Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb Domoticz op mijn Synology geinstalleerd, maar loop tegen wat dingen aan.

1)
De Xiaomi Gateway heb ik toegevoegd, en ook de twee rookmelders. Daarna heb ik notificatie via PushBullet ingesteld. De test werkt vanaf de rookmelder werkt (er komt geluid uit de gateway), maar dan krijg ik geen notificatie. Ik zie in Domoticz ook niet dat het testje geregistreerd wordt. Ik neem aan dat een test ook gewoon als notificatie verzonden moet worden?

2)
Ik heb een watersensor aangemeld op mijn gateway. Maar hoe krijg ik deze nu in Domoticz? Ik zoek iets als 'add device', maar kijk er vast overheen.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 14-11-2017 08:00 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 07:39
AcIDeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:48:
Ik heb dat na elke zondag 00:00 mijn PI niet meer reageert?

Enkel volledige reset werkt dan?
Ik draai enkel domoticz met RFlink.

Klinkt dit iemand bekend?
Maak je dan een backup?
Schrijf je een logbestand?
Heb je voeding goed, heb je het al met een andere voeding geprobeerd?
Wellicht is er iets is met je sd kaartje?
_Piv0 schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:22:

domoticzpasscode = "protectedswitch"

Bovenstaande heb ik correct ingevuld.

Maar ik weet alleen niet wat ik bij passcode moet invullen? Light/Switch Protection password bij Settings? Of mag ik die regel verwijderen.
Daar staat het wachtwoord dat jij bij de instelling bij light/switch protection hebt staan
_Piv0 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:17:
Ben bang dat ik me er maar bij moet neerleggen. Dat Lua script gaat me iets te diep. :'(

Maar thnx voor t meedenken!
Dat is wel heel snel, waar loop je dan precies op vast? Wat gebeurt er wel en wat niet?
Heb je het script ook al een vanaf de ssh commandline laten draaien en zo ja wat staat er dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_Piv0 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:17:
Ben bang dat ik me er maar bij moet neerleggen. Dat Lua script gaat me iets te diep. :'(

Maar thnx voor t meedenken!
Niet zo snel opgeven hoor. LUA wordt veel gebruikt en is op zich niet heel lastig als je wat voorbeelden gaat lezen en proberen. Begin simpel, op pag 1 staat een link voor voorbeelden en dan kom je vanzelf verder.
Zo hebben wij het allemaal moeten leren >:)

Voor dit project hoeft je niet alleen die paar regels maar in te stellen in LUA en die heb je dus al gedaan dus dan ben je er bijna toch.

Dit gebruik je als je iets wilt beveiligen met een wachtwoord zodat iemand niet zomaar een lamp/schakelaar mag omzetten. Klik maar eens bij Switches op de Edit knop bij een schakelaar of lamp.

Daar kun je de optie aanzetten Protected.

Bij Setup --> Settings kun je dan een wachtwoord invullen bij Light/Switch Protection:

Als je daarna iets wilt schakelen wat protected is dan dien je het wachtwoord in te vullen.

Als je hetzelfde item nu via bv LUA wilt schakelen dan moet je het wachtwoord dus meegeven anders kan deze niet meer geschakeld worden.

Dat los je dus op door die extra code in LUA

code:
1
domoticzpasscode = "jouw wachtwoord wat je hebt ingesteld"

Gebruik je dit niet dan laat je dit leeg domoticzpasscode = ""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

ST10©DE

Dus.............

Ik heb sinds gisteravond weer een nieuwe HUE lamp. Wordt deze automatisch toegevoegd aan Domoticz en (nog belangrijker) Homebridge?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:49:
Ik heb Domoticz op mijn Synology geinstalleerd, maar loop tegen wat dingen aan.

1)
De Xiaomi Gateway heb ik toegevoegd, en ook de twee rookmelders. Daarna heb ik notificatie via PushBullet ingesteld. De test werkt vanaf de rookmelder werkt (er komt geluid uit de gateway), maar dan krijg ik geen notificatie. Ik zie in Domoticz ook niet dat het testje geregistreerd wordt. Ik neem aan dat een test ook gewoon als notificatie verzonden moet worden?

2)
Ik heb een watersensor aangemeld op mijn gateway. Maar hoe krijg ik deze nu in Domoticz? Ik zoek iets als 'add device', maar kijk er vast overheen.
Het lijkt alsof mijn gateway niet met Domoticz communiceert. Heeft de Xiaomi Gateway een speciale behandeling nodig? Ik kom er niet aan uit ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
pven schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:28:
[...]

Het lijkt alsof mijn gateway niet met Domoticz communiceert. Heeft de Xiaomi Gateway een speciale behandeling nodig? Ik kom er niet aan uit ...
heb je in je instellingen wel "nieuwe Hardware accepteren" aan staan?
Zoja kijk even je Devices tabje daar moeten ze komen in te staan en kan je ze toevoegen aan je systeem. is een grote lijst maar als bijv. op Xiaomi zoekt wordt het minder en zou je ze moeten kunnen vinden.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_IggY
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 11:08
kort vraagje... ik ben bezig om een alarm systeem te creëren in domoticz.
Ik heb al overal zwave sensoren hangen en dat werkt prima.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een mooi keypad wat ook rfid ondersteund, wat gebruiken mijn mede tweakers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luigi87
tweak_IggY schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:45:
kort vraagje... ik ben bezig om een alarm systeem te creëren in domoticz.
Ik heb al overal zwave sensoren hangen en dat werkt prima.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een mooi keypad wat ook rfid ondersteund, wat gebruiken mijn mede tweakers?
Ik heb dit systeempje erin hangen.
maar zeker niet tegen die achterlijk robsshop prijs.

Paneel is voor 10 euro te verkrijgen in het verre china.
En voor 30 euro heb je de binaire sensor bij Amazon.de bijv.
enkel nog ff een 12volt voeding fixen en je bent klaar.

Dan kan je deze guide gebruiken om het aan te sluiten.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
luigi87 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:40:
[...]

heb je in je instellingen wel "nieuwe Hardware accepteren" aan staan?
Zoja kijk even je Devices tabje daar moeten ze komen in te staan en kan je ze toevoegen aan je systeem. is een grote lijst maar als bijv. op Xiaomi zoekt wordt het minder en zou je ze moeten kunnen vinden.
Ik begin te snappen wat ik verkeerd doe: als ik de rookmelder test dan is het signaal blijkbaar te kort. Als ik een kaars uitblaas naast mijn rookmelder, dan gaat het hele circus af.

Nu nog uitzoeken hoe ik de watersensor in Domoticz kan krijgen, blijkbaar wordt deze nog niet ondersteund:
code:
1
2017-11-14 13:12:52.223  XiaomiGateway: unhandled model: sensor_wleak.aq1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:01
luigi87 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:54:
[...]

Die menufunctie om codes te maken ben ik nooit ingekomen.
was echt een verschrikking.

heb daarom de benext rfid gekocht en werkt erg goed.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
pven schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:41:
[...]

Ik begin te snappen wat ik verkeerd doe: als ik de rookmelder test dan is het signaal blijkbaar te kort. Als ik een kaars uitblaas naast mijn rookmelder, dan gaat het hele circus af.

Nu nog uitzoeken hoe ik de watersensor in Domoticz kan krijgen, blijkbaar wordt deze nog niet ondersteund:
code:
1
2017-11-14 13:12:52.223  XiaomiGateway: unhandled model: sensor_wleak.aq1
Dan zou je de laatste beta even moeten installeren. daarin is die inderdaad pas ondersteund.
maomanna schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:11:
[...]

Die menufunctie om codes te maken ben ik nooit ingekomen.
was echt een verschrikking.

heb daarom de benext rfid gekocht en werkt erg goed.
Oke, zover ben ik er niet mee bezig geweest.
Heb het draaien op me bureau met die tags. maar moet het projectje nog steeds afmaken en ophangen.
(maar ja met een ukkie van 4 weken oud kom je nergens meer aan toe :+ )

[ Voor 29% gewijzigd door luigi87 op 14-11-2017 14:33 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
[...]

Ik heb geen z-wave, maar zou zo'n binaire sensor niet via Xiaomi/Zigbee op te lossen zijn of eventueel draden direct naar de Raspberry op de GPIO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een Hue (White Ambiance) lamp op mijn slaapkamer en die gaat via Domoticz langzaam uit.
Hij gaat van ### => 13% => 6% => uit. Dit vind ik eigenlijk te grote stappen.

