Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

luigi87 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:05:
[...]

Heeft xiaomi ook niet want is geen Z-wave product. Is compleet ander protocol. Als je een instelling zou willen wijzigen (deze zijn heel beperkt) moet deze terug te vinden zijn in de MI app.
Oh daar heb ik straal overheen gelezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 17:48
luigi87 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:45:
[...]

Je gebruikt het verkeerde if and els block. Ff de gene pakken zonder het blauwe tandwieltje. En als je dan de aanpassing van niki lauda hebt gedaan zou die moeten werken.
Top! Het werkt nu inderdaad!
Maar nu blijft het licht in de gang en woonkamer altijd aan als er iemand thuis is. Dus ook als ik in bed lig. 7(8)7

Wat moet ik nog toevoegen om alleen bij de eerste toggle van "Iemand thuis" UIT naar "Iemand thuis" AAN het licht aan te laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

_Piv0 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:08:
[...]

Maar nu blijft het licht in de gang en woonkamer altijd aan als er iemand thuis is. Dus ook als ik in bed lig. 7(8)7

Wat moet ik nog toevoegen om alleen bij de eerste toggle van "Iemand thuis" UIT naar "Iemand thuis" AAN het licht aan te laten gaan?
Je zou een variabele toe kunnen voegen zodat je iets krijgt als:
code:
1
2
3
4
5
6
If [iemand thuis] = [On] and [lampje] = [Off] and [Time] > [Sunset] and [var lampje_automatisch_aan] = [0]
Do [Set [lampje] = [On]]
   [Set [var lampje_automatisch_aan] = [1]]
Else if [iemand thuis] = [Off] and [var lampje_automatisch_aan] = [1]
Do [Set [lampje] = [Off]]
   [Set [var lampje_automatisch_aan] = [0]]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
_Piv0 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:08:
[...]

zet je blocky even op Device and niet op All of Time.
Zit rechtsboven en is de selectie wanneer het blocky moet draaien.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Sinds een paar dagen heb ik in Domoticz het Presence detection script van Chopperrob draaien. In principe functioneert dit prima, alleen zie ik in de log dat de telefoon van mijn vriendin met grote regelmaat zo`n 11 seconden de wifi verliest (of er is wat anders aan de hand?) met als gevolg natuurlijk dat de virtuele switch "Android xxxxx" uit gaat (en als ik niet thuis ben dus ook de "Iemand thuis" switch):

2017-11-24 06:36:31 On
2017-11-24 06:36:20 Off
2017-11-24 04:16:39 On
2017-11-24 04:16:28 Off
2017-11-24 04:04:21 On
2017-11-24 04:04:09 Off

Is het mogelijk om het script te veranderen zodat de frequentie van het pingen wat verlaagd wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door Furiousz op 24-11-2017 09:20 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:16
Dat is vast mogelijk.
Daarmee maak je je issue mogelijk wel groter.

Wellicht handiger om pas 'away' te setten na enkele minuten afwezigheid.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 20:34
Ik heb vermoedelijk een simpele vraag.

Ik heb een dummy switch aangemaakt die door een aantal acties aan gaat. Nu wil ik aan deze dummy switch een scene activeren als deze na 40 seconde nog steeds aan staat. Als deze niet meer aanstaat moet er dus niets gebeuren.

Hoe kan ik dit in (bij voorkeur Blockly) configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Raymond P schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:55:
Dat is vast mogelijk.
Daarmee maak je je issue mogelijk wel groter.

Wellicht handiger om pas 'away' te setten na enkele minuten afwezigheid.
Daar had ik nog niet aan gedacht :F . Blockly veranderd naar:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mts3ehsfyrckz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@virtualite bovenstaande heb jij waarschijnlijk ook wat aan. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
@Raymond P Ik had al zitten kijken naar die functie, maar onderbreekt hij de actie als de switch binnen die tijd alsnog wordt uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik gebruik binnen Domoticz wat URL's om webhooks van IFTTT te starten.
Sinds enige tijd krijg ik echter een foutmelding als een url getriggerd wordt:
Dat heb ik bij meerder URL's.

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe ik dit oplos?
Ik draai de laatste beta op een raspberry pi met Debian Jessy

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@virtualite De changelog van Domoticz suggereert dat blocky events gecancelled worden.
Helaas zelf geen ervaring met blocky.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
Raymond P schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:11:
@virtualite De changelog van Domoticz suggereert dat blocky events gecancelled worden.
Heb hem alvast ingesteld. Ga hem vanmiddag even testen. Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 17:48
tozzke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 06:19:
[...]

Je zou een variabele toe kunnen voegen zodat je iets krijgt als:
code:
1
2
3
4
5
6
If [iemand thuis] = [On] and [lampje] = [Off] and [Time] > [Sunset] and [var lampje_automatisch_aan] = [0]
Do [Set [lampje] = [On]]
   [Set [var lampje_automatisch_aan] = [1]]
Else if [iemand thuis] = [Off] and [var lampje_automatisch_aan] = [1]
Do [Set [lampje] = [Off]]
   [Set [var lampje_automatisch_aan] = [0]]
luigi87 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:48:
[...]
zet je blocky even op Device and niet op All of Time.
Zit rechtsboven en is de selectie wanneer het blocky moet draaien.
Dankje! Device was de oplossing! _/-\o_

Variabele moet ik me nog even in verdiepen, maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
virtualite schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:11:
[...]

Heb hem alvast ingesteld. Ga hem vanmiddag even testen. Bedankt voor de info!
Ben wel benieuwd naar je uitkomst en hoe je hem ingesteld hebt.
Heb in mijn systeem nog een situatie waarin dit bruikbaar zou kunnen zijn. enkel nog niet de tijd gehad om dit te testen.

[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 24-11-2017 15:44 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
Raymond P schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:11:
Helaas, het event wordt niet gecancelled als ik de switch toch uitschakel voor deze tijd.
Om één of andere vage reden werkt het niet als ik de switch door een scene laat uitschakelen. Wanneer ik direct de switch uitschakel werkt het wel.
luigi87 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:43:
[...]

Ben wel benieuwd naar je uitkomst en hoe je hem ingesteld hebt.
Heb in mijn systeem nog een situatie waarin dit bruikbaar zou kunnen zijn. enkel nog niet de tijd gehad om dit te testen.
Ik heb het nog niet werkend in ieder geval. Mocht jij nog suggesties hebben hoor ik ze graag.

Ik heb het inmiddels werkend. Het enige wat ik heb gedaan is bij "do" de logic gebruikt die start "after" XX "Seconds". zoals in de screenshots hierboven van een mede tweaker.

[ Voor 96% gewijzigd door virtualite op 24-11-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 07:39
TheFes schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:02:
Ik gebruik binnen Domoticz wat URL's om webhooks van IFTTT te starten.
Sinds enige tijd krijg ik echter een foutmelding als een url getriggerd wordt:

[...]

Dat heb ik bij meerder URL's.

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe ik dit oplos?
Ik draai de laatste beta op een raspberry pi met Debian Jessy
werkt de ifttt wel als je het van de commandline/ssh prompt aanroept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
commentator schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 07:06:
[...]

werkt de ifttt wel als je het van de commandline/ssh prompt aanroept?
De link zelf is in ieder geval goed, als ik hem in Chrome aanroep doet ie het. Hoe roep ik een URL aan in de commandline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar ik naar zit te kijken, en waar ik niet aan uit kom.

Ik heb een Xiaomi gateway en een rookmelder, en ik heb het allemaal in Domoticz hangen. Bestaat er iets of valt er iets te maken dat ik de rookmelder af kan zetten met een druk op de switch (die verkoopt Xiaomi ook) zodat de vrouw niet met een trapje richting de rookmelder moet om deze uit te zetten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
virtualite schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:08:
[...]

Helaas, het event wordt niet gecancelled als ik de switch toch uitschakel voor deze tijd.
Om één of andere vage reden werkt het niet als ik de switch door een scene laat uitschakelen. Wanneer ik direct de switch uitschakel werkt het wel.

[...]

Ik heb het nog niet werkend in ieder geval. Mocht jij nog suggesties hebben hoor ik ze graag.

