Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@DjAntoon Ik had er in het begin nogal wat problemen mee. Is inmiddels 2 jaar geleden dat ik alles heb ingesteld. Ik heb toch wel de nodige avonden aan besteed. Domoticz op de Raspberry zetten is geen probleem. Echter het stuk wat @Knielen aanhaalt had ik de meeste problemen mee.

Zelf ben ik meer van de kabels leggen en de hardware. programmeren is niet zo mijn ding. Ik weet nog goed dat ik alles netjes in het config file had getypt en niet wist hoe ik het moest opslaan |:(

Als je eenmaal de GPIO ingesteld hebt als schakel contact of temperatuur sensor, herkend Domoticz mooi alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Oke, probleem niet op te lossen zo, krijg nu wel meldingen via de mail binnen maar als ik even terug ga kijken in de instellingen staat ie weer lekker op poort 25, raar maar waar dus wellicht is er iemand die mijn DB kan checken ? ik heb echt geen idee hoe ik dit zou moeten doen namelijk.
Verder heb ik even zitten lezen over het rooten van de TOON, dit is best een technisch verhaal waar ik niet aan ga zitten, te weinig kennis van zaken er voor, zijn er mensen hier dit dit gedaan hebben ? het klinkt allemaal niet heel simpel en zoek dus eigenlijk iemand in de buurt van Amersfoort die wellicht dit kan doen voor me ? thanks alvast en we gaan weer verder kl... spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
DjAntoon schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:57:
Ik werk nu nog met een windows laptop met een Aeon labs USB stick, maar wil ook de stap maken naar een RPI. De GPIO die jij gebruikt stuur je vanuit Domoticz? Is dat makkelijk? Hardware is voor mij geen probleem, maar software is wel eens anders... Vandaar dat ik ook nog op windows zit, dat "lijkt" simpeler.
die stick doet t ook gewoon op de pi hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Bekijk even de livestream (of later) van de tweakers meetup security vanaf 46 minuten het hacken van domoticz.
plan: Bekijk hier de livestream van de Tweakers Meet-Up Security I
Mqtt kan dus soms worden afgeluisterd.

Meeste bugs zijn snel gefixed.

De shodan zoekmachine is te vinden op https://www.shodan.io/search?query=domoticz

[ Voor 14% gewijzigd door niki_lauda op 08-11-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Shaggie_NB schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:39:
[...]Die P1 is in blockley wel al opgesplitst, heet in blockley <naam P1>actueel.
Kun je je blockey hier even posten?
I did try to change bigger and smaller only this make no different:
https://drive.google.com/...o539knt0/view?usp=sharing

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Dylantje2 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:00:
[...]

I did try to change bigger and smaller only this make no different:
https://drive.google.com/...o539knt0/view?usp=sharing
Ik heb heel simpel:
if energie actual > 1000 Do set lamp on
Else if energie actual < 750 Do set lamp off

en dat werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Shaggie_NB schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:12:
[...]

Ik heb heel simpel:
if energie actual > 1000 Do set lamp on
Else if energie actual < 750 Do set lamp off

en dat werkt uitstekend.
Welke van de twee heb je in blockley de roze achtige of de paars?

En boven nul geen probleem...
Maar onder nul???

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Dylantje2 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:13:
[...]

Welke van de twee heb je in blockley de roze achtige of de paars?

En boven nul geen probleem...
Maar onder nul???
Paars
en altijd verschil onder- en bovengrens ruim instellen ( om hysteresis-loop te voorkomen).
Ikzelf kan niet testen met negatieve getallen (geen panelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

mm dat zou nog het probleem kunnen zijn ik had/heb de roze geprobeerd zie ik nu....

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
Racer89 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:20:
@DjAntoon Als je eenmaal de GPIO ingesteld hebt als schakel contact of temperatuur sensor, herkend Domoticz mooi alle apparaten.
Mijn idee is om de RPI in de meterkast te bouwen, gelijk via een P1 mijn meter uit te lezen, en via GPIO de bel schakelaar als ook de bel zelf aan te sturen. bespaart al snel weer een Z-wave module. Lijkt of dit makkelijk moet kunnen. (Hardware interface is geen probleem, dagelijks werk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
Ik heb een dingetje met Domoticz waar ik niet uit kom. Mogelijk kan het ook gewoon weg niet maar ik vraag het toch even.
Ik heb een group gemaakt van Yeelight lampen maar deze kun je alleen inschakelen met een predefined color.
Is daar niet een color slider aan toe te voegen als deze aan staat zodat je ook de kleur kunt regelen?
Ik had al wel wat dingen gelezen of een warm white slider maar heb er geen voorbeelden van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
schumi2004 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:30:
Ik heb een dingetje met Domoticz waar ik niet uit kom. Mogelijk kan het ook gewoon weg niet maar ik vraag het toch even.
Ik heb een group gemaakt van Yeelight lampen maar deze kun je alleen inschakelen met een predefined color.
Is daar niet een color slider aan toe te voegen als deze aan staat zodat je ook de kleur kunt regelen?
Ik had al wel wat dingen gelezen of een warm white slider maar heb er geen voorbeelden van gezien.
Check de wiki van de yeelights ff. Daar heeft iemand het script staan voor de warmwit slider. Die gebruik ik nu ook.
https://www.domoticz.com/wiki/Yeelight

Mogelijk helpt dit je opweg om dit voor kleuren te doen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:02
KeesV schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:16:
[...]

Nee nog niet... Moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet de tijd heb gehad om er ff in te duiken. Heb jij al wat gehoord van Liander?
Nee, helaas... even afwachten nog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 16:54
Even een vraagje, ik krijg sinds gisteren geen meldingen meer van domoticz via pushover binnen? Hebben hier meer mensen last van?

EDIT: doet het weer...

[ Voor 11% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 10-11-2017 07:12 ]

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:20
Kan ik in Domoticz op een OTGW de waarde voor de kamertemperatuur regelen met een Blockly script? Dus bijvoorbeeld:
If: iemand thuis = off
Then: set "room setpoint actual = 21"

Ik krijg een error als ik dit probeer. Is er een bepaalde manier waarmee dit kan?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Nog een vervolgvraag over een RGBW lichtslang:
Ik zag vandaag een lichtslang die volcontinu heel langzaam allerlei kleuren had.
Kan zoiets gemakkelijk ingesteld worden bij Philips Hue en/of Milight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:16

PnD

like in Pinda ^_^

1. Ik heb homebridge met succes geïnstalleerd en conform handleiding een RoomID aangemaakt en deze in de config.json ingevuld. Aan dit RoomID verschillende schakelaars gekoppeld.
Echter in de Woning app kijk krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.

Of mis ik iets?

ps. Ik heb de Nest en Harmony plugin wel goed werkend

Dit is mijn config.json

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:21:3E:E4:DE:33",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },
    "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.",
    "platforms": [
    {
            "platform": "eDomoticz",
            "name": "eDomoticz",
            "server": "127.0.0.1",
            "port": "8080",
            "ssl": 0,
            "roomid": 2,
            "mqtt": 0
        },
        {
            "platform": "Nest",

"token": "",
            "clientId": "3debca46-edc6-4fc4-a4a4-db3e16587ebf",
            "clientSecret": "28wvbN1vJYsjw9Fk69mEjJ4mE",
            "code": "TB8QFQY2",

"username": "username",
            "password": "password"
        },
           {
            "platform": "HarmonyHub",
            "name": "Harmony Hub"
            }

],
    "accessories": []
}

2. Vreemd genoeg kan ik op internet nergens vinden welke commando's Siri allemaal heeft om de boel aan te sturen voor de Woning app. Iemand een lijstje?