Is het ook mogelijk dat er meer stappen zijn?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
Stomme vraag, maar ik ben geen Linux kenner. Hoe deel ik het makkelijkst mijn scripts folder zodat ik er ook vanaf mijn laptop in kan werken? Ik kan er nu wel bij, maar heb geen rechten om bijvoorbeeld een nieuw script aan te maken. Dat moet ik dan weer via SSH doen (sudo), onhandig allemaal. Dus hoe fix je zoiets in Linux land? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_IggY
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 11:08
jsiegmund schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:44:
Stomme vraag, maar ik ben geen Linux kenner. Hoe deel ik het makkelijkst mijn scripts folder zodat ik er ook vanaf mijn laptop in kan werken? Ik kan er nu wel bij, maar heb geen rechten om bijvoorbeeld een nieuw script aan te maken. Dat moet ik dan weer via SSH doen (sudo), onhandig allemaal. Dus hoe fix je zoiets in Linux land? :)
samba is the way to go :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

jsiegmund schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:44:
Via het programma WinSCP haal ik scripts van de pi en bewerk deze op mijn pc met Notepad++ en plaats ze met WinSCP weer terug :)

edit,
Zoals de post hieronder gaat natuurlijk ook.

[ Voor 4% gewijzigd door klump4u op 14-11-2017 19:23 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 13:10
klump4u schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:04:
[...]

Via het programma WinSCP haal ik scripts van de pi en bewerk deze op mijn pc met Notepad++ en plaats ze met WinSCP weer terug :)
Je kunt in WinSCP aangeven welke editor je gebruikt. Je kunt dan de files rechtstreeks op de Pi openen door te dubbel-klikken [in WinSCP]. Zelf gebruik ik PyCharm maar je kunt een willekeurige editor kiezen. Het is dus niet nodig om zelf files heen en weer te slepen.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

cville schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:18:
[...]

Je kunt in WinSCP aangeven welke editor je gebruikt. Je kunt dan de files rechtstreeks op de Pi openen door te dubbel-klikken [in WinSCP]. Zelf gebruik ik PyCharm maar je kunt een willekeurige editor kiezen. Het is dus niet nodig om zelf files heen en weer te slepen.
Wist ik niet, weer wat geleerd. d:)b
Maar het is natuurlijk wel veiliger om eerst een kopie te bewerken dan rechtstreeks het origineel.

[ Voor 10% gewijzigd door klump4u op 14-11-2017 19:24 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:54
Ik heb hier in de zaak Domoticz draaien met een Aeonlab Z-wave stick en verschillende Actors,
Nu zijn er helaas een paar Actors gesneuveld, maar deze staan nog wel in het systeem ( Zowel als Device als onder Hardware als Z-wave node. )

Hoe kan ik het beste de Z-wave node verwijderen van de Stick / OpenZwave, zonder dat ik de Exclude optie heb, die je er normaal voor zou gebruiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
Thanks voor de WinSCP tips, dat werkt inderdaad prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:35
Ik gebruik komodo edit met een sftp naar de pi. Direct editten en opslaan rechtstreeks op de pi! Werkt geweldig en je bent die tussenstap kwijt. Wel af en toe even backuppen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
[...]

+2 gekregen 8)7
Nou knap hoor. Zij hebben de moeite genomen om dit bij elkaar te zoeken, te testen en publiceren het dan ook netjes op hun site...
Ik vind dat ze ook wel iets mogen verdienen.
En dan verwijs je ook naar hun uitleg...En toch geef je ze een schop na?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Phoolie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:32:
[...]

Ik heb geen z-wave, maar zou zo'n binaire sensor niet via Xiaomi/Zigbee op te lossen zijn of eventueel draden direct naar de Raspberry op de GPIO?
Lijkt me niet onwaarschijnlijk alleen heb ik geen ervaring met gpio pins. En met xiaomi zou je dan een deur contact kunnen verbouwen (credits naar @M.v.Veelen ) maar dan ben heb je maar 1 richting communicatie van je paneel naar domoticz en niet andersom.
Shaggie_NB schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:05:
[...]

+2 gekregen 8)7
Nou knap hoor. Zij hebben de moeite genomen om dit bij elkaar te zoeken, te testen en publiceren het dan ook netjes op hun site...
Ik vind dat ze ook wel iets mogen verdienen.
En dan verwijs je ook naar hun uitleg...En toch geef je ze een schop na?? _/-\o_
Mee eens. Maar niet als men er even 100% overheen zet. Dat vindt ik niet reeel, vindt ik meer naar uitknijpen neigen. Zal dit zelf nooit bij mij klanten doen!
Sorry maar ben geen fan van ze, mwde om anderen redenen. Koop me spullen liever bij iemand die er een normale factor overheen zet. En die zijn er gelukkig genoeg.
Daarnaast deel ik alleen maar een link die ik ken hiervoor zoals gevraagd. Dat iemand hier me een +1 voor geeft vindt ik een vriendelijk bedankje.

[ Voor 37% gewijzigd door luigi87 op 14-11-2017 22:42 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 17:48
MikeOO schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:28:
[...]

Niet zo snel opgeven hoor. LUA wordt veel gebruikt en is op zich niet heel lastig als je wat voorbeelden gaat lezen en proberen. Begin simpel, op pag 1 staat een link voor voorbeelden en dan kom je vanzelf verder.
Zo hebben wij het allemaal moeten leren >:)

Voor dit project hoeft je niet alleen die paar regels maar in te stellen in LUA en die heb je dus al gedaan dus dan ben je er bijna toch.

Dit gebruik je als je iets wilt beveiligen met een wachtwoord zodat iemand niet zomaar een lamp/schakelaa
[...]
r mag omzetten. Klik maar eens bij Switches op de Edit knop bij een schakelaar of lamp.

Daar kun je de optie aanzetten Protected.

Bij Setup --> Settings kun je dan een wachtwoord invullen bij Light/Switch Protection:

Als je daarna iets wilt schakelen wat protected is dan dien je het wachtwoord in te vullen.

Als je hetzelfde item nu via bv LUA wilt schakelen dan moet je het wachtwoord dus meegeven anders kan deze niet meer geschakeld worden.

Dat los je dus op door die extra code in LUA

code:
1
domoticzpasscode = "jouw wachtwoord wat je hebt ingesteld"

Gebruik je dit niet dan laat je dit leeg domoticzpasscode = ""
Ik heb geen idee waarom het niet wilt werken.

Ben toch met dit script aan de gang gegaan en het lijkt te werken.
(Using Ping & Bluetooth to check the status of a network device) https://www.domoticz.com/wiki/Event_script_examples

Na het toepassen van het script staat m'n telefoon switch opeens op ON. Morgen maar even verder testen.

Wat er precies bij User Variables ingevuld moest worden wist ik alleen niet. Had maar op nr. 2 gegokt en dat lijkt te werken.
0 = Integer, e.g. -1, 1, 0, 2, 10
1 = Float, e.g. -1.1, 1.2, 3.1
2 = String
3 = Date in format DD/MM/YYYY
4 = Time in 24 hr format HH:MM

[ Voor 3% gewijzigd door _Piv0 op 14-11-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentrurius
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik heb inmiddels een begin gemaakt met Domoticz. Nu wil ik een Z-wave plus netwerk in mijn huis. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik graag in elke kamer de temperatuur wil meten. Dit is echter een dure grap. De goedkoopste draadloze 868Mhz zit op bijna 50 euro. De reden dat ik hier geen rfx433 voor gebruik is het bereik binnen mijn huis. Heeft iemand hier ervaring mee en mogelijk een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
luigi87 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:35:
[...]

Lijkt me niet onwaarschijnlijk alleen heb ik geen ervaring met gpio pins. En met xiaomi zou je dan een deur contact kunnen verbouwen (credits naar @M.v.Veelen ) maar dan ben heb je maar 1 richting communicatie van je paneel naar domoticz en niet andersom.
Ok, maar waarom zou je communicatie van Domoticz naar je paneel willen dan?
[...]

