Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
MdO82 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:08:

Kan iemand mij vertellen wat ik hier verkeerd gedaan heb ?
post het script wat je nu draait ook even dan kunnen we meekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
commentator schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:11:
[...]

post het script wat je nu draait ook even dan kunnen we meekijken
Ook handig uiteraard :)

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
#!/usr/bin/python
#   Title: check_device_online.py
#   Author: Chopper_Rob
#   Date: 25-02-2015
#   Info: Checks the presence of the given device on the network and reports back to domoticz
#   URL : https://www.chopperrob.nl/domoticz/5-report-devices-online-status-to-domoticz
#   Version : 1.6.2

import sys
import datetime
import time
import os
import subprocess
import urllib2
import json
import base64

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="192.168.178.120:8080"
domoticzusername = ""
domoticzpassword = ""
domoticzpasscode = "Light/Switch Protection"

# If enabled. The script will log to the file _.log
# Logging to file only happens after the check for other instances, before that it only prints to screen.
log_to_file = True

# The script supports two types to check if another instance of the script is running.
# One will use the ps command, but this does not work on all machine (Synology has problems)
# The other option is to create a pid file named _.pid. The script will update the timestamp
# every interval. If a new instance of the script spawns it will check the age of the pid file.
# If the file doesn't exist or it is older then 3 * Interval it will keep running, otherwise is stops.
# Please chose the option you want to use "ps" or "pid", if this option is kept empty it will not check and just run.
check_for_instances = "pid"

# DO NOT CHANGE BEYOND THIS LINE
if len(sys.argv) != 5 :
  print ("Not enough parameters. Needs %Host %Switchid %Interval %Cooldownperiod.")
  sys.exit(0)

device=sys.argv[1]
switchid=sys.argv[2]
interval=sys.argv[3]
cooldownperiod=sys.argv[4]
previousstate=-1
lastsuccess=datetime.datetime.now()
lastreported=-1
base64string = base64.encodestring('%s:%s' % (domoticzusername, domoticzpassword)).replace('\n', '')
domoticzurl = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=devices&filter=all&used=true&order=Name'

if check_for_instances.lower() == "pid":
  pidfile = sys.argv[0] + '_' + sys.argv[1] + '.pid'
  if os.path.isfile( pidfile ):
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- pid file exists"
    if (time.time() - os.path.getmtime(pidfile)) < (float(interval) * 3):
      print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script seems to be still running, exiting"
      print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- If this is not correct, please delete file " + pidfile
      sys.exit(0)
    else:
      print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- Seems to be an old file, ignoring."
  else:
    open(pidfile, 'w').close() 

if check_for_instances.lower() == "ps":
  if int(subprocess.check_output('ps x | grep \'' + sys.argv[0] + ' ' + sys.argv[1] + '\' | grep -cv grep', shell=True)) > 2 :
    print (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script already running. exiting.")
    sys.exit(0)

def log(message):
  print message
  if log_to_file == True:
    logfile = open(sys.argv[0] + '_' + sys.argv[1] + '.log', "a")
    logfile.write(message + "\n")
    logfile.close()

def domoticzstatus ():
  json_object = json.loads(domoticzrequest(domoticzurl))
  status = 0
  switchfound = False
  if json_object["status"] == "OK":
    for i, v in enumerate(json_object["result"]):
      if json_object["result"][i]["idx"] == switchid:
        switchfound = True
        if json_object["result"][i]["Status"] == "On": 
          status = 1
        if json_object["result"][i]["Status"] == "Off": 
          status = 0
  if switchfound == False: print (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- Error. Could not find switch idx in Domoticz response. Defaulting to switch off.")
  return status

def domoticzrequest (url):
  request = urllib2.Request(url)
  request.add_header("Authorization", "Basic %s" % base64string)
  response = urllib2.urlopen(request)
  return response.read()

log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script started.")

lastreported = domoticzstatus()
if lastreported == 1 :
  log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- according to domoticz, " + device + " is online")
if lastreported == 0 :
  log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- according to domoticz, " + device + " is offline")

while 1==1:
  # currentstate = subprocess.call('ping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)
  currentstate = subprocess.call('sudo arping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

if currentstate == 0 : lastsuccess=datetime.datetime.now()
  if currentstate == 0 and currentstate != previousstate and lastreported == 1 : 
    log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, no need to tell domoticz")
  if currentstate == 0 and currentstate != previousstate and lastreported != 1 :
    if domoticzstatus() == 0 :
      log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, tell domoticz it's back")
      domoticzrequest("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=On&level=0")
    else:
      log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, but domoticz already knew")
    lastreported=1

if currentstate == 1 and currentstate != previousstate :
    log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, waiting for it to come back")

if currentstate == 1 and (datetime.datetime.now()-lastsuccess).total_seconds() > float(cooldownperiod) and lastreported != 0 :
    if domoticzstatus() == 1 :
      log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, tell domoticz it's gone")
      domoticzrequest("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=Off&level=0" + "&passcode=" + domoticzpasscode)
    else:
      log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, but domoticz already knew")
    lastreported=0

time.sleep (float(interval))

previousstate=currentstate
  if check_for_instances.lower() == "pid": open(pidfile, 'w').close()

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Wat staat er in je cron?

Weet je zeker dat je Domoticz op
code:
1
draait?

Mogelijk is dit een probleem:
code:
1

wellicht is de / het probleem of de spatie.
Via de log van bovenstaande regel kwam ik de volgende fout tegen

code:
1
2
12:05:03- script seems to be still running, exiting
12:05:03- If this is not correct, please delete file /scripts/check_device_online.py_192.168.178.240.pid

Is geen fout dat is gewoon dat het script al draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:14
ik heb al een tijdje domoticz draaien voor wat schakelaars in huis. Ook heb ik een weerstation die ik opvang van de buren maar ik wil het wat gaan uitbreiden.

Nu wil ik graag wat temperatuur sensoren in huis plaatsen Dat kan wel via een esp8266 en daar aan een sensor maar ik ben eigenlijk op zoek neer een esp die ik kan voeden via het netwerk en ook signaal krijgt via het netwerk in plaats van via wifi.

Ik heb al wat lopen googlen en kom hier en daar ook wel wat mods tegen voorde esp maar zoek eigenlijk een chip die al ethernet aan boord heeft. Bestaat zo iets?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@SkullboyNL Kun je geen 3 aderige kabel leggen tot aan bestemming waar je wilt meten?

Dan zou je namelijk een ds18b20 kunnen gebruiken. Hier heb ik zelf ook 5 van in gebruik. Werkt super en je kunt ze allemaal op 1 en dezelfde kabel achter elkaar aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:09
SkullboyNL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:12:
ik heb al een tijdje domoticz draaien voor wat schakelaars in huis. Ook heb ik een weerstation die ik opvang van de buren maar ik wil het wat gaan uitbreiden.

Nu wil ik graag wat temperatuur sensoren in huis plaatsen Dat kan wel via een esp8266 en daar aan een sensor maar ik ben eigenlijk op zoek neer een esp die ik kan voeden via het netwerk en ook signaal krijgt via het netwerk in plaats van via wifi.

Ik heb al wat lopen googlen en kom hier en daar ook wel wat mods tegen voorde esp maar zoek eigenlijk een chip die al ethernet aan boord heeft. Bestaat zo iets?
Als je toch een netwerk daarvoor wil gebruiken, dan kun je ook kijken naar DS18B20 sensoren. Die passen in een RJ45 stekker en kunnen via de cat5 kabel gevoed en uitgelezen worden. Google maar eens op 1-wire. Zo lees ik ook de temperatuur uit van iedere kamer in ons huis.

Edit: great minds think alike :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RFXtrx433E module lijst alle compatibele apparaten op, maar ik neem aan dat je om het even welke garagepoort kan openen/sluiten die op dezelfde golflengte zitten als de module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:59:
De RFXtrx433E module lijst alle compatibele apparaten op, maar ik neem aan dat je om het even welke garagepoort kan openen/sluiten die op dezelfde golflengte zitten als de module?
Daar zou ik echt niet zomaar van uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:15:
[...]

Daar zou ik echt niet zomaar van uitgaan.
Als ik een nieuwe afstandsbediening wil koppelen, moet ik eerst een knopje indrukken op het controlepaneel van de poort, vervolgens druk ik op een knop op de nieuwe remote. Ik herhaal dit proces voor het toewijzen van het commando aan een andere knop om de poort naar terug dicht te doen.

Wat zou er kunnen fout lopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:36:
[...]

