scinan_modes[device.level]))
        end
    end
}

Ik gebruik hiervoor dzVents. Vooral omdat ik het een keer wilde uitproberen en achteraf blijven gebruiken om het goed werkt. Het wordt getriggerd op deviceName, maar je zou het natuurlijk op idx kunnen doen. Vooralsnog werkt het best prima en zoals je ziet doe ik twee snoeren tegelijkertijd, maar is makkelijk in te perken of uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
alex3305 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:15:
Een tijdje geleden heb ik een BT implementatie geschreven voor kerstverlichting:
Tof! Dank voor het delen. Zelf ben ik met iets vergelijkbaars bezig. De lampjes van onze kerstboom hebben een kastje met een knopje waarmee je door 8 effecten kunt lopen. Onze voorkeur is nummer 7, dus iedere keer dat we de lampjes aan willen doen drukken we heel wat af :) Met een Arduino en MySensors wil ik dat automatiseren en daarin met een multiselector de andere keuzes ook beschikbaar maken (omdat het kan!). De code is zo goed als af en morgen hoop ik tijd te hebben om testjes te doen. Leuk project voor deze tijd van het jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:31

CSB

:D

Weet iemand of er wandcontactdozen met 433 Mhz of z-wave bestaan? Ik heb namelijk permanent 3 schemerlampen op KaKu stopcontact ontvangers zitten en bij mijn (vaak dubbele) WCD's nemen die nogal wat ruimte in. Plus, het staat gewoon niet.

Het mooiste zou zijn als je er meteen verbruik mee kan meten, maar dat is misschien "a bridge too far". :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Misschien kun je je huidige contactdoos blijven gebruiken en er zoiets tussen zetten:

https://www.robbshop.nl/q...kelaar-met-relais-functie

Kun je beiden bedienen (in geval van dubbele wcd) en de stroom uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

klump4u schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:57:
Ik draai domoticz op een pi2, vanmiddag een update gedaan naar de laatste stable 3.8153, alles ging goed op een ding na.
Ik heb 3 ds18b20 sensors op de GPIO4 aangesloten en in de vorige domoticz versies werden deze alle drie gelijktijdig uitgelezen om de 2,5 minuut (150000 milliseconden)
Nu in de stable versie worden ze om de beurt met een tussen pauze van 50 seconden uitgelezen terwijl in 'hardware' gewoon 150000milliseconden staat.
Kan ik dit veranderen zodat ze weer allemaal tegelijk worden uitgelezen?
Vandaag een nieuwe SD geïnstalleerd met Stretch en Domoticz 3.8153 echter het bovenstaande probleem blijft bestaan. :?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ik ben al een tijdje aan het worstelen om de verlichting in de woonkamer in te schakelen o.b.v. twee pirs.

De bedoeling is dat die verlichting gaat branden als:
-Een van de PIR's een beweging detecteert
-De timer uit staat (virtual switch die na 30 minuten weer uitgaat)
-De verlichting nog uit staat (virtuele switch op de groep van lampen in de woonkamer)
-Het donker is (virtuele switch die in/uit schakelt o.b.v. zon op / zon onder; ik wil nl. niet dat de lampen aan gaan als het licht is); De verlichting wordt
-En als de verlichting 's nachts automatisch is uitgeschakeld (na bedtijd dus)

Wat ik niet wil is dat de verlichting uitschakelt terwijl er nog iemand in de kamer is. Iedere keer als er beweging wordt gedetecteerd moet de verlichting 30 minuten langer blijven branden.

Tot slot heb ik een variabele toegevoegd ('20 minuten pauze voor timer lampen') die de hiervoor genoemde verlenging van 30 minuten pas toestaat na 20 minuten, en daarmee te voorkomen dat de timer onnoemlijk vaak getriggerd wordt (zonder die variabele kreeg ik tientallen acties in een fractie van een seconde wanneer er een pir werd getriggerd).

Zie onderstaand blocky (of is het blockly? Ik zie die twee door elkaar gebruikt worden):

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4562/27212037229_1f07872861_z.jpgBlocky lichten aan op pirs by Marc Onrust, on Flickr

Helaas werkt dit niet zoals beoogd. Ik merk nog steeds dat de verlichting na 30 minuten uitgaat en pas weer aan nadat ik een pir heb getriggerd. Wat doe ik fout?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:41
Marc O. schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:46:
Ik ben al een tijdje aan het worstelen om de verlichting in de woonkamer in te schakelen o.b.v. twee pirs.

De bedoeling is dat die verlichting gaat branden als:
-Een van de PIR's een beweging detecteert
-De timer uit staat (virtual switch die na 30 minuten weer uitgaat)
-De verlichting nog uit staat (virtuele switch op de groep van lampen in de woonkamer)
-Het donker is (virtuele switch die in/uit schakelt o.b.v. zon op / zon onder; ik wil nl. niet dat de lampen aan gaan als het licht is); De verlichting wordt
-En als de verlichting 's nachts automatisch is uitgeschakeld (na bedtijd dus)

Wat ik niet wil is dat de verlichting uitschakelt terwijl er nog iemand in de kamer is. Iedere keer als er beweging wordt gedetecteerd moet de verlichting 30 minuten langer blijven branden.

Tot slot heb ik een variabele toegevoegd ('20 minuten pauze voor timer lampen') die de hiervoor genoemde verlenging van 30 minuten pas toestaat na 20 minuten, en daarmee te voorkomen dat de timer onnoemlijk vaak getriggerd wordt (zonder die variabele kreeg ik tientallen acties in een fractie van een seconde wanneer er een pir werd getriggerd).

