Snap ik. Maar ik kon het allicht proberen.luigi87 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:54:
[...]
Zou het wel willen doen, maar heb hier echt geen tijd voor helaas.
MikeOO schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:33:
[...]
Die foutmelding kun je vaker krijgen bij LUA. Ik heb dat bv met een regenscript en zou niet van invloed moeten zijn op zich.
Dit ooit gevonden maar moet ik nog eens toepassen: Gonadan's blogje: Lua script has been running for more than 10 seconds
Zover ik het zo zie zou het moeten werken. Maar zou bv ook een rechtenprobleem kunnen zijn.
Check even goed de rechten van het lua script tov andere scripts die je daar ook in dezelfde folder hebt staan en die goed werken. Via Winscp kun je dit bv eenvoudig zien door rechtermuisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor eigenschappen.
De rechten bij afwijking even gelijk trekken met een goed werkend bestand.
WiFi en Bluetooth uitzetten en dan wachten tot de ingestelde tijd voorbij is om te zien wat er gebeurt.
Check ook na die tijd goed of de variabele mogelijk wel veranderd zijn als het niet werkt.
Ik heb even een clean install gedaan op de Pi en alles weer een keer doorlopen met de kennis die ik afgelopen dagen heb opgedaan. En het werkt! :Phoolie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:04:
[...]
Ik was net even aan het stoeien met het simpele ping script, daar kreeg ik ook die warnings en het script leek niet te werken. Dit bleek te komen doordat ik een ip-adres aan het pingen was op een machine waar dat dicht stond. Dit aangepast naar een wel te pingen IP en weg was die melding. Dus wellicht kan je eerst even checken of die devices per stuk te pingen zijn. Zo ja, voeg er 1 toe, zonder Mac-adres aan het script, kijk of die werkt, zo voeg je steeds een device toe zonder Mac-adres en vervolgens steeds per device het Mac-adres toevoegen en zo vind je vanzelf de oorzaak van het niet functioneren.
Waarschijnlijk heb je het al gecontroleerd, maar werkt je BT uberhaupt? Als ik het script zo ff snel bekijk maakt deze daar namelijk gebruik van. Of ik begrijp het script verkeerd.

Heb het nu via de prescence detection script van chopper rob werkend gekregen.
Dank voor alle hulp in ieder geval!
Als ik nu een "Iemand Thuis" switch aan maak. Hoe kan ik de telefoons dan hier aan koppelen?
Ja, staat aan. Ik activeer hem morgen even, anders worden de kindjes wakker.luigi87 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:18:
[...]
Ik draai 3.8563, dus lager dan die van jou.
Heb je wel bij instellingen "hardware accepteren" aan staan?
En wat ook nog help is hem even activeren door hem even in het water te leggen.
hierna zou je hem in je device list terug moeten kunnen vinden.
Thanks!
Update: ik heb hem inderdaad getriggerd, en nu wordt ie gevonden.
[ Voor 7% gewijzigd door pven op 18-11-2017 13:53 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
_Piv0 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:25:
[...]
[...]
Ik heb even een clean install gedaan op de Pi en alles weer een keer doorlopen met de kennis die ik afgelopen dagen heb opgedaan. En het werkt! :
Heb het nu via de prescence detection script van chopper rob werkend gekregen.
Dank voor alle hulp in ieder geval!
Als ik nu een "Iemand Thuis" switch aan maak. Hoe kan ik de telefoons dan hier aan koppelen?
code:
1
2
3
4
| if (otherdevices['Iemand Thuis'] == 'Off' and (devicechanged['Telefoon1'] == 'On' or devicechanged['Telefoon2'] == 'On' or devicechanged['Ander apparaat'] == 'On')) then commandArray['Iemand Thuis'] = 'On' print('Iemand thuis want telefoon komt nu net op netwerk') end |
Dan moet je deze nog wel uitbreiden zodat IemandThuis ook weer Off gaatcommentator schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:39:
[...]
code:
1 2 3 4 if (otherdevices['Iemand Thuis'] == 'Off' and (devicechanged['Telefoon1'] == 'On' or devicechanged['Telefoon2'] == 'On' or devicechanged['Ander apparaat'] == 'On')) then commandArray['Iemand Thuis'] = 'On' print('Iemand thuis want telefoon komt nu net op netwerk') end
Ow.... dus wel ff iets om in de gaten te houden, vlogen de stoppen er uit ? of echt in de brand ?TravockMD schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:52:
Het vuurwerk is vroeg begonnen dit jaar...
[afbeelding]
Fijne dingen, die Neo Coolcam wallplug. Dit is nummer 2 die doorfikt. De rest maar even uit de muur getrokken. Belasting was minimaal, een paar watt LED lamp.
Al contact met de verkoper opgenomen ? ben heel erg benieuwd naar hun reactie namelijk, is het een productiefout of een structureel iets lijkt me wel ff handig om te weten namelijk.
Succes
[ Voor 15% gewijzigd door Dreamcatcher op 18-11-2017 11:21 ]
Ik heb weer even jullie hulp nodig 
Ik heb een Fibaro Dimmer 2: 1 knop bediend de lamp boven de eettafel, dimbaar. Knop 2 is voor scenes voor de rest van de kamer.
Nu heb ik 2 nieuwe lampen voor boven de eettafel. Straks bezorgd de postbode 2 Philips Hue white en color lampen die daar in komen.
Deze moet ik natuurlijk niet schakelen en dimmen als normale lampen.
Hoe stel ik de Fibaro Dimmer 2 in zodat ook knop 1 scenes kan schakelen? Zelfde functie als knop 2 dus? Dan kan ik in Domoticz wel aangeven wat ik wil.
Ik heb een Fibaro Dimmer 2: 1 knop bediend de lamp boven de eettafel, dimbaar. Knop 2 is voor scenes voor de rest van de kamer.
Nu heb ik 2 nieuwe lampen voor boven de eettafel. Straks bezorgd de postbode 2 Philips Hue white en color lampen die daar in komen.
Deze moet ik natuurlijk niet schakelen en dimmen als normale lampen.
Hoe stel ik de Fibaro Dimmer 2 in zodat ook knop 1 scenes kan schakelen? Zelfde functie als knop 2 dus? Dan kan ik in Domoticz wel aangeven wat ik wil.
Sinds gisteren een p1 slimme meter kabel aangesloten. Werkt perfect, maar het lijkt erop dat in de grafieken die domoticz laat zien slechts 1x in de 5 minuten data wordt opgeslagen. Terwijl volgens mij om de 10 seconde data gestuurd wordt.
Kan ik dit zelf aanpassen en zo ja waar?
Compjoeters... hu?
Ik probeer wat energie te besparen op bepaalde stroomgebruiker.
Script gemaakt die tussen 23:59 en 05:30 uur of als er niemand thuis is bepaalde kaku switches uitzet.
Tussen 05:31 en 23:58 uur EN als er iemand thuis is dan moeten deze weer aan gaan.
Nu lukt met onderstaande script 3 scenario's prima.
1. Kaku's gaan netjes aan om 05:31 en als er iemand thuis is.
2. Als er niemand meer thuis is gaan ze uit.
3. Als er iemand thuis komt gaan ze ook weer aan.
Maar wat ik niet werkend krijg is dat ze om 23:59 uit gaan, ze blijven aan.
Als ik ze na 23:59 zelf uit zet dan gaan ze wel om 05:31 wel aan.
Ik zie even niet waar de fout zit en krijg ook geen foutmelding.
Ik weet dat er meerdere manieren zijn en ook dat je met timers kunt werken in Domoticz maar wil het graag via LUA oplossen.
Script gemaakt die tussen 23:59 en 05:30 uur of als er niemand thuis is bepaalde kaku switches uitzet.
Tussen 05:31 en 23:58 uur EN als er iemand thuis is dan moeten deze weer aan gaan.
Nu lukt met onderstaande script 3 scenario's prima.
1. Kaku's gaan netjes aan om 05:31 en als er iemand thuis is.
2. Als er niemand meer thuis is gaan ze uit.
3. Als er iemand thuis komt gaan ze ook weer aan.
Maar wat ik niet werkend krijg is dat ze om 23:59 uit gaan, ze blijven aan.
Als ik ze na 23:59 zelf uit zet dan gaan ze wel om 05:31 wel aan.
