Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-09 22:31
Ben nog steeds aan het wachten op mijn Xiaomi gateway met rookmelder. Schijnt al 9 dagen in NL te zijn maar nog steeds niet bezorgd 8)7 . Ik heb ondertussen wel de 2 body sensoren en de deur sensoren ontvangen.
En de verloop stekker is er ook al.

Ook ik ben op zoek naar slimme wandschakelaars voor de verlichting. Ik heb al een Hue thuis maar om alles uit te rusten met Hue lampen is veel te duur. Plus de FAF (family acceptance factor) vereist altijd de mogelijkheid om een fysieke schakelaar te gebruiken :F .

[ Voor 35% gewijzigd door Theone098 op 29-10-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Naar mijn mening stond alles goed.
Toch voor de zekerheid alles opnieuw ingevoerd, nu weet ik ook zeker dat er een spatie staat en niets anders.

Ja, mijn IP klopt nog. Dat heeft (samen met enkele andere) een vast IP.
Ik zal hem een log laten maken. Kijken of ik daar informatie uit kan halen. (Helemaal vergeten dat dit kon, bedankt!)
Ik heb (wederom) de .pid verwijderd en de Pi gereboot.

Zelf heb ik het vermoeden dat het aan mijn gsm (Sony Z5) ligt. De gsm van mijn vrouw en chromecast laat Domoticz wel heel netjes zien.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
streamnl schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:20:
Toch voor de zekerheid alles opnieuw ingevoerd, nu weet ik ook zeker dat er een spatie staat en niets anders.

Ik zal hem een log laten maken. Kijken of ik daar informatie uit kan halen. (Helemaal vergeten dat dit kon, bedankt!)

Zelf heb ik het vermoeden dat het aan mijn gsm (Sony Z5) ligt. De gsm van mijn vrouw en chromecast laat Domoticz wel heel netjes zien.
bekijk de log en kijk wat je smartphone doet en pas zo nodig de parameters aan. Zelf heb ik het script uitgebreid met ook nog een controle op bluetooth. Wat het geheel ook weer iets betrouwbaarder heeft gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:13
Theone098 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:54:
Ook ik ben op zoek naar slimme wandschakelaars voor de verlichting. Ik heb al een Hue thuis maar om alles uit te rusten met Hue lampen is veel te duur. Plus de FAF (family acceptance factor) vereist altijd de mogelijkheid om een fysieke schakelaar te gebruiken :F .
Heb zelf Neo Coolcam dubbele schakelaar, goedgekeurd door de vrouw, dat zegt heel wat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ElMacaroni schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:33:
Hmm, iemand ook merkwaardige meetwaarden slimme meter agv de klok een uur terug?
;w

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:22
streamnl schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:20:

Zet ook alle accu spaar dingen uit. Je wifi gaat wellicht in slaap. En voeg bluetooth toe, dat slaapt niet zo snel of zelfs helemaal niet. Een pi3 heeft dat standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Misschien dat er toch iets fout gekopieerd is geweest. Het lijkt nu te werken...
De komende dagen goed in de gaten houden voordat ik de flows weer aanzet.

In ieder geval, bedankt ieder!!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
ik denk iedereen.
Gewoon 2x de waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 21:30

Grvy

Bot

Heeft er iemand ervaring met Nuki + Domoticz?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Heeft iemand ooit 'OFF AFTER 30" gebruikt in Lua?

In blockly werkt het, maar in Lua niet. Maar ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van blockly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:15
Pixal schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:18:

In blockly werkt het, maar in Lua niet. Maar ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van blockly.
Ik gebruik dsit met dzvents:

domoticz.devices('Overlooplicht').switchOff().afterMin(5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator

Ja, zo gaan bij mij lampen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Ja, enkele dagen geleden toevallig ook beginnen gebruiken.
Denk er aan dat dit behoorlijk case-sensitive is. Off en AFTER

code:
1
2
3
4
5
commandArray[1] = {['Xiaomi Gateway Volume']='Set Level 75'}
commandArray[2] = {['Xiaomi Gateway Doorbell']='Set Level 10'}
commandArray[3] = {['Xiaomi RGB Gateway']='On'}
commandArray[4] = {['Xiaomi Gateway Doorbell']='Off AFTER 10'}
commandArray[5] = {['Xiaomi RGB Gateway']='Off AFTER 30'}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
Heeft er iemand al een Z-Wave Pulse (liefst Duo en niet Single) schakelaar?
Dan kan ik de huidige duo-dimmer in de woonkamer vervangen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Vraagje, ik heb 2 kantoorruimtes die ik warm wil stoken terwijl de woonkamer waar de thermostaat ("domme" nefit modulerend) niet verwarmd wordt.

Ik heb 9 radiatorknoppen StellaZ gekocht.

Ik heb op de plank nog een Essent Slimme thermostaat liggen.

Wat moet ik doen met de woonkamerthemostaat om deze te laten stoken terwijl het in de woonkamer koel (16 graden) blijft?
Wat voor thermostaat is hiervoor handig?
Kan ik gebruik blijven maken van een modulerende thermostaat in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:09
TerrorSource schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:11:
Heeft er iemand al een Z-Wave Pulse (liefst Duo en niet Single) schakelaar?
Dan kan ik de huidige duo-dimmer in de woonkamer vervangen.
Deze oplossing heb ik nog niet, maar binnenkort wil ik onze dubbele dimmer vervangen met een dubbele pulsdrukker (van Gira in dezelfde stijl als de rest van het schakelmateriaal) en daarachter een Fibaro Dimmer 2 Z-wave module. De events van de tweede knop zullen dan doorgegeven worden aan een tweede Fibaro Dimmer 2 module welke bij de lampen zelf is geplaatst. Twee van die Fibaro modules passen simpelweg niet in een doos met een schakelaar ervoor.

Een kant en klare oplossing voor een dubbele Zwave dimmer ben ik niet tegengekomen, maar dit biedt als het goed is de gewenste functionaliteit (afzonderlijk twee lampen dimmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
tsjoender schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Deze oplossing heb ik nog niet, maar binnenkort wil ik onze dubbele dimmer vervangen met een dubbele pulsdrukker (van Gira in dezelfde stijl als de rest van het schakelmateriaal) en daarachter een Fibaro Dimmer 2 Z-wave module. De events van de tweede knop zullen dan doorgegeven worden aan een tweede Fibaro Dimmer 2 module welke bij de lampen zelf is geplaatst. Twee van die Fibaro modules passen simpelweg niet in een doos met een schakelaar ervoor.

Een kant en klare oplossing voor een dubbele Zwave dimmer ben ik niet tegengekomen, maar dit biedt als het goed is de gewenste functionaliteit (afzonderlijk twee lampen dimmen).
Zoiets wil ik dus ook, al hoop ik dat er een All-In-One oplossing komt, Neo CoolCam heeft wel mooie duo-switches maar nog geen dimmers helaas.
Ik kan ook geen 2 Fibaro Dimmers inbouwen achter de duo-dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:22
arjandijk162 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:26:
Vraagje, ik heb 2 kantoorruimtes die ik warm wil stoken terwijl de woonkamer waar de thermostaat ("domme" nefit modulerend) niet verwarmd wordt.