[ Voor 6% gewijzigd door PnD op 10-11-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Mmmmm zou deze werken binnen Domoticz ??

https://nl.aliexpress.com...h&&scm=1007.12783.72505.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Domoticz op Synology heeft sinds een paar dagen de nare neiging om exact om 00:00 te herstarten. Zonder foutmeldingen. Vandaag maar even het versienummer genoteerd (8153-7), misschien dat het updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
PnD schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:36:
1. Ik heb homebridge met succes geïnstalleerd en conform handleiding een RoomID aangemaakt en deze in de config.json ingevuld. Aan dit RoomID verschillende schakelaars gekoppeld.
Echter in de Woning app kijk krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.

Of mis ik iets?

ps. Ik heb de Nest en Harmony plugin wel goed werkend

2. Vreemd genoeg kan ik op internet nergens vinden welke commando's Siri allemaal heeft om de boel aan te sturen voor de Woning app. Iemand een lijstje?
1. ik heb dit afgelopen weekend ook gedaan en heb wel het ip-adres veranderd in de config file. Weet niet of dat een verschil gaat maken.
2. Lijstje wat ik gevonden heb is: https://9to5mac.com/2015/06/25/apple-homekit-siri-commands/ is al wel een oud lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Deze heeft alleen 433MHz, zeker dat je dat wil als je voor hetzelfde geld een sonoff hebt die WIFI kan (dus met feedback enzo)?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
naftebakje schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:30:
[...]
Deze heeft alleen 433MHz, zeker dat je dat wil als je voor hetzelfde geld een sonoff hebt die WIFI kan (dus met feedback enzo)?
Het probleem is alleen dat Sonoff geen EU varianten maakt.

Maar kijk eens naar:
HaTe in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"

Dat gaat over een Sonoff clone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Als je de Livolo touch switches pakt wel icm RFXcom

Let wel dat je de remote versie besteld :)

[ Voor 5% gewijzigd door JJnJ op 10-11-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:35
Ik heb al gezocht (maar nog niet kunnen vinden) waarom mijn Xiaomi Gateway in Domoticz allerlei Voltage sensoren laat zien? Of zijn deze van de buren?

Zie hier: Theone098 in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

[ Voor 61% gewijzigd door Theone098 op 10-11-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Theone098 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:17:
Ik heb al gezocht (maar nog niet kunnen vinden) waarom mijn Xiaomi Gateway in Domoticz allerlei Voltage sensoren laat zien? Of zijn deze van de buren?

Weet iemand dit?

Xiaomi Gateway 5373E1E0 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.235 V - 103 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:46:34

Xiaomi Gateway A3BBBDB5 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.025 V - 82 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:44:51

Xiaomi Gateway 23234343 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.035 V - 83 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:39:31

Xiaomi Gateway 4D6F2F0D 1 Xiaomi Voltage General Voltage 3.015 V - 81 Apparaat toevoegenNaam wijzigen Log 2017-11-10 11:36:10
Het is niet de bedoeling om je vragen in meerder topics te plaatsen. Je kan het beter in 1 topic zetten en dan in het andere topic een verwijzing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:09
Phoolie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:48:
[...]

Het probleem is alleen dat Sonoff geen EU varianten maakt.
Sonoff maakt wel EU varianten, maar vooralsnog alleen in de enkelknops uitvoering. De twee- en drie knops versies komen in Q1 Q2 van 2018 zo bleek bij navraag bij Itead.

Mocht je Z-wave gebruiken, dan heeft Neo Coolcam ook een aardige enkel- en twee knops schakelaar in het assortiment voor €20-€25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
naftebakje schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:30:
[...]
Heeft die dan ook die schakelaars met 3 aansluitmogelijkheden enz ? zoek die wandschakelaars namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
JJnJ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:07:
[...]

Als je de Livolo touch switches pakt wel icm RFXcom

Let wel dat je de remote versie besteld :)
deze dus ? : https://nl.aliexpress.com...8b-4ca4-9580-8dc218eb6afa

Boeit me niet zo dat het us versie is pas me doos wel aan lol, lang leven de gipsbetonblokken

Dit is dus een beetje de tegenhanger van de Zwave versie van Coolcam lijkt me ?

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamcatcher op 10-11-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
tsjoender schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:01:
[...]

Sonoff maakt wel EU varianten, maar vooralsnog alleen in de enkelknops uitvoering. De twee- en drie knops versies komen in Q1 Q2 van 2018 zo bleek bij navraag bij Itead.
[...]
Ok, dat wist ik niet. Maar dan is het moeite waard om nog even geduld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Dreamcatcher schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:19:
[...]

deze dus ? : https://nl.aliexpress.com...8b-4ca4-9580-8dc218eb6afa

Boeit me niet zo dat het us versie is pas me doos wel aan lol, lang leven de gipsbetonblokken

Dit is dus een beetje de tegenhanger van de Zwave versie van Coolcam lijkt me ?
Nee, het RF tekentje moet erbij staan, zoals: link
Daarnaast is elk touch knopje een aan+uit. Dus voor 1 enkele schakelaar heb je een switch als bovenstaande voorbeeld nodig. Voor 2 schakelaars 2 touch switches etc. Elk touch switch bolletje is aan/uit om het zo te zeggen, Jouw voorbeeld is echt om 4 schakelaars te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
Nope, ga er maarvnauit van niet. Broadlink is de gateway en geloof niet dat er een link is tussen de gateway en Domoticz.
Deze is van Coolcam, met Z-wave en zou wel moeten kunnen werken denk ik. zie nu pas dat je een 3-schakelaar zoekt

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 10-11-2017 15:14 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
luigi87 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:12:
[...]

Nope, ga er maarvnauit van niet. Broadlink is de gateway en geloof niet dat er een link is tussen de gateway en Domoticz.
Deze is van Coolcam, met Z-wave en zou wel moeten kunnen werken denk ik. zie nu pas dat je een 3-schakelaar zoekt
Lees wel in het engelse fora dat mensen met Broadlink bezig waren maar schijnbaar dus nog niet volledig ondersteund als ik je goed begrijp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik ben een van de gelukkigen die een nieuwe slimme gasmeter heeft gekregen omdat de oude niet vellig was, vanmiddag geinstalleerd. Het probleem is nu dat de electricitetsmeter de oude gasmeter nog steeds ziet, maar de nieuwe gasmeter dus ook.

Als ik met 'cu -l' het P1 signaal uitlees zie ik alleen de bevroren stand van de oude meter, maar niet de nieuwe. In domoticz uiteraard ook niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik de oude meter verwijderen uit de slimme electriciteitsmeter?

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Dreamcatcher schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:03:
[...]