Mee eens. Maar niet als men er even 100% overheen zet. Dat vindt ik niet reeel, vindt ik meer naar uitknijpen neigen. Zal dit zelf nooit bij mij klanten doen!
Sorry maar ben geen fan van ze, mwde om anderen redenen. Koop me spullen liever bij iemand die er een normale factor overheen zet. En die zijn er gelukkig genoeg.
Daarnaast deel ik alleen maar een link die ik ken hiervoor zoals gevraagd. Dat iemand hier me een +1 voor geeft vindt ik een vriendelijk bedankje.
Ik ben het volledig met je eens, beetje winst maken is een gezonde gedachte, maar dit zijn echt absurde prijzen.
mentrurius schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:00:
Ik heb inmiddels een begin gemaakt met Domoticz. Nu wil ik een Z-wave plus netwerk in mijn huis. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik graag in elke kamer de temperatuur wil meten. Dit is echter een dure grap. De goedkoopste draadloze 868Mhz zit op bijna 50 euro. De reden dat ik hier geen rfx433 voor gebruik is het bereik binnen mijn huis. Heeft iemand hier ervaring mee en mogelijk een oplossing.
Kijk eens naar de Xiaomi gateway met bijbehorende sensoren. Gateway is ongeveer 25 euro en sensoren nog geen 10 euro per stuk. Zit je alleen wel aan een extra gateway/protocol vast, maar als je dat niet erg vindt zou ik het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Piv0 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:59:
[...]

[...]

(Using Ping & Bluetooth to check the status of a network device) https://www.domoticz.com/wiki/Event_script_examples

Na het toepassen van het script staat m'n telefoon switch opeens op ON. Morgen maar even verder testen.

Wat er precies bij User Variables ingevuld moest worden wist ik alleen niet. Had maar op nr. 2 gegokt en dat lijkt te werken.
2 = String
Vreemd dat het niet wil werken. Is op zich prima te doen en heb dit toch al een paar keer moeten instellen en gaat elke keer zonder problemen.

Je zou even de logbestanden moeten nakijken om te zien of je daar iets foutmelding ziet staan.
Tevens kun je de cronjob regel ook handmatig in putty uitvoeren zodat je kunt zien of je een foutmelding krijgt.

Wat ook zou kunnen is dat de cronjob na het aanpassen niet wordt herstart en dan worden de aanpassingen dus ook niet doorgevoerd.

Afhankelijk van het systeem wat je gebruikt even zoeken op <system> restart cronjob
Of het systeem een herstart geven kan ook.

Nog een tip als je met dummy's gaat weten. Na het aanmaken klik er 2x op zodat deze een keer uit en weer aan gaan. Ik het verleden vaak gebeurt dat iets niet wilde schakelen en dat kwam dus door bovenstaande. Na dit 1x handmatig te doen ging het wel goed. Weet niet of dit tegenwoordig nog steeds speelt maar is voor mij nu een standaard handeling geworden

Maar als het andere script voor je voldoet ook prima natuurlijk. Zolang het voor jouw situatie maar voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29

DizzyWeb

Ondertiteld

_Piv0 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:59:
[...]

[...]

2 = String
Zo te zien moeten die user variabeles integers zijn, niet strings. Het is immers een teller, er komen getallen in, geen tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb een beetje een vreemd probleem;

Op het moment dat ik binnen Domoticz de Eneco Toon toevoeg, gaan in Homekit de Philips Hue en Ikea Tradfri op niet benaderbaar.

Binnen Homebridge is Domoticz ook toegevoegd, maar de Hue en Ikea bridge zijn gewoon direct gekoppeld in HomeKit.

Herkend iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
DizzyWeb schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:05:
[...]

Zo te zien moeten die user variabeles integers zijn, niet strings. Het is immers een teller, er komen getallen in, geen tekst.
Ga ik die nog even aanpassen. Zit nu op m'n werk en de switch staat nog aan... :/
MikeOO schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:45:
[...]

Vreemd dat het niet wil werken. Is op zich prima te doen en heb dit toch al een paar keer moeten instellen en gaat elke keer zonder problemen.

Je zou even de logbestanden moeten nakijken om te zien of je daar iets foutmelding ziet staan.
Tevens kun je de cronjob regel ook handmatig in putty uitvoeren zodat je kunt zien of je een foutmelding krijgt.

Wat ook zou kunnen is dat de cronjob na het aanpassen niet wordt herstart en dan worden de aanpassingen dus ook niet doorgevoerd.

Afhankelijk van het systeem wat je gebruikt even zoeken op <system> restart cronjob
Of het systeem een herstart geven kan ook.

Nog een tip als je met dummy's gaat weten. Na het aanmaken klik er 2x op zodat deze een keer uit en weer aan gaan. Ik het verleden vaak gebeurt dat iets niet wilde schakelen en dat kwam dus door bovenstaande. Na dit 1x handmatig te doen ging het wel goed. Weet niet of dit tegenwoordig nog steeds speelt maar is voor mij nu een standaard handeling geworden

Maar als het andere script voor je voldoet ook prima natuurlijk. Zolang het voor jouw situatie maar voldoet :)
Ik zal er ergens van de week nog eens induiken.
(Even de vrouw wat meer aandacht geven want die is dus niet blij met Domoticz :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
klump4u schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:56:
[...]

Kijk hier eens na http://www.domoticz.com/wiki/Upload_energy_data_to_PVoutput
Dit script draai ik ook om naar PVOutput te uploaden, heb het wel voor mezelf aangepast om ook nog gas en water te uploaden.
Bedankt!! Heb de boel nu draaiend zoals ik het wilde. Mede dankzij de hulp van @AUijtdehaag is het gelukt. Nu eens kijken of ik gas ook kan gaan loggen :).

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 11:48
Je zou het kunnen realiseren via [url https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)]Xiaomi[/url].

Zelf nog geen ervaring mee (wacht nog op de reisstekker hiervoor, maar als je de gateway neemt + de Aqara Temperature Humidity sensoren zou je het een stuk goedkoper kunnen realiseren.
Rond de 100 dollar voor 1x gateway en 10 sensoren als ik zo snel kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb de watersensor van Xiaomi, die uiteraard prima werkt met Mi Home. Helaas kent Domotics deze sensor nog niet ('XiaomiGateway: unhandled model: sensor_wleak.aq1'). Iemand een idee waar ik ergens aan kan melden dat ik deze er wel graag in wil hebben? Of is er misschien een workaround?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ShegUDcqzmA6TPYl0Y9KdJgb/medium.jpg

Zo zien de Sensoren (Door/Window, motion en temperatuur) eruit van Xiaomi in Domoticz

@mentrurius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@mentrurius Heb je geen mogelijkheid om een kabel te leggen, hoeft maar een dunne 3 aderige te zijn. Dan kun je via 1 wire systeem werken. Sensors zitten rond 3 tot 5 euro in een waterdichte behuizing. En je kunt ze allemaal achter elkaar koppelen. Dus je hoeft niet vanuit elke sensor een aparte kabel te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:09
@mentrurius in aanvulling op wat @Racer89 voorstelt: Als je door het huis al netwerk bekabeling hebt liggen, dan kun je dat ook prima voor 1-wire gebruiken. De DS18B20 sensoren zijn zo compact dat ze in een RJ45 stekker passen. Je kan ze dan onopvallend plaatsen:

SensorsInPlug

SensorInMuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
luigi87 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:35:
[...]
Ik weet niet in wat voor business je zit (webshop misschien?), maar bij mijn werkgever is 400% er boven op redelijk normaal, krijg je nog administratie kosten erbij...

Het ontstaan van de chinese webshops heeft alles flink doen opschudden met, met een enorme prijserosie voor de westerse winkels tot gevolg.
Het nadelige gevolg is dat nette (nederlandse) winkels voor de tijd die gemoeid is met hun support geen vergoeding voor kunnen vragen. Maar het zo ook niet kunnen terugverdienen over een wat hogere verkoopprijs. Wat in eerdere tijden heel normaal was.

Een goede vriend van mij heeft veel gekocht bij Robbshop, en is erg tevreden over de support die hij gekregen heeft. Hij heeft zelfs een training gevolgd om Lua te schrijven, en indien nodig krijgt hij bij problemen direct ondersteuning. Hij weet dat hij niet de laagste prijs betaald, is geen tweaker, en als directeur van een eigen bedrijf beseft hij maar al te goed dat een leverancier marge moet hebben om te blijven bestaan.

Persoonlijk heb ik recent wat bij Ali besteld voor de helft van de prijs, met alle risico's die dat meebrengt als ook de langere / onbekende levertijd. Ik kies daarvoor... Geen support van de leverancier.