Ik zie even niet waar de fout zit en krijg ook geen foutmelding.
Ik weet dat er meerdere manieren zijn en ook dat je met timers kunt werken in Domoticz maar wil het graag via LUA oplossen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| function timebetween(s,e) timenow = os.date("*t") year = timenow.year month = timenow.month day = timenow.day s = s .. ":00" -- add seconds in case only hh:mm is supplied e = e .. ":00" shour = string.sub(s, 1, 2) sminutes = string.sub(s, 4, 5) sseconds = string.sub(s, 7, 8) ehour = string.sub(e, 1, 2) eminutes = string.sub(e, 4, 5) eseconds = string.sub(e, 7, 8) t1 = os.time() t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=shour, min=sminutes, sec=sseconds} t3 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=ehour, min=eminutes, sec=eseconds} sdifference = os.difftime (t1, t2) edifference = os.difftime (t1, t3) isbetween = false if sdifference >= 0 and edifference <= 0 then isbetween = true end return isbetween end local presence_switch = 'IemandThuis' vOplader = tonumber(uservariables['var_Oplader']) commandArray = {} if (timebetween("23:59:00","05:30:00") or (otherdevices[presence_switch] == 'Off')) and vOplader == 0 then commandArray['Oplader 01']='Off' commandArray['Oplader 02']='Off' commandArray['Oplader 03']='Off' commandArray['Variable:var_Oplader'] = tostring(1) print('<font color="blue">Er is niemand thuis of we slapen, alle opladers gaan uit!!</font>') elseif (timebetween("05:31:00","23:58:00") and (otherdevices[presence_switch] == 'On')) and vOplader == 1 then commandArray['Oplader 01']='On' commandArray['Oplader 02']='On' commandArray['Oplader 03']='On' commandArray['Variable:var_Oplader'] = tostring(0) print('<font color="blue">Er is iemand thuis en we zijn wakker, alle opladers gaan aan!!</font>') end return commandArray |
Nu ben ik geen kenner, maar zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat Domoticz met tijd niet over de dag (middernacht) heen kijkt? 23:59 - 5:30 kan dan niet omdat dit 2 dagen zijn.MikeOO schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:00:
code:
1 2 3 ... if (timebetween("23:59:00","05:30:00") or (otherdevices[presence_switch] == 'Off')) and vOplader == 0 then ...
Meen me zoiets te herinneren ivm na/voor zonsopkomst/ondergang
Op zicht een goede gedachte. Ik had hem juist al naar voren gehaald omdat ik eerst dacht dat hij mogelijk een probleem met 00:00 zou hebben. Maar ga als test eens 00:01 proberen en zien wat hij dan doet.TravockMD schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:11:
[...]
Nu ben ik geen kenner, maar zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat Domoticz met tijd niet over de dag (middernacht) heen kijkt? 23:59 - 5:30 kan dan niet omdat dit 2 dagen zijn.
Als iemand nog tips heeft graag
Ik doe tijdscripts altijd via dzvents. Veel simpeler te maken.
[ Voor 7% gewijzigd door tlpeter op 18-11-2017 16:02 ]
Daar moet ik mij nog in verdiepen.tlpeter schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:02:
Ik doe tijdscripts altijd via dzvents. Veel simpeler te maken.
Wel vaker gelezen dat het makkelijker is en wel eens even naar gekeken maar daar moet je toch weer even voor zitten om te logica te snappen.
ok gevonden:olson schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:02:
Sinds gisteren een p1 slimme meter kabel aangesloten. Werkt perfect, maar het lijkt erop dat in de grafieken die domoticz laat zien slechts 1x in de 5 minuten data wordt opgeslagen. Terwijl volgens mij om de 10 seconde data gestuurd wordt.
Vrij makkelijk aan te passen !
https://www.domoticz.com/...php?f=47&t=10183&start=20
Compjoeters... hu?
goede avond,
Ben vandaag beginnen experimenteren met domoticz op mijn RPI3 met een RFXCOM433E.
Dit liep niet zo vlot als gehoopt.
ik heb volgende gekocht: https://www.hashop.nl/Domoticz-S2
op de RFX heb ik firmware EXT2 1022 geflashed, maar de stekker krijg ik niet toegevoegd. Voor dit te doen heb ik de hashop handleiding gebruikt , manuele switch toevoegen als IT , stekker insteken en op 'test' drukken, dit geeft geen reactie op de stekker(deze blijft in leer stand).
ik denk dat de RFX wel werkt omdat ik wel een thermometer kan ontvangen.
Wat mij verder wel opvalt is dat ik minder apparaten kan ontvangen dan verwacht. Enkel de thermometer werkt, ik heb bv ook nog een 433mHz deurbel en tussenstekkers maar deze krijg ik niet toegevoegd.
heeft iemand tips of suggesties hoe ik dit kan oplossen. Had al speciaal de bundel met stekker gekocht zodat ik snel iet aan het werk zou hebben.
Zou dit iets te maken hebben met mijn versie nummer van firmware. Op de Hashop handleiding staat dat ik versie >1002 EXT2 moet hebben. Dus veronderstel dat versie 1022 zou moeten werken.
Ben vandaag beginnen experimenteren met domoticz op mijn RPI3 met een RFXCOM433E.
Dit liep niet zo vlot als gehoopt.
ik heb volgende gekocht: https://www.hashop.nl/Domoticz-S2
op de RFX heb ik firmware EXT2 1022 geflashed, maar de stekker krijg ik niet toegevoegd. Voor dit te doen heb ik de hashop handleiding gebruikt , manuele switch toevoegen als IT , stekker insteken en op 'test' drukken, dit geeft geen reactie op de stekker(deze blijft in leer stand).
ik denk dat de RFX wel werkt omdat ik wel een thermometer kan ontvangen.
Wat mij verder wel opvalt is dat ik minder apparaten kan ontvangen dan verwacht. Enkel de thermometer werkt, ik heb bv ook nog een 433mHz deurbel en tussenstekkers maar deze krijg ik niet toegevoegd.
heeft iemand tips of suggesties hoe ik dit kan oplossen. Had al speciaal de bundel met stekker gekocht zodat ik snel iet aan het werk zou hebben.
Zou dit iets te maken hebben met mijn versie nummer van firmware. Op de Hashop handleiding staat dat ik versie >1002 EXT2 moet hebben. Dus veronderstel dat versie 1022 zou moeten werken.
wp:Pana 9H pv: 13.4kWp
ik heb voor de show alle protocollen aan gevinkt maar volgens de handleiding heeft hij IT nodig. ik veronderstel dat dit dan 'ImaginTronix' is bij de modes. Is dit correct?
@brogel
Ik kan je niet helpen, heb de RFXcom verkocht. Misschien iemand anders?
Maar zIt helemaal op de z-wave tegenwoordig.
Edit: Alles aanklikken is niet verstandig volgens mij. Niet alles werkt goed samen.
Ik kan je niet helpen, heb de RFXcom verkocht. Misschien iemand anders?
Maar zIt helemaal op de z-wave tegenwoordig.
Edit: Alles aanklikken is niet verstandig volgens mij. Niet alles werkt goed samen.
[ Voor 27% gewijzigd door AUijtdehaag op 18-11-2017 22:40 ]
MikeOO schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:46:
[...]
Dan moet je deze nog wel uitbreiden zodat IemandThuis ook weer Off gaat
Aangezien ik niet zo goed ben met codes heb ik het via Blockly gedaan. Maar het werkt natuurlijk weer nietcommentator schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:39:
[...]
code:
1 2 3 4 if (otherdevices['Iemand Thuis'] == 'Off' and (devicechanged['Telefoon1'] == 'On' or devicechanged['Telefoon2'] == 'On' or devicechanged['Ander apparaat'] == 'On')) then commandArray['Iemand Thuis'] = 'On' print('Iemand thuis want telefoon komt nu net op netwerk') end

https://imgur.com/V5BJhLQ
En krijg constant deze melding:
2017-11-18 23:06:08.800 (Telefoons) Lighting 1 (Iemand Thuis)
2017-11-18 23:06:08.850 EventSystem: Event triggered: Iemand Thuis_1
2017-11-18 23:06:08.852 (Telefoons) Lighting 1 (Iemand Thuis)
Nog een ander dingetje;
De telefoon van mijn vriendin (LG G6), wordt meerdere keren per minuut van de wifi gegooid en weer aangemeld. Bij de instellingen van wifi staat echter de functie van "wifi actief houden in slaapstand" wel aan.
