Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
soepah schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:20:
Zou wel geintresseerd zijn indien ze een 'simpel' chargable accu pack hebben die een paar maand uithoud (evt met deep sleep en elke X minuten reporten).
Daarbij Accu spanning / lading melden via Domoticz en alert krijgen voordat je moet chargen :)
Als je meerdere sensoren op zo'n ding aan kan sluiten, dan zou je er wellicht een extra sensor voor aan kunnen sluiten, en die waarde geef je dan weer door aan Domoticz.

Al bedenk ik mij nu wel dat je dan dus de waarde waarschijnlijk bij een losse sensor in Domoticz ziet, het zou mooier zijn wanneer je dit gewoon kan zien bij de sensor zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Phoolie op 01-12-2017 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:16
soepah schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:20:
Zou wel geintresseerd zijn indien ze een 'simpel' chargable accu pack hebben die een paar maand uithoud (evt met deep sleep en elke X minuten reporten).
Daarbij Accu spanning / lading melden via Domoticz en alert krijgen voordat je moet chargen :)
Een Adafruit Huzzah ESP8266 heeft een connector voor een 3.7V LiPo en ingebouwd laadcirquit.

Hoe lang het blijft draaien is erg afhankelijk van het verbruik van de sensors en capaciteit van de gebruikte LiPo.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:03
Raymond P schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:49:
[...]

Een Adafruit Huzzah ESP8266 heeft een connector voor een 3.7V LiPo en ingebouwd laadcirquit.

Hoe lang het blijft draaien is erg afhankelijk van het verbruik van de sensors en capaciteit van de gebruikte LiPo.
Cool, dit is iig een 'kant en klare' implementatie om te voeden en simpel te chargen.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:42
SpikeHome schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:35:
iemand ervaring met de nefit easy in domoticz?
Bij mij werkt dat goed overigens.
Maar ik wil een melding dmv blocky als de c.v. gaat verwarmen.
Bij de "nefit display code" komt er dan te staan :
"system waiting" als er niks gebeurd
"central heating active" als de c.v. aan is.
Maar kan ik daar een trigger op maken?
b.v.:
if "nefit display code" = "central heating active"
send email bladiebla

Ik krijg dit niet werkend.
Email meldingen zelf werkt wel als ik ergens anders op trigger.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Microkid schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:13:
Geen idee of het hier al eerder genoemd is: als je eenvoudig en goedkoop sensors via wifi wilt uitlezen op Domoticz, kan ik de ESP8266 NodeMCU bordjes aanbevelen. Je koopt ze voor $3 in china. Flash er even ESPEasy op, soldeer er een Dallas DS18B20 aan, configureer het bordje (wifi, sensor) en binnen 30 minuten heb je een draadloze temperatuursensor die keurig door Domoticz gebruikt kan worden. Behalve temperatuur kan je er natuurlijk vele andere sensors aan hangen, zoals vochtigheid, co2, infrarood, lux, puls, rfid, switch, magneetcontact, voltage enz. Ik heb thuis nu 1 draaien met 2x DS18B20 op de CV aanvoer en afvoer. De volgende komt met een reed switch aan de gasmeter te hangen :)

Het stappenplan kan je hier vinden, deze heb ik ook gebruikt en werkt perfect: http://weblog.achtenveertig.nl/?p=326

[afbeelding]

update: kleinere versie van het bordje: D1 mini V2 NodeMCU
Heb je ook ervaring met het aansturen van een Relais hiermee?

Ik zoek namelijk nog naar een nette goedkoper oplossing om simpelweg een rij spots te schakelen. (dit zou kunnen met simpel no/nc relaisje.

Maar ook nog een manier om mijn rolluiken te schakelen, en dan wil ik eigenlijk een relais gebruiken wat niet tegelijk beide contacten kan schakelen (vindt de motor niet zo fijn). dus zoek ik een relais met 2 NO contacten en potentieel vrij contact erin. Alleen is er niet een klein relais voor handen voor....

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

luigi87 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:57:
[...]
Ik niet, maar deze meneer gebruikt een ESP8266 + relais om z'n voordeur op afstand te ontgrendelen :)
https://blog.athom.com/20...ents-door-remotely-homey/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Het lijkt erop dat je geen string compare kan doen in blockly.
Een korte test bij mij werkt ook niet.

@luigi87 Heb je plek voor twee relais?

Er is trouwens een Het grote ESP topic

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:25:
Ik ben bezig om de verlichting in de keuken op te nemen in Domoticz. Op dit moment heb ik daar 4x 20 watt halogeen verlichting, dit zit aan een dimbare trafo met een pulsdrukker. Ik wil toe naar 4x dimbare LED, maar als eerste stap wil ik de halogeen lampjes behouden. De trafo moet vervangen, aangezien de pulsdrukker aan de trafo zit en zonder die drukker doet de trafo niks.

Nu zat ik aan de volgende oplossing te denken, aanschouw mijn Paint skills :P

[afbeelding]

Is dit zo correct aangesloten?

Uiteraard is de LED driver dimbaar, op faseaansnijding. De LEDs die komen zullen ook dimbaar zijn, de huidige halogeen is al dimbaar.

Voor meer info:
Driver: https://www.ledlampendire...2v-9-1a-max-105-watt.html
Dimmer: https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w
Enige "probleem" wat ik zie, is dat je door de stekker omgekeerd in het stopcontact te doen de L en N omdraait. Ik weet niet of een Fibaro dimmer dat wel leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@Raymond P
Tnx.
dus zal het in lua moeten ben ik bang.
Dan zal ik toch eens lua moeten gaan leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:08:
[...]

Enige "probleem" wat ik zie, is dat je door de stekker omgekeerd in het stopcontact te doen de L en N omdraait. Ik weet niet of een Fibaro dimmer dat wel leuk vindt.
230v is toch wisselstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Microkid schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:01:
[...]

Ik niet, maar deze meneer gebruikt een ESP8266 + relais om z'n voordeur op afstand te ontgrendelen :)
Interessant. Bedankt voor het delen!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Raymond P schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:06:
[...]

Het lijkt erop dat je geen string compare kan doen in blockly.
Een korte test bij mij werkt ook niet.

@luigi87 Heb je plek voor twee relais?

Er is trouwens een Het grote ESP topic
Plek opzich wel. voor 2 rolluiken wel. maar qua kosten kan je dan ook zo een Sonoff plaatsen. Dan heb een voeding/ relaisblok / en wifi aansturing in 1.
en dan blijf ik dat ik 2 NO contacten tegelijk in kan schakelen, dit wil ik dus hardware matig niet kunnen. als ik dan een programeer fout maak komt er rook uit de motoren.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
luigi87 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:23:
[...]

Plek opzich wel. voor 2 rolluiken wel. maar qua kosten kan je dan ook zo een Sonoff doen en kwijt. Dan heb een voeding/ relaisblok / en wifi aansturing in 1.
en dan blijf ik dat ik 2 NO contacten tegelijk kan schakelen, dit wil ik dus hardware matig niet kunnen. als ik dan een programeer fout maak komt er rook uit de motoren.
Bij gebruik van twee relais kan je de output van de eerste naar de tweede feeden.
De eerste zet je closed als de motor aan moet.
De tweede gebruik je om de uitgang te selecteren. Twee outputs tegelijk is dan onmogelijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Raymond P schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:29:
[...]

Bij gebruik van twee relais kan je de output van de eerste naar de tweede feeden.
De eerste zet je closed als de motor aan moet.
De tweede gebruik je om de uitgang te selecteren. Twee outputs tegelijk is dan onmogelijk.
ow ja idd, slimme truk.
Als je ze idd in serie zet schakel je enkel de voeding op en af met de ene en op of neer met de het 2de relais.

Had ik nog niet aangedacht 8)7

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Niet vergeten dat je waarschijnlijk ook nog handmatige bediening hebt.
Als je de input daarvan feed door relais1 schakel je die automatisch uit bij een geautomatiseerde trigger. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Microkid schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:45:
[...]

Ik heb de boel bij Aliexpress besteld, en met een twee adapters besteld met micro-usb aansluiting voor de Europeese markt. Kost geen drol :) Stroomverbruik is nihil, geloof iets van 100mA.
ALs je niet continue data aan het versturen bent dan is het een stuk minder.
Ik heb er 1 in de diepvries liggen met een 18500 battery. Houdt het al een paar weken uit.
Maak wel gebruik van deepsleep en elke 10 min even wakker worden, temp meten, versturen en weer slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25
luigi87 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:57:
[...]

Ik zoek namelijk nog naar een nette goedkoper oplossing om simpelweg een rij spots te schakelen. (dit zou kunnen met simpel no/nc relaisje.