Lees wel in het engelse fora dat mensen met Broadlink bezig waren maar schijnbaar dus nog niet volledig ondersteund als ik je goed begrijp ?
Jij bedoeld denk ik dit Topic Ik heb het een beetje gevolgt, maar zijn nogal wat handelingen om het in Domoticz herkent te krijgen, het is niet zo ondersteund als Xiaomi of Z-wave. zal dus met dat Broadlink behoorlijk pionieren zijn voor wat ik in het topic lees.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 13:11
Ik denk dat je met de volgende meer kans hebt dat het werkt:

https://nl.aliexpress.com...0015.7.519d9f9bpDMhrk&s=p

Mijn gedachte.... werkt via wifi, denk alleen dat je de firmware ff moet aanpassen naar ESPEasy.
Er staat alleen niet in de adv. dat er een ESP8266 in zou zitten....

[ Voor 10% gewijzigd door roches op 10-11-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48
Afgelopen week domoticz in een Proxmox lxc container geinstalleerd en de eerste kleine stapjes gemaakt.
Telegram notificaties, netatmo apparaten aangemaakt, kodi, en vandaag een P1 kabel binnen gekregen voor de slimme meter die volgende week geplaatst gaat worden.

Vanuit Proxmox doe ik usb pass trough naar de debian 8 lxc container. /dev/ttyUSB0 wordt goed door gezet.
en device /dev/ttyUSB0 is te connecten (natuurlijk komt er nog geen data binnen)

Nu zou ik verwachten dat Domoticz wel in staat zou zijn om de P1 usb kabel te detecteren.

Helaas blijft het serial pull down menu leeg. Ik kan /dev/ttyUSB0 niet selecteren in Domoticz;

dmesg in lxc container laat zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[85490.432090] usb 1-1.5: new full-speed USB device number 3 using ehci-pci
[85490.551208] usb 1-1.5: New USB device found, idVendor=0403, idProduct=6001
[85490.551219] usb 1-1.5: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[85490.551221] usb 1-1.5: Product: FT232R USB UART
[85490.551222] usb 1-1.5: Manufacturer: FTDI
[85490.551223] usb 1-1.5: SerialNumber: AI1TQAC6
[85490.553916] usb 1-1.5: Detected FT232RL
[85490.554322] usb 1-1.5: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0

cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200

geeft aan "connected'' natuurlijk weer geen data. Dat komt volgende week.

lxc proxmox info
code:
1
2
lxc.cgroup.devices.allow: c 188:* rwm
lxc.mount.entry: /dev/ttyUSB0 dev/ttyUSB0 none bind,optional,create=file

usb detectie
code:
1
2
root@pve:~# ls -la /dev/ttyUSB0
crw-rw-rw- 1 root dialout 188, 0 Nov 10 17:44 /dev/ttyUSB0

Iemand enig idee? moet de kabel daadwerkelijk aangesloten worden voor dat dit device zichtbaar wordt? volgens niet :?

[ Voor 11% gewijzigd door olson op 10-11-2017 18:20 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:15:
Ik ben een van de gelukkigen die een nieuwe slimme gasmeter heeft gekregen omdat de oude niet vellig was, vanmiddag geinstalleerd. Het probleem is nu dat de electricitetsmeter de oude gasmeter nog steeds ziet, maar de nieuwe gasmeter dus ook.

Als ik met 'cu -l' het P1 signaal uitlees zie ik alleen de bevroren stand van de oude meter, maar niet de nieuwe. In domoticz uiteraard ook niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik de oude meter verwijderen uit de slimme electriciteitsmeter?
Nee dat kan je niet. Dat doet de netbeheerder vanaf afstand. Kost een paar dagen. Heb hetzelfde gehad, ook meterwissel na installatie van een slimme gasmeter (hij maakte herrie, staat los van de huidige problemen) en na een paar dagen was dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:31:
[...]

Nee dat kan je niet. Dat doet de netbeheerder vanaf afstand. Kost een paar dagen. Heb hetzelfde gehad, ook meterwissel na installatie van een slimme gasmeter (hij maakte herrie, staat los van de huidige problemen) en na een paar dagen was dat opgelost.
Ah, dank. Had al zitten spelen met de knopjes op de twee meters, maar zonder succes. Er zit niets anders op, paar dagen foutjes in de grafieken maar helaas.

Thank God for the Internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Roo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:40:
[...]

Ah, dank. Had al zitten spelen met de knopjes op de twee meters, maar zonder succes. Er zit niets anders op, paar dagen foutjes in de grafieken maar helaas.
Ja en weer op 0 zometeen, best rot. Maar het alternatief van vergast worden door je meter was nog rotter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:11

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

olson schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:05:
Afgelopen week domoticz in een Proxmox lxc container geinstalleerd en de eerste kleine stapjes gemaakt.
Telegram notificaties, netatmo apparaten aangemaakt, kodi, en vandaag een P1 kabel binnen gekregen voor de slimme meter die volgende week geplaatst gaat worden.

Vanuit Proxmox doe ik usb pass trough naar de debian 8 lxc container. /dev/ttyUSB0 wordt goed door gezet.
en device /dev/ttyUSB0 is te connecten (natuurlijk komt er nog geen data binnen)

Nu zou ik verwachten dat Domoticz wel in staat zou zijn om de P1 usb kabel te detecteren.

Helaas blijft het serial pull down menu leeg. Ik kan /dev/ttyUSB0 niet selecteren in Domoticz;

dmesg in lxc container laat zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[85490.432090] usb 1-1.5: new full-speed USB device number 3 using ehci-pci
[85490.551208] usb 1-1.5: New USB device found, idVendor=0403, idProduct=6001
[85490.551219] usb 1-1.5: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[85490.551221] usb 1-1.5: Product: FT232R USB UART
[85490.551222] usb 1-1.5: Manufacturer: FTDI
[85490.551223] usb 1-1.5: SerialNumber: AI1TQAC6
[85490.553916] usb 1-1.5: Detected FT232RL
[85490.554322] usb 1-1.5: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0

cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200
geeft aan "connected'' natuurlijk weer geen data. Dat komt volgende week.

lxc proxmox info
code:
1
2

usb detectie
code:
1
2
root@pve:~# ls -la /dev/ttyUSB0
crw-rw-rw- 1 root dialout 188, 0 Nov 10 17:44 /dev/ttyUSB0

Iemand enig idee? moet de kabel daadwerkelijk aangesloten worden voor dat dit device zichtbaar wordt? volgens niet :?
Heb dezelfde setup: We gaan even vergelijken :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
proxmox:~# dmesg -H
--knip--
[  +0.455589] usb 5-1: new full-speed USB device number 2 using ohci-pci
[  +0.178065] usb 5-1: New USB device found, idVendor=0403, idProduct=6001
[  +0.000009] usb 5-1: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[  +0.000004] usb 5-1: Product: P1 Converter Cable
[  +0.000003] usb 5-1: Manufacturer: FTDI
[  +0.000004] usb 5-1: SerialNumber: P1Z8OKLN
[  +0.006041] ftdi_sio 5-1:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected
[  +0.000064] usb 5-1: Detected FT232RL
[  +0.004476] usb 5-1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
[  +1.296030] ftdi_sio ttyUSB0: FTDI USB Serial Device converter now disconnected from ttyUSB0
[  +0.000075] ftdi_sio 5-1:1.0: device disconnected
[  +0.259346] usb 5-1: reset full-speed USB device number 2 using ohci-pci
[  +0.424058] usb 5-1: reset full-speed USB device number 2 using ohci-pci
[  +0.412028] usb 5-1: reset full-speed USB device number 2 using ohci-pci

hier gaat het mis: 