Ik heb 9 radiatorknoppen StellaZ gekocht.

Ik heb op de plank nog een Essent Slimme thermostaat liggen.

Wat moet ik doen met de woonkamerthemostaat om deze te laten stoken terwijl het in de woonkamer koel (16 graden) blijft?
Wat voor thermostaat is hiervoor handig?
Kan ik gebruik blijven maken van een modulerende thermostaat in deze situatie?
Je verwarming op buitentemperatuur regeling instellen en evt. een buitenvoeler toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
janne_nl schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Je verwarming op buitentemperatuur regeling instellen en evt. een buitenvoeler toevoegen.
Wat doet dat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ik denk dat je je even zal moeten inlezen of het uitbesteden, iets te complex om in 2 zinnen kennisoverdracht te doen zodat je dit goed werkend krijgt op de manier die je wil (rekening houdende met de nadelen, die moet je daarvoor kennen bij de verschillende opties).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of het mogelijk is om bij het opstarten van Domoticz een aantal switches uit te zetten?

Ben er net achter waarom mijn licht soms aan blijft, dan crasht Domoticz precies voordat er 2 timers afgelopen zijn. Deze zouden eigenlijk bij opstart naar Off gezet moeten worden, want ze komen toch vanzelf weer op On als er iemand door de woonkamer wandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:51:
Misschien dat er toch iets fout gekopieerd is geweest. Het lijkt nu te werken...
De komende dagen goed in de gaten houden voordat ik de flows weer aanzet.

In ieder geval, bedankt ieder!!
Het lijkt inderdaad nu weer te werken! Misschien toch een kopieer foutje...

Nu weer de cooldown tijd terugschroeven zodat het sneller reageert.

Hopelijk komt morgen mijn Xiaomi Deur/Raam Sensor binnen zodat ik weer kan uitbreiden...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 13:17
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:23:
Weet er iemand of het mogelijk is om bij het opstarten van Domoticz een aantal switches uit te zetten?

Ben er net achter waarom mijn licht soms aan blijft, dan crasht Domoticz precies voordat er 2 timers afgelopen zijn. Deze zouden eigenlijk bij opstart naar Off gezet moeten worden, want ze komen toch vanzelf weer op On als er iemand door de woonkamer wandelt.
Wat voor timer, tijd geschakeld in Dummy switch of via script?

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siewert schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

Wat voor timer, tijd geschakeld in Dummy switch of via script?
2 dummy switches.

1 zet ik er aan via Blockly op het moment dat 1 van de pirs beweging ziet. Die gaat automatisch na 5 seconde weer uit en gebruik ik om het licht aan te zetten indien andere voorwaarden ook goed zijn.

De andere zet ik aan als het licht aan gaat en blijft dan voor 15 minuten actief wordt bij beweging weer op nul gezet zodat het licht aanblijft en niet constant aan/uit gaat bij heel even geen beweging.

Beide zo ingesteld in de switch dat ze Off gaan na 5 en 600 seconden. Maar als precies daarvoor Domoticz herstart gaat die Off niet goed.

Hoop dat het duidelijk is zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:40:
[...]

2 dummy switches.

1 zet ik er aan via Blockly op het moment dat 1 van de pirs beweging ziet. Die gaat automatisch na 5 seconde weer uit en gebruik ik om het licht aan te zetten indien andere voorwaarden ook goed zijn.

De andere zet ik aan als het licht aan gaat en blijft dan voor 15 minuten actief wordt bij beweging weer op nul gezet zodat het licht aanblijft en niet constant aan/uit gaat bij heel even geen beweging.

Beide zo ingesteld in de switch dat ze Off gaan na 5 en 600 seconden. Maar als precies daarvoor Domoticz herstart gaat die Off niet goed.

Hoop dat het duidelijk is zo :)
Ja helemaal duidelijk en dat is 1 van de issues met timers in switches.
Eenmaal gereboot dan is hij zijn waardes kwijt.
Daarom gebruik ik die timers ook nooit.
Misschien handiger om er een klein Lua timer scriptje aan te hangen.
Snel wat in elkaar geflanst en weet niet of het werkt.

Maar de bedoeling is dat als er geen motion is de timer aftelt naar 15min
Is er in de tussentijd wel motion dan word de timer gereset.
Maar is er geen motion gezien na 15minuten dan word de switch uitgeschakeld.
Timer word opgeteld in een uservariable en dan kun je zoveel rebooten als je wilt.
Maar die waarde blijft bestaan en het script pikt die waarde vanzelf weer op.
Er zijn talloze mogelijkheden en dit is er een van.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
local nomotion_timeout      = 15 --(1 minute counter)

commandArray = {}

--
-- No Motion Counter: script_time_nomotion.lua
--

nomotion_minutes = tonumber(uservariables['nomotion_counter'])
remaining = nomotion_timeout - nomotion_minutes

if (otherdevices['Motion Sensor'] == 'Off' and otherdevices['Light'] == 'On') then
    nomotion_minutes = nomotion_minutes + 1

print('Nobody seen for ' ..tonumber(nomotion_minutes).. ' minutes, In aprox ' ..tonumber(remaining).. ' minutes light will be switched OFF!')   

commandArray['Variable:nomotion_counter'] = tostring(nomotion_minutes)
end 

----------

if otherdevices['light'] == 'On' and nomotion_minutes > tonumber(nomotion_timeout) then
    commandArray['Light']='Off'

print('Nobody seen for ' ..tonumber(nomotion_minutes).. ' minutes, light switched OFF') 

nomotion_minutes = 0
end

----------

if otherdevices['Light'] == 'Off' and nomotion_minutes > 0 and nomotion_minutes < tonumber(nomotion_timeout) then

print('Light switched OFF manually before reaching max runtime, Counter has been reset!')   

nomotion_minutes = 0
end

----------

if otherdevices['Motion Sensor'] == 'On' and otherdevices['Light'] == 'On' and nomotion_minutes < tonumber(nomotion_timeout) then

print('Motion detected, counter has been reset!')   

nomotion_minutes = 0
end

return commandArray

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 06:07
Ik ben nu enige tijd bezig met domoticz, heb in huis een aantal KAKU units en wat lamp fittingen van KAKU.
Werkt allemaal prima. dus ik wou het volgende instellen:

Als ik of mijn vriendin thuis komt na 18:00 en onze telefoon verbinding zich op het wifi netwerk. zou ik graag de verlichting in de gang automatisch aan willen laten gaan voor ongeveer 5 minuten.
Ik werk op dit moment met een unifi script welke aan domoticz laat weten of er iemand thuis is of niet.
de telefoon van mij en mijn vriendin zijn een switch in domoticz.
En voor het aanschakelen van de lampen heb ik een scene gemaakt met 2 lampen welke een ON command krijgen, en na 300 seconden weer een OFF command.

het probleem waar ik nu tegen aan loop, is dat constant de lampen aangaan en weer uit gaan omdat onze telefoons verbonden zijn met het wifi netwerk.

Voor mij hoeft het maar 1X uitgevoerd te worden. Wie kan mij in de goeie richting sturen hoe ik dit kan instellen met blocky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Ga morgen even rustig kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

marcel19 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:15:
Ik ben nu enige tijd bezig met domoticz, heb in huis een aantal KAKU units en wat lamp fittingen van KAKU.