De cooldown parameter aanpassen oid dergelijks heeft ook geen zin.
Edit:
Voorbeeld van de status:
2017-11-18 22:24:31.511 User: pivo initiated a switch command (2/Telefoon Marcella/Off)
2017-11-18 22:24:54.277 User: pivo initiated a switch command (2/Telefoon Marcella/On)
2017-11-18 22:25:39.784 User: pivo initiated a switch command (2/Telefoon Marcella/Off)
2017-11-18 22:25:51.218 User: pivo initiated a switch command (2/Telefoon Marcella/On)
[ Voor 12% gewijzigd door _Piv0 op 19-11-2017 00:11 ]
@_Piv0 Buiten het feit dat de blockly niet klopt (de 2e if zou alleen maar uitgevoerd worden als de eerste true zou zijn), moet je geen nested if's gebruiken, dat gaat blijkbaar altijd fout. Waarom het überhaupt kan, is mij ook een raadsel 
De cooldown periode aanpassen heeft wel degelijk zin, alleen moet je wel je python script(s) killen na het
aanpassen in je cron anders blijft het oude script actief met de kortere cooldown periode
De blockly zou er zo uit moeten zien:

de testknoppen uiteraard vervangen door jouw telefoons
De cooldown periode aanpassen heeft wel degelijk zin, alleen moet je wel je python script(s) killen na het
aanpassen in je cron anders blijft het oude script actief met de kortere cooldown periode

[ Voor 10% gewijzigd door tozzke op 19-11-2017 00:25 ]
Dat was hem dus . Goede tip en tnx voor het meedenken.TravockMD schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:11:
[...]
Nu ben ik geen kenner, maar zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat Domoticz met tijd niet over de dag (middernacht) heen kijkt? 23:59 - 5:30 kan dan niet omdat dit 2 dagen zijn.
Tijd ingesteld op 00:01 uur en nu is hij netjes uitgegaan.
Dat is dus de reden waarom ik van Blocky ben afgestapt en naar LUA ben gegaan. Soms is het gewoon slecht te lezen en zie je snel een foutje over het hoofd zoals @tozzke al aangeeft._Piv0 schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:09:
[...]
[...]
Aangezien ik niet zo goed ben met codes heb ik het via Blockly gedaan. Maar het werkt natuurlijk weer niet
Nog een ander dingetje;
De telefoon van mijn vriendin (LG G6), wordt meerdere keren per minuut van de wifi gegooid en weer aangemeld. Bij de instellingen van wifi staat echter de functie van "wifi actief houden in slaapstand" wel aan.
Edit:
Voorbeeld van de status:
2017-11-18 22:24:31.511 User: pivo initiated a switch command (2/Telefoon Marcella/Off)
2017-11-18 22:24:54.277 User: pivo initiated a switch command (2/Telefoon Marcella/On)
2017-11-18 22:25:39.784 User: pivo initiated a switch command (2/Telefoon Marcella/Off)
2017-11-18 22:25:51.218 User: pivo initiated a switch command (2/Telefoon Marcella/On)
LUA leest veel prettiger en als je dan een goede editor (Notepad++ of Sublime Text) gebruikt zie je ook snel als je een foutje maakt.
Met knippen/plakken kom je dan een heel eind. Er zijn zoveel voorbeelden te vinden
Ik begreep in het begin ook niets van LUA maar door wat de gaan spelen met de code zie je al vrij snel hoe de opbouw moet zijn en heb je voor je het weet je eerste code klaar.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik snap ook niets van Lua, dus ik koos daar niet voor. Al staat dat wel op mijn to-do list._Piv0 schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:09:
[...]
[...]
Aangezien ik niet zo goed ben met codes heb ik het via Blockly gedaan. Maar het werkt natuurlijk weer niet
Nog een ander dingetje;
Edit:
Voorbeeld van de status:
Ik gebruik sinds gisteren Geofence (app) van Domoticz. Dit lijkt nu al beter te werken.
Ik weet dat GPS ook kan verspringen, daarom wil ik GPS en wifi combineren in Blocky.
(Eerst een weekje geofence uit testen.)
Ik wil tussen bepaalde tijden het licht dimmen, hoe kan ik dit het beste doen? Of heb ik hiervoor 2 blockly's nodig?
Zover ben ik tot nu gekomen maar het werkt niet:

Controleer in de log van Domoticz of de deursensor ook echt Open en Closed verstuurd en niet bv Close.prekz schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:15:
Ik wil tussen bepaalde tijden het licht dimmen, hoe kan ik dit het beste doen? Of heb ik hiervoor 2 blockly's nodig?
[afbeelding]
Even de deur open en dicht doen. Soms gebeurt het dat de sensor namelijk net iets anders verstuurd.
Tevens zou ik beginnen met een klein deel van je code en eerste dit werkend maken.
Als dat goed gaat breid je de code uit. Nu gebruik je een aantal voorwaarde en weet je dus niet waar het fout gaat.
Zou bv kunnen dat ook Blocky niet goed schakelt qua tijd, waar ik dus met LUA last van had. Zie paar berichten terug.
Stel dus je tijd eens bij naar de huidige tijd + paar minuten bv en test of de lamp aangaat.
Zet er ook een gewone lamp (On/Of) of iets soortgelijks bij. Het kan ook zijn dan het dim gedeelte niet goed gaat en dan zie je dat als de lamp bv wel aangaat.
Zo kom je vaak snel achter het probleem ipv gelijk diverse voorwaarden te gaan gebruiken en dan proberen erachter te komen waar de fout zit.
Thnx voor de reply. Deursensor en lamp (on/off) werkt. Ik draai nu namelijk de simpele variant if deursensor is open then turn light on en die werkt.
Waar ik vooral over twijfel is hoe ik de timers moet oplossen tussen bepaalde tijden.
Waar ik vooral over twijfel is hoe ik de timers moet oplossen tussen bepaalde tijden.
Probeer dzvents eens. Effe leren lezen (de code)
Je kunt een script tussen een bepaalde tijd en actie laten uitvoeren.
Je kunt een script tussen een bepaalde tijd en actie laten uitvoeren.
Hier vind je div voorbeelden en daar zag ik even snel ook wel tijden tussen staan. Daar even naar kijken en proberen of dat werkt. En hou voor het testen even een korte tijdspanne aan van een paar min.prekz schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:38:
Thnx voor de reply. Deursensor en lamp (on/off) werkt. Ik draai nu namelijk de simpele variant if deursensor is open then turn light on en die werkt.
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=31
Verwijderd
En is het nog goed gekomen?Roo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:40:
[...]
Ah, dank. Had al zitten spelen met de knopjes op de twee meters, maar zonder succes. Er zit niets anders op, paar dagen foutjes in de grafieken maar helaas.
LUA nog niet aan toegekomenSiewert schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:56:
[...]
Ja helemaal duidelijk en dat is 1 van de issues met timers in switches.
Eenmaal gereboot dan is hij zijn waardes kwijt.
Daarom gebruik ik die timers ook nooit.
Maar heb het wel opgelost nu, ik roep na de herstart gewoon de JSON API aan en zet de switch keihard Off. Niet de netste oplossing, maar wel de enige die gegarandeerd werkt. Mijn Domoticz herstart ongeveer elke dag om een of andere reden (dat was tot voor kort niet) maar licht bleef maar aan als dat gebeurde. Nu knippert ie misschien een keer. Daar is beter mee te leven
Thanks voor het meedenken!
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2017 10:18 ]
Als ik SBFspot gebruik op domoticz krijg ik de foutmelding "SBFspot:data path empty".
Terwijl ik wel gewoon rechtstreeks sbfspot kan runnen en deze dan ook (in mijn ogen) goede CSV en db bestanden geeft in de map waar ik ze verwacht.
Iemand tips?
Terwijl ik wel gewoon rechtstreeks sbfspot kan runnen en deze dan ook (in mijn ogen) goede CSV en db bestanden geeft in de map waar ik ze verwacht.
Iemand tips?
Ik heb een probleem met een stukje DzVents code:
Het lijkt erop dat de lightsDownstairs.forEach(function(light) loop alleen het eerste device in de array pakt, welke 'Sofa light' is. Maar ik wil juist dat hij door alle devices heen loopt..
