Bij een reset van me systeem wil ik dat het systeem zich zelf weer compleet hersteld. met Z-wave zie je die terugkoppeling en dus de status van een sensor. Met Xiaomi zou dit ook goed moeten gaan, maar heb dit niet getest.
Daarnaast zet ik me alarm uit door niet het paneel te gebruiken en dit heb ik nog niet kunnen testen dus weet niet hoe dit dan op elkaar reageert.
pven schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:34:
Ik heb de watersensor van Xiaomi, die uiteraard prima werkt met Mi Home. Helaas kent Domotics deze sensor nog niet ('XiaomiGateway: unhandled model: sensor_wleak.aq1'). Iemand een idee waar ik ergens aan kan melden dat ik deze er wel graag in wil hebben? Of is er misschien een workaround?
Als je de laatste Beta gaat draaien heb je support ervoor in zitten. Deze sensor is laatst toegevoegd net na de release van de stable.
Ik heb hem nu funcitoneel in mijn systeem met de Beta
DjAntoon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:51:
[...]
Ik weet niet in wat voor business je zit (webshop misschien?), maar bij mijn werkgever is 400% er boven op redelijk normaal, krijg je nog administratie kosten erbij...
Het ontstaan van de chinese webshops heeft alles flink doen opschudden met, met een enorme prijserosie voor de westerse winkels tot gevolg.
Het nadelige gevolg is dat nette (nederlandse) winkels voor de tijd die gemoeid is met hun support geen vergoeding voor kunnen vragen. Maar het zo ook niet kunnen terugverdienen over een wat hogere verkoopprijs. Wat in eerdere tijden heel normaal was.
Een goede vriend van mij heeft veel gekocht bij Robbshop, en is erg tevreden over de support die hij gekregen heeft. Hij heeft zelfs een training gevolgd om Lua te schrijven, en indien nodig krijgt hij bij problemen direct ondersteuning. Hij weet dat hij niet de laagste prijs betaald, is geen tweaker, en als directeur van een eigen bedrijf beseft hij maar al te goed dat een leverancier marge moet hebben om te blijven bestaan.
Persoonlijk heb ik recent wat bij Ali besteld voor de helft van de prijs, met alle risico's die dat meebrengt als ook de langere / onbekende levertijd. Ik kies daarvoor... Geen support van de leverancier.
Vaak zijn de anderen die er een kleine marge overheen zetten, niet veel meer als dozen schuivers.
Om nu niet een off topic discusse te gaan beginnen reageer ik even heel kort.
Nee zit in de B2B voor een multinational (met een product serie in de Domotica). Als ik je toegevoegde waarde levert wel ja. Ik heb deze ervaring niet met Deze webshop (wil ze niet zwart maken, mijn ervaring), dus dan ga ik mensen dit niet adviseren.
Daarnaast ben ik ook lastig als klant

ik wil weinig support want zoek het zelf wel uit. en koop dan me product graag goedkoop in omdat ze weinig toegevoegde waarde kunnen leveren bij mij.
Ieder zijn keuze, maar ik laat wel mijn ervaring en mening horen op zo een moment.
[
Voor 22% gewijzigd door
luigi87 op 15-11-2017 11:30
]