Maar ook nog een manier om mijn rolluiken te schakelen, en dan wil ik eigenlijk een relais gebruiken wat niet tegelijk beide contacten kan schakelen (vindt de motor niet zo fijn). dus zoek ik een relais met 2 NO contacten en potentieel vrij contact erin. Alleen is er niet een klein relais voor handen voor....
Ik heb een tijdje een ESP chippie met relay gebruikt, werkt prima. Maar ben overgestapt op een Sonoff basic, en Sonoff S20. Met een ESP chip zat ik altijd te pielen met een lelijke stroom toevoer, heb je met de sonoffs geen last van. En voor temperatuur meting gebruik ik de sensors van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Microkid schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:01:
[...]

werkt in deze setup inderdaad goed, ik gebruik dit om tussen twee modi op mn (standaard) thermostaat te schakelen. Hiermee kan ik dus de 'dagmodus 20'C' op afstand aanroepen.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Met de sonoff zet je toch standaard 220v op het relais, of zijn er ook varianten waarmee je lage voltages kunt schakelen, zoals bijv. aan/uit draad van een cv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 16:43
Microkid schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:13:
Flash er even ESPEasy op, soldeer er een Dallas DS18B20 aan, configureer het bordje (wifi, sensor) en binnen 30 minuten heb je een draadloze temperatuursensor
Wat versta je hier onder 'draadloos'? Het bordje lijkt me geen batterij te bevatten, dus moet hij toch altijd aan een micro-usb voeding hangen toch?

Verder interessant artikel, dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaspers op 02-12-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
Ik heb 3 dakvensters van velux.

2 electrische dakvensters die hun stroom halen uit de bijgeleverde zonnepanelen, net als de verduistering
1 platdakvenster in de badkamer, gewoon bedraad

Kan ik die via domoticz bedienen ?

Ik heb al gelezen over de velux klf 200. Maar vind daar op fora weinig of niks over.

Bedoeling van de opzet

1)Als het te vochtig wordt in de badkamer, gaat het platdakvenster open. Is de vochtigheid terug ok, gaat het toe.

2. Als ik mijn wekker zet, en die gaat af, zouden de veluxen moeten opengaan, net als de verduisteringsrolluiken. ( hoe ik dit allemaal voor mekaar moet krijgen , weet ik nog niet, zal een lange termijnsproject worden vrees ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Raymond P schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:48:
Niet vergeten dat je waarschijnlijk ook nog handmatige bediening hebt.
Als je de input daarvan feed door relais1 schakel je die automatisch uit bij een geautomatiseerde trigger. :)
Vergeten te zeggen, maar dat heb ik juist niet. Het draait echt automatisch. Nu hebben we nog een remote liggen die direct gekoppelt is op het rolluik zodat hij nog dicht kan als het systeem offline gaat
Dacuuu schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:55:
[...]

Ik heb een tijdje een ESP chippie met relay gebruikt, werkt prima. Maar ben overgestapt op een Sonoff basic, en Sonoff S20. Met een ESP chip zat ik altijd te pielen met een lelijke stroom toevoer, heb je met de sonoffs geen last van. En voor temperatuur meting gebruik ik de sensors van Xiaomi.
Voor die voeding kon ik nog geen goede oplossing vinden. Ga denk eens zo gewone een sonof bestelllen. Kan ik iig me spotjeslijn die nu door een KAKU woedt geschakelt vervangen.

Het zou mooi zijn als er een sonoff was die niet gevoede contacten had. Zodat je zelf een eigen spanning kan op of afschakelen. Of de relais van een dual is serie kan schakelen.

[ Voor 43% gewijzigd door luigi87 op 02-12-2017 10:38 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
BertusG schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:12:
Met de sonoff zet je toch standaard 220v op het relais, of zijn er ook varianten waarmee je lage voltages kunt schakelen, zoals bijv. aan/uit draad van een cv?
Ik maak voor deze toepassing gebruik van Wemos ESP bordjes, zie ook het artikel uit de oorspronkelijke link.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kaspers schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:13:
[...]

Wat versta je hier onder 'draadloos'? Het bordje lijkt me geen batterij te bevatten, dus moet hij toch altijd aan een micro-usb voeding hangen toch?

Verder interessant artikel, dank.
tuurlijk, voeding is nodig, alhoewel dit dus blijkbaar ook via een accu kan. Het grote voordeel is dat je geen draden ofzo door je huis hoeft te trekken, aangezien het bordje wifi aan boord heeft.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Microkid schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:01:
[...]

tuurlijk, voeding is nodig, alhoewel dit dus blijkbaar ook via een accu kan. Het grote voordeel is dat je geen draden ofzo door je huis hoeft te trekken, aangezien het bordje wifi aan boord heeft.
Meerdere wegen naar Rome, een batterijhouder met (oplaadbare) AA is ook een optie.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
luigi87 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:28:
Het zou mooi zijn als er een sonoff was die niet gevoede contacten had. Zodat je zelf een eigen spanning kan op of afschakelen. Of de relais van een dual is serie kan schakelen.
Pas je de print toch aan met een dremmel, kniptang oid.

Voor de voeding van een esp op 230V, zoiets.

[ Voor 20% gewijzigd door jobr op 02-12-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Ik heb een aantal Hikvision camera's van het type DS-2CD2142FWD-IS. Dit type heeft een hardwarematige alarm output. Als ik alle specs zo zie kan er 12v mee schakelen. Graag wil ik een motion signaal op domoticz binnen krijgen zodra er beweging is gedetecteerd.

Ik zat eerst te denken om die alarm output aan een Fibaro binary sensor te hangen die er dan Z-Wave van maakt. Maar die modules kosten 45 euro per stuk en dat is toch fors met 4 camera's. Zien jullie nog andere opties met die ESP chips of Son-off spullen?

My Elektra kennis is basis. Op deze plek staat aardig uitgebreid hoe die alarm output op de camera werkt.
https://support.wrightwoo...nput-and-output-alarm-io-

Dank voor het meedenken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:29
Zouden jullie willen meedenken over het volgende.

Ik heb een monitor (30 inch monster van Barco) met een grote voeding en ik wil het standbygebruik terugdringen.

Deze trekt in standby +-60watt en is verbonden met de laptop in mn docking. Beiden zijn aangesloten op een Zwave stekkerblok met stroommeting.

In het verleden heb ik geprobeerd het stroomgebruik van de laptop in aan stand (+30 watt) als argument te gebruiken om de monitor te schakelen, maar dat wat niet echt een succes. Op bepaalde momenten vloog de monitor ineens uit.

Wat zou ik als argument kunnen gebruiken om de monitorvoeding in te schakelen?
1* Een windowsevent (monitor aan?) wat er wellicht voor zorgt dat hij niet schakelt in het inlog scherm
2* Verbruik laptop (niet betrouwbaar genoeg)
3* Iets beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25
arjandijk162 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:25:
Zouden jullie willen meedenken over het volgende.

Ik heb een monitor (30 inch monster van Barco) met een grote voeding en ik wil het standbygebruik terugdringen.

Deze trekt in standby +-60watt en is verbonden met de laptop in mn docking. Beiden zijn aangesloten op een Zwave stekkerblok met stroommeting.

In het verleden heb ik geprobeerd het stroomgebruik van de laptop in aan stand (+30 watt) als argument te gebruiken om de monitor te schakelen, maar dat wat niet echt een succes. Op bepaalde momenten vloog de monitor ineens uit.

Wat zou ik als argument kunnen gebruiken om de monitorvoeding in te schakelen?
1* Een windowsevent (monitor aan?) wat er wellicht voor zorgt dat hij niet schakelt in het inlog scherm
2* Verbruik laptop (niet betrouwbaar genoeg)
3* Iets beters?
Als je een Windows versie op je laptop hebt staan zou je met een computer startup script via de API je monitor in kunnen schakelen als je laptop start en met een computer shutdown script het omgekeerde.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
GAEvakYD schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:11:
Ik heb een aantal Hikvision camera's van het type DS-2CD2142FWD-IS. Dit type heeft een hardwarematige alarm output. Als ik alle specs zo zie kan er 12v mee schakelen. Graag wil ik een motion signaal op domoticz binnen krijgen zodra er beweging is gedetecteerd.

Ik zat eerst te denken om die alarm output aan een Fibaro binary sensor te hangen die er dan Z-Wave van maakt. Maar die modules kosten 45 euro per stuk en dat is toch fors met 4 camera's. Zien jullie nog andere opties met die ESP chips of Son-off spullen?

My Elektra kennis is basis. Op deze plek staat aardig uitgebreid hoe die alarm output op de camera werkt.
https://support.wrightwoo...nput-and-output-alarm-io-

Dank voor het meedenken.
Ja hoor, dat kan gewoon.
Wel zal je de 12v die je op de output aansluit naar 3.3v moeten brengen voordat je 'm aan een gpio pin verbind.
Dat kan met een voltage divider als je de ESP vanaf dezelfde 12v voedt of met een optocoupler als je een aparte voeding gebruikt.

N.b. je kan niet direct 12v schakelen met die output. Zoals ik het lees zal je hooguit 100mA door die NPN kunnen halen.

Heeft zo'n camera geen webhook of iets soortgelijks?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandoedel99
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-07 11:25
[...]

Vergeten te zeggen, maar dat heb ik juist niet. Het draait echt automatisch. Nu hebben we nog een remote liggen die direct gekoppelt is op het rolluik zodat hij nog dicht kan als het systeem offline gaat

[...]

Voor die voeding kon ik nog geen goede oplossing vinden. Ga denk eens zo gewone een sonof bestelllen. Kan ik iig me spotjeslijn die nu door een KAKU woedt geschakelt vervangen.