[Nov10 20:20] ohci-pci 0000:00:13.0: [b]frame counter not updating; disabled[/b]
[  +0.001833] ohci-pci 0000:00:13.0: [b]HC died; cleaning up[/b]
[  +0.001912] [b]usb 5-1: USB disconnect, device number 2[/b]

Dit gaat soms een paar uur soms minder dan 5 minuten. Nooit kunnen vinden waarom.
Vermoed dat het gekomen is na een upgrade van ProxMox.
Als brute hack: op de proxmox host middels cron de ohci-pci unbinden en rebinden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
proxmox:~# qm config 100 | grep usb
usb0: host=5-1

proxmox:~# lsusb | grep 0403
Bus 005 Device 002: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC

proxmox:~# lsmod | grep usb
usbserial              53248  1 ftdi_sio

Op de domoticz virtuele machine:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[  +0.476453] usb 3-1: New USB device found, idVendor=0403, idProduct=6001
[  +0.000010] usb 3-1: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[  +0.000005] usb 3-1: Product: P1 Converter Cable
[  +0.000003] usb 3-1: Manufacturer: FTDI
[  +0.000003] usb 3-1: SerialNumber: P1Z8OKLN
[  +0.008892] ftdi_sio 3-1:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected
[  +0.000060] usb 3-1: Detected FT232RL
[  +0.000004] usb 3-1: Number of endpoints 2
[  +0.000003] usb 3-1: Endpoint 1 MaxPacketSize 64
[  +0.000003] usb 3-1: Endpoint 2 MaxPacketSize 64
[  +0.000003] usb 3-1: Setting MaxPacketSize 64
[  +0.004245] usb 3-1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0

root@lamp ~# lsusb | grep 0403
Bus 003 Device 105: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC

root@lamp ~# lsmod | grep usb
usbserial              36293  1 ftdi_sio
usbhid                 44460  0
hid                   102264  2 hid_generic,usbhid
usbcore               195468  6 uhci_hcd,usbserial,ehci_hcd,ehci_pci,usbhid,ftdi_sio
usb_common             12440  1 usbcore

Als test heb ik de P1 kabel uit de slimme meter getrokken:

code:
1
2
proxmox:~# lsusb | grep 0403
Bus 005 Device 002: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC

en op de domoticz virtuele machine:

code:
1
2
root@lamp ~# lsusb | grep 0403
Bus 003 Device 105: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC

Beide gewoon te zien!

Ik zou het in je proxmox config zoeken...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
ElMacaroni schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:36:
[...]

Beide gewoon te zien!

Ik zou het in je proxmox config zoeken...
ik kom er net achter dat dit wel gewoon werkt vanuit de proxmox host

lxc-device add -n 104 /dev/ttyUSB0 /dev/ttyUSB0

Dan is in Domoticz /dev/ttyUSB0 wel zichtbaar! maar overleeft natuurlijk geen reboot.

ergens is dit
code:
1
2

toch niet het zelfde...hoe ziet je eigen config eruit? in dit gedeelte?

verder lijkt dit ook niet in orde in mijn container

code:
1
2
3
4
5
6
root@domoticz:~# export LIBUSB_DEBUG=9
root@domoticz:~# lsusb
libusb: debug [libusb_init] created default context
libusb: debug [libusb_init] libusb v1.0.19.10903
libusb: error [op_init] could not find usbfs
unable to initialize libusb: -99

[ Voor 23% gewijzigd door olson op 10-11-2017 21:08 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:16

PnD

like in Pinda ^_^

Marcosw87 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:03:
[...]

1. ik heb dit afgelopen weekend ook gedaan en heb wel het ip-adres veranderd in de config file. Weet niet of dat een verschil gaat maken.
2. Lijstje wat ik gevonden heb is: https://9to5mac.com/2015/06/25/apple-homekit-siri-commands/ is al wel een oud lijstje.
Helaas, IP adres aanpassen heeft niet geholpen 😔
Bedankt voor de siri lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

olson schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:55:
[...]
ik kom er net achter dat dit wel gewoon werkt vanuit de proxmox host

lxc-device add -n 104 /dev/ttyUSB0 /dev/ttyUSB0

Dan is in Domoticz /dev/ttyUSB0 wel zichtbaar! maar overleeft natuurlijk geen reboot.

ergens is dit
code:
1
2

toch niet het zelfde...hoe ziet je eigen config eruit? in dit gedeelte?

verder lijkt dit ook niet in orde in mijn container

code:
1
2
3
4
5
6
root@domoticz:~# export LIBUSB_DEBUG=9
root@domoticz:~# lsusb
libusb: debug [libusb_init] created default context
libusb: debug [libusb_init] libusb v1.0.19.10903
libusb: error [op_init] could not find usbfs
unable to initialize libusb: -99
https://www.linuxquestion...r-4175581526/#post5558437 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
Deze config had ik ook al gevonden. Maar werkt niet. Weet je zeker dat dit werkt bij jou?
Device id is 188 ipv 189 en deze setup maakt een /dev/bus/usb dir aan maar geen /dev/ttyUSB0

:'(
Edit: met deze setup werk lsusb wel 8)7 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door olson op 10-11-2017 21:55 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

olson schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:42:
[...]

Deze config had ik ook al gevonden. Maar werkt niet. Weet je zeker dat dit werkt bij jou?
Device id is 188 ipv 189 en deze setup maakt een /dev/bus/usb dir aan maar geen /dev/ttyUSB0

:'(
Ik heb nog ProxMox 4.4-18/ef2610e8.
code:
1
2
proxmox:/etc# uname -a
Linux proxmox 4.4.83-1-pve #1 SMP PVE 4.4.83-96 (Tue, 19 Sep 2017 10:30:12 +0200) x86_64 GNU/Linux

Doorlussen USB info hier gevonden.

Jij hebt lxc setup, geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
ElMacaroni schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:01:
[...]

code:
1
2
Linux proxmox 4.4.83-1-pve #1 SMP PVE 4.4.83-96 (Tue, 19 Sep 2017 10:30:12 +0200) x86_64 GNU/Linux

Ok, verschil gevonden :) toch bedankt voor het meedenken :*) ik heb inderdaad 5.1 en lxc container.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
ElMacaroni schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:01:
[...]

code:
1
2

In een kvm met debian 9 werkt de P1 usb meter gewoon prima na doorlussen... O-)

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:02
KeesV schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:16:
[...]

Nee nog niet... Moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet de tijd heb gehad om er ff in te duiken. Heb jij al wat gehoord van Liander?
@KeesV Zojuist gebeld door Liander, er was geen update oid geweest dus ze komen binnenkort een nieuwe meter plaatsen (ik heb deze pas een paar maanden).
Aan geijkte producten mogen geen reparaties uitgevoerd worden, vandaar dat ie meteen vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Iemand nog leuke 11-11 deals tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:48
Heb zelf 1x 2CH en 2x 1CH besteld voor overlopen in huis. Kijken of het past en wat is. Zo niet komen ze vanzelf op Tweakers V&A te staan ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

KeesV

Zonder titel

BeeJee78 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:51:
[...]