Ik heb het inmiddels werkend. Het enige wat ik heb gedaan is bij "do" de logic gebruikt die start "after" XX "Seconds". zoals in de screenshots hierboven van een mede tweaker.
Dank je voor je terugkoppeling.
Ga ik die ook eens instellen bij mij voor me douche afzuiging. Hem nog wel eens dat die aangaat als de warm water kraan gebruikt wordt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
TheFes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:51:
[...]

De link zelf is in ieder geval goed, als ik hem in Chrome aanroep doet ie het. Hoe roep ik een URL aan in de commandline?
Bash:
1
curl <adres>

Maar waarschijnlijk gaat dat gewoon goed.
Mijn gok: libssl issues.

Als je toch op de commandline zit, wat krijg je terug van:

Bash:
1
dpkg -l | grep libssl

En als we toch bezig zijn:
Bash:
1
ldd /jouw/pad/naarbinary/domoticz

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 25-11-2017 11:07 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Raymond P schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:03:
[...]

Bash:
1
curl <adres>

Maar waarschijnlijk gaat dat gewoon goed.
Mijn gok: libssl issues.

Als je toch op de commandline zit, wat krijg je terug van:

Bash:
1
dpkg -l | grep libssl

En als we toch bezig zijn:
Bash:
1
ldd /jouw/pad/naarbinary/domoticz
Bedankt voor de hulp zover, maar het gaat al fout bij de curl:
[code]curl: (6) Could not resolve host: maker.ifttt.com[/curl]

Bij de libssl test krijg ik:
code:
1
2
ii  libssl-dev:armhf               1.0.1t-1+deb8u6                  armhf        Secure Sockets Layer toolkit - development files
ii  libssl1.0.0:armhf              1.0.1t-1+deb8u6                  armhf        Secure Sockets Layer toolkit - shared libraries

Bij die laatste weet ik niet precies waar ik die binary zou moeten vinden.. Maar misschien is dat ook niet nodig aangezien de curl al niet lukt..

In retrospect denk ik dat het te maken kan hebben met pihole. Ik heb dat even geinstalleerd gehad op dezelfde pi, maar daarna weer verwijderd via pihole uninstall.. Misschien dat daar nog een setting is blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ah, dat vind je in /etc/resolv.conf

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:14
wat gebruiken jullie allemaal als simpele drukknop/schakelaar? Dit mag zowel RFXcom of Z-wave zijn maar het moet natuurlijk wel wat betrouwbaar werken.

Ik zoek iets om bv langs de deur of langs het bed te hangen waarop ik dan kan drukken om bepaald dingen te schakelen (lampen of verwarming bv)
Ik heb wel wat gezocht maar bv de touch dingen Aeotech zijn mij te duur. Ik zou er verschillende willen kopen .

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik hiervoor de pulse drukkers van Xiaomi. Nog geen 10 euro per stuk, je hebt alleen wel de gateway nodig. Ik heb 100% resultaat en gebruik het steeds meer. Mbv Domoticz ook als hotelschakeling in de slaapkamer :) ZWave is de deur uit, en KaKu wordt steeds minder in m'n huis.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Furiousz schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:18:
Sinds een paar dagen heb ik in Domoticz het Presence detection script van Chopperrob draaien. In principe functioneert dit prima, alleen zie ik in de log dat de telefoon van mijn vriendin met grote regelmaat zo`n 11 seconden de wifi verliest (of er is wat anders aan de hand?) met als gevolg natuurlijk dat de virtuele switch "Android xxxxx" uit gaat (en als ik niet thuis ben dus ook de "Iemand thuis" switch):

2017-11-24 06:36:31 On
2017-11-24 06:36:20 Off
2017-11-24 04:16:39 On
2017-11-24 04:16:28 Off
2017-11-24 04:04:21 On
2017-11-24 04:04:09 Off

Is het mogelijk om het script te veranderen zodat de frequentie van het pingen wat verlaagd wordt?
Je moet waarschijnlijk de cooldown tijd dan aanpassen.
Werkt dat niet dan eens testen door de interval tijd te verhogen en kijken of dat iets lukt.

Slaapstand wifi blijft een lastig ding en is zeker herkenbaar. Mijn S6 Edge valt ook in slaap ondanks dat alles uit staat qua besparing trek het toestel zich daar niets van aan.

2 andere toestellen met dezelfde Android versie hebben daar dan weer geen last van.
Geolocatie werkt helaas ook niet betrouwbaar omdat soms de lokatie van het toestel soms spontaan veranderd naar 2 km verderop, terwijl het toestel op dat moment op een vaste plek ligt.

Ik gebruik nu Tasker op de telefoon die zowel Geolocatie gebruikt en kijk of de Wifi (SSID naam) in de buurt is of niet en schakelt dan de dummy om. Dit werkt prima en goed eigenlijk altijd goed.

Wel zie ik in de log van de dummy dat hij vaak een On verstuurd dus ergens veranderd de situatie af en toe dusdanig dat hij dit alsnog doet. Maar gelukkig stuurt hij geen Off tussen door dat de dummy blijft op On staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Met de wijziging in de blockly is het volgens mij wel verholpen. We hebben allebei een Xiaomi telefoon, ik een Redmi Note 4x en mijn vriendin een Redmi 4x (beiden met Lineage OS). De "iemand thuis" switch heeft nu nog geen functie, alle Xiaomi sensoren en lampen zijn nog onderweg vanuit China.

Mocht het straks niet werken zoals gewenst dan ga ik op zoek naar een andere oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Furiousz op 26-11-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik blijf mobieltjes pingen een slechte oplossing vinden. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:51
Ach, mischien. Ip en bluetooth pingen werkt in ieder geval beter dan geofencing bij mij. Eigenlijk werkt het zelfs perfect. Op de s7 van mijn vrouw geen geofencing, op de mijne wel. Aanwezigheid inschakelen gaat altijd op een ping, uit bij mij op geofencing. Helaas gaat dat bij mijn s7 vaak niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik gebruik de connected clients list van mijn accesspoint (dmv snmp).
Dat gaat nooit fout.

Voor de goede orde, in sleep-mode blijven mobieltjes connected met wifi. Ze reageren alleen niet op pings.

[ Voor 37% gewijzigd door Raymond P op 26-11-2017 11:05 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:00:

Ik heb een Xiaomi gateway en een rookmelder, en ik heb het allemaal in Domoticz hangen. Bestaat er iets of valt er iets te maken dat ik de rookmelder af kan zetten met een druk op de switch (die verkoopt Xiaomi ook) zodat de vrouw niet met een trapje richting de rookmelder moet om deze uit te zetten?
Iemand?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
Heeft er ook iemand suggesties voor de beste instellingen voor een Fibaro tussenstekker bij gebruik als energiemeter? Ik gebruik hem om een Elga te monitoren, maar vraag me af wat ik dan het beste kan doen met de instellingen mbt het loggen. Op standaard laten staan, of wijzigen? Het gaat me er om om een zo nauwkeurig mogelijk beeld te krijgen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Raymond P schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:03:

Voor de goede orde, in sleep-mode blijven mobieltjes connected met wifi. Ze reageren alleen niet op pings.
In het algemeen wel op arping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:14
M.v.Veelen schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:07:
Ik gebruik hiervoor de pulse drukkers van Xiaomi. Nog geen 10 euro per stuk, je hebt alleen wel de gateway nodig. Ik heb 100% resultaat en gebruik het steeds meer. Mbv Domoticz ook als hotelschakeling in de slaapkamer :) ZWave is de deur uit, en KaKu wordt steeds minder in m'n huis.
Thx Veelen,
Xiaomi is inderdaad een leuke oplossing, alleen heb ik er niet zo een goed gevoel bij. Eendezijde omdat het een typisch chinees bedrijf is dat ik niet echt graag aan internet hang. Anderzijds omdat ik dan weer een extra bridge heb welke in de toekomst weinig meerwaarde heeft. Z-wave heeft nog iets meer toekomst ( denk ik )

Zijn er misschien nog mensen met andere oplossingen voor schakelaars/drukknoppen? Of heeft iedereen geïnvesteerd in dure aeontec touch paneeltjes?

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat nooit fout.