Ik gebruik een Dragon bordje 2 x relais niet gevoed met 230. Heb er ESP easy op gezet.
http://www.electrodragon....board-spdt-based-esp8266/

Kun je zelfs voeden met 5 volt op de pin header zonder de 230 te gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 15:52

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Ja, dat kan. Ik gebruik zo'n voorwaarde in m'n douche ventilator script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
commandArray = {}

--find out the fan level
sFanlevel           = tonumber(otherdevices_svalues['Afzuiging']:match("([^;]+)"))
Fanmode             = otherdevices['Afzuiging']
Twp                 = tonumber(otherdevices_svalues['MS_Temp.Douche'])
LED                 = tonumber(uservariables['Douche_LED_control'])
ShowerOn            = tonumber(uservariables['ShowerOn'])
Nefit               = otherdevices['Nefit Display Code']
SENSOR_NAME         = 'Badkamer temp. en vocht'     -- exact device name of the humidity sensor
current             = otherdevices_humidity[SENSOR_NAME]

fanFollowsProgram   = tonumber(uservariables['fanFollowsProgram'])        -- marker indicating that the programm is running

if devicechanged['MS_Temp.Douche'] then
    print('Douche auto script: Water pipe temp.: ' .. Twp)
    print('Douche auto script: Current humidity: ' .. current)
    print('Douche auto script: Ventilator stand: ' .. Fanmode)
    print('Douche auto script: Ventilator level (max=15): ' .. sFanlevel)
    print('Douche auto script: Nefit Display Code: ' .. Nefit)
        if Nefit == 'hot water active' then
        print('Douche auto script: Nefit Display Code: check OK: hot water active')
        end
if Nefit == 'hot water active' and Twp >= 40 and (ShowerOn == 0 or LED == 2) then
        ShowerOn = 1

etc het script is nog veel langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:20
Iemand nog tips voor een goede Zwave dimmer?
Gebruik nu een Fibaro Dimmer 2 met 7x 4 watt LEDs en een dimmer bypass, maar ondanks dat heb ik vaak nog last van knipperende lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
loyske schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:03:
Gebruik nu een Fibaro Dimmer 2 met 7x 4 watt LEDs en een dimmer bypass, maar ondanks dat heb ik vaak nog last van knipperende lampen...
Ook nog na een (nieuwe) calibratie van de dimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 13:20
TravockMD schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:33:
[...]

Ook nog na een (nieuwe) calibratie van de dimmer?
Heb ik na het plaatsen van de bypass wel gedaan, maar zal voor de zekerheid nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: 1 van mijn cresta's thermometers geeft optisch niet aan dat de batterij leeg is, display doe het nog en lampje knippert, maar ontvangst is bijna continue weg. Batterij zal dus wel bijna leeg zijn. Als ik deze vervang gaat hij dan vrolijk verder en houd ik de data dan nog of wordt dit opnieuw toevoegen en data kwijt? Heb er ooit iets over gelezen maar kan het niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
jandoedel99 schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:26:
[...]

Ik gebruik een Dragon bordje 2 x relais niet gevoed met 230. Heb er ESP easy op gezet.

Kun je zelfs voeden met 5 volt op de pin header zonder de 230 te gebruiken
Die heb ik eerder ook een keer gezien inderdaad.
Zou goed kunnen werken voor mijn situatie. hoe groot is deze?

en welke producten heb je dan aangeschaft? deze 2?
http://www.electrodragon....dev-board-esp8266-esp12f/

Heb je nog een beknopte uitleg om dit aan te sluiten? Ben niet zo een ster met die kleine PCBtjes

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Raymond P schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:56:
[...]

Ja hoor, dat kan gewoon.
Wel zal je de 12v die je op de output aansluit naar 3.3v moeten brengen voordat je 'm aan een gpio pin verbind.
Dat kan met een voltage divider als je de ESP vanaf dezelfde 12v voedt of met een optocoupler als je een aparte voeding gebruikt.

N.b. je kan niet direct 12v schakelen met die output. Zoals ik het lees zal je hooguit 100mA door die NPN kunnen halen.

Heeft zo'n camera geen webhook of iets soortgelijks?
Als ik de manual van die Fibaro Binary switch lees kan ik daar 9 tot 30V opzetten.
https://manuals.fibaro.co...21/FGBS-001-EN-A-v1.1.pdf

Lees ik dat goed of maak ik daar eens stomme fout? Ik ben echt nog wel een noob in dit soort dingen. Kan ik een signaal kabel vanuit de camera output aansluiten op de ingang van de Fibaro module en incl een 12v voor de module?

Ik heb nergens een duidelijke stappenplan of iets gezien van iemand die dit met en webhook etc heeft opgelost. Vandaar dat ik de hardwarematige output van de camera wil gebruiken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandoedel99
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-07 11:25
luigi87 schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:24:
[...]

Die heb ik eerder ook een keer gezien inderdaad.
Zou goed kunnen werken voor mijn situatie. hoe groot is deze?

en welke producten heb je dan aangeschaft? deze 2?
http://www.electrodragon....dev-board-esp8266-esp12f/

Heb je nog een beknopte uitleg om dit aan te sluiten? Ben niet zo een ster met die kleine PCBtjes
heb gekocht:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.D8xhhO

Dit samen aangesloten en ESP Easy erop gezet.
zie volgende pagina. Het board ziet er anders uit maar uitleg klopt.
http://www.instructables....-Electrodragon-IoT-Relay/

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
loyske schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:03:
Hier qubino, probleemloos, ook geen bypass. 2x 4W filament led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-09 19:44
Ook ik ben toch maar begonnen met Domoticz op een Raspberry pi 3b.
Helaas ging dat niet helemaal zonder slag of stoot alleen nu kom ik niet meer verder.
Heb inmiddels Domoticz op de Raspberry staan alleen krijg nu homebridge niet aan de praat.
Onderstaande krijg ik als melding:
● homebridge.service - HomeBridge Service
Loaded: loaded (/lib/systemd/system/homebridge.service; enabled; vendor preset: enabled)
Active: failed (Result: exit-code) since Sun 2017-12-03 18:48:44 UTC; 2min 36s ago
Process: 511 ExecStart=/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge (code=exited, status=1/FAILURE)
Main PID: 511 (code=exited, status=1/FAILURE)

Dec 03 18:48:44 raspberrypi homebridge[511]: at require (internal/module.js:11:18)
Dec 03 18:48:44 raspberrypi homebridge[511]: at Object.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/mdns/lib/dns_sd.js:32:22)
Dec 03 18:48:44 raspberrypi homebridge[511]: at Module._compile (module.js:635:30)
Dec 03 18:48:44 raspberrypi homebridge[511]: at Object.Module._extensions..js (module.js:646:10)
Dec 03 18:48:44 raspberrypi homebridge[511]: at Module.load (module.js:554:32)
Dec 03 18:48:44 raspberrypi homebridge[511]: at tryModuleLoad (module.js:497:12)
Dec 03 18:48:44 raspberrypi homebridge[511]: at Function.Module._load (module.js:489:3)
Dec 03 18:48:44 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Main process exited, code=exited, status=1/FAILURE
Dec 03 18:48:44 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Unit entered failed state.
Dec 03 18:48:44 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Failed with result 'exit-code'.

Heeft iemand enig idee waar de fout zit en hoe ik dit kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 12:29
Het lijkt erop dat hij bepaalde libs niet kan vinden, staat WorkingDirectory goed in je systemd service file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Ik durf het niet te zeggen. Heb er eigenlijk helemaal geen kaas van gegeten.
Ben over het algemeen vrij handig met de techniek maar dit is me net een stapje te ver.
Heb via wat omwegen wel Domoticz op de nieuwe Rasbian versie gekregen maar misschien dat het hier dan toch fout is gegaan.
Misschien even proberen een oudere versie van Resbian ergens te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:39

PnD

like in Pinda ^_^

Nog maar eens mijn vraag posten. Wil het toch echt graag werkend krijgen...
Heb inmiddels nog een keer alles opnieuw geïnstalleerd en aangemaakt, maar hetzelfde resultaat. :'(

Ik heb homebridge met succes geïnstalleerd en conform handleiding een RoomID aangemaakt en deze in de config.json ingevuld. Aan dit RoomID verschillende schakelaars gekoppeld.
Echter in de Woning app kijk krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.

Of mis ik iets?

ps. Ik heb de Nest en Harmony plugin wel goed werkend

Dit is mijn config.json

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:21:3E:E4:DE:33",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },
    "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.",
    "platforms": [
    {
            "platform": "eDomoticz",
            "name": "eDomoticz",
            "server": "127.0.0.1",
            "port": "8080",
            "ssl": 0,
            "roomid": 2,
            "mqtt": 0
        },
        {
            "platform": "Nest",

"token": "",
            "clientId": "",
            "clientSecret": "",
            "code": "",

"username": "username",
            "password": "password"
        },
           {
            "platform": "HarmonyHub",
            "name": "Harmony Hub"
            }

],
    "accessories": []
}

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Zo na lang wikken en wegen is even wat Sonoff's gekocht.
2 x de basis
1 x de dual

Ga ik een lijn spotjes mee bedienen, en de mechanische ventilatie. Weer 2 KAKU modules die weg kunnen.