@KeesV Zojuist gebeld door Liander, er was geen update oid geweest dus ze komen binnenkort een nieuwe meter plaatsen (ik heb deze pas een paar maanden).
Aan geijkte producten mogen geen reparaties uitgevoerd worden, vandaar dat ie meteen vervangen wordt.
ok, bijzonder dat het bij ons allebei tegelijk mis gaat dan... Ik ga voor de zekerheid morgen nog ff met mijn kabeltje naar de buren denk ik om ff te testen. Als dat wel werkt mag Stedin bij mij langs komen...

Ik doe niet aan sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Ik moest mijn hele raspberry opnieuw installeren, door een corrupte sdkaart.... Nu wil ik mijn hue weer koppelen, druk op de knop en druk op register in domoticz, maar domoticz blijft zeggen dat de link knop niet is ingedrukt.... Meer mensen last van? Is er een mogelijkheid om op een andere makkelijke manier om je username te achterhalen?

Ik draai:
Version: 3.8699
Build Hash: 5643ae96
Compile Date: 2017-11-04 15:18:05
dzVents Version: 2.3.0

Update: nog even verder gezocht en via browser: http://<ip-adres-hue-bridge>/debug/clip.html

in het message body veld dit ingevoerd : {"devicetype":"my_hue_app#<naam-van-hue-bridge-in-hardware-overzicht-in-domoticz>"}

Als resultaat krijg je dan een user terug die kun je gebruiken in domoticz. En tata het werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door inbedrijf op 11-11-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 00:22
Heb hetzelfde probleem als hierboven. Kom tot de conclusie dat mijn SD uit het niets corrupt is. Error is: Kernel Panic : VFS :Unable to mount root fs on unknown-b

Nu wil ik eigenlijk niet opnieuw installeren en ben aan het kijken naar een fix, sudo fsck.ext4 -fy /dev/sdq

Hij geeft nu alleen heeltijd aan dat het device in use is... Heb het in mijn Synology nas gedrukt omdat daar linux op draait.

[ Voor 9% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 11-11-2017 20:04 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ik heb wat neo coolcam besteld, pir, deurschakelaar en tussenstekker op z wave. Alles om te testen, maar als ik dat hier allemaal lees komt dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2023

crazyharrie

9370WP op O-Z-W Ecodan 7,5Kw

iemand ervaring met een verse installatie van domoticz op Raspbian Stretch Lite
En het sudo curl -L install.domoticz.com | bash commando om domoticz te installeren?
Ik krijg met geen mogelijkheid domoticz op de browser poort 8080 zichtbaar.
Vreemde is dat de oude versie die draaide dit wel gewoon deed.
update en upgrade ook gedaan...

Ik ben een linux noob, maar kom er meestal zelf wel uit. Nu dus niet,, Iemand een idee?

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

crazyharrie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:32:
En het sudo curl -L install.domoticz.com | bash commando om domoticz te installeren?

Ik ben een linux noob, maar kom er meestal zelf wel uit. Nu dus niet,, Iemand een idee?
Hier een andere n00b. Op twee pi's volgens de instructie geïnstalleerd. Wel tegen een paar dingen aan gelopen maar meeste is op het forum te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts

Onlangs ook een nieuwe installatie gedaan. Onder raspian stretch kreeg ik het ook niet aan de gang. Toen jessie geïnstalleerd en werkte direct zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
bramv82 schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:08:
[...]

Onlangs ook een nieuwe installatie gedaan. Onder raspian stretch kreeg ik het ook niet aan de gang. Toen jessie geïnstalleerd en werkte direct zonder problemen
Damm herkenbaar. Ik heb ook zitten prutsen met die stretch image. Uiteindelijk bouwen source ook geprobeerd maar dat geeft ook diverse problemen tijdens het bouwen.

Nu maar de laatste versie van Jesse Lite downloaden van: http://downloads.raspberrypi.org/raspbian_lite/images/

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kreeg het ook niet meteen aan de gang.
Durf even niet meer te zeggen wat ik extra geïnstalleerd heb, maar daarna deed/doet hij het wel.
Ik had ergens in een tread gelezen dat Stretch iets niet standaard installeert.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:36
inbedrijf schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:47:
Ik moest mijn hele raspberry opnieuw installeren, door een corrupte sdkaart....
Met wat maatregelen moet dat goed te voorkomen zijn. Zeker met een Pi2/Pi3. Hier draaien ze zo'n 1,5 jaar 7x24 zonder enig probleem (zelfs 2x uitval elektra overleefd). Paar maatregelen:
  1. gebruik een sdkaart van een betrouwbaar merk (enige probleem dat ik in het begin eens heb gehad, was met een 'noname' kaartje).
  2. gebruik een overgedimensioneerde sdkaart (16 of 32 Gb)
  3. maak van je root filesysteem (/) een f2fs filesystem type (speciaal gericht op flash geheugens).
  4. maak voor /tmp, /var/log gebruik van ramdisk tmpfs in /etc/fstab.
  5. mount je root filesystem (/) met opties noatime en nodiratime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Ik ben hier bekend mee, en pas dit ook al toe. Mijn vraag ging over de username van Hue (waar ik zelf al antwoord op heb gegeven :D. @Zanzibar-1337 had hier een vraag over. Mijn probleem is ontstaan door een slechte voeding
Randy.W schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:15:
[...]

Met wat maatregelen moet dat goed te voorkomen zijn. Zeker met een Pi2/Pi3. Hier draaien ze zo'n 1,5 jaar 7x24 zonder enig probleem (zelfs 2x uitval elektra overleefd). Paar maatregelen:
  1. gebruik een sdkaart van een betrouwbaar merk (enige probleem dat ik in het begin eens heb gehad, was met een 'noname' kaartje).
  2. gebruik een overgedimensioneerde sdkaart (16 of 32 Gb)
  3. maak van je root filesysteem (/) een f2fs filesystem type (speciaal gericht op flash geheugens).
  4. maak voor /tmp, /var/log gebruik van ramdisk tmpfs in /etc/fstab.
  5. mount je root filesystem (/) met opties noatime en nodiratime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Via de ibood app is vandaag een Amerikaanse Google Home met verloopstekker in de aanbieding, incl verzending 116 euro. Geen idee of dit nou echt een goede aanbieding is maar gezien ik niet vaak in de buurt van Duitsland kom toch maar besteld.

Voor zover ik weet alleen IFTTT ondersteuning maar ach, wellicht een tijdje een leuk speeltje totdat er eindelijk iets beters op de markt komt voor ons. Want ik vind het leuk om een beetje te automatiseren thuis maar ik zou graag wat meer ontwikkeling op dit vlak zien. Gewoon, JARVIS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

niki_lauda schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:56:
[...]