Gebruik je het volgens deze manier?
https://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection_(SNMP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:05
Ik heb inmiddels een hele hoop geautomatiseerd in huis: Domoticz op Raspberry PI, Hue lampen, Kaku, Xiaomi en het draait allemaal best wel stabiel. Het is echter te verwachten dat er ooit iets kapot gaat. (SD kaartje, Gateway die kapot gaat, RPI etc.)

In zo'n geval wil ik de hele zooi natuurlijk zo snel mogelijk weer aan de gang hebben (alleen al vanwege de WAF :) ). Stel dat de Xiaomi Gateway defect raakt, en ik een nieuwe moet bestellen, dan moet ik waarschijnlijk wel een maandje wachten op een nieuwe.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie van elke kritieke component een reserve exemplaar liggen?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
Beefhead schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:58:Het is echter te verwachten dat er ooit iets kapot gaat. (SD kaartje, Gateway die kapot gaat, RPI etc.)

In zo'n geval wil ik de hele zooi natuurlijk zo snel mogelijk weer aan de gang hebben (alleen al vanwege de WAF :) ).
Hoe doen jullie dat?
Om die reden heb ik Z wave in combinatie met de oude normale schakelaars, de vrouw kan altijd het licht aan en uit zetten zonder dat de controller actief is. Stel dat er ergens een z wave device stuk gaat, dan gaat de rest gewoon door.

Ik wil wel voor wat minder belangrijke dingen sonoff of xiaomi toe gaan passen. Maar kan het niet hebben dat de vrouw belt dat ze geen licht heeft terwijl ik druk ben... Dan krijg ik pas echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09
Dat gaat nooit fout.

Wat ook erg goed werkt is met SSH inloggen op de router, dan een lijst opvragen van alle Wifi clients en daarbij filteren op specifieke MAC adressen. Zo check ik iedere minuut met lw (op een RT-N66U met Asus Merlin) en iw ( op een TP-Link met OpenWRT) welke telefoons binnen Wifi bereik zijn en zet dan gebruikersvariabelen. Met LUA worden die gebruikers variabelen weer geevalueerd bij het zetten van een virtuele schakelaar "Iemand Thuis".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Komt op hetzelfde neer. Dat zou zomaar een (aangepaste) port naar Python kunnen zijn van mijn originele versie. :)

@tsjoender Ook een manier. :)
Bij gebrek aan ssh/snmp zou je nog de webinterface kunnen scrapen.

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 27-11-2017 10:48 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-10 21:04
Ik heb afgelopen week zo'n goedkoop setje gehaald van de Action (Smartwares/Flamingo SF501) en heb die toegevoegd aan Domoticz op het AC protocol (via de RFComm). To zo ver werkt alles prima. Ik kan de schakelaar ook in- en uitschakelen. Maar heb nu wel een vreemd probleem. Als ik de switch uitschakel via Domoticz dan gaat die uit, maar gaan vanzelf weer aan na 30-60 seconden. De status in Domoticz blijft op OFF staan waardoor ik denk dat de switch zich zelf inschakelt. Zijn er anderen die dit probleem hebben gehad en hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Probeer eens een ander kanaal :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 20:41
Je kunt weleens last hebben van de buren inderdaad.
Ook erge problemen met zo'n oude klik aan klik uit set gehad.
Ondanks andere kanalen stoorde het toch met de zenders van de buren.
Een erg nadeel dat wij iets van 6 van die ontvangers hebben. |:(
Ben benieuwd als ze het setje weer tevoorschijn halen met kerst.
De vorige keer hadden ze toch wel wat last van spook schakelingen :X

Draadloze rookmelders waren hier overigens helemaal een feest.
Uiteindelijk al die batterijen van dat draadloze deel eruit getrokken.

[ Voor 15% gewijzigd door thespeed op 27-11-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
thespeed schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:27:
Je kunt weleens last hebben van de buren inderdaad.
Ook erge problemen met zo'n oude klik aan klik uit set gehad.
Ondanks andere kanalen stoorde het toch met de zenders van de buren.
Een erg nadeel dat wij iets van 6 van die ontvangers hebben. |:(
Ben benieuwd als ze het setje weer tevoorschijn halen met kerst.
De vorige keer hadden ze toch wel wat last van spook schakelingen :X

Draadloze rookmelders waren hier overigens helemaal een feest.
Uiteindelijk al die batterijen van dat draadloze deel eruit getrokken.
Met die Actionsetjes had ik ook voortdurend problemen met buurproducten. Kon ik overigens ook heel wat andere setjes mee schakelen, lachen in de buurt lekker treiteren, verlichting overal uit :)
Met de KAKU setjes, die in de aanbieding ook niet zo duur zijn, veel betere resultaten. Veel minder last van spookschakelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
Hoe kan ik die wisselen van kanaal? Moet ik 'm daarvoor open schroeven of kan dat digitaal?
koelkast schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:33:
[...]

Met die Actionsetjes had ik ook voortdurend problemen met buurproducten. Kon ik overigens ook heel wat andere setjes mee schakelen, lachen in de buurt lekker treiteren, verlichting overal uit :)
Met de KAKU setjes, die in de aanbieding ook niet zo duur zijn, veel betere resultaten. Veel minder last van spookschakelingen.
Verder heb ik ook wat KaKu schakelaars, maar wou deze eens proberen. Ze zijn namelijk zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik ben verder niet bekend met de setjes.

Hoe heb je de eerste keer gepaired?
Als dat dmv een leermodus is dan kan je de procedure opnieuw volgen en in Domoticz een willekeurig ander ID geven om te zenden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
Die setjes hebben inderdaad een leermodus. Je steekt ze in het stopcontact en ze gaan knipperen, net als KAKU. Dan kun je handmatig een switch toevoegen met het AC protocol met een willekeurige ID en Unit Code. Dan wordt die bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
tycho28 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:47:
Ik heb afgelopen week zo'n goedkoop setje gehaald van de Action (Smartwares/Flamingo SF501) en heb die toegevoegd aan Domoticz op het AC protocol (via de RFComm). To zo ver werkt alles prima. Ik kan de schakelaar ook in- en uitschakelen. Maar heb nu wel een vreemd probleem. Als ik de switch uitschakel via Domoticz dan gaat die uit, maar gaan vanzelf weer aan na 30-60 seconden. De status in Domoticz blijft op OFF staan waardoor ik denk dat de switch zich zelf inschakelt. Zijn er anderen die dit probleem hebben gehad en hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Gebeurt dit bij alle modules of bij één exemplaar?
Wis alle gekoppelde remotes/RFXCOM codes in de module en koppel de module opnieuw.

Let er op dat je geen AC bewegingsmelder hebt die getriggerd wordt op het moment dat je de module net in de wcd hebt geprikt anders schakelt de module ook op de bewegingsmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
iemand ervaring met de nefit easy in domoticz?
Bij mij werkt dat goed overigens.
Maar ik wil een melding dmv blocky als de c.v. gaat verwarmen.
Bij de "nefit display code" komt er dan te staan :
"system waiting" als er niks gebeurd
"central heating active" als de c.v. aan is.
Maar kan ik daar een trigger op maken?
b.v.:
if "nefit display code" = "central heating active"
send email bladiebla

Ik krijg dit niet werkend.
Email meldingen zelf werkt wel als ik ergens anders op trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
b_weijenberg schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:16:
[...]

Gebeurt dit bij alle modules of bij één exemplaar?
Wis alle gekoppelde remotes/RFXCOM codes in de module en koppel de module opnieuw.

Let er op dat je geen AC bewegingsmelder hebt die getriggerd wordt op het moment dat je de module net in de wcd hebt geprikt anders schakelt de module ook op de bewegingsmelder.
Dat had ik gister bij 2 van de 3 modules (derde heb ik nog niet geregistreerd). Ik ga straks even kijken als ik thuis ben om die gekoppelde modules te verwijderen en om die modules te resetten.

Ik heb wel een Hue Motion in Domoticz staan, maar dat is geen AC volgens mij. En die hangt niet in de buurt om te kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb momenteel problemen met het schakelen van een Neo Coolcam tussenstekker die in het tuinhuisje zit. Soms gaat dit goed, soms helemaal niet en krijg ik een error (OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4082280474, NodeID: 30 (0x1e))

Wat ik vreemd vind is dat er meerdere modules aanwezig zijn om het 'mesh netwerk' te creëren, maar de module alleen de unit in de gang zit. Die zit zo'n beetje naast de Pi controller. Maar bijvoorbeeld de buitenverlichting achter heeft een module, maar ook de vaatwasser. Hoe kan ik dit netwerk opnieuw laten zoeken en het mesh netwerk verbeteren?