Nu zie ik dat er zowel tasmota of esp easy of wordt geflashed door medetweakers.
Zijn er specifieke verschillen tussen deze 2 manieren?
Zoek namelijk eigenlijk namelijk naar de simpelste manier om dit met Domoticz te connecten, aangezien ik mij nu een beetje op onbekend terrein bevind.
Ben benieuwd hoe me dat flashen al afgaat :+
jandoedel99 schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:04:
[...]

heb gekocht:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.D8xhhO

Dit samen aangesloten en ESP Easy erop gezet.
zie volgende pagina. Het board ziet er anders uit maar uitleg klopt.
http://www.instructables....-Electrodragon-IoT-Relay/

Succes
Ik wacht nog even met deze bestellen.
ik mis namelijk nog 1 functionaliteit, en dat is noodbedrijf. Als de controller plat ligt moet de ik de rolluiken nog kunnen bedienen. Mag met de hand, maar mooiste zou nog met een 433mhz remote kunnen zijn.

Dus dit moet ik nog even verder uitdokteren.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
wat doe ik verkeerd...
Ik heb een Raspberry Pi 3b waarop ik meerdere malen Domoticz heb proberen te installeren.
Zowel via een beschrijving hier op tweakers als via de wiki site.
Echter kan ik hem vanuit mijn mac niet benaderen als ik hem opzoek doormiddel van het ip adres.
Kan daarna uiteraard ook niet verder met mijn homebridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Stretch geïnstalleerd vermoed ik? Even de beta installeren van domoticz dan werkt het:

cd domoticz
./updatebeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Wat is voor nu de meest handige app voor geofencing op een iPhone. Ben met Locative bezig geweest maar zie dat de ontwikkeling daarvan is gestopt en het is mij niet duidelijk of deze nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
@PnD inderdaad heb ik de nieuwste versie Stretch geïnstalleerd.
maar bedankt voor de tip. hij werkt!
Nu gaan we stoeien met homebridge, hopelijk gaat dat wat makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:55:
Vraagje: 1 van mijn cresta's thermometers geeft optisch niet aan dat de batterij leeg is, display doe het nog en lampje knippert, maar ontvangst is bijna continue weg. Batterij zal dus wel bijna leeg zijn. Als ik deze vervang gaat hij dan vrolijk verder en houd ik de data dan nog of wordt dit opnieuw toevoegen en data kwijt? Heb er ooit iets over gelezen maar kan het niet meer terugvinden.
Ik denk dat hij hem gewoon weer vindt.
Mocht hij een nieuwe idx krijgen dan kan je de oude sensor in Domoticz vervangen zodat die data er nog is :)
(edit sensor, replace with ...)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

jffry90 schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:09:
@PnD inderdaad heb ik de nieuwste versie Stretch geïnstalleerd.
maar bedankt voor de tip. hij werkt!
Nu gaan we stoeien met homebridge, hopelijk gaat dat wat makkelijker
Dat hoop ik ook voor jou.ik heb mijn homebridge met domoticz nog steeds niet werkend 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35
Magicw00b schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:03:
Wat is voor nu de meest handige app voor geofencing op een iPhone. Ben met Locative bezig geweest maar zie dat de ontwikkeling daarvan is gestopt en het is mij niet duidelijk of deze nog werkt?
Pilot werkt hier uit de kunst!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

bing69 schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:49:
[...]

Pilot werkt hier uit de kunst!
Ik gebruik pilot ook (de gratis versie), want meende te herinneren dat geofencing niet zo goed werkte.
Waarvoor pas jij het toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Ben nu met Pilot bezig maar op de een of andere manier laat die mijn switches niet zijn in het geofencing menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 09:20
PnD schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:43:
Nog maar eens mijn vraag posten. Wil het toch echt graag werkend krijgen...
Heb inmiddels nog een keer alles opnieuw geïnstalleerd en aangemaakt, maar hetzelfde resultaat. :'(

Ik heb homebridge met succes geïnstalleerd en conform handleiding een RoomID aangemaakt en deze in de config.json ingevuld. Aan dit RoomID verschillende schakelaars gekoppeld.
Echter in de Woning app kijk krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.

Of mis ik iets?

ps. Ik heb de Nest en Harmony plugin wel goed werkend

Dit is mijn config.json

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:21:3E:E4:DE:33",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },
    "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.",
    "platforms": [
    {
            "platform": "eDomoticz",
            "name": "eDomoticz",
            "server": "127.0.0.1",
            "port": "8080",
            "ssl": 0,
            "roomid": 2,
            "mqtt": 0
        },
        {
            "platform": "Nest",

"token": "",
            "clientId": "",
            "clientSecret": "",
            "code": "",

"username": "username",
            "password": "password"
        },
           {
            "platform": "HarmonyHub",
            "name": "Harmony Hub"
            }

],
    "accessories": []
}

[afbeelding]
Wat doet homebridge als je de lege(standaard) config.json erin zet? Dus die harmony en nest uit het script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
@PnD inmiddels heb ik homebridge werkend en is deze toegevoegd aan de EVE app.
Alleen nu het volgende.

Nu wil ik natuurlijk ook wat apparaten toevoegen...
ik wou nu namelijk mijn sony bravia tv toevoegen zodat ik deze via de app uit en aan kan zetten.

hiervoor heb ik npm install -g homebridge-philipstv ingetypt.
echter krijg ik op het einde wat foutmeldingen.

npm WARN checkPermissions Missing write access to /usr/lib/node_modules
/usr/lib
└─┬ homebridge-philipstv@0.3.80
├─┬ polling-to-event@2.1.0
│ ├─┬ debug@3.1.0
│ │ └── ms@2.0.0
│ ├── deep-equal@0.2.2
│ ├── extend@2.0.1
│ └── pauseable@0.1.7
├─┬ request@2.83.0
│ ├── aws-sign2@0.7.0
│ ├── aws4@1.6.0
│ ├── caseless@0.12.0
│ ├─┬ combined-stream@1.0.5
│ │ └── delayed-stream@1.0.0
│ ├── extend@3.0.1
│ ├── forever-agent@0.6.1
│ ├─┬ form-data@2.3.1
│ │ └── asynckit@0.4.0
│ ├─┬ har-validator@5.0.3
│ │ ├─┬ ajv@5.5.1
│ │ │ ├── co@4.6.0
│ │ │ ├── fast-deep-equal@1.0.0
│ │ │ ├── fast-json-stable-stringify@2.0.0
│ │ │ └── json-schema-traverse@0.3.1
│ │ └── har-schema@2.0.0
│ ├─┬ hawk@6.0.2
│ │ ├── boom@4.3.1
│ │ ├─┬ cryptiles@3.1.2
│ │ │ └── boom@5.2.0
│ │ ├── hoek@4.2.0
│ │ └── sntp@2.1.0
│ ├─┬ http-signature@1.2.0
│ │ ├── assert-plus@1.0.0
│ │ ├─┬ jsprim@1.4.1
│ │ │ ├── extsprintf@1.3.0
│ │ │ ├── json-schema@0.2.3
│ │ │ └─┬ verror@1.10.0
│ │ │ └── core-util-is@1.0.2
│ │ └─┬ sshpk@1.13.1
│ │ ├── asn1@0.2.3
│ │ ├── bcrypt-pbkdf@1.0.1
│ │ ├── dashdash@1.14.1
│ │ ├── ecc-jsbn@0.1.1
│ │ ├── getpass@0.1.7
│ │ ├── jsbn@0.1.1
│ │ └── tweetnacl@0.14.5
│ ├── is-typedarray@1.0.0
│ ├── isstream@0.1.2
│ ├── json-stringify-safe@5.0.1
│ ├─┬ mime-types@2.1.17
│ │ └── mime-db@1.30.0
│ ├── oauth-sign@0.8.2
│ ├── performance-now@2.1.0
│ ├── qs@6.5.1
│ ├── safe-buffer@5.1.1
│ ├── stringstream@0.0.5
│ ├─┬ tough-cookie@2.3.3
│ │ └── punycode@1.4.1
│ ├── tunnel-agent@0.6.0
│ └── uuid@3.1.0
└── wake_on_lan@0.0.4

npm ERR! Linux 4.9.59-v7+
npm ERR! argv "/usr/bin/nodejs" "/usr/bin/npm" "install" "-g" "homebridge-philipstv"
npm ERR! node v7.10.1
npm ERR! npm v4.2.0
npm ERR! path /usr/lib/node_modules
npm ERR! code EACCES
npm ERR! errno -13
npm ERR! syscall access

npm ERR! Error: EACCES: permission denied, access '/usr/lib/node_modules'
npm ERR! { Error: EACCES: permission denied, access '/usr/lib/node_modules'
npm ERR! errno: -13,
npm ERR! code: 'EACCES',
npm ERR! syscall: 'access',
npm ERR! path: '/usr/lib/node_modules' }
npm ERR!
npm ERR! Please try running this command again as root/Administrator.

npm ERR! Please include the following file with any support request:
npm ERR! /home/pi/.npm/_logs/2017-12-04T16_26_02_413Z-debug.log

Geeft dus aan dat ik geen toegang heb, maar hoe krijg ik dit wel voor elkaar of zou ik het hiermee nog niet werkend kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35
PnD schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:52:
[...]