M'n log ziet er zo uit:
Iemand enig idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| return { on = { devices = { 'All lights' }, timer = { } }, execute = function(domoticz, device, triggerInfo) local lightsDownstairs = domoticz.devices().filter(function(device) return (device.name == ( 'Sofa light' or 'Dining room light' or 'TV light' or 'Hallway light' or 'Kitchen light' ) ) end ) if triggerInfo.type == 'device' then print('trigger = device') print('devicename = ' .. device.name) if device.name == 'All lights' then print('Device state: ' .. device.state) if device.state == 'On' then lightsDownstairs.forEach(function(light) print('Do something with ' .. light.name) light.switchOn() end ) else lightsDownstairs.forEach(function(light) print('Do something with ' .. light.name) light.switchOff() end ) end end end end } |
Het lijkt erop dat de lightsDownstairs.forEach(function(light) loop alleen het eerste device in de array pakt, welke 'Sofa light' is. Maar ik wil juist dat hij door alle devices heen loopt..
M'n log ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 2017-11-19 10:38:04.813 User: Admin initiated a switch command (99/All lights/On) 2017-11-19 10:38:04.881 dzVents: Info: Handling events for: "All lights", value: "On" 2017-11-19 10:38:04.881 dzVents: Info: ------ Start internal script: Light switch events: Device: "All lights (Virtual switches controller)", Index: 99 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: trigger = device 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: devicename = All lights 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: Device state: On 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: Do something with Sofa light 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: Info: ------ Finished Light switch events |
Iemand enig idee?
Ik heb homebridge met succes geïnstalleerd en conform handleiding een RoomID aangemaakt en deze in de config.json ingevuld. Aan dit RoomID verschillende schakelaars gekoppeld.
Echter in de Woning app kijk krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.
Of mis ik iets?
ps. Ik heb de Nest en Harmony plugin wel goed werkend
Dit is mijn config.json
Echter in de Woning app kijk krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.
Of mis ik iets?
ps. Ik heb de Nest en Harmony plugin wel goed werkend
Dit is mijn config.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| { "bridge": { "name": "Homebridge", "username": "CC:21:3E:E4:DE:33", "port": 51826, "pin": "031-45-154" }, "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.", "platforms": [ { "platform": "eDomoticz", "name": "eDomoticz", "server": "127.0.0.1", "port": "8080", "ssl": 0, "roomid": 2, "mqtt": 0 }, { "platform": "Nest", "token": "", "clientId": "", "clientSecret": "", "code": "", "username": "username", "password": "password" }, { "platform": "HarmonyHub", "name": "Harmony Hub" } ], "accessories": [] } |
Ik heb geen flikker gevonden daarom vraag ik het hier.icecreamfarmer schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:00:
[mbr]*knip*, beetje weinig eigen inzet. Wat heb je zelf al gevonden? Wat lukt er niet etc?[/mbr]
Het kan op de nas draaien maar beiden heb ik nog niet.
En nu is mijn orginele post weg en kan ik ook niet meer terug zien wat ik precies getypt heb.
[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-11-2017 11:11 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Niet de meest nette manier, maar dit werkt wel:Kaspers schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:40:
Ik heb een probleem met een stukje DzVents code:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 return { on = { devices = { 'All lights' }, timer = { } }, execute = function(domoticz, device, triggerInfo) local lightsDownstairs = domoticz.devices().filter(function(device) return (device.name == ( 'Sofa light' or 'Dining room light' or 'TV light' or 'Hallway light' or 'Kitchen light' ) ) end ) if triggerInfo.type == 'device' then print('trigger = device') print('devicename = ' .. device.name) if device.name == 'All lights' then print('Device state: ' .. device.state) if device.state == 'On' then lightsDownstairs.forEach(function(light) print('Do something with ' .. light.name) light.switchOn() end ) else lightsDownstairs.forEach(function(light) print('Do something with ' .. light.name) light.switchOff() end ) end end end end }
M'n log ziet er zo uit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 2017-11-19 10:38:04.813 User: Admin initiated a switch command (99/All lights/On) 2017-11-19 10:38:04.881 dzVents: Info: Handling events for: "All lights", value: "On" 2017-11-19 10:38:04.881 dzVents: Info: ------ Start internal script: Light switch events: Device: "All lights (Virtual switches controller)", Index: 99 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: trigger = device 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: devicename = All lights 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: Device state: On 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: Do something with Sofa light 2017-11-19 10:38:04.909 dzVents: Info: ------ Finished Light switch events
Iemand enig idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| local lightsDownstairs = domoticz.devices().filter(function(device) -- return (device.name == -- ( -- 'Sofa light' and -- 'Dining room light' and -- 'TV light' and -- 'Hallway light' and -- 'Kitchen light' -- ) -- ) return (device.name == 'Sofa light' or device.name == 'Dining room light' or device.name == 'TV light' or device.name == 'DHallway light' or device.name == 'Kitchen light') end ) |
Op de betreffende PI stond niks geinstalleerd, enkel alleen Domoticz.commentator schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:51:
[...]
Maak je dan een backup?
Schrijf je een logbestand?
Heb je voeding goed, heb je het al met een andere voeding geprobeerd?
Wellicht is er iets is met je sd kaartje?
Ik maakte geen actieve backup.
In de logs is echter niks concreets te vinden.
Het bijzonder is dat het echt tot 3-4x toe op maandagnacht(nacht van zondag op maandag) stopt te functioneren.
Ik heb een fresh install gedaan, en een watchdog volgens de Wiki geinstalleerd.
Vanavond/Morgen zien of dit heeft geholpen.
Na een paar dagen zag ik inderdaad de nieuwe gasmeter, geduld is dus nodig na het vervangen van je slimme gasmeter.
Wat wel lastig is: de statistieken zijn nu een rommeltje. Op de dag dat domoticz de nieuwe meter zag heb ik 97m3 verbruikt (het totaal van de 1e slimme gasmeter). Daarna weer opnieuw begonnen. Niet heel handig dus.
Meter verwijderen en opnieuw toevoegen heeft geen zin, oude gegevens komen dan terug. Kennelijk moet je met de hand de counters uit de database verwijderen, maar daar heb ik weinig zin in...
Thank God for the Internet
Ik heb net mijn aanvoer en retour temp. van mijn CV in Domoticz gezet. Dit haal ik uit Esp Easy. Kan ik ook het verschil er bij zetten tussen aanvoer en afvoer?
Je kan een derde virtuele sensor aanmaken. Met bijvoorbeeld lua kun je iedere keer dat er een update is op de aanvoer of retour temperatuur het verschil berekenen en die derde sensor bijwerken met de uitkomst.jandoedel99 schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:24:
Ik heb net mijn aanvoer en retour temp. van mijn CV in Domoticz gezet. Dit haal ik uit Esp Easy. Kan ik ook het verschil er bij zetten tussen aanvoer en afvoer?
De mijne stopt er mee na zo'n 36 uur. Interface blijft nog wel draaien maar ontvangt geen input meer van mn slimme meter en temp/hum-sensors door mn huis heen. Hoogst irritant. Opgelost met een cron-job die 'm elke dag rond 14:36 restart via systemd, maar nog geen sluitende oorzaak en oplossing kunnen vinden.AcIDeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:48:
Ik heb dat na elke zondag 00:00 mijn PI niet meer reageert?
Enkel volledige reset werkt dan?
Ik draai enkel domoticz met RFlink.
Klinkt dit iemand bekend?
Mijn ervaring is dat die watchdog soms ten onrechte aangeeft dat t niet werkt. Maar is inderdaad wel iets om even in de gaten te houden.AcIDeR schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:29:
[...]
Ik heb een fresh install gedaan, en een watchdog volgens de Wiki geinstalleerd.
Vanavond/Morgen zien of dit heeft geholpen.
Verwijderd
Het is iets met de laatste versie lijkt het wel. Mijn Domoticz herstart sinds kort elke dag om 00:00. Ik kopieer dan het logbestand, en voorheen stond er dan wel rommel in als hij herstart werd (eens in de 30/40 dagen) maar nu staat er niks boeiends in.
Draai op een Synology overigens.
Ik heb het idee dat jij meer verstand heb van deze Livolo switches?JJnJ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:07:
[...]