ZWave network

Iemand een idee? Heal network of heal node heb ik al geprobeerd zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:43:
[...]

Komt op hetzelfde neer. Dat zou zomaar een (aangepaste) port naar Python kunnen zijn van mijn originele versie. :)

@tsjoender Ook een manier. :)
Bij gebrek aan ssh/snmp zou je nog de webinterface kunnen scrapen.
Top ga eens testen of dat beter gaat zodat ik tasker niet meer hoe te gebruiken. Hoe minder extra ik nodig heb hoe beter het inzetbaar is.

Heb je nog wat tips hoe je het bestand uitvoert. Run je dit ook via cronjob. Perl is dan weer even nieuw om in te zetten.

Het meeste van het script snap ik denk ik wel wat je moet instellen.
Alleen waar zijn macExcludes en ouiExcludes voor.

Aan de naam zou ik stellen dat dit dus adressen zijn die je niet wilt scannen.

Maar waar stel je dan juist de mac adressen in die je wel wilt gebruiken >:)
Of is de OID => 'iso.3.6.1.4.1.14125.1.2.47.1.1.2', je telefoon

Kortom die stukjes kan ik nog even niet plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Witlof schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:33:
Ik heb momenteel problemen met het schakelen van een Neo Coolcam tussenstekker die in het tuinhuisje zit. Soms gaat dit goed, soms helemaal niet en krijg ik een error (OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 4082280474, NodeID: 30 (0x1e))

Wat ik vreemd vind is dat er meerdere modules aanwezig zijn om het 'mesh netwerk' te creëren, maar de module alleen de unit in de gang zit. Die zit zo'n beetje naast de Pi controller. Maar bijvoorbeeld de buitenverlichting achter heeft een module, maar ook de vaatwasser. Hoe kan ik dit netwerk opnieuw laten zoeken en het mesh netwerk verbeteren?

[afbeelding]

Iemand een idee? Heal network of heal node heb ik al geprobeerd zonder succes.
Die neo coolcam is toch geen repeater?
Een paar fibaro tussenstekkers aanschaffen, die wel als repeater werken?

Anyway, ik zou ze maar zo snel mogelijk wegdoen... :|
TravockMD in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-11-2017 16:08 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
MikeOO schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:43:
[...]

Top ga eens testen of dat beter gaat zodat ik tasker niet meer hoe te gebruiken. Hoe minder extra ik nodig heb hoe beter het inzetbaar is.

Heb je nog wat tips hoe je het bestand uitvoert. Run je dit ook via cronjob. Perl is dan weer even nieuw om in te zetten.

Het meeste van het script snap ik denk ik wel wat je moet instellen.
Alleen waar zijn macExcludes en ouiExcludes voor.

Aan de naam zou ik stellen dat dit dus adressen zijn die je niet wilt scannen.

Maar waar stel je dan juist de mac adressen in die je wel wilt gebruiken >:)
Of is de OID => 'iso.3.6.1.4.1.14125.1.2.47.1.1.2', je telefoon

Kortom die stukjes kan ik nog even niet plaatsen.
macExcludes is een array van mac adressen die ik niet mee wil nemen in het totaal aantal aanwezig.
Apparaten die altijd aan staan zoals een wifi-printer of de werktelefoon van mijn vriendin die altijd thuis is als ze niet werkt.

ouiExcludes: (Organizational Unique Identifier) De 1e 24 bits van een mac adres zijn (lees: horen) te herleiden naar de organisatie erachter.
Aangezien ik een hele zooi esp8266 chipjes heb die ik niet mee wil nemen in aanwezigheid blokkeer ik dus de vendor van de chips.

OID is het Object ID in je SNMP output waarin de connected devices te vinden zijn.

Door alles te excluden wat ik niet wil hebben blijft over wat ik wel wil hebben.

Waarom niet gewoon een whitelist? De verlichting blijft aan als ik even boodschappen ga doen en er gasten in huis achter blijven. Zolang ze de NFC tag bij de deur gescant hebben :P.
Maar het moet vooral blijven werken zonder dat ik daar vaak mee bezig ben. Een nieuwe telefoon of tablet wordt gewoon meegenomen.

Wil je toch een whitelist dan kan ik je daar wel bij helpen. Al volstaat de versie van Chopperrob dan ook.

Ik run 'm 1x per minuut op cron. Uitvoeren dmv: /pad/naar/script.pl (na eenmalig chmod +x /pad/naar/script.pl).

Waarom Perl? Dat gebruik ik al heel wat jaren voor quick&dirty code / proof-of-concept.
Voor mijn eigen dingetjes is het zelden nodig om het daarna om te zetten naar een andere taal.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanite
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-03 20:56
Kreeg vorige week nieuwe "smart" meters voor gas en electra, en heb vandaag eindelijk m'n seriële P1 knutsel interface aan de praat. Data komt netjes m'n Domoticz setup binnen, alleen het samenvoegen van de oude en nieuwe data wil niet lukken aangezien m'n oude setup gebruikt maakte van subtypes zoals "counter incremental" en "KWh" en de P1 automatisch "Gas" en "Energy" gebruikt.

Is er een makkelijke manier om de data over te zetten ,of wordt het de database induiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:19
Raymond P schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:11:
[...]
Waarom Perl? Dat gebruik ik al heel wat jaren voor quick&dirty code / proof-of-concept.
Voor mijn eigen dingetjes is het zelden nodig om het daarna om te zetten naar een andere taal.
Ik gebruik hier ook overal Perl voor, hier kan geen andere taal tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 03:57
Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen heb ook een nefit maar mij lukt het niet.
SpikeHome schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:35:
iemand ervaring met de nefit easy in domoticz?
Bij mij werkt dat goed overigens.
Maar ik wil een melding dmv blocky als de c.v. gaat verwarmen.
Bij de "nefit display code" komt er dan te staan :
"system waiting" als er niks gebeurd
"central heating active" als de c.v. aan is.
Maar kan ik daar een trigger op maken?
b.v.:
if "nefit display code" = "central heating active"
send email bladiebla

Ik krijg dit niet werkend.
Email meldingen zelf werkt wel als ik ergens anders op trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:11:
[...]

macExcludes is een array van mac adressen die ik niet mee wil nemen in het totaal aantal aanwezig.
Apparaten die altijd aan staan zoals een wifi-printer of de werktelefoon van mijn vriendin die altijd thuis is als ze niet werkt.

ouiExcludes: (Organizational Unique Identifier) De 1e 24 bits van een mac adres zijn (lees: horen) te herleiden naar de organisatie erachter.
Aangezien ik een hele zooi esp8266 chipjes heb die ik niet mee wil nemen in aanwezigheid blokkeer ik dus de vendor van de chips.

OID is het Object ID in je SNMP output waarin de connected devices te vinden zijn.

Door alles te excluden wat ik niet wil hebben blijft over wat ik wel wil hebben.

Waarom niet gewoon een whitelist? De verlichting blijft aan als ik even boodschappen ga doen en er gasten in huis achter blijven. Zolang ze de NFC tag bij de deur gescant hebben :P.
Maar het moet vooral blijven werken zonder dat ik daar vaak mee bezig ben. Een nieuwe telefoon of tablet wordt gewoon meegenomen.

Wil je toch een whitelist dan kan ik je daar wel bij helpen. Al volstaat de versie van Chopperrob dan ook.

Ik run 'm 1x per minuut op cron. Uitvoeren dmv: /pad/naar/script.pl (na eenmalig chmod +x /pad/naar/script.pl).

Tnx voor de uitgebreide uitleg _/-\o_ . Whitelist is denk ik wel handiger. Als ik alles moet excluden ben ik wel even bezig. Alles heeft hier een vast ip-adres en dan moet ik er ruim 53 mac adressen en zijn te diverse (ouiExcludes) om gaan invullen en das een beetje veel van het goede.

Ik zal anders eerst die van Chopperrob even proberen, gebruik ik nu ook maar dan met ARPping.
Mocht dat geen succes worden dan zou ik graag gebruik maken van je hulp voor de whitelist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
MikeOO schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:49:
[...]