Ik gebruik pilot ook (de gratis versie), want meende te herinneren dat geofencing niet zo goed werkte.
Waarvoor pas jij het toe?
Als zowel mijn vrouw als ik niet thuis zijn dan schakel ik dingen zoals het laderblok, kerstboom etc. uit.
Normale verlichting gaat op schemer en op tijd, ook als we niet thuis zijn.

Ik werk met de laatste beta van IOS en Pilot werkt zoals gezegd uit de kunst.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
GAEvakYD schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:15:
[...]

Als ik de manual van die Fibaro Binary switch lees kan ik daar 9 tot 30V opzetten.
https://manuals.fibaro.co...21/FGBS-001-EN-A-v1.1.pdf

Lees ik dat goed of maak ik daar eens stomme fout? Ik ben echt nog wel een noob in dit soort dingen. Kan ik een signaal kabel vanuit de camera output aansluiten op de ingang van de Fibaro module en incl een 12v voor de module?

Ik heb nergens een duidelijke stappenplan of iets gezien van iemand die dit met en webhook etc heeft opgelost. Vandaar dat ik de hardwarematige output van de camera wil gebruiken.
Niet bekend met Fibaro.
Echt duidelijk vind ik die manual ook niet. :)

Volgens mij zou het gewoon mogelijk moeten zijn.
De ground van de camera moet wel aan dezelfde voeding zitten als je fibaro.

Voordat je honderden euro's aan hardware laat klappen zou ik wel ff een thread bezoeken waar wat meer kennis zit.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
jffry90 schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:33:
@PnD inmiddels heb ik homebridge werkend en is deze toegevoegd aan de EVE app.
Alleen nu het volgende.

Nu wil ik natuurlijk ook wat apparaten toevoegen...
ik wou nu namelijk mijn sony bravia tv toevoegen zodat ik deze via de app uit en aan kan zetten.

hiervoor heb ik npm install -g homebridge-philipstv ingetypt.
echter krijg ik op het einde wat foutmeldingen.

npm WARN checkPermissions Missing write access to /usr/lib/node_modules
/usr/lib
└─┬ homebridge-philipstv@0.3.80
├─┬ polling-to-event@2.1.0
│ ├─┬ debug@3.1.0
│ │ └── ms@2.0.0
│ ├── deep-equal@0.2.2
│ ├── extend@2.0.1
│ └── pauseable@0.1.7
├─┬ request@2.83.0
│ ├── aws-sign2@0.7.0
│ ├── aws4@1.6.0
│ ├── caseless@0.12.0
│ ├─┬ combined-stream@1.0.5
│ │ └── delayed-stream@1.0.0
│ ├── extend@3.0.1
│ ├── forever-agent@0.6.1
│ ├─┬ form-data@2.3.1
│ │ └── asynckit@0.4.0
│ ├─┬ har-validator@5.0.3
│ │ ├─┬ ajv@5.5.1
│ │ │ ├── co@4.6.0
│ │ │ ├── fast-deep-equal@1.0.0
│ │ │ ├── fast-json-stable-stringify@2.0.0
│ │ │ └── json-schema-traverse@0.3.1
│ │ └── har-schema@2.0.0
│ ├─┬ hawk@6.0.2
│ │ ├── boom@4.3.1
│ │ ├─┬ cryptiles@3.1.2
│ │ │ └── boom@5.2.0
│ │ ├── hoek@4.2.0
│ │ └── sntp@2.1.0
│ ├─┬ http-signature@1.2.0
│ │ ├── assert-plus@1.0.0
│ │ ├─┬ jsprim@1.4.1
│ │ │ ├── extsprintf@1.3.0
│ │ │ ├── json-schema@0.2.3
│ │ │ └─┬ verror@1.10.0
│ │ │ └── core-util-is@1.0.2
│ │ └─┬ sshpk@1.13.1
│ │ ├── asn1@0.2.3
│ │ ├── bcrypt-pbkdf@1.0.1
│ │ ├── dashdash@1.14.1
│ │ ├── ecc-jsbn@0.1.1
│ │ ├── getpass@0.1.7
│ │ ├── jsbn@0.1.1
│ │ └── tweetnacl@0.14.5
│ ├── is-typedarray@1.0.0
│ ├── isstream@0.1.2
│ ├── json-stringify-safe@5.0.1
│ ├─┬ mime-types@2.1.17
│ │ └── mime-db@1.30.0
│ ├── oauth-sign@0.8.2
│ ├── performance-now@2.1.0
│ ├── qs@6.5.1
│ ├── safe-buffer@5.1.1
│ ├── stringstream@0.0.5
│ ├─┬ tough-cookie@2.3.3
│ │ └── punycode@1.4.1
│ ├── tunnel-agent@0.6.0
│ └── uuid@3.1.0
└── wake_on_lan@0.0.4

npm ERR! Linux 4.9.59-v7+
npm ERR! argv "/usr/bin/nodejs" "/usr/bin/npm" "install" "-g" "homebridge-philipstv"
npm ERR! node v7.10.1
npm ERR! npm v4.2.0
npm ERR! path /usr/lib/node_modules
npm ERR! code EACCES
npm ERR! errno -13
npm ERR! syscall access

npm ERR! Error: EACCES: permission denied, access '/usr/lib/node_modules'
npm ERR! { Error: EACCES: permission denied, access '/usr/lib/node_modules'
npm ERR! errno: -13,
npm ERR! code: 'EACCES',
npm ERR! syscall: 'access',
npm ERR! path: '/usr/lib/node_modules' }
npm ERR!
npm ERR! Please try running this command again as root/Administrator.

npm ERR! Please include the following file with any support request:
npm ERR! /home/pi/.npm/_logs/2017-12-04T16_26_02_413Z-debug.log

Geeft dus aan dat ik geen toegang heb, maar hoe krijg ik dit wel voor elkaar of zou ik het hiermee nog niet werkend kunnen krijgen?
Ik vermoed een rechten kwestie. Probeer eens:

sudo npm install -g homebridge-philipstv

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Raymond P schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:28:
[...]

Niet bekend met Fibaro.
Echt duidelijk vind ik die manual ook niet. :)

Volgens mij zou het gewoon mogelijk moeten zijn.
De ground van de camera moet wel aan dezelfde voeding zitten als je fibaro.

Voordat je honderden euro's aan hardware laat klappen zou ik wel ff een thread bezoeken waar wat meer kennis zit.
Goed punt. Heb je een thread waar meer kennis zou kunnen zitten? In het topic met Beveiligingscamera's komt er geen antwoord op dergelijke technische vraag. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
GAEvakYD schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:46:
[...]

Goed punt. Heb je een thread waar meer kennis zou kunnen zitten? In het topic met Beveiligingscamera's komt er geen antwoord op dergelijke technische vraag. :|
Subforum: Modding, Mechanica & Elektronica

Daar zwerven tweakers met wat meer kennis van componentjes.

Ik twijfel een klein beetje over welk van de twee nu source gaat spelen en welke sink. Maar misschien zie ik het nodeloos ingewikkeld.
Zelf zit ik op niveau gewoon prik erop en meten wat er gebeurt. :+

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
luigi87 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:44:
Zo na lang wikken en wegen is even wat Sonoff's gekocht.
2 x de basis
1 x de dual

Ga ik een lijn spotjes mee bedienen, en de mechanische ventilatie. Weer 2 KAKU modules die weg kunnen.

Nu zie ik dat er zowel tasmota of esp easy of wordt geflashed door medetweakers.
Zijn er specifieke verschillen tussen deze 2 manieren?
Zoek namelijk eigenlijk namelijk naar de simpelste manier om dit met Domoticz te connecten, aangezien ik mij nu een beetje op onbekend terrein bevind.
Ben benieuwd hoe me dat flashen al afgaat :+
Tasmota of ESP maakt niet zoveel uit. Persoonlijk gekozen voor Tasmota maar een echte reden heb ik er niet voor maar vindt Tasmota net wat overzichtelijker en duidelijke qua instellingen.

ESP flash je iets eenvoudiger met een eigen flash programma maar volgens mij moet je nog steeds bij een update het apparaat fysiek verbinden met je pc en dat is niet handig.

Tasmota ondersteunt OTA en je ook via de GUI is de update te installeren. Erg handig als je het apparaat hebt ingebouwd.
Flashen is iets meer werk de eerste keer aangezien je dit met Arduino IDE of Atom moet doen. Dit is eenmalig en is een kwestie van de Wiki even goed doornemen zodat je weet wat je moet aanpassen. Zelf doe ik het via Atom en dan moet je wat instellingen goed zetten maar voordeel dat je ook al veel instellingen mee kunt sturen zodat de Sonoff bijna direct goed staat ingesteld.

Maar je kunt gewoon de een over de ander flashen dus switchen en proberen is makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:05:
[...]

Tasmota of ESP maakt niet zoveel uit. Persoonlijk gekozen voor Tasmota maar een echte reden heb ik er niet voor maar vindt Tasmota net wat overzichtelijker en duidelijke qua instellingen.