Als ik een nieuwe afstandsbediening wil koppelen, moet ik eerst een knopje indrukken op het controlepaneel van de poort, vervolgens druk ik op een knop op de nieuwe remote. Ik herhaal dit proces voor het toewijzen van het commando aan een andere knop om de poort naar terug dicht te doen.

Dat weet ik niet..

Maar jij had een heel andere stelling: De RFXtrx433E module lijst alle compatibele apparaten op, maar ik neem aan dat je om het even welke garagepoort kan openen/sluiten die op dezelfde golflengte zitten als de module?

Daarmee zeg je volgens mij dat alle 433 apparaten zomaar met elkaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
code:
1
*/10 * * * * /home/mick/scripts/check_device_online.py 192.168.178.141 21 10 120 >> /var/tmp/presence_check.log
Weet je zeker dat je Domoticz op
code:
1
draait?
Het ip-adres klopt.
Mogelijk is dit een probleem:
code:
1

wellicht is de / het probleem of de spatie.
Ik heb het wachtwoord opnieuw ingevoerd (copy&paste) en nog dezelfde fout.
Is geen fout dat is gewoon dat het script al draait.
Dat begrijp ik, maar snap ik het dan goed dat het script eigenlijk stopt na het uitvoeren en opnieuw uitgevoerd wordt ?
Of moet er in het script iets komen wat die .pid-file moet verwijderen ?

code:
1
2
3
4
5
16:40:04- script seems to be still running, exiting
16:40:04- If this is not correct, please delete file /home/mick/scripts/check_device_online.py_192.168.178.141.pid
16:40:04- pid file exists
16:40:04- If this is not correct, please delete file /home/mick/scripts/check_device_online.py_192.168.178.240.pid

Ik heb mijn telefoon nu in domoticz staan en hij meldt zich ook netjes, maar als ik hem uitzet dan blijft hij op actief staan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even over MQTT:

M'n Sonoff in de garage (met Tasmota, welke ik blijkbaar schakel via MQTT) is nu onbereikbaar in mijn WiFi netwerk. Deze Sonoff schakelt de verlichting in de achtertuin.

In theorie zou het dus zo moeten zijn dat als de Sonoff weer online komt in het netwerk, dat deze de schakeling alsnog uitvoert ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
Goede avond,

Ik wil even mededelen dat ik mijn DanaLock V3 na lang proberen met succes aan de praat heb in domoticz.

voor de details zie:

https://www.domoticz.com/...&t=19634&p=156399#p156399

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:46:
Nog even over MQTT:

M'n Sonoff in de garage (met Tasmota, welke ik blijkbaar schakel via MQTT) is nu onbereikbaar in mijn WiFi netwerk. Deze Sonoff schakelt de verlichting in de achtertuin.

In theorie zou het dus zo moeten zijn dat als de Sonoff weer online komt in het netwerk, dat deze de schakeling alsnog uitvoert ?
Nee, dit is dus niet zo. Sonoff is weer online, maar switch in Domoticz stond op ON terwijl de Sonoff nog op OFF bleef staan.

Hoe los ik het op zodat de schakeling alsnog wordt uitgevoerd bij het weer online komen van de Sonoff ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
M.v.Veelen schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:20:
[...]

Nee, dit is dus niet zo. Sonoff is weer online, maar switch in Domoticz stond op ON terwijl de Sonoff nog op OFF bleef staan.

Hoe los ik het op zodat de schakeling alsnog wordt uitgevoerd bij het weer online komen van de Sonoff ?
Volgens mij zou dat met de QoS functie van MQTT moeten kunnen. Bij het subscriben geeft de Sonoff een QoS level op en berichten worden dan herhaald tot het ontvangen is. Geen praktijkervaring ermee, maar zo meen ik de theorie berepen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QoS functie van MQTT ?!

Dit is het enige dat ik kan instellen (met bijbehorende instellingen):

MQTT parameters
Host (domus1) : 192.168.0.124
Port (1883) : 1883
Client (DVES_AFC550) : DVES_%06X
User (DVES_USER) : 0
Password : *
Topic = %topic% (sonoff) : sonoff81
Full Topic (%prefix%/%topic%/) : %prefix%/%topic%/

Alleen de Topics heb ik voor iedere Sonoff anders ingesteld, verder niets aangepast.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
MdO82 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:44:
[...]

code:
1
*/10 * * * * /home/mick/scripts/check_device_online.py 192.168.178.141 21 10 120 >> /var/tmp/presence_check.log

[...]

Het ip-adres klopt.

[...]

Ik heb het wachtwoord opnieuw ingevoerd (copy&paste) en nog dezelfde fout.

[...]

Dat begrijp ik, maar snap ik het dan goed dat het script eigenlijk stopt na het uitvoeren en opnieuw uitgevoerd wordt ?

code:
1
2
3
4
5
16:40:04- If this is not correct, please delete file /home/mick/scripts/check_device_online.py_192.168.178.141.pid
16:40:04- If this is not correct, please delete file /home/mick/scripts/check_device_online.py_192.168.178.240.pid

Ik heb mijn telefoon nu in domoticz staan en hij meldt zich ook netjes, maar als ik hem uitzet dan blijft hij op actief staan.
Het is inderdaad wel vreemd dat ie blijft melden dat ie al bezig is. Maar klopt wel met de foutmelding die een timeout geeft waardoor het lijkt alsof het script domoticz niet kan bedienen. Kun je vanaf de ssh commandline wel de genoemde switch bedienen ?
Anders voor de veiligheid het script even opnieuw ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:44:
[...]

code:
1

[...]

code:
1
2
3
4
5

1.Als je een dummy aanmaakt in Domoticz dan is het verstandig om deze 1x handmatig een keer aan en uit te zetten.
Weet niet of het probleem nog steeds aanwezig is binnen Domoticz maar voorheen ging het schakelen hierdoor ook niet altijd correct en is dit mij voor een vaste procedure geworden.
Door dit een keer handmatig te doen los je dit op.

2.Heb je de PID bestand ook verwijderd.

3.Wacht je ook ruim 120 sec. Pas dan zou de gsm moeten worden afgemeld.

4. Wat gebeurt er als je de regel een keer via Putty uitvoert. Wel even de cronjob regel uitschakelen anders gaat het niet goed.

5.Op wat voor systeem draai je dit ivm de opmerking in het bestand bij

# The script supports two types to check if another instance of the script is running.
# One will use the ps command, but this does not work on all machine (Synology has problems)
# The other option is to create a pid file named _.pid. The script will update the timestamp
# every interval. If a new instance of the script spawns it will check the age of the pid file.
# If the file doesn't exist or it is older then 3 * Interval it will keep running, otherwise is stops.
# Please chose the option you want to use "ps" or "pid", if this option is kept empty it will not check and just run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:16

PnD

like in Pinda ^_^

Ik ben een beginnende raspberry pi/debian gebruiker. Al wat gestoeid en veel werkend gehad. Nu wil ik alleen schoon beginnen en niet te veel prullen om tot mijn uiteindelijke image te komen. Het moet tenslotte wel stabiel zijn.

De wiki van domoticz aangehouden en hij heeft de installaties netjes doorlopen zonder fouten. Zowel OS als domoticz geupgrade. Uiteindelijk draait alleen mijn domoticz niet, blijft offline. Ook na reboot en herstarten services.

Fout in de log:
Nov 5 10:18:36 raspberrypi domoticz.sh[1767]: /home/pi/domoticz/domoticz: error while loading shared libraries: libssl.so.1.0.0: cannot open shared object file: No such file or directory

[ Voor 18% gewijzigd door PnD op 05-11-2017 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 13:17
PnD schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:26:
Ik ben een beginnende raspberry pi/debian gebruiker. Al wat gestoeid en veel werkend gehad. Nu wil ik alleen schoon beginnen en niet te veel prullen om tot mijn uiteindelijke image te komen. Het moet tenslotte wel stabiel zijn.

De wiki van domoticz aangehouden en hij heeft de installaties netjes doorlopen zonder fouten. Zowel OS als domoticz geupgrade. Uiteindelijk draait alleen mijn domoticz niet, blijft offline. Ook na reboot en herstarten services.

Fout in de log:
Nov 5 10:18:36 raspberrypi domoticz.sh\[1767]: /home/pi/domoticz/domoticz: error while loading shared libraries: libssl.so.1.0.0: cannot open shared object file: No such file or directory
Jij draait dus Rasbian Stretch 9 met de laatste stabiele Domoticz release.
En die combinatie gaat dus niet werken.
Domoticz vraagt nog om libssl1.0.0 terwijl Rasbian Stretch 1.0.1 of 1.0.2 (dacht ik) aanboord heeft.
Op dit moment werkt alleen Domoticz beta met Stretch.