Tnx voor de uitgebreide uitleg _/-\o_ . Whitelist is denk ik wel handiger. Als ik alles moet excluden ben ik wel even bezig. Alles heeft hier een vast ip-adres en dan moet ik er ruim 53 mac adressen en zijn te diverse (ouiExcludes) om gaan invullen en das een beetje veel van het goede.

Ik zal anders eerst die van Chopperrob even proberen, gebruik ik nu ook maar dan met ARPping.
Mocht dat geen succes worden dan zou ik graag gebruik maken van je hulp voor de whitelist.
Wellicht minder moeite dan dat je denkt.
Beetje knippen,plakken,klaar... :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik draai een HTC unit om mijn Pioneer aan te sturen. Dit werkt op basis van een Node.js pakket.

Nu heb ik dat geïnstalleerd in /var/packages/domoticz/htc/

En met npm start daemon.js kan ik de service starten. Echter, hij gaat dan server.js starten, en ik kan het script alleen draaien als ik in de terminal zit. Ik wil hem juist op de achtergrond draaien, ik heb al met forever zitten proberen, maar het lukt me niet.

Iemand met wat meer kennis die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
@Weldie gewoon de handleiding volgen.
https://www.domoticz.com/wiki/NefitEasy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

Nog maar eens mijn vraag posten. Wil het toch echt graag werkend krijgen...

Ik heb homebridge met succes geïnstalleerd en conform handleiding een RoomID aangemaakt en deze in de config.json ingevuld. Aan dit RoomID verschillende schakelaars gekoppeld.
Echter in de Woning app kijk krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.

Of mis ik iets?

ps. Ik heb de Nest en Harmony plugin wel goed werkend

Dit is mijn config.json

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:21:3E:E4:DE:33",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },
    "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.",
    "platforms": [
    {
            "platform": "eDomoticz",
            "name": "eDomoticz",
            "server": "127.0.0.1",
            "port": "8080",
            "ssl": 0,
            "roomid": 2,
            "mqtt": 0
        },
        {
            "platform": "Nest",

"token": "",
            "clientId": "",
            "clientSecret": "",
            "code": "",

"username": "username",
            "password": "password"
        },
           {
            "platform": "HarmonyHub",
            "name": "Harmony Hub"
            }

],
    "accessories": []
}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q00lYF8pjAQ7BGigsWHXvzfc/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
tycho28 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:10:
[...]

Dat had ik gister bij 2 van de 3 modules (derde heb ik nog niet geregistreerd). Ik ga straks even kijken als ik thuis ben om die gekoppelde modules te verwijderen en om die modules te resetten.

Ik heb wel een Hue Motion in Domoticz staan, maar dat is geen AC volgens mij. En die hangt niet in de buurt om te kunnen storen.
Ik heb het probleem opgelost. Heb de modules volledig gereset en opnieuw ingeleerd. Ik weet ook wat ik fout gedaan heb. Heb de module in het stopcontact gestoken en gelijk de stekker erin gestoken van de lamp (dus tijdens het inleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:18:
[...]

Wellicht minder moeite dan dat je denkt.
Beetje knippen,plakken,klaar... :)
Wat een sneller service >:)

Ben er nu mee bezig maar loop toch even tegen paar dingen aan.

1. domoVarName => 'snmpWifi',
Moet ik deze zelf aanmaken bij Variablen. Zo ja wat moet dit zijn Integer/String en welke waarde.

2, Heb je nog een tip om de juiste OID te vinden. Krijg nu via snmpwalk een hele lange lijst maar geen idee welke ik moet nemen. Bovenin staat wel

code:
1
2
iso.3.6.1.2.1.1.1.0 = STRING: "Linux RT-AC68U-3698 2.6.36.4brcmarm #2 SMP PREEMPT Wed Oct 4 15:10:22 EDT 2017 armv7l"
iso.3.6.1.2.1.1.2.0 = OID: iso.3.6.1.4.1.8072.3.2.10

En dan een hele lange lijst maar diverse getallen counters ipadressen etc.

Voor nu heb ik dus die OID genomen.
Maar als ik snmpWhitelist.pl uitvoer dan krijg ik onderstaande fout dus denk niet dat dit de juiste OID heeft.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Timeout: No Response from 192.168.0.1
'Total connected: 0, clients found: 0'
'connected clients'
[]
'connected clients (whitelisted)'
[]
DOMO UPDATED

Moet het wachtwoord ook niet worden meegestuurd in het script. Via snmpwalk geeft ik dit wel mee namelijk.

3. Wat ik nog niet snap is hoe je bv 3 mac adressen opgeeft in de whitelist hoe je dit vertaalt naar Domoticz. Met mijn huidige systeem schakelt hij een dummy switch per gsm. Ik vermoed dat je iets met de IDX doet maar dat betreft er maar 1 en domoVarName vindt ik ook verder niet terug in het script dat deze gevuld wordt met iets.

Dus als je een korte uitleg hebt hoe het systeem schakelt en bepaald of er iemand thuis is dan wordt het denk ik wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
MikeOO schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:56:
Ben er nu mee bezig maar loop toch even tegen paar dingen aan.
[...]
Dus als je een korte uitleg hebt hoe het systeem schakelt en bepaald of er iemand thuis is dan wordt het denk ik wel duidelijk.
1: Een aantal jaar geleden deed ik vanalles met user variables. Nu schrijf ik vooral naar 'devices'. Ik zal dat ff opschonen.
Je kan meerdere kanten op.
Als je in blocky of lua verder gaat knutselen dan is het waarschijnlijk het handigst als je naar een user variable (integer) schrijft. Een simpele "als jouwUserVariabele > 0" volstaat dan om op aanwezigheid te schakelen.

2: Plak de gehele output van je snmpwalk in een textbestandje en gebruik de zoekfunctie om een mac-adres te vinden die je kent. De tree waar deze in staat is (vrijwel zeker) degene die je moet hebben.

2.5: De flags die je aan snmpwalk meegeeft zijn erg device specifiek. Mijn accesspoint heeft geen authenticatie nodig.
Je kan het command wat je in cli opgeeft plakken in config/snmp.

3: Het is een array (reference). Die definieer je: ["1emacadres","2emacadres","laatstemacadres"]. Ik heb het alleen een newline per regel gegeven.

Verder kan je natuurlijk zo veel uitproberen als je wilt, de kans dat je Borssele van de kaart veegt is nihil.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Hello, raak even helemaal de weg kwijt, ik heb 2 nieuwe wandschakelaars zwave geplaatst, tot voor kort kon ik met de 1e mijn kaku stopcontacten via Domoticz schakelen, nu moest de boel op de schop en ik heb geen idee meer hoe ik dat toen voor elkaar heb gekregen wie help me even op weg weer ? thx

Update, al gelukt, via een group is dit te realiseren heb ik uitgevonden voor andere die hetzelfde zoeken !

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamcatcher op 28-11-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
Ik ben bezig met een puls teller op mijn stroom meter om het energieverbruik te loggen in Domoticz, maar ik snap het even niet meer.

Hoe bereken ik het huidige verbruik in Watt als mijn energiemeter 500x pulst per kWh?

Vanuit ESPEasy wordt de waarde elke minuut doorgestuurd naar Domoticz en ik heb nu als berekening:

%value%*3600/60

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Je actuele verbruik is 1000W / 1kW bij 500/3600 = 0,139 pulsen per seconde.

Dus verbruik in W = (value / 0,139) x 1000

Met value = aantal pulsen per seconde

of

Verbruik in W = (value / 0,139) x (1000 / 60)

Met value = aantal pulsen per minuut

[ Voor 56% gewijzigd door Marc O. op 28-11-2017 18:36 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ehm?

kWh = (pulsePerMinute/500)
Wh = (pulsePerMinue/500)*1000

[ Voor 15% gewijzigd door Raymond P op 28-11-2017 19:03 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
In de instellingen van Domoticz staat bij meters/tellers een instelling voor RFXMeter/Meter delers. Deze staat standaard op 1000 en zou normaal dus voor mij op 500 moeten staan.

Hoe combineer ik de berekende waarde met de instelling in Domoticz? De berekende waarde van de ESP houdt al rekening met de 500 pulsen KWh?