Als ik of mijn vriendin thuis komt na 18:00 en onze telefoon verbinding zich op het wifi netwerk. zou ik graag de verlichting in de gang automatisch aan willen laten gaan voor ongeveer 5 minuten.
Ik werk op dit moment met een unifi script welke aan domoticz laat weten of er iemand thuis is of niet.
En voor het aanschakelen van de lampen heb ik een scene gemaakt met 2 lampen welke een ON command krijgen, en na 300 seconden weer een OFF command.

het probleem waar ik nu tegen aan loop, is dat constant de lampen aangaan en weer uit gaan omdat onze telefoons verbonden zijn met het wifi netwerk.

Voor mij hoeft het maar 1X uitgevoerd te worden. Wie kan mij in de goeie richting sturen hoe ik dit kan instellen met blocky?
Dat is lastig.
Je zult een extra variabele moeten verzinnen waardoor je weet dat je thuis bent; Andere lamp aan, bepaald apparaat wat stroom gebruikt etc.
Wellicht is er nog iets met een bepaald tijdstip te doen, maar dan nog gaat ie tussen dat tijdstip knipperen.

Wellicht investeren in een bewegingssensor? Dan heb je het in 1x opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Kraz schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:00:
[...]

Dat is lastig.
Je zult een extra variabele moeten verzinnen waardoor je weet dat je thuis bent; Andere lamp aan, bepaald apparaat wat stroom gebruikt etc.
Wellicht is er nog iets met een bepaald tijdstip te doen, maar dan nog gaat ie tussen dat tijdstip knipperen.

Wellicht investeren in een bewegingssensor? Dan heb je het in 1x opgelost.
Daar zat ik eventueel ook aan te denken aan een deur sensor.
maar het mooiste zou zijn op de schakeling van mijn wifi netwerk aangezien onze telefoons zich al verbinden vanaf de oprit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

marcel19 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:04:
[...]

maar het mooiste zou zijn op de schakeling van mijn wifi netwerk aangezien onze telefoons zich al verbinden vanaf de oprit ;)
Maar je zal een extra schakelaar moeten hebben waardoor Domoticz weet dat je al thuis bent ipv thuis komt.
Daarom; Bewegingssensor, verbruik van een stopcontact of een andere vorm van controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

@marcel19
2 variabelen toevoegen, zoiets als 'gangverlichting_zijn_telefoon' en 'gangverlichting_haar_telefoon' en in geval van integer, allebei op 0 zetten bij het toevoegen

Dan krijg je iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if [[time] > [18:00]] and [zijn telefoon] = [On] and [var gangverlichting_zijn_telefoon] = [0]
Do [set [var gangverlichting_zijn_telefoon] = [1]]
   [set [scene gangverlichting] = [On]]
else if [[time] > [18:00]] and [haar telefoon] = [On] and [var gangverlichting_haar_telefoon] = [0]
Do [set [var gangverlichting_haar_telefoon] = [1]]
else if [[time] > [12:00]] and [[time < [17:00]] and [[var gangverlichting_zijn_telefoon] = [1] or [var gangverlichting_haar_telefoon] = [1]]
Do [set [var gangverlichting_zijn_telefoon] = [0]]
   [set [var gangverlichting_haar_telefoon] = [0]]

Op deze manier zal het maar 1 keer per dag per persoon triggeren :)

Je kunt de variabelen ook naar 0 zetten als je niet meer thuis bent natuurlijk, dan kom je steeds in het licht thuis ;)

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 30-10-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
marcel19 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:04:
[...]

Precies, daarom heb ik de telefoons al lang niet meer ingebruik om te zien of er iemand thuis komt.
Als dochter lief langs het fietst springen de lampen aan terwijl we niet thuis zijn.
Wel eens aan het experimenteren geweest met BT RSSI maar blijkt heel lastig om een duidelijke afstand van de Pi naar telefoon aan te geven om te bepalen of de telefoon in huis/tuin of straat is.
Slaapkamer is de zelfde afstand als voor in de tuin, zeg maar.

Daarom hier "Voor/Achterdeur of motion sensor woonkamer" "Iemand Thuis"
Verlichting schakelt dmv lux sensor.
Gaan we naar bed dan doe je het licht uit en tevens de teken voor Domoticz dat er niemand meer thuis dan wel iedereen gaat slapen.
Mocht het zo zijn dat er iemand vergeet het licht uit te doen of overdag wanneer er geen licht brand automatisch na 1 uur "Iemand thuis" uitschakelt.
Maar daar is een extra variable bij.
Zijn er telefoons thuis dan is de timeout 1 uur.
Zijn er geen telefoons thuis dan is de timeout 10minuten.

[ Voor 12% gewijzigd door Siewert op 30-10-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
naftebakje schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat je je even zal moeten inlezen of het uitbesteden, iets te complex om in 2 zinnen kennisoverdracht te doen zodat je dit goed werkend krijgt op de manier die je wil (rekening houdende met de nadelen, die moet je daarvoor kennen bij de verschillende opties).
Heb me ingelezen. WAR lijkt me redelijk ingrijpend voor het verbruik in je huis. Is het aan te raden te schakelen tussen WAR en Modulerend of moet je definitief kiezen voor WAR of Modulerend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
tozzke schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:19:
@marcel19
2 variabelen toevoegen, zoiets als 'gangverlichting_zijn_telefoon' en 'gangverlichting_haar_telefoon' en in geval van integer, allebei op 0 zetten bij het toevoegen

Dan krijg je iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if [[time] > [18:00]] and [zijn telefoon] = [On] and [var gangverlichting_zijn_telefoon] = [0]
Do [set [var gangverlichting_zijn_telefoon] = [1]]
else if [[time] > [18:00]] and [haar telefoon] = [On] and [var gangverlichting_haar_telefoon] = [0]
Do [set [var gangverlichting_haar_telefoon] = [1]]
else if [[time] > [12:00]] and [[time < [17:00]] and [[var gangverlichting_zijn_telefoon] = [1] or [var gangverlichting_haar_telefoon] = [1]]
Do [set [var gangverlichting_zijn_telefoon] = [0]]
   [set [var gangverlichting_haar_telefoon] = [0]]

Op deze manier zal het maar 1 keer per dag per persoon triggeren :)

Je kunt de variabelen ook naar 0 zetten als je niet meer thuis bent natuurlijk, dan kom je steeds in het licht thuis ;)
En als je in de avond nog even vlug naar de winkel (of iets dergelijks) gaat, gaan de lampen daarna niet meer aan omdat de "var gangverlichting" op 1 staat.

Ik denk ook dat het beter is als er een sensor aangeschaft kan worden.

[ Voor 30% gewijzigd door streamnl op 31-10-2017 07:17 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
arjandijk162 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:37:
[...]Heb me ingelezen. WAR lijkt me redelijk ingrijpend voor het verbruik in je huis. Is het aan te raden te schakelen tussen WAR en Modulerend of moet je definitief kiezen voor WAR of Modulerend?
Hangt helemaal van je situatie af, hoeveel % van de tijd wil je bureau verwarmen, hoeveel % van de tijd woonkamer.
Mss is het zelfs het handigst om een thermostaat in het bureau te hangen, en een in de woonkamer, en met timers om te schakelen (en op die tijden ook de radiatorknoppen dicht te laten draaien).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marcel19 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:15:

Zelf gebruik ik onderstaand al ruim 1,5 jaar naar volle tevredenheid. Middels een variabele en door de veranderingen in huis past deze zich aan. Als de laatste het huis verlaat gaat het licht weer uit en bij thuiskomst weer aan.