Op het Domoticz forum is een thread hoe je toch de stabiele versie op stretch kunt draaien.
Andere optie is om de vorige versie (Rasbian Jessie) te gebruiken.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Siewert schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:36:
[...]

Jij draait dus Rasbian Stretch 9 met de laatste stabiele Domoticz release.
En die combinatie gaat dus niet werken.
Domoticz vraagt nog om libssl1.0.0 terwijl Rasbian Stretch 1.0.1 of 1.0.2 (dacht ik) aanboord heeft.
Op dit moment werkt alleen Domoticz beta met Stretch.

Op het Domoticz forum is een thread hoe je toch de stabiele versie op stretch kunt draaien.
Andere optie is om de vorige versie (Rasbian Jessie) te gebruiken.
edit:

Thanks, oplossing gevonden.
wget http://ftp.nl.debian.org/...1.0.1t-1+deb8u6_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u6_armhf.deb

En op naar de volgende uitdaging. Homebridge geinstalleerd en krijg hem in de Elgato Eve app ook te zien. Alleen geen schakelaars die ik in Domoticz aan het betreffende RoomID gekoppeld heb. Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door PnD op 05-11-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MikeOO schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:13:
[...]

1.Als je een dummy aanmaakt in Domoticz dan is het verstandig om deze 1x handmatig een keer aan en uit te zetten.
Weet niet of het probleem nog steeds aanwezig is binnen Domoticz maar voorheen ging het schakelen hierdoor ook niet altijd correct en is dit mij voor een vaste procedure geworden.
Door dit een keer handmatig te doen los je dit op.

2.Heb je de PID bestand ook verwijderd.

3.Wacht je ook ruim 120 sec. Pas dan zou de gsm moeten worden afgemeld.

4. Wat gebeurt er als je de regel een keer via Putty uitvoert. Wel even de cronjob regel uitschakelen anders gaat het niet goed.

5.Op wat voor systeem draai je dit ivm de opmerking in het bestand bij

Ik denk dat het opgelost is ;)
Het was een foutje van mijzelf.
Hij checkt de aanwezigheid van de telefoon niet of deze actief is.

Dus dacht als het scherm uit is dan zal hij offline gaan, dat klopt natuurlijk niet want de telefoon blijft verbonden met het netwerk.
Als ik hem geheel uitzet dan staat hij netjes op offline :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Wat is de juiste JSON update link voor een "counter incremental"? Ik ging er vanuit dat dit identiek zou zijn aan de power incremental maar dat lijkt niet zo te zijn. Staat helaas ook niet in de wiki.

Ik heb een dagwaarde die ik wil laten zien + de som van alle waarden over de afgelopen maanden. (Geen kWh's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
MdO82 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat het opgelost is ;)
Het was een foutje van mijzelf.
Hij checkt de aanwezigheid van de telefoon niet of deze actief is.

Dus dacht als het scherm uit is dan zal hij offline gaan, dat klopt natuurlijk niet want de telefoon blijft verbonden met het netwerk.
Als ik hem geheel uitzet dan staat hij netjes op offline :)
of gewoon even de wifi uitzetten dat helpt ook dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:02
Ik lees al een maandje m'n slimme meter uit met een P1 kabel naar m'n Raspberry Pi.
Dat werkt prima, alleen sinds vanmorgen komen er opeens geen standen meer binnen. De laatste meting is van 07:40 en daarna niks meer...
Ik heb de RPi al een paar keer herstart maar helaas zonder resultaat. Ook een andere USB poort helpt niet.
Als ik de USB poort uitlees via "cu -l /dev/ttyUSB1 -s 115200" komt er ook niks binnen (Alleen "connected").

Iemand enig idee wat ik er nog meer aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:15

KeesV

Zonder titel

@BeeJee78 ik heb precies hetzelfde issue, sinds gisteren... Geen idee wat er aan de hand is.

Ik doe niet aan sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
KeesV schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:37:
@BeeJee78 ik heb precies hetzelfde issue, sinds gisteren... Geen idee wat er aan de hand is.
Interessant, zou er een update zijn geweest oid? Is dat ergens te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
Ik wil tijdens de bouw mijn bouwwerk zo goed mogelijk beschermen. Bij ons in de buurt is het bizar hoeveel er wordt ingebroken in de huizen die in de laatste maanden voor oplevering zitten. Je bent daarvoor verzekert, maar de ellende die je er mee hebt wil je gewoon niet. Waaronder dat ze vloerverwarmingverdelers afknippen tot kort voor de grond, waardoor de vloeren moeten open hakken etc. Daar word het allemaal niet beter van.

Ik heb voor in de woning diverse Xiaomi sensoren besteld icm een gateway. Ik wil alle toegangsdeuren en ramen voorzien van sensoren en op de drie hoofdplekken (voor en achter ingang en berging) voorzien van bewegingsensoren.

Ik heb een Raspberry PI die ik wil uitrusten met Domoticz, een USB Z-Wave stick een USB Wifi module. Aangevuld met een MIFI router voor het Wifi signaal, met eventueel 4g verbinding voor de doormelding. Via Domoticz wil ik de Xiaomi gateway koppelen, maar ook de drie Z-Wave sirenes die ik besteld heb. Als een sensor af gaat tussen 1700 en 0800, dan moet het alarm af gaan.

Nu bedacht ik me iets te laat dat dit allemaal leuk en aardig is, maar je eigenlijk de inbrekers wilt afschrikken zodra de op de bouwplaats lopen en niet pas als ze in de woning zijn. Helaas kan ik weinig kant en klare Z-Wave bewegingssensoren vinden die ik kan koppelen. Hebben jullie nog goede tips of ideeen waarmee ik toch de buitenkant goed kan monitoren het alarm af kan laten gaan?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
BeeJee78 schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:28:
Ik lees al een maandje m'n slimme meter uit met een P1 kabel naar m'n Raspberry Pi.
Dat werkt prima, alleen sinds vanmorgen komen er opeens geen standen meer binnen. De laatste meting is van 07:40 en daarna niks meer...
Ik heb de RPi al een paar keer herstart maar helaas zonder resultaat. Ook een andere USB poort helpt niet.
Als ik de USB poort uitlees via "cu -l /dev/ttyUSB1 -s 115200" komt er ook niks binnen (Alleen "connected").

Iemand enig idee wat ik er nog meer aan kan doen?
KeesV schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:37:
Hebben jullie beide dezelfde meter ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Ik heb de ISKRA AM550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesV

KeesV

Zonder titel

@MdO82 good hunch... Ik heb ook de ISKRA AM550, zelfde als @BeeJee78 dus. Netbheerder Stedin.

Ik doe niet aan sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dan zullen de meters een update gehad hebben. Spelen jullie beide eens met de verbindingssnelheid. Wellicht dat ze daar iets in hebben gewijzigd.

Anders eens informeren bij Stedin.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
GAEvakYD schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:09:
Ik wil tijdens de bouw mijn bouwwerk zo goed mogelijk beschermen. Bij ons in de buurt is het bizar hoeveel er wordt ingebroken in de huizen die in de laatste maanden voor oplevering zitten. Je bent daarvoor verzekert, maar de ellende die je er mee hebt wil je gewoon niet. Waaronder dat ze vloerverwarmingverdelers afknippen tot kort voor de grond, waardoor de vloeren moeten open hakken etc. Daar word het allemaal niet beter van.

Ik heb voor in de woning diverse Xiaomi sensoren besteld icm een gateway. Ik wil alle toegangsdeuren en ramen voorzien van sensoren en op de drie hoofdplekken (voor en achter ingang en berging) voorzien van bewegingsensoren.

Ik heb een Raspberry PI die ik wil uitrusten met Domoticz, een USB Z-Wave stick een USB Wifi module. Aangevuld met een MIFI router voor het Wifi signaal, met eventueel 4g verbinding voor de doormelding. Via Domoticz wil ik de Xiaomi gateway koppelen, maar ook de drie Z-Wave sirenes die ik besteld heb. Als een sensor af gaat tussen 1700 en 0800, dan moet het alarm af gaan.

Nu bedacht ik me iets te laat dat dit allemaal leuk en aardig is, maar je eigenlijk de inbrekers wilt afschrikken zodra de op de bouwplaats lopen en niet pas als ze in de woning zijn. Helaas kan ik weinig kant en klare Z-Wave bewegingssensoren vinden die ik kan koppelen. Hebben jullie nog goede tips of ideeen waarmee ik toch de buitenkant goed kan monitoren het alarm af kan laten gaan?
Is het nieuwbouw? Dan is het de vraag of je er überhaupt wel in mag/ iets iin mag hangen ivm aansprakelijkheid van de aannemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
commentator schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:33:
[...]