ESP flash je iets eenvoudiger met een eigen flash programma maar volgens mij moet je nog steeds bij een update het apparaat fysiek verbinden met je pc en dat is niet handig.

Tasmota ondersteunt OTA en je ook via de GUI is de update te installeren. Erg handig als je het apparaat hebt ingebouwd.
Flashen is iets meer werk de eerste keer aangezien je dit met Arduino IDE of Atom moet doen. Dit is eenmalig en is een kwestie van de Wiki even goed doornemen zodat je weet wat je moet aanpassen. Zelf doe ik het via Atom en dan moet je wat instellingen goed zetten maar voordeel dat je ook al veel instellingen mee kunt sturen zodat de Sonoff bijna direct goed staat ingesteld.

Maar je kunt gewoon de een over de ander flashen dus switchen en proberen is makkelijk te doen.
Duidelijk dan zie ik inderdaad een voordeel voor Tasmota. OTA updaten is wel een pre eigenlijk ivm dat alle 3 de Sonoff modules enigszins worden weg gewerkt.
Ga is proberen dit via Atom met onderstaande link te fixen.

Heb op de wiki inderdaad al veel gevonden.
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Prerequisite

en nog een linkje met die beschrijft hoe dit te doen met Atom op een Windows systeem.
http://supersimo88.alterv...noff-for-home-automotion/

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:38:
[...]

Duidelijk dan zie ik inderdaad een voordeel voor Tasmota. OTA updaten is wel een pre eigenlijk ivm dat alle 3 de Sonoff modules enigszins worden weg gewerkt.
Ga is proberen dit via Atom met onderstaande link te fixen.

Heb op de wiki inderdaad al veel gevonden.
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Prerequisite

en nog een linkje met die beschrijft hoe dit te doen met Atom op een Windows systeem.
http://supersimo88.alterv...noff-for-home-automotion/
En check ook deze even: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Upload
Stap 4 wordt namelijk niet beschreven in jouw link en dan kun je foutmeldingen krijgen als je gaat flashen.
Zelf heb ik puur de wiki gevolgd zodat je beschikt over de meest recente stappen.

En nog een handige tip.
Soms gaat het flashen zonder problemen maar kom je er achter dat je instellingen niet zijn doorgevoerd waardoor je niet verder komt. Een dan kun je uren bezig zijn om er achter te komen hoe je dit kunt oplossen. Ook het geheugen helemaal leeg maken doet niets.

Simpele oplossing
In het bestand user_config.h vindt je een regel

#define CFG_HOLDER 0x20161207

Als je bovenstaand dan mag ervaren >:) dan pas je bv het laatste getal van 0x20161207 aan naar bv 0x20161208 en sla je het bestand op en flash je nogmaals.

Dan wordt alles gereset op de chip en gaat het meestal wel goed. Heeft mij aardig wat uren gekost om deze oplossing te vinden die wel werkt. ESptool wordt vaak hiervoor aangeraden maar helpt dan ook niet.

Meer info: https://github.com/arends...mota/wiki/Troubleshooting
en dan kopje: Config problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:52:
[...]

En check ook deze even: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Upload
Stap 4 wordt namelijk niet beschreven in jouw link en dan kun je foutmeldingen krijgen als je gaat flashen.
Zelf heb ik puur de wiki gevolgd zodat je beschikt over de meest recente stappen.

En nog een handige tip.
Soms gaat het flashen zonder problemen maar kom je er achter dat je instellingen niet zijn doorgevoerd waardoor je niet verder komt. Een dan kun je uren bezig zijn om er achter te komen hoe je dit kunt oplossen. Ook het geheugen helemaal leeg maken doet niets.

Simpele oplossing
In het bestand user_config.h vindt je een regel

#define CFG_HOLDER 0x20161207

Als je bovenstaand dan mag ervaren >:) dan pas je bv het laatste getal van 0x20161207 aan naar bv 0x20161208 en sla je het bestand op en flash je nogmaals.

Dan wordt alles gereset op de chip en gaat het meestal wel goed. Heeft mij aardig wat uren gekost om deze oplossing te vinden die wel werkt. ESptool wordt vaak hiervoor aangeraden maar helpt dan ook niet.

Meer info: https://github.com/arends...mota/wiki/Troubleshooting
en dan kopje: Config problems
Thanks. dat is wel handig om te weten :)
Heb btw deze FT232RL-FTDI-USB-To-TTL-Serial-Converter gekocht. Uit de wiki's maak ik op dat dit geen probleem moet gaan opleveren. Klopt dat?

(en wat headers, en kabeltjes om de 2 te koppelen).

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:42
MikeOO schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:05:
[...]

ESPEasy kun je ondertussen ook via de GUI updaten :)
Zelf geen ervaring met Tasmota, ook maar eens proberen dus.. Genoeg ESPtjes liggen

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:59:
[...]

Thanks. dat is wel handig om te weten :)
Heb btw deze FT232RL-FTDI-USB-To-TTL-Serial-Converter gekocht. Uit de wiki's maak ik op dat dit geen probleem moet gaan opleveren. Klopt dat?

(en wat headers, en kabeltjes om de 2 te koppelen).
Gebruik exact dezelfde en werkt prima. Headers zijn inderdaad handig. Ik soldeer ze erop ook als ik het voor 1x. Altijd handig bij problemen dat je even snel kunt verbinden. Anders steken de pinnen los in de gaatjes maar ik vind dat niet handig tijdens en flashen. En solderen is zo gepiept. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
degroot schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:35:
Zijn er mensen die de Domotix app op iOS gebruiken? Gebruikte de geofence altijd naar tevredenheid , maar het lijkt erop dat deze na de laatste iOS update buggy is geworden. Hij ziet mij niet meer weggaan uit de cirkel in mijn geofence. Binnenkomen werkt wel. Heb de appmakers al gemaild , maar nog geen reactie op gehad. Benieuwd of hier nog meer mensen de geofence functie van Domotix gebruiken en hetzelfde probleem ervaren.
Anyone? Heb het namelijk ook op een ander iOS device.
Makers al gemaild, maar geen response nog gehad.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:22
[...]Voor die voeding kon ik nog geen goede oplossing vinden. Ga denk eens zo gewone een sonof bestelllen. Kan ik iig me spotjeslijn die nu door een KAKU woedt geschakelt vervangen.

Elektrodragon heeft een board met 2 relais op waarvan alle contacten naar buiten komen, allesinds ondersteund door tasmota firmware, is ideaal voor rolluik met behoud van handbediening (maar de chef hier wil er niet aan :X ).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:19:
[...]

Gebruik exact dezelfde en werkt prima. Headers zijn inderdaad handig. Ik soldeer ze erop ook als ik het voor 1x. Altijd handig bij problemen dat je even snel kunt verbinden. Anders steken de pinnen los in de gaatjes maar ik vind dat niet handig tijdens en flashen. En solderen is zo gepiept. >:)
Idd als je dan een foutmelding of wat anders krijgt weet je iig zeker dat het niet aan die connectie ligt.
naftebakje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:06:
[...]
Elektrodragon heeft een board met 2 relais op waarvan alle contacten naar buiten komen, allesinds ondersteund door tasmota firmware, is ideaal voor rolluik met behoud van handbediening (maar de chef hier wil er niet aan :X ).
Bedoel je deze die @jandoedel99 ook benoemde?
http://www.electrodragon....board-spdt-based-esp8266/ want het wordt mij niet duidelijk of je de relais ook kan bedien door de Header aan te sluiten.
want dan kan je met 2 van deze switches eventueel een handbediening maken op het zelfde huisje (als dat past)

Daarnaast wordt mij nou niet duidelijk of hier al een Wifi ESP8266 in zit. of dat je deze er los bij moet aanschaffen.

Edit:
Ik heb ze maar even een mailtje gedropt met een reeks vragen. Zou mooi zijn als dat allemaal kan wat ik wil. dan kan ik mijn 4 rolluiken ombouwen naar een stabieler systeem dan de 433mhz.

[ Voor 6% gewijzigd door luigi87 op 05-12-2017 11:56 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:22
^ja. Er zitten 2 knopjes op de board, en op de header vind je nog drie extra GPIO terug. Er zit een ESP op, zie ook de link op de pagina naar meer info, staan foto's en schema's, vind je alles op terug. Via de juiste firmware kan je alles doen wat je wil.
Maar als het voor de zekerheid is, waarom zou je dan knopjes via de software van de ESP laten lopen? Als die werkt werkt de normale aansturing toch. Dan zou ik toch ene relais gebruiken om voeding of naar normale rolluikknop te sturen (default, je kan altijd met de hand sturen), of naar tweede relais wat dan schakelt tussen up & down. Softwarematig even eerste relais uitschakelen als tussen up & down wordt gewisseld, en klaar.