Vaak zijn de anderen die er een kleine marge overheen zetten, niet veel meer als dozen schuivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
tsjoender schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:48:
@mentrurius in aanvulling op wat @Racer89 voorstelt: Als je door het huis al netwerk bekabeling hebt liggen, dan kun je dat ook prima voor 1-wire gebruiken. De DS18B20 sensoren zijn zo compact dat ze in een RJ45 stekker passen. Je kan ze dan onopvallend plaatsen:

[afbeelding]

[afbeelding]
Werkt dit op lange afstand betrouwbaar? Met niet afgeschermde kabel? Het zou goed kunnen hoor, zeker in een aantal gevallen, maar voordat iemand kabel gaat leggen zou ik het eens goed testen, niet alleen kan de capaciteit van de kabel, maar ook kunnen allerlei stoorbronnen onderweg roet in het eten gooien.

Het zou jammer zijn dat je systeempje aan het eind net zo betrouwbaar is als KaKu. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
Phoolie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:15:
[...]
Ok, maar waarom zou je communicatie van Domoticz naar je paneel willen dan?
Bij een reset van me systeem wil ik dat het systeem zich zelf weer compleet hersteld. met Z-wave zie je die terugkoppeling en dus de status van een sensor. Met Xiaomi zou dit ook goed moeten gaan, maar heb dit niet getest.
Daarnaast zet ik me alarm uit door niet het paneel te gebruiken en dit heb ik nog niet kunnen testen dus weet niet hoe dit dan op elkaar reageert.
pven schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:34:
Ik heb de watersensor van Xiaomi, die uiteraard prima werkt met Mi Home. Helaas kent Domotics deze sensor nog niet ('XiaomiGateway: unhandled model: sensor_wleak.aq1'). Iemand een idee waar ik ergens aan kan melden dat ik deze er wel graag in wil hebben? Of is er misschien een workaround?
Als je de laatste Beta gaat draaien heb je support ervoor in zitten. Deze sensor is laatst toegevoegd net na de release van de stable.
Ik heb hem nu funcitoneel in mijn systeem met de Beta
DjAntoon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:51:
[...]

Ik weet niet in wat voor business je zit (webshop misschien?), maar bij mijn werkgever is 400% er boven op redelijk normaal, krijg je nog administratie kosten erbij...

Het ontstaan van de chinese webshops heeft alles flink doen opschudden met, met een enorme prijserosie voor de westerse winkels tot gevolg.
Het nadelige gevolg is dat nette (nederlandse) winkels voor de tijd die gemoeid is met hun support geen vergoeding voor kunnen vragen. Maar het zo ook niet kunnen terugverdienen over een wat hogere verkoopprijs. Wat in eerdere tijden heel normaal was.

Een goede vriend van mij heeft veel gekocht bij Robbshop, en is erg tevreden over de support die hij gekregen heeft. Hij heeft zelfs een training gevolgd om Lua te schrijven, en indien nodig krijgt hij bij problemen direct ondersteuning. Hij weet dat hij niet de laagste prijs betaald, is geen tweaker, en als directeur van een eigen bedrijf beseft hij maar al te goed dat een leverancier marge moet hebben om te blijven bestaan.

Persoonlijk heb ik recent wat bij Ali besteld voor de helft van de prijs, met alle risico's die dat meebrengt als ook de langere / onbekende levertijd. Ik kies daarvoor... Geen support van de leverancier.

Vaak zijn de anderen die er een kleine marge overheen zetten, niet veel meer als dozen schuivers.
Om nu niet een off topic discusse te gaan beginnen reageer ik even heel kort.
Nee zit in de B2B voor een multinational (met een product serie in de Domotica). Als ik je toegevoegde waarde levert wel ja. Ik heb deze ervaring niet met Deze webshop (wil ze niet zwart maken, mijn ervaring), dus dan ga ik mensen dit niet adviseren.

Daarnaast ben ik ook lastig als klant :+ ik wil weinig support want zoek het zelf wel uit. en koop dan me product graag goedkoop in omdat ze weinig toegevoegde waarde kunnen leveren bij mij.

Ieder zijn keuze, maar ik laat wel mijn ervaring en mening horen op zo een moment.

[ Voor 22% gewijzigd door luigi87 op 15-11-2017 11:30 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@DjAntoon ik heb dit door diverse kabels lopen en geen problemen. Ik heb een multikabel van 15x 1,5 mm2 hier loopt ook 230 volt door heen, en de rest us cat5e 4 aderig. Ik heb nergens last van. En het draait al dik 2 jaar op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
DjAntoon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:59:
[...]

Werkt dit op lange afstand betrouwbaar? Met niet afgeschermde kabel? Het zou goed kunnen hoor, zeker in een aantal gevallen, maar voordat iemand kabel gaat leggen zou ik het eens goed testen, niet alleen kan de capaciteit van de kabel, maar ook kunnen allerlei stoorbronnen onderweg roet in het eten gooien.

Het zou jammer zijn dat je systeempje aan het eind net zo betrouwbaar is als KaKu. :-(
Dit werkt best wel betrouwbaar. Ik gebruik het al ruim twee jaar met zes sensoren via Cat6 UTP kabel (dus zonder afscherming). Dit zit dan aangesloten op de GPIO header van de Raspberry Pi waarop Domoticz draait. Het lastigste is het vinden van de juiste pull-up weerstand. Bij langere kabellengtes moet de weerstand omlaag. De meeste voorbeelden met dupont kabeltjes gebruiken een 4k7 ohm weerstand. In mijn geval bleek een 2k2 ohm het beste te werken. Daarvoor heb ik steeds een stapje teruggedaan tot ik meerdere uren sensor updates zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
luigi87 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:23:
[...]

Als je de laatste Beta gaat draaien heb je support ervoor in zitten. Deze sensor is laatst toegevoegd net na de release van de stable.
Dank! _O_

Die beta krijg ik vooalsnog niet geinstalleerd op mijn Synology. Een dezer dagen maar weer eens beter naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:16

PnD

like in Pinda ^_^

1. Ik heb homebridge met succes geïnstalleerd en conform handleiding een RoomID aangemaakt en deze in de config.json ingevuld. Aan dit RoomID verschillende schakelaars gekoppeld.
Echter in de Woning app kijk krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.

Of mis ik iets?

ps. Ik heb de Nest en Harmony plugin wel goed werkend

Dit is mijn config.json

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:21:3E:E4:DE:33",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },
    "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.",
    "platforms": [
    {
            "platform": "eDomoticz",
            "name": "eDomoticz",
            "server": "127.0.0.1",
            "port": "8080",
            "ssl": 0,
            "roomid": 2,
            "mqtt": 0
        },
        {
            "platform": "Nest",

"token": "",
            "clientId": "",
            "clientSecret": "",
            "code": "",

"username": "username",
            "password": "password"
        },
           {
            "platform": "HarmonyHub",
            "name": "Harmony Hub"
            }

],
    "accessories": []
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 09:20
Hier dezelfde setup als jij, ook nest en logitech, echter heb ik de standaard config.json gebruikt en alleen het room id veranderd.
Als je bij de woning app in apple een nieuwe setup doet, dan kun je die homebridge koppeling aantikken en importeerd(hij vraagt naar de pin: 031-45-154) hij alle gekoppelde apparaten in de woning app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

TakeAway schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:55:
Hier dezelfde setup als jij, ook nest en logitech, echter heb ik de standaard config.json gebruikt en alleen het room id veranderd.
Als je bij de woning app in apple een nieuwe setup doet, dan kun je die homebridge koppeling aantikken en importeerd(hij vraagt naar de pin: 031-45-154) hij alle gekoppelde apparaten in de woning app.
Ik had eerst de standaard config.json en deze ergens uit een manual gekopieerd denk ik. Beide hetzelfde resultaat. Hij koppelt netjes met PIN de homebridge. Nest en Harmony zet ie er netjes in. Echter geen schakelaars uit Domoticz.

Wellicht staat er iets in domoticz niet goed? Staat er nog ergens een log waarin ik iets kan checken?

[ Voor 3% gewijzigd door PnD op 15-11-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 09:20
PnD schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:58:
[...]

Ik had eerst de standaard config.json en deze ergens uit een manual gekopieerd denk ik. Beide hetzelfde resultaat. Hij koppelt netjes met PIN de homebridge. Nest en Harmony zet ie er netjes in. Echter geen schakelaars uit Domoticz.

Wellicht staat er iets in domoticz niet goed? Staat er nog ergens een log waarin ik iets kan checken?
Weet je zeker dat je wel schakelaars in room 2 hebt gezet? Ik doe na wijzigen ook altijd een sudo reboot, wellicht helpt dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
*knip*, aardig van je om je medetweakers korting te gunnen. Maar ik ben het er niet helemaal mee eens dat je mensen daarvoor naar je eigen pagina 'lokt'. Ik heb je post daarom leeggehaald. Het staat je vrij om de kortingscode wel gewoon te delen in een post.