Is het nieuwbouw? Dan is het de vraag of je er überhaupt wel in mag/ iets iin mag hangen ivm aansprakelijkheid van de aannemer
ja, dat heb ik afgestemd. Het is ook bouw in eigen opdracht. Geen project of projectontwikkelaar er tussen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
MdO82 schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:16:
Dan zullen de meters een update gehad hebben. Spelen jullie beide eens met de verbindingssnelheid. Wellicht dat ze daar iets in hebben gewijzigd.

Anders eens informeren bij Stedin.
Ik heb m van Liander, heb ze een mail gestuurd want een andere snelheid doet helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Kan iemand mij op weg zetten hoe ik bij een Fibaro dimmer 2 de 2de schakelaar kan gebruiken? Ik heb deze (normaal gezien) correct aangesloten, want via associatie kan ik perfect een andere Zwave module bedienen.
Via associatie wil ik echter niet werken. Ideaal zou ik een 2de werkende aan/uit schakelaar willen, maar dit is denk ik niet mogelijk (ik kan geen 2de apparaat vinden)? Ik las wel al veel over het koppelen van een scene aan de 2 de schakelaar?
[/quote]
Uit domotica-blog.nl waar ik niet veel wijzer uit raak:
Ik wil graag gebruik maken van de s2 (2de schakelaar) om een lamp aan te zetten. Om dit mogelijk te maken moet je parameter 28 op 0 zetten.
Hierna kun je een scene maken om hiervan gebruik te maken. Er wordt gebruik gemaakt van een nummer om de klik actie, welke via je wandschakelaar activeert, te bepalen.
[quote]
Een kleine duw in de juiste richting zou top zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
Ik heb van het weekend een associatie gemaakt waardoor ik net als Basa met een 2e schakelaar een andere lamp schakel. Echter de reactie tijd vind ik behoorlijk lang, meerdere seconden. Is dit normaal? Maakt het nog iets uit of de modules rechtstreeks "praten"? De lamp zit op een qubino dimmer module, de schakelaar op S2 van een qubino flush relais module. Afstand 4 meter van elkaar, in dezelfde ruimte.
Er lopen bij mij nog geen scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:36:
[...]

Als je afstandsbediening met zogenaamde Rolling Code werkt, dan kan ie nog op 433.92 zitten, maar dan heeft ie elke keer een een andere code. Ik heb dit opgelost met het aankopen van een extra remote (één die rolling code ondersteunt!) en een standaard 433 RF ontvanger relais op 12V. 2 draadjes solderen tussen relais en remote en de poort was alsnog te bedienen via de RFXCom en Domoticz O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
DjAntoon schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:37:
Ik heb van het weekend een associatie gemaakt waardoor ik net als Basa met een 2e schakelaar een andere lamp schakel. Echter de reactie tijd vind ik behoorlijk lang, meerdere seconden. Is dit normaal? Maakt het nog iets uit of de modules rechtstreeks "praten"? De lamp zit op een qubino dimmer module, de schakelaar op S2 van een qubino flush relais module. Afstand 4 meter van elkaar, in dezelfde ruimte.
Er lopen bij mij nog geen scripts.
Bij mij gaat het zo goed als direct hoor...Heb je een puls schakelaar? Ik heb een gewone schakelaar en moet wel even snel de schakelaar op en neer schakelen. Het schakelen zelf gaat wel snel. Getest met 2 verschillende modules. 1 op een 2tal meter en een 2de op 4m telkens met een dunne houten wand er tussen. Een 4tal meter zonder muur zou dus geen probleem mogen zijn. Indien het werkt ga ik ook een puls schakelaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
Hi All,

Graag jullie hulp/advies.
Ik zou graag mijn meter willen uitlezen met een Raspberry Pi en een USB / p1 kabel.
nu kwam ik uit bij Alle kabels
Reserve USB/RJ11-kabel,
https://tinyurl.com/y9bqyuag (link van 178 tekens even kleiner gemaakt)
Nu krijg ik geen enkele data op de Pi van de meter.
Er schijnt een verschil in kabels te zijn...maar ik zie het verschil niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
ehvc schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:20:
Hi All,

Graag jullie hulp/advies.
Ik zou graag mijn meter willen uitlezen met een Raspberry Pi en een USB / p1 kabel.
nu kwam ik uit bij Alle kabels
Reserve USB/RJ11-kabel,
https://tinyurl.com/y9bqyuag (link van 178 tekens even kleiner gemaakt)
Nu krijg ik geen enkele data op de Pi van de meter.
Er schijnt een verschil in kabels te zijn...maar ik zie het verschil niet.
Dat is niet de goeie kabel! Zit niet de juiste chip in (heb ik me laten vertellen).
Heb ik helaas ook gehad.

Je moet echt zoiets hebben: https://www.sossolutions.nl/slimme-meter-kabel

[ Voor 10% gewijzigd door BeeJee78 op 06-11-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
basa schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:02:
[...]Bij mij gaat het zo goed als direct hoor...Heb je een puls schakelaar? Ik heb een gewone schakelaar en moet wel even snel de schakelaar op en neer schakelen. Het schakelen zelf gaat wel snel.
Ik koop me suf aan puls schakelaars. ;)
Nee deze is dat niet, want ik had nog een dubbele gewone liggen. Maar kan me bijna niet voorstellen dat dit voor de reactie snelheid uitmaakt. Het lijkt wel gewoon te werken, als ik maar geduld heb. Misschien vanavond maar eens een testje doen...

[ Voor 4% gewijzigd door DjAntoon op 06-11-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
@ehvc,

Wat voor type chip zit er in de kabel. Meen dat FTDI met een tooltje om te zetten is ("FT Prog").
Prolific kan niet inverteren. Mogelijk is dat het issue met deze kabel.

Even in je pc stoppen en kijken welke driver hij denkt te gebruiken.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

Na een tijdje had ik het script ook weer eens opgepakt om de aanwezigheid van mijn telefoons te laten zien in Domoticz.

Ik had wat problemen met het voor elkaar krijgen.
Ik kreeg telkens een mail binnen domoticz dat er iets niet klopte met mijn script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Traceback (most recent call last):
  File "/home/mick/scripts/check_device_online.py", line 117, in <module>
    domoticzrequest("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=On&level=0" + "&passcode=" + domoticzpasscode)
  File "/home/mick/scripts/check_device_online.py", line 96, in domoticzrequest
    response = urllib2.urlopen(request)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 154, in urlopen
    return opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 437, in open
    response = meth(req, response)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 550, in http_response
    'http', request, response, code, msg, hdrs)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 475, in error
    return self._call_chain(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 409, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 558, in http_error_default
    raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp)
urllib2.HTTPError: HTTP Error 400: Bad Request

Dit probleem is inmiddels opgelost door een regel aan te passen binnen het script.
Nu heb ik in mijn crontab ">> /var/tmp/presence_check.log" achter de regel gezet om te kijken wat er gebeurd.

Binnen domoticz blijft de switch nu op ON staan ook al staat mijn telefoon uit.

Via de log van bovenstaande regel kwam ik de volgende fout tegen

code:
1
2
12:05:03- script seems to be still running, exiting
12:05:03- If this is not correct, please delete file /scripts/check_device_online.py_192.168.178.240.pid

Die laatste melding klopt, omdat je het script in principe maar 1x uitvoert en deze daarna blijft draaien op de achtergrond.
Voor de rest werkt het bij mij op die manier feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:25

MsG

Forumzwerver

alberthakvoort schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:07:
[...]

Probleem opgelost, ik heb met FT_Prog mijn FTDI adapter aangepast, zodat alle 4 signalen geïnverteerd worden.
Kan dat ook met een clone? Of heb jij echt een originele FTDI?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 19:29
MsG schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:34:
[...]

Kan dat ook met een clone? Of heb jij echt een originele FTDI?
Bij de meeste clones schijnt het niet te werken, maar dat kun je simpel controleren. Even de aanpassingen doorvoeren en dan nogmaals uitlezen, staan de instellingen dan weer terug heb je een "probleem"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zwOs4m6.png

[ Voor 6% gewijzigd door alberthakvoort op 06-11-2017 11:39 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:57
Ik heb het volgende Blocky script. Dit zorgt ervoor dat als de dummy switch "Alarm Status" = "On" en deursensor "Deur Bijkeuken" = "Open" de Xiaomi Gateway een alarm gaat afspelen.