Ik kan ook in de teller zelf de instelling van Energy read op "from device" zetten. Deze staat nu op computed. Echter als ik dat doe heb ik geen waarde meer op de teller...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:50:
[...]

1: Een aantal jaar geleden deed ik vanalles met user variables. Nu schrijf ik vooral naar 'devices'. Ik zal dat ff opschonen.
Je kan meerdere kanten op.
Als je in blocky of lua verder gaat knutselen dan is het waarschijnlijk het handigst als je naar een user variable (integer) schrijft. Een simpele "als jouwUserVariabele > 0" volstaat dan om op aanwezigheid te schakelen.

2: Plak de gehele output van je snmpwalk in een textbestandje en gebruik de zoekfunctie om een mac-adres te vinden die je kent. De tree waar deze in staat is (vrijwel zeker) degene die je moet hebben.

2.5: De flags die je aan snmpwalk meegeeft zijn erg device specifiek. Mijn accesspoint heeft geen authenticatie nodig.
Je kan het command wat je in cli opgeeft plakken in config/snmp.

3: Het is een array (reference). Die definieer je: ["1emacadres","2emacadres","laatstemacadres"]. Ik heb het alleen een newline per regel gegeven.

Verder kan je natuurlijk zo veel uitproberen als je wilt, de kans dat je Borssele van de kaart veegt is nihil.
Is dus wel even meer werkt en moet ik even vooruit gaan schuiven dan. Gisteren een poging gedaan via de Chopperbob manier omdat deze nagenoeg hetzelfde is als de huidige en dus snel zou moeten werken, maar helaas nog niet gelukt.

Hij blijft roepen dat het toestel offline is dus vermoed dat de OID niets juist is.
Al diverse geprobeerd maar helaas nog geen succes maar we houden vol >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn er mensen die de Domotix app op iOS gebruiken? Gebruikte de geofence altijd naar tevredenheid , maar het lijkt erop dat deze na de laatste iOS update buggy is geworden. Hij ziet mij niet meer weggaan uit de cirkel in mijn geofence. Binnenkomen werkt wel. Heb de appmakers al gemaild , maar nog geen reactie op gehad. Benieuwd of hier nog meer mensen de geofence functie van Domotix gebruiken en hetzelfde probleem ervaren.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
pven schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:00:

Volgens mij gaat dat niet. Maar je kan toch gewoon een lange stok voor haar kopen waar ze het knopje vanaf de grond mee in kan drukken.

Zelf zou ik een rookmelder niet eens via een externe knop uit willen kunnen zetten. Doordat die knop op de rookmelder zelf zit wordt je verplicht om in de buurt van de rookmelder te gaan kijken, zo kan je dus altijd constateren waar de melding vandaan komt. Als je de externe knop te ver van de rookmelder af hebt, dan zou het dus zo kunnen zijn dat je hele schuur in brand staat, maar dat jij het niet door hebt omdat je de melding steeds wegdrukt met de knop in je woning. Ik weet dat het een wat overdreven voorbeeld is, maar ik denk dat het om die reden dus niet eens is toegestaan bij dit soort melders/sensoren. Technisch wellicht wel, maar ik denk dat je verzekering er niet blij van gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:45
M.v.Veelen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:44:
Ik heb naar aanleiding van wat anderen met hun Xiaomi deur sensoren al hadden gedaan, zelf een dubbele pulse schakelaar gecombineerd met deze deur sensoren en zo een goed werkende schakeling weten te maken.

Benodigd:

1 x dubbele pulse schakelaar
2 x Xiaomi deur sensor (en de Xiamomi gateway als je die nog niet hebt....)

Wat geduld, beetje soldeertin, draadjes en een Lua scriptje dat de boel afvangt.

Ik heb de deur sensor open geklikt (zoals je zou doen als je de knoopcelbatterij moet vervangen), en 2 draden gesoldeerd aan weerszijden van de magneetschakeling. Dit kan ook anders, maar het wordt dan zo'n gepriegel....
In het kapje van de deur sensor heb ik ter hoogte van de 2 draden een gaatje gemaakt met ongeveer de diameter van de draden. De uiteinden van de draden heb ik verdikt en vertint om zo in de pulse schakelaar te kunnen klemmen:

[afbeelding]

Met de pulse schakelaar aangesloten:

[afbeelding]

En hoe het uiteindelijk werkt (en hoe snel het ook reageert):

YouTube: Pulse switch with Xiaomi door sensors and Hue light

De 2 deursensoren passen makkelijk in een (ondiepe) inbouwdoos. Mocht je toch nog te weinig ruimte hebben, zou je de module ook uit 't kastje kunnen halen en in kunnen tapen.

Het dimmen wordt 'm niet denk ik, dus stel ik de Hue lamp op een vaste waarde in en dim ik 'm wel (indien nodig) met m'n telefoon.
Ik heb dit zelfde systeem, wat opzich prima werkt. Echter, ik wil graag niet alleen On/Off, maar Enkel/Dubbel/Triple Klik uit die schakelaar halen.

Dus eigenlijk moet ik een script schrijven:
If Switch01 On is 1 during 2 sec, then VirtualSwitch1 On
If Switch01 On is 2 during 2 sec, then VirtualSwitch2 On
If Switch01 On is 3 during 2 sec, then VirtualSwitch3 On.

Heeft iemand zo een script al gevonden?

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Even een vraag m.b.t. schakelaars aansluiten op de Raspberry. Kan ik hier gewoon willekeurig een schakelaar op aansluiten?

Ik heb namelijk nog industrie schakelaars, met een hefboom er aan en een rolletje er op. Kan helaas even geen foto op internet er van vinden.( Hier in zit een maak en verbreek contact ) Mijn idee was om deze op de 2 garagepoorten te zetten. Want ik kan namelijke vanuit het huis niet zien of de poorten dicht zijn.

Nu kon ik alleen niet vinden of dit zo maar kan, zonder weerstanden o.i.d. en op welke pinnen ik deze moet aansluiten.

Wat ik kon vinden was de schakelaar tussen 3.3 vDC pin en Gpio2 bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:08
Of het zo'n industriële schakelaar is, of je twee draadjes tegen elkaar gaat houden, dat kan die Raspberry pi niets schelen hoor.
Schakelaar gewoon ene kant aan GPIO en andere kant aan massa of 3.3V (afhankelijk of er een pull-up of pull-down op de GPIO pin zit), en klaar.
Met lange draden moet je wss wel iets van ontstoring voorzien.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
naftebakje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:59:
Of het zo'n industriële schakelaar is, of je twee draadjes tegen elkaar gaat houden, dat kan die Raspberry pi niets schelen hoor.
Was het maar altijd zo makkelijk, ja als alles nieuw is, maar vaak heeft een schakelaar of relais ontworpen voor grote stromen eerder problemen met hele kleine stromen.
Om die reden bestaan er relais met dubbele contacten parallel.
Het vergroten van de schakelstroom als het toevoegen van condensatoren maakt het minder gevoelig. Een andere oplossing is om lokaal bij de pi een signaalrelais erbij te zetten, dan loop je ook geen risico als er iets fout gaat.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
Ik heb een oud huis waar het nog wel eens vochtig kan worden. Door een luikje boven het raam open te zetten met een stangetje wordt er genoeg gelucht en daalt de luchtvochtigheid weer. Mijn vriendin doet het klepje vaker dicht waardoor we weer last van vocht krijgen (door een koudebrug wordt de onderkant van de muren vochtig).

Nu heb ik al een Aqara vochtsensor in de huiskamer hangen en die lees ik in Domoticz uit. Ik zou graag een motortje hebben wat de klep/stang bedient en deze kan openzetten bij een hoge luchtvochtigheid. Weet iemand een motortje dat ik hier voor kan gebruiken?

Verwijderd

Ik ben bezig om de verlichting in de keuken op te nemen in Domoticz. Op dit moment heb ik daar 4x 20 watt halogeen verlichting, dit zit aan een dimbare trafo met een pulsdrukker. Ik wil toe naar 4x dimbare LED, maar als eerste stap wil ik de halogeen lampjes behouden. De trafo moet vervangen, aangezien de pulsdrukker aan de trafo zit en zonder die drukker doet de trafo niks.

Nu zat ik aan de volgende oplossing te denken, aanschouw mijn Paint skills :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kEsyyoU.gif

Is dit zo correct aangesloten?