[ Voor 89% gewijzigd door ThinkPad op 15-11-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentrurius
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09-2023
Phoolie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:15:
[...]
Kijk eens naar de Xiaomi gateway met bijbehorende sensoren. Gateway is ongeveer 25 euro en sensoren nog geen 10 euro per stuk. Zit je alleen wel aan een extra gateway/protocol vast, maar als je dat niet erg vindt zou ik het eens bekijken.
Ziet er goed uit. Ik kan helaas niet veel nederlandse sites vinden die dit ding verkopen. Wat me ook opvalt is dat hij direct op een stekkerdoor moet zitten en doormiddel van Wifi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
@Dacuuu zie hem bij ali ook maar dan kost die 29,- dus niet duur voor zwave schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik zou een ESP8266 + sensor gebruiken. Goedkoop en goed, verbinden via wifi. Maar ik weet natuurlijk niet of je van knutselen houdt. Anders een of andere kant en klare Zigbee oplossing, die ook met Wifi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Furiousz schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:24:
[...]

Bedankt!! Heb de boel nu draaiend zoals ik het wilde. Mede dankzij de hulp van @AUijtdehaag is het gelukt. Nu eens kijken of ik gas ook kan gaan loggen :).
Ik log ook gas naar pvoutput maar daar komt meer bij kijken, je kunt namelijk je dag gasverbruik niet zomaar uit domoticx halen zoals je met elektra doet.
Ik heb een lua script draaien dat een aparte dag sensor in domoticz voorziet van de oplopende daggastand en de sensor heb ik weer in het betreffende pvoutput script opgenomen zodat de dagstand naar pvoutput wordt gestuurd, ik hoor het wel als je er niet uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
tsjoender schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:39:
[...]Dit werkt best wel betrouwbaar. Ik gebruik het al ruim twee jaar met zes sensoren via Cat6 UTP kabel (dus zonder afscherming). Dit zit dan aangesloten op de GPIO header van de Raspberry Pi waarop Domoticz draait. Het lastigste is het vinden van de juiste pull-up weerstand. Bij langere kabellengtes moet de weerstand omlaag. De meeste voorbeelden met dupont kabeltjes gebruiken een 4k7 ohm weerstand. In mijn geval bleek een 2k2 ohm het beste te werken. Daarvoor heb ik steeds een stapje teruggedaan tot ik meerdere uren sensor updates zag komen.
Veel lager gaan met de weerstand zou ik ook niet doen, de sensor kan het dan moeilijk krijgen om de logische 0 te maken...
Dat de weerstand omlaag moet komt door de capaciteit van de kabel, een kleinere weerstand zorgt voor een snellere oplading van de kabel, waardoor de flanken steiler worden.
Het zal er ook aan liggen hoe je de kabel aansluit, als je 1 cat5-6 kabel hebt enkel voor de sensoren, dan kun je overwegen om alle ongebruikte draden aan gnd te leggen, en misschien de andere draad in het paartje van de 1-wire (signaal) draad, of ongebruikt of ook aan de 1-wire (signaal)draad te verbinden. Als je in 1 paar op 1 ader signaal (1-wire) zet en op de andere draad de gnd, dan heb je zeker een hogere capaciteit doordat deze dicht bij elkaar zitten.
Er is dus nogal wat te spelen. Waarschijnlijk weet je dit allemaal, maar voor de "beginners" misschien wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
RoJan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:18:
[...]

Ik zou een ESP8266 + sensor gebruiken. Goedkoop en goed, verbinden via wifi. Maar ik weet natuurlijk niet of je van knutselen houdt. Anders een of andere kant en klare Zigbee oplossing, die ook met Wifi werkt.
Ik heb een sonoff klaar liggen om mee te gaan testen, maar ik ben wel angstig om veel met wifi verbindingen te doen. Ik heb nu al problemen met audio streaming over wifi, ook al kan dat best aan mijn router of ziggo liggen, daar ben ik nog niet uit.
Meer devices toevoegen zal het dan misschien nog slechter maken...

Daarom zie ik z wave of zigbee (Xiaomi) als een waarschijnlijk betere oplossing, zeker door de mesh opzet.

Of zit ik ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
DjAntoon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:16:
[...]

Veel lager gaan met de weerstand zou ik ook niet doen, de sensor kan het dan moeilijk krijgen om de logische 0 te maken...
Dat de weerstand omlaag moet komt door de capaciteit van de kabel, een kleinere weerstand zorgt voor een snellere oplading van de kabel, waardoor de flanken steiler worden.
Het zal er ook aan liggen hoe je de kabel aansluit, als je 1 cat5-6 kabel hebt enkel voor de sensoren, dan kun je overwegen om alle ongebruikte draden aan gnd te leggen, en misschien de andere draad in het paartje van de 1-wire (signaal) draad, of ongebruikt of ook aan de 1-wire (signaal)draad te verbinden. Als je in 1 paar op 1 ader signaal (1-wire) zet en op de andere draad de gnd, dan heb je zeker een hogere capaciteit doordat deze dicht bij elkaar zitten.
Er is dus nogal wat te spelen. Waarschijnlijk weet je dit allemaal, maar voor de "beginners" misschien wel handig om te weten.
Dank voor deze aanvulling. Dit is voor mij geen gesneden koek en mijn electronica kennis is HAVO natuurkunde aangevuld met allerhande info welke ik online vergaard heb. De opzet welke ik gekozen heb, maakt het niet makkelijk om meerdere aders te combineren. Van de acht gebruik ik er maar drie, maar in de RJ45 connector kan ik zie niet eenvoudig samenvoegen. Gelukkig heb ik het in mijn geval niet nodig gehad, maar altijd goed om extra info paraat te hebben als je met een project begint. De DS18B20 datasheet van Dallas heeft ook aardig wat info om een 1-wire netwerk op te tuigen en dan blijkt het best wel flexibel en robuust te zijn qua opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
klump4u schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:07:
[...]

Ik log ook gas naar pvoutput maar daar komt meer bij kijken, je kunt namelijk je dag gasverbruik niet zomaar uit domoticx halen zoals je met elektra doet.
Ik heb een lua script draaien dat een aparte dag sensor in domoticz voorziet van de oplopende daggastand en de sensor heb ik weer in het betreffende pvoutput script opgenomen zodat de dagstand naar pvoutput wordt gestuurd, ik hoor het wel als je er niet uitkomt.
Hm, dat is jammer. In Domoticz heb ik naast mijn kWh meter wel gewoon een sensor die het gasverbruik laat zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1utyavbtpmfnk.jpg

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pven schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:40:
[...]

Dank! _O_

Die beta krijg ik vooalsnog niet geinstalleerd op mijn Synology. Een dezer dagen maar weer eens beter naar kijken.
Je moet ff de beta repo in je syno zetten. Dan kan je die installeren.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Furiousz schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:34:
[...]

Hm, dat is jammer. In Domoticz heb ik naast mijn kWh meter wel gewoon een sensor die het gasverbruik laat zien:
[afbeelding]
Die heb ik ook maar je kunt daar niet rechtstreeks de dagwaarde uithalen om ergens naar toe te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
degroot schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:39:
[...]

Je mocht die repo url toch niet in DSM toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja volgens mij wel. Tenminste destijds gedaan. Nu draait het na de verhuizing afgelopen zomer op een Pi

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

TakeAway schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:04:
[...]

Weet je zeker dat je wel schakelaars in room 2 hebt gezet? Ik doe na wijzigen ook altijd een sudo reboot, wellicht helpt dat?
Ja, ik heb een ruimte aangemaakt die IDX 2 heeft. Vervolgens verschillende schakelaars toegevoegd als apparaat van deze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weer iets aan gaan sluiten, maar blijkbaar is dat weer lastig.
Ik heb in de keuken 4x 20W halogeen (AC12v). Dat zit nu aangesloten via een omvormertje waar ook een puls schakelaar aan hangt voor aan/uit en dimmen.

4x dimbare LED is geen probleem. Maar daarvoor moet ik schijnbaar een dimmer en dimbare driver hebben. Behoorlijk omslachtig, aangezien die dimmer dan blijkbaar geen pulsdrukker ondersteunt.