Zie onderstaand blocky (of is het blockly? Ik zie die twee door elkaar gebruikt worden):

[afbeelding]Blocky lichten aan op pirs by Marc Onrust, on Flickr

Helaas werkt dit niet zoals beoogd. Ik merk nog steeds dat de verlichting na 30 minuten uitgaat en pas weer aan nadat ik een pir heb getriggerd. Wat doe ik fout?
Je maakt het te complex voor wat je met blockly kan. De tijd die je nodig hebt gehad om dit juist op te stellen had je beter even in LUA kunnen stoppen. LUA is veel krachtiger en kan dit soort complexere schakelingen wel aan.

Die vele schakelmomenten zonder die 20 minuten timer kan je makkelijker oplossen door alleen je timer in te schakelen als deze nog niet aan is, maakt het al een stuk overzichtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Knielen schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:14:
[...]
Die vele schakelmomenten zonder die 20 minuten timer kan je makkelijker oplossen door alleen je timer in te schakelen als deze nog niet aan is, maakt het al een stuk overzichtelijker
Maar dan komt er een moment dat de timer afloopt en de lampen uitgaan. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
Marc O. schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:46:

Je kan ook een off delay van 30min. instellen bij de PIR's in Domoticz.
Zodra PIR "uit gaat" licht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Hmm....en gaat die delay opnieuw tellen als die pir binnen 30 minuten opnieuw getriggerd wordt? Anders blijf ik wederom zitten met het fenomeen dat de lichten op een gegeven moment (dus na 30 minuten) uit gaan terwijl er nog wel beweging is in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
Marc O. schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:56:
Hmm....en gaat die delay opnieuw tellen als die pir binnen 30 minuten opnieuw getriggerd wordt? Anders blijf ik wederom zitten met het fenomeen dat de lichten op een gegeven moment (dus na 30 minuten) uit gaan terwijl er nog wel beweging is in de kamer.
Werkt bij mij al een jaar prima zo met meerdere pir's (stuk of 8 ).
Het is snel genoeg getest met bv 2 of 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
RasPi2 schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:01:
Het is snel genoeg getest met bv 2 of 3 minuten.
Dat kan ik niet ontkennen :)

Komend weekend, als mijn Xiaomi spul hopelijk binnen is, dan de boel maar eens grondig gaan uitbreiden en aanpassen. En anders toch maar een keer Lua gaan leren. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RasPi2
Marc O. schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:05:
[...]

Dat kan ik niet ontkennen :)

Komend weekend, als mijn Xiaomi spul hopelijk binnen is, dan de boel maar eens grondig gaan uitbreiden en aanpassen. En anders toch maar een keer Lua gaan leren. :X
Met de Xiaomi motion sensors werkt het (bij mij) niet. Deze gaan na 2 minuten uit.
Dit heb ik opgelost door een dummie switch aan te maken en hier de off delay in te stellen.
De pir's sturen bij bewegingsdetectie een on-signaal naar de dummie die vervolgens weer opnieuw gaat aftellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Heb nu twee z-wave pir's in woonkamer en hal, die kan ik volgens mij wel op 30 minuten zetten. Het Xiaomi spul is ter uitbreiding naar toiletten, badkamer en slaapkamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:41
Bij de PIR die ik gebruik (NEO CoolCam) werkt het niet met die delay truc. Ik heb inderdaad een virtuele schakelaar aangemaakt. Mocht je een voorzetje willen in LUA, dit is wat ik gebruik:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
time = os.date("*t")
function timedifference (s)
    year = string.sub(s, 1, 4)
    month = string.sub(s, 6, 7)
    day = string.sub(s, 9, 10)
    hour = string.sub(s, 12, 13)
    minutes = string.sub(s, 15, 16)
    seconds = string.sub(s, 18, 19)
    t1 = os.time()
    t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
    difference = os.difftime (t1, t2)
    return difference
end
commandArray = {}

if (otherdevices['PIR'] == 'Off') then
    if (timedifference(otherdevices_lastupdate['PIR']) > 1800 and otherdevices['Lamp bij Gitaar'] == 'On' and otherdevices['Alle lampen'] == 'Off' and otherdevices['VirtualPIR'] == 'On') then
        commandArray['Lamp bij Gitaar']='Off'
        commandArray['VirtualPIR']='Off'
    end
elseif (otherdevices['PIR'] == 'On' and otherdevices['Lamp bij Gitaar'] == 'Off' and (time.hour >= 23 or time.hour < 6)) then
    commandArray['Lamp bij Gitaar']='On'
    commandArray['VirtualPIR']='On'
end
return commandArray

Dit schakelt als we 's-nachts beneden komen 1 lamp aan en die gaat 30 minuten na de laatste beweging weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35

Als ze al gebruikt zijn dan kan het zijn dat het geheugen van de schakelaar vol zit. Moet je met de afstandbediening eerst leegmaken. Liep tegen hetzelfde aan.... 8)7

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:09:
[...]

Als ze al gebruikt zijn dan kan het zijn dat het geheugen van de schakelaar vol zit. Moet je met de afstandbediening eerst leegmaken. Liep tegen hetzelfde aan.... 8)7
Done :o

De Sonoff's (S20) zijn onderweg zodat ik de volgende keer niet misgrijp. Wil van alle KaKu af namelijk.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 65 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.