Code is wel in LUA maar prima leesbaar om dit om te zetten naar Blocky als je dat wilt. Er zullen zeker verbeterpunten te vinden zijn maar voor mij voldoet dit uitstekend en is nog nooit fout gegaan dus is betrouwbaar genoeg voor mij.
Misschien kun je er iets mee.

Wat uitleg

IemandThuis = een anders script die bepaald of er een gsm thuis is en zet een dummy on.
isdark_switch = Icm LUX meter wordt bepaald of het donker genoeg is om de lichten te schakelen.
Vakantie_timer = dummy die ik op zet als we lange tijd niet aanwezig zijn en de lichten anders worden geschakeld.
vSchemer_licht_aan = is een variabele die je aanmaakt in Domoticz en deze bepaald elke keer wat er moet gebeuren. Daarbij voorkomt deze variabele dat het licht steeds aan/uit zou gaan.
Zon op-onder = Is een dummy met timer die aan/uit gaat bij zonsop- ondergang. Dit om te voorkomen dat de lichten overdag aangaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
local presence_switch = 'IemandThuis'
local isdark_switch = 'State - IsDonker'
local Vakantie_timer = 'Vakantietimer'

vSchemer_licht_aan = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan'])

function sleep(n)
  os.execute("sleep " .. tonumber(n))
end

commandArray = {}

if devicechanged[isdark_switch] then
    if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and vSchemer_licht_aan >= 1) then
        commandArray['Buitenlamp voordeur']='Off'
        commandArray['Lampen bij bank']='Off'
        commandArray['Ganglamp (Kerst)']='Off'
        commandArray['Lamp bij TV']='Off'
        commandArray['Lamp op sidetable']='Off'
        commandArray['Leeslamp']='Off'
        commandArray['LED Sidetable']='Off'
        commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='Off'
        commandArray['Buitenverlichting (kunstwerk)']='Off'
        commandArray['Buitenverlichting (Schuur)']='Off'
        commandArray['Vakantiebovenswitch01']='Off'
        commandArray['Vakantietimer']= 'Off'
        commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(0)
        print('<font color="blue">LICHT - Het is licht geworden - Alle lampen uit!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
        commandArray['Vakantietimer']= 'On'
        commandArray['Lampen bij bank']='On'
        commandArray['Ganglamp (Kerst)']='On'
        commandArray['Lamp bij TV']='On AFTER 600'
        commandArray['Lamp op sidetable']='On AFTER 601'
        commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On AFTER 1800'
        commandArray['Lamp bij TV']='On AFTER 600'
        commandArray['Lamp op sidetable']='On AFTER 601'
        commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On AFTER 1800'
        commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(1)
        print('<font color="blue">THUIS - Het is donker en er is iemand Thuis - Lichten gaan aan!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
        commandArray['Lamp op sidetable']='On'
        commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(2)
        print('<font color="blue">NIET-THUIS - Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')

--elseif (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'On' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
    elseif (otherdevices['Vakantie'] == 'On' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 0) then
        commandArray['Vakantiebovenswitch01']='On AFTER 10000'
        print('<font color="blue">VAKANTIEMODE - Er is niemand Thuis - Het is donker - Licht op de sidetable & boven gaan aan!!</font>')
    end
end

if devicechanged[presence_switch] then  
    if (otherdevices[presence_switch] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 1) then
        print('<font color="blue">WEGGAAN - De laatste persoon heeft heeft het huis verlaten- Het is donker - Alle lichten gaan uit en Licht op de sidetable gaat aan!!</font>')

elseif (otherdevices[presence_switch] == 'On' and otherdevices['Vakantie'] == 'Off' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 2) then
        commandArray['Buitenlamp voordeur']='On FOR 3'
        commandArray['Lamp bij TV']='On'
        commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='On'
        print('<font color="blue">THUISKOMEN - Het is donker en er komt iemand thuis - Lichten gaan aan!!</font>')
    end
end

if devicechanged[Vakantie_timer] then
    if (otherdevices['Vakantietimer'] == 'Off' and otherdevices['Vakantie'] == 'On' and otherdevices[isdark_switch] == 'On' and otherdevices['Zon op-onder'] == 'On' and vSchemer_licht_aan == 2) then
        commandArray['Lamp op sidetable']='Off'
        commandArray['Vakantiebovenswitch01']='Off'
        commandArray['LED Sidetable']='Off'
        commandArray['Buitenlamp voordeur']='Off'
        print('<font color="blue">VAKANTIEMODE - Er is niemand Thuis - Slaapstand actief - Alle lichten gaan uit!!</font>')
    end
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 20:34
Ik loop tegen een vervelend probleem aan m.b.t. het openen van een url rechstreeks uit een selector binnen domoticz.

Ik gebruik de volgende link:

http://192.168.1.80:8080/...&idx=5&nvalue=0&svalue=19

Wanneer ik bovenstaande link in de browser open werkt deze link perfect. Echter, wanneer ik hem bij selector actions plaats niet.

Wat ik zie gebeuren in de logging is dat de link wordt aangepast.

http://192.168.1.80:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=5&nvalue=0&svalue=19 wordt http://192.168.1.80:8080/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=5&nvalue=0&svalue=19

Dus in andere woorden, er verschijnt een paragraph symbool bij.

Heeft iemand een idee hoe ik deze link correct binnen domoticz krijg?

[ Voor 9% gewijzigd door virtualite op 31-10-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
virtualite schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:43:
Ik loop tegen een vervelend probleem aan m.b.t. het openen van een url rechstreeks uit een selector binnen domoticz.

Ik gebruik de volgende link:

http://192.168.1.80:8080/...&idx=5&nvalue=0&svalue=19

Wanneer ik bovenstaande link in de browser open werkt deze link perfect. Echter, wanneer ik hem bij selector actions plaats niet.

Wat ik zie gebeuren in de logging is dat de link wordt aangepast.

http://192.168.1.80:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=5&nvalue=0&svalue=19 wordt http://192.168.1.80:8080/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=5&nvalue=0&svalue=19

Dus in andere woorden, er verschijnt een paragraph symbool bij.

Heeft iemand een idee hoe ik deze link correct binnen domoticz krijg?
ik had dat probleem ook met mijn Eneco Toon.
Ik heb heel simpel de url omgedraaid.

oud:
code:
1
http://192.168.1.80:8080/json.htm?type=[b]command&param[/b]=udevice&idx=5&nvalue=0&svalue=19

nieuwe
code:
1
http://192.168.1.80:8080/json.htm?param[/b]=udevice&type=[b]command&idx=5&nvalue=0&svalue=19

hiermee los je je probleem zeker op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
marcel19 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:59:
[...]

ik had dat probleem ook met mijn Eneco Toon.
Ik heb heel simpel de url omgedraaid.

oud:
code:
1
http://192.168.1.80:8080/json.htm?type=[b]command&param[/b]=udevice&idx=5&nvalue=0&svalue=19

nieuwe
code:
1
http://192.168.1.80:8080/json.htm?param[/b]=udevice&type=[b]command&idx=5&nvalue=0&svalue=19

hiermee los je je probleem zeker op ;)
Ik krijg helaas nog steeds de error: Error opening url.