Als je de Livolo touch switches pakt wel icm RFXcom
Let wel dat je de remote versie besteld
Hoe sluit je deze aan? Ik kwam in een oud Domoticz topic (2014) tegen dat je niet zomaar je bestaande schakelaars kunt vervangen en dat je de COM aansluiting gebruiken moest?
Betekent dat dan dat je draden bij moet trekken? Als dat zo is dan is dat weer een tegenvaller voor mij.
Nee hoor, gewoon op je bestaande bedrading zoals je een normale schakelaar zou aansluiten.schumi2004 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:22:
[...]
Ik heb het idee dat jij meer verstand heb van deze Livolo switches?
Hoe sluit je deze aan? Ik kwam in een oud Domoticz topic (2014) tegen dat je niet zomaar je bestaande schakelaars kunt vervangen en dat je de COM aansluiting gebruiken moest?
Betekent dat dan dat je draden bij moet trekken? Als dat zo is dan is dat weer een tegenvaller voor mij.
Zolang je de draadloze variant pakt werkt dit.
tsjoender
Delta T werkend. Bedankt voor de tip
Mijn complete huis is voorzien van Livolo schakelaars en 230V aansluitingen. Het is niet waar dat je de COM aansluiting nodig hebt voor een normale aansluiting/schakelaar.schumi2004 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:22:
[...]
Ik heb het idee dat jij meer verstand heb van deze Livolo switches?
De versie met COM aansluiting is voor 2-gang aansluitingen. Oftewel als je onder aan de trap een schakelaar hebt en boven aan de trap een schakelaar hebt welke beide 1 lamp aansturen. Dat noemen ze ook wel een "wissel/hotel schakelaar". Als je thuis zo'n situatie hebt dan zal een extra schakeldraad (zwarte 2mm dikte draad) er al liggen.
Nadeel van de 2-gang schakelaars van Livolo is dat deze niet kunnen dimmen. Alle andere schakelaars van Livolo kunnen dit wel. Bereik en kwaliteit van deze schakelaars zijn ook erg goed te noemen.
Kun je dat stukje LUA delen?jandoedel99 schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:44:
tsjoender
Dit is nuttige informatie, bedankt.renedis schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:05:
[...]
Mijn complete huis is voorzien van Livolo schakelaars en 230V aansluitingen. Het is niet waar dat je de COM aansluiting nodig hebt voor een normale aansluiting/schakelaar.
De versie met COM aansluiting is voor 2-gang aansluitingen. Oftewel als je onder aan de trap een schakelaar hebt en boven aan de trap een schakelaar hebt welke beide 1 lamp aansturen. Dat noemen ze ook wel een "wissel/hotel schakelaar". Als je thuis zo'n situatie hebt dan zal een extra schakeldraad (zwarte 2mm dikte draad) er al liggen.
Nadeel van de 2-gang schakelaars van Livolo is dat deze niet kunnen dimmen. Alle andere schakelaars van Livolo kunnen dit wel. Bereik en kwaliteit van deze schakelaars zijn ook erg goed te noemen.
Ik heb zelf 1 hotel schakeling maar deze hoeft niet perse te dimmen en anders moet ik er iets anders voor bedenken.
Een ander ding wat me te binnenschiet is dat je security wise wel er iets op toegeeft met het gebruikte protocol (RFXtrx433) door Livolo en je geen retour kanaal heb voor de status van devices toch?
Tot op heden komt Livolo nog het meest in de buurt van wat ik voor ogen heb en nog betaalbaar ook.
Ik zou graag een nieuwe thermostaat op mijn cv willen, maar dan meteen 1 die opgenomen kan worden in domoticz. Welke kan ik hiervoor gebruiken/ Welke gebruiken jullie hiervoor? (wel 1 die moduleert met een halve graad, ik heb een 12 jaar oude cv met een plieger thermostaat erop, die moduleert met 1 graad, dat vind ik teveel)
[ Voor 29% gewijzigd door vwtune op 21-11-2017 10:50 ]
Security wise is het net zo veilig als KlikAanKlikUit. Het werkt op hetzelfde (nieuwere) protocol.schumi2004 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:46:
[...]
Dit is nuttige informatie, bedankt.
Ik heb zelf 1 hotel schakeling maar deze hoeft niet perse te dimmen en anders moet ik er iets anders voor bedenken.
Een ander ding wat me te binnenschiet is dat je security wise wel er iets op toegeeft met het gebruikte protocol (RFXtrx433) door Livolo en je geen retour kanaal heb voor de status van devices toch?
Tot op heden komt Livolo nog het meest in de buurt van wat ik voor ogen heb en nog betaalbaar ook.
Status teruggeven doet het inderdaad niet. Dit valt wel te realiseren met aangepaste firmware en wat soldeer werk. Ikzelf waag mij daar niet aan.
Livolo is een schitterende oplossing voor menig mens, het is werkbaar en betaalbaar. Een andere duurdere oplossing is ZWave.
@vwtune ik gebruik de nefit easy die ook in domoticz zit.
als je een nefit ketel hebt kan je die aansluiten voor oudere ketels is er een module beschikbaar.
heb je geen nefit dan kan je een losse z-wave thermostaat in de huiskamer hangen en een z-wave switch bij je c.v. die je aan/uit contact van je c.v. maakt/verbreekt althans als je geen modulerende ketel hebt
als je een nefit ketel hebt kan je die aansluiten voor oudere ketels is er een module beschikbaar.
heb je geen nefit dan kan je een losse z-wave thermostaat in de huiskamer hangen en een z-wave switch bij je c.v. die je aan/uit contact van je c.v. maakt/verbreekt althans als je geen modulerende ketel hebt
Je kan ook kijken naar een E-Thermostaat, staat wel een Essent logo op, maar werkt prima, ook met oude ketels
Oei, ik wilde net zo'n stekker achter het schot in de keuken weg gaan werken... Maar als dit tot de mogelijkheden behoort ben ik een beetje bang voor brand... Kwamen er ook echt vlammen e.d. uit? Weet je al meer?TravockMD schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:52:
[afbeelding]
Fijne dingen, die Neo Coolcam wallplug. Dit is nummer 2 die doorfikt. De rest maar even uit de muur getrokken. Belasting was minimaal, een paar watt LED lamp.
Verwijderd
Dat is ook iets waar ik mee worstel. Ik heb een NEST thermostaat die mij prima bevalt en ook prima binnen Domoticz past.vwtune schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:49:
Ik zou graag een nieuwe thermostaat op mijn cv willen, maar dan meteen 1 die opgenomen kan worden in domoticz. Welke kan ik hiervoor gebruiken/ Welke gebruiken jullie hiervoor? (wel 1 die moduleert met een halve graad, ik heb een 12 jaar oude cv met een plieger thermostaat erop, die moduleert met 1 graad, dat vind ik teveel)
Maar ik zou ook graag "kamergestuurd" willen stoken. Bijvoorbeeld alleen de zolder verwarmen. Daarvoor kan je wel Z-Wave Thermostaatkranen aanschaffen, maar in mijn geval wordt het complex door bv. vloerverwarming. Je moet dus de NEST op verarmen krijgen en maar 1 kraan openzetten.
Maar dat is project 2018 voor mij, eerst dit jaar nog rookmelders en een CO melder in het systeem opnemen. Hogere prio :-)
vwtune schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:49:
Ik heb de Honeywell Round Modulation met gateway. Werkt ook goed en is zeer betaalbaarVerwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:09:
[...]
Dat is ook iets waar ik mee worstel. Ik heb een NEST thermostaat die mij prima bevalt en ook prima binnen Domoticz past.
Maar ik zou ook graag "kamergestuurd" willen stoken. Bijvoorbeeld alleen de zolder verwarmen. Daarvoor kan je wel Z-Wave Thermostaatkranen aanschaffen, maar in mijn geval wordt het complex door bv. vloerverwarming. Je moet dus de NEST op verarmen krijgen en maar 1 kraan openzetten.