Uiteraard is de LED driver dimbaar, op faseaansnijding. De LEDs die komen zullen ook dimbaar zijn, de huidige halogeen is al dimbaar.

Voor meer info:
Driver: https://www.ledlampendire...2v-9-1a-max-105-watt.html
Dimmer: https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 11:25 ]

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Onze badkamer met toilet wordt gerenoveerd en we krijgen nu mechanische ventilatie.
Dit is een Orcon unit met een Orcon 15RF remote (Dit lijkt Z-Wave te zijn)

Ik had weleens posts gelezen over Perilex-schakelingen, maar dat heeft deze unit echter niet.
Verder staan er ook een wasmachine en een wasdroger in de badkamer.

Wie heeft hier iets 'Domoticz-leuks' mee gemaakt? Bijvoorbeeld:
- Niet meer de irritante piepjes van de machines zelf, maar iets vriendelijkers?
- De unit in de hogere standen indien gebruik wordt gemaakt van het toilet of douche?

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
AWST6000 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:25:
Onze badkamer met toilet wordt gerenoveerd en we krijgen nu mechanische ventilatie.
Dit is een Orcon unit met een Orcon 15RF remote (Dit lijkt Z-Wave te zijn)

Ik had weleens posts gelezen over Perilex-schakelingen, maar dat heeft deze unit echter niet.
Verder staan er ook een wasmachine en een wasdroger in de badkamer.

Wie heeft hier iets 'Domoticz-leuks' mee gemaakt? Bijvoorbeeld:
- Niet meer de irritante piepjes van de machines zelf, maar iets vriendelijkers?
- De unit in de hogere standen indien gebruik wordt gemaakt van het toilet of douche?
Genoeg over te vinden eerlijk gezegd.
Of je Orcon 15RF ZWave is valt te betwijfelen, het werkt op enkel 868,3 MHz. Zigbee werkt bijvoorbeeld ook op die frequentie. Overigens heb ik ook gewoon 230V op mijn mechanische ventilatie staan ipv perilex..

Je kan op luchtvochtigheid schakelen.
Of deze link via luchtvochtigheid

Ikzelf deed dat eerst ook maar doe het nu op beweging + warm water. Werkt IMO beter dan bovenstaande manier en valt makkelijker te configureren.

Stand 1 = altijd aan (op de originele 230V)
Stand 2 = aan op beweging (er zit een pricewatch: Aeotec Multisensor 6 in mijn plafond).
Stand 3 = Warm water aanvoer boven de 30C --> aan

Bewegingsdetectie staat op een time-out van 3min. Dat was voor mij de sweet spot.

Warm water meten doe ik met een sensor van Xiaomi op mijn leiding. Middels een ontworpen bracket past ie er mooi in en heb ik correcte waardes d:)b

Schakelen zelf deed ik eerst via een pricewatch: KlikAanKlikUit 3-in-1 Inbouw schakelaar maar nu heb ik tweemaal een Sonoff schakelaar met ESPEasy.

• AWST6000
@renedis
Bedankt!
Ik heb Orcon zojuist gemaild met de vraag over het gebruikte protocol.
Edit: Het RF protocol is Honeywell Ramsus en helaas niet extern uit te lezen of aan te sturen.

Maar heb je dan een mechanische ventilatie die wel met Domoticz te schakelen is? Of snap ik iets niet?
Ik bedoel: Als ik het protocol van Orcon niet weet, dan kan ik de ventilatieunit toch nooit in de hogere standen krijgen zonder Perilex?

Ik kon de Orcon overigens niet vinden in de Logitech Harmony-database.

[ Voor 20% gewijzigd door AWST6000 op 30-11-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
AWST6000 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:00:
@renedis
Bedankt!
Ik heb Orcon zojuist gemaild met de vraag over het gebruikte protocol.

Maar heb je dan een mechanische ventilatie die wel met Domoticz te schakelen is? Of snap ik iets niet?
Ik bedoel: Als ik het protocol van Orcon niet weet, dan kan ik de ventilatieunit toch nog in de hogere standen krijgen?
Ik heb een Itho box.. lijkt op de Orcon maar kan zijn ventilatie aanzetten met 230V. Geen idee of de Orcon dat ook kan.

Originele opzet met de ACM-3-3500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9mOBXljP8aUBYlHKqp6SS9Nr/full.png

• AWST6000
@renedis
Ah. Nu begint het me enigszins te dagen.
De Orcon ventilatieunit is volgens de documentatie op hun site ook met Perilex te schakelen en zal dus ook zo'n aansluitpunt aan boord hebben.
(Ik zie nu echter alleen een 230V stekker)

Edit: Er bestaat ook een montagedoos voor de KlikAanKlikUit Inbouwschakelaar ACM-3500-3. Dit is de KlikAanKlikUit Montagedoos OWH-002 (Komt de WAF ongetwijfeld ten goed als alle draden netjes zijn weggewerkt)

Edit: De Orcon ventilatieunit is ook aan te sturen met een CO2 sensor. Dit klinkt ook best logisch.

Ik lees ff verder :-)

[ Voor 42% gewijzigd door AWST6000 op 30-11-2017 14:30 ]

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
weet iemand een oplossing voor het volgende:
op de eerste verdieping heb ik een lamp in de hal wel middels een hotel? schakeling werkt, dus op de begane grond kan ik hem ook aan en uitzetten, op de eerste etage in de hal dus ook... Nu wil ik van die knoppen af en mooie touchscreen knoppen plaatsen of iets anders wat via domoticz aangesloten kan worden, maar wat? ik moet nog wel de optie hebben om hem met de hand op de eerste en begane grond te kunnen bedienen.

• renedis
vwtune schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:40:
weet iemand een oplossing voor het volgende:
op de eerste verdieping heb ik een lamp in de hal wel middels een hotel? schakeling werkt, dus op de begane grond kan ik hem ook aan en uitzetten, op de eerste etage in de hal dus ook... Nu wil ik van die knoppen af en mooie touchscreen knoppen plaatsen of iets anders wat via domoticz aangesloten kan worden, maar wat? ik moet nog wel de optie hebben om hem met de hand op de eerste en begane grond te kunnen bedienen.
RF 443 Mhz Domoticz compatible.

Bovenstaande geeft geen terugkoppeling naar Domoticz of ie daadwerkelijk heeft geschakeld. Terugkoppeling valt wel te modden met wat soldeerwerk.

Standaard met terugkoppeling is ook mogelijk. Dan moet je op zoek naar Sonoff Touch met ESPEasy firmware.

• vwtune
maar bij een hotel schakelaar heb je toch 3 draden? die van jouw eerste link heeft maar twee aansluitingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:06
Racer89 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:27:
Even een vraag m.b.t. schakelaars aansluiten op de Raspberry. Kan ik hier gewoon willekeurig een schakelaar op aansluiten?

Ik heb namelijk nog industrie schakelaars, met een hefboom er aan en een rolletje er op. Kan helaas even geen foto op internet er van vinden.( Hier in zit een maak en verbreek contact ) Mijn idee was om deze op de 2 garagepoorten te zetten. Want ik kan namelijke vanuit het huis niet zien of de poorten dicht zijn.

Nu kon ik alleen niet vinden of dit zo maar kan, zonder weerstanden o.i.d. en op welke pinnen ik deze moet aansluiten.

Wat ik kon vinden was de schakelaar tussen 3.3 vDC pin en Gpio2 bijvoorbeeld?
Ja en nee. In principe kan je dit inderdaad doen door dit tussen een GPIO pin en een 3.3Vdc of GND te plaatsen. De vraag is alleen hoever je poorten van je RPi zitten, want ik krijg nu het idee dat je een afstand van meerdere meters wil overbruggen. Dit resulteert waarschijnlijk in een te hoge weerstand waardoor de spanning te ver zakt en je geen schakelmomenten meer waar kan nemen. Je hebt dus nog even wat uitzoekwerk ;)

• luigi87
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:25:
Ik ben bezig om de verlichting in de keuken op te nemen in Domoticz. Op dit moment heb ik daar 4x 20 watt halogeen verlichting, dit zit aan een dimbare trafo met een pulsdrukker. Ik wil toe naar 4x dimbare LED, maar als eerste stap wil ik de halogeen lampjes behouden. De trafo moet vervangen, aangezien de pulsdrukker aan de trafo zit en zonder die drukker doet de trafo niks.