Het symbool is inderdaad wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel19
virtualite schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Ik krijg helaas nog steeds de error: Error opening url.

Het symbool is inderdaad wel weg.
heb je een username en password ingesteld op je domoticz server? ( de username en password welke je gebruikt om in te loggen.
zo ja dan moet je dit verwerken in je url:

code:
1
http://username:password@192.168.1.80:8080/json.htm?param[/b]=udevice&type=[b]command&idx=5&nvalue=0&svalue=19

verander in bovenstaande code: username en password naar je eigen gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
@MikeOO ik ga ermee puzzelen bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
marcel19 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

heb je een username en password ingesteld op je domoticz server? ( de username en password welke je gebruikt om in te loggen.
zo ja dan moet je dit verwerken in je url:

code:
1
http://username:password@192.168.1.80:8080/json.htm?param[/b]=udevice&type=[b]command&idx=5&nvalue=0&svalue=19

verander in bovenstaande code: username en password naar je eigen gegevens.
Bedankt. Beide suggesties hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

streamnl schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:16:
[...]

En als je in de avond nog even vlug naar de winkel (of iets dergelijks) gaat, gaan de lampen daarna niet meer aan omdat de "var gangverlichting" op 1 staat.

[...]
tozzke schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:19:
[...]
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 21:30
Vraagje, Gas en electra wordt automatisch afgelezen van m'n slimme meter.
Nu was ik benieuwd of ik op één manier handmatig een teller kan toevoegen voor m'n water gebruik

Dan wil ik handmatig de waterstanden invullen elke maand.

Bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:09
Isane schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:16:
Nu was ik benieuwd of ik op één manier handmatig een teller kan toevoegen voor m'n water gebruik

Bestaat zoiets?
Ik weet zo niet een manier via de webinterface van Domoticz, maar je kan natuurlijk wel een virtueel device aanmaken en iedere maand de JSON / API call doen om de waarde voor die maand toe te voegen:

http://www.domoticz.com/w...cz_API/JSON_URL's#Counter

Maar je kan de meter misschien ook wel automatisch uitlezen. Genoeg voorbeelden hoe je met een sensor continue het verbruik kan volgen.

[ Voor 9% gewijzigd door tsjoender op 31-10-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene062
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 12:10
Sinds kort draai ik Domoticz op een Raspberry PI 3 met een Aeotec ZW090 Z-Stick Gen5. Hieraan gekoppeld 2x een GreenWave PowerNode 6 port module. Helaas komt er geen update van het verbruik (niet in kWh en Usage) terwijl dit bij een Neo CoolCam Power plug 12A+ wel het geval is. Polling staat aan.
Voorheen draaide ik Domoticz op een Synology Nas met dezelfde modules waarbij het wel goed functioneerde.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19

Bestaat zoiets?
Kijk hier eens naar ;)

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=17123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 18:14
Wie kan mij verder helpen?
in de keuken luister ik muziek via een RPI met daarop squeezelite (werkt perfect)
nu kan ik deze bedienen dmv domoticz
maar nu wil ik graag mijn Logitech Companion met logitech hub hier aan koppelen.
nu kan ik wel mijn hub aan domoticz koppelen maar kan dan alleen zien of bepaalde scenes ingeschakeld zijn op de hub. en kan ik nog niet mijn audio systeem hiermee bedienen.
weet iemand hier een oplossing voor? via google ben ik helaas nog niet verder gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
alexswart schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:12:
Wie kan mij verder helpen?
in de keuken luister ik muziek via een RPI met daarop squeezelite (werkt perfect)
nu kan ik deze bedienen dmv domoticz
maar nu wil ik graag mijn Logitech Companion met logitech hub hier aan koppelen.
nu kan ik wel mijn hub aan domoticz koppelen maar kan dan alleen zien of bepaalde scenes ingeschakeld zijn op de hub. en kan ik nog niet mijn audio systeem hiermee bedienen.
weet iemand hier een oplossing voor? via google ben ik helaas nog niet verder gekomen
Hangt er vanaf wat je precies wil. Er is een api dus is het te maken:
http://tutoriels.domotiqu...server-_-player-http.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
commentator schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

Hangt er vanaf wat je precies wil. Er is een api dus is het te maken:
http://tutoriels.domotiqu...server-_-player-http.html
bedankt, weet je ook hoe ik dit met de harmony kan bedienen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Aangezien ik niet al te vaak in dit topic reageer, hallo! Ik heb enkele jaren geleden op basis van een ESP8266 een WiFi 2 kanaals dimmer ontwikkeld die ik vervolgens met scripts aan Domoticz heb gekoppeld (en op die manier dagelijks gebruik!).

Zo nu en dan komt het in het topic voorbij maar ik heb onlangs een nieuw project met de dimmer afgerond dus wilde dat weer eens delen!

Dit project gaat over buitenmuur/tuin verlichting! Het is opgesplitst in 2 delen, in het eerste deel bekijken we LED cube lampen van Aliexpress en testen we deze of ze "compatible" kunnen werken met QuinLED (en daarmee Domoticz). Het tweede deel gaat over de installatie van de lampen en het uiteindelijke resultaat (mooie plaatjes en dim video :+ ).

Mochten er mensen nog niet mee bekend zijn is het wellicht een interessante optie voor hun Domoticz Domotica! Hier een linkje naar de pagina hoe de lampen met Domoticz werken, daarop staat ook een link naar alle tutorials, etc.

En uiteraard de video's:

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
alexswart schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:24:
[...]

de harmony is toch om infrarood afstandsbedieningen te vervangen?
Volgens mij kun je met Domoticz zonder de Harmony dat ding al bedienen. Mits je weet welke functies je wil en die dan even toe te voegen aan een selector oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
alexswart schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:24:
[...]

Bedoel je met de afstandsbediening?

Wat ik zelf heb gedaan is het aanmaken van een 'dummy' activiteit Muziekluisteren en die gekoppeld met het muziek icoontje op mijn AB.
In domoticz heb ik dan bij de ON action van de activiteitswitch de URL geplaatst om LMS het commando play te geven. Je kan dan alleen zorgen dat de muziek die je al in je playlist had staan verder gaat met spelen, meer eigenlijk niet. Je kan eventueel op de PowerOff switch in domoticz op de OFF actie nog een url plaatsen voor het stopzetten van de muziek.Dan heb je play/pause functionaliteit met je AB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Bestaat zoiets?
Bouw ff een solarmeter kun je de pulsen tellen
Of bouw een ESP en dan kun je ook een teller op aansluiten

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
freakshock88 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:15:
[...]

Bedoel je met de afstandsbediening?