Echter, wat ik ook probeer, de sirene stop na ongeveer 5 seconden. Ook als de deur open blijft en alarm status op "On" blijft.

If "Alarm Status" = "On" and "Deur Bijkeuken" = "Open"
Do Send notification with subject "Blablabla" ....
Set "Xiaomi Gateway Volume" = "Level (%) 90"
Set "Xiaomi Gateway Alarm" = "Level (%) 30"

Waarschijnlijk speelt hij de MP3 maar een keer af. Kan ik het geluid ook loopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Beefhead op 06-11-2017 12:01 ]

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Beefhead schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:58:
Ik heb het volgende Blocky script. Dit zorgt ervoor dat als de dummy switch "Alarm Status" = "On" en deursensor "Deur Bijkeuken" = "Open" de Xiaomi Gateway een alarm gaat afspelen.

Echter, wat ik ook probeer, de sirene stop na ongeveer 5 seconden. Ook als de deur open blijft en alarm status op "On" blijft.

Do Send notification with subject "Blablabla" ....

Waarschijnlijk speelt hij de MP3 maar een keer af. Kan ik het geluid ook loopen?
Hij speelt inderdaad maar 1 keer het geluid af. net zoals bij een deurbel.
denk dat je niet anders kan dan met de "set X = X after X"
En dan iedere keer na X seconden opnieuw het geluid laten afspelen.

Of je moet een variable maken die op bijv. 1 zet.
en deze in het begin van blocky de status checkt, en dan je blocky op time zetten. Dan blijft hij iedere minuut het script loopen.
Moet je wel nog de minuut vullen met de "set X = X after X"

heb hier ook al wel eens naar gekeken, maar heb het nog niet kunnen oplossen. dus benieuwd naar je oplossing als je zover bent.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
Misschien het geluid in een editor bewerken en X aantal keer achter elkaar plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Voordat ik tot kopen overga, is er nog een aanrader voor een goedkope draadloze luchtvochtigheid(/temperatuur) sensor die werkt met de RFXtrx433E ?

Ik kom zelf uit op de DANIU van 7,41 euro per stuk (vanaf 3 stuks).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:59
BeeJee78 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:22:
[...]

Dat is niet de goeie kabel! Zit niet de juiste chip in (heb ik me laten vertellen).
Heb ik helaas ook gehad.

Je moet echt zoiets hebben: https://www.sossolutions.nl/slimme-meter-kabel
Moet bekennen dat ik niet het hele topic heb doorgenomen, maar hoop dat jullie toch wat duidelijkheid willen geven :-)

Ik heb een pi in de meterkast hangen, kleine moeite om dus mn slimme meter eraan te gaan koppelen, maar heeft dit veel voordelen ten opzichte van de Eneco app?

Heb geen Toon (kon niet ivm 2 thermostaten in huis, VW beneden, radiatoren boven met aparte thermostaat) maar via de Eneco app kun je wel history inzien.

Heeft het dan nog nut om zo'n kabel te kopen, of is de Eneco app vergelijkbaar? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
Luigi87 heeft me op een idee gebracht :)

Ik heb het nu alsvolgt opgelost:

Blocky script 1 triggert het alarm:
Do send notification "Blablabla"
Set AlarmLoop_1 = "On"

Blocky Script 2 start de sirene als dummy switch "AlarmLoop_1" = "On"
If "AlarmLoop_1" = "On"
Set "AlarmLoop_2" = "On" after 10 seconds
Set AlarmLoop_1" = "Off"

Blocky Script 3 start de sirene als dummy switch "AlarmLoop_2" = "On" en zet dummy switch "AlarmLoop_1" weer op "On" zodat script 2 weer triggert.
If "AlarmLoop_2" = "On"
Set "AlarmLoop_1" = "On" after 10 seconds
Set AlarmLoop_2" = "Off"

Zo is er telkens 5 seconden alarm, dan even een paar seconden stilte en dan weer alarm. Werkt prima zo.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
Heeft iemand een idee waartom de onderste wel een bericht uitstuurt via Prowl en de bovenste niet?
Motion Sensor is een Aqara Human Body Sensor.

domoticz_1
domoticz_1
Beefhead schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:48:

Set AlarmLoop_1 = "On"

If "AlarmLoop_1" = "On"
Set AlarmLoop_1" = "Off"

Blocky Script 3 start de sirene als dummy switch "AlarmLoop_2" = "On" en zet dummy switch "AlarmLoop_1" weer op "On" zodat script 2 weer triggert.
If "AlarmLoop_2" = "On"
Set AlarmLoop_2" = "Off"

Zo is er telkens 5 seconden alarm, dan even een paar seconden stilte en dan weer alarm. Werkt prima zo.
Wanneer stopt dit alarm dan? Wanneer "Alarm Status" = OFF is?

[ Voor 63% gewijzigd door makooy op 06-11-2017 17:08 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
TerrorSource schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:02:
Heeft iemand een idee waartom de onderste wel een bericht uitstuurt via Prowl en de bovenste niet?

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Wanneer stopt dit alarm dan? Wanneer "Alarm Status" = OFF is?
Ja, heb nog een blocky die Alarmloop_1 en Alarmloop_2 allebei op "Off" zet als ik de "Alarm Status" switch op "Off" zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Beefhead schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:10:
[...]

Ja, heb nog een blocky die Alarmloop_1 en Alarmloop_2 allebei op "Off" zet als ik de "Alarm Status" switch op "Off" zet.
Volgens mij zou je die 4 blocky's ook wel kunnen samenvoegen dan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

TerrorSource schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:02:

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]
Bij de bovenste moet je niet het If-block hebben met het blauwe icoontje maar het andere.
Als je maar 1 If-statement hebt, moet je die zonder blauwe icoontje gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 13:22
Hopelijk kan iemand mij helpen...

Sinds gisteravond verbinding met o.a. temperatuur sensoren verloren.
Heb vandaag via putty een reboot uitgevoerd en nu is alles weg.

Gek genoeg is de taal veranderd van Nederlands naar Engels en database herstellen via instellingen lukt niet meer.

Als ik via putty verbinding maak met de raspberry zie ik wel nog alle originele bestanden staan.

Iemand enig wat ik kan doen om alles weer te herstellen?

Mijn log laat het volgende zien: database disk image is malformed

[ Voor 7% gewijzigd door fetss op 06-11-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy

Set AlarmLoop_1 = "On"

If "AlarmLoop_1" = "On"
Set AlarmLoop_1" = "Off"

If "AlarmLoop_2" = "On"
Set AlarmLoop_2" = "Off"

Misschien kan je uit deze topic nog iets halen voor verbeteringen:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=9031

Je kan ook toch de 2 scripts samenvoegen?
Set x = ON for 10s
Set x = OFF after 20s
Set x = ON for 30s
Set x = OFF after 40s
Set x = ON for 50s
Set x = OFF after 60s

Eigenlijk moet het omgezet worden naar LUA lijkt me. Al ben ik daar nog niet zo bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetss
  • Laatst online: 15-03 13:22
Het is me gelukt.... via filezilla de database compleet verwijderd, toen kon ik hem wel herstellen... als iemand in de toekomst hetzelfde heeft kan die mij contacteren!
fetss schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:56:
Hopelijk kan iemand mij helpen...

Sinds gisteravond verbinding met o.a. temperatuur sensoren verloren.
Heb vandaag via putty een reboot uitgevoerd en nu is alles weg.

Gek genoeg is de taal veranderd van Nederlands naar Engels en database herstellen via instellingen lukt niet meer.

Als ik via putty verbinding maak met de raspberry zie ik wel nog alle originele bestanden staan.

Iemand enig wat ik kan doen om alles weer te herstellen?

Mijn log laat het volgende zien: database disk image is malformed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
DjAntoon schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:31:
[...]Ik koop me suf aan puls schakelaars. ;)
Nee deze is dat niet, want ik had nog een dubbele gewone liggen. Maar kan me bijna niet voorstellen dat dit voor de reactie snelheid uitmaakt. Het lijkt wel gewoon te werken, als ik maar geduld heb. Misschien vanavond maar eens een testje doen...
Ik heb het pulsschakelaar gedrag geemuleerd, dat verandert niets. Ook het omzetten van I1 naar puls geeft voor I2 geen verschil.
Input 2 contact type: Kan ik enkel kiezen tussen NO en NC Dus geen pulsschakelaar gedrag.
Dit is allemaal op een: Qubino ZMNHND1 Flush 1D relay

Ik heb de dimtijden terug gezet naar erg laag, dat helpt iets lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik loop even vast ... :)

Vandaag heb ik mijn Xiaomi-spullen ontvangen: het belangrijkste voor nu is de gateway en de rookmelder. Als de rookmelder afgaat, dan begint de gateway extra geluid te maken. Prima. Maar ik wil ook een notificatie of iets dergelijks op mijn telefoon. Kijk ik er overheen, of kan dat niet? (Ik zie wel in de logging dat er iets gebeurd is, maar dat is reactief.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 09:56
Tutti-frutti schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:28:
Voordat ik tot kopen overga, is er nog een aanrader voor een goedkope draadloze luchtvochtigheid(/temperatuur) sensor die werkt met de RFXtrx433E ?