Is er niet een kant en klaar Z-Wave ding op de markt die gewoon 230v input en 12v output heeft? Ik kan ze niet vinden, dus het zal er wel niet zijn ben ik bang :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Deze Lidl Silvercrest werkt met de RFXtrx433E.
https://www.lidl-shop.nl/...ntactdozenset/p100225362#

In Domoticz wordt de remote als Lighting5-Kangtai/Cotech ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:11
streamnl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:43:
Ik heb een Hue (White Ambiance) lamp op mijn slaapkamer en die gaat via Domoticz langzaam uit.
Hij gaat van ### => 13% => 6% => uit. Dit vind ik eigenlijk te grote stappen.

Is het ook mogelijk dat er meer stappen zijn?
Vanuit Domoticz niet voor zover ik weet.

De hue API biedt transitiontime waarmee dat 'bijna traploos' kan.

voor een group (of alles, want group 0):
code:
1
2
PUT http://{BRIDGEIP}/api/{USERNAME}/groups/0/action
{"on": false, "transitiontime": 600}

Voor een enkele lamp:
code:
1
2
PUT http://{BRIDGEIP}/api/{USERNAME}/lights/{LIGHTID}/state

Langzaam aan kan ook natuurlijk:
code:
1
{"on": true,"bri": 200, "transitiontime": 600}

transitiontime: per 100ms, 10 staat dus voor 1 seconde.
bri: van 1 tot 254

Voor een overzicht van je lampjes:
code:
1
GET http://{BRIDGEIP}/api/{USERNAME}/lights

Geen idee wat er mogelijk is in LUA, maar een system command zal vast wel lukken:
code:
1
curl -X PUT -d '{"on": false, "transitiontime": 600}' "http://{BRIDGEIP}/api/{USERNAME}/groups/0/action"

De official documentation zit achter een loginwall en mag je niet delen.
https://developers.meethue.com/documentation/

Een slim iemand heeft 'm echter 'reverse engineered' :+
http://www.burgestrand.se/hue-api/

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:33:
4x dimbare LED is geen probleem. Maar daarvoor moet ik schijnbaar een dimmer en dimbare driver hebben. Behoorlijk omslachtig, aangezien die dimmer dan blijkbaar geen pulsdrukker ondersteunt.
Indien je de dimmer op 230V wilt doen dan heb je inderdaad een dimbare driver nodig. Ik neem aan dat je dan aan een qubino of fibaro dimmer denkt?
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:33:
Is er niet een kant en klaar Z-Wave ding op de markt die gewoon 230v input en 12v output heeft? Ik kan ze niet vinden, dus het zal er wel niet zijn ben ik bang :'(
Je kunt ook een 12V voeding kopen en daarachter een RGBW module hangen van bijvoorbeeld fibaro, dan dim je op 12V. Dan heb je 4 afzonderlijke uitgangen, ik gebruik dat ook. Via de pulsschakelaars werkt dat perfect, via domoticz reageert het een beetje raar, maar het werkt wel. (Misschien eens ex en includen. :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
degroot schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:39:
[...]

Nee. De Beta repo wordt niet meer onderhouden. Jadahl heeft besloten om het niet meer via die weg aan te bieden. Als je naar zijn website gaat, kun je echter nog wel regelmatig de Beta's downloaden. Voor support echter niet bij hem aankloppen want dat was juist de reden om te stoppen met de Beta repo.
schumi2004 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:41:
[...]

Je mocht die repo url toch niet in DSM toevoegen?
Het heeft gewoon niet zoveel nut :) Je kunt dus nog wel Beta's downloaden vanaf www.jadahl.com maar het is op eigen risico. Een risico die ik af en toe nog neem :o

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
Bedankt voor het opfrissen, meeste was al bekend.
Wat repo betreft dacht ik dat er een andere url of manier was maar zoals verwacht is die er niet ;)

Ik sla de beta's nog even over, ben al blij dat het 1 en andere allemaal blijft werken

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 15-11-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26

Hoicks

Techno!

Ik heb nu sinds een week ook Domoticz draaien op een Raspberry Pi met een RFXCom Transceiver. Werkt prima op zich. Ik loop alleen continu aan tegen problemen met Blockly.

De melding die ik krijg in de log is: Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Huiskamer verlichting_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: 'then' expected near 'comparevariable.

Ik zie echter nergens de fout in de scripts die ik maak.

Afbeeldingslocatie: http://pub.hoicks.com/blockly1.png

Hebben jullie enig idee hoe ik het gemakkelijks kan trouble shooten? Is het mogelijk om de blockly scripts ook in text uit te lezen zodat ik fouten eventueel kan herkennen? Is er een manier om aan te geven in welke regel het foutgaat?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Lizard schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:16:
De fouten met Domoticz (Stable) en Stretch worden veroorzaakt doordat Stretch standaard geen openssl 1.0.2 heeft. Er waren problemen met statisch compilen. waardoor dit een tijdelijke vereiste is.

Er zijn 3 oplossingen:

• Downgraden naar Jessie
• Installeren van de Domoticz beta (inlogen via ssh, cd domoticz ./upgradebeta
• De volgende package installeren:

Bash:
1
2
3
sudo su -
wget http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/o/openssl/libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb

Dit lost bij mij ook plotselinge certificaatproblemen op, nadat de laatste upgrade is gedaan van Jessie met
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
Die problemen waren er voor die upgrade niet
Dank voor de tip.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
tsjoender schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:32:
[...]Van de acht gebruik ik er maar drie, maar in de RJ45 connector kan ik zie niet eenvoudig samenvoegen. Gelukkig heb ik het in mijn geval niet nodig gehad, maar altijd goed om extra info paraat te hebben als je met een project begint. De DS18B20 datasheet van Dallas heeft ook aardig wat info om een 1-wire netwerk op te tuigen en dan blijkt het best wel flexibel en robuust te zijn qua opzet.
Probeer de data draad op een apart paar te zetten, ik verwacht dat dit het beste werkt. Ook kan een klein keramisch condensatortje over de gnd en voeding nog wel eens goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Racer89 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:37:
@mentrurius Heb je geen mogelijkheid om een kabel te leggen, hoeft maar een dunne 3 aderige te zijn. Dan kun je via 1 wire systeem werken. Sensors zitten rond 3 tot 5 euro in een waterdichte behuizing. En je kunt ze allemaal achter elkaar koppelen. Dus je hoeft niet vanuit elke sensor een aparte kabel te leggen.
Aan wat voor controller sluit je dit aan zodat je het in domoticz krijgt? Ik neem aan dat niet elke controller, zoals een qubino module, meerdere temperatuursensors ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjAntoon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:13:
[...]

Indien je de dimmer op 230V wilt doen dan heb je inderdaad een dimbare driver nodig. Ik neem aan dat je dan aan een qubino of fibaro dimmer denkt?
Yep, dan moet er zoiets voor.
Je kunt ook een 12V voeding kopen en daarachter een RGBW module hangen van bijvoorbeeld fibaro, dan dim je op 12V. Dan heb je 4 afzonderlijke uitgangen, ik gebruik dat ook. Via de pulsschakelaars werkt dat perfect, via domoticz reageert het een beetje raar, maar het werkt wel. (Misschien eens ex en includen. :? )
Dat gaat niet, die RGBW levert ten eerste maar 10v en nog belangrijker, hij levert gelijkstroom. En ik heb wissel nodig :)

Heb al een RGBW aan een led strip, dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Een halogeenlampje doet het ook prima op gelijkstroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Hoicks schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:38:
Ik heb nu sinds een week ook Domoticz draaien op een Raspberry Pi met een RFXCom Transceiver. Werkt prima op zich. Ik loop alleen continu aan tegen problemen met Blockly.

De melding die ik krijg in de log is: Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Huiskamer verlichting_1 => \[string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: 'then' expected near 'comparevariable.

[afbeelding]

Hebben jullie enig idee hoe ik het gemakkelijks kan trouble shooten? Is het mogelijk om de blockly scripts ook in text uit te lezen zodat ik fouten eventueel kan herkennen? Is er een manier om aan te geven in welke regel het foutgaat?
Die "On" en ÄND" zitten in 1 block... op de eerste regel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjAntoon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:20:
Een halogeenlampje doet het ook prima op gelijkstroom. :)
Led variant ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
Ik ben een heel eind met de Presence detection middels de "Using Ping & Bluetooth to check the status of a network device" methode. Het script van ChopperRob heb ik verwijderd dus die is verder uitgesloten.

De telefoon van mijn vriendin heb ik inmiddels werkend gekregen maar nu die van mij nog.