Hier een andere n00b. Op twee pi's volgens de instructie geïnstalleerd. Wel tegen een paar dingen aan gelopen maar meeste is op het forum te vinden
Jullie moeten even ./updatebeta doen. Volgens mij werkt het dan wel. Ik had hetzelfde

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Stretch geeft nog meer foutmeldingen als je SBFspot wil installeren. (heeft met rechten van Pi te maken)
Gewoon jessie erop knallen en alles werkt als vanouds.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 00:22
Heb inmiddels alles weer draaiend (deurbel, lampen, SBFspot, mindergas script, enz.), nieuwe MicroSD gebruikt. Eerstgisteren om 04.02 de laatste update gehad van de slimme meter, daarna was het systeem dood... Zo uit het niets, geen stroomuitval niets. Het heeft een jaar (precies een jaar, 11 november heb ik namelijk alles geinstalleerd, dat is de datum waarop ik de zonnenpanelen kreeg... ) Geen idee waar dit verkeerd is gegaan. De SD kaart is ook niet echt meer te herstellen of iets dergelijks, ga er binnenkort nog maar eens naar kijken..

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 21:23

Had ik eergisteren bij nieuwe installatie ook, sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade hebben het gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

AUijtdehaag schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:26:
Stretch geeft nog meer foutmeldingen als je SBFspot wil installeren. (heeft met rechten van Pi te maken)
Gewoon jessie erop knallen en alles werkt als vanouds.
mm
Waar kan ik die werkende jessie vinden?
Heb ook voor mijn slave stretch problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Maar @Dylantje2 toch....
Staat een paar posts boven je
GAEvakYD in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"
en dan de versie 2017-07-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

mmm
Ja die had ik gezien..
Maar waarom dan de mei versie en niet de laatste???
Als ik toch upgrade ga doen kom ik toch bij de laatste uit??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 30-09 15:14
De fouten met Domoticz (Stable) en Stretch worden veroorzaakt doordat Stretch standaard geen openssl 1.0.2 heeft. Er waren problemen met statisch compilen. waardoor dit een tijdelijke vereiste is.

Er zijn 3 oplossingen:

• Downgraden naar Jessie
• Installeren van de Domoticz beta (inlogen via ssh, cd domoticz ./upgradebeta
• De volgende package installeren:

Bash:
1
2
3
sudo su -
wget http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/o/openssl/libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Dylantje2
Omdat de laatste stretch is...

[ Voor 20% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-11-2017 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

hahah sorry.
Live can be so simple...
Only some times....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even een vraag over de grafieken: is het mogelijk meer invloed uit te oefenen op de grafieken? Bijvoorbeeld: mijn gasmeter levert elke 5 minuten een waarde op. Maar de grafiek gaat niet verder dan een schaal van 1 uur. Ik zou de grafiek graag in meer detail zien, ook om te zien op welke momenten de ketel brandt. En in plaats van een staafdiagram een lijndiagram. Het valt me op dat veel grafieken niet verder gaan dan 1 uur per laatste 7 dagen, 1 dag per week en 1 dag per maand. Ik zou graag ook de laatste 24 uur in meer detail willen zien.

Ik heb vanmiddag op Google zitten zoeken, maar kan er eigenlijk weinig antwoorden op vinden, behalve dat meer gebruikers dezelfde wens hebben.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2023

crazyharrie

9370WP op O-Z-W Ecodan 7,5Kw

Lizard schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:16:
De fouten met Domoticz (Stable) en Stretch worden veroorzaakt doordat Stretch standaard geen openssl 1.0.2 heeft. Er waren problemen met statisch compilen. waardoor dit een tijdelijke vereiste is.

Er zijn 3 oplossingen:

• Downgraden naar Jessie
• Installeren van de Domoticz beta (inlogen via ssh, cd domoticz ./upgradebeta
• De volgende package installeren:

Bash:
1
2
3
sudo su -
wget http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/o/openssl/libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.2l-1~bpo8+1_armhf.deb

Dat was de oplossing, ik kan weer verder met stoeien...
Bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Ik breek al even mijn hoofd over Zwave en hotelschakelingen. Ik heb al allerhande tekeningen en schakelingen zitten doorworstellen en ik hoop dat ik nu de juiste oplossing heb gevonden. Ik post het hier even met de vraag of iemand met meer 'elektrisch verstand' mijn denkwijze kan bevestigen. Draden bijtrekken zie ik voorlopig niet zitten. Bij de lamp zit ook geen extra fasedraad. Anders kon ik ook een module bij de lamp plaatsen.
Huidige situatie:
3 schakelaars (2 wissels- en een kruisschakelaar) om 2 lichtpunten te schakelen.
Oplossing:
- Bij de 1ste schakelaar de bruine draad (Fase) doorverbinden tot bij de 3de schakelaar.
- De 2de schakelaar vervangen door een pulsschakelaar en parallel aansluiten met de 3de schakelaar en Fibaro Dimmer 2 module.
- De 3de schakelaar vervangen door een pulsschakelaar en parallel aansluiten.
- 1 schakeldraad van de Fibaro dimmer 2 module na de 3de schakelaar naar de lamp.
Nadeel:
Dit kan slechts met 2 pulsschakelaars, want anders heb ik een schakeldraad te weinig. Eentje moet ik dus buitengebruik stellen?
Als iemand een goed schema heeft van zo een schakeling, dan is dit ook welkom!
Bijkomende vraag: moet ik voor elk lichtpunt een aparte fibaro bypass installeren? Het zijn namelijk dimbare ledspotjes.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:28
basa schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:08:
Ik breek al even mijn hoofd over Zwave en hotelschakelingen. Ik heb al allerhande tekeningen en schakelingen zitten doorworstellen en ik hoop dat ik nu de juiste oplossing heb gevonden. Ik post het hier even met de vraag of iemand met meer 'elektrisch verstand' mijn denkwijze kan bevestigen. Draden bijtrekken zie ik voorlopig niet zitten. Bij de lamp zit ook geen extra fasedraad. Anders kon ik ook een module bij de lamp plaatsen.
Huidige situatie:
3 schakelaars (2 wissels- en een kruisschakelaar) om 2 lichtpunten te schakelen.
Oplossing:
- Bij de 1ste schakelaar de bruine draad (Fase) doorverbinden tot bij de 3de schakelaar.
- De 2de schakelaar vervangen door een pulsschakelaar en parallel aansluiten met de 3de schakelaar en Fibaro Dimmer 2 module.
- De 3de schakelaar vervangen door een pulsschakelaar en parallel aansluiten.
- 1 schakeldraad van de Fibaro dimmer 2 module na de 3de schakelaar naar de lamp.
Nadeel:
Dit kan slechts met 2 pulsschakelaars, want anders heb ik een schakeldraad te weinig. Eentje moet ik dus buitengebruik stellen?
Als iemand een goed schema heeft van zo een schakeling, dan is dit ook welkom!
Bijkomende vraag: moet ik voor elk lichtpunt een aparte fibaro bypass installeren? Het zijn namelijk dimbare ledspotjes.
Alvast bedankt!
Kijk eens even op deze pagina.
https://www.robbshop.nl/d...en/z-wave-hotelschakeling
Ik heb optie 1 gedaan voor een hotelschakeling met 2 wissel schakelaars, en 3 kruis schakelaars. Je hebt dan bij een van de 2 wissel schakelaars de fase en nul draad nodig.
Het lijkt mij makkelijker om die daar te krijgen dan om schakelaars te gaan vervangen en vreemde doorverbindingen te maken.
De bypass heb je nodig bij iedere module waar het verbruik onder de 25W komt. Gewoon zonder proberen en als de lampen flikkeren, dan een bypass module plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Microkid schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:26:
Even een vraag over de grafieken: is het mogelijk meer invloed uit te oefenen op de grafieken?
Domoticz is 'gelimiteerd' op dat gebied omdat uitgebreid loggen niet de 1e insteek van Domoticz is.