Ik kom zelf uit op de DANIU van 7,41 euro per stuk (vanaf 3 stuks).
Ik heb deze sensoren icm een Sonoff module. deze werken met een esp8266 en dus over Wifi dmv MQTT
een sensor incl module kost gemiddeld €10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

spank_mojoo schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:23:
[...]

Ik heb deze sensoren icm een Sonoff module. deze werken met een esp8266 en dus over Wifi dmv MQTT
een sensor incl module kost gemiddeld €10
Bedankt. Lijkt me meer werk ivm stroomvoorziening en communicatie. Ik ben uiteindelijk voor 5 stuks F007TH gegaan ( @b_weijenberg bedankt voor de tip!) voor 34 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-11-2017 08:34 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Welke zwave sensoren voor temperatuur en luchtvochtigheid gebruiken jullie buiten?
Ik heb nu een aantal 433mhz dingen maar die kappen er te vaak door te veel signalen op die band in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luigi87

Set AlarmLoop_1 = "On"

If "AlarmLoop_1" = "On"
Set AlarmLoop_1" = "Off"

If "AlarmLoop_2" = "On"
Set AlarmLoop_2" = "Off"

creatief!
Daar had ik zelf nog niet eens aangedacht :P Ga je manier ook even opslaan en gebruiken zodra ik verder ga met het afmaken van me alarm systeem.
commentator schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:21:
Welke zwave sensoren voor temperatuur en luchtvochtigheid gebruiken jullie buiten?
Ik heb nu een aantal 433mhz dingen maar die kappen er te vaak door te veel signalen op die band in de buurt.
Ik heb me huis vol hangen met de 6-1 Multi sensor van Aeotec. meet lux, beweging, temp, hum, dus eigenlijk gewoon alles. Ben er zeer tevreden mee.
Wel 1 groot nadeel. de LED is maar gedeeltelijk uit te zetten. Bij data versturen naar de controller licht de LED dus nog altijd even 1 seconden op. Ik heb hier zelf wat overheen geplakt omdat in een donkere slaapkamer dit echt heel irritant is.
pven schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:47:
Ik loop even vast ... :)

Vandaag heb ik mijn Xiaomi-spullen ontvangen: het belangrijkste voor nu is de gateway en de rookmelder. Als de rookmelder afgaat, dan begint de gateway extra geluid te maken. Prima. Maar ik wil ook een notificatie of iets dergelijks op mijn telefoon. Kijk ik er overheen, of kan dat niet? (Ik zie wel in de logging dat er iets gebeurd is, maar dat is reactief.)
In Domoticz zelf kan je een notificatie hangen aan de sensor die dan actief is (De smoke sensor). onder sensor in Domoticz heb je een tabje "notifications" daar kan je dat allemaal instellen.

[ Voor 37% gewijzigd door luigi87 op 08-11-2017 09:27 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10-2024
Heeft er iemand ervaring met het schakelen van een 433RF transmitter via de GPIO van een Pi2B via Domoticz?
Krijg in de pi zelf mbv wiringpi en het command

"pi@raspberrypi:~/wiringPi/examples/lights $ ./kaku 18 c on"

Mijn lamp wel aan, alleen krijg ik dit in Domoticz niet voor elkaar, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
commentator schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:21:
Xiaomi/Aqara Temperature + Humidity Sensors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Richard89 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:40:
[...]

Moet bekennen dat ik niet het hele topic heb doorgenomen, maar hoop dat jullie toch wat duidelijkheid willen geven :-)

Ik heb een pi in de meterkast hangen, kleine moeite om dus mn slimme meter eraan te gaan koppelen, maar heeft dit veel voordelen ten opzichte van de Eneco app?

Heb geen Toon (kon niet ivm 2 thermostaten in huis, VW beneden, radiatoren boven met aparte thermostaat) maar via de Eneco app kun je wel history inzien.

Heeft het dan nog nut om zo'n kabel te kopen, of is de Eneco app vergelijkbaar? Dank!
Ik ken de Eneco app weer niet, maar geeft die ook zoveel details? Vis domoticz komen de standen bijna continu binnen dus heb je heel veel detail.
Ik upload mn gastlanden vervolgens ook nog elke dag naar MinderGas.nl zodat ik mn gasverbruik ook nog goed kan monitoren per graaddag.

Maar ja, helaas heb ik al sinds zaterdag geen data meer.... ik heb nog steeds geen idee waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Hallo,

ik heb recentelijk xiaomi gateway gekocht en een paar human body sensors (Aqara). Nu herkent de xiaomi gateway dat er een lux sensor op zit, maar gemiddled genomen krijg ik maar 2 lux door, wat niet correct kan zijn,

ik heb al geprobeerd er direct met een zaklamp op te schijnen en kijken wat de waarde is die ik terug krijg, maar niet veel success helaas.

iemand dit ook eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
xelnaha schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:23:
Hallo,

ik heb recentelijk xiaomi gateway gekocht en een paar human body sensors (Aqara). Nu herkent de xiaomi gateway dat er een lux sensor op zit, maar gemiddled genomen krijg ik maar 2 lux door, wat niet correct kan zijn,

ik heb al geprobeerd er direct met een zaklamp op te schijnen en kijken wat de waarde is die ik terug krijg, maar niet veel success helaas.

iemand dit ook eerder gehad?
Ik schakel twee keer per 24h het lampje (automatisch) ff aan. Lux sensor blijft bij mij dan werken. Hij varieert tussen de 268 en 1298 lux.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb homebridge met succes geïnstalleerd en conform handleiding een RoomID aangemaakt en deze in de config.json ingevuld. Aan dit RoomID verschillende schakelaars gekoppeld.
Echter in Elgato Eve krijg ik alleen de homebridge te zien als accessoire. Als ik de handleidingen goed begrijp zou ik de schakelaars vanzelf ook in de app erbij moeten krijgen.

Of mis ik iets?

ps. Ik heb de Nest plugin wel goed werkend

[ Voor 5% gewijzigd door PnD op 07-11-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
bing69 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:36:
[...]

Ik schakel <.> het lampje < > aan
Lampje? Ik heb geen echt probleem met de gateway, maar met de PIR sensoren, misschien had ik dat iets duidelijker neer kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
Misschien heb je juist wel een probleem met de gateway, waardoor de waardes fout binnen komen, en moet je daarom het lampje even schakelen. Je zou het iig kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
xelnaha schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:41:
[...]

Lampje? Ik heb geen echt probleem met de gateway, maar met de PIR sensoren, misschien had ik dat iets duidelijker neer kunnen zetten
Door het activeren wordt de Lux ook weer geactiveerd!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
luigi87 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:11:
[...]

Ik heb me huis vol hangen met de 6-1 Multi sensor van Aeotec. meet lux, beweging, temp, hum, dus eigenlijk gewoon alles. Ben er zeer tevreden mee.
Wel 1 groot nadeel. de LED is maar gedeeltelijk uit te zetten. Bij data versturen naar de controller licht de LED dus nog altijd even 1 seconden op. Ik heb hier zelf wat overheen geplakt omdat in een donkere slaapkamer dit echt heel irritant is.

[...]
Dank je.
Binnen, maar ik vroeg om wat iedereen buiten gebruikt ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
commentator schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:49:
[...]

Dank je.
Haha Idd, lezen .... :+
@ThinkPad heeft eens zo een oogje van Fibaro voorzien van een vaste voeding en deze buiten gehangen. Deze is ook wel netjes dicht gemaakt zodat er weinig vocht in kan komen. maar weet niet wat zijn ervaring hiermee is geweest.

Ik heb zelf al lange tijd deze buiten hangen zonder dat deze kapot is gegaan bij mij. ga deze wel op termijn vervangen met een Xiaomi temp sensor (Draait met Zigbee protocol).

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:32
Buiten een paar Cresta tx320 in gebruik gehad en blijven redelijk accuraat meten.
Die zijn redelijk vaak in de aanbieding tussen de 8 en 12 euro.