In Domoticz Log krijg ik de volgende error:

Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_name.lua: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_name.lua:49: attempt to perform arithmetic on field '?' (a nil value)

In het script heb ik dit erin gezet:

ping[1]={'192.168.1.32', 'Telefoon Pivo', '1', 'A8:9F:BA:F2:5D:F3', 5} -- android
ping[2]={'192.168.1.85', 'Telefoon Marcella', '1', '04:1B:6D:17:9E:DD', 5} -- android

Zit hier een fout in of moet ik het ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Normaal wel, aangezien de wisselspanning die binnenkomt direct omgezet word naar gelijkspanning. Daarna heb je allerlei oplossingen, van schakelende voedingen tot ledstrings. Meeste daarvan (in ieder geval de dimbare waar ik mee aan ontworpen heb voor die fabriek in het zuiden) zullen het doen.

MAAR ik zou altijd testen met 1 exemplaar, geen garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 09:06
Hoicks schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:38:

De melding die ik krijg in de log is: Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Huiskamer verlichting_1 => \[string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: 'then' expected near 'comparevariable.

[afbeelding]

Zoals shaggie_nb aangeeft, is de de eerste regel is al niet goed. "schemerschakelaar=on" moet in 1 blok.
Verder worden nested if's niet ondersteund, dus je zal de opzet moeten veranderen.

Op het domoticz forum is een draadje met diverse blockly examples, denk dat je daar wel wat inspiratie op kan doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Piv0 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:54:
Ik ben een heel eind met de Presence detection middels de "Using Ping & Bluetooth to check the status of a network device" methode. Het script van ChopperRob heb ik verwijderd dus die is verder uitgesloten.

De telefoon van mijn vriendin heb ik inmiddels werkend gekregen maar nu die van mij nog.

In Domoticz Log krijg ik de volgende error:

Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_name.lua: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_name.lua:49: attempt to perform arithmetic on field '?' (a nil value)

In het script heb ik dit erin gezet:

ping\[1]={'192.168.1.32', 'Telefoon Pivo', '1', 'A8:9F:BA:F2:5D:F3', 5} -- android
ping\[2]={'192.168.1.85', 'Telefoon Marcella', '1', '04:1B:6D:17:9E:DD', 5} -- android

Zit hier een fout in of moet ik het ergens anders zoeken?
Wat ik zo snel zie:

Uitgaande dat dit script gebruikt [url="https://www.domoticz.com

Het getal 1 wat staat na jullie namen moeten verschillend zijn. Dit is de naam van de variabele en die moet je voor elke telefoon aanmaken met een eigen naam. Nu gebruik je voor beide dezelfde (1) en dat gaat niet werken. Persoonlijk zou ik deze ook een duidelijke naam geven ipv een getal als naam, zodat je later ook nog weet waar ze voor gebruikt worden >:) . Bv var1_gsm & var2_gsm. Natuurlijk mag je deze namen zelf verzinnen. Geef ze allebei de waarde 1.

Voorbeeld gemaakt, wel de 2de variabele 2 aanmaken in Domoticz)

code:
1
2
ping\[1]={'192.168.1.32', 'Telefoon Pivo', '1', 'A8:9F:BA:F2:5D:F3', 5}         -- android
ping\[2]={'192.168.1.85', 'Telefoon Marcella', '2', '04:1B:6D:17:9E:DD', 5}         -- android

Tevens zie ik een \ staan achter het woord ping wat er niet in hoort.

Als het dan nog niet werkt dan kun je het beste de gehele code plaatsen.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeOO op 16-11-2017 08:34 ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:51:
[...]

Vanuit Domoticz niet voor zover ik weet.

De hue API biedt transitiontime waarmee dat 'bijna traploos' kan.

voor een group (of alles, want group 0):
code:
1
2
PUT http://{BRIDGEIP}/api/{USERNAME}/groups/0/action

Voor een enkele lamp:
code:
1
2
PUT http://{BRIDGEIP}/api/{USERNAME}/lights/{LIGHTID}/state

Langzaam aan kan ook natuurlijk:
code:
1
{"on": true,"bri": 200, "transitiontime": 600}

transitiontime: per 100ms, 10 staat dus voor 1 seconde.
bri: van 1 tot 254

Voor een overzicht van je lampjes:
code:
1
GET http://{BRIDGEIP}/api/{USERNAME}/lights

Geen idee wat er mogelijk is in LUA, maar een system command zal vast wel lukken:
code:
1
curl -X PUT -d '{"on": false, "transitiontime": 600}' " http://{BRIDGEIP}/api/{USERNAME}/groups/0/action"

De official documentation zit achter een loginwall en mag je niet delen.
https://developers.meethue.com/documentation/

Een slim iemand heeft 'm echter 'reverse engineered' :+
http://www.burgestrand.se/hue-api/
Thanks.

Ik zal me tzt eens gaan verdiepen in LUA. Daar heb ik op dit moment geen kaas van gegeten

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DjAntoon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:25:
[...]

Ik heb een sonoff klaar liggen om mee te gaan testen, maar ik ben wel angstig om veel met wifi verbindingen te doen. Ik heb nu al problemen met audio streaming over wifi, ook al kan dat best aan mijn router of ziggo liggen, daar ben ik nog niet uit.

Daarom zie ik z wave of zigbee (Xiaomi) als een waarschijnlijk betere oplossing, zeker door de mesh opzet.

Of zit ik ernaast?
Sonoff werkt prima met wifi maar je wifi moet natuurlijk wel naar behoren werken. Audio streaming verlangt een constante stabiele verbinding en een sonoff aansturen gaat via een korte opdracht. Niet te vergelijken natuurlijk.

Gewoon testen of het werkt in jouw situatie. Zo niet dan zou ik beginnen uit te zoeken waar je wifi problemen door worden veroorzaakt. Misschien is je wifi signaal niet sterk genoeg op de plek waar je het gebruikt voor streaming, heb je last van storingen (andere kanaal proberen) / Heb je daar last van op 1 apparaat of op meerdere apparaten. Dit soort zaken zijn eenvoudig te testen.

Wil je 100% zekerheid dan moet je idd meer richting Z-wave gaan kijken maar de Sonoff werken prima mits de wifi natuurlijk voldoende is.

• RoJan
[...]

Of zit ik ernaast?
Z-Wave is ook heel duur en dat was meen ik de insteek van je vraag. Zigbee gebruikt ook je wifi netwerk, dus daar schiet je niet veel mee op. Het lijkt mij beter om te onderzoeken waarom je Wifi netwerk niet goed werkt. Daarna kan je altijd nog voor Zigbee gaan of toch voor de Sonoff. Zelf ben ik nogal een knutselaar, dus ik zou voor dat laatste gaan :)

• Shaggie_NB
RoJan schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:52:
[...]

Zigbee gebruikt ook je wifi netwerk, dus daar schiet je niet veel mee op.
???
Kun je dat uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

Zigbee werkt op dezelfde frequentie(s) als WiFi en kan dus 'storen'.

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Johnnygo schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:30:
[...]
Je hebt gelijk. Kan idd alleen maar achter de laatste schakelaar. Ik heb er een stopcontact naast zitten waar ik de fase en nul vanaf gehaald heb.
Als je geen stopcontact naast de laatste schakelaar hebt zitten zul je dus kabels bij moeten trekken.
Je kunt ook de module bij de lamp plaatsen (ook zonder fase). En dan de schakelaars vervangen door zwave schakelaars.
Ik heb nog even nagekeken en misschien kan ik vanaf een ander lichtpunt wel een fase draad verkrijgen bij de laatste wisselschakelaar. Klopt het dat zolang de fase draad op dezelfde groep in de zekeringskast zit de Fibaro dimmer module zal werken? Het zijn namelijk 2 verschillende lichtpunten in 2 verschillende kamers.

• RoJan
Wat Kraz zegt. Ik had me iets beter uit kunnen drukken.
Wat ik bedoel is: als je problemen met je Wifi hebt, dan is het beter om dat te verbeteren, daar schiet je sowieso wat mee op. Zigbee zou de problemen alleen maar (kunnen) verergeren.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
[...]

Of zit ik ernaast?
Als je klaar bent om te testen, TEST! >:) .
Hier draaien de sonoffs super stabiel icm een Asus 68u. Geen commando verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Precies. Heb hier ook al een flink aantal Sonoff's en Wemos D1 Mini's draaien met Tasmota (en een enkele nog met ESPeasy), maar het werkt feilloos. Voorwaarde is wel dat je WiFi netwerk overal in orde is en dat ze dus niet net buiten het bereik van je WiFi vallen, maar dat geldt voor alle devices. Dus ga het gewoon eens proberen, het kost een drol en 3 knikkers dus je kunt je er geen bult aan vallen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
mentrurius schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:28:
[...]