Maar dat is project 2018 voor mij, eerst dit jaar nog rookmelders en een CO melder in het systeem opnemen. Hogere prio :-)
Kamer gevraagd aansturen vergt hoe dan ook slimme thermostaatkranen. Uitdaging is ook nog eens dat de thermostaatkraan de kamertemperatuur (met een correcte waarde) moet kunnen meten en moet kunnen doorgeven aan Domoticz. Je kan natuurlijk ook voor een losse temperatuurmeter kiezen per kamer. In geval van vloerverwarming zou je een slimme thermostaatkraan kunnen gebruiken, ik zou dat echter niet aanraden. Een slimme thermostaatkraan gaat niet ver genoeg open om de volledige aanvoer er door te laten voor je pomp tenzij je op iedere vloerverwarmingsgroep een slimme thermostaatkraan zet, dat is alleen een hele dure oplossing.
[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 21-11-2017 13:42 ]
Verwijderd
Ik zit zelf te dubben over POPP Thermostraatkranen. Die werken prima in Domoticz en kunnen ook de temperatuur meten en doorgeven.renedis schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:27:
[...]
[...]
Ik heb de Honeywell Round Modulation met gateway. Werkt ook goed en is zeer betaalbaar.
Kamer gevraagd aansturen vergt hoe dan ook slimme thermostaatkranen. Uitdaging is ook nog eens dat de thermostaatkraan de kamertemperatuur (met een correcte waarde) moet kunnen meten en moet kunnen doorgeven aan Domoticz. Je kan natuurlijk ook voor een losse temperatuurmeter kiezen per kamer. In geval van vloerverwarming zou je een slimme thermostaatkraan kunnen gebruiken, ik zou dat echter niet aanraden. Een slimme thermostaatkraan gaat niet ver genoeg open om de volledige aanvoer er door te laten voor je pomp tenzij je op iedere vloerverwarmingsgroep een slimme thermostaatkraan zet, dat is alleen een hele dure oplossing.
Ik zou dan ook de 2 radiotoren in de woonkamer hiervan voorzien, maar de vloerverwarming houd ik er bewust uit. Ik heb er ook geen moeite mee dat als de zolder opgewarmd wordt dat dan de woonkamer vloerverwarming ook mee doet. Dat gaat sowieso een stuk langzamer, maar blijft ook langer warm en als ik dan enkele uren later in de woonkamer ben dan kunnen de 2 radiotoren erbij komen en is het zo warm.
Tevens blijft de NEST dan verwarmen omdat de kamer niet op temperatuur is.
Mijn vraaggestuurde oplossing zou echt puur voor de zolder zijn, als ik thuiswerk is het 15 graden en zou het fijn zijn als ik dat al in de ochtend om hoog kan brengen.
De slaapkamer van mijn kinderen en de badkamer zou ik ook willen voorzien van een slimme kraan, dan kan ik de kamers van de kinderen overdag op zeg 20 graden zetten en na 19:00 op 15. Dan wordt het daar niet warm als wij nog beneden zitten.
Al met al een leuk projectje
Daar word je niet vrolijk van, voor zelfde geld fikt je stekkie af.TravockMD schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:52:
[afbeelding]
Als het nu van die cheap China meuk was kon je het wellicht verwachten maar die dingen zijn nog best prijzig ook nog.
Verwijderd
Bizar. Heb er diverse in gebruik en nergens last van gelukkig.TravockMD schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:52:
[afbeelding]
Denk dat dit elk electronisch apparaat kan gebeuren. Wegwerken zou ik sowieso afraden. Plaats dat soort dingen altijd zo dat je er met een simpele handeling bij kan.Pimmeh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:07:
[...]
Oei, ik wilde net zo'n stekker achter het schot in de keuken weg gaan werken... Maar als dit tot de mogelijkheden behoort ben ik een beetje bang voor brand... Kwamen er ook echt vlammen e.d. uit? Weet je al meer?
Ik heb wat dat betreft echt mazzel gehad. Heb het niet zien gebeuren, enkel op een gegeven moment dat de status niet klopte met de lamp die uit was. Had het in eerste instantie niet in de gaten dat hij doorgefikt was omdat het blauwe nog gewoon blauw was. Ander stopcontact geprobeerd, en natuurlijk deed hij het niet. Toen ik de stekker eens goed bekeek, viel me op dat het blauwe (en de blauwe knop) wel een beetje troebel grijs/blauw leek van binnen. Even opengemaakt en schrok er wel van.Pimmeh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:07:
[...]
Oei, ik wilde net zo'n stekker achter het schot in de keuken weg gaan werken... Maar als dit tot de mogelijkheden behoort ben ik een beetje bang voor brand... Kwamen er ook echt vlammen e.d. uit? Weet je al meer?
Toevalligerwijs ging de 2e een half uur later kapot. Ik "zag" het gebeuren. Geen vlammen gezien. We een klein beetje rook(lucht). Deze tweede was ook niet zo gehavend als de eerste.
Heb inmiddels geld terug ontvangen van deze modules. (Gearbest)
Ik had er nog een stuk of 8 elders in huis in gebruik sinds enkele maanden, ook verder geen uitvallers gehad. Ik twijfel of ik gewoon pech heb gehad of dat het iets anders is geweest.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:33:
[...]
Bizar. Heb er diverse in gebruik en nergens last van gelukkig.
[...]
Denk dat dit elk electronisch apparaat kan gebeuren. Wegwerken zou ik sowieso afraden. Plaats dat soort dingen altijd zo dat je er met een simpele handeling bij kan.
Verwijderd
Interessante vraag: heb je ze allemaal tegelijk gekocht? Of deze 2 tegelijk?TravockMD schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:25:
[...]
Ik had er nog een stuk of 8 elders in huis in gebruik sinds enkele maanden, ook verder geen uitvallers gehad. Ik twijfel of ik gewoon pech heb gehad of dat het iets anders is geweest.
Want dan zou het een kapotte batch kunnen zijn, dat is niet ondenkbaar.
Ik heb niet heel veel keus. Mijn keukenspotjes zitten in een stopcontact die daar dus weggewerkt zit.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:33:
Denk dat dit elk electronisch apparaat kan gebeuren. Wegwerken zou ik sowieso afraden. Plaats dat soort dingen altijd zo dat je er met een simpele handeling bij kan.
@TravockMD Heb je misschien serienummers van die twee waar we misschien wat van kunnen afleiden?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:40:
[...]
Interessante vraag: heb je ze allemaal tegelijk gekocht? Of deze 2 tegelijk?
Want dan zou het een kapotte batch kunnen zijn, dat is niet ondenkbaar.
Verwijderd
Geen optie om een luikje te maken of een draad naar onderen te krijgen (achter de koelkast langs?) zodat je het onder de keukenkastjes kan wegwerken en er via de plint bij kunt?Pimmeh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:39:
[...]
Ik heb niet heel veel keus. Mijn keukenspotjes zitten in een stopcontact die daar dus weggewerkt zit.
Als je Domoticz zijn config kwijt is heb je anders ook een probleem, je krijgt dat ding nooit meer ge-include.
Nee het is een verlaagd 'miniplafond' en de koelkast staat in een los gedeelte van de keuken. Geen mogelijkheden om een draad ergens anders heen te krijgen. Het erbij kunnen is overigens geen echt probleem, het verlaagd plafond is toegankelijk door 2 houten plankjes gewoon te verwijderen, die zitten geklemd tussen het plafond en het verlaagde plafond, zonder verdere schroeven of lijm.
En de mijn domotica-config wordt iedere week netjes automatisch gebackupt.
Dus brand was mijn grootste angst nu.
En de mijn domotica-config wordt iedere week netjes automatisch gebackupt.
Dus brand was mijn grootste angst nu.
Je hebt ook de null draad nodig.basa schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:03:
[...]
Ik heb nog even nagekeken en misschien kan ik vanaf een ander lichtpunt wel een fase draad verkrijgen bij de laatste wisselschakelaar. Klopt het dat zolang de fase draad op dezelfde groep in de zekeringskast zit de Fibaro dimmer module zal werken? Het zijn namelijk 2 verschillende lichtpunten in 2 verschillende kamers.
Zolang alles op dezelfde groep zit werk dat gewoon veilig.
Super! Het werkt eindelijk!tozzke schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:22:
@_Piv0 Buiten het feit dat de blockly niet klopt (de 2e if zou alleen maar uitgevoerd worden als de eerste true zou zijn), moet je geen nested if's gebruiken, dat gaat blijkbaar altijd fout. Waarom het überhaupt kan, is mij ook een raadsel
[afbeelding]
Begin de logica eindelijk een beetje door te hebben van Blockly.
Ik begin steeds enthousiaster te worden van Geofence ipv pingen.