Sinds twee jaar pak ik eigenlijk gewoon de data van het (profi) weerstation (web/api) een paar honderd meter verderop.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 21:43
Help :)

Ik heb Xiaomi gateway, wil ik gebruiken als deurbel. Ik had een deurbel van Kaku. Die knop wil ik koppelen via events aan de gateway.
Na veel proberen is het gelukt om vanuit Domoticz het te laten werken. Ik klik dan in Domoticz op de deurbel knop en hop de deurbel gaat. Echter wanneer ik fysiek op de knop druk krijg ik netjes een notificatie maar gaat de bel niet.
Heb de knop omgezet naar ON/OFF, button ON. Geen resultaat.

Iemand een suggestie?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2dmb6nt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
vanputten80 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:33:
Help :)

Ik heb Xiaomi gateway, wil ik gebruiken als deurbel. Ik had een deurbel van Kaku. Die knop wil ik koppelen via events aan de gateway.
Na veel proberen is het gelukt om vanuit Domoticz het te laten werken. Ik klik dan in Domoticz op de deurbel knop en hop de deurbel gaat. Echter wanneer ik fysiek op de knop druk krijg ik netjes een notificatie maar gaat de bel niet.
Heb de knop omgezet naar ON/OFF, button ON. Geen resultaat.

Iemand een suggestie?

[afbeelding]
Group on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:15
commentator schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:49:
[...]

Dank je.
Ik heb er eentje buiten hangen maar wel onder een afdakje. Dus in weer en wind en ik denk al zeker twee jaar. Ik gebruik wel de USB voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 21:43
Dat is hem. Ik kan niet verklaren waarom.. Hij doet het.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
vanputten80 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:25:
[...]

Dat is hem. Ik kan niet verklaren waarom.. Hij doet het.

thanks
Als je kijkt bij: instellingen-instellingen- tabblad overige staat er bij deurbel commando "Groep aan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:20
Vandag heb ik mijn RFLink 433 Mhz vervangen door een compleet nieuwe 868 Mhz versie. Ik heb de firmware op de oude Arduino geupdate naar de laatste versie R48. Het log van Domoticz ziet er in de eerste instantie goed uit:

2017-11-07 19:02:19.735 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2017-11-07 19:02:20.541 Python EventSystem: Module not found - Trying to initialize.
2017-11-07 19:02:20.565 Python EventSystem: Initalizing event module.
2017-11-07 19:02:20.566 EventSystem: Started
2017-11-07 19:02:20.649 RFLink: 20;00;Nodo RadioFrequencyLink - RFLink Gateway V1.1 - R48;
2017-11-07 19:02:20.649 RFLink: Controller Initialized!...
2017-11-07 19:02:20.725 RFLink: 20;01;VER=1.1;REV=48;BUILD=04;
2017-11-07 19:02:20.725 RFLink Detected, Version: 1.1 Revision: 48 Build: 4
2017-11-07 19:03:20.527 RFLink: 20;02;PONG;

Ik wil nu mijn Smanos alarmsysteem toevoegen (deze wordt ondersteund door RFLink), maar de RFLink detecteert geen apparaten.

Als ik de RFLink aansluit op de PC en voeg het daar toe aan Domoticz worden er wel apparaten gedetecteerd:

2017-11-07 19:38:15.661 RFLink Detected, Version: 1.1 Revision: 48 Build: 4
2017-11-07 19:38:15.710 OTGW: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2017-11-07 19:38:44.208 (RFLink) Light/Switch (Unknown)
2017-11-07 19:38:52.900 (RFLink) Light/Switch (Unknown)
2017-11-07 19:38:57.616 (RFLink) Light/Switch (Unknown)

Ook in het RFloader programma in de firmware zip zie ik goede logs:

20;00;Nodo RadioFrequencyLink - RFLink Gateway V1.1 - R48;
10;version;
20;01;VER=1.1;REV=48;BUILD=04;
10;status;
20;02;STATUS;setRF433=ON;setNodoNRF=OFF;setMilight=OFF;setLivingColors=OFF;setAnsluta=OFF;setGPIO=OFF;setBLE=OFF;setMysensors=OFF;
20;03;Chuango;ID=8f0d0b;SWITCH=02;CMD=ON;
20;04;Chuango;ID=f11729;SWITCH=02;CMD=ON;
20;05;V2Phoenix;ID=0600506;SWITCH=02;CMD=ON;
20;06;TRC02RGB;ID=ffffff;SWITCH=ff;RGBW=ff00;CMD=COLOR;
20;07;Slave;Debug=7d 1e 78 1c f4 -8191;
20;08;Chuango;ID=8f0d0e;SWITCH=02;CMD=OFF;

Wat is het probleem???

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Zucht..... ben ik weer even, wordt echt knettergek van de software op dit moment, wil een email bericht laten versturen, vul alles netjes in en poort 465 of 587 testen prima werken, ga uit domoticz en terug weg poort instelling weer gewoon op 25.... wat ik ook probeer of doe stomme ding wil het niet vasthouden ja en ik druk op opslaan enz.
Wat gaat er mis ? heb geen idee en hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen, schone install en dan de database terug ook al geprobeerd, dus ben bang dat het ergens in de DB zit, kan dit ? heb weinig zin alles opnieuw te moeten doen aangezien mijn device's nogal uitgebreid zijn.

Wie o wie kan me er mee verder helpen, altijd leuk trouble shooting maar zo schiet ik me zelf nog af zeg pfffttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Is er iemand die me kan/wil voorzien van een script.
Ik zoek een script die iets schakelt als mijn P1 in de - staat. Dus terug levert.....

Blockley kan er niet mee omgaan en scripts is hogere wiskunde voor me helaas..

Als mijn p1 beneden de -1000 is wil ik eigenlijk een dummy of een schakelaar aan zetten
Als de p1 boven [ onder ] de 1000 zit weer uit.

Hiermee zou ik mijn terugleveren in de hand kunnen houden.
Nu heb ik een switch die aan gaat bij <1 .
Maar schakel ik dan iets, wat vermogen heeft.....
Gaat er eea staan knipperen op aan uit aan uit enz enz

Dus..
Evt. wil ik wel iets doneren aan goed doel,,,:-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Dylantje2 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:34:
Is er iemand die me kan/wil voorzien van een script.
Ik zoek een script die iets schakelt als mijn P1 in de - staat. Dus terug levert.....

Blockley kan er niet mee omgaan en scripts is hogere wiskunde voor me helaas..

Als mijn p1 beneden de -1000 is wil ik eigenlijk een dummy of een schakelaar aan zetten
Als de p1 boven [ onder ] de 1000 zit weer uit.

Hiermee zou ik mijn terugleveren in de hand kunnen houden.
Nu heb ik een switch die aan gaat bij <1 .
Maar schakel ik dan iets, wat vermogen heeft.....
Gaat er eea staan knipperen op aan uit aan uit enz enz

Dus..
Evt. wil ik wel iets doneren aan goed doel,,,:-)
Kun je uitleggen waarom dit niet werkt in blockley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

De P1 is een apart soort sensor.[ opbrengst verbruik dag en totalen ]
En die is niet opgesplitst zoals andere sensoren wel.

En misschien doe ik ook wel wat verkeerd....
Maar een simpele blockley
Als: p1 -100 en x is uit, dan x aan, werkt niet....

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Over het kaku systeem heb ik nu diverse dingen gelezen. Als ik het goed begrijp kun je de geschakeld stopcontacten inc. afstandbediening gebruiken via Domoticz. Deze communiceren dan via een rfxcom.

Word het signaal vanuit de afstandbediening naar het stopcontact gestuurd en ook naar de rfxcom? Tenminste zo denk ik dat het werkt als ik de uitleg op diverse sites doe lezen.

Ik wil eigenlijk even zeker weten of dit wel gaat werken, tot nu toe heb ik alles bekabeld via relais lopen. Dit wil ik graag uitbreiden met een stukje draadloos systeem. Mijn bedoeling is dan ook om hier deurcontacten en de bel op aan te sluiten.

En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben kwa bereik? Ik heb een hoekhuis, de raspberry hangt op zolder hier komt namelijk alles samen. Als ik de rfxcom hier plaatst heb ik dan ook door het hele huis goed bereik?

Op internet zag ik namelijk ook een losse antenne staan is het handig om deze ook aan te schaffen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Racer89 op 08-11-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Dylantje2 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:23:
De P1 is een apart soort sensor.[ opbrengst verbruik dag en totalen ]
En die is niet opgesplitst zoals andere sensoren wel.