Wat ik zelf heb gedaan is het aanmaken van een 'dummy' activiteit Muziekluisteren en die gekoppeld met het muziek icoontje op mijn AB.
In domoticz heb ik dan bij de ON action van de activiteitswitch de URL geplaatst om LMS het commando play te geven. Je kan dan alleen zorgen dat de muziek die je al in je playlist had staan verder gaat met spelen, meer eigenlijk niet. Je kan eventueel op de PowerOff switch in domoticz op de OFF actie nog een url plaatsen voor het stopzetten van de muziek.Dan heb je play/pause functionaliteit met je AB ;)
Dit zou inderdaad kunnen werken maar zou ook graag het volume willen kunnen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:26
Ik mis van ergens iets, maar bestaan er optische sensoren met USB aansluiting (in dit geval om mijn opbrengstmeters uit te lezen) ? Welke zou ik dan moeten hebben?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb RFLink met Domoticz draaien. Na een paar dagen heb ik een paar honderd RFLink devices in de device lijst staan. Beetje onoverzichtelijk.
Er is bijv 400x een lightswitch Type Warema met iedere keer een andere ID. Mogelijk door een rolling code oid.
Is het ook mogelijk om deze te blokkeren zodat deze niet meer zichtbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:40

Pixelmagic

Ubergeek

jobr schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:08:
Ik heb RFLink met Domoticz draaien. Na een paar dagen heb ik een paar honderd RFLink devices in de device lijst staan. Beetje onoverzichtelijk.
Er is bijv 400x een lightswitch Type Warema met iedere keer een andere ID. Mogelijk door een rolling code oid.
Automatisch toevoegen van devices uitzetten

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
jobr schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:08:
Je kan in instellingen tolaten nieuwe devices uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Iemand ook problemen met de laatste beta?
Ik kan de webpagina niet meer inladen, Chrome loopt dan vast.

EDIT
opgelost:
cd /domoticz
./updatebeta

[ Voor 24% gewijzigd door makooy op 01-11-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
alexswart schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:08:
[...]

Dit zou inderdaad kunnen werken maar zou ook graag het volume willen kunnen aanpassen
wat heb je inmiddels zelf al gedaan?

Via de info over de api, die ik al eerder poste, zie ik dat er ook een aanroep is voor het volume. Die kun je dus ook gewoon opnemen. Dat gebruik ik ook voor mijn Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Laatst online: 30-06 20:44
commentator schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:59:
[...]

wat heb je inmiddels zelf al gedaan?

Via de info over de api, die ik al eerder poste, zie ik dat er ook een aanroep is voor het volume. Die kun je dus ook gewoon opnemen. Dat gebruik ik ook voor mijn Sonos.
Klopt, het kan wel met de API, maar je kunt helaas niet met de afstandsbediening HTTP commands oid instellen. Volume van een mediaplayer binnen domoticz met je Harmony AB regelen kan dus gewoon niet.
Wel kun je in domoticz een selectorswitch oid opnemen om volume omhoog en omlaag te doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 21-09 11:16
Technoturk schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:17:
Ik krijg mijn Fibaro Double Switch FGS-213 niet aan de praat.
Op andere forums meer personen met zelfde probleem.
Bij somige is het opgelost na een reboot, bij mij werkt dat ook niet.

Het probleem is dat ik hem niet via domoticz aan of uit kan schakelen, verder zie ik de status wel aan of uit gaan als je hem met de knop aan zet.

iemand nog ideeen ?
Ikzelf zit nu met hetzelfde euvel. Heb je het nog ooit op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Nu de donkere dagen er weer aan zitten te komen, ben ik op zoek naar een LEDslang of LEDstrip van 2,5 meter.
Ik heb zitten kijken naar Philips Hue Lightstrip Plus 2, maar dat is niet goedkoop. Ook omdat ik er dan nog een bridge bij aan dien te schaffen.

Welke alternatieven zijn er?
- Ik vind die Hue bridge eigenlijk al een 'soort overkill' omdat ik waarschijnlijk verder geen Hue artikelen aan zal schaffen.
- Ik zie bij Milight geen lichtslangen/LEDstrips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

AWST6000 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:38:
Nu de donkere dagen er weer aan zitten te komen, ben ik op zoek naar een LEDslang of LEDstrip van 2,5 meter.
Ik heb zitten kijken naar Philips Hue Lightstrip Plus 2, maar dat is niet goedkoop. Ook omdat ik er dan nog een bridge bij aan dien te schaffen.

Welke alternatieven zijn er?
- Ik vind die Hue bridge eigenlijk al een 'soort overkill' omdat ik waarschijnlijk verder geen Hue artikelen aan zal schaffen.
- Ik zie bij Milight geen lichtslangen/LEDstrips.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44955137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:26
GiantLeap schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:14:
Weet iemand toevallig of de ZRC90 (https://www.robbshop.nl/scene-master) al gesupport wordt door Domoticz? Zie veel work in progress reacties van een paar maanden terug, maar niets wat echt recent is.
Inmiddels wel. Ik kwam ergens een berichtje tegen dat het nu wel ondersteund zou moeten zijn en hij doet het. Alleen het 'dubbel klikken == uit' werkt niet, dus in plaats daarvan roep ik een script aan dat de schakelaar om gooit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
freakshock88 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:05:
[...]

Klopt, het kan wel met de API, maar je kunt helaas niet met de afstandsbediening HTTP commands oid instellen. Volume van een mediaplayer binnen domoticz met je Harmony AB regelen kan dus gewoon niet.
Wel kun je in domoticz een selectorswitch oid opnemen om volume omhoog en omlaag te doen inderdaad.
Precies hetzelfde loop ik ook tegen aan. Waar ik aan zat te denken is om misschien als hardware in domoticz een Bluetooth toetsenbord te kunnen toevoegen. De harmony kan namelijk wel comandos als een bluetooth keyboard verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:16

PnD

like in Pinda ^_^

Ga van synology naar een pi overstappen. Geen linux ervaring en al een paar uren zitten klooien. Domoticz werkend, openvpn nog niet. Homebridge ook niet.

Nu lees ik ook over klant en klare images met domoticz en homebridge. Zou een mooie oplossing voor mij zijn, want ik wil er eerlijk gezegd niet te veel tijd mee kwijt zijn. Is er iets wat jullie aan kunnen raden?

[ Voor 16% gewijzigd door PnD op 02-11-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Laatst online: 13:39
Ik probeer voor mijn HUE groepen een slider te maken zodat ik een hele groep kan dimmen.
Standaard staat de switch 'HUE Slaapkamer' op ON/OFF, ik kan hem wijzigen in dimmer alleen dan krijg ik ook de mogelijkheid tot kleur keuzen etc.

ik zoek eigenlijk de slider van de volgende afbeelding met één lange slider: Afbeeldingslocatie: https://www.domoticz.com/wiki/images/5/51/Dashticzv2.jpg

Hoe krijg ik deze slider ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Heb ik hier dan voldoende aan om een 'willekeurige' RBGW-ledstrip aan te kunnen sturen?:
- Milight 4-Zone RGBW LED Strip Controller
- Adapter 12V 6A Voor Milight LED Strip Controller
- Milight iBox Lamp (Wifi Bridge v6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb nog een milight ibox en rgbw controller over. PM me maar als je interesse hebt.

Ik heb deze gebruikt met een 5050 ledstrip uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Nog een kleine aanvulling:
Ik wil het lampje van de Milight iBox Lamp dan ergens in een hoekje zetten en door middel van de kleur wil ik dan laten signaleren of er iets 'mis' is.
(Bijvoorbeeld de kantelramen dicht als het regent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:43
Gebruik al ruime tijd Domoticz inclusief P1 kabel voor de slimme meter. Maar blijf me toch een beetje ergeren aan de opmaak van de standen.