Op mijn werk heb ik belabberd WiFi, dus daar zet ik mijn wifi uit. Dus het wil regelmatig voorkomen dat ik hem "vergeet" aan te zetten. Waardoor het pingen niet werkt thuis.
Dat probleem heb ik niet bij Geofence.
Ook het cooldown " probleem" heb ik niet meer. Zelfs als mijn gsm uitvalt, blijft hij in zijn stand staan, ongeacht of ik in of uit mijn gebied ben (50m).
Op mijn werk heb ik belabberd WiFi, dus daar zet ik mijn wifi uit. Dus het wil regelmatig voorkomen dat ik hem "vergeet" aan te zetten. Waardoor het pingen niet werkt thuis.
Ook het cooldown " probleem" heb ik niet meer. Zelfs als mijn gsm uitvalt, blijft hij in zijn stand staan, ongeacht of ik in of uit mijn gebied ben (50m).
Dan laat je je telefoon toch gewoon het internet van het werk vergeten.... Hoef je niet je wifi uit te zetten...streamnl schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:33:
Had ik ook al aan gedacht en het werkt perfect, totdat ik iets moet/wil printen via mijn telefoon.Shaggie_NB schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:01:
[...]
Dan laat je je telefoon toch gewoon het internet van het werk vergeten.... Hoef je niet je wifi uit te zetten...
Dan moet ik op de werkwifi zitten. En ik had geen zin om dan telkens mijn werkmail en password in te voeren.
Toch bedankt voor het meedenken
Hoe is die? Te koppelen aan Domoticz?RasPi2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:10:
[...]
Deze wordt zojuist bezorgd. Ik ga hem vanavond monteren en laat het je weten.
Eigenlijk zoek ik een homebrigde fire alarm.. maar dan voor een beetje schappelijke prijs.
Hi,
Misschien kan 1 van jullie mij helpen.
Ik ben echt een complete noob met dit eigenlijk om dat even voorop te stellen..
Nu heb ik een Rasberry Pi draaien met homebridge erop zodat ik bepaalde apparaten in huis kan bedienen via homekit van apple.
Het probleem wat ik nu heb is deze afbeelding. Eerst werkte het om me Sonos apparaten via Siri te bedienen. Toen wilde ik een paar lampen toevoegen van Belkin-Wemo.
Sindsdien krijg ik het niet meer aan de praat.
Zodra ik homebridge start krijg ik die foutmelding zoals op de afbeelding.
Ik heb al een back-up terug gezet van toen het werkte maar weer krijg ik deze foutmelding zodra ik hem nu start. ik had ook homebridge al verwijderd en weer geïnstalleerd.
Snapt iemand van jullie misschien wat hier staat en wat ik kan doen/proberen
? ik begrijp er weinig van en kan niet echt een oplossing vinden.
Als ik aan het verkeerde adres ben laat het dan ook even weten
Nu heb ik een Rasberry Pi draaien met homebridge erop zodat ik bepaalde apparaten in huis kan bedienen via homekit van apple.
Het probleem wat ik nu heb is deze afbeelding. Eerst werkte het om me Sonos apparaten via Siri te bedienen. Toen wilde ik een paar lampen toevoegen van Belkin-Wemo.
Ik heb al een back-up terug gezet van toen het werkte maar weer krijg ik deze foutmelding zodra ik hem nu start. ik had ook homebridge al verwijderd en weer geïnstalleerd.
Snapt iemand van jullie misschien wat hier staat en wat ik kan doen/proberen
Heb geen oplossing voor je maar het is geen onbekende meldingen heb ik het idee:Ricmaniac schreef op woensdag 22 november 2017 @ 00:20:
Hi,
Snapt iemand van jullie misschien wat hier staat en wat ik kan doen/proberen? ik begrijp er weinig van en kan niet echt een oplossing vinden.
https://www.google.nl/sea...27indexof%27+of+undefined
thanks voor het meedenken. Heb het momenteel gefixt..schumi2004 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:53:
[...]
Heb geen oplossing voor je maar het is geen onbekende meldingen heb ik het idee:
https://www.google.nl/sea...27indexof%27+of+undefined
althans gefixt. Blijkbaar zorgde de regels in de config.json file er voor. heb het hele lampgedeelte er uit gehaald en nu werkt het weer gewoon. dus daar zat waarschijnlijk iets niet goed.
Had wel gecontroleerd of de .json file valid was hoe die was opgebouwd.
Je zou ook eens naar Tasker kunnen kijken. Uitstekend tool waarmee je taken kunt maken.streamnl schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:33:
Op je werk aangekomen zet hij Wifi uit. Als je thuis komt zet hij wifi weer aan. Het programma is zeer uitgebreid en jij eigen creativiteit bepaald wat je er allemaal mee kunt doen. Dit kun je laten schakelen via Geo of bv door het scannen van Wifi SSID namen.
Er zijn ook andere tools beschikbaar die hetzelfde doen. Sommige zijn wat makkelijk in gebruik maar zijn dan vaak ook beperkter. En er zijn zoveel instructiefilms te vinden dat veel ideeën al compleet uitgewerkt zijn.
Werkt deze ook met Domoticz???Phoolie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:31:
Je kan ook kijken naar een E-Thermostaat, staat wel een Essent logo op, maar werkt prima, ook met oude ketels
Verwijderd
Dat valt bij mij in de categorie 'makkelijk toegankelijk'Pimmeh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:51:
Nee het is een verlaagd 'miniplafond' en de koelkast staat in een los gedeelte van de keuken. Geen mogelijkheden om een draad ergens anders heen te krijgen. Het erbij kunnen is overigens geen echt probleem, het verlaagd plafond is toegankelijk door 2 houten plankjes gewoon te verwijderen, die zitten geklemd tussen het plafond en het verlaagde plafond, zonder verdere schroeven of lijm.
Gebruik sindskort ook de Geofence ipv pingen. cooldown stond op 30 min (iPhone). En met Geofence gaat dat toch net wat sneller. Bijkomend voordeel is dat de verwarming ook wat eerder aanspringt als je met Geofence werkt ipv pingenstreamnl schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:33:
www.degroot-it.nl
ik heb me probleem uiteindelijk gevonden.
in de .json config miste gewoon 1 simpel tekentje : ]
wat een drama dat 1 zo'n dingetje zo veel problemen kan geven hahaha
in de .json config miste gewoon 1 simpel tekentje : ]
wat een drama dat 1 zo'n dingetje zo veel problemen kan geven hahaha
Kijk maar eens naar Llama.streamnl schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:33:
Kun je automatisch de wifi aan en uitzetten afhankelijk van je locatie (o.a. dmv gsm masten)
Nice, alleen al door het logo wil ik het een kans geven (you gotta love the emperor Kuzco...)jobr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:52:
[...]
Kijk maar eens naar Llama.
Kun je automatisch de wifi aan en uitzetten afhankelijk van je locatie (o.a. dmv gsm masten)
Ik zal jullie tips in mijn achterhoofd houden mbt het aan en uit zetten van mijn wifi. Voor nu wil ik eerst Geofence testen. Daarna ga ik weer verder testen.
Ik loop weer even vast met een Blockly.
Ik heb wat voorbeelden bekeken maar als er iets met "Time" bij komt kijken wil dit meestal niet werken.
Idee is om de verlichting in de woonkamer en gang aan te zetten als er iemand thuis komt na zonsondergang.
https://imgur.com/a/Bz4qT
Iemand enig idee?
Ik heb wat voorbeelden bekeken maar als er iets met "Time" bij komt kijken wil dit meestal niet werken.
Idee is om de verlichting in de woonkamer en gang aan te zetten als er iemand thuis komt na zonsondergang.
Iemand enig idee?
Maak er van hue living = off and hue hall = off_Piv0 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:17:
Ik loop weer even vast met een Blockly.
Iemand enig idee?
Thnx voor je snelle antwoord.niki_lauda schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:21:
[...]
Maak er van hue living = off and hue hall = off
Maar helaas werkt het op die manier ook niet.
Probeer eens de time > 20:00 heb voor mezelf een dummy switch aan gemaakt die aangaat bij sunset en uit gaat bij sunrise._Piv0 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:28:
[...]
Thnx voor je snelle antwoord.