En misschien doe ik ook wel wat verkeerd....
Maar een simpele blockley
Als: p1 -100 en x is uit, dan x aan, werkt niet....
Die P1 is in blockley wel al opgesplitst, heet in blockley <naam P1>actueel.
Kun je je blockey hier even posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
Racer89 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:27:
Over het kaku systeem heb ik nu diverse dingen gelezen. Als ik het goed begrijp kun je de geschakeld stopcontacten inc. afstandbediening gebruiken via Domoticz. Deze communiceren dan via een rfxcom.

Ik wil eigenlijk even zeker weten of dit wel gaat werken, tot nu toe heb ik alles bekabeld via relais lopen. Dit wil ik graag uitbreiden met een stukje draadloos systeem.
Ik ben eigenlijk ook niet zo'n draadloos favoriet, leg liever kabels. Kaku heb ik bij een vriend gezien, hij heeft er veel ellende mee gehad. Ik ben voor Z-wave gegaan, scheelt een hoop frustratie. Ik heb wel gemerkt dat als je een grote afstand wilt overbruggen het handig is om meer z-wave devices (op netspanning!) te hebben, zodat je netwerk stabieler word. Ik probeer ze goed te spreiden door het huis, en heb ook wel modules geplaatst op plekken waar het niet perse nodig is, maar waardoor de dekking wel beter word.
https://www.domoticz.com/wiki/Zwave_network_and_group_info
Soms lijkt het via dit scherm dat er geen verbinding is, maar ik heb door het hele huis nu goed bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basa
DjAntoon schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:31:
[...]
Ik ben eigenlijk ook niet zo'n draadloos favoriet, leg liever kabels. Kaku heb ik bij een vriend gezien, hij heeft er veel ellende mee gehad. Ik ben voor Z-wave gegaan, scheelt een hoop frustratie. Ik heb wel gemerkt dat als je een grote afstand wilt overbruggen het handig is om meer z-wave devices (op netspanning!) te hebben, zodat je netwerk stabieler word. Ik probeer ze goed te spreiden door het huis, en heb ook wel modules geplaatst op plekken waar het niet perse nodig is, maar waardoor de dekking wel beter word.
https://www.domoticz.com/wiki/Zwave_network_and_group_info
Soms lijkt het via dit scherm dat er geen verbinding is, maar ik heb door het hele huis nu goed bereik.
Hier ook Zwave en heel tevreden van! In het begin ook problemen door een te beperkt aantal modules. Zwave werkt gewoon niet lekker met een 3tal modules. Ik heb nu een 7tal modules met netspanning en alles draait echt al 2 jaar top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@DjAntoon @basa Bedankt voor de info.

Wat bedoelen jullie met netspanning? zoals de fibaro wall plug?

Keuze van KAKU was omdat het een stuk goedkoper is. Ik had wel gelezen dat het niet zo heel veilig is, en tevens ook maar een kant doet uitzenden. Dus geen terug koppeling geeft.

Hebben jullie dan gewoon een usb stick van Z-wave in de raspberry zitten?

Ik was namelijk ook van plan om deur contacten e.d. aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
KeesV schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:11:
@MdO82 good hunch... Ik heb ook de ISKRA AM550, zelfde als @BeeJee78 dus. Netbheerder Stedin.
@KeesV Heb jij 'm al weer aan de praat? Ik nog steeds niet... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
Racer89 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:43:

Keuze van KAKU was omdat het een stuk goedkoper is. Ik had wel gelezen dat het niet zo heel veilig is, en tevens ook maar een kant doet uitzenden. Dus geen terug koppeling geeft.

Bij Z-wave werken de devices welke via netspanning gevoed worden ook als repeater. Daarmee kunnen zij signalen doorgeven welke anders misschien niet bij de controller zouden komen vanwege de afstand. Batterij gevoede sensoren kunnen niet als repeater fungeren omdat die een groot deel van de tijd slapen om de batterijduur te vergroten.

Voor de Raspberry Pi heb je een speciale Z-wave opsteek module (pricewatch: Z-wave.me RaZberry Module (versie 2)), maar toch wordt vaak een USB stick aangeraden. Het maakt het makkelijker mocht je later toch naar een ander systeem willen en de Aeon Labs stick (pricewatch: Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface) kun je ook meenemen naar het device wat je wilt pairen. Na het pairen steek je die weer in de Pi (of andere PC) en wordt dat device ook toegevoegd op de controller. Dat kan handig zijn als het pair process bestaat uit knopje indrukken op stick en dan op device en dat de stick op de begane grond is en het device op zolder.

[ Voor 10% gewijzigd door tsjoender op 08-11-2017 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
Racer89 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:27:

Word het signaal vanuit de afstandbediening naar het stopcontact gestuurd en ook naar de rfxcom? Tenminste zo denk ik dat het werkt als ik de uitleg op diverse sites doe lezen.

Ik wil eigenlijk even zeker weten of dit wel gaat werken, tot nu toe heb ik alles bekabeld via relais lopen. Dit wil ik graag uitbreiden met een stukje draadloos systeem. Mijn bedoeling is dan ook om hier deurcontacten en de bel op aan te sluiten.

En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben kwa bereik? Ik heb een hoekhuis, de raspberry hangt op zolder hier komt namelijk alles samen. Als ik de rfxcom hier plaatst heb ik dan ook door het hele huis goed bereik?

Op internet zag ik namelijk ook een losse antenne staan is het handig om deze ook aan te schaffen ?
Gaat wel werken, maar werkt afhankelijk van jouw eigen omgeving (muren, plafonds, andere apparaten in de buurt (ook bij de buren van de buren) mogelijk niet optimaal.
Racer89 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:43:
@DjAntoon @basa Bedankt voor de info.

Ik heb/had kaku maar ben inmiddels alles aan het voorzien van zwave. Puur omdat ik te vaak dingen mis en ook geen terugkoppeling daarvan krijg. Op netspanning is niet alleen de plug, die is wel het makkelijkste te plaatsen, maar ook de inbouw dimmers/schakelaars. Deze heb je voor optimale dekking wel een aantal nodig. Hoe meer hoe stabieler.

edit:
ik gebruik de Aeon Labs stick en heb ook een fibaro deurcontact in gebruik. Worden er vast nog wel meer. Maar ja stapje voor stapje beetje bij beetje uitbreiden he

[ Voor 3% gewijzigd door commentator op 08-11-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
bing69 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:10:
[...]

Door het activeren wordt de Lux ook weer geactiveerd!!
ok dit heb ik gisteren getest en ik zie het volgende:

lux van de gateway komt niet door en zie time out. Nadat ik led aan/uit zet krijg ik inderdaad weer lux waarden door voor de gateway (zoals hier boven), maar mijn probleem dat de human body sensor 0 of 2 lux weergeeft, is hier zeker niet mee opgelost en ik zie constant 0 of 2 lux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Bedankt voor de info, vandaar dat ik ook even informeer. Ik kan nu wel besparen op spullen maar als ik naderhand problemen er mee krijg en als nog dingen moet vervangen voor z-wave kan ik het nu beter direct doen.

@tsjoender Die insteekmodule krijg ik er helaas niet meer op, aangezien ik al met een relai board werk. en al diverse GPIO in gebruik heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Racer89 op 08-11-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ik werk nu nog met een windows laptop met een Aeon labs USB stick, maar wil ook de stap maken naar een RPI. De GPIO die jij gebruikt stuur je vanuit Domoticz? Is dat makkelijk? Hardware is voor mij geen probleem, maar software is wel eens anders... Vandaar dat ik ook nog op windows zit, dat "lijkt" simpeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 17:13
DjAntoon schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:57:
Ik werk nu nog met een windows laptop met een Aeon labs USB stick, maar wil ook de stap maken naar een RPI. De GPIO die jij gebruikt stuur je vanuit Domoticz? Is dat makkelijk? Hardware is voor mij geen probleem, maar software is wel eens anders... Vandaar dat ik ook nog op windows zit, dat "lijkt" simpeler.
Is goed te doen, als je hier niet gelijk van gaat huilen dan kom je er wel uit. Het is wel even anders werken omdat je met een RPi veel vanuit een terminal met commando's moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesV

KeesV

Zonder titel

BeeJee78 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:29:
[...]

@KeesV Heb jij 'm al weer aan de praat? Ik nog steeds niet... :(
Nee nog niet... Moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet de tijd heb gehad om er ff in te duiken. Heb jij al wat gehoord van Liander?

Ik doe niet aan sigs

Pagina: 1 ... 59 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.