[ Voor 45% gewijzigd door naftebakje op 05-12-2017 12:33 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
naftebakje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:19:
^ja. Er zitten 2 knopjes op de board, en op de header vind je nog drie extra GPIO terug. Er zit een ESP op, zie ook de link op de pagina naar meer info, staan foto's en schema's, vind je alles op terug. Via de juiste firmware kan je alles doen wat je wil.
Maar als het voor de zekerheid is, waarom zou je dan knopjes via de software van de ESP laten lopen? Als die werkt werkt de normale aansturing toch. Dan zou ik toch ene relais gebruiken om voeding of naar normale rolluikknop te sturen (default, je kan altijd met de hand sturen), of naar tweede relais wat dan schakelt tussen up & down. Softwarematig even eerste relais uitschakelen als tussen up & down wordt gewisseld, en klaar.
Thanks,

Die pagina had ik inderdaad al zitten kijken. Maar vond niet duidelijk welke contacten je tot je beschikking hebt en welke je dan kan gebruiken. Dus ik probeerde het schema te open en af te lezen maar dit kan ik niet openen, krijg de melding geen toegang.

Zie op deze pagina inderdaad de info aver het flasen en de firmware. Die had ik even gemist.

Das wel kick want dan kan je voor onder de onder de 10 euro een module maken voor rolluiken met een 2 kleine tuimelschakelaartjes voor handbediening 8)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
naftebakje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:19:
Fysieke knoppen aan een gpio (kunnen) blijven werken als je accesspoint down is.

Al moet je met rolluiken imho alle software kunnen passeren in bepaalde situaties.
Multi-relay lijkt mij dan ook verstandig.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Raymond P schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:19:
[...]

Fysieke knoppen aan een gpio (kunnen) blijven werken als je accesspoint down is.

Al moet je met rolluiken imho alle software kunnen passeren in bepaalde situaties.
Multi-relay lijkt mij dan ook verstandig.
Wat bedoel je met Multi Relay? wat ik ik nu namelijk ga doen is doen is 2 schakelaartjes op het huisje monteren en die aansluiten op de GPIO contacten, om alle software juist te passeren.
Of bedoel je ook de software die van de GPIO pins naar de daadwerkelijke schakeling van de relais gaat? Dit zijn toch hardware matige contacten lijkt mij? of gaat dat via de Controller in het Relay board?

ik mis echt dat schema van dat Boardje.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het tweede.
Een GPIO actie hoog/laag moet door de software omgezet worden in een actie om relais hoog/laag te setten. Relais hangt (normaal gesproken) aan een eigen GPIO.

(Ik heb geen datasheet bekeken en ga ervan uit dat de GPIO op de header niet parallel aan de ESP/relais zijn aangesloten.)

Je zou wel direct hoog/laag naar de relais kunnen sturen als je wat extra knutselwerk ertussen zet.

Wat ik bedoel met multi-relay is de oplossing die eerder was gegeven. Feed relay2 (boven/beneden) de output van relay1 als je relay1 hoog geeft, feed je traditionele wipschakelaar met de output van relay1 als je deze laag geeft.
De output van relay2 en traditionele wipschakelaar kan je daarna parallel aan je rolluik feeden.

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 05-12-2017 14:37 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Raymond P schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:36:
Het tweede.
Een GPIO actie hoog/laag moet door de software omgezet worden in een actie om relais hoog/laag te setten. Relais hangt (normaal gesproken) aan een eigen GPIO.

(Ik heb geen datasheet bekeken en ga ervan uit dat de GPIO op de header niet parallel aan de ESP/relais zijn aangesloten.)

Je zou wel direct hoog/laag naar de relais kunnen sturen als je wat extra knutselwerk ertussen zet.

Wat ik bedoel met multi-relay is de oplossing die eerder was gegeven. Feed relay2 (boven/beneden) de output van relay1 als je relay1 hoog geeft, feed je traditionele wipschakelaar met de output van relay1 als je deze laag geeft.
De output van relay2 en traditionele wipschakelaar kan je daarna parallel aan je rolluik feeden.
Oke dan snap ik je.
Ja al moet ik zeggen dat ik dat wat minder belangrijk vindt. bedoel hoe groot is de kans dat die software/ of chip kapot gaat. En voor die aanschafprijs kan je er 1 of 2 spare neerleggen (ingeregeld zodat je snel kan om zetten).

Ja Mutli-relay wordt het dan inderdaad ook zeker. dan is het voor de vrouw ook veilig te gebruiken ipv dat ze kortsluiting zou kunnen maken.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Hoe groot is de kans dat jij je huis niet uit komt als zo'n chip kapot gaat?

Als je een (vorm van) failsafe hebt dan is dat inderdaad van ondergeschikt belang.
Als je op de 25e etage woont van een flat zal het ook niet relevant zijn.

Maar doemdenkend zie ik jou een schroevendraaiertje zoeken om je esptje te wisselen terwijl er twee kinderen naar school moeten en je keuken in de fik staat. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Raymond P schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:21:
Hoe groot is de kans dat jij je huis niet uit komt als zo'n chip kapot gaat?

Als je een (vorm van) failsafe hebt dan is dat inderdaad van ondergeschikt belang.
Als je op de 25e etage woont van een flat zal het ook niet relevant zijn.

Maar doemdenkend zie ik jou een schroevendraaiertje zoeken om je esptje te wisselen terwijl er twee kinderen naar school moeten en je keuken in de fik staat. :)
Ik snap je gedrachte gang echter is het nu ook zo dat ik gedoemd ben :P
Want als de KAKU unit faalt of er is geen spanning gaan de rolluiken ook niet op. Deze rolluiken zitten op mijn ramen aan de achterzijde van het huis dus in principe is er altijd wel een weg uit. anders ook via een ander rolluik.

En je beeld van de doem situatie klopt nog wel enigszins ook :P Ik heb een verschikkele hekel aan dingen die niet 100% werken, dit moet gelijk gefixt worden (Beetje OCD tikje denk ik).

Maar voor wat ik zie op andere boardjes komen de Relais contacten door de print aan de onderkant heen. Mooie plek om eventueel op aan te sluiten met tuimelschakelaartjes.

[ Voor 7% gewijzigd door luigi87 op 05-12-2017 15:42 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:44
luigi87 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:23:
[...]

Plek opzich wel. voor 2 rolluiken wel. maar qua kosten kan je dan ook zo een Sonoff plaatsen. Dan heb een voeding/ relaisblok / en wifi aansturing in 1.
en dan blijf ik dat ik 2 NO contacten tegelijk in kan schakelen, dit wil ik dus hardware matig niet kunnen. als ik dan een programeer fout maak komt er rook uit de motoren.
een 220v relay aansturen met de Sonoff bv deze https://www.ebay.nl/itm/1...93359287?var=571710886919 .

Gebruik een Sonoff dual om met 1 uitgang dit relais te zetten in stand open of dicht, en met de 2e uitgang het common contact van het relais te voeden.

Zo wil ik het gaat doen (wacht nog op levering van het relais ..) :O

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Van de week mijn nieuwe google home mini gekoppeld aan Domoticz via IFTTT, op een zelfde manier als dat ik dat eerder met tasker deed.

Wat een gemak. Nu komt Domoticz pas echt tot zijn recht. Als je naar buiten loopt kun je gewoon "hey Google, turn off the lights" zeggen en het is gebeurd. Of als je binnen komt "turn on the lights and play some music".

Zeer goed voor WAF, ook. Die is in haar nopjes nu ze nergens meer haar telefoon voor hoeft te pakken.

Volgend jaar komt Google Assistant ook in het Nederlands uit, dan is het helemaal "natuurlijk".

[ Voor 15% gewijzigd door Duci op 05-12-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
hannibal2206 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:10:
[...]

een 220v relay aansturen met de Sonoff bv deze https://www.ebay.nl/itm/1...93359287?var=571710886919 .

Gebruik een Sonoff dual om met 1 uitgang dit relais te zetten in stand open of dicht, en met de 2e uitgang het common contact van het relais te voeden.

Zo wil ik het gaat doen (wacht nog op levering van het relais ..) :O
Dan moet je wel de print verbouwen want de relais contacten van sonoff dual zijn 230v gevoed. Dus niet potiaalvrij.
In mijn en die enkele andere tweakers laatste posten hebben we het over een relais boardje die wel potientiaal vrije relais contacten hebben.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:44
luigi87 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:45:
[...]

Dan moet je wel de print verbouwen want de relais contacten van sonoff dual zijn 230v gevoed. Dus niet potiaalvrij.
In mijn en die enkele andere tweakers laatste posten hebben we het over een relais boardje die wel potientiaal vrije relais contacten hebben.
Nee, dat relay heeft een 220V spoel; die kan je dus direct aansluiten aan de Sonoff uitgang.

De contacten van het relais zelf zijn uiteraard wel pontentiaalvrij

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Duci schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:22:
Van de week mijn nieuwe google home mini gekoppeld aan Domoticz via IFTTT, op een zelfde manier als dat ik dat eerder met tasker deed.
Cool, volgende stap voor mij.

Gister zelf net de boel via siri (homebridge) voor elkaar gekregen.
Krijg echter geen groups/scenes te zien in de App (Eve en/of Woning) Iemand een idee?
Heb de scenes zetting wel op 1 staan in de config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
hannibal2206 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:59:
[...]

Nee, dat relay heeft een 220V spoel; die kan je dus direct aansluiten aan de Sonoff uitgang.