De beste optie is Grafana. Als je daarop zoekt op het Domoticz forum dan zul je zien dat je daarmee helemaal kunt uitleven qua grafiekjes en kun je alles zo in richten als je zelf wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 20:46
Tip: https://www.tomtop.com/p-s1473eu.html NEO Coolcam Z-wave EU Smart Power Plug Socket voor €15,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
Johnnygo schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:59:
[...]
Kijk eens even op deze pagina.
https://www.robbshop.nl/d...en/z-wave-hotelschakeling
Ik heb optie 1 gedaan voor een hotelschakeling met 2 wissel schakelaars, en 3 kruis schakelaars. Je hebt dan bij een van de 2 wissel schakelaars de fase en nul draad nodig.
Het lijkt mij makkelijker om die daar te krijgen dan om schakelaars te gaan vervangen en vreemde doorverbindingen te maken.
De bypass heb je nodig bij iedere module waar het verbruik onder de 25W komt. Gewoon zonder proberen en als de lampen flikkeren, dan een bypass module plaatsen.
Bedankt voor de tips!
Vreemde doorverbinding lijkt me niet echt mijn bedoeling... 8)7 Mijn denkwijze is dus niet echt succesvol...
Echt eenvoudig is het niet altijd om op die plaatsen extra kabels te krijgen. Bij de 1ste schakelaar moet het wel lukken om een nuldraad te krijgen. Op de site van robbshop staat wel duidelijk dat de module bij de laatste wisselschakelaar moet komen? Of kan dit ook bij de eerste? Er gaat dan geen schakeldraad rechtstreeks naar de lamp... Het is vooral die verdomde fase draad die ik niet bij de lamp of bij de laatste schakelaar krijg.
Voor 1 module die 2 lichtpunten schakelt heb ik dus maar 1 bypass nodig bij lichtpunt 1 of 2?

[ Voor 3% gewijzigd door basa op 13-11-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:19
Ik ben de laatste tijd wat aan het knutselen met Domoticz , voornamelijk i.c.m. Xiaomi spullen.
Nu heb ik een een ledlamp hangen welke ik ook wil schakelen met Domoticz. Op welke manier zou dit mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
denuz schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:08:
Ik ben de laatste tijd wat aan het knutselen met Domoticz , voornamelijk i.c.m. Xiaomi spullen.
Nu heb ik een een ledlamp hangen welke ik ook wil schakelen met Domoticz. Op welke manier zou dit mogelijk zijn?
Lees even mijn post hierboven :) . Je kan dit bv. doen via een inbouw module achter de schakelaar (fibaro dimmer, qubino) of een nieuwe Zwave/zigbee schakelaar steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
basa schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:55:
[...]

Bedankt voor de tips!
Vreemde doorverbinding lijkt me niet echt mijn bedoeling... 8)7 Mijn denkwijze is dus niet echt succesvol...
Echt eenvoudig is het niet altijd om op die plaatsen extra kabels te krijgen. Bij de 1ste schakelaar moet het wel lukken om een nuldraad te krijgen. Op de site van robbshop staat wel duidelijk dat de module bij de laatste wisselschakelaar moet komen? Of kan dit ook bij de eerste? Er gaat dan geen schakeldraad rechtstreeks naar de lamp... Het is vooral die verdomde fase draad die ik niet bij de lamp of bij de laatste schakelaar krijg.
Voor 1 module die 2 lichtpunten schakelt heb ik dus maar 1 bypass nodig bij lichtpunt 1 of 2?
Je hebt gelijk. Kan idd alleen maar achter de laatste schakelaar. Ik heb er een stopcontact naast zitten waar ik de fase en nul vanaf gehaald heb.
Als je geen stopcontact naast de laatste schakelaar hebt zitten zul je dus kabels bij moeten trekken.
Je kunt ook de module bij de lamp plaatsen (ook zonder fase). En dan de schakelaars vervangen door zwave schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
hondapower schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:46:
[...]

Domoticz is 'gelimiteerd' op dat gebied omdat uitgebreid loggen niet de 1e insteek van Domoticz is.

De beste optie is Grafana. Als je daarop zoekt op het Domoticz forum dan zul je zien dat je daarmee helemaal kunt uitleven qua grafiekjes en kun je alles zo in richten als je zelf wilt.
Ik zit nu even naar Grafana te kijken, maar is er een makkelijke optie om de InfluxDB te vullen?

Gewoon alle sensoren loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Johnnygo schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:30:
[...]

Je hebt gelijk. Kan idd alleen maar achter de laatste schakelaar. Ik heb er een stopcontact naast zitten waar ik de fase en nul vanaf gehaald heb.
Als je geen stopcontact naast de laatste schakelaar hebt zitten zul je dus kabels bij moeten trekken.
Als je dan overal pulsschakelaars plaatst dan heb je toch 2 zwarte draden om mee te schakelen? Dan lus je de puls schakelaars met elkaar door.

Je kunt ook een qubino module plaatsen achter de laatste schakelaar, dan kan je hotel & kruis schakeling blijven zitten en stuur je met de uitgang van deze schakelaar de module aan. Qubino schakelt namelijk naar fase (bruine draad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 20:00

Bob Popcorn

Plop!

Vreemd probleem met master-slave gebeuren in Domoticz. Ik heb twee identieke Raspberries met dezelfde Domoticz versie draaien, een in de meterkast en een als mastersysteem. User aangemaakt met sharing toegang maar helaas werkt het niet... Ik krijg een foutmelding op de master device:

2017-11-13 17:53:32.604 Domoticz: TCP connected to: 192.168.1.120:7000
2017-11-13 17:53:32.634 Error: UNHANDLED PACKET TYPE: FS20 68
2017-11-13 17:53:32.635 Error: Domoticz: TCP/IP connection closed! 192.168.1.120

Ik kan er niks over vinden helaas, iemand enig idee?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Maeslant schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:54:
[...]

Ik zit nu even naar Grafana te kijken, maar is er een makkelijke optie om de InfluxDB te vullen?

Gewoon alle sensoren loggen?
Alles wat je wilt vullen kun je toch invullen bij datapush?
Zie ook dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
DjAntoon schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:06:
[...]