Verbruik van gisteren zoals Domoticz laat zien; 5.386 kWh
Is er een manier om hier 5,4 kWh of 5,386 kWh van te maken? Kort gezegd komma in plaats van punt.
Zodat ik niet meer dan 5000 kWh heb verbruikt :+

[ Voor 7% gewijzigd door Sacul op 03-11-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
AWST6000 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:34:
Nog een kleine aanvulling:
Ik wil het lampje van de Milight iBox Lamp dan ergens in een hoekje zetten en door middel van de kleur wil ik dan laten signaleren of er iets 'mis' is.
(Bijvoorbeeld de kantelramen dicht als het regent)
Dat kan denk ik wel. De ibox lamp is apart aanstuurbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Laatst online: 28-09 19:29
Ik heb een probleempje met mijn P1 kabel met mijn nieuwe AMA550 meter.

Heb er een 10K weerstand tussen gezet (had nog een oude kabel) en op mijn laptop even de Windows Domoticz geinstalleerd om te testen. Daar werkt hij als een zonnetje..

Maar nu weer op mijn Debian bak blijft hij

Error: Serial Port closed!... Error: End of file geven..

Op de machine zelf is tussen de meter wissel niets aangepast.... Iemand nog een idee?

Windows :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k4CDVfg.png

Linux :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bwkoGVL.png

[ Voor 12% gewijzigd door alberthakvoort op 03-11-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:25

MsG

Forumzwerver

Gister een beetje lopen prutsen met een ESPEasy-module en Domoticz. Vond het zelf nog wat omslachtig, maar na wat tutorials anticipeerde deDomoticz-knop in elk geval op de module. Echter andersom werkt het alleen als ik daadwerkelijk de control link invul in de virtuele switch in Domoticz.

Zo'n link ziet er zo uit: "http://ipvanespeasy/control?cmd=event,toggle"

Is het 'normaal' dat de aansturing vanuit Domoticz terug naar de sensor (bijv een schakelaar) pas werkt met dit regeltje er in? Of heb ik iets fout gedaan?

Ik gebruik voor de ESP-modules het Domoticz-HTTP protocol hiervoor. Dit omdat dit in de tutorials zo werd gedaan. Bij een Domotica-meetup in Groningen (DomoticaGrunn) hoor ik steevast het woord MQQT vallen, maar ik las weer ergens dat Domoticz dat standaard niet aan boord heeft. Geen idee of dit beter zou werken daar mee, maar ik had verwacht dat het het toevoegen van een sensor of switch het automatisch al wel 2 kanten op zou werken, maar dat valt dus tegen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alberthakvoort
MsG schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:17:
met mqtt gaat dat wel automatisch

https://www.domoticz.com/wiki/MQTT

Je moet inderdaad wel wat extra's installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door alberthakvoort op 03-11-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
TravockMD schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:35:
[...]

Ikzelf zit nu met hetzelfde euvel. Heb je het nog ooit op kunnen lossen?
Ja is al opgelost.. Na het hardreseten van de z-wave stick doet hij het weer. Stick eruit halen en het reset knop in gedrukt houden. Hij gaat eerst langzaam rood knipperen en knippert steeds sneller tot hij blauw brand kan je het reset knop los laten.

Daarna kan je alle zwave modules 1 voor 1 opnieuw leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
alberthakvoort schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:02:
Ik heb een probleempje met mijn P1 kabel met mijn nieuwe AMA550 meter.

Heb er een 10K weerstand tussen gezet (had nog een oude kabel) en op mijn laptop even de Windows Domoticz geinstalleerd om te testen. Daar werkt hij als een zonnetje..

Maar nu weer op mijn Debian bak blijft hij

Error: Serial Port closed!... Error: End of file geven..
Probleem opgelost, ik heb met FT_Prog mijn FTDI adapter aangepast, zodat alle 4 signalen geïnverteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35
MsG schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:17:
Gister een beetje lopen prutsen met een ESPEasy-module en Domoticz. Vond het zelf nog wat omslachtig, maar na wat tutorials anticipeerde deDomoticz-knop in elk geval op de module. Echter andersom werkt het alleen als ik daadwerkelijk de control link invul in de virtuele switch in Domoticz.

Is het 'normaal' dat de aansturing vanuit Domoticz terug naar de sensor (bijv een schakelaar) pas werkt met dit regeltje er in? Of heb ik iets fout gedaan?

Ik gebruik voor de ESP-modules het Domoticz-HTTP protocol hiervoor. Dit omdat dit in de tutorials zo werd gedaan. Bij een Domotica-meetup in Groningen (DomoticaGrunn) hoor ik steevast het woord MQQT vallen, maar ik las weer ergens dat Domoticz dat standaard niet aan boord heeft. Geen idee of dit beter zou werken daar mee, maar ik had verwacht dat het het toevoegen van een sensor of switch het automatisch al wel 2 kanten op zou werken, maar dat valt dus tegen.
Doe het eens op deze manier: https://www.domoticz.com/...t=sonoff&start=20#p121751

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
Nadeel van deze methode is, dat als je on/off schakeling niet doorkomt hij het later niet nogmaals doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
alberthakvoort schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:04:
[...]

Nadeel van deze methode is, dat als je on/off schakeling niet doorkomt hij het later niet nogmaals doet..
Hoe bedoel je dit?

Ik gebruik op dit moment ook een ESP met ESP Easy er op.
Als ik de lamp bijv aan(of uit, maakt niet uit) schakel dmv domoticz, en ik wil de lamp weer aan of uitzetten via de hardware knop op de ESP chip, dan moet ik 2 keer drukken.

Als ik 2 keer heb gedrukt, werkt het aan/uit schakelen weer dmv 1 keer drukken, maar zodra ik de lamp dan weer schakel dmv domoticz, moet ik de eerst volgende keer weer 2 keer drukken op de ESP hardware knop..

Als ik de lamp schakel dmv de hardware knop, word dit wel mooi doorgegeven aan domoticz.

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 03-11-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
Met de "normale" methode heb je geen terugkoppeling of de schakeling ook is uitgevoerd, wat je bij MQTT wel weer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alberthakvoort schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:10:
Met de "normale" methode heb je geen terugkoppeling of de schakeling ook is uitgevoerd, wat je bij MQTT wel weer hebt.
Het is me nooit goed duidelijk geworden hoe dit nu in de praktijk te implementeren. Heb alles draaien op Tasmota icm Domoticz en alles schakelt prima, maar hoe het met MQTT precies werkt, zou ik niet weten. De Wiki helpt me daar ook niet echt bij.

Ik schakel eigenlijk zelden of nooit de schakelaar op de Sonoff zelf en heb voor de switches in Domoticz dummies aangemaakt. Deze device ID's ingevuld in Tasmota zodat dit schakelt. Maar waar MQTT nu precies om de hoek komt piepen is mij een raadsel, het kwartje wil niet echt vallen wat dat betreft.