[ Voor 16% gewijzigd door niki_lauda op 22-11-2017 21:37 ]
Je gebruikt het verkeerde if and els block. Ff de gene pakken zonder het blauwe tandwieltje. En als je dan de aanpassing van niki lauda hebt gedaan zou die moeten werken._Piv0 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:28:
[...]
Thnx voor je snelle antwoord.
- leeg -
Verwijderd
Ik lijk het probleem opgelost te hebben door de curl request die de status checkt een langere timeout te geven (van 2 naar 10 seconden). Ook de max time van het request van 10 naar 30. Daarna heb ik geen foute herstarts meer gehad.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:35:
Het is iets met de laatste versie lijkt het wel. Mijn Domoticz herstart sinds kort elke dag om 00:00. Ik kopieer dan het logbestand, en voorheen stond er dan wel rommel in als hij herstart werd (eens in de 30/40 dagen) maar nu staat er niks boeiends in.
Heb ook ingesteld dat 2 timers bij een herstart op Off worden gezet. Daarmee blijven deze ook niet meer hangen.
Nu nog verder op jacht naar slimme thermostaatkranen. In de woonkamer zitten de radiotoren in een ombouw. Daar zou ik dan eigenlijk kranen op moeten hebben die niet op basis van temperatuur open en dicht gaan. Zitten nu ook van die simpele knoppen op. Maar die heb ik nog niet gevonden in z-wave variant, het is allemaal temperatuur gestuurd.
Je zou stellaz kunnen gebruiken, ik heb er een die ik vanuit Domoticz zelf open en dicht zet op basis van omgevings temp die een sensor aangeeft.
Verwijderd
Oh dat ziet er goed uit, dat zou ideaal zijn voor in de woonkamer.janne_nl schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:06:
Je zou stellaz kunnen gebruiken, ik heb er een die ik vanuit Domoticz zelf open en dicht zet op basis van omgevings temp die een sensor aangeeft.
Dat open en dicht zetten, kan je dat dan op procenten of iets dergelijks bepalen of moet je 1 van de 4 standen gebruiken?
Goeie vraag. Dacht van wel. De mijne zit echter in de bijkeuken en daar is een regeling niet zo spannend dus ik ga altijd vol open en dicht. De thermostaat kraan die er zat was zo oud dat de stellaz niet paste. Enige nadeel vind ik dat de stellaz niet niet handmatig te bedienen is. Op het forum worden nog andere zwave kranen besproken trouwens. De stellaz was toen het goedkoopst en met de domoticz uodate van ongeveer een jaar geleden werkt de handmatige open dicht goed.
Ja, staat gewoon bij Hardware die je toe kan voegen. Het enige nadeel is dat je niet kan schakelen tussen de verschillende standen. Wanneer de thermostaat bijvoorbeeld op de bespaarstand staat en je past de temperatuur aan naar een hogere temperatuur, dan zal de periode van de bespaarstand gehanteerd worden. Dit is bij de meeste mensen toch een stuk langer dan de periode van de comfortstand. Uiteraard zou je dit wel weer in Domoticz op kunnen lossen, maar dan zal je zelf een losse bewegingsdetector moeten plaatsen.
offtopic:
Sorry, ik weet geen beter topic.
Als de batterij van mijn Xiaomi-rookmelders op begint te raken, dan krijg ik daar blijkbaar een melding van (of ik ontdek het bij de maandelijkse test). Maar hoe ontdek ik dat de batterij van een Xiaomi watersensor leeg begint te raken, of misschien al wel op is?
Als de batterij van mijn Xiaomi-rookmelders op begint te raken, dan krijg ik daar blijkbaar een melding van (of ik ontdek het bij de maandelijkse test). Maar hoe ontdek ik dat de batterij van een Xiaomi watersensor leeg begint te raken, of misschien al wel op is?
Voor sensoren met een batterij kan je in Domoticz toch de status van de batterij terug zien?pven schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:25:
offtopic:
Nee, want dit zijn inactieve sensoren. Als er niets te melden is, dan maken ze geen contact.Phoolie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:27:
[...]
Voor sensoren met een batterij kan je in Domoticz toch de status van de batterij terug zien?
Ok, maar dan zouden ze in theorie ook heel erg lang mee moeten gaan.pven schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:41:
[...]
Nee, want dit zijn inactieve sensoren. Als er niets te melden is, dan maken ze geen contact.
Maar dit soort sensoren zou ik net als andere "alarm sensoren" toch regelmatig zelf even testen. Je wilt er zeker van zijn dat ze je alarmeren (of alarmering in werking zetten) zodra het nodig is. Zie het als een rookmelder, die test je ook regelmatig, daarbij wil je er niet bij brand pas achter komen dat deze defect is.
Ik heb er geen trek in om reminders te moeten zetten zodat ik niet vergeet om mijn sensoren te testen.Phoolie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:56:
[...]
Ok, maar dan zouden ze in theorie ook heel erg lang mee moeten gaan.
Maar dit soort sensoren zou ik net als andere "alarm sensoren" toch regelmatig zelf even testen. Je wilt er zeker van zijn dat ze je alarmeren (of alarmering in werking zetten) zodra het nodig is. Zie het als een rookmelder, die test je ook regelmatig, daarbij wil je er niet bij brand pas achter komen dat deze defect is.
Bij mijn rookmelder meldt Mi Home keurig iedere maand dat ik hem even moet testen. Voor de watersensor lijkt zoiets niet te bestaan.
Verwijderd
Volgens mij wel hoor, ze maken eens in de zoveel tijd contact om zich te melden. Dat stel je per hardware in. Dit is ook het moment waarop de devices eventueel configuratiewijzigingen ontvangen.pven schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:41:
[...]
Nee, want dit zijn inactieve sensoren. Als er niets te melden is, dan maken ze geen contact.
Als ik nu in het lijstje kijk, dan zie ik dat alle sensoren (rook- en water) een week of twee voor het laatst contact hebben gemaakt met Domoticz, dat was toen ik ze heb getest. Of doen ze dat maar eens per maand? Ik kan een dergelijke instelling niet vinden.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:04:
[...]
Volgens mij wel hoor, ze maken eens in de zoveel tijd contact om zich te melden. Dat stel je per hardware in. Dit is ook het moment waarop de devices eventueel configuratiewijzigingen ontvangen.
Verwijderd
Ligt aan de instelling. Als je naar je Z-Wave device gaat via het Setup knopje in je Hardware dan kan je daar een device aanklikken. Vervolgens naar onderen scrollen, en daar staat een interval.pven schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:08:
[...]
Als ik nu in het lijstje kijk, dan zie ik dat alle sensoren (rook- en water) een week of twee voor het laatst contact hebben gemaakt met Domoticz, dat was toen ik ze heb getest. Of doen ze dat maar eens per maand? Ik kan een dergelijke instelling niet vinden.
Een van mijn pluggen (Everspring AN1812) raakt periodiek de verbinding kwijt. Ik gebruik hem om de subwoofer te schakelen als dat nodig is. Dat gaat ook prima, maar na een x aantal dagen reageert de plug niet meer. Ik moet hem dan echt even van de stroom af halen en dan doet hij het weer.
Ik twijfel of dit komt omdat ik hem verder van de mediakast moet leggen, of dat hij gewoon niet betrouwbaar genoeg is om langdurig elke dag een paar keer te schakelen. Iemand ervaring hiermee?
Ik twijfel of dit komt omdat ik hem verder van de mediakast moet leggen, of dat hij gewoon niet betrouwbaar genoeg is om langdurig elke dag een paar keer te schakelen. Iemand ervaring hiermee?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij mijn Xiaomi-devices zie ik dat niet. Wel heeft de gateway een 'Data Timeout', maar het wordt aanbevolen om die uit te laten staan.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:57:
[...]
Ligt aan de instelling. Als je naar je Z-Wave device gaat via het Setup knopje in je Hardware dan kan je daar een device aanklikken. Vervolgens naar onderen scrollen, en daar staat een interval.
Heeft xiaomi ook niet want is geen Z-wave product. Is compleet ander protocol. Als je een instelling zou willen wijzigen (deze zijn heel beperkt) moet deze terug te vinden zijn in de MI app.pven schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:56:
[...]
Bij mijn Xiaomi-devices zie ik dat niet. Wel heeft de gateway een 'Data Timeout', maar het wordt aanbevolen om die uit te laten staan.
- leeg -
Dit topic is gesloten.