Ziet er goed uit. Ik kan helaas niet veel nederlandse sites vinden die dit ding verkopen. Wat me ook opvalt is dat hij direct op een stekkerdoor moet zitten en doormiddel van Wifi werkt.
Zijn er uberhaupt nederlandse sites dan die dat ding verkopen? Heb hem zelf via GearBest, was binnen 2 weken binnen.

Je hebt inderdaad Wifi nodig, maar die Wifi heb je alleen nodig voor de app, die gebruik je weer alleen om apparaten toe te voegen.
b_weijenberg schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:21:
Deze Lidl Silvercrest werkt met de RFXtrx433E.
https://www.lidl-shop.nl/...ntactdozenset/p100225362#

In Domoticz wordt de remote als Lighting5-Kangtai/Cotech ontvangen.
Dan zou ik persoonlijk gaan voor de setjes van de Action, net iets goedkoper en werken ook prima:
https://www.action.com/nl...et-met-afstandsbediening/
https://www.action.com/nl-nl/p/schakelaarset--outdoor-/
M.v.Veelen schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:48:
Precies. Heb hier ook al een flink aantal Sonoff's en Wemos D1 Mini's draaien met Tasmota (en een enkele nog met ESPeasy), maar het werkt feilloos. Voorwaarde is wel dat je WiFi netwerk overal in orde is en dat ze dus niet net buiten het bereik van je WiFi vallen, maar dat geldt voor alle devices. Dus ga het gewoon eens proberen, het kost een drol en 3 knikkers dus je kunt je er geen bult aan vallen.
Misschien moet ik binnenkort ook maar eens gaan testen met Sonoff's, als ik mijn Xiaomi spul allemaal binnen en draaiend heb. Zie alleen nog ff op tegen het flashen, maar ga het binnenkort maar eens gewoon proberen. Is Tasmota beter om er op te zetten?

[ Voor 26% gewijzigd door Phoolie op 16-11-2017 15:22 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

M.v.Veelen schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:48:
Ik dacht dat Tasmota alleen voor de Sonoff met relay was en heb toen ESPEasy geflashed op mijn Wemos D1, maar als ik jou zo hoor werkt het net zo goed op een reguliere ESP in de vorm van de Wemos?

Wat zijn voor jou nou echt verbeteringen ten opzichte van ESPEasy? Ik zie door de domotica-firmware-bomen voor een ESP het bos niet echt meer :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Tasmota werkt idd prima op de Wemos D1 Mini. Grote voordelen kan ik niet echt noemen, ik merkte alleen wel dat ik icm Tasmota MQTT meteen aan de praat kreeg. Ik kan net even iets meer met de console en er worden vrij regelmatig updates gereleased.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
DjAntoon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:02:
[...]

Aan wat voor controller sluit je dit aan zodat je het in domoticz krijgt? Ik neem aan dat niet elke controller, zoals een qubino module, meerdere temperatuursensors ondersteunt.
Alles op de raspberry. Spanning vanaf de pinnen op de raspberry en de data lijn op de GPIO. Aanpassing maken in het config bestand dacht ik. En dan krijg je ze te zien in Domoticz. Elke sensor heeft een eigen hardeware id.

Geen extra modules nodig. Alleen sensor. Weerstand en kabels leggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Racer89 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:00:
[...]

Alles op de raspberry. Spanning vanaf de pinnen op de raspberry en de data lijn op de GPIO. Aanpassing maken in het config bestand dacht ik. En dan krijg je ze te zien in Domoticz. Elke sensor heeft een eigen hardeware id.

Geen extra modules nodig. Alleen sensor. Weerstand en kabels leggen :)
Zo heb ik het ook, standaard is alleen GPIO4 onewire op de pi, staan genoeg voorbeelden van op het net.

• pven
  • Niet online
luigi87 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:23:
[...]

Welke beta-versie heb je precies? Ik heb nu versie 3.8734, daar lijkt ie nog niet in te zitten. (Bij devices duikt de watersensor niet op.)

• _Piv0
MikeOO schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:18:
[...]

Wat ik zo snel zie:

Uitgaande dat dit script gebruikt [url="https://www.domoticz.com

Het getal 1 wat staat na jullie namen moeten verschillend zijn. Dit is de naam van de variabele en die moet je voor elke telefoon aanmaken met een eigen naam. Nu gebruik je voor beide dezelfde (1) en dat gaat niet werken. Persoonlijk zou ik deze ook een duidelijke naam geven ipv een getal als naam, zodat je later ook nog weet waar ze voor gebruikt worden >:) . Bv var1_gsm & var2_gsm. Natuurlijk mag je deze namen zelf verzinnen. Geef ze allebei de waarde 1.

Voorbeeld gemaakt, wel de 2de variabele 2 aanmaken in Domoticz)

code:
1
2
ping\[1]={'192.168.1.32', 'Telefoon Pivo', '1', 'A8:9F:BA:F2:5D:F3', 5}         -- android
ping\[2]={'192.168.1.85', 'Telefoon Marcella', '2', '04:1B:6D:17:9E:DD', 5}         -- android

Tevens zie ik een \ staan achter het woord ping wat er niet in hoort.

Als het dan nog niet werkt dan kun je het beste de gehele code plaatsen.
Hmmm, dan zou dit toch moeten werken?

https://ibb.co/gtaC7m
https://ibb.co/hX7QSm
Ik krijg geen error berichten, maar het werkt nog steeds niet helaas... :-(

Edit:
Ik krijg toch wel een error, namelijk:

Error: EventSystem: Warning!, lua script /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_name.lua has been running for more than 10 seconds

[ Voor 18% gewijzigd door _Piv0 op 16-11-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Piv0 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:29:
[...]

Edit:

Error: EventSystem: Warning!, lua script /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_name.lua has been running for more than 10 seconds
Die foutmelding kun je vaker krijgen bij LUA. Ik heb dat bv met een regenscript en zou niet van invloed moeten zijn op zich.
Dit ooit gevonden maar moet ik nog eens toepassen: Gonadan's blogje: Lua script has been running for more than 10 seconds

Zover ik het zo zie zou het moeten werken. Maar zou bv ook een rechtenprobleem kunnen zijn.

Check even goed de rechten van het lua script tov andere scripts die je daar ook in dezelfde folder hebt staan en die goed werken. Via Winscp kun je dit bv eenvoudig zien door rechtermuisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor eigenschappen.

De rechten bij afwijking even gelijk trekken met een goed werkend bestand.

WiFi en Bluetooth uitzetten en dan wachten tot de ingestelde tijd voorbij is om te zien wat er gebeurt.
Check ook na die tijd goed of de variabele mogelijk wel veranderd zijn als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15

icecreamfarmer

en het is

*knip*, beetje weinig eigen inzet. Wat heb je zelf al gevonden? Wat lukt er niet etc?

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2017 10:20 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
_Piv0 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:29:
[...]

Edit:

Ik was net even aan het stoeien met het simpele ping script, daar kreeg ik ook die warnings en het script leek niet te werken. Dit bleek te komen doordat ik een ip-adres aan het pingen was op een machine waar dat dicht stond. Dit aangepast naar een wel te pingen IP en weg was die melding. Dus wellicht kan je eerst even checken of die devices per stuk te pingen zijn. Zo ja, voeg er 1 toe, zonder Mac-adres aan het script, kijk of die werkt, zo voeg je steeds een device toe zonder Mac-adres en vervolgens steeds per device het Mac-adres toevoegen en zo vind je vanzelf de oorzaak van het niet functioneren.

Waarschijnlijk heb je het al gecontroleerd, maar werkt je BT uberhaupt? Als ik het script zo ff snel bekijk maakt deze daar namelijk gebruik van. Of ik begrijp het script verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
pven schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:28:
[...]

Welke beta-versie heb je precies? Ik heb nu versie 3.8734, daar lijkt ie nog niet in te zitten. (Bij devices duikt de watersensor niet op.)
Ik draai 3.8563, dus lager dan die van jou.
Heb je wel bij instellingen "hardware accepteren" aan staan?
En wat ook nog help is hem even activeren door hem even in het water te leggen.

hierna zou je hem in je device list terug moeten kunnen vinden.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
[...]

Je zou eigenlijk eens een instructable moeten doen! :Y #hinthint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
RoJan schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:31:
[...]

Je zou eigenlijk eens een instructable moeten doen! :Y #hinthint
Zou het wel willen doen, maar heb hier echt geen tijd voor helaas.

- leeg -

Pagina: 1 ... 61 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.