Als je dan overal pulsschakelaars plaatst dan heb je toch 2 zwarte draden om mee te schakelen? Dan lus je de puls schakelaars met elkaar door.
Maar dan kom je toch nog steeds de fase of een 3e schakeldraad te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
DjAntoon schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:06:
[...]
Je kunt ook een qubino module plaatsen achter de laatste schakelaar, dan kan je hotel & kruis schakeling blijven zitten en stuur je met de uitgang van deze schakelaar de module aan. Qubino schakelt namelijk naar fase (bruine draad)
Dat zou ik inderdaad willen bekomen...maar dat zie ik wel even niet. Of klopt mijn bovenstaande aansluit methode met 2 pulsschakelaars? Met 3 schakelaars kom je denk ik terug een schakeldraad te kort? Wat kan een Qubino meer dan een Fibaro? Ik pak altijd de Fibaro wegens de 2 draads aansluit mogelijkheid.
Johnnygo schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:30:
[...]
Je kunt ook de module bij de lamp plaatsen (ook zonder fase). En dan de schakelaars vervangen door zwave schakelaars.
De Fase moet dacht ik ook op dezelfde kring zitten als de lamp? Dat is bij al mijn stopcontacten ook niet het geval...
Zwave schakelaars plaatsen wil ik vermijden...het is duur en het is weer of een blauwdraad of batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Fuzzynl schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:53:
Tip: https://www.tomtop.com/p-s1473eu.html NEO Coolcam Z-wave EU Smart Power Plug Socket voor €15,99.
Site heeft behoorlijk slechte reviews op Trustpilot.. Heb je er zelf wel eens wat besteld?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Dylantje2 schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:05:
[...]

mm
Waar kan ik die werkende jessie vinden?
Heb ook voor mijn slave stretch problemen..
Vreemd dat ik als n00b toch twee pi's op stretch heb draaien. :X :?
En stabiel ook al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
basa schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:18:
[...]

Dat zou ik inderdaad willen bekomen...maar dat zie ik wel even niet. Of klopt mijn bovenstaande aansluit methode met 2 pulsschakelaars? Met 3 schakelaars kom je denk ik terug een schakeldraad te kort? Wat kan een Qubino meer dan een Fibaro? Ik pak altijd de Fibaro wegens de 2 draads aansluit mogelijkheid.

[...]

De Fase moet dacht ik ook op dezelfde kring zitten als de lamp? Dat is bij al mijn stopcontacten ook niet het geval...
Zwave schakelaars plaatsen wil ik vermijden...het is duur en het is weer of een blauwdraad of batterijen...
Ik ging er wel vanuit dat alles op dezelfde groep zit, als dat niet het geval is, dan word het moeilijk.
Kun je de voeding van de lamp niet vanuit het stopcontact halen? Eigenlijk bedoel ik dan de nul, want de schakeldraad komt vanzelf via het stopcontact als je daar de voeding van de module vandaan haalt.

Ik haal jullie situaties volgens mij ook door elkaar. :X 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door DjAntoon op 13-11-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Laatst online: 14-09 18:08
Sinds een paar dagen heb ik een Pi draaien met Domoticz. In eerste instantie alleen om de opbrengsten van mijn zonnepanelen te kunnen loggen naar PVoutput, maar nu zou ik ook graag de data van mijn slimme meter in PVoutput willen hebben. Ik heb een Enelogic (Youless) aan de P1 poort van mijn slimme meter hangen. Deze heb ik ook toegevoegd in Domoticz, werkt allemaal prima. Maar hoe kan ik nou vanuit Domoticz de data uploaden naar PVoutput? Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Laatst online: 29-09 17:48
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de presence detection functie draaiende krijg.
Ik heb allerlei sites en tutorials doorgenomen maar krijg t na 3 dagen nog niet aan de praat. (Ja, heb geen programmeerkennis 8)7 )

Om te beginnen gebruik ik het script van Chopper Rob.

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="ip:poort"
domoticzusername = "username"
domoticzpassword = "password"
domoticzpasscode = "protectedswitch"

Bovenstaande heb ik correct ingevuld.

Maar ik weet alleen niet wat ik bij passcode moet invullen? Light/Switch Protection password bij Settings? Of mag ik die regel verwijderen.

Hoe dan ook, dat script heb ik via SSH op deze locatie gezet:
nano /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py

In Domoticz heb ik bij Hardware een Dummy knop toegevoegd genaamd "telefoon".
Vervolgens bij tabblad switches manueel een switch toegevoegd. (Hardware telefoon, Switch type On/Off, Type X10)

Vervolgens op de raspberry na het "crontab -e" command de volgende regel toegevoegd.

*/10 * * * * /usr/bin/python /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.1.32 183 10 300

Parameters:
(ip adres telefoon, Idx telefoon in lijst Devices, om de 10 minuten, cooldown 300 seconden)

Moet ik overigens nog iets invullen bij de ON Action / Off Action van de telefoon switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 19:40
Ik heb dat na elke zondag 00:00 mijn PI niet meer reageert?

Enkel volledige reset werkt dan?
Ik draai enkel domoticz met RFlink.

Klinkt dit iemand bekend?

[ Voor 10% gewijzigd door AcIDeR op 13-11-2017 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Furiousz schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:19:
Sinds een paar dagen heb ik een Pi draaien met Domoticz. In eerste instantie alleen om de opbrengsten van mijn zonnepanelen te kunnen loggen naar PVoutput, maar nu zou ik ook graag de data van mijn slimme meter in PVoutput willen hebben. Ik heb een Enelogic (Youless) aan de P1 poort van mijn slimme meter hangen. Deze heb ik ook toegevoegd in Domoticz, werkt allemaal prima. Maar hoe kan ik nou vanuit Domoticz de data uploaden naar PVoutput? Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?
Kijk hier eens na http://www.domoticz.com/wiki/Upload_energy_data_to_PVoutput
Dit script draai ik ook om naar PVOutput te uploaden, heb het wel voor mezelf aangepast om ook nog gas en water te uploaden.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
_Piv0 schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:22:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de presence detection functie draaiende krijg

Moet daar wel nano voor?
Volgens mij is dat een editor, welke je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
Ik zal het eens zonder nano proberen.
Anders kom ik idd in een tekst editor.

Ik heb deze handleiding gevolgd;
https://rutger.kirkels.nl...ie-met-domoticz-via-wifi/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
_Piv0 schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:22:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de presence detection functie draaiende krijg.
Ik heb allerlei sites en tutorials doorgenomen maar krijg t na 3 dagen nog niet aan de praat. (Ja, heb geen programmeerkennis 8)7 )

Om te beginnen gebruik ik het script van Chopper Rob.

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="ip:poort"
domoticzusername = "username"
domoticzpassword = "password"
domoticzpasscode = "protectedswitch"

Bovenstaande heb ik correct ingevuld.

Maar ik weet alleen niet wat ik bij passcode moet invullen? Light/Switch Protection password bij Settings? Of mag ik die regel verwijderen.

In Domoticz heb ik bij Hardware een Dummy knop toegevoegd genaamd "telefoon".
Vervolgens bij tabblad switches manueel een switch toegevoegd. (Hardware telefoon, Switch type On/Off, Type X10)

Vervolgens op de raspberry na het "crontab -e" command de volgende regel toegevoegd.

*/10 * * * * /usr/bin/python /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.1.32 183 10 300

Parameters:
(ip adres telefoon, Idx telefoon in lijst Devices, om de 10 minuten, cooldown 300 seconden)

Moet ik overigens nog iets invullen bij de ON Action / Off Action van de telefoon switch?
Ik gebruik deze. Werkt goed.
Vanaf het kopje Using Ping & Bluetooth to check the status of a network device.

https://www.domoticz.com/wiki/Event_script_examples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
Ben bang dat ik me er maar bij moet neerleggen. Dat Lua script gaat me iets te diep. :'(

Maar thnx voor t meedenken!
Pagina: 1 ... 60 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.