Nu zat ik aan de volgende oplossing te denken, aanschouw mijn Paint skills :P

[afbeelding]

Is dit zo correct aangesloten?

Uiteraard is de LED driver dimbaar, op faseaansnijding. De LEDs die komen zullen ook dimbaar zijn, de huidige halogeen is al dimbaar.

Voor meer info:
Driver: https://www.ledlampendire...2v-9-1a-max-105-watt.html
Dimmer: https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w
Ik zie hier geen gekke dingen in, dus dit kan je zo aansluiten. heb het zelf ook zo zitten ongeveer.

- leeg -

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik wil even iets checken bij jullie. In mijn nieuwbouwwoning is straks alles uitgevoerd met Jung schakelmateriaal. Ik wil alvast wat impuls schakelaars bestellen zodat ik die op mijn fibaro's kan aansluiten. Ik kwam uit op Jung 531 EU, maar dan heb je nog weer drie uitvoeringen op de site staan:

531 EU - 1-polig maakcontact
531 EU - 1-polig maakcontact met N-klem
531 EU - 1 polig maakcontact met gescheiden meldcontacten voor signalering

Klopt het dat ik gewoon de eerste moet hebben?

Nog een aanvullende vraag: ik heb eigenlijk 1 schakelaar "te weinig". In de keuken zit normaal gesproken 1 doos met 1 schakelaar. Ik ga daar twee lampen ophangen, elk op een eigen fibaro's. Nu heeft iedere fibaro twee ingangen voor schakelaars maar ik kan er natuurlijk maar 1 achter de doos kwijt. Die andere kan op de lamp zelf bevestigen maar die hangt dan niet aan de schakelaar vast. Kan ik dan de tweede ingang als virtuele switch gebruiken waarmee ik de andere lamp schakel? Dus:

- Enkele schakelaar vervangen door een dubbele.
- Achter die schakelaar monteer ik Fibaro A.
- Links op s1 en rechts op s2 aansluiten
- Fibaro B bevindt zich bij de andere lamp en krijgt alleen spanning
- Met s1 Fibaro A schakelen
- Met s2 Fibaro B schakelen?

Kortom: kan ik s2 van Fibaro A associeren met Fibaro B en s1 gewoon blijven gebruiken voor Fibaro A?

Verwijderd

luigi87 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:10:
[...]

Ik zie hier geen gekke dingen in, dus dit kan je zo aansluiten. heb het zelf ook zo zitten ongeveer.
Thanks!

• renedis
vwtune schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:16:
maar bij een hotel schakelaar heb je toch 3 draden? die van jouw eerste link heeft maar twee aansluitingen?
Denk dat je het niet helemaal volgt. Zie hier onder een screenshot van de AliExpress website.

Sceema-Livolo-Dual

Ik heb dit thuis ook en het werkt met het aangegeven schema.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
[b][message=53427119,noline]
Nu heb ik al een Aqara vochtsensor in de huiskamer hangen en die lees ik in Domoticz uit. Ik zou graag een motortje hebben wat de klep/stang bedient en deze kan openzetten bij een hoge luchtvochtigheid. Weet iemand een motortje dat ik hier voor kan gebruiken?
Zoek eens op Motor Linear Actuator.

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Knielen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:23:
[...]

Ja en nee. In principe kan je dit inderdaad doen door dit tussen een GPIO pin en een 3.3Vdc of GND te plaatsen. De vraag is alleen hoever je poorten van je RPi zitten, want ik krijg nu het idee dat je een afstand van meerdere meters wil overbruggen. Dit resulteert waarschijnlijk in een te hoge weerstand waardoor de spanning te ver zakt en je geen schakelmomenten meer waar kan nemen. Je hebt dus nog even wat uitzoekwerk ;)
Het zal ongeveer 15 tot 20 meter aan kabel worden. Ik was aan het denken aan een utp CAT5e van 0,5mm2 ik zou ook evt. dikkere kabel kunnen pakken zodat de weerstand lager word. Zou de RPI dan al problemen hebben op deze afstand?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen idee of het hier al eerder genoemd is: als je eenvoudig en goedkoop sensors via wifi wilt uitlezen op Domoticz, kan ik de ESP8266 NodeMCU bordjes aanbevelen. Je koopt ze voor $3 in china. Flash er even ESPEasy op, soldeer er een Dallas DS18B20 aan, configureer het bordje (wifi, sensor) en binnen 30 minuten heb je een draadloze temperatuursensor die keurig door Domoticz gebruikt kan worden. Behalve temperatuur kan je er natuurlijk vele andere sensors aan hangen, zoals vochtigheid, co2, infrarood, lux, puls, rfid, switch, magneetcontact, voltage enz. Ik heb thuis nu 1 draaien met 2x DS18B20 op de CV aanvoer en afvoer. De volgende komt met een reed switch aan de gasmeter te hangen :)

Het stappenplan kan je hier vinden, deze heb ik ook gebruikt en werkt perfect: http://weblog.achtenveertig.nl/?p=326

Afbeeldingslocatie: https://cdn.instructables.com/FUH/CR7X/IVO7W21V/FUHCR7XIVO7W21V.MEDIUM.jpg

update: kleinere versie van het bordje: D1 mini V2 NodeMCU

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 30-11-2017 23:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• vwtune
renedis schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:45:
[...]

Denk dat je het niet helemaal volgt. Zie hier onder een screenshot van de AliExpress website.

[afbeelding]

Ik heb dit thuis ook en het werkt met het aangegeven schema.
Ik volg je wel, maar toevalligerwijs heb ik thuis 1 zo een zelfde touchknop, ik kan er maar 2 draden in doen aangezien de gaten er wel zijn, maar com geen schroefdraad en schroefje heeft, alleen L1 en L. Of moet ik die zelf erop solderen en werkt het dan?

• renedis
vwtune schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:47:
[...]

Ik volg je wel, maar toevalligerwijs heb ik thuis 1 zo een zelfde touchknop, ik kan er maar 2 draden in doen aangezien de gaten er wel zijn, maar com geen schroefdraad en schroefje heeft, alleen L1 en L. Of moet ik die zelf erop solderen en werkt het dan?
Livolo maakt verschillende soorten schakelaars. Je moet dus specifiek die versie kopen van mijn link.
Die ik thuis heb heeft dan ook een schroefdraad bij COM. Daarom zit er ook prijsverschil in de schakelaars ;)

[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 30-11-2017 22:14 ]

• vwtune
renedis schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:13:
[...]

Livolo maakt verschillende soorten schakelaars. Je moet dus specifiek die versie kopen van mijn link.
Die ik thuis heb heeft dan ook een schroefdraad bij COM. Daarom zit er ook prijsverschil in de schakelaars ;)
Aha! oke... ik dacht dat er maar 1 soort was en die chinezen zijn niet echt duidelijk in hun omschrijvingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
Jep goeie tip! Wat ik me wel afvraag is hoe jij / jullie dit soort bordjes van stroom voorzien. Natuurlijk kun je overal een USB kabeltje aanhangen met een adapter, maar vraagt dat dan niet (onnodig) veel stroom? Niet dat dat per se uitmaakt maar probeer me daar altijd wel een beetje bewust van te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

jsiegmund schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:56:
[...]

Jep goeie tip! Wat ik me wel afvraag is hoe jij / jullie dit soort bordjes van stroom voorzien. Natuurlijk kun je overal een USB kabeltje aanhangen met een adapter, maar vraagt dat dan niet (onnodig) veel stroom? Niet dat dat per se uitmaakt maar probeer me daar altijd wel een beetje bewust van te zijn.
Ik heb de boel bij Aliexpress besteld, en met een twee adapters besteld met micro-usb aansluiting voor de Europeese markt. Kost geen drol :) Stroomverbruik is nihil, geloof iets van 100mA.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:59
Zou wel geintresseerd zijn indien ze een 'simpel' chargable accu pack hebben die een paar maand uithoud (evt met deep sleep en elke X minuten reporten).
Daarbij Accu spanning / lading melden via Domoticz en alert krijgen voordat je moet chargen :)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Pagina: 1 ... 63 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.