Iemand die me daarmee verder kan / wil helpen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alberthakvoort
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz

Met MQTT maak je ook dummy's aan, alleen hoef je dan in je Sonoff alleen het IDX nummer op te geven.
Je hoeft niet zelf nog een on/off action url in te vullen (en het werkt meteen 2 kanten op, dus zowel schakelen op de Sonoff zelf of via Domoticz)

[ Voor 9% gewijzigd door alberthakvoort op 03-11-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik zo.....dus.....dat zou betekenen dat het al werkt ? Hoe check ik dat ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
Heb je toevallig een Raspberry Pi met kant&klare Domoticz image?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0IfbjOH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik het het draaien op een Synology.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Let op:
Er lijkt een thermometer weergave probleem in de laatste beta te zitten
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=20220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxie6
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 22:57
Ik ben ook bezig met een Sonoff SV Module. en MQTT en Tasmota
in principe werkt het, maar ik had verwacht dat er een terugmelding van de status zou zijn.
hiermee bedoel ik, dat als ik de spanning van de module haal en op de "knop druk" lamp aan dat domoticz dan niet het lampje aandoet maar een melding zou geven module onbereikbaar o.i.d.
Hij reageerd nu hetzelfde als een kaku zenden en hopen dat het aankomt.

miijn vraag: zie ik iets over het hoofd waardoor de terugmelding niet werkt. ben al een aardig tijdje aan het googlen geweest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
tuxie6 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:33:
in principe werkt het, maar ik had verwacht dat er een terugmelding van de status zou zijn.
hiermee bedoel ik, dat als ik de spanning van de module haal en op de "knop druk" lamp aan dat domoticz dan niet het lampje aandoet maar een melding zou geven module onbereikbaar o.i.d.

miijn vraag: zie ik iets over het hoofd waardoor de terugmelding niet werkt. ben al een aardig tijdje aan het googlen geweest,
Ik heb als workaround daarvoor een extra dummy schakelaar aangemaakt.
1 met de juiste idx voor de terugmelding en 1 met een andere idxnr met alleen de http-switchon/off regels om de sonoff te schakelen vanuit domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxie6
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 22:57
bedankt Simba voor je reactie, ik ga het morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
commentator schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:31:
Let op:
Er lijkt een thermometer weergave probleem in de laatste beta te zitten
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=20220
Ik merkte gisteren dat mijn temperatuur niet meer gemeten word in Domoticz. Echter had ik de laatste nieuwe versie al. Dus heb ik de BETA getest. Echter doet hij dan helemaal niks meer. Ook als ik via SSH de Service opnieuw opstart. Uit eindelijk weer terug gezet naar de standaard versie via SSH, Hierna werkt hij wel weer. Nog één keer de beta geprobeerd maar deze is helemaal niet aan de gang te krijgen. Iemand hier ervaring mee?

Nu ik de update heb terug gezet werken de temperatuur sensors wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Racer89 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 07:59:
[...]

Ik merkte gisteren dat mijn temperatuur niet meer gemeten word in Domoticz. Echter had ik de laatste nieuwe versie al. Dus heb ik de BETA getest. Echter doet hij dan helemaal niks meer. Ook als ik via SSH de Service opnieuw opstart. Uit eindelijk weer terug gezet naar de standaard versie via SSH, Hierna werkt hij wel weer. Nog één keer de beta geprobeerd maar deze is helemaal niet aan de gang te krijgen. Iemand hier ervaring mee?

Nu ik de update heb terug gezet werken de temperatuur sensors wel weer.
via ssh updaten:
code:
1
2
cd domoticz
./updatebeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heb ik gisteren getest nadat ik hem weer terug had gezet naar de standaard update. Echter werkte hij via SSH update ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58
Racer89 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:04:
Heb ik gisteren getest nadat ik hem weer terug had gezet naar de standaard update. Echter werkte hij via SSH update ook niet.
Bij mij ook nog steeds niet. Is al een langer prbleem. Ik kom er niet uit. Van alles geprobeerd. Helemaal opnieuw geinstaleerd, maar de beta blijft offline bij mij helaas. Iemand die de oplossing heeft of een goede how to om de boel wel werkbaar te installeren?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:25

MsG

Forumzwerver

Thanks voor de reacties. Ik ga denk ik dan toch eens prutsen met MQTT, want vond juist het prettig dat de hoofd-controller niet zoveel specifieke settings nodig heeft, terwijl op die andere manier je al die actions per schakelaar in moet stellen en de IP-reeksen ook vast moet zetten voor de ESP's.
tuxie6 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:33:

Draai je wel een MQTT-broker? Volgens mij draaien veel mensen via Domoticz-HTTP in plaats van MQTT, terwijl ze dan het idee hebben dat het MQTT is. Zo ik ook :-P.

[ Voor 43% gewijzigd door MsG op 04-11-2017 10:10 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35
Dacuuu schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:08:
[...]

Hoe bedoel je dit?

Ik gebruik op dit moment ook een ESP met ESP Easy er op.
Als ik de lamp bijv aan(of uit, maakt niet uit) schakel dmv domoticz, en ik wil de lamp weer aan of uitzetten via de hardware knop op de ESP chip, dan moet ik 2 keer drukken.

Als ik 2 keer heb gedrukt, werkt het aan/uit schakelen weer dmv 1 keer drukken, maar zodra ik de lamp dan weer schakel dmv domoticz, moet ik de eerst volgende keer weer 2 keer drukken op de ESP hardware knop..

Als ik de lamp schakel dmv de hardware knop, word dit wel mooi doorgegeven aan domoticz.
Wellicht heb je het een tijdje terug gelezen dat ik wat problemen met schakelen had. (apple airport extreem).
Sinds ik het Ziggo wifi in de lucht heb is een keer schakelen genoeg!! Wellicht moet je daar eens kijken.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Na een tijdje had ik het script ook weer eens opgepakt om de aanwezigheid van mijn telefoons te laten zien in Domoticz.

Ik had wat problemen met het voor elkaar krijgen.
Ik kreeg telkens een mail binnen domoticz dat er iets niet klopte met mijn script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Traceback (most recent call last):
  File "/home/mick/scripts/check_device_online.py", line 117, in <module>
    domoticzrequest("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=On&level=0" + "&passcode=" + domoticzpasscode)
  File "/home/mick/scripts/check_device_online.py", line 96, in domoticzrequest
    response = urllib2.urlopen(request)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 154, in urlopen
    return opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 437, in open
    response = meth(req, response)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 550, in http_response
    'http', request, response, code, msg, hdrs)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 475, in error
    return self._call_chain(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 409, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 558, in http_error_default
    raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp)
urllib2.HTTPError: HTTP Error 400: Bad Request

Dit probleem is inmiddels opgelost door een regel aan te passen binnen het script.
Nu heb ik in mijn crontab ">> /var/tmp/presence_check.log" achter de regel gezet om te kijken wat er gebeurd.

Binnen domoticz blijft de switch nu op ON staan ook al staat mijn telefoon uit.

Via de log van bovenstaande regel kwam ik de volgende fout tegen

code:
1
2
12:05:03- script seems to be still running, exiting
12:05:03- If this is not correct, please delete file /scripts/check_device_online.py_192.168.178.240.pid

Kan iemand mij vertellen wat ik hier verkeerd gedaan heb ?

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 58 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.