De contacten van het relais zelf zijn uiteraard wel pontentiaalvrij
Ow sorry. Ik lees weer eens niet goed. Je had het over dit relais. En ik zat in me hoofd met een sonoff dual. Weet niet waarom :+

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Krijg helaas mijn apparaten niet zichtbaar im de woning app van Apple. Weet ook niet of ik wat vergeet...
Ik heb inmiddels Domoticz op mij Raspberry draaien en heb de Nest protect 2 op batterijen toegevoegd aan mijn apparaten, denk ik...
Hij staat namelijk constant op status off, zou natuurlijk enigsinds kunnen kloppen anders zou je ook een sirene horen. Maar weet niet of dit gebruikelijk is.
Nu heb ik homebridge ook al toegevoegd aan mij woning app alleen zie ik geen accesoires staan.
Is het toevoegen in Domoticz van accesoires niet voldoende of moet ik nog wat extra's doen in de json file?
In deze file staat bij plarform wel eDomoticz.
@PnD We lijken dus dezelfde problemen te hebben.

[ Voor 98% gewijzigd door jffry90 op 06-12-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Ik ben erg benieuwd wie er allemaal domoticz draaien op iets anders dan een Pi.

Dit omdat ik al enkele weken aan het kijken ben naar een ander board.
De sd kaarten die toch om de zoveel maanden een error geven ben ik een beetje klaar mee.
Zelf leek me de Udoo wel wat of een Odroid Xu4.

Wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
SpikeHome schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:05:

De sd kaarten die toch om de zoveel maanden een error geven ben ik een beetje klaar mee.

Ik draai zelf wel op een PI, maar enkel het OS draai op SD bij mij.
Domoticz draait op een gemounte exerne HHD. draait heel stabiel en al denk 2 jaar geen corrupte bestanden meer gehad.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:23

Als je om de zoveel maanden corrupte SD kaarten hebt, dan zou ik eens kijken of je de voeding van de Pi kan verbeteren. Die corruptie kan namelijk heel goed een gevolg zijn van het niet krijgen van de gewenste mA. Oorzaken kunnen zijn een matige adapter, maar zeker ook een kabel tussen de adapter en de Pi met (veel te) dunne koperdraden. Dat laatste had ik ook problemen mee en toen ik hier een betere kabel voor vond heb ik nooit meer problemen gehad. Als je ook nog meerdere USB devices gebruikt, dan is een powered USB hub ook een must om te voorkomen dat die weer teveel stroom uit de Pi trekken waardoor die net te kort kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
jffry90 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:19:
Krijg helaas mijn apparaten niet zichtbaar im de woning app van Apple. Weet ook niet of ik wat vergeet...
Ik heb inmiddels Domoticz op mij Raspberry draaien en heb de Nest protect 2 op batterijen toegevoegd aan mijn apparaten, denk ik...
Hij staat namelijk constant op status off, zou natuurlijk enigsinds kunnen kloppen anders zou je ook een sirene horen. Maar weet niet of dit gebruikelijk is.
Nu heb ik homebridge ook al toegevoegd aan mij woning app alleen zie ik geen accesoires staan.
Is het toevoegen in Domoticz van accesoires niet voldoende of moet ik nog wat extra's doen in de json file?
In deze file staat bij plarform wel eDomoticz.
@PnD We lijken dus dezelfde problemen te hebben.
Probeer eens de Eve app, Als je dan je Room van Domoticz ziet staan ff op klikken, zou het een en ander goet moeten gaan dan. (ps de goede RoomIDX ingevuld in je config ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 16-09 14:09

Hier draait domoticz op een klein pc'tje met daarop Ubuntu Server 17.04
Moet zeggen dat dit erg goed werkt, alleen sommige "externe" programma's is soms wat lastiger, maar wel werkend te krijgen en erg stabiel.
Het verbruikt alleen iets meer dan zo'n klein bordje natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25

Ik heb hier 3 raspberry's. Allemaal op Samsung Micro SD kaartjes. Nog geen corruptie gehad.
pi 1: Totale uptime van 881 days, zonder corruptie.
pi 2: 385 days
p3 (kodi) flash ik wel eens andere distro, maar ook nooit corruptie.

Goed SD kaartje en goede voeding & USB KABEL!. Erg belangrijk.
Een goede kwaliteit en liefst zo kort mogelijke usb kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 06-12-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@luigi87
ok en welke converter gebruik jij?
Ik heb het met een ali-express sata>usb converter geprobeerd maar dat gaf ook al eens problemen.
Kan aan de converter liggen.
Heb de Pi3 niet als bootable usb ingesteld dus partities wijzigen volgens deze handleiding:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49269949

@Dacuuu
Ik had wel al een zeer goede voeding daar nu een powerpack tussen en sindsdien gaat het wel stukken beter.
Ook heb ik een micro-sd naar sd converter er tussen zodat ik makkelijk een nieuw sd kaartje erin kan doen.

Dus optie 1 is andere usb-sata converter (heb nog 120gb ssd over daarvoor) of betere sd kaartje.

Jammer dat er geen 8gb sd meer te krijgen is dat was groot genoeg voor mijn domoticz.
dacht zelf aan deze:
https://www.bcc.nl/comput...dhc-new-ultra-16gb/236519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023

Ik draai domoticz op een Odroid C2. Werkt prima! Alleen een Razberry kreeg ik niet aan de gang.

Alleen ben ik hard aan het nadenken of ik naar OpenHAB wil. Domoticz lijkt wat beperkt op een aantal vlakken, en de GUI is uit het stenen tijdperk..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@MrBarBarian ah de C2 is ook een mooie optie.
en dan met een emmc erin neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_IggY
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 11:08
Ik draai hier een debian server met alles onder docker. Dus domoticz, ha-bridge, sabnzbd, etc etc

ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik gebruik Domoticz via de Rasperry Pi om de meterstanden uit te lezen van de slimme meter, en om te verbinden met een lokaal weerstation in de buurt via de API van Wunderground

Nu heb ik ééns in de drie á vier dagen dat het loggen ophoudt en als ik de app of via de browswer op domoticz inlog ik de melding krijg 'browser refesh failed' (via website) of 'domoticz is offline' (via de app).

Zijn jullie bekend met dit probleem, en zo ja: is er een workaround dit op te lossen?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
SpikeHome schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:09:
@luigi87
ok en welke converter gebruik jij?
Ik heb het met een ali-express sata>usb converter geprobeerd maar dat gaf ook al eens problemen.
Kan aan de converter liggen.
Heb de Pi3 niet als bootable usb ingesteld dus partities wijzigen volgens deze handleiding:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49269949
Ik ga ff opzoek naar de Behuizing die ik heb. IS van Aluminium en voor een 2,5 inch disk. en usb 3.0.
Werkt echt perfect.

Hebbes het is de:
Revoltec Alu-Line III EX207 - Storage Enclosure - 6,4 cm (2.5) - SATA-150 - 150MBps - SuperSpeed USB3.0 (RS080)

Hier te vinden op onze eigen pricewatch. Is wel exclusief de hhd!

Krijgt voeding via de usb3.0. Heb dan nog ook wat randapparaten op de Rasp 3b zitten en dit gaat prima met de orginele Rasp voeding.

[ Voor 27% gewijzigd door luigi87 op 06-12-2017 14:38 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
caspervc schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:19:
Ik gebruik Domoticz via de Rasperry Pi om de meterstanden uit te lezen van de slimme meter, en om te verbinden met een lokaal weerstation in de buurt via de API van Wunderground

Nu heb ik ééns in de drie á vier dagen dat het loggen ophoudt en als ik de app of via de browswer op domoticz inlog ik de melding krijg 'browser refesh failed' (via website) of 'domoticz is offline' (via de app).

Zijn jullie bekend met dit probleem, en zo ja: is er een workaround dit op te lossen?
Ik heb het ook. Ik herstart met een cronjob iedere nacht domoticz. Sindsdien is het niet meer.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
caspervc schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:19:

degroot schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb het ook. Ik herstart met een cronjob iedere nacht domoticz. Sindsdien is het niet meer.
Ook gekeken naar wat de bron of de foutcode is? ik doe hier hetzelfde en nog veeeel meer en geen problemen met een logging die stopt. wel de browser cache refresh failed. maar die heb ik al heel lang en ligt naar mijn weten aan chrome maar ondervindt hier geen hinder van enkel dat de themes daardoor wel eens niet goed herladen.

[ Voor 43% gewijzigd door luigi87 op 06-12-2017 14:55 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@luigi87 Tnx
ik gebruikte deze Converter

en voor de micro-sd naar sd deze kabel

Boot je nog wel van ssd?
Met de Pi3 hoeft dat niet meer namelijk en kan je gelijk vanaf usb booten.
zie raspberry site
luigi87 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:21:
[...]Krijgt voeding via de usb3.0. Heb dan nog ook wat randapparaten op de Rasp 3b zitten en dit gaat prima met de orginele Rasp voeding.
usb 2.0 bedoel je neem ik aan?
Dus alles alleen via de pi?
Ik heb nu 3 usb poorten bezet en dat worden er dan 4.
1 zwave usb
2 rfx433
3 slimme meter usb
4 usb sata moet dan nog

[ Voor 27% gewijzigd door SpikeHome op 06-12-2017 15:18 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.